رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

نگاهي به تشابه عجيب تهمتهاي وارده بر مختار و دكتر احمدي نژاد

بنا بر گواهي بسياري از بزرگان ، تاريخ معلمي دلسوز است كه گاه عيناً آنچه را ديده در معرض ديد بشر قرار مي دهد و بدين خاطر است كه در متون اسلامي عبرت از تاريخ ، بسيار مورد تاكيد قرار گرفته است ، خداوند متعال در قرآن كريم بارها و بارها انسانها را به مرور تاريخ اقوام گذشته و درس و عبرت گرفتن از آنها فرامي خواند تا اشتباهات گذشته تكرار نشود ، در اين ميان نگاهي گذرا به صدر اسلام  و قيام تاريخي مختار ثقفي و تحولات كنوني كشور  ، تشابهات زيادي را به دست مي دهد كه گاه حيرت آور است ، يقيناً تامل و  تدبر در آن برهه مهم تاريخي اسلام ، پاسخگوي بسياري از ابهامات فعلي بوده و مي تواند ضمن جلوگيري از خسارتها و شايد فجايع ، راه را براي آينده باز كند.

» ابتدای نظرات (626)



این روزها مختار و شخصیت والاي وی مثالی قابل درک و ملموس از واقعیتها و تکرار تاریخ است

چقدر این روزهایمان شبیه آن چیزی است که بر سر مختار آوردند ... اتهاماتی بزرگ که هر کس را تاب تحمل آن نیست و اراده ای پولادین میخواهد؛ بخصوص اینکه این اتهامات نه تنها از طرف دشمنان شناخته شده و نشان دار ، بلکه از طرف مدعیان دوستی و دلسوزی مطرح مي شود.

هر چه بیشتر به تماشای این سریال پرداختيم و در ظرائف آن مداقّه كرديم ، شباهتهای عجیب ميان این دو شخصیت در رفتار و عمل خود و اطرافیان آنها بيشتر خود را نشان داد ...

از آنجا که به تأمل در تاریخ و درس گرفتن و عبرت آموزی از آن توصیه شده ایم؛ در این مقال به بررسی يكسان بودن بخشی چند از شباهتها و اتهامات وارده به شخصیت مختار ثقفی انتقام گیرنده و خونخواه شهیدان دشت کربلا و دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران احیا کننده یاد و نام امام زمان(عج) در جهان میپردازیم .

و  اینجا محکمه است ... محکمه تاریخ ... قضاوت تو را میطلبد ...

اتهام و تهمت ، تخريب و  ترديد و ايجاد فضاي بدبيني و اختلاف از ديرباز بعنوان يكي از راههاي مهم و اصلي غلبه در رويارويي حق و باطل مطرح بوده است ، با اوج گيري فضاي مسموم به تدريج دلها نسبت به هم چركين شده و همگرايي و وحدت و شور و قدرت مي كاهد ، از اين رو دشمنان در طول تاريخ به تجربه ثابت كرده اند در قبل از آغاز هر گونه جنگ سختي ، در جنگ نرم ، بر روي اين موارد مذكور دست گذاشته اند تا با فروپاشيدن عقبه فكري و روحيه حريف ، يك پيروزي شيرين و با كمترين هزينه را تجربه كنند ، در طول حركت و قيام مختار اين مسئله به وضوح ديده مي شود تا جايي كه اينك با گذشت نزديك به 14 قرن هنوز جزئيات ترفندهاي دشمنان به خوبي باقيمانده است.

از سويي ديگر در برهه كنوني نيز مي بينيم كه دشمنان با اطلاع از ضعف خود در جنگ سخت ، با تمام توان تلاش دارند كه از اين حربه جنگ رواني بيشترين بهره را برده و به كمك منافقان داخلي و عناصر تشنه قدرت كه به راحتي در نقشه آنها بازي مي كنند ، جنگ تمام عيار رواني را طراحي و اجرا كنند كه تا كنون نيز موفقيت هايي كسب كرده اند ، البته در اين ميان نقش دوستاني كه داراي تحليل درست نبوده و ناخواسته به طرز خطرناكي در طراحي دشمن بازي مي كنند نيز ، بسيار مهم است ، البته شرايط پيچيده و مبهم سياسي كه به گواهي تاريخ در لحظات حساس كه از آن تعبير به فتنه مي شود ، به وجود مي آيند و در آن فضا ، بسياري از دوستان از درك صحيح وقايع عاجز مي گردند نيز نقش مهمي در  اشتباهات جبهه خودي دارد كه البته راه علاج آن نيز تببين و روشنگري قبل از اوج گيري تحولات است.

از اين روست كه ما بايد با دقت و وسواس بيشتري به اين بحث بپردازيم ، باشد كه بتوانيم قدمي چند در راه روشنگري و اصلاح برداريم ، موارد تشابه اتهامات وارده بر دو شخصیت تاثیرگذار در برهه های حساس تاریخ گذشته و حال ، جناب مختار و دكتر احمدي نژاد به ترتیب زير است:

1- كذاب و دروغگو بودن

2- بي تفاوتي نسبت به ولايت يا ولايت گريزي

3-  ادعاي ارتباط با عالم غيب

4- تهمت قدرطلبي

5- ايراني گري و توجه بيش از حد به ايراني ها

6- خشونت و جنگ طلبي

7- شك ياران نزديك و تهمت آنها در اثر موضع پيچيده و مبهم

8- تاسيس گروه انحرافي در مهدويت!

9- استفاده از سحر و جادو

10 - بد دين و داراي تفكر مذهبي نادرست بودن

11- عاقبت شوم تهمتها و تخريب ها

 

 

تشابهات جناب مختار و دكتر احمدي نژاد

1- کیاست و زیرکی

2- شجاعت

3- تشکیل حکومت عادلانه

4- دادن بشارت فتح و پيروزي

5- انتخاب هدفي بزرگ براي حركت خود

6- استفاده از شعاري جذاب در جهت اهداف حركت

و ...

 

بررسي تشابه عجيب اتهامات مشترك  مختار و احمدي نژاد :

1- كذاب و دروغگو بودن

كذاب و دروغگو خواندن مختار  

يكي از اتهامات دشمنان به مختار ، دادن لقب‏ «كذاب»‏ به وي مي باشد كه در تمام متون بدان اشاره شده است و به طور گسترده اي در جامعه آن روز گسترش يافته بود.

بايد دانست، مهم ترين عامل براي متهم كردن مختار ضرباتي است كه او بر پيكر امويان و زبيريان و منافقان داخلی وارد كرده بود. هنگامي كه خبر كشته شدن مختار به مكه رسيد، ابن زبير خبر را چنين به ابن عباس داد:

«الم يبلغك قتل الكذاب؟‏ آيا خبر كشته شدن كذاب به تو نرسيده است؟»

ابن عباس گفت: كذاب كيست؟ ابن زبير گفت: مختار است. گويا تو كراهت داري كه او را كذاب خطاب كني، ابن عباس گفت: «ذلك رجل قتل قتلتنا و طلب بدمائنا و شفي صدورنا و ليس جزاءه منا الشتم و الشماتة‏؛ او كسي است كه قاتلان ما را كشته، انتقام خون ما را گرفته و دل هاي ما را تسكين داده است».

بار ديگر وقتي كه پيش او ذكري از مختار به ميان آمد، ابن عباس گفت: «صلي عليه كرام الكاتبون‏».

کذاب و دروغگو خواندن احمدی نژاد

اوج اتهامات به احمدي نژاد دادن نسبت دروغگویی به وي مخصوصاً در شروع تبلیغات انتخاباتی بود که با طرح و برنامه ریزی از پیش تعیین شده و توسط سران فتنه و بازيگران پشت پرده به او نسبت داده شد ، شدت و تکرار این مدعا به گونه ای بود که به سرعت در اذهان و بالاخص در ذهن مغرضین و مخالفین جای گرفت و اتهام زنی ها علیه دکتر و نسبت کذاب و دروغگو دادن به او روز به روز بیشتر و بیشتر شد ، متاسفانه هنوز هم عده اي بصورت رسمي و غيررسمي و از تريبونها و رسانه هاي خود اين تهمت واهي را منتشر مي كنند و در آخرين مورد، اين روزها با كذب خواندن آمارهاي رسمي كه احمدي نژاد آن را بيان مي كرد ، غيرمستقيم احمدي نژاد را به دروغگويي متهم كردند كه با واكنش تند ولي امر مسلمين مواجه شد.

2- بي تفاوتي نسبت به ولايت يا ولايت گريزي

ولايت گريزي مختار

اين تهمت بيشتر از ناحيه خوبان و افرادي كه كينه و عداوتي با مختار نداشتند مطرح شده و مي شود ، مدعيان مطرح مي كنند كه چرا مختار براي آغاز قيام خود هيچ اجازه آشكاري از امام سجاد(ع) نگرفت و از آن حضرت كسب تكليف نكرد و چرا بعد از اينكه به حكومت رسيد حكومت را تقديم آن حضرت نكرد و. ....

ما در اينجا قصد پاسخگويي به اين مسئله آشكار را نداريم اما به صورت اختصار مي توان گفت كه هنوز چند سالي از واقعه ي خونين كربلا نگذشته بود و هنوز تاريخ بي وفايي مردم از سويي و وحشيگري ظالمان از سوي ديگر را از ياد نبرده بود و بايد گفت كه اين مخفي ماندن رابطه مختار و امام سجاد(ع) عين حكمت و مصلحت بود ، براي جلوگيري از ايجاد كربلايي ديگر و قتل عام اهل بيت(ع) ، همچنانكه ائمه ديگر ، به علت آماده نبودن جامعه با وجود اصرار دوستان مبني بر وجود انبوه ياران ، قيام نكردند ، از سويي ديگر مي توان گفت مختار به صورت واضح با محمد بن حنفيه كه بعنوان نائب و نماينده امام سجاد(ع) شناخته مي شد ، مكاتبه داشت و كسب تكليف مي كرد.

ولايت گريزي احمدي نژاد

(....) در سخنانی برخی را منافقانی خواند که در زمان انتخابات با «پرچم ولایت» جلو آمده بودند!!!

ولايت گريزي احمدي نژاد امروز ، نقل هر محفلي است بخصوص نيروهاي خودي ، اين تهمت آن قدر برجسته و پر رنگ شده است كه حتي عده اي كه نه تنها ذره اي اعتقاد به ولايت فقيه نداشته و در عمل نيز تا آنجا كه توانسته اند سنگ اندازي كرده اند ، اينك ميدان دار ولايت گريزي احمدي نژاد شده اند و با انواع و اقسام دروغ و فريب و بزرگنمايي سعي در به كرسي نشاندن ادعاي خود دارند.

البته در اين ميان سير تحولات نيز به نوعي شكل گرفت و مصالحي ايجاد شد  و مسائلي پيش آمد كه علي الظاهر ادعاي مخالفان را ثابت مي كند اما غافل از اينكه همانند حركت مختار خطرات بزرگي وجو دارد كه چاره اي جز ابهام آفريني و اجراي برنامه هاي پيچيده و در عين حال جدي ، براي فريب دشمن وجود نداشت و گذشت زمان مي تواند به خوبي پرده ها را كنار بزند و اسرار  و مصالح را آشكار كند.

3- تهمت ادعاي ارتباط با عالم غيب

ادعای نبوت و ارتباط با جبرئیل

از جمله افتراهایی که به مختار زده شده این است که از او نقل کرده‌اند که او با جبرئیل ملاقات کرده و با او سخن گفته و از نزد او برخاسته است.

گویا این تهمت مغرضانه از سوی اشراف فراری کوفه و در راستای تخریب چهره مختار در انظار مسلمین، بر او زده شد و سپس دستگاه جبار اموی و همچنین دست اندرکاران زبیری برای مخدوش کردن شخصیت مختار روی آن تبلیغات وسیعی به راه انداختند و جاعلین حدیث و فقهای درباری نیز بر آن صحه گذاشتند. چگونه ممکن است، کسی در کوفه در مرکز مهم اسلامی آن روز در میان مسلمانان متعصب و آگاه و در حضور راویان و ناقلان حدیث و شاگردان مخلص امیرالمؤمنین علیه السلام  و شیعیان کوفه ادعای نبوت بکند و کسی متعرض او نشود؟ و چگونه عقل قبول می­کند که مختار با چنین ادعایی توانست مردم عراق را به دور خود جمع کند و آن قیام عظیم را رهبری نماید؟ قطعاً اگر مختار چنین ادعایی داشت، در همان ابتدا از سوی شیعیان و مسلمانان کوفه طرد میگردید، در صورتی که میبینیم شیعیان مخلص اهل بیت علیهم السلام  تا آخرین لحظه حیات مختار در کنار وی بودند و با جان و مال خود از مختار و هدف مقدسش دفاع کردند. از آن گذشته روایات بسیاری که در مدح مختار از لسان اهل بیت علیههم السلام  و ائمه دین در عظمت شخصیت مختار وارد شده است، خود دلیل دیگری بر بی اساسی این اتهامات ناروا است.

ادعای ارتباط با امام زمان(عج) در مورد دکتر احمدي نژاد

همانگونه كه شاهد بوديم احمدي نژاد از هنگام ظهور در فضاي سياسي ايران گفتمانهاي متعددي را به صورت قدرتمندي احياء كرد ، يكي از اين گفتمانها ، بحث مهدويت بود كه تا آن زمان به طرز تاسف آوري در جامعه مذهبي و سياسي مغفول بود ، البته ايجاد اين موج مهدوي بي هزينه نبود و مخالفان اين بستر را بهترين فرصت براي اتهام زني هاي مضحك و تاسف آور يافتند ، حافظه جامعه به خوبي به ياد دارد كه چند سال بعد اتهام ارتباط با امام زمان(عج) و رفتارهاي آنچناني احمدي نژاد تا چه حد گسترده اي در جامعه منتشر شد تا جايي كه مخالفان بي پروا ، آن را آشكارا در رسانه ها مطرح مي كردند.

نمونه ای از اتهامات مضحك که در  فضايي مسموم وارد شد :

تهمت پهن كردن سجاده خالي ، گذاشتن بشقاب خالي ، اذن گيري در كارهاي مهم  ، ادعاي ارتباط مستقيم ، ارتباط با انجم حجتيه و ...

البته اين تهمت هاي واهي نشان مي داد كه دست مخالفان در رويارويي با احمدي نژاد تا چه اندازه خاليست!  

استفاده از سحر و جادو

ساحر خواندن مختار

راندن به چوب سحر و جادو از قديم در حيات مردان الهي ديده مي شود ، فرعون زماني كه از رويارويي با موسي عاجز شد براي فريب افكار  مردم، به او گفت : مطمئناً تو ساحري زبردستي هستي كه براي دنياي خود مي خواهي ما را استثمار كني ، چون از قديم بحث سحر و جادو امري نادرست بوده فلذا براي باطل نشان دادن طرف مقابل ترفند خوبي به شمار مي رفته است.

دشمنان مختار در دشمنی با او کوتاهی نکردند و او را ساحر نيز معرفی کردند و به حدی او را مذمت نموده‏اند که امر بر شیعیان هم مشتبه شده بود به طوری که او را سب می‏کردند. این امر حاكي از آن است که تبلیغات دشمنان فوق العاده وسیع و مؤثر بوده است. آنچنان که در مختارنامه دیدیم وقتی که ابن حر و محلب اهوازی در برابر سیاست های هوشمندانه ابوعمره کیسان (کیان ایرانی) شکست خوردند ، آن را به سحر و جادوي مختار نسبت دادند!  

 

تمهت سحر و جادو در مورد دکتر احمدي نژاد

امروز كمتر كسي است كه اسم احمدي نژاد را شنيده باشد و تهمت سحر و جادوي وي به گوشش نرسيده باشد ، به لطف برخي از دوستان ، آنچنان اين شايعه پخش گرديده است كه برخي آن را حققيت مطلق پنداشته و تحليل هاي خنده داري ارائه داده اند ، استفاده اطرافيان احمدي نژاد از سحر و جادو و رمالي و جادوگري و به پيش بردن كارهاي خود و حتي سحر شدن احمدي نژاد توسط اطرافيان خود ، اكاذيبيست كه هيچ سند و مدركي بر آن ارائه نشده و به علت جنجالي بودن به سرعت منتشر گرديده است.

در جریان وقایع اخیر نيز ، تعدادي از همکاران نزدیک رییس جمهور ایران متهم شده اند که از جادو گری و قدرت های ماوراء طبیعی برای پیشبرد سیاستهای احمدی نژاد استفاده کرده اند. با وجود رد چندين باره اين خرافات توسط رئيس جمهور ، متاسفانه اين تهمتها همچنان وجود دارد.

در رد این مدعا همین بس که: اوایل ورود امام به مدرسه علوی، یک عده دوان دوان آمده بودند که: علیه امام سحر و جادو شده و باید باطل السحری به امام بدهیم. امام هم لبخندی زده بودند که «این حرف ها چیست؟ من خودم باطل السحرم».

تهمت قدرطلبي

قدرت طلبی مختار

يكي ديگر از اتهامات تاسف آور در مورد مختار قدرت طلب بودن وي مي باشد ، در برخی منابع، خونخواهي امام حسين(ع) را هدف دوم مختار از قيام ذكر كرده و هدف اول او را رسيدن به قدرت عنوان كرده‌اند  و داستانسرايي كرده اند كه مختار، قصد امارت و حكومت داشته و در کنارش هم تمايلات شديد شيعي داشت. بنابراين از سن 45 سالگي به بعد سعي كرده با راس قدرت تماس پيدا كند. همسراني كه داشت يكي دختر والي بصره بود و ديگري دختر والي كوفه . مختار به دليل جايگاه پدرش و جايگاه قبيله‌اي از مقداري جايگاه اجتماعي برخوردار بود و به دليل پدرش، مردم او را احترام مي‌كردند. بنابراين جايگاهي در دستگاه حكومتي داشته و سعي كرد به قدرت دنيايي دست يابد ولي چون به تنهايي نمي‌توانست، خودش را به اهرم‌هاي قدرت متصل مي‌كرد. و درخواست مختار از ابن زبیر را در قالب دو منظور میدانند كه هم قدرت داشته باشد و هم اینکه بخواهد با تكيه بر اين قدرت انتقام بگيرد.

در برخی منابع شدت اتهامات بدانجا رسیده که گفته شده، اصرار ابراهيم و ابوعمره سبب شده باشد تا مختار، قاتلين شهداي كربلا را قصاص كند و شايد اگر مختار خودش بود و اين اصرارها نبود مصلحت حكومت را به اين موارد ترجيح مي‌داد و با اين شدت انتقام نمي‌گرفت.

قدرت طلبی احمدی نژاد

قدرت طلبی اتهام دیگری ست که به احمدی نژاد نسبت میدهند ، اين اتهام نيز به كرات در رسانه هاي عمومي و تريبونها توسط دوست و دشمن در بوق و كرنا شده و مي شود ، در اینجا به نمونه ای از این نقل ها اشاره خواهیم کرد:

... احمدی نژاد کسي است که براي تداوم قدرتي که در خواب خود هم نميديد به اين راحتي ها دست بردار نيست و حاضر است مانند طالبان به تداوم بقا بپردازد. با طرح شعارهاي عوام فريبانه و پوپوليستي به قدرت ميرسند در صورتیکه دقيقا احمدي نژاد، مصداق يک فاشيست تمام عيار است. او عطش سيري ناپذيري براي کسب قدرت و باز هم قدرت دارد. وي قدرت را مطلق و در تماميت آن ميخواهد و حاضر به تقسيم آن با احدي نخواهد بود . مسئله احمدي نژاد نه بر سر دفاع از حقوق ملت که خود بزرگترين ناقض آن است, نه بر سر آزادي که خود بزرگترين سلاخ آن است , نه بر سر اجراي قانون که خود بزرگترين مانع آن است و نه هيچ مسئله انساني و شرافت آميز ديگري است بلکه فقط و فقط قدرت است. احمدي نژاد به هيچ قيمتي از اريکه قدرت پايين نخواهد آمد....!!

یا در اظهار نظر دیگری يكي از نمايندگان استان تهران در مورد جريان انحرافي با اشاره به شاخصه مشترك جريانهای فتنه افزود: اين گروه‌ها وقتي به قدرت مي‌رسند، از آنجايي كه عطش قدرت انسان را به سمتي سوق مي‌دهد كه قدرت خود را گسترش دهد، سعي مي‌كنند كه موانع پيش روي خود را كنار بزنند.

ايراني گري و توجه بيش از حد به ايراني ها

ایرانی گری مختار

اتهام ديگر مختار كه در تواريخ متعددي بدان اشاره شده است ، اتهام ايراني گري مي باشد ، مختار به دلیل دوستی و همراهی با کیان ایرانی، و حمايت از ايرانيان در میان هم کیشان عرب خود، به ایرانی گری متهم میشد. کیان سردار ایرانی است که از کودکی با مختار عرب بزرگ شده و رفاقت این دو عده ای را مخالف خودش کرده است ولی به قدری با هم صمیمی اند که تاکید کیان ، مختار را از زراعت رهانیده و او را به سمت سیاست و بعدها مجدداً به جنگاوری می کشاند .

ایرانیان در نبود امام، زیر سلطه اعراب از عدالت و مواهب اجتماعی دور گشته اند و شهروند درجه دوم به شمار می رفتند. مثلا مواجب سربازان ایرانی بسیار اندک تر از مواجب اعراب است ، حتی در دوره ای مواجب سرباز ایرانی حذف شده بود . مختار به تبعیت از امام علي(ع) بعدها که به قدرت رسید در راستای پیاده کردن عدالت در مواجب نظامی اقدام کرد و ایرانیان اسب سوار مجدداً اجازه پیدا کردند که در رزم ها سوار بر اسب شوند. جامعه کوفه در این دوره تلفیقی از اعراب مسلط و ایرانیان یا موالی تابع و مطیع بود. ایرانیان در قیام مختار نقش فعالی داشتند در برخی منابع آمده که حتی در یک لشکر سه هزار نفری مختار تنها هفتصد نفر عرب بودند. اشراف عرب از موالی ناراحت بوده و در این باره به مختار اعتراض می کردند و بدين خاطر بود كه براي تخريب چهره مختار وي را متهم به ميدان دادن به ايراني ها كردند.

ایرانی گری احمدی نژاد

يكي ديگر از تهمتهاي رايج در مورد احمدي نژاد ، بحث ايران و ايراني گري وي مي باشد ، مخالفان اينگونه نشان مي دهند كه احمدي نژاد با تاكيد زياد بر ايران و ايراني سعي در ايجاد مكتب ايراني در مقابل مكتب اسلام دارد و اينگونه است كه سيل تخريبات بر عليه ايراني گري احمدي نژاد سرازير مي شود :

علی مطهری، در اظهار نظری عنوان کرده بود که نوروز اختراع "نیاکان احمق" ماست و در یک جامعه ی علوی راستین آداب دوره ی جاهلیت ایرانی (!)،باید کنار گذاشته شوند (این بیان احمقانه درحالیست که ائمه هدی از جمله امام صادق و باقر به اهمیت نوروز اشاره ویژه دارند و ومیفرماید عجم آنرا زنده داشتند و قد رشناختند و شما ـ اعراب ـ آنرا ضایع نمودید

توکلی كه همگان از كينه و مي توان گفت دشمني او با احمدي نژاد خبر دارند ، در نامه ای نوشته است که آقای احمدی نژاد در گفت و گوی تلویزیونی اخیر خود، ۴۵ بار از کلمات “ایران”، “ایرانی” و “ایرانیان” استفاده کرده است.

او، از این که رئیس جمهوری ایران شهروندان این کشور را “تافته جدابافته” معرفی می کند و در مورد آنها سخنان “گزافه و غیر واقعی” می گوید، انتقاد کرده است. تکرار کلمه “ایران” در سخنرانی های اخیر آقای احمدی نژاد عمدی بوده است.

یا در اظهار نظر دیگری محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه گفت: تراشیدن مکتب ایرانی یک ایدئولوژی شاهنشاهی است  و نماد جریانی است که با الفاظ اصولگرایانه قصد دارد به جنگ اصول انقلاب برود.

حمله فرد پشت پرده فتنه ها در آستانه اجلاس خبرگان به "مکتب ایران" بسیار جالب توجه است و انسان را به یاد فیلم مختار نامه می اندازد که حاکم منصوب آل زبیر در کوفه که خود با قاتلين كربلا وحدت کرده بود، مختار را کذاب بن کذاب می نامید و برای از میان برداشتن مختار و شکست جریان طلب کنندگان خون امام حسین  علیه السلام  به بهانه حضور چند ایرانی در رکاب مختار، مردم کوفه را از حاکمیت عجم می ترساند و همه را بر ضد مختار می شوراند !

و نمونه های بسیار دیگر ...

خشونت و جنگ طلبي

خشونت و جنگ طلبي مختار

يكي از تهمتهاي وارده به مختار خشونت طلبي است ، مـخـتـار تـصـمـیـم گـرفـت با تمام قوا، همه مسبّبان حادثه عاشورا را مجازات کند و آنان را به سزای اعمال ننگین خود برساند. این هدف اصلی مختار بود و در این کار، تا حدی موفق گردید. او بـه نـیـروهـایـش دسـتـور داد در هر مکان و هر زمان، عاملان حادثه کربلا را یافتند؛ به جزای اعـمـالشـان بـرسانند و به هیچ وجه، به آنان رحم نکنند. این دستور اجرا شد و جمع کثیری از عـامـلان حـادثـه کـربـلا بـه دسـت عـدالت و انـتـقـام سـپـرده شـدنـد و بـه جـزای اعمال زشت خود رسیدند.

بـر خـلاف شایعات امویان و بعضی گزافه‌گویی‌ها، در نهضت مختار، فقط قاتلان امام حسین (علیه‌السلام) و عاملان حادثه کربلا کیفر دیدند و در تاریخ حتی یک مورد تعرض به زنان، کودکان و افراد بی گناه از سوی او مشاهده نشده است، بلکه آنچه از تاریخ به دست می‌آید این است که مختار و نیروهایش اصول انسانی و ارزش‌های الهی را رعایت می‌کردند.

خشونت و جنگ طلبي احمدی نژاد

با كمال تعجب مي بينيم كه يكي ديگر از تهمتهاي وارده بر احمدي نژاد نيز ، تهمت خشونت و جنگ طلبيست ، اين تهمت هم از ناحيه منافقان داخلي و خارجي و هم از طرف مستكبران و كفار بر احمدي نژاد وارد مي شود ، از آنجايي كه احمدی نژاد استقرار حکومت جهانی اسلام، مبارزه با اسرائیل و امپریالیسم تلاش همه جانبه برای ایجاد حکومت عدل جهانی را مکررا از اهداف خود اعلام کرده و از گروههای اسلامی در لبنان و فلسطین کمک و حمایت می کند و با نفی مکرر هولوکاست و لزوم پاک شدن اسرائیل از صفحه جغرافیا، به زعم عده ای چهره جنگ طلب و صلح ناپذیر از خود نشان میدهد؛ مخالفان و دشمنان وي ، او را بدين تهمت تخريب مي كنند.

سیاست ايران در زمینه ادامه غنی سازی، بی اعتنائی به هشدار ها و رد هر گونه مصالحه با قدرت های جهانی ، از دید عده ای، جنگ طلبی , دشمن تراشی، تشدید بدبینی و متحد نمودن دیگر کشورها علیه ایران را باعث شده است که انرا در نتیجه سیاستهای جنگ طلبانه ! احمدی نژاد میدانند!

البته به خوبي مي دانيم كه جتگ طلب نامیدن احمدی نژاد علتی ندارد جز سازش ناپذیری او در برابر مستکبرین و قدرتهای سلطه گر و  زورگو و استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل..

شك ياران نزديك و تهمت آنها در اثر موضع پيچيده و مبهم

شك ياران نزديك و بدبين شدن به مختار

مختار در طول زمان مقدمه سازي براي قيام و حكومت خود بنا بر مصالح گوناگون كه لحاظ آنها با رعايت جوانب صحيح گاه از واجبات مي گردد ، بعضاً رفتار مبهم و پيچيده اي را اتخاذ كرد كه گاه حتي توسط نزديك ترين ياران خود درك نمي شد و نتيجه آن ايجاد شك و بدبيني بود كه به طور مكرر در طول حيات سياسي مختار و در ميان نزديكان و ياران او ايجاد شد ، در اين ميان ، تبليغات سوء دشمن كه به طور ماهرانه و هنرمندانه اي منتشر مي شد نيز نقش مهمي ايفا مي كرد. رفتار مصلحت آميز مختار قبل از قيام در خدمت به آل زبير ، مصالحه ابتدايي با قاتلان كربلا ، برخورد دور از انتظار با برخي دشمنان و ... از جمله اين نقاط مبهم حيات سياسي مختار است كه تحليل آن براي نزديكان وي دشوار بود فلذا موجب ايجاد شك و ترديد نسبت به مختار در دل آنها مي گرديد.

شک کیان

وقتی مختار در ابتدای حکومتش و به جهت تقویت دولت نوپایش به برخی مصلحت ها تن داد و برای مثال آن شاعر عرب "بن حمام" (که بدی های زیادی به کیان ایرانی و جبهه حق کرده بود) را مورد لطف خود قرار داد، باعث شد کیان به دلیل شرایط روحی که پس از مرگ خانواده اش به او دست داده بود؛ به خود، قیام ، مختار و ... شک می کند و خود را کنار کشیده خانه نشین می شود.

شک عبد الرحمان

دیگر یار مختار (عبدالرحمان) بعد از دریافت پیام مختار به یاری حق شک کرد تا جائیکه با رفتن به مکه شک خود را در مورد صحت صدور نامه از شخص محمد حنفیه سوال کرد

شك به احمدي نژاد در ميان خودي ها و حاميان او

در حيات سياسي احمدي نژاد علي الخصوص طي يكي دو سال گذشته نيز مي توان به موارد مبهمي كه موجب شك و بدبين شدن حاميان خالص او شده و حتي عده اي را به مخالفت با وي كشاند ، مشاهده كرد ، حمايت از مشايي ، قضيه وزير اطلاعات ، بحث رابطه با آمريكا ، رفتار قابل تامل در برخي حوزه هاي فرهنگي و ... از موارد مبهم رفتار سياسي احمدي نژاد است ، هرچند ما اعتقاد داريم كه نگاه كلي به شخصيت و كارنامه احمدي نژاد نشان مي دهد كه به احتمال قريب به يقين در اكثر اين موارد مصالحي وجود دارد كه بسياري از نيروهاي خودي از آن بي خبر بوده و البته بنا بر دلايل متعدد امكان گفتن آن مصالح نيز وجود ندارد و در مقاطع زماني محدود چاره اي جز در پيش گرفتن رفتاري مبهم و پيچيده و تدبير اوضاع داخلي و خارجي در مقابله با كفار و منافقين نيست و همين مطلب موجب گرديده است كه بخش قابل توجهي از فعالان سياسي حامي احمدي نژاد به علت بي خبري و همچنين عدم تحليل سياسي درست وقايع جاري داخل و خارج ، با چشم بدبيني و شك و ترديد به احمدي نژاد و اقدامات وي بنگرند و برخي دلسوازنه تذكر دهند و عده اي هم با نيات درست يا نادرست شروع به تخريب و بدگويي دولت كرده و آتش اختلاف را روشن كنند كه اين آتش در چند ماه گذشته بسيار شعله كشيد تا جايي كه ولي امر مسلمين كه بارها و بارها بر مهم نبودن مسائل مذكور و فرعي بودن آنها تاكيد فرموده بودند براي چندمين بار  به طور آشكاري به اين مسئله مهم پرداختند و نسبت به ترويج اين مباحث نهيب زدند.

"همه بايد مراقب ايجاد شكاف، ايجاد فتنه، ايجاد بدبينى نسبت به دستگاه باشند. اينهائى كه مى‌بينيد گوشه و كنار، بدون هيچ قيدو بندى، بدون هيچ ملاحظه‌اى، نظام دولت اسلامى را، دستگاه جمهورى اسلامى را متهم ميكنند؛ هرچه از دهنشان در مى‌آيد، به نيابت از دشمن ميگويند؛ براى اينكه اگر صداى دستگاه‌هاى تبليغاتى جبهه‌ى ضد اسلام و صهيونيستها و آمريكائى‌ها به گوش كسى نرسيد، اينها جبران كنند و همان حرفهاى آنها را به گوش مردم برسانند، اينها به ملت خيانت ميكنند؛ اين در حقيقت يك خيانت واضح است. مردم را نسبت به يكديگر، نسبت به مسئولين، نسبت به خدمتگزاران بدبين كردن، فضاى يأس‌آلود به وجود آوردن، يكى از اين راههاست."

"هر اقدامي كه موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به يكديگر بدبين و مردد كند، به ضرر كشور است."

" به كساني كه بدنبال مصالح كشور هستند توصيه مي كنم از اين اختلاف‌هاي جزئي و غيراصولي صرف‌نظر كنند."

تاسيس گروه انحرافي در مهدويت!

تشكيل فرقه انحرافي کیسانیه  توسط مختار

يكي ديگر از تهمتهاي وارده بر مختار كه توسط مخالفان و دشمنان منتشر شده است ، تشكيل فرقه انحرافي كيسانيه مي باشد ، شیعه ۱۲ امامی، «کیسانیه» را از نخستین گروه‌ها در مذهب شیعه می‌داند که در اندیشه «مهدویت» انحراف ایجاد کرد

در برخی منابع آمده، مختاربن ابی عبیده ثقفی، بنیانگذار شعبه‌ای از مذهب شیعه خوانده شده که از آن با نام «کیسانیه» یاد می‌شود .

ادعا میکنند مختار به پشتیبانی از همین هواداران خود بود که به "بهانه" کشته شدن امام سوم شیعیان، قیام کرد و امامت و مهدويت محمد حنفیه (پسر سوم حضرت علی) را تبلیغ کرد.

جواب این اتهام آن است که: اولا، کیسانیه بعد از مرگ محمدبن حنفیه اعلام موجودیت کردند و مختار در زمان خود محمدبن حنفیه کشته شد. ثانیا، نه مختار قائل به امامت محمدبن حنفیه بود و نه خود محمدبن حنفیه قائل به امامت خودش، بلکه او به تصریح روایت امام صادق علیه السلام  اقرار به امامت امام سجاد علیه السلام  داشت «عن الصادق علیه السلام  ما مات محمدبن حنفیه حتی اقر لعلی بن الحسین  علیه السلام   .» مختار از سرسپردگان مکتب اهل البیت(ع) بود محمد بن حنفیه به نمایندگی و وکالت از امام سجاد علیه السلام چهره معنوی و حمایتی قیام مختار از جانب امام چهارم بوده است پس تهمت کیسانی گری و ايجاد گروه انحرافي در مهدويت كه به مختار زده مي شود کاملا بی اساس است.

تشكيل فرقه انحرافي در مهدويت توسط احمدي نژاد و يارانش

از همان روزی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد ادبیات مباركي را وارد عرصه سیاسی کرد، ادبیات انتظار و فرج كه به سرعت به موجي قدرتمند تبديل شد كه نه تنها داخل كشور كه فضاي جهاني را پر كرد .

اما مخالفان دقيقاً از اين نقطه قوت احمدي نژاد بعنوان حربه اي براي تخريب و جنگ با وي استفاده كردند ، بررسي اسناد و سخنراني ها نشان ميدهد كه اول بار ، هاشمي بحث گروه انحرافي را كليد زد ، وي كه به علت شكست سنگين و از دست دادن هيبت خود در سال 84 به دنبال انتقام گيري بود از اين موج مهدوي بعنواني جرياني انحرافي ياد كرد و به مخالفان و دشمنان احمدي نژاد گرا داد تا كجا را بزنند و چگونه تخريب كنند.

ادعاي ترويج مهدويت بي مرجعيت و بي روحانيت ، بردن كشور به سمت باتلاق مهدويت ! و فتنه ناميدن موج مهدوي كه توسط احمدي نژاد برخواسته بود بارها و بارها توسط هاشمي مطرح گرديد و به دلايل مختلف ، من جمله غبارآلود و فتنه گون بودن فضا از سويي و اجبار احمدي نژاد در  اتخاذ عملكرد مبهم از سويي ديگر  موجب گرديد كه بحث گروه انحرافي به سرعت در فضاي جامعه منتشر شود كه متاسفانه ميزان آن در ميان نيروهاي خودي به دلايل مختلف بيشتر از نيروهاي غيرخودي بود در حالي كه ولي امر مسلمين آن را نوعي اختلاف سليقه و فكر ، عنوان نموده و همگان را به پرهيز از آن و نادرست بودن آن امر فرمودند. تذكر مجدد اين مسئله كه هاشمي بعنوان آغازگر اين تخريب و تهمت به احمدي نژاد بود گوياي بسياري از مسائل است.

10 - بد دين و داراي تفكر مذهبي نادرست بودن

بد دين بودن مختار

يكي ديگر از تهمتهايي كه مخالفان و دشمنان مختار ، از امويان ، زبيريان و منافقان داخلي براي وي تراشيدند تهمت بدديني مختار بود كه به نوعي همان مفهوم دين التقاطي يا برداشت شخصي از دين را به ذهن متبادر مي كند ، همانگونه كه در سريال مختارنامه نيز ديديم بارها و بارها از اين تهمت بر عليه مختار استفاده شد و تواريخ متعدد به نقل از دشمنان مختار اين تهمت را ثبت كرده است كه مي توان اين تهمت در برآيند تهمتهاي قبلي دانست كه در مجموع انسان كذاب ، ساحر ، قدرت طلب ، مدعي دروغين و .... را مي توان در يك كلام بددين و داراي مذهب نادرست و غلط معرفي كرد كه متاسفانه دشمنان با همه ي درخشندگي چهره مختار به ناچار او را  بدين تهمت نواختند.

ليبرال مسلك بودن احمدي نژاد

يكي از تهمتهايي كه متاسفانه برخي از مخالفان دكتر طي يكي دو سال گذشته به وي داده اند ، تهمت ليبرال بودن است كه همان ترجمان بددين بودن در عصر حاضر مي شود ، افرادي مانند علي مطهري و توكلي بارها از اين تهمت براي تخريب چهره احمدي نژاد استفاده نموده اند. هرچند در اوائل حركت احمدي نژاد بخصوص در كوران انتخاب 84 مخالفان احمدي نژاد با معرفي وي بعنوان فردي متحجر و داراي افكار طالبانيسم كه در واقع قرينه و معكوس تفكر ليبرالي مي باشد چهره وي را مخدوش كردند ، تهمت تحجر نيز به نوعي صفت بددين بودن را كه مختار بدان متصف بود ، به ذهن مي رساند.

11- عاقبت شوم تهمتها و تخريب ها

اثرگذاري تهمتها و ريزش قريب به اتفاق ياران

همانگونه كه در پايان حركت مختار مي بينيم ، هرچند مختار و قيامش به هدف نهايي خود كه قصاص قاتلين كربلاست مي رسند اما متاسفانه فضاي مسموم تهمتها و تخريب ها كارگر مي شود و حتي نزديكترين ياران مختار را به وي بدبين مي كند و در نهايت باعث مي شود كه در لحظه حساس كه بايد لشگريان و يارانش گوش به فرمان وي داده و به مقابله با دشمن منافق كه با نقاب تزوير وارد ميدان شده است ، بشتابند ، پا سست كرده و نافرماني نمودند و در نهايت آنچه نبايد بشود ، شد و به فجيع ترين شكلي توسط دشمن قتل عام شدند.

اثرگذاري تاسف بار فضاي تهمت و تخريب بر روي بخشي از حاميان احمدي نژاد

در مورد احمدي نژاد مي بينيم كه با وجود اينكه الحمدلله مردم بصير ما كه بفرموده ولي امر مسلمين در فتنه ها روسفيد و قبول شدند ، همچنان حاميان هميشگي احمدي نژاد هستند و با باور وي بعنوان خادم خود او را ياري مي كنند و در سفرهاي استاني عاشقانه ابراز محبت و علاقه مي كنند ، اما متاسفانه بخشي از فعالان سياسي و حاميان وي كه در فضاي مسموم تهمت و تخريب ، دچار سوء تحليل شده و حتي به مخالفان سرسخت وي تبديل شده اند.

... و اين پايان ماجرا نيست ، مطمئنا با شدت يافتن تحولات داخل و بخصوص تحولات منطقه و جهان ، امتحانات بزرگ تر و البته تهمتهاي بيشتري در راه است و اگر زودتر اين تحليل هاي نادرست اصلاح نگردد ، ممكن است در لحظات حساس و نقاط عطف نظام دچار هزينه هاي سنگيني شود ، هرچند ما اعتقاد داريم كه به لطف حق و به بركت خون شهيدان اين انقلاب مقدمه ساز ظهور بوده و در آينده نزديك به پيروزي نهايي اسلام منتهي خواهد شد و شكستي در كار نيست اما مطمئناً كساني كه دچار سوء تحليل شوند ، هرچند هزينه هايي را نيز به نظام تحميل كنند اما در نهايت خود زيان كرده و دچار خسران خواهند شد.

 

 

تشابهات احمدي نژاد و جناب مختار :

1- کیاست و زیرکی

کیاست و زیرکی مختار

بسیاری از مورخان و محدثان اهل سنت مختار را قبل از قیام فردی خیّر و اهل فضل برشمرده­اند. او دارای صفات پسندیده و عقلی سرشار بود. نقل است که او انسانی هوشمند و بلند همت بود که به اوج شرافت و عزت نائل شده بود؛ مختار مردی حاضر جواب و دور اندیش بود و حدسش به خطا نمی­رفت. در کتاب الفخری او به شرافت نفس و علو همت و بزرگواری ستوده شده است. منقول است كه امام علي(ع) مختار را هنگامي كه طفلي كوچك بر زانوي خود نشاند و با هنگامي كه بر سرش دست مي كشيد با كلماتي به او مدال كياست و هوشمندي داد. اتخاذ تصميم هاي زيركانه در عالم سياست و جنگ و برخورد با دشمنان و مخالفان به خوبي از عمق هوشمندي و كياست مختار پرده برمي دارد.

کیاست و زیرکی احمدي نژاد

به اذعان دوست و دشمن احمدي نژاد از هوش فوق العاده اي برخوردار است ، وي در میان چهره‌های سیاسی سه دهه اخیر ایران به سادگی می‌تواند رتبه نخست تیزهوشی را به دست آورد. او نشان داده است در تحولات سیاسی 7-8 سال اخیر کشورمان یک سروگردن از همقطارانش بلندتر بوده و با وجود برخی خللها، در گردباد رخدادهای سیاسی، خود را نباخته و گرفتار نیامده است.  به عنوان یکی از نمونه ها میتوان این را برشمرد که احمدی نژاد در اقدامی هوشمندانه بدون هیچ جناح بندی از همان ابتدا صف خود را از هر جناحی چه باندهای قدرت چپ و راست چه جناح اصلاح طلب یا اصولگرا جدا کرد و بصورت فردی مستقل به صحنه میدان آمد  با اتکال بر پشتوانه خداوند و دست قدرت حق یعنی عموم مردم و ملت ایران.... یعنی یک گزینه تمام عیار مردمی و برخواسته ازمتن خود ملت.. و اين حقيقت مهم در سالهاي بعدي به علت وامدار نبودن به هيچ گروهي تا چه اندازه در ميزان حركت بر مسير حق موثر بود.

زيركي و هوش احمدي نژاد كه مورد اذعان دوست و دشمن مي باشد بارها و بارها در كنفرانس ها و مصاحبه هاي داخلي و خارجي به زيباترين وجهي جلوه كرده است. اجراي سياستهاي زيركانه در سياست خارجي و داخلي ، در مسائل اقتصادي و رويارويي با جريان فتنه به خوبي نشان از هوش بالاي احمدي نژاد دارد.

2- شجاعت

شجاعت مختار

مختار به اوصافی چون شجاعت و سخاوت و بزرگواری و سخنوری و عدالت ستوده شده است. او فردی بسیار شجاع و دارای هوش بسیار بود. مختار از نوجوانی روحیه جنگاوری را در خود داشت و بسیار علاقه مند به شركت در جنگها بود. حجاج از خبیث ترین و پلیدترین خلق خدا، از شجاعت مختار در جنگ‌های مهم متعجب بود و درباره‌ او می‌گفت 'او چه مرد با برکتی است. او دنیادیده و مردنبرد و سرکوب کننده‌ی دشمن است. اصل قيام بر عليه ظالمان عصر خود با وجود احتمال بالاي كشته شدن ، نشان از شجاعت و عزم و ايمان راسخ مختار دارد.

شجاعت احمدی نژاد

باید اعتراف كرد كه دکتر احمدی نژاد، فردی بسیار جسور و شجاع و صریح اللهجه است ؛ شجاعت احمدي نژاد در هنگام پرواز بالگردهاي رژيم صهيونيستي در سخنراني وي در جنوب لبنان ، در اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها که سالها آرزوی همه بود و بدلیل عدم جسارت کافی و دید جناحی بر زمین مانده بود ، در سهمیه بندي بنزین ، تحدی و به مبارزه طلبیدن همه مستکبران عالم بدون ذره ای ترس و واهمه، رو کردن دستهای پشت پرده اقسام مافیا ها و باندهای قدرت و ثروت خیانتکار در داخل و بسیار موارد دیگر به روشنی دیده میشود.

ولي امر مسلمين نيز به خوبي به اين صفت احمدي نژاد اشاره كرده و وي را فردي شجاع ، سخت كوش و هوشمند ناميدند.

3- تشکیل حکومت عادلانه

تشکیل حکومت عادلانه توسط مختار

علاوه بر هدف اصلي مختار در قصاص قتله جنايتكار كربلا ، مورخان يكي ديگر از اهداف مختار را استقرار حكومت عادلانه برشمرده اند كه به خوبي در گفتار و رفتار مختار نيز ديده مي شود ، مختار در راه تشکیل حکومتی عادلانه، تغییراتی در مناصب حکومتی می دهد و سپهسالار لشگر، رییس شهربانی، رییس نیروهای ویژه و جواسیس و رییس زندان کوفه را منصوب می کند که این مسئله نیز با حسادت برخی از نزدیکان و یاران وی همراه می شود و کم کم کارشکنی ها در تشکیل حکومت او رنگ و بویی جدی به خود می گیرد . مختار حتي قصاص قتله كربلا را نيز در چارچوب اجراي عدالت مي ديده است.

تشکیل حکومت عادلانه توسط احمدی نژاد

يكي از صفات برجسته احمدي نژاد اجراي عدالت مي باشد ، احمدی نژاد احیا کننده گفتمان عدالتخواهی در کشور بوده و به اعتراف دوست و دشمن این گفتمان را که علیرغم همه اهمیتش به فرموده رهبری عزيز سالها در حواشی مباحث اجتماعی سیاسی گنجانده شده بود و فقط به اشاره های لفظی از آن بسنده میشد به بالاترین جایگاه و در اولویت امور قرار داد و این عدالتخواهی که بزرگترین شعار انقلاب اسلامی بود را دوباره زنده کرد و در تحکیم آن نقش مهمی ایفا کرد به گونه ای اثر این کلمه را در گوشه و کنار و درامور مختلف زندگی مردم میشد دید و انصافاً مردانه به پای شعار مهم انقلابی خود ایستاد .

4- دادن بشارت فتح و پيروزي

مختار در طول حركت خود مدام بشارت فتح و پيروزي مي داد

يكي از مهمترين مسائل در خلال رويارويي دو گروه و دو لشگر بحث جنگ رواني مي باشد ، در جنگ رواني يكي از مهمترين مولفه ها ، القاي حتمي بودن پيروزي خود و شكست دشمن در فضاي فكري و رواني دوست و دشمن است كه از آن به بشارت ياد مي شود و معمولا رهبران باهوش و توانمند به خوبي قبل و حين درگيري از ان استفاده مي كنند مخصوصاً اگر بشارت آنها واقعيت داشته و نشانه هاي نزديكي تحقق آن نيز آشكار باشد ، يكي از مطالبي كه در مورد مختار در تواريخ آمده است ، بشارت دادن وي مي باشد ، نقل است كه او حتي از درون زندان به شيعيان و ياران خود پيام مي داد كه فتح و پيروزي و انتقام از قاتلان كربلا نزديك است و اين مسئله نقش به سزايي در بالا رفتن روحيه لشگريان مختار و شكست روحي رواني دشمن داشت.

احمدي نژاد موج بشارت جهاني به راه انداخته است

يكي ديگر از صفات برجسته و بارز احمدي نژاد ، تاكيد بسيار وي بر امر بشارت مي باشد ، نزديكي پيروزي مومنان و مستضعفان و نابودي كفار و مستكبران در جمله جمله سخنراني هاي احمدي نژاد به وضوح ديده مي شود ، تا جايي كه كتابها و مقالات متعددي در اين باره در داخل و خارج كشور منتشر شده و تاثيرات عميقي ايجاد شده است ، آغاز فروپاشي آمريكا و اسرائيل و ديگر قدرتهاي شيطاني جهان بعنوان محور ثابت سخنراني هاي احمدي نژاد مي باشد ، از سويي ديگر نزديك و نزديك تر بودن ظهور منجي عالم بشريت كه بعنوان مهر اتمام مهلت شياطين و پيروزي قطعي اسلام و مسلمين است در بيانات احمدي نژاد ، آنچنان واضح و آشكار است كه نياز به هيچ توضيح و تفسيري ندارد.

5- انتخاب هدفي بزرگ براي حركت

انتقام از قاتلان بي رحم كربلا ، هدف نهايي مختار

مختار در كوفه زماني حركت بزرگ خود را آغاز كرد كه كوفه در آتش خجالت و شرم رفتاري كه با نوه پيامبر خاتم(ص) انجام داده بود مي سوخت ، بسياري از شيعيان خود را مقصر مي دانستند و مستحق آتش دوزخ ، از سوي ديگر هر روز چهره هاي منفور قاتلان كربلا را در شهر كوفه مي ديدند و آتش خشم شان شعله ور تر مي شد در چنين فضاي مستعدي مختار با تحليل درست وقايع ، آرزوي قلبي خود و ديگر شيعيان را كه انتقام از قاتلان كربلا بود بعنوان هدف بزرگ خود انتخاب كرد كه با استقبال گسترده شيعيان روبرو شد.

مبارزه با فقر و فساد ، عدالت گستري و زمينه سازي ظهور ، اهداف بزرگ احمدي نژاد

اگر دوستان حافظه خود را مرور كنند ، خواهند ديد كه احمدي نژاد چگونه اهداف بزرگي براي حركت خود مشخص كرد و توانست قلوب خيل عظيم مردم و حزب الله را كه سالها در طلب چنين اهدافي بودند ، جذب و شيفته كند ، البته عملكرد چندساله احمدي نژاد كه نشان مي داد اين مرد بزرگ به آنچه كه مي گويد اعتقاد دارد ، تاثير زيادي در پذيرش اهداف تعيين شده توسط وي در اجتماع داشت ، استقبال گسترده از بحث مبارزه با فساد مالي و تبعيض كه به طور چشمگيري در آن ايام بيداد مي كرد و همچنين برافراشتن پرچم گفتمان عدالت خواهي به عنوان صفات بارز آن ايام شناخته مي شود

6- استفاده از شعاري جذاب در جهت اهداف

شعار مختار ، يالثارات الحسين ، يا منصور امت

علاوه بر مشخص كردن هدفي بزرگ كه مطالبه جامعه باشد ، يكي ديگر از روشهاي موفقيت در حركتهاي اجتماعي تعيين شعاري براي حركت است ، اين شعار به مثابه عاملي متحد كننده ، نيروبخش و شورآفرين عمل كرده و موجب همگرايي بيش از پيش نيروها مي شود و در هر لحظه هدف بزرگ حركت را به دوستان و دشمنان گوشزد كرده و اثر رواني خود را مي گذارد ، مختار نيز كه از هوش و كياست بالايي برخوردار بود با تدبيري زيركانه و البته دست هدايت الهي شعاري بسيار مناسب و در خور حركت خود و در راستاي هدف بزرگ خود كه انتقام از قاتلان كربلا بود ، اتخاذ كرد ، عبارات يالثارات الحسين(ع) و يا منصور امت كه به گواهي تاريخ در هنگام معركه و كارزار ، شوري بي نظير در ميدان مي افكند ، نقش زيادي در فتوحات تاريخي مختار داشت.

7- شعارهاي حركت احمدي نژاد

مي شود و مي توانيم ، خدمت به مردم و اللهم عجل لوليك الفرج

احمدي نژاد پس از تعيين اهدافي بزرگ براي حركت خود ، براي هماهنگ و متحد كردن حاميان خود و اثرگذاري بر طرف مقابل ، شعارهايي جذاب و منطبق بر اهداف و آرمانها را انتخاب كرد و به طور مكرر و در هر سخنراني بر آن تاكيد كرد ، نتيجه از قبل مشخص بود ، اين شعارهاي نوراني به سرعت قلوب دوست و دشمن را فتح كرد و به بهترين وجهي تاثيرات شگرف خود را آشكار نمود.

اگر در دلايل شكست قيام تاريخي مختار تامل كنيم خواهيم ديد كه علت قيام دقيقا از جانب همين اتهامات واهي و بي اساس است ، به گواهي تاريخ شكست لشگر مختار در نبرد مزار علتي جز ترويج شايعه ايراني گري مختار نداشت ، ضمن اينكه بدبين شدن و تعلل ابراهيم اشتر بعلت رواج شايعه قدرت طلبي نيز در شكست قيام موثر بود و در نهايت با كمال تاسف مي بينيم كه فضاي مسموم تهمت و تخريب عاقبت كار خود را كرد و ياران نزديك مختار نيز به وي بدبين شدند و در لحظه حساس نبرد با زبيريان منافق ، پا سست كرده و نافرماني كردند و با سرپيچي از فرمان مختار ، هم قيام را به شكست كشاندند و هم خود علي رغم هشدارهاي صريح مختار به طرز فجيعي قتل عام شدند.

پس مي بنيم كه آسيب شناسي اين حركت تاريخي مي تواند چه منافع عظيمي در برهه كنوني انقلاب ما داشته باشد ، شباهت بسيار عجيب حركت مختار بر زمان حاضر و همچنين اتهامات وارده بر مختار و شايعات و اتهامات پيرامون احمدي نژاد بايد به ما نشان دهد كه در  صحت تك تك اين اتهامات شك كنيم ، به آنها توجه نكرده و تنها از خط و مسيري كه ولي امر مسلمين ترسيم مي فرمايند ، پيروي نماييم ، اين احتمال جدي وجود دارد كه اگر اين سوء برداشت كه متاسفانه به علت تبليغات منفي مخالفان و دشمنان و برخي تدابير مبهم و پيچيده احمدي نژاد ايجاد شده است ، اصلاح نگردد ، همچون فرجام قيام مختار ، هزينه سنگيني در انتظار انقلاب خواهد بود هرچند ما اعتقاد داريم كه فرجام قطعي اين انقلاب پيروزي و اتصال به ظهور است اما تحليل ها و برداشت هاي نادرست علاوه بر هزينه هاي شخصي ، راه رسيدن انقلاب به ظهور را طولاني تر خواهد كرد.

مطمئنا اگر زندگي درخشان و پرافتخار مختار و دكتر احمدي نژاد را دقيق تر مرور كنيم به وجوه تشابه بيشتري پي مي بريم كه گاه حيرت آور است. البته يك تفاوت اساسي ميان اين دو بزرگوار وجود دارد و  آن اين است كه مختار انتقام اوليه شهداي كربلا را گرفت اما احمدي نژاد مقدمه ساز منتقم اصليست ، حركت مختار بنا بر مقتضاي زمان و زمانه علي الظاهر شكست خورد اما حركت احمدي نژاد ان شاالله در سايه رهبري الهي امام خامنه اي(مدظله) به پيروزي نهايي اسلام و انتقام نهايي ازظلم و ظالم و نابودي مستكبران ختم خواهد شد و اميدواريم كه آن روزهاي نوراني بسيار نزديك باشد همچنانكه تحولات منطقه نشان از بشارتهايي بزرگ دارد.

مطمئنا ما مردم بي وفا و نادان كوفه نيستيم كه فريب شايعات و تخريب ها را بخوريم و ميدان را خالي كنيم ، ما همچنانكه در گذشته ثابت كرديم بعنوان قوم نشان شده در سايه ولايت الهي نائب امام زمان(عج) و با ايثار و شهادت طلبي و بصيرت آخرين مرحله پيش از پيروزي نهايي را هم با موفقيت خواهيم گذراند. ان شاالله

منابع:

پایگاه پژوهشی تحلیلی واعظون

http://safir-ac.ir/Portal/Cultcure/Persian/CategoryID/13362/CaseID/90875/71243.aspx#_ftn20

سایت تبیان

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=172992

http://www.tebyan.net/religion_thoughts/articles/theinfallibles/imamhossein/2009/1/17/83461.html

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=149015

ابن الطقطقی؛ الفخری، تحقیق عبدالقادر محمد مایو، بیروت، دارالقلم العربی، چاپ اول، 1997، ص122

سخنرانی استاد رجبی دوانی در خصوص قیام مختار- سایت تبیان

بحار الانوار علامه مجلسسی ج 45

تاریخ طبرى، ج 5، ص 580؛

كامل ابن اثیر، ج 4، ص 172

کتاب الغدیر علامه امینی

انساب الاشراف، ج 6 ص 386

اهل بیت، توفیق اعلم، ص 517

معجم رجال الحدیث، خویی، سید ابو القاسم ،چاپ پنجم،ج19ص 110-109.102-

حديقه الشيعه، ص 510.

ثقفي، ابواسحاق؛ الغارات، ج2، ص 517

البدایة و النهایة، ابن كثیر، ج 8، ص 270

 

 

 

اللهم أرنی الطلعه الرشیده و الغرة الحمیدة

تعزّ بها الإسلام  و أهله و تذل بها النفاق و اهله

 

یا رب الحسین  بحق الحسین  إشف صدر الحسین  بظهور الحجّة

یا رب الحجّة  بحق الحجّة  إشف صدر الحجّة  بظهور الحجّة

..................................

- جا دارد كه به دست اندركاران سريال مختارنامه خصوصا آقاي ميرباقري خداقوت و خسته نباشيد گفت ، ان شاالله اجرشان با امام حسين(ع) ، واقعا به زيبايي و هنرمندانه ، جامعه را با تاريخ پرافتخار قيام شيعيان آشنا كردند ، كاري كه شايد با ميليونها نسخه كتاب خوب هم نمي شد انجام داد.

ان شاالله هنرمندان ما به سمت توليد چنين آثار فاخر و ارزشمندي حركت كنند.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #626 پیمان 1390-08-28 21:04
مرسی عالی بود
نقل قول کردن
-1 #625 مرتضی 1390-08-03 14:35
چقدر این جیگر ولاییه که وقتی آقا میگه از این وزیر استفاده کن وبی دلیل کنارش نذار چندین روز میره تو خونش قهر میکنه وبازبان بیزبانی به هممون میفهمونه که ایشون عند لطافت وصداقته که همه جا جار میزنه من پیرو ولایت فقیهم ولی در عمل یه چیز دیگه ازش میبینیم شما رو یاد گفته ی پسر شهید مطهری میندازم که احمی نژاد ولایت مشایی را بالاتر از ولایت فقیه میداند :-w
نقل قول کردن
0 #624 علی 1390-06-24 13:42
خب اگر احمدی نزاد مختار است و آن سید بی نوا مصعب باید سید روی کار می آمد و سر احمدی رو می برید؟
واقعا براتون متاسفم سیاست چه چیز کثیفیست
که یک سید را در حد امامت بالا میبرد و یک سید را در حد کثیف ترین مردم پایین می آورد!!!!
واقعا فکر می کنید و اعتقاد دارید کسانی که طرفدار آن سید بی نوادر حصر هستند ولایی نیستند؟
نقل قول کردن
-1 #623 شاپور 1390-06-05 01:33
رییس جمهور برای پیشبرد اهداف خود بعضی وقتها راههای میانبر را انتخاب میکند تا کشور را زودتر شکوفا کند ولی متاسفانه برخی از خواص که از سیاست کشورداری درک کافی ندارند طبل مخالفت میزنند و دانسته یا ندانسته به رییس جمهور تهمت و افترا میزنند که تشابهای انرا در سریال مختار دیدیم امیدواریم بعد از دیدن این شباهتها خود را اصلاح نمایند در غیر اینصورت باید ان دنیا جوابگوی اعمال خود باشند
نقل قول کردن
+3 #622 را 1390-06-03 19:23
یعنی هرکی اشکش در نیومد ولایی نیست؟
خدا شفات بدهبه نقل از سرباز:
"کریسمس با آقا در خانه شهید ارمنی از زبان محافظ آقا"
ولایتیاش اشکشون در میآد
من چون مثل شماها دل پاک نبودم فقط اشک تو چشمام حلقه زد.از لینک زیر ببینید.
www.asre-edalat.ir
نقل قول کردن
0 #621 شاپور 1390-06-02 01:07
با سلام .بنده واقعا متعجم که این مخالفان رییس جمهور ساده زیستی و یتیم نوازی او را نمیبینند یا خودشان را به نفهمی زدند کسی که دنبال مقام و قدرت باشد دوست دارد زندگی اشرافی داشته باشد مثل دولتهای قبلی که با بیت المال بار خود را بستند و مشغول زندگی اشرافی خود هستند ولی باز هم سیر نشدند و میخواهند با تخریب دولت مردمی جای پای خود به بیت المال باز کنند ولی کور خوندند ملت ایران بیدار است
نقل قول کردن
+3 #620 خادم الرضا 1390-05-22 16:10
به نقل از خادم الرضا:

آیت الله مومن در جمع مسؤولان استان قم:
مسؤولان مراقب باشند رفاقت با افراد خاص آنها را از احقاق حقوق مردم بازندارد

به نظر شما مصداق کامل د رامروزه چه کسی یا کسانی اند؟ :-/


اعوذ بک من الهمزات شیاطین

سلام علیکم
از اون جایی که یه آقایی به نام خادم الرضا جعل عنوان فرمودند : بدین وسیله اعلام براعت میکنم .
و عرض مینمایم بنده هیچ اطلاعی از این کاربر ندارم و نداشته ام جهت روشن کردن مواضع خود و صحت کلام خود عارض می شوم
در صحن عتیق روبروی سقاخانه اسماعیل طلا در حرم رضوی مستقر مشغول به خدمت گزاری هستم اگر شخص دیگری هم هست که با عنوان خادم الرضا فعالیت سایبری دارد . لطفا یا خود را معرفی کند یا تغییر عنوان دهد.
ولی نکته ی کوچکی را یاد آوری می کنم که امام رئوف خادم الصبور میخواهد و ما باید به هر عنوان یا سمتی که هستیم اگر به دنبال حفظ لقب خدامی خود میباشیم با ید پیرو صفات مولانا حضرت همایونی علی ابن موسی الرضا المرتضی باشیم .
________________________________ با علی تا علی یا علی ____
____________________________________ خادم الرضا _______
نقل قول کردن
+1 #619 fahime 1390-05-22 12:34
خدا وکیلی چقدراز مال بیت المال می ره تو جیبتون که می شینید این اراجیف رو سر هم می کنید؟ها؟

یک مشت متعصب از خدا بی خبر...شما از شمر و یزید هم پست تر فکر می کنید. برید با پولای مردم خوش بگذرونید و از رئیس جمهور ...... به خاطر این پاچه خواری ها بازم پچاپید...

ایشون تو این کارا حسابی دست به جیب هستن

(می دونم اینقدر بزدل هستید و تاب انتقاد رو ندارید که نظر من رو تایید نخواهید کرد )
نقل قول کردن
-1 #618 عاشق امام 1390-05-20 16:11
به نقل از سید احمد:
سلام به همه دوستان عزیز قدیمی و جدید
چطور شد که شعیب بن صالح تبدیل به مختار بن ابوعبیده ثقفی شد؟ نکنه دکتر علاوه بر تمیمی بودن با حفظ سمت ثقفی هم هست؟ یا اینکه مختار رجعت کرده و در وجود دکتر حلول کرده؟ حالا در این تشبیه سازی محققانه برای استاذ العلماء و المجتهدین و مصباح اهل الیقین حضرت مشایی چه نقشی در نظر گرفتین؟ نکنه منتظرین باز هم خود آقا شخصا بیاد و صراحتا از این کار نهی کنه؟ دوستان عزیز! بد تبلیغ کردن از تبلیغ بد کردن مخرب تره.
موفق باشید

سلام بر دوست عزیز
مشکل اینه که شما تشابه رو با تطبیق اشتباه گرفتید
اگه یکی به شما بگه فرضا فلانی این اخلاقش شبیه شماست یعنی اون بنده خدا , خود شمایی؟؟
آخه یه دور با دقت تیتر مقاله روبخونید لطفا!!
نقل قول کردن
+2 #617 سید احمد 1390-05-20 15:30
سلام به همه دوستان عزیز قدیمی و جدید
چطور شد که شعیب بن صالح تبدیل به مختار بن ابوعبیده ثقفی شد؟ نکنه دکتر علاوه بر تمیمی بودن با حفظ سمت ثقفی هم هست؟ یا اینکه مختار رجعت کرده و در وجود دکتر حلول کرده؟ حالا در این تشبیه سازی محققانه برای استاذ العلماء و المجتهدین و مصباح اهل الیقین حضرت مشایی چه نقشی در نظر گرفتین؟ نکنه منتظرین باز هم خود آقا شخصا بیاد و صراحتا از این کار نهی کنه؟ دوستان عزیز! بد تبلیغ کردن از تبلیغ بد کردن مخرب تره.
موفق باشید
نقل قول کردن
-1 #616 سامان الف 1390-05-18 19:08
سلام

تحلیل بسیار عالی بود. پخش فیلم مختار دقیقا چه به موقع بود.

اللهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
-5 #615 علی عشقی 1390-05-18 02:48
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد در دام مانده او و صیاد رفته باشد. وای بر حکومت دست نشانده ایران که برای جلوگیری از قیام مهدی و پیروانش جنبش سبز را به راه انداخت . حال با اینکار این رژیم همراه با جماعت یهود و انگلیسی و آمریکایی و روسی و .....در باتلاقی رفته اند . همگان خواهند دید که ظالمان به آسانی از هستی محو خواهند شد.مشغول باشید.
نقل قول کردن
+2 #614 hadi 1390-05-17 17:19
سلام
خوب مردم را سر کار گذاشتید ها حالا خوبه آقا در مورد ظهور بسیار نزدیک است این همه حرف زد خواهش می کنم از اسم آقا سو استفاده نکنید
این هم پیام آقا

piy.ir/yasin/4944.html
نقل قول کردن
+2 #613 شهرام بیطار 1390-05-17 10:43
به نکته های ظریفی اشاره کردین . واقعاً جالب بود . ممنون .
نقل قول کردن
+7 #612 سرباز 1390-05-17 00:46
"کریسمس با آقا در خانه شهید ارمنی از زبان محافظ آقا"
ولایتیاش اشکشون در میآد
من چون مثل شماها دل پاک نبودم فقط اشک تو چشمام حلقه زد.از لینک زیر ببینید.
www.asre-edalat.ir
نقل قول کردن
+5 #611 مصطفی 1390-05-16 15:16
به نقل از عبدالرحمن:



...... منبع بیاور
میخواهی سپاه را خراب کنی

سلام
آخه عزیزم اگه من یه چیزی بگم میگید داره از خودش تعریف میکنه
ولی مجبورم دیگه که فکر نکنید دارم خالی میبندم
بنده مدت حدود یک سالی است که برای گردان قمر در دامغان(شهرستان) کلاس های عقیدتی و نماز و تفسیر و نهج البلاغه و .. دارم
همه پاسدار یا بسیجی هستن می خواهید شماره یکی از سرهنگ تمام هاش رو که دائم دست از سر بنده بر نمیداره که براشون یه کلاسی برگزار کنم رو بدم.
اقلا هفته ای دو سه بار اونجام
چون تفکرات بنده رو می دونن در همین رابطه با بنده بحث میکنن.
اون قضیه ای هم که نقل کردم کی دیگه از اونایی که تازه سرهنگ تمام شده و قلا هم گفتم دوره دافوس رفته بود در تهران از اونجا برام نقل کرد.
می خواهی باور کن می خوای باور نکن
نقل قول کردن
-8 #610 علیرضا 1390-05-16 10:23
کاش حداقل یه ذره جرأت داشتید که عکس کسانی رو که رئیس جمهور محبوبتون رو به این موارد متهم کردند رو روی طرح گرافیکیتون میذاشتید، نه این بدبختائی رو که دو ساله تو حبسن!
نقل قول کردن
+2 #609 یک مهدی دیگر 1390-05-15 23:17
به نقل از مهدی:
با سلام خدمت دشمنان اصلی امام زمان (مدیران سایت)
این جوری که این سایت پیش میره تعجب نکنین اگه تا چند وقت دیگه احمدی نژاد را امام زمان معرفی کنه
احمدی نژآد= امام معصوم


آفرین! صد آفرین! هزار و سیصد آفرین! تبریک می گویم! شما تازه رسیدید به بصیرت فائزه هاشمی! آن هم در 2 سال پیش...! ادامه بده حتما موفق میشی!
نقل قول کردن
-1 #608 مهدی 1390-05-15 20:15
با سلام خدمت دشمنان اصلی امام زمان (مدیران سایت)
این جوری که این سایت پیش میره تعجب نکنین اگه تا چند وقت دیگه احمدی نژاد را امام زمان معرفی کنه
احمدی نژآد= امام معصوم
نقل قول کردن
+4 #607 جانباز از اصفهان 1390-05-15 16:32
با سلام بر شما و دوستان

با مطلب:

"خطر ادامه مصباح مداری سایت های رجانیوز و .... در مورد وقایع اخیر"

به روز می باشم. حتما" مطالعه بفرمایید.

آدرس:

noore14a.blogsky.com
نقل قول کردن
+2 #606 عبد الله 1390-05-15 15:06
اين بنده روايات عصر ظهور را از منابع اصلي چندين بار مطالعه كرده ام و در اين باره تحليلهايي دارم.
چند تذكر و يادآوري دوستانه تنها براي شما كه شيفتهٴ مولاي ما هستيد:
1. سيد حسن نصر الله (حفظه الله) اخيرا از سي دي ظهو ر نزديك است انتقاد كرده و گفت: من اصلاً يماني نيستم. بدون پيشداوري يك بار متن سخنان او را در سايت رجانيوز بخوانيد.
2. تطبيق شعيب بن صالح بر آقاي دكتر احمدي نژاد هيچ دليل عقلي و نقلي ندارد. بنده هر دو دوره به وي رأي داده ام و به عنوان رئيس جمهور انقلابي و احياگر گفتمان امام راحل، حمايتش ميكنم. پس حرفم را به حساب ... نگذاريد. هيچ كدام از دلايلي كه در مستند آورديد، حد اقل علميت و اتقان را ندارد. خراساني و يماني صفت اند و مي توانند به هر كسي كه اهل خراسان و يمن است اطلاق شوند، اما شعيب بن صالح صفت نيست، بلكه اسم است. دقت كنيد.
3. بنده شخصاً تطبيق دجال بر فراماسونري را با توجه به مطالعه كاملي كه در اين زمينه داشته ام، بسيار دقيق و درست مي دانم. روي اين مسئله تأكيد بيشتري كنيد و حتما مستند ظهور آقاي عبد الله هاشم امريكايي مصري الأصل را ببينيد و از آن استفاده كنيد.
4. تطبيق سيد خراساني بر مقام معظم رهبري نيز تقريباً تطبيق احتمالي درستي است، زيرا صفت اصلي خراساني عيب داشتن در دست راست است كه ايشان دارند. بويژه شخصيت اول ضد استكبار در جهان اسلام هستند و رهبر مسلمين.
5. يكي از اساتيد مي گفت: اين سي دي مستند ظهور نزديك است، با همهٴ اشكالات فني و كارشناسي كه احياناً از آن ميگيرند، يك اثر بسيار مباركي داشت و آن اين كه نام امام زمان (ارواحنا فداه) پس از قرنها فراموشي دوباره به طور جدي سر زبانها افتاد.
با تشكر فراوان و دعا براي موفقيت روز افزون شما برادران خوش نيت و مهدوي باور، اميدوارم با توجه به فرمودهٴ مقام معظم رهبري در جمع طلاب تخصصي مهدويت، كارهاي علمي و متقني از اين پس از شما شاهد باشيم و روي نكات يادشده نيز اندكي تأمل بفرماييد.
اللهم عجل لوليك الفرج و العافية و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه.
نقل قول کردن
+9 #605 آنتی روشنفکری 1390-05-15 10:49
منم دو تا خبر برم


1- سوقصد نافرجام به‌جان‌وزیر کشورعربستان
bibaknews.com/fa/pages/?cid=24624


2- ناتو آماده حمله به سوريه می‌شود
bibaknews.com/fa/pages/?cid=24630
نقل قول کردن
-21 #604 محمد توسلی 1390-05-15 10:26
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد در دام مانده او و صیاد رفته باشد. وای بر حکومت دست نشانده ایران که برای جلوگیری از قیام مهدی و پیروانش جنبش سبز را به راه انداخت . حال با اینکار این رژیم همراه با جماعت یهود و انگلیسی و آمریکایی و روسی در باتلاقی رفته اند . همگان خواهند دید که ظالمان به آسانی از هستی محو خواهند شد.مشغول باشید
نقل قول کردن
+12 #603 بيا اقاي خوبيها 1390-05-15 04:56
به نقل از احمد سبحان:
از دیدنشان اشک خواهید ریخت!!!

عكاس رویترز كه لحظه لبخند كمرنگ مادر سومالیایی و امید او برای بهبودی فرزندش تا مرگ كودكش در اثر قحطی و بیماری را به تصویر كشیده است، این عكسها را یكی از تاثرآورترین عكسهایی عنوان كرده كه تا كنون گرفته است...









سوگند به تنهایی خدا كه دراین قرن لبریز از گناه، جنایت است تنها گذاشتن میلیون ها میلیون كودك بی گناه كه نمی دانند گرسنگی جز مرگ هیچ نمی زاید...جنایت است...



اقا جان فداي تو، ميبيني اين همه ظلم را، اين همه جنايت را، بيا اقا جان.
خدايا جه صبري داري ، اي خدا تا كي ظلم به بنده هايت را ميبيني و صبر ميكني ؟
اللهم عجل و قرب ظهور وليك الحجه ابن الحسن روحي له الفدا
نقل قول کردن
+3 #602 جانباز از اصفهان 1390-05-15 03:23
با سلام بر همه خوبان

با مطلب:


"قابل توجه آیت الله مصباح"


به روز می باشم. حتما" مطالعه بفرمایید.

آدرس:

noore14a.blogsky.com
نقل قول کردن
+10 #601 مبشر گمنام 1390-05-15 02:03
به نقل از .:


البته اصل این که سید حسن نصر الله با مصداق یابی مخالف هستند چند وقت پیش شنیدم به خاطر مسائل امنیتی اونجا ایشون به شدت ناراحتن از این مباحث، اما این سخنانی که از ایشان نقل شد تا از خود ایشان نشنویم صوت یا تصویر برای ما سندیتی ندارد..


سلام
بله و بنده هم در همان کامنت اولیه خدمت همه عرض کردم که احتمالا سید حسن حول همان حرفهایی را فرموده اند که آقا فرموده بودند...

ادامه بحثم به خاطر این بود که مثلا وقتی بنده از نادر طالب زاده می شنوم که خودش از سید حسن شنیده است که اجداد ایشان از یمن بوده اند و کسی در حد "سید یمانی" روایات در یمن اکنون نیست و ...

حال یک لینکی که معلوم نیست چقدر واقعیت دارد را قبول کنم و آنچه خودم دیده ام را منکر شوم؟؟!!

افسوس برای آنانی که فکر می کنند شخصیتهای آخرالزمان باید از درک و هوشی مثل آنان برخوردار باشند... !!!

و در آخر اینکه مثل همیشه، حرف، حرف آقاست و والسلام.

اللهم عجل لولیک الفرج (الهی آمین)
نقل قول کردن
+16 #600 منتظر 1390-05-15 01:58
بسی از مهر حیدر (ع) گفته بودیم / یتیمان را یتیمان می شناسند

نقل قول کردن
+5 #599 . 1390-05-15 01:39
به نقل از مبشر گمنام:
...
حال در این مورد خاص؛

شما فقط کافی است نگاهی کوچک به متن خبر بیاندازید؛ از منبع اصلی آن، خبرگزاری رسا:
"به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از شخصیت های حوزوی و علمای قم اخیرا در سفری که به کشور لبنان داشته اند..." و "بر اساس گزارش اختصاصی خبرگزاری رسا..."
اینجا مسلما برای بنده و بقیه چند سوال پیش می آید:
کدام شخصیتهای حوزوی؟؟ کدام علما؟؟ اسامی ایشان را چرا نمی گویند؟ یا حتی کدام خبرنگار؟؟ توجه داشته باشید که همه این داد و قال چند روزه اخیر فقط و فقط بر پایهه گزارش یک خبرنگار بوده است. آن هم با چه طیف و چه اهدافی؟ که فقط خدا می داند.
شما از کجا می دانید که سید حسن عزیز دقیقا این سخنان را فرموده است؟؟؟ از کجا می دانید که جزئی ترین خطوط این خبر صحیح است؟ مثلا دیدن فیلم توسط شخص سید حسن نصرالله؟

اینجاست که باز هم دوباره به آن فرآیند پیچیده بر می خوریم. اینکه اخبار چگونه می رسد؟ از کجا و چه کانالی می رسد؟ مهمتر از همه اینکه نقل خبر تا چه حد درست است؟

آیا به نظر شما جا ندارد که بپرسیم: چرا یکی از این "علما" که در خبر آمده است، این خبر را انتشار و یا تایید نکرده اند؟ یا مثلا منبع دیگری انتشار نداده است؟ حتی در جزوات آموزش خبرنگاری هم آمده است که تا دو منبع، خبری را تایید نکرده اند، انتشار ندهید!

بیشتر فکر کنیم...


البته اصل این که سید حسن نصر الله با مصداق یابی مخالف هستند چند وقت پیش شنیدم به خاطر مسائل امنیتی اونجا ایشون به شدت ناراحتن از این مباحث، اما این سخنانی که از ایشان نقل شد تا از خود ایشان نشنویم صوت یا تصویر برای ما سندیتی ندارد..
نقل قول کردن
+16 #598 مبشر گمنام 1390-05-15 01:22
به نقل از نظم نوین:


تشکر از این طرح شما

اما همگان بدانند که دیگر بدتر از این که بر ما رفته است، سر ما نمی تواند بیاید و دشمنان هر آنچه در چنته داشته اند رو کرده اند.
مگر بدتر از زندان و بازجویی هم داریم؟ آن هم برای امام زمان(عج)؟؟ ؟؟
اصلا مگر چیزی بدتر از آبرو بردن از مومن هم داریم؟؟ همان که ارزشش از کعبه هم بالاتر است.
چقدر به شخص علی اصغر و چقدر به گروه تهمت زده اند و می زنند؟!
روز روشن گفتند که علی اصغر 70 میلیون پول گرفته تا مستند را بسازد!! و هزاران تهمت و توهین دیگر که فقط عرض خود می برند ...

ما گر زسر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی رقصیدیم
نقل قول کردن
+12 #597 علیرضا 1390-05-15 01:17
پست جدید :
ماه رمضان ، ماه ولی خدا حجة بن الحسن (ارواحنا فداه) است.
u313.ir/.../
نقل قول کردن
+17 #596 مبشر گمنام 1390-05-15 01:10
...
حال در این مورد خاص؛

شما فقط کافی است نگاهی کوچک به متن خبر بیاندازید؛ از منبع اصلی آن، خبرگزاری رسا:
"به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از شخصیت های حوزوی و علمای قم اخیرا در سفری که به کشور لبنان داشته اند..." و "بر اساس گزارش اختصاصی خبرگزاری رسا..."
اینجا مسلما برای بنده و بقیه چند سوال پیش می آید:
کدام شخصیتهای حوزوی؟؟ کدام علما؟؟ اسامی ایشان را چرا نمی گویند؟ یا حتی کدام خبرنگار؟؟ توجه داشته باشید که همه این داد و قال چند روزه اخیر فقط و فقط بر پایهه گزارش یک خبرنگار بوده است. آن هم با چه طیف و چه اهدافی؟ که فقط خدا می داند.
شما از کجا می دانید که سید حسن عزیز دقیقا این سخنان را فرموده است؟؟؟ از کجا می دانید که جزئی ترین خطوط این خبر صحیح است؟ مثلا دیدن فیلم توسط شخص سید حسن نصرالله؟

اینجاست که باز هم دوباره به آن فرآیند پیچیده بر می خوریم. اینکه اخبار چگونه می رسد؟ از کجا و چه کانالی می رسد؟ مهمتر از همه اینکه نقل خبر تا چه حد درست است؟

آیا به نظر شما جا ندارد که بپرسیم: چرا یکی از این "علما" که در خبر آمده است، این خبر را انتشار و یا تایید نکرده اند؟ یا مثلا منبع دیگری انتشار نداده است؟ حتی در جزوات آموزش خبرنگاری هم آمده است که تا دو منبع، خبری را تایید نکرده اند، انتشار ندهید!

بیشتر فکر کنیم...
نقل قول کردن
+13 #595 مبشر گمنام 1390-05-15 01:10
به نقل از یه بنده خدا:
کسی روایات نکرده برادر ایشان خودشان مستند را دیده اند(لابد الان سید حسن نصرالله رو هم به لیست بی بصیرت هایتان اضافه می کنید!!! خوده رهبری هم بیاید کنفراس انلاین بذاره بگه این مستند انحرافی بود میگین رهبر هم بله...)


سلام بنده خدا
احتمالا شما متوجه منظور اصلی بنده نشدید. سقف تهمتها را گفتم که جنابعالی کف آن را خودتان در آورید...
سوال: آیا علی اصغر یا مثلا بنده صهیونیست هستیم؟؟!!
سوال2: چرا آیت الله مکارم فرمودند که ما صهیونیست هستیم؟! سوال3: آیا ما وابسته به مشایی هستیم؟!!
سوال 4: آیا در صداقت مکارم ها و شریعتمداری ها شک داریم؟ اگر شما هم شک داشته باشید، من ندارم.
پس نتیجه چه می شود؟ همان که عرض کردم. فرآیند بسیار پیچیده اطلاعات و تحلیلها که امروزه در سطح جامعه ما و همچنین بقیه دنیا جریان دارد که هر مومنی را بی ایمان می کند! بنده به جد ایمان دارم که اینها همان "فتنه های آخرالزمان" است که سالها در احادیث خوانده بودیم و امروزه با چشمان خودمان می بینیم...

...
نقل قول کردن
-17 #594 ali 1390-05-15 00:38
بهتره اسم سایت از رایحه ظهور به خادم احمدی نژاد تغییر داد بشه اینجوری اسم امام زمان هم لکه دار نمی شه
نقل قول کردن
-14 #593 ali 1390-05-15 00:32
چه سایت مزخرفی به جای این که از امام زمان(عج) حرف بزنه تبدیل شده به تریبون حمایت از احمدی نژاد واقعاً برای آقای سیجانی متأسفم
نقل قول کردن
+12 #592 سیاست 1390-05-15 00:00
به نقل از عبدالرحمن:



...... منبع بیاور
میخواهی سپاه را خراب کنی


اولا سپاه خراب بشو نیست سفسته نکن.
دوما تو مطلالب گفته شده اگر درست باشد یه نفر دیگه خراب شد تو چرا ناراحت می شی!!؟؟
نقل قول کردن
+13 #591 علائم ظهور 1390-05-14 23:59
به نقل از من:
اين نظرهايي كه چاپ شده كه هيچ ربطي به موضوع بحث نداره!
مطلبتون هم كاملا چرت و پرت و در ادامه سي دي "ظهور نزديك است" و كار جريان انحرافي مشايي مي باشد

آفرین! آفرین

خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی یا هاشمی و شریعتمداری کمکت کردن؟
نقل قول کردن
+18 #590 احمد سبحان 1390-05-14 23:55
امام جمعه بجنورد: تضعیف رییس جمهوری خواست دشمنان است


آیت الله 'حبیب الله مهمان نواز' در آیین نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار داشت: تا زمانی كه رییس جمهوری مورد تایید رهبری بوده و در خط ولایت فقیه قرار دارد، همه مردم بخصوص مسوولان باید از ایشان حمایت كنند.
وی اضافه كرد: دولت نهم و دهم خدمات زیادی به مردم ارایه داده و كارهای بزرگی را در این كشور انجام داده اند كه قابل تقدیر و قدردانی است.
نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: البته طبیعی است كه امكان وجود برخی نقاط ضعف نیز در كار رییس جمهوری وجود دارد ولی این عامل نباید زمینه ای برای تضعیف دولت شود.
آیت الله مهمان نواز اظهار داشت: پایبندی مسوولان به ولایت فقیه و رهبری در حمایت كردن از دولت مشخص می شود و مسوولانی كه بخواهند دولت مورد تایید رهبری را تضعیف كنند در خط ولایت قرار ندارند.
امام جمعه بجنورد تضعیف دولت را جنگ نرم و در جهت خواست دشمنان نظام جمهوری اسلامی خواند.
وی اضافه كرد: خبرنگاران قلمهای خود را در راه ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم و مسوولان به كار گیرند و از نوشتاری كه موجب برهم زدن امنیت و اتحاد و همدلی جامعه می شود، پرهیز كنند.
وی گفت: چنانچه مسایلی در جامعه وجود دارد كه انتشار آن می تواند موجب روبه روی هم قرار گرفتن مردم و مسولان شود، خبرنگاران باید از انتشار عمومی این اخبار خودداری كنند.
وی اضافه كرد: خبرنگاران می توانند با ارتباطی كه با مسوولان دارند این نوع اخبار را صرفا به اطلاع مسوولان برسانند تا برای برطرف شدن آن اقدام شود.
نقل قول کردن
+11 #589 آرماگدون 1390-05-14 23:26
برنامه راز در حال پخش است با موضوع آخرالزمان و سینما
نقل قول کردن
+15 #587 hec 1390-05-14 22:59
خاطرات «يوشکا فيشر» از مذاکره هسته‌اي با اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان



ادامه در hec-malayer.blogfa.com/
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (626)