رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

متن پرسش و پاسخ از علامه کورانی در مورد مهدویت و ظهور - قسمت اول + فایل صوتی


روایتی که داریم این است که آخرین حکومت عربستان قبل از ظهور حضرت حاکمی بنام عبدالله دارد که بعد از مرگ او حکومت به یکسال نمی رسد و تعدادی حاکم می شوند ولی هر کدامشان به یکسال نمی رسند. گفتیم شاید این همان عبدالله است ولی سلمان از یکسال رد کرد....

» ابتدای نظرات (498)

 

تشکر میکنیم از حضرت استاد بخاطر این بحث کوتاه و فشرده و جامع شان... و سوالات را میخوانم؛

 با سلام

 

_ آیا میتوان اتفاقات سیاسی و مذهبی در یمن، عراق و سوریه و ... یعنی حوادث عصر ما را که الان دارد اتفاق می افتد با نشانه های ظهور تطبیق داد و جزء نشانه های حتمی ظهور دانست؟

کتابی که خدمت شما آوردم کتاب فرهنگ موضوعی هست و عصر ظهور یک گوشه از اینه. این چهل فصله، فصل ایرانی ها و ظهور، بلاد شام و ظهور. داریم که در سوریه جنگ می شود در قَردیس یعنی همان دیرالزور بین سفیانی و ترک(ترکیه) جنگی می شود؛ بعد از این جنگ یا وسطش، زلزله بزرگ در خود سوریه و خسف زمین اتفاق میفتد و بعد آن سفیانی ظاهر می شود؛ سفیانی قبل از ظهور ظاهر شود، یمانی همراه او ظاهر می شود. یعنی رأسا سوریه را از دست می دهیم و در یمن جبران میشه.

چه وقت؟ کی؟ توقیت نمیکنیم، ما فقط میگیم این جریانات را داریم. وقتش کی هست؟ خدا می داند. هی اصرار می کنند شما چرا نمیگید فلانی یار امام مهدی ست؟ میگم اگر صددرصد بتوانم هم توقیت نمیکنیم؛ توقیت نمیکنیم اما می گوئیم جریاناتش اینهاست؛ جنگ قرقیسیا داریم، زمین لرزه داریم، بعدش سفیانی ظاهر می شود.

در یمن جنگی هست، کشمکش هست، بعدش یک انقلاب ناموفق هم هست، و بعدش یمانی می آید. این بر اساس روایات اهل البیت سلام الله علیها است.

 

_ سوال بعدی در مورد تعداد خانم های اصحاب امام سوال کردند

اصحاب مخصوص یعنی وزرا امام مهدی روحی فداة. اولا امام وقتی در مکه ظاهر می شود تقریبا 19 هزار نفر انتخاب میکند که اینها همراه ایشان در عراق هستند. اصحاب مخصوص امام را خدا فقط انتخاب می کند. اینها 313 نفر از زبده گان جهان اند. اینها را بعدا امام میخواهد در جهان در 313 ولایت تقسیم کند. هر ولایت یکی از اینها حاکم خواهند شد. هر یکی از این یاران حضرت از ملیت های مختلف، فارس و عرب و هندی و ترکی و انگلیسی و ... و زبده مردم دنیا هستند. در یکی از اینها اسم الاعظم دارند. کم نیست! در تمام صحابه پیغمبر فقط سلمان اسم الاعظم داشت. اینها 313 نفر اصحاب مخصوص حضرت اند. یک نیروهای مخصوص دارند، مثلا ده هزار. و همینجور...

از یاران مخصوص امام سلام الله علیه خراسانی، شعیب بن صالح هستند. شاید اسمش شعیب نیست، اسم شعیب الصالح را امام میگذارد و فرمانده کل نیروهای امام سلام الله علیه است.

 

_ سوالی که کردند، اینکه ظاهرا شما در یکی از مصاحبه ها دو سال پیش فرموده اید که 8 سال دیگر حکومت عربستان از وهابیت خالی می شود. درسته این چیزی که از شما شنیدیم؟

گفتم ده سال. پخش مستقیم یک وهابی تلفن کرد و پرسید شما گفتید تا 10 سال دیگر وهابیت در عربستان نمی ماند؟ گفتم بله، این حدس من از روایاته. گفت کجا دارید میرید؟ گفتم وهابی نمیمونه، گفتم یک میلیون و نیم وهابی داریم و بقیه سنی ها در عربستان وهابی نیستند؛ گفتم شما دو قسمتید، یک قسمت میروند غار و با پولشان بازی می کنند و یک قسمت میروند سوریه منتظر سفیانی. شما کجا میروی آقای شیخ؟

من پیش بینی کردم، این پیش بینی هست؛ پیش بینی من بر اساس روایات است. الحمدلله الان داره محقق میشه. میبینید آمریکا چه داره میکنه با عربستان؟ این آقای اوباما چه داره میکنه؟ الان برای اینها ظاهر شد که وهابیت خودش خشنه و اصلا قابل اعتماد نیست. الحمدلله دارن مفتضح میشن و ان شاء لله نابود میشن...

 

_ در روایات هست که پرچم سفیانی سرخ هست و اخیرا آنطوری که معروف شده می گویند که عبدلله اردن هم پرچم سپاهش را سرخ کرده. این ارتباطی با عبدالله اردن می تواند داشته باشد؟

این را از من سوال میکنند که سفیانی می تواند عبدالله اردن باشد یا نه؟ اولا عبدالله اردن کوچکتر از آن است که سفیانی باشد. اولا عبدالله اردن مملکتش کوچک است، بعدا منصوب از طرف اسرائیل است. سفیانی شخصیت بزرگی ست؛ حاکم سوریه می شود. سفیانی بزرگ تر از عبدالله است و روایات داریم پرچمش سرخ است، درسته. و از طرف درعا مرز اردن می آید و نسب خودش از ذریه ابوسفیان است. این عبدالله متاسفانه نسبش صحیحه و این نمیشه سفیانی. ولی سفیانی نسبش به معاویه می رسد.

 

_ یکی از سوالاتی که زیاد پرسیدند این است که نقش آذربایجان چیست و اینکه ربطی به موضع گیری های فعلی ترکیه دارد؟

 خیر. هیچ روایتی درباره ورود و تاثیر نیروهای خارجی به ایران ندیدم. این ترکیه، یعنی آذربایجان روایت ها داریم که وقتی که یمانی در 7 ماه قبل ظهور حضرت حاکم یمن می شود، حضرت هم شبیه ظهورش در غیبت صغری ظاهر می شود. و حرکت میکنند به سمت ایران، عراق و ...؛ و هر کس او را می بیند امام مرتبطشان میکنند به یمانی؛ به عنوان سخنگو، وکیل و حاکم از طرف حضرت که طاعتش بر تمام مومنین واجب است، این همان یمانی ست. عجیبه... اما به خواست امام است...

در مورد یمانی در ایران اختلاف میشه که آیا ما از این یمانی اطاعت کنیم؟ چرا که امام فرمود...

ایران دو قسمت می شود و یک قسمت میگویند که ما اطاعت میکنیم، و یک قسمت مثلا لائیک و روشنفکرها میگویند که ما اطاعت نمیکنیم و کشور را تقدیم این یمانی نمی کنیم. ولی 7 ماه قبل از ظهور حضرت در داخل ایران کشمکش میشه و امام باقر سلام الله علیه میفرمایند اگر من بودم خودم را نگه میدارم، در اختلافات داخل ایران تند نرو. موجی برخلاف یاران امام مهدی در ایران میشه، تا اینکه موج آذربایجان شروع می شود. لابد لنا من آذربایجان لا یقوم لها شی ...

موج آذربایجان برای تائید امام قوی است و مجبور میشوند پایتخت تهران را اینها... ( شاید انتخابات است) قیام یک سید در شمال، علمایی در مشهد، علمایی در اصفهان ما داریم. کشمکش داخل ایران هست ولی حرکت سرد است(انتخابات مثلا).

یاران امام و خراسانی و شعیب بن الصالح پیروز می شوند. و آنوقت است که امام به عراق می رسد. و نیز اینها می روند با امام سلام الله علیه در عراق بیعت میکنند .

 

_ در مورد بداء پرسیدند که آیا در علائم حتمی بداء داریم؟

نه نداریم. "بداء فی العلائم الحتمیه لا یکون أبدا" بداء در مواردی که خدا به عموم مردم نگفته وارد است و معنیش این است که بر خدا محتوم نکنید، خدا برای خودش محتوم کرد، ولی برای خودت محتوم نکن، این معنی آن است.

 

_ یکی از سوالات دیگر این است که در خصوص وضعیت شرق آسیا آیا مطلبی در روایات بیان شده؟ و با توجه به جمعیت کثیر شرق آسیا و اینکه در روایات داریم که دو سوم مردم جهان در زمان ظهور از بین می روند آیا مربوط به حوادث طبیعی است؟

  روایات داریم که سال ظهور حضرت جنگ جهانی می شود. می گویند بین هند و چین می شود. یعنی اگر جنگ جهانی هست از مسلمین دور می باشد. و اینها وقتی عمده غربی ها آمدند و به امام پیوستند، بقیه مردم دنیا هم می آیند.

 

_ دو سوال نیمه شخصی پرسیدند و گفتند فیلمی از شما هست که مرگ عبدالله عربستان را تبریک گفتید. آیا این همان عبدالله روایات ممکن است باشد یا نه؟

روایتی که داریم این است که آخرین حکومت عربستان قبل از ظهور حضرت حاکمی بنام عبدالله دارد که بعد از مرگ او حکومت به یک سال نمی رسد و تعدادی حاکم می شوند ولی هر کدامشان به یک سال نمی رسند. گفتیم شاید این همان عبدالله است ولی سلمان از یک سال رد کرد و بعد گفتم این عبدالله نیست...

بعضی ها اصرار دارند؛ خدا حفظ کند سید حسن نصرالله گفت "ینتهی مُلک السنین... " یعنی حکومت سه ساله. یعنی سه سال نمی شود! نه یک ساله. گفتیم ان شاء لله

تفسیری که من از این حدیث میکنم یعنی یکساله که بر این عبدالله منطبق نمی شود. ولی تفسیری که دیگران میکنند سه ساله است، که در این صورت میتواند همان عبدالله باشد. سلمان نباید سه سال بماند. امید داریم ان شاء لله

 

_ سوال کردند که استقرار شما در ایران با مسائل ظهور که درباره ایران بیان شده ارتباطی داره یا نه؟

آمده ام اینجا چونکه ارزش انقلاب ایران و ارزش ایرانیان زمینه سازان ظهور بسیار است. آمدم حوزه علمیه قم و الحمدلله از وقتی که آمدم شروع کردم به احداث موسسه برای احادیث امام مهدی علیه السلام.

عصر ظهور را که نوشتیم دوران جنگ بود. در ایام جنگ هم کسی که میگوید این جنگ متوقف می شود شبیه این است که خیانت کرده باشد. و من در این کتاب نوشتم روایات دلالت دارد به اینکه این جنگ متوقف می شود. و اونوقت با عصبانیت برخورد کردند. من رفتم دفتر آقای منتظری و گفتند سید احمد زنگ زد و گفت یک نفر مرتبط با شما در کتاب نوشته که این جنگ متوقف می شود . گفتم نه این بی غرضه، و بر حسب روایات نوشته شده؛ و من هر چه دارم به ایران دادم و از ایران چیزی نگرفتم. این خدمات الان انسان نمیتواند بگوید مربوط به صنعت موشک و ... که موفق شدم به ایران بدم. اینها مؤید ایران است. ایران مهم ترین ارزشش امام رضا علیه السلام و یاری امام زمان سلام الله علیه است.

 

_ در مورد دابة الارض توضیح میفرمائید؟

دابة الارض از علامات قیامت است و مربوط به ظهور حضرت نیست. دابة الارض و یأجوج و مأجوج اینها علامت های قیامت است. ظهور امام سلام الله علیه تا روز قیامت شاید تا 50 هزار سال طول بکشد. از علامت های قیامت است که دابة الارض ظاهر می شود و امیرالمومنین همراهش می آید و این نزدیک قیامت است. همینجور یاجوج و ماجوج از سرزمین دیگر به زمین می آیند. ولی اینها علامات قیامت اند و ربطی به ظهور امام زمان عج ندارد.

 

_ فرمودند ظهور صغری را هم توضیح دهید.

اینها رو درست کردند . نداریم ظهور صغری. " یظهر فی شبهه لیستبین امره "  7 ماه قبل از ظهور همان وقتیکه یمانی ظاهر می شود و حضرت ارجاع میدهد به یمانی، و خودش بین یارانش در ایران و عراق و ... حرکت میکند این را می گویند ظهور صغری. ظهور صغری یعنی امام سلام الله علیه را گاهی می بینند و نماینده ایشان هم یمانی ست که این را اسمش را گذاشتند ظهور صغری. وگرنه به این اسم نداریم، غیبت صغری و غیبت کبری داریم. این مقدمات ظهور است. ظهور از روز عاشورا از مکه و کعبه ست.

 

_ سوال بعدی این است که روز عاشوراست یا 23 رمضان؟

23 رمضان روز ندای آسمانی ست. همان سال. 23 رمضان شب جمعه ندای آسمانی از بالای کعبه به زبان های مختلف به جهان می رسد که ظلم و ستم تمام می شود، مهدی می آید با او بیعت کنید.

بعدش ماه مبارک؛ شوال، ذی قعده، ذی حجه. تا سه ماه و محرم سال دیگه. سال زوج قمری. بعدش سال فرد روز شنبه روز عاشورا امام ظاهر می شود.

 

_  در مورد مطالبی که در کتاب شما بوده یکی از اسامی امام منصور است. در این کتاب و در علت های غیبت از ترس حضرت صحبت به میان می آید. "خائفاٌ یترقب" رو توضیح بدهید.

خائف یترقب همونجور که حضرت موسی " فخرج منها خائفاً يترقب..." نه خوف ما ، نه ترس ما... خائف یعنی خودش مامور به حفظ جانش است که مواظب دشمنانش باشد. شاید به فارسی به معنی ترسو باشد ولی ترسو نیست؛ در اصل مامور به مواظبت معنی آن است مثل حضرت موسی که ظاهر شد. امام سلام الله علیها از مدینه به مکه می رود "خائف یترقب"...  به این معنی.

 

دانلود فایل صوتی

 

- با تشکر از عزیزانی که در پیاده سازی این سخنرانی ارزشمند زحمت کشیدند

- بخش سوم و آخر که شامل ادامه پرسش و پاسخ از علامه کورانی در مباحث ظهور می باشد در قسمت بعدی منتشر خواهد شد.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+18 #498 جدىد 1395-03-30 10:51
براى سلامتى و تعجىل در ظهور امام زمان علىه السلام14صلوات -:as
نقل قول کردن
0 #497 مکرخدا 1395-03-29 04:33
جهان نیوز و جهان نیوزها فحاشی های زیادی را به جریان احمدی نژاد انجام دادند. تهمت های بزرگی را نثار ما کردند و نامردی های زیادی را در حق احمدی نژاد و احمدی نژادی ها کردند. علت توقیف و فیلتر و داستان های امروزشان نیز همان نامردی های آن روزهایشان است.

جهان نیوز هیچگاه از جانب دولت سابق سرکوب و توقیف نشد. با وجود آنکه مرکز پخش کننده انواع تهمت های غیر اخلاقی و امنیتی بر علیه دولت سابق بود. اما بالاخره خدا یک جایی هم از حیثیت مظلوم دفاع می کند و هم ظالم را ادب می کند. هم حیثیت احمدی نژاد و مشایی در بین مردم اعاده شد و هم گوش تهمت زننده پیچانده شد.

اگرچه جهان نیوز نامرد بود، اخلاق نداشت و تکفیر می کرد لکن ما نامرد نیستیم که برای توقیف جهان نیوز و امثالهم جشن بگیریم و خوشحالی کنیم. شاگردان مکتب امام زمان (عج) از سقوط همه انسان ها ناراحت می شوند و دلشان به بد دیگران، حتی دشمنانشان هم راضی نمی شود. ما دلمان به حال جهان نیوزی ها و سقوطشان می سوزد. از اینکه رسانه های امت حزب الله به جای پیگیری اهداف و آرمان های انقلاب خمینی و مطالبات مستضعفان به دام سیاست زدگی افتاده و ابزار دست سیاسیون شده اند ناراحت هستیم.

تا دیروز آدم های" علیرضا زاکانی " نهادهای امنیتی را از خطر " توله سگ های مشایی" برحذر می داشتند و خواستار سرکوب و دستگیری شان بودند. امروز ما برای شما طلب مغرفت کرده و دعا می کنیم هرچه زودتر از توقیف درآمده و به فعالیت مشغول شوید. تهمت هایی که زدید و فحش هایی هم که دادید آن دنیا با هم حساب و کتاب می کنیم. فقط امیدوارم وقتی از توقیف درآمدید و قصد انتشار هر خبری را داشتید " تقوا" را در نظر بگیرید که این برای شما بهتر است.

حمید مشایخی راد
نقل قول کردن
+8 #496 کمال 1395-03-29 00:26
نصفِ تاریخ عاشقی «آب» است، قصه‌هایی عمیق و پراحساس
قصه‌هایی پر از فداكاری، قصه‌هایی عجیب، اما خاص:

قصۀ آبِ چشمۀ زمزم، زیرِ پاكوبه‌های اسماعیل
قصۀ نیل و حضرت موسی، قصۀ آن گذشتنِ حسّاس

قصۀ حفظِ حضرت یونس، توی بطن نهنگ، در دریا
یا كه نفرینِ نوحِ پیغمبر، بر سرِ مردمِ نمك نشناس

قصۀ ظهر روز عاشورا، بستنِ آب روی وارثِ آن
كربلا بود و یك حرم، تشنه، كربلا بود و حضرتِ عباس

بین افسانه‌های آب و جنون، قصۀ تازه‌ای اضافه شده :
قصۀ بیست و هفت ساله‌ای از صد و هفتاد و پنج تا غواص...

#نفيسه_سادات_موسوی
نقل قول کردن
+7 #495 شب گرد 1395-03-28 23:30
به نقل از هه:



سلام دوستان
به نظر میرسه زلزله تهران قطعیه! نشانه هاش کم کم داره خودشو نشون میده. این نشست های زمین بی دلیل نیست اینا هشدارهای قبل از زمین لرزه بزرگ تهران هستش. باید همه آماده باشیم قضیه جدی جدی ست.
خدا بخیر بگذرونه ان شاالله

اتفاقا اخبار گفت که نشست زمین عامل این انفجار بوده و نه برخورد با لوله گاز ولی برحی سایت ها گفته اند برخرود بیل مکانیکی که چنین نیست و لوبه گاز جالب در 3 متری زمین بوده و حال مترو 25 متر زیز این ها
و علت نشست چیست ؟

www.hamshahrionline.ir/details/337360/City/city-affairs

asriran.com/.../...
نقل قول کردن
+10 #494 هه 1395-03-28 20:12
امید غریبانه تنها کجایی؟ ...چراغ سر قبر زهرا کجایی? تجلی طاها گل اشک مولا @};-
...امام محمد باقر ( ع) : ... و مهدی موعود ظهور خواهد کرد در حالی که بر حجرالاسود تکیه داده است...

برای تعجیل در ظهور امام زمان عج سه صلوات بفرستید. الهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نقل قول کردن
+11 #493 سیمرغ 1395-03-28 19:50
فلوجه آزاد شد

"شاکر جودت،" فرمانده پلیس فدرال عراق در یک پیام تلویزیونی که از مرکز شهر فلوجه پخش شد، آزادی این شهر از سلطه چندساله تکفیری های داعش را اعلام کرد.

عبد الوهاب الساعدی، فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه نیز اعلام کرد تمامی مراکز و ساختمان های دولتی فلوجه اکنون در اختیار نیروهای عراقی است و شمار کمی از افراد غیرنظامی در این شهر حضور دارند. فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار عراق با اعلام اینکه این شهر تا چند روز آینده به طور کامل پاکسازی می شود تاکید کرد عملیات آزادسازی این شهر در عمل تمام شده است.

بلافاصله پس از آزادی فلوجه، محمد الغبان، وزیر کشور عراق راهی این شهر شد.

سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق نیز آزادی این شهر را به مردم عراق و نیروهای مقاومت تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد بزودی تمام نینوا از چنگ تروریست ها آزاد شود.

رئیس پارلمان عراق از تمامی نیروهای حاضر در عملیات آزادی فلوجه تشکر کرد و این موفقیت را شکستن کمر داعش و حامیان آن توصیف کرد.
نقل قول کردن
+1 #492 ..... 1395-03-28 19:17
به نقل از سعدالدین:
یه خواب سال گذشته دیدم که نشونش یه مزرعه آفتابگردون بود و همون مکان الان مزرعه آفتابگردونه من دو ماه تو آسمون دیدم و ساعت نزدیک شش و نیم بود یعنی برج ششم و نزدیک اواخر برج تو تقویم میشه نیمه ذیحجه خودم نیمه ذیحجه متولد شدم و بامداد جمعه و اصلاحم هم اگه خدا بخواد نیمه ذیحجه امسال و لقا الله ان شا الله نیمه ذیحجه 22 سال بعد در سال 1459

از بعداذان خوابیدم همش خوابای درپیتی مثل تودیدم الانم بیدارشدم
نقل قول کردن
0 #491 ..... 1395-03-28 19:13
به نقل از ؟:
این چرت و پرت ها چیه می نویسی ؟ مسخره بازی هم حدی داره L-)

سالهاست چرتوپرت میگیم می نویسیم میشنویم ولی اتفاق خاصی نیفتاده
نقل قول کردن
+8 #490 هه 1395-03-28 19:05



سلام دوستان
به نظر میرسه زلزله تهران قطعیه! نشانه هاش کم کم داره خودشو نشون میده. این نشست های زمین بی دلیل نیست اینا هشدارهای قبل از زمین لرزه بزرگ تهران هستش. باید همه آماده باشیم قضیه جدی جدی ست.
خدا بخیر بگذرونه ان شاالله
نقل قول کردن
-17 #489 سعدالدین 1395-03-28 18:12
یه خواب سال گذشته دیدم که نشونش یه مزرعه آفتابگردون بود و همون مکان الان مزرعه آفتابگردونه من دو ماه تو آسمون دیدم و ساعت نزدیک شش و نیم بود یعنی برج ششم و نزدیک اواخر برج تو تقویم میشه نیمه ذیحجه خودم نیمه ذیحجه متولد شدم و بامداد جمعه و اصلاحم هم اگه خدا بخواد نیمه ذیحجه امسال و لقا الله ان شا الله نیمه ذیحجه 22 سال بعد در سال 1459
نقل قول کردن
-1 #488 ...ali 1395-03-28 18:02
اولین خسف وانفجار امروز در تهران انجام شد در شهران
ونشون داد که کشیدن گاز داخل شهر های بزرگ مثل این میمو نه که زیر شهر رو بمب گزاری کرده باشیم حالا ببینید اگر 5 یا 6 ریشتر حدود 1 دقیقه بیاد با 4 تا پس لرزه چه خسف و چه انفجارهایی
داریم
مصداق ایه قران کریم رو نو این حوادث میشه فهمید که از ماست که بر ماست
لَهُ مُعَقِّباتٌ مِن بَينِ يَدَيهِ وَمِن خَلفِهِ يَحفَظونَهُ مِن أَمرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ وَإِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَومٍ سوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَما لَهُم مِن دونِهِ مِن والٍ

نقل قول کردن
0 #487 ؟ 1395-03-28 15:44
به نقل از ...:
نبرد بزرگ اخرالزمان = 1395

همان قرقیسیا ... که ابجدشم دوستان در اورده بودند میشد 1438 یعنی همان نیمه ی دوم 1395 و قبل از ظهور

قطعا در نیمه ی دوم 95 . احتمالا در دی ماه.

خبر امروز :

خبرنگار فارس از دمشق گزارش می‌دهد :

روسیه، ایران و سوریه آماده نبرد بزرگ در حلب


در پی اقدام کشورهای غربی در اعزام مستشاران و نظامیان خود به شمال سوریه برای شرکت در عملیات ضد داعش نیروهای دموکراتیک و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع، روسیه، ایران و سوریه نیز آماده نبرد بزرگ در حلب می‌شوند.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950327000762

مطمئن باش امسال هم خبری نیست . اوضاع منطقه هنوز برای جنگ آخرالزمانی محیا نیست و همچنین هنوز کشورهایی مثل روسیه و آمریکا با اقدامات عملی و به راه انداختن چنک های اتمی فاصله دارند. شاید انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تاثیراتی داشته باشد ولی نه ناگهانی و به یکسال زمان نیاز دارد. هیلاری کلینتون از ترامپ بدتر است
نقل قول کردن
0 #486 ؟ 1395-03-28 15:39
به نقل از jji:
گرمسار سمنان هم جزئ خراسان بزرگ است پس دکتراحمدی روشن هم خراسانیست وخراسانیست

این چرت و پرت ها چیه می نویسی ؟ مسخره بازی هم حدی داره L-)
نقل قول کردن
+2 #485 ...ali 1395-03-28 13:07
به نقل از ...ali:

این عکس برای این بود ببینیم دشمن رو چی کار میکنه مسو لین ما روی حقوق مدیرای بی مدیریت کار میکنن
نقل قول کردن
+3 #484 ...ali 1395-03-28 12:47
نقل قول کردن
+1 #483 ... 1395-03-28 11:09
به نقل از ...ali:
سلام
اینکه حضرت آقا فرمودند خرمشهر ها در پیش داریم احتمالا بدستور ایشون داره پته این مال حرام خورها رو میشه
به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی=


در مورد جنگ اسرائیل با حماس = ؟

... غزه در چه سالی ؟

اسرائیل با حزب الله = ؟
نقل قول کردن
-5 #482 ... 1395-03-28 11:05
نبرد بزرگ اخرالزمان = 1395

همان قرقیسیا ... که ابجدشم دوستان در اورده بودند میشد 1438 یعنی همان نیمه ی دوم 1395 و قبل از ظهور

قطعا در نیمه ی دوم 95 . احتمالا در دی ماه.

خبر امروز :

خبرنگار فارس از دمشق گزارش می‌دهد :

روسیه، ایران و سوریه آماده نبرد بزرگ در حلب


در پی اقدام کشورهای غربی در اعزام مستشاران و نظامیان خود به شمال سوریه برای شرکت در عملیات ضد داعش نیروهای دموکراتیک و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع، روسیه، ایران و سوریه نیز آماده نبرد بزرگ در حلب می‌شوند.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950327000762
نقل قول کردن
-1 #481 ...ali 1395-03-28 10:26
سلام
اینکه حضرت آقا فرمودند خرمشهر ها در پیش داریم احتمالا بدستور ایشون داره پته این مال حرام خورها رو میشه
به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی=
نقل قول کردن
+13 #480 جدىد 1395-03-28 10:14
براى سلامتى و تعجىل در ظهور امام زمان علىه السلام14صلوات -:as
نقل قول کردن
0 #479 ...ali 1395-03-28 09:49
به نقل از رایحه ظهور:
خزانه خالی که روحانی گفت برای محرومین بود اما برای نورچشمی های نفاق خزانه حسابی پر پر است !


سلام
ایشون پدر خانم حسینی نماینده تازه وارد وجوانترین نماینده نیست
نقل قول کردن
-17 #478 سیدعطاءالله فیروزی 1395-03-28 03:27
به نقل از ....:
اون وقت تکلیف حمایت BBC از تفکرات افرادی مثل آقای هاشمی را در این پازل غلط چه گونه توجیه می کنید!

به نکته جالبی اشاره کردید
از حقیر ضدانگلیسی و انگلیس ستیز تر نداریم و بیزار هستم از جماعت انگلیسی و تفکر انگلیسی و نفرت و لعنت خود را بر انگلیس و ملکه الیزابت میفرستم ....
از اوایل انقلاب برای اینکه میان مردم شبهه افکنی و ابهام درست کنن این انقلاب را متهم به انگلیسی بودن کردن و حتی روحانیت را منتسب به انگلیس کردن !!! درحالیکه ما مظهر استقلال در عالم و حقانیت اسلام بوده ایم و هستیم ... انگلیس همیشه عاشق این بوده و این رسم و راه و روشش هست که القا کنه به طور غیرمستقیم در همه کشورها منجمله ایران نفوذ داریم و با دیکته های ما سران حکومت مسیر خودشون را پیش میرن و این فرضیه را با فیلمهای خودشون مطرح میکنن تا امثال ساده ای مثل من را که میخوام دنبال دین بروم دلزده کنن و برای من دوگانگی و شک و تردید و در نهایت بدبینی به انقلاب درست کنن و این کار همیشه روش خاص آنها بوده و بی بی سی هم رسانه یِ اونها برای پیاده کردن این افکار پوچ و متوهمانه هست و شاید در دیگر کشورهای دنیا نفوذ داشته باشن و جاهای دیگری در دنیا تحت سیطره استعمار اونها باشه اما هیچ نقشی در جمهوری اسلامی ندارن و حتی سفارت اونها هم در آستانه تعطیلی رفت و شعار مرگ بر انگلیس هم همه جای ایران فرا گرفت و رهبری هم همیشه از انگلیس برائت کرد تا مردم دچار شک و شبهه نشن اما باز اینها ادامه میدهند
شما میفرمایی چرا بی بی سی از هاشمی حمایت کرد ؟؟؟
مهمترین دلیلش همینی هست که عرض کردم و این حمایت میتونه مکر و حیله های دیگه هم پیاده کنه ....
حالا من از شما سوال میکنم :
بی بی سی و انگلیسها لاییک هستند و اعتقادی به اسلام و فقه ندارن
چرا به رهبر ما میگن (آیت الله خامنه ای) ؟؟؟ و لفظ "آیت الله" را به کار میگیرن ؟؟؟ درحالیکه میتونن به همون "آقای خامنه ای" هم کفایت کنن و دلیل به کاربردن این واژه توسط اونها هم اینه که میخوان باز همون شک و شبهه را به وجود بیارن که آیت الله و آخوند و مرجع هم ما ساختیم و خودمون هم از این القاب و درجات حمایت میکنیم و وقتی میگن آیت الله یعنی آیت الله بودن حضرت آقا را قبول دارن چون این واژه مختص علمای بزرگ هست و نوعی حمایت و تایید است همانطور که به داعش هم میگن حکومت اسلامی !
و بی بی سی و انگلیس فقط دنبال حاشیه سازی و ایجاد تردید و دخالتهای سوال برانگیز و بحث برانگیز هست تا خودش را بانفوذ و حتی صاحب حکومت ایران معرفی کنه درحالیکه ما تُف میندازیم به اوّل تا آخر خانواده سلطنتی و دولتی انگلیس و اونها در عالم خودشون خیال میکنن سوار بر دنیا هستن درحالیکه خودشون نمیدونن نوکر صهیونیست و یهود هستن و ابزاری هستن که تاریخ انقضای اونها به زودی فرا خواهد رسید و همین روزها که خبر خروج از اتحادیه اروپا از این کشور داره بیرون میاد نشونه از هم گسیختگی اونهاست چون انگلیس خودش قلب و محور اتحادیه اروپاست و اتحادیه بدون انگلیس معنایی نداره و به زودی دودمان همه آنها بر باد خواهد رفت ....
نقل قول کردن
+15 #477 سلام 1395-03-28 01:14
سلام. قسمت بعدی پرش و پاسخ با علامه رو چرا دیگه نمی زارید؟
نقل قول کردن
-2 #476 jji 1395-03-28 00:55
به نقل از .....:
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، بعد از افشای فیش حقوقی چند ده‌میلیونی برخی مدیران عالی‌رتبه‌ بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک رفاه که طی چند هفته پیش رسانه‌ای شد، بهانه‌تراشی‌ها و ادله ریز و درشت بسیاری مطرح شد.پشت‌بند این حرف و حدیث‌ها یک نفر عذرخواهی کرد و یک نفر استعفا کرد و عده‌ای هم قول پیگیری و رسیدگی دادند تا شاید تسلی دل میلیون‌ها کارگر و کارمندی باشند که سر و ته برجشان را با وصله و پینه به هم می‌رسانند اما هنوز این عذر و بهانه‌ها داغ این تخلف قانونی ظالمانه را سرد نکرده، چشممان به جمال یک فیش عجیب و غریب تازه روشن شده است.اسناد و مدارکی به دست خبرنگار خبرگزاری تسنیم رسیده که نشان می‌دهد ظاهراً رشته فیش‌های حقوقی چند ده‌میلیونی مدیران، سر دراز دارد؛ آن‌قدر که سر از هر دستگاه و سازمانی درمی‌آورد.این فیش‌های جدید مربوط به صندوق توسعه ملی است؛ صندوقی که با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی تشکیل شده است و کار اجرایی انجام نمی‌دهد تا مدیران مستحق حقوق‌های چند ده‌میلیونی باشد.رئیس هیئت عامل این صندوق در حال حاضر صفدر حسینی است که طبق اسناد و مدارک موجود، از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است چراکه قطعاً این دست از مدیران در بخش‌های دیگر خصوصی یا عمومی نیز به‌عنوان عضو یا رئیس هیئت مدیره فعالیت دارند.جالب اینکه رئیس صندوق توسعه ملی که با حقوق میانگین ماهانه 57 میلیون فقط از یک دستگاه، بعید می‌رسد زندگی‌اش لنگ وام باشد، 300 میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده است.قائم‌مقام این صندوق نیز متوسط دریافتی ماهیانه‌اش در سال گذشته، 43 میلیون و 500 هزار تومان بوده و جالب اینکه او نیز مانند آقای رئیس، وام 300میلیونی با چهار درصد سود دریافت کرده است.عضو دیگر هیئت عامل صندوق توسعه ملی، سیدمحمد سعیدی نوری‌نائینی است که در سال گذشته به‌طور متوسط ماهیانه 38 میلیون و 800 هزار تومان به‌علاوه 300 میلیون تومان وام با نرخ چهار درصد دریافته کرده است. این عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی، بازنشسته است و قاعدتاً از دستگاهی که بازنشسته شده، حقوق بازنشستگی می‌گیرد.مسعود مزینی دیگر عضو بازنشسته این صندوق به شمار می‌رود که در سال 94 به‌طور متوسط ماهیانه 37 میلیون و 400 هزار تومان حقوق و مانند سایر اعضا وام 300 میلیونی با نرخ چهار درصد گرفته است. محمدرضا شجاع‌الدینی از دیگر اعضای بازنشسته هیئت عامل صندوق توسعه ملی است که سال گذشته به‌طور متوسط ماهیانه 37 میلیون و 200 هزار تومان حقوق و وام 300میلیونی گرفته است.بدین ترتیب پنج عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی جمعاً در سال گذشته علاوه بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان حقوق، یک و نیم میلیارد تومان نیز وام چهاردرصدی دریافت کرده‌اند. در شرایطی که آه و فغان بانک‌ها مدام از نداشتن نقدینگی برای پرداخت وام ازدواج جوانان بلند است، باور کردن اعطای یک و نیم میلیارد تومان وام چهاردرصدی آن هم فقط به پنج نفر، سخت است!با یک حساب سرانگشتی، اگر قرار بود این مبلغ که در اختیار پنج نفر قرار گرفته است، به زوج‌های جوان داده شود، حداقل 150 نفر می‌توانستند وام ازدواج 10 میلیون تومانی دریافت کنند؛ البته باید توجه داشت که این وام در سال 94 اعطا شده و آن موقع وام ازدواج سه میلیون تومان بود یعنی اگر همان زمان این رقم به وام ازدواج اختصاص می‌یافت، 500 نفر از این تسهیلات بهره‌مند می‌شدند.آنچه در این فیش حقوقی جالب‌تر از میزان دریافتی و اعداد و ارقام درشت آن است، عناوین و مواردی است که آقای رییس را مستحق دریافت حقوق 57 میلیون تومانی کرده است، مواردی که به‌احتمال زیاد بسیاری از آنها را در هیچ فیش حقوقی دیگری ندیده‌اید، عناوینی که بیشتر شبیه یک طنز تلخ است تا واقعیت...مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش (آقای رئیس در فیش حقوقی مرداد، 5 میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) از جمله عناوین موجود در فیش حقوقی آقای رئیس است.به‌عبارت دیگر، علاوه‌بر وجود برخی عناوین عجیب و غریب مثل حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک‌سی‌ام پرداختی و بهره‌وری سه‌ماهه؛ آقای رئیس هزینه تلفن همراه، ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش و کمک‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می‌کند.کاش روزی جامعه ایران و شرایط اقتصادی به آن حد از رفاه و تموّل برسد که در تمام فیش‌های حقوقی این امتیازات و حق و حقوق برای هر کارگر و کارمندی لحاظ شود، روزی که دولت بتواند برای اوقات فراغت تمام فرزندان ایران هزینه کند نه‌فقط فرزندان برخی مدیران، روزی که همه بتوانند بی‌دغدغه هزینه‌ها ورزش کنند، کتاب بخرند، سفر کنند، به سلامت خود برسند، نگران تحت پوشش بیمه نبودن خدمات دندانپزشکی نباشند و مثل آقای رییس یا حداقل یک‌دهم آن حقوق بگیرند.اما تا آن روز و در وضعیت اقتصادی کنونی که دولت هرروز از مردم می‌خواهد با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌دارند تا شاید بتواند به‌سلامت کشور را از این گردنه سخت اقتصادی عبور دهد، دیدن چنین فیش‌هایی فقط آب سردی است بر سر این‌همه صبوری و اعتماد مردم و ظلمی آشکار!بر اساس ماده 76 قانون خدمات کشوری، هیچ فردی در دولت نمی‌تواند بیش از هفت‌برابر حقوق پایه یک کارمند عادی حقوق دریافت کند. این قانون صراحتاً همین جا نقض می‌شود؛ همین جایی که گردش مالی یک مدیر دولتی در یک ماه آن هم از یک دستگاه 57 میلیون تومان است در حالی که گردش مالی یک سال برخی کارکنانش به این مبلغ نخواهد رسید.انتهای پیام/*

در هر دسگاه سازمان واداره ای کار را زیردستان میکنندوزبردستان یامدیران خدا خواسته
می چاپند کجاست عدالت علی
نقل قول کردن
+38 #475 منتظر واقعی ظهور 1395-03-28 00:49
خداوندا به عزت و جلالت، به مظلومیت اهل بیت و غربت اسلام و تشیع قسمت می دهیم در ظهور مهدی فاطمه ( سلام الله علیهما) تعجیل بفرما. برحمتک یا الرحم الراحمین.
نقل قول کردن
+6 #474 ..... 1395-03-28 00:12
به گزارش خبرنگار خبرگزار ی تسنیم، بعد از افشای فیش حقوقی چند ده‌میلیونی برخی مدیران عالی‌رتبه‌ بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک رفاه که طی چند هفته پیش رسانه‌ای شد، بهانه‌تراشی‌ها و ادله ریز و درشت بسیاری مطرح شد.پشت‌بند این حرف و حدیث‌ها یک نفر عذرخواهی کرد و یک نفر استعفا کرد و عده‌ای هم قول پیگیری و رسیدگی دادند تا شاید تسلی دل میلیون‌ها کارگر و کارمندی باشند که سر و ته برجشان را با وصله و پینه به هم می‌رسانند اما هنوز این عذر و بهانه‌ها داغ این تخلف قانونی ظالمانه را سرد نکرده، چشممان به جمال یک فیش عجیب و غریب تازه روشن شده است.اسناد و مدارکی به دست خبرنگار خبرگزار ی تسنیم رسیده که نشان می‌دهد ظاهراً رشته فیش‌های حقوقی چند ده‌میلیونی مدیران، سر دراز دارد؛ آن‌قدر که سر از هر دستگاه و سازمانی درمی‌آورد.این فیش‌های جدید مربوط به صندوق توسعه ملی است؛ صندوقی که با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی تشکیل شده است و کار اجرایی انجام نمی‌دهد تا مدیران مستحق حقوق‌های چند ده‌میلیونی باشد.رئیس هیئت عامل این صندوق در حال حاضر صفدر حسینی است که طبق اسناد و مدارک موجود، از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است چراکه قطعاً این دست از مدیران در بخش‌های دیگر خصوصی یا عمومی نیز به‌عنوان عضو یا رئیس هیئت مدیره فعالیت دارند.جالب اینکه رئیس صندوق توسعه ملی که با حقوق میانگین ماهانه 57 میلیون فقط از یک دستگاه، بعید می‌رسد زندگی‌اش لنگ وام باشد، 300 میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده است.قائم‌مقام این صندوق نیز متوسط دریافتی ماهیانه‌اش در سال گذشته، 43 میلیون و 500 هزار تومان بوده و جالب اینکه او نیز مانند آقای رئیس، وام 300میلیونی با چهار درصد سود دریافت کرده است.عضو دیگر هیئت عامل صندوق توسعه ملی، سیدمحمد سعیدی نوری‌نائینی است که در سال گذشته به‌طور متوسط ماهیانه 38 میلیون و 800 هزار تومان به‌علاوه 300 میلیون تومان وام با نرخ چهار درصد دریافته کرده است. این عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی، بازنشسته است و قاعدتاً از دستگاهی که بازنشسته شده، حقوق بازنشستگی می‌گیرد.مسعود مزینی دیگر عضو بازنشسته این صندوق به شمار می‌رود که در سال 94 به‌طور متوسط ماهیانه 37 میلیون و 400 هزار تومان حقوق و مانند سایر اعضا وام 300 میلیونی با نرخ چهار درصد گرفته است. محمدرضا شجاع‌الدینی از دیگر اعضای بازنشسته هیئت عامل صندوق توسعه ملی است که سال گذشته به‌طور متوسط ماهیانه 37 میلیون و 200 هزار تومان حقوق و وام 300میلیونی گرفته است.بدین ترتیب پنج عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی جمعاً در سال گذشته علاوه بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان حقوق، یک و نیم میلیارد تومان نیز وام چهاردرصدی دریافت کرده‌اند. در شرایطی که آه و فغان بانک‌ها مدام از نداشتن نقدینگی برای پرداخت وام ازدواج جوانان بلند است، باور کردن اعطای یک و نیم میلیارد تومان وام چهاردرصدی آن هم فقط به پنج نفر، سخت است!با یک حساب سرانگشتی، اگر قرار بود این مبلغ که در اختیار پنج نفر قرار گرفته است، به زوج‌های جوان داده شود، حداقل 150 نفر می‌توانستند وام ازدواج 10 میلیون تومانی دریافت کنند؛ البته باید توجه داشت که این وام در سال 94 اعطا شده و آن موقع وام ازدواج سه میلیون تومان بود یعنی اگر همان زمان این رقم به وام ازدواج اختصاص می‌یافت، 500 نفر از این تسهیلات بهره‌مند می‌شدند.آنچه در این فیش حقوقی جالب‌تر از میزان دریافتی و اعداد و ارقام درشت آن است، عناوین و مواردی است که آقای رییس را مستحق دریافت حقوق 57 میلیون تومانی کرده است، مواردی که به‌احتمال زیاد بسیاری از آنها را در هیچ فیش حقوقی دیگری ندیده‌اید، عناوینی که بیشتر شبیه یک طنز تلخ است تا واقعیت...مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش (آقای رئیس در فیش حقوقی مرداد، 5 میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) از جمله عناوین موجود در فیش حقوقی آقای رئیس است.به‌عبارت دیگر، علاوه‌بر وجود برخی عناوین عجیب و غریب مثل حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک‌سی‌ام پرداختی و بهره‌وری سه‌ماهه؛ آقای رئیس هزینه تلفن همراه، ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش و کمک‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می‌کند.کاش روزی جامعه ایران و شرایط اقتصادی به آن حد از رفاه و تموّل برسد که در تمام فیش‌های حقوقی این امتیازات و حق و حقوق برای هر کارگر و کارمندی لحاظ شود، روزی که دولت بتواند برای اوقات فراغت تمام فرزندان ایران هزینه کند نه‌فقط فرزندان برخی مدیران، روزی که همه بتوانند بی‌دغدغه هزینه‌ها ورزش کنند، کتاب بخرند، سفر کنند، به سلامت خود برسند، نگران تحت پوشش بیمه نبودن خدمات دندانپزشکی نباشند و مثل آقای رییس یا حداقل یک‌دهم آن حقوق بگیرند.اما تا آن روز و در وضعیت اقتصادی کنونی که دولت هرروز از مردم می‌خواهد با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌دارند تا شاید بتواند به‌سلامت کشور را از این گردنه سخت اقتصادی عبور دهد، دیدن چنین فیش‌هایی فقط آب سردی است بر سر این‌همه صبوری و اعتماد مردم و ظلمی آشکار!بر اساس ماده 76 قانون خدمات کشوری، هیچ فردی در دولت نمی‌تواند بیش از هفت‌برابر حقوق پایه یک کارمند عادی حقوق دریافت کند. این قانون صراحتاً همین جا نقض می‌شود؛ همین جایی که گردش مالی یک مدیر دولتی در یک ماه آن هم از یک دستگاه 57 میلیون تومان است در حالی که گردش مالی یک سال برخی کارکنانش به این مبلغ نخواهد رسید.انتهای پیام/*
نقل قول کردن
+9 #473 بصیرت 1395-03-27 23:35
آشنایی با فرا کاسب تحریمی!

سیروس ناصری دیپلماتی که از بدو ورود به دستگاه سیاست خارجی با ماموریت خاص در امور خلع سلاحی کار خود را بصورتی متمرکز و حرفه ای در بخش بین الملل اغاز و بنیان تیمی گزینش شده و بسته را به عنوان همکارانی مطیع پی ریزی می نماید .

با استقرار در ژنو به عنوان سفیر به مدت بیش از ۱۱ سال موضوع توافقنامه ۵۹۸ و مسایل خلع سلاحی را راهبری و هدایت می نماید . در تهران نیز دستیارانش ظریف / امیر خیزی / البرزی و برادرزنش تخت روانچی کار پشتیبانی وی را دنبال می کنند .

علی اکبر ولایتی نیز تمام قد و به عنوان مهمترین دستاورد مدیریت سیاسی خود در وزارتخارجه از او و تیمش حمایت و پشتیبانی می نماید تا سرحد ممانعت از انجام هرنوع بازرسی و ارزیابی از عملکرد وی در دوره ۱۱ ساله حضورش در نمایندگی ژنو .

مبسوط الید گذاشته شدن یک فرد در سازمان مهمی چون وزارت خارجه تا بدین سرحد در نوع خود بی سابقه و عجیب میباشد .

عدم پیگیری مفاد قطعنامه ۵۹۸ / مجاب کردن ولایتی به امضاء معاهده NPT / CWC / CTBT و ... پس از پایان ماموریت نیز در کنار پیگیری موضوعات خلع سلاحی و لابیهای مورد نیاز وزارت خارجه به بهانه تسهیل در تعاملات بین المللی نسبت به تاسیس شرکت نفتی اقدام و در این رابطه از رانت در صدور قیر و خرید نفت عراق و دکل و... برخوردار و ....

نوع حضور و رفتار وی در عرصه سیاست خارجی سمبل ولنگاری سیاسی در این حوزه میباشد . اقامت خانواده در وین / نوع فعالیت پدرزن و .... / ارتباط با شرکت نفتی هالیبرتون متعلق به دیک چینی و واسطه گری در خرید نفت عراق و فروش ان به .... و همزمان عضویت در تیم مذاکره کننده هسته ای در سالهای ۸۲ تا ۸۴ و عهده داری کمیته سیاسی این تیم در مذاکرات و سخنگویی تیم / عدم پاسخگویی در دوره ۱۱ ساله حضورش در ژنو و عدم پایبندی به شرکت در جلسات کمیته حقوق بشر و دفاع از کشور و ...... و موضوع واریز چند میلیارد دلار غرامات متعلق به ایرانیان مقیم کویت به حساب نمایندگی از سوی سازمان ملل و عدم توزیع ان در بین خسارت دیدگان تا امروز !
مجموعه این رفتار که ناشی از حمایت و پشتیبانیهای اشکار و پنهان برخی شخصیتهای حاضر در مراکز قدرت میباشد دقیقا نمونه اشکار از ولنگاری و عدم مسوولیت پذیری در مجموعه ای حساس و سرنوشت ساز است که موجب شد تا این ولنگاری بصورت یک رویه و مشرب کاری در پرونده هسته ای در این دوره نیز ظهور یافته و تکرار شود و اشکارا با بی توجهی به منویات و خطوط قرمز تعیین شده از سوی امام خامنه ای نتیجه ای تلخ و قابل پیش بینی و مورد تذکر دلسوزان انقلاب را بصورت خسارتی محض به کشور تحمیل نماید .
با مرور پرونده ها و سوابق مشابه به راحتی میتوان شیوه های کاسبی و شخصیتهای کاسبکار را شناخت و از این طریق خود و افکار عمومی را از دریافت ادرس های غلط مصون نگهداشت.

www.dolatebahar.com/view/272467/

به نقل از سعید:
یه سوال دارم از جناب مهرداد و علی اصغر عزیز....به نظر شما زمان احمدی نژاد از این مدمدیران نداشتیم؟ خواهشا بدون حب و بغض و تعصب جواب بدید


اگر نمونه شو دارید اعلام کنید با سند
مشکلی نداره که
فرقی نمیکنه هرکی خطا کرده باید چوبشم بخوره

مهر باطل دادستان دیوان محاسبات بر ادعای پرهیاهوی دولتی‌ها


به گزارش دولت بهار، روزنامه جوان درباره حقوق‌های نجومی نوشته است: دولت به عنوان پرداخت‌کننده دستمزدهای نجومی در حالی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و در لابه‌لای عذرخواهی از مردم، «قوانین به‌جا مانده از دولت قبل» را عامل این پرداخت‌ها می‌داند که به گفته دادستان دیوان محاسبات، مجوز پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف (فوق‌العاده خاص) در سال ۹۳ و در دولت تدبیر وامید صادر شده است.
www.dolatebahar.com/view/273289/
نقل قول کردن
+33 #472 رایحه ظهور 1395-03-27 23:31
خزانه خالی که روحانی گفت برای محرومین بود اما برای نورچشمی های نفاق خزانه حسابی پر پر است !

نقل قول کردن
+4 #471 منتظر واقعی ظهور 1395-03-27 23:08
به نقل از منتظر واقعی ظهور:
عطر زیبا و خوشبوی یک شهید مفقود الاثر استان مازندران و ساری را رنگ و بویی پر از معنویت در ماه مبارک رمضان بخشید.
یکی از دو شهید مفقود الاثر مدفون در دانشگاه علوم کشاورزی ساری با آزمایش DNA شناسایی شد و مادر و بستگانش پس از سالها درد فراق عزیز خود را امروز در آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی ساری زیارت کردند.
خداونا ما را شرمنده شهدا قرار نده.

لازم به یادآوری است که نام این شهید بزرگوار وحید اسماعیل زاده فرزند حسین جان ساکن شهر بابل می باشد که در سال 62 در جبهه به شهادت رسیده است و در سال 88 طی مراسم با شکوهی به عنوان شهید گمنام همراه با یک شهید والامقام دیگر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری آرام گرفتند. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
منبع: وب سایت دانشگاه علوم کشاورزی ساری
نقل قول کردن
+14 #470 منتظر واقعی ظهور 1395-03-27 22:46
خداوندا ما را شرمنده شهدا قرار نده
نقل قول کردن
+11 #469 منتظر واقعی ظهور 1395-03-27 22:43
عطر زیبا و خوشبوی یک شهید مفقود الاثر استان مازندران و ساری را رنگ و بویی پر از معنویت در ماه مبارک رمضان بخشید.
یکی از دو شهید مفقود الاثر مدفون در دانشگاه علوم کشاورزی ساری با آزمایش DNA شناسایی شد و مادر و بستگانش پس از سالها درد فراق عزیز خود را امروز در آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی ساری زیارت کردند.
خداونا ما را شرمنده شهدا قرار نده.
نقل قول کردن
+7 #468 .... 1395-03-27 22:10
به نقل از سیدعطاءالله فیروزی:
حضرت آقا رهبری سید یمانی است چون اصل و نسب اکثر سادات از یمن است
سید خراسانی هم خود شما نشونه بازها مستحضر هستید که فقط خراسانی قید شده و میتونه غیر سادات هم باشه
اکبر هاشمی هم اجدادش خراسانی بوده
و بعد از امام عصر(عج) از این دوتا بهتر در رأس حکومتهای دنیا نداریم
و اگه ظهور قراره نزدیک باشه این دو از بازوهتی امام خواهند بود
والله اعلم

اون وقت تکلیف حمایت BBC از تفکرات افرادی مثل آقای هاشمی را در این پازل غلط چه گونه توجیه می کنید!
نقل قول کردن
+15 #467 عالم 1395-03-27 22:01
شب جمعه آمد و ماه رمضان هم هست ماه مهمانی خدا و ماه رحمت .همه که دارن این متنو می خونن از صمیم قلب از خدا بخواهید گناهانمان رو امشب بیامرزه و ما رو از مومنان راستین و محبوبش قرار بده و با نیکان محشورمون کنه.خدایا من سراپا گناه و تقصیر و دوستان گرامیم که از منتظران هستند رو بیامرز و به دیده رحمت به پرونده ما بنگر و به بزرگواریت ما رو ببخش یا الله یا الله یاالله.خدایا گناهکارم ولی رحمت تو بیشتر از گناهنان ما هست .الهی العفو. شرمنده ام یا رب .همه صلوات -:as
نقل قول کردن
+4 #466 jji 1395-03-27 22:00
گرمسار سمنان هم جزئ خراسان بزرگ است پس دکتراحمدی روشن هم خراسانیست وخراسانیست
نقل قول کردن
-37 #465 سیدعطاءالله فیروزی 1395-03-27 21:52
به نقل از دانشمند:
سلام.
1) آقای خامنه ای نمی تونه سید خراسانی باشه؛ چرا که طبق احادیث یکی از ویژگی های سید خراسانی جوان بودن هست در حالیکه آقای خامنه ای 77 سال سن دارن!!!
2) حرف های پناهیان رو زیاد جدی نگیر؛ تا حالا ده ها بار پیش بینی کرده و غلط از آب دراومده؛

حضرت آقا رهبری سید یمانی است چون اصل و نسب اکثر سادات از یمن است
سید خراسانی هم خود شما نشونه بازها مستحضر هستید که فقط خراسانی قید شده و میتونه غیر سادات هم باشه
اکبر هاشمی هم اجدادش خراسانی بوده
و بعد از امام عصر(عج) از این دوتا بهتر در رأس حکومتهای دنیا نداریم
و اگه ظهور قراره نزدیک باشه این دو از بازوهتی امام خواهند بود
والله اعلم
نقل قول کردن
+12 #464 مهران- 1395-03-27 21:43
ماجرای کشف حقوق های نامتعارف چند ده و چند صد میلیونی مقامات عالی بیمه و بانک ها و ...فریب خوردن دولت در ماجرای برجام وانجام عجولانه تعهدات ایران در برابر اقدامات نسیه و انجام نشده آمریکاو عملا لغو نشدن تحریم ها، کم کاری دولت در حمایت از مقاومت منطقه، دیپلماسی لبخند و التماس به جای اقتدار در برابر آمریکا و مزدوران اروپایی و منطقه ای آن در دولت فعلی، عدم باور به داخل و امید به بیگانگان برای حل مشکلات کشور به جای خودباوری، چند عامل اساسی دارد که از مهمترین آنها می توان به تخلیه بدنه اصلی دولت از مدیران انقلابی و حزب الهی کارآمد، سپردن عنان خیلی از مسولیت ها به اصلاح طلبان که با کارنامه ننگین خود در دولت اصلاحات و فتنه 88 جز خیانت به اسلام و انقلاب کار دیگری بلد نیستند، ترجیح منافع باندی جناحی به منافع ملی و انقلابی، محرم نداستن مردم در خیلی از امور، عدم پایبندی واقعی به آرمان های اسلام و انقلاب و امام خمینی(ره) ، پذیرش سلطه جهنمی آمریکا به عنوان قدرت مثلا برتر جهانی ، جایگزین کردن کشورهای اروپایی به جای دولت های مستقل در سیاست های اقتصادی و روابط خارجی می توان برشمرد.
وقتی خود خداوند بزرگ هم در قرآن مسلمانان را از مکر یهود و نصارا بیم می دهد ، تکلیف کاملا روشن می شود.
بنابراین حل ریشه ای مشکلات داخلی با اقتصاد مقاومتی و حضور در تمام عرصه های بین المللی با اقتدار کامل در راستای حفظ منافع ملی و دفاع از مسلمانان و شیعیان منطقه و جهان به خصوص محور مقاومت در لبنان، سوریه ، عراق و یمن لازمه تغییر رویکرد دولت فعلی و انشاالله در دولت آینده سپردن عنان مسئولیت های کشور به دست توانای مدیران انقلابی و حزب اللهی خواهد بود.
نقل قول کردن
+8 #463 رایحه ظهور 1395-03-27 19:39
رابرت فیسک، تحلیلگر انگلیسی:
«روحانی» مانند یک فرد فریب خورده است
تحلیلگر انگلیسی طی یادداشتی تاکید کرد حسن روحانی نباید به آمریکا اعتماد می‌کرد و با برداشته نشدن موانع سرمایه گذاری خارجی در ایران، توافق هسته‌ای به سمت نابودی پیش می‌رود.

صراط: در حالی که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از نشان دادن حسن نیت به ایران و رهبر عالی این کشور درباره عمل به تعهداتشان تحت مفاد توافق هسته‌ای صحبت کرد، که رهبر انقلاب روز گذشته تاکید کردند اگر آمریکایی‌ها توافق را پاره کنند، ما آن را آتش می‌زنیم.

به گزارش فارس، «رابرت فیسک» تحلیلگر انگلیسی طی یادداشتی در روزنامه «ایندیپندنت» به بررسی تعهداتی که ایران و آمریکا در قبال اجرای برجام قبول کرده‌اند و عدم اجرایی اساسی تعهدات ایالات متحده پرداخت و تاکید کرد که تا زمانی که موانع دستیابی ایران به تجارت جهانی برداشته نشد، توافق هسته‌ای بی‌فایده خواهد بود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه فرصت توافق هسته‌ای ایران به سمت نابود شدن پیش می‌رود، آمده است: حسن روحانی که اکنون بعنوان مرد خوب ایران در آمریکا شناخته می‌شود، حمایت رهبر عالی ایران را جهت امضای توافق با شش قدرت جهانی برای کاهش فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ازای پایان یافتن تحریم‌های غربی بدست آورده بود. اما اکنون او مانند یک فریب‌خورده بنظر می‌رسد.

فیسک با بیان اینکه بنظر می‌رسد همه کسانی که مخالف توافق بودند (از پیشکسوتان سپاه پاسداران و فرزندان شهدا گرفته تا مدیران شرکت‌های میلیاردی) درست می‌گفتند، تصریح کرد: تحریم‌ها [روی کاغذ] برداشته شدند اما در واقع برداشته نشدند. با وجود تمام وعده‌ها، سرمایه گذاران غربی به داخل ایران هجوم نبردند، زیرا بانک‌های این کشورها (خصوصا بانک‌های اروپایی) به‌شدت از نقض باقیمانده‌های تحریم‌های آمریکا درخصوص منع تجارت با جمهوری اسلامی هراسانند. «واشنگتن می‌دهد و پس می‌گیرد» شعاری است که هر رئیس جمهور ایرانی باید آن را یاد بگیرد.

این تحلیلگر انگلیسی با انتقاد از کسانی که سران ایران را خواهان سلاح هسته‌ای و ضدیهودی می‌نامیدند، ادعا کرد که روحانی – کسی که آمریکا می‌توانست با او تجارت انجام دهد- اکنون انتخابات سال بعد را از دست داده است زیرا او نیز یک شعار مهم را فراموش کرد. شعاری که می‌گوید «به آمریکا اعتماد نکن!»

در ادامه یادداشت ایندیپندنت با اشاره به اینکه ایران هنوز به سیستم اقتصادی جهانی وارد نشده، آمده است: و این اتفاق هم نخواهد افتاد. به گفته رهبر ایران، بانک‌های خارجی از آمریکایی که به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌ها را فقط روی کاغذ حذف کرده‌، می‌ترسند. او درست می‌گوید.

این روزنامه انگلیسی اذعان کرد بسیاری از بانک‌های اروپایی به دلیل ترس از نقض تحریم‌های آمریکا – که هیچ ربطی به توافق هسته‌ای ندارند – از تجارت با ایران خودداری می‌کنند. بانک فرانسوی BNP چند سال قبل بخاطر معامله با ایران 6.3 میلیارد دلار جریمه شد که این مبلغ به همراه جریمه‌های دو بانک «استن چارت» و HSBC به میزان گزاف 10.7 میلیارد دلار رسید.

بر این اساس، پس چرا بانک‌ها و موسسات مالی انگلیسی باید برای دادن جریمه‌های این چنینی بیشتر صف بکشند، آنهم فقط به این دلیل که دولتشان قصد دارد با ایران تجارت کند. بعضی از بانک‌های آمریکایی حتی کارت بازرگانی خود را به ایرانی‌ها نمی‌دهند و این چیزی است که به آن ترس گفته می‌شود.

رابرت فیسک در پایان ضمن تاکید بر اینکه برداشته شدن تحریم‌ها در ایران، یک «وعده‌ی عمل نشده» است، نوشت: توافق هسته‌ای ایران مطمئنا به سوی سراشیبی قرار دارد. به بیان دیگر، رویایی است که در حال تبدیل شدن به غبار است.
.....................
فریب خورده ای که به هشدارها توجه نکرد!
فریب خورده ای که دوست داشت فریب بخورد!
فریب خورده ای که هنوز هم از فتح الفتوح و آفتاب تابان و ... حرف می زند!
فریب خورده ای که دوست دارد ملت را هم فریب دهد!
نقل قول کردن
+2 #462 عمار ولایت 1395-03-27 19:35
به نقل از ؟:
سلام من قصد پاسخگویی به کسی را ندارم،فقط میخواهم از شما بپرسم از کجا به ذهن شما رسید که من گفتم پیامبر نبوت را رد کرد؟حرف من این است که اگر حاکمیت امر خداوند بود به امام علی(ع)،انوقت اگر امام علی(ع)حکومت را رد کند(که در ابتدا این کار را کرد) مثل این است که پیامبر نبوت را که امر الهی است رد کند و این از مقام امیرالمومنین(ع)به دور است که از پذیرفتن امر الهی شانه خالی کند.این نشان میدهد که امام علی(ع)به دست گرفتن حکومت را امری از جانب خداوند نمیدید.


باز هم متوسل به دروغ شدی تا به نتیجه دلخواه خودت برسی .

این اراجیف مربوط به شخصی بنام ( حسین محمدی ) در کتابی تحت عنوان ( راز دلبران ) نوشته شده و البته پاسخ هم داده شده .
mazaheb.com/.../...


کتاب راز دلبران :
mazaheb.com/.../...



بخشی از پاسخ کارشناسان حوزوی :

چرا حضرت على عليه ‏السلام خلافت را در ابتدا نپذيرفتند؟

نكته ديگر اين است كه حضرت على عليه‏ السلام در نهج البلاغه و غير آن، صريحا خودشان را بر حق مى‏ داند و ديگران را براى امامت شايسته نمى‏ داند. و اگر روزى مردم به سوى او آمدند و آن حضرت نپذيرفت براى اين نيست كه امامت منصوص نبوده است (آن گونه كه نويسنده راز ادعا مى ‏كند) بلكه بدين ‏سبب است كه شرايط دوران پيامبر صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله ‏و سلم به كلى دگرگون شد و ظرفيت و آمادگى براى پذيرفتن روش علوى و عدالت او از بين رفت؛ چنان‏كه در ادامه همان خطبه مى‏ فرمايد: «دعونى و التمسوا غيرى فانا مستقبلون امرا له وجوه و ألوان» اين سخن را حضرت در زمانى فرمود كه جامعه اسلامى با بحران‏هايى روبرو بود، تحولات و دگرگونى‏ هايى كه در دوران عثمان به وجود آمد، امت را با دشوارى‏ هاى جدى روبرو كرد؛ لذا حضرت فرمود: «ما با ماجراهايى هستيم كه چهره ‏هاى گوناگونى دارد... اگر من اين واقعيت را بپذيريم طبق قرآن، سنت و علم خودم عمل مى‏ كنم نه روش شيخين.» جامعه پس از حكومت خلفاى ثلاثه آمادگى چنين روشى را ندارد. بدين‏ جهت حضرت به مسلمانان هشدار مى دهد كه جامعه اسلامى با چالش‏هاى بزرگى روبه‏ رو است و آنها مى‏ بايست خود را براى روبرو شدن با موانع و آفت‏ها آماده كنند.

سومين نكته اين است كه احاديث نيز (خواه از پيامبر اسلام صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله ‏و سلم يا اهل‏ بيت ايشان) محكم و متشابه است؛ از اين ‏رو بر فرض كه برخى گفتار حضرت على عليه ‏السلام به سبب متشابه بودن بر مدعاى جناب عالى دلالت كند. از نويسنده راز مى‏ پرسيم: اگر در گفتار خلفا و يا صحابه كه تمام آنان را عادل مى‏ دانيد، ناسازگارى يافتيد چه مى‏ كنيد؟ آيا مخالفت‏هاى صحابه را با بزرگ صحابه حضرت على عليه ‏السلام چگونه توجيه مى‏ كنيد؟ ما، در سخنان حضرت على عليه ‏السلام آنچه شما ادعا مى ‏كنيد نمى ‏يابيم امّا حضرت‏ عالى مدعاى خود را با يكى از فرازهاى نهج البلاغه موافق مى ‏دانيد در حالى كه امام على عليه ‏السلام در بسيارى از خطبه‏ هاى نهج البلاغه به صراحت امامت را حق خود مى‏ داند و ديگران را براى آن شايسته نمى ‏داند كه آن‏ها را نقل كرديم. در روايات فراوانى همراه با تأييد تاريخ و واقعيت‏هاى آن، نص بر امامت على عليه‏ السلام وجود دارد و در صورتى كه تعارضى در ظاهر ديده مى ‏شود در اين تعارض، رواياتى پذيرفته مى‏ شود كه مشهور آن را پذيرفته باشند و روايات مخالف، بر اساس نظر مشهور توجيه مى‏ شود؛ بنابراين اگر حضرت على عليه‏ السلام در ابتداى حضور مردم براى بيعت، به سرعت آن را نپذيرفت و فرمود غير مرا انتخاب كنيد. اين دليل بر عدم منصوصيت نيست بلكه حضرت با اين‏گونه برخوردها مى‏ خوانند ناراحتى خود را از روش‏هاى غلط پيشين اعلان و نسبت به آينده پرفراز و نشيب هشدار داده و آنان را آماده كند.
نقل قول کردن
0 #461 ؟ 1395-03-27 19:05
به نقل از ناظر سپیده:
شما از پیش خودت نشستی یه مطالبی بلغور کردی که برداشتتون ازش اشتباهه
فکر کنم شما اهل سنت باشی
از کجا اوردی که پیامبر از نبوت شانه خالی کرد؟
نکنه اونو به عمر پیشنهاد کرد؟
ولایت رو هم درست برداشت کردید.یه ولایت داریم که ازسوی خداست که مختص ائمه است یه ولایت امری داریم که عهده دار شدن امور مسلیمنه و مختص معصومین نیست
حالااگه مشکل شما اینجاست که میگید ما این ولایت امری فعلی رو از طرف خدا میدونیم اشتباه میکنید ما همچین عقیده ای نداریم.
اما چرا ما اطاعت از ولی امر رو واجب میدونیم؟ دلیلش سنت پیامبر و استنتاج عقلی از دین هستش
اول اینکه پیامبر زمانی که برای کاری از مکه خارج میشد مکه خالی از سرپرست امور مردم میشد.حالا پیامبر باید این شهر رو به امان خدا رها کنه یا کسی رو به جانشینی بذاره؟
کسی رو حاکم مردم کردو دستور خاصی برای امور حکومت بهش نداد یعنی اجازه داد از خودش در امور اجتهاد کنه.خب این فرد رو مردم باید ازش اطاعت کنن یا علیهش خروج کنن؟
مسلمه که باید اطاعت کنن
الان هم که امام ما در مثل به مسافرت دوری رفته و این امکان نیست که برای خودش جانشینی قرار بده دستوری رو به ماگفته :در زمان غیبت من به راویان حدیث رجوع کنید.حالا این دستور بخاطر این بوده که راویان حدیث قشنگ تر بودن یا قوی تر بودن؟
نخیر بخاطر اینکه برای دستورات حکومتی از علوم دینی استفاده کنن.الان کشورهای همسایه رو ببین که این دستور رو عمل نمیکنن. نتیجه چی شده ؟قطر امارات عربستان مصر لیبی و...... بین اینها چرا ایران که بیشترین طمع بهش وجود داره در امن و امانه ؟....تنها دلیلش وجود ولی فقیه هستش
حالا عقل چی میگه؟
عقل میگه برای یه ملتی که دین خاصی دارن باید حکومتی تشکیل بشه که این ملت رو قوام بده و به امور مالی و نظامی ساماندهی و قوت بده تا دیگران (علی الخصوص مسلمین که دشمن فراوان دارند)به کشور و امتشون طمع نداشته باشه
خیلی از دستورات دینی هم درصورتی قابل اجراست که حکومتی برقرار باشه عامل به دین .تا موفعی که این راس حکومت عامل به دین باشه بخاطر حفظ این حکومت که نتیجش حفظ مال و ناموس مسلمانانه اطاعت از ولی امر حکومت واجبه
ساده و روشن
البته این به ذهن من رسید که عالم علوم دینی نیستم و درحد معلومات خودم جوابتو دادم

سلام من قصد پاسخگویی به کسی را ندارم،فقط میخواهم از شما بپرسم از کجا به ذهن شما رسید که من گفتم پیامبر نبوت را رد کرد؟حرف من این است که اگر حاکمیت امر خداوند بود به امام علی(ع)،انوقت اگر امام علی(ع)حکومت را رد کند(که در ابتدا این کار را کرد) مثل این است که پیامبر نبوت را که امر الهی است رد کند و این از مقام امیرالمومنین(ع) به دور است که از پذیرفتن امر الهی شانه خالی کند.این نشان میدهد که امام علی(ع)به دست گرفتن حکومت را امری از جانب خداوند نمیدید.

ظاهرا باید خیلی ساده بنویسم تا دوستان متوجه بشوند.البته منظور من بسیار واضح بوداما باید ساده تر بنویسم.
نقل قول کردن
+38 #460 رایحه ظهور 1395-03-27 19:04
یا ایها الانسان ما غرک بربک الکریم



عمر به سرعت برق و باد در حال گذر است و ما همچنان در غفلت ...
نقل قول کردن
+2 #459 ناظر سپیده 1395-03-27 18:51
به نقل از ؟:
انتظاری نیست که برخی دوستان امروز این حرفها را بپذیرند،اما این حرفها را به خاطر بسپارند ........


........

شما از پیش خودت نشستی یه مطالبی بلغور کردی که برداشتتون ازش اشتباهه
فکر کنم شما اهل سنت باشی
از کجا اوردی که پیامبر از نبوت شانه خالی کرد؟
نکنه اونو به عمر پیشنهاد کرد؟
ولایت رو هم درست برداشت کردید.یه ولایت داریم که ازسوی خداست که مختص ائمه است یه ولایت امری داریم که عهده دار شدن امور مسلیمنه و مختص معصومین نیست
حالااگه مشکل شما اینجاست که میگید ما این ولایت امری فعلی رو از طرف خدا میدونیم اشتباه میکنید ما همچین عقیده ای نداریم.
اما چرا ما اطاعت از ولی امر رو واجب میدونیم؟ دلیلش سنت پیامبر و استنتاج عقلی از دین هستش
اول اینکه پیامبر زمانی که برای کاری از مکه خارج میشد مکه خالی از سرپرست امور مردم میشد.حالا پیامبر باید این شهر رو به امان خدا رها کنه یا کسی رو به جانشینی بذاره؟
کسی رو حاکم مردم کردو دستور خاصی برای امور حکومت بهش نداد یعنی اجازه داد از خودش در امور اجتهاد کنه.خب این فرد رو مردم باید ازش اطاعت کنن یا علیهش خروج کنن؟
مسلمه که باید اطاعت کنن
الان هم که امام ما در مثل به مسافرت دوری رفته و این امکان نیست که برای خودش جانشینی قرار بده دستوری رو به ماگفته :در زمان غیبت من به راویان حدیث رجوع کنید.حالا این دستور بخاطر این بوده که راویان حدیث قشنگ تر بودن یا قوی تر بودن؟
نخیر بخاطر اینکه برای دستورات حکومتی از علوم دینی استفاده کنن.الان کشورهای همسایه رو ببین که این دستور رو عمل نمیکنن. نتیجه چی شده ؟قطر امارات عربستان مصر لیبی و...... بین اینها چرا ایران که بیشترین طمع بهش وجود داره در امن و امانه ؟....تنها دلیلش وجود ولی فقیه هستش
حالا عقل چی میگه؟
عقل میگه برای یه ملتی که دین خاصی دارن باید حکومتی تشکیل بشه که این ملت رو قوام بده و به امور مالی و نظامی ساماندهی و قوت بده تا دیگران (علی الخصوص مسلمین که دشمن فراوان دارند)به کشور و امتشون طمع نداشته باشه
خیلی از دستورات دینی هم درصورتی قابل اجراست که حکومتی برقرار باشه عامل به دین .تا موفعی که این راس حکومت عامل به دین باشه بخاطر حفظ این حکومت که نتیجش حفظ مال و ناموس مسلمانانه اطاعت از ولی امر حکومت واجبه
ساده و روشن
البته این به ذهن من رسید که عالم علوم دینی نیستم و درحد معلومات خودم جوابتو دادم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (498)