رایحه ظهور

تکلیف شرکت در انتخابات و ملاکهای انتخاب اصلح در دیدگام امام خامنه ای(مدظله) و امام راحل(ره)

انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری در سایه پشتوانه مردمی توانست سکوهای افتخار آفرینی را یکی پس دیگری در کنار تمام تحریم ها پشت سر بگذارد و هر ساله تجربه موفق یک انتخابات را در سایه بنیانگذار جمهوری و هدایتهای دلسوزانه مقام معظم رهبری به ثبت برساند.و اکنون در آستانه انتخاباتی دیگر هستیم . انتخاباتی به گستردگی ملت ایران، برگ زرین دیگری از تعیین سرنوشت هر ایرانی آزاد و متعهد و نمایش سندی دیگر از استقلال و پایداری این ملت بزرگ و فرهیخته.تاثیرات شرکت در انتخابات فقط محدود به ایران نیست و دامنه تأثیر گذاری ملت ایران در بیداری کشورهای خاورمیانه مانند مصر، بحرین، لیبی و حتی کشورهای اروپایی غیر قابل انکار است.امروز هم دوستان و هم دشمنان ایران چشم به این انتخابات دوخته اند .این اولین انتخابات ایران بعد از جریان فتنه 88 و بعد از بیداری اسلامی است که در منطقه به تاسی از انقلاب اسلامی ایران رخ داد و همین موضوع اهمیت شرکت در این انتخابات را صد چندان کرده است.

» ابتدای نظرات (1440)

انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری در سایه پشتوانه مردمی توانست سکوهای افتخار آفرینی را از پیروزی انقلاب تا پشت سر گذاردن جنگ نابرابر ایران و عراق یکی پس از دیگری در کنار تمام تحریم ها پشت سر بگذارد و هر ساله تجربه موفق یک انتخابات را در سایه بنیانگذار جمهوری و هدایتهای دلسوزانه مقام معظم رهبری به ثبت برساند.

و اکنون در آستانه انتخاباتی دیگر هستیم . انتخاباتی به گستردگی ملت ایران، برگ زرین دیگری از تعیین سرنوشت هر ایرانی آزاد و متعهد و نمایش سندی دیگر از استقلال و حریت این ملت بزرگ و فرهیخته.

لزوم شرکت در انتخابات

در هر برهه‌اى سعى گردانندگان تبلیغات خصمانه‌ى استكبار جهانى بر این بوده است كه حضور مردم را كمرنگ كنند؛ انگیزه‌ى مردم را كم كنند؛ همت آن‌ها را، امید آن‌ها را نسبت به انتخابات از بین ببرند یا كمرنگ كنند. البته به توفیق الهى نتوانسته‌اند. این نشاندهنده‌ى اهمیت انتخابات است.
‌بیانات در در دیدار فرماندهان نیروى هوائى ارتش ۱۳۸۶/۱۱/۱۹

چند روز بیشتر تا آغاز نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و سراسر کشور ایران برای ورود به مرحله ای دیگر از رشد و بلوغ سیاسی و همراهی با انقلاب جوان سی سه ساله؛ خود را آماده می کند.همچنانکه دشمنان قسم خورده این ملت به هر نحو ممکن در صدد ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند تا بتوانند به زعم خود موجبات عدم حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم سازند.

الفاء جدایی حکومت از پشتوانه مردمی خود - فاصله افتادن میان مردم و نظام اسلامی- تبلیغات وسیع و پرخرج برای ناامید ساختن بی تفاوت کردن و بدبین کردن ملت و تلقین دلسری همراه با ایجاد تردید در خدمات انجام گرفته در کشور از دسیسه های دشمن برای  بی رغبت ساختن ملت به حضور در انتخابات  است.دشمن خوب میداند تاثیرات شرکت در انتخابات فقط محدود به ایران نیست و دامنه تأثیر گذاری ملت ایران در بیداری کشورهای خاورمیانه مانند مصر، بحرین، لیبی و حتی کشورهای اروپایی غیر قابل انکار است.امروز هم دوستان  و هم دشمنان ایران چشم به این انتخابات دوخته اند .این اولین انتخابات ایران بعد از جریان فتنه 88 و بعد از بیداری اسلامی است که در منطقه به تاسی از انقلاب اسلامی ایران رخ داد و همین موضوع اهمیت شرکت در این انتخابات را صد چندان کرده است.

 

من مطمئنم كه این انتخابات براى ملتهاى دیگر هم یك نشانه‌اى است. براى همین هم هست كه دستگاه‌هاى خبیث استكبار، از آمریكا و انگلیس و صهیونیست‌ها و دیگران، دارند مرتباً تلاش می‌كنند كه این انتخابات را به یك جورى خراب كنند، مخدوش كنند. كشورهاى دیگر نگاه می‌كنند ببینند این پیشكسوت انتخاباتى و انقلابى - كه ملت ایران است - چه كار خواهد كرد. ملت ایران در این زمینه، جزو پیشكسوتهاست. ملتهاى دیگر نگاه می‌كنند ببینند انتخابات در ایران به كجا خواهد رسید. استكبار دوست دارد كه انتخابات در كشور ما آنچنان بشود كه ملتها را مأیوس كند.
بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹دی ۱۳۹۰/۱۰/۱۹

با توجه به این که جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت مشارکت بالای مردم در انتخابات تاکید دارد، هرگونه کاهش جدی در مشارکت مردمی به‌ویژه در تهران و شهرهای بزرگ می تواند نقطه ضعف جدی هم برای نظام و هم برای مشروعیت مجلس آتی تلقی شده و مورد سوء استفاده بیگانگان و جریان های اپوزیسیون در داخل و خارج قرار گیرد. اين جريان‌ها با برجسته كردن برخي از مؤلفه‌ها اميدوار هستند كه ميزان مشاركت در تهران و برخي از شهرهاي بزرگ كم باشد. در واقع این مولفه‌ها، می تواند در انتخابات مجلس نهم زمینه کاهش انگیزه‌ي گروه‏هایی از جامعه را برای مشارکت در انتخابات فراهم كند

دیدید، حس كردید، از نزدیك لمس كردید آن وقتى را كه دشمنان می‌خواهند از انتخابات علیه امنیت كشور سوء استفاده كنند. باید همه مراقب باشند، همه بهوش باشند. آحاد مردم، مسئولان گوناگون، منبرداران سیاسى، كسانى كه می‌توانند با مردم حرف بزنند، همه مراقب باشند، مواظب باشند؛ از انتخابات مانند یك نعمت الهى پاسدارى كنند.
خطبه‌هاى نماز عید سعید فطر ۱۳۹۰/۰۶/۰۹

بی تردید همه باید تلاش کنند تا انتخاباتی پر شور را در دوازدهم اسفند ماه شاهد باشیم و به فرموده مقام معظم رهبری باید همه، شرایط حضور حداکثری مردم را فراهم نمایند و بدانند حضور حداکثری مردم در انتخابات به ناامیدی دشمنان نظام می انجامد.

[دشمنان]با اصل انتخابات دشمنند؛ با حضور پرشور و گسترده‌ى مردم در انتخابات دشمنند؛ با انتخاب آدمهاى اصلح و طرفدار حقوق مردم و متعبد و پایبند به مبانى اسلامى و ارزشهاى اسلامى مخالفند، دشمنند؛ چرا؟ چون می‌دانند این‌ها هم انتخابات، هم حضور گسترده‌ى مردم، هم حضور آدمهاى مناسب و شایسته در مجلس، به ضرر آنهاست؛ لذا مخالفت می‌كنند.

‌بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳۸۶/۱۲/۲۲

مجلس جايگاه بسيار مهمّى است؛ خانه‌ى ملت است؛ تجلّيگاه عزّت ملى ماست؛تأمين‌كننده‌ى منافع عمومى است.جايگاه مجلس، جايگاهى بسيار عالى است  انعكاس نظرات و اراده‌ى ملت در قوانين و مقررات كشور و رگه‌هاى اجرايى كشور بوده و يك مركز اساسى و تعيين‌كننده براى انقلاب است. همه‌ى سر رشته‌هاى امور، به مجلس شوراى اسلامى بر مى‌گردد.  با قوانين مجلس است كه مسؤولان مى‌توانند حركت كنند و پيش بروند. مجلس مى‌تواند حافظ امنيت ملى باشد؛ مى‌تواند سدّ مستحكمى در برابر تعرّض دشمنان و طمع‌ورزى بيگانگان باشد.و همین ویژگیهاست که اهمیت شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیداهای اصلح را مشخص میکند.نمایندگانی که بایدبا وضع قوانین قابل اجرا و در شان این ملت , در جهت منافع ملی گام برداشته و مسیر پیشرفت و عظمت و تعالی این کشور و نظام را هموار سازند.نه اینکه خدای نکرده در پی کسب منافع شخصی و گروهی خود بوده و منافع ملی را فدای منافع شخصی و جناحی خود و منافع صاحبان قدرت و ثروت کنند.

 

انتخابات، آن نقطه‌ى اساسى وصل افكار و آراى مردم به بدنه‌ى نظام اجرايى است. اگر انتخابات - همچنان كه بحمداللَّه در گذشته همين‌طور بوده است - با حضور مردم، با اراده‌ى مردم، با آزادى كامل مردم و انتخاب آزادانه‌ى آنها انجام بگيرد، و حداكثر آگاهى از سوى مردم به كار برود، تا اين‌كه افراد صالح و شايسته و حقيقتاً حايز شأن نمايندگى اين ملت عظيم، به مجلس فرستاده بشوند، نظام اسلامى مى‌تواند مطمئن باشد كه در جهت آرزوها و هدفهاى خود در حركت است. اين، نقش انتخابات و شأن والاى انتخابات است.
بيانات در ديدار با وزیر و مسؤولان وزارت كشور و استانداران‌ ۱۳۷۰/۰۹/۲۷

اصلح را انتخاب كنید

يك مجلس صالح و سالم و قوى ميتواند بر عملكرد همه‌ى دستگاه‌هاى كشور اثر بگذارد؛ بر عملكرد دولت، بر عملكرد قوه‌ى قضائيه، حتّى بر عملكرد نيروهاى مسلح ميتواند اثر بگذارد. مجلس قوى، مجلس صالح، مجلس سالم، يك چنين وضعى دارد. خب، اين مجلس را كى ميتواند تشكيل بدهد، جز مردم؟ دشمن اين را نميخواهد.
خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۹۰/۱۱/۱۴

مطمئنا انتخاب افراد اصلح برای تکیه زدن بر صندلیهای بهارستان میتواند برای ساختن ایرانی سرفراز و قدرتمند در عرصه های داخلی و بین المللی تاثیر به سزایی داشته باشد

 

با توجه به این موضوع و لزوم انتخاب کاندیدای اصلح در انتخابات، معیارهای برگزیدن کاندیداهای اصلح نیز اهمیت پیدا می­کند. این معیارها نیز در بیانات امام خمینی و  مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است که مرور آنها می­تواند راهگشای مردم در هر انتخاباتی باشد

همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است. البته ممکن است همة تلاش‌ها به نتیجه نرسد؛ اما انتخاب‌کنندگان تلاش کنند، برای این که گزینش درستی داشته باشند. شرکت مردم در انتخابات در نظام اسلامی، علاوه بر اینکه حق مردم از جهت مشارکت در تعیین سرنوشت خویش است، تکلیفی الهی نیز محسوب می­شود؛ چه آنکه در منطق اسلام، هر جا حقّی برای کسی وجود دارد، تکلیفی نیز بر عهدة صاحب حق وجود خواهد داشت.

از این رو، همان طور که برگزاری انتخابات برای گزینش حاکمان و انتخاب نمایندگان، برای احقاق حق مردم امری ضروری است، تکلیف شرکت در انتخابات نیز موضوعی قابل توجه برای آحاد افراد جامعه محسوب می­شود. از سوی دیگر، ادای تکلیف الهی، به هر نحو ممکن و با هر کیفیت، مقبولیت لازم را در پیشگاه الهی ندارد، بلکه انسان موظف است در راستای عمل به تکالیف الهی خویش، به بهترین نحو ممکن عمل نماید تا در پیشگاه الهی سربلند و مأجور باشد. بر این اساس، علاوه بر لزوم حضور مردم در انتخابات، مبادرت به بهترین انتخاب و گزینش کاندیداهای اصلح نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حضرت علي(ع) مي فرمايند: حق را بشناس , تا اهلش را بشناسی «فاعرف الحق تعرف اهله» ميزان الحكمه , ج 3, ص 1237

امام خمینی ره: اگر اصلح را انتخاب کردید کاری اسلامی می کنید


احدى شرعاً نمى‏تواند به کسى کورکورانه و بدون تحقیق رأى بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصى، تمام افراد و گروهها نظر موافق داشتند، ولى رأى‏دهنده تشخیصش برخلاف همه آنها بود، تبعیت از آنها صحیح نیست و نزد خداوند مسوولیت دارد و اگر گروه یا اشخاص، صلاحیت فرد یا افرادى را تشخیص دادند و از این تأیید براى رأى‏دهنده اطمینان حاصل شد، مى‏تواند به آنها رأى دهد.

صحیفه امام، ج 18، ص 337

مقام معظم رهبری در بیانات خویش به مناسبت­های مختلف به این مهم اشاره کرده و مردم را نسبت به دقت در انتخاب کاندیداها توجه داده­ اند

هنر ملت ایران و مردم شهر‌ها و حوزه‌هاى انتخابیه این است كه دقت كنند، نگاه كنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب كنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دیندارى و آمادگى براى حضور در می‌دانهاى انقلاب؛ دردشناسترین و دردمند‌ترین نسبت به نیازهاى مردم را انتخاب كنند.

بیانات در اجتماع عظیم مردم یزد ۱۲/۱۰/۱۳۸۶

از راهى برويد که اگر خداى متعال پرسيد شما به چه دليل به اين فرد رأى داديد، بتوانيد بگوييد به اين دليل. بين خودتان و خدا، دليل و حجّتى فراهم کنيد و بعد با خيال راحت برويد رأى بدهيد. مردم بايد اين کار را بکنند و ما هم از خدا مى‌خواهيم و دعا و آرزو مى‌کنيم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح - آن که واقعاً صلاحيتش بيشتر است - هدايت کند.»

1376/02/31 -   بيانات در ديدار جمعي از خانواده‌‌هاى شهدا و ايثارگران

مسئله ‏ي بعدي در انتخابات اين است كه مردم سعي كنند صالح‏ترين را انتخاب كنند. ….. اين جا جائي نيست كه من و شما بتوانيم به حداقل اكتفاء كنيم؛ دنبال حداكثر باشيد؛ بهترين را انتخاب كنيد.
بهترين كيست؟ من نسبت به شخص، هيچ‏گونه نظري ابراز نميكنم؛ اما شاخصهائي وجود دارد. .......

(بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم استان كردستان 22/2/1388)

در همه ي انتخابات ما مكلفيم كه بر اساس حجت و دليل و عنصر شناخت اقدام نماييم كه اين خود از دو طريق ممكن مي باشد: گاهي مواقع خود فرد بر اساس ملاكات و صفات و شرايطي كه در اسلام براي انتخاب و گزينش كارگزاران و مسؤولان نظام بيان شده مي تواند به اين شناخت برسد و گاهي مواقع خود فرد از شناخت بي واسطه ناتوان است

همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است … باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأی دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. . بعضی صالحند، بعضی صالح­ترند. بگردید آن صالح­تر را شناسایی و پیدا کنید و به او رأی بدهید … بروید تلاش و تفحّص خودتان را بکنید، اصلح را بیابید و آن کسی را که فکر کردید اصلح است و بین خودتان و خدا حجّت تمام شد، به او رأی بدهید و خاطر جمع باشید که تکلیفتان را انجام داده اید. این، آن چیزی است که همه باید به آن توجّه کنند.»

مردم اگر نامزدهاى انتخاباتى را نمي‌شناسند، از افراد بصير و متدين در گزينش‌هاى انتخاباتى استفاده كنند."

نماز جمعه 14/11/1390

در همه ي انتخابات ما مكلفيم كه بر اساس حجت و دليل و عنصر شناخت اقدام نماييم كه اين خود از دو طريق ممكن مي باشد: گاهي مواقع خود فرد بر اساس ملاكات و صفات و شرايطي كه در اسلام براي انتخاب و گزينش كارگزاران و مسؤولان نظام بيان شده مي تواند به اين شناخت برسد و گاهي مواقع خود فرد از شناخت بي واسطه ناتوان است . پس لازم است ابتدا ملاكات و الگوهاي انتخاب نماينده اصلح را بدانیم .بنابراین در این  مقاله بر آن شدیم تا ویژگیهای نماینده اصلح رااز سه منظر بیان کنیم.

  1. از آيات و روايات ائمه معصومين (ع )
  2. از منظر امام خمینی رحمةالله علیه
  3. از منظر امام خامنه ای مد ظله العالی

 

ویژگیهای مسئولین حکومت اسلامی از دید آیات و روایات ائمه معصومین


با مراجعه به آيات و روايات ائمه معصومين (ع ) مي توان شرايط ذيل را براي كانديداي اصلح بيان نمود:

الف - ملاکها و صفات مسئولان اصلح از نظر اسلام :

بر حسب آنچه كه از سخنان رسول اكرم (ص ) و امام علي (ع ) به دست مي آيد, كسي كه در نظام اسلامي مي خواهد داراي مسؤوليتي بشود بايد داراي اين خصوصيات باشد:

  • پارسائي و پرهيز از گناه و دوري از نافرماني خدا همراه با حلم و بردباري به طوري كه بدون اعمال غضب و خشم بيجا با مهرباني با مردم روبرو شود.
  • آگاهي كامل از قوانين اسلامي و احكام الهي , اگر زمامدار با كلام خدا آشنا نباشد گرفتار افكار انحرافي و التقاطي مي شود و به جاي اين كه ملت را به اسلام دعوت كند موجب انحراف آن ها مي گردد.
  • پيروي كامل از ولايت فقيه و خط امام و رهبري بر اساس آيه كريمه ((اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم ))
  • سخاوت نفساني و بي اعتنايي به ثروت دنيا
  • تأكيد بر عدالت و رعايت ضوابط و قوانين و پرهيز از ظلم و ستم
  • تأكيد بر اجراي سنتهاي مذهبي و ديني و واجبات الهي .
  • دارا بودن دانش كافي و آگاهي از فقه اسلامي همراه با بينش عميق سياسي و مديريت كافي و حسن تدبير براي اداره ي امور جامعه .
  • مصالح جامعه ي اسلامي را بر مصالح شخصي و جناحي مقدم دارد: رسول خدا(ص ) مي فرمايد: ((هر كس خود را بر قومي مقدم بدارد در حالي كه بداند در بين آن ملت فاضلتر از او وجود دارد آن شخص به خدا و رسول و جميع مسلمانان خيانت كرده است , (الغدير, ج 8, ص 291)
  • عدم وابستگي به كشورهاي سلطه گر
  • ايمان, عدالت, تقوا و پرهيز از معصيت و گناه.

(نساء (4), آيه ي 141, و هود (11) آيه 113, و نيز: انسان (76), آيه ي 24.)

  • حلم و بردباري, حسن اخلاق و خوش رفتاري با مردم و زيردستان.

ا صول کا في ج 1 ص 407.

  • ساده زيستي و بي اعتنايي به جلوه هاي فريبنده دنيا, توأم با رعايت عفت و پاك دامني در خانواده .    امام علي (ع ) مي فرمايند: «و ان عملك ليس بطعمه و لكنه في عنقك امانه ; حكمراني براي تو طعمه و خوراك نيست , بلكه برگردن تو امانت است », نهج البلاغه , نامه 5
  • پاي بند به اجراي سنت هاي ديني و انجام واجبات الهي.
  • از اسباب نامشروع (تخريب , اسراف در تبليغات و...) براي پيروزي بر رقيب استفاده ننمايد.

حضرت علي (ع ) در مقابل كساني كه پيشنهاد مي دادند براي جذب افراد و جلوگيري از خطر احتمالي به بعضي از آنها سهم بيشتري از بيت المال بدهد, مي فرمايند: «اتأمروني ان اطلب النصر بالجور فيمن وليت عليه ; به من دستور مي دهيد كه با جور طلب ياري نمايم », (نهج البلاغه , خطبه 126).

  • در همه حال مصلحت نظام اسلامي , وحدت و منافع و امنيت ملي را بر مصالح گروهي و جناحي و شخصي خود, مقدم بدارد.

رسول خدا(ص ) مي فرمايد: «من تقدم علي قوم من المسلمين و هو يري ان فيهم من هو افضل منه فقد خان الله و رسوله والمسلمين؛ هر كسي خود را بر قومي مقدم بدارد در حالي كه بداند در بين آن ملت فاضل تر از او براي آن كار وجود دارد, آن شخص به خدا و رسول و جميع مسلمانان خيانت كرده است », (الغدير, ج 8, ص 291)

  • دشمن ستيز, دوستدار حق و مخالف باطل باشد:

«يا ايها الذين آمنوا لاتتخذوا اليهود والنصاري اولياء», (مائده , آيه 51)

«يا ايها الذين آمنوا لاتتخذوا آبائكم و اخوانكم اولياء», (توبه , آيه 23)

«اشداء علي الكفار, رحماءح بينهم », (فتح , آيه 29)

 

ملاكات و صفات كانديداي اصلح از نظر امام خمینی ره


به اسلام ناب، معتقد و مدافع آن باشند

افرادى که تعیین مى‏شوند، باید کسانى باشند که به درد اسلام و جمهورى اسلامى بخورند و عقیده‏شان هم این باشد که اسلام خوب است، نه فقط اظهار کنند، ولى عقیده نداشته باشند، کما این‏که در اول انقلاب خیلى‏ها اظهار اسلام مى‏کردند.         صحیفه امام، ج 18، ص 243

مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانى رأى دهند که در قول و عمل، مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنج‏دیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه‏جو، اسلام پاک‏طینتان عارف و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدى - صلى اللَّه علیه و آله و سلم - باشند و افرادى را که طرفدار اسلام سرمایه‏دارى، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بى‏درد، اسلام منافقین، اسلام راحت‏طلبان، اسلام فرصت‏طلبان و در یک کلمه، اسلام آمریکایى هستند، طرد نموده و به مردم معرفى نمایند   صحیفه امام، ج 21، ص 11

به اجراى احکام اسلام متعهد باشند

کسانى را انتخاب کنند که صد در صد مسلمان و معتقد به احکام اسلام و متعهد به اجراى احکام اسلام و مخالف با مکتبهاى انحرافى و معتقد به جمهورى اسلامى باشند.  صحیفه امام، ج 12، ص 277

به حسن سابقه و تعهد به قوانین اسلام معروف باشند

امید است ملت مبارز متعهد به مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروهها، آراى خود را به اشخاصى دهند که به اسلام عزیز و قانون اساسى وفادار باشند، و از تمایلات چپ و راست، مبرا باشند، و به حسن سابقه و تعهد به قوانین اسلام و خیرخواهى امت معروف و موصوف باشند. باید ملت شریف بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامى، خیانت به اسلام و کشور است و موجب مسوولیت عظیم است.        صحیفه امام، ج 12، ص 178

به جمهورى اسلامى معتقد باشند

باید دانست مسلمان بودن تنها فایده‏اى ندارد، باید جمهورى اسلامى را قبول داشته باشد.      صحیفه امام، ج 18، ص 276

هر جور وکیلى براى هر محلى که مى‏خواهید تعیین بکنید، وکیلى (باشد) که (به) جمهورى اسلامى اعتقاد دارد. اگر وکیلى باشد که اینجایش از شدت سجده پینه بسته، و لیکن جمهورى اسلامى را نمى‏خواهد، این به درد شما نمى‏خورد. اگر وکیلى باشد که بدانید دشمن با رژیم منحوس بود و دشمن با آمریکا، لکن جمهورى اسلامى را نمى‏خواهد، این وکیل را وکیل تعیین نکنید. وکیلى که تعیین مى‏کنید، آنى است که جمهورى اسلامى را عقیده داشته باشد؛ نه چهار روزى که حالا مى‏خواهد وکالت بکند، بگوید جمهورى اسلامى! ما یک نفر را داشتیم که مى‏خواست وکیل بشود، مى‏گفتند که این آدم در ایامى که مى‏خواهند رأى بگیرند، نماز مى‏خواند! این جور نباشد.         صحیفه امام، ج 7، ص 465

به قانون اساسى معتقد باشند

من متواضعانه از شما مى‏خواهم که حتى‏الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید و اشخاصى اسلامى، متعهد، غیر منحرف از صراط مستقیم الهى را در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانى دهید که به اسلام و جمهورى اسلامى و قانون اساسى معتقد و نسبت به احکام نورانى الهى متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدّم ندارند            صحیفه امام، ج 12، ص 149

به اصل ولایت فقیه معتقد و وفادار باشند

پس از این‏که همه اوصافش را به دست آوردید و او را شخصى دانستید که لیاقت دارد براى یک همچو مسندى و مى‏تواند این مملکت را - به طورى که خدا مى‏خواهد - اداره کند تا آن حدودى که در اختیار او است و شخصى است که تعهد به اسلام دارد، اعتقاد به قوانین اسلام دارد، در مقابل قانون اساسى خاضع است و اصل صد و دهم ظاهراً که راجع به ولایت فقیه است، معتقد است و نسبت به آن وفادار است، یک همچو شخصى را شماها خودتان انتخاب کنید و گروههاى مردم را هم وادار کنید که یک همچو شخصى را انتخاب کنند و از تفرقه بپرهیزند                صحیفه امام، ج 11، ص 485

به مکتبهاى انحرافى گرایش و پیوستگى نداشته باشند

نگذارید اشخاصى در مجلس وارد بشود که خیر امت را نمى‏خواهد، بلکه خیر اشخاصى را مى‏خواهد که ظالم هستند؛ نگذارید در مجلس شورا اشخاصى بروند که آنها با قدرتهاى بزرگ پیوستگى دارند. باید ملت با اختیار خود و اراده خود و با امتیاز خود و انتخاب خود، اشخاص صالح را، اشخاص متقى را، اشخاصى را که براى ایران کار مى‏خواهند بکنند، به نفع ایران کار مى‏کنند- آنها را باید تعیین بکند.           صحیفه امام، ج 6، ص 482

باید اشخاصى که در مجلس مى‏روند، اشخاص امین باشند، اشخاص فاضل باشند، اشخاص مطلع باشند؛ گرایش نداشته باشند به چپ و راست؛ ملى باشند، مستقل باشند؛ فکرشان مستقل باشد.           صحیفه امام، ج 6، ص 513

افرادى را انتخاب کنید که متعهد به اسلام، شرقى و غربى نباشند، بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند. وکیلهایى (را انتخاب کنید) که آراسته به اخلاق خوب هستند، متعهد هستند به اسلام، وفادار هستند به کشور خودشان، خدمتگزار هستند به شما و به کشور، آن اشخاص را انتخاب کنند و در مجلس بفرستند.              صحیفه امام، ج 12، ص 168

مثل مدرس، نترس و صاحب تشخیص باشند


سعى کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید، البته مثل مدرس که به این زودیها پیدا نمى‏شود، شاید آحادى مثل مدرس باشند، کسانى را که انتخاب مى‏کنید باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادى باشند که اگر روس یا آمریکا یا قدرت دیگرى تشرى زد، بترسند، باید بایستند و مقابله کنند صحیفه امام، ج 18، ص 276

طعم فقر را چشیده و در فکر محرومان بوده و  خدمتگزار باشند

هر کسى در هر شهرى که هست، طول این بیست، سى سالى که همراه با این مردم بوده، مى‏داند که اینها کدام یکى‏شان از ریشه ‏هاى آنها است، کدام‏شان نیستند. مردم آنهایى را باید انتخاب بکنند که مى‏شناسند که به این ملت خدمتگزار است و دلش براى این طبقه ضعیف مى‏سوزد.

صحیفه امام، ج 10، صص 524 - 525

مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانى رأى دهند که طعم تلخ فقر را چشیده باشند.           صحیفه امام، ج 21، ص 11

اشخاص مطمئن، اشخاص ملى، اشخاصى که خدمتگزارندْ براى شما (را) تعیین بکنید.         صحیفه امام، ج 7، ص 299

توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلاى مجلس از طبقه‏اى باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‏داران و زمین‏خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخى محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمى‏توانند بفهمند.                صحیفه امام، ج 21، ص 422

از اوضاع جهان و مسائل روز و سیاستهاى اسلامى مطلع باشند


وصیت این‏جانب به ملت در حال و آتیه آن است که با اراده مصمم خود و تعهد خود به احکام اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات، وکلاى داراى تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى که غالباً بین متوسطین جامعه و محرومین مى‏باشند و غیر منحرف از صراط مستقیم- به سوى غرب یا شرق- و بدون گرایش به مکتبهاى انحرافى و اشخاص تحصیل‏کرده و مطلع بر مسائل روز و سیاستهاى اسلامى، به مجلس بفرستند.

صحیفه امام، ج 21، صص 419 - 420

مجرد این‏که این آدم یک آدم خیلى خوبى است، نمازش را اول وقت مى‏خواند و نماز شب مى‏خواند، این براى مجلس کفایت نمى‏کند؛ مجلس اشخاص سیاسى لازم دارد، اشخاص اقتصاددان لازم دارد، اشخاص سیاستمدار لازم دارد، اشخاص مطلع بر اوضاع جهان لازم دارد. باید تعهد به اسلام باشد و موافقت با جمهورى اسلامى باشد، لکن این مسائل هم باشد.

صحیفه امام، ج 18، ص 284

احتیاجات مملکت و مصالح و مفاسد کشور را بشناسند

آیا مى‏خواهید انتخاب اصلح بکنید براى خودتان یا براى اسلام؟ اگر براى خودتان باشد، شیطانى است، اما اگر انتخاب اصلح براى مسلمان‏ها است، «کى و از کجا است» مطرح نیست؛ از هر گروهى باشد، حزب باشد یا غیر حزب، نه حزب اسباب این مى‏شود که غیر آن فاسد، و نه صد در صد حزبى ‏بودن باعث صلاح آنها است.

انتخاب اصلح براى مسلمین یعنى انتخاب فردى که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها کافى نیست، بلکه باید مسلمانى باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کارى اسلامى مى‏کنید و این یک محکى است براى خودتان که تشخیص بدهید انتخاب براى اسلام است یا براى صلاح خودتان            صحیفه امام، ج 18، صص 196 - 197

متخصص و متفکر باشند

در یک مجلس باید همه چیز باشد. در این کمیسیونهاى مجلس از - امور ارتشى و کشاورزى و اقتصاد و - همه چیز بحث مى‏شود، اینها باید مطلع باشند. آنهایى که در این کمیسیونها هستند، باید اشخاصى در بینشان باشد که عالم به اقتصاد باشد، عالم به امور کشاورزى باشد، عالم به امور ادارى باشد، عالم به مسائل جهانى باشد. مجلس مى‏خواهد ایران را در مقابل جهان اداره کند، مجلس یک چیزى نیست که بخواهد ایران را در مقابل خودش درست بکند.

صحیفه امام، ج 18ص 284

امید آن دارم که با وحدت کلمه و کوشش در راه التیام بین قشرهاى مختلف، موفق شوید که نمایندگانى متعهد، متفکر، دلسوز به ملت و خصوص طبقه مستضعف و خدمتگزار به اسلام و مسلمین در مجلس شوراى اسلامى بفرستید.           صحیفه امام، ج 12، ص 156

براى کشور، دلسوز و به ملت وفادار باشند

باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز براى کشور و ملت باشند، بسیارى از مشکلات پیش نمى‏آید و مشکلاتى اگر باشد، رفع مى‏شود.    صحیفه امام، ج 21، ص 422

مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانى رأى دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسوولیت کنند.

صحیفه امام، ج 21، ص‏11

به اخلاق خوب آراسته باشند

من امیدوارم که این مرحله را هم به شایستگى و به طورى که دلخواه همه ملت ما است و دلخواه ما است، عمل بکنند و وکیلهایى که آراسته هستند به اخلاق خوب، متعهد هستند به اسلام، وفادار هستند به کشور خودشان، خدمتگزار هستند به شما و به کشور، آن اشخاص را انتخاب کنند و در مجلس بفرستند.

صحیفه امام، ج 12، ص 169

اشخاصى که امین هستند، اشخاصى که پیششان به امانت، به دیانت، به خدمت به مردم معروف است، آنها را تعیین بکنند.

صحیفه امام، ج 10، ص 525

باید وکلاى آزادمنش، وکلاى ملى، وکلاى متدین، وکلاى فاضل به مجلس شورا بفرستید.          صحیفه امام، ج 6، ص 514

ملاكات و صفات كانديداي اصلح از نظر امام خامنه ای مد ظله

بهترین از لحاظ ایمان، اخلاص و امانت‌داری، دین‌داری و تقوا

هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه های انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور در میدان های انقلاب؛ دردشناس ترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم را انتخاب کنند. (.بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع بزرگ مردم یزد ۱۲/۱۰/۱۳۸۶٫)

کسی که می‌آید به مجلس، باید با تقوا باشد. اوّلین شرط تقواست: «انّ اکرمکم عنداللَّه اتقاکم. (در دیدار اقشار مختلف مردم قم, ۱۸/۱۰/۸۲)

نماینده باید متدیّن باشد. بی‌دینی و بی‌تقوایی چیز بدی است؛ هرجا باشد، انسان را آسیب‌پذیر می‌کند. اگر در جای حسّاس باشد، آسیب‌پذیری آن بسیار گران تمام خواهد شد. (خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران, ۲۴/۱۱/۸۲)

نماینده باید متدیّن باشد؛ انسانهای متدیّن می‌توانند مورد اعتماد قرار گیرند. (در اجتماع بزرگ مردم قزوین, ۲۵/۹/۸۲)

یکی از مهمترین ارکان نظام، مجلس شورای اسلامی است. اگر در مجلس نمایندگان مؤمن، بااخلاص و توانمند حضور داشته باشند، مجلس خیلی از گره‌ها را می‌تواند باز کند. (در دیدار با مردم قم, ۱۸/۱۰/۸۲)

معتقد به نظام، انقلاب، شعارهای انقلاب و خط امام

به کی رأی بدهند؟ شاخص این است که شعارهای انقلاب بایستی به وسیله ی مسئولین و منتخبین ما روز به روز زنده تر شود این شاخص است… باید کسی را بگذاریم که معتقد به این حرکت باشد، معتقد به این راه باشد، معتقد به آن هدف باشد، معتقد به توانائی های ملی باشد، معتقد به اسلام، معتقد به انقلاب باشد و شاخص ها را قبول داشته باشد.

(بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان به مناسبت روز ۲۹ بهمن۲۸/۱۱/۱۳۸۶)

هر کس که به این نظام معتقد و پایبند است، می‌تواند وارد میدان انتخابات شود. کسانی که این نظام و قانون اساسی را قبول ندارند، آمدنشان به مجلس خطاست و خودشان هم بایستی بدانند که از نظر این ملت آمدن آنها به مجلس خطاست

(در دیدار اقشار مختلف مردم قم, ۱۸/۱۰/۸۲)

وکیل آینده‌ی مجلس، باید دنبال راه امام و در خطّ او باشد؛ آن مرد بزرگ و انسانی که دشمنانش هم به عظمت و صداقت و شجاعت او اذعان و اعتراف می‌کردند. آن انسانی که ایرانِ ضعیف و وابسته را از چنگ آدمهای فاسد و مدیران نالایق و وابسته بیرون آورد و به دستِ خودِ ملت داد. آن انسانی که توانست حرکت مردم را هدایت و این ملت را مجتمع و متّحد کند و در راه آن هدف عظیم، به حرکت بیندازد. خطّ امام و ارزشها و وصیّت‌نامه‌ی او را فراموش نکنید. آنچه را که این ارزشها به شما می‌آموزد، آنها را در آدمی سراغ کنید و وقتی پیدا کردید؛ قربة الی‌اللَّه و محض رضای خدا، نام او را در صندوق رأی بیندازید. این، مجلس شورای اسلامی لایق شما و این ملت می‌شود. کار را این طور دنبال کنید.

(خطبه‌های نماز عید فطر, ۱/۱۲/۷۴)

کارآمد ، توانمند و متخصص متعهد

البته توانمند، با اخلاص و عالِم هم باشد. صلاحیت بر اساس این مسائل است و مسؤولان دستگاه‌های مختلف – چه وزارت کشور، چه شورای نگهبان و چه دستگاههایی که در زیرمجموعه‌ی این مراکز مشغول فعالیت هستند – باید معیارشان را قانون قرار دهند؛ زیرا در قانون این مسائل پیش‌بینی شده است.

(در دیدار اقشار مختلف مردم قم, ۱۸/۱۰/۸۲)

نماینده باید کارآمد هم باشد. بعضیها متدیّن هستند، اما از آنها کاری ساخته نیست. باید به‌گونه‌ای باشند که بتوانند وظایفی را که بر عهده‌شان قرار دارد، انجام دهند.

(خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران, ۲۴/۱۱/۸۲)

اگر نماینده‌ای به مجلس برود که از مسائل کشور درک لازم را نداشته باشد؛ فاقد هوشمندی، آگاهی، سواد و معرفت لازم باشد، به‌درد نمی‌خورد. نمایندگی کار مهّمی است.

(خطبه‌های نماز جمعه, ۲۰/۱۱/۷۴)

وصل نبودن به کانون های قدرت و ثروت و مخالف شدید فساد


یک مسئله دیگر هم نزدیک شدن به صاحبان قدرت و ثروت است؛ این را ما با شما بی­رودربایستی عرض کنیم. بالاخره ما برادران هم هستیم؛ همدیگر را بایستی تواصی به حق و تواصی به خیر کنیم.  این خیلى خطر بزرگى است که کسى به خاطر تأمین نمایندگى در یک دوره، نزدیک بشود به صاحبان ثروت یا به صاحبان قدرت؛ این خیلى چیز بدى است؛ این از آن چیزهایی است که خداى متعال از آنها نمی‌گذرد و انتقام خواهد گرفت. این چیزها روى شخص، روى عاقبت ـ عاقبت به خیرى که این‌قدر برایش اهمیت قائلیم ـ و روى جامعه اثر منفى می‌گذارد. (دیدار با نمایندگان مجلس  تاریخ ۸/۰۳/۹۰)

مردم باید کسانى را انتخاب کنند که به کانون‌هاى ثروت و قدرت متصل نباشند؛ کسانى باشند که واقعاً مردم اینها را بخواهند؛ بر طبق وجدانشان، بر طبق دینشان، بر طبق وظایف انقلابى‌شان عمل کنند؛ که حالا بحث در این‌باره زیاد است. ( در جمع مردم کرمانشاه. ۲۰/۷/۹۰)

ارتباط نامزدها با مراکز ثروت و قدرت را بسیار مخرب است  این، همان شیوه ای است که در باصطلاح دموکراسی های دنیا بویژه در امریکا مرسوم است و نامزدها با حمایت مالی کمپانی ها، شرکتها و افراد ثروتمند، وارد انتخابات می شوند و بعد از پیروزی در انتخابات نیز وامدار این افراد هستند و به جای خدمت به مردم، در جهت منافع صاحبان قدرت و ثروت، قانون وضع می کنند. (در دیدار با مردم قم ۱۶/۱۰/۹۰)

اگر نماینده‌ای بر سرِ کار آید که قبل از ورود به مجلس، خود را وامدار دیگران کرده و مجبور باشد در مجلس وام آنها را ادا کند؛ نانهایی به قرض گرفته باشد و بخواهد به مجلس که رفت، قرض خود را ادا کند؛ به‌درد نمی‌خورد. (خطبه‌های نماز جمعه, ۲۰/۱۱/۷۴)

مردمی، دلسوز، دردشناس و دردمند مردم

هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه‌های انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور در میدانهای انقلاب؛ دردشناس‌ترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم را انتخاب کنند.

( در اجتماع بزرگ مردم یزد, ۱۲/۱۰/۸۶)

[نماینده باید] دلسوز مردم – بخصوص طبقات محروم – باشد و برای آنها کار و فکر کند. من در انتخاباتِ دوره‌ی قبل – شاید در نماز جمعه بود – گفتم نامزدهای انتخابات مراقب باشند خود را وامدار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال اینها نکنند. اگر کسی وامدار دستگاهها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند. پس دلسوزی هم یک شرط بزرگ است.

(خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران, ۲۴/۱۱/۸۲)

دیگر این‌که باید طرفدار محرومین باشد؛ بداند که در کشور محرومیت هست و سعی و همّت او باشد که رفع محرومیت کند.

(در دیدار اقشار مختلف مردم قم, ۱۸/۱۰/۸۲)

عدالتخواه و خدمت‌گزار

مردم همیشه طرفدار نمایندگانی با ایمان، خدمتگزار، عدالتخواه، امین، و تلاشگر در راه عزت و استقلال کشورند، و در هر دوره کسانی را که دارای این ویژگیها دانسته‌اند، به نمایندگی برگزیده‌اند. به اعتماد مردم ارج نهید و از این ویژگیها در مجلس، پاسداری کنید.

(پیام آغاز به کار مجلس هفتم، ۶/۳/۸۳)

نماینده باید خدوم، امتحان داده، با کفایت، برنامه‌دار، خوشنام و جوانگرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد. چنین افرادی در هر جای کشور حضور دارند، باید خود را موظّف بدانند و بروند نامزد شوند.

(در اجتماع بزرگ مردم قزوین, ۲۵/۹/۸۲)

جوانگرا، پرامید، پرنشاط و شجاع

نماینده‌ی مردم باید شجاع باشد. این ملت، ملت شجاع و آزاده‌ای است؛ ملتی است که تهدید قدرتهای متکبّر جهانی او را به عقب نمی‌نشاند؛ بنابراین نماینده‌ی او هم باید شجاع باشد و نترسد؛ شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق.

( خطبه‌های نمازجمعه‌ی تهران, ۲۴/۱۱/۸۲)

روحیه و نشاط و امید و قوّت و روحیه‌ی انقلابی در او وجود داشته باشد تا بتواند راههایی را که به نظر بن‌بست می‌رسد، بشکافد و پیش برود.

(در اجتماع بزرگ مردم قزوین, ۲۵/۹/۸۲)

ببینید و بفهمید چه کسی را به مجلس می‌فرستید. آن کسی که به عنوان وکیل این ملتِ انقلابی و مؤمن و شجاع به مجلس می‌رود، باید انقلابی و مؤمن و شجاع باشد. اگر نگوییم شجاعترین و مؤمن‌ترین و انقلابی‌ترین؛ لااقل در سطح این توده‌ی عظیم مردم که این گونه از خود درخشش نشان می‌دهند، باشد… دنبال آدمهای مؤمن و شجاع و انقلابی و کسانی که بتوانند قدرت این ملت را که در سایه‌ی ارزشهای انقلابی است حفظ کنند، باشید. کسانی که وقتی قوانینی می‌گذارند و موضعی می‌گیرند و نطقی می‌کنند، همه در این جهت باشد. این طور آدمی، شایسته‌ی آن است که به عنوان وکیل این ملت، به مجلس شورای اسلامی برود؛ آن کسی که بفهمد امام چه می‌گفت، چه می‌خواست و چرا می‌خروشید.

(خطبه‌های نماز عید فطر, ۱/۱۲/۷۴)

نماینده باید کسی باشد که مرعوب نشود. چه کسی مرعوب نمی‌شود؟ آدمی که دلش به خدا متّکی باشد. وقتی انسان به خدا متوکّل بود، از هیچ‌کس مرعوب نمی‌شود. ...… مرعوب شدن، صفت خیلی بدی است. حالا یک وقت انسان در خانه‌ی خودش نشسته است و مرعوب می‌شود – این یک نفر آدم است – اما یک وقت انسان در مسند مسؤولیتی نشسته است – در مجلس است، در دولت است – او اگر مرعوب شد، واویلاست! مرعوب شدن او، یعنی از دست دادن بسیاری از امکانات این ملت! نماینده نباید مرعوب شود.

(بیانات در دیدار کارگزاران حج, ۲۶/۱۱/۷۸)

طرفدار مستضعفین و ضعفا

بگردید آدم­های مناسب را برای این کار مهم پیدا کنید … نماینده باید … طرفدار ضعفا و قشر ضعیف باشد. قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع کند، والاّ قانونی که پولداران را پولدارتر کند، قانون مملکت اسلامی نیست. قانون باید بتواند گره­ها را باز کند و به درد دل قشرهای محروم برسد. نماینده باید آدمی باشد که این چیزها را بفهمد.»

کسی که می آید به مجلس… باید طرفدار محرومین باشد؛ بداند که در کشور محرومیت هست و سعی و همّت او باشد که رفع محرومیت کند

بهره­مندی از فهم و درک سیاسی

نماینده باید دارای فهم و درک سیاسی باشد و مسائل کشور را بفهمد؛ هم مسائل خارجی و توطئه­های دشمنان را و هم مسائل داخلی و نیازهای مردم و اولویّت­های کشور را؛ این طور نباشد که بدون رعایت اولویّت­ها، مسئله­ای را مطرح کنند، شعاری بدهند و برای ملت و دولت مشکل درست کنند. نماینده باید احساس دلسوزی و وجدان سیاسی داشته باشد.

اگر نماینده­ای به مجلس برود که از مسائل کشور درک لازم را نداشته باشد؛ فاقد هوشمندی، آگاهی، سواد و معرفت لازم باشد، به درد نمی­خورد. نمایندگی کار مهّمی است

پیگیر مبارزة عملی با فساد

اصلح یعنی چه کسی؟ یعنی کسی که همین هدف ها را دنبال کند؛ یعنی کسی که همین دردها را بداند و حس کند؛ یعنی کسی که برای ریشه کنی فقر و فساد عزم جدی داشته باشد؛ ؛ یعنی کسی که به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند. اصلح کسی است که هم به ترقی و پیشرفت کشور و توسعة اقتصادی و غیراقتصادی بیندیشد؛ هم زیر توهمات مربوط به توسعه، آن چنان محو و مات نشود که از یاد قشرهای مظلوم و ضعیف غافل بماند. اصلح کسی است که به فکر معیشت مردم، دین مردم، فرهنگ مردم و دنیا و آخرت مردم باشد

داشتن قصد خدمت، به جای قصد تصاحب قدرت و اندوختن ثروت

کسانى هم که وارد عرصة انتخابات می­شوند، باید یک تقیداتى، تعهداتى داشته باشند. این، خطاب به همة کسانى است که به عنوان نامزد وارد عرصة انتخابات می­شوند، و خطاب به همة مردم است. مردم عزیزمان در سراسر کشور این رفتارها را در نامزدهاى انتخابات تفحّص کنند، دنبال کنند، دقت کنند. نامزد انتخابات باید با قصد خدمت وارد شود. اگر با قصد قدرت‌طلبى و جمع‌کردن پول و مسائل گوناگون و انگیزه‌هاى ناسالم دیگر وارد شود، به کشور خدمت نمی­کند. نامزد انتخابات باید با انگیزة خدمت وارد شود؛ این را باید تشخیص داد، باید فهمید، باید حدس زد

ساده ­لوح ویا طمع ورز نباشد

از طرف دیگر، نماینده نباید مفتون هم بشود. بعضی­ها مفتون و فریفته می­شوند و دهنشان باز می­ماند! این­ها آدم­های ساده­لوحی هستند که راه حل­های خیالی اقتصادی یا سیاسی یا امنیتی­ای که با آب و تاب تمام و با رنگ و لعاب گوناگون عرضه می­شود، آنها را از خود بی­خود می­کند! سال­ها تجربه می­کنند؛ اما آخرش خود و دیگران را به خاک سیاه می­نشانند! بنابراین، مفتون هم نباید بشوند؛ بلکه به دنبال راه حلّ صحیح، راه حلّ مستقل، راه حلّ برخاسته از شرایط خاص این ملت و این کشور و راه حلّ ارائه شده از سوی اسلام باشند. اسلام در همه مسائل، همه راه حل­ها را داده است؛ ما باید خودمان برویم و پیدا کنیم. اگر ما کج می­فهمیم، اگر ما بد می­فهمیم، اگر ما دنبالش نمی­رویم و نمی­رسیم، تقصیر اسلام نیست؛ خودمان را باید اصلاح کنیم.

نماینده، طمع ورز هم نباید باشد. بعضی­ها دهانشان که به اندک چیزی از طرف دشمن شیرین شد، همه چیز را از دست می­دهند

(در دیدار کارگزاران حج, ۲۶/۱۱/۷۸)

امام خامنه ای مد ظله : بهترين، آن كسى است كه درد كشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم يگانه و صميمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافيگرى خودش نباشد... ساده ‏زيست باشد، و خودش از درد مردم احساس درد كند.

معیارها و ملاک‌های مورد نظر امام خامنه ای (مدظله) در انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس را مرور می‌کنیم.

  • نماینده مجلس باید به اسلام ،جمهوری اسلامی و قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.
  • وکیل مجلس باید متعهد به قوانین اسلام و داداری حسن سابقه باشد.
  • نماینده مردم در مجلس باید خدمتگذار مردم دلسوز طبقه ضعیف باشد.
  • یکی از صفات نماینده مجلس،آراستگی اخلاقی و حسن خلق است.
  • کسی که به مجلس می رود باید مثل مرحوم مدرس شجاع باشد.
  • نماینده مجلس باید اهل تقوا و معنویت باشد نه اهل دنیا.
  • نماینده مجلس نباید مخالف نظام و قانون اساسی باشد.
  • وکیل مجلس باید به طور واقعی به دنبال راه و خط امام باشد، باید بفهمد که امام به دنبال چه بود؟
  • نماینده ساکت و راکد به درد نمیخورد،نماینده باید فعال و،پرتحرک و برنامه ریز باشد.
  • اگرکسی در مقابل دشمن مرعوب است نماینده مردم درمجلس شد،واویلاست.
  • آدمی اگر دارای فساد مالی یا اخلاقی ،عقیدتی یا سیاسی باشد،به درد مجلس نمیخورد.
  • کسی شایسته نمایندگی است مجلس را سنگری برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمن بداند.
  • نماینده مردم  در خانه ملت باید طعم فقر را چشیده باشد تا مدافع پابرهنگان باشد.
  • اگر نماینده ای در دل خود به آرمان های حضرت امام(ره) اعتقادی نداشته باشد،اشغال این پست برای او حرام است.
  • یکی از صفات نماینده اصلح این است که از مسائل سیاسی روز اطلاع کافی داشته بهشد.
  • کسی که می خواهد نماینده مردم باشد نباید اهل سوءاستفاده باشد.
  • وکیل این ملت انقلابی،مؤمن و شجاع باید انقلابی ترین، مؤمن ترین و شجاع ترین مردم باشد.
  • نماینده ملت باید دارای بصیرت سیاسی باشد.
  • مرفهین بی درد به درد مجلس نمیخورند.
  • باید جلوی نماینده ای که میخواهد با پول خرج کردن به مجلس برود را گرفت

اضافات

آن كسى كه به مجلس مى‌رود، يا به هر مسؤوليت ديگرى در نظام جمهورى اسلامى مى‌رسد، اگر فاسد، بيگانه‌پرست و در خدمت منافع طبقات برخوردار جامعه بود، ديگر نمى‌تواند نقشى را كه ملت و طبقات محروم مى‌خواهند، ايفا كند. اگر آن شخص انسان معامله‌گر، رشوه و توصيه‌پذير و مرعوبى بود؛ در مقابل تشر تبليغات و سياستهاى خارجى جا زد، ديگر نمى‌تواند مورد اعتماد مردم قرار گيرد و برود آن‌جا بنشيند و تكليف ملك و ملت را معين كند. اين شخص غير از كفايت ذاتى و دانايى ذاتى، به شجاعت اخلاقى، تقواى دينى و سياسى و عقيده‌ى درست هم احتياج دارد.

بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دیندارى و آمادگى براى حضور در میدان‌هاى انقلاب؛ دردشناس‏ترین و دردمندترین نسبت به نیازهاى مردم را انتخاب کنند. اینها فرصت‌هایى، است ]که[ بایستى مردم عزیز ما در همه جاى کشور ـ این دیگر مخصوص استان یزد نیست ‌ـ هوشیارانه، با بصیرتِ تمام تلاش کنند، پیدا کنند و با رأى خود مسجل کنند و مجلس را ‌ـ آن مجلسى را که مورد نیاز جامعة کنونى ماست ‌ـ تشکیل بدهند

وعده هاى غیر عملى ملاک نیست. من با خودِ نماینده‏هاى محترم در دوره‏هاى مختلف وقتى مواجه شدم، به اینها گفتم: آقایان و خانم‌هاى نماینده! وظیفة نماینده این نیست که وعدة عمرانى و فلان پروژه، فلان کار را در منطقة انتخابى خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرایى است، کار دولت است. وظیفة نماینده این است که بتواند قانون مورد نیاز کشور را پیدا کند، آن قانون را جعل کند. وقتى قانون شد ‌ـ یعنى قاعده‏اى گذاشته میشود ‌ـ دستگاههاى اجرایى و قضایى مجبورند برطبق قانون عمل بکنند و عمل می‌کنند. وعده‏ هاى غیرعملى دادن، وعده ‏هاى بزرگ دادن، اینها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ گاهى علامت منفى هم هست

سخنرانی امام خامنه ای(مدظله) ۱۲/۱۰/۸۶ یزد

تأکید مکرر بر لزوم انتخاب نمایندگان اصلح و توجه به تدین داوطلبان نمایندگى مجلس به این دلیل صورت مى‏گیرد که این ملت استقلال خود را آسان به دست نیاورده است و وابستگى نیز از لاابالیگرى دینى حاصل مى‏شود. بنابراین مبادا کسانى به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوى آمریکا و غرب باشد و هر چه آنها بگویند، اینها به زبان دیگر در داخل مملکت تکرار کنند.

تخصص نیز امرى لازم است و ما امروز متخصص کم نداریم، اما ملت هوشیار ایران باید دقت کند که در میان همین متخصصان، متدین‌ها را انتخاب کند؛ زیرا دین و تدین مانع وابستگى مى‏شود و اگر دیندارى نباشد وابستگى آسان مى‏شود

سخنرانی امام خامنه ای (مدظله) در جمع فرماندهان و پرسنل ارتش مورخ ۲۸/۰۱/۷۵

راهكارهاي عملي شناخت كانديداي اصلح :
در شناخت كانديداي اصلح دو موضوع عميقا بايد بررسي شود:
1-- ميزان كارآيي و تجربه و تخصص او براي كاري كه انتخاب مي گردد
2-ميزان ديانت و تعهدي كه در اسلام بايد داشته باشد.

برای شناخت میزان کارآیی و تجربه و تخصص کاندیدای اصلح و همچنین میزان دیانت و تعهدی که در برابر اسلام دارد و نه در برابر صاحبان ثروت و قدرت! میتوان با بررسی و مطالعه ی برنامه های کاندیداها  ومقایسه آنها با مصالح روز کشور و و تفکرات صحیح اسلام و انقلاب به انتخابی درست دست یافت همچنین با مطالعه سوابق اجرایی و مدیریتی و فعالیتهای سیاسی و جناحی فرد و ارزیابی عملکرد وی در مقایسه با خط امام و رهبری و مصالح نظام و انقلاب میتوان نسبت به انتخاب کاندیدای اصلح دست زد .

ضمن اینکه شناخت کاندید اصلح بر اساس بررسي ميزان رعايت موازين فقهي , شرعي و اخلاقي در تبليغات انتخاباتي و... و موضوعاتي از اين قبيل كه از طريق , مراجعه به كتب و مقاله ها و آثار قلمي فرد کاندید يا متن سخنرانيهاي او در گذشته و حال , مطالعه ي ديدگاه هاي موافق و مخالف درباره ي او, مشورت با افراد و شخصيتهاي سياسي , مذهبي و... كه آشنايي دقيق از كانديداي مورد نظر شما درباره ي موضوعات فوق داشته , و... نیز  انجام مي شود. همچنين براي شناختن ميزان تعهد فرد بهترين راه مطالعه در زندگي آن ها و شناخت نوع هدفي را كه آن ها در زندگي دنبال مي كنند و ميزان تقوا و پايبندي به اصول و ارزشهاي الهي و احكام اسلامي در زندگي فردي و اجتماعي آن ها و... مي باشد

لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبري، كد: 14/100124395

 

وظایف مردم نسبت به رعایت معیارهای صحیح در انتخابات

شاید مولفه های نحوه تصمیم گیری مردم در انتخابات از نگاه امام خمینی را بتوان این گونه برشمرد:

آزادی و عدم احتیاج مردم به قیم در انتخابات

اين طور نباشد كه آقايان، ديگران كناره‏گيرى كنند، سستى كنند؛ ملت را دعوت كنند، خودشان تشريف ببرند به پاى صندوق رأى، رأى بدهند، ملت را دعوت كنند به رأى. منتها ملت و شما و هر كس آزاد است هميشه و به هر كس كه مى‏خواهد رأى مى‏دهد، و لو آنكه آقايان و - فرض كنيد كه- علماى حوزه علميه تهران يا قم آنها را معرفى نكرده باشند. شما الزامى نداريد به اينكه هر چه آنها معرفى كردند، شما هم همان را معرفى كنيد. البته آنها بررسى كرده‏اند، تخصص در اين امر دارند، بررسى از امور كرده‏اند و با بررسى، اين كار را انجام داده‏اند، لكن اين اسباب اين نمى‏شود كه كسى الزام كند كسى را كه تو بايد به فلان رأى بدهى. آزاد هستيد و رضاى خدا را در نظر بگيريد، و توجه به خدا داشته باشيد و پاى صندوقها بعد از اينكه اعلام كردند، تشريف ببريد و رأى خودتان را بدهيد.             (صحيفه امام، ج‏17، ص: 120)

امکان معرفی کاندیدا از افراد و روحانیون در حد تذکرات قبلی در حوزهی خودشان، عدم معرفی کاندیدا برای حوزه های دیگر، عدم حجت بودن لیست حوزهی قم، انتخاب علما الزام نیست و پیش نهاد است.

مشورت در کارها با متعهدین و معتمدین


احدى شرعاً نمى‏تواند به كسى كوركورانه و بدون تحقيق رأى بدهد. و اگر در صلاحيت شخص يا اشخاصى تمام افراد و گروهها نظر موافق داشتند ولى رأى دهنده تشخيصش بر خلاف همه آنها بود، تبعيت از آنها صحيح نيست، و نزد خداوند مسئوليت دارد. و اگر گروه يا اشخاص صلاحيت فرد يا افرادى را تشخيص دادند و از اين تأييد براى رأى دهنده اطمينان حاصل شد، مى‏تواند به آنها رأى دهد.      (صحيفه امام، ج‏18، ص: 337 )

عدم رأی دادن کورکورانه و الزام به لیست ها، جایز نبودن تبعیت از لیست در صورت شناخت غلط بودن شناخت از فرد.

ان شاء اللَّه ما اميدواريم كه ديگر ليستى در كار نباشد كه يكى ليستى بدهد و شما هم مُلْزَم باشيد. بله، ليست بدهد كه هدايت كند ملت را به اينكه اينها افراد خوبى هستند، اما الزام كند ملت را كه اينها را تعيين كنيد يا اصلًا به ملت كارى نداشته باشد خودش تعيين كند و ببرد مجلس، چنانچه خيلى وقتها اين طور بود، اينها ديگر پيش نمى‏آيد.          (صحيفه امام، ج‏9، ص: 54 )

توانایی مردم در شناخت صالح و ناصالح، عدم تحت تأثیر تبلیغات واقع شدن و انتخاب شخصی افراد با موازین اسلامی.

در تشخيص خوب و بد، اتكال به قول غير نكنيد مگر اشخاصى باشند كه مورد اعتماد خودتان باشد صد در صد.       (صحيفه امام، ج‏18، ص: 283 )

مردم مختارند. فرض بكنيد كه اگر همه كسانى كه در رأس [هستند] بروند پيشنهاد بكنند كه فلان آدم را شما وكيل كنيد لكن شما به نظرتان درست نباشد جايز نيست بر شما تبعيت كنيد. بايد خودتان تشخيص بدهيد كه آدم صحيحى است تا اينكه بتوانيد رأى بدهيد.(صحيفه امام، ج‏18، ص: 284

ملت مى‏شناسند افراد صالح را. لازم نيست كه حالا يك چند سال هم ما درسشان بدهيم. نخير، خودشان مى‏فهمند. اين ملت چيز مى‏فهمد، مى‏فهمد كى آدم صالح است كى آدم ناصالح. البته گاهى هم يك كسى خودش را جا مى‏زند، اما اين گاهى است. هر كسى در هر شهرى كه هست، طول اين بيست، سى سالى كه همراه با اين مردم بوده مى‏داند كه اينها كدام يكى‏شان از ريشه‏هاى آنهاست. كدام‏شان نيستند.

(صحيفه امام، ج‏10، ص: 524 )

نفی تک گروه و صنف بودن مجلس.

در شرايط كنونى نبايد كسى انتظار داشته باشد كه حتماً نمايندگان بايد از گروه و صنف خاصى باشند.       (صحيفه امام، ج‏21، ص: 11 )

در اين زمينه رهبر معظم انقلاب نيز تأكيد دارند كه اگر مردم خودشان افراد را مي‌شناسند در گزينش‌ها از شناخت خود استفاده كنند، يعني اصل بر شناخت فرد است و اگر نمي‌شناسند در گزينش‌ها از افراد بصير و متدين استفاده كنند. در عين حال، ايشان به هيچ‌وجه از تعابير محدود كننده‌اي مانند "حجت شرعي" بودن ليست‌ها استفاده نمي‌كنند.

در نظرگرفتن سوابق و روحیات و خصوصیات دینى - سیاسى‏

در هر حال، مردم با بصیرت و درایت و تحقیق، کاندیداها را شناسایى کرده و به سوابق و روحیات و خصوصیات دینى - سیاسى نامزدهاى انتخاباتى توجه نمایند.       صحیفه امام، ج 21، ص 10 – 11

مردم، افرادى را که تعیین مى‏کنند، باید سعى در شناسایى آنها نموده و قبل و بعد از انقلابشان را در نظر بگیرند و بعد رأى دهند.

صحیفه امام، ج 18، ص 243

مشورت با علما و افراد صددرصد مورد اعتماد

در تشخیص خودتان؛ اگر مى‏توانید تشخیص بدهید و اگر خودتان نمى‏توانید، اشخاص متدین صحیح هستند، به آنها مراجعه کنید که آنها تشخیص بدهند.         صحیفه امام، ج 18، ص 438

در تشخیص خوب و بد، اتکال به قول غیر نکنید، مگر اشخاصى باشند که مورد اعتماد خودتان باشد صد در صد. این را به مردم دارم مى‏گویم.

صحیفه امام، ج 18، ص 283 - 284

بعد از این‏که مشورت کردند که براى اسلام مفید است، رأى دهند، (اما) اگر کسى مورد شک بود و یا اگر کسانى منحرف، خودشان را معرفى کردند، به آنها رأى ندهند               صحیفه امام، ج 18، ص 243

دخالت ندادن روابط دوستی، فامیلی و طایفه­ای در انتخاب
مردم وظیفه دارند به ملاک­های دینی و شرعی و انقلابی نگاه کنند؛ به روابط قوم و خویشی و ایل و طایفه­ای و این طور چیزها نگاه نکنند. ببینند واقعاً چه کسی با معیارهای الهی و انقلابی، مناسب­تر و به آن نزدیک­تر است، او را برگزینند و با شور و شوق به عنوان یک وظیفه در این کار دخالت کنند … کسانی که زبان گویایی دارند، قلم توانایی دارند و آبرویی پیش مردم دارند … مردم را توجیه و تشویق کنند و آدم­های خوب را به آنها معرفی نمایند. در معرفی نامزدهای نمایندگی باید ملاحظه کنند که هیچ رابطه­ای را غیر از رابطه دینی و الهی و وظیفه شرعی دخالت ندهند. فلان کس با ما رفیق است، فلان کس با ما دوست است، فلان کس فایده­ای به ما می رساند؛ ابداً این چیزها را در نظر نگیرند.

دخالت ندادن هر گونه ملاحظه ناصحیح و رودربایستی
توصیه همیشگی ما [این است که] … رأی­دهنده، اسم کسی را به خاطر بسپارد که وقتی خواست آن اسم را در برگه رأی بنویسد، قصد قربت کند. واقعاً قصد انتخاب کسی را داشته باشد که بشود او را برای خدا و دین به مجلس فرستاد. این مسئله اهمیت دارد. در این جا دیگر ملاحظات و رودربایستی­ها را باید کنار بگذارند. باید ببینند که خدای متعال را چه کاری راضی می­کند. چون مجلس مهم است و مسئله مجلس، مسئله کوچکی نیست؛ سرنوشت ملت است.

معیار‌های نماینده یك ملت انقلابی، مؤمن و شجاع

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معیارهای نماینده یك ملت انقلابی، مؤمن و شجاع منتشر شده در سایت معظم له

اولین شرط تقواست
هر كس كه به این نظام معتقد و پایبند است، مى‌تواند وارد میدان انتخابات شود. كسانى كه این نظام و قانون اساسى را قبول ندارند، آمدنشان به مجلس خطاست و خودشان هم بایستى بدانند كه از نظر این ملت آمدن آن‌ها به مجلس خطاست. معلوم است كسانى كه این قانون اساسى و این ملت و كار‌ها و شعار‌ها و راه و اهدافش را قبول ندارند، نباید به مجلس بیایند؛ اما آن كسانى كه نظام، اسلام، قانون اساسى و امام را قبول دارند، باید به میدان رقابت بیایند؛ منتها رقابت سالم و نه رقابت لجوجانه و عنادآمیز. این جناح‌ها و خطوط و احزاب هم از نظر بنده اعتبارى ندارند. بعضى خودشان كه كشمكش مى‌كنند هیچ، سعى مى‌كنند كه رهبرى و دستگاههاى نظام را هم وانمود كنند كه در دعواهاى جناحى و خطّىِ این‌ها واردند! این مطلب درست نیست. بنده حزب و شخصیت نمى‌شناسم؛ بنده این را مى‌شناسم كه كسى كه مى‌آید به مجلس، باید با تقوا باشد. اوّلین شرط تقواست: «انّ اكرمكم عنداللَّه اتقاكم». دیگر این‌كه باید طرفدار محرومین باشد؛ بداند كه در كشور محرومیت هست و سعى و همّت او باشد كه رفع محرومیت كند. باید ضدّ فساد هم باشد و با فساد مالى و اقتصادى به‌شدّت و به‌جد، از بُن‌دندان و نه به لفظ، مخالف باشد، تا با فساد مبارزه كند. البته توانمند، با اخلاص و عالِم هم باشد. صلاحیت بر اساس این مسائل است.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم قم‌ در آستانه سالروز قیام ۱۹ دی ۱۸/۱۰/۱۳۸۲

نماینده شایسته: شجاع‌ترین، مؤمن‌ترین و انقلابى‌ترین
آن كسى كه به عنوان وكیل این ملتِ انقلابى و مؤمن و شجاع به مجلس مى‌رود، باید انقلابى و مؤمن و شجاع باشد. اگر نگوییم شجاع‌ترین و مؤمن‌ترین و انقلابى‌ترین؛ لااقل در سطح این توده‌ى عظیم مردم كه این گونه از خود درخشش نشان مى‌دهند، باشد.
آن كسى كه اسلام را نمى‌پسندد و مقرّرات اسلامى را قبول نمى‌كند و براى خاطر دل بیگانگان و خوشامد دیگران، به انقلاب و ارزشهاى انقلابى اهانت مى‌كند و یا به خاطر ترس از دیگران، به جاى این‌كه به ملت گرایش نشان دهد، به دشمن گرایش نشان مى‌دهد و آن كسى كه تقواى لازم را ندارد و اهل معنویّات نیست و اهل دنیاست و فقط براى نام و نشان و استفاده‌ى شخصى، این مسؤولیت را مى‌خواهد، او لایق و شایسته‌ى این كار نیست.
دنبال آدمهاى مؤمن و شجاع و انقلابى و كسانى كه بتوانند قدرت این ملت را - كه در سایه‌ى ارزشهاى انقلابى است - حفظ كنند، باشید. كسانى كه وقتى قوانینى مى‌گذارند و موضعى مى‌گیرند و نطقى مى‌كنند، همه در این جهت باشد. این طور آدمى، شایسته‌ى آن است كه به عنوان وكیل این ملت، به مجلس شوراى اسلامى برود؛ آن كسى كه بفهمد امام چه مى‌گفت، چه مى‌خواست و چرا مى‌خروشید.
وكیل آینده‌ى مجلس، باید دنبال راه امام و در خطّ او باشد.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در خطبه‌هاى نماز عید فطر ۰۱/۱۲/۱۳۷۴

مرزبندی شفاف با دشمن؛ شاخص مهم نماینده اصلح
نماینده‌ى صالح آن كسى است كه پایبندى او به اسلام باشد، پایبندى او به عدالت باشد، پایبندى او به منافع ملى باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصى باشد. اگر این نشد، آن نماینده، نماینده‌ى خوبى نخواهد بود؛ نماینده‌ى ملت در واقع نخواهد بود. خوشبختانه در كشور ما مجموعه‌هاى سیاسى‌اى كه هستند، نسبت به مبانى اسلام و انقلاب تقریباً همه، بجز یك اقلیت كوچكى، متفق‌القولند؛ منتها مرز‌ها را باید روشن كرد. بعضى، از دشمن رودربایستى دارند؛ بعضى، ملاحظه‌ى دشمن را می‌كنند. ملاحظه‌ى ملت را باید كرد، ملاحظه‌ى خدا را باید كرد، نه ملاحظه‌ى دشمن را. دشمن، دشمن است؛ هرچه ملاحظه كنى، هر چه عقب بنشینى، او جلو مى‌آید. اگر خاكریز شما در مقابل دشمن خاكریز مستحكمى نباشد، او نفوذ می‌كند. دشمنان این را می‌خواهند. یكى از شاخص‌ها همین است. مردم در هر جاى كشور هستند، به این شاخص توجه كنند.
آن كسانى كه مرزشان با دشمن و دست‌نشاندگان دشمن مرز كمرنگى است، این‌ها براى ورود به مجلس اصلح نیستند. كسانى باید باشند كه مرز روشنى با دشمن داشته باشند.

‌بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۲۲/۱۲/۱۳۸۶

چهار شرط اصلی برای یك نماینده
به نظر من مهم‌ترین شرایط نماینده عبارت است از این‌كه متدیّن، كارآمد، دلسوز و شجاع باشد. اگر این چهار شرط در نماینده‌اى جمع شد،‌‌ همان كارى را كه شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد. نماینده باید متدیّن باشد. بى‌دینى و بى‌تقوایى چیز بدى است؛ هرجا باشد، انسان را آسیب‌پذیر مى‌كند. اگر در جاى حسّاس باشد، آسیب‌پذیرى آن بسیار گران تمام خواهد شد. نماینده باید كارآمد هم باشد. بعضی‌ها متدیّن هستند، اما از آن‌ها كارى ساخته نیست. باید به‌گونه‌اى باشند كه بتوانند وظایفى را كه بر عهده‌شان قرار دارد، انجام دهند.
سوم این‌كه دلسوز مردم - بخصوص طبقات محروم - باشد و براى آن‌ها كار و فكر كند. من در انتخاباتِ دوره‌ى قبل - شاید در نماز جمعه بود - گفتم نامزدهاى انتخابات مراقب باشند خود را وامدار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال این‌ها نكنند. اگر كسى وامدار دستگاه‌ها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، دیگر نمى‌تواند براى مردم دلسوزى كند. پس دلسوزى هم یك شرط بزرگ است.
شرط چهارم این است كه نماینده‌ى مردم باید شجاع باشد. این ملت، ملت شجاع و آزاده‌اى است؛ ملتى است كه تهدید قدرتهاى متكبّر جهانى او را به عقب نمى‌نشاند؛ بنابراین نماینده‌ى او هم باید شجاع باشد و نترسد؛ شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق.

بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه تهران‌ ۲۴/۱۱/۱۳۸۲

نماینده باید وجدان سیاسی داشته باشد
نماینده باید احساس دلسوزى و وجدان سیاسى داشته باشد. علاوه بر همه‌ى این‌ها - و شاید بتوانم عرض كنم مهم‌تر از همه‌ى این‌ها - این است كه متدین باشد. نماینده‌ى متدین است كه براى مردم كار مى‌كند. نیتش را خدا مى‌كند؛ مردم فهمیدند، فهمیدند؛ نفهمیدند، نفهمیدند. آن كس كه بخواهد كار نكرده‌اى را به رخ مردم بكشد، متدین نیست. نماینده‌اى كه متدین است، براى مردم كار مى‌كند، جان مى‌كند، نفس مى‌زند، در تنظیم قوانین، در حفظ اكثریت مجلس و كمیسیون‌ها و براى حضور در كمیسیون‌ها تلاش مى‌كند. كسى فهمید، فهمید؛ نفهمید، نفهمید. اهمیت نمى‌دهد. مى‌خواهد كار كند. این، فایده‌ى تدین نماینده است؛ نماینده‌ى متدین و معتقد به انقلاب، معتقد و پایبند به اصول انقلاب.

بیانات مقام معظم رهبرى در خطبه‌هاى نماز جمعه تهران‌ ۰۷/۰۱/۱۳۷۱

كارآمدی تنها كافی نیست
انتخابات، یك كار بزرگ و یك اقدام شرعى و یك اقدام خدایى است؛ بگردید آدمهاى مناسب را براى این كار مهم پیدا كنید. آدمِ مناسب چطور آدمى است؟ باید كارآمد باشد... كارآمدىِ تنها هم كافى نیست؛ باید متدیّن هم باشد. آدم متدیّن، احتمال خیانتش كم است. آن متدیّنهایى كه یك وقت دچار لغزش مى‌شوند، اوّل تقواى خودشان را از دست مى‌دهند؛ بعد این لغزش به سراغ آن‌ها مى‌آید. پس، باید متدیّن و باتقوا هم باشند تا بتوانید براى كارهاى این كشور به آن‌ها اعتماد كنید. همچنین باید در مقابل توپ و تشر این و آن - خارجى، داخلى، زورگویان، قدرتمداران - شجاع باشد و دل خود را نبازد. كسى كه دل خود را در مقابل توپ و تشر باخت، دستش هم براى امضا مى‌لغزد؛ پایش هم براى جلو رفتن مى‌لرزد؛ نمى‌شود به او اعتماد كرد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳/۱۱/۱۳۷۸

صداقت و دلسوزی نماینده را تشخیص دهید
مجلس شوراى اسلامى، مجلس مردم است. مجلس خان‌ها نیست؛ مجلس آحاد مردم است. نماینده‌اى كه انتخاب مى‌شود، باید دلسوز مردم باشد، صادق باشد، صمیمى باشد و بخواهد براى مردم كار كند. بعضى تظاهر به كار مى‌كنند، اما كار نمى‌كنند. این، به درد نمى‌خورد. باید براى مردم كار كرد. صداقت و دلسوزى نماینده‌اى را كه مى‌خواهید انتخاب كنید، تشخیص دهید و بعد او را برگزینید.

بیانات مقام معظم رهبرى در خطبه‌هاى نماز جمعه تهران‌ ۰۷/۰۱/۱۳۷۱

نماینده باید اولویت‌ها را بفهمد
نماینده باید داراى فهم و درك سیاسى باشد و مسائل كشور را بفهمد؛ هم مسائل خارجى و توطئه‌هاى دشمنان را و هم مسائل داخلى و نیازهاى مردم و اولویتهاى كشور را. این‌طور نباشد كه بدون رعایت اولویت‌ها، مسأله‌اى را مطرح كنند، شعارى بدهند و براى ملت و دولت مشكل درست كنند.

بیانات مقام معظم رهبرى در خطبه ‌هاى نماز جمعه تهران‌ ۰۷/۰۱/۱۳۷۱

براى مسؤول عقیده و اخلاق مسأله‌ى شخصى نیست!
در نظام جمهورى اسلامى غیر از دانایى و كفایت سیاسى، كفایت اخلاقى و اعتقادى هم لازم است. افرادى نگویند كه اخلاق و عقیده مسأله‌ى شخصى انسانهاست. بله، اخلاق و عقیده مسأله‌ى شخصى انسانهاست؛ اما نه براى مسؤول. من اگر در جایگاه مسؤولیت قرار گرفتم و اخلاق زشتى داشتم؛ فهم بدى از مسائل جامعه داشتم و معتقد بودم كه باید جیب خودم را پُر كنم، نمى‌توانم به مردم بگویم این عقیده و اخلاق شخصى من است و اخلاق و عقیده ربطى به كسى ندارد! براى یك مسؤول عقیده و اخلاق مسأله‌ى شخصى نیست؛ مسأله‌اى اجتماعى و عمومى است؛ حاكم شدن بر سرنوشت مردم است. آن كسى كه به مجلس مى‌رود، یا به هر مسؤولیت دیگرى در نظام جمهورى اسلامى مى‌رسد، اگر فاسد، بیگانه‌پرست و در خدمت منافع طبقات برخوردار جامعه بود، دیگر نمى‌تواند نقشى را كه ملت و طبقات محروم مى‌خواهند، ایفا كند. اگر آن شخص انسان معامله‌گر، رشوه و توصیه‌پذیر و مرعوبى بود؛ در مقابل تشرِ تبلیغات و سیاستهاى خارجى جا زد، دیگر نمى‌تواند مورد اعتماد مردم قرار گیرد و برود آن‌جا بنشیند و تكلیف ملك و ملت را معیّن كند. این شخص غیر از كفایت ذاتى و دانایىِ ذاتى، به شجاعت اخلاقى، تقواى دینى و سیاسى و عقیده‌ى درست هم احتیاج دارد.

بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان قزوین ۲۶/۰۹/۱۳۸۲

تملق‌گوی استكبار مجلس را خراب می‌كند
اگر نماینده‌اى بى‌علاقه به انقلاب و كشور و بى‌اعتقاد به قانون اساسى به مجلس راه پیدا كند كه مصالح این كشور برایش مهم نباشد؛ دشمنیهاى استكبار جهانى را نفهمد، دلش بخواهد كه از استكبار جهانى تملّق بگوید و در روزنامه‌ها و مجلّات وابسته به صهیونیست‌ها اسمش را درشت بنویسند و بگویند فلانى با سیاست نظام جمهورى اسلامى مخالفت كرد؛ چنین نماینده‌اى مجلس را خراب مى‌كند، ملت را خراب مى‌كند، كشور را هم خراب مى‌كند؛ پس به‌درد نمى‌خورد. اگر نماینده‌‌اى بر سرِ كار آید كه قبل از ورود به مجلس، خود را وامدار دیگران كرده و مجبور باشد در مجلس وام آن‌ها را ادا كند؛ نانهایى به قرض گرفته باشد و بخواهد به مجلس كه رفت، قرض خود را ادا كند؛ به‌درد نمى‌خورد. اگر نماینده‌اى به مجلس برود كه از مسائل كشور درك لازم را نداشته باشد؛ فاقد هوشمندى، آگاهى، سواد و معرفت لازم باشد، به‌درد نمى‌خورد. نمایندگى كار مهّمى است.

بیانات مقام معظم رهبرى در خطبه‌ هاى نماز جمعه ۲۰/۱۱/۱۳۷۴

مراقب آدمهای اهل سوء استفاده باشید!
باید مراقب بود كه آدمهاى اهل سوء استفاده و بى‌اعتقاد به رسالت انقلابى و مسؤولیت نمایندگى و كسانى كه مى‌خواهند وارد مجلس شوند فقط براى این‌كه سوء استفاده‌اى بكنند یا خداى نكرده خرابكارى‌اى انجام دهند، وارد مجلس نشوند...
توجه به چیزهاى كم‌اهمیت، تنگ‌نظرى و دقّتهاى بیخودى را باید كنار گذاشت. اساس قضیه‌‌ همان چیزهایى است كه واقعاً همه را مى‌ترساند: آدم پول پرستى؛ آدم پیشكرده‌ى خوانین و اشرار منطقه‌اى، از فقد یا ضعف نظارت استفاده كند و وارد مجلس شود و بعد بخواهد براى آن‌گونه افراد كار و تلاش كند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى هیأت نظارت بر انتخابات شوراى نگهبان‌ ۱۴/۱۱/۱۳۷۴

نماینده باید طرفدار ضعفا باشد
نماینده باید شجاع و باشرف و امین و طرفدار ضعفا و قشر ضعیف باشد. قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع كند، والاّ قانونى كه پولداران را پولدار‌تر كند، قانون مملكت اسلامى نیست. قانون باید بتواند گره‌ها را باز كند و به دردِ دل قشرهاى محروم برسد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳/۱۱/۱۳۷۸

نامزد‌ها به مراكز قدرت و ثروت متصل نباشند
اگر چنانچه نامزد‌ها به مراكز ثروت و قدرت متصل شوند، كار خراب می‌شود؛ همچنان كه امروز در به‌اصطلاح دموكراسى‌هاى دنیا، در آمریكا و غیر آمریكا این رسم هست؛ كمپانى‌ها و پولدار‌ها به نامزد انتخابات در ریاست جمهورى یا در انتخابات كنگره پول می‌دهند، ولى او در مقابل آن‌ها متعهد است. آن رئیس جمهورى كه با پول دستگاه‌هاى گوناگون و مراكز ثروت سر كار بیاید، در مقابل آن‌ها متعهد است. آن نماینده‌ى مجلسى كه با پول فلان شركت و فلان كمپانى و فلان ارباب و فلان پولدار توى مجلس بیاید، مجبور است آنجائى كه آن‌ها لازم می‌دانند، قانون جعل كند، قانون بردارد، توسعه و تضییق در قانون بكند. این نماینده به درد مردم نمی‌خورد. نه باید به مراكز ثروتهاى شخصى متصل بود، و نه به طریق اولى‌ به ثروتهاى عمومى. كسى بیاید از پول بیت‌المال مصرف كند، براى اینكه به وكالت مجلس برسد؛ این دو برابر اشكال دارد، اشكال مضاعف دارد. این‌ها را باید مردم مراقب باشند.

بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی ۱۹/۱۰/۱۳۹۰

نماینده باید طرفدار حقوق محرومین باشد
باید ما هوشیار باشیم؛ آحاد ملت باید هوشیار باشند. نماینده‌ى متدین، امین، طرفدار عدالت، مخالف با فساد، طرفدار حقوق محرومین، پایبند به مبانى اسلام و ارزشهاى اسلامى و خط امام؛ یك چنین نماینده‌اى را بفرستند مجلس؛ آنوقت مجلس مقتدر خواهد شد، عزتمند خواهد شد. تشخیص این براى همه البته آسان نیست، ولى باید تحقیق كرد، باید به آدمهاى مطلع، آدمهاى خبره، آدمهاى مطمئن مراجعه كرد.

‌بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=19144

امیدواریم بیانات و دیدگاههای معظم له مثل همیشه چراغ راه ما باشد در انتخاب افرادی کارآمد و صالح و لایق برای تکیه زدن بر جایی که باید مدرس گونه بود. انتخابی همراه با بصیرت و دانایی به دور از قبیله گرایی.شاید اولین شرط مبنای انتخاب، اصلح بودن باشد و نه قبیله گرایی و سهم دهی.

 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/19143/13901206_4022_192k.mp3

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/19150/majles-nemayandeh.pdf

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/19150/majles-nemayandeh.gif

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1440 فدایی آقا 1391-01-09 19:00
سلام عیدتون مبارک . با مطلب یادواره شهدای شهر نراق به روایت تصاویر به روزم لطفا تشریف بیاورید.
و ما را از نظرات خود آگاه نمایید.
با تشکر
نقل قول کردن
+2 #1439 سعاح 1390-12-19 11:47
به نقل از خادم الرضا:

با سلام
آقاي عبدالرحمن عزيز
اين آيات در خصوص جريان سيدالشهداء و مثل زكريا نيز مثل اميرالمومنين ع است ...هيچ روايتي دال بر تطبيق اين آيه به نفس زكيه نيست مواظب باش شيطان از سمت راست ما را نزند ...
...وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ ...
والعاقبه للمتقين @};-


شما چقدر "محکم "حرف می زنید: هيچ روايتي دال بر تطبيق اين آيه به نفس زكيه نيست۔
مگر شما بر تمام علوم اسلامی دسترسی کامل دارید؟ بھتر نبود میگفتید من این تطبیق رو نیافتم۔ مثل اینکہ این روزھا مد شدہ ھر کس میخواھد ذوقی اسلام رو تفسیر کند۔حضرت امام راحل فرمودہ بودند کہ مطلق انکار کفر ھست و جای دیگر اینکہ مطلق انکار سنگ راہ ھست۔
مثلا میخواھم بپرسم اگر کسی بگہ 1+1=10 اونوقت نظر شما چہ خواھد بود؟ امیدوارم منظورمو متوجہ شدہ باشید۔
نقل قول کردن
+5 #1438 بچه مثبت/مهرداد 1390-12-19 01:06
چرا قدرت الله علیخانی شکست خورد؟ جواب اصولگرایان

www.minunews.net/yourcontent/1682-chera-alikhani-shekast-khord.html

نقل قول کردن
+4 #1437 u313.ir 1390-12-19 00:59
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام به همه دوستان عزیز

عزیزان پست جدید منتشر شده؛




@};- مجموعه کلیپ های زیبایی که انتظارش رو میکشیدید @};-

موفق باشید
یا زهرا
نقل قول کردن
+3 #1436 آشنا 1390-12-19 00:57
نقل قول کردن
+2 #1435 خادم الرضا 1390-12-19 00:50

راجع به اينکه امام زمان (ارواحنا له الفداء) به هنگام ظهور چه مطالبي را مي گويند و با چه سخناني آغاز خواهند نمود، رواياتي است، از جمله ي آنها روايتي است که محدّث بزرگوار مرحوم شيخ علي يزدي حائري متوفاي سال 1333 هـ.ق نقل کرده است. او مي گويد: زماني که قائم آل محمد عليهم السلام ظهور کند، ما بين رکن و مقام مي ايستد و پنج ندا مي دهد:

1. اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم.

2. اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم.

3. اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين قَتَلُوهُ عَطشاناً.

4. الا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين طَرَحُوهُ عُرياناً.

5. اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين سَحَقُوهُ عُدواناً. (الزام الناصب ، ج 2 ، ص 282)


آگاه باشيد اي جهانيان که منم امام قائم، آگاه باشيد اي اهل عالم که منم شمشير انتقام گيرنده، بيدار باشيد اي اهل جهان که جدّ من حسين را تشنه کام کشتند، بيدار باشيد اي اهل عالم که جد من حسين را روي خاک افکندند، آگاه باشيد اي جهانيان که حق جد من حسين را از روي کينه توزي پايمال کردند.
ظهور بسیار نزدیک است 2 :www.parsvi.com/video/9379/ظهور-بسیار-نزدیک-است-2
نقل قول کردن
+2 #1434 sheikhani 1390-12-19 00:38
وقتي كه عشق ر وي تو، در سيــنه منزل مي كند
تدبــــير عقل خــام را ،يكــباره باطل مي كند

از عقل كي آيد صدا، عشق ار كند در سيــــنه جا
گًًًَِل را به يُــمن عشق خود آن ماهروگُل ميكند

تحصيل گوهر مي شود ،در ساحل درياي عشق
غواص بحر عاشــــــــقي ،كي ميل ساحل ميكند

در وادي حـيرت منه ،بي خضر ره هرگز قدم
كاري خلاف قاعـــــده ،كي مرد عاقل مي كند

قطره به دريا مـيرسد ، با رود اگر راهي شود
عاشق عبور از عشــق را ،باپير كامل مي كند

دل كي كــــند اسلام، را از كفر موي تو دريغ
تـــشريح اين تسلـــيم را،ذات السّـلاسل مي كند

پرده بگردان از فراق ،مطرب كه مي داني همي
اندوه هـــجران نوش را ، زهر هـلاهل مي كند

چون روز اوّل بي گمان، من عاقــبت آب و گلم
بر نفــــــخه ي قدسـي، مرا آن يار قابل ميكند

در سـينه عاشق جز او، هرگز نمي يابي مجو!
آييــنگي آخر مرا ، بر دوســــت واصل مي كند
نقل قول کردن
+3 #1433 خادم الرضا 1390-12-19 00:21
پخش نواهاي اسلامي در مورد مولانا صاحب الزمان عج
www.yasinmedia.com
نقل قول کردن
+1 #1432 خادم الرضا 1390-12-19 00:19

زيد بن شحام گويد: به امام صادق (ع) عرض كردم : براى زائر قبر امام حسين (ع) چه مى‏باشد؟ فرمود: «همانند كسى است كه خدا را در عرش ديدار نموده باشد». گفتم: براى كسى كه يكى از شما را زيارت كند چه مى‏باشد؟ فرمود:

«همانند كسى است كه رسول خدا (ص) را زيارت نموده است » . (3)
زيد بن شحام گويد: به امام صادق (ع) عرض كردم : براى زائر قبر امام حسين (ع) چه مى‏باشد؟ فرمود: «همانند كسى است كه خدا را در عرش ديدار نموده باشد». گفتم: براى كسى كه يكى از شما را زيارت كند چه مى‏باشد؟ فرمود:

«همانند كسى است كه رسول خدا (ص) را زيارت نموده است » . (3)
زيارت مجازي بين الحرمين :
www.ashoora.ir/.../
پخش نواهاي اسلامي در مورد مولانا صاحب الزمان عج
التماس دعا...
والعاقبه للمتقين @};-
نقل قول کردن
+5 #1431 سعید گیلانی 1390-12-19 00:12
نقل قول:
مطمئن بودم که سقف آزادی‌ها چنان کوتاه شده است که بلندای انتقاد را تاب نمی‌آورد.
انشا الله آزادی نزدیک است. و او آگاهتر است.
نقل قول کردن
0 #1430 عبدالرحمن 1390-12-18 23:52
به نقل از خادم الرضا:

با سلام
آقاي عبدالرحمن عزيز
اين آيات در خصوص جريان سيدالشهداء و مثل زكريا نيز مثل اميرالمومنين ع است ...هيچ روايتي دال بر تطبيق اين آيه به نفس زكيه نيست مواظب باش شيطان از سمت راست ما را نزند ...
...وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ ...
والعاقبه للمتقين @};-


من که نگفتم تأویلش نفس زکیه است.تأویلش را میدانم
این آیه را قبلش آوردم برای مقدمه که اگر دقت کنید متوجه میشوید.
اشاره است برای اهل دل(نه خودم)
نقل قول کردن
+8 #1429 عاشق ظهور 1390-12-18 23:28
جنبش وال‌استریت به کاروان الی‌‌بیت‌المقدس پیوست

نخستین نشست خبری ستاد کاروان جهانی الی بیت المقدس برگزار شد


www.ommatnews.ir/

نقل قول کردن
+8 #1428 خدا کند که بیایی.... 1390-12-18 23:21
مستضعفین نمی‌میرند؛ شهید می‌شوند، آن هم ایستاده!(انتقاد از برادران لاریجانی حرام شد!)

یک هفته از فیلتر شدن سایت تریبون مستضعفین می‌گذرد. پنچ شنبه گذشته از خانه شهید رضایی‌نژاد بیرون آمده بودم که زنگ‌ها و پیامک‌ها شروع شد که سایت شما در شب ِ انتخابات فیلتر شده است. شوک زده نشدم. تقریباً هنگام انتشار مطلب انتقادی، نسبت به برخوردهایی که با منتقدین علی لاریجانی شده بود، مطمئن بودم که سقف آزادی‌ها چنان کوتاه شده است که بلندای انتقاد را تاب نمی‌آورد.

فیلتر شدن سایت را از اینترنت دیدیم، اما کسی دلیلی برای این موضوع ارائه نکرد. از طریق دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه پیگیری کردم و دانستم دستور از سمت دادستانی صادر شده است و کارگروه در این امر جایگاهی نداشته است. مشابه موارد پیشین درباره سایت ۵۹۸ و بی‌باک‌نیوز و صراط نیوز. یک هفته گذشت و پاسخی نیامد. احضاری در کار نیست. اما سایت فیلتر است و دسترسی به آن بدون استفاده از فیلترشکن ممکن نیست. دارد به رویه تبدیل می شود که بی آنکه دادسرا احضار کند، باید خودت بروی و بپرسی چرا سایت ما را مسدود کرده اید! کسی احساس نمی کند برای این موضوع باید اعلام صورت بپذیرد. ثبت بودن مشخصات افراد در سامانه ساماندهی هم تائیری در این روند ندارد. بی آنکه اعلام، اخطار یا احضاری باشد، سایت مسدود می شود. هیچ قرار و دستور و حکم مکتوبی نیست و شما نمی‌توانید به آن انتقاد کنید. در مرحله آخر هم بعد از چند بار رفتن و آمدن نتیجه‌اش می شود که باید تعهد بدهی که دیگر در انتقاد از «سران بعضی قوا» چیزی ننویسی. سرنوشت محتوم این شده است!

کسی جرات ندارد در این موضوع بنویسد. به همه سایت ها تذکر داده شده است که اگر این مسیر را دنبال کنند، فیلتر می‌شوند. حتی ترس از این وجود دارد که انتشار خبر فیلتر شدن سایت تریبون مستضعفین منجر به بسته شدن سایت های خودشان هم بشود. این روزها عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی در برابر برخی از مسئولین بسیار هزینه‌دار شده است. هرچند خبر امروز در تشکیل شورای عالی فضای مجازی می‌تواند طلیعه خوبی برای اصلاح روندها باشد، اما هنوز معلوم نیست این شورا از چه زمانی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

اما تریبون مستضعفین تصمیم ندارد ..................
saleh.ruhollah.org/890
نقل قول کردن
-1 #1427 خادم الرضا 1390-12-18 23:18
به نقل از عبدالرحمن:

با سلام
آقاي عبدالرحمن عزيز
اين آيات در خصوص جريان سيدالشهداء و مثل زكريا نيز مثل اميرالمومنين ع است ...هيچ روايتي دال بر تطبيق اين آيه به نفس زكيه نيست مواظب باش شيطان از سمت راست ما را نزند ...
...وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ ...
والعاقبه للمتقين @};-
نقل قول کردن
+12 #1426 عاشق ظهور 1390-12-18 23:14
جنگجویان لیبیايي در اردن! آماده باش برای حمله نظامی به سوریه
از چند هفته قبل، شهروندان لیبیایی حضوری چشمگیر در اردن دارند شاید دهها هزار نفر به بهانه درمان در خیابانهای اردن پرسه می زنند و این باعث شده که تمامی بیمارستانها ، درمانگاهها ، هتلها و حتی هتل آیارتمانها پر از افرادی باشد که به ظاهر مریض هستند و به بهانه معالجه به رزرو اتاق می پردازند. همین امر باعث شده که شهروندان اردنی از کمترین خدمات درمانی در کشور خود رنج ببرند و احیانا بیمارستانی مناسب برای درمان خود نیابند. این روزها مسافران عادی در اردن به سختی می توانند هتل رزرو کنند . لیبیایی ها اکثرا در 3 منطقه کلیدی اردن یعنی غرب امان ،منطقه عبدون و شهر اربد در شمال اردن کشور سکونت داده شده اند.

آیا دولت اردن بدنبال این هست که به همگان اثبات کند خدمات پزشکی اردن در عالم بی نظیر است و هزینه درمان در این کشور به مراتب کمتر از کشورهای دیگر می باشد ؟

در حالی که مردم اردن از فقر نسبی رنج می برند و خدمات درمانی به بهانه های مختلف به اردنی ها ارائه نمی شود حضور دهها هزار نفر لیبیایی در اردن سوالاتی را به ذهن متبادر می سازد که شاید پاسخ به این سوالات بتواند معمای حضور مشکوک لیبیایی ها در اردن را آشکار سازد

در مقاله پیش رو نویسنده بر آن است تا فضای موجود در منطقه را به صورت واقع بینانه ترسیم کند فلذا برای صحت وسقم مطالب این مقاله ، خوانندگان محترم می توانند با مراجعه به آمار و مصاحبه های مسئولان اردنی مثل وزیر بهداشت و درمان و پرونده های موجود در خصوص آمار فساد آسیب دیدگان لیبیایی به حقایقی دست یابند
saramomeni.blogfa.com/post-556.aspx

نقل قول کردن
+8 #1425 سوار تنها 1390-12-18 22:26
کوفی عنان نسبت به نظامی شدن وضعیت در سوریه هشدار داد* سند
وزیر اقتصاد اسرائیل: ایران را محاصره دریایی و هوایی کنید !
حمله اسرائیل به ایران در سال 2012 غیر ممکن است
لیبی شورشیان سوری را آموزش می دهد

mahdimontazar.ir/fa/
نقل قول کردن
+8 #1424 سوار تنها 1390-12-18 22:07
شکاف بزرگ در جبهه مخالفان اسد/ آمریکا ناامید از تغییر نظام سوریه

پس از فشارهای شدید ماههای اخیر علیه سوریه تحولات روزهای اخیر نشان می دهد جبهه عربی غربی که اخیرا تلاشها برای براندازی نظام اسد را به اوج رسانده بود از انجام تغییرات موردنظرشان در این کشور ناامید شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بازگشت آرامش به اکثر نقاط سوریه، شرکت گسترده مردم در همه پرسی قانون اساسی و تداوم حفظ وحدت میان ارکان نظام دمشق همگی از عواملی است که باعث شده جبهه ضد سوری از رسیدن به اهداف شوم خود در این کشور باز بماند.

در ماههای اخیر اوج تلاش جبهه عربی غربی در شورای امنیت دیده شد که این تلاشها با مخالفت قاطع روسیه و چین راه به جایی نبرد. از طرفی گروهکهای تروریستی نیز طی ماههای اخیر با اقدام قاطع ارتش سوریه از اکثر مواضع خود عقب نشینی کرده و متلاشی شدند.

mahdimontazar.ir/.../...
نقل قول کردن
+18 #1423 عبدالله 1390-12-18 21:34
پشت پرده چه بود؟؟؟

با نمایان شدن پیروزی جبهه پایداری در حوزه انتخابیه تهران و احتمال ورود بیش از 25 کاندیدای این جبهه از این حوزه به مجلس خط تخریب جریان انقلابی توسط اصول گرا نماها و مخافین دولت و جریان سوم تیر با مقاله الیاس نادران آغاز شد.



اما به راستی برنامه آنان چه بود؟

بخشی از جبهه متحد اصول گرایان طی هماهنگی با هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی، بخشی با هماهنگی محسن رضایی و علی لاریجانی و بخشی دیگر با هماهنگی با اصلاح طلبان و جریان خاتمی و بخشی نیز با هماهنگی بعضی علما در قم قصد داشت تا انتخابات مجلس نهم را سکویی برای آغاز پروژه ریاست جمهوری قالیباف و به صحنه آوردن طرح مرده دولت وحدت ملی که در سال 88 توسط ناطق نوری مطرح گردید و هدف آن حذف احمدی نژاد بود تبدیل کند.




این جریان قصد داشت تا با پیروزی قاطع در تهران و شهرستانها پروژه سوال از احمدی نژاد و نهایتا سقوط یا تضعیف وی را به اجرا گذاشته و قالیباف را ناجی کشور در شرایط فعلی جلوه دهد.

اما موفقیت نسبی جبهه پایداری در کشور (کسب 60 کرسی) و موفقیت خیره کننده در تهران معادلات را به هم ریخت.

ادامه دارد...
نقل قول کردن
+9 #1422 . 1390-12-18 20:53
به نقل از رهگذري بي نام:
بازهم جوانفکر!!!


اما در این میان نشستی خبری که ساختمان روزنامه دولت برگزار شد خیلی از مسائل را روشن کرد. مرد رسانه ای دولت اینبار شفاف تر از همیشه از پشت پرده ها سخن گفت.

" تشکیل هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی ربطی به شورای نگهبان ندارد " جوانفکر از این صریح تر نمی توانست به انتقاد سخنگوی شورای نگهبان پاسخ دهد.

جوانفکر از اینکه رییس جمهور مقام اول کشور بعد از رهبری و مسوول اجرای قانون است سخن گفت و البته حرف های دیگری نیز درباره اختیارات رییس جمهور به میان آورد. وی تصریح کرد: در قانون اساسی این موضوع بیان شده است که بعد از رهبری رئیس جمهور شخص اول مملکت است و وظایف شورای نگهبان نیز در قانون اساسی در حوزه ای خاص مشخص شده است که حتی رئیس جمهور می تواند بر آن نظارت کند!

آخرین جمله جوانفکر که گفته بود " حتی رئیس جمهور می تواند بر آن (شورای نگهبان) نظارت کند!" به تنهایی می تواند بسیاری از زوایای پنهان احیای ناگهانی هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی توسط محمود احمدی نژاد را روشن کند.
------------------------------------------------------
mashreghnews.ir/.../...

چند وقت ديگه چنان بلايي سر اين مردك بياريم كه بازداشتيهاي كهريزكي ها به حالش بسوزند /// ):)



اینهمه جار و جنجال شما واسه چیه؟
اگه اینقدر ادعای قانون دارید باید به قانون پایبند باشید
در قانون اساسی ذکر شده که تشکیل این هیئت بلامانع است و تشکیلش هم نه ارتباطی به شما داره و نه ارتباطی به شورای نگهبان بهتره اینقدر که ادعای قانون گرایی دارید در عمل هم ثابت کنید
نقل قول کردن
+5 #1420 سوار تنها 1390-12-18 20:27
کمک 10میلیون دلاری آمریکا به شورشیان سوری
معاون وزیر نفت سوریه اسد را تنها گذاشت
نواي اذان بانوي گرجستاني را مسلمان کرد
هتک حرمت به قرآن این‌بار توسط آل خلیفه
اوباما دستور بررسی طرح حمله به سوریه را صادر کرد
ایران هراسی جدید انگلیس: موشک های جدید ایران می توانند لندن را بزنند
طرح دعوت به اسلام در آمريكا آغاز شد
عربستان ماهانه 40میلیون دلار در یمن خرج می‌کند
تشدید معضل پدیده "فرار مغزها" برای رژیم صهیونیستی
افزایش ۸۰ درصدی میزان خودکشی در نظامیان آمریکایی
20 مورد تهدید هسته ای جهان توسط آمریکا
آموزش دانش آموزان اسراییلی برای جنگ با ایران
فمینیسم؛ دشمن خانواده
تجاوزهای جنسی به دانش آموزان اسرائیلی
هاآرتص: اسرائيل را بزدل ها اداره مي كنند ؟
مفتی‌اعظم‌سوریه : اسلام‌ناب امام‌خمینی همان خطبه‌ی حجة‌الوداع است
داستان مردی که بعد از مسیح(ع) عشق را به اوج رساند
سال 2012 و احتمال وقوع انتفاضه ی سوم
جزئیات دخالت شیوخ فتنه در سوریه / فعالیت گروههای مسلح با نام حمد
اظهارات ژنرال دمپسی درباره احتمال دخالت نظامی در سوریه
سند ویکی‌لیکس: نیروهای ناتو در حال عملیات در سوریه
آمار عجیب فساد اخلاقي در انگلیس
عربستان چرا مخالفان خود را سرکوب و از مخالفان سوریه حمایت می‌کند؟
ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را برای جنگ زیرزمینی در لبنان و غزه آماده می‌کند
ماموریت کماندوهای ناتو با هدف شکست کمر نیروهای علوی در سوریه
اظهارات تهدیدآمیز اردوغان علیه رئیس جمهور سوریه
تکذیب ضرب و شتم روحانی آمر به معروف
شفا گرفتن یک عالم سنی افغانی در حرم امام رضا (ع)
در سراسر آمریکا چند مسجد وجود دارد؟
توهین به اسلام در یک برنامه زنده تلویزیونی


mahdimontazar.ir/fa/
نقل قول کردن
-17 #1419 رهگذري بي نام 1390-12-18 20:11
بازهم جوانفکر!!!


اما در این میان نشستی خبری که ساختمان روزنامه دولت برگزار شد خیلی از مسائل را روشن کرد. مرد رسانه ای دولت اینبار شفاف تر از همیشه از پشت پرده ها سخن گفت.

" تشکیل هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی ربطی به شورای نگهبان ندارد " جوانفکر از این صریح تر نمی توانست به انتقاد سخنگوی شورای نگهبان پاسخ دهد.

جوانفکر از اینکه رییس جمهور مقام اول کشور بعد از رهبری و مسوول اجرای قانون است سخن گفت و البته حرف های دیگری نیز درباره اختیارات رییس جمهور به میان آورد. وی تصریح کرد: در قانون اساسی این موضوع بیان شده است که بعد از رهبری رئیس جمهور شخص اول مملکت است و وظایف شورای نگهبان نیز در قانون اساسی در حوزه ای خاص مشخص شده است که حتی رئیس جمهور می تواند بر آن نظارت کند!

آخرین جمله جوانفکر که گفته بود " حتی رئیس جمهور می تواند بر آن (شورای نگهبان) نظارت کند!" به تنهایی می تواند بسیاری از زوایای پنهان احیای ناگهانی هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی توسط محمود احمدی نژاد را روشن کند.
------------------------------------------------------
mashreghnews.ir/.../...

چند وقت ديگه چنان بلايي سر اين مردك بياريم كه بازداشتيهاي كهريزكي ها به حالش بسوزند /// ):)
نقل قول کردن
+13 #1418 پارسا 1390-12-18 19:59
به امید جمعه ای

آری لحظه ها در پی زمانند و زمان بدون مکث در گذر
روزها در پی شبها و شبها در پی روزها می آیند

شنبه

یکشنبه

.
.
.
پنجشنبه و

روزی دگر که نامش را جمعه نهادند وآن را با آدینه یاد می کنند
آدینه ها می آیند ولی بی رنگ و لعاب
روزهایی همراه با آه وافسوس
افسوس هایی که از نبودن محبوبی نشات گرفته
و سالهای دراز جمع کثیری از عاشقان را منتظر نگه داشته
ولی هیچ یک ناامید نگشته اند
چون می دانند
موعودشان
منجی دل های چشم براه
امید تمام عصرها
وارث علم تام انبیا
منتقم تمام عدالت طلبان وظلم ستیزان
حجت خدا بر در عصر آخر
و ماه دلارای جان
در غروبی پراز شور
در روزی پرامید
ودر جمعه ای دل انگیز خواهد آمد
اما
آن جمعه کی خواهد آمد
که میداند جز پروردگار آن یار
می نشینیم به امید جمعه ای...





اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
نقل قول کردن
+10 #1417 علی جعفری 1390-12-18 19:43
حمله نیروهای امنیتی آل‌خلیفه به زندان و هتک حرمت قرآن کریم

منابع آگاه از حمله ناگهانی نیروهای امنیتی آل‌خلیفه به زندانیان یکی از زندان‌های این رژیم در سپیده دم چهارشنبه و هتک حرمت قرآن کریم خبر دادند.

farsnews.com/newstext.php?nn=13901218000742
نقل قول کردن
+14 #1416 علی جعفری 1390-12-18 19:41
حاجی بخشی در مزار شهید سپهبد صیاد شیرازی

تصویری که مشاهده می کنید در 22 فروردین 1378 در قطعه 29 بهشت زهرای تهران به ثبت رسیده است. در این تصویر حاج ذبیح الله بخشی درون قبری که برای تدفین شهید علی صیاد شیرازی مهیا شده بود ایستاده و انتظار رسیدن پیکر مطهر شهید را می کشد تا آیین تلقین و تدفین ایشان را به جا آورد.



www.mashreghnews.ir/fa/news/98856/عکس-حاج-بخشی-در-قبر
نقل قول کردن
+12 #1415 علی جعفری 1390-12-18 19:20
خاتمي:

مردم نظامي را که برایش خون دادند رها نمي کنند و به ما بچسبند

موسوي و کروبي با ما چه کردند؟ تا کجا بايد به خاطر آنها هزينه بدهيم؟

پس از شرکت خاتمي در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي بسياري از طرفداران وي که حالا بخشي از ضد انقلابيون خارج از کشور را تشکيل مي دهند حملات وسيعي را به وي شروع کردند.
خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران کسب اطلاع کرد محمد خاتمي روزگذشته در محفلي از دوستانش در واکنش به اين حملات اظهاراتي داشته که بخشي از آن بدين شرح است:

چاره اي جز برگشت نداريم،راي دادن بهتر است يا بروم و بگويم...کردم. مردم نظامي را که پاش خون دادند رها نمي کنند و به دوستان لس آنجلسي و ما بچسبند. مرا مجبور نکنيد حرفهاي نخ نما شده بزنم...موسوي و کروبي با ما چه کردند؟ تا کجا بايد به خاطر آنها هزينه بدهيم؟ دوستان بنشينند و فکر اساسي کنيم ديديد در انتخابات 12 اسفند هم برآورد درست نداشتيم و به خطارفتيم. باباجان سبز مرد اصلاحات را دريابيد!

yjc.ir/.../...
نقل قول کردن
+13 #1414 علی جعفری 1390-12-18 18:58
به یاد سردار خیبر

بسم رب الزهرا س

آیا کسی هست که رد گلوله ها و لکه های خون را به نیش سیم خاردارها ببیند؟…

از شهید همت فقط اطاعتش برای من کافیست…

اگر طرح ثوابی داشته باشد برسد به برادرم میثم محمد حسنی.



www.afsaran.ir/site/click/66017?url=http%3A%2F%2Fgraphic.hadisenoor.ir%2Farchives%2F403+

سایز اصلی:

www.hadisenoor.ir/hemmat.jpg
نقل قول کردن
+9 #1413 علی جعفری 1390-12-18 18:50
اموال خاوری و همسرش توقیف شد

یک مقام مسئول با ابلاغ بخشنامه ای، دستور داده اولا محمدرضا خاوری و همسر وی ممنوع المعامله شده و حق انتقال اموال خود را به فرد دیگری نخواهند داشت و ثانیا برخی املاک شناسایی شده در تهران که به نام این دو نفر است نیز توقیف می شوند.

پس از فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی از کشور، یک مقام مسئول با ابلاغ بخشنامه ای، دستور داده اولا محمدرضا خاوری و همسر وی ممنوع المعامله شده و حق انتقال اموال خود را به فرد دیگری نخواهند داشت و ثانیا برخی املاک شناسایی شده در تهران که به نام این دو نفر است نیز توقیف می شوند.

www.asriran.com/fa/news/204775/اموال-خاوری-و-همسرش-توقیف-شد
نقل قول کردن
-23 #1412 امیر س 1390-12-18 18:49
امروز خواب عجیبی دیدم
رهبری تو مجلس خبرگان داشت سخنرانی میکرد یه عده علیهش شعار میدادن در حمایت از هاشمی و هی میگفتن هاشمی هاشمی .. تا اینکه رهبری هنگام نماز جماعت با یکیشون در گیر شد و اون به گوشه ای پرت کرد بعدش رفت از تو یه کمد که تو جایگاهش بود و یه شمشیر و یه خنجر توش بود خنجرو برداشت و تو کله یه نفر که رو جایگاه زانو زده بود و بقیه دورش بودن از بالا ی سر فرو کرد که ندونستم کی بود اما حدس میزنم هاشمی بود بعدش دوباره واسه خوندن نماز جماعت رفت که یکی از علما که به نظرم آقای حائری بود به رهبری گفت اگه این کارو نمیکردی آتیش به پا میشد خوب کاری کردی
نقل قول کردن
+9 #1411 علی جعفری 1390-12-18 18:46
پانتا خبر داد:

آمریکا 10 میلیون دلار به شورشیان سوری کمک می کند

"لئون پانتا" با بیان این مطلب اعلام کرد که این کمک در مرحله اول به سوری ها ارائه شده و در مراحل بعدی امکان افزایش آن وجود دارد.

پانتا که شب گذشته در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا شرکت کرده بود در ادامه گفت:
امریکا به همکاری با "دوستان سوریه" به منظور افزایش قدرت مخالفین حکومت سوریه ادامه می دهد.

ویر دفاع آمریکا همچنین گفت :
آمریکا در حال بررسی برداشتن قدم های بعدی است که این اقدامات می تواند با همکاری متحدان بین المللی انجام شود که البته در میان این اقدامات گزینه نظامی نیز وجود دارد. :-?

پانتا در حالی سخن از امکان استفاده از گرینه نظامی در مورد سوریه می گوید که دو فرمانده ارشد آمریکایی از دستور "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده برای بررسی راه های حمله به سوریه خبر داده اند.
www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1555213
نقل قول کردن
-9 #1410 ali 110 1390-12-18 17:02
به نقل از خدا کند که بیایی....:
بیچاره این پایداری ها هنوز گرمن :))
هنوز نه اینو فهمیدن که در انتخابات شکست خوردن، نه این رو فهمیدن که دارن همون بلایی که سر دولت آوردن، سر اینا میارن....


www.shafaf.ir/fa/news/102375/تیم-محصولی-چرا-و-چگونه-رای-نیاورد


بیچاره امین از مامون شکست خورد......

اولا وقتی رای شهرهای بزرگ را بررسی کنید خواهید دید که مردم این شهرها چه جهت گیری ای داشتند ( جهت گیری سیاسی مردم در شهرهای بزرگ دیده می شود اما در شهرهای کوچک بیشتر مسائل قومی و شناخته بودن نامزدها و وعده ها اثر گذار است ) آنهایی که باید قدرت جبهه پایداری را می فهمیدند ، فهمیدند .
ثانیا جبهه پایداری نه تبلیغاتی مانند جبهه متحد داشت و نه هیچ نهادی آنها را حمایت پیدا و پنهان نکرد .
ثالثا تا کنون نزدیک به 70 نفری که درلیست جبهه پایداری بودند به مجلس راه یافتند و در دور دوم احتمالا بیش از 90 نفر از این لیست به مجلس راه خواهند یافت .
این اتفاقات برای یک چبهه گفتمانی ، یک پیروزی بسیار بزرگ است و خطی که در این انتخابات گذاشته شد قطعا آثار بسیاری در آینده خواهد داشت و قطعا این مسیر با حمایت بچه حزب اللهی ها ادامه خواهد داشت حتی اگر ظاهرش شکست باشد . قطعا زاویه جبهه پایداری با حلقه انحرافی و جریان فتنه و ساکتین فتنه حفظ خواهد شد و این مهم است .
ضمنا جنگ امین و مامون چهارشنبه آینده در مجلس رقم خواهد خورد و بهترین کار نظاره گر بودن جبهه پایداری است .
نقل قول کردن
+12 #1409 عاشق ظهور 1390-12-18 16:58
به نقل از ali 110:

اگر دیروز احمدی نژاد را زدند .


خوبان انجمن را دریابیم



اگر بر عده ای امروز آشکار شده که انقلاب خمینی کبیر معادلات جهانی را به نفع مردم و انسان تغییر داده ولی بر دشمنان این انقلاب از اغاز آشکار بود ه بنابرین از همان روز نخست برای مقابله و براندازی این انقلاب در تلاش بوده و از هیچ تلاشی برای براندازی این انقلاب دریغ نکرده اند. از جنگ تحمیلی تا حمایت از منافقان گرفته تا فتنه 88 و هر بار از روشی جدید از ترورنیروهای کارامدو تاثیر گذار تا ایجاد تفرقه بین اقوام و...که تمامی این حرکات با هوشیاری رهبری و ایستادگی و دلاوری مردان و زنان این سرزمین به شکست منتهی شده است امروز دشمن بجای بمب های خوشه ای شک و دو دلی و دامن کوتاه بر سر ملت ما می ریزد و از همه ی جهات در حال حمله و ضربه زدن است در بخش علمی پرونده هسته ای و ترور دانشمندان این رشته در بخش اقتصادی موضوع تحریم در بخش اجتماعی و فرهنگی رسانه ها و ماهواره و دربخش سیاسی زیر سوال بردن یکی از ارکان اصلی انقلاب یعنی انتخابات و ایجاد ابهام در مورد عناصر مومن و ولایت مدار کشور با استفاده از هم سویی و همکاری عناصر منافق داخلی بوده و هست بطوری که در این چند سال اخیر و بیشتر بعد از فتنه 88 حملات و حرکات زیادی با استفاده از دشمنان داخلی و خارج نشین برای بدنام کردن یاران واقعی رهبری از جمله آقای احمدی نژاد رییس جمهور ولایت مدارو پر تلاش و مردمی کشور که خدمات دولت ایشان بر همگان آشکار و غیر قابل انکار است را شاهد بودیم تا بین ایشان و مردم و ولایت شکاف ایجاد کنند که با هوشیاری رهبری و مردم و ایشان خنثی شد

خوبان انجمن را دریابیم
وگرنه چه زود دیر میشود
www.aziz-aghebati2010.blogfa.com/
نقل قول کردن
-12 #1408 ali 110 1390-12-18 16:50
به نقل از آشنا:

با سلام
از همین امروز پیش بینی میکنم اون روزی رو که مستقیما به آقا حمله کنن و بگن چون ایشون خطر جریان انحرافی(گفتمان 3تیر) رو تشخیص نداده صلاحیت رهبری نداره و سعی کنن با این تهمت در یک فتنه رسانه ای بزرگ آقا رو از اکثریت خبرگان بندازن.
جریان انحرافی یک دروغ بزرگه که یه عده تمامیت طلب با این برچسب میخوان افراد صالح رو از میدون به در کنن.دیروز احمدی نژاد رو زدن و امروز پایداری رو و فردا میرن سراغ اصل کاری.
اگه ما امروز با هم وحدت نداشته باشیم فردا آقامون رو مورد حمله قرار میدن.

اگر دیروز احمدی نژاد را زدند به این علت بود که احمدینژاد از کشتی نجات پیاده شد و غرق شد ( البته برخی دوستان دلسوز تلاش دارند با تنفس مصنوعی احیایش کنند اما به واسطه وجود حلقه انحرافی بعید می دانم نجات یابد ) . اما اینکه می گوئید جبهه پایداری را زدند باید بگویم وقتی که در حصن محکم ( مکتب اسلام ) باشید هیچ آسیبی نخواهید دید و قطعا جبهه پایداری امروز ( 3 تیر دیروز ) راه خود را ادامه خواهد داد حتی اگر علمداران آن ریزش یابند .
نقل قول کردن
+15 #1407 علی جعفری 1390-12-18 16:39
علت خاکسپاری شهید احمدی‌روشن در امامزاده علی‌اکبر(ع)

همسر شهید احمدی روشن:

مصطفی پیش از شهادت به امامزاده علی‌اکبر(ع) نرفته بود و شب قبل از ترور با هم قرار گذاشته بودیم جمعه برای زیارت برویم/ به همین دلیل پس از شهادت مصطفی، آنجا را برای خاکسپاری انتخاب کردیم

همسر شهید احمدی روشن عصر امروز در دیدار جمعی از وبلاگ‌نویسان با بیان این مطلب اظهار داشت:
مصطفی علاقه خاصی به امام زمان(عج) داشت؛ برای همین از همه مردم خواهش می‌کنم که همیشه به نیت مصطفی، دعای فرج را بخوانند و از آن جدا نشوند.

www.rajanews.com/detail.asp?id=119297


نقل قول کردن
+18 #1406 علی جعفری 1390-12-18 16:32
نقل قول کردن
+8 #1405 ..... 1390-12-18 16:24
عکس/ وصيت يک مرجع تقلید پس از 50سال کار برای اسلام

mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+9 #1404 علی جعفری 1390-12-18 16:23
تظاهرات ضد اسرائیلی دانشجویان در دانشگاه اردن/ سفیر اسرائیل باید از امان برود

دانشجویان دانشگاه اردن صبح امروز با برپایی تظاهراتی مانع از سخنرانی استاد اسرائیلی در یک کنفرانسی در دانشکده پزشکی شده و با سر دادن شعارهایی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان شدند.

farsnews.com/newstext.php?nn=13901218000655
نقل قول کردن
+22 #1403 علی جعفری 1390-12-18 16:20
در این واپسین ساعات روز پنجشنبه که اموات بسیاری منتظر هدیه ما هستند ، از جمله پدر ، مادر ، برادر ، خواهر و تمامی کسانی که روزی در کنار ما بودند و الآن پیش خدا هستند ، دستا بدعا برداشته:

اللهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات الأحياء منهم و الأموات

اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين المسلمات

خدایا همه ما را هم بیامرز و سیئات ما را تبدیل به حسنات کن

خدایا در ظهور ولیت حضرت حجة ابن الحسن العسكري (عج) تعجیل فرما و مقدمات ظهورش را الساعه فراهم فرما

خدایا خمینی کبیر و شهداء انقلاب اسلامی را غرق در تنعم ، شادی و نشاط گردان

آمین
[-O :((

نقل قول کردن
+14 #1402 عاشق ظهور 1390-12-18 15:35
یابن الحسن کجایی مُردم از این جدایی
طاقت دگر ندارم آقا اگر نیایی

تاب و توان ندارم بی خواب و بیقرارم
هردم در انتظارم آقا تو از در آیی

بی تو زمانه غم دنیای درد و ماتم
در هر طرف در عالم مائیم و بی نوایی

کی میشود گذاری این پرده را کناری
کی میشود بیاری بر درد ما دوایی

کی میشود میسر دنیا کنی منور
از فتنه های آخر کی آوری رهایی

کی میدهی تو پایان بر شام تار هجران
کی میرسد به دوران ایام آشنایی


"اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه"
نقل قول کردن
+22 #1401 خدا کند که بیایی.... 1390-12-18 14:41
رئیس مجلس شورای اسلامی چه ماشینی سوار می شود؟




معلومه که شما که ماشین اروپایی سوار میشی، هیچوقت نمی تونی اروپا رو تحریم کنی!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد