رایحه ظهور

بشارت بزرگ ولی امر مسلمین ، اتحاد کشورهای اسلامی و ظهور ابرقدرتی نوین!

پیام امسال ولی امر مسلمین به مراسم عبادی- سیاسی حج حاوی حقیقتی بسیار مهم است ، حقیقتی که چندین بار به عناوین مختلف در این پیام  مورد اشاره قرار گرفت ، " مجموعه متحد اسلامی " ، " قدرت بین الملل اسلامی" ، " قدرت بزرگ جهانی " ، " قطب قدرتمند جهان اسلام " ، " اتحاد کشورهای اسلامی " ، هرچند معظم له قبلا نیز با عبارات ، "تمدن نوین اسلامی" ، "خاورمیانه اسلامی" و اخیراً در سفر کرمانشاه با عبارت "مجموعه متحد اسلامی پرده" از این حقیقت درخشان برداشتند ، آیا این بشارتهای معظم له می تواند اشاره به تشکیل حکومت متحد اسلامی در خاورمیانه و سرزمین های اسلامی پس از ظهور امام زمان(عج) داشته باشد؟ چیزی که بنا بر روایات قبل از آن رخ نخواهد داد ...

 

» ابتدای نظرات (703)

 

جعل الله الكعبة البيت الحرام قياماً للنّاس

 


پیام ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای مد ظله العالی به کنگره‌ی عظیم حج   سال 1390

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=17828


امسال نیز چون سالیان گذشته ، ولی امر مسلمین با پیام روشنگرانه خویش ، اجتماع میلیونی مسلمانان در حج و کل امت اسلامی را هدایت فرموده و تحلیلی جامع و کامل از شرایط و تحولات جاری ، خطرات و راهکارها ارائه دادند و با بشارتهایی بزرگ، بار دیگر دلهای بیدار امت اسلامی را نوازش داده و عزم آنها را برای ادامه ی این مسیرمقدس  راسخ تر فرمودند.

امام خامنه ای در این پیام بار دیگر از تشکیل مجموعه متحد اسلامی در منطقه سخن به میان آورده و آن را تنها راه در امان ماندن از خطرات دشمنان ذکر فرمودند :

مسلمانان برای اینکه بتوانند مسائل خود را به صورت جدّی با جهانخواران حل کنند باید خود را به مرز قدرت بزرگ جهانی برسانند، و این جز با همکاری و همدلی و اتحاد کشورهای اسلامی به دست نخواهد آمد. این وصیت فراموش نشدنی امام خمینی عظیم است.

 

تا چنگ و دندان قدرتهای خونخوار و وحشی غربی شکسته نشود. همیشه چنین خطرهائی برای کشورهای اسلامی متصور است و نجات از آن جز با تشکیل قطب قدرتمند جهان اسلام، میسر نیست.

مردان و زنان مؤمن در سراسر جهان اسلام و به‌ویژه در مصر و تونس و لیبی از این فرصت برای تشکیل قدرت بین‌الملل اسلامی بیشترین بهره را ببرند.

بشارتی که چندی قبل معظم له در سفر کرمانشاه خطاب به جوانان نیز آن را بیان  فرموده بودند :

من ترديدى ندارم كه آينده متعلق به اسلام است، آينده در قلمرو اسلام است و شما جوانها ان‌شاءاللَّه به توفيق الهى آن روزى را كه پرچم اسلام در همه‌ى اين مناطق به اهتزاز دربيايد و يك مجموعه‌ى متحد اسلامىِ مقتدر و باعزت تشكيل بشود، خواهيد ديد.

زمینه سازی ذهنی برای تشکیل حکومت متحد اسلامی در خاورمیانه

مفهوم عبارتهای " مجموعه متحد اسلامی " ، " قدرت بین الملل اسلامی" ، " قدرت بزرگ جهانی " ، " قطب قدرتمند جهان اسلام " ، " اتحاد کشورهای اسلامی " کاملاً مشخص و آشکار است ، قابل توجه است که ولی امر مسلمین در پیام حج سال 87 به صراحت از عبارت " تمدن نوین اسلامی" نام برده اند که معنای مشخص و معینی داشته و بشارت بخش ظهور تمدن نوپای اسلامی در خاورمیانه و جهان است.

 

 

همچنین معظم له در سال 88 به صراحت ظهور " خاورمیانه اسلامی " را بشارت دادند در حالی که هنوز خبری از خیزش های مردمی نبود.

مطمئنا ملتهای مسلمان منطقه زمانی به اتحاد ویکپارچگی خواهند رسید و خواهند توانست ابرقدرت باشکوه اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا تشکیل دهند که سران عربی مزدور استکبار که عامل اصلی ضعف و سستی مسلمانان بوده اند در این مناطق از اریکه ی قدرت به زیر کشیده شوند و کشورهای اسلامی در اختیار انقلابیون ضد استکباری قرار گیرد که ولی امر مسلمین با اطمینان از تحقق این واقعه مبارک خبر می دهند :

اطمینان باید داشت که نظامهای برآمده از این انقلابها هرگز به نامعادله‌ی خفت‌بار پیشین تن نخواهند داد و جغرافیای سیاسی این منطقه به دست ملتها و در جهت عزت و استقلال کامل آنان رقم خواهد خورد.

در نهایت می توان گفت که این تاکید ولی امر مسلمین بر " تشکیل مجموعه متحد اسلامی" در خاورمیانه وسرزمینهای اسلامی نوعی هدایت و زمینه سازی ذهنی برای تحقق این واقعه ی مبارک می باشد. البته ذکر این مسئله مهم ضروری است که بنا بر روایات هیچ حکومت متحد و واحد اسلامی در سراسرخاورمیانه قبل از ظهور تشکیل نخواهد شد و این امر تنها پس از ظهور و با دستان مبارک و توانای امام عصر(عج) محقق خواهد گردید.

 

مراحل سه گانه ظهور تا حاکمیت اسلام برجهان

 

محققین بنام از مجموعه روایات برداشت می کنند که ظهور دارای سه مرحله است :

1-      تشکیل حکومت مقدمه ساز در مشرق زمین یا ایران که از آنها با نام صاحبان پرچم های سیاه ، لشگر سید خراسانی و ... نام برده می شود را می توان اولین مرحله ظهور نامید.

2-      تشکیل حکومت متحد و مقتدر اسلامی در سراسر کشورهای اسلامی به رهبری امام زمان(عج) که این مرحله پس از ظهور و قبل از حاکمیت جهانی اسلام می باشد که از آن می توان به تمدن نوین اسلامی نیز نام برد.

3-      حاکمیت اسلام بر سراسر جهان

 

می توان گفت که دهها سال است مرحله اول ظهور آغاز شده(که برخی از بزرگان از آن بعنوان ظهور صغری یاد می کنند) و ایران اسلامی بعنوان حکومت زمینه ساز و الگوی کشورهای اسلامی اینک رهبری تحولات منطقه ای و جهانی را بر عهده گرفته است ، مطمئنا گذر از مرحله اول به مرحله دوم به صورت سهل و آسان نیست همچنانکه روایات نیز وجود جو درگیری و جنگ و تنش و فتنه های بی شمار را در آستانه ظهور ذکر فرموده اند.

در هنگام ظهور که جهان کانون تحولات ، درگیریها و خیزش ها و فجایع و بلاهای طبیعی بسیاری می باشد ، تمدن نوینی در خاورمیانه شکل خواهد گرفت که در کوران جنگ جهانی(که میان غیرمسلمانان روی می دهد) و مشکلات و مصائب و درگیریهای بشری و فجایع طبیعی ، مانند جزیره ی نجاتی بشریت را به سوی خویش فرا خواهد خواند.

بنا بر روایات، زمانی که سراسر جهان را جنگ و وحشت و بلایای طبیعی فراگرفته و بشر به دنبال راه نجاتی می گردد اسلام  به رهبری امام زمان(عج) پس از ظهور و قبل از تسلط کامل بر کل جهان چند سال با تشکیل حکومتی بزرگ و متحد و ارائه ای تمدنی نوین و نوپا در سراسر خاورمیانه و کشورهای اسلامی ، امتحان خود را پس خواهد داد

و اینگونه است که توده های مردمی با میل و رغبت به اسلام روی خواهند آورد و فوج فوج تسلیم این دین الهی و رهبر نجات بخش آن خواهند شد ، هرچند علی رغم این اقبال توده ها ، سران استکبار که پس از فتح قدس توسط مسلمانان با وساطت حضرت عیسی(ع) پیمان صلحی 7 یا 9 ساله با مسلمانان بسته اند ، پس از 2 یا 3 سال بعد از پیمان صلح و با گسترش شگفت انگیز اسلام و قیام توده های مردمی بر علیه خود ، پیمان صلح را نقض کرده و با حمله به مسلمانان سند نابودی خود را امضاء می کنند.

در کل گمان می رود که عبارتهای " مجموعه متحد اسلامی " ، " قدرت بین الملل اسلامی" ، " قطب قدرتمند جهان اسلام " ، " اتحاد کشورهای اسلامی " ، " خاورمیانه اسلامی" و " تمدن نوین اسلامی" اشاره به آن دوران باشکوه چندساله ی سیطره اسلام بر خاورمیانه پس از ظهور و قبل از حاکمیت جهانی داشته باشد ، که به کرات در پیام تاریخی حج امسال ولی امر مسلمین به چشم می خورد.

 

نکات و بشارتهای دیگر پیام ولی امر مسلمین :

نسل جوان عامل تحولات و انقلاب های کنونی می باشد

اکنون از دل ملتهائی که دهها سال در سیطره‌ی سیاسی بیگانگان بوده‌اند، نسل جوانی سربرآورده است که با اعتماد به نفس تحسین برانگیز به استقبال خطر رفته و به رویاروئی با قدرتهای مسلّط برخاسته و همت به دگرگونسازيِ وضعیت گماشته است

جوانان و روشنفکران و عالمان دینی مراقب ضربه خواص باشند!

تجربه‌ها نشان داده است که درمیان خواص، هستند کسانی که این ابزارها در آنان کارگر می‌شود و ترس و طمع و غفلت، آنان را دانسته یا ندانسته به خدمت دشمن در‌می‌آورد. چشم بیدار جوانان و روشنفکران و عالمان دینی باید به دقت مراقبت کند.

بشارتها :

غرب و آمریکا و صهیونیزم امروز از همیشه ضعیفترند. گرفتاریهای اقتصادی، ناکامی‌های پی‌درپی در افغانستان و عراق، اعتراضهای عمیق مردمی در امریکا و دیگر کشورهای غربی که دامنه‌ی آن روزبه‌روز گسترده‌تر شده است، مبارزات و جانفشانی‌های مردم فلسطین و لبنان، قیامهای دلیرانه‌ی مردم در یمن و بحرین و برخی دیگر از کشورهای زیر نفوذ امریکا، همه و همه حامل بشارتهای بزرگی برای امت اسلامی و به‌ویژه کشورهای انقلابی جدید است.

حوادثی در دنیای اسلام پدید آمده است که می‌تواند سرنوشت امت اسلامی را دگرگون ساخته و آینده‌‌ای درخشان و سرشار از عزت و پیشرفت مادی و معنوی را نوید دهد.

ان شاالله جهان بزودی شاهد تحقق این پیش بینی و آماده باش ولی امر مسلمین خواهد بود.

...............................

نگاهی به محورهای مهم پیام حج امام خامنه ای(مدظله) طی دهه گذشته

همانطورکه دوستان عزیز مستحضرند هر  سال ولی امر مسلیمن جهان حضرت امام خامنه ای مد ظله پیامی برامده از عمق فلسفه حج ابراهیمی را خطاب به شرکت کنندگان در این کنگره عظیم اسلامی و همه ی مشتاقان صادر می فرمایند. به بهانه ی صدور پیام معظم له به مناسبت مراسم حج امسال بران شدیم مروری دوباره به پیامهای 10 ساله گذشته ایشان داشته باشیم

در این مجال سعی شده تا محورهای مهم پیامهای امام خامنه ای مد ظله به کنگره عظیم حج  در طی 10 سال گذشته استخراج شود . باشد که ولایتمداران واقعی با مروردوباره فرمایشات ایشان جان و دل را صفایی دوباره دهند و در پی عمل به منویات معظم له  سر به اطاعت بسپارند.

انچه که از مرور پیامهای 10 سال گذشته بدست می آید بعضی محورها تقریبا در همه ی پیامها تکرار شده و این خود اهمیت موضوع را می رساند .از محورهایی که در پیامهای معظم له در این 10 سال مکرر بیان شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- لزوم استفاده و بهره گیری از مناسک حج و بهره بردن از این فرصت طلایی در خودسازی فردی  و به تبع آن در بخش کلان جامعه اسلامی  

 

2- بیداری اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی و وحشت استکبار جهانی از بیداری اسلامی و تلاش همه جانبه درجهت مصادره انقلابها

 

 

3- مقدمه ساز بودن حرکت بیداری اسلامی در ایران به عنوان منشا بیداری اسلامی در منطقه

 

4- ایجاد وحدت فراگیر و برادری و دوری از تفرقه بین فرقه های مختلف اسلامی .

 

 

5- لزوم هوشیاری نخبگان و جوانان در کشورهای اسلامی در مقابل توطئه های استکبار جهانی

 

6- پوشالی بودن هیمنه استکبار و امکان زوال آنها با هوشیاری و استقامت مسلمانان

 

 

7- نزدیک بودن تحقق وعده های الهی در گرو اعتماد به تحقق آنها ؛ بیداری اسلامی و مقاومت مردم

 

8- آغاز دوره ی جدید امت اسلامی

 

9- اشاراتی واضح به زمینه سازی برای ظهور

 

و صد البته همه ی این موارد در اصل نمایانگر تحقق جامعه آرمانی اسلامی است که تنها در پرتو ظهور آخرین ذخیره ی الهی حضرت بقیةالله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف به بار خواهد نشست.و در این میان نباید از نقش علما و روشنفکران دنیای اسلام غافل بود.

 

در طی 10 سال گذشته معظم له به عنوان ولی امر مسلمین جهان یکی از وظایف مهم نخبگان و همچنین جوانان مسلمان در کشورهای اسلامی را سعی در خاتمه دادن به سرسپردگی حکومتها به استکبار جهانی دانسته اند و لزوم هوشیاری درمورد مصادره ی انقلابها را به همگان گوشزد نموده اند.

یکی از مسائلی که بطور مشترک در همه ی پیامهای معظم له وجود دارد میتوان به عبودیت خالصانه و خاضعانه نام برد. عبودیتی که نهایتا به خودسازی که از وظایف منتظران ظهور آن حجت حق است منجر خواهد شد. عبودیت محض و تسلیم دربرابر خدای یکتا و استفاده از فرصت حج برای رسیدن به قرب الهی.

 

اينجا اردوگاه بزرگ امت اسلامى، است؛ جايگاه تمرين خدائى و مردمى شدن، از «خود»هاى دروغين و شرك آلود بيرون جستن، و به «خود    » حقيقى و ا لهى پيوستن. اينجا جايگاه برائت از ديو و دَد و شيطان و پيوستن به جنود رحمان است. جايگاه تجديد عهدِ: ان لا تعبدواالشيطان و پاسخ به: ان اللَّه برىٌ من المشركين و رسولُه است. اينجا محلّ تجلى امت واحده‏ى اسلامى و مظهر عزّت معنوى و قدرت بشرى مسلمانان است    

پیام حج سال 1380.


وارستگی از آلودگيهای مادّی و يكسره در همه جا و همه‌ كار، خدا را ديدن، هرچند در مدتی چند روزه، توشه‌ی بزرگی برای آدمی است. همه‌ی آداب و مناسك حج برای آن است كه حج‌گزار به اين تجربه‌ی معنوی دست‌يابد و اين لذت را در كام جان دريابد    .

در بُعد سياسی، محور اصلی در حج، نمايش هويت متحد امّت اسلامی است. دوری برادران از يكديگر،‌ عرصه را برای بدخواهان ميگشايد و تخم تفرقه ميان مسلمانان را بارور ميكند    

پیام حج سال 1385


محور دیگری که مورد تاکیدمعظم له در پیامهایشان هست لزوم جهادعلمی همگام با جهاد سیاسی و .. است تا از قِبَل ان کشورهای اسلامی  در مرتبه ای از علم و دانش قرار گیرند که بتوانند از زیر وابستگی به کشورهای  استکباری خارج شوند


دانش و معرفت، تدبير و هوشياری، احساس مسئوليت و تعهد، توكل و اميد به وعده‌ی الهی، چشم‌پوشيدن از خواست‌های حقير و كم‌بها در برابر كسب رضای خدا و عمل به وظيفه. اين‌ها عناصر اصلی اقتدار امت اسلامی است كه او را به عزت و استقلال و پيشرفت مادی و معنوی می‌رساند و دشمن را زياده‌خواهی و دست‌اندازی به كشورهای اسلامی ناكام می‌سازد    .

پیام حج سال 1386


عقب ماندگيهاى امروز علمى و عملى و فرودست ماندن در ميدان سياست و صنعت و اقتصاد، محصول تلخ آن غفلتها است.. و اكنون با تحول شگرفى كه درجهان پديد آمده يا در حال پديدآمدن است، امّت اسلامى بايد غفلت‏هاى گذشته ى خود را جبران كند.. و خوشبختانه برخى پديده‏هاى دوران كنونى، نويد دهنده ى آغاز اين حركت جبرانى است    .

ترديد نبايد كرد كه دنياى استكبار، بيدارى مسلمانان و اتّحاد اسلامى و پيشرفت ملتهاى ما در ميدانهاى دانش و سياست و نوآورى را، بزرگترين مانع سلطه و سيطره‏ى جهانى خود ميشمارد و با همه ى توان با آن مى‏ستيزد. تجربه ى دوران استعمار و نواستعمارى پيش روى ما ملتهاى مسلمان است. امروز كه دوران استعمار فرانوين است بايد از آن تجربه‏ها درس بياموزيم و بارديگر براى مدّتى طولانى، دشمن را برسرنوشت خود مسلط نكنيم    

پیام حج سال 1384.


بیداری اسلامی نیز یکی از مشترکات در پیامهای معظم له هست و آن را مقدمه حاکمیت جهانی اسلام میدانند ولی امر مسلمین جهان فروپاشی استکبار جهانی که منتج از بیداری اسلامی است را مقدمه ی حاکمیت جهانی اسلام دانسته اند. «ان الارض يرثها عبادى الصالحون».


    . بيدارى اسلامى، شرق و غربِ جهان اسلام را به جنب و جوش آورده و احساس هويّت و شخصيّت را در آنان باز آفريده است. پرچم عزت و اقتدار اسلامى در ايران به اهتزاز در آمده؛ ملت مظلوم فلسطين با تمسك به شعار اسلام، افقهاى صهيونيزم را به يأس و ناكامى انباشته؛ جوانان در كشورهاى اسلامى به‏ميدان مطالبات آرمانى پانهاده و در برابر تجاوزگران و مستكبران عالم تهديدى بزرگ آفريده‏اند  

پیام حج سال 1380.

نسيم بيدارى اسلامى در همه جاى جهان اسلام وزيده و پانهادن اسلام به عرصه عمل، به مطالبه اى جدى بدل شده است .

پیام حج سال 1382

امروز جهان و بويژه جهان اسلام دوران حساسى را ميگذراند. از سوئى امواج بيدارى سراسر دنياى اسلام را فرا گرفته، و از سوئى چهره‏ى غدّار آمريكا و ديگر مستكبران از پرده‏ى تزوير و ريا، بيرون افتاده است.

پیام حج سال 1384


امروز چه بخواهند و چه نخواهند حركتی عميق و ريشه دار در دنيای اسلام آغاز شده است و همين حركت است كه در زمان متناسب خود به استقلال و عزت و حيات دوباره‌ی امت اسلامی خواهد انجاميد

اين يك مقطع تاريخی تعيين كننده است.

پیام حج سال 1385


از موارد دیگری که بطور مشترک در پیامهای معظم له مشهود است توجه دادن به روشهای  کشورهای استکباری و در راس آنها آمریکای جناینکار و رژیم منحوس  صهیونستی است. جنگ اقتصادی ؛سیاسی , روانی ؛ تبلیغاتی و نظامی حربه هایی است که دنیای استکبار در مقابله با موج بیداری اسلامی بکار خواهد برد و لزوم هوشیاری تمام و کمال نخبگان و مردم کشورهای منطقه را به منظور ناکارآمد نمودن این حربه ها طلب میکند.

استكبار مى‏ داند كه سرچشمه‏ى مقاومت ملتها و دولتهاى مسلمان، اسلام و تعاليم رهائى‏ بخش آن است. از اين رو جنگ روانى گسترده‏ اى را بر ضد اسلام و مسلمانان آغاز كرده است.


استكبار جهانى يعنى شبكه‏ ى در هم تنيده‏ ى كارتلهاى نفتى و اسلحه‏ سازى و صهيونيسم جهانى و دولتهاى وابسته به آنان، با خطرى كه از سوى بيدارى امت اسلامى، احساس مى‏ كنند با تلاشى سراسيمه در حال تهاجم‏ اند. مظهر اين تهاجم كه داراى ابعاد سياسى و تبليغى و نظامى و تروريستى است، امروز در رفتار و گفتار خشونت بار و صريح نظاميان حاكم بر ايالات متحده و رژيم صهيونيستى به‏ وضوح ديده مى‏ شود


پیام حج سال 1381


اين رفتارهاى عصبى و شرارت آميز، بيش از آنكه برخاسته از قدرت و اعتماد به نفس باشد، ناشى از سراسيمگى و وحشت است. آنان بيدارى اسلامى را حس مى كنند و از فراگيرى انديشه «اسلام سياسی» و حاكميت اسلام بشدت احساس خطر مى كنند. آنان از فكر روزى كه امت اسلامى يكپارچه و اميدوار، بپاخيزد به خود مى لرزند

پیام حج سال 1382

ترديد نبايد كرد كه دنياى استكبار، بيدارى مسلمانان و اتّحاد اسلامى و پيشرفت ملتهاى ما در ميدانهاى دانش و سياست و نوآورى را، بزرگترين مانع سلطه و سيطره‏ ى جهانى خود ميشمارد و با همه ى توان با آن مى‏ ستيزد..

پیام حج سال 1384


همچنانکه درحال حاضر و در بحبوحه ی بیداری اسلامی که در منطقه فراگیر شده است شاهد جنگ روانی و تبلیغاتی بر علیه سه محور مقاومت یعنی ایران به بهانه انرژی هسته ای و یا سناریوی مضحک ترور سفیر عربستان در آمریکا؛ جنجال آفرینی در سوریه و حمایتهای گاه و بیگاه سران استکبار از شورشیان سوریه و دادگاه ترور رفیق حریری بر علیه حز ب الله لبنان هستیم. هرچند دشمنی استکبار با این سه محور همیشگی و دائمی بوده اما همزمانی این توطئه ها و نیز همزمانی آن با بیداری اسلامی در منطقه و همچنین جنبشهای مردمی در کشورهای اروپایی بسیار قابل تامل است.



از مهمترین محورهایی که موردتاکید مکرر معظم له است میتوان به لزوم وحدت درجامعه بزرگ اسلامی و جلوگیری از تفرقه بین فرق اسلامی دانست به نحوی که حتی ان را مانع بزرگی در جهت تحقق حاکمیت جهانی اسلام و زندگی در پرتو اسلام میدانند.از همین جا میتوان به لزوم وجود وحدتی فراگیر درجامعه پی برد.

امروز دنياى اسلام بيش از هميشه، به اتحاد و يكدلى و تَمَسُّك به قرآن نيازمنداست.... امروز، روز اُخوت عملى در همه‏ى عرصه‏ها و در برابر همه‏ى فتنه‏ها است. روز فراهم ساختنِ زمينه براى حكومت حضرت مهدى، عجل‏الله فرجه الشريف است. روز اِجابت دعوت الهى در همه‏ى زمينه‏ها است. روزى است‏ كه بايد آيه‏ى «اِنَّمَا المُؤْمِنُونَ اِخْوَة» و آيه‏ی «لاتَقُولُوا لِمَنْ اَلْقى اِلَيْكُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤمِناً » و آيه‏ى «اَشِدَّاءُ عَلَى الكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ » را بار ديگر بر دلهاى خود تلاوت كنيم، بايد چه در هنگام بمباران نجف و فَلُّوجه و مُوصِل، چه هنگام زلزله‏ى دريائى در اقيانوس هند كه دهها هزار خانواده را داغدار كرد، چه در هنگام اِشغال عراق و افغانستان، و چه در حوادث خونبارِ هر روزه‏ىِ فلسطين، تكليفِ الهى را بر دوش خويش، احساس كنيم. ما مسلمانان را دعوت به اتحاد ميكنيم، اين اتحاد، نه عليه مسيحيان يا ساير اديان و ملتها، بلكه براى مقابله با متجاوزان و اشغالگران و جنگ افروزان، براى اجراى اخلاق و معنويت و احياء عقلانيت و عدالت اسلامى و پيشرفت علمى و اقتصادى و بازيابىِ عزَّت اسلامى است

پیام حج سال 1383

طليعه‌ی اين حركت بزرگ آغاز شده و امواج بيداری در همه جای دنيای اسلام كمابيش به حركت درآمده است. رسانه‌ها و تبليغات دشمن و عواملش می‌كوشند هر جنبش آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلب را در هر نقطه‌ی جهان اسلام به ايران يا به شيعی‌گری نسبت دهند، و ايران اسلامی كه نخستين پرچمدار پيروز بيداری اسلامی است، مسئول ضرباتی بدانند كه از سوی غيرتمندان كشورهای مسلمان در عرصه‌ی سياست يا فرهنگ بر آنان وارد می‌شود. آنان حماسه‌ی بی‌نظير حزب‌الله در جنگ 33 روزه، ايستادگی مدبرانه‌ی ملت عراق كه به تشكيل مجلس و دولتی نادلبخواه اشغالگران منتهی شد، صبر و استقامت اعجاب‌انگيز دولت قانونی فلسطين و ملت فداكار آن و بسياری از آيات تجديد حيات اسلام در كشورهای مسلمان را با تهمت‌هائی همچون ايرانی‌گری يا شيعی‌گری متهم می‌سازند تا حمايت يكپارچه‌ی دنيای اسلام را دچار محذور كنند. ولی اين ترفند نخواهد توانست با سنت الهی كه پيروزی مجاهدان فی‌سبيل‌الله و نصرت‌دهندگان دين خدا است، پنجه در افكند.

پیام حج سال 1386

اگر ميان ملتهاى مسلمان و ميان فرقه‏هاى اسلامى و اقوام مسلمان با يكديگر، محبت و حسن‏ظن و همدلى، جاى بدگمانى و بدبينى را كه خواسته‏ ى دشمنان است بگيرد، بخش اعظم توطئه و تدبير بدخواهان را خنثى خواهد كرد و نقشه‏ هاى شوم آنان را براى سيطره‏ ى روزافزون بر امت اسلامى عقيم خواهد ساخت .


پیام حج سال 1388

امروز هر حركت تفرقه‌انگيز در دنيای اسلام، گناهی تاريخی است. آنان كه عنودانه گروههای عظيمی از مسلمين را به بهانه‌های واهی تكفير ميكنند؛ آنان كه با گمانهای باطل، به مقدسات فرقه‌هائی از مسلمين اهانت ميكنند؛ آنان كه به جوانهای از جان گذشته‌ی لبنان كه مايه‌ی سربلندی امت اسلامی شدند، از پشت خنجر ميزنند؛ آنان كه برای خوشامد امريكا و صهيونيستها از خطر موهومی بنام هلال شيعی سخن ميگويند؛ آنان كه برای شكست دولت مسلمان و مردمی در عراق ناامنی و برادركشی را دامن ميزنند؛ آنان كه دولت حماس را كه محبوب و منتخب ملت فلسطين است از هرسو زير فشار قرار ميدهند .. چه بدانند و چه ندانند مجرمانی به شمار می‌روند كه تاريخ اسلام و نسلهای آينده از آنان با نفرت ياد خواهند كرد و آنان را مزدوران دشمن غدار خواهد دانست

پیام حج سال 1385

مورد دیگری که میتوان از پیامهای معظم له به ان اشاره کرد اقبال به اسلام سیاسی و همچنین روی آوردن به سمت دین اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان مقدمه ساز حاکمیت جهانی اسلام هست همچنان که می بینیم در سالهای اخیر روی آوردن مردم اروپا به دین اسلام افزایش چشمگیری داشته است


امروز به رغم تهمتها و تحريفهائى كه به وسيله‏ ى مراكز تبليغى صهيونيستى و استكبارى، سيل ‏آسا به سوى اسلام و مناديان شجاع و فداكارش جارى است، تفكر اسلام ناب محمدى صلى اللَّه عليه و آله چهره‏ ى خود را براى مردم جهان بتدريج آشكار ساخته است. بتدريج همه در مي يابند كه اسلام دين عدل و آزادى و رستگارى است، دين خرد و انديشه و دانش است .

پیام حج سال 1380


با افول انديشه هاى وارداتى و پرجنجال، همچون سوسياليسم و ماركسيسم و به خصوص با دريده شدن پرده ريا و فريب از روى دمكراسى ليبرال غرب، سيماى عدالتخواه و آزادى بخش اسلام، از هميشه آشكارتر گشته و بى رقيب، درصدر آرزوهاى عدالتخواهان و آزادى طلبان و نخبگان و انديشمندان نشسته است. جوانان و جوانمردان بسيارى در كشورهاى مسلمان به نام اسلام و در آرزوى حكومت عدل اسلامى به جهاد سياسى و فرهنگى و اجتماعى روى آورده اند و عزم ايستادگى در برابر تحميل و سلطه بيگانگان مستكبر را در جوامع خود گسترش مى دهند

پیام حج سال 1382

گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است كه فردای نیكی را به امت اسلامی نوید می‌دهد. از سه دهه پیش كه با پیروزی انقلاب اسلامی و تشكیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بی‌وقفه پیش رفته، موانعی را از سر راه برداشته و سنگرهایی را فتح كرده است .

.پیام حج سال 1389

من با اطمينان كامل ميگويم: اين هنوز آغاز كار است، و تحقق كامل وعده‌ی الهی يعنی پيروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوين اسلامی در راه است: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَْرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِی ارْتَضي‏ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِی لا يُشْرِكُونَ بِی شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ »

نشانه‌ی اين وعده‌ی تخلف‌ناپذير در اولين و مهمترين مرحله، پيروزی انقلاب اسلامی در ايران و بنای بلندآوزه‌ی نظام اسلامی بود كه ايران را به پايگاه مستحكمی برای انديشه‌ی حاكميت و تمدن اسلامی تبديل كرد. سر بر آوردن اين پديده‌ی معجز‌آسا، درست در اوج هياهوی ماديگری و اسلام‌ستيزيِ چپ و راست فكری و سياسی، و آنگاه مقاومت و استحكام آن در برابر ضربات سياسی و نظامی و اقتصادی و تبليغاتی كه از همه سو نواخته ميشد، در دنيای اسلام اميدی تازه برانگيخت و شوری در دلها پديد آورد.

پیام حج سال 1387


یکی از نکات قابل توجهی که در پیامهای 10 ساله امام خامنه ای مد ظله به کنگره عظیم حج مشهود است این است که  بحث بیداری اسلامی در پیامهای سالهای اول بیشتر مورد تاکید بوده در حالیکه در سالهای اخیر چیزی که مورد تاکیدات مکرر معظم له هست بحث وحدت بین فرق اسلامی و کشورهای اسلامی است. به نظر میرسد با توجه به اینکه  بیداری جوانان  در کشورهای اسلامی در طی چند سال اخیر شکل گرفته است اکنون نیاز است تا لزوم وحدت بین قاطبه مسلمین , شیعه و سنی ؛روز به روز بیشتر مورد تاکید قرار گیرد بنابراین در سالهای اخیر ایشان ؛بصورت مکرر خطر توطئه استکبار جهانی مبنی بر ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان را بزرگترین خطر دانسته و حتی آن را مانعی بزرگ بر سر حاکمیت جهانی اسلام بر می شمرند که میتواند حاکمیت جهانی اسلام و زندگی در پرتو اسلام را عقب بیندازد.


محورهای مهم درپیامهای ولی امر مسلمین جهان به کنگره حج در 10 ساله ی اخیر

سال 1380

  • عبودیت-حج اردوگاه بزرگ مسلمین و جایگاه برائت از غیر خدا ( برائت از ااستکبار جهانی به عنوان نماد شیطان)- حج جايگاه تمرين خدائى و مردمى شدن، از «خود»هاى دروغين و شرك آلود بيرون جستن، و به «خود» حقيقى و ا لهى پيوستن.
  • بیداری اسلامی- پانهادن جوانان كشورهاى اسلامى به‏ميدان مطالبات آرمانى و بوجود آمدن تهديدى بزرگ برابر تجاوزگران و مستكبران عالم
  • اقبال به دین  اسلام ناب محمدی در مقابل فرهنگ کشورهای مستکبر و جنگ افروز- حج، فرصت سرسبز شدن جوانه‏هاى صلاح و معرفت و برادرى اسلامى،  نمایان شدن دست هدايت الهى
  • آشکار شدن چهره تفكر اسلام ناب محمدى صلى اللَّه عليه و آله براى مردم جهان، به رغم تهمتها و تحريفها
  • استفاده ابزاری کشورهای مستکبر از مبارزه با تروریسم برای دست اندازی به کشورهای مستقل و مخالف سیاستهای آنها
  • مدّعى رهبرى مبارزه‏ ى بحقِّ جهانى با تروريسم (آمریکا) بانی  بیشترین ترورها درجهان
  • لزوم آمادگی جوانان این نسل برای رویارویی با حوادت بزرگ و بدوش گرفتن امانت سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلامی(ظهور)
  • روزگار ما ، مرحله حساس و خطیر تقابل حق و باطل
  • احساس نیاز بیش از پیش بشر به نور و عدالت
  • حج محلّ تجلى امت واحده‏ى اسلامى و مظهر عزّت معنوى و قدرت بشرى مسلمانان
  • رساتر شدن نداى پيامبر رحمت و دعوت اسلام یعنی دعوت به عدالت و آزادگى و رستگارى
  • صف آرائى در برابر ستم و ستمگر  و مژده‏ نصرت الهی، مایه دلگرمى و اميد
  • باز آفرینی احساس هويّت و شخصيّت در ضرق و غرب کشورهای مسلمان در نتیجه بيدارى اسلامى

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=3109

سال 1381

  • عبودیت خدا وند و برائت از غیر خدا- حج، نِماد امت اسلامى و آموزنده‏ى نوع رفتارى است كه امت بزرگ براى تأمين سعادت خود بايد در پيش گيرد
  • ایران منشاء بیداری اسلامی- پيروزى اسلام در ايران و برپا شدن نظام جمهورى اسلامى، آغاز دوران نوينى براى جهان اسلام
  • رمز رسیدن ملتهای مسلمان به  زندگی در سایه اسلام در سایه استقامت در راه مجاهدت علمى، مجاهدت سياسى و دفاع قدرتمندانه از حقِّ , راهی سخت و طولانی اما روشن و خوش عاقبت و مبارک
  • سنت الهی ؛وعده پیروزی حتمی - زمین میراث عباد الله- چشیدن طعم گواراى زندگى در سايه‏ى اسلام در نتیجه استقامت و پیروزی روندگان اين راه
  • ترس استکبار جهانی از بیداری اسلامی دلیل تهاجمات سیاسی و نظامی و تبلیغی آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشورهای اسلامی
  • پیش بینی ناکامی و سقوط امپراطوری قدرتمند استکبار آمریکا  در نتیجه ی عملکرد صحیح و به موقع امت اسلامیگ
  • اسلام هراسی- آغاز جنگ روانى گسترده‏ ی استکبار بر ضد اسلام و مسلمانان در نتیجه ی آگاهی غرب از اینکه اسلام و تعاليم رهائى ‏بخش آن سرچشمه ‏ى مقاومت ملتها و دولتهاى مسلمان است.
  • لزوم تصمیم گیری شجاعانه و به موقع امت اسلامی و هشدار نسبت به عواقب غفلت از این مهم
  • اسلام، سرچشمه مقاومت ملتهای مسلمان
  • لزوم الگو گیری امت اسلامی از حج در مقطع حساس کنونی برای حركت و نهضتى هدفمند و آگاهانه و متنوع و همگانى، در سمت هدفهاى قرآنى و بر صراط مستقيم اسلام
  • بوجود آمدن افقهاى نويدبخش در نتیجه نهضت بيدارى مسلمانان و پرچمهاى حق‏ طلبى و آزادي خواهى در سراسر جهان اسلام
  • ملتهاى مسلمان، راهى دراز و دشوار ولى مبارك و خوش‏عاقبت در پيش رو دارند
  • مردمسالارى حقيقى همان مردمسالارى دينى
  • دموكراسى‏ مورد ادعای آمريكائيها برای مردم كشورهاى اسلامى و عربى به اندازه‏ ى گلوله و بمب و موشكشان خسارتبار است

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=3164

سال 1382

  • تاثیرات فردی و اجتماعی فریضه حج
  • وزیدن نسیم بیداری اسلامی و اقبال به اسلام سیاسی و آشکار شدن سیمای عدالتخواه و آزادی بخش اسلام , نتیجه ی  پيدايش و رشد انديشه هاى نوين اسلامى و اثبات بالندگى و پويايى مكتب اسلام (حکومت اسلامی ایران ) از یک طرف و افول  اندیشه  های مارکسیسم و سوسیالیسم درجهان ( شوروی سابق و استعمار گران کنونی)
  • نظريه «اسلام سياسی» گشاینده افقى روشن و اميدبخش در ذهن نخبگان
  • تحقق وعده یاری و نصرت الهی ( یاری و نصرت الهی تا زمین به بندگان صالح خدا ارث برسد(ظهور)) -درصورت تلاش , استقامت و آمادگی امت اسلامی(جبهه حق )  در مقابل قدرتهای استکباری ( جبهه باطل) :«ان تنصروالله ينصركم و يثبت اقدامكم» و :«لينصرن الله من ينصره» و : «ان الارض يرثها عبادى الصالحون».
  • مقابله شبكه سرطانى صهيونيسم و دولتمردان شرور و جنگ افروز آمريكا با دنیای اسلام از طریق سیاسی اقتصادی روانی نظامی ناشی از سراسيمگى و وحشت و احساس خطر از بیداری اسلامی
  • وظیفه نخبگان سیاسی و فکری دنیای اسلام؛ رساندن پیام آزادی بخش اسلام به  دنیا و به چالش کشیدن  مبانی نظری و عملی جهان غرب
  • ملتها و نخبگان ؛ مصالح امت اسلام را از حاکمان خود مطالبه کنند ( بیداری اسلامی)
  • انسجام و شجاعت و بيدارى و خودآگاهى بيشتر،نياز بزرگ امروز دنياى اسلام
  • فراگیری بیداری اسلامی و مطالبه جدی اسلام در عرصه عمل و توجه به مدل اسلام سیاسی
  • لزوم آمادگی امت اسلامی برای مقابله با شرارت استکبار
  • افق روشن  جهان اسلام و اعتماد به وعده الهي
  • انسجام و شجاعت و بيدارى و خودآگاهى، نياز بزرگ امروز دنياى اسلام
  • جبهه گیری دنیای اسلام در مقابل بیگانگان در نتیجه بازیابی خویش پس از رخوتی طولانی
  • پانهادن اسلام به عرصه عمل، در نتیجه وزیدن نسیم بیداری اسلامی در همه جای جهان اسلام
  • بيدارى اسلامى، موجب به هم ريختن معادلات جهانى مطلوب مستكبران

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=122

سال 1383

  • نتایج فردی و اجتماعی فریضه حج : عبودیت و خود سازی و اتحاد و اقتدار و عزت امت اسلامی  - تمرين اتحاد و پيوستگىِ امت اسلامى گام نخستین حج، خودسازی و استوار ساختن عزم برای اصلاح خود و جامعه
  • مسلمانان خاورمیانه ,کانون بیداری و ایستادگی دربرابر نقشه های حاکمیت استکبار بر جهان- بازيابىِ مَجد و عَظِمت امت اسلامى، انگيزه و خواست امروز جوانان و فرزانگان در سراسرِ جهانِ اسلام
  • وحشت استکبار از انتخاب حکومت اسلامی توسط مردم در صورت برگزاری انتخابات آزاد درکشورهای منطقه
  • حربه سرکار آوردن مزدوران استعمار فرانوین به عنوان منتخب مردم - خطر استعمار فرانوین
  • اتحاد و يكدلى و تَمَسُّك به قرآن و اخوت عملی مسلمانان ,جهت فراهم ساختن زمینه برای حکومت حضرت مهدی عجل‏الله فرجه الشريف.، اين اتحاد، نه عليه مسيحيان يا ساير اديان و ملتها، بلكه براى مقابله با متجاوزان و اشغالگران و جنگ افروزان، براى اجراى اخلاق و معنويت و احياء عقلانيت و عدالت اسلامى و پيشرفت علمى و اقتصادى و بازيابىِ عزَّت اسلامى است
  • اين مقطع از تاریخ دارای بیشترین نیاز امت اسلامی به برادرى با يكديگر و برائت عَلَنى از مُشْرِكين و مستكبرين
  • تداوم نهضت بيداري اسلامي طی چند سال آتی، برهم زننده محاسبات مستکبران برای حاکمیت مطلق بر جهان
  • ورود استكبار با همه توان به عرصه نبردى سرنوشت ساز
  • نفاق و فریب مهمترین ابزار استکبار
  • جهان خواران در  تلاش براى پيشدستى و پيشگيرى از بيداری و وحدت امت اسلامی
  • دعوت امام خامنه ای از همگان برای  فراهم ساختنِ زمينه حكومت حضرت مهدى، عجل‏ الله فرجه الشريف و سفارش به دعا برای فرا رسيدن حكومت عدل جهانىِ آن ذخيره‏ ى الهى
  • دعوت به اتحاد برای بازیابی عزت اسلامی

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=155

سال 1384

  • ياد خدا، موجب دمیدن نور ايمان و اميد، ونیرودهنده برای درست پيمودنِ گردنه‏ هاى لغزنده و پرچالش زندگى و رسيدن به قلّه‏ هاى كمال مادى و معنوى
  • عقب ماندگيهاى امروز علمى و عملى و فرودست ماندن در ميدان سياست و صنعت و اقتصاد، در نتیجه غفلت امت اسلامی و لزوم جبران غفلتهای گذشته در پی تحول شگرفى كه درجهان پديد آمده يا در حال پديدآمدن است (بیداری اسلامی) و لزوم هوشیاری و مراقبت ملتهای اسلامی و نخبگان در قبال استعمار فرانوین
  • بيدارى مسلمانان و اتّحاد اسلامى و پيشرفت ملتهاى ما در ميدانهاى دانش و سياست و نوآورى ، بزرگترين مانع سلطه و سيطره‏ ى جهانى استکبار
  • برائت درقول  وعمل از سردمداران کفر و استکبار ,نخستین گام و سکوی پرش نهضت فراگیر تحکیم امت اسلامی و در نتیجه  تضمین کننده ی همه ی هدفهای بزرگ امت اسلامی.
  • حجّ يكى از برترين تدابير اسلام در غفلت زدائي، امت اسلام موظف به غفلت زدایی از هویت جمعی خویش
  • آغاز حركت جبراني امت اسلامي

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=200

سال 1385

  • عبودیت خدا و اتحاد امت اسلامی محورهای حج
  • تفرقه اندازی استکبار بین مسلمین راهی برای سیطره اقتصادی بر امت اسلام و لزوم هوشیاری نخبگان دنیای اسلام- هر حرکت تفرقه انگیزبین مذاهب در دنیای اسلام گناهی تاریخی
  • شکست سردمداران استکباری شرق و غرب دربعضی کشورهای اسلامی نوید بخش شکل گیری هویت متحد اسلامی
  • مواضع دوگانه دشمن در برخورد با جریانات جهانی
  • بیداری اسلامی حركتی عميق و ريشه دارکه در زمان متناسب خود به استقلال و عزت و حيات دوباره‌ی امت اسلامی خواهد انجاميد.
  • بيداري اسلامي و شكست مكتب هاي شرق و غرب
  • نويد شکل گیری هویت متحد اسلامی
  • تمرکز غرب برحيله ها و شيوه هاي سياسي در مقابله با بیداری اسلامی- لزوم هوشیاری بیش از پیش امت اسلامی در شناخت حیله های دشمن و مقابله با آن
  • كسانی که از هلال شیعی میگویند با نفرت از آنان یاد خواهد شد
  • پایان  دوران تحقير و عقب ماندگی جهان اسلام و آغازدوراني تازه‌
  • بيان وظایف علما و نخبگان
  • دعوت امام خامنه ای به دعا برای تعجیل در فرج

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=235

سال 1386

  • عبودیت خدا و برائت از غیر خدا . سرزمین وحی مظهر تسلیم محض در برابر امر الهی که ابراهیم خلیل با یادگار گذاشت و  محل برافراشتن پرچم توحید و بیزاری از طاغوت در کنار ایمان به خدا توسط پیامبر اکرم ص . این دو شرط نجات و رستگاری است- حج فرصت توشه گیری برای پايداری در راه خدا و صراط مستقيم
  • تدبر در مناسک حج، نمائی از درس جاودانه‌ی اسلام و قرآن به بشريت و هدف از اين درس بزرگ، رستگاری و سرافرازی ابدی انسان، و راه آن تربيت انسان صالح و تشكيل جامعه‌ی صالح است و جامعه‌ای كه در ساخت آن، عدالت و آزادگی و ايمان و نشاط و همه‌ی نشانه‌های زندگی و پيشرفت به كار رود.
  • برائت از مشركان و بيزاری از بت‌ها و بتگران، روح حاكم بر حج مؤمنان
  • جبهه‌گيری مقتدرانه در برابر دشمنان، عطوفت و مهربانی در ميانه‌ی مومنان و عبوديت و خشوع در برابر خداوند , سه نشانه‌ی جامعه‌ی اسلامی سه درس بزرگ از حج. محمد رسول‌الله والذين معه اشداء علی الكفار، رحماء بينهم، تراهم ركعاً سجداً يتغون فضلاً من الله و رضواناً..
  • بيداری اسلامی تهديدی بزرگ برای منافع نامشروع و سلطه‌ی ظالمانه‌ی مستکبران بر دنيای اسلام - وحشت زدگی عامل تلاش گسترده  و بی وقفه دشمنان در مقابل بیداری اسلامی
  • بيان وظایف علما و روشنفکران - نوید تعلق آینده به امت اسلامی و نقش مجاهدت یکایک امت د رنزدیک ساختن آن
  • آغاز حرکت بزرگ امت اسلامی برای رسیدن به اوج عظمت و عزت - بيان اركان اصلي برافرشتن پیکره عزتمند امت اسلامی
  • دانش و معرفت، تدبير و هوشياری، احساس مسئوليت و تعهد، توكل و اميد به وعده‌ی الهی، چشم‌پوشيدن از خواست‌های حقير و كم‌بها در برابر كسب رضای خدا و عمل به وظيفه ، عناصر اصلی اقتدار امت اسلامی، عزت و استقلال و باعث ناکامی دست‌اندازی به كشورهای اسلامی  است
  • لزوم درمان بیماری خطرناک تفرقه و ستيزه‌جويی ميان بخش‌های امت مسلمان- تفاوت‌ها نبايد به تضاد تبديل شود و چندگونگی نبايد به ستيزه‌گری بينجامد- وحدت و انسجام اسلامی ، فريضه‌ ا ی حتمی
  • آغاز حرکت بزرگ امواج بیداری اسلامی در بیشتر  دنیای اسلام
  • ايران اسلامی نخستين پرچمدار پيروز بيداری اسلامی
  • آينده از آن امت اسلامی است، و يكايك ما می‌توانيم به سهم خود و بقدر توان و ظرفيت و مسئوليت خود، آن آينده را نزديكتر سازيم.

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=277

سال 1387

  • فريضه‌ی حج، در برگیرند ه ی عناصر اصلی تربيت فردی و اجتماعی امت اسلامی- حج تربیت کننده انسان و جامعه صالح- كعبه‌ی شريف و مناسك حج، مايه‌ی قوام و قيام جوامع بشری و انباشته از سود و بهره برای انسانها
  • من با اطمينان كامل ميگويم: اين هنوز آغاز كار است، و تحقق كامل وعده‌ی الهی يعنی پيروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوين اسلامی در راه است
  • و نشانه های این پیروزی:

1- اولين و مهمترين مرحله، پيروزی انقلاب اسلامی در ايران و بنای بلندآوازه‌ی نظام اسلامی( انقلاب ایران همان انقلاب مردم مشرق زمین هست

که به ظهور منتهی خواهد شدیعنی از نشانه های ظهور هست)
2-فلسطين و انتفاضه‌ی اسلامی و قيام دولت فلسطينی و مسلمان،
3- لبنان و پيروزی تاريخی حزب‌الله و مقاومت اسلامی بر رژيم مستكبر و خونخوار صهيونيست؛
4-عراق و تشكيل دولت مسلمان و مردمی بر ويرانه‌های رژيم ملحد و ديكتاتور صدام؛
5-افغانستان و هزيمت خفتبار اشغالگران كمونيست و رژيم دست‌نشانده‌ی آن؛
6-شكست و ناكامی همه‌ی طرحهای استكباری امريكا برای سيطره بر خاورميانه؛
7-گرفتاری و آشفتگی علاج‌ناپذير در درون رژيم غاصب صهيونيست؛
8- فراگير شدن موج اسلام‌خواهی در بيشتر يا همه‌ی كشورهای منطقه و بويژه در ميان جوانان و روشنفكران؛
9-پيشرفت شگفت‌آور علمی و فناوری در ايران اسلامی به رغم تحريم و محاصره‌ی اقتصادی؛
10-شكست جنگ‌افروزان در امريكا در عرصه‌ی سياسی و اقتصادی
11-احساس هويت و تشخص در اقليتهای مسلمان در بيشتر كشورهای غربی؛

اینها همه و همه نشانه‌های آشكار پيروزی و پيشروی اسلام در هماورد با دشمنان در اين قرن يعنی قرن پانزدهم هجری است

  • اين هنوز آغاز راه است. ملتهای مسلمان هنوز گردنه‌های دشواری بر سر راه دارند. عبور از اين گردنه‌ها نيز جز با ايمان و اخلاص، جز با اميد و جهاد، جز با بصيرت و صبر، ميّسر نخواهد گشت. با يأس و منفی‌بافی، با بی‌تفاوتی و بی‌همتی، با بی‌صبری و شتابزدگی، با بدگمانی به صدق وعده‌ی الهی، اين راه طی نخواهد شد.
  • افق پیش روی امت اسلامی روشنتر از هميشه و اميد رسيدن به هدفهاي اسلامي برای فرد و جامعه‌ی مسلمان، بيشتر از هميشه - ايمان و اخلاص، اميد و جهاد، بصيرت و صبر، لازمه عبور از گردنه های دشوار
  • قرن حاضر؛دوران فروپاشی مکاتب غربی و آغاز دوران شکوفایی و عزت اسلامی - شدت عمل دشمن نشانه‌ی ضعف و بی‌تدبيری او
  • پيروزی انقلاب اسلامی در ايران؛ نشانه‌ی وعده‌ی تخلف‌ناپذير الهي و برانگیزاننده اميدی تازه در دنیای اسلام و شوری در دلها
  • بيان نشانه‌های آشكار پيروزی و پيشروی اسلام در هماوردی با دشمنان در قرن حاضر
  • بيداری مسلمانان و بازيافت هويّت خويش ، دور تازه‌ ای از شكوفائی و عزت
  • آسيا و افريقا، صحنه‌ی هماوردی پيروزمندانه در سه دهه اخیر
  • نشانه‌های آشكار پيروزی و پيشروی اسلام در هماوردی با دشمنان
  • جهاد و اخلاص و لزوم عمل به عهدهای مسلمانان به خداوند عامل تحقق وعده الهی
  • لزوم هشیاری در برابر دشمن زخم خورده

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=4821

سال 1388

  • حج نمادی از برادری و برابری است و باید منشاء وحدت و برادری بین امت اسلامی باشدکه نتیجه اش خنثی کردن  بخش اعظم توطئه و تدبير بدخواهان و عقیم کردن نقشه‏ هاى شوم آنان براى سيطره‏ ى روزافزون بر امت اسلامى است
  • مقاومتِ برخاسته از عزم و ايمان موجب پیروزی جبهه حق درمقابل  مستکبران
  • حج فرمان نمادين اتحاد و همدلى مسلمانان و مظهر توحيد كلمه و برادرى و برابرى اسلامى-ایجاد وحدت بین فرق مختلف اسلامی توصیه موکد مقام معظم رهبری
  • نياز بیش از پیش امت اسلامى به انسجام و همدلى - وظیفه علما و خطبای اسلام، دعوت به وحدت
  • روش هاي جديد استعمار براي مقابله با بيداري اسلامي
  • دست بدخواهان دنياى اسلام، بيش از گذشته در كار تفرقه‏افكنى ميان مسلمانان
  • تدبير و طراحى فتنه‏ ها و جنگها، انفجارها و ترورها و كشتارهاى كور در کشورهای تحت سلطه و لزوم اندیشیدن به علل آنها
  • بیداری اسلامی مانع فتنه ها و اشغالگری و ... غرب
  • روی آوردن به استعمار جدید توسط متجاوزانِ منفعل در پی بیداری اسلامی در منطقه
  • تکیه بر مبانی مشترک عامل قدرت یافتن مسلمانان و مغلوب کردن اهریمنان در برابر ایمان و اراده خود
  • ايران اسلامى، نمونه‏ ى بارز مقاومتِ موفق و شکست استکبار

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=8436

سال 1389

  • كعبه، رمز وحدت و عزت و نماد توحید و معنویت- منظره‌ی شكوهمند حج، زمینه‌ای مساعد برای انجام دادن وظایف بزرگ محوله بر ما
  • كعبه، رمز وحدت و عزت و نماد توحید و معنویت و تصویری فشرده از گستردگی و تنوع خویش
  • گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، نوید بخش  فردایی نیك به امت اسلامی
  • زوال نفوذ جبهه ی ضد اسلام و ایستادگی ملتهای مسلمان در برابر جبهه باطل همچنین پیشروی و عمق یابی روز افزون حرکت بیداری اسلامی ؛امید بخش و حامل بشارت و موجب اطمینان بیشتر ملتهای مسلمان برای رفتن به سوی آینده ی مطلوب ؛همچنین حامل درس ها و عبرتها جهت هوشیاری بیشتر است
  • وظایف  خواص امت اسلامی در قبال ملتهای مسلمان
  • بازشناسی خویش ؛ پی بردن به جایگاه شایسته خویش و حرکت به سوی آن
  • گسترش موج بیداری اسلامی نوید دهنده فردای نیک
  • انقلاب اسلامی؛ آغازگر موج بیداری اسلامی و ملت ایران پرچمدار و خط‌شكن حركت به سمت قله‌ها
  • حركت متین و گام‌های استوار امت اسلامی به سوی بیداری و عزت و آزادگی و فتح سنگرها و موانع پیش رو سبب پیچیده‌ترشدن شیوه‌های دشمنی استكبار و واكنش‌های سرآسیمه‌گون و آشفته آنها
  • درس‌ها و عبرت‌های اوضاع امیدبخش و حامل بشارت کنونی ، عامل اطمینان قلب و هوشیاری  و حرکت به سوی آینده مطلوب

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=10590

 

روزى كه حجّ جايگاه واقعى خود را در جهان اسلام پيدا كند و مسلمانان جهان بتوانند اين فريضه بزرگ الهى را آگاهانه و آن گونه كه شايسته است انجام دهند ، آن روز بى ترديد اسلام همه سنگرهاى كليدى جهان را فتح خواهد كرد و بر جهان حكومت خواهد نمود ، به اميد آن روز !

 

  • اولين و مهمترين مرحله، پيروزی انقلاب اسلامی در ايران و بنای بلندآوازه‌ی نظام اسلامی( انقلاب ایران همان انقلاب مردم مشرق زمین هست که به ظهور منتهی خواهد شدیعنی از نشانه های ظهور هست)
  • v فلسطين و انتفاضه‌ی اسلامی و قيام دولت فلسطينی و مسلمان،
  • v لبنان و پيروزی تاريخی حزب‌الله و مقاومت اسلامی بر رژيم مستكبر و خونخوار صهيونيست؛
  • v عراق و تشكيل دولت مسلمان و مردمی بر ويرانه‌های رژيم ملحد و ديكتاتور صدام؛
  • v افغانستان و هزيمت خفتبار اشغالگران كمونيست و رژيم دست‌نشانده‌ی آن؛
  • v شكست و ناكامی همه‌ی طرحهای استكباری امريكا برای سيطره بر خاورميانه؛
  • v گرفتاری و آشفتگی علاج‌ناپذير در درون رژيم غاصب صهيونيست؛
  • v فراگير شدن موج اسلام‌خواهی در بيشتر يا همه‌ی كشورهای منطقه و بويژه در ميان جوانان و روشنفكران؛
  • v پيشرفت شگفت‌آور علمی و فناوری در ايران اسلامی به رغم تحريم و محاصره‌ی اقتصادی؛
  • v شكست جنگ‌افروزان در امريكا در عرصه‌ی سياسی و اقتصادی؛
  • v احساس هويت و تشخص در اقليتهای مسلمان در بيشتر كشورهای غربی؛
  • v هم
آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+1 #703 مقداد 1390-09-10 00:19
برادر عزیز ولی امر فقط برای امام معصوم به کار میره شما هنوز از بدیهیات تشیع بی خبری لطفا به اعتقادات شیخ صدوق و علامه مجلسی رجوع کنید همون ولی فقیه یا نائب الامام خوبه لطفا دچار بدعت و غلو نشوید
یا علی
نقل قول کردن
0 #702 حسین 1390-08-25 21:19
من یه سوال دارم از دوستان که این همه تو روایات استادین.آیا تا حالا نشانه ای که در روایات گفته شده به وقوع پیوسته یا نه؟ اگه اره مصداق هاشو همین جا بگین.خیلی دوست دارم بدونم.خیییییلی مممممممممنون میشم
نقل قول کردن
0 #701 حسین 1390-08-24 19:46
من یه سوال دارم از دوستان که این همه تو روایات استادین.آیا تا حالا نشانه ای که در روایات گفته شده به وقوع پیوسته یا نه؟ اگه اره مصداق هاشو همین جا بگین.خیلی دوست دارم بدونم.خیییییلی مممممممممنون میشم
نقل قول کردن
0 #700 زهرا 1390-08-23 21:52
سلام و درود
ممنون بابت این مطلب زیبا و خواندنی
انشالله به زودی برسه اون روزی که کنار رهبری در رکاب امام زمان این ابرقدرتهای پوشالی رو به زمین بزنیم.
یا علی
نقل قول کردن
0 #699 سلمان 1390-08-23 15:24
ماجرای فرزند محسن رضائی:
asriran.com/.../...
نقل قول کردن
+7 #698 بهلول 1390-08-22 20:56
به نقل از خادم الرضا:

سلام عزیز
تا دیروز می گفتید که سفیانی عنقریب که خروج کنه حالا از بداء و نیامدنش می گویید ... :-/
ببین عزیزم احتمال اینکه امسال و سال دیگه سال ظهور باشه احتمالش دقیقاٌ به اندازه ای هست که از سالی که حضرت به امامت رسیده اند تا قرن های آنده هر سال احتمالشان یکی است ...
و العاقبه للمتقین @};-


دوست عزیزم
نشانه ظهور رو با عوامل ظهور اشتباه نگیر!
خروج سفیانی نشانه نزدیکی ظهوره اما باعث خروج امام زمان نمیشه!
اون چیزی که باعث فرج میشه بیداری مردم و دعا برای فرجه.
حضرت همیشه تاکید داشتند که برای فرجشان دعا کنیم. نگفتند که بریم دنبال سفیانی.
وگرنه ادم ظالم و سفیانی سرشت کم نداشتیم اما بیداری مردم دنیا رو کم داشتیم.
امام زمان نمیاد که با شخص سفیانی بجنگه. اما زمان برای جنگ با شیطان و شیاطین میاد.
قیمت امدن امام زمان بیداری مردم دنیاست ،نه یه ادم بی ارزش مثل سفیانی.
امام زمان نور هستند و زمانی میان که مردم بیدار باشند و طالب نور.

فرج امام زمان رو بی ارزش نکنیم.
نقل قول کردن
0 #697 YaAli 1390-08-22 18:38
به نقل از بچه هیاتی:


خود محسن رضایی کی باشه که ایران بخواد به خاطر بچه اون جنگ کنه با آمریکا
اهداف ایران برای جنگ با شیطان بزرگ خیلی بالاتر از این حرفاست
یه ذره بصیرت بد نیست


دوست عزیز حرف شما درست . شاید بنده بی بصیرتی کردم .
ولی این را هم بدونید بد نیست که فرزند حاج محسن رضایی ، از سربازان گمنام امام زمان بود و این ترور ، شروع ترورهای آمریکاییها است. امروز دستشان به حاج قاسم سلیمانی نرسیده ایشون رو ترور کردن ، فردا دستشون به هر کس برسه معطلش نمیکنن.

ضمنا این رو هم بدونید که حاج محسن رضایی با دستور مستقیم امام خامنه ای عزیز به سمت ریاست دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شده اند.
بصیرت حضرتعالی هم از نوع یاران مختاره
نقل قول کردن
-1 #696 حسين 1390-08-22 16:27
آهنگ جديد استاد شجريان براي افغان ها





باعنوان :





كلنگت را زمين بگذار !!
نقل قول کردن
+7 #695 313yar 1390-08-22 16:11
بسم الله...
شاگرد: استاد، چکار کنم که خواب امام زمان رو ببينم؟

پیر مغان : شب يک غذاي شور بخور.آب نخور و بخواب.

شاگرد دستور پیر رو اجرا کرد و برگشت.

شاگرد: استاد دائم خواب آب ميديدم!‏ خواب ديدم بر لب چاهي دارم آب مينوشم.کنار لوله آبي در حال خوردن آب هستم! در ساحل رودخانه اي مشغول...گفت اينا رو خواب ديدم!



پیر مغان فرمود: تشنه آب بودي خواب آب ديدي‏؛‏ تشنه امام زمان بشو تا خواب امام زمان ببيني!

بد نیست این فایل هم بشنوید :

آیت الله ناصری ارتباط با امام زمان
s2.picofile.com/file/7181337197/naseri_sheykh_mohammad_koofi_32kbps_www_BGH_ir_.mp3.html
نقل قول کردن
+6 #694 رصد 1390-08-22 14:54
به نقل از 110:

خوب احتمالا یکی از والدینش گیلانیه یکیشونم زنجانی اونوقت خودشم تو تهران به دنیا اومده /:)

نه دیگه؛ مشکل اینه که کرمانی و یزدی و افغانی هم ایشون بود!!
ولی تو کامنت قبلی ذکر نشد!
کلا انگار همه جا سرای ایشونه!!
نقل قول کردن
+5 #693 110 1390-08-22 14:28
به نقل از رصد:
با سلام و درود

جناب " ص از گیلان " ، " م از زنچان " ، " ج از تهران " !! خواهشا با یک اسم نظر بگذارید

با تشکر

خوب احتمالا یکی از والدینش گیلانیه یکیشونم زنجانی اونوقت خودشم تو تهران به دنیا اومده /:)
نقل قول کردن
-6 #692 110 1390-08-22 14:25
به نقل از esmaeel:
در خصوص انفجار ديروز در ملارد كارشناسان ظهور مشغول تحقيق هستند:

آيا اين همان صداي مهيبي نيست كه در روايات گفته شده كه از سمت مغرب شنيده مي شود؟

با بررسي آثار انفجار مشخص خواهد شد كه زمين در آن ناحيه دچار فرو رفتگي شده (خسف)

پس طبق تقويم ثابت بايد منتظر برخورد جسمي سفت با زمين باشيم و سپس باران هاي جمادي كه طبق تقويم ثابت است و خروج آن ملعون از سمت غرب...


با جلو رفتن زمان همه چيز روشن مي شود و منكران به غلط كردن خواهند افتاد.

تحویل بگیریداون وقت که میگفتیم اینقدر الکی مصداق ساز نکنید و الکی همه چیز رو به هم ربط ندین گوش نکردین
اینم نتیجش...
دوتا روایت رونصف و نیمه خوندن همینه
نقل قول کردن
+8 #691 110 1390-08-22 14:20
خود سایت تابناک گفته تو هتل گلورياي دبي
ضمنن ادب هم خوب چیزیه یکم سنجیده تر صحبت کنید
به نقل از بچه هیاتی:


خود محسن رضایی کی باشه که ایران بخواد به خاطر بچه اون جنگ کنه با آمریکا
اهداف ایران برای جنگ با شیطان بزرگ خیلی بالاتر از این حرفاست
یه ذره بصیرت بد نیست
نقل قول کردن
+1 #690 مسجدسليماني 1390-08-22 14:08
ترکیه منطقه را غافلگیر می کند

نویسنده و پژوهشگر سیاسی با هشدار درباره برخی اقدامات برای جنگ افروزي در منطقه با واسطه آمريکا و اسرائيل، پیش بینی کرد که ترکیه بزودی منطقه را غافلگیر کند.

"وفيق ابراهيم" در گفت وگو با شبکه خبري العالم، پيش بيني کرد که اوضاع سوريه طبق برنامه آمريکا بحرانی شود.

وی افزود، آمريکا براي وادار کردن کشورهايي مانند سوريه و ايران به عقب نشيني و مذاکره، نیاز دارد که اوضاع منطقه را بحرانی کند.

وفیق ابراهیم پیش بینی کرد، ترکيه طي هفته هاي آينده براي بر هم زدن اوضاع منطقه، وارد عمل شود و همه را غافلگیر کند.

وفیق ابراهیم با اشاره به تصمیم امروز اتحادیه عرب برای تعلیق عضویت سوریه اظهار داشت: صدور چنين تصميم هايي از اتحاديه عرب که مسئولانش وزير سابق حسني مبارک و همپيمان آمريکا در منطقه هستند، جاي شگفتي ندارد.

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی اظهار داشت: رژیم قطر درحال اجرای برنامه ها و طرح های آمریکا و اسرائیل در منطقه، برای نابود کردن جهان عرب است.

وفیق ابراهیم با بیان اینکه اقدامات و مواضع اتحادیه عرب در ارتباط با مسأله فلسطین و دیگر مسائل مهم عربی زیر سئوال است، گفت: این تصمیم اتحاديه عرب، اقدامی آشکار براي براه انداختن جنگ بزرگي در منطقه است.

وفیق ابراهيم در عين حال با اشاره به تلاش هاي چند ماهه حکومت سوريه در مسير اصلاحات تاکيد کرد: نظام سوريه يکي از قوي ترين نظام هاي منطقه است، و نه اتحاديه عرب و نه آمريکا و رژيم صهيونيستي نخواهند توانست اين کشور قدرتمند وملت قهرمان سوريه را تحت تاثير قرار دهند.


نقل قول کردن
-2 #689 بچه هیاتی 1390-08-22 14:03
به نقل از YaAli:
اولین اعلام جنگ آمریکا به ایران:

فرزند حاج محسن رضایی در آمریکا ترور شد.


خود محسن رضایی کی باشه که ایران بخواد به خاطر بچه اون جنگ کنه با آمریکا
اهداف ایران برای جنگ با شیطان بزرگ خیلی بالاتر از این حرفاست
یه ذره بصیرت بد نیست
نقل قول کردن
0 #688 منتظر چشم براه 1390-08-22 14:03
حقيقت هفتم

اين است كه اين موفقيت، جزئي، موقتي و نسبي بوده است. درست است كه ايران در سال 2011 م. به آن جايگاهي كه قصد كرده بود بدان برسد، نرسيد؛ ولي در سال 2011 م. به جايي كه تصور آن نمي‌شد نيز رسيده است! پس هم‌چنان معضل پابرجاست و شايسته است كه با تفكر و تدبير درست از بين برود. تصميم نهايي درباره برنامه هسته‌اي ايران هرچه كه باشد، آخرين تصميم عصر ماست!

حقيقت هشتم

و آخر اين است كه نگراني پيرامون ايران، امري مخفي نبوده و كاملاً آشكار است؛ به همين دليل، معلوم نيست كه چرا غرب تاكنون محاصره‌هاي اقتصادي شديدي را بر تهران اعمال نكرده تا آن حكومت سرنگون شود و معلوم نيست كه چرا اسرائيل تجهيزات حياتي خود را براي لحظه درگيري آماده نمي‌كند؛ گرچه اين لحظه حتي اگر به تأخير بيفتد، ولي قطعا فرا خواهد رسيد. گناه حقيقي اين وضعيت بر گردن رهبران آمريكا، اروپا و اسرائيل ـ به‌خاطر كارهايي كه در پشت درهاي بسته انجام مي‌دهند ـ نيست؛ بلكه گناه حقيقي به اموري مربوط است كه بايد در عرصه‌هاي سياسي و بين‌المللي آشكارا صورت گيرد، ولي انجام نمي‌شود!
نقل قول کردن
0 #687 منتظر چشم براه 1390-08-22 14:02
حقيقت چهارم

كه جداي از راهكار سوم مرتبط با ايران نيست، تداوم تهديد به حمله نظامي است. تهديد براي نگاه داشتن ايراني‌ها در حالت وحشت و تحريك اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها ضروري است. هم‌چنين اين تهديدها براي تحريك چين و روسيه لازم است. اسرائيل اجازه ندارد كه مانند يك دولت ديوانه عمل كند؛ ولي بايد اين ترس را در دل‌ها بكارد كه اگر او را به گوشه‌اي برانند، رفتاري ديوانه‌وار خواهد داشت! براي اين‌كه اسرائيل مجبور به حمله موشكي به ايران نشود بايد هميشه اين حالت احتمال حمله موشكي را حفظ كند!

حقيقت پنجم

اين‌كه مديريت استراتژيك حاكم بر مسأله ايران در اسرائيل، نيازمند اعتماد كامل ميان سطوح سياسي و امنيتي اسرائيل است كه اين اعتماد حالا وجود ندارد. به همين دليل وقتي كه رهبران تصميمي را بر اساس تحليل گذشته مي‌گيرند و به پائين‌دست‌ها اعلام مي‌كنند، آن‌ها تصور مي‌كنند كه رهبران اشتباه مي‌كنند؛ بنابراين آن‌چه ايراني‌ها، اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها را به هراس مي‌اندازد، خود اسرائيلي‌ها را نيز مي‌ترساند، و به‌جاي اين‌كه سياست اسرائيل را در هاله‌اي از ابهام قرار دهد، به سرگيجه بدل مي‌كند و برخي به ديگران شك مي‌كنند و اين‌چنين، ابهام آن سياست ازبين مي‌رود!

حقيقت ششم

اين‌كه نه «گابي اشكنازي»، نه «مئير داگان» و نه «يوفال ديسكين» هيچ‌كدام مانع ماجراجويي عليه ايران در دو سال اخير نبوده‌اند. كسي كه مانع ماجراجويي شد و آن را مديريت كرد، «موشه بوگي يعلون» بود. يعلون امروز ساكت است! وقتي يعلون آرام باشد، ساكنان اسرائيل نيز مي‌توانند آرامش داشته باشند. حالا خطر مستقيمي از سوي «بنيامين نتانياهو» مبني بر قصد حمله انتحاري به ايران وجود ندارد. تاكنون به‌ويژه رئيس حكومت، دربرابر ايراني‌ها به‌صورتي حكيمانه و جدي رفتار كرده است. كاش كه اين رفتار را دربرابر فلسطيني‌ها و اسرائيلي‌ها نيز انجام داده بود!

ادامه دارد ....
نقل قول کردن
+2 #686 منتظر چشم براه 1390-08-22 14:01
مطالعه اين مقاله را به همه كساني كه مي‌خواهند جايگاه مهم رشد علمي و جهاد اقتصادي ايرانيان را بهتر بدانند، توصيه مي‌كنيم.

حقيقت اول

نه غرب و نه اسرائيل نمي‌توانند به وجود ايران هسته‌اي تن دهند. ايران هسته‌اي منطقه خاورميانه را هسته‌اي مي‌كند و منابع غرب را تهديد مي‌نمايد و سايه ترس را بر سر اسرائيل مي‌افكند. همچنين، تركيه و عربستان سعودي و مصر را به سوي هسته‌اي شدن پيش مي‌برد و دنيا را به‌هم مي‌ريزد. ايران هسته‌اي زندگي ما را به جهنم تبديل مي‌كند!

حقيقت دوم

نه غرب و نه اسرائيل نبايد امروز به‌صورت نظامي به رويارويي با برنامة هسته‌اي ايران بروند. جنگ عليه ايران، جنگ منطقه‌اي گسترده‌اي را به راه خواهد انداخت كه جان هزاران اسرائيلي را به خطر مي‌اندازد! حمله نظامي به ايران او را به دولتي انتقام‌گيرنده بدل مي‌كند كه جنگي دائمي عليه دولت يهودي را پيش خواهد گرفت. همچنين، حمله نظامي به ايران، بحران اقتصادي جهاني را درپي خواهد داشت و اسرائيل را از خانواده سازمان ملل حذف مي‌كند.

حقيقت سوم

غرب و اسرائيل بايد فهم عميق خود را از اين دو حقيقت مشترك گسترش دهند و بر اساس استراتژي مشترك به راهكار سوم بيانديشند. براي راهكار سوم دو بعد وجود دارد: فعاليت‌هاي مخفي و تحريم‌هاي اقتصادي. نتايج راهكار سوم به‌گونه‌اي است كه حتا طراحان آن را شگفت‌زده مي‌كند. درست است كه اين راهكار، تهديد ايران را ازبين نمي‌برد؛ ولي آن را به تأخير مي‌اندازد و دندان‌هايش را از كار مي‌اندازد! اين امر، هم‌كاري نزديك و جدي ميان انگلستان، فرانسه و اسرائيل را مي‌طلبد. آمريكا هم سهم خود را دارد. آلمان و ايتاليا هم در پشت صحنه، پشتيبان هستند. خلاصه اين‌كه «محمود احمدي‌نژاد» تحت فشار است. آب غرب و اسرائيل دارد به‌آرامي عمق مي‌يابد!

ادامه دارد ...
نقل قول کردن
+3 #685 منتظر چشم براه 1390-08-22 14:00
تحلیل روزنامه اسرائيلي هاآرتص از وضعيت مقابله غرب ايران:
ايران؛ آخرين تصميم صهيونيست‌ها
نويسنده اسرائيلي اين مطلب، تحليلي خواندني از وضعيت مقابله غرب با پرونده هسته‌اي ايران و ربط آن با امنيت اسرائيل ارائه مي‌كند. وي هم‌چنين در مقاله خود به شخصي به‌نام «موشه يعلون» اشاره مي‌كند. يعلون رئيس ستاد مشترك سابق ارتش اسرائيل و فردي ذي‌نفود است كه معتقد است جمهوري اسلامي ايران، خطري جدي و بزرگ براي منطقه خاورميانه و به‌ويژه اسراييل است! وي كه يكي از دشمنان سرسخت فلسطيني‌هاست، معتقد است كه بهترين راه رويارويي با ايران، مذاكره و تحريم، ضمن تهديد به استفاده از گزينه نظامي است.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - نويسنده اسرائيلي اين مطلب، تحليلي خواندني از وضعيت مقابله غرب با پرونده هسته‌اي ايران و ربط آن با امنيت اسرائيل ارائه مي‌كند. وي با تحليلي دقيق از وضعيت اسرائيل، خطرهاي پيشرفت ايران و توانمندي اقتصادي آن را برمي‌شمرد و تأكيد مي‌كند كه فعلا بايد به‌جاي گزينه نظامي، از ابزار تحريم‌هاي اقتصادي و فعاليت‌هاي سياسي ـ امنيتي براي شكست دادن ايران بهره برد و در صورت عدم موفقيت، راه حل نظامي را به‌كار برد!

وي هم‌چنين در مقاله خود به شخصي به‌نام «موشه يعلون» اشاره مي‌كند. يعلون رئيس ستاد مشترك سابق ارتش اسرائيل و فردي ذي‌نفود است كه معتقد است جمهوري اسلامي ايران، خطري جدي و بزرگ براي منطقه خاورميانه و به‌ويژه اسراييل است! او مدعي است كه كشورهاي منطقه در آينده‌اي نه‌چندان دور، سياستشان را دربرابر اسرائيل تغيير داده و سياست‌هايي افراطي را درپيش خواهند گرفت. وي كه يكي از دشمنان سرسخت فلسطيني‌هاست، معتقد است كه بهترين راه رويارويي با ايران، مذاكره و تحريم، ضمن تهديد به استفاده از گزينه نظامي است.

مطالعه اين مقاله را به همه كساني كه مي‌خواهند جايگاه مهم رشد علمي و جهاد
ادامه دارد ....
نقل قول کردن
+1 #684 سعاح 1390-08-22 13:51
آیا زلزلہ در نزدیکی بم رخ داد؟
نقل قول کردن
+4 #683 بهرام 1390-08-22 13:32

این افراد را بخاطر بسپارین ... یک زمانی بدرد بعضی ها خواهند خورد... :-? :-w
آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن انتقاد شدید از واردات بی رویه و به موازات آن پرداخت نشدن سهم تولید از درآمد اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ؛ خاطر نشان کرد : براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این بوده که بخش عمده‌ای از درآمدهای حاصل از این قانون به سمت حمایت از تولید و صنعت کشور هدایت شود ولی متأسفانه از اجرای این طرح مهم بیشتر توزیع پول در جامعه اجرا می‌شود و هدف اصلی که حمایت از صنعت ، تولید و کشاورزی کشور بود مغفول مانده که نتیجه آن وضعیت نگران کننده تولید، صنعت و کشاورزی کشور است.

www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=5171
نقل قول کردن
-3 #682 علائم ظهور 1390-08-22 13:27
به نقل از YaAli:

تصحیح میشه در دبی درگذشتwww.rajanews.com/detail.asp?id=107465

رجا نیوز

یعنی بگیم این تهدیدات هفته های اخیر و این حوادث 2-3 روز اخیر همه اتفاقی بوده؟
نقل قول کردن
+4 #681 منتظر چشم براه 1390-08-22 13:07
اطلاع‌رساني يا تنفس مصنوعي به جريان فتنه؟
طرح مجدد عوامل فتنه و كانديداهاي شكست خورده انتخابات 88 در سايت منتسب به آقاي هاشمي رفسنجاني با بازنشر برخي اخبار مربوط به گذشته به بهانه بازخواني خاطرات، همچنان ادامه دارد.

به گزارش رجانيوز، در حالي كه انتقادهاي زيادي در مورد مطالب منتشر شده در سايت آقاي هاشمي در طي دو سال گذشته عنوان شده و رسانه‌هاي انقلابي با اظهار نارضايتي از اين روند، در مورد گردانندگان اين سايت و نظر هاشمي در اين زمينه سؤال‌ها و ابهاماتي مطرح كرده‌اند، اين رويه نه تنها اصلاح نشده و آقاي هاشمي نيز در اين زمينه توضيح نداده است، بلكه حمايت از عوامل فتنه با قوت بيشتري ادامه دارد.

در اين زمينه، حتي برخي اخبار گذشته در قالب روزشمار مانند "پيش‌بيني دانشمندان شوروي: باران زيادي خواهد باريد" به نقل از عوامل فتنه عنوان مي‌شود كه به‌نحو خنده‌داري سعي در زنده نگه داشتن اين عوامل دارد.

گفتني است مدير اين سايت كه پس از انتخابات 88 به خارج از كشور متواري شده و ظاهراً در انگلستان جا خوش كرده و حتي از مجمع تشخيص مصلحت نظام، حقوق هم دريافت مي‌كند، با انتشار اخباري همسو با عناصر ضد انقلاب خارج‌نشين به اشكال مختلف عامل اصلي فتنه 88 را حمايت و تمجيد مي‌كند.

با توجه به انتساب اين سايت به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اين انتظار به‌طور جدي وجود دارد كه وي با ملاحظه مطالبي از اين دست، موضع رسمي خود را اعلام كند، چرا كه سكوت فعلي به معناي تأييد روند موجود و تلاش براي احياي عناصر و كليد واژه‎هاي جريان فتنه است.
نقل قول کردن
-24 #680 esmaeel 1390-08-22 12:11
در خصوص انفجار ديروز در ملارد كارشناسان ظهور مشغول تحقيق هستند:

آيا اين همان صداي مهيبي نيست كه در روايات گفته شده كه از سمت مغرب شنيده مي شود؟

با بررسي آثار انفجار مشخص خواهد شد كه زمين در آن ناحيه دچار فرو رفتگي شده (خسف)

پس طبق تقويم ثابت بايد منتظر برخورد جسمي سفت با زمين باشيم و سپس باران هاي جمادي كه طبق تقويم ثابت است و خروج آن ملعون از سمت غرب...


با جلو رفتن زمان همه چيز روشن مي شود و منكران به غلط كردن خواهند افتاد.
نقل قول کردن
+9 #679 4 1390-08-22 11:59


نقل قول کردن
+7 #678 YaAli 1390-08-22 11:51
به نقل از YaAli:


حاج محسن رضایی - امروز

ضمنا فزرند ایشون سه روز پیش ترور شده که امروز مطلع شدند.

تصحیح میشه در دبی درگذشتwww.rajanews.com/detail.asp?id=107465

رجا نیوز
نقل قول کردن
+5 #677 YaAli 1390-08-22 11:48
به نقل از سعاح:

منبع خبر رو لطف کنید۔


حاج محسن رضایی - امروز

ضمنا فزرند ایشون سه روز پیش ترور شده که امروز مطلع شدند.
نقل قول کردن
+2 #676 سعاح 1390-08-22 11:40
به نقل از YaAli:
اولین اعلام جنگ آمریکا به ایران:

فرزند حاج محسن رضایی در آمریکا ترور شد.

منبع خبر رو لطف کنید۔
نقل قول کردن
-10 #675 YaAli 1390-08-22 11:39
اولین اعلام جنگ آمریکا به ایران:

فرزند حاج محسن رضایی در آمریکا ترور شد.
نقل قول کردن
-16 #674 کرمانی 1390-08-22 11:38
به نقل از جمعی از منتظران:
ما حمایت خودمان را از جناب آقای سید احمد خاتمی برا ی ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلا می نماییم ظهور امام عج نزدیک است انشاا... دشمنان اسلام باید بدانند که با یک شخص شجاع و آماده شهادت طرفند ما مردم استان های یزد و زنجان و اصفهان و تبریز وبخشی از تهران و قزوین


کرمان هم اضافه کنید زیرا ایشون اکنون نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبریست و در صورت کاندیداتوری ریاست جمهوری ما از او حمایت ویژه میکنیم.
نقل قول کردن
+5 #673 سعاح 1390-08-22 11:36
به نقل از چشم به راه:

یه زحمت می کشیدی ترجمه هم می گذاشتی استفاده می کردیم با تشکر!!! :-? :-?

چند تا نشانی میدھم برای آیندہ ھم شاید بھتر باشد:
شام: سوریہ
سفارتخانے = سفارت خانہ
مظاھرین = تظاھر کنندگان
توڑ پھوڑ = تخریب کردن/چیزھا رو شکستند
رکنیت = عضویت
معطل = عزل/تعطیل نمودن
احتجاج = اعتراض [پرشور]
مشتعل = عصبانی
ٹی وی = تلویزیون
حامیوں = حمایت کنندگان
اندر = تو [داخل]
داخل = رفتن تو
غیر ملکی = خارجی
صدارت = ریاست
خوب بود؟ @};-
نقل قول کردن
+4 #672 يك منتظر بي عمل 1390-08-22 11:10
اختصاصی فارس/ فایل صوتی منتشر نشده عامل کودتا علیه بشار اسد - 1
چهل سال است نتوانسته ایم نظام سوریه را ساقط کنیم
خبرگزارس فارس: عبدالحلیم خدام در یک فایل صوتی منتشر نشده اعلام کرده که مخالفان دولت سوریه از چهل سال پیش تاکنون به شیوه های مختلف بدنبال ساقط کردن نظام حاکم هستند ولی نتوانسته اند موفقیتی در این زمینه کسب کنند.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900811000340
نقل قول کردن
+1 #671 777 1390-08-22 11:05
وعن أم سلمة رضي الله عنها عن النبي صلى الله عليه وسلم قال ( يكون اختلاف عند موت خليفة فيخرج رجل من أهل المدينة هاربا إلى مكة فيأتيه ناس من أهل مكة فيخرجونه وهو كاره فيبايعونه بين الركن والمقام ويبعث إليه بعث من الشام فيخسف بهم بالبيداء بين مكة والمدينة فإذا رأى الناس ذلك أتاه أبدال الشام وعصائب أهل العراق فيبايعونه بين الركن والمقام ثم ينشأ رجل من قريش أخواله كلب فيبعث إليهم بعثا فيظهرون عليهم
نقل قول کردن
+1 #670 777 1390-08-22 11:01
الحديث الضعيف هو كل حديث لم يجتمع فيه صفات الحديث الصحيح ولا صفات الحديث الحسن .
حديث ضعيف ليس جزما أنه مكدوب عن رسول الله صلى الله عليه و سلم بل يكون مشكوك في صحته
نقل قول کردن
0 #669 777 1390-08-22 10:51
(طويل العنق, غائر العينين, أزرق العينين, أبيض شديد الصفرة, مصفح الرأس, جعد الشعر)
(مشوه الخلق) وانظر إلى أذنيه وشدة بروزها عن رأسه مع تصفح الرأس وزرقة العينين وطول العنق الغير متناسق=تشوه خلقي

(مديد الجسم).
(حديث السن) يعتبر من أصغر رؤساء العرب بل حين توليه الرئاسة عدل الدستور السوري حتى يدخل ضمن قانون تولية الحكم=حديث السن .


فيهلك الناس بعده , ويأتي دمشق فيجلس على منبرها والمنبر هنا (كرسي الحكم), يثور ويشتعل أمره بحمص ويوقد بدمشق وهو أخبث البرية يبقر بطون النساء, ويغلي الأطفال في المراجل, يقتل كل من عصاه وينشرهم بالمناشير ويطحنهم بالقدور وربما القدور هنا تعني السيارات المصفحة والدبابات فهي في شكلها كالقدر وهذا ما نراه اليوم يفعله هذا الطاغية لكن الأعظم من هذا أن مما نقرأه عنه في الأثار أنه يزيد في طغيانه واستكباره فيرسل جيشاً يريد أن يقضي به على معقل أهل السنة والجماعة في أرض الحرمين فيخسف الله بجيشه قال رسول الله صلى الله عليه وسلم (يبعث إلى مكة جيش من الشام حتى إذا كانوا بالبيداء خسف بهم), وفي رواية (يوجه جيش إلى المدينة اثنا عشر الفاً فيخسف بهم في البيداء), وفي الأثر(حتى إذا بلغوا الثنية دخل آخرهم ولم يخرج منها أولهم, نادى جبريل بيداء يا بيداء يا بيداء

يسمع مشارقها ومغاربها, خذيهم فلا خير فيهم فلا يظهر على هلاكهم إلا راعي غنم في الجبل ينظر إليهم حين ساخوا, فيخبرهم, فإذا سمع العائذ بهم خرج)
نقل قول کردن
+1 #668 ف 1390-08-22 10:45
بعضی سایتهای عربی (اهل تسنن)تلاش دارند بشار اسد را سفیانی معرفی کنند و گروه القاعده با پرچم سیاه در افغانستان را ناجی اخر الزمان معرفی می کنند
نقل قول کردن
+8 #667 رایحه ظهور 1390-08-22 09:32
ایستادگی مستضعفین تا فروپاشی کامل نظام سرمایه داری


نقل قول کردن
+9 #666 رصد 1390-08-22 09:26
با سلام و درود

جناب " ص از گیلان " ، " م از زنچان " ، " ج از تهران " !! خواهشا با یک اسم نظر بگذارید

با تشکر
نقل قول کردن
+3 #665 خادم الرضا 1390-08-22 08:21
به نقل از بهلول:


سلام
نه عزیز،پشمک نبودن ولی بی اهمیت بودند. مگه بخواست خدا ریخت پایین.
الان کنگره ها که چه عرض کنم پنیان ساختمان نظام سرمایه داری داره فرو میریزه! خود وال استریت نمونه بارزشه
دنبال نشانه های تکراری و قدیمی که برای اعراب جاهلی میاوردند نباشید. هر چیزی به زمان خودش. در عصر ظهور باید کنگره های فکری بشر مدرن سقوط کنه نه چهارتا ساختمان.
عامل امدن امام زمان بیداری مردمه نه امدن زلزله یا خروج سفیانی!
اگر مردم اماده بشن و بیدار، خدا بقیه رو جور میکنه

سلام عزیز
تا دیروز می گفتید که سفیانی عنقریب که خروج کنه حالا از بداء و نیامدنش می گویید ... :-/
ببین عزیزم احتمال اینکه امسال و سال دیگه سال ظهور باشه احتمالش دقیقاٌ به اندازه ای هست که از سالی که حضرت به امامت رسیده اند تا قرن های آنده هر سال احتمالشان یکی است ...
و العاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+3 #664 چشم به راه 1390-08-22 07:18
به نقل از سعاح:


یه زحمت می کشیدی ترجمه هم می گذاشتی استفاده می کردیم با تشکر!!! :-? :-?
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد