رایحه ظهور

تحولات شش ماهی پایانی منتهی به ظهور ، حوادث ماه رجب - بخش 1

تحولات ماه رجب پیش از ظهور را می توان از مهمترین تحولات تقویم ظهور دانست زیرا خروج یمانی ، سفیانی و خراسانی در این ماه رخ می دهد و به نوعی می توان گفت وقوع این خروج ها عملاً اعلام آغاز ظهور کبراست.

» ابتدای نظرات (1539)

 

در اين‌ قسمت‌ به‌ اهم‌ حوادثي‌ كه‌ در ماه‌ رجب‌ و در واقع‌ پنج‌ ماه‌ پيش‌ از ظهور حضرت‌ اتفاق‌ خواهد افتاد اشاره‌ خواهيم‌ كرد كه‌ اين‌ مطالب‌ را از رواياتي‌ كه‌ در اين‌باره‌ بوده‌اند استخراج‌ نموده‌ايم‌.


1 ـ باران‌ شديد و فراوان‌


در سالي‌ كه‌ بناست‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) ظهور كنند قحطي‌ به‌ طور جدي‌ شيوع‌ يافته‌ و در بيستم‌ ماه‌ جمادي‌الاول‌ چنان‌ باراني‌ مي‌بارد كه‌ از زمان‌ منزل‌ گرفتن‌ حضرت‌ آدم‌ در زمين‌ بي‌سابقه‌ است‌ كه‌ اين‌ باران‌ تا دهم‌ ماه‌ رجب‌ ادامه‌ مي‌يابد. از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ شده‌ كه‌ فرمودند:


وقتي‌ قيام‌ قائم‌(ع‌) نزديك‌ شود در ماه‌ جمادي‌الثاني‌ و ده‌ روز از رجب‌ بر مردم‌ باراني‌ مي‌بارد كه‌ خلائق‌ همانند آن‌ را نديده‌ باشند 1 .


و شيخ‌ مفيد در الارشاد چنين‌ آورده‌ است‌ كه‌:
سپس‌ به‌ بيست‌ و چهار باران‌ ختم‌ مي‌شود كه‌ زمين‌ را پس‌ از مرگش‌ زنده‌ مي‌كند و بركاتش‌ نمايان‌ مي‌شود. 2


همان‌گونه‌ كه‌ از اين‌ روايات‌ برمي‌آيد از علايم‌ قريب‌الوقوع‌ ظهور حضرت‌ مهدي‌(ع‌) نزول‌ باران‌هاي‌ شديد و آب‌هاي‌ فراوان‌ آسماني‌ است‌ كه‌ به‌ نوعي‌ براي‌ [ عصر ] ظهور زمينه‌ چيني‌ شود تا زمين‌ها براي‌ زراعت‌ و كشاورزي‌ پربار و بابركت‌، پس‌ از اين‌ حالت‌ فقر و خشكسالي‌ كه‌ داشته‌اند آماده‌ شود.


بارش‌ باران‌ عادي‌ چيز عجيب‌ و خارق‌العاده‌اي‌ نيست‌ جز اينكه‌ مدت‌ يا ميزان‌ آن‌ بارش‌ غريب‌ باشد كه‌ بنابر روايات‌ موجود، تأكيد بر اين‌ باران‌ها به‌ جهت‌ بيان‌ و ابراز اعجازگونه‌ بودن‌ آنهاست‌. با توجه‌ به‌ آنچه‌ گفته‌ شد حقيقت‌ صحبت‌ اميرالمؤمنين‌(ع‌) را مي‌فهميم‌ كه‌ فرمودند:
شديداً از آنچه‌ ميان‌ ماه‌ جمادي‌ و رجب‌ واقع‌ مي‌شود در عجبم‌. 3


نظريات‌ مختلفي‌ درباره‌ مدت‌ اين‌ باران‌ها بيان‌ شده‌ است‌. حجة‌الاسلام‌ علي‌ كوراني‌ در كتاب‌ خود مي‌نويسند:
بعيد نيست‌ كه‌ اين‌ باراني‌ كه‌ از جمادي‌ تا رجب‌ ادامه‌ دارد پس‌ از ظهور حضرت‌ نازل‌ شود؛ چرا كه‌ تعدادي‌ از علايم‌ ظهور از باب‌ توسع‌ و گستردگي‌ محدوده‌ [عصر ظهور] به‌ اين‌ عنوان‌ نامگذاري‌ شده‌ است‌ 4 .


لكن‌ نظر آيت‌الله‌ سيد محمد صادق‌ صدر كه‌ آن‌ را از نشانه‌هاي‌ ظهور برمي‌شمرند قابل‌ قبول‌تر به‌ نظر مي‌رسد. ايشان‌ چنين‌ مي‌گويند:
با توجه‌ به‌ فراواني‌ آب‌ و باران‌ نازل‌ شده‌ بهتر است‌ آن‌ را پيش‌ از ظهور بدانيم‌؛ چرا كه‌ اگر پس‌ از ظهور واقع‌ شود مانع‌ برخي‌ از فعاليت‌ها و وعده‌هايي‌ مي‌گردد كه‌ بناست‌ حضرت‌ آنها را انجام‌ دهند و بدان‌ها جامة‌ عمل‌ بپوشانند، پس‌ مقدم‌ دانستن‌ آن‌ بر ظهور هم‌ فايده‌هاي‌ متعارف‌ باران‌ را در بر خواهد داشت‌ و هم‌ با ديگر فوايد اثري‌ دو چندان‌ مي‌توان‌ براي‌ آن‌ تصور كرد. 5


البته‌ اين‌ نكته‌ را هم‌ متذكر شويم‌ كه‌ احاديث‌ و روايات‌ به‌ مكان‌ و كيفيت‌ بارش‌ اين‌ باران‌ها اشاره‌اي‌ نكرده‌اند اما آنچه‌ مهم‌ است‌ اين‌ است‌ كه‌ اين‌ باران‌ها را به‌ عنوان‌ نشانه‌ و علامتي‌ براي‌ نزديك‌ شدن‌ زمان‌ ظهور در نظر بگيريم‌ حال‌ چه‌ نحوه باريدن‌ آن‌ با بقيه‌ باران‌ها متفاوت‌ باشد، چه‌ مقدار و يا مكان‌ آن‌.
2 ـ شورش‌ سفياني‌ (از علايم‌ حتمي‌ ظهور)


مردي‌ شورش‌ مي‌كند كه‌ به‌ او سفياني‌ گفته‌ مي‌شود (از تبار ابوسفيان‌ و از نسل‌ يزيد بن‌ معاويه‌) در وادي‌ يابس‌ (تنگه‌ بي‌آب‌ و علف‌) كه‌ در محدودة‌ شامات‌ ( مي‌باشد نمايان‌ مي‌گردد. او سمبل‌ و نمونه‌ آن‌ دسته‌ از حكام‌ و فرمانروايان‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ است‌ كه‌ در عين‌ انحرافاتشان‌ با حق‌ سرف ستيز دارند كه‌ بعد از وي‌ چنين‌ كساني‌ ديده‌ نخواهند شد و پس‌ از او نسل‌ چنين‌ سردمداراني‌ منقرض‌ خواهد شد. زمان‌ خروج‌ و شورش‌ او ـ طبق‌ روايات‌ معتبره‌ ـ 6 در ماه‌ رجب‌ است‌ و احتمالاً در دهه‌ آخر و روز جمعه‌ باشد كه‌ ميان‌ ظهور حضرت‌ در مكه‌ مكرمه‌ و شورش‌ سفياني‌ تنها شش‌ ماه‌ فاصله‌ است‌.


امام‌ صادق‌(ع‌) مي‌فرمايند:
سفياني‌ از نشانه‌هاي‌ حتمي‌ است‌ و [ آغاز ] شورش‌ او در ماه‌ رجب‌ خواهد بود. بر نواحي‌ و شهرهاي‌ پنجگانه‌، نه‌ ماه‌ حكومت‌ مي‌كند و [ حكومتش‌ ] حتي‌ يك‌ روز هم‌ بيش‌ از 9 ماه‌ طول‌ نخواهد كشيد. 7


امام‌ باقر(ع‌) مي‌فرمايند:
سفياني‌ و قائم‌(ع‌) هر دو در يك‌ سال‌ [ نمايان‌ مي‌شوند ] هستند. 8


در حديث‌ فرمودند:
خارج‌ شدن‌ سفياني‌ و يمني‌ و سيد خراساني‌ در يك‌ سال‌ و يك‌ ماه‌ و يك‌ روز است‌. به‌ همان‌ ترتيب‌ كه‌ دانه‌هاي‌ تسبيح‌ به‌ دنبال‌ هم‌ مي‌آيند، آنها هم‌ پشت‌ سر هم‌ و بلافاصله‌ نمايان‌ مي‌شوند. 9


در اين‌ حديث‌ هم‌ چنين‌ بيان‌ كردند:
علي‌بن‌ابي‌طالب‌(ع‌) به‌ من‌ فرمودند: درگيري‌ دو سپاه‌ در شام‌ با يكي‌ از آيات‌ الهي‌ است‌.
از ايشان‌ پرسيدند: چه‌ آيه‌اي‌، يا اميرالمؤمنين‌؟
فرمودند: لرزشي‌ شديد در شام‌ به‌ وجود مي‌آيد (شايد اشاره‌ به‌ زمين‌ لرزه‌هاي‌ مورد بحثمان‌ باشد) و بيش‌ از صد هزار نفر كشته‌ مي‌شوند كه‌ اين‌ جريان‌ را خداوند ماية‌ رحمت‌ و آرامش‌ مؤمنين‌ و عذاب‌ كافران‌ قرار مي‌دهد.
وقتي‌ چنين‌ شد به‌ سواراني‌ بنگريد كه‌ مركب‌هاي‌ (يابو) سياه‌ و سفيد و گوش‌ و دم‌ بريده‌ و پرچم‌هاي‌ زرد دارند.
هر كه‌ را از مغرب‌ تا شام‌ كه‌ در مسيرشان‌ باشد مي‌كشند. اين‌ جريان‌ در زمان‌ بي‌تابي‌ و اندوه‌ شديد و مرگ‌ سرخ‌ رخ‌ مي‌دهد پس‌ از آن‌ منتظر فرو رفتن‌ قريه‌ و روستايي‌ در دمشق‌ باشيد كه‌ به‌ آن‌ مرمرسا 10 گفته‌ مي‌شود، و سپس‌ پسر هند جگرخوار از وادي‌ يابس‌ (دره‌ بي‌آب‌ و علف‌) شورش‌ مي‌كند تا اينكه‌ بر منبر دمشق‌ قرار بگيرد. وقتي‌ چنين‌ شد منتظر خروج‌ و قيام‌ مهدي‌(ع‌) باشيد. 11


كه‌ اين‌ حديث‌ آغاز حركت‌ سفياني‌ را به‌ خوبي‌ ترسيم‌ مي‌كند.


شايد بهترين‌ تحليل‌ و بيان‌ از فعاليت‌هاي‌ سفياني‌ و مصيبت‌ها و سختي‌هايي‌ كه‌ جامعه‌ اسلامي‌ را بدان‌ مبتلا مي‌كند سيدجليل‌القدر علامه‌ سيد محمد صادق‌ صدر داشته‌ باشد كه‌ صحبت‌هاي‌ ايشان‌ را با اندكي‌ دخل‌ و تصرف‌ در اينجا مي‌آوريم‌:


دمشق‌ (شام‌) در آن‌ زمان‌ ميدان‌ جنگ‌هاي‌ داخلي‌ و تنازعات‌ مسلحانه‌ ميان‌ گروه‌هاي‌ سه‌گانه‌ (تحت‌ فرمان‌ ابقع‌، اصهب‌ و سفياني‌... كه‌ مانند مركز ثقل‌ نيروهاي‌ سياسي‌ و نظامي‌ مي‌شود) خواهد شد. هر سه‌ از صراط‌ مستقيم‌ حق‌ منحرف‌ گشته‌اند و هر كدام‌ تاج‌ و تخت‌ و حكومت‌ را براي‌ خود مي‌طلبند ـ روايات‌ تفكرات‌ و عقايد آنها را براي‌ ما به‌ روشني‌ بيان‌ كرده‌اند ـ ابقع‌ و سپاهيانش‌ با سفياني‌ مي‌جنگند كه‌ منجر به‌ پيروزي‌ سفياني‌ و كشته‌ شدن‌ ابقع‌ و يارانش‌ مي‌شود.


در جنگ‌ سفياني‌ با اصهب‌ هم‌ چنين‌ اتفاقي‌ تكرار مي‌شود. و فاتح‌ نهايي‌ جنگ‌ها سفياني‌ است‌. اين‌ اتفاقات‌ مصداق‌ بارز اين‌ آيه‌ است‌ كه‌:
فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِن بَيْنِهِمْ فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ كَفَرُوا مِن مَّشْهَدِ يَوْمٍ عَظِيمٍ 12 .
احزاب‌ با هم‌ بر سر آنچه‌ در ميانشان‌ بود اختلاف‌ كردند پس‌ واي‌ بر آنها [ از آنچه‌ ] در قيامت‌ [ بر سر آنها خواهد آمد ] .


مقر فرماندهي‌ سفياني‌ در زمان‌ حكومتش‌ شام‌ خواهد بود و اهالي‌ آنجا از او پيروي‌ خواهند كرد (به‌ جز تعداد كمي‌) سفياني‌ در اين‌ زمان‌ بر مناطق‌ پنجگانة‌ دمشق‌، حمص‌، فلسطين‌ و اردن‌ و قنسرين‌ حكومت‌ مي‌كند.


وقتي‌ كه‌ تا اين‌ حد مسير را براي‌ خود هموار مي‌بيند به‌ عراق‌ هم‌ طمع‌ مي‌كند و به‌ اين‌ فكر مي‌افتد كه‌ سپاهي‌ را به‌ آنجا گسيل‌ دارد. لذا با سپاهي‌ كه‌ حداقل‌ هشتاد هزار نفر نيرو دارد و خود فرماندهي‌ آن‌ را برعهده‌ گرفته‌ به‌ آنجا مي‌رود. در ميان‌ راه‌ با سپاهي‌ كه‌ فرمانرواي‌ عراق‌ براي‌ دفع‌ و مقابله‌ با آنها گسيل‌ داشته‌ مواجه‌ مي‌شود. اين‌ دو سپاه‌ با هم‌ در منطقة‌ قرقيسيا (واقع‌ در سوريه‌ و در نزديكي‌ عراق‌) مشغول‌ پيكار مي‌شوند. ترك‌ها [ روس‌ها ] و روميان‌ [ اروپاييان‌ و آمريكايي‌ها ] هم‌ به‌ آتش‌ جنگ‌ دامن‌ زده‌ و خود هم‌ در آن‌ شركت‌ مي‌كنند. جنگ‌ طولاني‌ و شديدي‌ واقع‌ مي‌شود و حدود 100/000 نفر از ستمكاران‌ و جباران‌ در آن‌ كشته‌ مي‌شوند كه‌ مقصود از ستمكاران‌ آن‌ دسته‌ از گنه‌پيشگان‌ منحرفي‌ است‌ كه‌ در آن‌ زمان‌ هلاك‌ مي‌گردند. به‌ اين‌ جهت‌ منطقه‌ از شر عمده‌ اين‌ سپاهيان‌ كه‌ ممكن‌ بود پس‌ از ظهور حضرت‌ مهدي‌(ع‌) در مقابل‌ او جبهه‌ بگيرند خلاص‌ مي‌شود.


در اين‌ كشت‌ و كشتار بزرگ‌ هم‌ سفياني‌ پيروز مي‌شود و وارد عراق‌ مي‌گردد. در آنجا در «ارض‌الجزيره‌» (بين‌النهرين‌ عراق‌) به‌ ناچار با يمني‌ روبرو مي‌شود كه‌ بر او هم‌ فايق‌ آمده‌ و آنچه‌ را كه‌ سپاهيان‌ يمني‌ طي‌ جنگ‌هاي‌ خود در منطقه‌ به‌ دست‌ آورده‌ بودند تصاحب‌ مي‌كند؛ سپس‌ راهي‌ كوفه‌ شده‌ و در آنجا دست‌ به‌ كشتار و اعدام‌ و اسير كردن‌ مردم‌ مي‌زند. ياوران‌ و ياريگران‌ خاندان‌ حضرت‌ محمد(ص‌) را به‌ همراه‌ يكي‌ از منسوبين‌ به‌ اهل‌ بيت‌(ع‌) شهيد مي‌كند. سپس‌ جارچي‌ او در كوفه‌ ندا مي‌دهد كه‌ هر كس‌ سر يكي‌ از شيعيان‌ علي‌(ع‌) را بياورد هزار درهم‌ (مژدگاني‌) مي‌گيرد. لذا همسايه‌ به‌ همسايه‌اش‌ به‌ اين‌ بهانه‌ كه‌ در اسلام‌ هم‌ مذهب‌ نيستند حمله‌ كرده‌ و مي‌گويد: «اين‌ هم‌ از آنهاست‌. گردنش‌ را مي‌زند و سر او را به‌ حكومت‌ سفياني‌ تحويل‌ داده‌ و از آنها هزار درهم‌ مي‌گيرد.»


جنبش‌هاي‌ ضعيف‌ و سرپيچي‌هاي‌ كوچكي‌ كه‌ در كوفه‌ توسط‌ اهالي‌ آن‌ رخ‌ مي‌دهد نمي‌توانند اين‌ شهر را از سيطرة‌ سپاه‌ سفياني‌ خلاص‌ كنند بلكه‌ سفياني‌ رهبر اين‌ جنبش‌ را مابين‌ حيره‌ و كوفه‌ به‌ شهادت‌ مي‌رساند و پس‌ از آن‌ هم‌ خون‌هاي‌ زيادي‌ بر زمين‌ ريخته‌ مي‌شود.


با هموار گشتن‌ جريان‌ حكومت‌ وي‌ در عراق‌ به‌ لشكركشي‌ به‌ ايران‌ هم‌ طمع‌ كرده‌ و راهي‌ آنجا مي‌شود. حوالي‌ شيراز (باب‌ اصطخر) در كارزار و ميدان‌ جنگي‌ با سيد خراساني‌ روبرو مي‌شود.


سفياني‌ در عين‌ حال‌ به‌ حكومت‌ بر ديار حجاز هم‌ طمع‌ كرده‌ و سپاهي‌ را به‌ فرماندهي‌ خزيمه‌ كه‌ از بني‌اميه‌ است‌ بدانجا اعزام‌ مي‌كند (اكثر روايات‌ بر اينكه‌ خود سفياني‌ در اين‌ سپاه‌ نيست‌ تأكيد مي‌كنند). سپاه‌ با تمام‌ نيروها و امكاناتش‌ به‌ سمت‌ مدينه‌ حركت‌ مي‌كند و اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ در اين‌ ايام‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) در آغازين‌ روزهاي‌ ظهور خويش‌ در مكه‌ به‌ سر مي‌برند و پيگير اخبار سفياني‌ هستند. سفياني‌ سپاهي‌ مجهز را به‌ سمت‌ مكه‌ گسيل‌ مي‌دارد تا به‌ قتل‌ و كشتار بي‌رحمانه‌ آن‌ حضرت‌ و سپاهيانشان‌ اقدام‌ كنند. آن‌گونه‌ كه‌ از سياق‌ روايات‌ برمي‌آيد اين‌ سپاه‌ همان‌ سپاهي‌ است‌ كه‌ سه‌ روز به‌ غارت‌ و كشتار مردم‌ مدينه‌ و تخريب‌ مسجدالنبي‌(ص‌) مشغول‌ بوده‌ است‌.


از آنجا كه‌ مكه‌ حرم‌ امن‌ الهي‌ است‌ و كسي‌ كه‌ در آنجا ساكن‌ شده‌ است‌ نبايد بر جان‌ خويش‌ خوفناك‌ باشد و با توجه‌ به‌ اين‌ كه‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) رهبري‌ است‌ كه‌ براي‌ روز موعود و هدايت‌ بشريت‌ و جهانيان‌ ذخيره‌ شده‌، ضرورت‌ و مصلحت‌ هر دو اقتضا مي‌كند كه‌ اين‌ سپاه‌ از بين‌ رفته‌ و قضاي‌ الهي‌ بر آنها جاري‌ گردد. با معجزه‌اي‌ الهي‌ بيابان‌ اين‌ سپاه‌ را مي‌بلعد و جز دو نفر اثري‌ از بقيه‌ نمي‌ماند (اين‌ دو نفر كه‌ به‌ بشير و نذير ملقب‌ مي‌شوند از قبيله‌ جفهَينه‌اند و به‌ همين‌ جهت‌ است‌ كه‌ مي‌گويند: «خبر يقيني‌ را از جفهَينه‌ بشنويد.» 13 اين‌ دو نفر مردم‌ را از آنچه‌ بر سر رفقا و همراهانشان‌ آمده‌ خبر مي‌كنند.

علي‌رغم‌ اين‌ كه‌ بنابر تقدير الهي‌ بخشي‌ از سپاه‌ سفياني‌ به‌ زمين‌ فرو مي‌روند از آنجا كه‌ سوريه‌، عراق‌، اردن‌، فلسطين‌ و منطقه‌ وسيعي‌ از شبه‌ جزيره‌ عربستان‌ تحت‌ سيطره‌ سفياني‌ است‌، حكومتش‌ در منطقه‌ پابرجا مي‌ماند.


مدتي‌ كوتاه‌ پس‌ از بلعيده‌ شدن‌ سپاه‌ در بيابان‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) حركت‌ مي‌كند و او را با سپاهش‌ به‌ عراق‌ بازمي‌گرداند. پس‌ از آن‌ با هم‌ درگير شده‌ و حضرت‌ بر او فايق‌ آمده‌ و او را به‌ هلاكت‌ مي‌رساند. كه‌ اين‌ جريان‌ در منطقه‌ رمله‌ اتفاق‌ مي‌افتد. حضرت‌ بر تمام‌ منطقه‌اي‌ كه‌ سفياني‌ بر آن‌ حكومت‌ مي‌كرد تسلط‌ مي‌يابند و از اين‌ به‌ بعد فرصت‌ مناسبي‌ براي‌ پيروزي‌ جهاني‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) فراهم‌ مي‌شود. 14


در ادامه‌ بعضي‌ از احاديثي‌ را كه‌ بر حركت‌ سفياني‌ تأكيد دارند ـ به‌ قدري‌ كه‌ با توجه‌ به‌ منابع‌ حديثي‌ براي‌ ما مقدور است‌ ـ بيان‌ مي‌كنيم‌.


حضرت‌ علي‌(ع‌) فرمودند:
فرزند هند جگرخوار از وادي‌ يابس‌ (دره‌ خشك‌ وبي‌آب‌ و علف‌) شورش‌ مي‌كند. مردي‌ است‌ كه‌ قامتش‌ متوسط‌، چهره‌اش‌ زشت‌ و كريه‌منظر است‌، چهارشانه‌ و درشت‌ هيكل‌ مي‌باشد و در صورتش‌ آثار آبله‌ ديده‌ مي‌شود. ظاهرش‌ يك‌ چشم‌ به‌ نظر مي‌رسد نامش‌ عثمان‌ و فرزند عنبسه‌ است‌ و از فرزندان‌ ابي‌سفيان‌، وارد شام‌ شده‌ و منبر آن‌ را تصاحب‌ مي‌كند. 15


امام‌ باقر(ع‌) در حديثي‌ طولاني‌ فرمودند:
ناچار بني‌ فلان‌ حكومت‌ را به‌ دست‌ خواهند گرفت‌ و پس‌ از آن‌ دچار اختلافات‌ شده‌ و حكومتشان‌ از هم‌ مي‌پاشد و پراكنده‌ مي‌شوند تا اينكه‌ سيد خراساني‌ از مشرق‌ و سفياني‌ از مغرب‌ خروج‌ مي‌كنند و هر كدام‌ از منطقة‌ خود به‌ سمت‌ كوفه‌ مانند اسبان‌ مسابقه‌ مي‌شتابند تا اينكه‌ بني‌فلان‌ به‌ دست‌ آنها هلاك‌ مي‌شوند و از آنها حتي‌ يك‌ نفر باقي‌ نخواهد ماند. 16


جابر جعفي‌ از آن‌ حضرت‌ طي‌ حديث‌ طولاني‌ ديگري‌ نقل‌ مي‌كند كه‌ فرمودند:


«.... و منادي‌ كه‌ از آسمان‌ ندا مي‌دهد 17 و صدايي‌ از ناحيه‌ دمشق‌ حكايت‌ از پيروزي‌ مي‌كند [ سر و صداها خبر از اجتماعات‌ و برخوردهايي‌ است‌ كه‌ در دمشق‌ رخ‌ مي‌دهد و بيانيه‌هايي‌ كه‌ پس‌ از اين‌ جريانات‌ صادر مي‌شود [ قريه‌اي‌ در شام‌ به‌ نام‌ جابيه‌ محو و ناپديد مي‌شود 18 . بخشي‌ از سمت‌ راست‌ مسجد دمشق‌ فرو مي‌ريزد (مسجد اموي‌) و شورشيان‌ مرتد از منطقه‌ ترك‌ها خروج‌ مي‌كنند و فتنة‌ شام‌ هم‌ به‌ دنبال‌ آن‌ مي‌آيد. سر و كله‌ برادران‌ ترك‌ها هم‌ پيدا شده‌ و در جزيره‌ فرود مي‌آيند و شورشيان‌ و از دين‌ برگشتگان‌ رومي‌ مي‌آيند تا اينكه‌ در رمله‌ مستقر مي‌شوند. جابر! در آن‌ سال‌ درگيري‌هاي‌ زيادي‌ در مغرب‌ زمين‌ رخ‌ خواهد داد. ابتداي‌ مغرب‌ زمين‌ كه‌ شام‌ است‌ به‌ فرمان‌ سه‌ پرچم‌ [ سپاه‌ ] اصهب‌ و ابقع‌ و سفياني‌ با هم‌ درگير مي‌شوند. كه‌ سفياني‌ با ابقع‌ روبرو شده‌ و با هم‌ مي‌جنگند و نهايتاً سفياني‌ او و لشكريانش‌ را مي‌كشد. سپس‌ اصهب‌ را هم‌ به‌ هلاكت‌ مي‌رساند. [ سفياني‌ ] در اين‌ زمان‌ تمام‌ همش‌ لشكركشي‌ به‌ عراق‌ مي‌شود كه‌ سپاهيانش‌ در قرقيسيا درگير شده‌ و [در اين‌ جنگ]‌  100000 نفر از جباران‌ و ستمكاران‌ هلاك‌ مي‌شوند. سفياني‌ لشكري‌ هفتاد هزار نفري‌ را به‌ سمت‌ كوفه‌ گسيل‌ مي‌دارد و آنها هم‌ به‌ قتل‌ و كشتار و اسير كردن‌ مردم‌ كوفه‌ مي‌پردازند در اين‌ زمان‌ كه‌ اينها به‌ چنين‌ اعمالي‌ مشغولند پرچم‌هايي‌ از سوي‌ خراسان‌ نمايان‌ مي‌شود كه‌ منازل‌ را به‌ سرعت‌ پشت‌ سر مي‌گذارند و در ميان‌ آنها عده‌اي‌ از ياوران‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) وجود دارند. يكي‌ از اهالي‌ كوفه‌ به‌ همراه‌ جمعيتي‌ ضعيف‌ قيام‌ مي‌كند كه‌ فرمانده‌ لشكر سفياني‌، او را در بين‌ حيره‌ و كوفه‌ شهيد مي‌كند. سفياني‌ جمعيتي‌ را به‌ سوي‌ مدينه‌ اعزام‌ مي‌كند و حضرت‌ مهدي‌(ع‌) [ به‌ جهت‌ خلاصي‌ از شر آنها ] به‌ سمت‌ مكه‌ هجرت‌ مي‌كند. خبر خروج‌ ايشان‌ به‌ فرمانده‌ سپاه‌ سفياني‌ مي‌رسد او هم‌ عده‌اي‌ را به‌ دنبال‌ ايشان‌ مي‌فرستد كه‌ نمي‌توانند به‌ آنها دست‌ يابند تا اينكه‌ حضرت‌ همانند موسي‌ بن‌ عمران‌ بيمناك‌ وارد مكه‌ مي‌شود.»


حضرت‌ در ادامه‌ فرمودند:
«پس‌ از استقرار فرمانده‌ سپاه‌ سفياني‌ در بيداء (صحرا) ندايي‌ از آسمان‌ مي‌آيد كه‌: اي‌ صحرا اين‌ قوم‌ را در كام‌ خود فرو بر! دشت‌ هم‌ آنها را مي‌بلعد به‌ جز سه‌ نفر كه‌ چهره‌ ايشان‌ به‌ پشتشان‌ برگشته‌ نجات‌ پيدا نمي‌كنند آنها از قبيلة‌ كلب‌ هستند و در مورد آنها اين‌ آيه‌ نازل‌ شده‌ كه‌:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ آمِنُواْ بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَكُم مِّن قَبْلِ أَن نَّطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَى أَدْبَارِهَا 19 .
اي‌ كساني‌ كه‌ به‌ شما كتاب‌ داده‌ شده‌ در عين‌ حال‌ كه‌ آنچه‌ را كه‌ در ميان‌ شماست‌ تصديق‌ مي‌كنيد به‌ چيزي‌ كه‌ آن‌ را نازل‌ كرديم‌ ايمان‌ بياوريد قبل‌ از آنكه‌ چهره‌هايي‌ را محو كرده‌ و آنها را به‌ پشت‌ برگردانيم‌. 20»


امام‌ صادق‌(ع‌) فرمودند:
«وقتي‌ سفياني‌ بر مناطق‌ پنجگانه‌ مسلط‌ شد، نه‌ ماه‌ بشمريد كه‌ به‌ زعم‌ هشام‌ آن‌ مناطق‌ پنجگانه‌ دمشق‌، فلسطين‌، اردن‌، حمص‌ و حلب‌ هستند. 21»


اميرالمؤمنين‌ (ع‌) فرمودند:
«.... سفياني‌ خروج‌ مي‌كند و به‌ اندازه‌ مدت‌ حمل‌ يك‌ زن‌ يعني‌ نه‌ ماه‌ حكومت‌ مي‌كند. از شام‌ قيام‌ مي‌كند و اهل‌ شام‌ به‌ جز عدة‌ كمي‌ از ساكنان‌ آنجا كه‌ اهل‌ حقند بقيه‌ مطيع‌ او مي‌شوند با سپاهي‌ درنده‌ و خون‌آشام‌ به‌ مدينه‌ مي‌آيد تا اينكه‌ به‌ صحراي‌ مدينه‌ مي‌رسد و خداوند آنها را در آن‌ فرو مي‌برد. و اين‌ است‌ معناي‌ اين‌ آيه‌ كه‌:
وَلَوْ تَرَى إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ وَأُخِذُوا مِن مَّكَانٍ قَرِيبٍ22 .
در هنگام‌ بيچارگي‌ اگر آنها را ببيني‌ بدون‌ هيچ‌ وقفه‌اي‌ازمكان‌نزديكي‌دچار [ عذاب‌ ] مي‌شوند. 23»


و امام‌ صادق‌(ع‌) فرمودند:
«گويي‌ سفياني‌ و ياران‌ او را مي‌بينم‌ كه‌ بساطش‌ را در محله‌هاي‌ شما در كوفه‌ پهن‌ كرده‌ و منادي‌ او ندا مي‌دهد كه‌ هر كس‌ سر شيعه‌ علي‌ را بياورد هزار درهم‌ مي‌گيرد. (به‌ دنبال‌ اين‌ حرف‌) همسايه‌ به‌ همسايه‌اش‌ حمله‌ مي‌كند و مي‌گويد اين‌ از آنهاست‌ و گردنش‌ را مي‌زند و هزار درهم‌ مي‌گيرد. و فرمانروايي‌ بر شما در آن‌ روز تنها از آن‌ زنازادگان‌ است‌. گويي‌ من‌ به‌ صاحب‌ برقع‌ (روبند) مي‌نگرم‌. »

-راوي‌ پرسيد: صاحب‌ برقع‌ كيست‌؟ فرمودند:
«مردي‌ كه‌ خودتان‌ خواهيد گفت‌ او روبند زده‌ است‌ به‌ سمت‌ شما مي‌آيد، شما را مي‌شناسد و شما او را نخواهيد شناخت‌ از تك‌تك‌ شما عيب‌جويي‌ خواهد كرد؛ چرا كه‌ او زنازاده‌اي‌ بيش‌ نيست‌. 24»


پس‌ از تبيين‌ جنبش‌ سفياني‌ با كمك‌ روايات‌ شريفه‌ و با توجه‌ به‌ كثرت‌ اشاره‌ و مطالب‌ راجع‌ به‌ آن‌ و اينكه‌ بعضي‌ از آيات‌ قرآن‌ كريم‌ در مورد اين‌ جريان‌ است‌ تأكيد مي‌شود كه‌: سفياني‌ واضح‌ترين‌، محكم‌ترين‌ و قابل‌ اعتمادترين‌ نشانه‌ در روايات‌ است‌ كه‌ نيرويش‌ تا پيش‌ از شنيدن‌ شدن‌ نداي‌ آسماني‌ و فرو رفتن‌ در بيابان‌ كم‌ نمي‌شود و همان‌طور كه‌ در آينده‌ نزديك‌ خواهيم‌ ديد برخي‌ ديگر از نشانه‌ها مختص‌ به‌ اوست‌ خصوصاً بلعيده‌ شدن‌ در زمين‌ كه‌ مخصوص‌ سپاهيان‌ اوست‌. 25


قول‌ به‌ حتمي‌ بودن‌ سفياني‌ در ميان‌ نشانه‌ها مستدل‌ و مورد قبول‌ همه‌ است‌. شكي‌ نيست‌ كه‌ نمايان‌ شدن‌ سفياني‌ به‌ بروز خسف‌ و بلعيده‌ شدن‌ توسط‌ زمين‌ مي‌انجامد كه‌ روايات‌ صحيحه‌ را اگر به‌ روايات‌ خسف‌ و سفياني‌ ضميمه‌ كنيم‌ تواتر مطلب‌ را مي‌رساند به‌ علاوه‌ كه‌ بروز سفياني‌ نمايان‌ شدن‌ اصهب‌ و ابقع‌ و جريان‌ قرقيسيا را به‌ دنبال‌ خواهد داشت‌ و همين‌طور فتنة‌ شام‌ و فتنه‌هاي‌ ديار عراق‌ و حتي‌ بخشي‌ از حوادث‌ مربوط‌ به‌ يمني‌ و سيد خراساني‌ و ديگر نشانه‌ها هم‌ با سفياني‌ در ارتباط‌ است‌ و از اينروست‌ كه‌ تأكيد مي‌كنيم‌ كه‌ سفياني‌ از علايم‌ حتمي‌ است‌ كه‌ البته‌ خداوند عالم‌ واقعي‌ به‌ اشيا و حوادث‌ است‌.


در پايان‌ مي‌توان‌ حديثي‌ را كه‌ شيخ‌ طوسي‌ در امالي‌ و شيخ‌ صدوق‌ در معاني‌الاخبار آورده‌اند ذكر كرد. از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ شده‌ كه‌ فرمودند:


« ما و خاندان ابوسفيان دو خانواده‌ايم كه به خاطر خدا دشمن هم شديم. ما مي‌گفتيم خداوند راست مي‌گويد و آنها مي‌گفتند: دروغ مي‌گويد، ابوسفيان با پيامبر(ص) جنگيد، معاوية بن ابي سفيان با علي(ع)، يزيد بن معاويه با حسين بن علي(ع) و سفياني هم با قائم(عج) مي‌جنگد. »26

پي‌نوشت‌ها:


1- بحارالانوار، ج‌52، ص‌337؛ الزام‌الناصب‌ ج‌2، ص‌159؛ تاريخ‌ مابعدالظهور ص‌137.
2- الارشاد،شيخ‌مفيد،ج‌2،ص‌370؛تاريخ‌ مابعدالظهور ، ص‌137.
3- العجب‌ كل‌ العجب‌ مابين‌ جمادي‌ و رجب‌ .
4- الممهدون‌ للمهدي‌(ع‌)، ص‌40.
5- تاريخ‌ مابعدالظهور، ص‌137.
6- السفياني‌، محمدفقيه‌، ص‌118.
7- الغيبة‌، نعماني‌، ص‌202.
8- همان‌، ص‌178.
9- همان‌، ص‌171؛ اعلام‌الوري‌، ص‌429؛ بحارالانوار،
ج‌52، ص‌232.
10- «حرستا» در اكثر نسخ‌.
11- الغيبة‌، نعماني‌، 206؛ الغيبة‌، شيخ‌ طوسي‌، ص‌ 277؛ بحارالانوار ج‌502، ص‌253.
12- سوره‌ مريم‌(19) ص‌37.
13- بشارة‌الاسلام‌، ص‌21؛ يوم‌الخلاص‌، كامل‌ سليمان‌ ص‌293.
14- تاريخ‌ بعدالظهور، ص‌167-165.
15- كمال‌الدين‌، شيخ‌ صدوق‌، ص‌651؛ بشارة‌الاسلام‌، ص‌46.
16- الغيبة‌، نعماني‌ 171؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌234؛ الزام‌الناصب‌، ج‌2، ص‌130.
17- اشاره‌ است‌ به‌ سه‌ ندايي‌ كه‌ در ماه‌ رجب‌ شنيده‌ مي‌شود و به‌ زودي‌ به‌ آن‌ خواهيم‌ پرداخت‌.
18- احتمالاً به‌ خاطر جنگ‌هاي‌ داخلي‌ يا ميان‌ كشورها باشد. سواي‌ اينكه‌ شكاف‌ها و گسله‌هاي‌ طبيعي‌ هم‌ از جمله‌ علل‌ فرو رفتن‌ در زمين‌ و ناپديد شدن‌ است‌ اين‌ احتمال‌ با توجه‌ به‌ ظاهر روايتي‌ است‌ كه‌ قبلاً درباره‌ معركه‌ قرقيسيا پيش‌ از رسيدن‌ ترك‌ها و روميان‌ بيان‌ شد.
19- سوره‌ نساء(4) آيه‌47.
20- الغيبة‌، نعماني‌، ص‌187؛ بحارالانوار ج‌52، ص‌238.
21- الغيبة‌، نعماني‌، ص‌ 205؛ الزام‌الناصب‌، ج‌2، ص‌116.
22- الغيبة‌، نعماني‌، ص‌187؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌238.
23- سورة‌ سبأ(34) ص‌51.
24- الغيبة‌، شيخ‌ طوسي‌، ص‌273؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌251؛ بشارة‌الاسلام‌ ص‌124.
25- السفياني‌، محمد فقيه‌، ص‌106.
26- بحارالانوار، ج‌52، ص‌190؛ الزام‌الناصب‌، ج‌2، ص‌131، السفياني‌، فقيه‌؛ ص‌125؛ يوم‌الخلاص‌، ص‌694.
منبع :کتاب شش ماه پایانی

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+1 #1539 سیدعطاءالله فیروزی 1395-03-04 19:48
به نقل از یا مهدی:
به نیابت از قمربنی هاشم برای ظهور امام زمان قربانی و بین نیازمندان توزیع می گردد.
اللهم عجل فرجه وسهل مخرجه



بر پدر و مادر بانی و مروج اینجور کارها صلوات ...
چنین حرکتی مارا به ظهور نزدیکتر میکنه چون وقتی ایمان ما و اعمال ما قوی تر بشه به امام هم نزدیکتر میشیم
این کارها را باید مورد تحلیل قرار داد و در این عکس عطش ظهور و اعتقاد دیده میشه نه اینکه بشینیم بگیم ظهور بخاطر برجام حسن روحانی به تعویق افتاده و یا نه اینکه بشاراسد را زیر نظر بگیریم ببینیم به کجا میرسه و اینها علائم ظهور نیست بلکه این کار خیر و خداپسندانه علامت ظهور است چون طرف داره عرض ادب و اعتقاد خودش را با این قربانی و توزیع گوشت به فقرا نشون میده تا فرج صورت بگیره
نقل قول کردن
+1 #1538 ایمان 1395-02-30 10:48
به این سایت سر بزنید

سایت آیت الله تبریزیان هست .. ایشون در حال احیای طب اسلامی هستند...

در قم تو حسینیه موسی ابن جعفر (ع) بیماران را ویزیت می کنند به طوررایگان البته..

داره ها هم داروهای گیاهی است ...

abbastabrizian.ir/

تنها کانال تلگرامی مورد تأیید استاد تبریزیان: @abbastabrizian _com
نقل قول کردن
0 #1537 ایمان 1395-02-30 10:42
به نقل از عمار ولایت:
باز هم فرمایشاترهبری مورد پسمد برخی افراد واقع نشد . و با بی توجهی از کنار اون گذشتند .

---------------------

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نیروی انتظامی؛
مسئله امنیت اخلاقی مهم است/ ایجاد دوقطبی ضربه مهلکی به جامعه است
فرماندهان، جانبازان و پیشکسوتان ناجا صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همه مسئولان و مردم را به مراقبت از وحدت موجود در کشور فراخواندند و افزودند: ایجاد دو جریانی، دو فرقه ای و دو قطبی از ضربه های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است

www.jamnews.ir/detail/News/666347

--------------------------------
چه جریاناتی در کشور سهی در دو قطبی کردن جامعه دارند ؟؟؟؟

یادتونه در مورد سفرهای انتخاباتی احمدی نژاد گفتم . ایشون با این کارش جامعه رو به سمت دو قطبی پیش میبره ؟؟؟؟
گفتم کار ایشون مورد رضایت دشمنان است تا به این وسیله اتحاد و همبستگی جامعه رو مورد حمله قرار بدهند ....

حالا رخبر انقلاب این خطر را گوشزد فرمودند .

امید است فتنه گران و انحرافی ها برای غلبه بر یکدیگر از این روش دشمن پسند دست بکشند و از روشهایی برای غلبه به رقیب سیاسی خودشون استفاده کنند که نظام و کشور را فدای اهداف پلید خودشون نکنند .



جلیلی هم در حال سفر و روشنگری است ... به نظر شما ایشون هم دارند دو قطبی ایجاد می کنند؟

دکتر عباسی هم هر زمان و مکان که امکانش باشه در حال سخنرانی است ... این هم ایجاد دو قطبی است؟

اون وقت سه سال هست که هر چه رهبری فرمودند جناب روحانی یک الی دو روز بعدش به ایشون دهن کجی کردند ... از نظر شما این ایجاد دو قطبی نیست؟

تو انتخابات هاشمی و روحانی درست عکس رهبری عمل کردند ... این ایجاد دو قطبی نیست؟

و هزاران دلیل که نشون می ده اقایون کلا اعتقادی به نظام و ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری نداشته و ندارند و برای براندازی نظام قبل از امریکا و اسرائیل تلاش خودشون را شروع کردند ... این ها از ایجاد دو قطبی هم نگذشته؟!!

چه قدر بدم می یاد از کسانی مثل شماها ... که در مقابل اقایونی که شب و روز در مقابل نظام و رهبری ایستادند کور و کرید اما احمدی نژادتکون بخوره گوش هاتون تیز و چشم هاتون از حدقه می زنه بیرون و فریاد وا اسلاما ... وا وحدتا سر می دید ...

به ندرت وارد سایت می شم شاید یکی دو ماهی یک بار ... هر وقت هم می یام حتما چشمم به افاضات شما ها می افته یعنی شما و یکی دو نفر دیگه که هنوز خوابید و فقط اسم احمدی کی می یاد چرتتون پاره می شه ...
اصلا اهل کامنت گذاشتن هم نیستم اما جاهایی واقعا نمی شه سکوت کرد...

ضمنا آقای سیجانی زحمت کشیدند و این فضای مجازی را برای خالی کردن عقده های شما تهیه کردند .. حداقل یه ذره چشم و رو داشته باشید و این قدر هم به مدیر و دست اندرکاران سات توهین نکنید ... یه ضرب المثل داریم با مضموم نمک خوردن و نمکدون شکستن .. الحق که شما مصداق این ضرب المثلید ...
نقل قول کردن
0 #1536 پرینتر سه بعدی 1395-02-26 15:06
خیلی ممنون از سایت و مطالب خوبتون
نقل قول کردن
+7 #1535 یا مهدی 1395-02-22 13:32
به نیابت از قمربنی هاشم برای ظهور امام زمان قربانی و بین نیازمندان توزیع می گردد.
اللهم عجل فرجه وسهل مخرجه


نقل قول کردن
+6 #1534 یا مهدی 1395-02-22 13:27
سلام لطفا نشر دهید تا انشاالله فراگیر شود @};-
نقل قول کردن
-1 #1533 خودم 1395-02-22 01:31
چن وقت پیش سئوالی پرسیدم که ایا پوتین فرا ماسونه؟ که برادر عمار لطف کردن و جوابمو دادن که نیس..
ولی ایا با خیانت جدید روسها ایا نمیشه گفت ایشون واقعن ریگی تو کفششه؟
تمام نشانه های خالی کردن پشت اسد توسط روس ها
tabnak.ir/.../...
نقل قول کردن
-3 #1532 منتقد 1395-02-21 10:09
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ..........

میگلی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: «نظام تاکنون هزینه‌های بسیاری برای احمدی نژاد داده و بیش از این نمی‌توانیم ادامه دهیم».
aftabnews.ir/.../...

گرچه اخبار ملاقات اشخاص مختلف با ریاست‎جمهوری و سخنان صریح ایشان خطاب به چند نفر از ملاقات‎کنندگان با وی، حساسیت‎‎ها را بیشتر برانگیخت و اظهارات‎شان در داشتن ۳۵ میلیون رأی و اهتمام‎شان در مقاومت در برابر انجام این حکم حکومتی به سبب صیانت از جایگاه رییس‎جمهوري! عمق القائات نادرست و خطرناک را به ظهور رساند، لیکن بعد از طی مسیر عادی کشور در فقدان وی و شدت ناراحتی عمومی و بالا رفتن سطح انذار‎ها از عدم تمکین ایشان، جناب آقای دکتر احمدی‎نژاد پس از یازده روز در هیأت دولت حاضر و اظهارات شفافی را در حمایت از ولایت فقیه و ضرورت تبیین آن برای جلوگیری از سوءاستفاده عناصر سیاسی و ممانعت از دفاع بد از این‎جایگاه مهم ابراز داشتند.
fararu.com/.../...

حسین شریعتمداری (مدیرمسئول و نماینده رهبری در مؤسسه کیهان) در سرمقاله روز ۳۰ فروردین روزنامه کیهان با عنوان «چه کسانی باید عزل شوند!؟»[۴]، عزل مصلحی و مخالفت رهبری با آن را «آژیر خطری که از ورود دزد خبر می دهد» عنوان کرد و با «نفوذی» و «منحرف» خواندن مشایی، تلویحا نظارت وزارت اطلاعات بر عملکرد وی را دلیل عزل مصلحی دانست.
brotoush.com/.../...

مخالفت شگفت انگیز احمدی‌نژاد با دستور رهبری
mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
0 #1531 منتقد 1395-02-21 09:59
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید .....


یکی دیگر از اقدامات رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، مطرح کردن و بزرگنمایی مشایی و سخنان وی بوده است. این رسانه‌ها که مشایی را کاملا کنار احمدی نژاد معرفی می‌کنند با بزرگنمایی سخنان منحرفانه وی، به گونه‌ای خاص با وی برخورد کنند:
radkana.ir/.../
مرور برخی اخبار مربوط به انعکاس سخنان مشایی نشان می دهد که این رسانه های ضد انقلاب و بیگانه از پیدا شدن فردی که اینگونه با روحانیت مشکل دارد و درک منحرفانه‌ای از حکومت اسلامی دارد، خشنودند؛ دشمنی با روحانیت و عدم درک درست آن ها را وادار به انعکاس سخنان مشایی کرده است:
عدم تعامل و برخورد صحیح مشایی با روحانیت و ولایت فقیه، ذوق زدگی اغلب رسانه های ضد انقلاب را در پی داشته است:



رادیو فرانسه برداشت خود از سخنان مشایی را اینچنین انعکاس داده است

نقل قول کردن
-5 #1530 منتقد 1395-02-21 09:52
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ......
بزرگان در مورد مشایی و احمدی نژاد چه می گویند ؟

شخص معروف جریان انحرافی جاده صاف‌کن جریان اصلاح‌طلبی است و راه را هم برای خود و جریان متبوعش هموار می‌کند و هم برای اصلاح‌طلبان.

jahannews.com/.../...

مشایی عامل دشمن است و می خواهد با زمین زدن احمدی نژاد جامعه را به دست دشمن دهد.

shafaf.ir/.../...

مشایی فتنه نیست.چون گرد وغباری ندارد. شفاف است.یک فرد منحرف است وانحرافش هم مشخص است

fardanews.com/.../...
نقل قول کردن
-5 #1529 منتقد 1395-02-21 09:46
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید .......

به قلم رضا گلپور؛
افشاگری در مورد سوابق اطرافیان احمدی نژاد

ammariyon.ir/.../...
نقل قول کردن
-4 #1528 منتقد 1395-02-21 09:34
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید .

مجموعه مطالب در مورد انحرافات مشایی و افشاگری های قدیری ابیانه در مورد مجسمه های مستهجن + متن نامه ها و فیلم و عکس

این مطلب به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه www.ghadiri.ir می باشد.

ghadiri.ir/post/2511
نقل قول کردن
-1 #1527 منتقد 1395-02-21 09:29
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید .......

نامه افشا گرایانه قدیری ابیانه در خصوص مشایی ( مجسمه های مستهجن و هزینه های میلیاردی از جیب بیت المال برای تبلیغات آقای مشایی توسط احمدی نژاد )

fararu.com/.../...
نقل قول کردن
+1 #1526 منتقد 1395-02-21 09:23
سخنان بی سابقه دکتر عباسی در خصوص احمدی نژاد و مشایی

fars.tv/.../...


قطعا این سایت ماموریتی فراتر از واکاوی علائم و روایات ظهور دارد و آن هم تاثیرگذاری بر ذهن جوانان مومن و انقلابی در راستای نیل به یک جریان خاص سیاسی می باشد که هم می تواند خوب باشد و هم می تواند بد باشد . امیدوارم جنبه مثبت و خوب آن بیشتر از جنبه منفی و بد آن باشد . بهرحال از تمامی زحمتکشان این سایت و عزیزانی که روزانه به عشق مولایمان صاحب الزمان عج در این سایت حضور میابند تشکر کرده و صمیمانه آرزوی شهادت در راه ولایت و امامت را برای تک تک عاشقان مهدویت ، دارم . یا علی
نقل قول کردن
+1 #1525 you 1395-02-21 03:42
جولان ابومحمد الجولانی و یارانش در حلب + تصاویر
yjc.ir/.../...

«مجتهد»: بن نایف معتاد است
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950220001383

حمایت از اسرائیل دغدغۀ مهم بن زاید و بن سلمان
fa.alalam.ir/news/1816336

داعش " گنجشک " دو ساله عراقی ها را اعدام کرد
fa.alalam.ir/news/1816505

سرکرده داعش درانبار عراق کشته شد
fa.alalam.ir/news/1816511

عقب نشینی داعش در عراق
fa.alalam.ir/news/1816497

پیام تازۀ ایمن الظواهری دربارۀ سوریه
ایسنا نوشت: سرکرده گروه القاعده با انتشار یک پیام ضبط‌ شده خواستار اتحاد میان "مجاهدان" در سوریه شد.
www.khabaronline.ir/(X(1)S(2q4v3z5gynclcrj4phn20nag))/detail/534832/World/middle-east

گلوله‌باران شدید مواضع تکفیری‌ها در خان طومان
mashreghnews.ir/.../...

اعدام یکی از اسرای خان طومان توسط القاعده+عکس
mashreghnews.ir/.../...

افشاگری مجتهد دربارۀ سیاست تازۀ پسر سلمان
www.khabaronline.ir/(X(1)S(2q4v3z5gynclcrj4phn20nag))/detail/534820/World/middle-east

رسانه‌های صهیونیستی: موشک جدید ایران قطعاً اسرائیل را می‌زند
mashreghnews.ir/.../...

ان بی سی:نبرد بی‌رحمانه بن سلمان علیه ایران
www.mashreghnews.ir/fa/news/570906/نبرد-بی‌رحمانه-بن-سلمان-علیه-ایران

ملک سلمان، پشت پردۀ انتخاب نتانیاهو
mashreghnews.ir/.../...

شام آخر محکومان به اعدام در آمریکا
www.mashreghnews.ir/fa/news/570876/شام-آخر-محکومان-به-اعدام-در-آمریکا

پشت پرده «ادعاهای آخرالزمانی» داعش
mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
0 #1524 خبـــــر فوری 1395-02-21 01:50
رسانه‌های اقلیم کردستان طی خبری فوری از کشته شدن ابوبکر بغدادی و سه نفر از نزدیکان وی در استان الانبار عراق خبر دادند.
www.snn.ir/detail/News/509127/179
نقل قول کردن
-3 #1523 o,nl 1395-02-20 22:57
به نقل از سعید صفایی:
60.000 نیروی سپاه در سوریه/ هزاران سرباز ایرانی کشته شدند!/ درخواست ژنرال سلیمانی از پوتین
«فرستادن یک نماینده شخصی از سوی رهبر ایران به سوریه حاکی از این حقیقت است که رژیم ایران، سوریه را به عنوان سی و دومین استان این کشور می داند...»
استرون استیونسون 60.000 نیروی سپاه در سوریه/ هزاران سرباز ایرانی کشته شدند!/ شهید مدافع حرم در نقش واقعی خود تولید شده و کاری از باشگاه فیلم سوره حوزه هنری و تهیه شده در خانه موسیقی بسیج است.

دروغ که نگفته مغطله کرده.... هزینه های جنگ داره تو سوریه برای ما بالا میره و ایران باید فکری برای ان قضیه بکنه..البته دیشب یکی از بچه های سپاه میگفت که اگه شایط مهیا باشه ظرف یه ماه کل سوریه رو پاکسازی میکنیم ولی فعلا ناچاریم دس به عصا باشیم
نقل قول کردن
-3 #1522 o,nl 1395-02-20 22:45
به نقل از سعاح:
دوستان بنده رو عفو فرمایند اما رگ سیاسی پاکستانی بنده بکار افتاده است و می خواهم یک تحلیل سیاسی ارائه کنم:

بر اساس حدس و گمان بنده ملاقات عارف با آیت الله جوادی آملی و سخنان معظم له میتواند بیانگر یک نقشه سیاسی اصلاح طلبها باشد۔ این امکان وجود دارد که اصلاح طلبها دیگر نخواهند روحانی برسراقتدار باقی بماند و عارف جایگزین او شود، اول بعنوان رئیس مجلس و بعد رئیس جمهور۔ اما این امکان علی الخصوص رسیدن به پاستور امکان پذیر کند۔ فقط امیدواریم در این وانفسای سیاست اکثر آیات عظام همسو با رهبری باقی بمانند۔

وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

کار از کار گذشته... خیلی دیر شده... دکتر عباسی تو ی کلپی از اپارات از ایشون دیدم از صد تا روضهی امام حسین ع هم بدتر بود
مضمون کلامش این بود که 4 روز فقط 4 روز تا زمانی ک رهبری بر سر کارن..می تونیم یه کاری برای انقلاب کنیم و گرنه دشمن برای بعد رهبری نقشه ها داره
نقل قول کردن
0 #1521 o,nl 1395-02-20 22:42
به نقل از سعاح:
رفسنجانی 22 اردیبهشت ماه به گیلان سفر می‌کند

دولت بهار: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به گیلان سفر می‌کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از رشت، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از روز چهارشنبه هفته جاری به گیلان سفر می‌کند.

بازدید از منطقه آزاد انزلی، دیدار با خانواده شهید افتخاری در فومن، دیدار با افراد بانفوذ گیلان و... از برنامه‌‌های این سفر دو روزه است.

ی خاک بر چوک... اخه کی دعوتش کرده؟ خودم میدونم پشت پرده ی این سفر چیه....و چی میخاد... چون یه گیلانی هستم ... سفر به فومن رو جا انداختن ایشون...
نقل قول کردن
-5 #1520 منتقد 1395-02-20 21:46
به نقل از سعاح:
۱۰۲ نماینده مجلس خواستار توقف اجرای برجام از سوی روحانی شدند

دولت بهار: ۱۰۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به روحانی خواستار توقف اجرای برجام شدند.

dolatebahar.com/.../...

عذر می خوام جناب تو خبر ها دیدم تصادف وحشتناکی در پاکستان رخ داده که باعث کشته شدن خیلی از هموطنای شما شده ، من بجای شما به مردم پاکستان و خانواده های داغدار تسلیت میگم شما هم فضولی در سیاست های داخلی ایران را ادامه دهید . *-:)
نقل قول کردن
+4 #1519 سعاح 1395-02-20 17:24
۱۰۲ نماینده مجلس خواستار توقف اجرای برجام از سوی روحانی شدند

دولت بهار: ۱۰۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به روحانی خواستار توقف اجرای برجام شدند.

dolatebahar.com/.../...
نقل قول کردن
-9 #1518 سعاح 1395-02-20 17:15
رفسنجانی 22 اردیبهشت ماه به گیلان سفر می‌کند

دولت بهار: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به گیلان سفر می‌کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از رشت، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از روز چهارشنبه هفته جاری به گیلان سفر می‌کند.

بازدید از منطقه آزاد انزلی، دیدار با خانواده شهید افتخاری در فومن، دیدار با افراد بانفوذ گیلان و... از برنامه‌‌های این سفر دو روزه است.
نقل قول کردن
-8 #1517 سعاح 1395-02-20 14:08
دوستان بنده رو عفو فرمایند اما رگ سیاسی پاکستانی بنده بکار افتاده است و می خواهم یک تحلیل سیاسی ارائه کنم:

بر اساس حدس و گمان بنده ملاقات عارف با آیت الله جوادی آملی و سخنان معظم له میتواند بیانگر یک نقشه سیاسی اصلاح طلبها باشد۔ این امکان وجود دارد که اصلاح طلبها دیگر نخواهند روحانی برسراقتدار باقی بماند و عارف جایگزین او شود، اول بعنوان رئیس مجلس و بعد رئیس جمهور۔ اما این امکان علی الخصوص رسیدن به پاستور امکان پذیر نیست مگر اینکه برخی آیات عظام معروف و صاحب نام از آنها حمایت کنند۔ بنده می توانم حدس بزنم که عارف آیت الله جوادی آملی رو متقاعد کرده است که او و جناحش حامی خیلی از سیاستهای روحانی نیست و اینها مثلاً نگران آینده انقلاب و خطر نفوذ دشمن اند۔ اگر عارف و امثالهم توانستند رای برخی آیات عظام رو بسوی دلسوزی خود برای بقای انقلاب جلب کنند آنها پشتیبان آنها خواهند شد و روحانی در این میدان مهم کم خواهد آورد۔ اما شاید این نقشه قبل از وقت برملا شده باشد و روحانی نقشه های خود رو برای جلب حمایت بیشتر آیات عظام اجرا کند۔ فقط امیدواریم در این وانفسای سیاست اکثر آیات عظام همسو با رهبری باقی بمانند۔

وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
نقل قول کردن
+2 #1516 دولت امید! 1395-02-20 12:47
آب حَیوان در جام شیطان / چه تضمینی وجود دارد که از آب سنگین با کیفیت ایران برای تولید تسلیحات هسته ای استفاده نشود؟!

عبدالرضا سلطانی

www.dolatebahar.com/view/255712/

مقاله ی قابل تاملی است :(
u:313
d:w:us و آمریکا دوستان
نقل قول کردن
-4 #1515 ...ali 1395-02-20 12:45
چرا ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" در "سواحل یمن" پهلو گرفت؟ + تصاویر
سلام
قابل توجه اونهایی که میگن ظهور الان نیست به نظر شما ناو هوا پیما بر و کماندوهای امریکا چرا در یمن مستقر شدن مطمئن باشید جنگ یمن فقط برای جلوگیری از آمدن حضرت شکل گرفته
alef.ir/vdcc1sq1e2bqpm8.ala2.html?351736
نقل قول کردن
+13 #1514 سید میثم 1395-02-20 12:09
توضیح دفتر آیةالله جوادی آملی درباره واژه «دیاثت»

به گزارش شفقنا، دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در خصوص موارد مطرح شده در دیدار این مرجع تقلید با دکتر عارف توضیحاتی ارائه کرد.

این اطلاعیه می گوید: در دیدار روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت دکتر عارف نماینده منتخب مردم تهران و جمع دیگری از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی ( دام ظله )، مطالب ارزشمندی در سه محور کلی نقش مردم در جامعه، وظایف مسئولان و جایگاه رهبری مطرح گردید که تفصیل آن در پایگاه اطلاع رسانی رسمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به آدرس news.esra.ir منعکس شده و مناسب است علاقه مندان و کاربران محترم اخبار مربوط به دیدارها و سخنان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی را از آدرس فوق پیگیری نمایند.

در این دیدار به کارگیری واژه ای خاص موجب برداشت ناصوابی گشته که امید این توضیح در جهت رفع این ابهام مؤثر و مفید باشد.

یکی از واژه ها و مفاهیمی که در فقه کاربرد رسمی دارد واژه ( دیاثت ) است آنچه در فهم درست رهنمودهای حضرت استاد حائز اهمیت است، کاربرد اصطلاح «دیاثت» در دانش فقه و اخلاق است که با کاربرد عرفی آن، تفاوت زیادی دارد.

توضیح اینکه فقیهان شیعه، در ابواب قضاء، حدود و شهادات، بر اساس روایات معتبر امامان معصوم (علیهم السلام) احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده اند. همانطور که در کتاب شریف مجمع البحرین آمده در اصطلاح ایشان، «دیوث» به مرد بى غیرتی گفته می شود که مردان بیگانه را بر همسرش وارد مى‌کند. دیاثت از گناهان کبیره است به گونه ای که در روایتی از وجود مقدس رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است که دیوث بوى بهشت رااستشمام نمى‌کند. امام صادق ( علیه السلام ) نیز مى‌فرماید: «بهشت بر دیوث حرام است».از این روشهادت دیوث نیز در محاکم شرعی پذیرفته نیست.

آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله ) با تبیین معنای غیرت در فرهنگ اسلامی اذعان داشتند: در فرهنگ قرآنی غیرت را معرفت هویت و غیر زدایی تشکیل می دهد و غیرزدایی هم به این معنا است که اولا اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و ثانیا خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست. بر اساس چنین معنای فقهی و اخلاقی معظم له با بیان اینکه کشور ما، کشوری غنی و برخوردار از نعمات و مواهب الهی است، اظهار داشتند: با وجود این همه منابع غنی در داخل کشور، واردات برخی کالاها که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، دلیلی جزء سوء مدیریت و در برخی موارد بی غیرتی ندارد.

حضرت استاد ( دام ظله)در چنین فضایی بحث غیرت دینی را مطرح نموده و با توسعه مفهومی نسبت به کلمه دیاثت و دیوث فرمودند کسانی که راه نفوذ بیگانگان را درفضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.
نقل قول کردن
+7 #1513 سعاح 1395-02-20 10:19
به نقل از مصطفی:
همراه گرامی!
صفحه مورد نظر شما با آدرس درخواستی یافت نشد.
این خطا ممکن است به علل زیر رخ داده باشد:
...

لینک صفحه ای که حذف شده:

webcache.googleusercontent.com/.../...
نقل قول کردن
+4 #1512 سعاح 1395-02-20 10:07
به نقل از only:
این عالم فرزانه از این کلمات استفاده نمیکنه
استفاده به مطلوب برا گروهتان نکنید اخلاق اسلامی را مراعات کنید

در برخی روایات هم از این واژه استفاده شده است نه بعنوان فحش و دشنام بلکه بعنوان بیان یک واقعیت۔ آیا فرقی هست بین اینکه بگوییم فلانی دیوث هست یا کارش دیاثت بوده؟
نقل قول کردن
+10 #1511 رایحه ظهور 1395-02-20 08:32
به نقل از مصطفی:
همراه گرامی!

صفحه مورد نظر شما با آدرس درخواستی یافت نشد.

این خطا ممکن است به علل زیر رخ داده باشد:

1. آدرس درخواستی معتبر نباشد.

2. آدرس درخواستی از آدرسهای سامانه قدیمی باشد و در سامانه جدید فعال نباشد.

3. دسترسی به این آدرس محدود باشد.



باتشکر از شکیبایی شما


خبرگزاری بین المللی شفقتنا

fa.shafaqna.com/news/164112


کیهان
kayhan.ir/fa/news/74435

و ...
نقل قول کردن
-5 #1510 مصطفی 1395-02-20 08:17
به نقل از رایحه ظهور:
rajanews.com/.../...

منبع تکذیب شما ؟؟؟!!

همراه گرامی!

صفحه مورد نظر شما با آدرس درخواستی یافت نشد.

این خطا ممکن است به علل زیر رخ داده باشد:

1. آدرس درخواستی معتبر نباشد.

2. آدرس درخواستی از آدرسهای سامانه قدیمی باشد و در سامانه جدید فعال نباشد.

3. دسترسی به این آدرس محدود باشد.



باتشکر از شکیبایی شما
نقل قول کردن
+18 #1509 م 1395-02-20 08:17
اللهم عجل في فرج مولانا صاحب العصر والزمان



zz:
نقل قول کردن
+6 #1508 b 1395-02-20 07:01
اسمان کشتی ارباب هنر می شکند
نقل قول کردن
+15 #1507 همایون 1395-02-20 03:02
ای قوم بنی اسراییل توبه کنید , و در زمین فساد نکنید
نقل قول کردن
+16 #1506 مهرداد/بچه مثبت 1395-02-20 02:15

شهید آوینی: این خاک که ما اینچنین غفلت‌زده بر آن پا می‌گذاریم، مهر نماز کروبیان است.




mehrdadz.blog.ir/post/465
zz:
نقل قول کردن
+7 #1505 فاتحان قدس شریف 1395-02-20 02:10
پیش‌بینی روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی درباره اسد
fa.alalam.ir/news/1815986
نقل قول کردن
-13 #1504 منتظر 1395-02-20 01:24
به نقل از رایحه ظهور:
حمله شدید اللحن آیت الله جوادی آملی به زمینه سازان نفوذ



کسی که بیگانه را راه می دهد دیوث سیاسی است بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست.

fa.shafaqna.com/news/164112

دانستن اینکه زمینه سازان نفوذ دشمن چه کسانی هستند زیاد سخت نیست

واقعا اهداف سیاسی پوشالیت این قدر ارزش داره که به آیت الله جوادی آملی هم تهمت این حرفای بی ربط رو میزنی؟ خجالت بکش و توبه کن
نقل قول کردن
+8 #1503 you 1395-02-20 01:20
رودخانه ملخ در عربستان + ویدیو
fa.alalam.ir/news/1816193

روزنامه آمریکایی: دستان سعودی رو میشود
fa.alalam.ir/news/1816019

افشای نقاط سیاه دیگری از گذشته ترامپ
fa.alalam.ir/news/1816040

بشار اسد در دیدار ولایتی چه گفت؟
fa.alalam.ir/news/1816057

سوال انصارالله یمن از رئیس جمهور مستعفی و فراری!
fa.alalam.ir/news/1816012

پنج وعدۀ دندان گیر ترامپ به "اسرائیل"
fa.alalam.ir/news/1815651

ترامپ: جنگنده‌های روس را سرنگون کنید!
fa.alalam.ir/news/1814275

صدام در شب اعدام چه کرد؟
fa.alalam.ir/news/1816124

تصاویری از نقاشی خدا در طبیعت
fa.alalam.ir/news/1816171
نقل قول کردن
+10 #1502 شب گرد 1395-02-20 01:06
به نقل از کربلائی:
چقدر اوضاع کار و کاسبی هم خراب شده !!!!
هر کی داره می ناله از اوضاع کنونی :-S

خرابی اوضاع بازار فقط یک دلیل داره و اونم افتادن اوضاع دست واسطه ها که همه جور اجناسی وارد می کنند از محصولات خوکی تا انواع و اقسام لباس های قاچاق و افراد بیسواد و هر کی هم ساز خودش رو میزنه و واسه خدوش دم و دستگاه و دکون راه انداخته
و بی جهت نیست که رشد اقتصادی ما به شدت منفی شده یا واردات کالاهای لوکس و یا کالاهای بی ارزش و توی تولید ملی هم به جای سرمایه گذاری قاچاق و واردات بی رویه بازار رو خوابونده در زمینه چی دیگه بگم هر چی هم بلوکه بود یا به جای سرمایه گذاری درست ملت رو اونحور به صف کردند و تحقیر و یا برای خودشون طیاره خریددند و یا با نفت ارزون جیب غربی ها رو پر کردند اون وقت ما چه فرقی با حکومت وهابی عربستان در فروش نفت ارزون به غرب داریم

هیچ زمینه اشتغالی هم نبست و نه وامی و نه آموزشی و ارائه راهکاری و این همه بیکار مونده رو دستشون و حالا که این گند برجام هم بالا اوردن نشستن میگن حالا هرکی دیگم باشه همینه احمدی هم هزار برابرش رو اختلاس کرده و خلاصه آسمون و ریسمون میبافن تا بگن همه چی ارومه و این وسط ملت بیچاره هم گرفتار و بلاتکلیف

باز احمدی هر سال یک گزارش کار به رهبری می داد و این ها چه آماری از اشتغال و کار آفرینی دارند به جز یک سری آمارهای من در اوردی و خودساخته و انتقاد از دولت قبل و فرافکنی و حتی بر خلباف رهبری حرف زدن و بعد بگن متن سخنرانی ها از ما نیست خب تعارف نکنید بگین متن سخنرانی ها تونم از کداخداست دیگه
نقل قول کردن
+9 #1501 شب گرد 1395-02-20 00:48
به نقل از عمار ولایت:
باز هم فرمایشاترهبری مورد پسمد برخی افراد واقع نشد . و با بی توجهی از کنار اون گذشتند .

---------------------

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نیروی انتظامی؛
مسئله امنیت اخلاقی مهم است/ ایجاد دوقطبی ضربه مهلکی به جامعه است
فرماندهان، جانبازان و پیشکسوتان ناجا صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همه مسئولان و مردم را به مراقبت از وحدت موجود در کشور فراخواندند و افزودند: ایجاد دو جریانی، دو فرقه ای و دو قطبی از ضربه های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است

www.jamnews.ir/detail/News/666347

--------------------------------
چه جریاناتی در کشور سهی در دو قطبی کردن جامعه دارند ؟؟؟؟

یادتونه در مورد سفرهای انتخاباتی احمدی نژاد گفتم . ایشون با این کارش جامعه رو به سمت دو قطبی پیش میبره ؟؟؟؟
گفتم کار ایشون مورد رضایت دشمنان است تا به این وسیله اتحاد و همبستگی جامعه رو مورد حمله قرار بدهند ....

حالا رخبر انقلاب این خطر را گوشزد فرمودند .

امید است فتنه گران و انحرافی ها برای غلبه بر یکدیگر از این روش دشمن پسند دست بکشند و از روشهایی برای غلبه به رقیب سیاسی خودشون استفاده کنند که نظام و کشور را فدای اهداف پلید خودشون نکنند .

چی میگی باو
الان 30 ساله کشور به کام اصول گرا و اصلاح طلب بوده یعنی این دو قطبی نیست حالا
جالبه همشونم با هم در راس نظام ارتباط فامیلی دارند و فقط کرکری هاشونو سر ملت بیچاره ول میدن که قطعا اونم برای بازار گرمی و رای آوردن و الا هیچ فرق زیادی ندارند و هم ههi از رهبری اولش خوب مایه میذارن ولی در عمل 180 درجه مخالف عمل می کنند و مردم هم این وسط زود فراموش میشن

وقتی هم که احمدی می خواست به عنوان یک طیف مستقل و خدمتگزار وارد میدون بشه و فارغ از این دو جریان سیاسی خب برای خیلی از این ها خوش نیومد جون منافع حزبیشون تهدید شده یود
باز هم میگم این ها به شدت با هم روابط فامیلی هم دارند و اسنادش هم هست اگر پیدا کردم توی تلگرام میذارم که کی به کیه

جداقل در مرود شعاراهای این اصلاح طلبان ببینی می بینی چقدر مخالف روهبری حرف زندند و عمل که هیچ و اون هم خیلی آشکار و از رو

نمی دودنم تو چرا عینکت رو بر عکس گذاشتی
نقل قول کردن
+11 #1500 امیدوار 1395-02-20 00:24
به نقل از بهرام:
تصویر بالایی واسه ماست

و

وتصویر پایینی مربوط به چند نفر خودشان

یعنی بهترین نظی که میشد گذاشت =))
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد