رایحه ظهور

22 رهنمود امام خامنه اي(مدظله) در باب اصلي - فرعي كردن مسائل طي دو دهه اخير

وقتي كه اوضاع پيچيده و مبهم مي شود ، و بزرگان متعددي به تشخيص دلسوزانه خود مسائلي را برجسته و پراهميت نشان مي دهند ، اين نگاه ملكوتي و تيزبين ولي فقيه است كه با نشان دادن راه صحيح ، جامعه را به صراط مستقيم هدايت مي كند و اصل وجود  يا پرداختن و نپرداختن به جريانهاي انحرافي را در هر زماني ، بنا بر ضرورتها و شرايط كلي تشخيص مي دهد. بيانات روشنگر و راهگشاي امام خامنه اي(مدظه) در باب اصلي - فرعي كردن مسائل كه طي دو دهه اخير بطور مكرر ايراد شده است ، نشان از اهميت بالاي اين موضوع دارد كه مي طلبد روشنفكران و فعالان سياسي - اجتماعي و مذهبي توجه كافي را نسبت به اين دغدغه معظم له داشته باشند.

 

» ابتدای نظرات (335)

 

نگاهي به بيانات ولي امر مسلمين طي دو دهه گذشته در باب اصلي - فرعي كردن مسائل ، نكات مهم و راهبردي متعددي را بدست مي دهد ، اينكه معظم له طي 20 سال گذشته بطور مكرر  توجه به اين مسئله مهم را گوشزد كرده و نسبت به عدم رعايت اين اصل تعيين كننده در رسانه ها و روزنامه ها ابراز نارضايتي نموده و هشدار داده اند ، نشان از جايگاه برحسته و ميزان اهميت اين مسئله در ديدگاه معظم له دارد.

معظم له ضمن اينكه تشخيص صحيح مسائل اصلي و فرعي از هم را از درسهاي امام حسين(ع) به شيعيان دانسته و عدم تفكيك آنها را از نقاط آسيب پذير در زندگي مسلمين در دورانهاي مختلف ذكر مي فرمايند ،  اعتقاد دارد كه در برخي مواقع ، مسائل فرعي بايد فداي مسائل اصلي شوند  و رعايت اين اولويتها از واجبات بوده و عدم رعايت آن ، غفلت و موجب ضربه و خسارت است ، معظم له فاجعه كنوني در فلسطين را نتيجه مشغول شدن جهان اسلام به مسائل فرعي مي دانند و در حالي كه از عملكرد رسانه ها در اين باب ناراضي هستند اما اعتقاد دارند كه مردم ، با بصيرت خود در تشخيص مسائل اصلي و فرعي درست عمل مي كنند ، معظم له جايگزين شدن مسائل فرعي را موجب هدررفت انرژي و خلل در همت و انگيزها ها برشمرده و آن را مانع ادامه حركت و عامل ضربه ضردن به حركت عظيم اقتصادي در سال جهاد اقتصادي مي دانند.

براي درك بهتر ديدگاه ولي امر مسلمين در اين باب مهم ، نگاهي دقيق تر داريم به بيانات معظم له در اين زمينه :

1- تشخيص مسائل اصلي از فرعي از درسهاي امام حسين(ع) به شيعيان است

يكى از اين درسها، اين نكته مهم است كه حسين بن على عليه‏الصّلاةوالسّلام، در يك فصل بسيار حسّاس تاريخ اسلام، وظيفه اصلى را از وظايف گوناگون و داراى مراتب مختلف اهميت، تشخيص داد و اين وظيفه را به انجام رساند.

 در ديدار علما و روحانيان‏  (71/5/7)

  2- انسان در تشخيص مسائل اصلي و فرعي ممكن است دچار توهم و اشتباه شود 

او(امام حسين(ع)) در شناخت چيزى كه آن روز دنياى اسلام به آن احتياج داشت، دچار توهّم و اشتباه نشد.

 در ديدار علما و روحانيان‏  (71/5/7)

 3-اختلاط مسائل اصلي و فرعي يكي از نقاط آسيب پذير در زندگي مسلمين در دورانهاي گوناگون  است

 در حالى كه اين(پرداختن به مسائل فرعي) ، يكى از نقاط آسيب‏پذير در زندگى مسلمين، در دورانهاى مختلف است؛ يعنى اين‏كه، آحاد ملت و راهنمايان آنها و برجستگان دنياى اسلام، در برهه‏اى از زمان، وظيفه اصلى را اشتباه كنند. ندانند چه چيز اصلى‏است و بايد به آن پرداخت.

 ديدار علما و روحانيان‏  (71/5/7)

 4- برخي مواقع مسائل فرعي را بايد فداي مسائل اصلي كرد.

 بايد كارهاى ديگر(فرعي) را - اگر لازم شد - فداى آن(اصلي) كرد؛ و چه چيز فرعى و درجه دوم است و هر حركت و كارى را به قدر خودِ آن بايد اهميّت داد و برايش تلاش كرد.

 ديدار علما و روحانيان‏  (71/5/7)

5- رعايت اولويتها(اصلي و فرعي كردن مسائل) از واجبات است

 دومين نقطه‏اي که در آن رعايت اولويّتها لازم است، مسائل کلي جامعه است...

ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران به مناسبت آغاز هفته دولت‏ (78/6/2)

 6- مسائل فرعي گاهي تحميل دشمنان است كه آن را مسئه اي اصلي مي كنند

ببينيد؛ گاهي يک مسأله، مسأله اصلي ماست؛ اما بر ما يک مسأله فرعي را تحميل مي‏کنند که مسأله عمده‏ي ما مي‏شود؛ کمااين‏که الان ملاحظه کنيد مسأله قتلها ، مسأله عمده کشور شد. آيا واقعاً مسأله عمده کشور، اين چند فقره قتلي است که اتّفاق افتاد؟!

ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران به مناسبت آغاز هفته دولت‏ (78/6/2)

 7- اگر مسائل فرعي ، اصلي شوند ، كارها پيش نمي رود و به موفقيت نمي رسد

اين‏گونه نمي‏شود کار را با موفّقيت ادامه داد و پيش برد. واقعاً نگاه کنيد ببينيد امروز مسأله اصلي کشور چيست. من گمان نمي‏کنم اگر کسي نگاه عادّي به زندگي مردم بکند، ترديدي به وجود بيايد که مسأله اصلي کدام است. چرا خودمان را به مسائل درجه دو و مسائل فرعي مشغول کنيم؟!

ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران به مناسبت آغاز هفته دولت‏ (78/6/2

8- اصلي كردن مسائل فرعي ، يك غفلت بزرگ است كه گاه علتش خيانت است  و گاه غفلت

امروز پرداختن به کارهايي که به جنبه‏هاي عملي زندگي مردم ارتباطي ندارد، يک کار مسرفانه است. اين‏که بعضيها فضاي کشور را آن‏قدر سياسي کنند که مسائل اصلي کشور تحت‏الشّعاع قرار گيرد، يک غفلت بزرگ است. البته گروه معدودي اين غفلت را عمداً انجام مي‏دهند؛ آنها خيانت مي‏کنند؛ يک عده هم غفلت مي‏کنند.

ديدار گروه كثيرى از كارگران و معلّمان به مناسبت روز كارگر و هفته معلّم‏ (81/2/11)

9- همه موظف به پيگيري مسائل اصلي هستند ، ايجاد مسائل فرعي مصلحت نيست

هر روز مسأله سياسي جديدي را در کشور ايجاد کردن - به مجلس شوراي اسلامي نگاه مي‏کنيم، يک طور؛ به مجموعه‏هاي گوناگون ديگر نگاه مي‏کنيم، يک طور - و ذهنها و فکرها را از کاري که بايد براي مردم انجام گيرد، منصرف کردن، هيچ مصلحت نيست. همه بايد ذهنهاي خود را به کارهايي که براي پيشرفت و حلّ مشکلات کشور لازم است - مسائل معيشتي مردم، مسائل اقتصادي مردم، مسأله اشتغال - منعطف کنند. دستگاهها بايد به هم کمک کنند و اين کارها را انجام دهند. کار صورت مي‏گيرد، اما بايد شتاب بيشتري پيدا کند و همه‏جانبه شود.

ديدار گروه كثيرى از كارگران و معلّمان به مناسبت روز كارگر و هفته معلّم‏ (81/2/11)

10- ما بايد از پرداختن به امور فرعي خودداري كنيم 

البته من و شما بايد مراقب خودمان باشيم و نلغزيم؛ مواظب باشيم جاذبه‏هاى دنيا ما را فريب ندهد و حيله و جنگ روانى دشمن در ما اثر نگذارد. ما بايد وحدت خود را روزبه‏روز مستحكم‏تر كنيم و از پرداختن به امور فرعى خوددارى نماييم. امروز مسأله اصلى، حفظ هويّتِ جمهورى اسلامى و هويّتِ اسلامى اين كشور است.

ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام در سالروز عيد سعيد مبعث‏ (82/2/7)

11- اصلي كردن مسائل فرعي عدم رضايت و نهيب آقا را بدنبال دارد

این‌که من گاهى نهیب مى‌زنم فلان مسأله‌ى فرعى و جنجالى یا دعواى سیاسى را وارد میدان مناقشات عمومى نکنید.

ديدار اساتيد و دانشجويان دانشگاههاى استان زنجان (22/7/82 )

12- اصلي كردن مسائل فرعي ممكن است كار دشمنان باشد و به وحدت و حركت به سمت هدفها ضربه مي زند

خيلى بايد مراقب باشيم كه دشمنان پيشرفت كشور نتوانند ذهن و حواس ما را به نقاط فرعى و درجه‏ى دوم منعطف كنند، تا همه با وحدت كامل بتوانيم به سمت اين هدفها حركت كنيم.

ديدار مردم مريوان(26/2/88)

13- نارضايتي آقا از جو رسانه اي كشور در اصلي فرعي كردن مسائل و برخورد هاي غيرمنصفانه در اين زمينه

خيلى از روزنامه‌هاى ما متأسفانه در انعكاس حقائق ضعيفند و در اصلى فرعى كردن مسائل، غيرمنصفانه عمل ميكنند. در همين مسائل اخير، مسائل را بايد اصلى فرعى كرد؛ مسئله‌ى اصلى چيست؛ يك سلسله مسائل فرعى هم پيرامون اوست؛ نه اينكه آن مسائل فرعى كم‌اهميت است، اما مسئله‌ى اصلى اهميتش بيشترش از آنهاست.

ديدار جمعى از نخبگان علمى كشور (6/8/88)

14- در مسائل اصلي هيچ اهمالي نبايد كرد اما در مسائل فرعي ، خطا قابل جبران است

روى مسئله‌ى اصلى نظام و نقشه‌ى نظام و كليت نظام هيچ اهمالى را نبايد روا بداريم. مسائل درجه‌ى دوئى وجود دارد كه البته اينها را ميتوان حل كرد..... اينها چيزهائى است كه قابل اصلاح است. ممكن است در آنجا يك كسى خطائى هم بكند؛ خطا قابل جبران است. اينها مسائل اصلى نيست؛

ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌ (6/12/88)

15- قضيه ي فلسطين نتيجه مشغول شدن جهان اسلام به مسائل فرعي است

البته سعى ميكنند دنياى اسلام را مشغول كنند. امروز همين قضاياى فلسطين در سايه‌ى مشغول شدن دنياى اسلام به مسائل فرعى دارد اتفاق مى‌افتد.

دیدار مسئولان و شخصیت‌های علمی سیاسی(17/1/89)

16 توجه به مسائل فرعي ، غفلت از مسائل اصلي را به دنبال خواهد داشت

اسلام‌زدائى از آثار اسلامى، يكى از آن كارهاى بسيار خطرناكى است كه دارد جلوى چشم مسلمانهاى عالم اتفاق مى‌افتد. از بس همه مشغولند، سرگرم چيزهاى فرعى و جزئى هستند، نميفهمند در دنياى اسلام چه دارد ميگذرد. توطئه عليه دنياى اسلام اين است.. ..

دیدار مسئولان و شخصیت‌های علمی سیاسی(17/1/89)

17 – مسائل را بايد اصلي – فرعي كرد و به مسائل اصلي پرداخت

... به هر حال ما خودمان درس بگيريم. ما مسائلمان را تقسيم كنيم به مسائل اصلى و غير اصلى؛ به اصلى‌ها بپردازيم. مسائل اصلى در كشور ما زياد است؛ بخشى‌اش مربوط به مسئولين است، بخشى‌اش مربوط به فرهنگ‌سازان است.....

دیدار مسئولان و شخصیت‌های علمی سیاسی(17/1/89)

18- توجه به مسائل فرعي اشكالي ندارد ولي بايد دقت كرد مسائل فرعي جاي مسائل اصلي را نگيرد

یكى از دوستان گفتند ما از دست چپ و راست رئيس جمهور دلمان خون است. خوب، حالا دل شما خون - كه خدا نكند خون باشد - اما به شما عرض بكنم؛ اينها جزو مسائل تعيين كننده و اصلى نيست. ممكن است ايراد و اشكال وارد باشد - من در اين مورد هيچ قضاوتى نميخواهم بكنم - ممكن است كسى به يك شخصى يا به يك كارى ايراد داشته باشد؛ منتها بايد توجه كنيم كه مسائل را اصلى - فرعى كنيم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگيزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى كه ميشود، نگيرد. من عرضم فقط اين است؛ والّا من نه اعتراض ميكنم به اينكه شما چرا از زيد يا عمرو خوشتان مى‌آيد يا بدتان مى‌آيد؛ نه، ممكن است خوشتان بيايد، ممكن است بدتان بيايد - ايرادى ندارد - و نه اعتراض ميكنم كه چرا آن ايراد را يك وقت به شكلى كه يك مفسده‌اى نداشته باشد، بر زبان آورديد؛ آن هم به نظرم اشكالى ندارد. فقط توجه كنيد كه اين جاى مسائل اصلى را نگيرد. مسائل اصلى ما چيزهاى ديگرى است

 ديدار با دانشجويان در یازدهمین روز ماه رمضان (31/5/89)

19- پرداختن به مسائل حاشيه اي ممكن باعث بازماندن از حركت مي شود

يك شرط ديگر اين است كه كشور به مسائل حاشيه‌اى مبتلا نشود. ببينيد، در بسيارى از اوقات يك مسئله‌ى اصلى در كشور وجود دارد كه همه بايد همت كنند و به سراغ اين مسئله‌ى اصلى بروند؛ بايد مسئله‌ى كانونى كشور اين باشد؛ اما ناگهان مى‌بينيم از يك گوشه‌اى يك صدائى بلند ميشود، يك مسئله‌ى حاشيه‌اى درست ميكنند، ذهنها متوجه آن ميشود. اين مثل اين ميماند كه در يك مسافرت مهمى، كاروانى، قطارى دارد حركت ميكند، هدفش رسيدن به يك نقطه‌ى خاص است؛ ناگهان ذهنها را مشغول كنند به يك چيز حاشيه‌اى در بيابان، از راه باز بمانند.

حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90   (1/1/90)

20- مردم ما هوشمندند و مي توانند مسائل فرعى و حاشيه‌اى را از مسائل اصلى جدا كنند

مسائل حاشيه‌اى نبايد به ميان بيايد. مردم ما خوشبختانه قدرت تحليل دارند، هوشمندند، هوشيارند؛ ميتوانند مسائل فرعى و حاشيه‌اى را از مسائل اصلى جدا كنند. توجه شود مسائل حاشيه‌اى كانون توجه افكار عمومى قرار نگيرد.

حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90   (1/1/90)

21- توجه به مسائل فرعي موجب هدررفت انرژي ها و خلل در همت و انگيزه است

بايد توجه كنيم كه مسائل را اصلى - فرعى كنيم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگيزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى كه ميشود، نگيرد.

 ديدار دانشجويان در یازدهمین روزماه رمضان(31/5/89)

22- پرداختن به مسائل فرعي مانع حركت عظيم اقتصادي است

خب، اگر ما بخواهيم اين حركت عظيم اقتصادى در كشور در سال 90 انجام بگيرد، يك الزاماتى هم دارد. اين الزامات را هم من فهرست وار عرض بكنم. اولاً روحيه‌ى جهادى لازم است........

 يك شرط ديگر اين است كه كشور به مسائل حاشيه‌اى مبتلا نشود.

حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90   (1/1/90)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
بيانات امام خامنه اي (مد ظله) در ديدار علما و روحانيان‏ 7/5/71


يكى از اين درسها، اين نكته مهم است كه حسين بن على عليه‏الصّلاةوالسّلام، در يك فصل بسيار حسّاس تاريخ اسلام، وظيفه اصلى را از وظايف گوناگون و داراى مراتب مختلف اهميت، تشخيص داد و اين وظيفه را به انجام رساند. او در شناخت چيزى كه آن روز دنياى اسلام به آن احتياج داشت، دچار توهّم و اشتباه نشد. در حالى كه اين، يكى از نقاط آسيب‏پذير در زندگى مسلمين، در دورانهاى مختلف است؛ يعنى اين‏كه، آحاد ملت و راهنمايان آنها و برجستگان دنياى اسلام، در برهه‏اى از زمان، وظيفه اصلى را اشتباه كنند. ندانند چه چيز اصلى‏است و بايد به آن پرداخت و بايد كارهاى ديگر را - اگر لازم شد - فداى آن كرد؛ و چه چيز فرعى و درجه دوم است و هر حركت و كارى را به قدر خودِ آن بايد اهميّت داد و برايش تلاش كرد.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=706



بيانات امام خامنه اي (مد ظله)در ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران به مناسبت آغاز هفته دولت‏ 2/6/78


دومين نقطه‏اي که در آن رعايت اولويّتها لازم است، مسائل کلي جامعه است. ببينيد؛ گاهي يک مسأله، مسأله اصلي ماست؛ اما بر ما يک مسأله فرعي را تحميل مي‏کنند که مسأله عمده‏ي ما مي‏شود؛ کمااين‏که الان ملاحظه کنيد، مسأله قتلها ، مسأله عمده کشور شد. آيا واقعاً مسأله عمده کشور، اين چند فقره قتلي است که اتّفاق افتاد؟! ما وزارت اطّلاعاتي داريم، دستگاههاي ديگري داريم؛ مسؤولاني داريم؛ اينها مي‏نشينند حل مي‏کنند. آيا واقعاً مسأله اصلي کشور اين است؟! ما اين همه مشکلات داريم، اين همه مسائل و معضلات مردم وجود دارد؛ همه اينها کنار رفت و در برهه‏اي از زمان، اغلب بحثها، يا اغلب همّتها مسأله قتلها شد! اين‏گونه نمي‏شود کار را با موفّقيت ادامه داد و پيش برد. واقعاً نگاه کنيد ببينيد امروز مسأله اصلي کشور چيست. من گمان نمي‏کنم اگر کسي نگاه عادّي به زندگي مردم بکند، ترديدي به وجود بيايد که مسأله اصلي کدام است. چرا خودمان را به مسائل درجه دو و مسائل فرعي مشغول کنيم؟! ممکن است در فهرست مسائل مردم، مسائل مهمّي وجود داشته باشد -  مثلاً ده رقم نوشته شده باشد - اما مهمترين را بايد پيدا کرد. در اين‏جا بايد اولويّتها را مشاهده کنيد؛ که من همين‏جا به نقطه چهارم مي‏روم.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=1796

 

بيانات امام خامنه اي (مد ظله) در ديدار گروه كثيرى از كارگران و معلّمان به مناسبت روز كارگر و هفته معلّم‏ 11/2/81


امروز پرداختن به کارهايي که به جنبه‏هاي عملي زندگي مردم ارتباطي ندارد، يک کار مسرفانه است. اين‏که بعضيها فضاي کشور را آن‏قدر سياسي کنند که مسائل اصلي کشور تحت‏الشّعاع قرار گيرد، يک غفلت بزرگ است. البته گروه معدودي اين غفلت را عمداً انجام مي‏دهند؛ آنها خيانت مي‏کنند؛ يک عده هم غفلت مي‏کنند. هر روز مسأله سياسي جديدي را در کشور ايجاد کردن - به مجلس شوراي اسلامي نگاه مي‏کنيم، يک طور؛ به مجموعه‏هاي گوناگون ديگر نگاه مي‏کنيم، يک طور - و ذهنها و فکرها را از کاري که بايد براي مردم انجام گيرد، منصرف کردن، هيچ مصلحت نيست. همه بايد ذهنهاي خود را به کارهايي که براي پيشرفت و حلّ مشکلات کشور لازم است - مسائل معيشتي مردم، مسائل اقتصادي مردم، مسأله اشتغال - منعطف کنند. دستگاهها بايد به هم کمک کنند و اين کارها را انجام دهند. کار صورت مي‏گيرد، اما بايد شتاب بيشتري پيدا کند و همه‏جانبه شود.
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=2258


بيانات امام خامنه اي (مد ظله)در ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام در سالروز عيد سعيد مبعث‏ 2/7/82

البته من و شما بايد مراقب خودمان باشيم و نلغزيم؛ مواظب باشيم جاذبه‏هاى دنيا ما را فريب ندهد و حيله و جنگ روانى دشمن در ما اثر نگذارد. ما بايد وحدت خود را روزبه‏روز مستحكم‏تر كنيم و از پرداختن به امور فرعى خوددارى نماييم. امروز مسأله اصلى، حفظ هويّتِ جمهورى اسلامى و هويّتِ اسلامى اين كشور است. چشمهاى دنياى اسلام و امّت اسلام نگران اين است. شمإ؛ممّّ توانسته‏ايد يك الگو در دنيا نشان دهيد؛ دشمن مى‏خواهد اين الگو را در هم بشكند. مقصود، شكست ايران نيست؛ بلكه شكست دنياى اسلام است.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=2471

 

**بيانات امام خامنه اي (مد ظله)در ديدار اساتيد و دانشجويان دانشگاههاى استان زنجان 22/7/82


من معتقدم تلاش براى عدالت اجتماعى و پر کردن شکاف طبقاتى، بزرگترین مسؤولیت ماست. خوشبختانه در این جلسه جمعى از مسؤولان استان هم حضور دارند که خواهش مى‌کنم روى این مسائل فکر کنند. امروز مهمترین مسأله‌ى ما این است که بتوانیم شکاف طبقاتى بین فقیر و غنى را پر کنیم. بزرگترین خدمت به جوانان این است که بتوانیم استعدادهاى آنها را بارور کنیم؛ امکانات تحصیلى برایشان فراهم نماییم و بعد به فکر شغل و کار براى آنها باشیم. این‌که من گاهى نهیب مى‌زنم فلان مسأله‌ى فرعى و جنجالى یا دعواى سیاسى را وارد میدان مناقشات عمومى نکنید، به‌خاطر همین است، والا این‌که دو جناح و حزب در صد مسأله با هم اختلاف داشته باشند و به سر و کله‌ى هم بزنند، به هیچ جاى کشور صدمه‌اى نمى‌زند. انتظار بنده از مجلس، دولت و مسؤولان در همه‌ى رده‌ها این است: به معناى واقعى کلمه، مسائل اساسى کشور را بشناسید.


بيانات امام خامنه اي (مد ظله)در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‏17/6/84

نكته‏ى آخر، وظيفه‏ى سنگين در باب خدمت‏رسانى است؛ كه اين وظيفه عمدتاً متوجه به مسؤولان دولتى است. خدمت‏رسانى به مردم كار اصلى ماست و بيشترين كسانى كه خدمت بايد متوجه آنها شود، طبقه‏ى محروم و مظلوم و مستضعف جامعه‏اند كه محتاج خدمتند. ما بايد اين خدمت را به آنها برسانيم و خدمت‏رسانى را تسهيل كنيم. اين، خود يك قدم بزرگ در راه ايجاد عدالت اجتماعى است. امروز ديگر كوتاهى‏ها و تكاسل‏ها و وقت مفيد ادارى را به يك ساعت يا كمتر يا اندكى بيشتر رساندن، قابل تحمل نيست؛ اينها بايد درست شود. البته مجاهدت و تلاش لازم است. همه بايد ان‏شاءاللَّه كمك كنند تا مسؤولان بتوانند وظايف خود را انجام دهند.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=2791

 بيانات امام خامنه اي (مد ظله) در ديدار مردم مريوان 26/2/88

امروز بحمداللَّه جمهورى اسلامى اين فرصت را پيدا كرده است كه بر روى طرحهاى بلندمدت براى رفع كمبودها و نقيصه‏ها و تخريبهاى دورانهاى گذشته برنامه‏ريزى كند. چشم‏انداز بيست ساله يك سند بسيار معتبر و مهم است كه مسئولان كشور - چه در قوه‏ى مجريه، چه در قوه‏ى مقننه - و در بخشهاى مختلف موظف شده‏اند گام به گام اين سند چشم‏انداز را تعقيب كنند و به آن اهداف نزديك شوند. مردم هوشمند و جوانان بااستعداد در هر نقطه‏ى كشور مسئوليت بزرگى در اين زمينه بر دوش دارند. من به شما مردم عزيز و بخصوص به جوانان عرض ميكنم كه ساختن كشور، پيش بردن كشور يك وظيفه‏ى مشترك است؛ مشترك بين مسئولان و مردم؛ مردم هم داراى مسئوليتند. خيلى بايد مراقب باشيم كه دشمنان پيشرفت كشور نتوانند ذهن و حواس ما را به نقاط فرعى و درجه‏ى دوم منعطف كنند، تا همه با وحدت كامل بتوانيم به سمت اين هدفها حركت كنيم.

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=5342

 بيانات امام خامنه اي (مد ظله) در ديدار جمعى از نخبگان علمى كشور 6/8/88


حالا يكى از ايرادهائى كه ما معمولاً داريم به بعضى‌ها اين است كه آنچه را كه بيگانه بگويد، اين را تلقى به قبول ميكنند؛ آنچه را كه خودى بگويد، تلقى با ترديد ميكنند! چرا؟ خوب، اين تلقى، تلقى ناسالمى است؛ اين تلقى درستى نيست، تلقى ناسالمى است. اين را بايد اصلاح كرد. البته شما جوانهاى خوب ان‌شاءاللَّه بيائيد وارد عرصه‌هاى گوناگون بشويد، عرصه‌هاى تبليغاتى كشور را بگيريد. مطبوعات ما هم همينجور است. بنده روزها معمولاً حدود شانزده هفده تا روزنامه را نگاه ميكنم؛ نه اينكه حالا همه‌ى صفحات لائى و اينها را نگاه كنم؛ لكن تيترها، اگر سرمقاله‌ى قابل توجهى داشته باشند، معمولاً نگاه ميكنم. خيلى از روزنامه‌هاى ما متأسفانه در انعكاس حقائق ضعيفند و در اصلى فرعى كردن مسائل، غيرمنصفانه عمل ميكنند. در همين مسائل اخير، مسائل را بايد اصلى فرعى كرد؛ مسئله‌ى اصلى چيست؛ يك سلسله مسائل فرعى هم پيرامون اوست؛ نه اينكه آن مسائل فرعى كم‌اهميت است، اما مسئله‌ى اصلى اهميتش بيشترش از آنهاست. مسئله‌ى اصلى در اين قضاياى اخير، اصل انتخابات بود؛ زير سؤال بردن اصل انتخابات بزرگترين جرمى بود كه انجام گرفت. چرا شما نسبت به اين جرم چشمتان را ميبنديد؟

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=6056

 
بیانات امام خامنه اي (مد ظله) در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌ 6/12/88

روى مسئله‌ى اصلى نظام و نقشه‌ى نظام و كليت نظام هيچ اهمالى را نبايد روا بداريم. مسائل درجه‌ى دوئى وجود دارد كه البته اينها را ميتوان حل كرد. حالا من ديدم مثلاً اين روزها طرحى كه در مجمع تشخيص است، مورد توجه است. البته معلوم است؛ اين طرح وقتى كه در مجمع تشخيص مطرح بشود، بالاخره نظر مجمع، نظر مشورتى است؛ اين پيش ما خواهد آمد و آن چيزى را كه معتقَد ماست، اعمال ميكنيم و به عنوان سياست كلى گفته ميشود. شكى نيست كه شوراى نگهبان وظائفى قانونى دارد. به اين وظائف مصرّح در قانون اساسى - كه نظارت بر انتخابات و تشخيص صلاحيتها و اين چيزهاست - بايد تعرض نشود. اين چيزها را ميشود اصلاح كرد. يعنى اين قضيه را نبايد مسئله‌ى مورد بحث و مورد دعوا و نزاع قرار داد؛ اينها چيزهائى است كه قابل اصلاح است. ممكن است در آنجا يك كسى خطائى هم بكند؛ خطا قابل جبران است. اينها مسائل اصلى نيست؛ مسئله‌ى اصلى همين مسائلى است كه در طول اين هشت نُه ماهِ بعد از انتخابات، محل اختلاف بوده است بين مجموعه‌ى نظام اسلامى و مجموعه‌ى كفر و استكبار، كه اينجا كسانى حرفهاى آنها را تكرار كردند.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=6485

 بیانات امام خامنه اي (مد ظله)  در دیدار مسئولان و شخصیت‌های علمی سیاسی 17/1/89

البته سعى ميكنند دنياى اسلام را مشغول كنند. امروز همين قضاياى فلسطين در سايه‌ى مشغول شدن دنياى اسلام به مسائل فرعى دارد اتفاق مى‌افتد. واقعاً امروز در فلسطين فاجعه‌آفرينى است، در غزه فاجعه‌آفرينى است، در كرانه‌ى باخترى هم فاجعه‌آفرينى است. قضاياى حرم ابراهيمى را نبايد دست‌كم گرفت؛ اينها خيلى مهم است. به خاطر اقامه‌ى نماز، مسلمانها را از پايگاهشان و خانه‌شان بيرون كنند و راه ندهند! اسلام‌زدائى از آثار اسلامى، يكى از آن كارهاى بسيار خطرناكى است كه دارد جلوى چشم مسلمانهاى عالم اتفاق مى‌افتد. از بس همه مشغولند، سرگرم چيزهاى فرعى و جزئى هستند، نميفهمند در دنياى اسلام چه دارد ميگذرد. توطئه عليه دنياى اسلام اين است.. ..

... به هر حال ما خودمان درس بگيريم. ما مسائلمان را تقسيم كنيم به مسائل اصلى و غير اصلى؛ به اصلى‌ها بپردازيم. مسائل اصلى در كشور ما زياد است؛ بخشى‌اش مربوط به مسئولين است، بخشى‌اش مربوط به فرهنگ‌سازان است، بخشى‌اش مربوط به مؤسسات عظيم و وسيعى است كه خوشبختانه در كشور وجود دارد؛ هركدام وظيفه‌اى دارند، كارى دارند. به هدايت اين مردم و به هدايت نظام و پيشبرد نظام بينديشيم و بپردازيم.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=6645

 بيانات امام خامنه اي (مد ظله) در ديدار دانشجويان در یازدهمین روزماه رمضان 31/5/89

یكى از دوستان گفتند ما از دست چپ و راست رئيس جمهور دلمان خون است. خوب، حالا دل شما خون - كه خدا نكند خون باشد - اما به شما عرض بكنم؛ اينها جزو مسائل تعيين كننده و اصلى نيست. ممكن است ايراد و اشكال وارد باشد - من در اين مورد هيچ قضاوتى نميخواهم بكنم - ممكن است كسى به يك شخصى يا به يك كارى ايراد داشته باشد؛ منتها بايد توجه كنيم كه مسائل را اصلى - فرعى كنيم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگيزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى كه ميشود، نگيرد. من عرضم فقط اين است؛ والّا من نه اعتراض ميكنم به اينكه شما چرا از زيد يا عمرو خوشتان مى‌آيد يا بدتان مى‌آيد؛ نه، ممكن است خوشتان بيايد، ممكن است بدتان بيايد - ايرادى ندارد - و نه اعتراض ميكنم كه چرا آن ايراد را يك وقت به شكلى كه يك مفسده‌اى نداشته باشد، بر زبان آورديد؛ آن هم به نظرم اشكالى ندارد. فقط توجه كنيد كه اين جاى مسائل اصلى را نگيرد. مسائل اصلى ما چيزهاى ديگرى است.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=7142


بیانات امام خامنه اي (مد ظله) در حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90  ( 1/1/90)


يك شرط ديگر اين است كه كشور به مسائل حاشيه‌اى مبتلا نشود. ببينيد، در بسيارى از اوقات يك مسئله‌ى اصلى در كشور وجود دارد كه همه بايد همت كنند و به سراغ اين مسئله‌ى اصلى بروند؛ بايد مسئله‌ى كانونى كشور اين باشد؛ اما ناگهان مى‌بينيم از يك گوشه‌اى يك صدائى بلند ميشود، يك مسئله‌ى حاشيه‌اى درست ميكنند، ذهنها متوجه آن ميشود. اين مثل اين ميماند كه در يك مسافرت مهمى، كاروانى، قطارى دارد حركت ميكند، هدفش رسيدن به يك نقطه‌ى خاص است؛ ناگهان ذهنها را مشغول كنند به يك چيز حاشيه‌اى در بيابان، از راه باز بمانند، احياناً امكان ادامه‌ى حركت هم از آنها گرفته شود. مسائل حاشيه‌اى نبايد به ميان بيايد. مردم ما خوشبختانه قدرت تحليل دارند، هوشمندند، هوشيارند؛ ميتوانند مسائل فرعى و حاشيه‌اى را از مسائل اصلى جدا كنند. توجه شود مسائل حاشيه‌اى كانون توجه افكار عمومى قرار نگيرد.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=7898.

........................................

- با تشكر از برادر/خواهر عزيز " العبد" كه مطلبشان موجب ايجاد جرقه و انگيزه براي نگارش اين مقاله شد.

- قسمت دوم مقاله " نگاهي به حوادث شام قبل از خروج سفياني " به لطف خدا طي دو سه روز آينده منتشر خواهد شد.

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #335 عبد الجلیل 1390-04-18 21:30
عصر الظهور لشيخ علي الكوراني حفظه الله
الإيرانيون ودورهم في عصر الظهور




قبل الثورة الإسلامية في إيران كانت إيران تعني في أذهان الغربيين قاعدة حيوية في وسط العالم الإسلامي ، وعلى حدود روسيا .

وكانت تعني في أذهان المسلمين بلداً إسلامياً عريقاً يتسلط عليه (شاه) موال للغرب وإسرائيل ، يسخر بلده لخدمتهم .


وكانت تعني للشيعي مثلي مضافاً إلى ذلك بلدا فيه مشهد الإمام الرضا عليه السلام ، وحوزة قم العلمية ذات تاريخ عريق في التشيع والعلماء ومؤلفاتهم.


وكنا عندما نمر بالأحاديث التي تمدح الفرس وقوم سلمان أو نتذاكرها نقول لبعضنا: إنها مثل الأحاديث التي تمدح أهل اليمن ، أو بني خزاعة ، أو تذمهم ، وإن كل الأحاديث التي تمدح أو تذم أقواماً أو بلداناً أو قبائل ، فهي محل نظر . وإن صحت فهي أحاديث عن التاريخ تخص حالة هذه الشعوب في صدر الإسلام وقرونه الأولى .


كانت هذه هي النظرة السائدة بين المثقفين منا ، وأن الأمة اليوم كلها تعيش حالة جاهلية وتخضع لسيطرة الكفر العالمي ووكلائه ، ولا أحد من شعوبها أفضل من أحد ، بل قد يكون الإيرانيون أسوأ حالاً من غيرهم لأنهم أصحاب حضارة كافرة عريقة ، وأمجاد قومية يعمل الغرب والشاه على بعثها فيهم ، وتربيتهم على الإعتزاز بها والتعصب لها .


حتى إذا فاجأت المسلمين في العالم أحداث ثورة إيرن الإسلامية بانتصارها فرحت قلوبهم المهمومة فرحاً لم تعرفه منذ قرون ، وضاعف منه أنه نصر غير محتسب ، وعمت أعمال التعبير عن فرحتهم ، كل بلادهم ، وكان منها أحاديث الناس عن فضل العجم والفرس وقوم سلمان ، وكان عنوان مجلة المعرفة التونسية (الرسول يختار الفرس لقيادة الأمة الإسلامية ) واحداً من مئات العناوين في منشورات مغرب العالم الإسلامي ومشرقه ، التي تعني أننا استعدنا ذاكرتنا عن الإيرانيين ، واكتشفنا أن أحاديث النبي صلى الله عليه وآله عنهم لم تكن تاريخاً فقط ، بل مستقبلاً أيضاً .

ورجعنا إلى مصادر الحديث والتفسير نتتبع أخبار الإيرانيين ونتفحصها فإذا بها تخص المستقبل كالماضي ، وإذا بها في مصادر السنة أكثر منها في مصادر الشيعة .
نقل قول کردن
0 #334 عبد الجلیل 1390-04-18 21:18
سم السفياني ( السفياني اسمه عبد الله) رواه نعيم شيخ الأمام البخاري - اسم والد السفياني ( يخرج رجل من ولد الحسين) رواه نعيم السفياني حديث السن( يخرج السفياني حديث السن جعد الشعر إبيض) رواه نعيم - عمره عند خروجه(37)سنة عن ابن عباس رضي الله عنه قال ( خروج السفياني في سبع وثلاثين) وهذا عمر ملك الاردن عبد الله الثاني عند توليه عرش الأردن(37)سنه لقبه الثاني ( في ولاية السفياني الثاني..) رواه نعيم وفاة والده السفياني الاول الملك الحسين بالسرطان اللمفاوي ( ثم تخرج في حلق السفياني قرحه فإذا كان بافواه الشام توفي وثار اهل الشام فبايعوا ابن الكلبيه اسمه عبد الله) رواه نعيم وهم ثاروا على الحسن وبايعوا ابن الغربيه البريطانيه!!! - السفياني الثاني تخرج في زمنه علامه فلكيه في سماء الأردن يشاهدها المواطنون هناك الحديث ( في ولاية السفياني الثاني وخروجه علامة ترى في السماء) رواه الإمام نعيم بن حماد وقد نشرت جميع الصحف خبر ظهور هذه العلامه في سماء الاردن عند تولي عبد الله الثاني الحكم في الاردن!!!


(حديث مقطوع) حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَرْوَانَ ، عَنْ أَرْطَاةَ بْنِ الْمُنْذِرِ ، عَمَّنْ حَدَّثَهُ ، عَنْ كَعْبٍ ، قَالَ : " اسْمُ السُّفْيَانِيِّ عَبْدُ اللَّهِ " .

(حديث موقوف) قَالَ ابْنُ لَهِيعَةَ : وَأَخْبَرَنِي عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ صَالِحٍ ، عَنْ عِكْرِمَةَ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ، قَالَ : " إِذَا كَانَ خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ فِي سَبْعٍ وَثَلاثِينَ ، كَانَ مُلْكُهُ ثَمَانِيَةً وَعِشْرِينَ شَهْرًا ، وَإِنْ خَرَجَ فِي تِسْعٍ وَثَلاثِينَ كَانَ مُلْكُهُ تِسْعَةُ أَشْهُرٍ

(حديث موقوف) حَدَّثَنَا رِشْدِينُ ، عَنِ ابْنِ لَهِيعَةَ ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ صَالِحٍ ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ رَبَاحٍ ، عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ ، قَالَ : " يَتَحَرَّكُ بِإِيلِيَاءَ رَجُلٌ أَعْوَرُ الْعَيْنِ ، فَيُكْثِرُ الْهَرْجَ ، وَيُحِلُّ السِّبَاءَ ، وَهُوَ الَّذِي يَبْعَثُ بِجَيْشٍ إِلَى الْمَدِينَةِ " .

الملك عبد الله الثاني بن الحسين ولد 30 يناير 1962

تولى الحكم في 7 فبراير 1999
1962 – 1999 = 37 سنة
نقل قول کردن
+1 #333 سعید 1390-04-18 15:45
قسمتی از بیانات امام خامنه ای در تاریخ 18/4/1390
1- فرد منتظِر باید همواره خصوصیات و ویژگیهای لازم دوران مورد انتظار را در خود حفظ و تقویت كند و این انتطار، به گونه‌ای است كه از یك طرف، هیچگاه نباید آن را طولانی مدت تصور كرد و از طرف دیگر هیچگاه نباید آن را بسیار نزدیك دانست.2-ایشا ن با اشاره به مدعیان دروغینی كه در طول تاریخ برخی علائم ظهور را بر خود یا دیگران تطبیق می‌دادند، افزودند: همه‌ی این موارد غلط و انحرافی است زیرا برخی مطالب درباره‌ی علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمی‌توان براحتی تطبیق داد.
اگر مسئولین این سایت در ادعای ولایت مدار بودنشان صادق باشند باید
1- اسم سایت را تغییر دهند.
2-ادعای تطابیق خود را با جرأت پس بگیرند
نقل قول کردن
-2 #332 ناشناس 1390-04-15 22:34
به نقل از احسان:
ما حامی احمدی نژادیم هنوز.

شعیب صالح اول احمدی نژاده یعنی فرمانده لشکر امام مهدی و مورد تاییت او و خدا
کسی غلط میکنه به او بگه منحرف هرکی این حرفو بزنه یا ساده لوحه یا مثل کنه چسبده به دنیا
نقل قول کردن
+2 #331 ناشناس 1390-04-15 21:51
من رو قابل نمیدونین چرا نظراتمو حذف می کنین بزارید شاید کسی به من فهموند اشتباه میکنم
نقل قول کردن
+1 #330 سيد 1390-04-15 13:01
به نقل از بی نشان:
ازخودتان دفاع کنیدAMIR-1433.BLOGFA.COM

سلام بر همه عزيزان

در تماسي كه ديشب با برادر بي نشان داشتم ايشان بيان داشتند كامنت بالا از ايشان نيست كه شخص ديگري با نام بي نشان نظر گذاشته اند

مويد باشيد
نقل قول کردن
+3 #329 قاسم نصراله 1390-04-15 09:53
به نقل از علائم ظهور:
از آقای علی اصغر سیجانی میخواهیم نه برای دفاع از خود بلکه برای دفاع از نزدیکی ظهور از آقای طائب و ذوالنور شکایت حقوقی بکنند حتی اگر رسیدگی هم نشود در رسانه ها خواهد پیچید و این دو فرد باید پاسخگوی تهمتهایشان باشند
جانم فدای رهبر
چه جسارتا!!!
ایشان مگه حق شکایت هم داره؟
اول باید اثبات کنه که یهودی و صهیونیست نیست
دوم باید ثابت کنه از مشایی و امیری فر دستور نگرفته برای ساخت مستند
سوم باید ثابت کنه گمراه و منحرف نیست!!!

بعد تازه باید بره از طائب معذرت خواهی کنه.چون آقای طائب از دست ایشون حسابی ناراحته :D


ولی خارج از شوخی بعید میدونم نفع شکایت از ضررش بیشتر باشه.این دادستان و قوه قضاییه که ما دیدیم، فعلا.....
کجاست عدالت علی؟


با سلام فعلا" به صلاح نيست لطفا به اين قضيه نپردازيد
نقل قول کردن
+1 #328 علائم ظهور 1390-04-15 02:54
از آقای علی اصغر سیجانی میخواهیم نه برای دفاع از خود بلکه برای دفاع از نزدیکی ظهور از آقای طائب و ذوالنور شکایت حقوقی بکنند حتی اگر رسیدگی هم نشود در رسانه ها خواهد پیچید و این دو فرد باید پاسخگوی تهمتهایشان باشند
جانم فدای رهبر
چه جسارتا!!!
ایشان مگه حق شکایت هم داره؟
اول باید اثبات کنه که یهودی و صهیونیست نیست
دوم باید ثابت کنه از مشایی و امیری فر دستور نگرفته برای ساخت مستند
سوم باید ثابت کنه گمراه و منحرف نیست!!!

بعد تازه باید بره از طائب معذرت خواهی کنه.چون آقای طائب از دست ایشون حسابی ناراحته :D


ولی خارج از شوخی بعید میدونم نفع شکایت از ضررش بیشتر باشه.این دادستان و قوه قضاییه که ما دیدیم، فعلا.....
کجاست عدالت علی؟
نقل قول کردن
+7 #327 .... 1390-04-15 00:45
به نقل از ....:
دوستان بفرمائید پست جدید :D @};-

چرا منفی میدین خب!! :-/
چه بی ذوقین شما /:)
بیا و خوبی کن!! :( =((
نقل قول کردن
+6 #326 .... 1390-04-15 00:18
دوستان بفرمائید پست جدید :D @};-
نقل قول کردن
-1 #325 بخاطرخودشان شکایت کن 1390-04-15 00:15
به نقل از عاشق خراسانی:
یکی این آقای .... را جمع کنه خواهشا

اگر یهودی بودن یعنی این که 75 دقیقه مستند در تعریف از امام خامنه ای ( تمام مطالب مستند به امام خامنه ای بر میگشت مستقیم و غیر مستقیم) با افتخار میگویم یهودی بودنم آرزوست...


از آقای علی اصغر سیجانی میخواهیم نه برای دفاع از خود بلکه برای دفاع از نزدیکی ظهور از آقای ......... شکایت حقوقی بکنند حتی اگر رسیدگی هم نشود در رسانه ها خواهد پیچید و این دو فرد باید پاسخگوی تهمتهایشان باشند
جانم فدای رهبر

علی اصغرجان ، نه برای طلب حق شخصی ، بلکه برای ایجاد آرامش در فضای جامعه و ممانعت از نسنجیده سخن گفتن سخنرانان ، از کسانیکه طبق قوانین اسلام و جمهوری اسلامی مرتکب جرم توهین و افترا در حق گروه شده اند شکایت کن .

شکایت کن تا تلنگری باشد برای خودشان تا نسنجیده سخن نگویند و توشه آخرت را به فنا ندهند .

اسم فرد مشارالیه را از کامنت "عاشق خراسانی" حذف کردم ، چراکه هنوز جرم منتسب به ایشان (توهین یا افترا) در دادگاه اثبات نشده است . تمایز مجرم با متهم و یا متهمی که قرائنی بر مجرم بودن او وجود دارد با متهمی که مطلقا بیگناه است افکار عمومی سخت است .
نقل قول کردن
+13 #324 مبشر 1390-04-15 00:03

ای فدای نگهت سید نورانی ما
جان بقربان تو ای یار خراسانی ما
نقل قول کردن
+18 #323 مبشر 1390-04-14 22:59
با سلام
دوستان به نظر شما چرا اینهمه فیلم و سریالهای دوبله شده به زبان فارسی در شبکه های فارسی زبان ماهواره ها از پارسال به شدت زیاد شده؟ به صورتیکه قبلا اصلا سابقه نداشته که محور استکبار اینهمه خرج ساخت و دوبله فیلم ها به زبان فارسی بکند و مردم بخصوص ایران را فریفته و مشغول خود کند (البته برخی از به اصطلاح روشنفکران را)
آیا این همان فریب رسانه های دجال در نزدیکی ظهور نیست که میخواهد بیداری اسلامی و انسانی در سراسر جهان و بخصوص خاورمیانه و ایران را تحت تاثیر قرار دهد و افکار عمومی را از این حوادث بی خبر نگهدارد و در مواقع لزوم حوادث را به نفع خود تفسیر کند و همفکران خود را با خود همراه سازد...
امان از دست این رسانه دجال که تحت تاثیر و عاملیت مستقیم صهیونیست بین الملل است و افکار شیطانی آنها را در بین مردم ما گسترش میدهد و متاسفانه به بهانه روشنفکری و تمدن پیشرفته غربی و زرق و برق زندگی مادی برخی را به کام کفر و عصیان کشانده است.
احتمالا همین دجال رسانه دجال است که ابلیس لعین از طریق آن بعد از ندای آسمانی ندای شیطانی خود را سر میدهد و افراد زیادی را فریب میدهد...
از این رسانه دجال غافل نشویم...
یاعلی
نقل قول کردن
+7 #322 شمارش معکوس! 1390-04-14 22:58
آخرین اخبار
*سخنگوي شوراي انتقالي ليبي:انقلابيون درنهايت قذافي را بازداشت خواهند کرد
*يک روزنامه‌نگار:اف شاي سندي درباره حريري، محافل سياسي را غافلگير کرد
*40 نفر بر اثر گلوله باران سنگين در نزديکي مصراته کشته و زخمي شدند
*قبانی:فلسطین قضیه مرکزی و اساسی جهان اسلام است
*آمریکا و متحدینش در صدد بهره برداری از قیام های عربی هستند
*اخوان المسلمین مصراعضای شورشی خود را اخراج کرد
*تحولات یمن/ ادامه تظاهرات علیه عربستان سعودی/ شمار دیگری از نظامیان به انقلابیون پیوستند
*هنیه : ما ناقوس خطر را به صدا در می آوریم و شیخ صلاح باید آزاد شود.
*ملک عبدالله و علمای وهابی خفه کننده ندای آزادیخواهی
نقل قول کردن
+17 #321 جانباز از اصفهان 1390-04-14 22:48
.
دوستان به هوش باشید

مومن زیرک می باشد اگر به هوش نباشیم نمی بینیم که بعد از سخنرانی امام خامنه ای در جمع مردم سپاه دست های نادرست و مرموزی در صدد شکستن فضایی می باشند که بعد از این سخنرانی بوجو آمده است ( منجمله حجت الاسلام طائب و ....) پس شمشیر های بصیرت و قلم های ماهیت آشکار کن خود را به میدان بیاورید تا احساس قیم مآبانه و نیز احساس جسوری که این افراد دارند را با صف آرایی ملت و قوانین در مقابل آنها برای همیشه پایان دهیم و در س همیشگی برای این سنخ افراد گردد.

دوستان از چیزی نترسید که اگر ترسیدید به ادامه حیات سیاسی و تأثیر گذاری این افراد کمک نموده اید.
نقل قول کردن
+9 #320 شمارش معکوس! 1390-04-14 22:35
آخرین اخبار
*ارتباط صدور «رأي دادگاه حريري» با «توطئه غرب در سوريه»
*امام خامنه ای مد ظله:قيام ملت‌هاي منطقه از نشانه‌هاي بارز حتمي بودن وعده‌هاي قرآن است
*اوباما به تل‌آويو سفر مي‌كند
*آمريكايي‌ها ديگر كشور خود را ابرقدرت جهان نمي‌دانند
*يك كشتي‌ كاروان آزادي‌2 آب‌هاي يونان را به سمت غزه ترك كرد
*محاكمه شيخ "رائد صلاح " در انگليس به اتهام يهودي‌ستيزي
*شوراي امنيت هفته آينده درباره سوريه تشكيل جلسه مي‌دهد
*شباهت‌ها و تفاوت‌هاي قيام‌هاي منطقه با انقلاب اسلامي
*در اعتراض به مانع‌تراشي‌هاي يونان براي حركت كاروان آزادي به سمت غزه فعالان صلح سفارت اسپانيا در آتن را اشغال كردند
*تضميني نيست كه آمريكا از افغانستان كشورهاي همسايه را هدف قرار ندهد
نقل قول کردن
+8 #319 شمارش معکوس! 1390-04-14 22:35
آخرین اخبار

*در پي وقوع دو انفجار در شمال بغداد، تاكنون دستكم 35 نفر كشته و 47 نفر زخمي شده‌اند.
*فرانسه ارسال سلاح به انقلابيون ليبي را متوقف كرد
*شهادت 2 فلسطيني در حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه
*صهيونيست‌ها يكي از رهبران حماس در جنين را ربودند
*يكي از افسر سابق پنتاگون تأكيد كرد كه آمريكا تلاش دارد تا با دنبال كردن سياست تفرقه‌افكني در خاورميانه و آفريقا توجه‌ها را از بحران داخلي‌اش منحرف كند.
*كشته شدن 5 نفر از مخالفان در حمله نيروهاي قذافي به مصراته
رئيس اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي: ايران نفوذ خود در منطقه *خاورميانه را گسترش داده است
*امام خامنه ای مد ظله:اگر وعده‌هاي الهي را باور كنيم امت اسلام از عقب‌ماندگى نجات پيدا خواهد كرد
نقل قول کردن
+16 #318 عاشق خراسانی 1390-04-14 22:33
آقای طائب در تحلیل بعد از مختار جملاتی گفتند که باعث انبساط خاطر شدند!

اول گفتند من نمیخوام قضاوت کنم!

بعد اما قضاوت کردن و گفتند ابراهیم اشتباه کرد که نرفت کمک مختار!

بعد آخر سر گفتند حق با ابراهیم مالک اشتر بود چون بصیرتش بیشتر از مختار بود و دشمن اصلی رو بهتر دید!! مختار آمریکا رو میدید ولی ابراهیم صهیونیست رو!!!!


از همون شب فهمیدم کلا در تناقض گویی آدم ماهری هستن! :))
نقل قول کردن
+11 #317 شمارش معکوس! 1390-04-14 22:32
آخرین اخبار

*سيره عملي امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)
*مردم بحرين با شعار "حق تعيين سرنوشت " به خيابان‌ها مي‌آيند
بايد آينده جهان را حول نگاه ايران بررسي كرد
*ایران همواره سرویس‌های‌اطلاع اتی‌غرب را غافلگیر کرده/ ناکارآمدي تحريم‌ها، شکست افشاگري‌ها، اقدامات تلافي‌جويانه
*انتشار اسناد اظهارات سيد حسن نصرالله درباره ترور حريري+تصوير
*خشم صهیونیست‏ها از دعوت همزمان ایران و اسرائیل به آلمان
*چهار متهم حزب الله در ترور حريري + عکس
*به مناسبت روز جانباز؛ سید حسن نصرالله امروز سخنرانی می کند.
*صهیونیست ها بشار اسد را به مرگ تهديد كردند
*جمعیت الوفاق بحرین: آل خلیفه می خواهد ملت دیگری را جایگزین ملت بحرین کند.
*شکست برنامه های غرب در براندازی سوریه
*اعترافات تکان دهنده یک خاخام یهودی درباره اسلام
*افشای عملیات ترور قذافی توسط ناتو
*آغاز مذاكرات دولت سوريه با مخالفان
*صدور جواز جشن‌ هاي نيمه شعبان در مصر
نقل قول کردن
+26 #316 عارف 1390-04-14 22:31
فدات بشم مولا چقدر غریبی ....هر دفعه پیغامی میدی به مومنین به دوست دارانت که تو را خدا واسم دعا کنید ..... :(( به اون مداح عزیز پیغام دادی که بعد صلواتهاتون وعجل فرجهم هم بگید ....خدایا .....من گرفتم مطلبو اما نمیتونم بگم که امام غریبمون چی میخواد بگه بهمون ....فدات بشم مولا منو ببخش عزیز زهرا....یه مرد خدایی رسیده خدمت امام زمان ازشون میپرسه چرا چشمانتون کوچک شده و گود افتاده و زیرش سیاه شده میگه از بس محبین و دوستداران من گناه میکنن و من واسه دفع بلاها به خاطر گناهانشان گریه میکنم و از خدا طلب بخشش براشون میکنم... :(( خدایااااااااااا اااااااااااا... ...نمیدونم چی بنویسم بغض گلومو فشرده و اشک نمیزاره ادامه بدم فقط همینو میگم که با گناه به صورت عزیز زهرا سیلی نزنیم.....
نقل قول کردن
+15 #315 جانباز از اصفهان 1390-04-14 22:21
.
توجه نمایید : دوستان وبلاگ دار مدافع انقلاب و حریم ولایت آماده باشید


دوستان شمشیر های بصیرت و قلم های ماهیت آشکار کن خود را آماده نمایید و هماهنگ شوید که باید در س بزرگی به کسانی بدهیم که علی رغم ادعای ولایت پذیری می ایستند و به نظر ولایت دهن کجی می نمایند و مسیر غلط گذشته خود را در جهت تخریب دوستان و شاد نمودن دشمنان ادامه می دهند، کسانی که علی رغم صحبت های دیروز ولایت در جمع مسئولان سپاه باز در تریبون ها و رسانه های مختلف خود از اصطلاح جریان انحرافی برای اطرافیان احمدی نژاد استفاده می نمایند باید توسط شما به ملت بصیر و دانای ایران اسلامی معرفی و ماهیت شناسی شوند تا ملت با صف آرایی در مقابل آنها درس بزرگی برای همیشه به چنین افرادی بدهد تا در آیند چنین افرادی جرأت و جسارت چنین دهن کجی هایی را به خواسته و نظرات ولایت به خود ندهند
نقل قول کردن
+16 #314 پارسا 1390-04-14 21:12
ویرانگرترین جنگ تاریخ اسرائیل

این جنگ قرار است جنگ موشک‌ها باشد.

انتظار می‌رود بیشترین تعداد موشک‌ها از سمت سوریه، ایران، لبنان و غزه شلیک شوند

اسرائیل هفته گذشته بزرگترین مانور جبهه داخلی خود را انجام داد و رسما گفت هدف از برگزاری این مانور محک زدن توان جبهه داخلی‌اش در برابر یک جنگ بزرگ احتمالی است.

ژنرال مائیر الران،جنگ آتی اسرائیل را کابوس توصیف می‌کند

یوآف لیمور، کارشناس مسائل نظامی می‌گوید: گزارش‌ها همگی حاکی از آن است که وضعیت اسرائیل روز به روز نگران‌کننده‌تر می‌شود و سناریوهایی که طراحی کرده‌اند حاکی از آن است که این جنگ قرار است جنگ موشک‌ها باشد. یعنی هزاران موشک به تمامی نقاط اسرائیل فرود خواهند آمد، به خصوص تلاویو، بئر السبع و اسدود در جنوب، حیفا و کریات شمونا در شمال بیشترین موشک‌ها را خواهند خورد.» وی تاکید می‌کند، این مانورها برای مدت کوتاهی انجام می‌شود ولی مقامات اسرائیلی انتظار دارند که زودتر از حد پیش‌بینی جواب بگیرند در حالی که اگر جنگی در بگیرد طولانی مدت خواهد بود و جامعه به هیچ وجه آماده چنین جنگی نیست. از این رو به اعتقاد من در جنگ آتی فرماندهان نظامی نمی‌توانند آن را به خوبی اداره کنند.

می‌توان گفت که جنگ آتی منطقه مختص به دو طرف نخواهد بود و احتمالا چند کشور را درگیر خواهد ساخت. به گفته اسرائیلی‌ها انتظار می‌رود بیشترین تعداد موشک‌ها از سمت سوریه، ایران، لبنان و غزه شلیک شوند و احتمالا در یک لحظه صدها موشک به سراسر خاک اسرائیل اصابت خواهد کرد. کارشناسان اسرائیلی پیش‌بینی می‌کنند در این جنگ احتمالی صدها نفر کشته شوند، اقتصاد به شدت آسیب ببیند و ویرانی و خرابی فراتر از حد تصور باشد.
نقل قول کردن
+22 #313 احسان 1390-04-14 20:03
ما حامی احمدی نژادیم هنوز.
نقل قول کردن
+21 #312 احسان 1390-04-14 20:02
با سلام
جریان تبلیغاتی علیه بچه های مبشر ظهور با مخالفت با سی دی ظهور نزدیک است عملیاتی شد. این مخالفت در ذهن مذهبیون عوام به 2 دلیل پذیرفته شد:
1- عوامل تولید کننده این سی دی وابسته به گروه انحرافی هستند.

2 احادیث اسفاده شده در این سی دی ضعیف است.

باید برای این دو تدبیری اندیشیده شود.
نقل قول کردن
+18 #311 مبشر 1390-04-14 19:54
جز ظهور تو مرا نیست تمنای دگر
در سرم نیست بجز وصل تو رؤیای دگر
از خدا غیر تو چیزی نبُود تا خواهم
جز تو در سینه ندارم سر سودای دگر
جز دم دیدن تو نیست مرا آرزویی
نیست در دیده من حسرت سیمای دگر
سوز عشق تو مرا از همه دنیا کافی است
جز غمت من ندهم دل به مداوای دگر
جز تو فکری نبُود هیچ در اندیشه من
بی تو اندیشه کنم من نه به فردای دگر
جز تو در دل نبُود عشق و تمنای کسی
جز تو بر لب نبُود نام مسمای دگر
با تو ای یوسف زهرا چو شوی منظر دل
نکنم من هوس رؤیت زیبای دگر
نقل قول کردن
+16 #310 علائم ظهور 1390-04-14 19:13
به نقل از بی نشان:
ازخودتان دفاع کنیدAMIR-1433.BLOGFA.COM

شما رفتی یک وبلاگ ساختی که همین پست رو بزنی؟؟؟

دوستان پیشنهاد می کنم اصلا وقت گرانبهاتون رو برای این افراد نزارید.برخی میان اینجا جدل کنن !!! وقتی نتیجه نمگیرن میرن دنبال یه روش دیگه...
نقل قول کردن
-21 #309 بی نشان 1390-04-14 18:49
ازخودتان دفاع کنیدAMIR-1433.B LOGFA.COM
نقل قول کردن
+11 #308 habib 1390-04-14 18:49
قيام ملت‌هاي منطقه از نشانه‌هاي بارز حتمي بودن وعده‌هاي قرآن است

بغض متراكم خاورمیانه تركید

بغض متراكم خاورمیانه تركید

تفاوت‌های انقلاب اسلامی با قیام‌های منطقه





آخرین اخبار و مطالب روز در ASHK4ZOHOOR.IR
نقل قول کردن
+16 #307 شیعه / منتظر 1390-04-14 18:03
@};- @};- @};-

پاسخی به حجت الاسلام مهدی طائب پیرامون سخنرانی اخیر ایشان

@};- @};- @};-
majidtayebi.blogfa.com/
نقل قول کردن
+16 #306 منتظر 1390-04-14 17:42
به نقل از مبشر:


سلام
از 3 خرداد برادر


خدا ميدونه كه واقعا خوشحالم و اصلا در پوست خودم نميگنجم
نقل قول کردن
+24 #305 مسعود 1390-04-14 17:38
به نقل از عارف:
خداییش تا حالا چند بار موقع خوردن غذاهای لذیذ موقع گردش و تفریح و شادی موقع خوردن یه شربت خنک و گوارا تو تابستان گرم به یاد اقا افتادید.....که کجا تشریف دارند ؟ چی نهار و شام و ... میل میکنند؟؟ کجای این کره زمین هستند؟؟؟ در رفاه هستند ؟؟؟ مشکلی دارند؟؟؟ خدای ناکرده بیماری کسالتی و ... دارند؟؟؟ وای مرگ بر من باد که فقط به فکر رفاه و اسایش خودم هستم خاک بر سر من که فقط موقع مشکلات به یادشون می افتم ....چه رویی میخواد بعد تو چشمای اقا نگاه کنی با این اوصاف که میدونه چیکاره بودی و هستی و واسه ایشون دعا کردیم یا نه....خدایا ....

خدایا ما را چه شده که ولی نعمتمان را فراموش کرده و سر در آخور کثیف دنیا مشغول بازیهای کودکانه هستیم.حقا باید که با خواندن این مطالب از خجالت بمیریم.مولا ببخش این بنده روسیاه خدا را.
نقل قول کردن
+14 #304 مبشر 1390-04-14 17:36
به نقل از منتظر:
سلام بر يوسف زهرا(س)
برادر علي اصغر عزيزم يه سلام به گرمي خورشيد اين روزها
از وقتي رفته بودين دلم فوق العاده گرفته بود،از اين كه دوباره روبه راهيد و هنوز پرچم عشق و محبت مهدي زهرا(س) و ولايت را بالا نگه داشتيد واقعا خوشحال شدم جدا خبر نداشتم كه دوباره برگشتيد...از كي اين اتفاق مبارك افتاده؟


سلام
از 3 خرداد برادر
نقل قول کردن
+19 #303 قاسم نصراله 1390-04-14 17:17
یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین @};-

سائل ساقي بي دست حسينم امشب **** كه شكسته دلم و باب حوائج برلب
حاجتم را به درش بردم و ديدم او نيز **** حاجتي جز فرج مهدي موعود ندارد از رب

@};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-

امشبم شاد زيمن قدم ساقي آب **** تا طلوع رخ ماهش نبرد ما را خواب
شمس نور از قمر هاشميان مي گيرد **** گر نگيرد زكجا ماه فشاند مهتاب

@};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-

بوسه گيرد علي از دست علمدار حسين **** همه مبهوت زچشم و رخ سردار حسين
برده قنداقه ي عباس طواف سر او ام بنين **** تا كه هر دم شود او يار وفادار حسين

@};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-

اي ماه القمه دل ما را تو مي بري **** باب الحوائجي و گدا را تو مي خري
جان حسين دست مرا از درت مران **** وقت ركوع گشت و تو ثاني حيدري

الهم عجل لوليك الفرج @};- سلامتي بزرگ جانباز انقلاب حضرت امام خامنه اي و سردار دلاورش صلوات @};-
نقل قول کردن
+19 #302 منتظر 1390-04-14 17:07
سلام بر يوسف زهرا(س)
برادر علي اصغر عزيزم يه سلام به گرمي خورشيد اين روزها
از وقتي رفته بودين دلم فوق العاده گرفته بود،از اين كه دوباره روبه راهيد و هنوز پرچم عشق و محبت مهدي زهرا(س) و ولايت را بالا نگه داشتيد واقعا خوشحال شدم جدا خبر نداشتم كه دوباره برگشتيد...از كي اين اتفاق مبارك افتاده؟
نقل قول کردن
+24 #301 عارف 1390-04-14 16:41
خداییش تا حالا چند بار موقع خوردن غذاهای لذیذ موقع گردش و تفریح و شادی موقع خوردن یه شربت خنک و گوارا تو تابستان گرم به یاد اقا افتادید.....که کجا تشریف دارند ؟ چی نهار و شام و ... میل میکنند؟؟ کجای این کره زمین هستند؟؟؟ در رفاه هستند ؟؟؟ مشکلی دارند؟؟؟ خدای ناکرده بیماری کسالتی و ... دارند؟؟؟ وای مرگ بر من باد که فقط به فکر رفاه و اسایش خودم هستم خاک بر سر من که فقط موقع مشکلات به یادشون می افتم ....چه رویی میخواد بعد تو چشمای اقا نگاه کنی با این اوصاف که میدونه چیکاره بودی و هستی و واسه ایشون دعا کردیم یا نه....خدایا ....
نقل قول کردن
+21 #300 هادي 1390-04-14 16:29
تحليل اقاي طاءب در هنگام درنگ در مورد ابراهيم مالك اشتر وياري نكردن امام حسين در صحراي كربلا وياري نكردن مختار در موقع نيازو در نهايت بيعت با خليفه زبيري را بصيرت ابرهيم مالك اشتر دونست وانرا ستود وقتي اين برنامه را بعد از سريال مختار نامه ديدم واقعا متاسف شدم
نقل قول کردن
+30 #299 فدايي عزيز زهرا 1390-04-14 16:19
به نقل از فدايي عزيز زهرا:
بهم اعتماد كنيد و اين مطلبو تا آخر بخونيد...


استفاده از ساختمانهاي مجلل و پول بيت المال در تبليغات انتخاباتي جريان انحرافي+ عكس
nosubmit.blogfa.com/post-11.aspx

خشنودي آقا ابي عبدالله صلواتــــــــــــــــــــــــــــــ

خيلي زشته واقعا بدون اينكه مطلبو ببينيد منفي ميديد
...
از كسانيكه ميخوان ياوران آقا باشن بعيده
نقل قول کردن
+8 #298 بنيامين 1390-04-14 16:15
با سلام
از نكات مهم مطلبتان استفاده كردم در وبلاگم. حلال كنيد
نقل قول کردن
+35 #297 مهدی 1390-04-14 16:13
خبر موثق

دکتر احمدی نژاد روز گذشته در دیدار با یکی از استانداران در قالب شوخی پاسخ اظهارات طائب را داده است و گفته است:

(چرا این آقا این اینقدر نگران شده اندکه مرا شعیب خوانده اند؟
اصلا من شعیب بن صالح نیستم! من نوکر مردم هستم! آقای طائب ان شا الله شما شعیب بن صالح باشید!!)
نقل قول کردن
+32 #296 عاشق خراسانی 1390-04-14 15:55
یکی این آقای طائب را جمع کنه خواهشا

اگر یهودی بودن یعنی این که 75 دقیقه مستند در تعریف از امام خامنه ای ( تمام مطالب مستند به امام خامنه ای بر میگشت مستقیم و غیر مستقیم) با افتخار میگویم یهودی بودنم آرزوست...


از آقای علی اصغر سیجانی میخواهیم نه برای دفاع از خود بلکه برای دفاع از نزدیکی ظهور از آقای طائب و ذوالنور شکایت حقوقی بکنند حتی اگر رسیدگی هم نشود در رسانه ها خواهد پیچید و این دو فرد باید پاسخگوی تهمتهایشان باشند
جانم فدای رهبر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد