رایحه ظهور

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62

شبهه ی دکتر احمدی نژاد و ولایت پذیری

» ابتدای نظرات (14)

 

تاملی در باب رابطه دکتر احمدی نژاد و مقام معظم رهبری

از آنجایی که بیشترین جوسازی هایی  که برعلیه سردار سیدخراسانی ، دکتراحمدی نژاد شد، جوسازی و خدشه و شبهه درمسئله ولایت پذیری ایشان بود.یک بخش مجزابرای تبیین کامل است مسئله درمقاله شعیب در نظرگرفته شدو
ابزارها و روش های تخریب و جنگ روانی  برای جا انداختن این مسئله ، آنقدر قوی  انتخاب شده بود که بسیاری از دوستان و عاشقان سید خراسانی را نیز درموج تیرباران خود گرفتار بدبینی مفرط کرد.
دراین جنگ روانی برای خدشه دارکردن ولایت پذیری شعیب بن صالح بیشترین تمرکز بر روی مسئله معاون اولی اقای مشایی بوده که همزمان با حوادث جریان فتنه بعد از انتخابات توسط بعضی حامیان جریان فتنه  آغاز شد و  با غفلت بعضی از دوستان ، اثار این جنگ روانی سبب نگرانی میان علاقه مندان به رهبری عزیز شد .
بعد از آن ماجرای معاون اولی ، مسئله تخریب آقای مشایی همواره موردتوجه ویژه و روزانه ی باند خاصی بوده است که اتفاقا موضع گیری شفافی درباره سران فتنه نداشته اند! روسای  این باند بروی کهریزک پافشاری می کردند. مناظره روشنگردکتر را عامل فتنه می دانند .روی مسئله اقای مشایی مرتب مانورمی دهند و اخیرا نیز رهبرعزیز و بزرگوارمان را در کنار سایر روحانیت و حکم ایشان را مثل احکام بقیه مراجع می دانند . این جریان همین طوردرموضوع آقای مشایی و مسئله حجاب سعی در القای  تقابل میان دکتر و رهبری عزیز دارند تا ازین مجرا اهداف قدرت طلبانه خود را دنبال کنند.

همانطورکه درقسمت آیات و روایات به بررسی رابطه محب و محبوبی و ولایت پذیری شعیب بن صالح از سیدخراسانی پرداختیم دراین جا با دلایل و شواهد و قرائن بسیارثابت می کنیم ، شعیب بن صالح  نه تنها ولایت پذیر است بلکه خود فدایی و جان نثارخط نورانی ولایت است و وجود خود را فدای این راه نورانی کرده است و با تمام توان و هستی در این صراط مستقیم گام برمی دارد . و نامدارانی از عرصه سیاست و قلم که این مهم را نمی بینند به یک جمله ی ساده از یک پیرزن روستایی حواله می دهیم که بصیرت درخشانش از بسیاری از به اصطلاح بزرگان این وادی بیشتر است.

بخشداریک شهرتعریف می کند که درانتخابات سال 88 پیرزنی نزد او آمده بود و گفته بود : من نمی دونم وقتی که رهبر گفتن این احمدی نژاد خیلی خوب کار می کنه ، دیگه بقیه (سایر کاندیدها) اصلا چرا کاندید شدن ؟!!!!


اما برای آنهایی که برای اثبات خورشید به دنبال هزار دلیل هستند ، رابطه ی میان سیدخراسانی و سردارش شعیب بن صالح را در سه قسمت مورد بررسی قرارمی دهیم:

قسمت اول :تاییدات رهبری عزیز درباره دولت و عملکرد شخص دکتر احمدی نژاد
قسمت دوم: دیدگاه دکتراحمدی نژاد درباره ولایت فقیه و ارتباط آن با حضرت ولی عصر عج
قسمت سوم: پاسخ به شبهات مرتبط با ولایت پذیری دکتر احمدی نژاد


قسمت اول :تاییدات رهبری عزیزمان دامت برکاته  ، درباره دولت و عملکرد شخص دکتر احمدی نژاد

درپایگاه رسمی دفتررهبری شاخص های دولت دکتر احمدی نژاد و شخص رئیس جمهور به صورت طبقه بندی شده آمده است .ما دراین مبحث به برخی از فرمایشات سیدخراسانی دامت برکاته درباره سردارصالح خود اشاره می کنیم.

روایت 4 سال تنهایی؛ خلاصه بیانات مقام معظم رهبری سیدخراسانی در حمایت از دولت سردار صالح خود/http://dolate-eslami.blogfa.com/cat-2.aspx

شاخصه های دولت شعیب بن صالح دکتر محمود احمدی نژاد/ در پایگاه رسمی دفتر سیدخراسانی مقام معظم رهبری

صالح ترین
بهترين كيست؟
چه کسی سرکار...
تبليغات با انصاف
تشخص واقعى و شرف...
جديت درخدمت به مردم
انرژى و نشاطِ كار
خدمت خستگي ناپذير
شعار و گفتمان
شعار و گفتمان...
گفتمان انقلاب
استكبارستيزى
اعاده‏ى عزت ملى
اعتقاد به هویت و...
حفظ عزت و استقلال...
ايستادن درمقابل زورگويى
مانع از نفوذ گرايش‏ها...
جرأت در ايجاد تحول
تهاجم در مقابله‏ى با...
روحيه‏ى مردمى
ساده‏زيستى
مردمى و ساده‏زيست
کم کردن فاصله...
توجه به...
رعايت قوانين
نظارت بر زيرمجموعه ها
تعامل با سایر قوا
تعامل نظام‏مند با نخبگان...
توجه به مقوله‏ى فرهنگ
توجه به انتقادها
گفتمان پيشرفت و عدالت
شعار پيشرفت و...
اساسى‏ترين و محورى‏ترين...
عدالت محور انقلاب
دولت اصول‌گرا
عدالتخواهى و...
فسادستيزى
مشروعيت
مبارزه با فساد
مبارزه‏ى با فساد همراه...
اعتزاز به اسلام
ساده‏زيستى و...
تواضع و نغلتيدن در...
اجتناب از اسراف و...
خردگرايى و تدبير و...
مسئوليت‏پذيرى و...
اهتمام به علم و پيشرفت...
سعه‏ى صدر و تحمل...
اجتناب از هواهاى...
شايسته‏سالارى
نظارت بر عملكرد...
تلاش بى‏وقفه براى...
قانون‏گرايى
شجاعت و قاطعيت
انس با خدا، انس با...
رسيدگي به مناطق محروم
اصلاً فلسفه‏ى وجود...
توجه به مناطق گوناگون...
كار خوب و برجسته
دلبسته كامل به ارزش‌هاي...
مجاهدت به معنای حقیقی...
جهت‌گيري ديني و ارزش‌گرايي...
محبوب‏ترين دولت‏ها
كارهاي خوب حوزه‌ي اقتصادي


ساده‏ زيستى :

از بيانات مفيد و پُرمغز جناب آقاى احمدى‏نژاد خيلى متشكريم.....نكته‏ى بعد، توجه به ساده‏زيستى است.يكى از شعارهاى خوب آقاى احمدى‏نژاد مسأله‏ى ساده‏زيستى است. اين شعار، شعار بسيار مهمى است؛ اين را نبايد دست‏كم گرفت.۱۳۸۴/۰۶/۰۸


۱۳۸۷/۰۶/۰۲
بخصوص در خود آقاى رئيس‏ جمهور - خوب و برجسته است و چيز باارزشى است؛ در مسئولين هم - كما بيش؛ يك جايى كمتر، يك جايى بيشتر - بحمداللَّه هست. ساده‏زيستى چيز بسيار باارزشى است. ما اگر بخواهيم تجمل و اشرافيگرى و اسراف و زياده‏روى را - كه واقعاً بلاى بزرگى است - از جامعه‏مان ريشه‏كن كنيم، با حرف و گفتن نميشود؛ كه از يك طرف بگوئيم و از طرف ديگر مردم نگاه كنند و ببينند عملمان جور ديگر است! بايد عمل كنيم. عمل ما بايستى مؤيد و دليل و شاهد بر حرفهاى ما باشد تا اينكه اثر بكند. اين خوشبختانه هست. فاصله‏تان را با طبقات ضعيف كم كرده‏ايد و كم نگه داريد و هر چه كه ممكن است آن را كمتر كنيد. اين سه‏تا خصوصيت و امتياز است.


ساده ‏زيستى - بخصوص در خود آقاى رئيس‏جمهور - خوب و برجسته است و چيز باارزشى است؛

«من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق». اين وظيفه‏ ى بنده هم هست، وظيفه‏ ى همه هم هست.

اگر چنانچه اين خصوصيات را در مجموعه‏ ى دولت كنونى قدردانى نكنيم و تشكر نكنيم، طبعاً خدا را خوش نمى‏آيد.

خداى متعال دوست دارد كه از كارهاى خوب افراد تشكر بشود، قدردانى بشود و سپاسگزارى بشود. وظيفه‏ ى بنده هم اين است كه قدردانى كنم و به خاطر همين خصوصيات، از دولت حمايت كنم.

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=4009


عدالت محوری :

هيچ دولتى هم از اول نيامده صريحاً بگويد من نمى‏خواهم طبق عدالت رفتار كنم؛

ليكن من بايد از آقاى احمدى‏نژاد تشكر كنم كه ايشان كار جديدى كردند؛

عدالت محورى را به عنوان يك شعار گذاشتند وسط؛ اين كار خيلى بزرگى بود.

طرح اين شعار به عنوان محور حركت دولت، يك كار جديد است؛ خودش يك تحول است؛ به اين پايبند باشيد.

يكى از شعارهاى اين دولت، عدالت است. عدالت يقيناً محور انقلاب بود؛ در اين شكى نيست. هيچ دولتى هم از اول نيامده صريحاً بگويد من نمى‏خواهم طبق عدالت رفتار كنم؛ ليكن من بايد از آقاى احمدى‏نژاد تشكر كنم كه ايشان كار جديدى كردند؛ عدالت محورى را به عنوان يك شعار گذاشتند وسط؛ اين كار خيلى بزرگى بود. وقتى كه ايشان تبليغات انتخاباتى مى‏كردند، به افراد خانواده‏ى خودم مى‏گفتم اگر آقاى احمدى‏نژاد رأى هم نياورد، اين خدمت بزرگ را به انقلاب كرد كه شعار عدالت محورى را مطرح كرد؛ نگذاشت به فراموشى سپردنِ اين شعار بشود يك سنت. اين شعار مطرح شد و ذهن‏ها را به خودش متوجه كرد. خوشبختانه مردم هم فهميدند، خواستند، دوست داشتند و رأى دادند. اين كار، كار مهمى است. بنابراين عدالت‏محور بودنِ اين دولت حرف بزرگى است؛ طرح اين شعار به عنوان محور حركت دولت، يك كار جديد است؛ خودش يك تحول است؛ به اين پايبند باشيد.
۱۳۸۷/۰۶/۰۲

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=2785

- رئيس جمهور محترم ما امروز سخنان خوبى بيان كردند. تكيه‏ى بر عدالت، اساسى‏ترين و محورى‏ترين اصلِ يك حركت الهى است؛ ادامه‏ى كار همه‏ى انبيا و مصلحان بزرگ تاريخ است. البته عدالت دشمنانى دارد. همه‏ى كسانى كه نانشان در بى‏عدالتى است، با عدالت دشمن‏اند. همه‏ى كسانى كه با قلدرى و زورگويى - چه در صحنه‏ى ملى، چه در صحنه‏ى بين‏المللى - تغذيه مى‏شوند، با عدالت مخالفند. عدالت، شعار اصلى و هدف بزرگ انقلاب اسلامى و نظام جمهورى اسلامى بوده و هست.

12/5/1384 بيانات سیدخراسانی‏ در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى دكتر محمود احمدى‏نژاد‏

اجرای عدالت با طرح تحول اقتصادی

http://dolate-eslami.blogfa.com/post-32.aspx

اين مسئله‏ى طرح تحول هم كه اخيراً دولت مطرح كرده، اين هم از همان كارهاى بزرگ و از همان كارهايى است كه جرئتِ اقدام به آن كار، خودش باارزش است. خب، همه اين سرفصلها را قبول كرده‏اند و قبول دارند.

همين مسئله‏ى هدفمند كردن يارانه‏ها، واقعاً چيز خيلى مهمى است؛ در دولتهاى قبل هم مطرح بوده - بارها صحبت شده بود و گفته شده بود - منتها پيشرفت نميكرد.

4/6/1387   ديدار رئيس‏ جمهوری و اعضاى هيئت دولت

حالا آقاى رئيس‏ جمهور محترم اشاره كردند به طرح تحول اقتصادى كه جزو تصميمهاى بزرگ و مورد قبول و اتفاق همه‏ ى اهل نظر هست كليات اين كار، اگر اختلافى، نظرى هم هست، در كيفيت اجرا و در زمان اجرا و اين چيزهاست.

19/6/1387   ديدار روسای سه قوه و مسئولان نظام

نمونه‏ ى ديگر، همين مسئله‏ى هدفمند كردن يارانه ‏هاست،... رسيدن به اين حقيقت و تصميم و عزم راسخ بر اجراى آن، ناشى از تجربه‏ى طولانى‏ مدتى است كه در طول اين سالها متراكم شده است و به مرحله‏ ى عمل درآمده است.

۱/۱/۱۳۸۸  بيانات در اجتماع بزرگ ائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع )

اين هدفمند كردن يارانه‌‌‌‌‌‌ها كه مطرح شده، واقعاً يك امر مهمى است. سالهاست كه اين جزو آرزوهاست، جزو كارهاست. بنده در دولتهاى قبل دو سه مرتبه كتباً و شفاهاً به دولتها گفته‌‌‌‌‌‌ام، منتها دنبال اين نميرفتند؛ كار سختى است، كار پردردسرى است. همين طور ترجيح ميدادند كه بماند. خوب، حالا اين دولت دنبال اين كار رفته. بالاخره بايد اين را دنبال كنيد، كه كار ظريفى هم هست. در اين باره، توصيه‌‌‌‌‌‌هائى داريم، كه بعد شايد اگر وقت شد، عرض ميكنم.

اولین ديدار دولت دهم 88/05


سفرهای استانی :


رفتن به شهرها، رفتن به شهرهاى كوچك، همه‏ى نقاط كشور را زير پا گذاشتن و هيچ نقطه‏اى از كشور را از منظر خبرگى و كارشناسى دور قرار ندادند، اينها چيزهاى باارزشى است.
4/6/1386   در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت


سفرهاى استانىِ آقاى رئيس جمهور و هيئت دولت، جزوِ كارهاى خيلى خوب است. رفتن در ميان مردم و حرف‏ها را بى‏واسطه از زبان آنها شنيدن، خيلى در شكل بخشيدن به انگيزه‏هاى آن كسى كه كار متوجه به اوست، تأثير دارد. البته در كنار اين كار، دو چيز را حتماً رعايت كنيد: يكى اين‏كه با يك گفته‏ى ناسنجيده، توقعى را كه قابل برآورده شدن نيست يا به‏زودى قابل برآورده شدن نيست، در مردم زنده نكنيد، تا تلاقى بين قول و عمل از نظر مردم ناممكن جلوه نكند. دوم اين‏كه اين خدمت‏رسانى‏ها - كه كارهاى نقد و نزديك و شبيه مُسكّن است - نبايد موجب شود كه شما را از كارهاى زيربنايى و اساسى باز بدارد؛ ما به هر دو كار احتياج داريم؛ نه بايد فقط چسبيد به كارهاى زيربنايى و از نيازهاى روزمره‏ى مردم غافل شد - كه اين بسيار چيز خطرناكى است - و نه عكسش درست است كه ما سرگرم شويم به كارهاى امداد و فورى و اضطرارى، و از آن چيزهايى كه نگاه بلندمدتِ ما را اقتضا مى‏كند، غافل شويم. به اين دو نكته حتماً توجه شود.

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار استانداران سراسر كشور/۱۳۸۴/۱۲/۰۸

اخدا را شاكريم كه اين هدف امروز با دولتى كه سر كار است، به خودى خود برآمده است. خوشبختانه سركشى دولت و رئيس جمهور و وزراى محترم به مناطق مختلف كشور، آن آرزوى ديرينه‏ى ما را به نحو احسن برآورده كرده است. من همين سفر را هم كه به استان سمنان مى‏آمدم، به آقاى رئيس جمهور گفتم: اين سفر من به استان سمنان، بايد مانع سفر شما به استان سمنان نشود و برويد.


بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار مردم استان سمنان ۱۳۸۵/۰۸/۱۷


من از دولت حمايت مى‏كنم. از همه‏ى دولتهاى بر سر كار و منتخب مردم حمايت كردم، بعد از اين هم همين خواهد بود؛ از اين دولت هم به طور خاص حمايت مى‏كنم. اين حمايت، بى‏دليل و بى‏حساب و كتاب نيست. اولاً جايگاه دولت در نظام جمهورى اسلامى و در نظام سياسى كشور ما جايگاه بسيار مهمى است، ثانياً بيشترين مسئوليتها را دولت بر دوش دارد؛ بعد هم اين جهتگيرى‏هاى دينى و اين ارزش‏گرايى انقلابى و اسلامى خيلى ارزش دارد. سختكوشى، تلاش فراوان، ارتباط با مردم، سفرهاى استانى، جهتگيرى عدالت و زىّ مردمى؛ اينها خيلى قيمت دارد و من قدر اين كارها را مى‏دانم. من به خاطر اين چيزها از دولت حمايت مى‏كنم.
اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى ۱۳۸۶/۰۱/۰۱


، اين را هم من به شما عرض بكنم كه در هيچ نقطه‏ى دنيا، در هيچ كشورى از كشورهاى دنيا اين منظره‏اى را كه شما امروز ملاحظه ميكنيد، نميتوانيد ببينيد. اينكه مسؤولان كشور با دانشجوها صميمانه، رو به رو، ساعتها بنشينند؛ يا رئيس‏جمهور كشور به تمام شهرهاى دور و نزديك كشور برود و در همه جا با استقبال و مواجهه‏ى مردم رو به رو شود؛ با مردم رو به رو حرف بزند. در مبارزات انتخاباتى سفر ميكنند و با طرفدارهاى خودشان مواجه ميشوند؛ اما هم آنها ميدانند، هم مخاطبانشان، كه اينها كار تبليغاتى است؛ كار انتخاباتى است؛ بعد از انتخابات تمام ميشود؛ چه ناكام بشوند، چه پيروز بشوند. اما معناى مردمى در كشور ما اين است كه نه فقط انتخابِ مردمى است، ارتباطِ مردمى هم است. با مسئولان حكومت، با اجزاء حكومت، تعاطى و تبادل فكر و ارتباط وسيع و عميق عاطفى است؛ عشق‏ورزىِ بين مسئولان و مردم است. مسئولانِ صادق به معناى واقعى كلمه به مردم عشق ميورزند؛ مردم هم به آنها متقابلا همين‏طور.

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار دانشجويان دانشگاه فردوسى مشهد ۱۳۸۶/۰۲/۲۵


يك مسئله‏ ى ديگرى كه به نظر من در خور توجه است و خوب است و قضاوت من در اين مورد در معرض نظر دوستان قرار بگيرد، اين مسئله‏ى سفرهاى استانى است. سفرهاى استانى بسيار كار خوب و برجسته و لازمى بود و من واقعاً تعجب ميكنم كه بعضيها چطور كارى را كه اين‏جور واضح است كه خوب است، انكار ميكنند و زير سئوال ميبرند. اين براى وزرا، براى رئيس‏ جمهور، براى عوامل اجرائى و دولت خيلى زحمت دارد و كار بسيار طاقت‏فرسائى است؛ لكن آنچه كه محصول اين كار ميشود، عبارت است از روشن شدن فاصله‏ى بين نگاهِ از دور به حقايق يك كشور و نگاهِ از نزديك؛ اين، خيلى فرق ميكند. بنده سالها كار اجرائى كرده‏ام و آشنا هستم. دو جور انسان قضايا را مى‏بيند: گزارشهاى خوبى كه براى انسان مى‏آيد؛ گزارشهاى كامل به حسب ظاهر كه هيچ ايرادى هم ندارد و درست هم هست - گزارشها را انسان ميخواند و مباحثه هم ميكند - لكن آنچه كه محصول اين گزارشهاست، با آنچه كه محصول نگاهِ از نزديك است، فاصله‏ى بسيار زيادى دارد. ديدن واقعيت، رفتن به مناطقى كه اميد اين را نداشتند كه مسئولان بلندپايه حتّى به ياد آنها بيفتند، كار خيلى بزرگى است و اين كار خيلى كار باارزشى است. بعضى از شهرهائى كه مسئولان كشور - رئيس‏جمهور و وزرا - به آنجا رفتند، هرگز در طول اين مدتها شايد يك مديركل را هم نديده بودند كه برود و از آنها احوالى بپرسد؛ سئوالى بكند؛ اما ناگهان مى‏بينند رئيس‏جمهور جلوى آنهاست! اين، خيلى كار مهمى است. مبادا اين كار مهم را خراب كنيد. آنچه انجام گرفت، شروع يك حركت مبارك بود؛ اما بايد اين حركت تا نهايت خط برود، تا آن بركات به طور كامل حاصل بشود. از اينجا به بعد دست مسئولان اجرائى است. اولاً مصوبات اين سفرها موبه‏مو اجرا بشود؛ هيچ كوتاهى نشود؛ اما اگر در جائى قابل اجرا نيست - ممكن است گاهى بررسى‏اى براى اقدام به فلان كار در فلان استان يا فلان شهرستان انجام گرفته است، ولى محاسبه‏ى كارشناسى‏اش كامل نبوده و بنا نيست انجام بشود - اين را صريح به مردم بگوئيد. بگوئيد ما تصميم گرفته بوديم اين كار را انجام بدهيم، اما حالا مى‏بينيم به اين دلائل نميشود آن را انجام داد. نگذاريد كارها بماند؛ نگذاريد اميد مردم نسبت به صداقت و پشتكار و توانائى دولت متزلزل بشود.


بيانات در ديدار رئيس‏جمهور، مسئولان و كارگزاران نظام ۱۳۸۶/۰۴/۰۹


در رساندن خدمت به افراد محروم جامعه و عدالت، به اعتقاد اين مسئله‏ى سفرهاى استانى خيلى مهم است. اين كارى كه آقايان بر دوش گرفتيد و راه افتاديد و رفتيد و همه‏جاى كشور را زير پا گذاشتيد و با مردم تماس گرفتيد و از نزديك درد دلهاى مردم را - كه از زبان مسؤولينشان، ائمه‏ى جمعه‏شان و افراد شاخصشان گفته مى‏شود - شنيديد، خيلى به‏نظر من خوب است. بنده خودم سالهاست در مسائل اجرائى و غير اجرائى اين كشور هستم؛ اما وقتى به يك منطقه‏اى مسافرت مى‏كنم و برمى‏گردم، معلومات من نسبت به آن منطقه چند برابر معلوماتى مى‏شود كه انسان از روى كاغذ و در گزارشها و به‏طور كلى مى‏بيند. رفتن به سفر و مواجه شدن با واقعيتهاى زندگى مردم، خيلى چيز مهمى است. چطور ممكن است كسى اين را انكار كند يا درباره‏اش ترديد كند يا در فائده و سود او تشكيك كند؟ اين خيلى كار مهمى است. اين كار را شماها داريد انجام مى‏دهيد. البته زحمت هم دارد؛ زحمتش را هم قبول مى‏كنيد.


بيانات معظم له در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت به مناسبت هفته دولت ۱۳۸۶/۰۶/۰۴


البته اين حركت دولت - سفر به استانها - بسيار حركت خوب و مباركى است. بنده قدردانى ميكنم از اين حركت مجموعه‏ى  دولت كه به شهرها ميروند، به راههاى دور ميروند، مشى مردمى اتخاذ ميكنند؛ اينها باارزش است. با همه‏ى شهرها از دور و نزديك ملاقات ميكنند. بعضى از شهرها هستند كه مردم آنها يك مدير كل را هم هرگز نميتوانسته‏اند ببينند، حالا رئيس جمهور را، وزير را، نزديكِ خودشان مى‏بينند، با آنها حرف ميزنند؛ اينها باارزش است. ما بايد قدردان اين چيزها باشيم. مصوباتى هم كه در استانها تصويب ميشود، اگر فرض كنيم بعضى از اين مصوبات هم اجرا نشود، آنچه كه اجرا ميشود، براى استانها مغتنم است و باارزش است. بايد تلاش كنند.


بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در اجتماع بزرگ مردم يزد ۱۳۸۶/۱۰/۱۲


سفرهای استانی حتماً مفید است . نقطه قوت را به شکل نقطه ضعف نشان ندهید .
رئيس جمهور، وزير و مديران ارشد اجرائى كشور به شهرهاى مختلف ميروند. اين رفتن به شهرها خيلى تأثير دارد.

بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان دانشگاه‏هاى استان يزد ۱۳۸۶/۱۰/۱۳

شکي نيست که برخي از کوتاهيها در گذشته انجام گرفته است که امروز بايد بوسيله‌ي دولت خدمتگزار و پرکار، ان‌شاءالله جبران بشود. آن چيزي که بنده را در اين مورد خرسند مي‌کند، همين سفرهاي استاني دولت است: رفتن به استانهاي مختلف و سرکشيِ مسئولان درجه‌ي يک کشور به شهرستانهاي  . گوناگون و تماس با مردم و ديدن واقعيتها با چشم، نه در گزارش.  يعني يکي از برنامه‌هاي دولت خدمتگزار همين است که همه‌ي استانها و همه‌ي شهرها و شهرستانها را، به طور مستقيم زير ديد قرار مي‌دهد؛/در ديدار هزاران نفر از مردم و عشاير شهرستان نورآباد ممسنی ۱۳۸۷/۰۲/۱۵

خوشبختانه دولت خدمتگزار نگاه به اقصى نقاط كشور ميكند و مسائل اقصى نقاط كشور را مورد توجه قرار ميدهد. من مى‏بينم، مشاهده ميكنم، از نزديك ناظر هستم، مى‏بينم نسبت به مسائل شهرستانها و استانها چطور دقت دارند.  بیجار

خدا را سپاسگزاريم كه مسئولين با دلسوزى، مسائل مردم استانهاى مختلف را دنبالگيرى ميكنند؛ من اين را مشاهده ميكنم، مى‏بينم. مسئولين دولتى چه در سفرهائى كه ميكنند - سفرهاى استانى - چه در تصميم‏گيرى‏هاى ديگر، من مى‏بينم از نزديك، با دلسوزى مسائل مردم را دنبال ميكنند. اميدواريم ان‏شاءاللَّه با همين روحيه، با همين دلسوزى مسائل كردستان دنبالگيرى بشود. ما هم البته از آنها پاسخگوئى خواهيم خواست و آنچه را كه قرار است انجام بگيرد، مطالبه ميكنيم و اميدوارم به فضل الهى آينده‏ى كردستان مانند آينده‏ى اين كشور عظيم، از امروز بسيار بهتر و سربلندتر و عزيزتر باشد

29/2/1388


احیا و بازسازی منطق امام:


زنده‏كردن و بازسازى برخى خصوصيات جوهرى انقلاب و منطق امام؛ و مقابله‏ى با كسانى كه ميخواستند اين ارزشها و اين مفاهيم اساسى را منسوخ كنند، يا از بين ببرند، يا ادعا ميكردند كه منسوخ شده و از بين رفته؛

اين چيز باارزشى است. اين خصوصيت دوم و امتياز دومى است كه در اين دولت هست.

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=4009

خصوصيت و امتياز دوم كه در اين دولت هست، شعار و گفتمان كلى اين دولت است كه منطبق بر شعار و گفتمان امام و منطبق بر شعارها و گفتمانهاى انقلاب است؛ اين خيلى چيز باارزشى است.



اين را هيچكس نمى‏تواند نديده بگيرد. هر دلبسته‏ى به انقلاب، اين را قدر مى‏داند

اين را هيچكس نمى‏تواند نديده بگيرد. هر دلبسته‏ى به انقلاب، اين را قدر مى‏داند؛ هر كسى كه پيشرفت كشور را با هدايت انقلاب و با كارگردانى انقلاب تصور مى‏كند، بايد اين را قدر بداند. عدالت‏خواهى در اين دولت پررنگ شد. شعار عدالت‏خواهى به صورت جدى بر روحيه‏ى مسئولان، دولتمردان و برنامه‏ها، پرتو افكند

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=4009

استکبارستیزی : اعزه علی الکافرین


. استكبارستيزى - كه معناى ويژه‏ى انقلابى خودش را دارد - در اين دولت تشخص و تميّز پيدا كرد.

 

معناى استكبارستيزى دشمنى كردن با دولتهاى دنيا نيست، معنايش دشمنى كردن با استكبار است. استكبار - از هر دولتى و از هر نظامى سر بزند - آفتِ براى بشريت است. البته امروز امريكا و صهيونيزم مظهر استكبارند؛ ليكن هر جا، هر كس، هر دولتى و هر مجموعه‏اى كه نسبت به ديگران استكبار بورزند، آفتى در جامعه‏ى بشرى و در نظام زندگى انسان به وجود مى‏آورند. ستيزه‏ى با اين حالت هم يك حالت مطلوب اسلامى است. اين هم يكى از خصوصيات اين مجموعه است كه خوشبختانه برجسته است.


مسئله‏ى اعاده‏ى عزت ملى و ترك انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زياده‏ طلبى سياستهاى ديگران و ترك شرمندگى در مقابل غرب و غربزدگى را هم انسان در اين دولت احساس مى‏كند؛

عزت ملى و استقلال حقيقى و معنوى از اينجا حاصل ميشود. استقلال به اين نيست كه انسان شعار استقلال بدهد يا حتى مثلاً در زمينه‏هاى اقتصادى هم به يك رشد بالايى دست پيدا كند؛ نه، استقلال اين است كه يك ملت به هويت خود و به عزت خود معتقد و براى او اهميت قائل باشد، براى حفظ او تلاش و كار كند و در مقابل متعرضين و مستهزئين، شرمنده‏ى اظهارات و جايگاه خود نباشد.

ما متأسفانه در برخى از اوقات گذشته، ميديديم كه بعضى از كسانى كه مرتبط با مسئولين بودند يا حتى خودشان مسئول يك بخشى بودند، كأنّه از گفتمان انقلاب در مقابل ديگران شرمنده‏اند و خجالت ميكشند كه حقايق انقلاب را بر زبان جارى كنند يا آنها را پيگيرى كنند يا به آنها اهميت بدهند! اين براى يك جامعه خيلى بلاى بزرگى است؛ اين را شما نداريد.

بخش ديگر قضيه اين بود كه قدرتهاى گوناگون، پُررو، متجاوز، زورگو و دنباله‏ها و اقمار بى‏ارزش آنها، ميخواستند حرف خودشان را در اين زمينه بر ملت ايران تحميل كنند. خب، ملت ايران، دولتِ شما و شخص رئيس‏ جمهور، در مقابل اين زورگويى و اين تحميل و اين افزون‏طلبى ايستاديد؛ خداى متعال هم كمك كرد؛ پيش رفتيد. اينها آن بخشها و اجزاء گفتمان عمومى اين دولت است كه براى من اهميت دارد.

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=4009

برخورد رئیس جمهور با سفیر انگلیس هنگام تحویل استوارنامه بعد از فتنه گری سال 88

كارى كه در كشور در اين زمينه - چه در چالش بين‏المللىِ مربوط به كار هسته‏يى، چه در خود كار هسته‏ يى - دارد انجام مى‏گيرد، كارى است كه با حكمت و مشورت دارد انجام مى‏گيرد؛ اين را ملت ايران بدانند. گاهى اظهار نگرانى مى‏شود كه نبادا كارِ غيرمدبرانه‏يى انجام بگيرد؛ نبادا تصميمات فردى گرفته بشود؛ نه، قضيه اين‏جور نيست. خوشبختانه مسؤولان كشور در اين مسأله هم‏رأى و هم‏فكرند؛ كار با مشورت، با تدبير - از اول و در اين دو سال و اندى هم همين‏جور بوده است - و با فكر جمعى انجام گرفته است و پيشرفت كرده‏ايم. بعد از اين هم همين‏جور خواهد بود. افرادى مردم را نترسانند كه ممكن است كار بى‏مشورت باشد، عجولانه باشد؛ نه، نخير؛ كار دارد درست با حكمت و همه جانبه، با توجه به جوانب گوناگون، پيش مى‏رود.
بيانات رسیدخراسانی‏ در خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى تهران‏‏ ۱۳۸۴/۰۷/۲۹

-بحمداللَّه در منبر سازمان ملل و در مقابل چشم سران كشورهاى جهان، رئيس‏ جمهور محترم ما حرف دل ملت ايران را بيان كرد. استحكام و متانت و قوت بيان و قوت مواضع در آن تريبون جهانى، به نيابت از ملت ايران، در مقابل چشم همه‏ى دنيا به‏دست آمد.

29/6/1384 ‏‏بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار اقشار مختلف مردم به ‏مناسبت نيمه‏ى شعبان

 

اقدام رئيس‏جمهور محترم در صدور بيانيه و دستور به سازمان انرژى اتمى، درست همان چيزى بود كه متناسب با عزت و اقتدار اين ملت بود. خوشبختانه آنچه كه مسؤولان در طول اين مدت و امروز تصميم گرفته‏اند، متكى به كارِ كارشناسى و متكى به عقبه‏ى دورانديش و خبره و وارد در مسائل سياسىِ بين‏المللى و مسائل فنى است؛ مى‏فهمند چه كار مى‏كنند و درست عمل كرده‏اند.

18/11/1384 بيانات سیدخراسانی در ديدار پرسنل نيروى هوايى‏‏

من به مسؤولان امريكايى، به اين تيم و گروهى كه امروز اداره‏ى امريكا را در دست گرفته‏اند و داعيه‏ى رهبرى دنيا را دارند، مى‏خواهم دو سه مطلب را بگويم. اى كاش بشنوند؛ اى كاش فكر كنند؛ اى كاش بفهمند! من به آنها مى‏گويم: شما خودتان را با دولت ما مقايسه كنيد؛ رئيس‏جمهورتان را با رئيس‏جمهور ما مقايسه كنيد. دولت شما امروز در داخل امريكا منفورترينِ دولت‏ها در تاريخ ايالات متحده است؛ اين را در نظرسنجى‏هاى خودشان به همه‏ى دنيا اعلام كرده‏اند. امروز دولتى كه در امريكا بر سر كار است، در تاريخ ايالات متحده، از همه‏ى دولت‏ها از نظر مردم امريكا منفورتر است. شما اين را مقايسه كنيد با دولت ما، كه امروز دولت ما يكى از محبوب‏ترين دولت‏ها بعد از مشروطه تا امروز است؛ در طول اين صد سال. پيام رئيس‏جمهور ما به رئيس‏جمهور امريكا را مقايسه كنيد با پيام غيرمؤدبانه و سخيف امريكايى‏ها - اين پيام چند روز قبل در دنيا منتشر شد - كه خارج از عرف ديپلماتيك و لبريز از تكبر حماقت‏ آميز، پُر از تهديد و حرف‏هاى پوچ بود.


14/3/1385 بيانات سیدخراسانی‏ در مراسم هفدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى(ره)

از لحاظ انعكاس بين‏المللى، كشور از يك عزت كم‏سابقه يا بى‏سابقه‏اى برخوردار است؛ ابهت نظام اسلامى، عظمت ملت ايران، رسايى و شفافيت اغراض و اهداف جمهورى اسلامى در دنياى اسلام، بيش از هميشه است؛ و حّتى در دنياى غير مسلمان، امروز عزت و ابهت ملت ما بسيار برجسته است و اين را همه تصديق ميكنند و از نشانه‏ها و عكس‏العملهاى خارجى‏اش هم اين را مى‏فهميم.


6/6/1385 بيانات سیدخراسانی‏ در ديدار با سردارش و اعضاى هيئت دولت

ابتكار عمل را - هم در مسائل كشور و هم در مسائل بين‏المللى - در دست دارند. امروز در عرصه‏ى بين‏المللى ديگر اين‏طور نيست كه مسئولان كشور ما مجبور باشند دنبال حرف سياستمداران و سياست‏سازان بين‏المللى بدوند؛ نه، ابتكار عمل در دست مسئولان ماست. اعتمادبه‏نفس و ايمان و اتكاء به خدا در مسئولان كشور، يك چنين اثرى دارد و امروز بحمداللَّه اين‏طور است.

21/8/1385 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار مردم گرمسار

- امروز دولت جمهورى اسلامى ايران در زمينه‏هاى سياسى - چه در سطح منطقه، چه در سطح بين‏المللى - سخن او جزو سخنهاى پُرطرفدار است؛ سخن او يك سخن شنيدنى است. مسئولين كشور ما، هم در مجامع جهانى، هم در مسافرتهايى كه به كشورهاى ديگر مى‏كنند، هم در موضعگيرى‏هايى كه مى‏كنند، برجسته و شاخصند.

رئيس جمهور ملت ايران به كشورهاى آسيا، به كشورهاى آفريقا، به كشورهاى امريكاى جنوبى مسافرت میكند، ملتها براى او شعار مى‏دهند، به نفع او تظاهرات مى‏كنند، اظهار حمايت مى‏كنند.

1/1/1386 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى‏

امروز رئيس‏جمهور ما به هر كشور اسلامى‏اى كه مى‏رود، اگر به مردم ميدان بدهند و اجازه بدهند، بخاطر مواضع قاطعى كه از ايشان شنيده‏اند، با گرمىِ بيش از حد استقبال مى‏كنند. اينها معنايش اين است كه ملتها - بخصوص دنياى اسلام - اين حرفها را مى‏پسندند.

8/3/1386 ديدار نمايندگان هفتمين دوره مجلس شوراى اسلامى

در زمينه‏ى سياست خارجى هم - همان‏طور كه آقاى رئيس‏جمهور توضيح دادند - موضع جمهورى اسلامى از اول موضع تهاجمى بود. تبديل موضع تهاجمى به موضع تدافعى، يك خطاست. و اين خطا بعضاً اتفاق افتاده است! چرا موضع تهاجمى؟ يعنى ما با دنيا جنگ داريم؟ نه، معنايش اين نيست؛ ما طلبگاريم. ما در قضيه‏ى سياستهاى استعمارى دنياى استعمارگر، طلبگاريم؛ در قضيه‏ى تعامل با مسئله‏ى زن در دنيا ما طلبگاريم؛ در مسئله‏ى ايجاد جنگهاى داخلى و تسليحات گوناگون ما از دنيا طلبگاريم؛ در مسئله‏ى اشاعه‏ى سلاحهاى اتمى و سلاحهاى شيميائى و ميكربى ما از دنيا طلبگاريم؛ اينها مطالبات يك ملت زنده و بامبناست از دنياى مسلطى كه اين كارهاى خلاف را دارد انجام ميدهد.

شجاعت در قبال مسائل جهانى، مثل مسائل داخلى يك اصل است. بحمداللَّه آدم مى‏بيند كه اين معنا وجود دارد.

9/4/1386 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار رئيس‏جمهور، مسئولان و كارگزاران نظام‏

يك خصوصيت ديگر هم كه باز جاى ذكر دارد، اين است كه اين دولت در برابر زياده‏خواهيهاى استكبار، دچار انفعال نشد؛ اين به‏نظر من خيلى مهم است كه در تعامل با دنيا، انسان جاى خودش را بداند، خواست خودش را بداند، نيرو و قدرت خودش را بداند و بداند كه بايد چه‏كار كند.

اين ايستادگى در مقابل زياده‏خواهى استكبار و احساس عزتى كه در اين ميدان مى‏شود، به‏نظر من يكى از خصوصيات اين دولت است. اينها خصوصياتى است كه بحمداللَّه هست.

4/6/1386 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت به مناسبت هفته دولت و در آستانه‏ى نيمه‏ى شعبان‏

حالا حكومت، حكومتى است لايق. همين نمونه‏ى دانشگاه كلمبيا، نمونه‏ى خوبى است. انصافاً اين منطق قوى و تسلط بر نفس - يعنى روحيه‏ ى خوب، اعتماد به نفس - و اعتماد به اين منطق، كار خودش را كرد. البته پيداست كه تمهيداتى صورت گرفته بود؛ بيست و چندتا كانال تلويزيونى امريكا و اروپا را بياورند آنجا كه مستقيم مراسم را پخش كنند، با آن كارى كه انجام دادند و آن رفتارى كه متأسفانه رئيس آن دانشگاه انجام داد كه حقاً و انصافاً رفتار نامناسبى بود و رفتار يك شخصيت دانشگاهى نبود؛ بلكه حتّى رفتار يك آدم باشرف هم نبود. بنابراين پيدا بود كه تمهيداتى كرده‏اند براى اينكه طرف را عصبانى يا شرمنده كنند؛ منفعل كنند و اين را هميشه به عنوان يك سند زنده در جنجالهاى تبليغاتى و سياسى در دست داشته باشند؛ ولى خداى متعال اين را عكس كرد و درست آنچه كه ميخواستند انجام بدهند، نقطه‏ى مقابل آن بحمداللَّه انجام گرفت و ديديد كه تصديق و تأييد هم كردند.

9/7/1386 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار اساتيد و رؤساى دانشگاهها‏

بارها اين را گفته‌ايم: نظام جمهوری اسلامی با اعلام آرمان عدالتخواهی در سطح بين‌الملل، قهراً دشمنانی برای خود تدارك ديده. همه‌ی كسانی كه در سطح تعاملات جهانی معتقد به سلطه و زورگوئی و تجاوزند، با شعار عدالت‌طلبی از سوی نظ ام جمهوری اسلامی معارضند، مخالفند، عصبانی‌اند؛ همچنانی كه با شعار استقلال ملی، دشمنانی در مقابل ما صف‌آرائی ميكنند. همه‌ی انحصار طلبان، همه‌ی جهانخواران، همه‌ی آنهائی كه دستشان بناحق و ناروا در سفره‌ی منابع مادی اين كشور دراز بوده و چپاول ميكردند، وقتی كه اين كشور و اين ملت اعلام استقلال و نفوذ ايادی بيگانگان را قطع ميكند، طبيعتا صف‌آرائی ميكنند. نبايد تصور كرد دشمنی دشمنان به خاطر اين است كه فلان موضعگيری را دولت جمهوری اسلامی يا فلان مسئول كشور انجام داده. مسئله، مسئله‌ی اصل نظام و ساخت نظام است؛ مسئله، مسئله‌ی شعارهای اصولی نظام و امام است.

14/2/1387 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار بسيجيان استان فارس

مسئولين كشور در قضيه‏ى هسته‏اى با درايت لازم دارند تصميم‏گيرى مى‏كنند. مسئول پيشبرد و اداره‏ى اين كشور، جلسه‏ى شوراى عالى امنيت ملى است كه رئيس جمهور محترم در رأس آن است؛ اينها تصميم‏گير هستند. آنچه كه در قضيه‏ى هسته‏اى از طرف رئيس جمهور و از طرف مسئولين مطرح و گفته ميشود، مورد اجماع همه‏ى مسئولان اين كشور است. اين كه دشمنان بخواهند از يك كلمه حرفى استفاده كنند و القاء اختلاف و شكاف بكنند، يك تلاش ابلهانه است از سوى دشمن.

26/4/1387 ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت ميلاد حضرت على (عليه‏السّلام)

استكبارستيزى - كه معناى ويژه‏ى انقلابى خودش را دارد - در اين دولت تشخص و تميّز پيدا كرد. معناى استكبارستيزى دشمنى كردن با دولتهاى دنيا نيست، معنايش دشمنى كردن با استكبار است. استكبار - از هر دولتى و از هر نظامى سر بزند - آفتِ براى بشريت است. البته امروز امريكا و صهيونيزم مظهر استكبارند؛ ليكن هر جا، هر كس، هر دولتى و هر مجموعه‏اى كه نسبت به ديگران استكبار بورزند، آفتى در جامعه‏ى بشرى و در نظام زندگى انسان به وجود مى‏آورند. ستيزه‏ى با اين حالت هم يك حالت مطلوب اسلامى است. اين هم يكى از خصوصيات اين مجموعه است كه خوشبختانه برجسته است.

2/6/1387 ديدار رئيس‏جمهوری و اعضاى هيئت دولت

مسئله‏ى اعاده‏ى عزت ملى و ترك انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زياده‏ طلبى سياستهاى ديگران و ترك شرمندگى در مقابل غرب و غربزدگى را هم انسان در اين دولت احساس مى‏كند؛ عزت ملى و استقلال حقيقى و معنوى از اينجا حاصل ميشود. استقلال به اين نيست كه انسان شعار استقلال بدهد يا حتى مثلاً در زمينه‏هاى اقتصادى هم به يك رشد بالايى دست پيدا كند؛ نه، استقلال اين است كه يك ملت به هويت خود و به عزت خود معتقد و براى او اهميت قائل باشد، براى حفظ او تلاش و كار كند و در مقابل متعرضين و مستهزئين، شرمنده‏ى اظهارات و جايگاه خود نباشد....

2/6/1387 ديدار رئيس‏جمهوری و اعضاى هيئت دولت

شاخص ايستادگى قاطع در مقابل طمع‏ورزى و سلطه‏ ى بيگانگان، شاخص دفاع از حقوق ملى. از حقوق ملت، دفاعِ شجاعانه كردن يك شاخص است؛ مثل همين حق هسته‏اى؛ مسئله‏ى هسته‏ ى.


24/9/1387 ديدار اساتيد و دانشجويان در دانشگاه علم و صنعت‏

26- البته اين حرف درست است كه آغاز برخی از اين طرحها در دهه های اخير بوده است اما نبايد فراموش كرد كه برای به ثمر رسيدن كارهای بزرگ، برخی اراده ها كارآمدتر و بعضی همتها نافذتر هستند.
امروز هزاران سانتريفيوژ ساخت دانشمندان جوان كشور در حال حركت و بهره دهی است و اين واقعيت نشان می دهد قطار پيشرفت كشور به سرعت در حال حركت است اگرچه برخی مسافران آن، اين حركت را احساس نمی كنند.

22/12/1387 ديدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب



کارعمیق و کارشناسی :

خوشبختانه آنچه كه مسؤولان در طول اين مدت و امروز تصميم گرفته‏اند، متكى به كارِ كارشناسى و متكى به عقبه‏ى دورانديش و خبره و وارد در مسائل سياسىِ بين‏المللى و مسائل فنى است؛ میفهمند چه كار مى‏كنند و درست عمل كرده‏اند.
18/11/1384 در ديدار پرسنل نيروى هوايى

در مجموعه‏ ى كسانى هم كه امروز در دولت و قوه‏ى مجريه مشغول فعاليت هستند، انسان مشاهده ميكند كه ذهنهاى باز، فعال و نگاههاى عالمانه در بين آنها زياد است.
9/6/1385 ‏ در ديدار خبرگان منتخب ملت


علاوه بر آنچه كه انسان در نشانه‏هاى كارى آنها ميتواند ببيند، در گزارشهاى رسمى و اطلاعاتى و ديدارهايى كه ما با بعضى از وزراى محترم داريم، انسان دارد مشاهده ميكند و مى‏بيند ذهنيت منطقى، متكى به نگاه علمى و دور از مسامحه‏كارى در محاسبه وجود دارد.
9/6/1385 ‏ در ديدار خبرگان منتخب ملت

الان، برنامه‏ها اين‏طور است. دارند فكر ميكنند، كار ميكنند، بررسى ميكنند و بى‏وقفه اقدام ميكنند و حركت ميكنند؛ اين خيلى مغتنم است.
9/6/1385 ‏ در ديدار خبرگان منتخب ملت


امروز برنامه‏هاى مسئولان كشور براى ساختن و بِناى آينده در بخشهاى مختلف، برنامه‏ هاى حساب‏شده و روشنى است.
4/6/1386  در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت

توقف غرب زدگی:

۱۳۸۷/۰۶/۰۲

روند غرب‏باورى و غرب‏زدگى را كه متأسفانه داشت در بدنه‏ى مجموعه‏ هاى دولتى نفوذ ميكرد، متوقف كرديد؛ اين چيز مهمى است. حالا يك عده‏اى در جامعه، ممكن است به هر دليلى شيفته‏ى يك تمدنى يا يك كشورى باشند؛ اما اين وقتى به بدنه‏ى مديران انقلاب و مجموعه‏هاى انقلاب نفوذ ميكند، چيز خيلى خطرناكى مى‏شود. اين ديده ميشد؛ خب، جلويش گرفته شد.

گرايش‏هاى سكولاريستى - كه متأسفانه باز داشت در بدنه‏ى مجموعه‏ى مديران كشور نفوذ مى‏كرد - جلويش گرفته شد. نظام انقلابى، بر مبناى دين و بر مبناى اسلام و بر مبناى قرآن شكل گرفته و به همين دليل از حمايت ميليونى اين ملت برخوردار شده و جانهايشان را كف دستشان گرفته‏اند و جوانهايشان را به ميدانهاى خطر فرستاده‏اند؛ آن وقت مسئولان يك چنين نظامى دم از مفاهيم سكولاريستى بزنند؟! «يكى بر سر شاخ و بن ميبريد»؛ يعنى خودشان بنشينند و بنا كنند بنِ اين‏مبنا و قاعده را كلنگ زدن! خيلى چيز خطرناكى بود. خب، الحمدللَّه اينها جلويش گرفته شد.

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=4009

در مقابل دشمن اگر مسئولين كشور احساس رعب و خوف بكنند، بر سر ملت بلاهاى بزرگ خواهد آمد. آن ملتهائى كه ذليل و مقهور دست دشمن شدند، عمده‏ى علت اين بود كه مسئولان - پيشروان قافله‏ى ملت - ش جاعت لازم، اعتماد به نفس لازم را نداشتند.

اگر جمهورى اسلامى دچار شاه سلطان حسين‏ها بشود، دچار مديران و مسئولانى بشود كه جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نميكنند، در مردم خودشان احساس توانائى و قدرت نميكنند، كار جمهورى اسلامى تمام خواهد بود.

24/9/1387 ديدار اساتيد و دانشجويان در دانشگاه علم و صنعت‏

كسانى با رأى ملت سر كار نيايند كه در مقابل دشمنان بخواهند دست تسليم بالا ببرند و آبروى ملت ايران را ببرند. كسانى سر كار نيايند كه بخواهند با تملق‏گوئى به غرب، به دولتهاى غربى، به دولتهاى زورگو و مستكبر، به خيال خودشان بخواهند براى خودشان موقعيتى در سطح بين‏المللى دست و پا كنند.

كسانى سر كار نيايند كه بخواهند با تملق‏گوئى به غرب، به دولتهاى غربى، به دولتهاى زورگو و مستكبر، به خيال خودشان بخواهند براى خودشان موقعيتى در سطح بين‏المللى دست و پا كنند.

اينها براى ملت ايران ارزشى ندارد. كسانى سر كار نيايند كه دشمنان ملت ايران طمع بورزند كه به وسيله‏ ى آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا كنند، مردم را از دينشان، از اصولشان، از ارزشهاى انقلابى‏شان دور كنند. ملت بايد آگاه باشد. اگر كسانى بر سر كار بيايند كه در مراكز گوناگون سياسى يا اقتصادى به جاى اينكه به فكر ادامه‏ى راه امام و ارزشها و اصول ترسيم شده‏ى به وسيله‏ى امام باشند، به فكر به دست آوردن دل فلان قدرت غربى و فلان مستكبر بين‏المللى باشند، براى ملت ايران مصيبت خواهد بود. اين آگاهى براى ملت لازم است.   قبل از انتخابات 88 - بيجار

جرات کارهای بزرگ :

يا جرأت در ايجاد تحول؛ حالت روحى اين دولت اين است كه براى تحول‏آفرينى جرأت دارد و اقدام مى‏كند. نمى‏خواهم بگويم همه‏ى اين اقدامها صددرصد درست است؛ نه، ممكن است يك جايى هم اشتباه باشد؛ اما نفس اينكه انسان حالت دليرى در مقابل مشكلات داشته باشد و تصميم بگيرد كه براى رفع مشكلات اقدام بكند، چيز باارزشى است كه اين خوشبختانه هست.

جرأت در مقابله‏ى با فساد. مقابله‏ى با فساد خيلى كار سختى است. يك وقتى بنده گفتم كه اين اژدهاى هفت سرِ فساد را به اين آسانى نميشود قلع و قمع كرد؛ خيلى كار سختى است. نه اينكه حالا بگويم قلع و قمع شده؛ نخير، الان هم قلع و قمع نشده؛

ليكن جرأت مقابله‏ى با آن هست. خب، وقتى كه اجزاء مجموعه، خودشان آلوده‏ى به فساد نباشند، طبعاً جرأتشان بيشتر است. بسيارى از مجموعه‏هاى قبلى هم حقيقتاً پاكيزه بودند - يعنى آلودگى نداشتند - اما بالاخره جرأت در مقابله‏ى با فساد يك امتيازى است كه در شما هست.

مسئله‏ى طرح تحول هم كه اخيراً دولت مطرح كرده، اين هم از همان كارهاى بزرگ و از همان كارهايى است كه جرئتِ اقدام به آن كار، خودش باارزش است. خب، همه اين سرفصلها را قبول كرده‏اند و قبول دارند. همين مسئله‏ى هدفمند كردن يارانه‏ها، واقعاً چيز خيلى مهمى است؛ در دولتهاى قبل هم مطرح بوده - بارها صحبت شده بود و گفته شده بود - منتها پيشرفت نميكرد.

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=4009

تخریب دولت : هوچيگرى كردن، مردم را دلسرد كردن، اعتماد به نفس مردم را شكستن،انكار امتيازات، قبول نكردن برجستگيها و كارهاى خوب، و درشت كردن و برجسته كردن ضعفها

 

شعارهای این دولت معلوم است كه براى استكبار جهانى ناخوشايند است؛ لذا شايعه‏سازى مى‏كنند، شايعه‏پراكنى مى‏كنند، متأسفانه يك عده هم همين شايعات را در داخل تكرار مى‏كنند. انسان شايعات مضحكى را درباره‏ى دولت مى‏شنود كه مثل اين شايعات را در زمان انتخابات هم مى‏گفتند كه: بنا دارند اين‏ها خيابان‏ها را ديواركشى كنند!! و چه بكنند. حالا هم از همين‏جور حرف‏ها را شايعه مى‏كنند و مى‏خواهند ذهن مردم را خراب كنند؛ مردم را دلسرد كنند. اين شايعه‏پراكنى‏ها مُضر است. مردم هم بايد اعتماد كنند،

29/7/1384 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى تهران‏‏

بعضيها با نام عقلانيت، با نام اعتدال، با نام پرهيز از جنجال و دردسر بين‏المللى، ميخواهند از مبانى انقلاب و اصول انقلاب كم بگذارند! اين نميشود؛ اين نميشود. اين نشانه‏ى بى‏صبرى و نشانه‏ى خسته شدن است. گاهى اين خسته شدن را - كه خودشان خسته شده‏اند - به مردم نسبت ميدهند: مردم خسته شده‏اند! نه، نخير. مردم آن وقتى كه احساس كنند مسئولين كشور با سربلندى مسلمانى و عبوديت خودشان را اعلام ميكنند، خوشوقت ميشوند؛ خوشحال ميشوند.

19/6/1387 ديدار روسای سه قوه و مسئولان نظام

يك نكته‏ى ديگرى كه من در خلال اظهارات شما دوستان ديدم، اين است كه گويا اين‏گونه تصور ميشود كه عقبه‏ى كارشناسى دولت نهم، عقبه‏ى ضعيفى است يا اصلاً چنين عقبه‏اى وجود ندارد! من كه هر روز حدود شايد شانزده، هفده تا روزنامه را با گرايشهاى مختلف از جريانهاى مختلف كشور مرور ميكنم و مى‏بينم، اين، عيناً يكى از همان نقاطى است كه جريانهاى مخالف با اين دولت مورد تأكيدشان است. ما تصور ميكرديم كه اين‏گونه اظهارات و شايعه‏پراكنيها خيلى تأثير ندارد، اما حالا مى‏بينيم نه، بى‏تأثير هم نبوده است! يعنى شما كه دانشجو و جزو قشر زبده و نخبه هستيد، واقعاً تصور ميكنيد كه دولت، عقبه‏ى كارشناسى ندارد! نميشود چنين قضاوتى بكنيد، اين‏طور نيست.
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار دانشجويان نمونه‏ و نمايندگان تشكلها 27/7/1385

من حرفهايى را كه مخالفان شما و منتقدان باانص اف و بى‏انصاف شما در زمينه‏ ى كارشناسى نشده بودنِ كارهاى دولت ذكر مى‏كنند، هيچ جدى نمى‏گيرم و آنها ملاك قضاوت من نيست؛ چون مى‏بينم كه يك جاهائى كارهاى كارشناسى بسيار خوبى هم انجام مى‏گيرد.
4/6/1386   در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت

آدم متأسفانه مى‏بيند چيزهايى كه به نام انتقاد از دولت و نقادى دولت، امر وز گفته ميشود، شكل همين تخريب را دارد: یعنى انكار امتيازات، قبول نكردن برجستگيها و كارهاى خوب، و درشت كردن و برجسته كردن ضعفها. خب بله، ضعف هست. هر دولتى بالاخره ضعف دارد؛ انسانها ضعف دارند ديگر؛ ضعفها را بگويند، قوّتها را بگويند. جمع‏بندىِ كار يك دولت، آن وقتى است كه ضعفها و قوّتها را منصفانه پهلوى همديگر قرار بدهند؛ آن وقت ميشود جمع‏بندى كرد. نه اينكه بيايند يكسره بنا كنند به بدگويى كردن و انكار كردن همه‏ى خصوصيات.

از بعد از پايان جنگ تحميلى تا امروز، هيچ وقت نبوده كه احتمال حمله‏ى نظامى آمريكا به ما نباشد. امروز كمتر از گذشته است. مسئولين دولت قبل، اوّلى كه آمدند، يكى از حرفهايشان اين بود كه ميگفتند تا قبل از آمدن دولت ما، لوله‏هاى توپ يا گلوله‏ى آمريكا به سمت ايران آماده‏ى شليك بود؛ ما آمديم، برداشته شد. پس خب، قبلاً بوده. در همين زمانِ دولت قبل بود كه آن كسى كه خودش مجسمه‏ى شرارت است، ملت ايران را جزو محور شرارت معرفى كرد. بوش، بوشِ شرور، بوشى كه وجود او سر تا پا شر و پليدى است، ملت ايران را يكى از سه ملت يا سه كشور محور شرارت قرار داد. اين مال آن زمانى است كه يك خرده هم ملاحظه‏ى آمريكائى‏ها را ميكردند؛ بعضى‏ها هم از داخل گاهى اوقات چيزهائى ميگفتند كه آنها خوششان بيايد.

13/10/1386 بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان دانشگاه‏هاى استان يزد

حالا گيرم كه در فلان مسئله‏ى اقتصادى ممكن است نظرى داشته باشد كه با نظر فلان كارشناس يكسان نباشد؛ خوب نباشد؛ اين، از اهميت و ارزش كار دولت نميكاهد.
18/7/1385  ‏ در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى

اينها اشكال‏تراشى‏هائى است كه يأس‏آفرين است. عرض كردم؛ اغلب كسانى هم كه اين كار ميكنند، توجه ندارند به دنباله‏ى كارشان. بالاخره هر دولتى ضعفى دارد. نه اينكه اين دولت ضعف ندارد؛ چرا، ضعف و خطا دارند؛ مثل بقيه‏ى دولتها. بنده‏اى كه ميخواهم خطا بگيرم، مگر خودم خطا ندارم؟ خطاهاى ما الى ماشاءاللَّه؛ يكى دو تا كه نيست. انسان جايزالخطاست؛ بايد تلاش كند خطا نكند يا كمتر بكند. كسانى هم كه خطاى طرف مقابل را مى‏بينند، ببايد دلسوزى كنند و خطا را به گوش او برسانند؛ اما هوچيگرى كردن، مردم را دلسرد كردن، اعتماد به نفس مردم را شكستن، آنها را نااميد كردن نسبت به آينده، هيچ روا نيست. اين خطاب من به همه است؛ هم به مطبوعات، هم به رسانه‏ها، هم به مسئولين، هم به كسانى كه منبرهاى گوناگون خطابه و سخن گفتنِ با مردم را دارند؛ در مجلس، در نماز جمعه، در جاهاى ديگر، در دانشگاه‏ها. اين چيزى است كه بحث مصلحت كشور است؛ بايد مصلحت كشور را رعايت كرد. اين هم يكى از آن راه‏هاى مقابله‏ ى با اعتماد به نفس ملى است.

بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان دانشگاه‏هاى استان يزد ۱۳۸۶/۱۰/۱۳

از يك طرف صريحترين اهانتها به رئيس جمهورِ قانونى كشور شد. حتى از دو سه ماه قبل از مناظرات هم اين سخنرانى‌ها را براى من مى‌آوردند و من ميديدم يا گاهى مى‌شنيدم؛ تهمتهائى زدند، حرفهائى گفتند؛ به كى؟ به كسى كه رئيس جمهور قانونى كشور است، متكى به آراء مردم است. نسبتهاى خلاف دادند، رئيس جمهور مملكت را كه مورد اعتماد مردم است، به دروغ‌گوئى متهم كردند! اينها خوب است؟ كارنامه‌هاى جعلى براى دولت درست كردند، اينجا آنجا پخش كردند، كه ما كه در جريان امور هستيم، مى‌بينيم ميدانيم كه اينها خلاف واقع است؛ فحاشى كردند؛ رئيس جمهور را خرافاتى، رمال، از اين نسبت‌هاى خجالت‌آور دادند؛ اخلاق و قانون و انصاف را زير پا گذاشتند.

29/3/1388


 

تحمل بارسنگین /پر كار / زحمتكش/ صميمى‏:

-بار سنگين احتياج به آمادگى روحى دارد؛ اين آمادگى روحى هم همين‏طورى به دست نمى‏آيد. اين‏كه ما بگوييم آقا برو دلت را صاف كن، بله، اساس همان صاف كردن دل است؛ اما صاف كردن دل فقط از راه نماز، از راه توسل، از راه توجه و از راه ذكر به دست مى‏آيد.


-بار سنگين احتياج به آمادگى روحى دارد؛ اين آمادگى روحى هم همين‏طورى به دست نمى‏آيد.

صاف كردن دل فقط از راه نماز، از راه توسل، از راه توجه و از راه ذكر به دست مى‏آيد.

http://www.leader.ir/langs/fa/?p=bayanat&id=2785

بنده بارها همين موضوع را به مسئولين، از جمله رئيس جمهورِ بسيار پر كار و زحمتكش و صميمى‏مان گفته‏ام؛ ايشان هم ميگويد ما مطرح ميكنيم، در دانشگاه مطرح كرديم، يا فلان گروه تحقيقاتى اقدام كردند.
14/2/1387   در ديدار اساتيد و دانشجويان دانشگاههاى شيراز

يكى از نقيصه‌هاى عمده‌اى كه بنده در بعضى از دولتهامان در طول اين سالها مشاهده كرده‌ام، پيگيرى نكردن و دنبال نكردن كارهاست. كار را با شوق و ذوق شروع ميكنند، بعد نصفه‌كاره ميماند! چرا؟ چون مديران حمايت نميكنند، پيگيرى نميكنند؛ چه حمايت مالى، چه حمايت ادارى، حمايتهاى مديريتى، تشويق، رسيدگى، برداشتن موانع جزئى از سر راه. گاهى يك مانع جزئى يك كار بزرگ را مدتها معطل ميكند؛ تجربه‌ى انسان اين را نشان ميدهد. ما ديده‌ايم كارهاى بزرگى كه متوقف شده، بعد كه رفتيم سراغ كار كه چرا متوقف شده، فهميديم يك جا يك گير كوچكى وجود داشته، همت نكردند اين گير كوچك را برطرف كنند، اين جريان عظيم همين طور متوقف مانده. خوشبختانه دولت كنونى دولت فعالى است، دولت پيگيرى است، با همتند، حقاً دلسوزند، وزير محترم هم جوان و پرنشاط و پرانگيزه است. اميدواريم ان‌شاءاللَّه كارها را به بهترين وجهى پيش ببريد. 9/1/1389

بحمداللَّه دولت و رئيس جمهور محترم اهل تلاشند، مردم هم اين را دانسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، فهميده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، ديده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، لمس كرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. رأى بالاى مردم يقيناً يك علتش، همين پرتلاشى و سختكوشى دولت نهم و رئيس جمهور محترم بوده است. 12/5/1388


 

قسمت دوم: دیدگاه دکتراحمدی نژاد درباره ولایت فقیه و ارتباط آن با حضرت ولی عصر عج:


دراین قسمت سعی درجمع آوری بخش کوچکی از دیدگاههای دکتراحمدی نژاد درباره مسئله ی ولایت داریم.البته عملکرد درخشان دکتر احمدی نژاد گواهی روشن تر است .

احمدی‌نژاد، امام زمان و ولایت فقیه/آیا احمدی نژاد به ولایت فقیه اعتقاد دارد؟!/

راه درست، اطاعت از رهبری است

6 مهر 84 در اجلاس علمای قم : جمهوری اسلامی وظیفه‌ای جز تمهید مقدمات برای آن واقعه بزرگ ندارد. لذا از چنین منظری جمهوری اسلامی ایران باید سمت و سوی عدالت ، گسترش و تعالی مادی و معنوی داشته باشد وباید تلاش کند خود را به جامعه مهدوی نزدیک کند. تردیدی نیست که راهی که با هدایت و ولایت فقیه جامع الشرایط طی می شود، راه درستی است .

عشق به ولایت فقیه ، ادامه اتصال به امام عصر است

27 دی 84 : این دولت با افتخار و با فریاد بلند اعلام می‌کند که عاشق و منتظر آن امام بزرگوار است و راه نجات بشریت را حاکمیت امام عصر (عج) می‌داند.  عشق امروز مردم ایران به ولایت فقیه و رهبری در ادامه ‌خط اتصال به وجود حضرت ولی عصر (عج) است .

اطاعت از ولی فقیه تدام اطاعت از غدیر و امام عصر است

29 دی 84 در پیام به مناسبت همایش علمی غدیر : تداوم غدیر و ولایت در عصر حاضر توجه به خورشید ولایت و امام عصر(عج) و اطاعت از ولایت فقیه در عصر غیبت است. دوران حکومت مولا علی(ع) دوران عدالت و خدمت و دفاع از کیان دینی و امت اسلامی بود و تداوم غدیر کوشش در تقویت نظام اسلامی است که در عصر حاضر به دست امام راحل و شهیدان والامقام و ملت عزیز ایران ایجاد شده است.

ولایت فقیه یعنی حقیقت کربلا و ما موظف به پیروی هستیم

1 بهمن 85 به هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 86 : امروز صاحب اختیار و ولی و حاکم حقیقی از ناحیة خداوند امام عصر است و تبعیت از آن حضرت و سلسله مراتب از او، تنها راه فلاح و رستگاری و حقیقت حضور در کربلا و درک عاشوراست.

فلسفة وجودی جمهوری اسلامی نیز چیزی جز انتشار این حقیقت نیست و ولایت فقیه از نخستین روز استقرار نظام مقدس تا امروز پیوسته بر این حقیقت زیبا و روشن تأکید کرده است و راه را به همگان نشان داده است و ما نیز موظف به پیروی از این پرچم مقدسی هستیم که به مدد الهی و عنایات مهدوی در این سرزمین عزیز به اهتزاز درآمده است و خدا را شاکریم که ملت ایران به رهبری خردمندانة رهبر فرزانه و معظم انقلاب پرچمدار پیروی از فرهنگ حسینی و عاشق و دلباختة قطب عالم امکان است.

ولایت فقیه عامل پیروزی و شعبه ای از ولایت پیامبر است

22 بهمن 85 در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن : ولایت فقیه در راستای امامت ضامن استقلال، یکپارچگی و حرکت صحیح و رو به رشد ملت و کشور ماست. ولایت فقیه رمز استواری و ماندگاری ملت عزیز ایران است. ولایت فقیه فریاد خداپرستی و عدالت طلبی ملت ما و همة ملتهای عالم است. ولایت فقیه ضامن سربلندی، عظمت، همدلی و پیروزیهای ملت ایران است. در طول 28 سال بسیاری از توطئه ها، فتنه ها و تهاجمهای دشمن از فشارهای سیاسی، طراحیهای تبلیغاتی، تلاش برای ایجاد تفرقه، درگیریهای گوناگون توسط گروهها و دستجات متفاوت و از جنگ سنگین تحمیلی که همة قدرتهای عالم در آن شریک و متحد بودند، تا ایجاد برخی ناامنیها و جنگهای روانی همه و همه به لطف عزت، ایستادگی و درایت رهبری عزیز در طول انقلاب خنثی شده است و کشتی حرکت ملت ایران از طوفانهای سهمگین دوران ما به سلامت به ساحل آرامش رسیده است. دنیا بداند ملت بزرگ ما به خوبی دریافته است و ایمان دارد که ولایت فقیه که شعبه ای از ولایت رسول اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) است و شعبه ای از ولایت ائمة اطهار (ع) است، یک گوهر ناب و یک عطیة الهی است. به همین دلیل است که ملت ایران با همة وجود و تا پای جان در تبعیت و دفاع از این حقیقت الهی ایستاده است و خواهد ایستاد.

امروز پرچم عزت و صلابت ما در دست رهبری معظم انقلاب است. ناکامی دشمنان زشت خو در هجوم مستمر به این رکن انقلاب موجب شده است که اخیراً زبونانه و ذلیلانه به دروغ و شایعه پناه ببرند. شایعاتی که ترجمة امیدها و آرزوهای آنان است. به فضل الهی این آرزوها را مانند صدام به گور خواهند برد.
امروز به لطف خداوند رهبری عزیز انقلاب سالم و با صلابت پرچم عزت و انقلاب ملت ایران را بر دوش می کشند و ملت نیز با بیداری، آگاهی و اشتیاق و متحد پشت سر ایشان در حرکت است.

هیچ تصمیمی بدون رضایت ولی خیر نیست

13 اردیبهشت 86 در دیدار با روحانیون کرمان : حالا یک عزیزی مثال خوبی می زد. من این را تکرار می کنم چون این مثال خیلی به دلم نشست. گفت شما فرض کنید امروز ما در دوران امیرالمؤمنین علی (ع) بودیم. چه حالی داشتیم؟ میشد یک لحظه از یاد امام غافل باشیم؟ میشد یک روز صبح بیدار شویم نپرسیم آقا امروز دستور و فرمان چیست؟ وظیفة امروز چیست؟ شیعه واقعی امیرالمؤمنین اینطوری است دیگر. مگر میشود [بگوییم] امام برای خودش زندکی میکند ما هم برای خودمان داریم زندگی میکنیم. این که نیست. خب حالا امام که هست. نسبت جامعه ما با امام چیست؟ و چه کسی باید این نسبت را برقرار بکند. آیا مأموریتی بالاتر از برقراری این ارتباط هست؟ شما کارهای خیر را ردیف کنید. بالاترین کار خیری را که به نظرتان
میرسد برای یک نفر انجام بدهید. این را مقایسه بکنید با اینکه دست آن فرد را بگیرید با امام آشنا کنید و دلش را با امام پیوند بدهید. کدام مهمتر و ماندگارتر است؟ نه اینکه کارهای دیگر را تعطیل کنیم، همه کارهای دیگر هم باید با عشق امام انجام بشود. اصلاً تأیید عمل خیر تا توسط امام انجام نشود خیری در آن نیست. مگر میشود کسی عملی انجام بدهد، اسمش را خیر بگذارد بدون اینکه به تأیید امام رسیده باشد … امروز مشکل برپایی آن دولت عزیز از امام است؟ مشکل از ناحیة ایشان است یا از ناحیه امثال بنده است؟ ما آماده نیستیم. والا نقل از امام صادق (ع) که اشاره کردم فرمودند اگر من به تعداد این گوسفندان یار داشتم حرکت میکردم. بعد شمردند چند تا بود؟ هفده تا بود. حالا آن زمان آنقدر لازم بوده، امروز با این دنیا لابد تعداد بیشتری لازم است. امام که همیشه آماده است  ... ما کدام حقیقت بالاتر از امام داریم که بخواهیم بشریت را به آن دعوت بکنیم. چیزی داریم؟ ولایت فقیه حلقة اتصال ما با آن حقیقت است.

ما تا آخر پای سیاست های رهبری ایستاده ایم

9تیر 86 در اولین دیدار کارگزاران اجرایی با رهبری : من می خواهم از جانب فرزندان جناب عالی به شما عرض کنم و اطمینان بدهم که ما پای این سیاستهای شما هستیم.

با حاکمیت ولی فقیه مشکلات از سرراه انقلاب برداشته می شود

14 مرداد 86 به مناسبت سالگرد مشروطه : امروز به لطف حاکمیت ولایت فقیه و با استفاده از تجربه های گذشته شاهد هستیم که مردم مسائل پیش آمده را اصلاح می کنند و مشکلاتی که سر راه انقلاب ایجاد می شود، از پیش پا بر می دارند.

بدون رضایت ولی ، مسجد و میخانه یکی است

1 آذر 86 در جمع روحانیون اردبیل : ولایت امیرالمؤمنین یعنی چه؟ حبل الله متین یعنی چه؟ یعنی الان بنشینم برای امیرالمؤمنین (ع) عزاداری کنیم؟ مدح امیرالمؤمنین را بگوییم. بله، این کارها را باید بکنیم، اما این آن نقطة اتصال است؟ آیا ولایت امیرالمؤمنین 1400 سال قبل بود، تمام و بسته شد. اگر این باشد که اصلاً به کجا متصل بشویم؟ ولایت امیرالمؤمنین الان چیست؟ چه در دستمان است و به کجا وصل بشویم؟ بالاخره ما که به امیرالمؤمنین دسترسی نداریم. ولایت امیرالمؤمنین ولایت جاری در هستی است. و امروز در وجود نورانی مولای ما حجت ابن الحسن (عج) است؛ امامی که الان ولایت دارد و حاکم و خلیفه الله است. همان دستگیرة اصیلی است که هر کس به او متصل شد، دیگر اصلاً نه حزنی، نه اندوهی و نه غصه ای دارد ... اصلاً ما در دوران غیبت مأموریتی جز دعوت مردم به امام داریم؟ فرض کنیم همة 6 میلیارد جمعیت عالم «ملا»؛ یعنی دیگر آخر خط علم عالم. اما هیچ توجهی به سمت امام نداشته باشند، این با وضع موجود الان چه تفاوتی می کند؟

اصلاً بگذارید من جسارت را بالاتر ببرم، کسی اگر دلش پیش امام نباشد، چه در محراب باشد، چه در میکده. چه فرقی می کند؟ خدا مگر به این ملق زدن آدمها احتیاج دارد. همة نماز، همه اینها، برای این است که طرف متصل بشود به این ریسمانی که او را به خدا می رساند. اگر به آن ریسمان وصل نباشد، هرجا می خواهد باشد. مثل حادثة عاشورا می ماند. کسی که با امام نبود، هرجا که بود. چه در طواف کعبه چه در حال عشرت و فساد. این دو با هم چه فرقی می کنند؟ امام حسین پرچم را بلند کرده و می گوید بیایید، می شنود. در حال طواف مکه است. این بدتر از بت پرستی صدر اسلام است. اینها با هم چه فرقی می کند؟ اصلاً ما مأموریتی جز متصل کردن مردم به امام نداریم. اصلاً نظام ولایت فقیه، اصلاً همة اصالت و مشروعیتش همین است. نقطة اتصال است. به نیابت است، یعنی می خواهد همه را به این رودخانة زلال هستی متصل کند، والّا اگر این را هم از او بگیریم، دیگر چه مفهومی دارد؟

ولایت فقیه حلقه اتصال به امام معصوم است

8 آذر 87 سخنرانی در دیدار با ائمة جماعات استان تهران : می خواهم جسارتم را مقداری جلوتر ببرم. عزیران من، اصلاً ما در این دوران مأموریتی جز دعوت به امام حق داریم؟ ما اگر عدالت را برپا می کنیم برای این است یاد امام باید زنده بشود. اگر عمران و آبادی می کنیم برای این است که باید یاد امام زنده بشود، والا می خواهیم چه را تبلیغ کنیم؟ فرض کنید دوران امیرالمؤمنین است. یک کسی رفته در یک جایی ایستاده و مثل بنده سخرانی می کند. از همه چیز بگوید جز امیرالمؤمنین. این اصلاً به چه دردی می خورد. اصلاً همة برکت و هستی در همین است و نظام ولایت فقیه یعنی نظامی که حلقة اتصال در آن است و مردم را به این حقیقت نزدیک و متصل می کند. والّا یک حکومتی درست کرده ایم که حالا ما هم حاکم باشیم. آنها کراوات می زدند سه تیغه و حالا ما ریش می گذاریم و یقه ها را سفت می بندیم و با اعوذ بالله و بسم الله شروع می کنیم.  اینهاست؟ اینها در حقیقت عالم فرق ندارد. اگر کسی به این حبل الله متصل شد ، همه چیز در آن هست. متصل نشد چیزی در آن نیست، می خواهد حاکم بر همة جهان باشد.

ولی فقیه منصوب امام معصوم است

12 دی 86 در همایش بین المللی غدیر :  ولایت مقابله با استکبار و ظلم و دفاع از مظلومان است و غدیر معرفی ولایت امت و آغاز ولایت حضرت امیر وائمه معصومین و غدیر تا ولایت حضرت مهدی (عج) ادامه دارد که منجر به استمرار عدالت در جهان، شکوفایی عقلها، از بین رفتن انحرافات و ستمگریها خواهد شد . البته در دوران غیبت، امت رها نشده است و ولایت فقیه، منصوب غیر مستقیم امام معصوم است .
امروز نظام ولایت فقیه، حلقه اتصال و تمرین زندگی در نظام امامت وموجب وحدت و رشد و انسجام و قدرت و عزت اسلام است ؛ چنان که همه شاهد بوده ایم و هستیم .

فرق دولت ما با دویست دولت دیگر در ولایت فقیه  است

26 دی 86 در جمع عزادران مسجد ارک : عزیزان من، راه سعادت و کمال از همین ارتباط آگاهانه، عاشقانه و فداکارانة با امام حسین (ع) می گذرد و دنبالة خطش امروز به فرزند برومندش حضرت حجة ابن الحسن (ع) می رسد. اصلاً نظام ولایت فقیه و جمهوری اسلامی حلقه اتصال با این خط است. اصلاً انقلاب برپا شد تا دلها را به همین خط متصل کند والّا یک کشور درست می شد مثل دویست کشور دیگر که هر کدام برای خودشان یک سازی می زنند. فرق جمهوری اسلامی با بقیه همین است که به این کاروان حقیقت، کاروان حیات واقعی و کاروان نجات متصل است.

همه حرف ما با دنیا در این است که چرا شما ولی فقیه ندارید

5 اسفند 86 در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری : اتحاد و انسجام باید برای تحقق هدف معین اتفاق بیفتد و تحقق هدف معین نیز نیازمند حرکت و برای حرکت نیازمند رهبر و ولایت هستیم.
همه اقدامات در رسیدن به وحدت به ضرورت وجود رهبری و ولایت بستگی دارد، همه حرف ما با دنیا این است که اگر رهبریت و ولایتی وجود نداشته باشد، چگونه وحدت اتفاق خواهد افتاد؟

رمز پیروزی ما در پیروی  از ولایت فقیه است

20 فروردین 87 در مراسم افتتاحیه 6 هزار سانترفیوژ : رمز پیروزی ملت ایران توکل به خدا ، همدلی و پیروی از خط ولایت فقیه است .

در گذشته  در مراکز آموزشی نمی شد از ولایت فقیه حرف زد

31 خرداد 87 در جمع مسئولان هیئات رزمندگان :  آنهایی که در دوران دفاع مقدس در کنجی خزیده بودند یا دنبال پر کردن جیبها بودند، یا دنبال رفاهیات خودشان بودند، یکباره میدان دار عرصه های گوناگون و طلبکار شدند.  گفتند شماهایی که انقلاب کردید و در دفاع مقدس و این فضاها بودید، حالا دیگر تشریفتان را ببرید. الان وقت میدان داری کسانی است که به اصطلاح کار بلدند.
همة طراحیها برای این بود که ولایت را در مظلومیت کامل و اندیشة ولایی را در انزوای کامل قرار دهند. در این کشور به طور علنی گفتند حکومت دینی و ولایت فقیه معنا ندارد. یادمان هست و کسانی که می گفتند و توهین و تمسخر می کردند، حمایت می شدند. یک موج اندیشة مادی با زرق و برق و در زرورق پیچیدة خیلی جاذب با پشتوانة جریانات، آدمها، پولها و رسانه ها برای اینکه آن اندیشه ای را که رزمندگان ما را در مقابل همة جهان واداشت، محو کنند.
برای اینکه این طراحی شکست بخورد، خیلی کارها شد. اما بدون تردید، بخش مهمی از کار به عهدة همین هیئتها و هیئت رزمندگان اسلام بود. آن موقعی که می گفتند نام اهل بیت را نبرید. اسم از تقوا می بردیم، مسخره می کردند. یادتان هست؟ فضا را جوری درست کرده بودند که در بعضی از این مراکز آموزشی نمی شد از شهدا، دفاع مقدس، رزمندگان و ایمان و ولایت فقیه اسم ببریم.
من به دانشگاهی رفتم، عدة زیادی در سالن عدة زیادی نشسته بودند، در راهروها، صندلیها پر بود و روی زمین و روی سن هم نشسته بودند. بعد یکی به خیال خودش می خواست شیطانی بکند و گفت آقا نظر شما راجع به ولایت فقیهچیست؟
خیال می کرد ما هم مثل خودشان یک زاویه می گیریم، اگر دفاع کردیم، هو کنند و اگر سست آمدیم بگویند دیدید اینها هم این طوری هستند. البته من به فضل الهی آن چنان دفاع کردم که اصلاً در آن جلسه مبهوت و منزوی شدند. فضا را به کجا رسانده بودند؟ البته طبیعی هم هست، به شما بگویم. پیامبر عزیز اسلام بعد از فتح مکه فرمودند: علیکم بجهاد الاکبر. بعضیها تفسیر کرده اند که حالا باید خودسازی کنید. بله، خود سازی همیشه هست. اگر خود ناساخته بودند که در جنگ بدر نمی ایستادند. اما به نظرم شاید یک تعبیر این باشد که دوران هجمة بر کفر تمام شد، امروز جنگ شما با نفاق است و جنگ با نفاق جهاد اکبر است. چون در سیستم است. از موضع دلسوزی است. می گوید آقا ما خودمان که در انقلاب بودیم... می خواستند یأس را بیاورند. چه چیزی امید می آورد؟ جز این گونه تجمعات و یاد خدا و ولایتو امام و یاد امام عصر؟

تاییدات رهبری از تصمیمات دولت ، مدالی درخشان برای ماست

3 شهریور 87 در استان مرکزی : تأیید جهت‌گیری‌ها و تلاش خستگی‌ناپذیر دولت از سوی مقام معظم رهبری، مدالی درخشان بر سینه‌مان است و اعضای هیأت دولت آن را با هیچ امتیاز دنیایی، عوض نخواهد کرد.

رهبر گرانقدر انقلاب مثل همیشه و بلکه رساتر، روشن‌تر و قوی‌تر از گذشته فرزندان خود و خادمان ملت را مورد عنایت ویژه قرار دادند، لذا از جانب همه اعضای هیأت وزیران به ایشان اطمینان می‌دهم که فرزندان انقلابی شما در دولت ،قدر فرصت خدمتگزاری را به خوبی می‌شناسند و برای آنان روز اول شروع به خدمت با روز آخر هیچ تفاوتی نمی‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت تا لحظه‌ای که مسؤولیت خدمتگزاری را بر دوش دارد با همت و تلاش روزافزون در خدمت انقلاب و مردم است. امیدوارم کلام ایشان در تأیید اقدامات دولت خاتمه‌ای بر تمام هیاهوهایی باشد که گاه و بیگاه با تخریب سازمان‌یافته داخلی و خارجی علیه دولت نهم صورت می‌گیرد.
به رهبری عزیز انقلاب اطمینان می‌دهم که اعضای دولت ،محکم بر خط ولایت دلبسته‌اند و تا زمانی که در این مسیر حرکت می‌کنند، بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها، هیچ تأثیری در کارکرد دولت ندارد.

رضایت رهبر انقلاب را با هیچ چیز عوض نمی کنم

4 شهریور 87 در همایش روحانیون مبلغ :  نظام ولایت فقیه راهی مطمئن برای آشنایی مردم با مفهوم انسان کامل است. این نظام برپایه آموزه های دینی صحیح برپا شده تا دست مردم را در دست انسان کامل نهاده و مقدمه ای برای برپایی حاکمیت جهانی مهدوی باشد … ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد دولت نهم را با هیچ یک از امور مادی تعویض نمی‌کنیم؛ چرا که هیچ چیز به اندازه نفس کشیدن و خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی برای ما ارزش ندارد

نظام ولایت فقیه حلقه وصل و دروازه ورود به دنیاست

4 شهریور 87 سخنرانی در جلسه شورای عالی مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزة علمیه قم : ما باید در دنیا امام را به مردم خودمان معرفی کنیم. جوانی که امام را بشناسد و دلش مالامال از عشق امام باشد، دیگر محال است تن به پستی بدهد؛ نمی دهد. بعد ما می خواهیم چگونه تبعات این را جبران کنیم؟ دست مردم را بگیریم و در دست امام بگذاریم. اصلاً نظام ولایت فقیه همین است. نظام ولایت فقیه یک انعکاس، حلقه وصل، ذکر، راه و دروازة ورود به دنیاست. اینها را شما بلد هستید.


توصیه های رهبری چراغ راه ماست

11 شهریور 87 در نامه ای به رهبری : محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله خامنه ای سلام علیکم؛  گفتارهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی، دگرباره قلوب مؤمنین و آحاد ملت را به نقطه اطمینان‌بخش و وحدت‌آفرین مدیریت و ولایت فقیه آگاه و پارسا در نظام اسلامی رهنمون گردید و فرزندان خدمتگزارتان در دولت را نشاطی مجدد بخشید و روحی تازه در کالبد آنان دمید.

فرزندان شما و سربازان ملت میثاقی جاودانه بسته‌اند که با تمام وجود حافظ آرمان‌های بلند ملت ایران و خدمتگزار آنان باشند و بر این طریق، استوار و پایدار بمانند. بدون تردید در این روزگار که فریاد ضداستکباری، ستم‌سوزی، عدالتخواهی ومهرورزی انقلاب امید تازه‌ای به همه آزادگان جهان بخشیده و ایران اسلامی هم گام‌های بلند خود را در جهت آبادانی و تعالی برمی‌دارد. خادمان ملت در دولت اسلامی در پیروی از مقتدای‌شان آماده‌اند که تا آخرین لحظه بر آرمان معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران و خون شهیدانشان ثابت قدم بمانند.

بیانات راهگشای حضرتعالی مسؤولیتی مضاعف را متوجه دولت کرد تا بیش از پیش بر آرمان مقدس و ارزش‌های بی‌بدیل اسلام، امام، انقلاب و میثاق با ملت استوار و پایدار باشیم که ان‌شاء‌الله مدد الهی و عنایت حضرت صاحب الزمان(عج) و دعای خیر جنابعالی را به همراه خواهد داشت.

ضمن تشکر مجدد از حمایت و اعتماد مقام معظم رهبری نسبت به دولت نهم ، اعلام می‌داریم که توصیه‌های حضرتعالی را چراغ راه خویش قرار داده و برای خدمت به مردم و اعتلای میهن اسلامی تمامی توش و توان خود را به کار خواهیم بست.

حاکمییت اسلام و امام عصر، در سایه ولایت فقیه است

8 آبان 87 در ایلام : حاکمیت اسلام بر سایه ولایت فقیه به عنوان حلقه اتصال با امام عصر(عج) در ایران اسلامی برپا شده است و باید دست در دست هم برای برپایی عدالت در داخل و نیز در عرصه جهانی حرکت کنیم.

ولایت فقیه یعنی مجاهدت برای اتصال به امام عصر

1 اسفند 87 در یزد : تا زمانی که توجه و اتصال و دلبستگی به انسان کامل و امام معصوم وجود دارد حرکت انقلاب اسلامی رو به جلو است و حتی اگر همه فاسدها و شیاطین عالم جمع شوند، قادر نخواهند بود انقلاب ملت ایران را متوقف کنند و یا خدای ناکرده به عقب برگردانند.

رمز ماندگاری و عظمت جمهوری اسلامی ایران ارتباط با واسطه فیض الهی و انسان‌ کامل است و اصل ولایت فقیه به معنای مجاهدت یک ملت برای پیوستن به امام و انسان کامل است.

اصل ولایت فقیه به امام عصر پیوسته است

9 خرداد 88 در جمع روحانیون تهران : ‌انقلاب اسلامی را با حرکت های سیاسی تاریخ متفاوت می دانیم، این انقلاب گامی در استمرار حرکت نورانی پیامبر اسلام (ص) برای رسیدن به مقصد نهایی است.  همه ارزش های انقلاب اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه پیوستگی با امام عصر)عج) است.

انقلاب اسلامی ظرفیت فراوانی دارد و نباید در جغرافیای محدودی محصور شود چرا که ذات انقلاب ما جهانی است .

تبعیت از ولایت فقیه جامعه را به سوی عدالت سوق می‌دهد

17 مرداد 88 در پیام رئیس جمهور به جشنواره بین‌المللی انتظار کرمان: دولت زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باید مبانی، اهداف و سیاست‌های خود را بر پایه ساختن جامعه مهدوی و در نتیجه نزدیک‌تر کردن ظهور استوار سازد و در این بین آشنایی با معارف مهدوی و آثار تربیتی آنگه به اجرای احکام نورانی اسلام، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و انجام وظایف شرعی و اجتماعی می‌انجامد، می‌تواند جامعه را در طریق کرامت انسانی و زمینه‌سازی برای استیلای حکومت عادلانه سوق دهد.

رابطه دولت با رهبری اعتقادی و از جنس پدر و پسر است

9 مرداد 88 در جمع اساتید بسیجی دانشگاه ها :‌  در روزهای اخیر عده ای با خیال خام خود به تکاپو افتادند تا رابطه دولت و رهبر عزیز انقلاب را خدشه‌دار جلوه دهند و با جار و جنجال، جدایی و فاصله بین دولت و رهبری را القاء کنند در حالی که آنان نمی‌دانند که نوع رابطه ما با مقام معظم رهبری فراتر از قالب‌های سیاسی و اداری است و از جنس محبت، اعتقادی و پدر پسری است.
وی تصریح کرد: وارد شدن بدخواهان در چنین عرصه ای و القاء چنین شبهاتی حرکتی بی‌نتیجه است و آنها قطعا چنین آرزویی را به گور خواهند برد و این راه به روی شیاطین بسته است.



 

قسمت سوم : پاسخ به شبهات مرتبط با ولایت پذیری دکتر احمدی نژاد

اگرچه با وجود این همه سند و مدرک در اثبات اوج ولایت پذیری و جان فدایی دکتر احمدی نژاد در برابر نائب امام زمان عج دیگرجایی برای طرح این مباحث فرعی و جنگ روانی باقی نمی ماند . اما به دلیل اوج مسمویت ذهنی درباره این مسئله این بحث را هم بازمی کنیم.

1. قضیه ی آقای مشایی و نقض ولایت پذیری دکتر احمدی نژاد رو چطور توجیه میکنید؟!

دراین بحث روشن می شود رابطه ی ولایت پذیری میان امروز دکتر احمدی نژاد با رهبری عزیزمان درست و عینا شبیه رابطه میان رهبری عزیز و امام خمینی ره است.

برای روشن شدن بحث ، ابتدا بايد حدود ولايت پذيري التزام عملي به ولايت را مشخص كنيم.

در استفتا اي كه از رهبري بزرگوار در مورد التزام به ولايت فقيه شده ايشان صرف اطاعت از دستورات حكمتي ولي امر مسلمين راالتزام عملي به ولايت فقيه آنهم به طور كامل بيان مي كنند.

سؤال (جدید): خواهشمند است در خصوص «التزام به ولايت فقيه» توضيح دهيد؛ به عبارت ديگر چگونه بايد عمل نماييم تا بدانيم كه به جانشين بر حق آقا امام زمان (عج) اعتقاد و التزام كامل داريم ؟


جواب: ولايت فقيه به معناى حاكميت مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت است و شعبه‌اى است از ولايت ائمه اطهار (عليهم السلام) كه همان ولايت رسول الله (صلى الله عليه وآله) مى‌‌باشد و همين كه از دستورات حكومتى ولى امر مسلمين اطاعت كنيد نشانگر التزام كامل به آن است.

بنابراين، اطاعت از دستور حكومتي رهبري توسط دكتر التزام كامل ايشان را به ولايت فقيه ثابت مي كند، و در اين ميان تفسير هاي غلط ديگري كه توسط افرادي مثل توكلي براي ولايت پذيري صورت مي گرفت و سعي در تغيير جو بر عليه دكتر را داشت كاملاً به دور از واقعيت و فاقد مبنا ست. آنچه كه تعيين كننده ولايت پذيري است اطاعت از دستور حكومتي ست كه دكتر دستور حكومتي رهبري را اطاعت كردند.



اما دانستن چند مطلب بسيار مهم است، اول اينكه اين استفتا به خاطر شرايط امروز بيان نشده، و در استفتا هاي قبلي رهبري هم وجود داشته است، از طرفي رهبري در مواردي به طور عملي در زمان امام خميني پايبندي به همين قانون را به روشني به تصوير كشيدند، و همان زمان هم در موردي كه با امام اختلاف نظر داشتند براي اطاعت از نظرشان حكم حكومتي از ايشان مي خواستند.



اين اجرا مربوط به نخست وزيري موسوي است، كه در مورد آن رهبري بزرگوار با امام در مورد نخست وزيري موسوي اختلاف نظر پيدا مي كنند، و با وجودي كه امام بارها نظر خود را انتخاب موسوي اعلام مي كنند، رهبري اين نظر را نمي پذيرند و در نهايت به امام مي گويند تنها در صورتي كه حكم حكومتي كنند اين نظر را خواهند پذيرفت(1)

http://www.irdc.ir/fa/content/4913/default.aspx

بنابراين اختلاف نظر بر سر يك مساله با ولي فقيه نشان دهنده دوري از ولايت مداري و فاصله از ولايت نيست، كما اينه همانطور كه گفته شد در مشي رهبري هم چنين مساله اي وجود داشته، بنابر اين اينكه مشايي، سبب شود كه دكتر از ولايت مداري ساقط شود يك تاكتيك تبليغاتي است براي كساني كه مي دانند هرگز تعريف درست التزام به ولايت در نزد عوام وجود ندارد.

اين مساله در قبل از اين هم در مورد نظر رهبري و دكتر در مسائل جزيي وجود داشته، و رهبري در يكي از ديدارهاي دولت به آن اشاره مي كنند و مي گويند اين اصلاً اشكالي ندارد، الزامي نكرده بودم، نظرم بود.(عین سخن رهبرعزیز:
در همان اوائل رياست جمهورى آقاى دكتر احمدى‏نژاد، به ايشان گفتم كه اين مورد - يك مورد خاصى است كه نميخواهم اسم بياورم و قبل از دولت ايشان تصميم‏گيرى شده بود - ممكن است برايتان مشكلات درست كند، بيائيد صاف و روشن به مردم و به همان مسئولين بگوئيد آقا، اين كار را ما نميتوانيم انجام بدهيم! از شما قبول ميكنند. البته ايشان مصلحت ندانستند و آن كار را نكردند؛ بنده هم الزامى و اجبارى نگفته بودم، پيشنهاد كردم.)


اما تعلل دكتر در دادن پاسخ به حكم رهبري بزرگترين دستاويز مخالفان دكتر در حمله به ايشان و زدن تهمت كوتاهي در ولايت پذيري به ايشان است. به طوري كه سايت جهان در اين مدت بدترين حمله ها را به دكتر مي كند و سايت الف تا آنجا پيش مي رود كه كورنومتر ولايت مداري نصب مي كند.دليل اين تعلل توسط آقاي جوانفكر به طور ضمني بيان شده است.


اين حكم يك حكم خصوصي بوده نه عمومي، ‌در اين مدت به گفته ی آقای رسايي.
(http://rasaee.ir/Note.php?ID=632)، دكتر براي نحوه اجراي آن با رهبري در حال مشورت بوده اند. اما اين اختلاف نظر دكتر و رهبري كه سعي مي شد از آن به عنوان فاصله دكتر از رهبري ياد شود، بهترين وسيله براي حمله به دكتر مي توانست باشد، بابر اين به محض اطلاع از صدور حكم جوسازي شديد بر عليه دكتر به راه  افتاد و صرف صدور حكم را زاويه داشتن دكتر از رهبري بيان مي كردند(5) تا اجازه هر نوع ابتكار عملي در حل مشكل با هزينه كمتر را از دكتر بگيرند، بنابراين دكتر سعي مي كند تا عملاً نشان دهد كه به مخالفان اجازه دخالت در امور را نمي دهد، و اجازه نمي دهند تا از رهبري به عنوان وسيله براي اهداف سياسي خودشان استفاده كنند. بنابر اين پس از چند روز حكم را به اجرا در مي آورد.

اما در اين ميان آيا صورت مساله تغیيري كرده است ؟ آيا اتفاقي رخ داده كه دليل بر عدم التزام كامل و عملي دكتر به ولايت فقيه باشد. يا اينكه استفاده از احساسات پاك و  ولايي مردم توسط مخالفان دكتر، تنها دليل القاي اين مساله بوده است.

سوال اينجاست: آيا جز اجرا نكردن حكم حكومتي راه ديگري براي اثبات بي ولايتي كسي هست، آيا اينكه نظر رهبري در اين مورد با دكتر مخالف است پس دكتر ولايت گريز است، طبق گفته مخالفان دكتر، پشتوانه شرعي و قانوني دارد، اگر اينگونه است اختلاف نظر رهبري و امام را چگونه مي شود توجيه كرد. و اگر اجراي حكم كافي ست  اجراي حكم از طرف دكتر انجام شد. و دکتر نیز پس از این ماجرا ضمن تاکید بر فرمانبرداری خود از رهبری عزیز ، این رابطه را به رابطه ی پدر – فرزندی تشبیه کردند . و اصولا نوع رابطه انسان با امام و راهنمای خود همین تعریف را دارد و پیش ازین نیز دکتر براین عقیده استواربوده است که : زندگی درپناه  ولایت فقیه تمرین زندگی در سایه  معصوم است.

.   با وجود انتقاد رهبری معظم در انتخابات دوره دوم به احمدی نژاد پیرامون شیوه مناظره  و جریان مشایی ولایت مداری ایشان رو چطور اثبات می کنید ؟!

برای روشن شدن جواب ، یکباردیگر شرایط داخلی ایران را قبل و بعداز انتخابات به یاد بیاوریم.آیا شرایط و اوضاع اقتصادی و فرهنگی سیاست خارجی هسته ای تهدیدها و مسائل زمان هاشمی وخاتمی را به یاد می آوریم ؟ آیا اقتصاد ویرانگرهاشمی اشرافی گری و پروژها ی نیمه تمام و ناامیدی شدیدمردم در اخر دوران هاشمی که سبب اقبال شدید به خاتمی شد را یادمان می اید ؟ ایا خاتمی وابسته به همان جریانی نبود که هاشمی بود و هست ؟ آیا یادمان می آید که درقضیه 18 تیر برنامه خاتمی و باندش برای رهبری ایران چه بود ؟ تعطیلی مجلس ، شورای رهبری و فشارهای مداوم به رهبر و ملت ایران را به یاد می اوریم ؟آیا نامه تهدید آمیز هاشمی به رهبری درباره آتش درخیابان یادمان هست ؟ اظهارنظر همسرهاشمی هنگام دادن رای که اگر موسوی رای نیاورد به خیابانها می ریزیم ؟ آیا یادمان می آید که رهبرمان فرمود اگر شاه سلطان حسین ها رای بیاورند چه می شود ؟ شاه سلطان حسین ها که بودند بجز موسوی و هاشمی و خاتمی وباند اشرافی شان ؟
درشرایطی که تمام بارسوء مدیریت و بی تدبیریهای 20 سال مدیریت غلط بر دوش دکتر احمدی نژاد سنگینی می کرد، باز هم چنین جوسازی می شد که دکتر احمدی نژاد و هاشمی و باندش همه یک هدف دارند و دریک جهت حرکت می کنند. یعنی افکارعمومی هنوز چوب انحرافهای هاشمی و خاتمی را می خورد وبرای بسیاری از مردم تلاش و جهاد دکتر احمدی نژاد برای احقاق حقوق ملت ایران از جریان نابودگر و منحرف کننده متمایزنبود وانقلاب به سمت نابودی  می رفت .
این هشدار رهبری عزیزبود.که سبب شد دکتر احمدی نژاد مانند همیشه سینه سپرکند و برای نجات انقلاب از درافتادن به چنگ شاه سلطان حسین ها مانند ققنوس در آتش تهمت ها برود . اگر دکتر احمدی نژاد آن زمان خودش و آبرویش را فدای رهبری عزیزنمی کرد و پرده کوچکی از مفاسد حاکم بر سیستم مدیریتی  هاشمی و موسوی و خاتمی را کنار نمی زد مردم چگونه بیدارمی شدند ؟ و چگونه متوجه صف بندی حق و باطل می شدند؟
مناظره دکتر احمدی نژاد تنها بخش بسیارکوچکی از فساد سازمان یافته مدیریتی سیستم موسوی و هاشمی و خاتمی را برملا کرد. بله این کار دکتر احمدی نژاد ولایت پذیری نبود بلکه فداکردن همه هستی و آبرویش برای اجرای فرمان ولایت و جانفشانی در امر ولایت  برای رهایی کشور از خطر یک انحراف بزرگ بود .مانند خوابیدن امیرمومنان دربستر. که اگرچه به ظاهرهمراهی با رسول خدا براعتبار بعضی های دیگر افزود اما این همراه نبودن امیرمومنان با رسول خدا چه معنایی بجز فداکردن خود در اوج ولایت پذیری و عشق داشت ؟
اما چرا وقتی رهبر عزیزمان درنماز جمعه بعد از انتخابات فرمودند خدمات گذشته را نباید زیرسوال ببریم ؟ و برای عده ای این جمله رهبرعزیز سند ولایت ناپذیری دکتر احمدی نژاد تصورشده است.
برای درک بهتر مسئله به این مثال دقت کنیم.
فکرکنیدآتش بزرگی برپاشده و یک نفر درحال ریختن نفت برآتش و شعله ورترکردن آن است و خانواده شما در میان آتش گرفتار است . شما یک سرباز را به عنوان منجی مامور خاموش کردن آتش و نجات خانواده خود می کنید اما آتش افروز همچنان درحال ریختن نفت برآتش است  و شما هرچه به او نصیحت می کنید که ادامه ندهد دست بردارنیست ! شما چه میکنید؟


آیا به ناچارآن منجی را مسئول مقابله و مناظره با نفت ریزنمی کنید .آیا به او فرمان نمی دهید که روبروی نفت ریز بایستد و بااو مناظره کند ؟ ؟ مناظره دکتر تلاش برای مهار موسوی آتش افروز بود از طریق آگاه سازی مردم . با آن مناظره ، مردم آگاه شدند و  آتش بیارمعرکه رای نیاورد و دستش بسته شد!  این یعنی دکتر درمناظره توانست افکارعمومی را روشن کند و دست حریف را درآتش افروزی بیشترببندد، اما آیا موسوی و باندش دست از آتش افروزی برداشت ؟؟؟؟

نه ! بعد از انتخابات هنوز فضای سیاسی و افکارعمومی ملتهب بود. مثل آتش افروزی که  دستش بسته شده و قدرت ندارد اما هنوز از ناسزادادن و ایجاد ناآرامی دست برنمی دارد و آرام نمی شود و هرلحظه ممکن است فشار بیاورد و بندهارا پاره کند و دوباره نفت بردارد و کشور را به آتش بکشد..... حالا شمابرای آرام کردن او چه می کنید؟ دراین جا مجبورید برای آرام کردن افکارعمومی مردمی که گرفتار فریب آتش افروز شده بودند  هرروشی که میتوانید به کارببرید .  فرصت بازشماری ارا. کمیته حل اختلاف . نصیحت و دلسوزی بسیار رهبر با موسوی و باندش که ازادعای دروغ  تقلب دست بردارد وبیدارکردن ونصیحت عوامل فریب خورده موسوی ....اما یکی ازین کارها این است که برای آرام کردن این فرد خاطی یک تشر کوچک هم به آن منجی که این را دستگیرکرده بزنید . مثلا جلوی این آتش افروز ، به او بگویید تو چرا وقتی می خواستی ظرف نفت را از دست این بگیری کمی تند و محکم گرفتی . او دردش آمد . پس بیا به او بگو ببخشید!!!!!!! در این جا حتی اگر آن منجی هم بگوید ببخشید آیا این نشان دهنده خطاکاربودن و ولایت ناپذیربودن آن منجی ست ؟ این یعنی برای مهار یک خطر بزرگ یک تشر هم به خودی می زنی تا التهاب افکارعمومی کنترل شود !

دکتر احمدی نژاد با فداکردن هستی و آبرویش ، انقلاب را از آستانه سقوط حتمی و آتش افروزی بزرگ نجات داد و رهبرعزیز هم در اوج فشارهای فتنه گران بعد از انتخابات  برای آرام کردن افکارعمومی یک خطاب ملایم هم به دکتر کرد ، تا کسانی که دراثر نداشتن اطلاعات و بصیرت و بینش کافی موافق موسوی بودند هم کمی آرام شوند ! تا ارام آرام حقایق روشن شود .اما آیا به نظرشما این خطاب فرمانده ، نشان دهنده ی ولایت ناپذیر بودن آن سربازفداکاری ست که این خانواده را نجات داده ودست آتش افروز را بسته  است ؟؟؟؟


با این تحلیل ، می توان از یک نگاه دیگر نیز به جریان معاون اولی آقای مشایی  پرداخت و این ماجرا را خود روشی  برای کنترل مهار التهاب داخلی نامید. این مسئله خواسته یا ناخواسته  ، امید فتنه گران را از براندازی که به صراحت آن را بر زبان آورده و دنبال می کردند به سمتی بردکه آنها به جای امید به براندازی به خراب شدن رابطه میان دکتر و رهبر امید ببندند و روزنه نجاتی برای خود بیابند . مثل همان آتش افروزی که دستش بسته باشد اما  عملا یک راه نجاتی برایش بازکنیم که او بتواند از محل فرارکند تا حداقل آتش را تندترنکند !!!

این جریان خود نشان دهنده هوشمندی خاص دکتر احمدی نژاد و تبدیل تهدیدها به فرصت ها بود. زیرا ایشان بعد ازین ماجرا ملقب به دریافت مدال هوشمندی از رهبری عزیز شدند.

این هوشمندی دکتر آنقدر واضح بود که فردی مانند آقای صانعی به صراحت میان طرفداران سبزش قریب به این مضمون گفت که گول این بازیها رو نخورید این ها می خواهند حواس شما را پرت کنند ما به چیزی بجز  تغییر رهبری و قانون اساسی فکر نمی کنیم! اما متاسفانه بعضی دوستان ساده دل متوجه این بازی پیچیده و هوشمندانه ی دکتر نشدند!
و البته همیشه این آزمونها و فتنه ها وسیله امتحان قلوب مومنین است .و با جریان مشایی عده ای که  خدمات بزرگ دکتراحمدی نژاد وتاییدات فراوان رهبر عزیز را نسبت به شخص اوو عملکرد دولت نمی دیدند ، ریزش کردند.و درواقع  جریان آقای مشایی امتحان قلوب مومنان شد .و البته خود آقای مشایی هم ازین امتحان سرافراز بیرون آمد زیرا بدون هیچ چون و چرایی مثل یک سرباز مخلص ، امر رهبر را اجراکرد .امتحانی که پیش ازین بسیاری از نامداران عرصه سیاست .....ازآن سرشکسته بیرون آمدند!

درواقع با بازی هوشمندانه دکتر درجریان مشایی کسانی که تا دیروز خواب شورای رهبری و جایگزینی رهبر را می دیدند ناگهان در یک روز ، همه شدند وکیل مدافع رهبر و رگ گردنشان برای ولایت پذیری دکتر متورم شد!
واین نشان دهنده اوج هوشمندی سردارسیدخراسانی در مهار جریان فتنه بود که به آنها امید داد و آنها را به زمین بازی خود کشاند تا بازی را در زمین خودی ادامه دهد و زمین خودی هم همان زمین دفاع ازولایت بود و دیدیم که چه کسانی در آن هفته مدام کنتور ولایت پذیری شان می افتاد .
همان های که در طول چهارسال دولت دوم مدام نارضایتی رهبر را به خاطر سیاه نمایی های مکرر دریافت کرده بودند. افرادی مانند محسن رضایی تابناک. احمدی توکلی الف . حسن روحانی آفتاب . همه این آقایان مدافع ولایت شدند وحتی امروز  آقای زاکانی در جهان نیوز و آقای لاریجانی درخبرانلاین و...... با وجودتوصیه های مکرر رهبری عزیز به برادری و مهربانی میان خودی ها و رعایت تقوا و انصاف در سخن و عملکرد ، بعد از یکسال توصیه رهبری ، هنوز خط تخریب دکتر احمدی نژاد را به بهانه ی آقای مشایی دنبال می کنند. و باید به دوستان توصیه کرد و از خداوند نیز مدد خواست که عده کمتری از دوستان دچار این فتنه و غربال آخرالزمانی شوند.

درپایان این بحث سنگین یک داستان واقعی  نیز برای تغییر حال و هوای بحث خدمت عزیزان :

درجریان انتخابات که موج هجمه برعلیه دکتر بالا گرفته بود پیرزنی برای مشکل زانو درد ، به مطلب دکتری مراجعه می کند و آن دکتر که از هرفرصتی برای تخریب بهره می گرفته شروع می کند به تخریب دکتر و می گوید و می گوید و....وقتی سخن دکتر تمام می شود پیرزن خنده ای می کند و می گوید : آقای دکتر این حرفهارا باورنکنید ! احمدی نژاد خیلی خوب کارمی کند و مخالف زیاد دارد . این ها را برایش در می آورند. دکترکه از خونسردی و تحلیل ساده پیرزن عصبانی می شود :می گوید بسیارخوب !دفترچه بیمه تون رو بدهید  .و بعد دفتر را می گیرد و لیست بلند بالایی از تمام آزمایش های گران قیمت ممکن را برای پیرزن می نویسد!!! و می گوید تمام این آزمایش هارا انجام دهید و بیاورید تا بتوانم درمورد بیماری شما نظر بدهم!


آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

-1 #14 عبد یک 1389-12-01 16:33
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدا قوت
رفقا تا این جا که من فعلا اطلاعات دارم مشایی آدم خیلی خوبیه و از متفکرین جریان احمدی نژاده.
و همه این حرفا هم برای تخریب احمدی نژاده.
کسانی که می خوان در این مورد بیشتر بدونن سی دی معمای مشایی را ببینن.
نقل قول کردن
0 #13 عادل بيروزي 1389-08-22 15:12
سلام برادار عزيزم

حال شما ؟؟

(شعيب) کشیش و معلم در تورات در داستان کهن از موسی ذکر ذوب

نام (شعیب) به معنای دوست از مردم در زبان عبری (رعموئيل)

بيامر خدا كفت ( أشدهم على الدجال بني تميم )


سلام بر عدالت حق عشق
نقل قول کردن
0 #12 j 1389-08-19 21:25
تشرف حضرت آیت الله خامنه ای محضر مبارك حضرت مهدی (عج) از زبان آيت الله احديwww.ansarclip.com/up/uploads/1304470610.zip
نقل قول کردن
+1 #11 g 1389-08-19 21:14
وقتی مقام معظم رهبری منزل ایشان رفتند

آیت‌الله بهاءالدینی می‌گویند:

تو گویی دیشب خورشید آمده بود.


کسانی به آقای بهجت گفتند:

شما جایگاهی دارید. ایشان ایستادند

و خطاب کردند بروید پی‌کارتان.

شما نمی‌فهمید ایشان (آقای خامنه‌ای) کی هستند.
نقل قول کردن
0 #10 g 1389-08-19 20:53
انتظار در كلام امام خامنه اي(صوت و فيلم)
aligoft.blogfa.com/post-119.aspx
نقل قول کردن
0 #9 e 1389-08-19 20:50

www.esteghamat.ir/pic/82kuid0.jpg

همه چيز درباره حضرت "امام خامنه اي"
www.esteghamat.ir/pages.asp?id=7421
نقل قول کردن
+2 #8 e 1389-08-19 20:46
ای سیّد و مولای ما ، پیش خدای متعال گواهی بده که ما در راه خدا تا آخرین نفس ایستادیم.


بزرگترین آرزو و افتخار بنده این است که در این راه پر افتخار پر فیض پر بهجت جان خودم را تقدیم کنم.
نقل قول کردن
0 #7 y 1389-08-19 20:27
اگر احمدی نژاد نبود
turbulence.blogfa.com/post-209.aspx

دوستان عزیز حتما به این وبلاگ یه سری بزنید.من که خودم دانشجوی اقتصادم ازش خیلی لذت بردم.
نقل قول کردن
0 #6 y 1389-08-19 20:10
-علامه طباطبایی فرمود: این انقلاب متصل می شود به انقلاب جهانی امام زمان علیه السلام-
-آقا(امام خامنه ای ) به من ( یعنی به ری شهری) فرمودند:«این عبارت ، عین عبارت امام خامنه ای است و ناقل آن خود آقاست» : آقای ری شهری ، ایشون آمد پیش من و گفت : آقای سیدعلی عزیز در زمان رهبری تو ، حجه ابن الحسن العسگری ظهور خواهد کرد..
نقل قول کردن
0 #5 امیرحسین 1389-05-25 02:55

:x
نقل قول کردن
0 #4 عاشق امام 1389-05-24 06:30
استدلال محکمی بود
نقل قول کردن
+1 #3 جواد 1389-05-24 01:07
دوم آنکه ، کار درآن یک هفته بدانجا رسید که حتی رسانه های فتنه نیز با رسانه های " آقایی" همنوا شده و فریاد می زدند که حرف ولی فقیه نباید " یک هفته " بر زمین بماند و شنیدن این سخن از سوی طیفی ، که طی شانزده سالِ قبل از احمدی نژاد ، بسیاری از منویات حضرت آقا به هیچ گرفته بودند ، بخودی خود یک پیروزی بود و پس از این قضیه بود که اطاعتِ فوریِ منویات رهبری ، در فرهنگ سیاسی کشور رنگ و بوی تازه یی یافت .
سوم آنکه ، رئیس جمهور زیرکانه در پاسخ کتبی خویش به رهبری ، اشاره ی به اطاعتِ امر ایشان از منظر قانون نمودند تا به همگان یادآور شوند که : اگر ما با قلبمان در خدمت ولایت هستیم ، فراموش نمی کنیم که ، معظم له برابر قانون اساسی کشورنیز ، منبع صدور چنین منویاتی هستند و این یعنی کوبنده ترین پاسخ به شیاطینی که در صدد نهادینه سازی شعار ... بر دیکتاتور بودند .
چهارم آنکه ...
گفت : کافی است برادر ، کافیست . خدارا شکر که سال 88 تمام نشده ، به تحلیلی قانع کننده دراین خصوص رسیدم ، اما چرا تاکنون این تحلیل را اعلان عمومی نکرده اید؟
گفتم : ابتدای عرایضم گفتم که برخی اسرار را می بایست غیر مستقیم و با تحلیل شخصی درک کنی و در قبال حفظ آن احساس مسئولیت نمایی ، بپذیر که اگر در همان غوغای تاخیر نامه ، بنده این تحلیل ناقابل را علنی می کردم ، عملا صورت مسئله نتایجی که از این تاخیر حاصل شد ، پاک شده بود.
نقل قول کردن
+1 #2 جواد 1389-05-24 01:06
گفتم : ولی ندارد اخوی ، و همین سکوت دفتر حضرت آقا و دفتر ریاست جمهوری بنده را کمک شایانی در تحلیل موضوع و عدم سرگردانی ام نمود . سوال : آیا پس از اعلام صدور نامه از سوی منبع صدور آن ، تاخیری در پاسخگویی احمدی نژاد و حتی مشائی دیدید ؟
گفت : نه .
گفتم : پس همانگونه که در آن زمان به رفقا عرض می کردم ، بگردید دنبال حکمتِ این یک هفته سکوت ازسوی " آقا " و دکتر.
گفت : شما بگویید !
گفتم : قبول دارم که این قضیه یک خسارت داشت ، و آن اینکه رای دهندگان به احمدی نژاد روی " آقایی " بودن دکتر حساب احساسی هم باز کرده بودند ، دچار آسیب حسی و روحی شدند و این خسارت کمی نیست ، اما در دنیایی که ولایت و یا رییس جمهور امکان سخن گفتنِ درگوشی با تک تکِ ولایتمداران را ندارند ، گاهی برای پیشبرد اهداف والای انقلاب و شهیدان ، ناچار به دادن هزینه های این چنینی هم می شوند . و مگر قبول نداری که بسیاری از ضرباتی که انقلاب تا کنون خورده از ناحیه افشای اسرار بوده است؟
گفت : آری قبول دارم.
گفتم : بسیار خوب ، صَرفنظر از خسارت ِ بهم خوردن موقتیِ قطب نمایِ ولایی بسیاری از دوستان در آن یک هفته ، با انگشتانِ دستت بشمار تا برایت بگویم که در تحلیل بنده ، چه تعداد پیروزی و منفعت برای جبهه ولایت در آن تاخیر الهی ، نهفته است .
اول آنکه به رازِ همزمانیِ سفرِ آقای ..... در آن یک هفته ، به خارج از تهران ( یکی از کلانشهرها ) بیاندیش . و به اینکه او برای ترفندی که در سرداشت ، نیازمند جلب توجه اذهان عمومی و رسانه ها ، در آن یک هفته بود ( مهم ترین مورد خنثی سازی شده به واسطه تاخیر یک هفته ای در پاسخگویی به آن نامه ) و خدا را سپاس که در تمام آن یک هفته هیچ نامی از سران فتنه و اذنابشان شنیده نمی شد و سفر آن عزیزِ ناکام نیز ، عقیم مانده و بناچار به تهران بازگشت .
نقل قول کردن
0 #1 جواد 1389-05-24 01:06
متن زیر را خوب بخوانید:

گفت : من یک پارادوکس را نتوانستم حل کنم و همچون بغضی بر دلم مانده است .
گفتم : کدام ؟
گفت : همان داستان تاخیر یک هفته ای احمدی نژاد در عزل مشایی و نامه " آقا ".
گفتم : شنیده ای که معصوم فرموده است ، المومنُ سَیِس (sayyes ) ؟
خندید و گفت : سَیِس نه...ولی کَیِس شنیده ام.
گفتم : احسنت ، پس کیاست آن چیزی است که از معصوم به ما سفارش شده نه سیاست !
گفت : منظور ؟
گفتم : جان برادر ، بنده در همان یک هفته ی سنگینی که " آقایی ترینِ " رفقا گیرپاژ کرده بودند ، مفتخر بودم و هستم که عقربه تحلیلم جهت صحیح را گم نکرد ، نشان به این نشان که پایان ماجرا را پیش بینی کرده و به تمام دوستان عرض می کردم که داستان این نیست و کل این بحث ( قضیه ی نامه ) چیزی بیش از یک کیاستِ بزرگ نیست . و الحق که تمام پیش بینیِ بنده درست از آب درآمد ، مگر یک نکته ! و آن اینکه گمان می کردم که رئیس جمهوردر زمان برکناری مشائی و پاسخ به حضرت آقا ، اطاعت خود را حتما از زاویه " ولائیِ " صِرف ، نشان خواهد داد ، اما وقتی احمدی نژاد اطاعتش را از منظرِ اصل 57 قانون اساسی اعلام کرد ، قدری دچار تردید شدم ، لکن به لطف خدا همین نکته را نیز توانستم تحلیل نموده و از تشخیص صحیح خود در این غائله غرق شادمانی گشتم .ضمن اینکه اخوی بنده ( ساکن شهرستان ) تنها کسی بود که دست بر قضا ،تحلیلی کاملا همسو و مطابق با بنده ( شاید کاملتر) در این خصوص داشت .
گفت : می خواهم تحلیل شما را بدانم.
گفتم : ببینید ، نامه مذکور مبدائی داشت و مقصدی ، قبول ؟
گفت : قبول .
گفتم : آیا در تمام آن یک هفته کذایی ، کسی از ماخذ صدور نامه ( دفتر رهبری ) و یا مقصد دریافت آن ( دفتر رئیس جمهور ) اعلامی رسمی مبنی بر صدور و وصول نامه چیزی شنید؟
گفت : نه .... ولی !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد