رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

نگاهی به عمق شعارها و درخواستهای مردمی در حماسه ی جاوید 9 دی (عکس + فیلم)

امسال در حالی به سالگرد حماسه ی جاوید 9 دی نزدیک می شویم که جریان فتنه نه تنها از فرصت کریمانه و نانوشته ی نظام استفاده نکرد که با وقاحت تمام در برابر بزرگواری ولی فقیه ، به خط و نشان و تقبیح سکوت پرداخت و باطن زشت و اصلاح ناپذیر خود را به نمایش گذاشت. ما در این مقاله ی بلند مستند تلاش داریم تا آنگونه که ولی امر مسلمین(مدظله) چندی پیش در سالگرد این حماسه عظیم فرمودند به مرور مطالبات و درخواستهای مردمی که در شعارها و نوشته هایشان آشکار بود ، بپردازیم ، براستی اقیانوس جمعیت چه شفاف و دقیق ، ریشه ی فتنه ها را نشانه رفت و با فریادهای بلند بر علیه آن خروشید.

» ابتدای نظرات (844)

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، در تببین حقیقت حماسه نهم دی به دو عنصر «حضور گسترده مردمی» و «ایمان دینی مردم» اشاره و ضمن تأکید بر ضرورت پاسداشت این حماسه بزرگ دو توصیه نیز به دست اندرکاران ستاد بزرگداشت نهم دی داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دی جنبه‌های شعاری غلبه پیدا نکند و ثانیاً به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود، توجه شود.

بیانات رهبری بزرگوار نکاتی را در بر میگرفت که واکاوی هر کدام از آنها به نگرش عمیق و بسیط رهبری عزیز اشاره دارد

ایشان، اراده خداوند متعال و ایمان به توفیق الهی را عامل اصلی هدایت قلب‌ها و دل‌های ملت ایران برای حضور در عرصه‌های مختلف برشمردند و خاطرنشان كردند: "حضور عظیم و خروشان مردمی در  9 دی 88 ، تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاكم بر دل‌های مردم بود.نهم دی 88، حادثه كوچكی نیست بلكه آن حركت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حركت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حركت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود.
هنر اصلی امام خمینی(ره)، وارد كردن مردم به صحنه بود و در هرجایی كه مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشكلات، و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می‌رود.
در هر نقطه‌ی از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ایمان و عمل متناسب، به عرصه بیایند هیچ عاملی قادر به مقاومت نیست و این یك نسخه كلی برای تمام ملت‌هاست،  كه امام خمینی(ره) به آن عمل كرد و ملت ایران هم با اعتماد به امام راحل عظیم‌الشان، آن را بصورت عملی اثبات كرد."

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در تبیین ایمان دینی مردم، به عنوان دومین عنصر اهمیت حادثه ماندگار نهم دی افزودند: "آن معجزه‌گری كه همه مردم را بسیج كرده، به صحنه می‌آورد و با وجود همه سختی‌ها آنان را در صحنه نگه می‌دارد، ایمان قلبی و دینی است چرا كه بر اساس ایمان دینی، شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شكست معنایی ندارد.
در این روز، مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنه‌گران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند. این فتنه، صرفا منحصر به حضور عده‌ای افراد در خیابان‌ها نبود، بلكه ناشی از یك بیماری بود كه با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یك حضور عظیم مردمی نیاز داشت، كه چنین هم شد.همانگونه كه در ابتدای انقلاب، محرم به كمك این مردم آمد و امام خمینی(ره) فرمود خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به كمك ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق كرد."


ایشان بر ضرورت پاسداشت این حماسه بزرگ تأكید كردند و دو توصیه نیز به دست اندركاران ستاد بزرگداشت نهم دی داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دی جنبه‌های شعاری غلبه پیدا نكند و ثانیاً به عمق شعارها كه حرف اصلی ملت ایران بود، توجه شود.

متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ستاد بزرگداشت ۹ دی

 

حال در این مقال سعی خواهد شد با توجه به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم توجه به عمق شعارهاي حماسه مردمی 9 دی ، به واکاوی این حماسه بزرگ و عمق خواسته های مردم بپردازیم

 

عمق شعار مردم در 9 دی انزجار از خواص بی بصیرت و خاندان رفسنجانی بود

کسانی که در متن حماسه نهم دی بودند به درستی منظور و اشاره حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از عمق شعارها که خواسته و حرف اصلی ملّت می باشد را درک می کنند.

9 دي 1388 يکي از مهم ترين فرازهاي تاريخي دوران انقلاب بشمار مي آيد؛ چراكه در آن روز مردم با قاطعيت خواهان مجازات فتنه گران و خانه نشين شدن خواص بي بصيرت شدند.
یکی از شعارهای اصلی ملّت به خشم آمده از فتنه گران و فتنه آفرینان و ساکتین فتنه عبارت بود از « خواص بی بصیرت ؛ مایه ی ننگ ملّت . » ، که عمده ی خواسته مردم در همین شعار همگانی خلاصه می شد

 

 

9 دی کف خواسته‌های مردم بود؛ ۹ دی روز شورش عليه اشرافيت فتنه‌گران بود؛ نُه دی یعنی تعریفمان را از قدرت عوض کنیم

اما گویا دستان تحریف گر تاریخ پس از گذشت دوسال از این تجربه ی گرانبها برای نگهداشتن افکار عمومی در لایه سطحی این ماجرا بر آنند تا تصاویر گویای حضور خاندان آقای رفسنجانی و حزب فعالش ( کارگزاران ) را در این وقایع حذف کرده و تمام تقصیر را متوجه رسانه های خارجی کنند و یا حتی دولت مکتبی و مردمی کنند!

شعارهای مردم در راهپیمایی های سرنوشت ساز  نهم دی 88 وبیست ودوم بهمن 88 در سراسر کشور که مستقیم برعلیه آقای رفسنجانی و عملکرد براندازانه خاندانش بلند بود گویای حرف اصلی مردم می باشد و متاسفانه امروز تمام رسانه های فعال کشور کم و بیش خواسته یا نا خواسته آن را به حاشیه رانده اند !!!

 

ویدئو: حضور فائزه هاشمی در گردهمایی انتخاباتی ستاد موسوی

 

ولی آفرینندگان نهم دی به خوبی یادشان است که پس از پافشاری مجدد رفسنجانی بر مطالبات ناحقش در نمازجمعه 26 تیر ، اغتشاش 25 بهمن به پا شد و باز هم سفیره ایشان فائزه برای براندازی نظام سر از پا نشناخت ودر میان براندازان فتنه گر حاضر شد و هیچ مقام قضایی برای بازداشت وی قرار بازداشت صادر نکرد.

حال با توجه به این عمق فتنه چگونه می توان توجیه کرد که آقای رفسنجانی برای حضور چشمگیر و حداکثری در مجلس نهم برنامه ریزی کرده و با فراخوان تمام مدیران خود وارد میدان شده ولی حساسیت جدی نیروهای انقلاب را برنیانگیخته ؟ و حال شاید بتوان منظور اماممان را در فرعی و اصلی کردن قضایا و متن نکردن حاشیه ها فهمید .

آیا بازخوانی وریشه یابی سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نشانه ی مهم بودن عمق این ماجرا نیست ؟!

آیا وقت آن نشده که جبهه و جریان ولایتمدار فارغ از مسائل درجه دو و حاشیه ای به بازخوانی جدی مطالبات منتشر نشده رهبری پرداخته و با نشان دادن عمق فتنه که در جنجال های سیاسی اخیر در حال ایجاد مقدمات تسخیر کامل مجلس است و آقای رفسنجانی به صراحت برنامه دوساله اش را پیروزی در سه انتخابات مجلس وشوراها و ریاست جمهوری اعلام کرده است ( دیدار با استاندارانش 90/7/26) بپردازیم و با بصیرت افزایی خود و مردم با جبران غفلت ها به کور کردن عمق فتنه و جداسازی این عامل بیماری از بدنه نظام مشغول شویم ؟!

 

 

آنچه كه روز 9 دي را در تاريخ اين ملت ماندگار كرد قيام گسترده و فراگير مردم مسلمان نسبت به هنجارشكني‌ها و ارزش‌ستيزي‌هايي بود كه سه روز قبل از آن نسبت به يكي از مهم‌ترين اعتقادات و ارزش‌هاي اين ملت، يعني حماسه عاشورا روا داشته شده بود.

مقام معظم رهبري در اجتماع مردم قم در روز1389.7.27، با اشاره به حركت‌ متكي بر معرفت مردم در مقابله با اين هنجارشكني مي‌فرمايند: "بعد از اهانتي كه در روز عاشوراي سال 88 به وسيله عده‌اي تحريك شده نسبت به امام حسين(ع) انجام گرفت، دو روز فاصله نشد كه مردم در روز 9 دي توي خيابان‌ها آمدند و موضع صريح خودشان را علني ابراز كردند. دست‌هاي دشمن و تبليغات دشمن نه‌فقط نتوانسته مردم را از احساسات ديني عقب بنشاند، بلكه روز‌به‌روز اين احساسات تندتر و اين "معرفت" عميق‌تر شده است. "
هدف دشمنان از غائله‌سازي در روز عاشورا مبتني بر يك هدف از پيش‌ طراحي شده براي فروپاشي نظام بود كه به تناسب آن همه ظرفيت‌ها هم به كار گرفته شده بود و در اين ميان كافي بود تا توده‌هاي اجتماعي نيز همانند برخي از خواص جامعه كه هنوز در تشخيص موضوع و مسئله مشكل داشتند، مرعوب شوند و عقب بنشينند و در آن صورت بود كه برنامه طراحي شده دشمن به هدف مي‌نشست و گام اصلي خود را پس از آن حادثه برمي‌داشت. اما حضور آگاهانه مردم به‌رغم تداوم سكوت خواص اين مرحله از اقدام دشمن را نيز ناكام گذاشت.
طي ماه‌هاي پس از حوادث انتخابات دهم به‌رغم هشدارهاي مقام‌معظم رهبري نسبت به ابعاد پيچيده فتنه بعد از انتخابات و به‌رغم همراهي هميشگي مردم، اما آنچه كه سبب تعميق و تداوم بيشتر فتنه مي‌شد، سكوت بعضي از خواص جامعه نسبت به ابعاد فتنه و غفلت از حضور به‌موقع براي مقابله و روشنگري در قبال آن حوادث بود، خواصي كه حتي به‌رغم داشتن "بصيرت"، تعلقات مادي، وابستگي‌ قومي، خانوادگي و... آنها را از همراهي با نظام در مقابله با فتنه بازداشته بود و به طور طبيعي سكوت آنها مؤيد سران و عاملان فتنه در تداوم آتش‌افروزي‌ها و هنجارشكني‌ها بود‌ كه البته اين امر در تاريخ گذشته اين ملت و به‌ويژه در صدر اسلام نيز مصاديق زيادي دارد.
اكنون و با گذشت قريب به دو سال از آن حماسه، اگرچه آگاهي و بصيرت اجتماعي مردم اركان فتنه را متزلزل ساخت و قدرت نظام اسلامي را در جهان اثبات كرد، اما آنچه كه هنوز به عنوان دغدغه باقي مانده است، سرپل‌هاي دشمن نه در ميان توده‌هاي اجتماعي، بلكه در غفلت‌هاي خواص جامعه است.
مقام معظم رهبري در تبيين اين ويژگي و آسيب اجتماعي نيز در جمع مردم اصفهان در روز عيد قربان(89.8.26) مي‌فرمايند:"معناي توفيق ملت ايران در عبور از اين فتنه در آشكار شدن قدرت اين ملت خلاصه نمي‌شود، بلكه معناي اصلي عبور قدرتمندانه مردم از اين محنت سال گذشته اين است كه ملت ايران با تكيه بر ايمان، بصيرت، موقع‌شناسي، درك ضروريات زمان و انجام دادن اقدامات مردم به مرحله جديدي از حيات خود رسيده و براي رسيدن به مقصود نهايي توان تازه يافت. براي مقابله با چنين ملتي، ايجاد شكاف در ميان ملت، به جان هم انداختن ملت، فاصله ايجاد كردن بين توده‌هاي عظيم مردمي كشور با مسئولان، ايجاد سوء‌ظن، ايجاد بگومگو بر سر قضاياي هيچ و پوچ، يكي از مهم‌ترين دشمني دشمن با انقلاب اسلامي است. مراقب باشيد."

حماسه 9 دی نشان داد که انقلاب از ظرفیت‌های بالایی در ترمیم  آسیب‌های درونی خود برخوردار است  و به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از قله‌های انقلاب اسلامی حماسه ملی نهم دی بود


حماسه ی نهم دی ، نه از آن حیث که خروش اکثریت را به تصویر کشید و نه از آن حیث که انزجار ملت از سران فتنه را به نمایش گذاشت ، که از آن جهت که خواستگاه پویشی انقلابی بود ، در خور تامل می باشد ، زیرا که این حماسه در برابر مصائب عاشورا ، همچو قطره ای در برابر دریا بود ، اما نکته ی حائز اهمیت آن است که جهان بینی مردم ایران اسلامی ، جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی می باشد و بر همین مبنا بود که در تمامی مراحل گذر از فتنه راهبرد " مدارا " را اختیار کردند ، اما در این نقطه یعنی اهانت به ائمه طاقت از کف دادند و به خروش آمدند.

ویدئو: هنجار شکنی و ارزش ستیزی حامیان فتنه گران

 

ویدئو: حماسه نه دی

 

رهبری معظم انقلاب این لحظه شناسی مردم را در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دی ماه ۱۳۸۸ به زیبایی ستوده اند:

" مشكل برخى از افراد و مجموعه‌ها اين است: بى‌ايمان نيستند، بى‌شوق و بى‌محبت هم نيستند؛ اما لحظه‌شناس نيستند.  لحظه را بايد شناخت، نياز را بايد دانست. فرض بفرمائيد كسانى در كوفه دلهاشان پر از ايمان به امام حسين بود، به اهل‌بيت محبت هم داشتند، اما چند ماه ديرتر وارد ميدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسيدند، پيش خدا هم مأجورند؛ اما كارى كه بايد بكنند، آن كارى نبود كه آنها كردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن كار را انجام ندادند. اگر كارى كه توابين در مدتى بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به كوفه انجام ميدادند، اوضاع عوض ميشد؛ ممكن بود حوادث، جور ديگرى حركت بكند. شناسائى لحظه‌ها و انجام كار در لحظه‌ى نياز، خيلى چيز مهمى است. آخرى‌اش همين نهم دى است؛ قبلش - ده سال قبل از اين - 23 تير است كه اشاره فرمودند؛ آن روز هم نياز لحظه‌ها بود؛ اين يك كار متعارف و معمولى نبود. راهپيمائى مردم در بيست و دوى بهمن با همه‌ى عظمتى كه دارد - كه حالا عرض خواهم كرد - يك كار متعارف است، يك كار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است كه انجام بگيرد و انجام ميگيرد؛ اما بيست و سه‌ى تير در سال 78، يك كار متعارف نبود، يك كار متوقع نبود؛ اهميت داشت كه اين مجموعه بداند و بفهمد كه اين كار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد. كار نهم دى ماهِ امسال هم همين جور بود. شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نياز؛ اين اساس كار است كه مؤمن بايد اين را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن كارى را كه بايد انجام بدهد، بتواند انجام بدهد. يكى از اين قله‌هاى فراموش نشدنى، همين نهم دى امسال بود."

9 دی نقطه اوج بصیرت ملت ایران بود؛ زیرا به رغم مردود شدن خواص، آن ها راه را پیدا کردند و مسیر حق را پیمودند

فتنه ای که در سال 88  اتفاق افتاد فتنه بسیار سنگین و عمیق، و در نوع خود بی نظیر بود. زیرا از یک سو ، ریشه های آن به 20 سال قبل بر می گشت و از سوی دیگر از آیت الله گرفته تا رجال سیاسی و انقلابیون با سابقه در آن نقش آفرینی کرده بودند.

خواص نیز به سه گروه تقسیم شده بودند؛ بخشی از آن ها با فتنه گران همراه شده بودند و بخش قابل توجهی از روی نداشتن بصیرت در مقابل فتنه گران مهر سکوت بر لب زده، اوضاع را رصد می کردند تا مواضعشان را بر حسب شرایط موجود تطبیق کنند. و البته تعداد اندکی نیز عمار گونه به میدان آمده از ولایت و ارزش ها به دفاع پرداختند.

در این شرایط انتظار می رفت که بر اساس سنت گذشته، مردم با نگاه به خواص مردود، راه را گم کنند و به وادی باطل سقوط نمایند؛ ولی خوشبختانه مردم نه تنها مردود نشدند بلکه به چراغ راه خواص نیز تبدیل شدند. به نظر می رسد مهم ترین دلیل موفقیت مردم در این عرصه، حرکت در مسیری است که امام (ره) آن را برای مردم مشخص کرده است. امام ره فرموده اند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی وارد نشود. بر این اساس مردم بی توجه به مواضع غیر اصولی خواص، راه خود را پیدا کرده و فتنه گران را تنها گذاشتند. مردم ایران بر اساس همین روحیه ولایت مداری، آن چه بارها در شعارهای رسمی خود فریاد کرده اند " ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" در 9 دی به اثبات رساندند. دریای جمعیت ایران توفانی شد و امواج سهمگین آن، فتنه گران را در هم کوبید و بسان کف های روی آب، برخی از آن ها را به بیرون از کشور پرتاب کرد.

9 دی از این جهت دارای اهمیت است که در سال 88 عاشورا تکرار شد ولی مردم با بصیرت، به ندای هل من ناصر ینصرنی رهبر خویش لبیک جانانه گفتند و نگذاشتند در این عاشورا حسین زمان قربانی شود. و این است تفاوت ملت ایران با مردم کوفه که کوفیان پس از عاشورا و شهادت امام به پا خاستند و قیام توابین را به راه انداختند ولی ملت ایران اجازه ندادند کوچکترین گزندی به ولی امرشان برسد.

آن چه جای تاسف دارد این است که به رغم گذشت بیش از دو سال از وقوع فتنه هنوز برخی خواص در همان بی بصیرتی دست و پا می زنند و در فضای روشن و رفتن ابر های فتنه هنوز هم راه را پیدا نکرده اند! هنوز برخی افراد نتوانسته اند درس بصیرت را از ملت یاد بگیرند و متاسفانه همان مسیر را به همان سرعت می پیمایند. اگر  در جنگ جمل خواصی مثل سلیمان بن صرد خزاعی با وجود میزان حق یعنی امام معصوم (ع) به بی راهه رفتند و نتوانستند راه را پیدا کنند ولی پس از جنگ برخی از آن ها به هوش آمدند و متوجه اشتباه خویش شدند و قول دادند که دیگر این اشتباه را تکرار نکنند ولی متاسفانه برخی خواص ما بعضا حاضر نیستند واژه فتنه را در باره فتنه گران به کار گیرند.

درست است که عده‌ای از مردم در ابتدا به دلیل ابهام خود در نتایج انتخابات یا تبلیغات، کمی به سوی فتنه‌گران تمایل پیدا کردند اما بعد از مدت کوتاهی و با تدبیر مقام معظم رهبری، چهره واقعی فتنه‌گران را شناختند. در واقع ماهیت حرکت سران فتنه، روز به روز بر مردم آشکارتر شد و در روز عاشورای سال 88 به اوج خود رسید. عموم مردم ایران که دل در گرو حضرت اباعبدلله الحسین دارند، از حرکات روز عاشورا فتنه‌گران بیزاری جستند . این حرکت مردم در نهم دی ماه 88 با اعلام حمایت از ولایت به اوج خود رسید و ایرانیان با زمان‌شناسی و بصیرت خود اثبات کردند که حامی انقلاب خود هستند.

رهبر معظم انقلاب در توصیف نهم دی ماه، بیان می‌دارند که:
«روزهاى سال، به طور طبيعى و به خودى خود همه مثل همند؛ اين انسانها هستند، اين اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست كه يك روزى را از ميان روزهاى ديگر برميكشد و آن را مشخص ميكند، متمايز ميكند، متفاوت ميكند و مثل يك پرچمى نگه ميدارد تا راهنماى ديگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى ديگر فرقى ندارد؛ اين حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز جان ميدهد، معنا ميدهد، او را تا عرش بالا ميبرد؛ اين مجاهدتهاى ياران حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز، اين خطورت و اهميت را ميبخشد. روز نوزدهم دى هم همين جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همين قبيل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ اين مردمند كه ناگهان با يك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكيل داد؛ يعنى برخاسته ى از بصيرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمايز ميكنند.
مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.»

بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388


«قوى‌ترين و آخرين ضربه را ملت در روز نهم دى و بيست و دوى بهمن وارد كرد. كار ملت ايران در بيست و دوم بهمن، كار عظيمى بود؛ نُه دى هم همين جور. يكپارچگى ملت آشكار شد. همه‌ى كسانى كه در عرصه‌ى سياسى به هر نامزدى رأى داده بودند، وقتى ديدند دشمن در صحنه است، وقتى فهميدند اهداف پليد دشمن چيست، نسبت به آن كسانى كه قبلاً به آنها خوشبين هم بودند، تجديد نظر كردند؛ فهميدند كه راه انقلاب اين است، صراط مستقيم اين است. در بيست و دوى بهمن، ملت همه با يك شعار وارد ميدان شدند. خيلى تلاش كردند، شايد بتوانند بين ملت دودستگى ايجاد كنند؛ اما نتوانستند. و ملت ايستاد؛ اين پيروزى ملت بود. از بيست و دوم خرداد تا بيست و دوم بهمن - هشت ماه - يك فصل پرافتخار و پرعبرتى براى ملت ايران بود؛ اين يك درس شد. آگاهى جديدى به وجود آمد. فصل تازه‌اى در بصيرت ملت ايران گشوده شد. اين يك زمينه‌ى بسيار مهمى است. بايد بر اساس اين زمينه، حركت كنيم.»

بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی 1/1/1389


وظیفه ما پس از 9 دی

در فتنه سال 88، اکثریت مردم قبول شدند و بعضی از خواص مردود. اما از طرفی باید مراقب بود که فتنه‌ها به پایان نرسیده و با فتنه‌های جدیدی مواجه هستیم و از طرفی هم مواظب باشیم که پس از حماسه 9 دی وظایف به گردن ماست که باید به آن‌ها عمل کنیم:


- وظایف آحاد ملت:

«يك نكته را هم به جوانان عزيز انقلابى، به فرزندان عزيز انقلابى خودم، به فرزندان بسيجى - از زن و مرد - عرض بكنم: جوانان از اطراف و اكناف كشور، از آنچه كه تهتّك بيگانگان از ايمان دينى به گوششان ميخورد يا با چشمشان مى‌‌‌‌بينند، عصبانى هستند؛ وقتى مى بينند روز عاشورا چگونه يك عده‌‌‌‌اى حرمت عاشورا را هتك ميكنند، حرمت امام حسين را هتك ميكنند، حرمت عزاداران حسينى را هتك ميكنند، دلهاشان به درد مى‌‌‌‌‌آيد، سينه‌‌‌‌‌هاشان پر ميشود از خشم؛ البته خوب، طبيعى هم هست، حق هم دارند؛ ولى ميخواهم عرض بكنم جوانهاى عزيز مراقب باشند، مواظب باشند كه هرگونه كار بى رويه‌‌‌اى، كمك به دشمن است. اينجا جوانها تلفن ميكنند - ميفهمم من، ميخوانم، غالباً تلفنها و نامه ها را خلاصه ميكنند، هر روز مى آورند، من نگاه ميكنم - مى بينم همين طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانى؛ گاهى هم از بنده گله ميكنند كه چرا فلانى صبر ميكند؟ چرا فلانى ملاحظه ميكند؟ من عرض ميكنم؛ در شرائطى كه دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امكاناتِ خود درصدد طراحى يك فتنه است و ميخواهد يك بازى خطرناكى را شروع كند، بايد مراقبت كرد او را در آن بازى كمك نكرد. خيلى بايد با احتياط و تدبير و در وقت خودش با قاطعيت وارد شد. دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هيچگونه تخطى از قانون، بايستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگيرد؛ اما ورود افرادى كه شأن قانونى و سمت قانونى و وظيفه ى قانونى و مسئوليت قانونى ندارند، قضايا را خراب ميكند. خداى متعال به ما دستور داده است: «و لايجرمنّكم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى».(1) بله، يك عده‌‌‌‌اى دشمنى ميكنند، يك عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج ميدهند، يك عده اى از خباثت‌‌‌كنندگان پشتيبانى ميكنند - اينها هست - اما بايد مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضايا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى كه از آنها بيزار هم هستند، لگدمال ميشوند؛ اين نبايد اتفاق بيفتد. من برحذر ميدارم جوانهاى عزيز را، فرزندان عزيز انقلابىِ خودم را از اينكه يك حركتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چيز بر روال قانون.»

بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388


- وظیفه مسئولین:
1. «مسئولين كشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بينند؛ مى‌‌‌‌بينند مردم در چه جهتى دارند حركت ميكنند. حجت بر همه تمام شده است. حركت عظيم روز چهارشنبه ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام كرد. مسئولين قوه‌‌‌‌‌ى مجريه، مسئولين قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولين قوه‌‌‌‌ى قضائيه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه ميدانند كه مردم در صحنه‌‌‌اند و چه ميخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها بايد وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنيت و اينها، هم وظائفشان در زمينه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى كشور.»

بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388


2. « هر سالى از سالهائى كه دوران انقلاب گذرانده است، و در هر سالى هر ماهى، و در هر ماهى هر روزى، وزن و مقدارى دارد، ارزشى دارد؛ نبايد اين را از دست داد. ممكن است در هشت ماه از سال 88 كه اشتغالات فتنه‌انگيزان بعضى از ذهنها را به خود مشغول كرد، برخى از كارها نيمه‌كاره مانده باشد؛ بايد جبران بشود. بايد حركت، يك حركت سريعى باشد.»
بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

 

شعار ها و خواسته های ملت ایران در حماسه تاریخی جمعه 9/10/88

مردم در راهپیمایی نهم دی ، انگار درس "جمل شناسی" پاس کرده بودند:

* آنان که مدعیند روزانه با امام کار می کردند بدانند که حضرتش فرمود : منافقین از کفار هم بدترند !

* هاشمی قاضی شارحه ؛ خط نفاقش واضحه

* آیید و ببینید علی تنها نیست !

*اگر ولایت فقیه نباشد دیکنانوری میشود

 

* ابا الفضل علمدار ! موسوی رو تو وردار

* ایران که باغ پسته بابات نیست - مملکت حسینی بی صاحاب نیست

* جانم فدای رهبر

* ای رهبر آزاده ! آماده ایم آماده

* مقتل خونین حسین ضامن انقلاب ماست

* این سند جنایت موسوی است / این سند خیانت موسوی است / عامل این جنایت ، اعدام باید گردد ( این شعارها را مردم در هنگامی که از پل کالج سرازیر می شدند و با ساختمان سوخته سه طبقه بانک صادرات مواجه می شدند سر می دادند. در هنگام بازگشت از راهپیمایی در بخش سوخته و سیاه دیوار ،  مردم نوشته بودند : مرگ بر هاشمی )

* هاشمی سکوت چرا؟!

* منافق کهنه کار؛ خارها رفتند و تو هم میروی از یادها ؛ کی بماند برگ کاهی در میان تند بادها

* آقای رفسنجانی ؛ در حرمت شکنی عاشورا باز هم سکوت!! تا کی دختر شما در آشوبها شرکت خواهد کرد؟!

* ریاست خبرگان تعویض باید گردد

 

* قوه قضائیه... حی علی خیر العمل؛ شعار بسه پس کو عمل؟

 

* شعار خاندان هاشمی؛ نه غزه  نه لبنان، عشق ما انگلستان

* این همه لشکر آمده - به عشق رهبر آمده

* دشمنان تشیع انگاری باز خواب دیدن؛ موسوی دروغگو رو جعفر کذاب دیدن

* پایان تلخ ، بهتر از تلخی بی پایان است !

* اجر عزای حسین؛ رسوایی میرحسین

* یزید آسوده بخواب که موسوی و خاتمی بیدارند

* تاجر ورشکسته !  برگرد به باغ پسته (باغ لندن)

 

* هاشمی هاشمی مرگ به نیرنگ تو؛ آتش فتنه گری زائیده فکر توست

* آنان که مدعی اند با امام روزانه کار میکرده اند؛ بدانند که امام ره فرمود ، منافقین از کفار هم بدترند

* این گردباد های به طوفان در آمده، تسلیم رهبرند که طوفان نمی کنند

* توی عزا دست می زنه فائزه - سکوت هاشمی براش جایزه ؟

* لبیک یا خامنه ای - لبیک یا حسین است

*عمر و عاص آسوده بخواب، موسوی خوئینی ها بیدار است

* لعن علی عدوک خمینی - هاشمی و خاتمی و خوئینی

* لعن علی عدوک یا حسین - خاتمی و کروبی و میرحسین

* ما یوسف خود نمی فروشیم - تو سیم ِ سیاه خود نگهدار

 

* مجمع تشخیص ما ، ریاستش لال شده - دختر فتنه سازَش ، چون خر دجال شده

* حرمت شکن عاشورا - اعدام باید گردد

* حسین حسین شعار ماست - ولایت افتخار ماست

* خون خدا منافقو رسوا کرد ؛ صبر علی فتنه رو کله پا کرد

*  خاتمی دروغگو - توسعه سیاسی ات کو ؟

* دیدید هنوز عشق لشکر دارد / دیدید که این قافله رهبر دارد / ای مانده نهروانی عهد شکن / این ملک علی مالک اشتر دارد

* ریاست خبرگان - تعویض باید گردد

* سلمٌ لمن سالمکم خامنه ای - حربٌ لمن حاربکم خامنه ای

* عایشه شتر سوار - فائزه فتنه سوار

* عمر سعد زمان - ننگت باد ، ننگت باد

* یه یا حسین تا میر حسین بره پیش صدام حسین

* فرقه موسویه - اعدام باید گردد

* یا سند من لا سند له

* قاضی عاشورایی !  اعدام انقلابی

* قسم به جان مادرت فاطمه - فدای امر تو شویم ما همه

* موسوی قاتل است ، محاکمه اش واجب است

* کروبی بی سواد - عامل دست موساد

* موسوی ، خاتمی این آخرین پیام است

«مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر انگليس» ، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر خاتمي»، «مرگ بر كروبي»«مرگ بر سه حسين، صدام حسين،باراك حسين،ميرحسين»، «مرگ بر منافق»، «لعن علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين»، «آشوبگر اعدام بايد گردد»، «آشوبگر عاشورا اعدام بايد گردد» و «خواص بي بصيرت،خجالت خجالت»

* دیکتاتور واقعی ؛ موسوی و کروبی و خاتمی

* شمرند که از شام بلا آمده اند؛ لب تشنه ی ضربه از قفا آمده اند؛ دیروز به هتک حرمت خط امام، امروز برای کربلا آمده اند

موسوی دستگیر نشه ، نفاق جری تر میشه

«اينهمه لشكر آمده به عشق رهبر آمده»،«مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «خامنه اي خميني ديگر است،ولايتش ولايت حيدر است»،«ما اهل كوفه نيستيم جون مي ديم و مي ايستيم»«سبز فقط سبز علي،لعنت به سبز اموي»،«واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد» توام بود.

* از لندن و از مهدی نازت چه خبر؟ از خاتمی دسیسه بازت چه خبر؟ ما در 9 دی دهانتان را بستیم ، از فائزه زبان درازت چه خبر؟

* محرم ماه خونه - هاشمی سرنگونه

* مردم هشیار باشید : فتنه بعدی "حَکَمیت"!

* خاتمی دروغگو ، توسعه سیاسیت کو؟

* موسوی اشی مشی برگرد به حوض نقاشی

* مرگ بر بی بی سی

* مرگ بر مزدور ماهواره ای

* مرگ بر ضد ولایت فقیه

* مزدور آمریکایی ! ما اومدیم . کجایی ؟!

* مجمع بی خاصیت ! خجالت خجالت

* قاضی عاشورایی؛ اعدام انقلابی

* مزدورا  کوشن ؟ تو سوراخ موشن ! / سوسولا کوشن ؟ تو سوراخ موشن ! / سبزا کوشن ؟ تو سوراخ موشن !

*جزئیات و رفتار اخیر نشان داد آنکه میگفت هاشمی خاتمی و میرحسین هم قسم شده اند دروغ نمیگفت

* موسوی قبل از اینکه در مقابل مردم ایران  بایستد ، در مقابل خدا  ایستاد . زیرا اسلام خواست خداست و ولایت ، بخش اصلی اسلام است .

* سوت و کف و هلهله ، رفیقای حرمله

* موسوی ... خوردیم بهت رأی دادیم ( یک جوان مو دم اسبی با سری به زیر افتاده و شرمنده این عبارت را روی مقوایی نوشته و در دستانش تابلو کرده بود ).

*ظاهرا غصه میراث پیمبر دارند ، تا علی را مگر از مسند دین بردارند

* میر حسین میر حسین !  جواب تو با حسین

 

* هاشمی ! سکوت چرا ؟

* گریه شمع از برای ماتم پروانه نیست؛ صبح نزدیک است در فکر شب تار خود است

* هاشمی قاضی شارحه - خط نفاقش واضحه

*ایران که باغ پسته بابات نیست مملکت حسینی بی صاحاب نیست

* هر جا که اغتشاشه - فائزه رد پاشه

* یک یاحسین / تا میر حسین / بره پیش ِ / صدّام حسین

* ما اهل کوفه نیستیم - رو به روتون می ایستیم !

تفاوت این راهپیمایی با تاسوعا و عاشورای سال 57 ، این بود که در آن سال مردم فقط در مسیر خیابان انقلاب راهپیمایی کردند اما در 9 دی عظمت جمعیت به حدی بود که از یکسو خیابانهای بلوار کشاورز و کریمخان تا میدان هفتم تیر و از سوی دیگر تا خیابانهای نواب و کارگر تا میدان قزوین و نیز خیابانهای منتهی به انقلاب را نیز در بر می گرفت .

در این روز تهران راهپیمایی نبود! تظاهرات هم نبود! فقط شاید "قیام" بتواند بار این حماسه مردمی را به دوش کشد؛ قیام برای یاری مولا ؛ قیام علیه منافقان کهنه کار و گردن کلفت !

اگر هاشمی رفسنجانی حتی در آخرین دقایق پیش از این راهپیمایی ، موضع کوچکی علیه فتنه روز عاشورا و محاربۀ آشکار با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه می گرفت و انا شریکِ مختصری می گفت ، شاید می توانست خود را در حالت احیا نگه دارد . اما افسوس که او با آغاز این راهییمایی تاریخی ، به پایان حیات سیاسی خود رسید ؛ کسی که ماهها ، برای بالاتر از مجمع تشخیص و مجلس خبرگان تلاش کرده بود ، اکنون با این حضور مردم و با این شعارها ، حتی آینده ای برای ریاست مجلس خبرگان هم ندارد و البته دیگر مهم هم نیست که در مجمع تشخیص و مجلس خبرگان باشد یا نباشد ، او برای همیشه  مُهرِ "پایان" خورد .

در این حماسه عظیم بر خلاف تصاویر پر شمار امام خمینی و رهبر عزیز انقلاب آیت الله خامنه ای ، تصاویر رئیس جمهور احمدی نژاد در دستهای مردم مشاهده نمی شد و حتی پرچمهای جمهوری اسلامی هم بسیار کم تعداد بود . معنی این نکات این است که : مردم در راهپیمایی عظیم و تاریخی عصر روز چهارشنبه نهم دی ماه 1388 خورشیدی ، فقط و فقط به عشق  امام حسین "ع" و ولایت فقیه به میدان آمده بودند و بس

 

شعارنامه مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی در یوم الله نه دی ۸۸

متن شعارنامه:

جمهوری اسلامی ایران

ملت شریف ایران

الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر، جانم فدای رهبر، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، خمینی افتخار ماست، رهبری افتخار ماست، ولایت افتخار ماست، کشور و دین و رهبری، هر سه اصول کار ماست، ولایت فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای، مرگ بر آمریکا، راه امام خمینی پاینده باد، رهبر ما خامنه‌ای زنده باد، یاد شهیدان خدا زنده باد، اطاعت از رهبری، ضامن نصرت ماست، نه سازش نه تسلیم پیام ملت ماست، ما در کنار رهبریم، فداییان حیدریم، ما ذوالفقار حیدریم، خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است، اطاعت از خامنه‌ای اطاعت از امام است، ابوالفضل علم‌دار خامنه‌ای نگه‌دار، راه شهیدان ما طریق عزت ماست با رهبر انقلاب همیشه بیعت ماست، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، به دشمنان ایران پیام ما صریح است ملت ما حامی ولایت فقیه است، رهبر ما کوثر است ولایتش اکبر است، حیدری‌ام، حیدری‌ام، سرباز سیدعلی‌ام، رهبر ما کوثر است دشمن او ابتر است، حرب لمن حاربکم خامنه‌ای، سلم لمن سالمکم خامنه‌ای، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، تا پای جان حامی انقلابیم، پیرو خط رهبر و امامیم

هیهات منا الذله ، مرگ بر مزدور آمریکایی، سبز فقط سبز علی رهبر فقط سید علی، رهبر اگر فرمان دهد، اقدام آخر می‌کنیم، با دشمنان داخلی، تکلیف یکسر می‌کنیم، رهبر اگر فرمان دهد، غسل شهادت می کنیم، ای رهبر شجاعم حکم جهاد می‌خواهم، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، شکوه عاشورا شکستنی نیست، پیوند عاشقان گسستنی نیست، نصر من‌الله و فتح غریب، وای بر این جنبش مردم فریب، ای مرجع قضایی، اقدام انقلابی، مرگ بر جنبش سبز اموی، درود بر فرهنگ ناب علوی، منافق حیا کن، این ملت رو رها کن، منافق فتنه‌گر اعدام باید گردد، خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت، موسوی و کروبی اعدام باید گردند، موسوی ریاکار نقاب سبز رو بردار، موسوی، کروبی، این آخرین پیام است، دانشجوی مسلمان آماده قیام است، مرگ به دشمنان تو یا حسین، کروبی و خاتمی و میرحسین، لعن علی عدوک یا حسین … خاتمی و کروبی و میرحسین، موسوی حیا کن انقلاب را رها کن، سکوت هر مسلمان خیانت است به اسلام،  یزیدی زمانه ما ناصر حسینیم، ابن سعد زمانه، مختار خواهد آمد، آشوبگر بی‌غیرت، خجالت خجالت، جنبش سبز اموی، پیرو راه رجوی، منافق منافق این آخرین اخطار است، ملت انقلابی آماده قیام است

نهم دیماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت
حضور میلیونی مردم ولایت مدار ایران اسلامی


 

چرایی بازخوانی عمق شعارهای مردم در حماسه 9 دی  88

بهانه خروش مردمی نهم دی، حرمت شکنی فتنه گران در عاشورای سال ۱۳۸۸ بود.

 

ویدئو: بدون شرح برای خواص؛ عاشورای 88

گستاخی هدفمند عده ای در اهانت و جسارت به قرآن، مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها، نذورات، عزاداران و مراسم حسینی، تخریب اموال عمومی، به بازی گرفتن مقدسات مردم و شعار علیه اصل ولایت‌فقیه آن هم در مراسم عزای سید سالار شهیدان امام حسین(ع) در روز عاشورا آحاد ملت ایران را متالم و خشمگین کرد. این خشم مقدس آغازی بر پایان فتنه و پلکانی برای حرکت توفنده کشور در مسیر تعالی و پیشرفت بود. مردم بر عبور جریان فتنه از اصول نظام شوریدند. فتنه گران در روز قدس سال ۸۸ با سر دادن شعار نه غزه نه لبنان شعار سی ساله صهیونیسم ستیزی ملت ایران را زیر سئوال برده بودند. آنها در ۱۳ آبان همان سال با اعلام همپیمانی با آمریکا از مرزهای استکبارستیزی ملت عبور کرده بودند و در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ با اهانت به ساحت مقدس حضرت امام و جسارت به تصویر ایشان ثابت کردند که تمامی ادعاهای گذشته مبنی بر پیروی از خط امام(ره) گزافه بوده است در روز عاشورا آخرین تکه های پازل براندازی را کنار هم گذاشتند و با اهانت به مقدسات مردم در ایام عزاداری امام حسین(ع) و شعار علیه اصل ولایت فقیه ماهیت دین ستیزانه خود را به نمایش گذاشتند. این در حالی بود که سران این جریان کوچکترین اظهار تاسف و یا موضع گیری در محکومیت فتنه‌گران از خود بروز ندادند و حتی به کسانی که در روز عاشورا کف و سوت زده بودند و به هیئت های مذهبی حمله کرده بودند لقب “مردم خداجوی” دادند. اما حماسه تاریخی نهم دی نشان داد جامعه ایران یک جامعه مذهبی، انقلابی، معتقد به خط امام خمینی(ره)، وفادار به ولایت فقیه و دارای سلایق و علایق مختلف است. اما در اصول و محکمات خود که همان اسلام، انقلاب، ولایت فقیه، شعارهای استکبارستیزانه و صهیونیسم ستیزانه است یک صدا و مستحکم است. این شعار نیست بلکه واقعیتی است که حماسه نهم دی در کوران تبلیغات رسانه های بیگانه و فضاسازی سران فتنه به همه جهان ثابت کرد.

حماسه تاریخی نهم دی برخاسته از عوامل مختلفی چون بصیرت، دشمن‌شناسی، وقت شناسی و حضور مجاهدانه ملت بصیر ایران در برهه‌های حساس و تعیین کننده بود که باعث شد این روز تاریخ ساز به عنوان نقطه عطفی در معادلات انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور ثبت شود. حرمت شکنی بی محابای ارزشهای مقدس مردم در عاشورای سال ۱۳۸۸ توسط فتنه گران علاوه بر نشان دادن ماهیت انحرافی این جریان باعث شد خشم مقدس مردم به جوش بیاید تا حماسه تاریخی ملت ایران در نهم دی سرمنشا بسیاری از تحولات بعدی قرار بگیرد.
امروز به جرات می توان ادعا کرد حماسه تاریخی نهم دی به عنوان تکیه گاه تصمیمات بزرگ در داخل کشور و همچنین در خارج از کشور شناخته می شود و راقم بسیاری از معادلات فراروی ملت ایران در حوزه های مختلف سیاسی، بین المللی، اقتصادی، فرهنگی و… تلقی می گردد. اگر حماسه نهم دی ذیل رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای نبود و “بیماری فتنه ۸۸″ به تعبیر معظم له را درمان نمی کرد مشخص نبود دومینوی بیداری اسلامی امروز در منطقه چه سرنوشتی داشت.
اگر آمریکایی ها توانسته بودند به کانون تحولات اخیر در فضای بین المللی اعم از خاورمیانه، اروپا و آمریکا ضربه وارد کنند طبیعتا در فرایند الگو گیری این ممالک از انقلاب و نظام اسلامی خلل وارد می شد. نهم دی و شعارهایی که در این روز داده شد در داخل و خارج از کشور نشان داد که مردم ایران به راه، نظام و امام خود ایمان دارند و همین خودباوری روح امید در کالبد خسته مسلمانان در کشورهای منطقه دمید.

گزافه نیست اگر بگوییم انقلاب در دهه چهارم عمر خود پرتوان تر، باهوش تر و خلاق تر از سه دهه گذشته است. این تکامل تدریجی و این برتری نسبت به گذشته معلول اعتماد انقلاب به نسل‌های سوم و چهارم خود است. همین نسل ها بودند که حماسه تاریخی نهم دی در سال ۱۳۸۸ را ساختند. طبق آخرین پیمایشها بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم جوانان بودند. انقلاب اسلامی به عنوان یک موجود زنده و تکامل پذیر اگر چه ساختاری است که به طور مستمر کارگزاران و مردمی انقلابی پرورش دهد اما در عین حال حیات و زوال این ساختار بسته به جامعه و مسئولان انقلابی است.

همین نسل جوان است که امروز در خاورمیانه زنگ بیداری اسلامی را به صدا درآورده است. پدران و نیاکان این نسل به حکومت های مستبدی چون بن علی، مبارک، انورسادات، قذافی و … تن داده بودند اما امروز این جوانان اسلامگرا در خاورمیانه هستند که نبض تحولات را به دست گرفته اند. امروز این جوانان عدالت طلب هستند که اردوگاه سرمایه داری را با بحران مواجه کرده اند. به جرات می توان مدعی شد این نسل در ایران و سایر کشورها نه تنها از پدران خود عقب تر نیست بلکه حتی یک گام جلوتر نیز می باشد. تفاوت این نسل با پدران و نیاکان خود عقلانیت آنهاست که به مراتب بیشتر از نسل های گذشته است.امروز آمادگی جوان نسل سوم انقلاب و شجاعت و غیرت او برای دفاع از هویت دینی و انقلابی خود، از جوان نسل اول انقلاب که در دفاع مقدس حضور داشت، کمتر نیست و شاید هم جلوتر از او باشد و به صراحت باید اذعان کرد که نسل سومی‌های جامعه ایرانی و در یک نگاه کلان‌تر، جوانان جهان اسلام به مراتب از اسلاف خود در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل اسلامی جلوتر هستند. امواج وسیع گفتمان انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و شکست مکرر اسطوره رژیم صهیونیستی در کمتر از چند سال توسط جوانان حزب الله و حماس، امواج توفنده بیداری اسلامی، پیشرفتهای بی نظیر علمی جوانان در ایران در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری، استیصال دشمنان انقلاب اسلامی بخصوص آمریکا در منطقه تحت تاثیر موج سوم انقلاب اسلامی و…جملگی بیانگر افزایش عمق و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی است.

 

تأکید بر نقش «مردم» در خلق حماسه‌های انقلاب در گفتار امام و رهبری

آنچه به نظر باید همچون ماهیت نه دی حفظ بشود، «مردمی بودن» آن است – نه اینکه این حماسه را به روایت دو تا آدم سیاسی روایت کنیم. همان کاری که می‌خواهند با انقلاب پابرهنگان در سال ۵۷ بکنند!

بازخوانی پیام امام (ره) به حجت الاسلام سید حمید روحانی پیرامون تدوین تاریخ انقلاب ما را بیشتر به این نکته رهنمون می‌سازد که امام (ره) همواره به نقش مردم در خلق حماسه‌های انقلاب  از سویی و از سوی دیگر بر ثبت این رویدادهای تاریخی به نام مردم تأکید داشته‌اند:

«…امیدوارم بتوانید با دقت، تاریخ حماسه آفرین و پر حادثه انقلاب اسلامى بى‏نظیر مردم قهرمان ایران را بدان گونه که هست ثبت نمایید. شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‏دار چه کارِ عظیمى شده‏اید. اکثر مورخین، تاریخ را آنگونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‏اند مى‏نویسند، نه آنگونه که اتفاق افتاده است. از اول مى‏دانند که کتابشان بنا است به چه نتیجه‏اى برسد و در آخر به همان نتیجه هم مى‏رسند.

از شما مى‏خواهم هرچه مى‏توانید سعى و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید، چرا که همیشه مورخین اهداف انقلابها را در مسلخ اغراض خود و یا اربابانشان ذبح مى‏کنند. امروز همچون همیشه تاریخ انقلابها، عده‏اى به نوشتن تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامى ایران مشغولند که سر در آخور غرب و شرق دارند. تاریخ جهان پر است از تحسین و دشنام عده‏اى خاص، له و یا علیه عده‏اى دیگر و یا واقعه‏اى در خور بحث. اگر شما مى‏ توانستید تاریخ را مستند به صدا و فیلم حاوى مطالب گوناگون انقلاب از زبان توده‏هاى مردم رنجدیده کنید، کارى خوب و شایسته در تاریخ ایران نموده‏اید. باید پایه‏هاى تاریخ انقلاب اسلامى ما چون خود انقلاب بر دوش پابرهنگان مغضوب قدرتها و ابرقدرتها باشد.

شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایى قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدى را جایگزین تفکر اسلام سلطنتى، اسلام سرمایه دارى، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام امریکایى کردند.

شما باید نشان دهید که در جمود حوزه‏ هاى علمیه آن زمان که هر حرکتى را متهم به حرکت مارکسیستى و یاحرکت انگلیسى مى‏کردند، تنى چند از عالمان دین باور دست در دست مردم کوچه و بازار، مردم فقیر و زجر کشیده گذاشتند و خود را به آتش و خون زدند و از آن پیروز بیرون آمدند.

شما باید به روشنى ترسیم کنید که در سال ۴۱، سال شروع انقلاب اسلامى و مبارزه روحانیت اصیل در مرگ آباد تحجر و تقدس مآبى چه ظلمها بر عده‏اى روحانى پاکباخته رفت، چه ناله‏هاى دردمندانه کردند، چه خون دلها خوردند، متهم به جاسوسى و بى‏دینى شدند ولى با توکل بر خداى بزرگ کمر همت را بستند و از تهمت و ناسزا نهراسیدند و خود را به توفان بلا زدند و در جنگ نابرابر ایمان و کفر، علم و خرافه، روشنفکرى و تحجرگرایى، سرافراز- ولى غرقه به خون یاران و رفیقان خویش- پیروز شدند.»

تاکید بر نقش «مردم» در خلق حماسه‌های انقلاب اسلامی همواره مورد تأکید امام (ره) بوده است به طوری که بارها امام (ره) صاحبان این انقلاب را مردم معرفی می‌کردند. تأکید بر این نقش مردم و تأثیرگذاری آنها در طول سالها بعد از وفات امام (ره) نیز سیره عملی و گفتاری مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده است و می‌توان این سیره را در بیانات و پیام های رهبر معظم انقلاب پس از خلق حماسه هایی همچون ۲۲ بهمن و انتخابات متعدد و … بوضوح مشاهده کرد که یکی از این رویداها حماسه ۹ دی ماه ۸۸ بوده است.

مقام معظم رهبری با تأکید بر مردمی بودن ۹ دی ماه فرموده اند: « نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت – که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است – روز نهم دى را هم متمایز میکنند.»

 

بازخوانی نقش رهبر انقلاب در شکل‌گیری حماسه 9 دی

بررسی مواضع رهبر معظم انقلاب در ماه های بعد از انتخابات نشان می دهد که ایشان تلاش بسیاری انجام دادند تا در راستای سیاست«جذب حداکثری»، افراد و گروه های مختلف سیاسی در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران باقی بمانند و به فعالیت بپردازند ولی برخی شخصیت های سیاسی، بدون توجه به خواست ملت و رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای، فضا را به سمتی بردند که نهایتاً منجر به حذف خودشان از آینده سیاسی کشور شد.

تدبیر علیه تشویش

رهبر انقلاب در نمازجمعه تاریخی 29 خرداد، بدون در نظر گرفتن یک هفته اغتشاشگری و اقدامات غیرقانونی از سوی سران اصلاحات و تحریک مردم به حضور در خیابان، در سخنانی کریمانه، این افراد را «عناصر نظام» خواندند و بر پیگیری «قانونی» اعتراضات و نه اردوکشی خیابانی، تاکید کردند. ایشان فرمودند: «این که دشمنان سعی می کنند در رسانه های گوناگون - که غالباً هم این رسانه ها مال این صهیونیست های خبیث و رذل است - اینجور وانمود کنند که دعوا بین طرفداران نظام و مخالفان نظام است، نخیر، این جوری نبود؛ آنها غلط می کنند این حرف را می زنند؛ این واقعیت ندارد... این چهار نفری که وارد عرصه این انتخابات جدی شدند، همه شان جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بودند و هستند.»

گذشت حدود 6 ماه از انتخابات ریاست جمهوری و رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری و رویکرد مدارای ایشان هم تغییری در رفتار و عملکرد سران اصلاحات ایجاد نکرد تا آن که حضرت آیت الله خامنه ای در 22 آذر و در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون، با اشاره به حوادث روز دانشجو و اهانت حامیان این افراد به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، لحن خود را درباره این افراد تغییر دادند و در عین حال اعلام کردند که هنوز نظام آماده بازگشت این افراد است ولی گویا خود این افراد با اتخاذ مواضع ساختارشکنانه، بر حذف کامل خود از نظام اصرار دارند. ایشان در این باره گفتند: «من هیچ اعتقادی ندارم به دفع؛ من گفتم در نمازجمعه؛ اعتقاد من به جذب حداکثری و دفع حداقلی است؛ اما بعضی کانه خودشان اصرار دارند بر این که از نظام فاصله بگیرند. یک اختلاف درون خانوادگی را، درون نظام را - که مبارزات انتخاباتی بود - یک عده ای تبدیل کردند به مبارزه با نظام.»

روشنگری‌های رهبر انقلاب در این مدت، پایگاه اجتماعی سران اصلاحات را دچار ریزش شدیدی کرد؛ به طوری که اعتراضات خیابانی آنان به جمعیتی اندک و هتاک محدود شد. با این حال اصرار رهبران این جریان سیاسی بر نپذیرفتن نظر مردم و عدم تمکین به قانون، در نهایت منجر به رویدادهای ناگواری چون هتک حرمت روز عاشورا شد.سران آشوب های پس از انتخابات اما باز هم بر مواضع ضدمردمی خود ایستادگی کردند و حتی از حرمت شکنان روز عاشورا دفاع.

هتک حرمت عاشورا به مثابه خط قرمزی بود که بعد از زیر پا گذاشته شدن، دیگر یارای بازگشت به وضع نخست را نداشت؛ وضعیتی که به مدد تنفس مصنوعی باقی مانده بود و اکنون در سیل خروشنده مردم در حماسه 9 دی غرق شده بود.

برنامه‌ریزی راهبری مقام معظم رهبری برای شفاف‌سازی فضای غبارآلود فتنه 88 در مدت 8 ماه به گونه از سوی ایشان تنظیم شده بود که گام به گام مردم را به پیش می‌برد و با افزایش بصیرت، زمینه را برای دفع فتنه آماده می‌شد؛ واقعه‌ای که سرانجام در 9 دی متبلور شد و شد آنچه باید می‌شد و وعده "ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" بر همگان عیان شد.

 

حماسه «نهم دی ماه» در كلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

در تاریخ ماندگار شد
روزهاى سال، به طور طبيعى و به خودى خود همه مثل همند؛ اين انسانها هستند، اين اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست كه يك روزى را از ميان روزهاى ديگر برميكشد و آن را مشخص ميكند، متمايز ميكند، متفاوت ميكند و مثل يك پرچمى نگه ميدارد تا راهنماى ديگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى ديگر فرقى ندارد؛ اين حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز جان ميدهد، معنا ميدهد، او را تا عرش بالا ميبرد؛ اين مجاهدتهاى ياران حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز، اين خطورت و اهميت را ميبخشد. روز نوزدهم دى هم همين جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همين قبيل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ اين مردمند كه ناگهان با يك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكيل داد؛ يعنى برخاسته ى از بصيرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمايز ميكنند.
مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.
بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

مجاهدت به نفع انسان
در شرائط فتنه، كار دشوارتر است؛ تشخيص دشوارتر است. البته خداى متعال حجت را هميشه تمام ميكند؛ هيچ وقت نميگذارد مردم از خداى متعال طلبگار باشند و بگويند تو حجت را براى ما تمام نكردى، راهنما نفرستادى، ما از اين جهت گمراه شديم. در قرآن مكرر اين معنا ذكر شده است. دست اشاره ى الهى همه جا قابل ديدن است؛ منتها چشم باز ميخواهد. اگر چشم را باز نكرديم، هلال شب اول ماه را هم نخواهيم ديد؛ اما هلال هست. بايد چشم باز كنيم، بايد نگاه كنيم، دقت كنيم، از همه ى امكاناتمان استفاده كنيم تا اين حقيقت را كه خدا در مقابل ما قرار داده است، ببينيم.
مهم اين است كه انسان اين مجاهدت را بكند. اين مجاهدت به نفع خود انسان است؛ خداى متعال هم در اين مجاهدت به او كمك ميكند. نوزده دىِ مردم قم در سال 56 از اين قبيل بود، نهم دىِ امسالِ آحاد مردم كشور - كه حقيقتاً اين حركت ميليونى فوق‌‌العاده ى مردم حركت عظيمى بود - از همين قبيل است، و قضاياى گوناگونى كه ما در طول انقلاب از اين چيزها كم نداشتيم. اين مجاهدت، راه را به ما نشان ميدهد.
بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

حجت بر همه تمام شد
یك نكته را هم به جوانان عزيز انقلابى، به فرزندان عزيز انقلابى خودم، به فرزندان بسيجى - از زن و مرد - عرض بكنم: جوانان از اطراف و اكناف كشور، از آنچه كه تهتّك بيگانگان از ايمان دينى به گوششان ميخورد يا با چشمشان مى‌‌‌‌بينند، عصبانى هستند؛ وقتى مى بينند روز عاشورا چگونه يك عده‌‌‌‌اى حرمت عاشورا را هتك ميكنند، حرمت امام حسين را هتك ميكنند، حرمت عزاداران حسينى را هتك ميكنند، دلهاشان به درد مى‌‌‌‌‌آيد، سينه‌‌‌‌‌هاشان پر ميشود از خشم؛ البته خوب، طبيعى هم هست، حق هم دارند؛ ولى ميخواهم عرض بكنم جوانهاى عزيز مراقب باشند، مواظب باشند كه هرگونه كار بى رويه‌‌‌اى، كمك به دشمن است. اينجا جوانها تلفن ميكنند - ميفهمم من، ميخوانم، غالباً تلفنها و نامه ها را خلاصه ميكنند، هر روز مى آورند، من نگاه ميكنم - مى بينم همين طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانى؛ گاهى هم از بنده گله ميكنند كه چرا فلانى صبر ميكند؟ چرا فلانى ملاحظه ميكند؟ من عرض ميكنم؛ در شرائطى كه دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امكاناتِ خود درصدد طراحى يك فتنه است و ميخواهد يك بازى خطرناكى را شروع كند، بايد مراقبت كرد او را در آن بازى كمك نكرد. خيلى بايد با احتياط و تدبير و در وقت خودش با قاطعيت وارد شد. دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هيچگونه تخطى از قانون، بايستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگيرد؛ اما ورود افرادى كه شأن قانونى و سمت قانونى و وظيفه ى قانونى و مسئوليت قانونى ندارند، قضايا را خراب ميكند. خداى متعال به ما دستور داده است: «و لايجرمنّكم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى». بله، يك عده‌‌‌‌اى دشمنى ميكنند، يك عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج ميدهند، يك عده اى از خباثت‌‌‌كنندگان پشتيبانى ميكنند - اينها هست - اما بايد مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضايا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى كه از آنها بيزار هم هستند، لگدمال ميشوند؛ اين نبايد اتفاق بيفتد. من برحذر ميدارم جوانهاى عزيز را، فرزندان عزيز انقلابىِ خودم را از اينكه يك حركتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چيز بر روال قانون.
مسئولين كشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بينند؛ مى‌‌‌‌بينند مردم در چه جهتى دارند حركت ميكنند. حجت بر همه تمام شده است. حركت عظيم روز چهارشنبه‌ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام كرد. مسئولين قوه‌‌‌‌‌ى مجريه، مسئولين قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولين قوه‌‌‌‌ى قضائيه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه ميدانند كه مردم در صحنه‌‌‌اند و چه ميخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها بايد وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنيت و اينها، هم وظائفشان در زمينه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى كشور.
بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

راه انقلاب این است
بدخواهانى كه سى سال است عليه اين انقلاب و عليه اين مردم هر كارى توانستند، كردند، اينها هم فرصت را مغتنم شمردند و با تبليغاتِ خودشان وارد ميدان شدند. بيش از اين، كارى نميتوانستند بكنند. اگر آمريكائى‌ها و انگليسى‌ها و صهيونيستها ميتوانستند نيرو وارد خيابانهاى تهران بكنند، يقين بدانيد ميكردند. اگر برايشان امكان داشت كه با حضور وابستگان و مزدوران خودشان از خارج، عرصه را آنچنان كه ميخواهند، هدايت كنند، ميكردند. منتها ميدانستند كه اين كار به ضررشان تمام ميشود. تنها كارى كه ميتوانستند بكنند، اين بود كه در صحنه‌ى تبليغات، در صحنه‌ى سياست جهانى، از آشوبگر، از اغتشاشگر حمايت كنند. رؤساى جمهور كشورهاى مستكبر در اين قضيه وارد ميدان شدند؛ اغتشاشگران خيابانى و خرابكارانى را كه با آتش زدن ميخواهند موجوديت خودشان را نشان بدهند، ملت ايران ناميدند؛ شايد بتوانند اوضاع را آنچنان كه طبق ميل خودشان است، در افكار عمومى دنيا و كشورمان تصوير و ترسيم كنند؛ اما شكست خوردند.
قوى‌ترين و آخرين ضربه را ملت در روز نهم دى و بيست و دوى بهمن وارد كرد. كار ملت ايران در بيست و دوم بهمن، كار عظيمى بود؛ نُه دى هم همين جور. يكپارچگى ملت آشكار شد. همه‌ى كسانى كه در عرصه‌ى سياسى به هر نامزدى رأى داده بودند، وقتى ديدند دشمن در صحنه است، وقتى فهميدند اهداف پليد دشمن چيست، نسبت به آن كسانى كه قبلاً به آنها خوشبين هم بودند، تجديد نظر كردند؛ فهميدند كه راه انقلاب اين است، صراط مستقيم اين است. در بيست و دوى بهمن، ملت همه با يك شعار وارد ميدان شدند. خيلى تلاش كردند، شايد بتوانند بين ملت دودستگى ايجاد كنند؛ اما نتوانستند. و ملت ايستاد؛ اين پيروزى ملت بود. از بيست و دوم خرداد تا بيست و دوم بهمن - هشت ماه - يك فصل پرافتخار و پرعبرتى براى ملت ايران بود؛ اين يك درس شد. آگاهى جديدى به وجود آمد. فصل تازه‌اى در بصيرت ملت ايران گشوده شد. اين يك زمينه‌ى بسيار مهمى است. بايد بر اساس اين زمينه، حركت كنيم.
بيانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي  01/01/1389

لحظه‌ی نیازها
شوراى شما بحمدالله اين خصوصيت را داشته است. دلائل زيادى هم براى اين هست؛ آخرى‌اش همين نهم دى است؛ قبلش - ده سال قبل از اين - 23 تير است كه اشاره فرمودند؛ آن روز هم نياز لحظه‌ها بود؛ اين يك كار متعارف و معمولى نبود. راهپيمائى مردم در بيست و دوى بهمن با همه‌ى عظمتى كه دارد - كه حالا عرض خواهم كرد - يك كار متعارف است، يك كار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است كه انجام بگيرد و انجام ميگيرد؛ اما بيست و سه‌ى تير در سال 78، يك كار متعارف نبود، يك كار متوقع نبود؛ اهميت داشت كه اين مجموعه بداند و بفهمد كه اين كار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد. كار نهم دى ماهِ امسال هم همين جور بود. شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نياز؛ اين اساس كار است كه مؤمن بايد اين را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن كارى را كه بايد انجام بدهد، بتواند انجام بدهد. خوب، الحمدلله شوراى هماهنگى تبليغات اين خصوصيت را داشته است، نشان داده است؛ هم در دهه‌ى اول، در اوضاع و احوال گوناگون آن دهه - در دوران دفاع مقدس، قبل از دفاع مقدس، بعد از دوران دفاع مقدس - هم بعد از رحلت امام در مناسبتهاى مختلف كه قله‌هائى را در تاريخ ما به وجود آورد. يكى از اين قله‌هاى فراموش نشدنى، همين نهم دى امسال بود.
بيانات در ديدار با اعضای شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى  29/10/1388

یك حركت بدون فراخوان
راز ماندگارى اين انقلاب، اتكاى به ايمانهاست؛ اتكاى به خداست. لذا شما مى‌بينيد آن روزى كه توده‌ى عظيم مردم در سرتاسر كشور احساس كنند كه دشمنى‌اى متوجه انقلاب است، احساس كنند كه دشمنىِ جدى‌اى وجود دارد، بدون فراخوان حركت ميكنند مى‌آيند. روز نهم دى شما ديديد در اين كشور چه اتفاقى افتاد و چه حادثه‌اى پيش آمد. دشمنان انقلاب كه هميشه سعى ميكنند راهپيمائى‌هاى ميليونى را بگويند چند هزار نفر آمده‌اند - تحقير كنند، كوچك كنند - اعتراف كردند و گفتند در طول اين بيست سال، هيچ حركت مردمى‌اى به اين عظمت در ايران اتفاق نيفتاده است؛ اين را نوشتند و گفتند. آن كسانى كه سعى در كتمان حقائق درباره‌ى جمهورى اسلامى دارند، اين را گفتند. علت چيست؟ علت اين است كه مردم وقتى احساس ميكنند دشمن در مقابل نظام اسلامى ايستاده است، مى‌آيند توى ميدان. اين حركتِ ايمانى است، اين حركتِ قلبى است؛ اين چيزى است كه انگيزه‌ى خدائى در آن وجود دارد؛ دست قدرت خداست، دست اراده‌ى الهى است؛ اين چيزها دست من و امثال من نيست. دلها دست خداست. اراده‌ها مقهور اراده‌ى پروردگار است. وقتى حركت خدائى شد، براى خدا شد، اخلاص در كار بود، خداى متعال اينجور دفاع ميكند. لذا ميفرمايد: «انّ اللَّه يدافع عن الّذين امنوا». اين را دشمنان نظام اسلامى نميفهمند، تا امروز هم نفهميدند؛ لذا تهديد ميكنند، حرف ميزنند، روشهاى گوناگون را به كار ميگيرند، به خيال خودشان ميگردند نقطه ضعف براى جمهورى اسلامى پيدا كنند؛ گاهى اسم حقوق بشر را مى‌آورند، گاهى اسم دموكراسى را مى‌آورند؛ ترفندهائى كه امروز براى مردم دنيا حقيقتاً ترفندهاى مسخره است. ميگويند افكار عمومى؛ اما افكار عمومى اگر اين حرفها را از آمريكا و صهيونيسم باور ميكرد، اينجور در دنيا، در كشورهاى مختلف، ملتهاى مختلف، در مواقع گوناگون، نفرت خودشان را از اين سران مستكبر نشان نميدادند، كه مى‌بينيد نشان ميدهند. هر جا سفر ميكنند، گروهى از مردم عليه‌شان شعار ميدهند. پيداست كه افكار عمومى دنيا فريب ترفندهاى اينها را نخورده است.
بيانات در ديدار فرمانده و پرسنل نيروى هوائى ارتش جمهوری اسلامی ايران 19/11/1388

بدون علما ممكن نبود
يك مسئله‌ى بسيار مهم و استثنائى است؛ يكى از تمايزات نظام جمهورى اسلامى اين است. مجموعه‌ى خبرگان، مجموعه‌ى علماى صاحب‌نام و صاحب شأن در بين مردم، و مورد اعتماد مردم در همه‌ى قضايا، بخصوص در قضيه‌ى بسيار مهم رهبرى و انتخاب رهبرى و قضاياى مربوط به آن محسوب ميشود. و همين حضور اثرگذار و حساس در بين مردم، آثار و بركات خودش را داشته است و دارد. حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعى كه ميكنند - مثل راهپيمائى مهم بيست و دوم بهمن، كه واقعاً يك پديده‌ى عظيمى بود در تاريخ انقلاب در اين شرائط و با اين اوضاع و احوال؛ و قبل از آن، حضور مردم در خيابانها در سراسر كشور در نهم دى - بدون اينكه علما و راهنمايان معنوى مردم كه مورد اعتماد آنها هستند، دلهاى مردم را به حقائق اين انقلاب متوجه كنند، ميسر نميشد. نقش علماى دين در هدايت مردم، منحصر نميشود به هدايت در امور فرعى و مسائل شخصى و اينها. مهمتر از همه‌ى اينها، هدايت مردم است در مسئله‌ى عظيم اجتماعى و مسئله‌ى حكومت و مسئله‌ى نظام اسلامى و وظائفى كه مترتب بر اين هست در مقابله‌ى با حوادث جهانى. يقيناً اگر نقش علماى دين و راهنمايان روحانى حذف ميشد و وجود نميداشت، اين انقلاب تحقق پيدا نميكرد؛ اين نظام به وجود نمى‌آمد و باقى نميماند، با اين همه مشكلات فراوانى كه در سر راه اين انقلاب به وجود آوردند. بنابراين علماى دين - كه از جمله‌ى برترين آنها، مجموعه‌ى خبرگان هستند - تأثير ماندگار و مستمرى در حوادث جامعه و سرنوشت جامعه دارند؛ كه خوب، آثارش را بحمداللَّه مى‌بينيم.
بيانات در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى  06/12/1388

دنیا خیره شد
شما ديديد فتنه‌اى به وجود آمد، كارهائى شد، تلاشهائى شد، آمريكا از فتنه‌گران دفاع كرد، انگليس دفاع كرد، قدرتهاى غربى دفاع  كردند، منافقين دفاع كردند، سلطنت‌طلبها دفاع كردند؛ نتيجه چه شد؟ نتيجه اين شد كه در مقابل همه‌ى اين اتحاد و اتفاق ناميمون، مردم عزيز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دى، در روز بيست و دوى بهمن، آنچنان عظمتى از خودشان نشان دادند كه دنيا را خيره كرد. ايران امروز، جوان امروز، تحصيلكرده‌ى امروز، ايرانيان امروز، آنچنان وضعيتى دارند كه هر توطئه‌اى را دشمن عليه نظام جمهورى اسلامى زمينه‌چينى كند، به توفيق الهى توطئه را خنثى ميكنند. منتها توجه داشته باشيد؛ بايد تقوا پيشه كنيم. آنچه ما را قوى ميكند، تقواست؛ آنچه ما را آسيب‌ناپذير ميكند، تقواست؛ آنچه ما را به ادامه‌ى اين راه تا رسيدن به اهداف عاليه اميدوار ميكند، تقواست.
خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمينى (ره) در بيست و يكمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (ره) 14/03/1389

هيچ كس نگويد من تكليفى ندارم
آنچه كه براى ما لازم است، اين است كه آحاد مردم، مسئولين، غير مسئولين، بخصوص جوانها، بخصوص كسانى كه سخن و حرفشان تأثير دارد، احساس مسئوليت حضور در صحنه را از دست ندهند. هيچ كس نگويد من تكليفى ندارم، من مسئوليتى ندارم؛ همه مسئولند. مسئوليت معنايش اين نيست كه اسلحه ببنديم، بيائيم توى خيابان راه برويم؛ در هر كارى كه هستيم، احساس مسئوليت كنيم؛ مسئوليت دفاع از انقلاب و از نظام جمهورى اسلامى؛ يعنى از اسلام، يعنى از حقوق مردم، يعنى از عزت كشور. اين، شرط اول: همه بايد اين احساس مسئوليت را داشته باشيم. و من مى‌بينم كه اين احساس مسئوليت را داريم. اين را مردم كشور ثابت كردند، ثابت ميكنند؛ حالا يك نمونه‌ى واضحش همين 9 دى بود كه اشاره كردند؛ نمونه‌هاى ديگرى هم هست؛ 22 بهمن در پيش است، دهه‌ى فجر در پيش است. مردم حضور خودشان را، آمادگى خودشان را، سرزندگى و نشاط خودشان را نشان داده‌اند، باز هم نشان خواهند داد.
دیدار مردم مازندران در سالگرد حماسه 6 بهمن 6/11/1388

مشتی بر دهان فتنه‌گران

فتنه‌ى سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه يعنى كسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح كنند، بياورند براى فريب دادن مردم. اما ناكام شدند. هدف از ايجاد فتنه، گمراه كردن مردم است. شما ملاحظه كنيد؛ مردم ما در مقابله‌ى با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دى در سرتاسر كشور مشت محكمى به دهان فتنه‌گران زد. اين كار را خود مردم كردند. اين حركت - همان طورى كه گويندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند - يك حركت خودجوش بود؛ اين خيلى معنا دارد؛ اين نشانه‌ى اين است كه اين مردم بيدارند، هشيارند. دشمنان ما بايد اين پيام را بگيرند. آن كسانى كه خيال ميكنند ميتوانند ميان نظام و ميان مردم جدائى بيندازند، ببينند و بفهمند كه اين نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتياز نظام ما به اين است كه متعلق به مردم است. آن كسانى كه با همه‌ى وجود نظام جمهورى اسلامى را و اسلام را و اين پرچم برافراشته را در اين كشور نگه داشته‌اند، در درجه‌ى اول خود مردمند؛ دشمنان ما اين را بفهمند. سردمداران دولتهاى مستكبر - و در رأس آنها آمريكا - عليه ملت ما حرف ميزنند، توطئه ميكنند، گاهى شعار ميدهند، گاهى اظهارات مزوّرانه ميكنند، گاهى صريحاً دشمنى ميكنند، گاهى در لفافه ميبرند؛ اينها همه براى اين است كه تحليل درستى از مسائل ايران و شناخت درستى از ملت ايران ندارند. ملت ما ملت بيدارى است، ملت هشيارى است.
بيانات در ديدار هزاران نفر از مردم استان گيلان‌ 8/10/1389

====

روز شمار اول تا 9 دی 1388

روز شمـــار بی‌سابقه‌ترین هتک حرمت‌ها در تاریخ انقلاب از 16 آذر تا 29 دی

===

منابع:

http://www.ravanbakhsh.blogfa.com/post-268.aspx

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=18238

http://khjo.basij.ir/?q=node/24000

http://www.nedayeenghelab.com/vdcg.79xrak9qtpr4a.html

http://shiraze.ir/sysnews/cid/19534/rss.htm

http://mshali.blogfa.com/post-118.aspx

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910070108

http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=63602

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10783

http://www.teribon.ir/archives/33743

http://moslem121.blogfa.com/post-86.aspx

http://www.chatrbaz.ir/?p=328

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، در تببین حقیقت حماسه نهم دی به دو عنصر «حضور گسترده مردمی» و «ایمان دینی مردم» اشاره و ضمن تأکید بر ضرورت پاسداشت این حماسه بزرگ دو توصیه نیز به دست اندرکاران ستاد بزرگداشت نهم دی داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دی جنبه‌های شعاری غلبه پیدا نکند و ثانیاً به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود، توجه شود.

بیانات رهبری بزرگوار نکاتی را در بر میگرفت که واکاوی هر کدام از آنها به نگرش عمیق و بسیط رهبری بزرگوار اشاره دارد

ایشان، اراده خداوند متعال و ایمان به توفیق الهی را عامل اصلی هدایت قلب‌ها و دل‌های ملت ایران برای حضور در عرصه‌های مختلف برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور عظیم و خروشان مردمی در  9 دی 88 ، تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاكم بر دل‌های مردم بود .

ایشان در این دیدار خاطر نشان كردند: نهم دی 88، حادثه كوچكی نیست بلكه آن حركت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حركت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حركت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود .
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح اولین عنصر یعنی اهمیت حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف افزودند: هنر اصلی امام خمینی(ره)، وارد كردن مردم به صحنه بود و در هرجایی كه مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشكلات، و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می‌رود .
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: در هر نقطه‌ی از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ایمان و عمل متناسب، به عرصه بیایند هیچ عاملی قادر به مقاومت نیست و این یك نسخه كلی برای تمام ملت‌هاست،  كه امام خمینی(ره) به آن عمل كرد و ملت ایران هم با اعتماد به امام راحل عظیم‌الشان، آن را بصورت عملی اثبات كرد .
رهبر انقلاب اسلامی همچنین در تبیین ایمان دینی مردم، به عنوان دومین عنصر اهمیت حادثه ماندگار نهم دی افزودند: آن معجزه‌گری كه همه مردم را بسیج كرده، به صحنه می‌آورد و با وجود همه سختی‌ها آنان را در صحنه نگه می‌دارد، ایمان قلبی و دینی است چرا كه بر اساس ایمان دینی، شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شكست معنایی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی، حماسه نهم دی را از این منظر كاملاً شبیه صدر اسلام و همچنین روزهای پیروزی انقلاب دانستند و خاطرنشان كردند: در این روز، مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنه‌گران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری وقایع تلخ فتنه 88 افزودند: این فتنه، صرفا منحصر به حضور عده‌ای افراد در خیابان‌ها نبود، بلكه ناشی از یك بیماری بود كه با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یك حضور عظیم مردمی نیاز داشت، كه چنین هم شد.
رهبر انقلاب اسلامی به نقش عاشورای حسینی و محرم، در تحقق حماسه نهم دی هم اشاره كردند و افزودند: همانگونه كه در ابتدای انقلاب، محرم به كمك این مردم آمد و امام خمینی(ره) فرمود خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به كمك ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق كرد.
ایشان بر ضرورت پاسداشت این حماسه بزرگ تأكید كردند و دو توصیه نیز به دست اندركاران ستاد بزرگداشت نهم دی داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دی جنبه‌های شعاری غلبه پیدا نكند و ثانیاً به عمق شعارها كه حرف اصلی ملت ایران بود، توجه شود.

متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ستاد بزرگداشت ۹ دی

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=8948

حال در این مقال سعی خواهد شد با توجه به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم توجه به عمق شعارهاي حماسه مردمی 9 دی ، به واکاوی این حماسه بزرگ و عمق خواسته های مردم می پردازیم

 

عمق شعار مردم در 9 دی انزجار از خواص بی بصیرت و خاندان رفسنجانی بود

کسانی که در متن حماسه نهم دی بودند به درستی منظور و اشاره حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از عمق شعارها که خواسته و حرف اصلی ملّت می باشد را درک می کنند.

9 دي 1388 يکي از مهم ترين فرازهاي تاريخي دوران انقلاب بشمار مي آيد؛ چراكه در آن روز مردم با قاطعيت خواهان مجازات فتنه گران و خانه نشين شدن خواص بي بصيرت شدند.
یکی از شعارهای اصلی ملّت به خشم آمده از فتنه گران و فتنه آفرینان و ساکتین فتنه عبارت بود از « خواص بی بصیرت ؛ مایه ی ننگ ملّت . » ، که عمده ی خواسته مردم در همین شعار همگانی خلاصه می شد

9 دی کف خواسته‌های مردم بود؛ ۹ دی روز شورش عليه اشرافيت فتنه‌گران بود؛ نُه دی یعنی تعریفمان را از قدرت عوض کنیم

اما گویا دستان تحریف گر تاریخ پس از گذشت دوسال از این تجربه ی گرانبها برای نگهداشتن افکار عمومی در لایه سطحی این ماجرا بر آنند تا تصاویر گویای حضور خاندان آقای رفسنجانی و حزب فعالش ( کارگزاران ) را در این وقایع حذف کرده و تمام تقصیر را متوجه رسانه های خارجی کنند و یا حتی دولت مکتبی و مردمی کنند!

شعارهای مردم در راهپیمایی های سرنوشت ساز  نهم دی 88 وبیست ودوم بهمن 88 در سراسر کشور که مستقیم برعلیه آقای رفسنجانی و عملکرد براندازانه خاندانش بلند بود گویای حرف اصلی مردم می باشد و متاسفانه امروز تمام رسانه های فعال کشور کم و بیش خواسته یا نا خواسته آن را به حاشیه رانده اند !!! ولی آفرینندگان نهم دی به خوبی یادشان است که پس از پافشاری مجدد رفسنجانی بر مطالبات ناحقش در نمازجمعه 26 تیر ، اغتشاش 25 بهمن به پا شد و باز هم سفیره ایشان فائزه برای براندازی نظام سر از پا نشناخت ودر میان براندازان فتنه گر حاضر شد و هیچ مقام قضایی برای بازداشت کنندگان وی قرار بازداشت صادر نکرد.حال با توجه به این عمق فتنه چگونه می توان توجیه کرد که آقای رفسنجانی برای حضور چشمگیر و حداکثری در مجلس نهم برنامه ریزی کرده و با فراخوان تمام مدیران خود وارد میدان شده ولی حساسیت جدی نیروهای انقلاب را برنیانگیخته ؟ و حال شاید بتوان منظور اماممان را در فرعی و اصلی کردن قضایا و متن نکردن حاشیه ها فهمید .

آیا بازخوانی وریشه یابی سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نشانه ی مهم بودن عمق این ماجرا نیست ؟!

آیا وقت آن نشده که جبهه و جریان ولایتمدار فارغ از مسائل درجه دو و حاشیه ای به بازخوانی جدی مطالبات منتشر نشده رهبری پرداخته و با نشان دادن عمق فتنه که در جنجال های سیاسی اخیر در حال ایجاد مقدمات تسخیر کامل مجلس است و آقای رفسنجانی به صراحت برنامه دوساله اش را پیروزی در سه انتخابات مجلس وشوراها و ریاست جمهوری اعلام کرده است ( دیدار با استاندارانش 90/7/26) بپردازیم و با بصیرت افزایی خود و مردم با جبران غفلت ها به کور کردن عمق فتنه و جداسازی این عامل بیماری از بدنه نظام مشغول شویم ؟!

 

آنچه كه روز 9 دي را در تاريخ اين ملت ماندگار كرد قيام گسترده و فراگير مردم مسلمان نسبت به هنجارشكني‌ها و ارزش‌ستيزي‌هايي بود كه سه روز قبل از آن نسبت به يكي از مهم‌ترين اعتقادات و ارزش‌هاي اين ملت، يعني حماسه عاشورا روا داشته شده بود.
مقام معظم رهبري در اجتماع مردم قم در روز1389.7.27، با اشاره به حركت‌ متكي بر معرفت مردم در مقابله با اين هنجارشكني مي‌فرمايند: بعد از اهانتي كه در روز عاشوراي سال 88 به وسيله عده‌اي تحريك شده نسبت به امام حسين(ع) انجام گرفت، دو روز فاصله نشد كه مردم در روز 9 دي توي خيابان‌ها آمدند و موضع صريح خودشان را علني ابراز كردند. دست‌هاي دشمن و تبليغات دشمن نه‌فقط نتوانسته مردم را از احساسات ديني عقب بنشاند، بلكه روز‌به‌روز اين احساسات تندتر و اين "معرفت" عميق‌تر شده است.
هدف دشمنان از غائله‌سازي در روز عاشورا مبتني بر يك هدف از پيش‌ طراحي شده براي فروپاشي نظام بود كه به تناسب آن همه ظرفيت‌ها هم به كار گرفته شده بود و در اين ميان كافي بود تا توده‌هاي اجتماعي نيز همانند برخي از خواص جامعه كه هنوز در تشخيص موضوع و مسئله مشكل داشتند، مرعوب شوند و عقب بنشينند و در آن صورت بود كه برنامه طراحي شده دشمن به هدف مي‌نشست و گام اصلي خود را پس از آن حادثه برمي‌داشت. اما حضور آگاهانه مردم به‌رغم تداوم سكوت خواص اين مرحله از اقدام دشمن را نيز ناكام گذاشت.
طي ماه‌هاي پس از حوادث انتخابات دهم به‌رغم هشدارهاي مقام‌معظم رهبري نسبت به ابعاد پيچيده فتنه بعد از انتخابات و به‌رغم همراهي هميشگي مردم، اما آنچه كه سبب تعميق و تداوم بيشتر فتنه مي‌شد، سكوت بعضي از خواص جامعه نسبت به ابعاد فتنه و غفلت از حضور به‌موقع براي مقابله و روشنگري در قبال آن حوادث بود، خواصي كه حتي به‌رغم داشتن "بصيرت"، تعلقات مادي، وابستگي‌ قومي، خانوادگي و... آنها را از همراهي با نظام در مقابله با فتنه بازداشته بود و به طور طبيعي سكوت آنها مؤيد سران و عاملان فتنه در تداوم آتش‌افروزي‌ها و هنجارشكني‌ها بود‌ كه البته اين امر در تاريخ گذشته اين ملت و به‌ويژه در صدر اسلام نيز مصاديق زيادي دارد.
اكنون و با گذشت قريب به يك سال از آن حماسه، اگرچه آگاهي و بصيرت اجتماعي مردم اركان فتنه را متزلزل ساخت و قدرت نظام اسلامي را در جهان اثبات كرد، اما آنچه كه هنوز به عنوان دغدغه باقي مانده است، سرپل‌هاي دشمن نه در ميان توده‌هاي اجتماعي، بلكه در غفلت‌هاي خواص جامعه است.
مقام معظم رهبري در تبيين اين ويژگي و آسيب اجتماعي نيز در جمع مردم اصفهان در روز عيد قربان(89.8.26) مي‌فرمايند:"معناي توفيق ملت ايران در عبور از اين فتنه در آشكار شدن قدرت اين ملت خلاصه نمي‌شود، بلكه معناي اصلي عبور قدرتمندانه مردم از اين محنت سال گذشته اين است كه ملت ايران با تكيه بر ايمان، بصيرت، موقع‌شناسي، درك ضروريات زمان و انجام دادن اقدامات مردم به مرحله جديدي از حيات خود رسيده و براي رسيدن به مقصود نهايي توان تازه يافت.
ايشان آنگاه با اشاره به توطئه‌هاي دشمن مهم‌ترين عرصه آسيب‌پذيري را در عرصه خواص جامعه قلمداد مي‌كنند و مي‌فرمايند: براي مقابله با چنين ملتي، ايجاد شكاف در ميان ملت، به جان هم انداختن ملت، فاصله ايجاد كردن بين توده‌هاي عظيم مردمي كشور با مسئولان، ايجاد سوء‌ظن، ايجاد بگومگو بر سر قضاياي هيچ و پوچ، يكي از مهم‌ترين دشمني دشمن با انقلاب اسلامي است. مراقب باشيد."

 

حماسه 9 دی نشان داد که انقلاب از ظرفیت‌های بالایی در ترمیم  آسیب‌های درونی خود برخوردار است  و به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از قله‌های انقلاب اسلامی حماسه ملی نهم دی بود

حماسه ی نهم دی ، نه از آن حیث که خروش اکثریت را به تصویر کشید و نه از آن حیث که انزجار ملت از سران فتنه را به نمایش گذاشت ، که از آن جهت که خواستگاه پویشی انقلابی بود ، در خور تامل می باشد ، زیرا که این حماسه در برابر مصائب عاشورا ، همچو قطره ای در برابر دریا بود ، اما نکته ی حائز اهمیت آن است که جهان بینی مردم ایران اسلامی ، جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی می باشد و بر همین مبنا بود که در تمامی مراحل گذر از فتنه راهبرد " مدارا " را اختیار کردند ، اما در این نقطه یعنی اهانت به ائمه طاقت از کف دادند و به خروش آمدند.

 

رهبری معظم انقلاب این لحظه شناسی مردم را در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دی ماه ۱۳۸۸ به زیبایی ستوده اند:

" مشكل برخى از افراد و مجموعه‌ها اين است: بى‌ايمان نيستند، بى‌شوق و بى‌محبت هم نيستند؛ اما لحظه‌شناس نيستند.

لحظه را بايد شناخت، نياز را بايد دانست. فرض بفرمائيد كسانى در كوفه دلهاشان پر از ايمان به امام حسين بود، به اهل‌بيت محبت هم داشتند، اما چند ماه ديرتر وارد ميدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسيدند، پيش خدا هم مأجورند؛ اما كارى كه بايد بكنند، آن كارى نبود كه آنها كردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن كار را انجام ندادند.

اگر كارى كه توابين در مدتى بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به كوفه انجام ميدادند، اوضاع عوض ميشد؛ ممكن بود حوادث، جور ديگرى حركت بكند. شناسائى لحظه‌ها و انجام كار در لحظه‌ى نياز، خيلى چيز مهمى است.

آخرى‌اش همين نهم دى است؛ قبلش - ده سال قبل از اين - 23 تير است كه اشاره فرمودند؛ آن روز هم نياز لحظه‌ها بود؛ اين يك كار متعارف و معمولى نبود.

 راهپيمائى مردم در بيست و دوى بهمن با همه‌ى عظمتى كه دارد - كه حالا عرض خواهم كرد - يك كار متعارف است، يك كار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است كه انجام بگيرد و انجام ميگيرد؛ اما بيست و سه‌ى تير در سال 78، يك كار متعارف نبود، يك كار متوقع نبود؛ اهميت داشت كه اين مجموعه بداند و بفهمد كه اين كار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد. كار نهم دى ماهِ امسال هم همين جور بود. شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نياز؛ اين اساس كار است كه مؤمن بايد اين را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن كارى را كه بايد انجام بدهد، بتواند انجام بدهد.

يكى از اين قله‌هاى فراموش نشدنى، همين نهم دى امسال بود."

9 دی نقطه اوج بصیرت ملت ایران بود؛ زیرا به رغم مردود شدن خواص، آن ها راه را پیدا کردند و مسیر حق را پیمودند

فتنه ای که در سال 88  اتفاق افتاد فتنه بسیار سنگین و عمیق، و در نوع خود بی نظیر بود. زیرا از یک سو ، ریشه های آن به 20 سال قبل بر می گشت و از سوی دیگر از آیت الله گرفته تا رجال سیاسی و انقلابیون با سابقه در آن نقش آفرینی کرده بودند.

خواص نیز به سه گروه تقسیم شده بودند؛ بخشی از آن ها با فتنه گران همراه شده بودند و بخش قابل توجهی از روی نداشتن بصیرت در مقابل فتنه گران مهر سکوت بر لب زده، اوضاع را رصد می کردند تا مواضعشان را بر حسب شرایط موجود تطبیق کنند. و البته تعداد اندکی نیز عمار گونه به میدان آمده از ولایت و ارزش ها به دفاع پرداختند.

 در این شرایط انتظار می رفت که بر اساس سنت گذشته، مردم با نگاه به خواص مردود، راه را گم کنند و به وادی باطل سقوط نمایند؛ ولی خوشبختانه مردم نه تنها مردود نشدند بلکه به چراغ راه خواص نیز تبدیل شدند. به نظر می رسد مهم ترین دلیل موفقیت مردم در این عرصه، حرکت در مسیری است که امام (ره) آن را برای مردم مشخص کرده است. امام ره فرموده اند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی وارد نشود. بر این اساس مردم بی توجه به مواضع غیر اصولی خواص، راه خود را پیدا کرده و فتنه گران را تنها گذاشتند. مردم ایران بر اساس همین روحیه ولایت مداری، آن چه بارها در شعارهای رسمی خود فریاد کرده اند " ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" در 9 دی به اثبات رساندند. دریای جمعیت ایران توفانی شد و امواج سهمگین آن، فتنه گران را در هم کوبید و بسان کف های روی آب، برخی از آن ها را به بیرون از کشور پرتاب کرد.

9 دی از این جهت دارای اهمیت است که در سال 88 عاشورا تکرار شد ولی مردم با بصیرت، به ندای هل من ناصر ینصرنی رهبر خویش لبیک جانانه گفتند و نگذاشتند در این عاشورا حسین زمان قربانی شود. و این است تفاوت ملت ایران با مردم کوفه که کوفیان پس از عاشورا و شهادت امام به پا خاستند و قیام توابین را به راه انداختند و ملت ایران قبل از آن که امامشان به شهادت برسد.

آن چه جای تاسف دارد این است که به رغم گذشت بیش از دو سال از وقوع فتنه هنوز برخی خواص در همان بی بصیرتی دست و پا می زنند و در فضای روشن و رفتن ابر های فتنه هنوز هم راه را پیدا نکرده اند! هنوز برخی افراد نتوانسته اند درس بصیرت را از ملت یاد بگیرند و متاسفانه همان مسیر را به همان سرعت می پیمایند. اگر  در جنگ جمل خواصی مثل سلیمان بن صرد خزاعی با وجود میزان حق یعنی امام معصوم (ع) به بی راهه رفتند و نتوانستند راه را پیدا کنند ولی پس از جنگ برخی از آن ها به هوش آمدند و متوجه اشتباه خویش شدند و قول دادند که دیگر این اشتباه را تکرار نکنند ولی متاسفانه برخی خواص ما بعضا حاضر نیستند واژه فتنه را در باره فتنه گران به کار گیرند.

درست است که عده‌ای از مردم در ابتدا به دلیل ابهام خود در نتایج انتخابات یا تبلیغات، کمی به سوی فتنه‌گران تمایل پیدا کردند اما بعد از مدت کوتاهی و با تدبیر مقام معظم رهبری، چهره واقعی فتنه‌گران را شناختند. در واقع ماهیت حرکت سران فتنه، روز به روز بر مردم آشکارتر شد و در روز عاشورای سال 88 به اوج خود رسید. عموم مردم ایران که دل در گرو حضرت اباعبدلله الحسین دارند، از حرکات روز عاشورا فتنه‌گران بیزاری جستند . این حرکت مردم در نهم دی ماه 88 با اعلام حمایت از ولایت به اوج خود رسید و ایرانیان با زمان‌شناسی و بصیرت خود اثبات کردند که حامی انقلاب خود هستند.

رهبر معظم انقلاب در توصیف نهم دی ماه، بیان می‌دارند که:
«
روزهاى سال، به طور طبيعى و به خودى خود همه مثل همند؛ اين انسانها هستند، اين اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست كه يك روزى را از ميان روزهاى ديگر برميكشد و آن را مشخص ميكند، متمايز ميكند، متفاوت ميكند و مثل يك پرچمى نگه ميدارد تا راهنماى ديگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى ديگر فرقى ندارد؛ اين حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز جان ميدهد، معنا ميدهد، او را تا عرش بالا ميبرد؛ اين مجاهدتهاى ياران حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز، اين خطورت و اهميت را ميبخشد. روز نوزدهم دى هم همين جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همين قبيل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ اين مردمند كه ناگهان با يك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكيل داد؛ يعنى برخاسته ى از بصيرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمايز ميكنند.
مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.»

بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388


«
قوى‌ترين و آخرين ضربه را ملت در روز نهم دى و بيست و دوى بهمن وارد كرد. كار ملت ايران در بيست و دوم بهمن، كار عظيمى بود؛ نُه دى هم همين جور. يكپارچگى ملت آشكار شد. همه‌ى كسانى كه در عرصه‌ى سياسى به هر نامزدى رأى داده بودند، وقتى ديدند دشمن در صحنه است، وقتى فهميدند اهداف پليد دشمن چيست، نسبت به آن كسانى كه قبلاً به آنها خوشبين هم بودند، تجديد نظر كردند؛ فهميدند كه راه انقلاب اين است، صراط مستقيم اين است. در بيست و دوى بهمن، ملت همه با يك شعار وارد ميدان شدند. خيلى تلاش كردند، شايد بتوانند بين ملت دودستگى ايجاد كنند؛ اما نتوانستند. و ملت ايستاد؛ اين پيروزى ملت بود. از بيست و دوم خرداد تا بيست و دوم بهمن - هشت ماه - يك فصل پرافتخار و پرعبرتى براى ملت ايران بود؛ اين يك درس شد. آگاهى جديدى به وجود آمد. فصل تازه‌اى در بصيرت ملت ايران گشوده شد. اين يك زمينه‌ى بسيار مهمى است. بايد بر اساس اين زمينه، حركت كنيم.»

بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی 1/1/1389



وظیفه ما پس از 9 دی
در فتنه سال 88، اکثریت مردم قبول شدند و بعضی از خواص مردود. اما از طرفی باید مراقب بود که فتنه‌ها به پایان نرسیده و با فتنه‌های جدیدی مواجه هستیم و از طرفی هم مواظب باشیم که پس از حماسه 9 دی وظایف به گردن ماست که باید به آن‌ها عمل کنیم:


-
وظایف آحاد ملت:
«
يك نكته را هم به جوانان عزيز انقلابى، به فرزندان عزيز انقلابى خودم، به فرزندان بسيجى - از زن و مرد - عرض بكنم: جوانان از اطراف و اكناف كشور، از آنچه كه تهتّك بيگانگان از ايمان دينى به گوششان ميخورد يا با چشمشان مى‌‌‌‌بينند، عصبانى هستند؛ وقتى مى بينند روز عاشورا چگونه يك عده‌‌‌‌اى حرمت عاشورا را هتك ميكنند، حرمت امام حسين را هتك ميكنند، حرمت عزاداران حسينى را هتك ميكنند، دلهاشان به درد مى‌‌‌‌‌آيد، سينه‌‌‌‌‌هاشان پر ميشود از خشم؛ البته خوب، طبيعى هم هست، حق هم دارند؛ ولى ميخواهم عرض بكنم جوانهاى عزيز مراقب باشند، مواظب باشند كه هرگونه كار بى رويه‌‌‌اى، كمك به دشمن است. اينجا جوانها تلفن ميكنند - ميفهمم من، ميخوانم، غالباً تلفنها و نامه ها را خلاصه ميكنند، هر روز مى آورند، من نگاه ميكنم - مى بينم همين طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانى؛ گاهى هم از بنده گله ميكنند كه چرا فلانى صبر ميكند؟ چرا فلانى ملاحظه ميكند؟ من عرض ميكنم؛ در شرائطى كه دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امكاناتِ خود درصدد طراحى يك فتنه است و ميخواهد يك بازى خطرناكى را شروع كند، بايد مراقبت كرد او را در آن بازى كمك نكرد. خيلى بايد با احتياط و تدبير و در وقت خودش با قاطعيت وارد شد. دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هيچگونه تخطى از قانون، بايستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگيرد؛ اما ورود افرادى كه شأن قانونى و سمت قانونى و وظيفه ى قانونى و مسئوليت قانونى ندارند، قضايا را خراب ميكند. خداى متعال به ما دستور داده است: «و لايجرمنّكم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى».(1) بله، يك عده‌‌‌‌اى دشمنى ميكنند، يك عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج ميدهند، يك عده اى از خباثت‌‌‌كنندگان پشتيبانى ميكنند - اينها هست - اما بايد مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضايا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى كه از آنها بيزار هم هستند، لگدمال ميشوند؛ اين نبايد اتفاق بيفتد. من برحذر ميدارم جوانهاى عزيز را، فرزندان عزيز انقلابىِ خودم را از اينكه يك حركتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چيز بر روال قانون.»

بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388



-
وظیفه مسئولین:
 1. «
مسئولين كشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بينند؛ مى‌‌‌‌بينند مردم در چه جهتى دارند حركت ميكنند. حجت بر همه تمام شده است. حركت عظيم روز چهارشنبه ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام كرد. مسئولين قوه‌‌‌‌‌ى مجريه، مسئولين قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولين قوه‌‌‌‌ى قضائيه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه ميدانند كه مردم در صحنه‌‌‌اند و چه ميخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها بايد وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنيت و اينها، هم وظائفشان در زمينه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى كشور

بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388


2. «
هر سالى از سالهائى كه دوران انقلاب گذرانده است، و در هر سالى هر ماهى، و در هر ماهى هر روزى، وزن و مقدارى دارد، ارزشى دارد؛ نبايد اين را از دست داد. ممكن است در هشت ماه از سال 88 كه اشتغالات فتنه‌انگيزان بعضى از ذهنها را به خود مشغول كرد، برخى از كارها نيمه‌كاره مانده باشد؛ بايد جبران بشود. بايد حركت، يك حركت سريعى باشد.»
بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

 

شعار های ملت ایران در حماسه تاریخی جمعه 9/10/88

مردم در راهپیمایی امروز ، انگار چند واحد درس "جمل شناسی" پاس کرده بودند:

* آنان که مدعیند روزانه با امام کار می کردند بدانند که حضرتش فرمود : منافقین از کفار هم بدترند !

* آیید و ببینید علی تنها نیست !

* ابا الفضل علمدار ! موسوی رو تو وردار

* ایران که باغ پسته بابات نیست - مملکت حسینی بی صاحاب نیست

* ای رهبر آزاده ! آماده ایم آماده

* این سند جنایت موسوی است / این سند خیانت موسوی است / عامل این جنایت ، اعدام باید گردد ( این شعارها را مردم در هنگامی که از پل کالج سرازیر می شدند و با ساختمان سوخته سه طبقه بانک صادرات مواجه می شدند سر می دادند. در هنگام بازگشت از راهپیمایی در بخش سوخته و سیاه دیوار ، مردم نوشته بودند : مرگ بر هاشمی (

* این همه لشکر آمده - به عشق رهبر آمده

* پایان تلخ ، بهتر از تلخی بی پایان است !

تاجر ورشکسته ! برگرد به باغ پسته (باغ لندن(

* توی عزا دست می زنه فائزه - سکوت هاشمی براش جایزه ؟

* لبیک یا خامنه ای - لبیک یا حسین است

* لعن علی عدوک خمینی - هاشمی و خاتمی و خوئینی

* لعن علی عدوک یا حسین - خاتمی و کروبی و میرحسین

* ما یوسف خود نمی فروشیم - تو سیم ِ سیاه خود نگهدار

* مجمع تشخیص ما ، ریاستش لال شده - دختر فتنه سازَش ، چون خر دجال شده

* حرمت شکن عاشورا - اعدام باید گردد

* حسین حسین شعار ماست - خمینی افتخار ماست

* خاتمی دروغگو - توسعه سیاسی ات کو ؟

* دیدید هنوز عشق لشکر دارد / دیدید که این قافله رهبر دارد / ای مانده نهروانی عهد شکن / این ملک علی مالک اشتر دارد

* ریاست خبرگان - تعویض باید گردد

* سلمٌ لمن سالمکم خامنه ای - حربٌ لمن حاربکم خامنه ای

* عایشه شتر سوار - فائزه فتنه سوار

* عمر سعد زمان - ننگت باد ، ننگت باد

* فرقه موسویه - اعدام باید گردد

* قاضی عاشورایی ! اعدام انقلابی

* قسم به جان مادرت فاطمه - فدای امر تو شویم ما همه

* کروبی بی سواد - عامل دست موساد

«مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر انگليس» ، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر خاتمي»، «مرگ بر كروبي»«مرگ بر سه حسين، صدام حسين،باراك حسين،ميرحسين»، «مرگ بر منافق»، «لعن علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين»، «آشوبگر اعدام بايد گردد»، «آشوبگر عاشورا اعدام بايد گردد» و «خواص بي بصيرت،خجالت خجالت»

«اينهمه لشكر آمده به عشق رهبر آمده»،«مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «خامنه اي خميني ديگر است،ولايتش ولايت حيدر است»،«ما اهل كوفه نيستيم جون مي ديم و مي ايستيم»«سبز فقط سبز علي،لعنت به سبز اموي»،«واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد» توام بود.

* محرم ماه خونه - هاشمی سرنگونه

* مردم هشیار باشید : فتنه بعدی "حَکَمیت"!

* مرگ بر بی بی سی

* مرگ بر مزدور ماهواره ای

* مزدور آمریکایی ! ما اومدیم . کجایی ؟!

* مجمع بی خاصیت ! خجالت خجالت

* مزدورا کوشن ؟ تو سوراخ موشن ! / سوسولا کوشن ؟ تو سوراخ موشن ! / سبزا کوشن ؟ تو سوراخ موشن !

* موسوی قبل از اینکه در مقابل مردم ایران بایستد ، در مقابل خدا ایستاد . زیرا اسلام خواست خداست و ولایت ، بخش اصلی اسلام است .

* موسوی ... خوردیم بهت رأی دادیم ( یک جوان مو دم اسبی با سری به زیر افتاده و شرمنده این عبارت را روی مقوایی نوشته و در دستانش تابلو کرده بود ).

* میر حسین میر حسین ! جواب تو با حسین

* هاشمی ! سکوت چرا ؟

* هاشمی قاضی شارحه - خط نفاقش واضحه

* هر جا که اغتشاشه - فائزه رد پاشه

 * یا سَنَدَ مَن لا سَنَد لَه ( در کنار عکس مهدی کروبی).

* یک یاحسین / تا میر حسین / بره پیش ِ / صدّام حسین

تکمله به درخواست زهرا کوچولوی من که می گوید این شعار را می داده اما آن را ننوشتی :

ما اهل کوفه نیستیم - رو به روتون می ایستیم !

 

تفاوت این راهپیمایی با تاسوعا و عاشورای سال 57 ، این بود که در آن سال مردم فقط در مسیر خیابان انقلاب راهپیمایی کردند اما در 9 دی عظمت جمعیت به حدی بود که از یکسو خیابانهای بلوار کشاورز و کریمخان تا میدان هفتم تیر و از سوی دیگر تا خیابانهای نواب و کارگر تا میدان قزوین و نیز خیابانهای منتهی به انقلاب را نیز در بر می گرفت .

در این روز تهران راهپیمایی نبود !تظاهرات هم نبود !فقط شاید "قیام" بتواند بار این حماسه مردمی را به دوش کشد ؛ قیام برای یاری مولا ؛ قیام علیه منافقان کهنه کار و گردن کلفت !

اگر هاشمی رفسنجانی حتی در آخرین دقایق پیش از این راهپیمایی ، موضع کوچکی علیه فتنه روز عاشورا و محاربۀ آشکار با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه می گرفت و انا شریکِ مختصری می گفت ، شاید می توانست خود را در حالت احیا نگه دارد . اما افسوس که او با آغاز این راهییمایی تاریخی ، به پایان حیات سیاسی خود رسید ؛ کسی که ماهها ، برای بالاتر از مجمع تشخیص و مجلس خبرگان تلاش کرده بود ، اکنون با این حضور مردم و با این شعارها ، حتی آینده ای برای ریاست مجلس خبرگان هم ندارد و البته دیگر مهم هم نیست که در مجمع تشخیص و مجلس خبرگان باشد یا نباشد ، او برای همیشه مُهرِ "پایان" خورد .

در این حماسه عظیم بر خلاف تصاویر پر شمار امام خمینی و رهبر عزیز انقلاب آیت الله خامنه ای ، تصاویر رئیس جمهور احمدی نژاد در دستهای مردم مشاهده نمی و حتی پرچمهای جمهوری اسلامی هم بسیار کم تعداد بود . معنی این نکات این است که : مردم در راهپیمایی عظیم و تاریخی عصر روز چهارشنبه نهم دی ماه 1388 خورشیدی ، فقط و فقط به عشق امام حسین "ع" و ولایت فقیه به میدان آمده بودند و بس !

شعار نامه 9 دی

شعارنامه مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی در یوم الله نه دی ۸۸

متن شعارنامه:

جمهوری اسلامی ایران

ملت شریف ایران

الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر، جانم فدای رهبر، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، خمینی افتخار ماست، رهبری افتخار ماست، ولایت افتخار ماست، کشور و دین و رهبری، هر سه اصول کار ماست، ولایت فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای، مرگ بر آمریکا، راه امام خمینی پاینده باد، رهبر ما خامنه‌ای زنده باد، یاد شهیدان خدا زنده باد، اطاعت از رهبری، ضامن نصرت ماست، نه سازش نه تسلیم پیام ملت ماست، ما در کنار رهبریم، فداییان حیدریم، ما ذوالفقار حیدریم، خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است، اطاعت از خامنه‌ای اطاعت از امام است، ابوالفضل علم‌دار خامنه‌ای نگه‌دار، راه شهیدان ما طریق عزت ماست با رهبر انقلاب همیشه بیعت ماست، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، به دشمنان ایران پیام ما صریح است ملت ما حامی ولایت فقیه است، رهبر ما کوثر است ولایتش اکبر است، حیدری‌ام، حیدری‌ام، سرباز سیدعلی‌ام، رهبر ما کوثر است دشمن او ابتر است، حرب لمن حاربکم خامنه‌ای، سلم لمن سالمکم خامنه‌ای، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، تا پای جان حامی انقلابیم، پیرو خط رهبر و امامیم

هیهات منا الذله ، مرگ بر مزدور آمریکایی، سبز فقط سبز علی رهبر فقط سید علی، رهبر اگر فرمان دهد، اقدام آخر می‌کنیم، با دشمنان داخلی، تکلیف یکسر می‌کنیم، رهبر اگر فرمان دهد، غسل شهادت می کنیم، ای رهبر شجاعم حکم جهاد می‌خواهم، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، شکوه عاشورا شکستنی نیست، پیوند عاشقان گسستنی نیست، نصر من‌الله و فتح غریب، وای بر این جنبش مردم فریب، ای مرجع قضایی، اقدام انقلابی، مرگ بر جنبش سبز اموی، درود بر فرهنگ ناب علوی، منافق حیا کن، این ملت رو رها کن، منافق فتنه‌گر اعدام باید گردد، خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت، موسوی و کروبی اعدام باید گردند، موسوی ریاکار نقاب سبز رو بردار، موسوی، کروبی، این آخرین پیام است، دانشجوی مسلمان آماده قیام است، مرگ به دشمنان تو یا حسین، کروبی و خاتمی و میرحسین، لعن علی عدوک یا حسین … خاتمی و کروبی و میرحسین، موسوی حیا کن انقلاب را رها کن، سکوت هر مسلمان خیانت است به اسلام،  یزیدی زمانه ما ناصر حسینیم، ابن سعد زمانه، مختار خواهد آمد، آشوبگر بی‌غیرت، خجالت خجالت، جنبش سبز اموی، پیرو راه رجوی، منافق منافق این آخرین اخطار است، ملت انقلابی آماده قیام است

نهم دیماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت
حضور میلیونی مردم ولایت مدار ایران اسلامی

 

چرایی بازخوانی عمق شعارهای مردم در حماسه 9 دی 88


بهانه خروش مردمی نهم دی، حرمت شکنی فتنه گران در عاشورای سال ۱۳۸۸ بود. گستاخی هدفمند عده ای در اهانت و جسارت به قرآن، مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها، نذورات، عزاداران و مراسم حسینی، تخریب اموال عمومی، به بازی گرفتن مقدسات مردم و شعار علیه اصل ولایت‌فقیه آن هم در مراسم عزای سید سالار شهیدان امام حسین(ع) در روز عاشورا آحاد ملت ایران را متالم و خشمگین کرد. این خشم مقدس آغازی بر پایان فتنه و پلکانی برای حرکت توفنده کشور در مسیر تعالی و پیشرفت بود. مردم بر عبور جریان فتنه از اصول نظام شوریدند. فتنه گران در روز قدس سال ۸۸ با سر دادن شعار نه غزه نه لبنان شعار سی ساله صهیونیسم ستیزی ملت ایران را زیر سئوال برده بودند. آنها در ۱۳ آبان همان سال با اعلام همپیمانی با آمریکا از مرزهای استکبارستیزی ملت عبور کرده بودند و در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ با اهانت به ساحت مقدس حضرت امام و جسارت به تصویر ایشان ثابت کردند که تمامی ادعاهای گذشته مبنی بر پیروی از خط امام(ره) گزافه بوده است در روز عاشورا آخرین تکه های پازل براندازی را کنار هم گذاشتند و با اهانت به مقدسات مردم در ایام عزاداری امام حسین(ع) و شعار علیه اصل ولایت فقیه ماهیت دین ستیزانه خود را به نمایش گذاشتند. این در حالی بود که سران این جریان کوچکترین اظهار تاسف و یا موضع گیری در محکومیت فتنه‌گران از خود بروز ندادند و حتی به کسانی که در روز عاشورا کف و سوت زده بودند و به هیئت های مذهبی حمله کرده بودند لقب “مردم خداجوی” دادند. اما حماسه تاریخی نهم دی نشان داد جامعه ایران یک جامعه مذهبی، انقلابی، معتقد به خط امام خمینی(ره)، وفادار به ولایت فقیه و دارای سلایق و علایق مختلف است. اما در اصول و محکمات خود که همان اسلام، انقلاب، ولایت فقیه، شعارهای استکبارستیزانه و صهیونیسم ستیزانه است یک صدا و مستحکم است. این شعار نیست بلکه واقعیتی است که حماسه نهم دی در کوران تبلیغات رسانه های بیگانه و فضاسازی سران فتنه به همه جهان ثابت کرد.

حماسه تاریخی نهم دی برخاسته از عوامل مختلفی چون بصیرت، دشمن‌شناسی، وقت شناسی و حضور مجاهدانه ملت بصیر ایران در برهه‌های حساس و تعیین کننده بود که باعث شد این روز تاریخ ساز به عنوان نقطه عطفی در معادلات انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور ثبت شود. حرمت شکنی بی محابای ارزشهای مقدس مردم در عاشورای سال ۱۳۸۸ توسط فتنه گران علاوه بر نشان دادن ماهیت انحرافی این جریان باعث شد خشم مقدس مردم به جوش بیاید تا حماسه تاریخی ملت ایران در نهم دی سرمنشا بسیاری از تحولات بعدی قرار بگیرد.
امروز به جرات می توان ادعا کرد حماسه تاریخی نهم دی به عنوان تکیه گاه تصمیمات بزرگ در داخل کشور و همچنین در خارج از کشور شناخته می شود و راقم بسیاری از معادلات فراروی ملت ایران در حوزه های مختلف سیاسی، بین المللی، اقتصادی، فرهنگی و… تلقی می گردد. اگر حماسه نهم دی ذیل رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای نبود و “بیماری فتنه ۸۸″ به تعبیر معظم له را درمان نمی کرد مشخص نبود دومینوی بیداری اسلامی امروز در منطقه چه سرنوشتی داشت.
اگر آمریکایی ها توانسته بودند به کانون تحولات اخیر در فضای بین المللی اعم از خاورمیانه، اروپا و آمریکا ضربه وارد کنند طبیعتا در فرایند الگو گیری این ممالک از انقلاب و نظام اسلامی خلل وارد می شد. نهم دی و شعارهایی که در این روز داده شد در داخل و خارج از کشور نشان داد که مردم ایران به راه، نظام و امام خود ایمان دارند و همین خودباوری روح امید در کالبد خسته مسلمانان در کشورهای منطقه دمید.

گزافه نیست اگر بگوییم انقلاب در دهه چهارم عمر خود پرتوان تر، باهوش تر و خلاق تر از سه دهه گذشته است. این تکامل تدریجی و این برتری نسبت به گذشته معلول اعتماد انقلاب به نسل‌های سوم و چهارم خود است. همین نسل ها بودند که حماسه تاریخی نهم دی در سال ۱۳۸۸ را ساختند. طبق آخرین پیمایشها بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم جوانان بودند. انقلاب اسلامی به عنوان یک موجود زنده و تکامل پذیر اگر چه ساختاری است که به طور مستمر کارگزاران و مردمی انقلابی پرورش دهد اما در عین حال حیات و زوال این ساختار بسته به جامعه و مسئولان انقلابی است.

همین نسل جوان است که امروز در خاورمیانه زنگ بیداری اسلامی را به صدا درآورده است. پدران و نیاکان این نسل به حکومت های مستبدی چون بن علی، مبارک، انورسادات، قذافی و … تن داده بودند اما امروز این جوانان اسلامگرا در خاورمیانه هستند که نبض تحولات را به دست گرفته اند. امروز این جوانان عدالت طلب هستند که اردوگاه سرمایه داری را با بحران مواجه کرده اند. به جرات می توان مدعی شد این نسل در ایران و سایر کشورها نه تنها از پدران خود عقب تر نیست بلکه حتی یک گام جلوتر نیز می باشد. تفاوت این نسل با پدران و نیاکان خود عقلانیت آنهاست که به مراتب بیشتر از نسل های گذشته است.امروز آمادگی جوان نسل سوم انقلاب و شجاعت و غیرت او برای دفاع از هویت دینی و انقلابی خود، از جوان نسل اول انقلاب که در دفاع مقدس حضور داشت، کمتر نیست و شاید هم جلوتر از او باشد و به صراحت باید اذعان کرد که نسل سومی‌های جامعه ایرانی و در یک نگاه کلان‌تر، جوانان جهان اسلام به مراتب از اسلاف خود در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل اسلامی جلوتر هستند. امواج وسیع گفتمان انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و شکست مکرر اسطوره رژیم صهیونیستی در کمتر از چند سال توسط جوانان حزب الله و حماس، امواج توفنده بیداری اسلامی، پیشرفتهای بی نظیر علمی جوانان در ایران در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری، استیصال دشمنان انقلاب اسلامی بخصوص آمریکا در منطقه تحت تاثیر موج سوم انقلاب اسلامی و…جملگی بیانگر افزایش عمق و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی است.

 

تأکید بر نقش «مردم» در خلق حماسه‌های انقلاب در گفتار امام و رهبری  

آنچه به نظر باید همچون ماهیت نه دی حفظ بشود، «مردمی بودن» آن است – نه اینکه این حماسه را به روایت دو تا آدم سیاسی روایت کنیم. همان کاری که می‌خواهند با انقلاب پابرهنگان در سال ۵۷ بکنند! – هرچند حرف در این باره زیاد است

بازخوانی پیام امام (ره) به حجت الاسلام سید حمید روحانی پیرامون تدوین تاریخ انقلاب ما را بیشتر به این نکته رهنمون می‌سازد که امام (ره) همواره به نقش مردم در خلق حماسه‌های انقلاب از سویی و از سوی دیگر بر ثبت این رویدادهای تاریخی به نام مردم تأکید داشته‌اند:

«…امیدوارم بتوانید با دقت، تاریخ حماسه آفرین و پر حادثه انقلاب اسلامى بى‏نظیر مردم قهرمان ایران را بدان گونه که هست ثبت نمایید. شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‏دار چه کارِ عظیمى شده‏اید. اکثر مورخین، تاریخ را آنگونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‏اند مى‏نویسند، نه آنگونه که اتفاق افتاده است. از اول مى‏دانند که کتابشان بنا است به چه نتیجه‏اى برسد و در آخر به همان نتیجه هم مى‏رسند.

از شما مى‏خواهم هرچه مى‏توانید سعى و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید، چرا که همیشه مورخین اهداف انقلابها را در مسلخ اغراض خود و یا اربابانشان ذبح مى‏کنند. امروز همچون همیشه تاریخ انقلابها، عده‏اى به نوشتن تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامى ایران مشغولند که سر در آخور غرب و شرق دارند. تاریخ جهان پر است از تحسین و دشنام عده‏اى خاص، له و یا علیه عده‏اى دیگر و یا واقعه‏اى در خور بحث. اگر شما مى‏توانستید تاریخ را مستند به صدا و فیلم حاوى مطالب گوناگون انقلاب از زبان توده‏هاى مردم رنجدیده کنید، کارى خوب و شایسته در تاریخ ایران نموده‏اید. باید پایه‏هاى تاریخ انقلاب اسلامى ما چون خود انقلاب بر دوش پابرهنگان مغضوب قدرتها و ابرقدرتها باشد.

شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایى قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدى را جایگزین تفکر اسلام سلطنتى، اسلام سرمایه دارى، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام امریکایى کردند.

شما باید نشان دهید که در جمود حوزه‏هاى علمیه آن زمان که هر حرکتى را متهم به حرکت مارکسیستى و یاحرکت انگلیسى مى‏کردند، تنى چند از عالمان دین باور دست در دست مردم کوچه و بازار، مردم فقیر و زجر کشیده گذاشتند و خود را به آتش و خون زدند و از آن پیروز بیرون آمدند.

شما باید به روشنى ترسیم کنید که در سال ۴۱، سال شروع انقلاب اسلامى و مبارزه روحانیت اصیل در مرگ آباد تحجر و تقدس مآبى چه ظلمها بر عده‏اى روحانى پاکباخته رفت، چه ناله‏هاى دردمندانه کردند، چه خون دلها خوردند، متهم به جاسوسى و بى‏دینى شدند ولى با توکل بر خداى بزرگ کمر همت را بستند و از تهمت و ناسزا نهراسیدند و خود را به توفان بلا زدند و در جنگ نابرابر ایمان و کفر، علم و خرافه، روشنفکرى و تحجرگرایى، سرافراز- ولى غرقه به خون یاران و رفیقان خویش- پیروز شدند

تاکید بر نقش «مردم» در خلق حماسه‌های انقلاب اسلامی همواره مورد تأکید امام (ره) بوده است به طوری که بارها امام (ره) صاحبان این انقلاب را مردم معرفی می‌کردند. تأکید بر این نقش مردم و تأثیرگذاری آنها در طول سالها بعد از وفات امام (ره) نیز سیره عملی و گفتاری مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده است و می‌توان این سیره را در بیانات و پیام های رهبر معظم انقلاب پس از خلق حماسه هایی همچون ۲۲ بهمن و انتخابات متعدد و … بوضوح مشاهده کرد که یکی از این رویداها حماسه ۹ دی ماه ۸۸ بوده است.

 

مقام معظم رهبری با تأکید بر مردمی بودن ۹ دی ماه فرموده اند: « نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت – که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است – روز نهم دى را هم متمایز میکنند

 

 

بازخوانی نقش رهبر انقلاب در شکل‌گیری حماسه 9 دی

بررسی مواضع رهبر معظم انقلاب در ماه های بعد از انتخابات نشان می دهد که ایشان تلاش بسیاری انجام دادند تا در راستای سیاست«جذب حداکثری»، افراد و گروه های مختلف سیاسی در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران باقی بمانند و به فعالیت بپردازند ولی برخی شخصیت های سیاسی، بدون توجه به خواست ملت و رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای، فضا را به سمتی بردند که نهایتاً منجر به حذف خودشان از آینده سیاسی کشور شد.

تدبیر علیه تشویش

رهبر انقلاب در نمازجمعه تاریخی 29 خرداد، بدون در نظر گرفتن یک هفته اغتشاشگری و اقدامات غیرقانونی از سوی سران اصلاحات و تحریک مردم به حضور در خیابان، در سخنانی کریمانه، این افراد را «عناصر نظام» خواندند و بر پیگیری «قانونی» اعتراضات و نه اردوکشی خیابانی، تاکید کردند. ایشان فرمودند: «این که دشمنان سعی می کنند در رسانه های گوناگون - که غالباً هم این رسانه ها مال این صهیونیست های خبیث و رذل است - اینجور وانمود کنند که دعوا بین طرفداران نظام و مخالفان نظام است، نخیر، این جوری نبود؛ آنها غلط می کنند این حرف را می زنند؛ این واقعیت ندارد... این چهار نفری که وارد عرصه این انتخابات جدی شدند، همه شان جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بودند و هستند

گذشت حدود 6 ماه از انتخابات ریاست جمهوری و رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری و رویکرد مدارای ایشان هم تغییری در رفتار و عملکرد سران اصلاحات ایجاد نکرد تا آن که حضرت آیت الله خامنه ای در 22 آذر و در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون، با اشاره به حوادث روز دانشجو و اهانت حامیان این افراد به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، لحن خود را درباره این افراد تغییر دادند و در عین حال اعلام کردند که هنوز نظام آماده بازگشت این افراد است ولی گویا خود این افراد با اتخاذ مواضع ساختارشکنانه، بر حذف کامل خود از نظام اصرار دارند. ایشان در این باره گفتند: «من هیچ اعتقادی ندارم به دفع؛ من گفتم در نمازجمعه؛ اعتقاد من به جذب حداکثری و دفع حداقلی است؛ اما بعضی کانه خودشان اصرار دارند بر این که از نظام فاصله بگیرند. یک اختلاف درون خانوادگی را، درون نظام را - که مبارزات انتخاباتی بود - یک عده ای تبدیل کردند به مبارزه با نظام

روشنگری‌های رهبر انقلاب در این مدت، پایگاه اجتماعی سران اصلاحات را دچار ریزش شدیدی کرد؛ به طوری که اعتراضات خیابانی آنان به جمعیتی اندک و هتاک محدود شد. با این حال اصرار رهبران این جریان سیاسی بر نپذیرفتن نظر مردم و عدم تمکین به قانون، در نهایت منجر به رویدادهای ناگواری چون هتک حرمت روز عاشورا شد.سران آشوب های پس از انتخابات اما باز هم بر مواضع ضدمردمی خود ایستادگی کردند و حتی از حرمت شکنان روز عاشورا دفاع.

هتک حرمت عاشورا به مثابه خط قرمزی بود که بعد از زیر پا گذاشته شدن، دیگر یارای بازگشت به وضع نخست را نداشت؛ وضعیتی که به مدد تنفس مصنوعی باقی مانده بود و اکنون در سیل خروشنده مردم در حماسه 9 دی غرق شده بود.

برنامه‌ریزی راهبری مقام معظم رهبری برای شفاف‌سازی فضای غبارآلود فتنه 88 در مدت 8 ماه به گونه از سوی ایشان تنظیم شده بود که گام به گام مردم را به پیش می‌برد و با افزایش بصیرت، زمینه را برای دفع فتنه آماده می‌شد؛ واقعه‌ای که سرانجام در 9 دی متبلور شد و شد آنچه باید می‌شد و وعده "ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" بر همگان عیان شد.

 

 

حماسه «نهم دی ماه» در كلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای


http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
در تاریخ ماندگار شد
روزهاى سال، به طور طبيعى و به خودى خود همه مثل همند؛ اين انسانها هستند، اين اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست كه يك روزى را از ميان روزهاى ديگر برميكشد و آن را مشخص ميكند، متمايز ميكند، متفاوت ميكند و مثل يك پرچمى نگه ميدارد تا راهنماى ديگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى ديگر فرقى ندارد؛ اين حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز جان ميدهد، معنا ميدهد، او را تا عرش بالا ميبرد؛ اين مجاهدتهاى ياران حسين بن على (عليه السّلام) است كه به اين روز، اين خطورت و اهميت را ميبخشد. روز نوزدهم دى هم همين جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همين قبيل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ اين مردمند كه ناگهان با يك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكيل داد؛ يعنى برخاسته ى از بصيرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمايز ميكنند.
مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.
بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
مجاهدت به نفع انسان
در شرائط فتنه، كار دشوارتر است؛ تشخيص دشوارتر است. البته خداى متعال حجت را هميشه تمام ميكند؛ هيچ وقت نميگذارد مردم از خداى متعال طلبگار باشند و بگويند تو حجت را براى ما تمام نكردى، راهنما نفرستادى، ما از اين جهت گمراه شديم. در قرآن مكرر اين معنا ذكر شده است. دست اشاره ى الهى همه جا قابل ديدن است؛ منتها چشم باز ميخواهد. اگر چشم را باز نكرديم، هلال شب اول ماه را هم نخواهيم ديد؛ اما هلال هست. بايد چشم باز كنيم، بايد نگاه كنيم، دقت كنيم، از همه ى امكاناتمان استفاده كنيم تا اين حقيقت را كه خدا در مقابل ما قرار داده است، ببينيم.
مهم اين است كه انسان اين مجاهدت را بكند. اين مجاهدت به نفع خود انسان است؛ خداى متعال هم در اين مجاهدت به او كمك ميكند. نوزده دىِ مردم قم در سال 56 از اين قبيل بود، نهم دىِ امسالِ آحاد مردم كشور - كه حقيقتاً اين حركت ميليونى فوق‌‌العاده ى مردم حركت عظيمى بود - از همين قبيل است، و قضاياى گوناگونى كه ما در طول انقلاب از اين چيزها كم نداشتيم. اين مجاهدت، راه را به ما نشان ميدهد.
بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
حجت بر همه تمام شد
یك نكته را هم به جوانان عزيز انقلابى، به فرزندان عزيز انقلابى خودم، به فرزندان بسيجى - از زن و مرد - عرض بكنم: جوانان از اطراف و اكناف كشور، از آنچه كه تهتّك بيگانگان از ايمان دينى به گوششان ميخورد يا با چشمشان مى‌‌‌‌بينند، عصبانى هستند؛ وقتى مى بينند روز عاشورا چگونه يك عده‌‌‌‌اى حرمت عاشورا را هتك ميكنند، حرمت امام حسين را هتك ميكنند، حرمت عزاداران حسينى را هتك ميكنند، دلهاشان به درد مى‌‌‌‌‌آيد، سينه‌‌‌‌‌هاشان پر ميشود از خشم؛ البته خوب، طبيعى هم هست، حق هم دارند؛ ولى ميخواهم عرض بكنم جوانهاى عزيز مراقب باشند، مواظب باشند كه هرگونه كار بى رويه‌‌‌اى، كمك به دشمن است. اينجا جوانها تلفن ميكنند - ميفهمم من، ميخوانم، غالباً تلفنها و نامه ها را خلاصه ميكنند، هر روز مى آورند، من نگاه ميكنم - مى بينم همين طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانى؛ گاهى هم از بنده گله ميكنند كه چرا فلانى صبر ميكند؟ چرا فلانى ملاحظه ميكند؟ من عرض ميكنم؛ در شرائطى كه دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امكاناتِ خود درصدد طراحى يك فتنه است و ميخواهد يك بازى خطرناكى را شروع كند، بايد مراقبت كرد او را در آن بازى كمك نكرد. خيلى بايد با احتياط و تدبير و در وقت خودش با قاطعيت وارد شد. دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هيچگونه تخطى از قانون، بايستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگيرد؛ اما ورود افرادى كه شأن قانونى و سمت قانونى و وظيفه ى قانونى و مسئوليت قانونى ندارند، قضايا را خراب ميكند. خداى متعال به ما دستور داده است: «و لايجرمنّكم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى». بله، يك عده‌‌‌‌اى دشمنى ميكنند، يك عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج ميدهند، يك عده اى از خباثت‌‌‌كنندگان پشتيبانى ميكنند - اينها هست - اما بايد مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضايا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى كه از آنها بيزار هم هستند، لگدمال ميشوند؛ اين نبايد اتفاق بيفتد. من برحذر ميدارم جوانهاى عزيز را، فرزندان عزيز انقلابىِ خودم را از اينكه يك حركتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چيز بر روال قانون.
مسئولين كشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بينند؛ مى‌‌‌‌بينند مردم در چه جهتى دارند حركت ميكنند. حجت بر همه تمام شده است. حركت عظيم روز چهارشنبه‌ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام كرد. مسئولين قوه‌‌‌‌‌ى مجريه، مسئولين قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولين قوه‌‌‌‌ى قضائيه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه ميدانند كه مردم در صحنه‌‌‌اند و چه ميخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها بايد وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنيت و اينها، هم وظائفشان در زمينه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى كشور.
بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
راه انقلاب این است
بدخواهانى كه سى سال است عليه اين انقلاب و عليه اين مردم هر كارى توانستند، كردند، اينها هم فرصت را مغتنم شمردند و با تبليغاتِ خودشان وارد ميدان شدند. بيش از اين، كارى نميتوانستند بكنند. اگر آمريكائى‌ها و انگليسى‌ها و صهيونيستها ميتوانستند نيرو وارد خيابانهاى تهران بكنند، يقين بدانيد ميكردند. اگر برايشان امكان داشت كه با حضور وابستگان و مزدوران خودشان از خارج، عرصه را آنچنان كه ميخواهند، هدايت كنند، ميكردند. منتها ميدانستند كه اين كار به ضررشان تمام ميشود. تنها كارى كه ميتوانستند بكنند، اين بود كه در صحنه‌ى تبليغات، در صحنه‌ى سياست جهانى، از آشوبگر، از اغتشاشگر حمايت كنند. رؤساى جمهور كشورهاى مستكبر در اين قضيه وارد ميدان شدند؛ اغتشاشگران خيابانى و خرابكارانى را كه با آتش زدن ميخواهند موجوديت خودشان را نشان بدهند، ملت ايران ناميدند؛ شايد بتوانند اوضاع را آنچنان كه طبق ميل خودشان است، در افكار عمومى دنيا و كشورمان تصوير و ترسيم كنند؛ اما شكست خوردند.
قوى‌ترين و آخرين ضربه را ملت در روز نهم دى و بيست و دوى بهمن وارد كرد. كار ملت ايران در بيست و دوم بهمن، كار عظيمى بود؛ نُه دى هم همين جور. يكپارچگى ملت آشكار شد. همه‌ى كسانى كه در عرصه‌ى سياسى به هر نامزدى رأى داده بودند، وقتى ديدند دشمن در صحنه است، وقتى فهميدند اهداف پليد دشمن چيست، نسبت به آن كسانى كه قبلاً به آنها خوشبين هم بودند، تجديد نظر كردند؛ فهميدند كه راه انقلاب اين است، صراط مستقيم اين است. در بيست و دوى بهمن، ملت همه با يك شعار وارد ميدان شدند. خيلى تلاش كردند، شايد بتوانند بين ملت دودستگى ايجاد كنند؛ اما نتوانستند. و ملت ايستاد؛ اين پيروزى ملت بود. از بيست و دوم خرداد تا بيست و دوم بهمن - هشت ماه - يك فصل پرافتخار و پرعبرتى براى ملت ايران بود؛ اين يك درس شد. آگاهى جديدى به وجود آمد. فصل تازه‌اى در بصيرت ملت ايران گشوده شد. اين يك زمينه‌ى بسيار مهمى است. بايد بر اساس اين زمينه، حركت كنيم.
بيانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي  01/01/1389

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
لحظه‌ی نیازها
شوراى شما بحمدالله اين خصوصيت را داشته است. دلائل زيادى هم براى اين هست؛ آخرى‌اش همين نهم دى است؛ قبلش - ده سال قبل از اين - 23 تير است كه اشاره فرمودند؛ آن روز هم نياز لحظه‌ها بود؛ اين يك كار متعارف و معمولى نبود. راهپيمائى مردم در بيست و دوى بهمن با همه‌ى عظمتى كه دارد - كه حالا عرض خواهم كرد - يك كار متعارف است، يك كار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است كه انجام بگيرد و انجام ميگيرد؛ اما بيست و سه‌ى تير در سال 78، يك كار متعارف نبود، يك كار متوقع نبود؛ اهميت داشت كه اين مجموعه بداند و بفهمد كه اين كار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد. كار نهم دى ماهِ امسال هم همين جور بود. شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نياز؛ اين اساس كار است كه مؤمن بايد اين را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن كارى را كه بايد انجام بدهد، بتواند انجام بدهد. خوب، الحمدلله شوراى هماهنگى تبليغات اين خصوصيت را داشته است، نشان داده است؛ هم در دهه‌ى اول، در اوضاع و احوال گوناگون آن دهه - در دوران دفاع مقدس، قبل از دفاع مقدس، بعد از دوران دفاع مقدس - هم بعد از رحلت امام در مناسبتهاى مختلف كه قله‌هائى را در تاريخ ما به وجود آورد. يكى از اين قله‌هاى فراموش نشدنى، همين نهم دى امسال بود.
بيانات در ديدار با اعضای شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى  29/10/1388

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
یك حركت بدون فراخوان
راز ماندگارى اين انقلاب، اتكاى به ايمانهاست؛ اتكاى به خداست. لذا شما مى‌بينيد آن روزى كه توده‌ى عظيم مردم در سرتاسر كشور احساس كنند كه دشمنى‌اى متوجه انقلاب است، احساس كنند كه دشمنىِ جدى‌اى وجود دارد، بدون فراخوان حركت ميكنند مى‌آيند. روز نهم دى شما ديديد در اين كشور چه اتفاقى افتاد و چه حادثه‌اى پيش آمد. دشمنان انقلاب كه هميشه سعى ميكنند راهپيمائى‌هاى ميليونى را بگويند چند هزار نفر آمده‌اند - تحقير كنند، كوچك كنند - اعتراف كردند و گفتند در طول اين بيست سال، هيچ حركت مردمى‌اى به اين عظمت در ايران اتفاق نيفتاده است؛ اين را نوشتند و گفتند. آن كسانى كه سعى در كتمان حقائق درباره‌ى جمهورى اسلامى دارند، اين را گفتند. علت چيست؟ علت اين است كه مردم وقتى احساس ميكنند دشمن در مقابل نظام اسلامى ايستاده است، مى‌آيند توى ميدان. اين حركتِ ايمانى است، اين حركتِ قلبى است؛ اين چيزى است كه انگيزه‌ى خدائى در آن وجود دارد؛ دست قدرت خداست، دست اراده‌ى الهى است؛ اين چيزها دست من و امثال من نيست. دلها دست خداست. اراده‌ها مقهور اراده‌ى پروردگار است. وقتى حركت خدائى شد، براى خدا شد، اخلاص در كار بود، خداى متعال اينجور دفاع ميكند. لذا ميفرمايد: «انّ اللَّه يدافع عن الّذين امنوا». اين را دشمنان نظام اسلامى نميفهمند، تا امروز هم نفهميدند؛ لذا تهديد ميكنند، حرف ميزنند، روشهاى گوناگون را به كار ميگيرند، به خيال خودشان ميگردند نقطه ضعف براى جمهورى اسلامى پيدا كنند؛ گاهى اسم حقوق بشر را مى‌آورند، گاهى اسم دموكراسى را مى‌آورند؛ ترفندهائى كه امروز براى مردم دنيا حقيقتاً ترفندهاى مسخره است. ميگويند افكار عمومى؛ اما افكار عمومى اگر اين حرفها را از آمريكا و صهيونيسم باور ميكرد، اينجور در دنيا، در كشورهاى مختلف، ملتهاى مختلف، در مواقع گوناگون، نفرت خودشان را از اين سران مستكبر نشان نميدادند، كه مى‌بينيد نشان ميدهند. هر جا سفر ميكنند، گروهى از مردم عليه‌شان شعار ميدهند. پيداست كه افكار عمومى دنيا فريب ترفندهاى اينها را نخورده است.
بيانات در ديدار فرمانده و پرسنل نيروى هوائى ارتش جمهوری اسلامی ايران 19/11/1388

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
بدون علما ممكن نبود
يك مسئله‌ى بسيار مهم و استثنائى است؛ يكى از تمايزات نظام جمهورى اسلامى اين است. مجموعه‌ى خبرگان، مجموعه‌ى علماى صاحب‌نام و صاحب شأن در بين مردم، و مورد اعتماد مردم در همه‌ى قضايا، بخصوص در قضيه‌ى بسيار مهم رهبرى و انتخاب رهبرى و قضاياى مربوط به آن محسوب ميشود. و همين حضور اثرگذار و حساس در بين مردم، آثار و بركات خودش را داشته است و دارد. حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعى كه ميكنند - مثل راهپيمائى مهم بيست و دوم بهمن، كه واقعاً يك پديده‌ى عظيمى بود در تاريخ انقلاب در اين شرائط و با اين اوضاع و احوال؛ و قبل از آن، حضور مردم در خيابانها در سراسر كشور در نهم دى - بدون اينكه علما و راهنمايان معنوى مردم كه مورد اعتماد آنها هستند، دلهاى مردم را به حقائق اين انقلاب متوجه كنند، ميسر نميشد. نقش علماى دين در هدايت مردم، منحصر نميشود به هدايت در امور فرعى و مسائل شخصى و اينها. مهمتر از همه‌ى اينها، هدايت مردم است در مسئله‌ى عظيم اجتماعى و مسئله‌ى حكومت و مسئله‌ى نظام اسلامى و وظائفى كه مترتب بر اين هست در مقابله‌ى با حوادث جهانى. يقيناً اگر نقش علماى دين و راهنمايان روحانى حذف ميشد و وجود نميداشت، اين انقلاب تحقق پيدا نميكرد؛ اين نظام به وجود نمى‌آمد و باقى نميماند، با اين همه مشكلات فراوانى كه در سر راه اين انقلاب به وجود آوردند. بنابراين علماى دين - كه از جمله‌ى برترين آنها، مجموعه‌ى خبرگان هستند - تأثير ماندگار و مستمرى در حوادث جامعه و سرنوشت جامعه دارند؛ كه خوب، آثارش را بحمداللَّه مى‌بينيم.
بيانات در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى  06/12/1388

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
دنیا خیره شد
شما ديديد فتنه‌اى به وجود آمد، كارهائى شد، تلاشهائى شد، آمريكا از فتنه‌گران دفاع كرد، انگليس دفاع كرد، قدرتهاى غربى دفاع  كردند، منافقين دفاع كردند، سلطنت‌طلبها دفاع كردند؛ نتيجه چه شد؟ نتيجه اين شد كه در مقابل همه‌ى اين اتحاد و اتفاق ناميمون، مردم عزيز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دى، در روز بيست و دوى بهمن، آنچنان عظمتى از خودشان نشان دادند كه دنيا را خيره كرد. ايران امروز، جوان امروز، تحصيلكرده‌ى امروز، ايرانيان امروز، آنچنان وضعيتى دارند كه هر توطئه‌اى را دشمن عليه نظام جمهورى اسلامى زمينه‌چينى كند، به توفيق الهى توطئه را خنثى ميكنند. منتها توجه داشته باشيد؛ بايد تقوا پيشه كنيم. آنچه ما را قوى ميكند، تقواست؛ آنچه ما را آسيب‌ناپذير ميكند، تقواست؛ آنچه ما را به ادامه‌ى اين راه تا رسيدن به اهداف عاليه اميدوار ميكند، تقواست.
خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمينى (ره) در بيست و يكمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (ره) 14/03/1389

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
هيچ كس نگويد من تكليفى ندارم
آنچه كه براى ما لازم است، اين است كه آحاد مردم، مسئولين، غير مسئولين، بخصوص جوانها، بخصوص كسانى كه سخن و حرفشان تأثير دارد، احساس مسئوليت حضور در صحنه را از دست ندهند. هيچ كس نگويد من تكليفى ندارم، من مسئوليتى ندارم؛ همه مسئولند. مسئوليت معنايش اين نيست كه اسلحه ببنديم، بيائيم توى خيابان راه برويم؛ در هر كارى كه هستيم، احساس مسئوليت كنيم؛ مسئوليت دفاع از انقلاب و از نظام جمهورى اسلامى؛ يعنى از اسلام، يعنى از حقوق مردم، يعنى از عزت كشور. اين، شرط اول: همه بايد اين احساس مسئوليت را داشته باشيم. و من مى‌بينم كه اين احساس مسئوليت را داريم. اين را مردم كشور ثابت كردند، ثابت ميكنند؛ حالا يك نمونه‌ى واضحش همين 9 دى بود كه اشاره كردند؛ نمونه‌هاى ديگرى هم هست؛ 22 بهمن در پيش است، دهه‌ى فجر در پيش است. مردم حضور خودشان را، آمادگى خودشان را، سرزندگى و نشاط خودشان را نشان داده‌اند، باز هم نشان خواهند داد.
دیدار مردم مازندران در سالگرد حماسه 6 بهمن 6/11/1388

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif
مشتی بر دهان فتنه‌گران
فتنه‌ى سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه يعنى كسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح كنند، بياورند براى فريب دادن مردم. اما ناكام شدند. هدف از ايجاد فتنه، گمراه كردن مردم است. شما ملاحظه كنيد؛ مردم ما در مقابله‌ى با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دى در سرتاسر كشور مشت محكمى به دهان فتنه‌گران زد. اين كار را خود مردم كردند. اين حركت - همان طورى كه گويندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند - يك حركت خودجوش بود؛ اين خيلى معنا دارد؛ اين نشانه‌ى اين است كه اين مردم بيدارند، هشيارند. دشمنان ما بايد اين پيام را بگيرند. آن كسانى كه خيال ميكنند ميتوانند ميان نظام و ميان مردم جدائى بيندازند، ببينند و بفهمند كه اين نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتياز نظام ما به اين است كه متعلق به مردم است. آن كسانى كه با همه‌ى وجود نظام جمهورى اسلامى را و اسلام را و اين پرچم برافراشته را در اين كشور نگه داشته‌اند، در درجه‌ى اول خود مردمند؛ دشمنان ما اين را بفهمند. سردمداران دولتهاى مستكبر - و در رأس آنها آمريكا - عليه ملت ما حرف ميزنند، توطئه ميكنند، گاهى شعار ميدهند، گاهى اظهارات مزوّرانه ميكنند، گاهى صريحاً دشمنى ميكنند، گاهى در لفافه ميبرند؛ اينها همه براى اين است كه تحليل درستى از مسائل ايران و شناخت درستى از ملت ايران ندارند. ملت ما ملت بيدارى است، ملت هشيارى است.
بيانات در ديدار هزاران نفر از مردم استان گيلان‌ 8/10/1389

 

 

==

روز شمار اول تا 9 دی 1388

http://www.nedayeenghelab.com/vdcb.sb8urhb9siupr.html

==

روز شمـــار بی‌سابقه‌ترین هتک حرمت‌ها در تاریخ انقلاب

از 16 آذر تا 29 دی

http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=64014

 

==

 

مقالات مرتبط:

http://hec-malayer.blogfa.com/post-70.aspx

 

 

=====

منابع:

http://www.ravanbakhsh.blogfa.com/post-268.aspx

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=18238

http://khjo.basij.ir/?q=node/24000

http://www.nedayeenghelab.com/vdcg.79xrak9qtpr4a.html

http://shiraze.ir/sysnews/cid/19534/rss.htm

http://mshali.blogfa.com/post-118.aspx

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910070108

http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=63602

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10783

http://www.teribon.ir/archives/33743

http://moslem121.blogfa.com/post-86.aspx

http://www.chatrbaz.ir/?p=328

 

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #844 سعید 1391-09-30 15:38
=D>
خیلی عالی بود...
ممنون...
نقل قول کردن
0 #843 نقش ولایت 1390-10-27 20:05
با سلام به شما فعالان فرهنگی محترم
به جهت افزایش بصیرت و بیداری در رویارویی با وقایع پیش رو، وبلاگ "نقش ولایت" افتتاح شد.
Naghsh-e-velayat.blogfa.com

پنج مجموعه گلچین شده را جهت دانلود تقدیم می کنیم:

«1» مجموعه صوتی 28 قسمتی دوران بیداری
تلاشی است برای انتشار گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از شروع بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و گسترش موج بیداری در سرتاسر جهان. توجه به گزیده بیانات معظم له در طول این مدت، می تواند خط مشی عملکرد ما در این برهه حساس زمانی - هرچند در حد توانمان را - نشان دهد.
از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/file/g39hVJbT/Bidari.html

«2» خبر دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری و مطالب مهم بیان شده پیرامون انتخابات آینده
از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/mp3/mCataToa/29_Entekhabat.html

«3» سخنرانی مهم حجة الاسلام و المسلمین حاج مهدی طائب درباره فتنه های پیش رو و فتنه 88 در روز نهم دی ماه 1389 در مسجد جامع نارمک
از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/mp3/QS5syNoM/Haj_Agha_Taeb_9_Dey_1389.html

«4» سخنان مهم حاج منصور ارضی درباره فتنه 88 و فتنه های آینده در روز نهم دی ماه 1389 در مهدیه تهران
از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/mp3/hBO8pH1d/Mahdieh_9_Dey_1389.html

«5» سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین حاج علیرضا پناهیان در اوج فتنه 88 و تشریح نحوه عملکرد جریان تحمیلگری
از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/mp3/qzIWBIYw/Fetneh_88.html

امیدواریم این مجموعه را دانلود کرده و بشنوید و به دوستان و همکاران و همرزمان و همسنگران و خانواده تان هم پیشنهاد دهید.

التماس دعا
نقش ولایت
نقل قول کردن
0 #842 مبشر کوچک 1390-10-25 20:28
سلام به شما فعالان فرهنگي محترم
»» مجموعه 28 قسمتي "بيداري" تلاشي است براي انتشار گزيده بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي از شروع بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه ، شمال آفريقا و گسترش موج بيداري در سرتاسر جهان
از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/file/g39hVJbT/Bidari.html

»» همچنین خبر دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری را که حاوی مطالب مهمی درباره انتخابات است را نیز می توانید از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/mp3/mCataToa/29_Entekhabat.html

»» و در ادامه، سخنرانی مهم حجة الاسلام و المسلمین حاج مهدی طائب درباره فتنه های پیش رو و فتنه 88 را از لینک زیر دانلود نمایید:
www.4shared.com/mp3/QS5syNoM/Haj_Agha_Taeb_9_Dey_1389.html

توجه به گزيده بيانات معظم له در طول اين مدت، مي تواند خط مشي عملکرد ما در اين برهه حساس زماني - هرچند در حد توانمان را - نشان دهد.
اميدواريم اين مجموعه را دانلود کرده و بشنويد و به دوستان و همکاران و همرزمان و همسنگران و خانواده تان هم پيشنهاد دهيد.
التماس دعا
مبشر کوچک
نقل قول کردن
0 #841 مهدی م.ف 1390-10-24 20:34

استاد حاجتی :علامه مصباح علمدار مقابله با جریانات انحرافی بوده و هست/ نصیحت، نقد و نفی ؛ مراحل مقابله به انحرافات

علامه مصباح علمدار مقابله با جریان‌های انحرافی بوده و هست
امام خامنه ای در همین ایام فرموده اند که “تا زمانی که من زنده هستم و مسئولیت دارم، نخواهم گذاشت حرکت عظیم ملت ایران بسوی آرمانها، ذره ای منحرف شود”، این نوعی تکلیف برای نخبگان ایجاد کرده است که باید در خصوص خطوط قرمز و آرمان های انقلاب اسلامی روشنگری کنند.
بدون اینکه قصد مبالغه داشته باشم، باید عرض کنم که شخصیت بزرگی مثل حضرت آیت الله مصباح هم در این زمینه همواره یک نقش بسیار ویژه را برعهده داشته اند. به‌ویژه در سال های موسوم به “اصلاحات” که در واقع “افسادات” فراوانی رخ داد و انحرافات متعددی در بین برخی خواص که بعضاً در دولت جای بازکرده بودند شکل گرفت، علامه مصباح یکی از علمداران اصلی مقابله با انحرافات شدید آن دوران بودنند، انحراف‌هایی که می توانست سم مهلکی برای انقلاب اسلامی باشد و فضای جامعه اسلامی را مسموم کند. وقتی شخصیتی مثل ایشان نسبت به مسئله ای فریاد می زنند قطعاً برای ما که با این شخصیت بزرگ آشنا هستیم، شفاف است که ایشان در چهارچوب رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری قدم بر می دارند، این نکته ای است که همواره خودشان بر آن تاکید کرده اند.
علامه مصباح قصد کوبیدن “شخص” را ندارند اما به صراحت بر این مطلب تاکید کرده اند که مقابله با جریان‌های انحرافی یک وظیفه است، ما همان طور که وظیفه “تولی” داریم در کنار آن وظیفه “تبری” هم داریم.
hajati.org/1390/03/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D8%AD-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A7/
نقل قول کردن
0 #840 مهدی م.ف 1390-10-24 20:14
نقل قول کردن
0 #839 ya zahra 1390-10-20 16:24
به نقل از خادم الرضا:

در روايات خوانده ايم كه ياران حضرت عج عده زيادي از قم بژا مي خيزند و از اين باب اين شهر را قم ناميدند و يقيناٌ حضور علما و لانه و آشيانه بودن اهل بيت س و وصفي كه از آن در آخر زمان شده نشان از اين دارد كه مردم قم و بالطبع آن علما قم داراي بصيرت آخر زماني هستند ...
منظورم اينكه علما قم رفته بودند كجا كه تو اين جلسه شركت نكرده اند *-:) فهميدم اونها رفته بودند تو جلسه جبهه پايداري انقلاب اسلامي ;)
اما سوال من اينه كه اونهايي كه از نجف آباد اصفهان ;) اومده بودند تو كجاي معادله قرار دارند ... *-:) يه چيزهايي شنيدم كه دجال آخر زمان از اصفهان خروج مي كنه :D

]چقدر راحت علماي يك شهر را با دجال اشتباه مي گيري
اين است بصيرت شما؟ :D
نقل قول کردن
+2 #838 ya zahra 1390-10-20 16:20
به نقل از ...:


این مطلبتان نشان از پاکی و با بصیرت بودن ملت فهیم ایران دارد (
بعد از اتمام جلسه بسیاری از طلاب روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان را دیدم با هم سلام و احوالپرسی کردیم و از اینکه بعضا ملبس جلوی دوربین در چنین جلسه ای حاضر شده اند بسیار متعجب شدم گفتم ....)


الله اکبر ، حق در قلب های مومنین و خالصین جاریست عاقبت حق پیروز است
حتی اگر همه معروفینِ در خفی وابسته به آن بت بزرگ او را سحر شده و منحرف ، فراماسون و اطرافیانش را کافر بنامند ولی خورشید حقیقت همه تاریکی ها را در می نوردد و خود را به قلوب مخلصینِ مجاهد می رساند.

درود بر احمد ی نژاد پیرو ولایت و مقدمسه ساز ظهور بفیه الله

محبت دكتر احمدي نژاد در دلهاي مومنين هر روز بيشتر و بيشتر خواهد شد
خدايا تا ظهور منجي يار و ياورش باش
درود بر دكتر سر افراز
نقل قول کردن
0 #837 ... 1390-10-17 17:58
.
واکنش های کینه جویانه نسبت به پالایش های مشایی نسبت به افراد ناخالصان در بدنه دولت ، باعث شکایت مشایی از داود احمدی نژاد گردید.

rajanews.com/detail.asp?id=113002
نقل قول کردن
-4 #836 عليرضا 1390-10-16 22:27
مشايي و دار و دستش مواظب باشن آخر و عاقبتشون مثل اين مسئولين فاسد نشه كه خيلي از اينها كوچكترند و زود له ميشن
نقل قول کردن
+4 #835 منتظران نور 1390-10-16 19:10
@};- سلام بر تمام منتظران نور @};-
@};- بخش زیبای دجال هم در وبلاگ منتظران برای دانلود گذاشته شد
جالبه دانلود کنید
montazeran-noor.mihanblog.com
@};-
نقل قول کردن
+6 #834 هادي 1390-10-16 18:42
به نقل از 110مهدی:
همش سیاسی بازی
بـــــــــــــــــــــــس دیگه ، بس
بابا فقط دعا
بحث کنیم که چطوری معرفت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رو کسب کنیم؟
چطوری از باید التماس کرد که فقط دعا کنید؟؟
چرا اینقدر دور شدیم
دلم شكسته منتظران ،كو خروشتان سنگين شده بار ولايت به دوشتان

كو ناله ،كو توسل،كو جنب وجوشتان من مهديم كه ناله ام آيد به گوشتان

بيش از هزار سال گرفتار غربتم جانم به لب رسيده از اين طول غيبتم

من وارث غربت،غريب مدينه ام فرياد بي صداست ،نفس هاي سينه ام

دجال را به خاطر مهدي رها كنيد آريد دست و بر فرج من دعا كنيد

شما ديگه وقتي براي دعا نداريد ،از بس در فكر كوبيدن مشايي و... هستي .يكي از عوامل سياسي كردن اين جا شما هستيد . (اللهم عجل لوليك الفرج )انشاالله
نقل قول کردن
+10 #833 مختار 1390-10-16 17:28
به نقل از خادم الرضا:

در روايات خوانده ايم كه ياران حضرت عج عده زيادي از قم بژا مي خيزند و از اين باب اين شهر را قم ناميدند و يقيناٌ حضور علما و لانه و آشيانه بودن اهل بيت س و وصفي كه از آن در آخر زمان شده نشان از اين دارد كه مردم قم و بالطبع آن علما قم داراي بصيرت آخر زماني هستند ...
منظورم اينكه علما قم رفته بودند كجا كه تو اين جلسه شركت نكرده اند *-:) فهميدم اونها رفته بودند تو جلسه جبهه پايداري انقلاب اسلامي ;)
اما سوال من اينه كه اونهايي كه از نجف آباد اصفهان ;) اومده بودند تو كجاي معادله قرار دارند ... *-:) يه چيزهايي شنيدم كه دجال آخر زمان از اصفهان خروج مي كنه :D


اولا:عزیزم اثبات شی نفی ما عدا نمی کند
ثانیا:کم اوردی پشت سر هم استهزاء می کنی برا خودت خوب نیست
ثالثا:در مقام بیان امار کل طلاب شرکت کننده در جلسه نبودم وگرنه بسیاری از طلاب قمی تهرانی و دیگر طلاب از سراسر کشور حاضر بودند


لازم است بدانی طلاب اصفهانی حاضر در جلسه اکثرا از طلاب انقلابی ترین حوزه علمیه اصفهان بودند
می دونی چه کار کردی به همه طلاب اصفهانی توهین کردی روز موعود چطوری جواب می دهی
نقل قول کردن
+5 #832 علی جعفری 1390-10-16 16:23
دوستان اثاث کشی کنید...
مقاله جدید آپ شده است...
از ستون عقب نیفتید...
نقل قول کردن
-7 #831 .. 1390-10-16 16:15
مشایی چرا با سفیر اسرائیل ملاقات کرد؟

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: علت سفرهای مشایی در صورت قانع نشدن از وزیر امور خارجه سئوال می‌شود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مدت 5سال آقای مشایی 96 سفر خارجی داشته‌اند و اکنون در این سئوال این مطالب مطرح است که آقای مشایی کجا رفت، چرا به این سفرها رفت و اینکه چه ضرورتی برای این تعداد سفر خارجی برای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور وجود داشته است.
توکلی در ادامه به دیدار مشایی با سفیر اسبق اسرائیل در یکی از سفرهای خارجی مشایی اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور چه کاری با سفیر اسبق اسرائیل داشته است.
وی در ادامه به ضرورت حضور نماینده وزارت امور خارجه در دیدارها برای ارائه صورتجلسه اشاره کرد و گفت: مطابق قانون باید در دیدارهای خارجی نماینده وزارت امور خارجه برای ارائه صورتجلسه حضور داشته باشد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اما در سفرهای آقای مشایی این سئوال مطرح است که چرا نماینده وزارت خارجی در این دیدارها حضور نداشته است و یا اینکه چرا این دیدارها بدون حضور نماینده وزارت امور خارجه باید شکل بگیرد.
نقل قول کردن
+11 #830 ... 1390-10-16 15:26
به نقل از خادم الرضا:

در روايات خوانده ايم كه ياران حضرت عج عده زيادي از قم بژا مي خيزند و از اين باب اين شهر را قم ناميدند و يقيناٌ حضور علما و لانه و آشيانه بودن اهل بيت س و وصفي كه از آن در آخر زمان شده نشان از اين دارد كه مردم قم و بالطبع آن علما قم داراي بصيرت آخر زماني هستند ...
منظورم اينكه علما قم رفته بودند كجا كه تو اين جلسه شركت نكرده اند *-:) فهميدم اونها رفته بودند تو جلسه جبهه پايداري انقلاب اسلامي ;)
اما سوال من اينه كه اونهايي كه از نجف آباد اصفهان ;) اومده بودند تو كجاي معادله قرار دارند ... *-:) يه چيزهايي شنيدم كه دجال آخر زمان از اصفهان خروج مي كنه :D

.
شما اونجا بودید که بدانید طلاب با بصیرت و مجاهد اصفهانی از کدام قسمت اصفهان بودند؟!

اصفهان یه وضعیتی داره که افراد برجسته کشور همچون امام ره و امام خمینی هم از طریق پدران و جده هایشون یه دوره ای تو استان اصفهان زندگی نموده اند اصفهان زیرک پرور می باشد اگر هم دجال یهودی آبی از اصفهان خورده است ایراد اصفهان نیست زرنگی دجال بوده که اومده آبی از اصفهان خورده

پدر امام خمینی یه دوره ای را در خمین که زیر نظر اصفهان بوده است زندگی کرده اند و امام خامنه ای پدرشون یا جده ایشون یه دوره ای در نجف آباد اصفهان زندگی کرده اند
حتی بحث اصفهانی بودن سلمان فارسی هم جدی می باشد هر چند اختلاف نظراتی در این زمینه مطرح می باشد

فراموش نکنید اصفهانی های دوره حضرت ابراهیم حاضر نشده اند هیزم برا ی سوزاندن حضرت ابراهیم ارسال کنند

امروز هم حاضر نمی شوند هیزمی بشوند برای بیشتر سوزاندن منادی عدالت توسط آتشی که مدعیان مشکوک ولایت مداری برپا نموده اند

اصفهان نه اینکه هیزم نمی شود بلکه آتشی که بدست مدعیان بر افرخته شده است را به خودشان بر می گراند
نقل قول کردن
+2 #829 بچه مثبت/ مهرداد 1390-10-16 14:56
سلام
پیدا شدن موجودی شبیه جن یا شاید آدم کوتوله ...

www.aparat.com/v/3144911133940e26c892c89d81bfa85c97292

www.aparat.com/v/32cfe444b37709abb656fd5dbfa182da97290
نقل قول کردن
-13 #828 خادم الرضا 1390-10-16 14:48
به نقل از مختار:
سلام بر خورشید در حال طلوع

سلام بر دوستاران یوسف زهرا

.......

بعد از اتمام جلسه بسیار از طلاب روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان را دیدم با هم سلام و احوالپرسی کردیم و از اینکه بعضا ملبس جلوی دوربین در چنین جلسه ای حاضر شده اند بسیار متعجب شدم گفتم ....

در روايات خوانده ايم كه ياران حضرت عج عده زيادي از قم بژا مي خيزند و از اين باب اين شهر را قم ناميدند و يقيناٌ حضور علما و لانه و آشيانه بودن اهل بيت س و وصفي كه از آن در آخر زمان شده نشان از اين دارد كه مردم قم و بالطبع آن علما قم داراي بصيرت آخر زماني هستند ...
منظورم اينكه علما قم رفته بودند كجا كه تو اين جلسه شركت نكرده اند *-:) فهميدم اونها رفته بودند تو جلسه جبهه پايداري انقلاب اسلامي ;)
اما سوال من اينه كه اونهايي كه از نجف آباد اصفهان ;) اومده بودند تو كجاي معادله قرار دارند ... *-:) يه چيزهايي شنيدم كه دجال آخر زمان از اصفهان خروج مي كنه :D
نقل قول کردن
+10 #827 ... 1390-10-16 14:17
به نقل از مختار:
سلام بر خورشید در حال طلوع

سلام بر دوستاران یوسف زهرا

ناگفته های نابی از همایش حامیان دولت عدالت در نه دی با دکتر احمدی نژاد



دکتر تمام سخنرانی اش بر مبنای مطالب فوق یعنی توحید عملی و زمینه سازی ظهور شکل گرفت و در تاریخ چنین شخصیتی با این اعتقاد راسخ ک در عمل نیز برای زمینه سازی ظهور فعالیت بکند بعد از امام خمنی و امام خامنه ای سراغ نداریم

به جرات می توان گفت اگر صدها پایان نامه در مورد عمق سخنان احمدی نژاد در این دیدار نوشته شود شاید باز حق مطلب ادا نشود از طرفی دیگر بعد از حضور دکتر چنان معنویت عجیبی فضا را فرا گرفته بود که حقیر چنین معنویتی را در جلسات روضه و حرم های اهل البیت تجربه کرده ام و با مرور حوادث شش سال اخیر و حوادث شگفت فعلی مصر عربستان و یمین و بحرین و حجاز و جنبش وال استریت چنان شوری در دل ما بپا شد که هنوز از جلسه هفته پیش مست و مدهوشم و به این باور قلبی رسیدم بلاشک ایشان شعیب موعود روایات هستند

بعد از اتمام جلسه بسیار از طلاب روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان را دیدم با هم سلام و احوالپرسی کردیم و از اینکه بعضا ملبس جلوی دوربین در چنین جلسه ای حاضر شده اند بسیار متعجب شدم گفتم ....



کامل در:


s313a.vcp.ir/index.php?viewpost=d1408a0p156g


این مطلبتان نشان از پاکی و با بصیرت بودن ملت فهیم ایران دارد (
بعد از اتمام جلسه بسیاری از طلاب روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان را دیدم با هم سلام و احوالپرسی کردیم و از اینکه بعضا ملبس جلوی دوربین در چنین جلسه ای حاضر شده اند بسیار متعجب شدم گفتم ....)


الله اکبر ، حق در قلب های مومنین و خالصین جاریست عاقبت حق پیروز است
حتی اگر همه معروفینِ در خفی وابسته به آن بت بزرگ او را سحر شده و منحرف ، فراماسون و اطرافیانش را کافر بنامند ولی خورشید حقیقت همه تاریکی ها را در می نوردد و خود را به قلوب مخلصینِ مجاهد می رساند.

درود بر احمد ی نژاد پیرو ولایت و مقدمسه ساز ظهور بفیه الله
نقل قول کردن
+14 #826 . 1390-10-16 14:12
لحظاتی پیش/حمله تروریستی در دمشق ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901016000441

گزارش ۴۸ساعت گذشته حوادث سوریه
www.jahannews.com/vdcgyx9xqak9zn4.rpra.html

بر اساس نتایج غیررسمی اعلام شد/ اسلام‌گرایان پیروز قاطع انتخابات پایانی پارلمان مصر
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901016000340

نخست‌‌وزیر دولت منتخب فلسطین در میان فریادهای "مردم خواهان آزادی فلسطین هستند" وارد فردوگاه تونس شد و مورد استقبال نخست‌وزیر این کشور و راشد الغنوشی رهبر حزب اسلامگرای این کشور قرار گرفت.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901016000431

ناگفته‌هایي از رزمايش دریایی ولايت 90
www.tabnak.ir/fa/news/217294/ناگفته‌هایي-از-رزمايش-دریایی-ولايت-90

پیام احمدی نژاد درپی فوت حاج ذبیح الله بخشی
www.tabnak.ir/.../پیام-احمدی-نژاد-درپی-فوت-حاج-ذبیح-الله-بخشی
نقل قول کردن
+13 #825 قاسم نصراله 1390-10-16 13:57
به نقل از خادم الرضا:
بخوانيد تا معناي بصيرت را بفهميد :
سلیمی‌نمین در نشست دفتر تحکیم وحدت:
احمدی‌نژاد بنا دارد مجدداً از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند
خبرگزاری فارس: سلیمی‌نمین احمدی‌نژاد و هاشمی به یک روش عمل می‌کنند، گفت: محمود احمدی‌نژاد قصد دارد مجدداً از هاشمی رفسنجانی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند.
سلیمی‌نمین ادامه داد: رهبری بارها به احمدی‌نژاد تأکید کرده‌اند که باید در جلسات مجمع تشخیص مصلحت شرکت کند تا تشخیص مصلحت شرایط عادی خود را پیدا کند ولی احمدی‌نژاد تن نمی‌دهد و به این دستور عمل نمی‌کند. نقد احمدی‌نژاد در شرایط کنونی به هاشمی نقد قدرت است و اصولی نیست. او بنا دارد از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند
وی ادامه داد: وقتی جامعه قطب‌بندی شود، امکان تفکر برداشته می‌شود. در یک جامعه افراد خواسته یا ناخواسته جزو یک قطب قرار می‌گیرند این دیگر براساس تحلیل و انتخاب نیست و احمدی‌نژاد در حال حاضر می‌خواهد جامعه را قطب‌بندی ‌کند. عملکرد وی مخالفت با مشی رهبری است که خواستار اغنای جامعه است.
ایشان می‌خواهد به نماد آقای هاشمی حمله کند و این حمله اصولی و اسلامی نیست.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901015000822


باید هیمنه پوچ این مردک طلبکار از نظام و انقلاب و امام و خون شهدا و رهبری و مردم مستضعف شکسته بشود که هیچ کس به اندازه وی این مملکت رو چپاول نکرد و این کار ممکن نیست جز با شجاعت کم نظیر دکتر احمدی نژاد که انشاءالله به زودی شاهد این واقعه مبارک خواهیم بود و خواهیم دید که در کنار ایشان حباب خیلی از آویزون هاش هم خواهد ترکید . در واقع این خواست خداست که منشاء اون توکل و ایمان و اخلاص دکتر احمدی نژاد است که اراده این کار رو کرده و اگر 100 تا هاشمی هم از بغلش درآد باید فاتحشون رو خوند چه برسه به سلیمی نمین ها و.... تو که دیگه جای خود داری و به قول خودش در جلسه نه دی که گفت ما الآن با آمریکا دست به یقه ایم اینها که عددی نیستند .
نقل قول کردن
+8 #824 طرفدار حق 1390-10-16 13:56
مناظره با مشایی در شأن آیت‌الله مصباح نیست
mashreghnews.ir/.../مناظره-با-مشایی-در-شأن-آیت‌الله-مصباح-نیست

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پس حتما فقط در شان ایشان است که به راحتی و از طریق "مسموعات" تهمت و توهین کند و افراد را ساحر و سحرشده بخواند؟؟؟

خدایا فقط صاحبمان را برسان...
نقل قول کردن
+15 #823 . 1390-10-16 13:51
هشدار فرمانده نیروی دریایی سپاه به آمریکا

... فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: هرچند مسئولان فعلی آمریکا در آن زمان در سر کلاس‌های درس بودند ولی مسئولان قبلی آمریکا کاملا به یاد دارند که چه بلایی در تنگه هرمز برایشان اتفاق افتاد...

=))

www.mashreghnews.ir/.../هشدار-فرمانده-نیروی-دریایی-سپاه-به-آمریکا

نمی دونم شنیدید یا نه؟ علت اصلی فرار ناوهای آمریکایی در سال 67 از خلیج فارس این بود که یکی از بچه های شیردل سپاه توانست با شنای طولانی خودش را به ناو هواپیمابر برساند و آرم سپاه را بر روی بدنه آن ناو با شابلون بکشد...
نقل قول کردن
+10 #822 مختار 1390-10-16 13:41
ادامه کامنت قبل

خلاصه سخنان دکتر جان سخنان دکتر چنین بود:هدف از خلفت انسان رسیدن انسان به کمال است و کمال انسان این هست که انسان تجلی اسما و صفات الهی شود خلیفه خدا در زمین شود و هدف همه انبیا برای همین هدف یعنی خدایی شدن انسان بوده است و این هدف محقق نمی شود مگر اینکه عدالت اجتماعی در جامعه اجرا شود و عدالت در جامعه اجرا نمی شود مگر در زمان ظهور مهدی موعود و مهدی نخواهد امد مگر اینکه ما برای امدنش زمینه سازی کنیم و انقلاب برای زمینه سازی ظهور امد اگر این هدف را از انقلاب جدا کنیم از دولت جدا کنیم از انقلاب هیچ چیزی جز یک حکومت شبیه بقیه حکومت های فعلی دنیا نخواهد ماند و ما امدیم برای زمینه سازی برای گشترش توحید در دنیا بواسطه زمینه سازی ظهور مهدی که در حکومت ایشان عدالت به صورت کامل در سراسر زمین اجرا شده و این یعنی تحقق هدف رسالت انبیا و تحقق هدف خلقت انسان.....
نقل قول کردن
+10 #821 . 1390-10-16 13:37
مردی که عکسش تبلبغات احمدی‌نژاد بود + تصاویر

www.news.niksalehi.com/view/033407.php

تا چشم مخالفان و دشمنان دکتر در بیاید... احمدی نژاد در قلب ماست حتی اگر هر روز سختی ها بیشتر شود... زنده باد احمدی نژاد... مردی از جنس «مردم» و این معنای «شعیب» است...
نقل قول کردن
+11 #820 منتظر 1390-10-16 13:26
احمدي‌نژاد در فيلم 2012

يكي از نكات جالب توجه در نقد و بررسي اين فيلم، آراي جمعي از منتقدين امريكايي بود كه شخصيت رئيس جمهور آمريكا در اين فيلم را برگرفته از شخصيت روحي آقاي احمدي نژاد مي دانند.
در اين فيلم، رئيس جمهور امريكا داراي روحيه نوع دوستي بالايي است و به جاي آنكه همراه ديگر قدرتمندان اين كشور، سوار بر هواپيما از مهلكه‌اي كه زمين را در استانه نابودي قرار داده است، بگريزد، ترجيح مي‌دهد در ميان مردم عادي كه از نجات جان خود از اين حادثه عاجزند، بماند و همراه آنان جان بدهد. و در نهايت هم در ميان مردم و همانند آن‌ها به كام مرگ فرو مي‌رود.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902030427
نقل قول کردن
+12 #819 مختار 1390-10-16 13:25
سلام بر خورشید در حال طلوع

سلام بر دوستاران یوسف زهرا

ناگفته های نابی از همایش حامیان دولت عدالت در نه دی با دکتر احمدی نژاد



دکتر تمام سخنرانی اش بر مبنای مطالب فوق یعنی توحید عملی و زمینه سازی ظهور شکل گرفت و در تاریخ چنین شخصیتی با این اعتقاد راسخ ک در عمل نیز برای زمینه سازی ظهور فعالیت بکند بعد از امام خمنی و امام خامنه ای سراغ نداریم

به جرات می توان گفت اگر صدها پایان نامه در مورد عمق سخنان احمدی نژاد در این دیدار نوشته شود شاید باز حق مطلب ادا نشود از طرفی دیگر بعد از حضور دکتر چنان معنویت عجیبی فضا را فرا گرفته بود که حقیر چنین معنویتی را در جلسات روضه و حرم های اهل البیت تجربه کرده ام و با مرور حوادث شش سال اخیر و حوادث شگفت فعلی مصر عربستان و یمین و بحرین و حجاز و جنبش وال استریت چنان شوری در دل ما بپا شد که هنوز از جلسه هفته پیش مست و مدهوشم و به این باور قلبی رسیدم بلاشک ایشان شعیب موعود روایات هستند

بعد از اتمام جلسه بسیار از طلاب روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان را دیدم با هم سلام و احوالپرسی کردیم و از اینکه بعضا ملبس جلوی دوربین در چنین جلسه ای حاضر شده اند بسیار متعجب شدم گفتم ....



کامل در:


s313a.vcp.ir/index.php?viewpost=d1408a0p156g
نقل قول کردن
+8 #818 ... 1390-10-16 13:21
به نقل از خادم الرضا:
بخوانيد تا معناي بصيرت را بفهميد :
سلیمی‌نمین در نشست دفتر تحکیم وحدت:
احمدی‌نژاد بنا دارد مجدداً از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند
...... سلیمی‌نمین ادامه داد: رهبری بارها به احمدی‌نژاد تأکید کرده‌اند که باید در جلسات مجمع تشخیص........ نقد احمدی‌نژاد در شرایط کنونی به هاشمی نقد قدرت است و اصولی نیست. او بنا دارد از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند
وی ادامه داد: وقتی جامعه قطب‌بندی شود، امکان تفکر برداشته می‌شود. در یک جامعه افراد خواسته یا ناخواسته جزو یک قطب قرار می‌گیرند این دیگر براساس تحلیل و انتخاب نیست و احمدی‌نژاد در حال حاضر می‌خواهد جامعه را قطب‌بندی ‌کند. عملکرد وی مخالفت با مشی رهبری است که خواستار اغنای جامعه است.
ایشان می‌خواهد به نماد آقای هاشمی حمله کند و این حمله اصولی و اسلامی نیست.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901015000822


با سلام

هر دم از این باغ بری می رسد


ببینید ایشان چه گفته اند :

ایشان می‌خواهد به نماد آقای هاشمی حمله کند و این حمله اصولی و اسلامی نیست.

این آقای سلیمی نمین انسان را نسبت به خودشان بدبین می کنند ایشان متوجه نیستند که با ملتی فهیم و بصیر مواجه هستند

دوستان ببینید ولایت چقدر تنها می باشد ایشان حاضر نشده است نسبت به عملکردی که هاشمی در سایتش در جهت تحمیل گری انحراف احمدی نژاد و تیمش بر ولایت از خود بروز داد واکنش نشان دهد ولی حالا آمده است و بحث حمله احمدی نژاد به نماد هاشمی را مطرح می کند

خدایرا شکر که شخصی چون مشایی سخنانی دو پهلو بیان داشتند( سخنانی قابل بحث در کرسی های آزاد اندیشی ) تا مقدمات پالایش انقلاب از کسانی که در دوره تسلط همه جانبه مافیای قدرت هاشمیسم توانسته اند از فیلتر های این مافیا به راحتی عبور نمایند و خود را جزو مسولیت داران و مرکز داران و معروفین قرار دهند و ما می بینیم باید افرادی بسیار شایسته تر جای این اشخاص را بگیرند.
نقل قول کردن
+13 #817 سعاح 1390-10-16 13:13
این خلیج فارس نیست؟
نقل قول کردن
-12 #816 110مهدی 1390-10-16 13:02
همش سیاسی بازی
بــــــــــــــ ـــــــــس دیگه ، بس
بابا فقط دعا
بحث کنیم که چطوری معرفت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رو کسب کنیم؟
چطوری از باید التماس کرد که فقط دعا کنید؟؟
چرا اینقدر دور شدیم
دلم شكسته منتظران ،كو خروشتان سنگين شده بار ولايت به دوشتان

كو ناله ،كو توسل،كو جنب وجوشتان من مهديم كه ناله ام آيد به گوشتان

بيش از هزار سال گرفتار غربتم جانم به لب رسيده از اين طول غيبتم

من وارث غربت،غريب مدينه ام فرياد بي صداست ،نفس هاي سينه ام

دجال را به خاطر مهدي رها كنيد آريد دست و بر فرج من دعا كنيد
نقل قول کردن
+14 #815 رایحه ی ظهور 1390-10-16 13:01
به نقل از خادم الرضا:
بخوانيد تا معناي بصيرت را بفهميد :
سلیمی‌نمین در نشست دفتر تحکیم وحدت:
احمدی‌نژاد بنا دارد مجدداً از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند
خبرگزاری فارس: سلیمی‌نمین احمدی‌نژاد و هاشمی به یک روش عمل می‌کنند، گفت: محمود احمدی‌نژاد قصد دارد مجدداً از هاشمی رفسنجانی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند.
سلیمی‌نمین ادامه داد: رهبری بارها به احمدی‌نژاد تأکید کرده‌اند که باید در جلسات مجمع تشخیص مصلحت شرکت کند تا تشخیص مصلحت شرایط عادی خود را پیدا کند ولی احمدی‌نژاد تن نمی‌دهد و به این دستور عمل نمی‌کند. نقد احمدی‌نژاد در شرایط کنونی به هاشمی نقد قدرت است و اصولی نیست. او بنا دارد از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند
وی ادامه داد: وقتی جامعه قطب‌بندی شود، امکان تفکر برداشته می‌شود. در یک جامعه افراد خواسته یا ناخواسته جزو یک قطب قرار می‌گیرند این دیگر براساس تحلیل و انتخاب نیست و احمدی‌نژاد در حال حاضر می‌خواهد جامعه را قطب‌بندی ‌کند. عملکرد وی مخالفت با مشی رهبری است که خواستار اغنای جامعه است.
ایشان می‌خواهد به نماد آقای هاشمی حمله کند و این حمله اصولی و اسلامی نیست.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901015000822

متاسفانه این آقا یا اطلاع داره از قضایا و تحلیل درست نداره یا غرض شخص داره

احمدی نژاد به هاشمی گفت که :
در سایتش هر روز برای آقا تعیین تکلیف و اهانت کند

احمدی نژاد به هاشمی گفت که :
با مقایسه امام و آقا ، عملکرد آقا را زیر سئوال ببرد

احمدی نژاد به هاشمی گفت که :
دخترش را به مجمع تشخیص مصلحت ببرد و چوب هراج به سرمایه های معنوی و ایمانی این کشور بزند؟

احمدی نژاد به هاشمی گفت که :
در طول یکی دو سال گذشته این همه در مقابل ولایت مستقیم و غیرمستقیم موضع گیری کند؟

و ....

اگر کسی به ولایت حمله ی کند همه وظیفه ی دفاع و حمله دارند ، هاشمی باشد یا غیر هاشمی ...

امثال تحلیل های آبکی فوق مایه ی تاسف است
نقل قول کردن
+10 #814 سعاح 1390-10-16 12:53
به نقل از علی جعفری:
دوستان کسی تونسته سایت رجانیوز را باز کنه؟
ظاهراً وب سرورش خاموشه.

وب سرور www.rajanews.com خاموش است و وب سرور www.rajanews.ir بہ آدرس www.sobhiran.ir میفرستہ۔
نقل قول کردن
+10 #813 علی جعفری 1390-10-16 12:28
دوستان کسی تونسته سایت رجانیوز را باز کنه؟
ظاهراً وب سرورش خاموشه.
نقل قول کردن
-18 #812 مهدی110 1390-10-16 12:27
با سلام به برادران
می دانید این توطئه بزرگ که احمدی نژاد جلوی آن را گرفت چه بود واقعا هم بزرگ بود اون چیه بازداشت مشایی ودار ودسته اش احمدی نژاد با این کار برای او امان نامه گرفت دارو دسته اش بعد از برگشت احمدی نژاد تا تونستند گرفتند اما مشایی را نه چرا چون حاجی قهر می کنه میره خونه مملکت تعطیل این مطلب موثق
نقل قول کردن
+15 #811 سعاح 1390-10-16 12:26
به نقل از خادم الرضا:
بخوانيد تا معناي بصيرت را بفهميد :
سلیمی‌نمین در نشست دفتر تحکیم وحدت:
احمدی‌نژاد بنا دارد مجدداً از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند...

آقایون مثل این آقا [سلیمی‌نمین] دیگر نمی تونند کشتی آقای ھاشمی رو از غرقابی نجات بدھند۔چون ایشان خودشان ھم نمی خواھند بہ کشتی نجات ولایت برگردند۔اگر امیدی بود ما ھم میگفتیم قدمشان روی چشم۔

"نماد آقای ھاشمی" دیگہ چہ صیغہ ایست؟!
نقل قول کردن
-18 #810 خادم الرضا 1390-10-16 12:26
به نقل از منتقم:

l یعنی مصداق بارز خر فرض کردن مخاطب !! دوستان بیدار شید ...واقعا این حرف باید 15 تا مثبت داشته باشه ؟! خوبه الان داریم تو عصز ارتباطات زندگی میکنیم ! خوبه این آقای کارشناس ! داره برای وبلاگنویسان صحبت میکنه ! آخه چجوری آدم باید رو مخاطب خودش حساب بکنه که این جوری آشکارا دروغ بگه !! 11 روز نبود 7 روز بود !!!!!!!!
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ
كرانند و گنگانند و كورانند، پس [از گمراهى‏] باز نمى‏گردند...

برادر منتقم مي دانم حسابي از اين دروغ گويي ها شاكي هستيم ولي بايد صبر كرد و تحمل تا دوباره زمان بگذرد و انسانهاي جاهل را بيدار كند و يا به جهلشان بيفزايد ...
اين دروغ گو كسي نبود بهش بگه اصلاٌ بگو يك دقيقه ... چطور اجازه داره حكم ولي فقيه را يك روز رو زمين بگذاره ):)
نقل قول کردن
+11 #809 علی جعفری 1390-10-16 12:22
دریادار فدوی در برنامه "دیروز، امروز، فردا"

دنیا نمی‌تواند ۲۴ ساعت بدون نفت خلیج فارس طاقت بیاورد ، بستن تنگه هرمز را تجربه کرده‌ایم

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901016000073

وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن:
فشار به ایران باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد

وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت: افزایش فشار غرب به جمهوری اسلامی ایران باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد شد.
وی همچنین گفت: ما قصد داریم به نحو منطقی و شایسته به اقدامات جامعه بین‌المللی پاسخ دهیم و به دنبال آن هستیم که تاثیر تحریم ایران را بر اقتصاد ژاپن و اقتصاد جهانی به حداقل برسانیم.
بنا بر این گزارش، ژاپن که بیش از ده درصد نفت مصرفی خود را از ایران وارد می‌کند نگران افزایش قیمت نفت در بازاهای جهانی به دنبال موانع ایجاد شده برای صادرات نفت ایران است.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901016000284
نقل قول کردن
-15 #808 خادم الرضا 1390-10-16 12:17
بخوا نيد تا معناي بصيرت را بفهميد :
سلیمی‌نمین در نشست دفتر تحکیم وحدت:
احمدی‌نژاد بنا دارد مجدداً از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند
خبرگزاری فارس: سلیمی‌نمین احمدی‌نژاد و هاشمی به یک روش عمل می‌کنند، گفت: محمود احمدی‌نژاد قصد دارد مجدداً از هاشمی رفسنجانی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند.
سلیمی‌نمین ادامه داد: رهبری بارها به احمدی‌نژاد تأکید کرده‌اند که باید در جلسات مجمع تشخیص مصلحت شرکت کند تا تشخیص مصلحت شرایط عادی خود را پیدا کند ولی احمدی‌نژاد تن نمی‌دهد و به این دستور عمل نمی‌کند. نقد احمدی‌نژاد در شرایط کنونی به هاشمی نقد قدرت است و اصولی نیست. او بنا دارد از هاشمی برای قطب‌بندی جامعه استفاده کند
وی ادامه داد: وقتی جامعه قطب‌بندی شود، امکان تفکر برداشته می‌شود. در یک جامعه افراد خواسته یا ناخواسته جزو یک قطب قرار می‌گیرند این دیگر براساس تحلیل و انتخاب نیست و احمدی‌نژاد در حال حاضر می‌خواهد جامعه را قطب‌بندی ‌کند. عملکرد وی مخالفت با مشی رهبری است که خواستار اغنای جامعه است.
ایشان می‌خواهد به نماد آقای هاشمی حمله کند و این حمله اصولی و اسلامی نیست.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901015000822
نقل قول کردن
+12 #807 علی جعفری 1390-10-16 12:11
بی بی سی به دلیل کم اطلاعی و بی سوادی دوباره گاف داد !
بی بی سی فارسی که به دلایل عملکرد به دور از تعهدش در فضای رسانه ای ، کارشناسان کشورمان حاضر به مصاحبه با آنان نیستند ، به استفاده از کارشناسان کم اطلاع ایرانی خارج از کشورش روی آورده است که بی سوادی آنان در خصوص مسائل فنی اینترنت داخل کشورمان موجب خنده و رسوایی شان شد.
کارشناسان و مجریان بیسواد:
------>نگین شیرآقایی
------>بهرنگ تاج الدین
------>فرناز قاضی زاده
------>مهدی خراسانی
کاملا مشهود است که این دست و پا زدن بی ثمر بی بی سی که با سیاست سرویس های اطلاعاتی انگلیس در جهت تخریب توانمندی های کشورمان در فن آوری های دیجیتالی مطرح شده است، به علت نبود دانش کافی کارمندانش، تنها به رسوایی بیشتر نیات و اهدافشان انجامیده است.
گفتنی است چندی پیش "اریک اشمیت"، مدیرعامل شرکت اینترنتی گوگل در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز اذعان کرد که ایرانیان صاحب استعدادی "غیرمعمول" در حوزه فن آوریهای دیجیتالی و عملیات سایبری هستند و ما هم باید همواره نگران آن باشیم.
www.yjc.ir/.../
نقل قول کردن
+13 #806 علی جعفری 1390-10-16 12:01
آشنایی با عوامل شبکه BBC فارسی

بخش اول
بهروز آفاق ---------> بهایی سرمایه دار--->کسی که فرناز قاضی زاده و سینا مطلبی را بهایی و از دین اسلام خارج کرد.
لینک بخش اول:
nobatshoma.blogfa.com/post-23.aspx

بخش دوم
صادق صبا-------->متج اوز به پونه قدوسی(از مجریان شبکه بی بی سی)او درگیلان به دنیا آمده است.لیسانس حقوق خود را از دانشگاه تهران و فوق لیسانس و دکترای خود را از مدرسه اقتصاد لندن گرفته‌است
لینک بخش دوم:
nobatshoma.blogfa.com/post-28.aspx

بخش سوم
پونه قدوسی------->او دارای مدرک ترجمه انگلیسی از دانشگاه ایران است .وی پس از اتمام درس به دانشگاه تورنتو کانادا رفت و در آنجا مشغول به گذراندن روزنامه نگاری وعکاسی شد.
لینک بخش سوم:
nobatshoma.blogfa.com/post-30.aspx

بخش چهارم
فرنازقاضی‌زاده- ------->فرنازقا ضی‌زاده(که توسط بهروز آفاق،بخش اول مقاله،بهایی شد) سال‌ها در روزنامه‌های ایرانی فعالیت کرده . او از سال ۱۳۷۵ کارش را در هفته نامه خانه ، هفته نامه موسسه روزنامه نگاران جوان آغاز کرد. در هفته نامه خانه او دبیر سرویس خبر وگزارش بود. بعد از آن در سال ۱۳۷۷ به روزنامه ایرانیان رفت و...
لینک بخش چهارم:
nobatshoma.blogfa.com/post-40.aspx

بخش پنجم
عنایت‌الله فانی------->سرد بیر و مجری برنامه های سیاسی بی بی سی فارسی و مقیم لندن می‌باشد. وی از اهالی شهر اوز از توابع لارستان در استان فارس می‌باشد و...
لینک بخش پنجم:
nobatshoma.blogfa.com/post-50.aspx
نقل قول کردن
+12 #805 منتظر 1390-10-16 11:46
به نقل از منتقم:

l یعنی مصداق بارز خر فرض کردن مخاطب !! دوستان بیدار شید ...واقعا این حرف باید 15 تا مثبت داشته باشه ؟! خوبه الان داریم تو عصز ارتباطات زندگی میکنیم ! خوبه این آقای کارشناس ! داره برای وبلاگنویسان صحبت میکنه ! آخه چجوری آدم باید رو مخاطب خودش حساب بکنه که این جوری آشکارا دروغ بگه !! 11 روز نبود 7 روز بود !!!!!!!!
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ
كرانند و گنگانند و كورانند، پس [از گمراهى‏] باز نمى‏گردند...


خر اون کسی هست که هر چی رسانه های اقتدارگرا میگن قبول میکنه این تحلیل رو بخون تا سخنان آقای جوانفکر رو متوجه بشی:

دروغی بزرگ بنام "خانه نشینی 11 روزه احمدی نژاد"
borjak.ir/fa/pages/?cid=3033


هر چند امیدی به هدایتت نیست ..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (844)