رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

نگاهی به یکی از نشانه های ظهور / بررسی نظرات علامه کورانی و کامل سلیمان

یکی از نشانه های آستانه ظهور وقوع آتشی در حجاز یا شرق آن است که چند روز تداوم داشته و بنا بر روایات تمام مردم دنیا آن را خواهند دید ، بنا بر اعتقاد برخی از محققین وقوع این آتش را می توان بعنوان آغاز وقوع نشانه ها و تحولات بزرگ ظهور دانست ، روایات شریف منشاء این آتش را از سنگ و گل می دانند که همچون ستونی به آسمان شعله خواهد کشید ، برای درک بهتر مصداق این آتش ، نظرات دو محقق برجسته مهدویت ، علامه کورانی و کامل سلیمان و علل وقوع آن را بررسی می کنیم.

» ابتدای نظرات (736)

السلام علیک یا بقیة الله(ع)

تحولات کنونی عربستان بشارت بخش آینده ای بسیار روشن و امیدبخش است ، تحولاتی که تا مدتی قبل شاید به ندرت کسی می توانست وقوع آنها را پیش بینی کند ، اما اینک در بهت و حیرت جهانیان ، سرزمین وحی بسوی تحولاتی تاریخی و مبارک پیش می رود ، تحولات یک هفته گذشته عربستان ، دستگیری رهبر انقلابی و مبارز شیعیان عربستان و آغاز و گسترش موج اعتراضات و در تحولی قابل توجه تهدید و اولتیماتوم 5 روزه جوانان انقلابی عربستان به سران جنایتکار این کشور برای آزادی آیت الله باقر النمر انگیزه ای شد تا نگاهی به یکی از نشانه های ظهور که ممکن است با توجه به تحولات جاری عربستان در آینده نزدیک در شرف تکوین باشد ، داشته باشیم ، در ابتدا ما بخشی از روایاتی که در این زمینه صادر گردیده است را فارغ از قوت یا ضعف سند می آوریم و در ادامه نظر دو تن از محققین برجسته مهدویت یعنی علامه کورانی و کامل سلیمان نویسنده کتاب یوم الخلاص(روزگار رهایی) پیرامون این نشانه را بررسی خواهیم کرد :

آتشی از مشرق یا حجاز در آینه روایات :

از امام صادق (ع):

وقتى آتش بزرگى از سوى مشرق مشاهده گرديد كه در بعضى شب‌ها بالا می ‏آيد، در آن هنگام گشايش كار مردم پديد می ‏آيد و اين آتش اندكى قبل از ظهور قائم خواهد بود. بحارالانوار، ج‏52، ص‏240 .

امام باقر (ع):

وقتى از جانب مشرق آتشى بزرگ و سرخ فام مشاهده نموديد كه سه يا هفت روز بالا مى‏آيد . در آن هنگام به خواست‏ خدا منتظر فرج آل محمد (صلي الله عليه و آله) باشيد و خدا عزيز و حكيم است.   بحارالانوار، ج‏52، ص‏230

امام حسین(ع) :

هنگامی که سه یا هفت روز آتش در مشرق دیدید منتظر فرج آل محمد(ص) باشید

الامام المهدی(عج) ص 222 ، محجة البیضاء ج 4 ص 343

امام محمد باقر(ع) :

هنگامی که آتشی در مشرق دیدید که شباهت به بوته زعفران دارد و همه مردم دنیا آن را دیدند و سه یا هفت روز نیز ادامه یافت ، منتظر فرج آل محمد(ص) باشید.

غیبت نعمانی ص 134 ، بحارج 52 ص 230 ، بشارة الاسلام ص85 و ...

امام صادق(ع) :

هنگامی که آتش در حجاز پدید آید و آب در نجف روان گردد ، منتظر ظهور او باشید.

الزام الناصب ص 178

امام زین العابدین(ع) :

هنگامی که نجف شما را سیل و باران فرا بگیرد و در حجاز از سنگ و گل آتش برخیزد ، و تاتار بغداد را تحت سیطره خود درآورد منتظر ظهور قائم(عج) باشید.

بشارة الاسلام ص 87 ، الزام الناصب ص 178 و ....

قيامت برپا نمى شود مگر آنكه آتشى در حجاز برافروخته شود كه روشنايى اش گردن شتر را در بصرا روشن كند

صحیح مسلم ج 8 ص 180

 

وقتى ستونى از آتش جانب شرق و در ماه رمضان در آسمان مشاهده نموديد تا مى توانيد مواد غذائى و خوراك تهيه نماييد كه آن سال قطحى خواهد بود

نسخه خطی ابن حماد ص 61

پيش از قيام قائم ما، مردم بوسيله آتشى كه براى آنان از آسمان پديد آمده و سرخى آن آسمان را مى پوشاند، از گناهانش بازداشته مىشوند

بحار ج 52 ص 221

 

 

در نگاه اول ، هنگام برخورد با این نشانه ، سئوالاتی به ذهن می آید :

مصداق این آتش عجیب مذکور در روایات چه چیزی می تواند باشد؟

مکان دقیق وقوع این آتش کجاست؟

آیا زمان خاصی برای وقوع این نشانه ذکر شده است؟

آیا قبل و یا بعد از وقوع این نشانه تحول خاصی رخ می دهد؟

و دهها سئوال دیگر

برای پاسخ به سئوالات فوق نگاهی خواهیم داشت به نظرات دو تن از محققین برجسته مهدویت پیرامون این موضوع :

 

نظر علامه کورانی پیرامون آتشی در حجاز یا شرق و مصداق آن :

کتاب عصر ظهور :

" از مجموع اين روايات بدست مى آيد كه حوادث پشت سر هم كه مقدمات ظهور حضرت مهدى (ع ) در حجاز است ، با آتش زرد و سرخ فامى كه در حجاز و يا شرق آن آغاز مى شود، پديد مى آيد و چند روز ادامه خواهد داشت ، آنگاه آخرين فرمانرواى خاندان فلان كشته مى شود و بر سر جانشينى او اختلاف پيدا مى كنند و اين اختلاف به نيروهاى سياسى حجاز كه عمده آنها قبايل آن سامان اند، سرايت مى كند... مسئله اى كه سبب بحران سياسى حكومت حجاز مى گردد در نزاع جهانى بين شرق و غرب تاءثير خواهد داشت ... سپس خروج سفيانى و نداى آسمانى و آنگاه ورود لشكر سفيانى از سوريه به داخل حجاز و حوادث مدينه و پس از آن حوادث مكه پديد مى آيد، در منابع اهل سنت تعدادى روايت وارد شده است كه آن را از نشانه هاى قيامت ياد مى كند از آن جمله در صحيح مسلم آمده است :
قيامت برپا نمى شود مگر آنكه آتشى در حجاز برافروخته شود كه روشنايى اش گردن شتر را در بصرا روشن كند صحیح مسلم ج 8 ص 180

يعنى نور آن به شهر بصرا در سوريه مى رسد. و از همين روايات تعدادى در مستدرك حاكم ج 4 ص 443- 442 آمده است كه مى گويد: آن آتش از كوه وراق يا حبس سيل و يا وادى حسيل برمى آيد. حبس سيل محلى است نزديك مدينه منوره و ممكن است اشتباها وادى حسيل ذكر شده باشد و برخى ديگر از روايات مى گويد: آن آتش از منطقه عدن ، در حضرموت پديد مى آيد و مردم را بسوى محشر و يا مغرب مى كشاند.
همانگونه كه ملاحظه مى كنيد روايت صحيح مسلم تصريح نمى كند كه اين آتش از نشانه هاى قيامت است بلكه وقوع آن را در آينده حتمى مى داند... به اعتقاد من ، آن آتشى كه از نشانه هاى رستاخيز و قيامت است آتش عدن يا حضرموت مى باشد كه در منابع شيعه و سنى آمده است .
اما آتش حجاز، كه طبق روايت ، در مدينه منوره پديد مى آيد ممكن است تنها خبر دادنى اعجازى از ناحيه پيامبر (ص ) بوده و وقوع و پيدايش آن نشانگر مطلبى نباشد. و قبلا واقع شده باشد چه اينكه مورخان وجود آتشفشانى را كه در قرن اول نزديك مدينه چند روز ادامه داشته ، نقل كرده اند.
اما آتشى كه از نشانه هاى ظهور است ، در روايات ، بنام آتش مشرق آمده است و در برخى روايات آتشى است در شرق حجاز. در نسخه خطى بن حماد از ابن معدان نقل شده است كه گفت :

وقتى ستونى از آتش جانب شرق و در ماه رمضان در آسمان مشاهده نموديد تا مى توانيد مواد غذائى و خوراك تهيه نماييد كه آن سال قطحى خواهد بود

نسخه خطی ابن حماد ص 61
و از امام صادق (ع ) منقول است كه فرمود:
وقتى آتش بزرگى از سوى مشرق مشاهده كرديد كه در بعضى شبها بالا مى آيد، در آن هنگام گشايش كار مردم پديد مى آيد و اين آتش ‍ اندكى قبل از ظهور قائم خواهد بود بحار ج 52 ص 240


از امام باقر (ع ) روايت شده است كه فرمود:
وقتى از جانب مشرق آتشى مشاهده نموديد همچون هردى (پارچه رنگ آميزى شده رنگ سبز و سرخ ) بزرگ كه سه يا هفت روز بالا مى آيد در آن هنگام بخواست خدا منتظر فرج آل محمد صلى الله عليه و آله باشيد و خداست عزيز و حكيم بحار ج 52 ص 230
احتمال دارد اين آتش نشانه اى الهى يا آتشفشانى طبيعى و يا انفجار بزرگ مواد نفتى باشد همچنانكه احتمال دارد نشانه اى الهى از علامت هاى ظهور حضرت مهدى (ع ) باشد. از امام باقر (ع ) روايت شده است كه فرمود:
پيش از قيام قائم ما، مردم بوسيله آتشى كه براى آنان از آسمان پديد آمده و سرخى آن آسمان را مى پوشاند، از گناهانش بازداشته مى شوند

بحار ج 52 ص 221

از روايات چنين استفاده مى شود كه اين آتش پيش از بحران سياسى يا در اثناء آن خواهد بود. والله العالم "

....

همانگونه که دیدیم علامه کورانی احتمالات مختلفی را در مورد مصداق این آتش در عربستان در نظر می گیرد که از آن جمله وقوع نشانه ای الهی ، وقوع آتش فشان و در نهایت انفجار بزرگ مواد نفتی یعنی چاههای نفت می باشد ، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که علامه کورانی وقوع این نشانه را قبل از بحران سیاسی حجاز یا در اثناء آن می داند و مرگ عبدالله و تحولات بعدی را بعد از وقوع این نشانه در نظر می گیرد. مسئله قابل توجه دیگری که وجود دارد این است که برخی از روایات وقوع این نشانه یعنی ستونی از آتش را در ماه مبارک رمضان ذکر می کنند  چیزی که توسط علامه کورانی هم مورد توجه قرار گرفته است :

وقتى ستونى از آتش جانب شرق و در ماه رمضان در آسمان مشاهده نموديد تا مى توانيد مواد غذائى و خوراك تهيه نماييد كه آن سال قطحى خواهد بود

نسخه خطی ابن حماد ص 61

نکات قابل توجهی که در مجموعه روایات فوق دیده می شود ، بیان این آتش بصورت ستون و همچنین ارتباط این واقعه با ظهور می باشد که اکثر روایات مذکور انتظار فرج و ایجاد گشایش در کار مردم را بعد از وقوع این نشانه می دانند.

 

 

نظر کامل سلیمان نویسنده کتاب یوم الخلاص(روزگار رهایی)

پیرامون آتشی از مشرق یا حجاز :

کامل سلیمان مولف کتاب یوم الخلاص نیز در بخشی از کتاب خود در بخش نشانه ها و خارق العاده ها به تفضیل در مورد آتشی در مشرق یا حجاز سخن گفته و روایات زیادی را در این زمینه جمع آوری کرده و به تحلیل آنها پرداخته است ، وی مصداق این نشانه را به احتمال قوی بصورت مکرر ، آتش گرفتن چاههای نفتی در شرق عربستان می داند و به تفضیل در این باره سخن می گوید هرچند در کنار آن احتمال ضعیفتری چون آتش جنگ را نیز مطرح می نماید. وی علت آتش سوزی چاههای نفت را در دو حالت عمد یعنی انفجار و غیرعمد در نظر می گیرد که در صورت وقوع می تواند از طریق صفحات تلویزیون توسط تمام مردم جهان مشاهده گردد ، چیزی که توسط روایات شریف پیش بینی شده است.


 

 

حال که به تفضیل در مورد این نشانه و مصداق آن در نظر دو تن از بزرگان تحقیق در عرصه مهدویت صحبت کردیم به تحولات جاری عربستان برمی گردیم و به فراهم شدن عجیب مقدمات این نشانه در تحولات عربستان نظری می اندازیم.

تحولات بی سابقه عربستان و احتمال به آتش کشیده شدن چاههای نفت

همانگونه که می دانیم عربستان از ابتدای بیداری اسلامی کم و بیش شاهد اعتراضات مردمی علی الخصوص در قسمت شیعه نشین شرق این کشور بود ، اما در طی یکی دو هفته گذشته این اعتراضات با دستگیری وحشیانه رهبر شجاع و مبارز شیعیان ، آیت الله باقر النمر وارد مرحله تازه ای شد که به شهادت و مجروح شدن دهها تن از مردم این کشور انجامید اما مهمتر از همه اینها تهدیدی است که توسط جوانان انقلابی عربستان که در گروه حزب الله حجاز منسجم شده اند صورت گرفته است ، گروه فوق طی اولتیماتومی 5 روزه به دولت عربستان هشدار داده است که در صورت عدم آزادی آیت الله باقر النمر چاههای نفت این کشور را به آتش خواهد کشید و این احتمال وجود دارد که با تداوم اسارت یا خبر شهادت آیت الله باقر النمر این تهدید شجاعانه به مرحله اجرا درآید.

 

اما برای تحقق این نشانه یعنی شعله ور شدن چاههای نفت عربستان احتمال دیگری نیز وجود دارد و آن انفجار بحران سوریه و آغاز درگیری بین المللی در این کشور است و در ادامه همانگونه که سوریه بارها تهدید کرده است موشکباران عربستان و قطر و چاههای نفت آنهاست که در صورت آغاز جنگ در سوریه یک واقعیت ملموس و قابل پیش بینی می باشد.

 

هرچند ممکن است با تداوم موضع خصمانه عربستان علیه ایران که حتی تحریک به حمله اتمی به ایران توسط دشمنان را نیز در پی داشت و با بسته شدن تنگه هرمز و آغاز جنگ نفت کشها ، موشکهای ایران نیز کشورهایی که آغازگر این جنگ بوده اند از جمله عربستان را نشانه رود.

..............

پ . ن :

در همین رابطه بخوانید :

کابوس "به آتش کشیده شدن چاه‌های نفت" جلوی چشمان آل‌سعود

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+1 #736 فریاد 1393-12-07 17:21
باسلام
من فکر میکنم این آتشی که میگند همون ستاره ایکه در آسمان مانند ستون های نقره ای به مدت 3 یا 7 روز می درخشد و پعد از آن مردم باید آذوقه یک سال خودر ا تهیه کنند باید همون باشه ،میشه جواب بدین
نقل قول کردن
0 #735 bidar 1391-09-12 20:06
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼

yaghzan.ir
- سنگ تمام رئیس جمهور برای یک نفر
- مصاحبه اختصاصی «حسین قدیانی» با «دیگو آرماندو مارادونا»
- می گویند کشورهای اسلامی، عقب افتاده و فقیر و دارای بالاترین آمار جرم و جنایت اند!
- پیرو دستور اخیر رهبری به مجلس، برخی شبهه می‌کنند.
- و ...
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼
نقل قول کردن
0 #734 عبد خدا 1391-05-22 22:14
"قلاده های طلا" همچنان حاشیه ساز است!!

سایت بولتن نیوز وابسته به ... همچنان به مقابله با "قلاده های طلا" سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران ادامه می دهد. این سایت در مطلب اخیر خود که با استقبال رسانه های ضدانقلاب مواجه شد خواستار اعلام رسمی منابع مالی تولید فیلم مذکور شده است. این تقاضا در حالی صورت می گیرد که موسسه روایت فتح به طور مشخص، تهیه کنندگی این اثر فاخر رابرعهده داشته و سازمان سینمایی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد نیز رسماً اعلام کرده یک سوم هزینه ساخت فیلم را تقبل کرده است.
سایت بولتن نیوز که در لوای ایجاد شبهه در منابع مالی فیلم قلاده های طلا نتوانسته حرف اصلی خود را مخفی نگاه دارد یک بار دیگر به بخشی از داستان فیلم که یکی از معاونان وزارت اطلاعات جمهوی اسلامی را هم دست فتنه گران نشان داده بود به شدت انتقاد کرد.
..
..
..
به هر حال این وزارت [وزارت اطلاعات] نیز مانند همه دستگاه ها و مجموعه های دیگر دارای نقاط ضعفی است که نباید از آن غافل شد.


متن کامل این مطلب خاص وانقلابی در سایت سولدوز:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
در انتشار این مطلب کوشا باشید.
نقل قول کردن
0 #733 مهناز 1391-05-12 13:53
ممنون از شما بخاطر مطالب و خوب و مفیدیتون!
عالی بود... @};-
*-msz
نقل قول کردن
-8 #732 رضا 1391-05-08 14:29
ظهور امام هیچ نشان وعلامت وواقعه ندارد.
ظهور آن حضرت منوت به شناخت حق میباشد.آن کس خود راشناخت امام خود را خواهد شناخت.
نقل قول کردن
0 #731 امیرحسین 1391-05-08 12:35
به نقل از عبدالله:
«یادداشت های اوین» (بخش اول)/ خاطرات و یادداشتهای طلبه سیرجانی در زندان اوین
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم وفقنا لما تحب وترضی ولا تکلنا الی انفسنا طرفة عین ابدا؛

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.

این جا زندان اوین است والان سحر جمعه 19مهرماه 87 ، بند 325 (بند ویژه روحانیت) اتاق شماره 1.

می خواهم با همه وجدان های پاک وبیدار درد دلی کنم واز افراد مسئول ویا کسانی که احساس مسئولیت می کنند راجع به یک مسئله- که شاید درنظر بسیاری کوچک باشد، ولی برای من خیلی مهم است- یاری بخواهم.

اواخر سال 1384 (نزدیک سه سال) پیش متوجه شدیم که در شهر کوچک، اما مهم سیرجان _که در نقطه ای حساس واستراتژیک حلقه ارتباط چهار استان مهم کشور( فارس،یزد،کرمان وهرمزگان) است_ جمعی از اصحاب قدرت وثروت بیش از 2500 هکتار زمین خواری کرده اند.




بقیه این متن بسیار زیبا که هم خاطره است وهم مقاله ای برای پاسخ به بعضی شبهات در سایت قیام یاران ولایت:


در انتشار این مطلب در سایتها ووبلاگهایتان کوشا باشید.


-------------------------------
ـاقایون به اصطلاج محترم میشه خواهش کنم از این اقای به اصطلاح طلبه سیرجانی بکشید بیرون و مبحث های اصلی سایت و مطالبش را مرود بررسی قرار بدیم.
دیگه دارین حال ملت و بینندگان این سایت ها را به هم میزنید و اگه دقت کنید هر روز داره از بازدیدکنندگان این سایت کم میشه...
بسه دیگه هرچی بحث را از ظهور اقا امام زمان منحرف کردید.
-----------------------------------------------------------------
نقل قول کردن
-2 #730 عبدالله 1391-05-07 12:27
«یادداشت های اوین» (بخش اول)/ خاطرات و یادداشتهای طلبه سیرجانی در زندان اوین
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم وفقنا لما تحب وترضی ولا تکلنا الی انفسنا طرفة عین ابدا؛

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.

این جا زندان اوین است والان سحر جمعه 19مهرماه 87 ، بند 325 (بند ویژه روحانیت) اتاق شماره 1.

می خواهم با همه وجدان های پاک وبیدار درد دلی کنم واز افراد مسئول ویا کسانی که احساس مسئولیت می کنند راجع به یک مسئله- که شاید درنظر بسیاری کوچک باشد، ولی برای من خیلی مهم است- یاری بخواهم.

اواخر سال 1384 (نزدیک سه سال) پیش متوجه شدیم که در شهر کوچک، اما مهم سیرجان _که در نقطه ای حساس واستراتژیک حلقه ارتباط چهار استان مهم کشور( فارس،یزد،کرمان وهرمزگان) است_ جمعی از اصحاب قدرت وثروت بیش از 2500 هکتار زمین خواری کرده اند.




بقیه این متن بسیار زیبا که هم خاطره است وهم مقاله ای برای پاسخ به بعضی شبهات در سایت قیام یاران ولایت:

نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
در انتشار این مطلب در سایتها ووبلاگهایتان کوشا باشید.
نقل قول کردن
0 #729 مهندس طلبه 1391-05-06 15:07
باسلام
مطلبتون مطالعه شد
یا علی مددی
نقل قول کردن
+1 #728 عبدالله 1391-05-04 14:23
به نظرتان این فرد چه کسی است؟

این مطلب را از سایت قیام یاران ولایت گرفتم

معاون اطلاعات اهوازدر پیاده روی عدالتخواهان اهواز با حضور طلبه سیرجانی:



این فرد پیرتر هم معاون نیروی انتظامی کل خوزستان است:


حرف این است که اگر هزاری هم همایش گرفته می شد این قدر بعضی آقایان را نمی ترساند که عملا جوانان انقلابی بیایند به صحنه!

خبر دستگیری وآزادی طلبه سیرجانی:

نقل قول:
آزادی:
نقل قول:
فیلم وعکس از این پیاده روی عدالتخواهانه در سایت قیام یاران ولایت:




ادامه در:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
یا زهرا
نقل قول کردن
0 #727 سعید 1391-05-04 03:29
سلام علیکم.الهم عجل فرجهم
نقل قول کردن
0 #726 عبدالله 1391-05-02 11:51
در تبلیغ و اطلاع رسانی سایت قیام یاران ولایت گوشا باشید:

سلام دوستان گرامی
به گزارش مهر، پایگاه اینترنتی خبری – تحلیلی "قیام یاران ولایت" به منظور پیگیری مطالبات و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی راه اندازی شد.
این پایگاه مجازی که فعالیت خود را در قالب کمیته مردمی حمایت از طلبه سیرجانی از اردیبهشت ماه جاری آغاز کرده، با هدف پوشش اخبار مربوط به حرکت های عدالتخواهانه و پیاده روی عدالت طلبان ولایت مدار راه اندازی شده است.
کاربران می توانند برای آگاهی از فعالیت های عدالت طلبان ولایتمدار به سایت "قیام یاران ولایت" به آدرس اینترنتی
نقل قول:
مراجعه کنند.
گفتنی است حرکت جدید حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی برای پیگیری فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی در قالب پیاده روی عدالتخواهانه، روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته در قم و تهران برگزار می شود
به این سایت سر زده و در صورت تمایل لینک و یا لوگوی سایت ما را در وبگاه خود درج نمایید.

با تشکر فراوان از شما
یا زهرا
نقل قول کردن
+2 #725 YaAli 1391-04-31 22:49
چرا شایعه شهادت «حاج قاسم» منتشر شد؟
به دنبال انتشار خبری توسط العربیه و برخی رسانه‌های صهیوینیستی، مبنی بر شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در انفجار تروریستی روز چهارشنبه دفتر سازمان امنیت ملی سوریه، سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی به این ادعای رسانه‌های صهیونیستی پاسخ داد

tabnak.ir/.../...
نقل قول کردن
+2 #724 بچه هیاتی 1391-04-31 22:43
همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و رافت، ظهر امروز «احمد شریعت»، وبلاگنویس احمدی نژادی پس از احضار به دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شد. وی که مدیر و نویسنده وبلاگ «ندایی از درون» است، بر اساس شکایت مدعی العموم از برخی مطالب وبلاگش، در شعبه نهم بازپرسی این دادسرا حضور یافته بود.

احمد شریعت، وبلاگنویس احمدی نژادی بازداشت شد
نقل قول کردن
-1 #723 مجتبی 1391-04-31 22:11
بی شرح!

احمدی نژاد در سال 92 به عنوان پانزدهمین سرلشکر جمهوری اسلامی ایران، از سوی فرمانده مظعظم کل قوا به درجه سرلشکری نائل خواهد شد.
نقل قول کردن
-4 #722 خادم الرضا 1391-04-31 19:48
به نقل از جانباز از اصفهان:
l.
مکتب ایرانی بهترین نشانه اسلام ناب محمدی می باشد شما در دنیا اگر بگویی مکتب اسلام چه برداشتی از این سخن می شود آیا باعث سرگردانی مستمعین نمی شود ؟!! باتعصب با مسائل بر خورد نکنید کمی باید اندیشید


در ضمن اطرافیان دکتر کجا به جان مصباح افتادند این بندگان خدا که کار خودشان را می کردند به کسی گیر ندادند ببینید شروع کنندگان تخریب چه کسانی بودند و همچنان هم ادامه می دهند

در ضمن گناه و اشتباه را با گناه و اشتباه پاک نکنید

دوست ما اگر ، اگر مشایی از یاران امام زمان بشود من می ترسم دست اندرکاران سایت هم دچار شک بشوند شما که جای خود دارید ولذا دیدتان را نسبت به مشایی منطقی و الهی بکنید.
.

شما جواب اين 2 سوال مرا بدهيد بعد حرفي ندارم :
چرا حضرت امام و حضرت آقا و تئوريسنهاي انقلاب امثال شهيد مطهري و بهشتي عزيز چرا از اين كلمه استفاده نكرده و نمي كنند...
2- اگر مشايي از دشمنان امام زمان عج شد و در نقطه مقابل قرار گرفت چه .. شما چه تضميني مي دهيد ؟؟؟ ملاك فعلي افراد به ياري امام زمان عج اينكه امروز رهبري عزيز را حمايت و سد راه حمايت ديگران هم نشويم..
والعاقبه للمتقين @};-
نقل قول کردن
+1 #721 امیرحسین 1391-04-31 19:42
به نقل از امیرحسین:
------------------------------------------------------------------------------
سلام علیکم جمیعا...
اقا یعنی چه از بحث اصلی ظهور دور میشید>>>؟؟؟
حالا مصباح یا هر کس دیگه ای هر چی گفت!
اصل ظهور اقامون هست که یه جورایی انگاری داره میشه اگه دوباره خودمون باعت بداو دران نشیم...
درباره ماه رمضان امسال که ممکنه یک ماه رمضان استثنایی باشه صحبت کنید...
چرا استثنایی>>>؟؟؟
بحث کنید که چرا...
یا علی مدد


ببخشید خیلی غلط املایی داشتم!!!
اعصاب واسه ادم نمیذارن دیگه...
راستی یک هشدار هم بدم که این روزها دشمننان اقا امام زمان بیشتر از ما به همچین سایت های پر برکتی مراجعه میکنند و با پیام گذاشتن های روانی کننده شون سعی بر ... دارن.
دوستان حواستون باشه که گرگ در لباس گوسفتند زیاد شده...
زیــــــــــــــــــــــــاد
نقل قول کردن
+1 #720 امیرحسین 1391-04-31 19:37
به نقل از میلانی:
سلام علیکم جمیعاً
بنده معتقدم که انتقاد صادقانه، منطقی و مؤدبانه امری است ضروری و حیاتی برای رشد و تعالی فکری و معنوی یک جامعه، ولی انتقادات شما را به آیت الله مصباح، سازنده و دلسوزانه نمی دانم. البته شاید شما به این نتیجه رسیده باشید که باید در مقابل آیت الله مصباح ایستاد و با ایشان مبارزه ی سیاسی جدی کرد، و ایشان را از صحنه ی سیاسی کشور حذف کرد، که در این صورت نباید اسم این کار را انتقاد بگذارید، که این کار چیزی نیست جز تقابل و مبارزه ی سیاسی با ایشان، و سعی در حذف ایشان از صحنه ی سیاسی کشور. اگر حجت شرعی دارید برای درست بودن این تقابل و مبارزه، پس کارتان را ادامه دهید، ولی اگر چنین حجتی ندارید، فوراً توبه کنید و راه انتقاد صادقانه، منطقی و مؤدبانه را در پیش بگیرید. ماه خدا است، و بهترین فرصت برای توبه و خودسازی.
دلسوز شما، میلانی.


------------------------------------------------------------------------------
سلام علیکم جمیعا...
اقا یعنی چه از بحث اصلی ظهور دور میشید>>>؟؟؟
حالا مصباح یا هر کس دیگه ای هر چی گفت!
اصل ظهور اقامون هست که یه جورایی انگاری داره میشه اگه دوباره خودمون باعت بداو دران نشیم...
درباره ماه رمضان امسال که ممکنه یک ماه رمضان استثنایی باشه صحبت کنید...
چرا استثنایی>>>؟؟؟
بحث کنید که چرا...
یا علی مدد
نقل قول کردن
-1 #719 میلانی 1391-04-31 19:19
به نقل از جانباز از اصفهان:
.
شاید باورتان نشود من جزو اولین کسانی هستم که در فضای سایبر مصباح را مورد انتقاد و هشدار قرار دادم
( به طوری که عده ای از دوستانی که الان ایشان را در سایت ها و وبلاگ هایشان نقد و مورد انتقاد قرار می دهند به من خورده می گرفتند) و بعد این موج انتقاد شروع به قوت و رشد گذاشت حال آیا من منحرف هستم و یا جزو منحرفین می باشم

دوست ما من با همسرم صبح ساعت 4 بلند می شدیم تا درس های ایشان را از تلویزیون تماشا کنیم .
اوایل که مصباح شروع به تخریب احمدی نژاد نمود می گفتم مصباح است نمی شود از روی سخنانش گذشت ولی کمی که جلو تر رفت دیدم کاسه ای زیر نیم کاسه است و در وبلاگ شاگردش پیام می گذاشتم که به داد مصباح برسید که دارد دست به کاری ناشیانه و خطر ساز برای جبهه حق می زند و کاملا" آشکار است که عده ای او را احاطه نموده اند ولی متاسفانه آن شاگرد خود نیز همسو شده بود

به وبلاگی که این انتقادات را در آن موقع تدارک دیده ام سر بزنید حتی بر خورد و انتقاد شدید با دستگیری سیجانی ( دو سال پیش ) نیز در آن وجود دارد ( و متاسفانه گردانندگان سایت حالا دیدگاهشان نسبت به ما منفی شده است ( سر انتقاداتی که من نسبت به مصباح داشتم))

آدرس وبلاگ قبلیم:

nazdik1400.blogfa.com/

سلام علیکم جمیعاً
بنده معتقدم که انتقاد صادقانه، منطقی و مؤدبانه امری است ضروری و حیاتی برای رشد و تعالی فکری و معنوی یک جامعه، ولی انتقادات شما را به آیت الله مصباح، سازنده و دلسوزانه نمی دانم. البته شاید شما به این نتیجه رسیده باشید که باید در مقابل آیت الله مصباح ایستاد و با ایشان مبارزه ی سیاسی جدی کرد، و ایشان را از صحنه ی سیاسی کشور حذف کرد، که در این صورت نباید اسم این کار را انتقاد بگذارید، که این کار چیزی نیست جز تقابل و مبارزه ی سیاسی با ایشان، و سعی در حذف ایشان از صحنه ی سیاسی کشور. اگر حجت شرعی دارید برای درست بودن این تقابل و مبارزه، پس کارتان را ادامه دهید، ولی اگر چنین حجتی ندارید، فوراً توبه کنید و راه انتقاد صادقانه، منطقی و مؤدبانه را در پیش بگیرید. ماه خدا است، و بهترین فرصت برای توبه و خودسازی.
دلسوز شما، میلانی.
نقل قول کردن
+4 #718 مهدی 1391-04-31 15:44
به نقل از سینا:
دوستان برای من یک سوال پیش آمده . مگه خود حضرت مهدی نگفته اگر کسی ادعا کنه که با من در ارتباط هست یا من را دیده دروغگو است . پس چرا بعضی از علمای ما در تول تاریخ یا در عصر حاضر ادعا کرده اند که یا امام زمان را دیده اند یا با او در ارتباط هستند . تو رو خدا منفی بارون نکید . فقط یک شبهه و یک سوال است . شاید هم نوع ارتباط هارو من درک نکردم . یا حدیث جعلیه . ممنون می شم کسی جواب من رو بده . با تشکر


سلام و درود
این قاعده و قانون منوط به بیان توسط خود شخص و در زمان حیات است. تمام افرادی که ما به آنها اعتماد داریم و ادعای دیدن صاحبمان را هم کرده اند، بعد از فوتشان بوده است... از شیخ مفید بگیر تا حاج آقا لطیفی...
zz:
نقل قول کردن
+3 #717 علی جعفری 1391-04-31 14:51
منبع سوری فاش کرد:

جزییات عملیات انفجار مقر امنیت ملی سوریه


یک منبع سوری که نامش را فاش نکرد گفت:

انفجار در داخل مقر امنیت ملی سوریه، به سبب ماده c4 شدید الانفجاری که حجم آن از از دستگاه موبایل کوچک کمتر است، رخ داده است.

این منبع بیان کرد:

این ماده به زیر میز مکان نشست مسئولان امنیتی سوریه چسبانده شده بود.

منبع فوق اعلام کرد:

این ماده به وسیله یک جوان دانشگاهی که در دهه سی عمرش است و با دفتر امنیت ملی سوریه چند سالی به صورت قرار دادی کار می کرده ، در محل کار گذاشته شده است.

عجیبه ! جوان 30 ساله ، قراردادی آنهم حساسترین مراکر!

این فرد مورد اعتماد "هشام اختیار" رئیس دفتر امنیت ملی بوده است و از سوی دستگاههای اطلاعاتی خارجی که مقامات سوری احتمال می دهند ترکیه و اردن باشد اجیر شده است.

این فرد با ماده مذکور را از طریق یک واسطه وابسته به مخالفان به دست آورده و آنرا در مکان مناسب قرار داده است. :-B

این ماده پیشرفته فقط در دستگاههای اطلاعاتی پیشرفته موجود است و قابلیت مغناطیسی و انفجار از راه دور در هر زمانی که مد نظر باشد را دارد. @-)

ساختمان امنیت ملی سه طبقه است و به فاصله کمی از سفارت ترکیه(40 متر) قرار دارد و نشست فوق در سالن نشست دفتر هشام اختیار در طبقه دوم برگزار شده است. :-?

www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1654749

نقل قول کردن
+6 #716 رایحه ظهور 1391-04-31 14:42
مقاله جدید با عنوان :


دعای افتتاح ، تعلیم طلب ظهور / بهار قرآن فرصتی طلائی برای آماده شدن یاران قرآن ناطق



منتشر شد :

u313.ir/.../
نقل قول کردن
+8 #715 علی جعفری 1391-04-31 14:40
ایهود باراک:

برای دخالت نظامی در سوریه آماده می شویم
:))

آماده بشید
=))

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شب گذشته صراحتا اعلام کرد که این رژیم خود را برای حمله نظامی احتمالی به سوریه آماده می کند.
وی در توجیه سیاست جنگ افروزانه رژیم صهیونیستی مدعی شد که آمادگی برای حمله نظامی به سوریه با هدف جلوگیری از انتقال سلاح های سوری به حزب الله لبنان به ویژه سلاح های شیمیایی صورت می گیرد.

باراک افزود:

در شرایطی که به نظر می رسد بشار اسد در آستانه سقوط قرار دارد ما در حال نظارت اطلاعاتی هستیم و در این رابطه با دیگر سرویس های اطلاعاتی در ارتباط هستیم.

www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1654756


نقل قول کردن
+8 #714 علی جعفری 1391-04-31 14:25
توکیو تحریم بیمه‌ای اروپا را دور زد =D>

نخستین محموله نفت صادراتی ایران با بیمه دولت ژاپن بارگیری شد >:D

دو نفتکش ژاپنی نخستین محموله نفتی ایران را که قرار است با پوشش بیمه ای دولت ژاپن به این کشور ارسال شود، بارگیری کردند.

... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910431000780

به کوری دشمنان جمهوری اسلامی ، از تحریمها هم به لطف پروردگار و صاحب اصلی مان ، حضرت ولی عصر (عج) ، عبور خواهیم کرد. :)
نقل قول کردن
+7 #713 بچه هیاتی 1391-04-31 14:02
« طرح شورای فقهی » ؛ ایده « محمدرضا شاه » !
نوشته (حجة الاسلام شفیعی کیا)

بازتکرار طرح « شورای فقهی » توسط بازیگردان فتنه 88 و توضیحات برخی از نزدیکان ایشان در ملاک قرار دادن فتوای این شورای خیالی برای ایجاد رابطه با آمریکا گویای هدف اصلی تکرار این طرح می باشد .



با چینش اتفاقات اخیر کنار هم ، هدف اصلی طرح این نقشه آشکار می شود ، که عبارتند از:
sedayemellat.net/?p=6251
نقل قول کردن
+1 #712 ..... 1391-04-31 13:44
مام مجتبی ـ سلام الله علیه ـ فرمودند:

بر منبرها به مردم بگویید همانند «حرّ بن یزید ریاحی» توبه @};- کنند و آنگاه برای حضرت حجّت و تعجیل ظهورشان دعا @};- کنند. این دعا مانند نماز (میت) واجب کفایی نیست که با خواندن عده ای (در یک مسجد یا شهری) از عهدة بقیه ساقط شود بلکه همانند نمازهای یومیه که بر همه واجب است و هیچ‌کس نمي‌تواند آنرا ترک کند، دعا بر وجود مقدس

امام عصر(ع)، بر همه واجب است.
نقل قول کردن
+11 #711 علی جعفری 1391-04-31 13:38
خطیب نجف اشرف:

تحولات سوریه زنگ خطری برای عراق است!
:-/

خطیب جمعه نجف اشرف با زنگ خطر خواندن تحولات سوریه برای عراق خواستار پرهیز از هرگونه درگیری‌های داخلی در کشور شد و بر ضرورت همسویی تمام گروه‌های سیاسی برای سازندگی عراق تاکید کرد.

زنگ خطر برای عراق! :-?

farsnews.com/newstext.php?nn=13910431000715

این حرف خطیب منو بیاد جنایات سفیانی در سوریه و عراق و حجاز انداخت. :-B

الله اعلم
نقل قول کردن
+5 #710 ..... 1391-04-31 13:35
به نقل از منتظر:
امام مان (عج) :
« غیبت طولانی آغاز شده و ظهور نخواهد بود مگر بعد از اذن خداوند... به زودی خواهد آمد کسی که مدعی مشاهده من باشد، ولی آگاه باش کسی که مدعی مشاهده باشد، قبل از خروج سفیانی و صیحه ،دروغ‏گو خواهد بود».

علامة المجلسي ، بحار الأنوار، بيروت - لبنان،، ناشر : دار إحياء التراث العربي سال چاپ : 1403 - 1983 م ، ج 51، ص360

=============
زندگینامه حاج آقا لطیفی

در عالم رویا،مولا علی علیه السلام به مرحوم حاج آقای لطیفی فرموده بودند که به ظهور فرزندم مهدی چیزی نمانده و به اندازه ی فاصله سپیده ی کاذب تا فجر صادق از آن باقی است؛اللهم انا نرغب الیک...

www.cloob.com/profile/memoirs/one/username/raymana/memid/390761


www.cloob.com/profile/memoirs/one/username/raymana/memid/390761
نقل قول کردن
+7 #709 امیرحسین 1391-04-31 13:02
به نقل از رایحه ظهور:
هشدار پادشاه اردن نسبت به دست یابی القاعده در سوریه به سلاح های شیمیایی!



یاد حدیثی افتادم که وقتی سفیانی برخیزد گروههای دیگر( دو گروه درگیر بر سرحکومت در سوریه) را قلع و قمع می کند


--------------------------------------------------
آفــــــــــــریـــــــــن
این درسته...دقیقا همینه...
سفیانی وقتی خروج میکنه که قبلش دو گروه در سوریه بر سر حکومت درگیر هستند،بعد این ملعون در ابتدا به عنوان شخص بی طرف و میناجی گر وارد میشه و بعدش به وسیله ی اعتمادی که نسبت به خودش کسب میکنه حکومت سرویه را به دست میگیره و خروج سفیانی آغز میشه...
*مقاله سفیانی* را در اینترنت سرچ کنید و مطالعه کنید که ببینید چه دقیق این قضایا را حدود 4-5 سال پیش پیشبینی کرده!!!
که البته هر کس خدایی باشه و امام زمانی پیشبینی این وقایع واسش مثل آب خوردن خواهد شد
اللهم عجل لولیک الفرج بحق محمد و ال محمد و اهل بیت
--------------------------------------------------
نقل قول کردن
-1 #708 سعدالدین 1391-04-31 12:49
ادرسهاي داده شده مربوط به زمانيه كه نمي دونستم تقويم فصول با ماهها ثابت چيه ان تقويم قبل از تقويم هجري يهوديان يثرب براي اعراب ساختند و فقط نام ماهها عبري نبود براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تقويم عبري (گاه شماري عبري ) را در ويكيپديا بيابيد و البته اين امكان هست روايات پيامبر در مورد اخرالزمان بر اساس اين تقويم باشه _ شايد تقويم در سوره الرحمن بر اساس همين است و عذاب هاي 306 روزه كه از روز 44 سال شروع ميشه منظور اغاز سال يهوديه كه در مهر ماهه (امسال) و 44 روز بعد اوايل رمضان تقويم ثابت
نقل قول کردن
+14 #707 علی جعفری 1391-04-31 12:48
العربیه منبع معتبر و صادقی برای خبر شهادت سردار سلیمانی نیست آنهم نقل قولش از منابع اسرائیلی.
نقل قول کردن
+12 #706 عباس محمدی 1391-04-31 12:44
[quote name="YaAli"]ال عربیه: «منابع اسرائیلی از احتمال کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در انفجار روز چهارشنبه دمشق سخن گفتند.»
quote]

به جای نقل قول این دروغ ها که هدفی جز متهم کردن مداخله ایران در حوادث سوریه ندارد . بهتره با افشا دستگیری تروریست ها با ملیتهای عربستانی - اردنی - ترک - لیبیایی- وهابی - سلفیها - لبنانیها - اروپاییها - و.... بپردازید .
این اخبار به همراه مستندات انکار ناپذیر همه روزه در رسانه های مستقل بازتاب دارد .
نقل قول کردن
+1 #705 **منتظر 12** 1391-04-31 12:37
به نقل از سینا:
دوستان برای من یک سوال پیش آمده . مگه خود حضرت مهدی نگفته اگر کسی ادعا کنه که با من در ارتباط هست یا من را دیده دروغگو است . پس چرا بعضی از علمای ما در تول تاریخ یا در عصر حاضر ادعا کرده اند که یا امام زمان را دیده اند یا با او در ارتباط هستند . تو رو خدا منفی بارون نکید . فقط یک شبهه و یک سوال است . شاید هم نوع ارتباط هارو من درک نکردم . یا حدیث جعلیه . ممنون می شم کسی جواب من رو بده . با تشکر


ممکنه این ارتباطی که ازش صحبت کردن در عالم خواب و از نوع خواب های صادقه بوده
همونطوری که خیلی از افراد که عالم هم نیستن و افرادی عادی در دین و ایمان هستن خواب حضرت رو میبینن.
خب من فکر میکنم از این نظر علمای برجسته قویتر باشند.
نقل قول کردن
+3 #704 رایحه ظهور 1391-04-31 12:28
هنیه: دیدار مرسی با رهبران حماس ثمره انقلاب است



خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که دیدار رئیس جمهور منتخب مصر با رهبران جنبش حماس ثمره انقلاب مصر و بیداری اسلامی است.

farsnews.com/newstext.php?nn=13910431000170
نقل قول کردن
+6 #703 .. 1391-04-31 12:18
به نقل از 66:
این تقویم ثابتی که آقا سعدالدین همش از اون مینویسه چی هست

u313.ir/.../

u313.ir/.../

u313.ir/.../

زیاد جدی نگیرید
نقل قول کردن
+4 #702 سینا 1391-04-31 12:16
دوستان برای من یک سوال پیش آمده . مگه خود حضرت مهدی نگفته اگر کسی ادعا کنه که با من در ارتباط هست یا من را دیده دروغگو است . پس چرا بعضی از علمای ما در تول تاریخ یا در عصر حاضر ادعا کرده اند که یا امام زمان را دیده اند یا با او در ارتباط هستند . تو رو خدا منفی بارون نکید . فقط یک شبهه و یک سوال است . شاید هم نوع ارتباط هارو من درک نکردم . یا حدیث جعلیه . ممنون می شم کسی جواب من رو بده . با تشکر
نقل قول کردن
+5 #701 به دنبال بصيرت 1391-04-31 11:53
حديثي كه شما دوست عزيز نقل كرديد كاملا متين . حتما ً شما در رابطه با اينكه پيرمردها نيز ظهور را درك خواهند كرد از قول آيت ا.. بهجت كه دوست ايشان كه با حضرت در ارتباط هستند را شنيده و يا ديده ايد . در آن كليپ نيز آيت ا.. بهجت مي فرمايند : ما نگفتيم كه اين را به مردم بگوييد . شما اگر در رابطه با زندگي عارفان و افلاكيان خاكنشين مطالعه اي بفرماييد از اين دست ديدار ها با حضرت فراوان خواهيد ديد . در هر صورت بنده كه سر و پا خطا هستم و در اين رابطه نيز الله اعلم

به نقل از منتظر:
امام زمان (عج) :
« غیبت طولانی آغاز شده و ظهور نخواهد بود مگر بعد از اذن خداوند... به زودی خواهد آمد کسی که مدعی مشاهده من باشد، ولی آگاه باش کسی که مدعی مشاهده باشد، قبل از خروج سفیانی و صیحه ،دروغ‏گو خواهد بود».

علامة المجلسي ، بحار الأنوار، بيروت - لبنان،، ناشر : دار إحياء التراث العربي سال چاپ : 1403 - 1983 م ، ج 51، ص360
نقل قول کردن
+2 #700 YaAli 1391-04-31 11:49


سردار اگر واقعا" این خبر درست باشه که شهادت مبارکت باشه اگر هم که دروغ باشه که امیدوارم دروغ باشه انشاالله زنده و سلامت باشی تا ظهور مولا
نقل قول کردن
-5 #699 YaAli 1391-04-31 11:37
نقل قول کردن
-9 #698 YaAli 1391-04-31 11:36
العربیه: سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس کشته شد!/سند العربیه: «منابع اسرائیلی از احتمال کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در انفجار روز چهارشنبه دمشق سخن گفتند.»
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز در ادامه شایعه و دروغ پراکنی‌های رسانه های صهیونیستی و عربی درباره حوادث سوریه، سایت العربیه(alarabi ya) وابسته به خاندان آل سعود از احتمال کشته شدن سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در انفجارهای روز چهارشنبه دمشق خبر داد.
العربیه افزود: منابع اسرائیلی از احتمال کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در انفجار روز چهارشنبه دمشق سخن گفتند.
العربیه در ادامه به نقل از سایت صهیونیستی "آروتز شوا" نوشت: «برخی از منابع خبری گفته‌اند که قاسم سلیمانی در جلسه مسئولان امنیتی سوریه که روز چهارشنبه 18-7-2012 در دفتر سازمان امنیت ملی این کشور برگزار شده بود، حضور داشت.»
العربیه در ادامه درباره ویژگی‌های سردار سلیمانی می‌نویسد: «قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، بازوی برون مرزی سپاه پاسداران ایران به شمار می‌آید. گفته می‌شود او مدیر عملیات نیروی قدس در عراق، لبنان و همه کشورهای منطقه است. پیش از این خبرهایی از حضور او در سوریه در جریان بحران این کشور منتشر شده بود. وی طی این مدت دستکم دو بار به لبنان رفت و با حسن نصر الله دبیرکل حزب الله دیدار و گفت و گو کرد.»

این سایت در پایان یاد آور شد: «بجز اسامی رسماًٌ اعلام شده، هنوز منبع مستقلی هویت کشته شدگان را اعلام و یا تایید نکرده است. دقیقاًٌ مشخص نیست افراد حاضر در جلسه چهارشنبه چه کسانی بودند. در این روز جلسه کمیته بحران سوریه در دفتر سازمان امنیت ملی این کشور تشکیل شده بود.»

پیش‌تر رسانه های عربی و غربی بعد از انفجار روز چهار شنبه در دمشق اخبار کذبی مبنی بر انفجار بمب در محله های دیگر، زخمی شدن بشار اسد، فرار همسر بشار اسد به روسیه، اعلام پناهندگی روسیه به بشار اسد و....منتشر کردند که این اخبار یکی پس از دیگری تکذیب شد.
نقل قول کردن
0 #697 66 1391-04-31 11:23
این تقویم ثابتی که آقا سعدالدین همش از اون مینویسه چی هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (736)