رایحه ظهور

دعای افتتاح ، تعلیم طلب ظهور / بهار قرآن فرصتی طلائی برای آماده شدن یاران قرآن ناطق

ماه مهمانی خدا ، شب قدر ، ضیافت معرفت و دل ، بهترازهزارماه ، سکوت ، خلوت ، نزول ملائکه و روح بر جان و دل مومنان ، دستان تهی ما ، سرنوشت یکسال ، حوادث و حالات یک سال آینده ، تقدیر ، قضا و قدر الهی ، امضای آینده و سرنوشت ، جان مشتاق ، دل خائف امیدوار ، نظاره جمال صاحب شب قدر ، همراهی و یاری خلیفه خدا در زمین ، ایستاده در برابر بهترین محبوب و معشوق .... و زمانی برای بهترین دعا ، اما این بهترین دعا چیست ؟ این بزرگترین طلب و خواسته که برای محقق شدن آن تمامی این معارف زلال و شرایط ناب دعا باید جمع گردد ؟

» ابتدای نظرات (1340)

 

السلام علیک یا بقیة الله(عج)

با سلام و درود به همه منتظران و مبشران ظهور مهدی فاطمه(عج)

و تبریک آغاز بهار قرآن ، شهرالله الاعظم ، ماه ضیافت الهی

ان شاالله شهرالله و ضیافت الله آتی در محضر بقیه الله(عج) باشیم با ظهور مبارک آن دردانه هستی


کتاب کلیدهای بهشت -مفاتیح الجنان-رامی گشایی  . از صفحات تاریخ نیایش عبورمی کنی.  و ناگهان دریچه ای ازاندیشه ی قلب تو بازمیشود به نوری شگرف .   این کدام دعاست ؟   نور در نور ؟    این دعایی ست که تنها انسان کامل در روی زمین ،بازمانده ی خدا درزمین ، به تو آموخته است!
این دعای افتتاح است.(*)
اللهم انی افتتح الثناء بحمدک
پروردگارا . من  ستایش تو را با حمد تو آغاز می کنم.....

دعای افتتاح دعایی به عظمت پرستش خداوند .  به سادگی محبت .  به بزرگی همه تاریخ بشر و به وسعت کره زمین :  آرزوی پرستش خداوند درتمام جهان ، پایان خودپرستی ها و ستم ها  و برقراری دولت عشق در تمام کره زمین.دعایی که آغاز راه مبارزه است . مبارزه ای درحال انتظار . دعابرای گشایش کار امام زمان عج . دعایی برای پیداکردن استعداد یاری امام زمان عج تا تحقق حکومت صالحان.

دعای افتتاح به یقین یکی از روشنترین ، نورانی ترین و راهگشاترین  دعاهایی ست که می توان از سرچشمه زلال آن سیراب شد .و مگرمی شود  دعایی که امام زمان ارواحنافداه ،  آن را به نائب خاص خود  آموخته است ، سرشار از معارف الهی و آسمانی نباشد؟ دعایی که خواندن آن درشبهای پرفضیلت ماه مبارک رمضان به عاشقان و یاران امام زمان عج توصیه شده است . اما سوال این جاست که  آیا برای اهل سر ، درشب قدر گشایشی خاص از دعای افتتاح خواهد بود ؟ آیا دعای افتتاح دعای آموزش یاران  امام زمان عج است ؟این بهترین دعاچیست ؟ این بزرگترین طلب و خواسته که برای محقق شدن آن تمامی شرایط دعا باید جمع گردد ؟ چرا صیحه بشارت بخش ظهور در شب 23 ماه مبارک رمضان شنیده می شود ؟ آیا طلب ظهور و پیداکردن استحقاق یاری امام زمان عج بهترین دعای شبهای قدر است ؟

آیا صالحان و ابراری که برای خدا قیام کرده اند در این دعا گام به گام با دریافت رزق و روزی معارف الهی ، استعداد یاری انسان کامل را پیدامی کنند ؟ یاران امام زمان عج در بهترین اوقات اموزش و تعلیم معنوی و الهی چه آموزه هایی را دریافت میکنند ؟ و از سرچشمه کدام معارف نورانی بهره مند می شوند که قدرت و توانایی یاری ولی خدارا پیدامی کنند ؟

هرچند تمام زمانها و مکانها از آن خداوند است . اما خداوند ازمیان زمانها ایامی را برگزیده است چون رمضان و از میان اوقات زمانی را چون نیمه شب و سحر و ازمیان مکانها مکانهایی را چون کعبه و کربلا و از میان انسانها انسانهایی را چون امام حسین ع و حضرت مهدی ارواحنا فداه که بوسیله این امور رحمت خویش را گسترده ترسازد و بهانه ای برای بازگشت انسان گریزپا به درگاهش فراهم آید. و دعای افتتاح که ارتباط تنگاتنگی با تمامی این برگزیده های خداوند دارد . دعای افتتاح خلاصه و چکیده ای کامل و جامع از بهترین معارف و آموزه های اهل بیت ع  است.


فراز اول دعای افتتاح : حمد وثنای الهی و دریافت توشه های معنوی برای یاری امام زمان عج

نخستین فراز این دعای نورانی ،  همه حمد وثنای خداوند و شرح اشتیاق بنده به اوست .

درمناجات شعبانیه ، سلوک درونی انسان موحدبرای پیداکردن آمادگی ورود به ضیافت الهی سرعت می گیرد .سالک مجاهد در مناجات شعبانیه با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می کند و شرح حال هجران و درد فراق می گوید . ازخدا می خواهد که صدایش را بشنود و اجابتش کند .واسمع دعایی اذا دعوتک ....به سوی محبوب می گریزد ... فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَيْكَ/تمنا و خواهش می کند که محرومش نکند که اگراو کسی را از لذت روزهای آسمانی و مناجات با حضرتش محروم کند هیچ کس دیگری نمی تواند روزی رسان جانش شود .... إِلَهِي إِنْ حَرَمْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَرْزُقُنِي/وسالک تمنا می کند که حضرت دوست اجازه دهد تا اخر عمر و بعد از مرگ همچنان زیبایی نظر معشوق را بر خود ببیند ..... إِلَهِي كَيْفَ آيَسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِكَ لِي بَعْدَ مَمَاتِي/وموحد می گوید معبود من و محبوب من .بدان حتی اگر در دوزخم افكني، به دوزخيان اعلام خواهم كرد كه تو را دوست دارم. وَ إِنْ أَدْخَلْتَنِي النَّارَ أَعْلَمْتُ أَهْلَهَا أَنِّي أُحِبُّكَ/عاشق سالک درمناجات شعبانیه از حضرت دوست می خواهد که به او قلبي بخشد كه لبریزاز شوق و عشق، باشد و همین شوق و عشق به حضرت دوست  نزديكش سازد،وبه او زباني عطا كند كه صداقت و راستي‏ داشته باشد تا آنچه می گوید به درگاه حضرتش ‏بالا رود وبه او بینشی عطاکند  ، كه حقانیت آن بینش ، زمينه‏ساز قرب به حضرت دوست  گردد! إِلَهِي هَبْ لِي قَلْبا يُدْنِيهِ مِنْكَ شَوْقُهُ وَ لِسَانا يُرْفَعُ إِلَيْكَ صِدْقُهُ وَ نَظَرا يُقَرِّبُهُ مِنْكَ حَقُّهُ/موحد سالک از  غفلت قلبش او را ازاستعداد دیدار خداوند به خواب برده ان نامتنی الغفله عن استعداد للقائک ...... از کرم معشوق سخن می گوید که مدام بیدارش می کند ....فقط نبهتنی الیقین بکرم آلائک .... /و این مناجات و معاشقه آنقدر ادامه پیدامی کند تا آنکه ازمحبوب می خواهد که یک لحظه نیز از خودش جدایش کند. وجعلنی ممن یدیم ذکرک و شعله ی  طلب وصال کامل به حضرت دوست آنقدر، درجان سالک بالا می گیرد هب لی کمال الاقطاع الیک واین جذبه  وشور انقدر زیاد می شود که درفراز آخر ازمعبود و محبوب خود می خواهد که به نور شادی بخش عزت دوست ملحق شود.و به او عارف شود ....إِلَهِي وَ أَلْحِقْنِي بِنُورِ عِزِّكَ الْأَبْهَجِ فَأَكُونَ لَكَ عَارِفا و وجودش از هرآنچه که غیر اوست خالی گردد وَ عَنْ سِوَاكَ مُنْحَرِفا و خوف از جدایی ازین وصال او را به حالت مراقبت دائم ازخود برساند مِنْكَ خَائِفا مُرَاقِبا.....
روح مومن موحد درمناجات شعبانیه آرام آرام به سمت خدا عروج می کند و با تکرار لحظات انس و قرب آماده ورود به مهمانی بزرگ می شود. و انگاه رمضان از راه می رسد .

ومومن مجاهدناگهان درمی یابد که بر اثرتکرار ذکر و دعا و طلب ، برآستان محبوب بار یافته است  و به حضور او رسیده است .
پس از اولین شب ماه مبارک تا آخر آن ، ایستاده  در برابر حضرت معبود  لب به ثنا و دعامی گشایدکه :

اللهم انی افتتح الثناء بحمدک.....

حمد منحصردانستن تمامی زیبایی ها و کمالات عالم است در حضرت حق .حمد بهترین کلمه برای ستایش خداوند است. بعد از حمد الهی به بهترین کلمات ، صفات جمال و جلال الهی را برای قلب خود تکرارمی کند که خدایا می دانم که تو درموضع عفو و رحمت، بهترین مهربانان و رحم کنندگان هستی وأيْقَنْتُ أنَّك أنْتَ أرحَمُ الرّاحمين فى مَوضِعِ العَفْوِ و الرَّحْمَةِ و درموضع عقوبت و سزا دادن، سخت گیرترین کیفرکننده هستی وأشَدُّ المُعاقِبينَ فى موضع النَّكالِ و النَقِمَة وأعظم المُتَجَبِّرين فى مَوضعِ الكبرياءِ والعَظَمَة.
یاد آوری این دو صفت در آغاز دعای افتتاح به ما می آموزد که توحید و خداشناسی ودینداری ما باید براساس  این  ویژگی ها شکل بگیرد. همانگونه که قرآن کریم درباره اسوه  والگوی ما حضرت رسول خدا ص می فرماید:

محمدٌ رسولُ‏الله والذين مَعَهُ أشِدّاءُ على الكُفّار رُحَماءُ بينهم...محمد فرستاده خدا است و كسانى كه با اويند در برابر كفار و معاندان سخت‏گير و قهرآميزند و با خوديها مهربانند... يعنى مظهر جمال و جلال حقند و هرکدام ازین خصلت های الهی را درجایگاه درست خود داراهستند. (جمال؛ رحمت / جلال؛ قهر و غضب)

امروز گروهی از مومنان را می بینیم که با نگاه تک بعدی به صفات جمالی خداوند خود و دین خدا را بدون هرگونه قهرو غضب دربرابر ظالمان به تصویر می کشند و با کمترین اجرای عدالتی دربرابر ظالم، موضع گیری می کنند و مومنان راستین را خشونت طلب و تندرو معرفی می کنند ! ودرمقابل گروهی را نیز داریم که آنقدر درموضع خشم و انتقامند که اخلاق  کریمانه و مهربانی و رحمت و مدارا و چشم پوشی در میان برادران دینی خود را فراموش کرده اند و مدام با مومنان وبرادران خود  به بهانه ی انتقاد با انتقام  رفتار می کنند ! گروه دیگری نیز مهربانی و رحمتشان برای کفار و منافقان گل می کند و خشم و قهر و کینه شان برای مومنان و هم کیشان و هم وطنانشان !

پس درآغاز این دعای نورانی، مومن مجاهد، یقین خود را به هردو دسته ازین صفات الهی اعلام می کندو تصدیق می کند که هر دونیروی قهر و مهربانی برای جامعه آرمانی لازم است.
در ادامه ی دعا ازین که خداوند اجازه می دهد که محضرش دعا و سوال خود را بیان کند ازو شاکراست زیرا  تنها این رحمت الهی ست که سبب می شود بنده ای چنین ضعیف و ناچیز فرصت و جرات ایستادن در برابر محبوبی چنین قدرتمند پیداکند .
آنگاه سالک  آنچه دراین مسیر براو گذشته را یاد آوری میکند که خداوندا می دانم که چه گرفتاری ها که دراین مسیر از من رفع کردی فَكَمْ يا الهى مِنْ كُرْبَةٍ قَدفَرَّجْتَها و  چه غم ها که تو از دلم زدودی و هُمُومٍ قَدْ كَشَفْتَها چه لغزشهاکه ازسنگینی بار آن بردوش دلم کاستی و عَثْرةٍ قَدْ أقلتها و چه رحمت هایی که برمن گشودی  وَ رَحْمَةٍ قَدْ نَشَرْتَها و چه حلقه های بلایی که از جان و دلم  بازکردی وَ حَلْقَةِ بِلاءٍ قَدْ فَكَكْتَها. و این یاد آوری تمام رنج های مسیراست که از نفس خود انسان بر سراو می آید و یاد آوری شکوه و بزرگی و مهربانی حضرت حق است که او را به مهربانی اش تا بدین جا رسانده است . و او را به مهمانی عظیم توحید رسانده است . مهمانیی که درآن حمد و تسبیح تمام کائنات را می توان شنید.
پس آنگاه دوباره زبان به حمد این تنها معشوق نازنین قدرتمند می گشاید که:

الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى حِلْمِهِ بَعْدَ عِلْمِهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَفْوِهِ بَعْدَ قُدْرَتِهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى طُولِ أَنَاتِهِ فِی غَضَبِهِ وَ هُوَ قَادِرٌ عَلَى مَا یُرِیدُ

خدایا شکرت که صبوری کردی با وجود آنکه علم داشتی . خدایا شکرت که بخشیدی با وجود آنکه قدرت داشتی . خداشکرت که با وجود آنکه مستحق خشم تو بدم به من فرصت دادی درحالی که قادربودی هرآنچه می خواستی انجام دهی..... این فرازهای زیبا تمامش اتصال به خداوند است و آموزش بندگی و معرفت واخلاق  . اخلاق سیاسی و اجتماعی و فردی و توبه و حمد و شکر همه باهم دراین روزی معنوی الهی هست برای سالکی که درمحضرخداایستاده است.می آموزی وقتی خشمگین هستی صبرکنی مانند خداوند و وقتی قدرت داری برمجازات عجله نکنی . درهمین حوادث بعد از انتخابات فریبکارانی را دیدیم که با آنکه آبروی خودرا بدست خود برباد دادند اما اخلاق الهی نظام  هنوز به آنها فرصت بازگشت داده است.


اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی لَیْسَ لَهُ مُنازِ عٌ یُعادِلُهُ، وَ لا شَبیهٌ یُشاکِلُهُ، وَ لا ظَهیرٌ یُعاضِدُهُ. دراین فرازنورانی بازهم وصف سلطه و سیطره خداوند برامورهستی ست . این حمد به قلب مومن می آموزد که تمام آنچه از حوادث و جریانات هستی می گذرد همه در سیطره  قدرت و فرمان خداوند است و هیچ قدرتی تاب هماوردی با آنچه فرمان و امر اوست را ندارد. یقینا درمسیر مبارزه و مجاهده و یاری امام زمان برای تشکیل حکومت حق روزها و ایامی سخت برانسان می گذرد که تمامی درهای حوادث و شرایط را به روی خود بسته می بیند . اما انسانی که تغذیه از سرچشمه این معرفت الهی را آموخته باشد می داند که در اوج سختی کارها و امور تنها بدست خداست و کسی در برابر خداوند نمی تواند بایستد و همین معرفت ناب این منبع قدرت و استقامت یاران حق خواهد بود .

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لا مُضآدَّ لَهُ فى مُلْكِهِ وَلا مُنازِعَ لَهُ فى اَمْرِهِ

از آنجا که وجود نورانی امام حق درعالم و ولایت  او ، جزو امر خداوند است ، مجاهد مومن درک می کند که ستیزه جویی با این امر قطعی خداوند محال است  وبه این یقین می رسد که هرکس با این فرمان الهی درافتد عاقبت برافتد .

يا اَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اَطيعُوا الله و اَطيعُوا الرَّسُولَ وَ اوُلي الاْ َمْرِ مِنْكُمْ...آیه ای ست که مارا به اطاعت و تسلیم عاشقانه ، دربرابر امر ولایت فرامی خواند و دراین دعا می آموزیم که هماوردی در  امر الهی نیست . فرمانروای مطلق اوست و. هرآنکس را که او برگزیند و تسلیم قلب ما به ولایت او عین فطرت ماست و بر ما واجب  و نزاع و فرار از آن غیرممکن است که قطعا هرآنچه آن خسروکند شیرین بود .کسانیکه با امر و فرمان ولی خدا می جنگند و دربرابر فرامین الهی مقاومت می کنند و لشکرکشی می کنند و مکر می کنند و صف آرایی می کنند و برای ازبین بردن نور یک حقیقت تمام تلاشها و افکار خود را جمع می کنند باید بدانند که آنچه خداوند بخواهد همان می شود و کسی دربرابر امر خداوند توانایی ایستادن ندارد.

قَهَرَ بِعِزَّتِهِ الْأعِزّاءَ، وَ تَواضَعَ لِعَظَمَتِهِ الْعُظَماءُ فَبَلَغَ بِقُدْرَتِهِ ما یَشاءُ.
چه بسیار سلاطین و پادشاهان و بزرگانی که نزد مردم انقدر بزرگند که حتی لحظه ای گمان نابودی شان نمی رفت . فراموش نکرده ایم دورانی را که شاه چنان عظمتی در دلها داشت که حتی اندیشیدن به شکست او محال بود .اما چه شد . مقهور عزت خداشد . با روح خدا درافتاد و نابود شد .امروز امپراطوران قدرت و ثروت جهانی درآمریکا و اسرائیل هنوز در ذهن بعضی از مردم و حتی مومنا همان قدر شکست ناپذیرمی نمایند .چرا ؟ چون سلطه خداوند را نمی بینند و نور توحید در قلبشان ضعیف شده . چطورممکن است کسی عظمت خداوند را دریابد و گمان کند دربرابر او کسی می تواند سربلندکند ؟

وَ یَرْفَعُ الْمُسْتَضْعَفینَ، وَ یَضَعُ الْمُتَکَبِّرینَ

سپاس خدایی را که مستضعفین را بلند و مستکبران را خوار و ذلیل گردانید

چه کسی گمان می کرد که روزی برسد که انسانهای پاک و درستکاری که توده های مردم تنها به قدرت ایمان درونی خود بتوانند بر مستکبران و زورگویان غلبه کنند ؟ 50 سال پیش دیدن این ایام که حکومتی در ایران تشکیل شود که بدست خود مردم اداره شوند و نه شاهی مانده باشد و نه مستشار آمریکایی باور پذیرنبود . اما شد و خداوند هر انچه بخواهد انجام می دهد. اماترسی که امروز ازجانب قدرتی مثل اوباما یا اسرائیل در دل بعضی ها هست همه ناشی از ضعف توحید و معرفت نسبت به عظمت خداوند است .دل مومن  متذکراین حقیقت روشن است که این قانون الهی ست که  چه عزتمندانی را که از راهی بجز خدا پرستی برای خود اعتباری کسب کرده اند، به خاک مذلت می نشاند وانسانهای باتقوا را با دست خالی به قدرت خود بلند می گرداند و این کار نمایشی از قدرت عظیم الهی ست که دربرابرچشمان ما .که آنچه خود بخواهد به انجام می رساند.فَبَلَغَ بِقُدْرَتِهِ ما یَشاءُ.

حمد و ستایش خداوند ادامه می یابد با صفاتی که هریک دریای بیکرانی ازمعانی و معارف را درخود دارد. با این جملات زیبا که:

اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی یُؤْمِنُ الْخائِفینَ، وَ یُنْجِی الصّادِقینَ، وَ یَرْفَعُ الْمُسْتَضْعَفینَ، وَ یَضَعُ الْمُتَکَبِّرینَ، وَ یُهْلِکُ مُلوکاً وَ یَسْتَخْلِفُ آخَرینَ، خداوندی که مایه امنیت خائفین است . می دانیم که امام عصر ارواحنا فداه درعصر غیبت خائفند .المرتقب الخائف .هراسان و درانتظار. جزو صفاتی ست که در دعای بعداز زیارت آل یس برای امام زمان گفته می شود . اما چرا خائف ؟ آیت الله بهجت می فرمایند : "به خاطرگناه ماست که سالهاامام زمان عج دربیابانها دربه در و خائف است ." ارتباط گناه ما با خائف بودن امام زمان چیست ؟ هرقدربشرگناهکارتراست دربرابرحق بیشتر می ایستد و بیشتر انکارش می کند و شمشیر به روی حق می کشد .اگر جامعه ایمانی نتواند خوبان و بزرگان خود را قدربداند و مدام با بهانه جویی دربرابرحق ظاهرشود ، خوبان ناچارند پنهان شوند . اداره امور را درخفا وپنهانی دنبال کنند . و منتظر باشند تا جامعه از نظرعقلی و فکری به این بلوغ برسد که خوبان خود را بشناسد.اما  در تحمل این سختی ها این خداوند است که پناهگاه و مامن برای مومن هراسان است .این اوست که راستان و صادقان را نجات می دهد ازمکر و کید و خیانت فریبکاران و حسودان و این خداوند است که مستضعفان را بلند می کند و به اوج می رساند و حکومت زمین را به آنها خواهد سپرد و این اوست که مستکبران را به خاک مذلت می نشاند و این اوست که پادشاهان و سلاطین را مغرور و بی خیر را هلاک می کند و دنیارا به بقیه مردمان می سپارد .  این فرازها نقشه راهنما و مدد است برای مومنانی که هدف زندگی خود را جهاد در راه خدا و تشکیل حکومت صالحان قرار داده اند . و تمام این فرازهای حمد و ثنا قلب مومن مجاهد را به روی این حقیقت بازمی کند که بداند هرچه هست اوست و مومن سالک با این ادراک تمام سختی های این راه با عظمت برایش آسان می شود.بدون شک شروع حرکت و جهاد در راه خدا جز با اتصال محکم و کامل معرفتی با خداوند ممکن نیست. دعای افتتاح قلب مومن مجاهد را به روی این حقیقت می گشاید که این خداوند است که نجات می دهد راست گویان را . بلند می گرداند خاک نشینان را. به زیرمی کشد مستکبران را و عظمت های پوشالی پادشاهان غرور و توانایی را هلاک می کند و گروهی دیگر را برای امتحان در زمین مستقرمی کند و هر آنچه هست اوست .

وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ قاصِمِ الْجَبّارینَ، مُبیرِ الظّالِمینَ، مُدْرِکِ الْهارِبینَ، نَکالِّ الظّالِمینَ، صَریخِ الْمُسْتَصْرِخینَ، مَوْضِعِ حاجاتِ الطّالِبینَ، مُعْتَمَدِ الْمُؤْمِنینَ.

سپاس تورا ای خداوندی که جباران و گردنکشان را به خاک مذلت می نشانی و ظالمان را به نابودی می کشانی و .فراریان را درآغوش مهربانی ات می گیری و مایه سرشکستگی ظالمان می شوی . به فریاد دل فریادخواهان می رسی و حاجت طلب کنندگان همه نزدتوست و تویی که مورد اعتماد مومنانی و بس.

زیبایی تمام فرازهای دعای افتتاح که مثل موج بردل مومن صفا و جلا می دهد و سر و علن اورا به خداوند سبحان می پیوندد دراین است که صفات رحمانی جمال و جلال درکنار هم ذکر می شود و مومن درآینه هر دوی این صفات تفسیرحوادث یکساله ی گذشته جهان را درمی یابد و درآینه این دوصفت حوادث جهان راتماشامی کند.

ازسال گذشته تا امسال خداوند چقدر متکبران ظالم که دربرابرچشمان ما به خاک افتادند . درهمین فتنه ی سال گذشته چه گردنکشان مغروری که با جام زهر به پیش امده بودند تا نورالهی انقلاب راخاموش کنند خداوندا تو بدستان قدرتمند تقدیرت همه را برخاک مذلت کشاندی . چه کسی گمان می کرد که چنین شود ؟

یکباردیگرمرور کنیم . شارون شیطان  قساوت و جنایت را که سال گذشته مرد و مایه عبرت شد. درایران چه مکاران فریبکاری پرده از رخسار فتنه گرشان کناررفت و همه بی ابروی شان را دیدند . بعد از آنهم جام زهر دادن و کاسه نخوت و غرور سرکشیدن...پس ای خداوند بزرگ سپاس و ستایش مخصوص توست که کارجهان هستی را به زیباترین شیوه مدیریت می کنی و به داد مردمان مستضعف می رسی دست مرابگیرکه من هم در راه نورانی محبت تو اهل جهاد و تلاش و کوشش شوم و همراه با ولی تو و یاران تو در راه اجرای امر تو گام بردارم.

اما درنهایت بادعا ، جان انسان آماده می شود بزرگترین دعایی که می تواند تصورش را بکند از خدابخواهد و آن را طلب کند ."  ای خداوندی که زیاد عطاکردن جز جود و کرم برتو نمی افزاید ولاتزیده کثره العطاء الا جوداو کرما"   این جمله بیشترین گشایش را برای خواستن و طلب کردن بزرگترین خواسته ها در انسان بوجود می آورد .بنابراین درفراز دیگر دعا بزرگترین دعاها و درخواست های ممکن در مومن شکل می گیرد . نکته زیبادر هنگام بیان بزرگترین دعا این است که این طلب و درخواست و خواهش بسیار بزرگ ،  درحالتی ازانس و قرب محض درخواست می شود.حالت انس و همنشینی با محبوب  حالتی ست که تنها درمهمانی خداوند و درمحضر اوامکان پذیراست .. و اسئلک مستانسا لا خائفا و وجلا. یعنی طلب بزرگترین دعاها در حالت بالاترین درجه انس و قرب به محبوب ازلی و معاشقه و مناجات و دعایی برترازین حالت نیست.

فراز دوم دعا: صلوات بر رسول خدا و اهل بیت طاهرین او با اوصاف ویژه.

اما لازمه پذیرش دعا صلوات بر رسول خدا(ص) ست . اگر برقافله سالار عشق سلام نفرستیم چگونه می توانیم ادعای همراهی با این جریان عظیم نورانی را داشته باشیم ؟ پس برای آنکه شرایط دعا کامل شود دعا در بهترین ایام و لیالی در بهترین حالات انسانی یعنی انس با خداوند و با بهترین نوع درود و سلام و ثنا و همراهی یعنی صلوات بر رسول خدا (ص) و اهل بیت او آغاز می شود . در اقوال اهل معرفت آمده است که هر دعایی هنگام بالا رفتن تا عرش الهی مورد دستبرد شیاطین قرارمی گیرد بجز صلوات  . خداوند  رسیدن دعای صلوات را تاعرش تضمین کرده است .منافق موفق به صوات نمی شود و صلوت ازبین برنده ی نفاق درونی ست .اما زیبااینکه در دعای افتتاح صلواتی که بر رسول خدا می فرستیم مانند هدیه ای بسیار فاخر و زیبا ست که کاملترین نوع صلوات است .یعنی برترین درود و بهترین و زیباترین و كاملترین و پاكیزه ترین و پررشدترین و خوشترین و پاكترین و بلندترین و بیشترین درود ! همه این درودی که می فرستیم از نوع برترین درودی است که بربندگان و پیمبران و رسولان و برگزیدگان و گرامیان خدا فرستاده شده .یعنی کاملترین شیوه صلوات برای دعای اصلی بکارگرفته می شود.مثل دوبالهای محکم و قوی که برای پرواز لازم است. آمادگی درونی سالک و صلوات بر رسول خدا (ص) بالهای اجابت دعای مومن است.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ وَ رَسُولِکَ وَ أَمِینِکَ وَ صَفِیِّکَ وَ حَبِیبِکَ وَ خِیَرَتِکَ [خَلِیلِکَ‏] مِنْ خَلْقِکَ وَ حَافِظِ سِرِّکَ وَ مُبَلِّغِ رِسَالاتِکَ أَفْضَلَ وَ أَحْسَنَ وَ أَجْمَلَ وَ أَکْمَلَ وَ أَزْکَى وَ أَنْمَى وَ أَطْیَبَ وَ أَطْهَرَ وَ أَسْنَى وَ أَکْثَرَ [أَکْبَرَ] مَا صَلَّیْتَ وَ بَارَکْتَ وَ تَرَحَّمْتَ وَ تَحَنَّنْتَ وَ سَلَّمْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ عِبَادِکَ [خَلْقِکَ‏] وَ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ وَ صِفْوَتِکَ وَ أَهْلِ الْکَرَامَةِ عَلَیْکَ مِنْ خَلْقِکَ

خدایا درود فرست بر محمد بنده ات و پیامبرت و امین بر وحیت و پسندیده ات و حبیبت و برگزیده ات از میان خلق و نگهدار رازت و رساننده پیامهایت برترین درود و بهترین و زیباترین و كاملترین و پاكیزه ترین و پررشدترین و خوشترین و پاكترین و بلندترین و بیشترین درودى كه فرستادى و بركتى كه دادى و ترحمى كه كردى و عطوفتى كه ورزیدى و تحیتى كه فرستادى بر هر یكى از بندگانت و پیمبرانت و رسولانت و برگزیدگانت و گرامیان تو از میان خلقت .

بعد از صلوات بر رسول خدا نوبت به صلوات برتمامی ائمه و انوارتابناک الهی ست که نور هدایتند در آسمان قلوب مومنان و بوسیله آنهاست که مومن توفیق وصال دوست یافته است . درود و سلام بر ائمه ، خود راهگشای طلب است . تمامی ائمه هدا در راه استقرار بندگی خدا در زمین به شهادت رسیده اند . زندگی شان در عبودیت و جهاد و شهادت گذشته است . وقتی برآنها درود می فرستیم تصدیق می کنیم که راه سعادت و رستگاری را در پیروی عملی ازین بزرگواران یافته ایم . در بندگی خداوند . در جهاد در راه خدا . در ناسازگاری با ظالم . در هجرت . در مبارزه با جهل و نادانی و گناهکاری بشر . امروز مدعیان دینداری را می بینیم که که به ظاهر نام ائمه را بر زبان دارند اما در عمل با دشمنان راه ائمه یکی شده اند و ظالمان و شیاطین جهانی را تایید می کنند . در مواضع قلبی و عملی شان حتی یک قدم جهادی در نفی شیطان بزرگ آمریکا وجود ندارد بلکه زندگی شان سراسرتایید ظالم است. اما نام ائمه لق لقه زبانشان است. وقتی بر این اولیاء الهی درود می فرستیم تصدیق می کنیم که زندگی بدون جهاد در راه خدا و بدون تلاش اجتماعی و سیاسی برای احقاق حق و اعتلای نام خدامعنا ندارد و تایید می کنیم که ما در شیعه بودن خود از امامانی الگو می گیریم که اگر کوچکترین رنج جامعه ایمانی بر آنها گران می آمده است و دربرابرش بی تفاوت نبوده اند. چطورممکن است کسی نام شیعه را باخود به یدک بکشد اما رنج کودکان فلسطینی و عراقی و افغانستانی و پاکستانی هیچ حرکتی و جهادی قلبا و عملا در او بوجود نیاورد ؟

اما بعد از طی تمامی این مقامات و مقدمات ، نوبت به آموزش بهترین دعاهامی رسد .

اما سوال این است که این بهترین خواسته و طلب یک عاشق سالک که در بهترین اوقات و ایام به محضرحق باریافته است چیست ؟

این کدام دعای مهم و کلیدی ست که  بعد از دو ماه سفر روحانی با بهترین شرایط انس و قرب  ازخدا طلب می کند ؟

این چه خواسته ای ست که برای استجابت آن نیاز به اندوخته معنوی عظیم ماه های الهی شعبان و رمضان است؟

این کدام طلب است که برای وصول به آن صلواتی چنین جامع و کامل باید پیش قراول  استجابت دعا باشد؟


فراز سوم: طلب ظهور

این بزرگترین طلب و خواسته که برای محقق شدن آن تمامی این شرایط دعا باید جمع گردد چیست ؟ آیا صیحه بشارت بخش ظهور که در شب 23 ماه مبارک رمضان شنیده می شود استجابت این دعاست ؟ آیا طلب ظهور و پیداکردن استحقاق یاری امام زمان عج بهترین دعای شبهای قدر است ؟

آنچه دردعای افتتاح به زیبایی به تصویرکشیده می شود این است که محبت الهی و این همه انس و قرب با او ثمره و نتیجه اش درخواست و خواهش برای برقراری دولت کریمه در تمام زمین است.مانند کسی که به حسن و زیبایی پادشاهی راه برده است و دیگر تنها دعایش این است که تمام اهل زمین به این کمال روحانی برسند که به حضور خداوند سبحان بار یابند .

من که ره بردم به گنج حسن بی پایان دوست . بعد ازین صد چون گدای مثل خود قارون کنم

وقتی تمامی درجات انس و قرب میان بنده و خالق طی شد زمان بازگشت به زمین و مدد دادن به اهل زمین است تا آنها نیز ازین راه نورانی بهره مند شوند و آنچه از نعمت و رحمت و لذت و انس و قرب در این هوای ملکوتی بهره انسان سالک شده برای تمام اهل زمین طلب شود .و چه طلبی برترازین که ولی خدا که خود مظهر مهربانی ولطف و صفات الهی جمال و جلال اوست یاری شود ؟کاملترین و بهترین دعا ، دعای برای کاملترین وبهترین انسان است .چرا ؟ زیرا بوسیله این دعا انسان حرکت برای یاری او را آغازمی کند .

و چه طلبی برترازین که ولی خدا که مظهر جمال و جلال او در زمین است، یاری شود ؟

پس دست به دعا برمی دارد که و سلام و صلوات و سلامتی و مدد و یاری ولی خدا را طلب می کند.

اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى وَلِیِّ أَمْرِکَ الْقَائِمِ الْمُؤَمَّلِ وَ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ وَ حُفَّهُ [وَ احْفُفْهُ‏] بِمَلائِکَتِکَ الْمُقَرَّبِینَ وَ أَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ

الهی برسرپرست دستورت، آن امام قائم، كه مایه امید است وآن عدل ودادى كه همه چشم براهش هستند درود فرست و او را به فرشتگان مقرب درگاهت حلقه وار نگاهش دار و به روح القدس یاریش كن اى پروردگار جهانیان خدایا (وسائل آمدنش را) آماده كن...

انسان سالک دراین دعا آرام آرام برای یاری جریان حق آماده می شود و آنچه او را آماده می کند محبت به ولی خدا و ولی اوست.و آنچه که از اسباب معرفت در جهاد و شهادت و کاربرای خدا و یاری ولی خدا لازم است همگی دراین دعا مانند ارزاق معنوی گوارا در اختیار سالک راه خدا قرارمی گیرد و قدم به قدم با این روزیهای معنوی تجهیز و آماده می شود تا بتواند ولی خدا را یاری کند .

دعابرای فرج و گشایش امر آن یارنازنین بهترین دعای انسان است.پس بعد از طی همه مقدمات دست به دعابرمی داریم که خدایا

اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ الدَّاعِیَ إِلَى کِتَابِکَ وَ الْقَائِمَ بِدِینِکَ اسْتَخْلِفْهُ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفْتَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِ مَکِّنْ لَهُ دِینَهُ الَّذِی ارْتَضَیْتَهُ لَهُ أَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أَمْنا یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئا

خدایا زمینه های ظهورش را فراهم کن تا او بتواند به دین تو دعوت کند و برای اجرای دین تو قیام نماید و او را در زمین جایگزین کن همانگونه که پیش از او را جایگزین کردی و خلافت و پیشوایی بخشیدی . الهی آن دینی که برای او پسندیده است در زمین برقرارکن و خوف او را مبدل به امنیت کن که تو را بپرستد، به یگانگی و یکتایی و بدون شریک.

این فراز از دعا غریبانه ترین قسمت دعاست . چرا باید امام زمان ما ارواحنا له الفداه در خوف  باشد ؟ آیا این جهل ماست که اجازه  ظهور به او نمی دهد ؟ آیا این گناه ماست که سبب غربت امام زمان ما می شود ؟ تا زمانی که ظهور صورت نگیرد بدین معناست که قلب ها از یاری امام زمان عاجزند. برای یاری امام اول باید قلب ها از انکار او  دست بردارند. هر چقدر معرفت ها بالا برود و مومنان با محبت الهی و قرآن آشنا شوند و عشق الهی در درونشان ریشه دار شود وفهم دینی خود را کمال ببخشند این غربت بیشتر کاسته می شود . ظهور اجتماعی زمانی خواهد بود که مومنان بسیاری در این مسیر اموزش داده شده در  دعای افتتاح به کمال و رشد برای یاری امام زمان رسیده باشند .پس در فراز بعدی از صمیم قلب دعا می کنیم که خداوند ولی خود را عزت و نصرت و فتح و برتری ببخشد.

اللَّهُمَّ أَعِزَّهُ وَ أَعْزِزْ بِهِ وَ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ وَ انْصُرْهُ نَصْرا عَزِیزا وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحا یَسِیرا وَ اجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانا نَصِیرا

این فراز زیبا نقشه راه جامعی دیگر برای یاری امام زمان ارواحنا فداه است .ما از خداوند برای امام طلب عزت می کنیم و می دانیم که به عزت اوست که ما عزیزمی شویم . یعنی رسیدن جامعه ایمانی به عزت تنها و تنها از طریق ولی خدا و اولیاء الهی مقدور است و بس. عزت نه نزد امریکا و ابر نکبت هاست و نه نزد کسی غیر از خداست . وباز درادامه نصر و پیروزی عزتمندانه را در یاری ولی خدا می یابیم  وقتی می گوییم او را یاری کن و مارا به واسطه ی او یاری کن تمام وجود خود را حول محور امام زمان ارواحنا فداه می یابیم و خود را وقف وجود او می کنیم . و بعد ازین دو مرحله از خداوند طلب فتح و گشایش می کنیم . گشایشی آسان و این نشان می دهد بجز از طریق جمع شدن حول محور محبت و یاری امام زمان عج راهی برای فتح و گشایش نیست و در فراز اخر از خداوند می خواهیم که از جانب خود سلطانی یاریگر برای امام زمان عج قرار دهد و میدانیم که سلطان در احادیث به علم اشاره دارد . پس درمی یابیم که فراگیری علم و تسلط بر علوم این مادی و معنوی را راهی روشن برای یاری امام زمان عج است.

اللَّهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دِینَکَ وَ سُنَّةَ نَبِیِّکَ حَتَّى لا یَسْتَخْفِیَ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ

دراین فراز دوباره ازخداوند می خواهیم آن دین روشن الهی را که از ترس مردمان مخفی شده است آشکارکند . یعنی غربتی که به واسطه جهالت مردمان در اظهار حکم دین الهی بوجود آمده است بر طرف شود .با این فراز در دعای افتتاح سومین بار است از خوف امام زمان و یاران حق در اجرای احکام الهی سخن به میان آمده است و این خود نشان دهنده اوج غربت یاران حق است و علت این غربت نیز مشغول بودن مردمان به دنیاست و دوربودن مردم از معارف الهی .پس مومن برای رفع این غربت از امام زمان خود می آموزد قلب و جان خود را وقف محبت الهی کند و با عمل صالح و جهاد در راه خدا در رفع این غربت بکوشد .مومن مجاهد قدم به قدم با تطهیر درونی و تلاش اجتماعی به مرحله ای می رسد که مستعد یاری امام زمان می شود . و به جریان صالح حق می پیوندند . در طول تاریخ دو جریان حق و باطل همواره به آموزش یاران خود مشغول بوده اند . امروز شیاطین فریبکار امریکایی و اسرائیلی در حال آموزش نبرد آخرین خود هستند یاران امام زمان عج نیز در شبهای ماه مبارک رمضان برای یاری امام زمان مستعد و لایق می شوند .

در احادیث آمده است که صیحه آسمانی ظهور در شب 23 ماه مبارک رمضان شنیده می شود .شب قدر شب تحولات بزرگ است .شب اندازه گیری و تقدیرو تحول . آیا  این بدان معنانیست که مومنی که تمام مسیر را پیموده است و  از نفس خود  ، تا ولی خدا راه را طی کرده است ، و همه آموزه های معارف ناب توحیدی را دیده است ،در بهترین ایام که همان شب قدر سوم است ناگهان رستاخیزی در درونش ایجاد می شود و ظهور و تجلی کامل ولی خدا را در عالم درون خود در می یابد ؟ و چنان برانگیخته می شود و تحول درونی دراو ایجادمی شود که برای یاری ولی خدا قیام می کند و از زندگی مادی خود بیرون می آید و حیات طیبه و جهاد بزرگ خود را در یاری ولی خدا آغاز می کند ؟


اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ

زیباترین و کاملترین دعای شخصی پنهان شده در دعای افتتاح رسیدن به این مرحله است که انسان به تشکیل دولت کریمه امام زمان در جهان مشتاق شود . رغبت به تشکیل حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه یکی از بهترین حالات درونی آموزش داده شده در این دعاست. یعنی انسان مومن بعد از دریافت همه این معارف الهی ناگهان در می یابد که چقدرمشتاق ظهور است و چقدر قلب و روحش برای دیدن ایام حکومت امام زمان مشتاق . پس دست به دعابرمی دارد که خدایا من مشتاق تشکیل دولت کریمه هستم و همین دعا یعنی قرارگرفتن در صف یاران امام زمان عج و در گروه کسانی که زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی امام زمان هستند. حکومتی که ویژگی اش این است که اهل نفاق و فریب در آن ذلیل اند و اهل طاعت الهی و بندگی خدا در آن عزیز هستند . امروز افشاگری از اهل نفاق زمینه ظهور است و عزتمندی مومنان حقیقی نشانه روشن دیگری ازنزدیک شدن به ظهور است.به خدا می گوییم خدایا کاری کن که جریان نفاق رسوا تر شود و زیبایی عدالت و خوبی و پاکی برملاتر .


هرچقدر جامعه ایمانی به سمت دوران ظهور امام زمان پیش می رود این ویژگی های ذکر شده در دعا بیشتر در آن متجلی می شود . یعنی اقبال مردم به منافقان کم می شود . فریبکاران فرصت کمتری می یابند . ظالمان نزد افکارعمومی رسوا تر می شود . و شرایط برای تجلی خوبی و پاکی امام زمان عج  و یاران حق فراهم تر می شود .

امروز وقتی می بینیم روز به روز درکشورهای جهان طلب مردم برای دریافت حقیقت بیشتر می شود و نقشه های فریبکاران برملا تر می گردد ، همین نشانه روشنی ست بر اینکه به لحظه های درخشان ظهور نزدیک تر می شویم .درعالم درون نیز هرچقدر نفاق  و ایمان برای ماروشن تر و واضح تر باشد به روشنایی ظهور نزدیک شده ایم .مومن به نور الهی نگاه می کند و می تواند با روشنایی بصیرت خود جریان نفاق را بشناسدو آن ذلیل گرداند و جریان ایمان را تشخیص دهد و آن را یاری کند و همین نشانه ی  مومن برای متجلی شدن  ظهور در درون اوست.

اللَّهُمَّ مَا عَرَّفْتَنَا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْنَاهُ وَ مَا قَصُرْنَا عَنْهُ فَبَلِّغْنَاهُ اللَّهُمَّ الْمُمْ بِهِ شَعَثَنَا وَ اشْعَبْ بِهِ صَدْعَنَا وَ ارْتُقْ بِهِ فَتْقَنَا وَ کَثِّرْ بِهِ قِلَّتَنَا وَ أَعْزِزْ [أَعِزَّ] بِهِ ذِلَّتَنَا وَ أَغْنِ بِهِ عَائِلَنَا وَ اقْضِ بِهِ عَنْ مُغْرَمِنَا [مَغْرَمِنَا] وَ اجْبُرْ بِهِ فَقْرَنَا وَ سُدَّ بِهِ خَلَّتَنَا وَ یَسِّرْ بِهِ عُسْرَنَا وَ بَیِّضْ بِهِ وُجُوهَنَا وَ فُکَّ بِهِ أَسْرَنَا وَ أَنْجِحْ بِهِ طَلِبَتَنَا وَ أَنْجِزْ بِهِ مَوَاعِیدَنَا وَ اسْتَجِبْ بِهِ دَعْوَتَنَا وَ أَعْطِنَا بِهِ سُؤْلَنَا وَ بَلِّغْنَا بِهِ مِنَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ آمَالَنَا وَ أَعْطِنَا بِهِ فَوْقَ رَغْبَتِنَا یَا خَیْرَ الْمَسْئُولِینَ وَ أَوْسَعَ الْمُعْطِینَ اشْفِ بِهِ صُدُورَنَا وَ أَذْهِبْ بِهِ غَیْظَ قُلُوبِنَا وَ اهْدِنَا بِهِ لِمَا اخْتُلِفَ فِیهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِکَ إِنَّکَ تَهْدِی مَنْ تَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ وَ انْصُرْنَا بِهِ عَلَى عَدُوِّکَ وَ عَدُوِّنَا إِلَهَ الْحَقِّ [الْخَلْقِ‏] آمِینَ

وقتی به لحظات پایانی دعا نزدیک می شویم گویا این صیحه آسمانی در ما شنیده شده و ظهور  در ما اتفاق افتاده ، پس ازخداوند قدرت می خواهیم که این حق را که دریافتیم بتوانیم تحمل کنیم . چه بسیارکسانی که حقانیت دعوت امام زمان عج و نشانه های روشن ظهور را در عالم درون و بیرون درمی یابند اما قدرت باور و تحمل این حقیقت را ندارند .پس از خدامی خواهیم هرچه می دانیم بتوانیم تحمل کنیم و هرچه نمی دانیم به ما بیاموزد و برساند . بعد باتمام وجود طلب می کنیم که خدایا بوسیله آن یارنازنین ، این پراکندگی های مارا بر طرف کن . این تفرقه هایی که از ندیدن نور و زیبایی انسان کامل بوجود آمده را برطرف کن .... پراكندگیمان را برطرف كن و گسیختگیمان را دور كن و پریشانى ما را به او پیوست كن و كمى ما را به او زیاد كن.وخوارى ما را به او عزت بخش و ندارى ما را به او توانگرى بخش . بدهى ما را بوسیله اش بپرداز و فقر ما را بدو جبران كن.و شكاف و تفرقه ما را به او برطرف كن و سختى ما را به او آسان كن و چهره هاى ما را به او سفید گردان و گرفتاران ما را به او آزاد كن و خواسته هاى ما را به او روا كن و وعده هاى ما را به او تحقق بخش و دعاى ما را به او مستجاب كن وخواهشهاى ما رابوسیله او عطا كن و بوسیله او ما را به آرزوهاى دنیا و آخرت برسان و بوسیله او بیش از آنچه ما خواهانیم به ما بده ....

حقیقتا چقدر این فرازها زیباست . ما دراین کلاس آموزشی با ذکر صفات امام زمان ارواحنا فداه ، و یاد این معنا که هرچه از خیر خوبی و برکت و روشنایی به اهل زمین می رسد به واسطه وجود اوست ، او را واسطه رسیدن تمام خیرات و برکات براهل زمین می دانیم و آماده فداکردن خود در راه این محبوب آسمانی می شویم و تمام توانایی و قدرت خود را به نظر کردن به جمال این یار دلارام معطوف می کنیم تا بتوانیم یاریگر او باشیم در مسیراین جهاد بزرگ . مسیری که قهر و رحمت را باهم همزمان و توامان دارد. قهر و غضب  برای کافران و ظالمان و منکران و رحمت و مهربانی برای مومنان و در راه ماندگان . که اهل زمین همه در راه مانده اند و انسان کامل دستگیر ارشاد و هدایت و راه یابی آنها تا آستانه درک معرفت و عبودیت پروردگار .إِنَّکَ تَهْدِی مَنْ تَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ

اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا [إِمَامِنَا] وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ [آلِ مُحَمَّدٍ] وَ أَعِنَّا عَلَى ذَلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَکْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَةٍ مِنْکَ تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِیَةٍ مِنْکَ تُلْبِسُنَاهَا بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ

وقتی به فراز اخر دعامی رسیم این آموزش بزرگ را دریافت می کنیم که شکایت داشتن از غیبت امام زمان دردی ست که آنقدر مقدس و زیباست که به این راحتی روحی دچار آن نمی شود . یعنی تمام مراحل حرکت توحیدی طی شده . بر رسول خدا و ائمه سلام فرستاده شده  . کلاس معارف الهی و درک حقایق توحیدی و قدرت الهی طی شده . برای یاری امام زمان اعلام آمادگی شده . جمال نورانی او مشاهده شده و.... آنگاه  روح مومن مجاهد به این حقیقت می رسد که چقدر از دوری ولی خدا در رنج است.

این رنج مقدس و الهی بزرگترین دستاورد کمال روح بشری ست. اینکه انسان متوجه می شود چقدر نیازمند ولی خداست و چقدر در نبودن او خسران بزرگی را تحمل می کند . و جهان در نبود او چقدر رنج می کشد .و اینکه چقدر یاران حق کم هستند و چقدر فتنه های زمانه سنگین است. این ها همه دستاورد رشد و فهمی ست که درکلاس آموزه های دعای دفتتاح و مخصوص یاران حضرت اوست .

اما این درد بزرگ مقدس که درد همه انبیاء و اولیاء الهی ست بزرگترین آموزش دعای افتتاح است .این طلب بزرگ ، زیباترین نماد انسانیت و کمال روح است . کدام طلب ؟ طلب تشکیل حکومت ولی خدا در زمین و طلب استعداد برای یاری حق و زیبایی و طلب استقرار حاکمیت عبودیت و عدالت در زمین ، این طلب بزرگی ست که مخصوص روح های بزرگ است . روحی که دردش این طلب باشد زیباترین پله های معارف الهی را طی کرده است و چنین روحی مستحق یاری  و سرداری امام زمان ارواحنافداه خواهد بود .

و آخرین و زیباترین فراز دعا این استکه تمامی ارواح پاکی که تا این مرحله از رشد و کمال رسیده اند و درد یاری امام زمان عج در جانشان نشسته است ،  آماده اند برای یاری او .... پس همه باهم ازخدا مدد می خواهند برای فتخ و ظفر نهایی.

این فراز پایانی آنقدر زیباست که خود بیانگر اوج تعالی روح مومنان و یاران امام عصر ارواحنا فداه است .

الهی ای که دربهترین ایام مارا به مهمانی خودت آورده ای و و ما را در حالت انس و در بهترین لحظات استجابت دعاقرارداده ای . اینک همه باهم ازتو می خواهیم که همراه با ولی خود ،  ما را  در این اوضاع به گشایشی فورى از طرف خودت یاری کنی ...... و  رنج وناراحتى این راه و این جهاد بزرگ را از مابرطرف سازی   و  با عزت وقدرتت نصرت و پیروزی به ماعطاکنی و آن سلطه و قدرت برحق خودت را ظاهر سازی تا رحمتت مارا  فراگیرد و عافیت -دین و دنیا و آخرت- از طرف تو ما را بپوشاند.... به رحمتت اى مهربانترین مهربانان

بهترین دعای شبهای قدر یافتن لیاقت و استعداد و قدرت برای یاری امام عصر ارواحنا فداه است.

ازهمه عزیزان  دراین شبهای پرفضیلت قدر التماس دعا داریم و همه باهم ازخداوند سبحان سلامت و عافیت و فرج حضرت صاحب الزمان ارواحنافداه راطلب می کنیم و اینکه در تقدیر امسال ، مارا از بهترین یاران و فدائیان حضرتش قراردهد.

فایل صوتی دعای افتتاح :http://snd.tebyan.net/1389/05/efttetah-%20samavat72340.mp3

..........

طرح تلاوت نور

و لزوم همت عزیزان برای انتشار گسترده در فضای مجازی و غیرمجازی

رمضان بهار قرآن است و این بهار زیبا بهترین فرصت است برای دعای فرج و طلب ظهور منجی عالم بشریت ، بهترین فرصت برای شکوفایی جانهای منتظران ، فرصتی طلائی برای آماده شدن یاران قرآن ناطق ، لذا طرح قرائت قرآن کریم که به نیت تعجیل در فرج و سلامتی آقا امام زمان(عج) و پیروزی هرچه سریعتر بیداری اسلامی در طی سالهای گذشته انجام می گرفت ، امسال نیز با مشارکت همه عزیزان منتظر و مبشر برگزار می گردد .

در این طرح هریک از عزیزان در طول هریک از روزهای ماه مبارک رمضان یک جزء با نیت مذکور قرائت می نماید تا ان شاالله تا پایان ماه مبارک هریک از عزیزان بتواند یک ختم کامل قرآن کریم برای فرج مولا هدیه نماید.

 

ان شاالله با همت عزیزان و تبلیغ گسترده این طرح در فضای مجازی در وبلاگهای و سایتها ، چت روم ها ، کلوب و .... و شرکت گسترده منتظران ظهور در این طرح گامی در جهت تعجیل در فرج برداریم.

لازم به ذکر است که طرح تلاوت قرآن کریم توسط گروه مبشران ظهور در طول سال نیز برقرار است :

http://u313.ir/index.php?option=com_rsform&Itemid=96

............

پ . ن : مقاله فوق که در آستانه رمضان دو سال قبل توسط یکی از عزیزان تالیف شده بود ، بمناسبت آغاز ماه مبارک بازنشر گردید.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1340 منتظر 1392-05-06 18:34
هیچ نابینا جفا در حق خود، چون ما نکرد
در میان خانه، صاحبخانه را گم کرده ایم!
اللهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
0 #1339 bidar 1391-09-12 20:06
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼

yaghzan.ir
- سنگ تمام رئیس جمهور برای یک نفر
- مصاحبه اختصاصی «حسین قدیانی» با «دیگو آرماندو مارادونا»
- می گویند کشورهای اسلامی، عقب افتاده و فقیر و دارای بالاترین آمار جرم و جنایت اند!
- پیرو دستور اخیر رهبری به مجلس، برخی شبهه می‌کنند.
- و ...
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼
نقل قول کردن
0 #1338 عبد خدا 1391-05-19 12:35
سلام دوستان عزیز و منتظران ظهور

سایت رایحه ظهور با مطلب جدیدی با عنوان« عدالتخواهی جهانی مقدمه ظهور / دانلود فیلم مستند فریاد عدالت »

بروز است.


در بخشی از این مطلب آمده است:
بارزترین این حرکتها می توان از حرکت طلبه سیرجانی نام برد ، این حرکت خودجوش که در ابتدا از شهر کوچک سیرجان آغاز شد به مرور جای خود را در میان نیروهای مذهبی در سراسر کشور باز کرد و به نمادی از مبارزه و قیام بر علیه بی عدالتی و مفاسد اداری - اقتصادی تبدیل گردید. البته برادر عزیز حجت الاسلام جهانشاهی که پرچم این حرکت را بر دوش دارند ، انگیزه اصلی خود را اجرای فرامین نائب امام زمان(عج) در باب مقابله با مفاسد اقتصادی ذکر می کنند و این قدم را در راستای زمینه سازی برای ظهور در حد توان بیان می نمایند

در ادامه مطلب دو مطلب از سایت قیام یاران ولایت در سایت رایحه ظهور قرار گرفت:
1- نگاهی حقوقی به راه پیمایی عدالتخواهانه حجت الاسلام جهانشاهی
2-دانلود فیلم مستند فریاد عدالت


مطالعه این مطلب و دانلود فیلم در سایت رایحه ظهور:
u313.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=978:1391-05-16-09-53-18&catid=93:chatrooz
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
یا زهرا
نقل قول کردن
0 #1337 منتظر6 1391-05-15 13:27
ای آنکه تویی ز سوز جانم آگاه
به درگهت آورده ام از غصه پناه
رسم است که تفحه ای بر دوست دهند
این تحفه ماست کوله باری ز گناه
التماس دعا در لحظه های قشنگ خداییتان
نقل قول کردن
0 #1336 علی 1391-05-15 02:06
به نقل از میلانی:
در جلسه انتخاباتی یکی از کاندیداها مطرح شد:
پیش بینی یک کاندیدا از حمله آمریکا به سوریه در هفته آینده!

در جلسه انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم که روز گذشته در قم برگزار گزار گردید این کاندیدا با بیان تحلیلی از اوضاع سوریه احتمال حمله آمریکا به این کشور را در یک هفته آینده بسیار قوی عنوان می کند. وی که معتقد است که آمریکا نیروهای خود را برای این درگیری آماده نموده است تاریخ تقریبی حمله احتمالی آمریکا به سوریه را نیز اعلام می دارد.

598.ir/.../...



بابا این محسن رضایی چرت و پرت زیاد میگه . اصلا کی اینو راه داده قم ؟
آمریکا اگر میخواست به سوریه حمله کنه همون موقع که شورشیا رسیده بودن دمشق تا بیخ گوش بشار اسد و بعدشم با بمب گذاری 3تا از سران روکشتن حمله میکرد نه الان که براوضاع مسلط شده . این مردک چندسالی از سیاست دور بوده پرت و پلا زیاد میگه . حالا اگه لاریجانی یا متکی این حرفو میزدن جای تامل داشت . متاسفم براش که خودشو مترسک هاشمی کرده .
نقل قول کردن
0 #1335 خادم 1391-05-13 18:53
با سلام به همه عزيزان

به وبلاگ ما هم سري بزنيد:

☼☼☼ عـصــر ظـهــور ☼☼☼

albeyatolellah.blogfa.com

یا مهدی (عج)
نقل قول کردن
+2 #1334 پارسا 1391-05-09 18:17
منابع غیررسمی کشته‌شدن رئیس جدید استخبارات سعودی در انفجار ۵ مرداد (26 جولای) را تأیید کردند.

بندربن‌سلطان در انفجار اخیر کشته شده است؟!!!


سايت ولترنت تاکید کرد: مرگ شاهزاده بندر بن سلطان ضربه‌ای قوی به سیستم فعالیت محرمانه کل غرب در جهان اسلام است و برای سوریه فقط یک هفته طول کشید تا این عملیات انتقام‌جویانه حیرت‌انگیز را اجرا کند.

در حالی که پایگاه خبری «الفجر پرس» در تاریخ اول مردادماه از وقوع یک انفجار در ساختمان اطلاعات عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد که معاون رئیس سرویس اطلاعات عربستان در آن کشته شده است.

هرچند در این خصوص دیگر خبری منتشر نشد اما مقامات سعودی این خبر را نه تایید کردند نه تکذیب.

روز گذشته (29 جولای) پایگاه خبری تحلیلی ولترنت در گزارشی اعلام کرد که منابع غیررسمی مرگ بندر بن سلطان را تایید کرده‌اند اما اشاره‌ای به هویت این منابع نکرد.

ولترنت نوشت: بر خلاف اینکه مقامات سعودی هنوز اعلام نکرده‌اند، شبکه ولترنت از طریق منابع غیررسمی از مرگ بندر بن سلطان بن عبدالعزیز اطمینان حاصل کرد.

ولترنت افزود: شاهزاده بندر در تاریخ سه‌شنبه 24 جولای (3 مرداد) رئیس استخبارات سعودی شد. این ترفیع منصب، اینگونه تفسیر شد که وی پاداش اقدامش در برنامه‌ریزی برای حمله دمشق [انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه] در تاریخ چهارشنبه 18 جولای (28 تیرماه) را دریافت کرد. حمله‌ای که استخبارات سعودی با حمایت لجستیک سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) انجام داد و مقر امنیت ملی سوریه را در خلال جلسه اتاق بحران منفجر کرد و آصف شوکت [رئیس دستگاه اطلاعات سوریه] داود راجحه و حسن تورکمانی بلافاصله کشته شدند و سرلشگر هشام الاختیار بعد از آن به دلیل جراحات وارد شده کشته شد.

بنا بر این گزارش، این عملیات «آتشفشان دمشق» نامیده شد که اشاره‌ای بود به مزدورانی که اساسا از اردن برای حمله به پایتخت سوریه وارد [دمشق] شده بودند.

ولترنت افزود: [این اتفاق رخ داد] تا شاهزاده بندر بن سلطان هدف بمبی در تاریخ 26 ژوئن [8 روز پس از انفجار دمشق] قرار بگیرد سپس به دلیل جراحات وارد شده بمیرد.
نقل قول کردن
+3 #1333 پارسا 1391-05-09 18:12
ایران این رؤیای ترکیه را متوقف کرد

در خصوص تعرض احتمالی به سوریه

ترکیه هشدار شدیدی از جانب ایران دریافت کرد


یک دیپلمات عرب اعلام کرد که آنکارا در ساعات اخیر هشدارشدیداللحنی از تهران دریافت کرده است و ایران مقامات ترکیه را درباره هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه بشدت بر حذر داشته است.

این مقام عربی اعلام کرد که این هشدار در واکنش به تهدیدهای اخیر رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه علیه سوریه مطرح شد که ادعا کرد کشورش می‌تواند برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر جدایی‌طلب کردها (پ.ک.ک) حتی وارد خاک سوریه شود.

این دیپلمات همچنین اعلام کرد که آنکار آماده است که با توافق آمریکا با بهره‌برداری از مسئله کُـردها و به بهانه آن وارد مداخله نظامی محدود در شمال سوریه شود اما ایران این رؤیای ترکیه را متوقف کرد و به آنکارا ابلاغ کرد که هرگونه تعرض به خاک سوریه پاسخ دردناکی به دنبال دارد و حتی ممکن است ایران توافق دفاعی مشترک خود با سوریه را فعال کند.

این دیپلمات عرب تاکید کرد که ترکیه اخیرا با آمریکا برای دخالت نظامی محدود در شمال سوریه و مشخصا در استان حلب [ که اکنون ارتش سوریه در حال پاکسازی آن از تروریست‌هاست] به توافق رسیده بود تا این استان را منطقه حائل برای پشتیبانی از گروه‌های مسلح تروریستی قرار بدهند و با همکاری قطر و عربستان سلاح بیشتری به افراد مسلح برسانند و حتی پناه‌جویان سوری در مرز ترکیه را به داخل این استان سوق بدهند تا ترکیه از دست این جمعیت خلاص شود زیرا پناه‌جویان سوری در مرز ترکیه که آنکارا آنان را گرد هم جمع کرد تا از آن در سازمان ملل علیه سوریه بهره‌برداری کند، اکنون به باری بر دوش ترکیه تبدیل شده است زیرا هیچ قطعنامه‌ای به بهانه این پناه‌جویان علیه سوریه صادر نشد.
نقل قول کردن
+2 #1332 حشمت - 12 - 15 1391-05-09 17:49
سلام دوستان

دوستانی که نظر می ذارن و دوستانی که نظر نمی ذارن ! کسانی که مناظره و بحث سیاسی می کنن و کسانی که فقط نظاره می کنن ! حضرت پیامی برای شما دارن :
" هَل مِن ناصِرٍ ینصرنی ؟! "








دوستان هرطور می تونین این رو به دست برنامه برسونین مخصوصا به کارشناسان برنامه ( حاج آقا رفیعی ، حاج آقا عالی ، حاج آقا فرحزاد ، حاج آقا حسینی قمی) . حاج آقا فرحزاد 10 شب اول حرم حضرت معصومه (س) حدود 1 ساعت بعد از افطار سخنرانی دارن.

لطفا فایل فشرده شده رو از لینک زیر دانلود کنین و روی یه CD رایت کنین و یه پرینت هم از سه صفحه بالا بگیرین و به همراه CD به هرکسی که دسترسی پیدا کردین تحویل بدین.

uploadfa.net/uploads/13436533801.rar
نقل قول کردن
+5 #1331 hamiddd26 1391-05-09 16:34
به نقل از hamiddd26:


خدا را شكر از قرائن پيداست كه افرادي با چنين تحليل هاي نادرستي در بدنه و سطوح بالاي نظام و ارتش سوريه نيستند و الا همان اول مملكت را در اثر ترس و نااميدي ناشي از حضور چسياني خشن و قدرت مند كه 100درصد محكوم به پيروزي در سوريه است تحويل شيطان ميدادند

اين معارضين فعلي كه قدرت ززهي يا حداقل حمايت هوايي ندارند مثل ليبي بنابراين در مقابل توپخانه و ادوات سنگين ارتش شانس بسيار ضعيفي دارند

در صورت حمله گسترده خارجي هم خود سوريه همانطور كه حزب اله اسرائيل و امريكا را شكست داد قطعا سوريه تنهايي از پسشون بر مياد به وپژه كه سلاح بسيار خطر ناك شيميايي و ميكروبي در اختيار دارد تازه اينها با فرض سكوت ايران چين و روسيه است كه قطعا ساكت و بيكار نخواهند نشست


اينو يادم رفت بگم كه يكي ار مهمترين بهانه هاي امريكا براي حمله به عراق ادعاي داشتن سلاح هاي شيميايي بود
مطمئن باشيد اكه يك درصد احتمال وجود اين سلاح ها در عراق و احتمال تواناي عراق در استفاده از اين سلاح حطرناك برضد امريكا يا اعراب خليج فارس وجود داشت هرگز به عراق حمله نميكردند چون كاملا مطمئن بودند كه

صدام سالها قبل از ترس تحريم و فشار ها و تبعات سنگين حفظ آنها و براي گرفتن بهانه حمله به عراق تمام سلاح هاي شيميايي اش را نابود كرد و به اذعان ريس بازرسان سازمان ملل قبل از حمله به عزاق هيچ سلاح شيميايي و كشتار جمعي در آن كشور وجود نداشت كه اكر داشت هرگز به او حمله نميكردند ولي فشار هاي شديد اقتصادي و تهديد به قطع برنامه نفت در برابر غذا كه منجر به قحطي و شورش و نابودي نظام از درون ميشد مجبور به چشم پوشي از سلاح هاي شيميايي اش شد
نقل قول کردن
+6 #1330 میلانی 1391-05-09 16:23
به نقل از سید:
سلام بر بهار روزگاران

هر گونه تحلیلی بدون رویکرد روایی به حوادث جاری منطقه ای ازجمله سوریه ابتر و مضحک خواهد بود

به دلایل زیاد امریکا مستقیما وارد جنگ با سوریه نخواهد شد و نظر ایشان بسیار بچه گانه است

کیا می خواهند ریس جمهور ما بشوند

سرنگونی بشار به عهده معارضین سوری به رهبری مخفیانه سفیانی فعلا و اشکار در اینده ای نزدیک گذاشته شده است

یا منصور امت

فعلا این معارضین مغلوب ارتش سوریه شدند...
نقل قول کردن
+6 #1329 hamiddd26 1391-05-09 16:01
به نقل از سید:
سلام بر بهار روزگاران

هر گونه تحلیلی بدون رویکرد روایی به حوادث جاری منطقه ای ازجمله سوریه ابتر و مضحک خواهد بود

به دلایل زیاد امریکا مستقیما وارد جنگ با سوریه نخواهد شد و نظر ایشان بسیار بچه گانه است

کیا می خواهند ریس جمهور ما بشوند

سرنگونی بشار به عهده معارضین سوری به رهبری مخفیانه سفیانی فعلا و اشکار در اینده ای نزدیک گذاشته شده است

یا منصور امت

به كوري چشم امريكا _تركيه _ عربستان_قطر_اسر ائيل و ديگر مستكبرين عالم كه تحليل ها شون و اخبارشون حاكي از سقوط سوريه است و پروژه هاي هاليوودي ميلياردي دردست اجرا دارند كه شكست و سر نگوني اسد را القا كنند اما سوريه ارتشي بسيار قوي دارد قطعا از چندين برابر قوي تر از حزب الله

تأسف از سادگي برخي دوستان است كه تحليل مستكبرين را به صورت رايگان دامن ميزنند

و برخي ديگر كه در دلشان اميد به نابودي و شكست سوريه دارند همانطور كه دشمنان امام زمان اين آرزو را دارند @-)

سوريه از كشورهاي مهم و اثر گذار منطقه است و ان شاء الله در خدمت امام زمان خواهد ماند [-O

خدا را شكر از قرائن پيداست كه افرادي با چنين تحليل هاي نادرستي در بدنه و سطوح بالاي نظام و ارتش سوريه نيستند و الا همان اول مملكت را در اثر ترس و نااميدي ناشي از حضور چسياني خشن و قدرت مند كه 100درصد محكوم به پيروزي در سوريه است تحويل شيطان ميدادند

اين معارضين فعلي كه قدرت ززهي يا حداقل حمايت هوايي ندارند مثل ليبي بنابراين در مقابل توپخانه و ادوات سنگين ارتش شانس بسيار ضعيفي دارند

در صورت حمله گسترده خارجي هم خود سوريه همانطور كه حزب اله اسرائيل و امريكا را شكست داد قطعا سوريه تنهايي از پسشون بر مياد به وپژه كه سلاح بسيار خطر ناك شيميايي و ميكروبي در اختيار دارد تازه اينها با فرض سكوت ايران چين و روسيه است كه قطعا ساكت و بيكار نخواهند نشست
نقل قول کردن
+3 #1328 بچه هیاتی 1391-05-09 15:52
قبل از ظهور امام زمان(عج) هنگامه امتحان،
و بعد از ظهور هنگامه آرامش

امام خامنه ای:

شما جوانان عزيز كه در آغاز زندگى و تلاش خود هستيد، بايد سعى كنيد تا زمينه را براى آن‌چنان دورانى آماده كنيد؛ دورانى كه در آن، ظلم و ستم به هيچ شكلى وجود ندارد؛ دورانى كه در آن، انديشه و عقول بشر، از هميشه فعالتر و خلاقتر و آفريننده‌تر است؛ دورانى كه ملتها با يكديگر نمى‌جنگند؛ دستهاى جنگ‌افروز عالم - همانهايى كه جنگهاى منطقه‌يى و جهانى را در گذشته به راه انداختند و مى‌اندازند - ديگر نمى‌توانند جنگى به راه بيندازند؛ در مقياس عالم، صلح و امنيتِ كامل هست؛ بايد براى آن دوران تلاش كرد.
قبل از دوران مهدى موعود، آسايش و راحت‌طلبى و عافيت نيست.
در روايات، «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ»(1) است؛ بشدت امتحان مى‌شويد؛ فشار داده مى‌شويد.
امتحان در كجا و چه زمانى است؟ آن وقتى كه ميدان مجاهدتى هست. قبل از ظهور مهدى موعود، در ميدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاك امتحان مى‌شوند؛ در كوره‌هاى آزمايش وارد مى‌شوند و سربلند بيرون مى‌آيند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافد اه) روزبه‌روز نزديكتر مى‌شود؛
اين، آن اميد بزرگ است؛
نقل قول کردن
+3 #1327 بچه هیاتی 1391-05-09 15:24
در عربستان فقط پادشاه بلد نیست بخواند


به گزارش صدای ملت نقل از فارس، "عبدالله بن عبدالعزیز" ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند "عبدالعزیز آل سعود" بنیانگذار عربستان جدید است.

ملک عبدالله از سال 1975 معاون دوم نخست وزیر بوده ‌است پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌گیرد. وی از سال 1982 میلادی ولیعهد عربستان شد. البته عبدالله از سال 1995 و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت. وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار می‌باشد.

اشتباهات عبدالله در خواندن قرآن و همچنین اشتباهات مکرر وی در خواندن متن‌ها در سخنرانی‌های مهم، به یکی از دردسرهای وی تبدیل شده است.
sedayemellat.net/2/6666562-در-عربستان-فقط…لد-نیست-بخواند
نقل قول کردن
+2 #1326 سید 1391-05-09 15:18
به نقل از میلانی:
در جلسه انتخاباتی یکی از کاندیداها مطرح شد:
پیش بینی یک کاندیدا از حمله آمریکا به سوریه در هفته آینده!

در جلسه انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم که روز گذشته در قم برگزار گزار گردید این کاندیدا با بیان تحلیلی از اوضاع سوریه احتمال حمله آمریکا به این کشور را در یک هفته آینده بسیار قوی عنوان می کند. وی که معتقد است که آمریکا نیروهای خود را برای این درگیری آماده نموده است تاریخ تقریبی حمله احتمالی آمریکا به سوریه را نیز اعلام می دارد.

598.ir/.../...


سلام بر بهار روزگاران

هر گونه تحلیلی بدون رویکرد روایی به حوادث جاری منطقه ای ازجمله سوریه ابتر و مضحک خواهد بود

به دلایل زیاد امریکا مستقیما وارد جنگ با سوریه نخواهد شد و نظر ایشان بسیار بچه گانه است

کیا می خواهند ریس جمهور ما بشوند

سرنگونی بشار به عهده معارضین سوری به رهبری مخفیانه سفیانی فعلا و اشکار در اینده ای نزدیک گذاشته شده است

یا منصور امت
نقل قول کردن
+8 #1325 بچه هیاتی 1391-05-09 14:50
مراجع قضایی پاسخگو باشند/احمد شریعت در زندان فائزه هاشمی در خیابان!!!



sedayemellat.net/.../...
نقل قول کردن
+7 #1324 بچه هیاتی 1391-05-09 13:55
امام خامنه ای(س):
وقتی ندا می آید: «حی علی الصلوه» این خیلی وقاحت می خواهد که خدا شما را به نماز بخواند و شما چشم در چشم دیگران بدوزید و توجهی نکنید. این لوث کردن ارزش نماز است که هم به کار لطمه می زند و هم عوارض وضعی دارد
نقل قول کردن
-5 #1323 علی وقات 1391-05-09 12:36
پایان دوره 188 روزه زلزله و تحت تاثیر سیاره نیبیرو پنجم مهر برابر 26 سپتامبر و نهم رجب تقویم ثابت است
نقل قول کردن
-6 #1322 علی وقات 1391-05-09 12:34
Feb. 27 2010 @ 06:34:14 UTC 8.8 magnitude
Location – 35.909 S – 72.733 W
65 miles NNE of Conception, Chile; Conception = Beginning
188 Days Later
2- Second Earthquake-Chri st Church Sept 03, 2010
Sept. 03 2010 @16:35:46 UTC 7.0 magnitude.
188 days 10 hours 1 minute 32 seconds since earthquake 1
Location – 43.530 S – 172.120 E
30 miles W of Christ Church, New Zealand
188 Days Later
3- Third Earthquake-Send ai, Japan March 11, 2011
March 11 2011 @ 05:46:24 UTC 9.0 magnitude.
188 days 13 hours 10 min. 38 seconds since earthquake 2
Location – 38.297 N – 142.372 E
80 miles east of Sendai, Japan Sendai means “Holiday or Jubilee”.
188 days later
4- Fourth Earthquake-Ndoi , Fiji Sept. 15 2011
Sept. 15 2011 @ 19:31:02 UTC 7.3 magnitude
188 days 13 hours 45 min. 38 seconds since earthquake 3
Location – 21.559 S – 179.369
74 miles SSW of Ndoi, Fiji.
Ndoi has an alternate name.
Doi-Konaoe, the actual name means “To Know”.
Four earthquakes. Each 188 days apart!

The next day an earthquake was supposed to happen was March 22 but no big earthquakes happened on that day. There was a big 7.4 in Mexico on March 20th though and if the 188 day cycle kept up it could happen again on Sept 26-24. Not that I put much stock into this but I wanted to keep an eye on it.
نقل قول کردن
+5 #1321 میثم 1391-05-09 12:26
دوستان یک سوال :
آیا مرز بین کردستان عراق و ترکیه می تونه محل جنگ قرقیسیا باشه؟
مساله صادرات نفت از طرف کردستان عراق به ترکیه که موجب تنش بین دولت مرکزی عراق و کردستان عراق شده و همچنین احتمال حضور نظامی ترکیه در منطقه کرد نشین سوریه جالب توجهه
نقل قول کردن
+2 #1320 میلانی 1391-05-09 12:11
به نقل از علی وقات:
حدثنا عبد الله بن مروان عن أرطاة عن تبيع عن كعب قال

تكون ناحية الفرات في ناحية الشام أو بعدها بقليل مجتمع عظيم فيقتتلون على الأموال فيقتل من كل تسعة سبعة وذاك بعد الهدة والواهية في شهر رمضان وبعد افتراق ثلاث رايات يطلب كل واحد منهم الملك لنفسه فيهم رجل اسمه عبد الله

Ka'b said: "There will be around the Euphrates, near AshSham ( Syria or Damascus) or a little after it, a great assembly (of armies). They will fight each other over wealth, and seven out of every nine will be killed. And that will be after the Al-Hadda (powerful, hammering sound) and the Al-Wahiya (catastrophe) in the month of Ramadan, and after the split resulting in three banners (battalions or armies), each (head of a battalion or army) will seek the kingship (reign) for himself, among them is a man whose name is 'Abdullah." (Nuaim ibn Hammad's Kitab Al-Fitan)



حدثنا عثمان بن كثير عن محمد بن مهاجر قال حدثني جنيد بن ميمون عن ضرار بن عمرو
عن أبي هريرة قال تدوم الفتنة الرابعة إثنا عشر عاما تنجلي حين تنجلي وقد أحسرت الفرات عن جبل من ذهب فيقتل عليه من كل تسعة سبعة (اغاز فتنه دوازده ساله قمری از اتفاق 11 سبتامبر

Abu Huraira said: "The fourth Fitna (strife) remains for 12 years, then it clears . Once it clears, the Euphrates will recede revealing a mountain of gold. Seven out of every nine (people fighting for it) will be killed." (Nuaim ibn Hammad's Kitab Al-Fitan)

کذب الوقاتون و هلک المستعجلون
نقل قول کردن
+3 #1319 میلانی 1391-05-09 11:49
یادداشت/ احتمالاتي پیرامون دورنماي تحولات سوريه؛
بررسی تحولات سوريه از منظر حادثه ظهور و آخرالزمان

با توجه به ادبیات روایی اسلامی مي­توان گفت که پس از جريان تاريخي «بنی اسرائیل»، که به تشکيل رژيم صهيونيستي در خاورميانه دست زده و بسیاری از مسیحیان را هم با خود همراه کرده، جريان تاريخی «بنی اميه» نيز مي­ کوشد تا از انزوا خارج شود و با تشکيل مجدد حکومت در سوریه، آب رفته را به جوی برگرداند و با همکاری صهيونيسم، جلوی تحولات و جريان­ های منتهی به ظهور را بگيرد. طبيعتاً مقابله اين جريان های منفی، با جريان تاريخي «بنی هاشم» و مکتب اهل بيت(ع) و تشيع است که به خصوص در شرایط کنونی در ايران اسلامي، مرکزيت دارد و از اينجا مديريت مي­ شود.
598.ir/.../...
نقل قول کردن
-6 #1318 علی وقات 1391-05-09 11:43
حدثنا عبد الله بن مروان عن أرطاة عن تبيع عن كعب قال

تكون ناحية الفرات في ناحية الشام أو بعدها بقليل مجتمع عظيم فيقتتلون على الأموال فيقتل من كل تسعة سبعة وذاك بعد الهدة والواهية في شهر رمضان وبعد افتراق ثلاث رايات يطلب كل واحد منهم الملك لنفسه فيهم رجل اسمه عبد الله

Ka'b said: "There will be around the Euphrates, near AshSham ( Syria or Damascus) or a little after it, a great assembly (of armies). They will fight each other over wealth, and seven out of every nine will be killed. And that will be after the Al-Hadda (powerful, hammering sound) and the Al-Wahiya (catastrophe) in the month of Ramadan, and after the split resulting in three banners (battalions or armies), each (head of a battalion or army) will seek the kingship (reign) for himself, among them is a man whose name is 'Abdullah." (Nuaim ibn Hammad's Kitab Al-Fitan)



حدثنا عثمان بن كثير عن محمد بن مهاجر قال حدثني جنيد بن ميمون عن ضرار بن عمرو
عن أبي هريرة قال تدوم الفتنة الرابعة إثنا عشر عاما تنجلي حين تنجلي وقد أحسرت الفرات عن جبل من ذهب فيقتل عليه من كل تسعة سبعة (اغاز فتنه دوازده ساله قمری از اتفاق 11 سبتامبر

Abu Huraira said: "The fourth Fitna (strife) remains for 12 years, then it clears . Once it clears, the Euphrates will recede revealing a mountain of gold. Seven out of every nine (people fighting for it) will be killed." (Nuaim ibn Hammad's Kitab Al-Fitan)
نقل قول کردن
+8 #1317 قاسم 1391-05-09 11:40
سلام
خداييش چه آدمهاي جاهلي هستيد شماها
به نقل از خادم الرضا:
دعوت احمدی نژاد از پادشاه عربستان و شاه بحرین برای حضور در اجلاس

www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1660562


ننگ بر اين رسوايي.....
نقل قول کردن
+4 #1316 میلانی 1391-05-09 11:39
در جلسه انتخاباتی یکی از کاندیداها مطرح شد:
پیش بینی یک کاندیدا از حمله آمریکا به سوریه در هفته آینده!

در جلسه انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم که روز گذشته در قم برگزار گزار گردید این کاندیدا با بیان تحلیلی از اوضاع سوریه احتمال حمله آمریکا به این کشور را در یک هفته آینده بسیار قوی عنوان می کند. وی که معتقد است که آمریکا نیروهای خود را برای این درگیری آماده نموده است تاریخ تقریبی حمله احتمالی آمریکا به سوریه را نیز اعلام می دارد.

598.ir/.../...
نقل قول کردن
0 #1315 میلانی 1391-05-09 11:19
اختصاصی فارس/
دیوان عدالت اداری انتصاب ‌مرتضوی به مدیرعاملی تأمین اجتماعی را باطل کرد


خبرگزاری فارس: دیوان عدالت اداری ‌انتصاب سعید مرتضوی به مدیر‌عاملی سازمان تامین اجتماعی را باطل کرد.

محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مصوبه هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی در خصوص انتصاب سعید مرتضوی به مدیر‌عاملی سازمان تامین اجتماعی در هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد.

وی افزود: بر اساس این رای هیئت عمومی دیوان عدالت که قطعی هم هست و قابلیت برگشت ندارد، سعید مرتضوی هیچ سمتی در سازمان تامین اجتماعی ندارد.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910509000320
نقل قول کردن
-4 #1314 میلانی 1391-05-09 11:12
به نقل از ا.و.ک:
این که می گی احمدی نژاد از ان مواضع دور شده . ریشه در کفر دارد . اگر خواستی برات اثبات می کنم.

آنوقت به ما می گویید تکفیری...
تا دیروز انتقاد از دولت بد بود، امروز کفر شده است.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً.
نقل قول کردن
+7 #1313 عاشق امام 1391-05-09 11:08

دلم شکسته از این لحظه ها که بیمار است
و بغض و هق هق و ناله. کسی گرفتار است
کسی به جرم فقط یک امید، می میرد
سری که رفته به سجده لیاقتش دار است
دگر به آتش نمرودها گلستان نیست
چه ابتلای عظیمی دوباره در کار است؟
دوباره قصه ی تلخ هجوم بی دینان
دوباره غربت مومن . و باز تکرار است
گریز می زند این روضه ها به عاشورا
و مثل اینکه همیشه غریب. آن یار است
بیا که اشک بریزیم و ندبه سر بدهیم
برای کرب و بلایی که در میانمار است
و ما هنوز برای ظهور می جنگیم
اگر که نور نیاید نگاهمان تار است
zz:
*-msz
-:as
نقل قول کردن
+4 #1312 سعاح 1391-05-09 10:28
به نقل از محمد:
من هم موافقم. اضافه کنيد صحبت هاي دکتر رو (مضمون) که 4-5 سال آينده سالهاي حساسي است و... ونيز صحبت هاي آقا رو که هميشه تاکيد بر برنامه ريزي و دورانديشي دارند. (نه مواضع فوري)

دوستان یهو غافلگیر نشید!
نقل قول کردن
+3 #1311 habib 1391-05-09 10:27
ببخشید ایت الله بهجت رو این الله بهجت نوشتم کیبردم قاطی کرده
نقل قول کردن
0 #1310 محمد 1391-05-09 10:23
من هم موافقم. اضافه کنيد صحبت هاي دکتر رو (مضمون) که 4-5 سال آينده سالهاي حساسي است و... ونيز صحبت هاي آقا رو که هميشه تاکيد بر برنامه ريزي و دورانديشي دارند. (نه مواضع فوري)

به نقل از حسنی:
تاعبدالله بمیره وجانشینانش چندی حکومت کنندهرچندکم وتاشرایط یمن مهیاشودوتامردم غرب که درآغازفروپاشی اقتصادی هستند به وضع بدتری برسند ومنتظر منجی شوندوتاشعرشاه نعمت الله ولی درمور دعمراین انقلاب که چهل ساله همه روکنارهم بگذاریم من فکر میکنم چهارپنج سالی طول میکشداگربه وقاتی متهمم نکنیداین نظرمن است وامامان هم روایات رابرای همین آوردن که ماشرایط رابفهمیم وخطانکنیم.انشاءالله

به نقل از حسنی:
تاعبدالله بمیره وجانشینانش چندی حکومت کنندهرچندکم وتاشرایط یمن مهیاشودوتامردم غرب که درآغازفروپاشی اقتصادی هستند به وضع بدتری برسند ومنتظر منجی شوندوتاشعرشاه نعمت الله ولی درمور دعمراین انقلاب که چهل ساله همه روکنارهم بگذاریم من فکر میکنم چهارپنج سالی طول میکشداگربه وقاتی متهمم نکنیداین نظرمن است وامامان هم روایات رابرای همین آوردن که ماشرایط رابفهمیم وخطانکنیم.انشاءالله
نقل قول کردن
+5 #1309 رایحه ظهور. 1391-05-09 10:22
آواره شدن 500 هزار مسلمان ميانمار در مرز بنگلادش



رهبر مسلمانان ميانمار با متهم ساختن دولت به حمايت از كشتارها از فرار 500 هزار مسلمان به بنگلادش خبر داد.
به گزارش ايسنا محمد يونس، رهبر مسلمانان منطقه آركان در ميانمار گفت: ظلم هايي كه قبايل بودايي عليه مسلمانان مرتكب مي شوند با حمايت دولت ميانمار صورت مي گيرد.
وي كه در جشنواره جهان اسلام در اسلامبول سخن مي گفت همچنين سكوت سران كشورهاي غربي و عربي نسبت به كشتار و نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كرد.
وي همچنين بر لزوم اعزام ناظران بين المللي به منطقه براي انجام تحقيقات در خصوص تعداد كشته شدگان و مسلمانان مفقودالاثر تاكيد كرد و گفت: با وجود اين كه كشور بنگلادش مرزهاي خود را بسته است ولي تاكنون 500 هزار مسلمان آواره ميانماري به اين كشور گريخته اند.
در ادامه اعلام همبستگي با مسلمانان مظلوم ميانمار، مردم شهر دياربكر تركيه نيز دست به تظاهرات زدند.
معترضان با محكوم كردن سكوت مجامع بين المللي در قبال كشتار مسلمانان در ميانمار، سياستهاي دوگانه غرب در قبال اين فاجعه را به عنوان نوعي مشاركت در جنايات دانستند.
دولت تونس نيز از نمايندگان دائم كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي خواست تا مسئله نسل كشي مسلمانان ميانمار در دستور كار نشست بعدي اين سازمان قرار گيرد كه قرار است دو هفته آينده در جده برگزار شود.براساس اين گزارش، وزيرخارجه تونس از «اكمل الدين احسان اوغلو»، دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي خواست اوضاع ميانمار را مورد بررسي قرار دهد؛ اين درخواست تونس با تاييد كشورهاي عربي و اسلامي از جمله مصر، مغرب، ايران و سودان روبه رو شد.

kayhannews.ir/910509/16.htm#other1605
نقل قول کردن
+10 #1308 habib 1391-05-09 10:20
به نقل از حسنی:
تاعبدالله بمیره وجانشینانش چندی حکومت کنندهرچندکم وتاشرایط یمن مهیاشودوتامردم غرب که درآغازفروپاشی اقتصادی هستند به وضع بدتری برسند ومنتظر منجی شوندوتاشعرشاه نعمت الله ولی درمور دعمراین انقلاب که چهل ساله همه روکنارهم بگذاریم من فکر میکنم چهارپنج سالی طول میکشداگربه وقاتی متهمم نکنیداین نظرمن است وامامان هم روایات رابرای همین آوردن که ماشرایط رابفهمیم وخطانکنیم.انشاءالله

به قول این الله بحجت برای خدا کاری نداره اسباب ظهورو یه شبه فراهم کنه ممکنه هزار سفیانی هم خروج کنه ولی ظهور اتفاق نیفته
به دنبال نشانه ها نباشید شرایط ظهور رو درک کنید :">
نقل قول کردن
+8 #1307 علی جعفری 1391-05-09 09:43
احترام سرباز انگليسي به پرچم ايران

چه كنند؟مجبورند كه احترام بگذارند،عليرغم ميلشان.دل خوشي كه از ما ندارند.كشوري كه رسوايشان كرده، اكنون بايد سربازش به پرچم ايران اسلامي احترام بگذارد.



... www.yjc.ir/fa/news/4039419/احترام-سرباز-انگليسي-به-پرچم-ايران
نقل قول کردن
-4 #1306 حسنی 1391-05-09 09:06
تاعبدالله بمیره وجانشینانش چندی حکومت کنندهرچندکم وتاشرایط یمن مهیاشودوتامردم غرب که درآغازفروپاشی اقتصادی هستند به وضع بدتری برسند ومنتظر منجی شوندوتاشعرشاه نعمت الله ولی درمور دعمراین انقلاب که چهل ساله همه روکنارهم بگذاریم من فکر میکنم چهارپنج سالی طول میکشداگربه وقاتی متهمم نکنیداین نظرمن است وامامان هم روایات رابرای همین آوردن که ماشرایط رابفهمیم وخطانکنیم.انشاء الله
نقل قول کردن
-2 #1305 حسنی 1391-05-09 08:58
به نقل از سعاح:
اگر با تبلیغ بود الان خیلی از خواص جزو یاوران امام زمان بودند۔ برای دکتر ما خودمان احتمال شعیب بودنشو مطرح کردیم، ایشان در این زمینه هیچ اقدامی نکرد۔ بنظر بنده اگر ایشان شعیب بن صالح نباشد باز پیش حضرت عج مقام والای برخوردار هست انشاء اللہ۔
دیگر اینکه بندگان صالح خدا کم نیستند و بیشترشان گمنام اند۔ باید منتظر بود برای آن روزیکه جلوه ای از خزائن خدا رو تماشا کنیم۔

تبلیغ نیست برادریکی سوال کردمنم جواب دادم.
نقل قول کردن
+10 #1304 حسنی 1391-05-09 08:57
به نقل از علی:
یه نفر از جانبازهای دفاع مقدس تعریف میکرد زمان جنگ بدترین صفت صدام وطرفداراش ، صدام بعثی و حزب بعث بود
حالا چی شده که جمهوری اسلامی از آبرو و اعتبار خود این چنین برای حزب بعث سوریه هزینه میکند

هم سور یه هم عراق هردودارای حزب بعث بودن اماازابتدای تشکیل هر دومخالف هم بودن حزب بعث عر اق به ایران حمله میکنه ولی حزب بعث سوریه به ایران کمک میکنه.
نقل قول کردن
+8 #1303 سعاح 1391-05-09 04:44
به نقل از حسنی:
ایشان داراي مدرك دكتراي جغرافياي سياسي است ودر میان نظامیان چه کسی راسراغ داریم که حدودبیست کتاب ومقاله درموردجغرافیای نظامی داشته باشد؟

برین به این سایت www.yahyasafavi.com/

اگر با تبلیغ بود الان خیلی از خواص جزو یاوران امام زمان بودند۔ برای دکتر ما خودمان احتمال شعیب بودنشو مطرح کردیم، ایشان در این زمینه هیچ اقدامی نکرد۔ بنظر بنده اگر ایشان شعیب بن صالح نباشد باز پیش حضرت عج مقام والای برخوردار هست انشاء اللہ۔
دیگر اینکه بندگان صالح خدا کم نیستند و بیشترشان گمنام اند۔ باید منتظر بود برای آن روزیکه جلوه ای از خزائن خدا رو تماشا کنیم۔
نقل قول کردن
+6 #1302 سعاح 1391-05-09 04:32
به نقل از بچه مثبت/مهرداد:
لطفا اطلاع رسانی فرمایید


مهم است
نقل قول کردن
+14 #1301 بچه مثبت/مهرداد 1391-05-09 01:19
به نام خدای مهدی عج

عکس: بی عدالتی رسانه ای/ندا آقا سلطان > کشتار هزاران مسلمان میانمار

منبع:
mehrdadz.blogfa.com/post-125.aspx


نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد