رایحه ظهور

متن پرسش و پاسخ از علامه کورانی در مورد مهدویت و ظهور - قسمت دوم + فایل صوتی

سلاح حضرت مهدی سلام الله علیه از سلاح های همان عصر است . اما خود ایشان اسلحه مخصوصی دارند... " لیرکب السحاب و یلقی فی الاسباب غیره..." غیره دلالت بر این دارد که سلاح های دیگری هم دارد. و معجزه هم دارد. از هر سه در جای خود استفاده میکند.

» ابتدای نظرات (1310)

 

(پرسش و پاسخ از علامه کورانی در موضوع مهدویت و ظهور - بهار 95- مراسم اعتکاف)

 

_می گویند زمین بدون حجت نمی ماند و بعد از امام زمان ارواحنا فدا امامان دیگر هم رجعت میکند. مسئله رجعت و ظهور چه ارتباطی دارند؟

رجعت. باید بگوئیم که در زمان حضرت علم خیلی پیشرفت میکند و رفت و آمد به جاهای دیگر معمولی می شود. 7 زمین داریم که 5 تای آنها آبادی و دو تا آباد نیست. رفت و آمد به این زمین ها داریم. یعنی در باز میشود به عوالم دیگر. رجعت یعنی از آخرت اولین کسی که رجوع میکند بعد از حضرت، امام حسین علیه السلام است که حکومت میکند تا اینکه پیر می شود و فوت میکند و سرجایش هم دفن می شود. این رجعت است. رجعت یعنی درها باز می شود به عوامل دیگر و رفت و آمد می شود. رسول الله و علی علیه السلام بارها برای کار می آیند و برمیگردند. یه رجعتی داریم برای تعدادی از مردم. " لا يرجع الي الدنيا الا من محض الايمان محضا، أو محض الکفر محضا " رجعت داریم در اول وقت ظهور حضرت. اینها که از قبرها بلند میشوند برای یاری حضرت. اینها از اصحاب حضرتند. رجعت اصحاب کهف هم داریم. رجعتی هم داریم که بعدا میشه. برنامه ای خداوند تبارک و تعالی داره که از عوامل دیگر یا عالم آخرت رفت و آمد به عالم ما می شود...

 

_ کسی که دعای عهد 40 روز میخواند با توجه به روایت و وعده امام صادق علیه السلام جزء یاران حضرت می شویم؟

 درسته. به وعده امام صادق علیه السلام جزء یاران مخصوص حضرت میشویم ولی گاهی ما خرابش میکنیم. این دعای عهد مقتضی دارد. مقتضی ست. مقتضی است که من را بلند کند به این مقام. ولی اگر من خیلی سنگینم یک خرده بلند می کند و این تاثیرش بر حسب اشخاص متفاوت است. دعای عهد به بعضی اصحاب حضرت موثر است و جزء یاران حضرت می شوند و برخی نه.

 

_  شیطان چه وقت گردن زده می شود؟ ظاهرا یک سری از روایات به امیرالمومنین علیه السلام اشاره دارد و برخی امام زمان عج.

با آمدن پیغمبر و امیرالمومنین علیه السلام در دولت امام مهدی علیه السلام شیطان کشته می شوند، ولی شر میمانند... منابع شر، خود انسان، مردم و ابلیس هستند. یکی از منابع شر(شیطان) نابود می شود، یعنی شر کمتر می شود. اما شر می ماند و و ثواب و عقاب هم به نسبت کمتر می شود...

 

_ آیا حتما باید منتظر عاشورایی باشیم که شنبه ست و احتمال دیگر قطعا ممکن نیست؟

حدیث به نظر بنده صحیح است که روز ظهور حضرت روز شنبه روز عاشورا و سال فرد قمری ست.

 

_ سفیانی یک فرد است یا تفکر؟

فرد است. حاکم سوریه،فلسطین، اردن است و دشمن سرسخت امام سلام الله علیه که پیمان با یهود و غربی ها دارد و از فرزندان معاویه است.

 

_ این فرمایش رهبری که فرموند تا 25 سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت آیا ربطی به این مسائل ظهور دارد یا خیر؟

می شود. خدا حغظ کند سید حسن نصر الله را. گفت اسرائیل قبل از ظهور حضرت نابود نمی شود؟ گفتم بر حسب فهم من به دست حضرت نابود می شود. دلالت های مختلف آورد که قبل از ظهور حضرت است... گفتیم ان شاء لله امیدواریم. گفتیم هم شما سید هستید و هم همتتان بالاست ان شاء لله که با وارد شدن به قدس مقدمه ظهور حضرت باشد...

 

_ سلاح های زمان حضرت مهدی عج چگونه ست؟ میگویند سلاح های اتوماتیک از کار می افتند و فقط شمشیر است. این درسته؟

خیر. سلاح حضرت مهدی سلام الله علیه از سلاح های همان عصر است . اما خود ایشان اسلحه مخصوصی دارند... " لیرکب السحاب و یلقی فی الاسباب غیره..." غیره دلالت بر این دارد که سلاح های دیگری هم دارد. و معجزه هم دارد. از هر سه در جای خود استفاده میکند.

 

_ سوالات مکتوب مغتکفین همینها بود و سوال شفاهی این است که با توجه به فرمایش رهبری در نابودی اسرائیل در 25 سال آینده و همچنین پیش بینی شما در نابودی وهابیت در 8 سال اینده آیا اینها قابل جمع است؟

بله. بله قابل جمع است. شاید مثلا اسرائیل نابود شود و امام وارد قدس شود.

 

_ فتنه ای که بعد از حضور حضرت در کوفه و بدست شیعیان رخ میدهد که میگویند تولی را قبول دارند و تبری را قبول ندارند چیست؟ توضیح میفرمائید؟

بله. اینها وحدت را بد میفهمند. وحدتی که ما میفهمیم و امام خمینی ره مطرح کرد، وحدت با سنی ها وحدت سیاسی ست... در آزادی مذهب. در لبنان بنده به بعضی از علمای سنی ها میگویم درباره وحدت، چه اشکال دارد به ما آزادی بدهید. بچه های شما و ما بیایند عملیات علیه اسرائیل انجام دهند، وقتی به مرز اسرائیل رسیدند بچه های شیعه بگویند یا الله یا محمد یا علی و بچه های شما بگویند یا الله یا محمد یا عمر، چه اشکال دارد؟ آزادی بدهیم به مردم. در وحدت ما با سنی ها یک ذره از مذهب ما تنزل نمیکنیم. خودشان هم تمسک کنند به مذهبشان. ما تولی و تبری داریم. اصلا مذهب ما قائل است بر تولی و تبری. اسلام بر تولی و تبری تاکید دارد. میگویند شما چرا همیشه از تبری می گویید؟ گفتم ایا شما می توانید بگوئید اشهد إلا الله؟ گفت خیر، اشهد ان لا اله الا الله. گفتم لا اله یعنی چی؟ تولی ست. الا الله یعنی چی؟ تبری است. هر دینی دو ستون دارد. تبری از شر و اله دیگر و تولی به خدا. تولی و تبری لازمه. ما از ظالمین به اهل بیت علیه السلام از ایشان تبری میکنیم. کی هستند؟ و اصرار بر جواب دارند و من جواب های مختلف میگویم. یکی گفت شما شجاعت ندارید اسمشان را ببرید؟ اللهم العن من ظلم... گفتم خیر ما شجاعت نداریم شما میتوانی بگو. یکی گفت، کی هستند اینها؟ گفتم ظالمان اهل البیت از نظر ما و شما ملعونند. شما لعنشان کن؛ لعنت، صاحبش با ایمیل می رسد... لازم نیست بحث کنید که حتما اسم بگوئید، آزادی ست. آزادی به ما بدهید و ما هم مراعات میکنیم و از مقدسات شما اسم نمی آوریم، اما آزادی به ما بدهید...

 

_ اگر ظهور روز شنبه ست پس چرا ما انقدر بر صبح جمعه تاکید میکنیم؟

به این دلیل که امام روز جمعه مکه را میگیرد و میماند تا شنبه ظاهر شود.

 

_  یعنی ما روز جمعه میفهمیم که امام ظهور کرده؟

آغاز ظهورش که مکه را میگیرد روز جمعه ست. ندای به نام حضرت قبل از چند ماه هم روز جمعه ست و پیعامش به جهان روز شنبه و دهم محرم و روز عاشوراست. روز جمعه مربوط به حضرت سلام الله علیهاست.

 العجب ثم العجب بین الجمادی والرجب این روایت در مورد اتفاقی ست در سرزمین عربستان. والعجب بعد از ظهور حضرت که در مورد ظاهر شدن بعضی از یاران حضرت از قبور است. و 23 ماه مبارک در روز جمعه در سال زوج صیحه و ندای آسمانی است.

 

_ در جواب یکی از سوالها فرمودید که شیطان در زمان ظهور حضرت گردن زده میشه؛ این مغایرت نداره با آیه فانظر ان لا یوم آخرین؟

خیر، یکی از رجعات رجعت پیامبر و حضرت علی علیه السلام است. حکومت امام زمان عج طولانی ست. و به عدد سنین اهل کهف یعنی 309 سال حکومتش است. شاید بعد از 200 سال مثلا. زمین، مردم و جامعه وضع دیگر دارند. شیطان کشته می شود. الان شما در نمازتانn  معدل دارید و شیطان میخواهد طمع کند و شما مقاومت کردید. نفس و مردم یعنی منابع شر، نفس انسان، شیطان ، مردم؛ یکی از منابع کم شود، از میزان حسنات و سیئاتش به نسبت حساب خدا کم و زیاد می شود. شر همچنان با منابع دیگر در زمین می ماند.

 

فایل صوتی

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+3 #1310 میم قاف 1395-04-30 08:10
خداوند رحمت کنه کسی رو که وقتی توی چیزی تخصص نداره دهنشو در اون مورد ببنده و از تخریب مراجع بزرگوار دست برداره. به خدا خجالت داره. یه عده با فرافکنی و به میان آوردن حضرات معصومین و اهل بیت علیه السلام و قرار دادن اونا توی وضعیت اشاره شده در فتوا میخوان این فتوا رو بکوبن... شما بیشتر از آیت الله مکارم خبر از احکام حجاب داری؟ حداقل این توضیحات رو بخون. و السلام علی من تبع الهدی
mehrnews.com/.../...


دفتر آیت الله مکارم شیرازی در توضیحاتی درباره فتوای این مرجع تقلید پیرامون شرایط حجاب در برخی کشورها تصریح کردکه این سؤال مربوط به ۱۵ سال قبل و در باره دانشجویان بومی کشورهایی مثل ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن منتشر شده درپایگاه اینترنتی دفتر این مرجع تقلید آمده است: فتوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اجازه برداشتن حجاب در بعضی از شرایط ضروری در مراکز آموزشی در بعضی از کشورهایی که اجازه ورود به آن مراکز با حجاب اسلامی داده نمی شود، ابهاماتی برای عده ای پیش آمده و برخی از افراد که اغراض خاصی را در این میان دنبال می کنند، با حذف موضوع سؤال و گسترش پاسخ به مواردی که در متن سؤال نیامده، به جنجال آفرینی دست زده اند و به دنبال تحریک مؤمنان غیرتمند بر آمده اند. روشن است در وضعیت فعلی حجاب در کشور، آن هم در آستانه هفته عفاف و حجاب، انتشار این فتوا و بی توجهی به موضوع سؤال و شأن ورود این پرسش، طبیعی به نظر نمی رسد...

از این رو، حقیرکه بیش از سی سال از محضر معظم له استفاده علمی می کنم و ۲۵ سال از نزدیک با ایشان همکاری علمی دارم، و با مبانی علمی و فقهی و اصولی ایشان آشنا هستم، لازم دیدم توضیحاتی پیرامون این فتوا بنویسم:

1ـ این سؤال مربوط به ۱۵ سال قبل و در باره دانشجویان بومی کشورهایی مثل ترکیه و مانند آن است که پرسیده شد اگر در این کشورها شرط گذراندن ترم های دانشجویی در مراکز علمی و دانشگاهی مشروط به برداشتن حجاب باشد، تکلیف چیست؟ درفرض سؤال آیت الله مکارم شیرازی اجازه دادند که تنها در مورد ضرورت شدید در محدوده مرکز آموزشی حجاب خود را با شرایطی بردارند.

ایشان در استدلال برای این فتوا، نوشته اند با توجه به این که اگر دختران مسلمان دروس عالی را نخوانند، تنها افراد بی بند و بار و لا مذهب، پست های مهم را اشغال می کنند و بافت جامعه عوض می شود، به این افراد اجازه داده می شود که حجاب را در خصوص مواردی که ضرورت دارد، به مقدار ضرورت رعایت نکنند.

ایشان در ادامه تصریح کردند که در غیر این موارد حتما حجاب را رعایت نمایند.

روشن است که برابر نظر معظم له ـ همان گونه که اخیرا نیز در توضیحاتشان تصریح کردند ـ حجاب از ضروریات اسلام است و آیات ۳۱ سوره نور و ۵۹ سوره احزاب حکمی روشن درباره نحوه پوشش زنان مسلمان را بیان داشته است. بنابراین، در این که حکم اولی حجاب زنان مسلمان چگونه باید باشد و در نحوه پوشش آنان، از نظر اسلام تردیدی وجود ندارد. اما سخن آیت الله العظمی مکارم شیرازی ناظر به حکم ثانوی و به هنگام ضرورت است.

2ـ احکام اولی و ثانوی در احکام اسلامی وجود دارد، حکمی که بدون توجه به عوارض خاصی از سوی شارع جعل شده است، حکم اولی و حکمی که ناظر به عوارض و شرایط خاص تشریع می شود، حکم ثانوی است. روشن است محدوده حکم ثانوی تنها در شرایط پیش رو است که با رفع آن، حکم ثانوی نیز برداشته می شود و همچنین در پاره ای از احکام ثانوی (مانند اضطرار) ارتکاب حکم ثانوی تنها به اندازه ضرورت و رفع نیاز است. مثلا حکم اولی اسلام حرمت اکل ذبح غیر شرعی است، اما در شرایط اضطرار (مانند گرفتار شدن در مکانی که جز ذبح غیر شرعی وجود ندارد) تنها به اندازه ضرورت اجازه استفاده از آن داده شده است. بحث اهم و مهم نیز از همین قبیل است، مثلا کذب که حکم اولی آن حرمت است، برای رفع اختلاف و اصلاح ذات البین که امر مهم تری است مجاز شمرده می شود و گاه برای نجات جان یک بی گناه واجب نیز می شود.

3ـ اصل اهم و مهم یک اصل عقلایی است. عقلا نیز به هنگام مصلحت ملزمه، مهم را فدای اهم می کنند. مثلا همان ها که در شرایط عادی اجازه استفاده از آب غیر بهداشتی را نمی‌دهند، به هنگام ضرورت و خطر جانی، از آن استفاده می کنند و در واقع بیماری و یا ضرر جزیی استفاده از آب غیر بهداشتی را فدای نجات از مرگ که مهم تر است می نمایند.

4ـ فهم اهم و مهم در مسائل دینی به عهده فقیه است. مثلا اگر کسی را به تهدید وادار به قتل بیگناهی نمایند، در این صورت فقیه چنین اجازه ای را نخواهد داد که کسی برای کشته نشدن، بی گناهی را بکشد، چرا که جان یک انسان مهم تر از جان دیگری نیست، تا برای رهایی از مرگ، جان بی گناه دیگری گرفته شود. ولی اگر تهدید به قتل مثلا برای وادار کردن به استفاده از یک غذای حرام باشد، طبیعی است که فقیه اجازه می دهد کسی برای حفظ جان خود از غذای حرام استفاده نماید. در این جا حفظ جان مهمتر از خوردن یک غذای حرام است.

5ـ می دانیم ورود به دستگاه ظالمان در فقه اسلامی ـ به ویژه فقه شیعه ـ حرام است، ولی امام موسی بن جعفر علیه السلام به یکی از شیعیان خاصش به نام علی بن یقطین اجازه می دهد که در دربار ظالمی مانند هارون الرشید به عنوان وزیر ـ با شرایطی ـ حضور داشته باشد، تا بتواند به مظلومین و در ماندگان و گرفتاران کمک کند. و این در واقع برای تامین اهداف مهمتر بوده است.

6ـ با توجه به آنچه بیان شد، فتوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی در همین راستا ارزیابی می شود. چرا که، اولا، این فتوا ناظر به بومیان کشورهایی است که با حجاب اسلامی اجازه حضور در مراکز آموزشی داده نمی شود و ضرورت حضور بانوان مسلمان در مراکز حساس سیاسی و علمی و برای تاثیرگذاری متوقف بر تحصیلات عالیه و رشد علمی است وگرنه در چنین جامعه ای باید افراد مذهبی کنار بمانند و افراد بی قید به شریعت در مراکز حساس حضور داشته باشند. بانوان جامعه دینی افراد بی سواد و یا کم سواد و افراد بی دین با سواد و از تاثیر گذاران جامعه خود باشند. و این در نهایت سبب می شود که کم کم نگاه مردم و جوانان در چنین جامعه ای این گونه شکل بگیرد که مذهب، سبب عقب ماندگی و نا کامی افراد جامعه می شود.

ثانیا، می توان از فتوای معظم له چنین استنتاج کرد که این تنها مربوط به کشور هایی است که چنین شرط ظالمانه ای برای زنان وجود دارد، نه کشورهایی که ورود بدون حجاب شرط حضور در مراکز آموزشی نیست. و همچنین این فتوا شامل کسانی که از کشوری دیگر خود را به این کشورها می رسانند و با سوء اختیار خود را در معرض چنین ابتلایی قرار می دهند، نمی شود. که گفته اند: الاضطرار بالاختیار لا ینافی الاختیار.

ثالثا، این اجازه برای بانوان همان کشورها و در صورتی است که امکان هجرت برای تحصیل در کشوری که این شرط خلاف شرع در آن جا وجود ندارد، ممکن نباشد و همچنین امکان تحصیل از راه دور و با استفاده از آموزش های غیر حضوری و فضای مجازی هم ممکن نبوده باشد. در واقع برای تحقق شرایط ضرورت، باید همه فرایندها طی شود.

تحصیل بانوان مسلمان، جهت تاثیر گذاری در جامعه و تغییرات در بنیادهای فکری نیروهای تاثیرگذار، اهمیت ویژه ای پیدا می کند که می تواند مجوز چنین حکمی گردد و ای بسا در ادامه، همین زنان مسلمان بتوانند با نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری، راه را برای تحصیلات عالیه نسل های آینده بدون چنین شرطی هموار سازند.

7ـ گاه پرسیده می شود که اگر حضور در همان مراکز آموزشی، مشروط به ارتکاب خلاف های روشن دیگر، و یا تبری از قرآن و یا نبوت باشد، آیا حضرت آیت الله باز هم چنین مجوزی را صادر می کنند؟ به عبارتی گستره این تجویز تا کجاست؟ و ضرورت ها تا کجا می تواند احکام اولیه اسلام را تحت الشعاع قرار دهد ؟

پاسخ آن است که در فروض بالا حتما ایشان اجازه نمی دهند و ضرورت تحصیل را تا آنجا نمی دانند که عفت و پاکدامنی دختران آسیب ببیند و یا منجر به انکار ـ حتی ظاهری ـ قرآن و نبوت شود...

بنابراین، نمی توان با صدور مجوز تنها برای رفع حجاب جهت تحصیل آن هم در موارد بسیار ضروری توسط معظم له، این حکم را به سایر موارد تسری داد و آن را دستمایه ای برای هیاهو و جنجال آفرینی کرد. تشخیص اهم و مهم بر عهده فقیه است که هر موضوع تازه ای باید در معرض استفتای جدید قرار گیرد.

در ضمن نظر خوانندگان عزیز را به فتوای دو نفر از بزرگان فقهای عصر که در مسأله مصافحه با نامحرم در حال ضرورت بیان کرده اند، جلب می کنیم:

در استفتایی از آیت الله العظمی سیستانی چنین پرسیده شده است:

«در کشورهای اروپایی دست دادن به عنوان سلام و درود مطرح است، گاهی ترک آن کار، به محرومیت و اخراج از کارخانه و مدرسه و امثال آن می کشد، آیا یک مرد و یا یک زن مسلمان می تواند در چنین حالات استثنایی دست بدهد؟».

ایشان در پاسخ چنین مرقوم داشتند:

«اگر با پوشیدن دست کش و امثال آن نمی شود از آن مشکل رهایی یافت، جایز است مرد و یا زن مسلمان با دیگری مصافحه کند، آنجا که ترک چنان کاری موجب ضرر و زیان طاقت فرسا می شود». (سایت رسمی آیت الله العظمی سیستانی: www.sistani.org)

همچنین آیت الله العظمی خویی در بیانی مشابه آورده اند:

«مصافحه جایز نیست مگر اینکه بر ترک آن مفسده و یا ضرری باشد». (صراط النجاة، (المحشی للخوئی)، ج 2، ص 371).

به هر حال از رسالت های یک فقیه زمان شناس، توجه به نیازهای زمان و حلّ مشکلات مسلمانان برابر قواعد روشن فقهی و اصولی است.

این سخن را با گفتاری از علامه آیت الله مطهری پایان می دهم، ایشان در کتاب ده گفتار صفحه 120 چنین فرموده است:

اساساً رمز اجتهاد در تطبیق دستورات کلی با مسائل جدید و حوادث متغیر زمان است، مجتهد (جامع) واقعی آن است که این رمز را به دست آورده باشد، توجه داشته باشد که موضوعات چگونه تغییر می کند و بالطبع حکم آنها عوض می شود. تنها در مسائل سابق فکر کردن و حداکثر یک علی الاقوی تبدیل به علی الاحوط تبدیل کردن و یا یک علی الاحوط را تبدیل به علی الاقوی کردن کار مهمی نیست و جار و جنجال ندارد.
نقل قول کردن
0 #1309 مهدی 1395-04-21 12:46
به نقل از @:
=)) عجب جوکی گفتی

دوست محترم!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! سوال بود انهم نه از هرخسی/ جوک هیکل شماست که بی ادبی.
نقل قول کردن
0 #1308 @ 1395-04-21 00:10
به نقل از مهدی:
سلام سوال داشتم از مدیر سایت بنظر شما روایتیکه در مورد سه روز اتش از مشرق داریم میتواند مربوط به اتش سوزی پتروشیمی بوعلی باشد؟

=)) عجب جوکی گفتی
نقل قول کردن
-2 #1307 مهدی 1395-04-20 14:33
سلام سوال داشتم از مدیر سایت بنظر شما روایتیکه در مورد سه روز اتش از مشرق داریم میتواند مربوط به اتش سوزی پتروشیمی بوعلی باشد؟
نقل قول کردن
+6 #1306 ایرانی 1395-04-17 15:15
به نقل از خراسانی:
مثاله دیگه! فرض کن همون یه قرن پیش هست الان ... :)

در ضمن، در فتوای مورد نظر(با اینکه من مقلد ایشون نیستم) بحث ضرورت مطرح هست!

اگه بحث ضرورت تحصیل مطرح باشه قطعا تحصیلات ابتدایی و یر دیپلم ضرورتش بیشتر از تحصیل عالیه است چون کسی که اونو نداشته باشه عملا بی سواد محسوب میشه
اما نکته در اینجاست در بسیار ی از کشورها یدنیا که در دبیرستان درس اجباری شنا دارند که اتفاقا مختلط هم برگزار می شه و یکی از چالش های مسلمانان در این کشور ها اینه که دانش اموزای مسلمانی که در این استخر مختلط حاضر نمی شدند اخراج می شدند
اینطور که از فتوای ایشان بر می آید این حکم به طریق اولی شامل این کلاس ها هم میشه
یعنی دختر مسلملن در مدرسه باید لخت شه تا اخراج نشه اما وقتی مدرسی تموم شد باید حجاب سر کنه!!!!
چقدر مسخره!!!!
نقل قول کردن
+4 #1305 رایحه ظهور 1395-04-17 11:21
با سلام

مطلب جدید سایت منتشر شد



u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1331-70.html
نقل قول کردن
+5 #1304 جواد 1395-04-17 11:03
به نقل از ؟:
سلام دوستان،عید بر همه مبارک.بنده به شخصه هیچ فتوایی را و هیچ مفتی ایی را واجب الاطاعه نمیدانم.از نظر من فتوا حاصل اجتهاد و رای و نظر شخص صاحب فتوا است رای شخص عادی در دین واجب الاطاعه نیست.در مورد حجاب و باقی مسایل دینی هم در تقابل ناگزیر میان دین و دنیا،دین را ارجح میدانم.اما در مورد فتوای اخیر اقای مکارم،مطابق تعریف مورد پذیرش شما از مرجعیت و نیابت عام حکم ایشان به مثابه حکم امام زمان(ع)است چرا که ایشان حجت بر شما و امام حجت بر او هستند.اگر حکم ایشان،هر چه میخواهد باشد،مورد پذیرش شما نیست در حقیقت شما در حال نقض قاعده اصلی مذهب شیعه هستید.این قاعده همان قاعده ایی است که تئوری ولایت فقیه بر آن بنا شده است.اگر از جناب مکارم تبعیت بی چون و چرا نمکنید و به عنوان نایب عام برای ایشان قایل به ولایت در بیان حکم شرع نیستید،در حقیقت در حال نقض و مخالفت با اصل ولایت فقیه هستید.در توقیع منسوب به امام روات حدیث اجماعا حجت بر مردم ذکر شده اند و نه یک نفر از راویان حدیث.به راستی تفاوت رهبر جمهوری اسلامی و آقای مکارم در چیست؟در حالی هر دو فقیه هستند و وجه ولایت ادعایی انها همان فقیه بودن آنهاست چرا یکی را واجب الاطاعه و یکی را مستحق ناسزا میدانید؟مگر رهبر جمهوری اسلامی چیزی غیر از یک فقیه است؟همان علمی که دارا بودن ان برای رهبر جمهوری اسلامی اهلیت برای ولایت میاورد،همان علم هم آقای مکارم را به صدور این فتوا واداشت،چرا یکی واجب الاطاعه و شبه معصوم است و دیگری آماج حمله و ناسزا؟

خود امامان معصوم ع گفتن که هر حدیثی از ما شنیدین با قرآن مقایسه کنین اگه مغایر قرآن بود بکوبینش به سینه دیوار اونا معصوم بودن اینو گفتن دیگه یه فقیه که جای خود داره
برو این دام بر مرغ دگر نه آره بچه جون این راههای آسفالتی که تو داری میری ما خاکیشو رفتیم
الهی عظم البلا
نقل قول کردن
+4 #1303 هادی72 1395-04-17 10:22
به نقل از ؟:
سلام دوستان،عید بر همه مبارک.بنده به شخصه هیچ فتوایی را و هیچ مفتی ایی را واجب الاطاعه نمیدانم.از نظر من فتوا حاصل اجتهاد و رای و نظر شخص صاحب فتوا است رای شخص عادی در دین واجب الاطاعه نیست.در مورد حجاب و باقی مسایل دینی هم در تقابل ناگزیر میان دین و دنیا،دین را ارجح میدانم.اما در مورد فتوای اخیر اقای مکارم،مطابق تعریف مورد پذیرش شما از مرجعیت و نیابت عام حکم ایشان به مثابه حکم امام زمان(ع)است چرا که ایشان حجت بر شما و امام حجت بر او هستند.اگر حکم ایشان،هر چه میخواهد باشد،مورد پذیرش شما نیست در حقیقت شما در حال نقض قاعده اصلی مذهب شیعه هستید.این قاعده همان قاعده ایی است که تئوری ولایت فقیه بر آن بنا شده است.اگر از جناب مکارم تبعیت بی چون و چرا نمکنید و به عنوان نایب عام برای ایشان قایل به ولایت در بیان حکم شرع نیستید،در حقیقت در حال نقض و مخالفت با اصل ولایت فقیه هستید.در توقیع منسوب به امام روات حدیث اجماعا حجت بر مردم ذکر شده اند و نه یک نفر از راویان حدیث.به راستی تفاوت رهبر جمهوری اسلامی و آقای مکارم در چیست؟در حالی هر دو فقیه هستند و وجه ولایت ادعایی انها همان فقیه بودن آنهاست چرا یکی را واجب الاطاعه و یکی را مستحق ناسزا میدانید؟مگر رهبر جمهوری اسلامی چیزی غیر از یک فقیه است؟همان علمی که دارا بودن ان برای رهبر جمهوری اسلامی اهلیت برای ولایت میاورد،همان علم هم آقای مکارم را به صدور این فتوا واداشت،چرا یکی واجب الاطاعه و شبه معصوم است و دیگری آماج حمله و ناسزا؟

حس می کنم داری تشیع رو تخریب می کنی چه با غرض چه بی غرض
آخه کی باشی که نظرت هم قابل قبول باشه؟؟
نقل قول کردن
-6 #1302 ؟ 1395-04-17 09:04
سلام دوستان،عید بر همه مبارک.بنده به شخصه هیچ فتوایی را و هیچ مفتی ایی را واجب الاطاعه نمیدانم.از نظر من فتوا حاصل اجتهاد و رای و نظر شخص صاحب فتوا است رای شخص عادی در دین واجب الاطاعه نیست.در مورد حجاب و باقی مسایل دینی هم در تقابل ناگزیر میان دین و دنیا،دین را ارجح میدانم.اما در مورد فتوای اخیر اقای مکارم،مطابق تعریف مورد پذیرش شما از مرجعیت و نیابت عام حکم ایشان به مثابه حکم امام زمان(ع)است چرا که ایشان حجت بر شما و امام حجت بر او هستند.اگر حکم ایشان،هر چه میخواهد باشد،مورد پذیرش شما نیست در حقیقت شما در حال نقض قاعده اصلی مذهب شیعه هستید.این قاعده همان قاعده ایی است که تئوری ولایت فقیه بر آن بنا شده است.اگر از جناب مکارم تبعیت بی چون و چرا نمکنید و به عنوان نایب عام برای ایشان قایل به ولایت در بیان حکم شرع نیستید،در حقیقت در حال نقض و مخالفت با اصل ولایت فقیه هستید.در توقیع منسوب به امام روات حدیث اجماعا حجت بر مردم ذکر شده اند و نه یک نفر از راویان حدیث.به راستی تفاوت رهبر جمهوری اسلامی و آقای مکارم در چیست؟در حالی هر دو فقیه هستند و وجه ولایت ادعایی انها همان فقیه بودن آنهاست چرا یکی را واجب الاطاعه و یکی را مستحق ناسزا میدانید؟مگر رهبر جمهوری اسلامی چیزی غیر از یک فقیه است؟همان علمی که دارا بودن ان برای رهبر جمهوری اسلامی اهلیت برای ولایت میاورد،همان علم هم آقای مکارم را به صدور این فتوا واداشت،چرا یکی واجب الاطاعه و شبه معصوم است و دیگری آماج حمله و ناسزا؟
نقل قول کردن
+5 #1301 امير 1395-04-17 05:46
من هنوز اميدوارم كه أصل اين فتوا دروغ پردازى رسانه اى باشد و اگر خداى نكرده ثابت شد كه واقعا چنين فتوايى از سمت ايشون اون هم با اين استدلال آلكى صادر شده باشد ، بايد گفت كه بايد با تعريفاتى كه چند وقت پيش داشتى بايد دمت رو بزاري رو كولت و برى قايم شى و اگه خواستي اينجا بياى با يه اسم ديگه نظر بزارى!!!
لطفا ماست مالى ممنوع!!!!
حالا پشت صحنه خيلى چيزها داره معلوم ميشه ....
به نقل از خراسانی:
برادر عزیزم، همچین ضرورت هایی پیش اومده و همچین مجوز هایی از طرف مقام عالی داده شده :)
نقل قول کردن
+5 #1300 سعاح 1395-04-17 05:25
در عمق ناکامی :: فیلم کامل رصد، دستگیری‌ و اعترافات داعشی‌ها در تهران

roshangari.ir/video/43183

@};- سلام گرم به سربازان گمنام و بی ادعای امام زمان روحی و ارواحنا له الفداه @};-
نقل قول کردن
+10 #1299 سوخو35 1395-04-17 04:22
مدعیان حکومت عدل امام علی
افزایش 250 درصدی حقوق نمایندگان مجلس
حقوق بالای ۲۰۰میلیون تومان برخی وزرا
پرداخت تنها یک‌هفتم رقم قانونی به مستمری‌بگیران کمیته امداد


موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد فیش حقوق چند ده میلیونی برخی مدیران رده بالا گفت:‌ قانون مدیریت و خدمات کشوری به روشنی در ماده 68 تمام فوق‌العاده‌ها از قبیل سختی کار، ایثارگری، بهره‌وری، عائله‌مندی، حقوق اولاد، بدی آب و هوا در 10 تا 12 مورد ذکر کرده و فاصله بین حداقل حقوق و حداکثر حقوق را 7 برابر تعیین کرده است.

وی افزود: امسال حداقل حقوق کارمندان دولت 900 هزار تومان است که حداکثر حقوق طبق قانون مدیریت خدمات کشوری 6 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود.

عضو سابق شورای حقوق و دستمزد افزود: اگر همه فوق‌العاده‌ها و امتیازات یک شاغل در سیستم دولتی پرداخت شود که بالاترین حقوق مربوط به رئیس جمهور و سران قوا است که 18 هزار امتیاز تعلق می‌گیرد و همه این عوامل به حقوق آنها اضافه شود، حداکثر حقوق باید 10 میلیون تومان باشد، اما متأسفانه مشاهده می‌شود برخی مدیران حقوق 57 میلیون تومانی و برخی وزرا حقوق 235 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

ثروتی گفت: اخیراً دولت تصویب کرده است که اعضای هیأت مدیره بانک‌های دولتی به صورت ناخالص 25 میلیون تومان و با کسر مالیات و بیمه و سایر کسور به صورت خالص 19 میلیون تومان در ماه دریافت کنند که این مصوبه برخلاف قانون است که از بیت‌المال مسلمین برای هیأت مدیره بانک دولتی پرداخت می‌شود.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه هیأت دولت یکسری مصوباتی داشته که غیر قانونی بوده و این مصوبات خود را در هیأت تطبیق مصوبات نیاورده و باید این مصوبات ابطال شود.

*کارانه 700 میلیون تومانی برخی پزشکان متخصص

ثروتی گفت: در مورد حقوق پزشکان وزارت بهداشت و درمان تعرفه‌ها را از 50 تا 400 برابر اضافه کرد که این غیر قانونی است و هیأت دولت باید آن را باطل کند. براساس همین مصوبه غیرقانونی برخی پزشکان متخصص ماهانه 700 میلیون تومان کارانه دریافت می‌کنند و برخی از افراد در وزارت بهداشت ماهی 235 میلیون تومان فقط حقوق از دولت دریافت می‌کنند و اگر کارانه هم به این رقم اضافه شود، سر به فلک می‌کشد.

وی افزود:‌ در هیچ جای دنیا یک وزیر بهداشت این قدر حقوق نمی‌گیرد که در ایران دریافت می‌شود. در آمریکا بالاترین حقوق در نظام بهداشت 13.5 برابر حداقل حقوق، در انگلستان 9 برابر، فرانسه 7.5 برابر، هند 6 برابر اما در ایران 26 برابر دریافت می‌کنند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: سهم مردم از هزینه خدمات بیمارستانی در بخش بستری شدن در بیمارستان‌های دولتی به خاطر مصوبه مجلس که 10 هزار میلیارد تومان برای کمک به بهداشت و درمان اختصاص می‌یابد، 10 درصد است، ولی در کارهای خدمات سرپایی این سهم بالاتر است.

ثروتی افزود: ویزیت پزشک متخصص در برخی شهرها 200 هزار تومان و در برخی جاها 300 هزار تومان است در حالی که قانون می‌گوید ویزیت پزشکان متخصص باید 30 هزار تومان باشد، قبلاً این رقم 10 هزار تومان بود که اخیراً 30 هزار تومان شده است، اما وزارت بهداشت ویزیت پزشکان متخصص را برخلاف قانون 300 درصد اضافه کرده است و این برای مردم سخت است و به همین دلیل است که برخی پزشکان متخصص خدا را هم بنده نیستند.

وی گفت: یک نفر که شاگرد اول کنکور وارد دانشگاه شریف می‌شود، بعد از آنکه استاد دانشگاه شد، حداکثر 15 میلیون تومان دریافت می‌کند، اما یک پزشک متخصص 300 میلیون تومان در ماه دریافت می‌کند و هیأت دولت باید تعرفه پزشکان متخصص را اصلاح کند و این مصوبات در هیأت تطبیق مصوبات هم آورده نشده است.

عضو سابق شورای عالی حقوق و دستمزد تأکید کرد: اعضای هیأت علمی در دولت هفتم با صد درصد افزایش حقوق مواجه شدند، به گونه‌ای که الان فاصله طوری شده است که اگر 2 نفر دارای مدرک دکترا که یکی در وزارت علوم و دیگری در جای دیگر استخدام شده، حقوق وزارت علومی 2.5 برابر فرد دیگر است و این تخلف در دولت هشتم صورت گرفت.

ثروتی ادامه داد: در دولت نهم حقوق قضات 100 درصد افزایش یافت و در دولت دهم فوق‌العاده‌های شغلی را بی‌حساب و کتاب بالا بردند.

وی تأکید کرد: آقای صفدرحسینی مدیرعامل مستعفی صندوق توسعه ملی که 57 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد، به خاطر مصوبه‌ای است که سال 90 در دولت انجام شد و اختیار حقوق اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی به خودشان واگذار شد و بر این اساس بود که آن فرد 57 میلیون تومان دریافت می‌کرد و عده‌ای افراد بازنشسته و پیرمرد را در هیأت مدیره استخدام کرده بود. آن افراد مستمری بازنشستگی قبلی خود را لغو کردند و اکنون براساس حقوق جدید دوباره بازنشسته می‌شوند و پاداش بازنشستگی آنها به صورت تصاعدی بالا می‌رود.

ثروتی گفت: متأسفانه برخی از استانداران که قبلاً بازنشسته بوده‌اند، حقوق بازنشستگی خود را که یک میلیون تومان در ماه بود، لغو کرده و براساس حقوق کنونی وقتی بازنشست شوند، ماهی 10 میلیون تومان دریافت می‌کنند. متأسفانه برخی از وزرا و حتی معاونان وزیر و رؤسای بانک‌ها هم چنین تخلفاتی کرده‌اند.

* افزایش حقوق کارمندان 12 درصد، نمایندگان 250 درصد

نماینده سابق مجلس افزود: طرحی توسط نمایندگان فعلی تهیه شده است که حداقل حقوق نمایندگان از 4 میلیون تومان در ماه به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کند و این افزایش‌های بی‌رویه ظلم به طبقه محروم است زیرا 250 درصد حقوق آنها اضافه می‌شود، اما حقوق کارمندان سطح پایین فقط 12 درصد اضافه می‌شود.

ثروتی در مورد فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر غیر شرعی بودن دریافت‌های کلان از بیت‌المال به عنوان حقوق نجومی گفت:‌ این کار مصیبت است، در حال حاضر مستمری‌ بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اگر خانوار یک نفره باشد 30 هزار تومان، 2 نفره 45 هزار تومان، 3 نفره 50 هزار تومان، 4 نفره 60 هزار تومان و 5 نفره 65 هزار تومان در ماه مستمری می‌گیرد. در مورد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی که 70 درصد معلولیت دارند، نیز مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) عمل می‌شود و این در مقایسه با حقوق نجومی یک فاجعه است.

عضو سابق شورای حقوق و دستمزد افزود: من زمانی که عضو شورا بودم، به آقای نوبخت گفتم چرا جلسه نمی‌گذارید و در طول 2 سال فقط یک جلسه برگزار شد. حتی شورای عالی اداری که رئیس جمهور مسئولیت آن را برعهده دارد، بیش از یک سال است که جلسه نداشته به همین خاطر اوضاع اداری رضایت‌بخش نیست.

وی گفت: شورای حقوق و دستمزد 2 ماه قبل جلسه داشت و من در آن اعتراض کردم که اختلاف حقوق بین کارمندان سطح پایین و مدیران رده بالا افزایش یافته احتمال دارد کارمندان و بازنشسته‌ها اعتراض خیابانی کنند و این جلسات باید برگزار شود، اما آقای نوبخت گفت بحث حقوق و دستمزد مانند لانه زنبور است نمی‌توان به آن دست زد و این تفکر برخی مدیران است.

وی گفت: برخی مدیران رفاه طلب هستند و متأسفانه میانگین سنی آنها در مرحله بازنشستگی قرار دارد.

این نماینده مجلس در مورد شعار عدالت به عنوان یکی از محورهای اساسی انقلاب اسلامی گفت: حقوق نجومی و فاصله زیاد بین حداقل و حداکثر حقوق عدالت نیست و متأسفانه برخی از مدیران رده بالا به مردم دروغ می‌گویند و کسانی که خود باید در شورای حقوق و دستمزد پاسخگو باشند می‌گویند از حقوق نجومی خبر نداریم. یا وزیری که به عنوان رئیس مجمع بانک‌های دولتی است، ادعا می‌کند از حقوق نجومی مدیران بانک‌ها خبر ندارد، مگر می‌شود از حقوق زیرمجموعه خبردار نباشیم.

ثروتی در مورد برخی از وزرا که ثروت نجومی دارند، ادامه داد: برخی از این افراد درد محرومیت را نمی‌دانند، برخی نمی‌فهمند وقتی مددجوی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی می‌گوید ماهی 50 هزار تومان دریافت می‌کند، یعنی چه. من به عنوان نماینده سابق مجلس از برخی مددجویان شنیده‌‌ام که بر اثر نداری مجبورند به فروش مواد مخدر و یا کارهای خلاف دیگر روی آورند.

* مستمری کمیته امداد یک هفتم مقدار قانونی

وی تأکید کرد: در قانون برنامه چهارم توسعه آمده بود حداقل حقوق کمیته امداد امام خمینی (ره) باید 40 درصد حداقل حقوق کارمند دولت باشد، الان که حداقل حقوق کارمند دولت 900 هزار تومان است باید حداقل مستمری کمیته امداد 360 هزار تومان باشد، در حالی که در عمل این رقم 50 هزار تومان است، یعنی یک هفتم مقدار قانونی به مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی پرداخت می‌شود.

ثروتی افزود: متأسفانه برخی مصوبات دولت به گونه‌ای است که در مورد حقوق پایین دستی‌ها خست به خرج می‌دهد، اما حقوق مدیران رده بالا را چندین برابر افزایش می‌دهند و این یعنی خوی اشرافی و لیبرالی در برخی مصوبات دولت دیده می‌شود که درد محرومان را نمی‌فهمند.

وی در مورد مستمری کمیته امداد گفت: من به عنوان نماینده سابق مجلس شرمسار هستم، سعی کردم حقوق کمیته امداد بالا برود، اما دولت مخالفت می‌کرد و برخی نمایندگان که طرفدار دولت بودند اجازه نمی‌دادند مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را افزایش دهیم.

عضو سابق شورای حقوق و دستمزد افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید، اگر تمام فوق‌العاده‌ها و تمام امتیازات در مورد یک نفر مانند سران قوا رعایت شود، حداکثر حقوق امسال 10تا 11 میلیون تومان می‌شود، پس چگونه است که برخی مدیران حقوق چند صد میلیونی دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: فساد اقتصادی و فاصله طبقاتی در سیستم دولتی متأسفانه رخنه کرده و باید اصلاح شود و برخی از سازمان‌های نظارتی هم بی‌خیال شده‌اند. ظاهراً خودشان هم تخلف دارند که نمی‌توانند جلوی خلاف را بگیرند.

* یارانه پولداران را حذف کنید

این نماینده سابق مجلس گفت: چقدر فریاد زدیم که یارانه پول‌دارها را قطع کنید، می‌گفتند نمی‌خواهیم به حساب مردم سرک بکشیم، اما پول مددجویان کمیته امداد امام خمینی را یک هفتم مقدار واقعی می‌دهند.

وی با انتقاد از برخی وزرا که از افشای فیش حقوقی نجومی ناراحت شده بودند، افزود: در کجای دنیا حقوق پزشکان متخصص به یک باره 300 برابر اضافه می‌شود.

ثروتی ادامه داد: 2 سال قبل آقای توکلی فیش حقوقی یکی از معاونان وزارت بهداشت را به وزیر نشان داد که از بیمارستان امام حسین(ع) 150 میلیون تومان حقوق می‌گرفت، وقتی چنین حقوقی به یک نفر پرداخت می‌شود، این کار غیر اخلاقی است و فشار بار این کار بر دوش مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حالی که 8 میلیون نفر بیکار در کشور داریم برخی افراد به قاچاق، فساد و یا خودکشی روی آورده‌اند و باید افرادی که از بیت‌المال به ناحق حقوق کلان دریافت کرده‌اند، محاکمه شوند.

عضو سابق شورای حقوق و دستمزد گفت: هم‌اکنون رئیس جمهور آمریکا 15 هزار دلار در ماه حقوق دریافت می‌کند که به پول ما 45 میلیون تومان می‌شود، اما برخی از وزرا حقوق 235 میلیونی دریافت می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه در ادارات بریز و بپاش با پول بیت‌المال زیاد است، سمینارهای بی‌خودی و تجهیزات خارجی در ادارات فراوان وجود دارد.

ثروتی گفت: وقتی رئیس جمهور سوار بر ماشین شاسی بلند ژاپنی از یک کارخانه ایرانی بازدید می‌کند که سال قبل رهبر معظم انقلاب از همان کارخانه با پای پیاده بازدید کرده بود،آیا این خوی اشرافی‌‌گری نیست.

وی گفت: برخی از وزرا در خانه‌های مجلل در شمال شهر زندگی می‌کنند و فاصله خود با مردم را افزایش داده‌اند و این یک کار اشتباه و خطرناک است.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950416000563
نقل قول کردن
+6 #1298 شب گرد 1395-04-17 04:02
به نقل از عمار ولایت:
تاکیدات مکرر رهبر انقلاب . نهایتا به پذیرش واقعیت از طرف دولت منجر شد .

جریان خودکامه ای که عادت داشت به سخنان رهبری . پاسخهای نیش دار بدهد . امروز وادار شده
اشتباهات خودشو قبول کنه و .......


چطور در زمان احمدی یک تخلف یک شخص را در بوق و کرنا کردید ولی الان این همه اشتباهات فاحش و پیاپی را که حقوق هایشان اتفاقا هم خیلی به نسبت غیر متعارف هست را چطور حسن کلید می گوید متعارف بوده اگر رهبری یک چیز بگوید همصدا با روحانی که مسئله کلانی نیست این ها پس چه دلیلی داشت که دستگاه های اطلاعاتی این حقوق ها را بر ملا کنند آن ها مگر زیر نظر رهبری و مصلحتی کار نمی کنند ؟
این خود یک تناقض آشکار هست !

در ضمن ای کاش مشکل تخلفات پول این دولت به همین جاها ختم میشد خسارت محض برجام و رکود اقتصادی و اشتغال چه که باعث شده دولت با دست خالی خود یک جنجال در این حوزه ها برپا کند که بگوید خزانه مان را پر کرده ابم و از دارایی زیاد به این ها هم می دهیم

کدام خزانه و کدام معیار قبلا مگر رئیس جمبور نمی گفت معیار جیب مردم هست حالا چطور معیارتان یهویی عوض شد و شد جیب مدیران رده بالا

والله هر چه بود یا جنس بنجل خریدید یا غربی ها به نفع خودشان مصارده کردید

تا کی یک رئیس جمهور نفوذی باید راس کار باشد ؟؟؟!!!
نقل قول کردن
-11 #1297 خراسانی 1395-04-17 02:27
به نقل از خادم الرضا ع:
ظاهرا دوستان در بحث فتوای آقای مکارم گیر کرده اند :-B
بنظر می آید این فتوا مورد استقبال فمنیستها و کسانی که در دلشان مرض است خوش آمده ۰۰۰۰
جا داشت آقای مکارم با درایت برخورد میکرد این فتوا مصداق ایرانی ندارد که مجبور باشدپاسخ دهد و به نظر در کشورهای ترکیه و حتی لبنان < چند روز پیش یک زن لبنانی در مشهد مقدس از اینکه اجازه نمی دهند با حجاب در مدارس لبنان فرزندش حضور داشته باشد گله مندی میکرد> نیاز میباشد و این را به علمای بلادشان واگذار مینمود و تا آنجا که میدانم این حکم منحصرا ایشان جایز دانسته اند و علما و مراجع دیگر هرگز این اجازه را از زمان صدر اسلام تا حالا نداده اند ۰۰۰ امیدوارم حجت شرعی کافی در این حکم داشته باشند در غیر اینصورت بدعت در دین عواقب وحشتناکی دارد و در روایت است علما تحریف کننده دین در نزدیکی ظهور به صورت ۰۰۰ مسخ خواهند شد ۰۰۰۰
والعاقبه للمتقین @};-



بله درسته، به سختی میشه همچین ضرورتی پیش بیاد. (در مورد تحصیل). ایشون حکم فقهی این مساله رو در موقع ضرورت بیان کردند.

اگر خیلی زیاد بخواد توهین بشه، بنده مجبور میشم یه سری فتواهای امام خمینی رو که فقط از باب "بیان حکم" گفته شده رو بیان کنم اینجا، اونوقت ببینم کسی روش میشه اصلا فتواهارو توی صفحه نگه داره یا نه. . .

یا علی
نقل قول کردن
+7 #1296 خادم الرضا ع 1395-04-17 02:16
ظاهرا دوستان در بحث فتوای آقای مکارم گیر کرده اند :-B
بنظر می آید این فتوا مورد استقبال فمنیستها و کسانی که در دلشان مرض است خوش آمده ۰۰۰۰
جا داشت آقای مکارم با درایت برخورد میکرد این فتوا مصداق ایرانی ندارد که مجبور باشدپاسخ دهد و به نظر در کشورهای ترکیه و حتی لبنان < چند روز پیش یک زن لبنانی در مشهد مقدس از اینکه اجازه نمی دهند با حجاب در مدارس لبنان فرزندش حضور داشته باشد گله مندی میکرد> نیاز میباشد و این را به علمای بلادشان واگذار مینمود و تا آنجا که میدانم این حکم منحصرا ایشان جایز دانسته اند و علما و مراجع دیگر هرگز این اجازه را از زمان صدر اسلام تا حالا نداده اند ۰۰۰ امیدوارم حجت شرعی کافی در این حکم داشته باشند در غیر اینصورت بدعت در دین عواقب وحشتناکی دارد و در روایت است علما تحریف کننده دین در نزدیکی ظهور به صورت ۰۰۰ مسخ خواهند شد ۰۰۰۰
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+6 #1295 لقمان 1395-04-17 01:57
من خوش ندارم كه شما فحاش باشيد، اگر شما به جاي دشنام، اعمال آنها را برشمريد و حالات آنها را متذكر شويد به حق و راستي نزديكتر است و براي اتمام حجت بهتر!
مولای متقیان علی (ع)
نقل قول کردن
-3 #1294 محسن 1395-04-17 01:50
به نقل از لقمان:
:|

اره داداش هرکی بخواد به اسلام و عفت دختران مسلمان خدچه وارد کنه من (حذف شد)
بازم بگم؟
شما هم برو کف پاشون رو ماچ کن
نقل قول کردن
+8 #1293 جلال 1395-04-17 01:42
"...وقتي انسان، تجهيز، صف‌آرايي، دهان‌هايي با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌هاي با غيظ فشرده شده عليه انقلاب، ‌امام خميني و آرمان‌هاي نظام اسلامي را مي‌بيند وجود اين جنگ نرم را باور مي‌كند و هرچند ممكن است عده‌اي اينها را نبينند..."
"...امروز جمهوري اسلامي و نظام اسلامي با يك جنگ عظيمي مواجه است..."
حضرت‌آيت الله خامنه‌اي 26 ارديبهشت 1391
نقل قول کردن
+12 #1292 نام شما 1395-04-17 01:39
به نقل از x14:
ربا و صرافی ها ماشاءالله
سود بانکی با نرخ بالا مظهر ربا
کم فروشی و گرانفروشی فراوان
تقلب و غش در معامله
احتکار و ...

تا قبل ماه رمضون هندونه بود کیلویی ۶۰۰ تومن. توی ماه رمضون به یکباره شد ۱۷۰۰ الی ۲۰۰۰ تومن.
امروز بعد از ظهر یه نگاهی انداختم شده بود ۷۰۰ تومن!
انگوری که توی ماه رمضون کیلویی ۴۰۰۰ تومن میفروختن رو کرده بودن توی جعبه های ۵ کیلویی
کیلو ۱۰۰۰ تومن داشتن میدادن. نگاه کردم زیر جعبه رو همش گندیده بود و پر کخ و ...

بقیه چیزها و خرما و ... هم که خودتون بهتر میدونین

اون از مسع و لان جمهوری به اصطلاح اسلامی !
اینم از مردم به اصطلاح مسلمونش که به خودشونم رحم نمیکنن ...

تف بر شما
تف بر شما
تف بر شما
نقل قول کردن
-3 #1291 محسن 1395-04-17 01:37
به نقل از خراسانی:
برادر عزیزم، همچین ضرورت هایی پیش اومده و همچین مجوز هایی از طرف مقام عالی داده شده :)

شوخیت گرفته؟!
من اسم این فتوا رو میزارم تشویق دختران پاکدامن به جنده بازی
والسلام
نقل قول کردن
-10 #1290 خراسانی 1395-04-17 01:22
به نقل از محسن:
فرض نکن که یه قرن پیش هست.چون نیست!
به همین سادگی
این فتوای مسخره و ضدعفت در زمانی صادر شده که اصلا همچین ضرورتی وجود خارجی نداره

داداچ یه سوال حالا من ازت دارم:
اگه همچین ضرورتی ایجاد شد و بجای کشف حجاب،دانشگاه مذکور درخواست سکس نامشروع با جنس مخالف رو داد ایا باید باز هم "بخاطر وجود ضرورت!" تن به همچین کاری داد؟؟


برادر عزیزم، همچین ضرورت هایی پیش اومده و همچین مجوز هایی از طرف مقام عالی داده شده :)
نقل قول کردن
+5 #1289 محسن 1395-04-17 01:18
به نقل از خراسانی:
مثاله دیگه! فرض کن همون یه قرن پیش هست الان ... :)

در ضمن، در فتوای مورد نظر(با اینکه من مقلد ایشون نیستم) بحث ضرورت مطرح هست!

فرض نکن که یه قرن پیش هست.چون نیست!
به همین سادگی
این فتوای مسخره و ضدعفت در زمانی صادر شده که اصلا همچین ضرورتی وجود خارجی نداره

داداچ یه سوال حالا من ازت دارم:
اگه همچین ضرورتی ایجاد شد و بجای کشف حجاب،دانشگاه مذکور درخواست سکس نامشروع با جنس مخالف رو داد ایا باید باز هم "بخاطر وجود ضرورت!" تن به همچین کاری داد؟؟
نقل قول کردن
-9 #1288 خراسانی 1395-04-17 01:10
به نقل از محسن:
امیدوارم مکارم شیرازی طی امروز و فردا این فتوای ننگینی رو که داده پس بگیره
و بیشتر از این گند نزنه به دین اسلام


در جواب کاربر خراسانی:
اینم مثال بود اووردی تو؟!برای زایمان،زنهای کافر و غیر محجبه هم کافیست که زائوندن رو یاد بگیرن و برای یک زن مسلمان فرقی نمیکنه که بره پیش یک پزشک مسیحی بزاد یا یک پزشک مسلمون....مثال زائوندن رو میتونستی یک قرن پیش بیاری ولی الان نه


مثاله دیگه! فرض کن همون یه قرن پیش هست الان ... :)

در ضمن، در فتوای مورد نظر(با اینکه من مقلد ایشون نیستم) بحث ضرورت مطرح هست!
نقل قول کردن
+10 #1287 محسن 1395-04-17 01:05
امیدوارم مکارم شیرازی طی امروز و فردا این فتوای ننگینی رو که داده پس بگیره
و بیشتر از این گند نزنه به دین اسلام


در جواب کاربر خراسانی:
اینم مثال بود اووردی تو؟!برای زایمان،زنهای کافر و غیر محجبه هم کافیست که زائوندن رو یاد بگیرن و برای یک زن مسلمان فرقی نمیکنه که بره پیش یک پزشک مسیحی بزاد یا یک پزشک مسلمون....مثال زائوندن رو میتونستی یک قرن پیش بیاری ولی الان نه
نقل قول کردن
+9 #1286 فرید 1395-04-17 00:59
به نقل از عمار ولایت:
فقط یکی از کامنتهایی که من از اونهایی که تو میگی دفاع کردم . نقل قول کن .

ذاتا دروغگو هستید تا کینه های درونی خکدتونو خالی کنید .
چون من با لیدر های کثیفتون مخالفم . اینجور اراجیف رو درست میکنید تا منو وابسته به جریان سیاسی خاصی معرفی کنید .

اما تا حالا نتونستید حتی یک کامنت از حمایت کردن من از اونها نقل قول کنید .......
اگر میتونی و سر شکمی حرف نزدی . مستند اراجیفتو بیار تا همه ببینن که حق با توئه...
بیار دیگه .....

یه نمونه اش که گفتی چرا این دزدی ها رو سیاه نمایی میکنید و بزرگ‌ جلوه میدید....این حرف کمتر از دفاع از این دزدان هست یا نیست؟..... والله با این شرایط احمدی نژاد ریس جمهور بشه خیلی بهتره....حداقل در مقابل این دزدی ها چهار تا کار مثبت هم برای مردم از جمله مسکن مهر کرد ولی روحانی چه کار کرده برای این ملت بدبخت
نقل قول کردن
-10 #1285 عمار ولایت 1395-04-17 00:52
به نقل از فرید:
من قبلا گفتم این عمار ولایت باید به مدت بی پولی بکشه بعد ببینم از این دزدان سر گردنه بازم دفاع میکنه یا نه...... چند روز پیش زاکانی گفت این فیش های حقوقی در مقابل غارتی که از مملکت میشه چیزی نیست که اتفاقا سند حرفش هم تو سایت ها هست...... بعد این عمار ولایت احمق داره از این دزدان حمایت میکنه......خدایا خودت به داد برس و داد ما رو از این ظالمین بگیر

فقط یکی از کامنتهایی که من از اونهایی که تو میگی دفاع کردم . نقل قول کن .

ذاتا دروغگو هستید تا کینه های درونی خکدتونو خالی کنید .
چون من با لیدر های کثیفتون مخالفم . اینجور اراجیف رو درست میکنید تا منو وابسته به جریان سیاسی خاصی معرفی کنید .

اما تا حالا نتونستید حتی یک کامنت از حمایت کردن من از اونها نقل قول کنید .......
اگر میتونی و سر شکمی حرف نزدی . مستند اراجیفتو بیار تا همه ببینن که حق با توئه...
بیار دیگه .....
نقل قول کردن
-9 #1284 خراسانی 1395-04-17 00:38
به نقل از سعاح:
سه سوال ساده:

اگر یک محجبه متدین بنا بر هر دلیلی خودش کشف حجاب نماید آیا او همچنان متدین خواهد ماند؟

آیا اسلام دست آوردن پستهای مهم و کسب تحصیل عالیه مغربی رو برای مومنات یک تکلیف شرعی قرار داده است که باید انجامش داد حتی به قیمت از دست دادن حجاب شان؟

اگر برای مردان شرط برای رسیدن به پست و مقام و تحصیل عالیه، شرب خمر و شرکت در پارتی شبانه باشد که خیلی جاها هست چی؟

[بنده سوال دارم و با صدای بلند مطرحش می کنم و از فحش و دشنام هیچ مدافع قلابی ولایت یا مرید چشم و گوش و هوش بسته نمی ترسم۔]


1- اگر مرجع تقلیدش اجازه داده باشه، بله متدین خواهد ماند و احتمالا به دلیل اینکه بر خلاف میل باطنی (نیت) و به خاطر اسلام کشف حجاب کرده اجر بیشتری داره نسبت به کسی که به خاطر عادت، یا عرف یا اینکه "دلش" اینطور می پذیره در برابر این سوال جواب منفی داده.

2- شما یه سری پسوند و پیشوند رو خودتون اضافه کردید به مطلب! ولی من مطلب رو اینطور باز می کنم با مثالی که متاسفانه توی تهران باهاش مواجه شدم(در کشور اسلامی) :
همسر شما(جناب سعاح عزیز) میخواد زایمان کنه و شما توی کل کشور اسلامی دنبال یه بیمارستان هستی که دکتری که بالای سر همسر شما میاد "زن" باشه و همچین بیمارستانی بسیاااااااااااا ر سخت(فقط 1 مورد در کل تهران) پیدا میشه.

حالا اگر فرض کنیم این علم فقط در کشور های غربی باشه و 1 زن محجبه برای اینکه این علم رو یاد بگیره مجبور شده باشه حجابش رو برداره و علم رو یاد بگیره و همون زن محجبه بعدش برگرده به ایران و دکتر همسر شما بشه... اونوقت شما بهش میگی که "چرا کشف حجاب کردی؟" و ناراحت و عصبانی از اینکه این زن کشف حجاب کرده بوده همسرت رو می سپری به دکتر مرد؟

3- من ندیدم جایی همچین شرطی باشد مبنی بر شرکت در پارتی و ...! مگر توی پاکستان شما اینطور باشه وگر نه توی کشورهای دیگه همچین چیزی نیست.
با اینحال یه سوال از شما می پرسم امیدوارم جواب بدید :

وقتی مسئول سایت آویزون"از سایت های سکسی قدیمی" رو گرفتند، مصاحبه ای که ازش پخش شد و اطلاعاتی که بعدا به دست من رسید اینطور نشون می داد که از طریق یک "زن اطلاعاتی" این فرد به داخل ایران کشیده شده و دستگیر شده ...
خب، احتمالا می دونید که مسئولین مربوطه برای اینطور مسائل حکم شرعی می گیرند. خب نظر شما چیه؟ احتمالا هم می دونید که منظور از "اخذ حکم شرعی" از کی هست!
نقل قول کردن
+12 #1283 سعاح 1395-04-17 00:19
سه سوال ساده:

اگر یک محجبه متدین بنا بر هر دلیلی خودش کشف حجاب نماید آیا او همچنان متدین خواهد ماند؟

آیا اسلام دست آوردن پستهای مهم و کسب تحصیل عالیه مغربی رو برای مومنات یک تکلیف شرعی قرار داده است که باید انجامش داد حتی به قیمت از دست دادن حجاب شان؟

اگر برای مردان شرط برای رسیدن به پست و مقام و تحصیل عالیه، شرب خمر و شرکت در پارتی شبانه باشد که خیلی جاها هست چی؟

[بنده سوال دارم و با صدای بلند مطرحش می کنم و از فحش و دشنام هیچ مدافع قلابی ولایت یا مرید چشم و گوش و هوش بسته نمی ترسم۔]
نقل قول کردن
0 #1282 بصیرت 1395-04-17 00:17
به نقل از عمار ولایت:
برخی این تذکر امروز رهبری درباره فیشهای نجومی را سانسور کردند
@iranreporter


بله

در سه سال گذشته بدجوری غفلت شده است :D

خیلی مکاری عمار هاشمی ;)
فیشهای حقوقی مدیران دولت قبل مشخصه فیش حقوقی حالاییها هم مشخصه.
نقل قول کردن
+3 #1281 عمار ولایت 1395-04-17 00:07
برخی این تذکر امروز رهبری درباره فیشهای نجومی را سانسور کردند
@iranreporter
نقل قول کردن
+2 #1280 عمار ولایت 1395-04-16 23:49
تاکیدات مکرر رهبر انقلاب . نهایتا به پذیرش واقعیت از طرف دولت منجر شد .

جریان خودکامه ای که عادت داشت به سخنان رهبری . پاسخهای نیش دار بدهد . امروز وادار شده
اشتباهات خودشو قبول کنه و .......

نقل قول کردن
+2 #1279 x14 1395-04-16 22:50
به نقل از عمار ولایت:
پاسخی به یاوه گویی هات در کامنت قبلی تو دادم . که باعث شد با عوض کردن نام کاربری دوباره به کارت ادامه بدی .....

این رصد هم فقط ماموریتش معلومه ( پاک کردن کامنتهای من ) و پیشگیری از اینجور فریبکاریها اصلا تو برنامه هاش نیست ....

متاسفانه در نزدتان حقیقت تلخ هست والا واقعیت را گفتم حتما مبتلا به هستی که این همه جا زده ای و از نوع پیاده شدن واقعی احکم الهی خودت را خیس کرده ای انگون که پیاده شدن شریعت اسلانی را از این داعشی ها دیدیم از این شیخک های مفت خور ندیدیم طرف تا حالا چند تن مواد مخدر فروخته توی محل باز گفتن و آزاد کردند و هیچ حکم اعدامی صادر نشده این همه اختلاس شد و طرف پیش خودتون بود اخرش چی کارشون کردین فقط استعفا که بره با پولهاش این همه زناکار توی جامعه راست راست می بینم دور می گردند کدام حکم سنگساز !

و لكم في القصاص حيوه يا اولي الالباب لعلكم تتقون
نقل قول کردن
+9 #1278 شاه بیگی 1395-04-16 22:48
به نقل از ج.ع:
طبق همین استدلال ها شرابخوارن و بعضی پزشک ها برای بیماری کلیه مشروب را حلال می کنند !!

من که یک کم اسلام را درک کردیم فهمیدیم که نمی توان برای بدست آوردن یک خیر، یک شر را به جان خرید.

این مکارم شیرازی طرفدار برجام روحانی هم بود.

راستی طبق این برداشت مکارم شیرازی نعوذ بالله اگر حضرت فاطمه و حضرت زینب تو زمان ما بودند و می خواستند کسب علم کنند بدون حجاب بدست می آوردند !!

آقای مکارم ما اسلاممان را از ائمه و حضرت زهرا یاد می گیریم نه بعضی از مراجع که دستشون تو اقتصاد و تجارت با دین است.

امام صادق علیه سلام،میفرمایند اگر در جایی نتوانستید ایمان خودرا حفظ کنید باید از آنجا هجرت کنید..استغفرالل ه از این فتوا
نقل قول کردن
+19 #1277 رایحه ظهور 1395-04-16 22:39


با این حساب و با حقوق 1/5 میلیونی ما زیرِ زیرِ زیرِ خط فقریم ...!
نقل قول کردن
+2 #1276 هـــی 1395-04-16 22:38
به نقل از مبشر ظهور:
دکتر علی شریعتی :در جامعه ای که فقر بیداد می کند صحبت کردن از فرهنگ وارزشهای اخلاقی خیانت به مردم وفاجعه بار است
____________________________________
برادران این روحانیونی که تریبون رسمی دستشونه مثل پناهیان،رفیعی،طایب ،حضرت ایات و...صد در صد مطالبشون در مورد حجاب وان ارمانهای دور دست ،ما داریم از گرسنگی می میریم من الان حساب کردم اگر بخواهم 24 ساعته سخت کار کنم وپول پس انداز کنم تازه در سن 38 سالگی میتونم برم خواستگاری یک دختر فقیر جامعه...

باید به این جماعت گفت توف به صورتتون ،توف به چادر همسرتون ،
توف به شرفتان ،،،اگر دولت ضعیف است خوب دولت رو بردارید به جاش نخست وزیری بگذارید،اگر بانک ها بد عمل می کنند خوب باهاشون برخورد کنید وووو...

ایا شما اصلا قصد حل مشکلات رو دارید؟؟

اگر خودشان می خواستند بالای منبرهاشان حداقل به جای ان همه اراجیف و پیشگویی های نوستراداموسی 4 تا احکام زنا و سرقت و معامله حلال یاد می دادند و گوشزد می کردند که متاسفانه آمار بالایی از این جرایم در جامعه داریم
نقل قول کردن
+3 #1275 x14 1395-04-16 22:31
به نقل از رایحه ظهور:
منافقان در سودای تکرار کربلا ...


ربا و صرافی ها ماشاءالله
سود بانکی با نرخ بالا مظهر ربا
کم فروشی و گرانفروشی فراوان
تقلب و غش در معامله
احتکار و ...
نقل قول کردن
+4 #1274 رایحه ظهور 1395-04-16 22:22
فرمایشات تکان دهنده امام خامنه ای در سال 1370 در مورد اشرافیگری :

نمی شود ما مثل حیوان بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به شکل اسوه به ما نگاه کنند!... اگر ما دنبال مسایل خودمان رفتیم، به فکر زندگی شخصی خودمان افتادیم، دنبال تجملات و تشریفاتمان رفتیم، در خرج کردن بیت‌المال هیچ حدی برای خودمان قایل نشدیم - مگر حدی که دردسر قضایی درست بکند! - و هرچه توانستیم خرج کردیم، مگر اعتماد مردم باقی میماند؟ مگر مردم کورند؟اقایان!مگ ر مردم نمیبینندکه ما چگونه زندگی می کنیم؟

farsi.khamenei.ir/newspart-print?id=2478&nt=2&year=1370&tid=1699
نقل قول کردن
+10 #1273 رایحه ظهور 1395-04-16 22:13
منافقان در سودای تکرار کربلا ...

نقل قول کردن
+9 #1272 رایحه ظهور 1395-04-16 22:04
زنده باد میثم مطیعی با اجرای تحسین برانگیز امروزش ... + دانلود



www.seratnews.ir/files/fa/news/1395/4/16/297575_434.mp3
نقل قول کردن
+4 #1271 خراسانی 1395-04-16 21:45
به نقل از سعاح:

رویارویی حوزویان کد خدا پرست و عاشقان ولی خدا عج اجتناب نا پذیر هست۔ مراجع عظام ولایی و امام زمانی رو عشق است!


چند تا از این مراجع عظام ولایی و امام زمانی رو که عشق هستند نام می برید؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد