رایحه ظهور

پیش بینی روایات عصر ظهور از وقوع انقلاب اسلامی ایران/انقلابی که آغاز ظهور است! (قسمت دوم)

در بخش اول مقاله ، نگاهی داشتیم به تمجید اهل بیت(ع) بر ایرانیان و رسالت آنها در عصر ظهور و نگاهي اجمالي به انقلاب اسلامي از بدو تشكيل تا كنون ، در این بخش صفات انقلاب موعود مشرق زمین و انطباق آن بر انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار داده و به بشارت بزرگان مبنی بر اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی اسلام خواهیم پرداخت.

» ابتدای نظرات (632)

 

بشارت ائمه اطهار به حركت بزرگ شيعيان ايران و انقلاب مقدمه ساز ظهور

- ابو خالد كابلى از امام باقر عليه السّلام روايت كرده است كه آن حضرت فرمود:
-  گوئى می‏بينم كه قومى در مشرق خروج كرده‏اند و خواستار حقّ‏اند ولى به ايشان داده نمی‏شود، باز خواستار آن می‏شوند و به آنان داده نمی‏شود، پس چون چنين مى‏بينند شمشيرهاى خود را بر گردن خويش میافكنند (آماده كارزار می‏شوند) پس آنچه می‏طلبند به ايشان بدهند ولى ايشان از پذيرفتن آن خوددارى می‏كنند تا اينكه قيام نمايند و آن را به كسى باز ندهند مگر به صاحب شما، كشتگانشان شهيدند، بدانيد اگر من خود آن را در می‏يافتم حتما خود را براى صاحب اين امر نگاه می‏داشتم» غيبت نعمانى- ترجمه غفارى، ص: 383

رسول خدا(ص) : ما اهل بيتى هستيم كه خدا آخرت را براى ما خواسته است و اين اهل بيت من بعد از من دچار بلاء شده و (از حقوق خود) محروم خواهند شد تا اينكه عده‏اى كه بيرقهاى سياهى دارند از طرف مشرق می‏آيند و دو مرتبه يا سه مرتبه حق خود را طلب ميكنند و حق را بآنها نميدهند تا اينكه جنگ كنند و غالب شوند، آنگاه حق آن‏ها را بآنها ميدهند ولى قبول نميكنند و حق را بمردى از اهل بيت من رد ميكنند و او زمين را پر از عدل ميكند بعد از آنكه از ظلم پر شده باشد هر كدام از شما آن را درك كرديد بايد خود را بآن برسانيد و لو اينكه با دست و سينه خود از روى برف برويد زيرا كه او مهدى عليه السّلام است.
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان(ترجمه ملاحم و الفتن)، باب 93 متن، ص: 36

هنگامي كه پرچم هاي سياه از خراسان به راه افتاد به سويش بشتابيد ولو با سينه خيز رفتن بر روي برفها باشد ، كه صاحبان آن پرچم ها  طرفداران حق هستند ، آنها حق را مطالبه مي كنند ولي به آنها داده نمي شود ، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند ، آنچه مي خواستند به آنها داده نمي شود ، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند آنچه مي خواستند به آنها داده مي شود ولي آنها ديگر نمي پذيرند ، گويي با چشم خود مي بينم كه شمشيرها را حمايل كرده اند ، و پيش مي تازند تا پرچم ها را به مهدي(ع) تسليم  كنند ، آگاه باش كه آنها ياران مهدي اند و زمينه سلطنت جهاني او را فراهم مي سازند ، دلهاي آنها چون قطعات آهن است ، هنگامي كه پرچم هاي سياه را مشاهده كرديد كه از سوي مشرق به حركت درآمده فارسيان را گرامي بداريد كه دولت ما در ميان آنها مي باشد. غيبت شيخ طوسي ص 262 ، ملاحم و الفتن ص 27

امام كاظم(عليه السلام) فرمود : مردى از قم ، مردم را به حق فرا مى خواند . پيرامونش گروهى گرد مى آيند كه دل هايشان مانند پاره هاى آهن است . توفان هاى وزنده ، آنان را نمى لرزاند و از جنگ خسته نشده و نمى هراسند . به خدا توكل كرده و عاقبت از آنِ پارسايان است ( بحار 57/215 ) .

چون حكومت بني فلان سپري شود، خداوند با مردي از ما اهل بيت(ع) بر آل محمد(ص) منت مي نهد ، كه با تقوا گام مي سپارد و بر اساس هدايت رفتار مي كند ، و در كارهايش رشوه نمي گيرد ، به خدا سوگند نام خود او و پدرش را مي دانم ، آنگاه به محضر امام عادل از ما مي رسد .....
بشاره الاسلام ص 161

چون نشانه هاي ظهور فرا رسد ، خداوند يكي از شيعيان ايراني را برمي انگيزد كه گرامي ترين اسب سوار عرب(هاشمي و بلندمرتبه است) است ، خداوند به وسيله آنها دين را ياري مي كند. بشاره الاسلام ص 29

وقتى كه ديديد از طرف مشرق بيرقهاى سياهى نمايان شد فارس را اكرام كنيد، زيرا كه دولت ما در ميان آنها است. ملاحم و الفتن ص 16

و دهها حديث ديگر

صفاتي كه از روايات فوق براي انقلاب موعود روايات استخراج مي شود :

1- اين انقلاب در مشرق زمين رخ خواهد داد
2- انقلابيون خواستار حق هستند اما به آنها داده نمي شود
3- رد كردن پاسخ مثبت حاكمان و قيام همه جانبه 
4- كشته هاي آنها شهيد محسوب مي شوند
5- رهبر انقلاب آنها مردي از قم است
6- نماد حركت آنها پرچم هاي سياه است
7- انقلاب مشرق زمين صاحب پرچم هدايت است و مسلمانان به هر قيمتي بايد آن را ياري كنند
8- انقلابيون درگير جنگي طولاني با دشمنان خود خواهند شد.
9- بوي پرچم هاي انقلاب موعود چون مشك به همه جا مي رسد ( انقلاب موعود محبوب ملتهاست)
10-  رهبران انقلاب روايات از سيد قمي تا خراساني و شعيب و ياران آنها بسيار محكم و قدرتمند هستند
11- ميان شروع حركت آنها تا ظهور بيش از عمر يك انسان فاصله نيست.
12- مرحله آخر  انقلاب مشرق زمين ، تسليم پرچم به امام زمان(عج) مي باشد

بررسي انطباق صفات انقلاب موعود روايات بر انقلاب اسلامي ايران

1- اين انقلاب در مشرق زمين(ايران) رخ خواهد داد

روايات شريف در مورد مكان وقوع اين انقلاب تعابير مختلفي به كار مي برند ، در روايت معروف امام كاظم(ع) ، مردي از قم ... ، مكان وقوع اين حركت بزرگ شهر قم و به تعبيري ديگر كل ايران است ، همچنين است رواياتي كه از اهل خراسان بعنوان انقلاب گران موعود ياد مي كنند و عبارت " من المشرق " نيز همين حقيقت را مي رساند زيرا مولفين و راويان از صدر اسلام تا كنون بالاتفاق براين مسئله توافق دارند كه مراد از مشرق زمين ، اهل قم ، اهل خراسان و ...  در لسان روايات سرزمين ايران كنوني مي باشد. همچنين عبارت " فاكرموا الفرس فان دولتنا فيهم " ، فارس ها (ايراني ها) را گرامي بداريد كه دولت ما در ميان آنان است ، به خوبي نشان مي دهد كه دولت و انقلاب مزكور در ميان فارس هاي ايران  ايجاد خواهد شد.


عصر ظهور / علامه كوراني / جلالي / چاپ و نشر بين الملل / ص 219

سرزمين ايران حدوداً در مشرق حجاز و شهر مدينه

آغاز حركت توفنده انقلاب اسلامي و مخصوصا پيروزي شگفت انگيز آن تمامي نگاهها را به خود معطوف داشت ، بسياري از محققين و بزرگان كه تا قبل از آن با وجود ملاحظه چند باره اين روايات به اهميت آن پي نبرده بودند ، به يك باره خود را با حقيقي بزرگ و درخشان روبرو ديدند ، حقيقتي كه همچنانكه اهل بيت(ع) بشارت داده بود ، خورشيد آن از مشرق يعني سرزمين ايران اسلامي طلوع كرده و بر تمامي جهان پرتو افشاني مي كرد.

خرداد 42 ، نقطه عطف عصر حاضر

توجه دوست و دشمن به تحولات ايران با انتشار موج درخشان انقلاب اسلامي


البته اين مطلب با جايگاه بسيار برجسته اي كه ايرانيان در نزد اهل بيت(ع) از ابتدا داشته اند سازگاري كامل دارد ، به عبارتي ديگر كاملاً طبيعي است كه رسالت بزرگ زمينه سازي براي قيام قائم(عج) به مردم اين سرزمين كه مورد اعتماد و تمجيد اهل بيت(ع) قرار داشته اند ، محول شود.درباره این خصلت انقلاب گفتارشهید آوینی را عینا ذکرمی کنیم "اين حركت از ايران (مشرق زمين) آغاز مى‏شود. ايران سرزمينى است كه در آن برف مى‏بارد، در حالى كه باريدن برف در جزيره ‏العرب متداول نيست. انقلاب اسلامى ايران نيز در ماه بهمن به پيروزى رسيد. بهمن در زبان فارسى به معناى توده انبوه برفى است كه در كوهها جمع مى‏شود و به سوى دره‏ها و دشتها سقوط مى‏كند; همچنين به ذرات ريز برف كه در هوا معلقند و گاهى باعث‏به وجود آمدن كولاك مى‏شود، بهمن مى‏گويند.  از آن سبب اين ماه را بهمن ناميده‏اند كه موسم ريزش برف در ايران است; جمله "فاتوها و لوحبوا على الثلج; به آن نهضت‏بپيونديد حتى اگر با سينه خيز رفتن روى برف باشد" در اين روايات دليل روشنى است‏بر اينكه شروع اين حركت از ايران مى‏باشد; افزون بر احاديث‏شريفى كه بر شروع اين حركت از ايران دلالت دارد، پيروزى انقلاب اسلامى در دهه دوم ماه بهمن كه فصل ريزش برف سنگين در ايران است و به كار بردن اين جمله "حبوا على الثلج" به همراه كلمه مشرق در روايات به روشنى به مكان شروع اين حركت اشاره دارد." (منبع سایت شهید آوینی:نهضت امام خمينى زمينه ‏ساز ظهور دولت‏ حضرت مهدى (عج))

2- انقلابيون خواستار حق هستند اما به آنها داده نمي شود

علت قيام اوليه مردم مشرق زمين در چند روايت ذكر گرديده است ، " يطلبون الحق فلا يطيعونه " ، " فيسالون الخير فلا يطيعونه " ،  يا در حديث مردي از قم ، " يدعوا الي الحق "، علت قيام و انقلاب اوليه ذكر گرديده است.
بطور خلاصه مجموعه روايات نشان مي دهد كه مردم ايران زمين مطالبه حقي دارند و يا حق را مي طلبند و به آنها داده نمي شود و آنها مجبور مي شوند كه قيام كنند ، يعني قيام اوليه آنها دفعي و به يك باره نيست ، بلكه در ابتدا  از راههاي مسالمت آميز و با درخواست و گفتگو حق و خير را مي طلبند و چون به آنها داده نمي شود ، در نهايت مجبور مي شوند كه قيام و درگيري مي شوند.
با كمي دقت ، كاملا روشن است كه اين مشخصه نيز به طور كامل بر انقلاب مردم ايران منطبق است ، چه قيام مردم ايران را بر عليه  دشمن داخلي بدانيم و چه بر عليه دشمن خارجي ، همانگونه كه نويسنده عصر ظهور اين دو حالت را ذكر كرده و به تحليل آن پرداخته است ، خواهيم ديد كه هر دو حالت منطبق بر اتقلاب ايران مي باشد ، چه اينكه ريشه هاي قيام 42 به درخواستهاي مكرري كه مردم ايران از سالها پيش داشته اند مبني بر لزوم دخالت و نظارت اسلام در حكومت ايران كه وقعي به آن نهاده نمي شد ، و اين مطالبه حق كه در قيام مشروطه و حركت آيت الله كاشاني و فدائيان اسلام و در نهايت حركت امام راحل(ره) مطرح شده بود با بي اعتنايي حاكمان سرسپرده ، رد شده بود و تنها راه باقيمانده قیام بود. امام خمینی ره درباره علت و انگیزه این قیام می فرمایند:«... این قیام، قیام حق بر باطل بود. قیام عبودیت بر طاغوت بود."
البته علامه كوراني در حالت دوم فرض مي كند كه قيام بر عليه ابرقدرتهاي جهاني صورت گرفته است و درخواست اوليه نيز مطالبه عدم دخالت در شئون زندگي و حكومت مردم سرزمين ايران است.
البته آنچه صحيح به نظر مي رسد اين است كه ما اين دو دشمن را يكي دانسته ، مبناي مطالبه و حركت اول را همان قيام 42 و مطالبه پيش از آن بدانيم كه اين درخواست بعد از پيروزي انقلاب به نوعي ديگر با دشمن خارجي مطرح شده است و مي تواند شامل رد درخواست پذيرش صلح از طرف استكبار توسط ايرانيان باشد.

در نهايت مي بينيم كه اين روند مطالبه ، رد مطالبه ، قيام ، دادن مطالبه از طرف حاكمان ، چشم پوشي از مطالبات اوليه و قيام نهايي ، به طور كامل در انقلاب ايران به چشم مي خورد و اين مشخصه انقلاب موعود و مورد بشارت در روايات به طور كامل در سير تحولات انقلاب اسلامي ايران ديده مي شود ، گويي معصوم(ع) بعد از وقوع انقلاب اين احاديث دقيق را بيان فرموده اند!

3-  رد كردن پاسخ مثبت حاكمان و قيام همه جانبه

روايات شريف بيان مي نمايند بعد از اينكه درخواست به حق اهل مشرق با مخالف حاكمان خود روبرو مي شود ، نشانه هاي قيام همه جانبه در اهل مشرق هويدا مي گردد ، فلذا حاكمان به صلاح خود مي دانند كه به طور موقت با اين درخواست موافقت نمايند و اين مطلب را به انقلابيون اعلام مي كنند و با درخواست هاي اوليه آنها اعلام موافقت مي كنند ، اما ديگر دير شده است
فيعطون ما سالوا فلا يقبلونه
انقلابيون يا به دليل اطلاع از تزوير و دروغ حاكمان و يا دلائل ديگر به موافقت و كوتاه آمدن حاكمان وقعي نگذاشته و قيام همه جانبه خويش را آغاز مي كنند ،

" و قد وضعوا سيوفهم علي عواتقهم "

به طور خلاصه براي اين مسئله دو حالت را مي توان در نظر گرفت :

1- مطالبه اهل ايران از حاكمان ضد دين خود مبني بر حضور اسلام در حكومت و زندگي اجتماعي كه در ابتدا رد مي شود ولي وقتي شاه با مقاومت و قيام مردمي روبرو مي شود با اشاره اربابان خود با قبول نظارت شش نفر از فقهاي اسلام بر قوانين كشور ، سعي در خاموش كردن شعله انقلاب داشت كه با رد اين فريب توسط امام و انقلابيون ، قيام همه جانبه و انقلاب بزرگ اسلامي شكل گرفت.
2- مطالبه اهل ايران از ابرقدرتهاي جهاني مبني بر دخالت نكردن در امور ايران كه در ابتدا با مخالفت ابرقدرتها و آغاز جنگ توسط آنها بر عليه ايران روبرو مي شود ولي در ادامه وقتي با مقاومت ايران روبرو مي شوند ، با درخواست ايران موافقت مي كنند به اين شرط كه ايران نيز از صدور انقلاب و اسلام ناب و حمايت از گروههاي مقاومت دست بردارد كه با مخالفت ايران روبرو مي شود و حركت ايرانيان بعد از اين رد درخواست دشمنان بعد از وقفه اي ، وارد مرحله قيام همه جانبه خود و اهداء پرچم اسلام به امام زمان(عج) مي گردد.

يكي از وجوه " فيعطون ما سالوا فلا يقبلونه " مي تواند

موافقت شاه ملعون با خواست انقلابيون و درخواست پايان انقلاب و عدم پذيرش اين موضوع توسط امام راحل(ره) و ادامه اعتراضات انقلابي باشد

يكي ديگر از وجوه " فيعطون ما سالوا فلا يقبلونه " مي تواند

صدور قطعنامه سازمان ملل  مبني بر توقف جنگ و آتش بس و مخالفت ايران با اين درخواست به دليل عدم ضمانت اجرائي و نواقص ديگر باشد.

 

فلا يقبلونه حتي يقوموا
فيعطون ما سالوا فلا يقبلون... و قد وضعوا سيفوهم الي عواتقهم

و به خوبي و با كمال حيرت مي بينيم كه معصوم(ع) چگونه با چند جمله سيرتاريخي انقلاب اسلامي مردم ايران را به خوبي ترسيم كرده است گويي كه در عصر حاضر زندگي مي كرده و از نزديك تمام تحولات را به چشم مبارك خويش ديده است.
انطباق عجيب اين صفت انقلاب مردم مشرق زمين بر انقلاب اسلامي ملت قهرمان ايران نيز دليلي محكم بر موعود بودن اين انقلاب الهي مي باشد.

4- كشته هاي آنها شهيد محسوب مي شوند

قتلاهم شهداء
نكته بسيار زيبا ، قابل تامل و معناداري كه در اين احاديث وجود دارد ، تاكيد بر واژه شهيد و شهادت و بيان آن بعنوان يكي از خصوصيات انقلاب موعود است.
معصوم(ع) در اين روايات از اهداء كشته هاي بسيار در اين انقلاب مقدس خبر مي دهد ، و آنها را شهيد مي داند ، از سويي ديگر مي توان اين احاديث را پيام هايي مهم ،  براي هدايت رهبران اين نهضت الهي براي برجسته كردن حقيقت شهيد و شهادت و همچنين ايجاد شور و عشق در قلب انقلابيوني كه خود را مصداق اين احاديث ديده و خود را در آستانه فوز عظيم شهادت مي يابند دانست. همه آگاهان مي دانند كه تا قبل از آغاز انقلاب اسلامي حقيقت درخشان شهيد و شهادت در ميان مسلمانان تا چه اندازه غريب و مهجور بود و به همين دليل نيز دشمنان خارجي و سرسپردگان داخلي آنها به راحتي بر امور مسلط شده و هرچه مي خواستند بر سر اسلام و مسلمين مي آوردند.

ويژگي اهداء شهيد در انقلاب موعود روايات عصر ظهور به طور كامل در انقلاب اسلامي ما وجود دارد ، فرهنگ ايثار و شهادت آنچنان با انقلاب عجين شده و نهادينه گرديده است كه بعد از سالها فاصله از دفاع مقدس ، كاروانهاي راهيان نور هر روز پر رونق تر از ديروز به سوي سرزمين شهيدان رهسپار مي شوند.

اما با آغاز انقلاب اسلامي  و به واسطه اخلاص رهبران انقلاب و انطباق اصول انقلاب با اصول اسلام ، مفهوم شهيد و شهادت به سرعت از غربت درآمده و به عنوان يكي از برجسته ترين ويژگيهاي حركت انقلاب ، جهان را متوجه خود نمود.
دوست و دشمن هر يك به روشني اين وجه و ويژگي درخشان انقلاب را مشاهده كرده و به نوعي از آن متاثر شدند ، دوستان ، مسلمانان و مستضعفان جهان ضمن عميق تر كردن ارادت خود به انقلاب ، تلاش كردند كه اين مفهوم دشمن شكن و انقلابگر را در سرزمين خود پياده سازند و دشمنان با درك ويژگي شهادت طلبي و قدرت روز افزون انقلاب در موضع ضعف و انفعال قرار گرفتند.
در نهايت مي بينيم كه ويژگي برجسته شهادت طلبي كه در انقلاب هاي مادي بي معناست ، و در بسياري از حركتهاي ضعيف اسلامي پيشين آنچنان درخششي نداشته است ، به عنوان يكي از برجسته ترين وجوه انقلاب اسلامي مي درخشد و به خوبي بر فرموده احاديث شريف منطبق است.

5- رهبر حركت آنها مردي از قم است كه بسوي حق دعوت مي كند

امام كاظم(عليه السلام) فرمود : مردى از قم ، مردم را به حق فرا مى خواند . پيرامونش گروهى گرد مى آيند كه دل هايشان مانند پاره هاى آهن است . توفان هاى وزنده ، آنان را نمى لرزاند و از جنگ خسته نشده و نمى هراسند . به خدا توكل كرده و عاقبت از آنِ پارسايان است ( بحار 57/215 )

مي بينيم كه امام كاظم(ع) رهبر انقلاب موعود را مردي از قم مي داند كه مردم را به حق فرا مي خواند و داراي ياراني مي باشد كه در راه هدف مقدس خود چون پاره هاي آهن و فولادند

اما اين رهبر موعود از شهر قم كيست؟

،اين مسئله مورد اتفاق همه محققين مي باشد كه در طي قرنهاي گذشته به گواهي تاريخ هيچ رهبري با مشخصات فوق در قم وجود نداشته است و همچنين ياراني به استحكام آنچه روايات مي فرمايند و آغاز انقلاب از شهر قم به رهبري امام خميني(ره) در طول تاريخ نه تنها در شهر قم كه در تمام ايران بي سابقه بوده است مضاف بر اينكه حديث در فراز پاياني خود با عبارت " و عاقبت از آن پرهيزكاران است " موفقيت اين انقلاب را نيز به طور ضمني بيان مي فرمايد. پس تنها حركت رخ داده منطبق بر احاديث حركت امام(ره) از شهر قم مي باشد.

سيد قمي يا رهبري كه از قم قيام مي كند و در مشرق زمين انقلابي بزرگ را پي ريزي مي نمايد.


علاوه بر حديث فوق ، حديث ديگري كه اين حقيقت رو به صراحت ديگري بيان مي نمايد
« از احمد بن سالم، از محمد بن یحیی بن ضریس، از محمد بن جعفر، از نصر بن مزاحم و ابن ابی حماد، از ابی داود از عبدالله بن شریک از ابی جعفر علیه السلام که فرمود: ابوبکر و عمر و زبیر و عبدالرحمن بن عوف به درگاه رسول الله (ص) نزدیک شدند و نشستند، پس پیامبر(ص) بر آنها وارد شد، کنارشان نشست، دمپایی اش گسیخته شد و با دمپایی اش اشاره وار به حضرت علی بن ابی طالب (ع) زد، سپس فرمود: همانا از سمت راست خداوند عزوجل – یا از سمت راست عرش – قومی از ما برخاستند که بر منابری از نورند، صورت هایشان نورانی است و لباسهایشان نورانی است، صورت هایشان بر چشم ناظرین دیگر پرده می اندازد. ابوبکر گفت: ای پیامبر، خدا آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. زبیر گفت : ای پیامبر خدا، آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. عبدالرحمن بن عوف گفت: ای پیامبرخدا، آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. سپس حضرت علی (ع) فرمودند: ای پیامبر خدا، آنها چه کسانی هستند؟ پس ایشان فرمودند: آنها قومی هستند که به واسطه ی روح الله به یکدیگر محبت می ورزند (دلهایشان به هم نزدیک می شود)، درحالی که هیچ نسب یا اموال مشترکی ندارند؛ آنها شیعه ی تو هستند و تو امامشان هستی ای علی. »
بحار الأنوار، ج 65، ص 139؛
مي بينيم كه اين گروهي كه در آخرالزمان مي آيند ، شيعيان واقعي امام علي (ع) بوده و بواسطه " روح الله " به يكديگر عشق مي ورزند ، به خوبي بر روح الله الموسوي الخميني و ياران استوارش قابل تطبيق است. و اين انطباق اين صفت نيز به خوبي مصداق بودن انقلاب اسلامي ايران را بر انقلاب موعود روايات عصر ظهور نشان مي دهد.

6- نماد حركت انقلاب مردم مشرق زمين ، پرچم هاي سياه است

ما در فصل بعد در بحث مفصل پرچم هاي سياه ، و توضيح ، تفسير و رمزگشايي از اين نشانه ذكر شده در روايات عصر ظهور براي انقلاب مردم مشرق زمين ، خواهيم ديد كه  يكي از وجوه پرچم هاي سياه جنبه مفهومي – حقيقي آن است به اين توضيح كه درست است كه مرحله آخر انقلاب موعود براي اهداء پرچم به امام زمان(عج) با قيام پرچم هاي سياه روي خواهد داد اما اين مسئله منافاتي با عجين بودن اين انقلاب با پرچم هاي سياه عزاداري براي اهل بيت(ع) ندارد ، همچنانكه رواياتي آغاز اين انقلاب (كه هنوز خبري از قيام آخر و اهداء پرچم به امام زمان(عج) نيست) از پرچم هاي سياه سخن گفته اند كه نشان مي دهد ، پرچم هاي سياه نه تنها در مرحله آخر انقلاب مشرق زمين ديده مي شود كه از ابتدا اين انقلاب با پرچم هاي سياه آغاز شده است.

به طور مثال در روايت زير دقت فرماييد :

هنگامي كه پرچم هاي سياه از خراسان به راه افتاد به سويش بشتابيد ولو با سينه خيز رفتن بر روي برفها باشد ، كه صاحبان آن پرچم ها  طرفداران حق هستند ، آنها حق را مطالبه مي كنند ولي به آنها داده نمي شود ، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند ، آنچه مي خواستند به آنها داده نمي شود ، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند آنچه مي خواستند به آنها داده مي شود ولي آنها ديگر نمي پذيرند ، گويي با چشم خود مي بينم كه شمشيرها را حمايل كرده اند ، و پيش مي تازند تا پرچم ها را به مهدي(ع) تسليم  كنند ....

ملاحظه مي كنيد كه پرچم هاي سياه از آغاز انقلاب روايات ديده مي شود.

بررسي روايات نشان مي دهد علاوه بر پرچم هاي سياهي كه توسط لشكر سيدخراساني و شعيب به اهتزار درآمده و به سمت عراق حركت خواهد كرد ، پرچم هاي سياهي نيز در آغاز انقلاب مردم مشرق زمين ذكر گرديده اند كه مي تواند منطبق بر پرچم هاي سياه عزاداري اهل بيت(ع) باشد ، همچنانكه آغاز انقلاب در محرم 42 و روز بزرگ عاشورا رقم خورد و عده زيادي از انقلابيون در 15 خرداد 42 به خاك و خون كشيده شدند كه امام راحل اين روز بزرگ را براي هميش عزاي عمومي اعلام فرمودند.

نگاهي اجمالي به تاريخچه انقلاب نشان مي دهد كه اولا دقيقا آغاز انقلاب در زمان برافراشته بودن پرچم هاي سياه عزاي امام حسين(ع) در محرم خونبار تاريخي سال 42 شروع شدن و ثانيا عاشواري 42 به عنوان نقطه آغاز اين انقلاب با سخنراني تاريخي امام راحل(ره) به خوبي اين مفهوم را قابل درك و پذيرش مي نمايد.

همچنين به خاك و خون كشيده شدن هزاران تن از شيعيان پاكباخته در 15 خرداد 42 كه به حق قيام كرده و هيچ انگيزه اي جز حمايت از رهبر الهي خود نداشتند ، نيز مي تواند بعنوان نشانه و پرچمي از عزاداري تلقي شود همچنانكه امام راحل(ره) نيز اين روز بزرگ را براي هميشه عزاي عمومي اعلام فرمود.

مي بينيم كه وجه اول پرچم هاي سياه خراسان بر انقلاب موعود روايات صادق است و البته در فصل بعدي علت سياه بودن پرچم هاي سياه اصلي كه توسط لشگر شعيب و سيد خراساني برافراشته خواهد شد ، مورد تحليل و بررسي قرار خواهد گرفت.

7- پرچم انقلاب روايات پرچم هدايت بوده و مسلمانان به هر قيمتي بايد آن را ياري كنند

صفت ذكر شده براي انقلاب در احاديث متعددي قابل مشاهده است ، عبارتهاي " يطلبون الحق " ، " قتالهم شهدا " ، " حتي يدفعوا راياتهم الي القائم المهدي " ، و عبارات متعدد ديگر كه به وفور در احاديث بسياري به چشم مي خورد ، نشان مي دهد كه انقلاب موعود مردم مشرق زمين از ديد ائمه اطهار(ع) صاحب پرچم هدايت بوده و در صراط مستقيم اهل بيت عصمت و طهارت(ع) قرار دارد ، از اين جهت است كه ائمه اطهار(ع) با عبارات عجيبي مسلمانان را ترغيب به ياري اين انقلاب مي نمايند ، فاتوها ولوحبوا علي الثلج ، و به آنها امر مي كنند كه حتي با شرايطي سختي مانند سينه خيز رفتن روي برف و يخ نيز خود را به ياري اين انقلاب مقدس برسانند.
مقدمه ساز بودن اين انقلاب براي نهضت جهاني اسلام و حركت بزرگ امام مهدي(عج) خود به تنهايي حكايت از محتوي و حركت كلي ارزشمند اين انقلاب دارد كه كاملا مطابق شريعت ناب محمدي مي باشد ، مضاف بر اينكه رواياتي خود اين انقلاب را به نوعي آغاز ظهور امام مهدي(عج) مي دانند كه در احاديثي مانند " و مبداه من مشرق " ، و آغاز كار او از مشرق (ايران) خواهد بود ؛ نشان دهنده اوج و نهايت درستي راه اين انقلاب دارد.

اما پرچم انقلاب ما تا چه اندازه هدايتگر است ؟

براي نشان دادن صراط مستقيم انقلاب و پرچم كاملاً هدايتي و منطبق آن بر فرهنگ اهل بيت(ع) همين جمله بس كه امام عزيز كه بنيانگذار اين انقلاب الهي بودند فرمودند " انقلاب ما آغاز نهضت جهاني اسلام به پرچمداري حضرت حجت است.
وحشت شياطين غرب و شرق و اجماع قدرتهاي جهانخوار جهاني براي زمين زدن اين پرچم  تا جايي كه در طي چند دهه گذشته شب و روز در حال توطئه بر عليه اين انقلاب مقدس بوده اند ، نشان از ميزان هدايت گر بودن پرچم اين انقلاب دارد ، كه البته نزول امدادهاي غيبي و الطاف وبركات الهي در مقاطع گوناگون انقلاب به وضوح براي دوست و دشمن آشكار بود.

در شرايط رقت بار عصر كنوني كه بسياري از حكومتهاي اسلامي در دست سرسپردگان استكبار بوده و اوامر آنها را اجرا مي كنند ، حضور قدرتمند ايران اسلامي بسيار برجسته و ممتاز است و به همين علت مورد اقبال و توجه محرومان و مسلمانان جهان قرار گرفته و براي آنها بعنوان الگويي درخشان و محبوب مطرح است.
قابل ذكر است كه بسياري از مسلمانان بدون اطلاع از محتوي احاديث عصر ظهور و بسياري از آنها با اطلاع از اين احاديث علقه و علاقه شديدي به انقلاب اسلامي ايران دارند و برخي از آنها با رها كردن خانه و كاشانه خود ترجيح دادند تا در فضاي اين كشتي نجات قرار بگيرند.

8- ايرانيان درگير جنگي طولاني با دشمنان خود خواهند شد.

آنچه روايات مختلف موجود در منابع اهل سنت و برخي منابع شيعي نشان ميدهد اين است كه ايرانيان زمينه ساز ظهور در ادامه حركت خود درگير جنگي طولاني با دشمنان خود خواهند شد ، عباراتي مانند " و قد وضعوا سيوفهم علي عواتقهم" ( سلاح ها و شمشيرهاي خود را به گردن مي گيرند يا حمايل مي كنند ) نشان از اين دارد كه در مسير حركت اين زمينه سازان ظهور موانع ، درگيريها و كارشكني هايي مختلفي به وجود خواهد آمد كه جز با شمشير و سلاح برطرف نخواهد شد و بروز جنگ اجتناب ناپذير است.
آنچه برخي از محققين بدان اعتقاد دارند و برخي از احاديث نيز اين را نشان مي دهد اين است كه حركت ياد شده شيعيان مشرق زمين از آغاز حركت مراحل مختلفي را طي خواهد نمود كه بروز جنگي طولاني مدت يكي از مراحل آن است كه با پيروزي ايرانيان به اتمام خواهد رسيد و درنهايت پرچم انقلاب به صاحب آن سپرده خواهد شد.

بنا بر روايات شريف ، انقلابيون مشرق زمين كه زمينه ساز ظهور مي باشند ، درگير جنگي طولاني با دشمنان خود خواهند شد.

علامه كوراني اعتقاد دارد كه سيد خراساني در خلال جنگ طولاني ايرانيان در فضاي ايران ظاهر خواهد شد.

عصر ظهور / علامه كوراني / جلالي / چاپ و نشر بين الملل / ص 267

نگاهي به تاريخ انقلاب به خوبي انطباق كامل اين رويدادهاي مذكور در روايات را با وقايع انقلاب اسلامي نشان مي دهد ، وقوع جنگ نابرابر ايران و صدام به نمايندگي بلوك شرق و غرب به خوبي مي تواند مصداق جنگ طولاني ذكر شده در روايات باشد.
نكته قابل توجه اين است كه احاديث شريف بعد از عبارت و قد وضعوا سيوفهم علي عواتقهم ( سلاح ها و شمشيرهاي خود را به گردن مي گيرند يا حمايل مي كنند ) مرحله اي را براي انقلاب ذكر نمي كنند و ممكن است فاصله زماني ميان اتمام جنگ تا سپرده شدن پرچم ، بخشي شامل جنگ سرد و بخشي جزو مرحله ظهور و سپردن پرچم در نظر گرفته شده باشد.

9- بوي پرچم هاي اين انقلاب چون مشك به همه جا مي رسد ( انقلاب موعود محبوب ملتهاست)

اين حقيقت كه در بخشي از يك حديثي بسيار مهم مورد اشاره قرار گرفته است پرده از مطلب مهمي برمي دارد ، عبارت " يوجد ريحها بالمغرب كالمسك الاذفر " ، عطر آن در مغرب زمين بهتر از مشك و عنبر به مشام مي رسد ، نشان از اين حقيقت دارد كه حركت اين انقلاب در اقصي نقاط جهان و در بين ملل مستضعف و محروم و مومنين و مسلمانان بسيار محبوب بوده و از جايگاه برجسته اي برخوردار است.

از سويي ديگر تاكيد اهل بيت(ع) بر پرچم هدايت اين انقلاب و راه روش صحيح رهبران اين انقلاب موعود در فرازهايي كه مي فرمايد ، خداوند با مردي از ما اهل بيت(ع) بر آل محمد(ص) منت مي نهد ، كه با تقوا گام مي سپارد و بر اساس هدايت رفتار مي كند ، و در كارهايش رشوه نمي گيرد ، موجب مي شود تا اين انقلاب هرچه بيتشر در نزديك ملتهاي مسلمان و مستصعف عصر ظهور محبوب باشد ، از سويي ديگر اين انقلاب از دشمنان سرسخت سفياني و حاميان يهود و غربي آن است و از اين جهت نيز به خاطر عرض اندام و قدرت نمايي و رويارويي با ظالمان و ستمگران براي خود در ميان توده هاي مسلمان كسب وجهه مي نمايد.

محبوبيت انقلاب اسلامي در ديگر كشورها و گروههاي مقاومت اسلامي

مضاف بر اينكه تاكيدات بسيار اهل بيت(ع) بر جايگاه ايرانيان چه مرتبط با ظهور و چه غير آن كه در منابع شيعه و اهل سنت به وفور يافت مي شود ، به تنهايي براي ايجاد محبوبيت در ميان مسلمان كفايت مي كند.
ما در مقام انطباق اين صفت مي بينيم كه در حال حاضر انقلاب اسلامي ايران بعنوان نقطه اميد توده هاي مردم مستضعف و آزادي خواه جهان و بعنوان محور اصلي مقاومت و ايستادگي در برابر شياطين

محبوبيت ايران اسلامي و سران آن در ميان ملتهاي مستضعف و مسلمان جهان ، بعنوان يكي از مشخصات انقلاب موعود روايات به خوبي مشخص و آشكار است.


و استكبار جهاني و تگيه گاه گروههاي مقاومت در جهان شناخته مي شود و از اين جهت به در نزد آنان بسيار محبوب بوده  و از جايگاه بسيار ويژه اي برخوردار است.

10 - رهبران اصلي و ياران اين انقلاب بسيار قدرتمند و قوي مي باشند

عبارات مختلفي در اين بيان اين ويژگي رهبران و ياران انقلاب به در روايات شريف به چشم مي خورد ، عباراتي مانند " كان قلوبهم زبرالحديد " قلبهايشان مانند تكه هاي آهن است " ،  " لوستقبلته الجبال لهمدهاو تخذ فيها طريقا " اگر با كوهها روبرو شود ، آن را مي شكافد و به پيش مي رود كه در مورد شعيب و سيد خراساني به كار رفته است ، " و سيفه كحريق النار " شمشيرش مانند شعله هاي آتش  است ، " اسدا لايفرون " شيرهاي بدون فرار  ، " يسير الرعب امامها شهرا " رعب و هراس يكماه زودتر از آنها حركت مي كند ، " ويل لمن ناواهم " واي بر كساني كه با آنها درگير شوند و ...

" كان قلوبهم زبرالحديد " ،  " لوستقبلته الجبال لهمدهاو تخذ فيها طريقا " ،

" اسدا لايفرون " ، " يسير الرعب امامها شهرا " ، " ويل لمن ناواهم "

همه اين عبارات نشان مي دهد كه رهبران و ياران اين حركت مقدس بسيار قدرتمند بوده و با اراده نفوذ ناثذير خود بر تمام مشكلات و سختيها غلبه مي كنند و با نيروي شهادت طلبي خود كه ذكر آن گذشت ، ترس و وحشت شديدي در دل دشمنان ايجاد خواهند نمود.
اما در مقام مقايسه ، ناگفته پيداست كه اين صفت برجسته رهبران و ياران انقلاب موعود تا چه اندازه بر انقلاب اسلامي ايران منطبق مي باشد ، امام خميني (ره) بت شكن قرن ، آنچنان هيبت و صلابتي از خويش در دل دوستان و دشمنان برجاي گذاشت كه تا هميشه تاريخ نقل محافل و مجالس خواهد بود ، شجاعتهاي محيرالعقول انقلابيون چه در زندانهاي مخوف رژيم سفاك پهلوي و چه در ميدان مبارزه با بلوك غرب و شرق در 8 سال دفاع مقدس ، خاطراتي فراموش ناشدني از رشادت و از جان گذشتگي انسان در راه مكتب رقم زده است.

قلبهايشان مانند تكه هاي آهن است ، اگر با كوهها روبرو شود ، آن را مي شكافد و به پيش مي رود

آنان شيران بدون فرار هستند ، رعب و هراس يكماه زودتر از آنها حركت مي كند ، واي بر كسي كه با آنها درگير شود.

هنوز كه هنوز است قدرتهاي شيطاني ضربه شستهاي رزمندگان غيور و غرش شيران بي فرار را فراموش نكرده است. سيلي جانانه حزب الله لبنان به شيطان كوچك در جنگ 33 روزه بازتاب كوچكي از شجاعتهاي دلاورمردان عرصه جهاد و شهادت انقلاب اسلامي بود و در نهايت در عصر حاضر مي بينيم با وجود كرنش بسياري از قدرتهاي مدعي جهاني در برابر شيطان بزرگ ، عرض اندام و رجزخواني ايران اسلامي و رهبر شجاع و رئيس جمهور قهرمان و انقلابي آن ، به خوبي نشان دهنده ميزان انطباق اين صفت برجسته انقلاب موعود مشرق زمين بر انقلاب اسلامي ايران مي باشد.

11- ميان شروع حركت آنها تا ظهور بيش از عمر يك انسان فاصله نيست.

امام صادق (ع) در ضمن حديثي در اين باره مي فرمايند :  " و لا يدفعونها الا الي صاحبكم ، قتلاهم شهدا ، اما اني لو ادركت ذالك لابقيت نفسي لصاحب الامر" غيبت نعماني، ص145
و پرچم ها را جز به دست صاحب الامر(عج) نمي دهند ، كشته هايشان شهيد است ، اگر من آن روز را درك كنم ، جانم را براي صاحب اين امر(عج) نگه مي دارم‌"
برخي از محققين در مورد عبارت " اما اني لو ادركت ذالك لابقيت نفسي لصاحب الامر " ذكر مي كنند كه اين مسئله نشان مي دهد كه فاصله ميان آغاز انقلاب تا به نتيجه رسيدن آن و سپرده شدن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلي آن بيش از عمر طبيعي انسان طول نخواهد كشيد و اين فاصله زماني حداكثر عمر طبيعي يك انسان باشد هرچند اين امر  مي تواند در كمتر از اين مدت نيز صورت گيرد.
نكته ديگري كه نشان مي دهد فاصله ميان آغاز انقلاب مردم مشرق زمين تا قيام نهايي آنها و حركت به سمت عراق طولاني مدت نيست ، اين است كه در احاديث مختلف سيرتحولات و مراحل گوناگون حركت شيعيان به صورتي ذكر شده است كه از آن وجود فاصله زماني دراز مدت مثلا چند قرن استنتاج نمي شود ، بلكه اكثر روايات خلاف اين مسئله را نشان ميدهند.


عصر ظهور / علامه كوراني / جلالي / چاپ و نشر بين الملل / 254

با توجه به اينكه آغاز انقلاب اسلامي ايران در سال 42 مي باشد و اينك با سپري شدن حدود نيم قرن از اين حركت بزرگ تاريخي زمزمه ها و علائم بسيار نزديك بودن ظهور از هرگوشه به گوش مي رسد و فرمايشات بزرگان جبهه حق و نشانه هاي ديگر همه از قريب الوقوع بودن ظهور حكايت دارد ، مي بينيم كه اين فرمايش امام محمد(ع) كه فرمودند : اگر آن روز را در ك كنم ، خودم را براي صاحب اين امر نگه مي دارم ، تا چه اندازه درست بوده ، و  بر انقلاب اسلامي ما قابل تطبيق مي باشد.
مي بينيم كه اين فاصله زماني نه بسيار كوتاه در حد چند سال بوده است  و نه بسيار طولاني در حد چند قرن ، نيم قرن فاصله زماني به خوبي بر فرمايش امام محمد باقر(ع) منطبق مي باشد در حالي كه بايد در نظر گرفت كه در طول عمر طبيعي يك انسان بايد دوران طفوليت و كهولت كه انسان قادر به شركت و حضور در كوران حوادث سخت را ندارد بايد حذف شود و به طور عموم (و حذف موارد استثناي) آنچه مي ماند چيزي در حدود نيم قرن مي باشد كه حضور انسان مي تواند در حركتهاي اجتماعي بزرگ  مثمر ثمر باشد.

12- مرحله آخر  انقلاب مشرق زمين ، تسليم پرچم به امام زمان(عج) مي باشد

يكي از اصلي ترين وجوه و خصوصيات انقلاب موعود مردم مشرق زمين ، پايان درخشان آن و سپردن پرچم به دست امام عصر(عج) مي باشد ، اين حقيقت مقدس در احاديث بسياري مورد اشاره قرار گرفته است ، چه فرازها و عباراتي كه مستقيما از سپرده شدن پرچم انقلاب موعود به دست امام زمان(عج) خبر مي دهند مانند :

فلا يقبلون حتي يدفعوها الي رجل من اهل بيتي
حتي يدفعوا راياتهم الي القائم المهدي
لا حتي يدفعوها الا الي صاحبكم

و چه عباراتي كه به حضور فعال و قدرتمند ايرانيان در درگيريهاي عصر ظهور اشاره دارند ، مانند حركت سپاه ايران به سمت كوفه و درگيري با سفياني و شكست لشگر او كه در دهها حديث شريف مورد اشاره قرار گرفته است در حالي كه اين وقايع بنابر احاديث چند ماه مانده به ظهور  رخ خواهد داد.


علامه كوراني از چند دهه قبل اعتقاد  دارد كه ما در عصر ظهور امام عصر(عج) به سر مي بريم

عصر ظهور / علامه كوراني / جلالي / چاپ و نشر بين الملل / ص 263

پس بنابر روايات متعدد بدون ترديد انقلاب مردم مشرق زمين به ظهور منتهي خواهد شد و ايرانيان حضوري فعال و پررنگ در ظهور مقدس داشته و به عنوان ياران اصلي موعود(عج) نقش بي بديل در شكست دشمنان خواهند داشت.

آيا انقلاب اسلامي ايران متصل به ظهور خواهد شد؟!

تمامي نشانه ها حاكي از مثبت بودن اين سئوال مهم دارد ، علاوه بر اينكه بسياري از زمينه هاي اصلي ظهور فراهم شده است و مكانهاي جغرافيايي ظهور اينك ملتهب و فعال است ، بشارتهاي پي درپي بزرگان و مراجع  نشان از تحقق اين امر در آينده بسيار نزديك مي باشد.
علاوه بر آن بشارتهاي متعددي از دهها سال پيش وجود دارد كه حاكي از آن است كه پرچم اين انقلاب قطعا به دست صاحب اصلي آن خواهد رسيد كه ما به علت زياد بودن موارد به ذكر چند مورد آن بسنده مي كنيم.

امام خميني(ره) :

امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر ( ع ) امام خمینی، ج ۱۳، ۱۱۹)

ان شا الله این ملت بتواند این کشور را به طور شایسته تحویل امام عصر بدهد ( امام خمینی ج ۱۶ ،۳۲۳)

تا بتوانیم این امانت الهی را به سر منزل مقصود برسانیم و به صاحب امانت حضرت مهدی ( عج ) بدهیم. (امام خمینی، ج ۱۸، ۴۷۵۲)

علامه طباطبائي :

اين انقلاب متصل به ظهور امام زمان(عج) خواهد شد

http://leader-khamenei3.persiangig.com/mp3/hajati.mp3

 

آيت الله مكارم شيرازي :

ما در ظهور صغري امام زمان(عج) قرار داريم .

فصلنامه امام مهدي(عج) - ش2 - پاييز 81

 

آيت الله نوري همداني :

اين انقلاب را مقدمه ظهور امام زمان(عج) مي دانم   مرداد 89

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+2 #632 صادق 1396-02-05 14:16
به نقل از التماس دعای فرج:
سلام

۴- حکم رأی دادن سفید و بی نام چیست ؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق ، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟

ج) در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.
leader.ir/.../...


---------------------
جناب سعاح، کاری که الآن بسیاری از دوستان شما در شبکه های اجتماعی مشغول به آن هستند؛ «اقدام علیه امنیت کشور» است.

باز هم خود خاکریز پندار هستید؟! :-/


u:313

اینها با رای باطله و رای ندادن خواسته یا ناخواسته میخوان یه کاری کنند که روحانی بازم رای بیاره
ولی نمی دونن که هر رای اینها میتونه باعث پیروزی آقای رئیسی و یا قالیباف بشه
طرفدار ولایت بودن با عمل است نه با اسم کاربری و نظر الکی گذاشتن و حرف!!!!!!!
نقل قول کردن
-5 #631 ahmad 1396-01-11 23:53
t.me/lian_bodybuilding_1395

ارائه جديدترين و بروزترين راه کارهاي لاغري و تناسب اندام، مطالب جالب آموزشی (فیلم، عکس و ...) بدنسازی و فیتنس، تی آر ایکس و ...با تمرين در خانه لاغر شويد..
کانالی ویژه برای بانوان و آقایان
نقل قول کردن
-1 #630 javad711 1395-12-08 20:33
به نقل از جدىد:
از کجا معلوم مىرسه دستشون شماره کارت خانوادشو بدىد اگر راسته.

در این خصوص حق با شماست که به موضوع شک کنید
بنده از ظهر بیش از 7 پیام به سایت جام جمع آنلاین وایمیل صادر کردم (منبع خبر)برای دریافت آدرس قبر واگه بدن آدرس منزلشون هم شماره موبایلمو دادم هم ایمیل تا این لحظه که دارم این کامنتو میزارم نه تماسی گرفته شده نه ایمیلی دریافت کردم به محظ اینکه این سایت آدرسی ونشانی از این شهید در اختیارم بزاره بلافاصله اعلام میکنم وخودمو از تحمتهای ناروا نجات خواهم داد
نقل قول کردن
+1 #629 جدىد 1395-12-08 14:49
به نقل از javad711:
Javad711:
دوستان عزیز منتظرین ظهور حضرت مهدی یه امتحان!!

s1.picofile.com/file/8287693634/22.jpg

دیروز عکس یه شهید مدافع افغانی رو گذاشتم تو گروه وکانالم
بچه هاش بالا سر قبر نشستن وبه قبر نگاه میکنند وهنوز بعد گذشت
شش ماه هنوز از هیچ ارگانی اقدام به نشانه گذاری ونصب سنگ اقدامی
نشده اینجانب از شیراز حاظرم این کارو با کمک شما عزیزان انجام دهم و
گزارش عملکرد رو لحظه ای به سمع ونظر همه برسانم کسانی که حاظرند در این کار خدا پسندانه
کمک کنند ومارودر مخارج وتجلیل از خانواده شهید یاری دهند ادرس ایمیلمو میزارم همراه با شماره حساب
تا اگر کسی مایل به یاری رساندن باشد با ما مکاتبه کند


6037-69158484-9426 به نام جواد ظهرابی
کانال اختصاصی یاران خراسانی

yarankhorasani313@

از کجا معلوم مىرسه دستشون شماره کارت خانوادشو بدىد اگر راسته.
نقل قول کردن
-1 #628 javad711 1395-12-08 14:34
Javad711:
دوستان عزیز منتظرین ظهور حضرت مهدی یه امتحان!!



دیروز عکس یه شهید مدافع افغانی رو گذاشتم تو گروه وکانالم
بچه هاش بالا سر قبر نشستن وبه قبر نگاه میکنند وهنوز بعد گذشت
شش ماه هنوز از هیچ ارگانی اقدام به نشانه گذاری ونصب سنگ اقدامی
نشده اینجانب از شیراز حاظرم این کارو با کمک شما عزیزان انجام دهم و
گزارش عملکرد رو لحظه ای به سمع ونظر همه برسانم کسانی که حاظرند در این کار خدا پسندانه
کمک کنند ومارودر مخارج وتجلیل از خانواده شهید یاری دهند ادرس ایمیلمو میزارم همراه با شماره حساب
تا اگر کسی مایل به یاری رساندن باشد با ما مکاتبه کند


6037-69158484-9 426 به نام جواد ظهرابی
کانال اختصاصی یاران خراسانی

yarankhorasani3 13@
نقل قول کردن
0 #627 جدید 1395-12-08 13:51
به نقل از javad711:
کسانی که دوست دارن در ساخت وسنگ گزاری ومخارج قبر این شهید مدافع افغانی پا پیش بزارند وکمک کنند و لبیک بگن یا علی با این ایمیل مکاتبه کنید

s4.picofile.com/file/8287647526/photo_2017_02_25_23_58_50.jpg



s1.picofile.com/file/8287693634/22.jpg

از کجا معلوم به دستشونمیرسه؟
نقل قول کردن
+1 #626 javad711 1395-12-08 13:35
کسانی که دوست دارن در ساخت وسنگ گزاری ومخارج قبر این شهید مدافع افغانی پا پیش بزارند وکمک کنند و لبیک بگن یا علی با این ایمیل مکاتبه کنید





نقل قول کردن
+3 #625 javad711 1395-12-08 13:29
به نقل از امیر:
آقا جواد از نظر بعضی ها شما الان داری علیه نظام سیاه نمایی می کنی و به جرم همدستی با اربابان انگلیسی و آمریکایی و منافقین باید مجازات بشی.

میدونم عزیز چهارتا فرزند دارم آب هم از سرم گذشته فوقش میکشنم اما برا هدفم میجنگم
نقل قول کردن
0 #624 javad711 1395-12-08 13:26
به نقل از عمار ولایت.:
جواد خوان . چی شد پس .

لینک این کامنت خودتونو ذکر کنید تا ببینیم اصلا این موضوع حقیقت داره یا نه .

حالا ببینم در این سایت منتظرین ظهور وعاشقان امام زمان یکی بلند میشه یه پولی جمع کنیم ویه کار جهادی کنید ویه سنگ قبر برا این قبر برادر افغان تهیه بشه من خودم اولین نفر هستم منزلم هم شیرازه حاظرم قم برم برا این کار هم زیارته هم کار خدایی
هَل مِن ناصر یَنصُرنی
کسی هست امام زمانشو یاری کنه ؟؟؟
یا فقط منتظرین ؟؟؟
نقل قول کردن
0 #623 امیر 1395-12-08 13:23
آقا جواد از نظر بعضی ها شما الان داری علیه نظام سیاه نمایی می کنی و به جرم همدستی با اربابان انگلیسی و آمریکایی و منافقین باید مجازات بشی.
به نقل از javad711:
بفرما داداش من که میدونم حوصلتون نشده نت رو بگردی بفرما
شهید مدافع حرمی که سنگ مزار ندارد
حالا بیشتر از 6 ماه از شهادتش می‌گذرد؛ اما هنوز سنگی روی مزارش نیست تا محل دفنش مشخص باشد.

به گزارش جام جم آنلاین، شهید علی ناصری اهل افغانستان و از مدافعان حرم لشکر فاطمیون بود که سال گذشته به صورت داوطلب از قم عازم سوریه شد تا در دفاع از حرم حضرت زینب (سها) و نبرد با تکفیری‌ها، دوشادوش همرزمانش بجنگد. او در صحنه نبرد، زخمی شد و با جراحتی که برای قفسه سینه‌اش به وجود آمد، به قم بازگشت تا «جانباز مدافع حرم» لقب بگیرد؛ اما 26 مرداد ماه امسال، با همان زخمی که برداشته بود و به دلیل «عارضه قلبی- تنفسی حاد» چشم از جهان فرو می‌بندد و به شهادت می‌رسد.
شهادتی که البته هنوز توسط مقام‌های مسئول به رسمیت شناخته نشده است و به همین دلیل، سنگ مزاری برای او وجود ندارد. با این حال، همسرش می‌گوید که هیچ شکایتی از هیچ کس ندارد و تنها نگرانی‌اش، آینده فرزندانش است.
گفت‌و‌گوی «صبح نو» با خانم زهرا فروغی را بخوانید.
«سلام پدر مهربانم. پدر عزیزم! می دانم که تو شهید هستی. گرچه مردم به من می گویند پدرت شهید نیست. من حرف دیگران را باور نمی‌کنم و می دانم که تو شهید هستی. فقط یک حرف می‌گویم. کسانی که به من می گویند پدر شما شهید نیست؛اما من از همین آدم‌ها یک سؤال دارم. حضرت فاطمه (سها) هم وقتی که در را روی ایشان انداختند، آن موقع ایشان مجروح بود که بعد از روزها به شهادت رسید.»

این، ابتدای نامه «علیرضا» به پدرش است. پسر 12 ساله شهید «علی ناصری» که مادرش می‌گوید بیش از هرچیز دیگری، حرف‌های بقیه آزارش می‌دهد.
خانم فروغی در این باره می‌گوید:«علیرضا به پدرش خیلی حساس است. توی مدرسه خیلی وقت‌ها اذیت می‌شد. برای این که ثابت کند پدرش شهید شده است حتی توی مدرسه با بقیه حرفش هم شده است. هربار هم به من می‌گوید مامان چرا برای مزار پدر سنگ نمی‌گذارند؟ چرا بالای مزارش پرچم نمی‌گذارند؟ با مشاوران که صحبت می‌کردم، می‌گفتند این طوری علیرضا اذیت می‌شود و حتماً باید کلاس ورزش برود تا بشود این مشکل روحی را حل کرد. الان اما خدا را شکر خیلی بهتر شده است و مطمئنم به برکت شهادت پدرش و صحبت‌هایی که مرتب با او می‌کنیم، کامل رو به راه می‌شود. فاطمه چهارساله‌مان هم دائم می‌گوید بابا شهید شده و از آسمان پیش خدا دارد نگاهمان می‌کند و نباید ناراحت باشیم.» خانم فروغی البته آن قدر که نگران بچه‌ها و آینده‌شان است، نگران پیگیری شهادت همسرش توسط نهادهای مسوول و بنیاد شهید نیست:«پیگیر که هستم؛ اماخانواده ام برایم مهم‌تر از پیگیری‌های اداری است. اتفاقاً همین امروز با مسوولان برای بار چندم تماس گرفتم. خدا خیرشان بدهد. آن‌ها هم دلشان می‌سوزد؛ اما این که چرا هنوز پرونده همسرم، دست بنیاد شهید نرسیده را نمی‌دانم.»

این که شهید ناصری هنوز پس از گذشت 6 ماه از شهادتش، سنگ مزاری ندارد هم به دلیل همین پرونده‌ای است که هنوز به بنیاد شهید نرسیده است:« به ما گفتند اگر می‌خواهید ما سنگ مزار هم برایتان می‌گذاریم اما عنوان شهید نباید در سنگ مزار بیاید. بنویسید جانباز مدافع حرم؛اما چون می دانم که علیرضا با این اتفاق‌ها دوباره به هم می‌ریزد، تا الان صبر کرده‌ام بلکه مشکل حل شود. یکی از برکت‌های شهادت همسرم هم این بود که شهادت، صبر می‌دهد به آدم و خدا حواسش به خانواده شهدا هست. من مطمئنم همسرم بر اثر عوارض مجروحیتی که در سوریه داشت به شهادت رسیده است؛ اما باز هم صبر می‌کنم تا مشکلات اداری حل شود و عنوان شهید را روی سنگ مزارش بنویسیم.»

یادآوری خاطرات روز 26 مردادماه امسال، شاید برای خانم فروغی سخت‌ترین کار باشد، اما او می‌گوید که دیگر با این مساله کنار آمده است و توانسته خودش را جمع و جور کند و بی تاب نشود:«در عملیاتی که زمستان سال گذشته در سوریه بود، همسرم پشت دوشکا نشسته بود.بر اثر اصابت توپ نیروهای تکفیری به سنگر مدافعان حرم، دیوار بتنی سنگر از جا کنده شده و بخشی از این دیوار، روی قفسه سینه همسرم می افتد. آن طور که همرزمانش تعریف کرده‌اند، دیگر کسی امیدی به زنده ماندنش زیر آوار نداشته؛ اما بالاخره پیکرش را از زیر آوار بیرون می‌کشند و در بیمارستان و پس از دو-سه روز به هوش می‌آید. بعد از آن هم 6 ماه به او مرخصی می‌دهند تا حالش بهتر شود. چهار ماه و نیم، پیش ما در قم بود و کاری گرفته بود که انجام دهد. کار بنایی و ساختمانی می‌کرد. 26مردادماه حوالی ساعت 11:3٠ دقیقه برایش مشکل پیش می‌آید و می‌برندش اورژانس بیمارستان. دو ساعت بعد، یکی از بیمارستان زنگ می زند به برادرم که بیایید مریض بدحال دارید. نه اسم بیمارستان، نه نشانی؛ هیچ نشانه‌ای نداده بودند. برادر و پدرم تا حوالی ساعت 4 عصر، بعد از کلی گشتن، بالاخره رسیده بودند بالای سرش و آن موقع هم او از دنیا رفته بود.»

خانم فروغی می‌گوید دراین مدت، اتفاق‌هایی برایش پیش آمده که مطمئن است همسرش شهید شده است:«وقتی از سوریه برگشته بود، دوستانش می‌گفتند تا سه روز بعد از مجروحیتش، خون بالا می‌آورده و معلوم بود آسیب جدی به قفسه سینه‌اش وارد شده. پزشکی قانونی هم علت مرگ را عارضه حاد تنفسی- قلبی اعلام کرده است. من هم منتظرم نتیجه پیگیری‌ها اعلام شود؛ اما در این مدت، خودم هم گاهی وقت‌ها که تردید می‌کردم نکند همسرم شهید نباشد، اتفاق‌هایی برایم می‌افتاد و نشانه‌هایی می‌دیدم که الان مطمئنم همسرم به شهادت رسیده است و این اطمینان قلبی را دارم که او شهید است و الان زنده است و با ماست. هوای بچه‌هایش را هم دارد.»
فقط نگران آینده بچه‌هایم هستم
«فقط دو ماه حقوق جانبازی». این، تنها کمکی است که به گفته خانم فروغی، به حسابشان واریز شده است:« اوایل مرداد، یک بار حال همسرم بد شد و بالاخره، ۱‌۳ مرداد کمیسیون پزشکی تشکیل دادند. آنجا تایید کردند که جانباز شده است، گفتند دو ماه حقوق جانبازان به شما تعلق می‌گیرد اما تا شهادت همسرم حقوق را واریز نکردند. روزی که شهید شد، حالم خیلی بد بود و تماس گرفتم و به آنان گفتم که دیگر حقوقتان را نمی‌خواهم؛ البته آن بنده خدا پیگیری کرد و اولین حقوقش فردای آن روز واریز شد؛ اما بعد از آن، همین حقوق هم قطع شد.»

خانم فروغی می‌گوید پیگیری‌هایش هم هنوز به نتیجه نرسیده است:«بالاخره بچه‌ها بزرگ می‌شوند و بیشترین نگرانی‌ام، آینده آنهاست. یک بار زنگ زدم به مسوولی، گفتم لااقل کاری برای من جور کنید که بروم سر کار و درآمدی داشته باشم که بتوانم زندگی را بگذرانم و برای بچه‌ها پس انداز کنم. بعد از گزارشی که در خبرگزاری «ایکنا» هم از وضعیت شهید منتشر شد، چند نفری آمدند و خواستند کمکی کنند. به آنها هم گفتم اگر کاری باشد که من انجام بدهم و درآمدی داشته باشم، برایم کافی است؛ اما هنوز نتوانسته‌اند کاری بکنند.»
دوست داشت غریبانه شهید شود
خانم فروغی، درباره تشییع و خاکسپاری همسرش هم حرف‌هایی از جنس گلایه دارد:«وقتی می‌خواست برود، من مخالف بودم. همیشه می‌گفتم دلت می‌آید ما را توی مملکت غریب بگذاری و بروی؟ همیشه هم جواب می‌داد خدا بزرگ است. همیشه دلش می‌خواست در گمنامی زندگی کند و دوست نداشت برای شهادتش هم سروصدایی به پا شود؛ اما راستش مساله ای که برای من زجر آور بود ، عدم حضور مسوولان در مراسم تشییع همسرم و عدم همکاری ایشان برای خاکسپاری و بقیه مراسمش بود. علی آقا در غربت بود وغریبانه هم به سوی معبودش رفت. چیزی که آرزویش را داشت؛ اما مسوولان انصافاً برای تسکین دل پدر و مادر و بچه‌هایی که تقدیر خدا، اینچنین برایشان رقم خورده بیشتر مایه بگذارند. شهدا به هدفشان که لقای خداوند بود رسیده‌اند. اما همدردی و کم کردن رنج این فقدان دنیایی برای خانواده‌شان، کمترین کاری است که مسوولان می‌توانند بکنند.»
اصل خبرو برات آوردم که زحمت نشه بری بگردی اینم لینک خدمتتون امر دیگری بود در خدمتیم برادر
jamejamonline.ir/.../...
نقل قول کردن
+3 #622 رایحه ظهور 1395-12-08 13:21
سلام به دوستان عزیز

مطلب جدید سایت منتشر شد :

u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1358-2017-02-26-08-50-27.html
نقل قول کردن
+1 #621 javad711 1395-12-08 13:15
به نقل از عمار ولایت.:
جواد خوان . چی شد پس .

لینک این کامنت خودتونو ذکر کنید تا ببینیم اصلا این موضوع حقیقت داره یا نه .

بفرما داداش من که میدونم حوصلتون نشده نت رو بگردی بفرما
شهید مدافع حرمی که سنگ مزار ندارد
حالا بیشتر از 6 ماه از شهادتش می‌گذرد؛ اما هنوز سنگی روی مزارش نیست تا محل دفنش مشخص باشد.

به گزارش جام جم آنلاین، شهید علی ناصری اهل افغانستان و از مدافعان حرم لشکر فاطمیون بود که سال گذشته به صورت داوطلب از قم عازم سوریه شد تا در دفاع از حرم حضرت زینب (سها) و نبرد با تکفیری‌ها، دوشادوش همرزمانش بجنگد. او در صحنه نبرد، زخمی شد و با جراحتی که برای قفسه سینه‌اش به وجود آمد، به قم بازگشت تا «جانباز مدافع حرم» لقب بگیرد؛ اما 26 مرداد ماه امسال، با همان زخمی که برداشته بود و به دلیل «عارضه قلبی- تنفسی حاد» چشم از جهان فرو می‌بندد و به شهادت می‌رسد.
شهادتی که البته هنوز توسط مقام‌های مسئول به رسمیت شناخته نشده است و به همین دلیل، سنگ مزاری برای او وجود ندارد. با این حال، همسرش می‌گوید که هیچ شکایتی از هیچ کس ندارد و تنها نگرانی‌اش، آینده فرزندانش است.
گفت‌و‌گوی «صبح نو» با خانم زهرا فروغی را بخوانید.
«سلام پدر مهربانم. پدر عزیزم! می دانم که تو شهید هستی. گرچه مردم به من می گویند پدرت شهید نیست. من حرف دیگران را باور نمی‌کنم و می دانم که تو شهید هستی. فقط یک حرف می‌گویم. کسانی که به من می گویند پدر شما شهید نیست؛اما من از همین آدم‌ها یک سؤال دارم. حضرت فاطمه (سها) هم وقتی که در را روی ایشان انداختند، آن موقع ایشان مجروح بود که بعد از روزها به شهادت رسید.»

این، ابتدای نامه «علیرضا» به پدرش است. پسر 12 ساله شهید «علی ناصری» که مادرش می‌گوید بیش از هرچیز دیگری، حرف‌های بقیه آزارش می‌دهد.
خانم فروغی در این باره می‌گوید:«علیرضا به پدرش خیلی حساس است. توی مدرسه خیلی وقت‌ها اذیت می‌شد. برای این که ثابت کند پدرش شهید شده است حتی توی مدرسه با بقیه حرفش هم شده است. هربار هم به من می‌گوید مامان چرا برای مزار پدر سنگ نمی‌گذارند؟ چرا بالای مزارش پرچم نمی‌گذارند؟ با مشاوران که صحبت می‌کردم، می‌گفتند این طوری علیرضا اذیت می‌شود و حتماً باید کلاس ورزش برود تا بشود این مشکل روحی را حل کرد. الان اما خدا را شکر خیلی بهتر شده است و مطمئنم به برکت شهادت پدرش و صحبت‌هایی که مرتب با او می‌کنیم، کامل رو به راه می‌شود. فاطمه چهارساله‌مان هم دائم می‌گوید بابا شهید شده و از آسمان پیش خدا دارد نگاهمان می‌کند و نباید ناراحت باشیم.» خانم فروغی البته آن قدر که نگران بچه‌ها و آینده‌شان است، نگران پیگیری شهادت همسرش توسط نهادهای مسوول و بنیاد شهید نیست:«پیگیر که هستم؛ اماخانواده ام برایم مهم‌تر از پیگیری‌های اداری است. اتفاقاً همین امروز با مسوولان برای بار چندم تماس گرفتم. خدا خیرشان بدهد. آن‌ها هم دلشان می‌سوزد؛ اما این که چرا هنوز پرونده همسرم، دست بنیاد شهید نرسیده را نمی‌دانم.»

این که شهید ناصری هنوز پس از گذشت 6 ماه از شهادتش، سنگ مزاری ندارد هم به دلیل همین پرونده‌ای است که هنوز به بنیاد شهید نرسیده است:« به ما گفتند اگر می‌خواهید ما سنگ مزار هم برایتان می‌گذاریم اما عنوان شهید نباید در سنگ مزار بیاید. بنویسید جانباز مدافع حرم؛اما چون می دانم که علیرضا با این اتفاق‌ها دوباره به هم می‌ریزد، تا الان صبر کرده‌ام بلکه مشکل حل شود. یکی از برکت‌های شهادت همسرم هم این بود که شهادت، صبر می‌دهد به آدم و خدا حواسش به خانواده شهدا هست. من مطمئنم همسرم بر اثر عوارض مجروحیتی که در سوریه داشت به شهادت رسیده است؛ اما باز هم صبر می‌کنم تا مشکلات اداری حل شود و عنوان شهید را روی سنگ مزارش بنویسیم.»

یادآوری خاطرات روز 26 مردادماه امسال، شاید برای خانم فروغی سخت‌ترین کار باشد، اما او می‌گوید که دیگر با این مساله کنار آمده است و توانسته خودش را جمع و جور کند و بی تاب نشود:«در عملیاتی که زمستان سال گذشته در سوریه بود، همسرم پشت دوشکا نشسته بود.بر اثر اصابت توپ نیروهای تکفیری به سنگر مدافعان حرم، دیوار بتنی سنگر از جا کنده شده و بخشی از این دیوار، روی قفسه سینه همسرم می افتد. آن طور که همرزمانش تعریف کرده‌اند، دیگر کسی امیدی به زنده ماندنش زیر آوار نداشته؛ اما بالاخره پیکرش را از زیر آوار بیرون می‌کشند و در بیمارستان و پس از دو-سه روز به هوش می‌آید. بعد از آن هم 6 ماه به او مرخصی می‌دهند تا حالش بهتر شود. چهار ماه و نیم، پیش ما در قم بود و کاری گرفته بود که انجام دهد. کار بنایی و ساختمانی می‌کرد. 26مردادماه حوالی ساعت 11:3٠ دقیقه برایش مشکل پیش می‌آید و می‌برندش اورژانس بیمارستان. دو ساعت بعد، یکی از بیمارستان زنگ می زند به برادرم که بیایید مریض بدحال دارید. نه اسم بیمارستان، نه نشانی؛ هیچ نشانه‌ای نداده بودند. برادر و پدرم تا حوالی ساعت 4 عصر، بعد از کلی گشتن، بالاخره رسیده بودند بالای سرش و آن موقع هم او از دنیا رفته بود.»

خانم فروغی می‌گوید دراین مدت، اتفاق‌هایی برایش پیش آمده که مطمئن است همسرش شهید شده است:«وقتی از سوریه برگشته بود، دوستانش می‌گفتند تا سه روز بعد از مجروحیتش، خون بالا می‌آورده و معلوم بود آسیب جدی به قفسه سینه‌اش وارد شده. پزشکی قانونی هم علت مرگ را عارضه حاد تنفسی- قلبی اعلام کرده است. من هم منتظرم نتیجه پیگیری‌ها اعلام شود؛ اما در این مدت، خودم هم گاهی وقت‌ها که تردید می‌کردم نکند همسرم شهید نباشد، اتفاق‌هایی برایم می‌افتاد و نشانه‌هایی می‌دیدم که الان مطمئنم همسرم به شهادت رسیده است و این اطمینان قلبی را دارم که او شهید است و الان زنده است و با ماست. هوای بچه‌هایش را هم دارد.»
فقط نگران آینده بچه‌هایم هستم
«فقط دو ماه حقوق جانبازی». این، تنها کمکی است که به گفته خانم فروغی، به حسابشان واریز شده است:« اوایل مرداد، یک بار حال همسرم بد شد و بالاخره، ۱‌۳ مرداد کمیسیون پزشکی تشکیل دادند. آنجا تایید کردند که جانباز شده است، گفتند دو ماه حقوق جانبازان به شما تعلق می‌گیرد اما تا شهادت همسرم حقوق را واریز نکردند. روزی که شهید شد، حالم خیلی بد بود و تماس گرفتم و به آنان گفتم که دیگر حقوقتان را نمی‌خواهم؛ البته آن بنده خدا پیگیری کرد و اولین حقوقش فردای آن روز واریز شد؛ اما بعد از آن، همین حقوق هم قطع شد.»

خانم فروغی می‌گوید پیگیری‌هایش هم هنوز به نتیجه نرسیده است:«بالاخره بچه‌ها بزرگ می‌شوند و بیشترین نگرانی‌ام، آینده آنهاست. یک بار زنگ زدم به مسوولی، گفتم لااقل کاری برای من جور کنید که بروم سر کار و درآمدی داشته باشم که بتوانم زندگی را بگذرانم و برای بچه‌ها پس انداز کنم. بعد از گزارشی که در خبرگزاری «ایکنا» هم از وضعیت شهید منتشر شد، چند نفری آمدند و خواستند کمکی کنند. به آنها هم گفتم اگر کاری باشد که من انجام بدهم و درآمدی داشته باشم، برایم کافی است؛ اما هنوز نتوانسته‌اند کاری بکنند.»
دوست داشت غریبانه شهید شود
خانم فروغی، درباره تشییع و خاکسپاری همسرش هم حرف‌هایی از جنس گلایه دارد:«وقتی می‌خواست برود، من مخالف بودم. همیشه می‌گفتم دلت می‌آید ما را توی مملکت غریب بگذاری و بروی؟ همیشه هم جواب می‌داد خدا بزرگ است. همیشه دلش می‌خواست در گمنامی زندگی کند و دوست نداشت برای شهادتش هم سروصدایی به پا شود؛ اما راستش مساله ای که برای من زجر آور بود ، عدم حضور مسوولان در مراسم تشییع همسرم و عدم همکاری ایشان برای خاکسپاری و بقیه مراسمش بود. علی آقا در غربت بود وغریبانه هم به سوی معبودش رفت. چیزی که آرزویش را داشت؛ اما مسوولان انصافاً برای تسکین دل پدر و مادر و بچه‌هایی که تقدیر خدا، اینچنین برایشان رقم خورده بیشتر مایه بگذارند. شهدا به هدفشان که لقای خداوند بود رسیده‌اند. اما همدردی و کم کردن رنج این فقدان دنیایی برای خانواده‌شان، کمترین کاری است که مسوولان می‌توانند بکنند.»
اصل خبرو برات آوردم که زحمت نشه بری بگردی اینم لینک خدمتتون امر دیگری بود در خدمتیم برادر
jamejamonline.ir/.../...
نقل قول کردن
+1 #620 javad711 1395-12-08 13:11
به نقل از عمار ولایت.:
جواد خوان . چی شد پس .

لینک این کامنت خودتونو ذکر کنید تا ببینیم اصلا این موضوع حقیقت داره یا نه .

سلام
درست بگرد پیدا میکنی خبر موثقه داداش
نقل قول کردن
+2 #619 عشقم روح الله 1395-12-08 10:47
به نقل از رایحه ظهور:
روز بد سعودی‌ها در یمن
انصارالله یک کشتی جنگی و جنگنده ائتلاف سعودی را منهدم کرد
انقلابیون یمن می‌گویند در پاسخ به جنایت‌های ناتمام سعودی‌ها این‌بار یک کشتی جنگی و یک فروند جنگنده اف-16 سعودی را مورد هدف قرار دادند.

سعودی‌ها ایام بدی را در یمن می‌گذرانند. آل سعود به طور مرتب از انقلابیون یمنی سیلی می‌خورد. هنوز درد شلیک موشک به ناو المدینه و هدف قرار دادن پایگاه المزاحمیه در 40 کیلومتری ریاض التیام نیافته بود که عربستان ضربات تازه‌ای دریافت کرد. منابع یمنی می‌گویند یک کشتی جنگی و جنگنده این کشور توسط انصارالله هدف قرار داده شده است. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الیمن الیوم»، نیروهای ارتش یمن و انصارالله یک فروند کشتی جنگی دیگر وابسته به ائتلاف سعودی را در سواحل استان «الحدیده» هدف قرار دادند. یک منبع نظامی یمن در این باره گفته «یگان موشکی هدایت‌شونده ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یک فروند موشک را هنگامی به سمت کشتی جنگی عربستان شلیک کردند که این کشتی تلاش می‌کرد به سواحل منطقه الخوخه در استان الحدیده نزدیک شود. منابع یمنی می‌گویند «موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است». چند هفته پیش نیز انقلابیون یمن موفق شدند یک فروند ناوچه سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار بدهند و آن را دچار آسیب جدی کنند به طوری که عربستان آن ناوچه منهدم شده را به ساحل جده انتقال داد و از کار خارج کرد.
همزمان، فرماندهی ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان روز جمعه از سقوط یک فروند جنگنده «اف-16» اردن در خاک عربستان خبر داد و علت آن را «نقص فنی»! اعلام کرد. ساعاتی پس از انتشار این خبر، منبع نظامی وابسته به ارتش یمن به خبرگزاری یمنی «سبأ» گفت: «پدافند هوایی یمن موفق شده یک جنگنده اف-16 وابسته به ائتلاف عربستان را در جبهه نجران (در جنوب غرب عربستان) ساقط کند. این منبع یمنی اشاره‌ای به جزئیات بیشتر این حمله نکرد. اما پیشتر عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله در آخرین سخنرانی خود هشدار داده بود که پدافند هوایی کشورش از این پس جدی‌تر با حملات هوایی عربستان مقابله خواهد کرد

.................
در میان بهت و حیرت دوستان و دشمنان ، معجزه انقلاب شیعیان یمن همچنان با قدرت ادامه دارد

شمشیری که هر روز آبدیده تر می شود تا بزودی زود در لحظه موعود در خدمت نهضت جهانی اسلام باشد و اولین یاری گر در لحظات حساس آغازین

حضرت امام روح الله خمیینی(ره) ماشیشه ایم هرچه بشکنیدتیزترمی شویم
نقل قول کردن
-2 #618 امیر 1395-12-08 10:21
برادر عزیز منظور من همان پروسه ایست که امثال علی مطهری، موسوی، کروبی و ... را به ارکان نظام راه می دهد و جلوی خیلی های دیگر را می گیرد‌. منظور من متوجه خود عمار پندار و انقلابی پندارهایی است که همه چیز را برای دسته و گروه خود می خواهند و با تابلوی حمایت از رهبری کار خود را می کنند.
موضع رهبری عزیز در مورد اینها برای من روشن است.
به نقل از سعاح:
با کلیت حرف شما موافقم اما در آخر تند رفته اید۔ باوجود همه نابسامانیها ما باید بفکر مظلومیت آقا حفظه الله باشیم که میان اکثر خودیها تنها هستند و ارگانهای نظام پر است از مدعیان قلابی و علامه دهرها۔
نقل قول کردن
-1 #617 عمار ولایت. 1395-12-08 10:11
به نقل از عمار ولایت.:
لینک این تصویر رو بفرست تا مشخص بشه از کدوم منبع این مطلب رو برداشتی.
نمیدونم چرا هرچی میگردم پیدا نمیشه .

جواد خوان . چی شد پس .

لینک این کامنت خودتونو ذکر کنید تا ببینیم اصلا این موضوع حقیقت داره یا نه .
نقل قول:
به نقل از javad711:

s4.picofile.com/file/8287647526/photo_2017_02_25_23_58_50.jpg
محمد رضا و فاطمه
فرزندان شهید #ناصری از قم  
مزار شهید بعد از چند ماه 
هنوز نشانه گذاری هم نشده   
نقل قول کردن
+4 #616 رایحه ظهور 1395-12-08 10:01
شریک دزد رفیق قافله شد!
عادل الجبیر با قطعی شدن نابودی داعش به دیدار مقامات عراقی شتافت!!
همزمان با پدیدار شدن نشانه‌های غروب داعش در عراق، وزیر خارجه رژیم آل‌سعود به بغداد شتافت و به مقامات عراقی وعده همکاری علیه تروریسم را داد!

kayhan.ir/.../...

............
به نظر شما در جام جهانی پررویی مدالهای طلا و نقره و برنز را کدام یک درو خواهد کرد ؟

1- وهابیت و آل سعود
2- فتنه گران سبز و بنفش ایران
3- شیاطین صهیونیست و کدخدا
نقل قول کردن
+11 #615 رایحه ظهور 1395-12-08 09:47
روز بد سعودی‌ها در یمن
انصارالله یک کشتی جنگی و جنگنده ائتلاف سعودی را منهدم کرد
انقلابیون یمن می‌گویند در پاسخ به جنایت‌های ناتمام سعودی‌ها این‌بار یک کشتی جنگی و یک فروند جنگنده اف-16 سعودی را مورد هدف قرار دادند.

سعودی‌ها ایام بدی را در یمن می‌گذرانند. آل سعود به طور مرتب از انقلابیون یمنی سیلی می‌خورد. هنوز درد شلیک موشک به ناو المدینه و هدف قرار دادن پایگاه المزاحمیه در 40 کیلومتری ریاض التیام نیافته بود که عربستان ضربات تازه‌ای دریافت کرد. منابع یمنی می‌گویند یک کشتی جنگی و جنگنده این کشور توسط انصارالله هدف قرار داده شده است. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الیمن الیوم»، نیروهای ارتش یمن و انصارالله یک فروند کشتی جنگی دیگر وابسته به ائتلاف سعودی را در سواحل استان «الحدیده» هدف قرار دادند. یک منبع نظامی یمن در این باره گفته «یگان موشکی هدایت‌شونده ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یک فروند موشک را هنگامی به سمت کشتی جنگی عربستان شلیک کردند که این کشتی تلاش می‌کرد به سواحل منطقه الخوخه در استان الحدیده نزدیک شود. منابع یمنی می‌گویند «موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است». چند هفته پیش نیز انقلابیون یمن موفق شدند یک فروند ناوچه سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار بدهند و آن را دچار آسیب جدی کنند به طوری که عربستان آن ناوچه منهدم شده را به ساحل جده انتقال داد و از کار خارج کرد.
همزمان، فرماندهی ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان روز جمعه از سقوط یک فروند جنگنده «اف-16» اردن در خاک عربستان خبر داد و علت آن را «نقص فنی»! اعلام کرد. ساعاتی پس از انتشار این خبر، منبع نظامی وابسته به ارتش یمن به خبرگزاری یمنی «سبأ» گفت: «پدافند هوایی یمن موفق شده یک جنگنده اف-16 وابسته به ائتلاف عربستان را در جبهه نجران (در جنوب غرب عربستان) ساقط کند. این منبع یمنی اشاره‌ای به جزئیات بیشتر این حمله نکرد. اما پیشتر عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله در آخرین سخنرانی خود هشدار داده بود که پدافند هوایی کشورش از این پس جدی‌تر با حملات هوایی عربستان مقابله خواهد کرد.
واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی
پس از اینکه منابع رسمی عربستان علت سقوط جنگنده اف-16 ائتلاف سعودی را نقص فنی اعلام کردند، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، ضمن به سخره گرفتن این ادعا نوشتند، این جنگنده ساقط شده، از سوی پدافند یمنی‌ها هدف قرار گرفته است.
اردن از جمله کشورهایی است که به دلیل داشتن بحران شدید اقتصادی، در ائتلاف سعودی‌ها علیه مردم یمن مشارکت دارد.

.................
در میان بهت و حیرت دوستان و دشمنان ، معجزه انقلاب شیعیان یمن همچنان با قدرت ادامه دارد

شمشیری که هر روز آبدیده تر می شود تا بزودی زود در لحظه موعود در خدمت نهضت جهانی اسلام باشد و اولین یاری گر در لحظات حساس آغازین
نقل قول کردن
+7 #614 رایحه ظهور 1395-12-08 09:44
پوست موز

گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ذخایر اورانیوم ایران بسیار بسیار کمتر از میزانی است که در مذاکرات هسته‌ای روی آن توافق شده بود.
گفتم: یعنی دولتمردان کشورمان خیلی بیشتر از آنچه حریف انتظار داشت به آنها امتیاز داده‌اند! قرار بود 300 کیلو اورانیوم غنی شده داشته باشیم ولی اکنون فقط 100 کیلوگرم داریم!
گفت: تازه سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان به جای اینکه توضیح بدهد چرا نزدیک به 200 کیلوگرم از ذخایر اورانیوم را بیشتر از آنچه در توافق هسته‌ای آمده بود از بین برده‌اند، با افتخار اعلام می‌کند که این نشان می‌دهد ایران به تعهدات خود پایبند بوده است!
گفتم: با این حساب اگر باقیمانده سانتریفیوژها را هم از دور خارج کنیم و علاوه بر بتن‌ریزی در راکتور اراک، در ورودی نطنز و فردو را هم گِل بگیریم نشانه آن است که کاملا به تعهدات خود پایبند بوده‌ایم؟!
گفت: کاش افرادی را در امور هسته‌ای به کار می‌گرفتیم که ضعف را قوت و زیان را سود جلوه ندهند! و از حریف گول نخورند!
گفتم: چه عرض کنم؟! طرف در پیاده‌رو یک پوست موز دید، با ناراحتی گفت؛ ای بابا! باز هم که باید زمین بخورم!

..................
با این تفاصیل اگر در آینده اخبار تکان دهنده ای از مسئولان مذاکره کننده شنیدید اصلا تعجب نکنید!

اینها احمقها یا زیرکانی! هستند که از گل به خودی نه تنها ناراحت نمی شوند بلکه دور شادی و افتخار هم می زنند!
نقل قول کردن
+8 #613 صادق 1395-12-08 09:42
استاد فاطمي نيا:

وقت ظهور امام زمان عليه السلام از اسرار الهي است و لذا فرموده اند :
" كذب الوقّاتون "
(دروغ گفته اند تعيين كنندگان وقت ظهور!)
اما بعض بزرگاني را كه زيارت كرده ايم _ بدون اينكه وقت مشخصي معين كنند _اجمالا
گفته اند :
"فرج ، نزديك است"
يعني بيشتر مدت غيبت سپري شده است و مقدار كمتري مانده است ، اما اينكه چه زماني محقق ميشود را هيچكس نميداند!
وظيفه ي ما دعا كردن براي ظهور و سلامتي مولايمان امام زمان عليه السلام است
دعاي شريف "اللهم كن لوليّك الحجّه بن الحسن..." را روزي چند مرتبه با اخلاص بخوانيد

@dastannhaykotah
نقل قول کردن
+14 #612 رایحه ظهور 1395-12-08 09:41
اوج ادب و شفافیت دولتمردان روحانی :

وزیر صنعت: به کسی ربطی ندارد در قراردادهای محرمانه ما چه می‌گذرد!

kayhan.ir/fa/news/98801
.....
البته از مدیران اشرافی رفاه زده انتظاری هم جز این نیست ، خودخواهانی که فقط خود را می بینند و بویی از انسانیت و فداکاری نبرده اند
نقل قول کردن
+1 #611 سعاح 1395-12-08 09:07
به نقل از امیر:
یعنی واقعا ایشون‌فکر می کند نشست جمنا ایجاد حس خطر کرده برای رئیس جمهور؟؟؟؟!!!!
البته نتیجه اینگونه تحلیل ها می شود مجلس فعلی و دولت فعلی و باید تاسف خورد به حال جریان خود انقلابی خوانده که چنین‌تحلیل گر هایی دارند.
اگر با ایشان رابطه ای دارید از قول من‌ به ایشان بگوئید یک مقدار بیشتر در خیابان بین مردم راه برود تا واقعیت امور به دستش بیاید بعد به خود اجازه بدهد در مورد امور جاری تحلیل بنویسد... در ضمن به ایشان گوشزد بفرمائید که اگر امور با همان فرمان قبلی و فعلی پیش برود، همه تحلیل هایی که دار و دسته ایشان نثار رئیس جمهور فعلی کردند با یک حرکت مچاله خواهد شد و ایشان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت خواهد شد و رئیس جمهور ۴ سال آینده خواهد بود.... مگر اینکه نظام بخواهد دوباره به عدالت و خدمت به مردم مظلوم فکر کند.۳

با کلیت حرف شما موافقم اما در آخر تند رفته اید۔ باوجود همه نابسامانیها ما باید بفکر مظلومیت آقا حفظه الله باشیم که میان اکثر خودیها تنها هستند و ارگانهای نظام پر است از مدعیان قلابی و علامه دهرها۔
نقل قول کردن
-1 #610 امیر 1395-12-08 08:41
یعنی واقعا ایشون‌فکر می کند نشست جمنا ایجاد حس خطر کرده برای رئیس جمهور؟؟؟؟!!!!
البته نتیجه اینگونه تحلیل ها می شود مجلس فعلی و دولت فعلی و باید تاسف خورد به حال جریان خود انقلابی خوانده که چنین‌تحلیل گر هایی دارند.
اگر با ایشان رابطه ای دارید از قول من‌ به ایشان بگوئید یک مقدار بیشتر در خیابان بین مردم راه برود تا واقعیت امور به دستش بیاید بعد به خود اجازه بدهد در مورد امور جاری تحلیل بنویسد... در ضمن به ایشان گوشزد بفرمائید که اگر امور با همان فرمان قبلی و فعلی پیش برود، همه تحلیل هایی که دار و دسته ایشان نثار رئیس جمهور فعلی کردند با یک حرکت مچاله خواهد شد و ایشان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت خواهد شد و رئیس جمهور ۴ سال آینده خواهد بود.... مگر اینکه نظام بخواهد دوباره به عدالت و خدمت به مردم مظلوم فکر کند.
به نقل از التماس دعای فرج:
از کانال مهدی محمدی:

رييس جمهور آشكارا عصباني است. صاحب دولت است و ٣٠٠ هزار مدير و كارگزار در سراسر كشور دارد، آن وقت از احتمال مداخله ديگران در انتخابات حرف مي زند! يحتمل، اصلي ترين نقطه نگراني او اين است كه پس از نشست پنجشنبه #جبهه_مردمي افسانه بي رقيب بودن او پايان يافته است و حالا ديگر ملت مي دانند يك جبهه بزرگ و متحد مطالبات و اعتراضات آنها را در مقابل دولتي كه در توئيتر فعال تر است تا در دنياي حقيقي، نمايندگي خواهد كرد. ابتكار عمل اكنون جايي بيرون دولت است. اين را برخي دولتي ها هم حتي فهميده اند و به همين دليل هم هست كه به فكر "خلاص شدن از مخمصه روحاني" افتاده اند.
@mahdi_mohammadi61
t.me/mahdi_mohammadi61/1354


_____________________________________________________________


از کانال نسل سومی:

مواضع مختلف نسبت به #جمنا

عده ای از #جریان_انقلابی به این #حرکت_جدید که ممکن است در صورت موفقیت و داشتن نگاه بلند مدت، راه ناتمام #حزب_جمهوری را تمام کند و #رفتار_تشکیلاتی را در #جریان_انقلابی نهادینه سازد، دل بسته اند و دل داده اند و با تمام قوا پای کار آمده اند.
عده ای هم از #جریان_انقلابی هر چند به این #حرکت_جدید دل نبسته اند و باور بلند مدت ندارند، اما به خاطر جبران مافات و شدت خطر پیش رو، تمام قد پای کار آمده اند.
عده ای دیگر هم از #جریان _انقلابی که خاطره خوشی از برخی چهره ها به خاطر برخی اشتباهات گذشته ندارند، فعلا سکوت کرده اند و موضعی نگرفته اند تا ببینند اوضاع چه خواهد شد، هر چند رسانه های مقابل دوست دارند سکوت آنها را به تفسیر خود، منفی معنا کند.

و اما در این میان سه طیف دیگر هم وجود دارند...
عده ای که تئوری سیاسیشان #هر_روز_به_رنگی_بت_عیار_درآید است و به تبع آن امروز با اوضاع اسفناک #دولت در افکار عمومی، #جریان_انقلابی را به مراد نزدیکتر می بینند و #جمنا دوست شده اند و بی شک باید در ادامه راه از آنها حذر کرد.

طیف منتسب به #دکتر_احمدی_نژاد که تداوم حیات سیاسی و اجتماعی خود را در شکست #جریان_انقلابی می بینند و از هیچ کوششی برای #جمنا کشی و تفرقه اندازی مضایقه نمی کنند.

و در نهایت #اصلاحات و #اعتدال که در اندرونی صبح و شام به #جمنا شناسی مشغول اند و در بیرون وانمود می کنند که اتفاق خاصی رخ نداده است.

اما در این میان، تضایف و هم افزایی #احمدی_نژادی_ها و #دولتی_ها در تخریب #جریان_انقلابی قابل توجه است.
t.me/nasle_sevom/171

۳
نقل قول کردن
+2 #609 امیر 1395-12-08 08:31
امان از مراد تراشی و تبعیت چشم و گوش بسته و عدم تحمل حق.
لعنت بر حزب و دسته پرستی.
به نقل از التماس دعای فرج:
سلام

امان از فرقه ها... امان از فرقه ها... :(

بلایی سر انسان می آورد که بیّنات عقلی را هم نمی بیند؛ آفتاب را هم نمی بیند.

خداوند علامه مصباح را حفظ کند.

__________________________________________________

سلام

چون از نسل کوروش نیست. چون ملاک برتری بر اسلام و ایمان و تقوا نیست، بر نژاد آریایی و نسب کوروش است! :(

لعنت بر نژادپرستی...

___________________________________________________

سلام

پانصد میلیون ریال شاید به عقل جور آید، ولی پانصد میلیون تومان به عقل جور در نمی آید.


zz:

e
نقل قول کردن
-1 #608 سعاح 1395-12-08 05:49
به نقل از منتظر واقعی ظهور:
دوستان سلام، ان شاءالله همگی سلامت و موفق باشین، سفر 9 روزه ملک سلمان به اندونزی با اون هگه خدم و حشم و هزینه های سنگین رو امروز در اخبار داشتیم. آیا پسرش محمد قرار کاری در ریاض انجام بده؟ دوستان نظراتشون رو بگذارن.
اللهم عجل الولیک الفرج. انشاءالله.

سلام
احتمالش هست اما ظاهر قضیه اینست که میگویند سلمان برای جلب سرمایه اندونیزی به اونجا سفر کرده است تا بتواند با کلاه گذاشتن سر تاجران کلان سنی العقیده اندونیزی سلطنت روبه افول خود رو کمی دوام ببخشد۔
نقل قول کردن
-4 #607 التماس دعای فرج 1395-12-08 03:10
به نقل از javad711:
........
........
بیان این خبر در تریبون نماز جمعه یعنی دال بر صحت خبر یعنی واقعیت فهمیدی عزیزم نماینده ولی فقیه نمیاد خبر کذب رو از پشت تریبون نماز جمعه اعلام کنه نماز جمعه یعنی نماز سیاسی الهی -- هنوزم مشکوکی وبه عقل جنابتان جور در نمیاد :-O @-) *-:)

سلام

من تسلیمم... L-)

کاش دوستان بهاری هم اعتقادشان نسبت به ائمه ی جمعه مثل شما بود.

www.google.com/.../


*-msz
نقل قول کردن
+4 #606 javad711 1395-12-08 01:39
به نقل از التماس دعای فرج:
سلام

امان از فرقه ها... امان از فرقه ها... :(

بلایی سر انسان می آورد که بیّنات عقلی را هم نمی بیند؛ آفتاب را هم نمی بیند.

خداوند علامه مصباح را حفظ کند.

__________________________________________________

سلام

چون از نسل کوروش نیست. چون ملاک برتری بر اسلام و ایمان و تقوا نیست، بر نژاد آریایی و نسب کوروش است! :(

لعنت بر نژادپرستی...

___________________________________________________

سلام

پانصد میلیون ریال شاید به عقل جور آید، ولی پانصد میلیون تومان به عقل جور در نمی آید.


zz:

اخوی ببخشید شاید این رقم به عقل شما جور در نیاد در ظاهر تعداد 25 نفر به عقل هیچکس جور در نمیاد اما مهم اینه که به جیب بعضیا که باید جور در بیاد . میاد یه سوال مگه آقایونی که حقوق 75 ملیون در ماه یا 120 ملیون در ماه بعضا کم وبیش مگر اونه هم به عقل منو شما جور میامد .قطعا نه اما واقعیت داشت وبه جیب اقایون جور اومد واینک این خبر نهار نجومی اگه به صدق خبر مشکوکی این لینک خبر titre1.ir/.../... ببین کار به کجا کشیده که امام جمعه کرج در بیان خطبه اعلام کرده که آقایان به چه مجوزی لایحه داده و تصویب کردند پول جیب مردم برای ناهار ۵۰۰ میلیونی هزینه شود! بیان این خبر در تریبون نماز جمعه یعنی دال بر صحت خبر یعنی واقعیت فهمیدی عزیزم نماینده ولی فقیه نمیاد خبر کذب رو از پشت تریبون نماز جمعه اعلام کنه نماز جمعه یعنی نماز سیاسی الهی -- هنوزم مشکوکی وبه عقل جنابتان جور در نمیاد :-O @-) *-:)
نقل قول کردن
+10 #605 مهرداد/بچه مثبت 1395-12-08 01:12
مولا علی(ع): مرگ نابود کننده لذّت‏‌ها و دور کننده اهداف شماست و دشمنی او پیاپی و تیرش خطا نمی‏‌کند.


سخن امام علی(ع) درباره ضرورت یاد مرگ در خطبه 230 نهج البلاغه:
امام علی علیه السلام فرمودند: مرگ دیدار کننده‌ای دوست نداشتنی، هماوردی شکست ناپذیر و کینه توزی است که بازخواست نمی‌‏شود.
مشرق- امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: مرگ نابود کننده لذّت‏‌ها، تیره کننده خواهش‏‌های نفسانی، و دور کننده اهداف شماست، مرگ دیدار کننده ‌ای دوست نداشتنی، هماوردی شکست ناپذیر و کینه توزی است که بازخواست نمی ‌شود،
دام‏‌های خود را هم اکنون بر دست و پای شما آویخته، و سختی‏‌هایش شما را فرا گرفته، و تیرهای خود را به سوی شما پرتاب کرده است.
قهرش بزرگ، و دشمنی او پیاپی و تیرش خطا نمی‏‌کند.
چه زود است که سایه‏‌های مرگ، و شدّت دردهای آن، و تیرگی‏‌های لحظه جان کندن، و بیهوشی سکرات مرگ، و ناراحتی و خارج شدن روح از بدن، و تاریکی چشم پوشیدن از دنیا، و تلخی خاطره‏‌ها، شما را فرا گیرد....

متن حدیث:
فَإِنَّ اَلْمَوْتَ هَادِمُ لَذَّاتِکُمْ وَ مُکَدِّرُ شَهَوَاتِکُمْ وَ مُبَاعِدُ طِیَّاتِکُمْ زَائِرٌ غَیْرُ مَحْبُوبٍ وَ قِرْنٌ غَیْرُ مَغْلُوبٍ وَ وَاتِرٌ غَیْرُ مَطْلُوبٍ قَدْ أَعْلَقَتْکُمْ حَبَائِلُهُ وَ تَکَنَّفَتْکُمْ غَوَائِلُهُ وَ أَقْصَدَتْکُمْ مَعَابِلُهُ وَ عَظُمَتْ فِیکُمْ سَطْوَتُهُ وَ تَتَابَعَتْ عَلَیْکُمْ عَدْوَتُهُ وَ قَلَّتْ عَنْکُمْ نَبْوَتُهُ فَیُوشِکُ أَنْ تَغْشَاکُمْ دَوَاجِی ظُلَلِهِ وَ اِحْتِدَامُ عِلَلِهِ وَ حَنَادِسُ غَمَرَاتِهِ وَ غَوَاشِی سَکَرَاتِهِ وَ أَلِیمُ إِرْهَاقِهِ وَ دُجُوُّ أَطْبَاقِهِ وَ جُشُوبَةُ مَذَاقِهِ ....
منبع: نهج البلاغه؛ خطبه 230
www.mashreghnews.ir/fa/news/212395/

احادیث یاد مرگ
www.hadithlib.com/rolls/view/2800035

حاشیه ها و تصاویر جدید از مراسم تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی + جزئیات
shahrematlab.com/%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C
zz:
نقل قول کردن
+1 #604 عمار ولایت. 1395-12-08 01:05
به نقل از javad711:
s4.picofile.com/file/8287647526/photo_2017_02_25_23_58_50.jpg
محمد رضا و فاطمه
فرزندان شهید #ناصری از قم :((
مزار شهید بعد از چند ماه
هنوز نشانه گذاری هم نشده :-O :-S
نکند عده ای باور کرده اند
که حال بد #خوزستان
تقصیر اینهاست⁉️ :-$
#شهدای_غریب_فاطمیون

جناب رئیس جمهور این روزها در تمام میتینگهایت ادعا میکنی که شرمنده مردم نیستی
انشاالله که اون دنیا هم چنین صراحت کلامی برات باقی بمونه واون ور هم شرمنده نباشی
بخصوص فرزندان شهدای مدافع حرم :-$ :-$

لینک این تصویر رو بفرست تا مشخص بشه از کدوم منبع این مطلب رو برداشتی.
نمیدونم چرا هرچی میگردم پیدا نمیشه .
نقل قول کردن
-7 #603 التماس دعای فرج 1395-12-08 00:40
به نقل از مهران:
بسم الله الرحمن الرحیم
.....
......
واقعا باید برای خودمان و همه ی مردم و بخصوص جوانان متدین دعا کنیم تا در دام فرقه سازان نیافتند .
من جزوات احمد الحسن را خوانده ام و واقعا جوان جویای مهدی علیه السلام فریفته ی این ادعاها شده و دل از کف می دهد .
......
.........
آمین

سلام

امان از فرقه ها... امان از فرقه ها... :(

بلایی سر انسان می آورد که بیّنات عقلی را هم نمی بیند؛ آفتاب را هم نمی بیند.

خداوند علامه مصباح را حفظ کند.

__________________________________________________


به نقل از خادم الرضاع:
خاک بر سرمون کنیم که فقط حرف میزنیم ۰۰۰مگر این شهید با شهدای سپاه فرقش چی ??کدوم گوری مسؤولین بنیاد شهید قم بسر میبرند ۰۰۰ X(
u:313

سلام

چون از نسل کوروش نیست. چون ملاک برتری بر اسلام و ایمان و تقوا نیست، بر نژاد آریایی و نسب کوروش است! :(

لعنت بر نژادپرستی...

___________________________________________________


به نقل از javad711:
اگه هر پرس غذای رئيس‌جمهوری رو ۲۰ تومن بگیریم، ۵۰۰میلیون رو تقسیم کنیم به ۲۰ تومن میشه ۲۵هزارپرس! یعنی هیئت همراه رئیس25هزار نفر بودن؟! یا ۲۵ نفر بودن به اندازه 25هزار نفر خوردن؟! :-S @-) :-O *-:) :-$


سلام

پانصد میلیون ریال شاید به عقل جور آید، ولی پانصد میلیون تومان به عقل جور در نمی آید.


zz:
نقل قول کردن
+7 #602 javad711 1395-12-08 00:26
به نقل از خادم الرضاع:
خاک بر سرمون کنیم که فقط حرف میزنیم ۰۰۰مگر این شهید با شهدای سپاه فرقش چی ??کدوم گوری مسؤولین بنیاد شهید قم بسر میبرند ۰۰۰ X(
u:313

جدا نمیدانید مسئولین کدو م گوریند سر سفره نهار نهار 500 ملیون تومنی خبر وعکسشو چندتا کامنت پائینتر گزاشتم
اثرات =فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ شکمی که مال حرام بره توش دیگه رحمی نمیمونه مروتی نمیمونه وهمین طور یاد وخاطره وتجلیل از شهدا نمیمونه
نقل قول کردن
+8 #601 وادی السلام 1395-12-08 00:22
رهبری چند روز قبل: ... مردم گله مندند

روحانی امروز : خداروشکر شرمنده مردم نشدیم..
نقل قول کردن
+11 #600 خادم الرضاع 1395-12-08 00:13
به نقل از javad711:

محمد رضا و فاطمه
فرزندان شهید #ناصری از قم :((
مزار شهید بعد از چند ماه
هنوز نشانه گذاری هم نشده :-O :-S
نکند عده ای باور کرده اند
که حال بد #خوزستان
تقصیر اینهاست⁉️ :-$
#شهدای_غریب_فاطمیون

جناب رئیس جمهور این روزها در تمام میتینگهایت ادعا میکنی که شرمنده مردم نیستی
انشاالله که اون دنیا هم چنین صراحت کلامی برات باقی بمونه واون ور هم شرمنده نباشی
بخصوص فرزندان شهدای مدافع حرم :-$ :-$

خاک بر سرمون کنیم که فقط حرف میزنیم ۰۰۰مگر این شهید با شهدای سپاه فرقش چی ??کدوم گوری مسؤولین بنیاد شهید قم بسر میبرند ۰۰۰ X(
u:313
نقل قول کردن
+13 #599 javad711 1395-12-08 00:04

محمد رضا و فاطمه
فرزندان شهید #ناصری از قم :((
مزار شهید بعد از چند ماه
هنوز نشانه گذاری هم نشده :-O :-S
نکند عده ای باور کرده اند
که حال بد #خوزستان
تقصیر اینهاست⁉️ :-$
#شهدای_غریب_فاط میون

جناب رئیس جمهور این روزها در تمام میتینگهایت ادعا میکنی که شرمنده مردم نیستی
انشاالله که اون دنیا هم چنین صراحت کلامی برات باقی بمونه واون ور هم شرمنده نباشی
بخصوص فرزندان شهدای مدافع حرم :-$ :-$
نقل قول کردن
0 #598 التماس دعای فرج 1395-12-08 00:00
از کانال مهدی محمدی:

رييس جمهور آشكارا عصباني است. صاحب دولت است و ٣٠٠ هزار مدير و كارگزار در سراسر كشور دارد، آن وقت از احتمال مداخله ديگران در انتخابات حرف مي زند! يحتمل، اصلي ترين نقطه نگراني او اين است كه پس از نشست پنجشنبه #جبهه_مردمي افسانه بي رقيب بودن او پايان يافته است و حالا ديگر ملت مي دانند يك جبهه بزرگ و متحد مطالبات و اعتراضات آنها را در مقابل دولتي كه در توئيتر فعال تر است تا در دنياي حقيقي، نمايندگي خواهد كرد. ابتكار عمل اكنون جايي بيرون دولت است. اين را برخي دولتي ها هم حتي فهميده اند و به همين دليل هم هست كه به فكر "خلاص شدن از مخمصه روحاني" افتاده اند.
@mahdi_mohammadi61
t.me/mahdi_mohammadi61/1354


_____________________________________________________________


از کانال نسل سومی:

مواضع مختلف نسبت به #جمنا

عده ای از #جریان_انقلابی به این #حرکت_جدید که ممکن است در صورت موفقیت و داشتن نگاه بلند مدت، راه ناتمام #حزب_جمهوری را تمام کند و #رفتار_تشکیلاتی را در #جریان_انقلابی نهادینه سازد، دل بسته اند و دل داده اند و با تمام قوا پای کار آمده اند.
عده ای هم از #جریان_انقلابی هر چند به این #حرکت_جدید دل نبسته اند و باور بلند مدت ندارند، اما به خاطر جبران مافات و شدت خطر پیش رو، تمام قد پای کار آمده اند.
عده ای دیگر هم از #جریان _انقلابی که خاطره خوشی از برخی چهره ها به خاطر برخی اشتباهات گذشته ندارند، فعلا سکوت کرده اند و موضعی نگرفته اند تا ببینند اوضاع چه خواهد شد، هر چند رسانه های مقابل دوست دارند سکوت آنها را به تفسیر خود، منفی معنا کند.

و اما در این میان سه طیف دیگر هم وجود دارند...
عده ای که تئوری سیاسیشان #هر_روز_به_رنگی _بت_عیار_درآید است و به تبع آن امروز با اوضاع اسفناک #دولت در افکار عمومی، #جریان_انقلابی را به مراد نزدیکتر می بینند و #جمنا دوست شده اند و بی شک باید در ادامه راه از آنها حذر کرد.

طیف منتسب به #دکتر_احمدی_نژا د که تداوم حیات سیاسی و اجتماعی خود را در شکست #جریان_انقلابی می بینند و از هیچ کوششی برای #جمنا کشی و تفرقه اندازی مضایقه نمی کنند.

و در نهایت #اصلاحات و #اعتدال که در اندرونی صبح و شام به #جمنا شناسی مشغول اند و در بیرون وانمود می کنند که اتفاق خاصی رخ نداده است.

اما در این میان، تضایف و هم افزایی #احمدی_نژادی_ها و #دولتی_ها در تخریب #جریان_انقلابی قابل توجه است.
t.me/nasle_sevom/171
نقل قول کردن
+12 #597 javad711 1395-12-07 23:57



واردات 6هزار تن نوشابه همزمان با رکود صنایع داخلی!

از جمله دستاوردهای #برجام، اجبار به خریدن چیزهائیه که توان تولیدش رو داریم!
نقل قول کردن
+4 #596 javad711 1395-12-07 23:49
چرا کسی این صحبت های امام خمینی (ره) را منتشر نمیکند؟!
~x( ~x(
که وصف حال این روزها و این ریخت وپاش هاست @-) @-)
s2.picofile.com/file/8287646250/video_2017_02_25_23_02_47.mov.html

جهت دیدن این مهم بروی لینک کلیک فرمائید
نقل قول کردن
+17 #595 javad711 1395-12-07 23:43
واقعا حسن کلید مردم رو چی فرض کرده...
نقل قول کردن
+12 #594 javad711 1395-12-07 23:38
اگه هر پرس غذای رئيس‌جمهوری رو ۲۰ تومن بگیریم، ۵۰۰میلیون رو تقسیم کنیم به ۲۰ تومن میشه ۲۵هزارپرس! یعنی هیئت همراه رئیس25هزار نفر بودن؟! یا ۲۵ نفر بودن به اندازه 25هزار نفر خوردن؟! :-S @-) :-O *-:) :-$

نقل قول کردن
+14 #593 javad711 1395-12-07 23:33
تفاوت را احساس کنید!
شرمندگی مقام معظم رهبری از بیکاری یک جوان...
روحانی: به وعده هایمان عمل کردیم و شرمنده مردم نشدیم
!! @-) @-)

نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد