رایحه ظهور

انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي و زمينه سازي براي ظهور

در بسياري از آيات و روايات داريم كه در آخر الزمان اهل حق و اهل باطل به سرحد خود مي‎رسند و در نهايت قيام منجي ـ عليه السّلام ـ تكميل كننده آخرين حلقه مبارزات بين اهل حق و اهل باطل خواهند بود و عامل پيروزي نهايي اهل حق بر باطل خواهند بود.

» ابتدای نظرات (258)

ديدگاه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري درباره حكومت زمينه ساز ظهور

امام خميني(ره) : ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در كشورهاي اسلامي مي‎شكنيم و با صدور انقلابمان، كه در حقيقت صدور اسلام راستين و بيان احكام محمدي است به سيطره و ظلم جهانخواران خاتمه مي‎دهيم و به ياري خدا راه را براي ظهور منجي و مصلح كل و امامت مطلقه حق،‌امام زمان (عج) هموار مي‎كنيم.
  
در بسياري از آيات و روايات داريم كه در آخر الزمان اهل حق و اهل باطل به سرحد خود مي‎رسند و در نهايت قيام منجي ـ عليه السّلام ـ تكميل كننده آخرين حلقه مبارزات بين اهل حق و اهل باطل خواهند بود و عامل پيروزي نهايي اهل حق بر باطل خواهند بود.

همانطور كه بر هيچكس پوشيده نيست بعد از رنسانس يك انحطاط شديد، در مباحث اخلاقي و مذهبي در عالم خصوصاً در غرب پيش آمد كه روز به روز بر شدت آن افزوده مي‎شود و امروزه هم فساد و ظلم به انواع و اقسام گوناگون در عالم واقع مي‎شود كه عبارت است از همان شدت گرفتن قدرت و توان اهل باطل در باطل بودنشان. اما از طرف ديگر در جبهه حق تا قبل از سال 1357 هجري شمسي تحول خاص و قوي شبيه انقلاب كبير فرانسه رخ نداد تا بتوان تقويت و نيرو گرفتن جبهه اهل حق را هم مشاهده كرد. اگر چه يك سري مقدمات از سال 1342 تا 1357 در حال وقوع بودند و هنوز نتيجه اصلي و چشمگير كه بتواند عالم را متوجه خود كند وجود نداشت تا اينكه در 22 بهمن 1357 اين حادثه واقع شد و تحول بسيار بزرگ و اساسي در جبهه اهل حق هم صورت گرفت و آن عبارت بود از انقلاب عظيم اسلامي به رهبري حضرت امام (ره) در ايران، كه باعث شكل گيري يك نظام و حكومت اسلامي در ايران شد كه در حقيقت تنها مدعي حق و مخالف سرسخت جبهه قوي اهل باطل شد و در مورد اين ايستادگي در برابر جبهه باطل و ظلم و فساد رهبر بزرگ اين انقلاب و نظام مقدس مي‎فرمايد: ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در كشورهاي اسلامي مي‎شكنيم و با صدور انقلابمان، كه در حقيقت صدور اسلام راستين و بيان احكام محمدي است به سيطره و ظلم جهانخواران خاتمه مي‎دهيم و به ياري خدا راه را براي ظهور منجي و مصلح كل و امامت مطلقه حق،‌امام زمان (عج) هموار مي‎كنيم.

كه در حقيقت بايد گفت كه بعد از وقوع اين انقلاب تقابل واقعي بين حق و باطل صورت پذيرفت چرا كه تا قبل از آن حريف جدي براي اهل باطل وجود نداشت و اين انقلاب و نظام توانست كه يك حريف جدي و قدر براي اهل باطل باشد كه در مقابل ظلم و زورگويي‎هاي آنها بايستد و حتي پا را فراتر گذاشته و مدعي قدرت و حكومت جهاني و گسترش عدل و برچيده شدن ظلم و فساد در همه عالم شود كه در اين باره حضرت امام (ره) مي‎فرمايد: مسئولان ما بايد بدانند كه انقلاب ما محدود به ايران نيست انقلاب مردم ايران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداري حضرت حجت (عج) است و... [1]
و در جاي ديگري مي‎فرمايد:

من به صراحت اعلام مي‎كنم كه جمهوري اسلامي با تمام وجود براي احياي هويت اسلامي مسلمانان در سراسر جهان سرمايه‎گذاري مي‎كند و دليلي هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پيروي از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نكند و جلوي جاه طلبي و فزون طلبي صاحبان قدرت، پول و فريب را نگيرد.
و اين موضعگيري قوي و ايستادگي در برابر اهل باطل، آنها را بر آن داشت كه به هر نحو و ترتيبي كه شده از زمان تأسيس اين نظام به طرق مختلف مانند ترور، جنگ، تحريم اقتصادي و تهاجم فرهنگي و امروزه هم بحثهايي مثل حقوق بشر وانرژي هسته‎اي در مقابل اين نظام ايستاده و آن را نابود يا استحاله كنند رهبر معظم انقلاب در اين باره مي‎فرمايد:

اعتقاد من اين است: آنقدر كه اروپا و آمريكا به مسئله انرژي هسته‎اي تظاهر مي‎كنند و وانمود مي‎كنند نگران اين قضيه هستند، نگران نيستند، خودشان هم مي‎دانند كه ما به دنبال سلاح هسته‎اي نيستيم و... مسئله مشغول كردن نظام اسلامي است، يكي از اهداف عمده اينها اين است كه نظام اسلامي را مشغول كنند،‌ذهن مديران، مسؤلان و... را منحرف و غافل كنند،‌اين مسئله حل بشود، باز مسئله ديگري درست خواهد شد.
بيانات معظم له در ديدار مسئولان نظام 6/8/84.

حال كه اهميت اين انقلاب بزرگ در عالم كه به عنوان يك مخالف سرسخت ظلم و فساد در جبهه اهل حق آشكار شد مي‎توان گفت كه از مهم‎ترين سياستگذاري‎هايمان در عصر غيبت و آخر الزمان نسبت به پديده ظهور تقويت آرمانها و اهداف اين نظام و گسترش و حفظ آن است تا همچنان كه اهل باطل روز به روز در بطلان خود قوي‎تر مي‎شوند اهل حق هم به رهبري اين انقلاب بزرگ كه در شرق بوجود آمده است كه در حديثي نبوي به آن اشاره شده:

ـ يخرج الناس من المشرق فيوطئون للمهدي

مردمي از مشرق زمين به پا مي‎خيزند و زمينه را براي برپايي حكومت مهدي آماده مي‎سازند روز به روز تقويت و گسترش پيدا كند كه عبارت از تشكيل تمدن بين المللي اسلامي كه رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان نظام (83) به آن اشاره فرمودند:

ـ ما يك انقلاب اسلامي داشتيم، بعد نظام اسلامي تشكيل داديم، مرحله بعد تشكيل دولت اسلامي است، مرحله‌بعد تشكيل كشور اسلامي، مرحله‌ بعد تشكيل تمدن بين المللي اسلامي است،‌ما امروزه در مرحله دولت اسلامي و كشور اسلامي قرار داريم...

بنابراين بايستي كه اگر اين نظام در طي اين مدت دچار آفت يا آسيبي شده آنها را برطرف كنيم و همچنين براي تحقق آرمانهاي آن در دو بعد داخلي و خارجي اقدام كرد.

از جمله آفتهايي كه نظام دچار آن شده مانند:
 
1. تفرقه و اختلافات در بين خوديها و جناحهاي معتقد به انقلاب و بين شيعه و سني كه در اين باره بنيانگذار كبير انقلاب مي‎فرمايد:
آنچه اين جانب را نگران مي‎سازد آن است كه ملت ما چون لشكر فاتحي است كه پس از فتح مغرور شود و از داخل رو به پوسيدگي و تشتت گذارد؛ و حريف ما چون لشكر شكست خورده‎اي است كه با حساب و توطئه مشغول به انسجام و بسيج قواست... من از تمام قشرهاي مذهبي و ملي و اسلام دوست و ملت و كشور خواه اكيداً و با تواضع مي‎خواهم كه به انسجام قبل از پيروزي برگردند. [2]

2. دومين آفت در بين حوزه‎هاي علميه و روحانيت مانند: خروج از زي طلبگي و ساده زيستي، عمل نكردن به علم و گفتار خود،‌يك بعدي نگريستن به اسلام، نفوذ در حوزه‎ها و خارج شدن فقه از مسير خود كه در مورد اين آفت هم حضرت امام (ره) مي‎فرمايند:
من از اين دو جهت نگران هستم. يك جهتي كه قبلاً عرض كردم كه زي طلبگي در بين ما ضعيف بشود يا از بين برود. يك جهت ديگر هم اين كه مبادا خداي نخواسته اختلاف پيدا شود كه هر دو اينها از باب اينكه شما در جايي واقع شده‎ايد كه مردم به شما توجه دارند و شما ارشاد مي‎خواهيد بكنيد مردم را،‌مبادا يك وقتي به واسطه خارج شدن ماها از زي طلبگي مردم را از ما منصرف كنند و انصراف از روحانيت منتهي مي‎شود به انصراف از اسلام. [3]

3. آفت سوم كه نظام از آن ضربه ديده است در حوزه مسئولين و مديران نظام مانند: اشتغال به كارهاي غير ضروري و غافل شدن از حل مشكلات مردم، خروج از ساده زيستي و گرايش به اشرافيگري، خود رايي و خارج از مقررات عمل كردن،‌سستي در پياده كردن احكام و مقررات اسلام كه در همين مورد هم حضرت امام (ره) مي‎فرمايند:
اگر بخواهيد بي‎خوف و هراس در مقابل باطل بايستيد و از حق دفاع كنيد و ابرقدرتان و سلاحهاي پيشرفته انان و شياطين و توطئه آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از ميدان به در نكند خود را به ساده زيستن عادت دهيد و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهيزيد مردان بزرگ كه خدمتهاي بزرگ براي ملتهاي خود كرده‎اند اكثراً ساده زيست و بي علاقه به زخارف دنيا بوده‎اند. [4]

بعد از رفع اين آفتها كه بصورت سلبي معمولاً صورت مي‎گيرد در بعد ايجابي بايد در دو حوزه داخل و خارج از كشور اقداماتي صورت گيرد يا تقويت شوند.
در داخل كشور از ناحيه‌مسئولين بايستي در سه رويكرد فرهنگي، سياسي و اقتصادي اقداماتي در جهت تقويت نظام و زمينه سازي براي ظهور صورت گيرد.
 
الف) بعد فرهنگي: فرهنگ در اصل هويت ملتها را تشكيل مي‎دهد و آنها را از وابستگي نجات مي‎دهد و استقلال به ارمغان مي‎آورد به فرموده مقام معظم رهبري:
فرهنگ مايه اصلي هويت ملتهاست فرهنگ ملت است كه مي‎تواند آن ملت را پيشرفته، عزيز، توانا، عالم و فناور،‌نوآور و داراي آبروي جهاني كند اگر فرهنگ در كشوري دچار انحطاط شد و يك كشور هويت فرهنگي خودش را از دست داد حتي پيشرفتهايي كه ديگران به آن كشور تزريق كنند نخواهد توانست آن كشور را از جايگاه شايسته‎اي در مجموعه بشريت برخوردار كند و منافع آن ملت را حفظ كند. 28/2/83 (در جمع كاركنان صدا و سيما)
فرهنگ مستقل به حدي اهميت دارد كه حضرت امام (ره) اسلامي شدن دانشگاه‎ها را داشتن فرهنگ مستقل مي‎دانند و حتي در جايي مي‎فرمايند:
ما از حصر اقتصادي نمي‎ترسيم، ما از دخالت نظامي نمي‎ترسيم، آن چيزي كه ما را مي‎ترساند وابستگي فرهنگي است. 1/2/59

تقويت بنيه فرهنگ اسلامي و غني خودمان هم توسط نهادهاي مختلف چون وزارت فرهنگ و ارشاد و تبليغات اسلامي و صدا و سيماست كه از اهميت ويژه‎اي برخوردارند و وظيفه ترويج اين فرهنگ در سطح داخل و خارج از كشور بر عهده‌آنها مي‎باشد حتي در بحث خارج از كشور وزارت امور خارجه هم بايستي نهادهايي در سفارتخانه‎هاي ايران در ساير كشورها داشته باشد و بتواند با جديدترين و بهترين روشها فرهنگ غني و حق اسلامي را ترويج دهد. در مورد صدا و سيما رهبر معظم انقلاب مي‎فرمايند: حالا اين فرهنگ در دست شما كاركنان صدا و سيماست.

.. امروز مهم‎ترين ابزار جنگ بين قدرتها در دنيا رسانه است و حتي قدرتهاي بزرگ هم با رسانه دارند كار مي‎كنند امروز تأثير رسانه‎ها و تلويزيونها و هنرها و اين شبكه‎هاي عظيم اطلاع رساني اينترنتي از سلاح و موشك و بمب اتم بيشتر است، امروز دنيا، يك چنين دنيايي است روز به روز هم دارند اين ميدان را گسترش مي‎دهند... من به شما عرض كنم كه جهت گيري اساسي صدا و سيما بايد درست در نقطه مقابل همان جهت گيري‎اي باشد كه آنها دارند آنها مي‎خواهند فرهنگ ملت را از گرايش به ايمان، ارزشها و گرايش به اصول اسلامي و استقلال هويت ملي برگردانند شما بايد درست نقطه مقابل اين كار را مورد اهتمام خودتان قرار دهيد... [5]

از جمله تلاشهاي جبهه اهل باطل در بحث فرهنگ و رسانه تيره و مبهم جلوه دادن افق مقابل چشم نسل جوان مي‎باشد كه اين در اكثر فيلم‎هاي ساخته شده توسط آنها وجود دارد، نهادهاي فرهنگي چون صدا و سيما بايد بتوانند به گونه‎اي در برنامه‎ريزيهايشان جهت گيري كنند كه همراه با تقويت فرهنگ اصيل اسلامي و نشان دادن حقيقت فرهنگ غربي و اهل باطل اميد به آينده و تصوير روشن و شفاف از افقهاي پيش روي مردم نسبت به تاريخ و از همه مهمتر بحث ظهور و قيام منجي با انواع روشهاي موجود و كارامد. از ديگر نهادهاي مهم فرهنگي: نهادهاي آموزشي مثل دبيرستان و دانشگاه است كه بسيار مهم هستند در ترويج فرهنگ غني اسلامي و تقويت آن كه مورد تأكيد فراوان هم بنيانگذار نظام و هم رهبر معظم بوده است.
ب ـ در بعد دوم در بحث اقتصاد: نظامي كه داعيه دار حكومت جهاني مي‎باشد و داراي فرهنگ قوي و آرماني بلند دارد بايد كه از لحاظ اقتصادي هم مستقل باشد به احدي وابسته نباشد و براي پيشبرد اهداف فرهنگي خود هم در بحث فرهنگ اصيل اسلامي و هم در بحث آماده سازي براي ظهور نياز به پشتيباني اقتصادي مي‎باشد، همانطوري كه اهل باطل يكي از اساسي ترين حوزه‎هايي كه روي آن تأكيد داشته‎اند و با آن توانسته‎اند فرهنگ باطل و غلط خود را با رنگ و لعاب جذابي ارائه دهند بحث اقتصاد است (رجوع شود به پروتكلهاي صهيونيزم) و متأسفانه هم امروزه نبض اقتصادي جهان را در دست گرفته است و هر كس كه با آنها مخالفت كند با همين اهرم قوي با او به مقابله برمي‎خيزند كه يا او را به كلي محو كنند و يا منصرف كنند از مقابله با آنها كه از جمله همين تحريم اقتصادي شوراي امنيت و يا صندوق بين المللي پول كه در دست آنهاست.

بنابراين وظيفه مسئولان مملكتي اين است كه در بحث اقتصادي به حدي از استقلال برسند كه تحت تأثير اين اهرم فشار اهل باطل در پيشبرد اهداف عاليه فرهنگي و زمينه سازي ظهور قرار نگيرند كه بلكه بتوانند براي خود در جامعه بين المللي نيرو جمع كرده و از كشورهاي اسلامي ضعيف حمايت كنند در مقابل ظلم و ستم جبهه باطل.

ولي مهم اين جا اين است كه بتوانيم از اقتصاد سالم اسلامي استفاده كنيم و به استقلال برسيم نه اين كه دقيقاً از شيوه‎هاي اقتصاد ربوي كه اصلاً در دين ما و فرهنگ ما از آن نهي شده استفاده كنيم كه بر عكس روز به روز به آنها بدهكارتر شويم و به خاطر اين بدهي هايمان از مواضعمان كوتاه بياييم.
و از طرفي هم وقتي اقتصاد قوي شد و وضعيت معيشتي مردم هم بهتر شد اميد مردم هم به نظام بيشتر شده و پشتيباني آنها از نظام و مسئولين خيلي بهتر مي‎تواند در پيشبرد اهداف نظام مؤثر باشد.
حضرت امام (ره) در جايي مي‎فرمايند:
من اميدوارم كه... . اين مملكت به پيش برود و احكام اسلام در او جاري بشود و رفاه همه‌ مسلمانها و همه كساني كه در كشور اسلامي سكونت دارند حاصل بشود. [6]

و در مورد استقلال اقتصادي هم حضرت امام بيان مي‎فرمايند:
ما باز دست‎مان را دراز كنيم پيش آمريكا بگوييم گندم بده،‌يا پيش انگلستان بگوييم، چه بده؟!
من متأسفم واقعاً و همه متأسفند كه ما بايد احتياج داشته باشيم به دشمن‎هاي خودمان ما بايد خودكفا باشيم. [7]

ج ـ در بعد سياسي:‌اين يكي از مهم‎ترين ابعاد نظام اسلامي است كه مي‎تواند هم باعث حفظ نظام و هم تقويت آن شود و در عصر غيبت مي‎توان با موضعگيري صحيح در اين بعد زمينه سازي براي ظهور انجام داد بدين منظور در برنامه ريزيهايمان در عرصه سياست بايستي اصول و قواعد زير را رعايت كنيم:

1. قاعده نفي سبيل:‌ طبق آيه 141 سوره نساء (لن يجعل الله الكافرين علي المؤمنين سبيلا: خداوند براي كافران راه سلطه و نفوذ عليه مسلمانان قرار نداده است.)
اين قاعده به معناي نفي سلطه اجانب و عدم جواز مداخله آنان مي‎باشد مثل: عدم پذيرش تحت الحمايگي، عدم اتكال به قدرتهاي بزرگ و نفي سازش با قدرتهاي فاسد و سلطه جو مي‎باشد حضرت امام در اين باره مي‎فرمايد:

ما به حسب دستور اسلام نه ظالم هستيم و نه مظلوم، نه مي‎توانيم زير بار ظلم برويم و نه خود ظلم كنيم.[8]
2. اصل دعوت: ‌در مفهوم دعوت يا تبليغ دو نظر هست: عدّه‎اي به نقش ترويج دعوت به اين صورت كه ساير كشورها به شيوه آمر و مأمور به پذيرش اسلام فراخوانده مي‎شوند و نظر ديگر به نقش تبييني دعوت به اين نحو كه افكار و آراي اسلام را در معرض افكار عمومي بين المللي قرار مي‎دهيم تا به رويكردهاي مملكت اسلامي پي ببرند در اين مورد حضرت امام به قاعده تدرّج اعتقاد دارند يعني ابتدا به تبيين اعتقادات و سپس به ترويج آن اهتمام مي‎شود. در اين باره حضرت امام مي‎فرمايند: ما مي‎خواهيم با دعوت، اسلام را به همه جا صادر كنيم نه با سرنيزه.[9]

3. اصل تولي و تبري: ‌اين دو در فروع دين اسلام هم آمده است كه بايستي نسبت به دوستان خدا دوست بود و نسبت به دشمنان او دشمن بود كه همان جبهه اهل باطل مي‎باشند در حالي كه دوستان خدا عبارتند از جبهه حق و همين سياست هم در زيارت عاشوراي امام حسين ـ عليه السّلام ـ اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم آمده است كه يكي از اساسي ترين سياست‎هاي شيعه مي‎باشد،‌در عرصه‌سياست اين اصل در سه وجه:
3 ـ 1: روابط برادرانه با كشورهاي اسلامي كه در حقيقت همان تقويت جبهه اهل حق مي‎باشد،‌است حضرت امام (ره) در اين باره مي‎فرمايد: ما دست برادري به تمام ملتهاي اسلامي مي‎دهيم و از تمام آنان براي رسيدن به هدف‎هاي اسلامي استمداد مي‎كنيم[10].

3 ـ 2: روابط دوستانه با كشورهاي كافر غير دشمن: ما حتي ادعاي حمايت از نوع بشر حتي غير مسلماني كه نسبت به او ظلم مي‎شود را هم داريم تا اينكه اين روابط زمينه ساز حكومتي عادلانه در كشورهاي مستضعف گردد. حضرت امام (ره) در اين باره مي‎فرمايند:
همان مردمي كه تصميم دارند با صدور پيام انقلاب اسلامي‎شان نه تنها كشورهاي اسلامي كه مستضعفان جهان را به اسلام عزيز و حكومت عدل اسلامي آشنا سازند. [11]

3 ـ 3: روابط خصمانه با كشورهاي كافر دشمن: كه همان تبري است و مقابله حقيقي در مقابل جبهه باطل مي‎باشد حضرت امام (ره) در اين مورد مي‎فرمايد:
تا قطع تمام وابستگيها به تمام ابرقدرتهاي شرق و غرب،‌مبارزات آشتي ناپذيرانه ملت عليه مستكبرين ادامه دارد. (همان ج 11، ص 265).

4. ايجاد وحدت بين مسلمين:‌براي اينكه اين جبهه اهل حق هر چه قوي تر باشند بايد كه بين مسلمانان اتحاد بوجود بياوريم و آنها را عليه دشمنانمان متحد كنيم و از جمله مسائلي هست كه رهبر معظم انقلاب درباره آن مي‎فرمايد: اما امروز در ميان دردهاي گوناگون مسلمانها، آنچه بزرگتر از همه و ام الامراض ديگر دردهاست تفرقه مسلمانهاست.[12]

چرا كه يكي از اساسي‎ترين سياست‎هاي جبهه باطل ايجاد اختلاف بين مسلمانان و غافل كردن آنها از همديگر است تا بتواند به راحتي در برابر هر يك از آنها جداگانه ايستاده و مبارزه كرده و آنها را از عالم اسلام جدا كنند مثل مصيبتي كه در ماجراي كشور اندلس پيش آمد.

اما در نهايت اين نوشته را با اين جمله حضرت امام (ره) به پايان مي‎برم كه فرمود:
البته پر كردن دنيا را از عدالت، اين را ما نمي‎توانيم بكنيم، اگر مي‎توانستيم مي‎كرديم اما چون نمي‎توانيم بكنيم ايشان (حضرت مهدي (عج» بايد بيايند. الان عالم پر از ظلم است شما يك نقطه هستيد در عالم، عالم پر از ظلم است. ما بتوانيم جلوي ظلم را بگيريم، بايد بگيريم تكليفمان است. ضرورت اسلام و قرآن تكليف ما كرده است كه بايد برويم همه كار را بكنيم... اما ما بايد فراهم كنيم كار را، فراهم كردن اسباب اين است كه كار را نزديك بكنيم،‌كار را همچو بكنيم كه مهيا بشود عالم برآمدن حضرت ـ عليه السّلام ـ[13].

--------------------------------------------------------------------------------
پي نوشت:
[1] . (صحيفه نور ج 21، ص 108)
[2] . (صحيفه امام ج 9، ص 27.)
[3] . (صحيفه امام، ج 18، ص 18)
[4] . (صحيفه امام، ج 18،‌ص 471)
[5] . (بيانات مقام معظم رهبري در جمع كاركنان صدا و سيما 28/2/83)
[6] . (ص ن. ج 14، ص 183.)
[7] . (ص. ن، ج 10، ص 108)
[8] . (ص. ن، ج 14،‌ص 68).
[9] . (همان، ج 18، ص 132 ـ 126)
[10] . (همان، ج 6، ص 122)
[11] . (ج 19،‌ص 49 ـ 41)
[12] . (24/8/83 ديدار مسئولين نظام و سفراي كشورهاي اسلامي)
[13] . (ص. ن، ج 20،‌ص 198)

نويسنده:عليرضا شمشيري

منبع : خبرگزاري فارس

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #258 جانباز از اصفهان 1390-06-27 02:55
با سلام بر شما دوستان و خوبان

با مطلب مهم :

"وقایع جاری ، آینده کشور را چگونه ارزیابی می کند"

به روز می باشم. مطلب مهم می باشد حتما" مطالعه بفرمایید.

آدرس:

noore14a.blogsky.com
نقل قول کردن
+6 #257 بچه هیاتی 1390-05-03 01:50
آيا تأخير در فرج موجب قساوت قلب مى‏شود؟
پاسخ:

آنچه كه بر هر مؤمنى بلكه بر هر انسانى لازم است، اينكه هيچ گاه از تأخير فرج وظهور منجى نااميد نباشد، بلكه بايد به ريسمان صبر چنگ زده تا به سر منزل مقصود رهنمون شود. واين تنها از راه ايمان قلبى به خداوند متعال واينكه او خُلف نمى‏كند، ميسّر است ونيز با سير وبررسى سرگذشت امت‏هاى پيشين كه چگونه بعد از هر عسر وگرفتارى شديد، خداوند آخرالأمر براى آنها يسر وفرجى حاصل نمود، به دست مى‏آيد. وهمچنين با مراجعه به فطرت وميل درونى خود كه چگونه به ظهور منجى بشريت متمايل است مى‏تواند خود را از يأس ونااميدى رهانيده وبه ظهور منجى اميدوار باشد.
در ذيل آيه شريفه {وَلايَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الكِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَيْهِمُ الأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ}(سو ره حديد، آيه 16)؛ از امام صادق (ع) روايت شده كه فرمود: "تأويل هذه الآية جاء فى أهل زمان الغيبة وآيامها دون غيرهم من أهل الأزمنة وإنّ اللَّه تعالى نهى الشيعة عن الشك فى حجة اللَّه تعالى، أو أن يظنّوا أنّ اللَّه تعالى يخلى أرضه منها طرفة عين"؛ "تأويل اين آيه براى مردم عصر غيبت است، و روزهاى زمان غيبت غير از روزهاى اهل زمان‏هاى ديگر است. خداوند متعال شيعيان را از شك در حجّت خود نهى كرده است ونيز نهى كرده از اينكه گمان كنند كه خداوند زمين را يك چشم برهم زدن از حجت خالى مى‏گرداند." ( الغيبة، نعمانى، ص 24 ؛ المحجة، ص 220-219)
نقل قول کردن
+5 #256 بچه هیاتی 1390-05-03 01:47
آيا انتظار طولانى فرج، خسته كننده وملالت‏آور است؟
پاسخ:

انتظار اگر از قسم مثبت آن باشد كه همراه با آمادگى كامل منتظر براى ظهور حضرت مهدى (ع) است نه تنها ملالت‏آور نيست بلكه دائماً در انسان روحيه اميد را شعله‏ور كرده واو را سرحال وزنده نگه مى‏دارد. شخص منتظر دائماً در فكر آمدن محبوب خود است واين بهترين حالتى است كه به او دست مى‏دهد، او دائماً به عشق رسيدن محبوب خود شب را به روز وروز را به شب مى‏رساند.
از طرفى ديگر، از آنجا كه انتظار منجى حقيقى يعنى امام زمان (ع) در حقيقت يك نوع توسل وارتباط باطن با او نيز هست لذا با اين ارتباط هر لحظه فيوضاتى از ناحيه آن حضرت به انسان مى‏رسد كه او را از خستگى وملالت بيرون مى‏آورد
نقل قول کردن
+1 #255 العبد 1390-05-03 01:44
وزیر اطلاعات در حاشیه نشست هیئت دولت گفتند که آقای رضایی که اخیرا ترور شده اصلا از دانشمندان هسته ای نبودند
بعضی از آقایان که از هیچی اطلاع ندارند اصلا نمیدونن که این بزرگوار که ترور شد دانشمند هسته ای بود یا نه تیتر خبرگزاری ها میکنند که ایوای یکی دیگه از دانشمندان هسته ای ترور شد
اینها هم ریششون به اون افرادی وصله که از خون پاک شهدا بهره ها بردند و امروز هم میخوان که از همین خون شهدا برای رسیدن به مقاصد پلیدشان استفاده کنند
و با این کارهاشون میخواهند اون همه خدمات اطلاعات امنیتی که در دولت احمدی نژاد شده را ازش چشم پوشی کنند چون سر همشون تو آخور اپوزسیون هست که تو ماجرای مدحی خیلی ضربه خوردند کار به اون بزرگی که در تاریخ عملیات های اطلاعاتی در طول انقلاب شاید بی سابقه بود نه تعریفی نه تمجیدی ازش شد را نادیده میگرند اما به یه ترور که اصلا محتوای پرونده باز نشده و معلوم نیست که این ترور ضد انقلاب است یا یه چیزهای دیگه .... این همه جار ور جنجال میکنند و این را هم بدونید که این روزها وقتی دز باب یه مسئله ای یه عده ای جار و جنجال میکنند یه جای کار میلنگه !!!!!!!!!
نقل قول کردن
+2 #254 بچه هیاتی 1390-05-03 01:31
یمانی ( امام سیزدهم ، فرزند امام مهدی ) ظهور کرد !!!
فرقه ی جدیدی که معتقد هست یمانی موعود که اهل بیت علیهم السلام بشارت ظهور او را داده است در بیلوکس ( اتاق انصار امام مهدی ) شروع به فعالیت کرده
نقل قول کردن
+3 #253 يك خبر از عربستان 1390-05-02 23:53
با وخيم‌تر شدن وضعيت جسماني؛

سعود الفيصل براي درمان به آمريكا منتقل شد

سعود الفيصل به بيماري سرطان خطرناكي مبتلا شده است

برخي منابع رسانه‌اي از بيماري حاد وزير خارجه عربستان و انتقال وي به آمريكا براي درمان خبر مي‌دهند.

اين درحالي است كه رسانه‌هاي سعودي جمعه گذشته اعلام كردند پادشاه عربستان، فرزندش عبدالعزيز بن عبدالله بن عبدالعزيز را به عنوان معاون وزير امور خارجه تعيين كرده است.

اين منبع معارض سعودي افزود: بر اساس گفته منابع پزشكي سعود الفيصل به بيماري سرطان خطرناكي مبتلا شده است و با توجه به نبود امكانات پزشكي لازم براي درمان وي در داخل عربستان به واشنگتن منتقل شده است.

منبع مذكور تاكيد كرد: تنها چند ساعت پس از صدور حكم پادشاه مبني بر تعيين معاون براي وزارت خارجه اين كشور، سعود الفيصل شبانه با يك هواپيماي پزشكي سعودي و تيم پزشكي بزرگي عربستان را به مقصد واشنگتن ترك كرد.

منابع رسمي يا رسانه‌هاي سعودي هنوز خبر سفر سعود الفيصل به آمريكا را تاييد يا رد نكرده‌اند.
نقل قول کردن
+2 #252 منتظر ظهور 1390-05-02 23:43
دوست عزیز(آقای رایحه ظهور) این جمله نسل کنونی شکست اسرائیل را قطعا خواهد دید اشتباه است.
جمله صحیح این است:" امروز بزرگان صهيونيست اعتراف ميكنند كه رو به ضعف و انهزام و شكست هستند و مسلماً دنياى اسلام آن روز را خواهد ديد و اميدواريم همين نسل كنونىِ مردم فلسطين ببينند آن روزى را كه فلسطين در اختيار مردم فلسطين، ملت فلسطين و صاحبان خانه قرار گرفته است "
منبع:
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3902
پس دوستان رهبر فرمودند امیدواریم نسل کنونی شکست اسرائیل را ببیند.ایشون گفتند قطعا دنیای اسلام شکست اسرائیل را خواهد دید.پس کلمه قطعارو ایشون جای دیگری بکار بردند.
نقل قول کردن
+4 #251 عاشق امام 1390-05-02 23:15
به نقل از حسین:

ote]
اگر یک کم جغرافی بلد بودی مدانستی که بین سمرقند و سیحون تا آذربایجان 2000 کیلومتر فاصله است . مثل اینکه بگویی شروسی از آذربایجان واقع در المان خروج میکند.

با سلام
برادر گرامی بنده که ادعایی ندارم
اما بهتر بود به منابعی که در زیر متن گذاشته شده بود مراجعه میکردید
نقل قول کردن
+4 #250 بچه هیاتی 1390-05-02 22:29
تازه ترین تصاویر ازحفاریها در اطراف و زیر مسجدالاقصی
www.shia-news.com/fa/pages/?cid=23178
نقل قول کردن
+6 #249 جانباز از اصفهان 1390-05-02 22:26
با سلام و درود بر دوستان

با مطلب:

"تبعیت از موضع گیری های ولایت را در وقایع اخیر جدی بگیرید"

به روز هستم . حتما" مطالعه بفرمایید.

آدرس:

noore14a.blogsky.com
نقل قول کردن
+9 #248 مقصرخون علی ما هستیم 1390-05-02 21:00
به نقل از مصطفی:

جالب است بدانید امروز رادیو گوش میدادم و خبرنگار از مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر!!!!!!!!!!! سوال کرد چرا شما مدعی دفاع از این اشخاصی که به خاطر واجب دینی امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض قرار گرفتند نشدید؟
گفت:!!!!!!
اینها اشتباه کردند برخورد کردند کار آنها نبود نباید دخالت میکردند!!!!!!!!!!!!!

حال به نظر شما اصلا نهی از منکر در جامعه ما قابلیت احیاء دارد؟


وقتی در عمل؛ الگوی ما کشورهای غربی و سکولار هستند ، توقع بیش از این نمیتوان داشت :

« هیچ شهروندی حق دخالت در کار سایر شهروندان! را ندارد . کار هرکس به خودش مربوط است ///

امر به معروف = فضولی = جُرم !!! »


(حال آنکه در مکتب امام , امر به معروف از واجبات موکد است)

-------------------------------------------------------------------

چندی پیش در راه نمازجمعه یکی از نمازگزاران میانسال را دیدم که بخاطر تذکر به یک خانم بدحجاب ، از سوی ماموران مورد شماتت قرار گرفت . (حال آنکه به فتوای امام تذکر لسانی بر هر مسلمانی واجب است.)
نقل قول کردن
+4 #247 هادی 1390-05-02 20:57
به نقل از mohamad:
از اتفاق روز 5 شهریور مطلع باشید و به دیگران هم خبر دهید. امسال را به خاطربسپارید. روز 5 شهریور تمام دنیا در انتظار کره مریخ به بالاترین درجه درخشش دراسمان شب در 5 شهریور خواهد رسید و به اندازه کره ماه تمام بزرگ با چشم غیر مسلح به نظر خواهد رسید.
این وقتی است که در روز 5 شهریور کره مریخ به فاصله 634 مایلی خود به زمین میرسد.
حتما در راس ساعت 12:30 بعد از ظهر ( نیمه شب) آسمان را تماشا کنید .
به نظر خواهد رسید که آسمان دو ماه دارد!!!
این امر 1200 سال دیگر دوباره اتفاق خواهد افتاد

به نقل از mohamad:
از اتفاق روز 5 شهریور مطلع باشید و به دیگران هم خبر دهید. امسال را به خاطربسپارید. روز 5 شهریور تمام دنیا در انتظار کره مریخ به بالاترین درجه درخشش دراسمان شب در 5 شهریور خواهد رسید و به اندازه کره ماه تمام بزرگ با چشم غیر مسلح به نظر خواهد رسید.
این وقتی است که در روز 5 شهریور کره مریخ به فاصله 634 مایلی خود به زمین میرسد.
حتما در راس ساعت 12:30 بعد از ظهر ( نیمه شب) آسمان را تماشا کنید .
به نظر خواهد رسید که آسمان دو ماه دارد!!!
این امر 1200 سال دیگر دوباره اتفاق خواهد افتاد

آخه احمق جان یکم فکر کردن هم خوب چیزیه ها!!!!
داری میگی 634 مایل یعنی تقریباً از اینجا تا مشهد...خوب فکر کن! ، فکر کردی ؟ حالا به خزعبلاتت یکم بخند.
نقل قول کردن
+11 #246 منتظر 1390-05-02 20:28
نقل قول کردن
+11 #245 رايحه ظهور 1390-05-02 20:21
به نقل از خادم الرضا:
پای درس علما :
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مدير و اساتيد مدرسه
------------------------------------------------------------------------------

بنابراین این را از اذهان شریف آقایان باشد که با فریب و امثال ذلک هرگز نمی‌شود جریان ظهور را مشخص کرد.وی ادامه داد: ما نمی‌دانیم ظهور الآن است یا یک لحظه بعد است، یک سال بعد است. این را هیچ‌گا نمی‌دانیم. ما همیشه باید آماده باشیم اما با این علامت تعیین کردن آدم می‌فهمد درست نیست
-----------------------------------------------------------------------------

آيت الله مصباح يزدي تأکيد کرد: برگشت به دوراني که «آگوست کنت» دين و سحر و جادو را خويشاوند مي‌خواند، ارتجاع و عقب‌گرد است نه تکامل و پيشرفت!

عضو خبرگان رهبري خاطر نشان کرد: جريان بهائيت با همين ادعاي دروغين ارتباط با امام زمان(عج) شروع شد، و ما بايد اين انحراف را جدي بگيريم، بايد عميق‌تر برخورد کنيم، چشم بسته حرف کسي را قبول نکنيم، هرچند او کمک‌هاي مالي و خدماتي انجام داده و جوايزي هم بدهد.

پاي درس نائب امام زمان(عج) ، امام خامنه اي(مدظله)



ما به زمان ظهور امام زمان(عج) اين محبوب حقيقي انسانها نزديك شده ايم / نيمه شعبان 78

علما و روشنفکران و سیاستمداران دنیای اسلام درس وحدت و یکپارچگی را برای ملتهای خود تکرار کنند و جوانان بالنده این نسل را برای رویارویی با حوادث بزرگ و به دوش کشیدن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند. /مراسم پيام حج سال 80

نسل كنوني فلسطين شكست قطعي اسرائيل را خواهد ديد

امروز دنيا حقيقتاً پر از ظلم و جور شده و تشنه نسيم عدالت مهدويست / نيمه شعبان 87

و ....
نقل قول کردن
+13 #244 مهدی آریا 1390-05-02 20:15
آقای زیباکلام در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: جهان بینی، تفکرات و خصوصیات آقای احمدی نژاد تا حدود زیادی با آیت الله خامنه ای منطبق است.

وی در ادامه اشاره میکند: «عملکرد احمدی نژاد تا حدودی دست پخت آیت الله خامنه ای است»


................................

خواستم بگویم شاید مخالفان احمدی نژاد بهتر او را شناخته اند ! وی مطیع رهبری هست.. اما از دشمن زیرک و دوست نادان
نقل قول کردن
+3 #243 حسین 1390-05-02 20:09
به نقل از عاشق امام:

شروسی فردی است که از شهری به نام «اشروسه» از آذربایجان شوروی بین سیحون و سمرقند خروج می کند.[1] علی بن مهزیار که سعادت تشرف به پیشگاه حضرت مهدی (ع) را پیدا کرده، در ضمن گفت و گوهایش با آن حضرت نقل می کند که فرمود: شروسی از ارمنستان و آذربایجان حرکت کرده، به سوی ری و کوه های سیاه و سرخ چسبیده به سلسله کوه های طالقان حرکت می کند. در میان او و مروزی (مردی از مرو) جنگ مسلحانه سختی در می گیرد که کودکان را پیر می سازد و بزرگسالان را از پای در می آورد ... در آن هنگام منتظر خروج سفیانی از بغداد باشید. [2]

[1] روزگار رهایی، ج 2، ص 1061
[2] بحارالانوار، ج 52، ص 45؛ کمال الدین، ص 469؛ الزام الناصب، ص 22
www.montazar.net/montazar-far/selecttextbook.php?ic=11148[/qu[quote name="عاشق امام"]
شروسی فردی است که از شهری به نام «اشروسه» از آذربایجان شوروی بین سیحون و سمرقند خروج می کند.[1] علی بن مهزیار که سعادت تشرف به پیشگاه حضرت مهدی (ع) را پیدا کرده، در ضمن گفت و گوهایش با آن حضرت نقل می کند که فرمود: شروسی از ارمنستان و آذربایجان حرکت کرده، به سوی ری و کوه های سیاه و سرخ چسبیده به سلسله کوه های طالقان حرکت می کند. در میان او و مروزی (مردی از مرو) جنگ مسلحانه سختی در می گیرد که کودکان را پیر می سازد و بزرگسالان را از پای در می آورد ... در آن هنگام منتظر خروج سفیانی از بغداد باشید. [2]

[1] روزگار رهایی، ج 2، ص 1061
[2] بحارالانوار، ج 52، ص 45؛ کمال الدین، ص 469؛ الزام الناصب، ص 22
www.montazar.net/montazar-far/selecttextbook.php?ic=11148

ote]
اگر یک کم جغرافی بلد بودی مدانستی که بین سمرقند و سیحون تا آذربایجان 2000 کیلومتر فاصله است . مثل اینکه بگویی شروسی از آذربایجان واقع در المان خروج میکند.
نقل قول کردن
+11 #242 کربلایی مهدی 1390-05-02 20:07
ای منتظران امام در فضایی کاملاً سیاسی ظهور خواهند نمود و این که نهادها و مراکزی سعی در القاء این مطلب دارند که ما در دوران غیبت فقط باید دعا کنیم تلاششان این است که تفکر باطلشان را به منتظران غالب کنند که امام در فضایی که خلاء سیاسی است می آیند نه این غلط است و همان فکر مرتدان انجمن حجتیه است و باید مراقب بود و با آگاهی و بصیرت پیش به سوی ظهور امام زمان رفت
از راهنماییها و ارشادات امام آسمانی مان حضرت ماه امام خامنه ای نمی شود جدا شد در این عصر که صدای قدمهای ارباب می آید
نقل قول کردن
-1 #241 خادم الرضا 1390-05-02 19:57
پای درس علما :
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مدير و اساتيد مدرسه الحجة(عج): همه بايد در رفتار و گفتار ثابت كنند كه منتظر امام زمان عليه‌السلام هستند.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فتنه‌ها و مطالب انحرافي كه در جامعه مطرح مي‌شود، فرمودند: ما خط انحراف را از اول گوشزد كرديم و گفتيم كه لازم نيست صبر كنيم تا آن‌ها خودشان را بيشتر نشان دهند؛ همان روز‌هاي سخت كه به احكام و دستورات مقدس شرع و به قرآن توهين نمودند بايد جلوي آن‌ها گرفته مي‌شد بايد در حوزه‌ي امام‌شناسي، همه وارد شوند و مقالات و سخنراني‌ها بسيار باشد. كتاب‌هاي مستند تأليف گردد كه ديگر مثل اين صحنه‌ي اخير تجديد نشود و اسم ظهور و قرب ظهور، وسيله‌ي نيل به مقاصد شخصي و رياست‌طلبي نگردد.
------------------------------------------------------------------------------
آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: درباره جریان مهدویّت اصلِ قاطع ما این است که هر وقت فریب و دغل و این گونه از مسائل پیدا شد یقین داریم که ظهور نزدیک نیست چرا؟ برای اینکه حضرت وقتی ظهور می‌کند که عقلِ مردم بیاید بالا، مگر مردم را با کُشتن اصلاح می‌کند.
بنابراین این را از اذهان شریف آقایان باشد که با فریب و امثال ذلک هرگز نمی‌شود جریان ظهور را مشخص کرد.وی ادامه داد: ما نمی‌دانیم ظهور الآن است یا یک لحظه بعد است، یک سال بعد است. این را هیچ‌گا نمی‌دانیم. ما همیشه باید آماده باشیم اما با این علامت تعیین کردن آدم می‌فهمد درست نیست
-----------------------------------------------------------------------------

آيت الله مصباح يزدي تأکيد کرد: برگشت به دوراني که «آگوست کنت» دين و سحر و جادو را خويشاوند مي‌خواند، ارتجاع و عقب‌گرد است نه تکامل و پيشرفت!

عضو خبرگان رهبري خاطر نشان کرد: جريان بهائيت با همين ادعاي دروغين ارتباط با امام زمان(عج) شروع شد، و ما بايد اين انحراف را جدي بگيريم، بايد عميق‌تر برخورد کنيم، چشم بسته حرف کسي را قبول نکنيم، هرچند او کمک‌هاي مالي و خدماتي انجام داده و جوايزي هم بدهد.
نقل قول کردن
-11 #240 خادم الرضا 1390-05-02 19:47
به نقل از قاسم نصراله:


مرگ بر منافق
تنها منافقين و فتنه گرها :-& از اين نظرات و خواسته ها ترس و واهمه دارند و براي خاموش كردن صدا وارد ميدان مي شوند ، انشاءالله ديگه نفس هاي آخره ، قصد دارند با ناامني مدل سوريه رو پياده كنند ( زهي خيال باطل )

lمن فکر می کنم شما زیاد فیلمهای اکشن میبنی !!!
حرف ما چی بود تو چی گفتی و چی شد.... @-)
نقل قول کردن
+18 #239 مصطفی 1390-05-02 19:29
به نقل از مقصرخون علی ما هستیم:
.
امر به معروف واجب قطعی است . اگر ما این واجب الهی را ترک نکرده بودیم ، امروز هزینه امربه معروف تا این حد بالا نمیرفت .
ما هم در گناه ضارب این طلبه شریک هستیم


به گفته خانواده اين طلبه، علي، روز گذشته توانسته بود دو انگشت از دست راست خود را حركت دهد اما حال امروزش دوباره به روزهاي قبل بازگشته است.

پزشكان سعي كرده بودند از طريق بيني، مواد غذايي را به بدن علي برسانند كه موفق نشدند و قرار است فردا صبح در كميسيون پزشكي پيشنهاد تغذيه از راه سوراخي كه در ناحيه مري ايجاد مي‌شود، مورد بررسي قرار گيرد.

www.bibaknews.com/fa/pages/?cid=23602


جالب است بدانید امروز رادیو گوش میدادم و خبرنگار از مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر!!!!!!!!!!! سوال کرد چرا شما مدعی دفاع از این اشخاصی که به خاطر واجب دینی امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض قرار گرفتند نشدید؟
گفت:!!!!!!
اینها اشتباه کردند برخورد کردند کار آنها نبود نباید دخالت میکردند!!!!!!!!!!!!!
خدا می داند همین جملات را گفت
یکی از مسئولین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وقتی این را بگوید !!!!
جالب است استدلالش هم این بود که وقتی میبیند زورش به ارازل نمی رسد چرا نهی از منکر کرد(می گذاشت به سر آن دختر هر چه می خواهند بیاورند به شما چه ربطی دارد-این کلام بنده است-)زنگ میزد به نیروی انتظامی !!!!!! می آمد رسیدگی میکرد!!!!!!!!!!
شما خود حدیث مفصل زِ ایم مجمل بخوانید.
حال به نظر شما اصلا نهی از منکر در جامعه ما قابلیت احیاء دارد؟
نقل قول کردن
+13 #238 مصطفی 1390-05-02 19:23
با سلام خدمت دوستان
بند مطلبی رو نوشتم که برخی از دوستان تذکر به جایی دادند که برخورد با جریان انحرافی به عهده سپاه گذاشته شد
بنده که به لینک این اخبار مراجعه نمودم دیدم که این خبر با آن جلسه ای که بنده با آن پاسدار داشتم حدود یک ماهی فاصله بوده یعنی آن حرفی که بنده نقل نمودم ماه حدود دو ماه پیش است و برخورد با این جریان حدود یک ماهی است که به عهده سپاه گذاشته شده پس منافاتی با هم ندارد موضع جدید و حکم جدید است.
در ثانی همانطور که سردار در آن صحبت های خود ذکر نموده گفت مشکل امنیتی ندارند و بحث انحراف اقتصادی است که البته دکتر هم گفته بود هر فعالیت اقتصادی لاجرم فساد اقتصادی نیست.
به هر حال حرفی که نقل شد با مواضع جدید سپاه خیلی منافاتی ندارد جدای اختلاف زمانی دو موضع متفاوت.
نکته دیگر که بسیار حائز اهمین است این است که :
روزنامه جوان ظاهرا وابسطه به سپاه پاسداران است و مخصوصا تا قبل از سخنان حکیمانه رهبر فرزانه مبنی بر رعایت مصالح و بزرگ نکردن برخی مسائل؛ دائم داشت به بزرگ نمایی جریان به اصطلاح انحرافی دولت از سخنان امثال ذوالنور و طائب و ... می پرداخت که واقعا جای تعجب داشت که چرا یک روزنامه که هر روز به پاسداران تحویل می شود باید خلاف منویات رهبر موضع بگیرد؟!
به هر حال قبلا هم گفتم موضع اشخاص با موضع یک ارگان فرق دارد و تفکیک این دو مسائل سخت است.
نقل قول کردن
+14 #237 مقصرخون علی ما هستیم 1390-05-02 19:09
.
امر به معروف واجب قطعی است . اگر ما این واجب الهی را ترک نکرده بودیم ، امروز هزینه امربه معروف تا این حد بالا نمیرفت .
ما هم در گناه ضارب این طلبه شریک هستیم


به گفته خانواده اين طلبه، علي، روز گذشته توانسته بود دو انگشت از دست راست خود را حركت دهد اما حال امروزش دوباره به روزهاي قبل بازگشته است.

پزشكان سعي كرده بودند از طريق بيني، مواد غذايي را به بدن علي برسانند كه موفق نشدند و قرار است فردا صبح در كميسيون پزشكي پيشنهاد تغذيه از راه سوراخي كه در ناحيه مري ايجاد مي‌شود، مورد بررسي قرار گيرد.

www.bibaknews.com/fa/pages/?cid=23602

نقل قول کردن
0 #236 بچه هیاتی 1390-05-02 18:58
ظهور نزدیک بود ولی بدا شد؟؟!!!!
برخی از سایت‌ها نقل قول‌هایی از علمای به نام

دارند «مبنی بر این که ظهور نزدیک بود اما بداء ‌حاصل شد و به تعویق

افتاد!» آیا این اقوال صحت دارد؟ مگر نه این است که حتی حضرت امام زمان

(عج) نیز از زمان ظهور خبر ندارد؟
u313.vcp.ir/forum/showthread.php?fid=mc540e&id=9i343e
نقل قول کردن
+7 #235 حیدری زنگنه 1390-05-02 18:23
به نقل از عاشق امام:

با سلام
برادر عزیز
اتفاقا خیلی خوبه که سپاه این قضیه رو در دست گرفته مطمئن باشید واقع قضایا هرچی باشه به زودی مشخص و اعلام خواهد شد
تا حالا همه میگفتن مشکل این افراد ارتباط با دشمنان و صهیونیسم هست و ...حالا می بینید که فرمانده محترم سپاه اعلام کردن اینهامشکل امنیتی ندارن پس قضیه ارتباطات انچنانی نقض شد.
درمورد مسائل مالی و اخلاقی هم ان شاءالله به زودی حقایق روشن خواهد شد
فاصبر صبرا جمیلا

اما اگه تمام و فکر و ذکر و انرژی خود را صرف مسائل حاشیه ای کنه و از امور اصلی غافل بشه چی؟
امنیت مرزها گروهک های تروریستی بمب گذاری ها عوامل فتنه 88 محافظت از تاسیسات هسته ای محافظت از نخبگان و دانشمندان و شخصیت ها صیانت از منابع طبیعی و اثار باستانی جلوگیری از ترور ها جلوگیری از اختلال در تجمعات رسیدگی به مناطق محرو م و سازندگی و...
نقل قول کردن
+11 #234 شیعه / منتظر 1390-05-02 17:42
@};-
رودها از خود نه طغیان می کنند
آنچه می گوییم ما ، آن می کنند

ما به دریا حـکم طوفان می دهیم
ما به سیل و موج فرمان می دهیم

@};-

قطره ای که از جویباری می رود
از پـی انجــام کـاری می رود


@};- @};- @};-
نقل قول کردن
+10 #233 عاشق ظهور 1390-05-02 17:40
آه اگر مهر رخ حضرت جانان نرسد
بر شب شبزدگان صبح درخشان نرسد
آه اگر دم نزند صبح و فروغ رخ دوست
به جهان تابش آن طلعت تابان نرسد
عاشق لحظه دیدارم و یارب مپسند
که به چشمان من آن پرتو رخشان نرسد
آه اگر او نرسد تا که نجاتم بدهد
و به این دور زمان منجی انسان نرسد
آه اگر از دم او آب حیاتم ندهند
تکیه گاه دل این بی سر و سامان نرسد
آه اگر بر دل زارم نرسد گاه وصال
لحظه دیدن آن یوسف کنعان نرسد
چه کنم گر نرسم من به مراد دل خویش
آه اگر آخر این دوره هجران نرسد
نقل قول کردن
+8 #232 بچه هیاتی 1390-05-02 15:35
روایات "طهران "در آخر الزمان
درباره تهران و ری و زورا که برخی از محدثین آنرا تهران نامیده اند روایاتی زیادی آمده است که بخشی از آنها را محمودی گلپایگانی در کتاب پیرامون ایران و طهران جمع آوری کرده اند.
در همین رابطه در منتخب التواریخ ص 875 آمده است
u313.vcp.ir/forum/showthread.php?fid=c180a&id=lk991e
نقل قول کردن
+6 #231 . 1390-05-02 15:11
به نقل از habib:
آخرین اخبار و مسائل روز در
ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir

لطفا جهت رفاه حال مخاطبین , آدرس سایت را بصورت لینک مستقیم درج فرمایید .
مثال :
ashk4zohoor.ir
نقل قول کردن
+15 #230 یوسف - تاریخ و آینده 1390-05-02 14:55
به نقل از یوسف - تاریخ و آینده:
به نام خدا .

سلام .

پایگاه اصلی دفتر مقام معظم رهبری نموداری جالب از تعدد استفاده ی کلید واژه ی - اقتدار نظامی - در بیانات معظم له منتشر کرده است .



اونچه که نظرم رو جلب کرد نمودار سال 84 بود و یک سال ماقبل فتنه ی 88 و خود سال 88 ! ( هیچ توضیحی ندارم که بدم فقط گفتم نظرم رو جلب کرده ، اصرار نکنید ;) )

امسال هم با توجه به اینکه چندین ماه تا پایان سال مانده رشد زیادی داشته .



آها یادم اومد چی میخواستم بگم !

کاش یه نموداری برای نشان دادن تعداد کلید واژه ی - وعده ی الهی - در بیانات معظم له میساختند .

احساس میکنم نمودارش به شدت سیر سعودی داشته باشه !
نقل قول کردن
+11 #229 یوسف - تاریخ و آینده 1390-05-02 14:51
به نام خدا .

سلام .

پایگاه اصلی دفتر مقام معظم رهبری نموداری جالب از تعدد استفاده ی کلید واژه ی - اقتدار نظامی - در بیانات معظم له منتشر کرده است .



اونچه که نظرم رو جلب کرد نمودار سال 84 بود و یک سال ماقبل فتنه ی 88 و خود سال 88 ! ( هیچ توضیحی ندارم که بدم فقط گفتم نظرم رو جلب کرده ، اصرار نکنید ;) )

امسال هم با توجه به اینکه چندین ماه تا پایان سال مانده رشد زیادی داشته .
نقل قول کردن
-12 #228 ahmadian 1390-05-02 14:38
به نقل از بشیر:

با سلام
دوست عزیز اولا که اصل این مصاحبه در سایت وعده صادق هست و اینجا فقط لینکش گذاشته شده!
در ثانی بهتره اول اون مصاحبه رو گوش کنید بعد اظهار نظر بفرمایید
سوما حضرت اقا فرمودند :
كارِ عالمانه، قوى، متكى به مدرك و سند، كه البته كار اهل فنِ اين كار است، اين هم كار هر كسى نيست، بايد اهل فن باشد، اهل حديث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفكر فلسفى باشد؛ بداند، حقايقى را بشناسد، آن وقت ميتواند در اين زمينه وارد ميدان شود و كار تحقيقاتى انجام دهد. اين بخش از كار را هرچه ممكن است، بيشتر بايد جدى گرفت تا راه ان‌شاءاللَّه براى مردم باز شود

علامه کورانی هم اهل فن هستند هم اهل حدیث و رجال اهل و...
که در این زمینه وارد شدند
پس می بینید اتهام عدم ولایتمداری که شما می زنید و کسانی هم در اینجا مترصد فرصتند تا بین دوستان اینجا اختلاف افکنی کنند
به نظر شما این کار شما عین ولایتمداریست؟؟!!! :-/

اخوی آقا فصل الخطابه وقتی گفت تطبیق نکنید یعنی تطبیق نکنید چرا عذر بدتر از گناه میاری صبح صادق برای خودش گذاشته شما چرا میذاری
نقل قول کردن
+9 #227 habib 1390-05-02 14:24
آخرین اخبار و مسائل روز در
ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir

ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir
ashk4zohoor.ir
نقل قول کردن
+9 #226 عاشق امام 1390-05-02 14:21
به نقل از منتظر ظهور:




به نظر من منظور از شروسي همان روسها هستند اگر حرف ""ش"

از كلمه شروسي جدا كني تبديل به روسي مي شود .

و البته ارمنستان و آذربايجان اينقدر قدرت ندارند كه بخواهد به ايران

حمله كند

شروسی فردی است که از شهری به نام «اشروسه» از آذربایجان شوروی بین سیحون و سمرقند خروج می کند.[1] علی بن مهزیار که سعادت تشرف به پیشگاه حضرت مهدی (ع) را پیدا کرده، در ضمن گفت و گوهایش با آن حضرت نقل می کند که فرمود: شروسی از ارمنستان و آذربایجان حرکت کرده، به سوی ری و کوه های سیاه و سرخ چسبیده به سلسله کوه های طالقان حرکت می کند. در میان او و مروزی (مردی از مرو) جنگ مسلحانه سختی در می گیرد که کودکان را پیر می سازد و بزرگسالان را از پای در می آورد ... در آن هنگام منتظر خروج سفیانی از بغداد باشید. [2]

[1] روزگار رهایی، ج 2، ص 1061
[2] بحارالانوار، ج 52، ص 45؛ کمال الدین، ص 469؛ الزام الناصب، ص 22
www.montazar.net/montazar-far/selecttextbook.php?ic=11148
نقل قول کردن
+7 #225 منتظر ظهور 1390-05-02 13:37
به نقل از يك سوال:



توي اين احاديث كه گذاشتين ،شروسي به قصد جنگ از ارمنستان به سوي تبريز(آذربايجان) حركت خواهد كرد. حالا اين دو لينكي كه گذاشتين
چه ربطي به احاديث مورد اشاره داشت.

اگه اعلان جنگي بخواد صورت بگيره ارمنستان اعلان جنگ ميكنه نه آذربايجان




به نظر من منظور از شروسي همان روسها هستند اگر حرف ""ش"

از كلمه شروسي جدا كني تبديل به روسي مي شود .

و البته ارمنستان و آذربايجان اينقدر قدرت ندارند كه بخواهد به ايران

حمله كند
نقل قول کردن
+4 #224 آرماگدون 1390-05-02 12:43
ترور دانشجوي خواجه نصير+(عكس خانوادگي)
irinn.ir/.../...
نقل قول کردن
+14 #223 قاسم نصراله 1390-05-02 12:19
به نقل از علائم ظهور:
چهارمین دانشمند هسته ای مقابل چشمان دختر خردسالش ترور شد/آقای مصلحی پاسخگو باشید!!

حال وقت آن رسیده که آقای مصلحی وزیر اطلاعات لااقل به خاطر حمایت بی سابقه رهبری از او، به میدان بیاید و به خاطر این ترورها عذرخواهی کند؟
ان شاء الله با حمایتهای امام زمان و هوشیاری مردم این توطئه نیز خنثی شده و عناصر ضعیف نیز حذف شوند!
به نقل از خادم الرضا:

بیخود هیاهو نکنید ، چون رهبری حکم ایشان را تنفیذ کرده دارید سرو صدا می کنید!!
ببینم چرا در دوره های قبل که کشتند صداتون در نمیامد؟؟
بیمارارو جلوی چشم مردم کنار خیابونها رها کردند و رفتند کسی چپ به این خانم وزیرتون گفت ،ماشا الله ایشان هم سرش شلوغ
مگر خبر ندارید داره با مشایی جونو و بقایی و ... دانشگاه بین اللملی میزنه ;;)


مرگ بر منافق
تنها منافقين و فتنه گرها :-& از اين نظرات و خواسته ها ترس و واهمه دارند و براي خاموش كردن صدا وارد ميدان مي شوند ، انشاءالله ديگه نفس هاي آخره ، قصد دارند با ناامني مدل سوريه رو پياده كنند ( زهي خيال باطل )
نقل قول کردن
+7 #222 عاشق امام 1390-05-02 12:16
به نقل از علائم ظهور:

حنی اگر فرض بگیریم همه حرفهای شما درست باشه
چرا سپاه باید در موضوعی وارد بشه که هیچ اهمیتی نداره؟
اگر قرار بود کسی در دولت ضد نظام و رهبری فعالیت کنه بهترین زمان سال 88 بود و همه چیز محیا بود
اون زمان بهترین وضعیت برای خرابکاری و بر اندازی بود.قبول ندارید؟
حالا جالبه که خود فرمانده سپاه اتهامات دستگیرشدگان رو اقتصادی و اخلاقی میدونه و میگه امنیتی نیست.خوب پس چرا اینهمه وقت و هزینه برای این مسائل کم اهمیت گذاشتن؟
اینجاست که باید به حرف احمدی نژاد در مورد نوع بازداشتها توجه کرد!!!

با سلام
برادر عزیز
اتفاقا خیلی خوبه که سپاه این قضیه رو در دست گرفته مطمئن باشید واقع قضایا هرچی باشه به زودی مشخص و اعلام خواهد شد
تا حالا همه میگفتن مشکل این افراد ارتباط با دشمنان و صهیونیسم هست و ...حالا می بینید که فرمانده محترم سپاه اعلام کردن اینهامشکل امنیتی ندارن پس قضیه ارتباطات انچنانی نقض شد.
درمورد مسائل مالی و اخلاقی هم ان شاءالله به زودی حقایق روشن خواهد شد
فاصبر صبرا جمیلا
نقل قول کردن
+11 #221 علائم ظهور 1390-05-02 09:20
به نقل از حیدری زنگنه:

مصطفی عزیز اولا همان طور که خادم الرضا گفت فرمانده ی کل سپاه گفته که جریان انحرافی از قوه قضاییه به سپاه واگذار شده.
ضمن اینکه به جز فرمانده ی کل سپاه بسیاری از فرماندهان ارشد سپاه در این باره بارها بر ضد مشایی موضع گرفته اند .و جالب این جاست که ظاهرا امام خامنه ای از این وضع ناراضی هستند:
من با حركت روشنگرانه از سوى هر كسى، از سوى هر نهادى، هيچ مخالفتى ندارم، بلكه علاقه‌مندم ...مراقب باشيد. اين را همه بايد مراقب باشند؛ بخصوص سپاه. سپاه مراقب باشد. در جريانهاى سياسى، در جريانهاى گوناگون فكرى و سليقه‌اى مطلقاً مشتعل كردن فضا مناسب نيست. ...
به خاطر حساسیت های بسیار شدیدی که عده ای مغرض یا ساده لوح یا هر کس دیگری ایجاد کردند احتمالا فکر وذکر و توانایی اطلاعاتی سپاه و وزارت اطلاعات به مسائل حاشیه ای متمرکز شده و از برخی مسائل امنیتی غافل شده که به نظرم به این اصطلاحا حفره ی اطلاعاتی میگویند..من در تلویزیون شنیدم که یکی از فرماندهان سپاه از اشغال قسمت هایی از مرز توسط گروهک ها ی تروریستی خبر می دهد .فرمانده ی اطلاعات سپاه قم به شهادت رسیده .یکی از نخبگان علمی کشور به شهادت رسید.ناامنی های اخیر موجب انتقاد علما و مردم شده و...
البته این یک تحلیل شخصی از ذهن عقب مانده ی من است
و انشاالله صحت ندارد ولی بسیار قابل تامل است.

حنی اگر فرض بگیریم همه حرفهای شما درست باشه
چرا سپاه باید در موضوعی وارد بشه که هیچ اهمیتی نداره؟
اگر قرار بود کسی در دولت ضد نظام و رهبری فعالیت کنه بهترین زمان سال 88 بود و همه چیز محیا بود
اون زمان بهترین وضعیت برای خرابکاری و بر اندازی بود.قبول ندارید؟


حالا جالبه که خود فرمانده سپاه اتهامات دستگیرشدگان رو اقتصادی و اخلاقی میدونه و میگه امنیتی نیست.خوب پس چرا اینهمه وقت و هزینه برای این مسائل کم اهمیت گذاشتن؟
اینجاست که باید به حرف احمدی نژاد در مورد نوع بازداشتها توجه کرد!!!
نقل قول کردن
+12 #220 حیدری زنگنه 1390-05-02 08:43
به نقل از مصطفی:

با سلام خدمت دوستان
در مورد سپاه قبلا هم گفته بودم دوباره تکرار می کنم:
یه بنده خدایی از پاسداران که از دوره دافوس در تهران برگشته بود و از نظرات بنده راجع به دولت آگاه بود به بنده گفت:
در آن دوره که سردار مردارای سپاهی برای ما جلسه و درس داشتند گفتند که سپاه در قبال جریان مثلا انحرافی هیچ موضعی ندارد حتی شخص مشائی!...

مصطفی عزیز اولا همان طور که خادم الرضا گفت فرمانده ی کل سپاه گفته که جریان انحرافی از قوه قضاییه به سپاه واگذار شده.
ضمن اینکه به جز فرمانده ی کل سپاه بسیاری از فرماندهان ارشد سپاه در این باره بارها بر ضد مشایی موضع گرفته اند .و جالب این جاست که ظاهرا امام خامنه ای از این وضع ناراضی هستند:
من با حركت روشنگرانه از سوى هر كسى، از سوى هر نهادى، هيچ مخالفتى ندارم، بلكه علاقه‌مندم ...مراقب باشيد. اين را همه بايد مراقب باشند؛ بخصوص سپاه. سپاه مراقب باشد. در جريانهاى سياسى، در جريانهاى گوناگون فكرى و سليقه‌اى مطلقاً مشتعل كردن فضا مناسب نيست. ...
به خاطر حساسیت های بسیار شدیدی که عده ای مغرض یا ساده لوح یا هر کس دیگری ایجاد کردند احتمالا فکر وذکر و توانایی اطلاعاتی سپاه و وزارت اطلاعات به مسائل حاشیه ای متمرکز شده و از برخی مسائل امنیتی غافل شده که به نظرم به این اصطلاحا حفره ی اطلاعاتی میگویند..من در تلویزیون شنیدم که یکی از فرماندهان سپاه از اشغال قسمت هایی از مرز توسط گروهک ها ی تروریستی خبر می دهد .فرمانده ی اطلاعات سپاه قم به شهادت رسیده .یکی از نخبگان علمی کشور به شهادت رسید.ناامنی های اخیر موجب انتقاد علما و مردم شده و...
البته این یک تحلیل شخصی از ذهن عقب مانده ی من است
و انشاالله صحت ندارد ولی بسیار قابل تامل است.
نقل قول کردن
+14 #219 سيد ايمان 1390-05-02 08:32
به نقل از mohamad:
از اتفاق روز 5 شهریور مطلع باشید و به دیگران هم خبر دهید. امسال را به خاطربسپارید. روز 5 شهریور تمام دنیا در انتظار کره مریخ به بالاترین درجه درخشش دراسمان شب در 5 شهریور خواهد رسید و به اندازه کره ماه تمام بزرگ با چشم غیر مسلح به نظر خواهد رسید.
این وقتی است که در روز 5 شهریور کره مریخ به فاصله 634 مایلی خود به زمین میرسد.
حتما در راس ساعت 12:30 بعد از ظهر ( نیمه شب) آسمان را تماشا کنید .
به نظر خواهد رسید که آسمان دو ماه دارد!!!
این امر 1200 سال دیگر دوباره اتفاق خواهد افتاد

آقا به پير به پيغمبر دروغه اين دروغ چندين ساله كه تو اينترنت ميچرخه
اصلا دروغ نه شما قبل از گذاشتن خبر صحتش رو يه بررسي بكن مريخ در نزديك ترين حالت به زمين مثل يه ستاره پرنور تو اسمون ميشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد