رایحه ظهور

نگاهي به بيانات ولي امر مسلمين و نظرات مخالفان دولت پيرامون اهم اتهامات وارد بر دولت

در میان اصطلاحات و قواعد فقهی، موضوعی بنام( ممنوعیت اجتهاد در مقابل نص) وجود دارد که از اصلی ترین قوانین و اصول حاکم بر فقه شیعی است.

معنای این اصطلاح آن است که : اگر در موضوعی آیه ای از قرآن کریم یا روایتی معتبر از کلام یا سیره معصومین (ع) ، به طور صریح و روشن وجود داشته باشد، برای فقها و کارشناسان دینی ، هر چند بزرگ و صاحب نام و سواد، هر گونه اجتهاد و اظهارنظر شخصی و متفاوت در مقابل آن، نص و کلام صریح قرآنی یا روایی جایز نیست. بطور قطعی آن آیه و روایت باید مبنای عمل و نظر آنان قرار گیرد.

 

 

» ابتدای نظرات (125)

 

آقايان :  " اجتهاد" در مقابل " نص" جايز نيست!

اکنون به نظر میرسد در عرصه سیاسی و مخصوصا در زمینه تبعیت از ولی فقیه و نائب امام زمان عج این اصل مهم بعضا به فراموشی سپرده شده و در مواردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ، نص و بیان صریحی از موضوعات را اعلام میکنند ، باز هم بعضی از اشخاص و جریانها و خواص ، اقدام به اجتهاد و اظهار نظر شخصی در آن موضوع کرده، و همین امر باعث افزایش اختلاف در جامعه و بالا رفتن غبار شبهات میگردد.

متاسفانه طی دو ماه اخیر که فضای جدیدی از حمله به دولت و رئیس جمهور که توسط برخی از افراد و رسانه ها و جریانها شکل گرفته است، رهنمود ها و سخنان رهبر معظم انقلاب، نه تنها فصل الخطاب این جماعت نبوده است ، بلکه بعضا به عنوان سخنن حاشیه ای عمداً یا سهواً مورد غفلت قرار گرفته است.

 

قبل از اشاره به برخی از این موارد ذکر دو نکته ضروری ست :

الف : اخیرا عده ای ادعا میکنند که در ملاقاتهای خصوصی خود با رهبر انقلاب ، ایشان ، آنان را مأمور به افشاگری بر علیه مجموعه دولت نموده، و یا از شخص رئیس جمهور اظهار ناراحتی و نگرانی فرموده اند!

برای پاسخ به این دسته از افراد ، توجه همگان را به این فرمایش صریح رهبر معظم انقلاب جلب میکنیم :

...نبادا كسى تصور كند كه رهبرى يك نظرى دارد كه برخلاف آنچه كه به عنوان نظر رسمى مطرح ميشود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصين، آن نظر را منتقل ميكند كه اجراء كنند؛ مطلقاً چنين چيزى نيست. اگر كسى چنين تصور كند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه كبيره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همينى است كه صريحاً اعلام ميشود؛ همينى است كه من صريحاً اعلام ميكنم...

...نه جايز است، نه شايسته است كه مواضع ديگرى غير از آنچه كه رهبرى به صورت علنى و صريح به عنوان مواضع خودش اعلام ميكند، وجود داشته باشد؛ نه، همينى است كه دارم ميگويم...

بيانات در ديدار دانشجويان در یازدهمین روزماه رمضان 1431 - 31/5/1389  

 

 

ب : موضوع این مقال ، صرفا شخص رئیس جمهور و آندسته از عناصر متدین و انقلابی در مجموعه دولت است که ولایت، آرمانها و ارزشهای انقلابی ، سرلوحه کار و عمل آنهاست و البته برخی اشکالات و خطاهای موجود در دولت به رئیس جمهور نیز به جای خود قابل نقد و تحلیل است.

به عبارت بهتر هدف از این مقال، بررسی و تطبیق محورهای اصلی انتقاد به رئیس جمهور با نص صریح مقام معظم رهبری و واقعیات موجود است.

 

با این مقدمه اهم موضوعات مورد انتقاد علیه دولت را با نظر صریح رهبر معظم انقلاب خواهیم سنجید:

 

1- تضاد و اختلاف رئیس جمهور با رهبری :

القای اختلاف رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب از مهمترین مسائلی است که سیل حملات و محور انتقادات عده ای را به خود اختصاص داده است.

باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب در آخرین اظهار نظر صریح خود در خصوص عملکرد رئیس جمهور که در تاریخ 3 اردیبهشت امسال و در روزهای خانه نشینی دکتر احمدی نژاد بیان شد فرمودند :

شما ببينيد در همين پنج شش روز گذشته سر يك قضيه‌اى كه آنچنان هم از اهميت بالائى برخوردار نبود - سر مسئله‌ى اطلاعات و امثال اينها - چه جنجالى در دنيا راه انداختند. تحليلها را بردند به اين سمت كه بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شكاف ايجاد شده است، حاكميت دوگانه شده است، رئيس جمهور حرف رهبرى را گوش نكرده است! دستگاه‌هاى تبليغاتىِ خودشان را از اين حرفهاى سست و بى‌پايه پر كردند. ببينيد چطور منتظر بهانه‌اند. ببينيد چطور مثل گرگ در كمين نشسته‌اند كه يك بهانه‌اى پيدا كنند، هر جور ميتوانند، حمله كنند. ميدانند كه دولت مشغول تلاش و فعاليت و خدمت است. خب، واقعاً در كشور دارد خدمت انجام ميگيرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما كه راجع به شخص قضاوت نميكنيم؛ ما كار را، خط را، جهتگيرى را ملاك و معيار قرار ميدهيم. آنجائى كه كار و خدمت و تلاش هست، حمايت ما هست، حمايت مردم هست. و بحمداللَّه امروز كار دارد انجام ميگيرد. مسئولين دولتى هم حقاً و انصافاً دارند تلاش ميكنند؛ هم اعضاى دولت، هم بخصوص خود رئيس جمهور. اينها شب و روز ندارند؛ من مى‌بينم، من از نزديك شاهدم. اينها دائم مشغول كارند، مشغول خدمت و تلاشند.

بيانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس - 3/2/1390

ایشان چندی قبل از این سخنرانی نیز در جمع جامعه مدرسین فرمودند:

بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی کنند حاکمیت دوگانه درست کند “. در گذشته حرف دشمن القای حاکمیت دوگانه بود و در برخی ادوار هم برخی افراد دنبال القای این وضعیت در کشور بودند که دولت و مجلس در مقابل ولایت فقیه که محور نظام است، قرار دارد ولی الان اینگونه نیست “. “در شرایط کنونی اختلاف نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند ”. "دولتمردان فعلی حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را می‌زنند و جای نگرانی نیست ". در دولت نهم و دهم -از وقتي که آقاي احمدي نژاد آمده- بحث حاکميت دوگانه نيست؛ حاکميت يگانه است؛ يعني دولت و رهبري و تشکيلات درامتداد یک خط قرار دارند». این را من جازما و قطعا به شما عرض می کنم».

ديدار معظم له با اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم ۶ آبان ۱۳۸۹

در این زمینه علاوه بر صراحت مقام معظم رهبری (که به هیچ وجه در سخنان بعدی ایشان نقض نشده است)، شخص رئیس جمهور نیز اخیرا طی چهار سخنرانی و مصاحبه مختلف در تبعیت خود از ولایت و ارتباط معنوی و قلبی خود با شخص امام خامنه ای تاکید نموده و در عمل نیز با اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و همچنین با دامن نزدن به اختلافات و سکوت در مقابل فضای سنگین علیه خود ، تبعیت محض خویش از ولایت را به اثبات رسانده است.

 

 

 

2- مکتب ایرانی :

از جمله مهمترین حملاتی که طی چند ماه اخیر به دولت شده است ، ادعای تلاش دولت برای تقابل ایران گرایی با اسلام است.

در این زمینه نیز ، رهبر معظم انقلاب با بیان صریح خود اینگونه فرمودند:

... اینکه اینها (دولت) میخواهند یک مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلام علم کنند ، من واقعا این را نمیفهم، با ملاحظه قرائن گوناگون در کارهای اینها ، این بدست نمی آید... آقای احمدی نژاد واقعا نمی خواهند ایران را در مقابل اسلام و برتر از آن قرار دهد، چرا که هیچ رئیس جمهوری به اندازه او از اسلام و آرمانها و ارزشهای اسلامی در سازمان ملل سخن نگفته و بنده با آنکه همواره به مسئولان انتقاد کرده ام ، اما انصافاً او بوده که نام امام زمان و حضرت زهرا را در محافل بین الملل احیا کرده است ...

ديدار معظم له با اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در تاريخ ۶آبان ۱۳۸۹

جالب است که پس از بیان صریح ولی امر مسلمین در قم ، هیچ سخن دیگری از معظم له مبنی بر نقض این سخن ، بیان نشده و هیچ کدام از اعضای دولت نیز موضوع مکتب ایرانی را مطرح نکرده و در هیچ یک از عملکردهای اخیر آنان هم نشانه ای بر ترویج ایران گرایی دیده نمیشود.

در همین راستا رئیس جمهور اخیرا در قم، بر اصالت مکتب اسلام و لزوم ترویج آن در جهان به تفضیل سخن گفته است. با این وجود هنوز مسئله مکتب ایرانی و اتهام به دولت در این زمینه از سوی بسیاری از منتقدان ادامه دارد.

 

3- نوع برخورد دولت با حجاب :

روش مواجهه دولت با بدحجابی موجود در جامعه نیز از مهمترین انتقاداتی ست که به وسیله آن اخیرا دولت متهم به ترویج بی بندوباری نیز شده است! در همین راستا رهبر معظم انقلاب در آخرین اظهار نظر خود در این زمینه صریحاً فرموده اند:

... من این مطلب را -که دولت نسبت به حجاب فقهی بی توجهند- قبول ندارم. مسئولان امروز، همه حجاب فقهی را قبول دارند، ولی اختلاف سلیقه در تاکتیک هاست... فرضا دختری که حجاب کاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای کمیل شرکت و به درگاه خدا تضرع می کند و یا در راهپیمایی ٢٢ بهمن تصویر امام را می گیرد، نمی توان گفت که بی دین است، بلکه نمی داند حجاب اسلامی چیست که باید او را توجیه  کرد. باید در باب حجاب، کتاب نوشت و از طریق مختلف مانند فیلم های تلویزیونی، حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد کرد...

ديدار معظم له با اعضاي جامعه مدرسين ۶ آبان ۱۳۸۹

در این زمینه نیز موج حملات به دولت در حالی ادامه دارد که دستگاههای مورد اشاره رهبری در این سخن مورد بازخواست چندانی قرار نمیگرند و اساسا رئیس جمهور نیز ممانعتی از عملکرد نیروی انتظامی در این زمینه نداشته است .

هر چند که در این عرصه ، ان شاء الله با کار و جدیت بیشتری باید عمل کند ، اما این موضوع هرگز نباید به عنوان ابزاری برای اثبات موافقت دولت با بی بند و باری مورد استفاده قرار گیرد

 

 

4- عدم انتشار اختلافات مسئولان در میان مردم و لزوم همراهی مجلس و دولت :

رهبر عزیز انقلاب ، طی چند ماه اخیر بارها بر این نکته تاکید کرده اند که بیان اختلافات مسئولان کشور در میان مردم، غلط و مردود است، با این وجود بسیاری از کسانی که خود را به دلیل ولایتمداری خود را منتقد دولت میدانند، اختلافات مجموعه خود با دولت را بزرگنمایی میکنند ؛ به عنوان نمونه و براساس آمار، تنها پس از دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب، قریب 60 درصد از اخبار و مباحث مندرج در سایت خانه ملت (سایت رسمی مجلس) به مسائل اختلاف برانگیز با دولت اختصاص داشته است. در همین حال رئیس مجلس نیز اخیرا 26 نامه ی داخلی خود به رئیس جمهور را که بعضا دارای طبقه بندی (به کلی سری) بوده را به صورت علنی منتشر کرده و آنرا دست آویز رسانه های داخلی و خارجی قرار داده است. به دنبال همین مسئله ، برخی از صاحبان تریبون و مسئولان نهادها و قوای دیگر نیز، مرتباً با بیان سخنان اختلاف برانگیز، نص صریح بیانات رهبر معظم انقلاب را نقض میکنند.

این در حالی است که در طول ایام اخیر ، رئیس جمهور چه در مصاحبه و چه در سخنرانی ها، هرگز سخنان اختلافی را بر زبان نیاورد، و هر بار با حفظ احترام مجلس و دیگر مسئولان از کنار موضوع گذشته و بر لزوم وحدت و همدلی تاکید نموده است.

 

5- لزوم توجه به فتنه ی 88 و دشمنان خارجی ، بجای مسائل درجه چندم:

در یکسال گذشته در اکثر سخنرانی های رهبر معظم انقلاب و حتی در آخرین سخنرانی در مرقد مطهر حضرت امام ره بر لزوم توجه و تحلیل فتنه 88 به عنوان یک اصل تاکید و تصریح شده است.

ایشان در آخرین سخنان خود در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند:

متاسفانه بعضی از جناحهای ما این جوری اند، وقتی با طرف دیگر مخالف میشوند، دیگر آمریکا فراموش میشود، اسرائیل فراموش میشود، مخالفین انقلاب و دشمنان امام فراموش میشوند. تضاد اصلی میشود ، همینی که در مقابلش قرار دارد! خب ، این غلط است. پس جناح ها با همدیگر اینجور جنجال و دعوا نداشته باشند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی - 9/3/1390

 

اکنون عملکرد اخیر اشخاص، جریانها و رسانه ها در تقابل با دولت در معرض قضاوت همگان قرار دارد، که متاسفانه اکثر اخبار و محور سخنان آنان پیرامون حمله به دولت و فراموش کردن فتنه گران 88 و آمریکا و اسرائیل بود.

 

6- لزوم پرهیز از اخبار غیرموثق و غیر مستند:

اخیرا به دنبال سخنرانی یکی از ائمه جمعه که در سخنان خود با نقل سخنانی از مقام معظم رهبری در مورد جریان انحرافی و دولت و ... برخی نسبتها را در این زمینه بیان نموده بود، دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای رسمی صریحا بیان داشت که :

با توجه به برخی اظهارات در خصوص تدابیر و بیانات و مواضع مقام معظم رهبری مدظله العالی که حاوی مطالب خلاف واقع بوده و از راههای غیرموثق و غیرمستند در اختیار گویندگان آنها قرار گرفته ضمن تحذیر اقایان محترم ، از نقل این قبیل مطالب بی اساس ، موکداً یادآوری میشود که اخبار مربوط به معظم له صرفا از مجاری رسمی انتشار می یابد.

در همین راستا متاسفانه درج اخبار بی اساس توسط برخی رسانه های معتبر و بولتن ها و ... همچنان ادامه دارد و نتیجه آن نیز همان است که برخی از بزرگان که به محتوای این رسانه ها اعتماد داشته اند، به موضع گیری علیه دولت اقدام کرده اند. این در حالی است که بر اساس نص صریح دفتر مقام معظم رهبری این نوع رسانه ها نمی تواند ، منبع موثقی برای خواص باشند و باید به سخنان صریح رهبر معظم انقلاب رجوع شود.

 

 

7- حاشیه دانستن جریان انحرافی توسط رهبر معظم انقلاب :

در حالی که بسیاری از اشخاص و رسانه ها با اصلی کردن موضوع جریانی با عنوان انحرافی، خود را برای استفاده از سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه در سخنرانی مهم 14 خرداد آماده میکردند، معظم له به در پیش گرفتن سیاست اعلام شده ی خود مبنی بر فرعی دانستن این مسائل، نه تنها کوچکترین اشاره ای به این مباحث نفرمودند، بلکه با اشاره به مصادیق اصلی انحراف از خط امام ره در موضع نصیحت به همگان فرمودند:

اگر به نام عدالت خواهی و انقلابی گری به برادران خود ، مردم مومن و به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند ، اما میدانیم که به اصل نظام و اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم ، اخلاق را زیر پا گذاشتیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، امنیت را برخی از مردم جامعه و کشورمان سلب کردیم ، از خط امام منحرف شده ایم و ضرر کرده ایم، مبادا خیال کنیم تقوا این است که انسان مخالف خودش را زیر پا له کند؛ نه ، عدالت ورزیدن با تقوا موافق است؛ همه هوشیار و بیدار باشیم...

سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) - 14 خرداد 90

 

به هر حال تمامی شواهد فوق از بیان صریح رهبر معظم انقلاب در حالی بیان گردید که متاسفانه شخصیت ها و جریان های سیاسی بعضاً سعی میکنند تا در مقابل این تصریح و نص ولایت امر از خود اجتهاد کرده و موضع گیری کنند، که وضعیت امروز سیاسی کشور محصول همین تفکر است.

در همین زمینه نیز رهبر معظم انقلاب فرموده اند:

شاخص تشخیص حق ، چهره ها نیستند، برخی اوقات ، چهره های موجه نیز، مسیر را به اشتباه میروند، بنابراین باید با بصیرت حق و باطل را تشخیص داد، نه با چهره ها و اشخاص...

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور هزاران نفر از بسیجیان استان قم در شبستان امام خمینی (ره)


قطعا راه رهایی و بازگشت به نقطه اعتدال و آرامش در کشور، توجه به فرامین ولی امر مسلمین و اطاعت از سخنان و مواضع حکیمانه ایشان است، که امیدواریم همه مسئولان عزیز در این زمینه پیشتاز و پرچمدار باشند.

 

ان شاء الله

..........

نشريه عبرتهاي عاشورا- شماره 183

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

-4 #125 با انصاف 1390-05-24 12:48
سلام
شما فرض كنيد كه رهبري از دولت دفاع نكنه و حرف هاي بقيه را تاييد كنه ببينيد چي ميشه. راحت نظام از هم پاشيده مي شه. همين جوري رئيس جمهور ميگه اگر به كابينه دست درازي كنيد من يه چيزايي ميگم كه ... (يعني همه چي را به هم مي ريزم). خوب رهبري مجبوره و بايد از دولت حمايت كنه كه به سلامتي دوره ي اين دولت تموم بشه بدون مشكلي
نقل قول کردن
-1 #124 سامان الف 1390-05-18 19:47
چپ راست کارگزار علیه خدمتگزار
نقل قول کردن
-1 #123 حیدری زنگنه 1390-04-17 07:34
یک سوال از اقای کرمانی صاحب پست 113:
چه شده است که همان هایی که دیروز کاریکاتور اقای مصباح را می کشیدند امروز صحبت های ایشان را تیتر یک خود می کنند
نقل قول کردن
0 #122 محمدرضا 1390-04-06 16:27
با سلام و خسته نباشید خدمت علی اصغر عزیز
در این دنیای پر از دغدغه و ظلم و ستم که همه مسلمانان آزاده و مخلص امید فرج مولایمان را دارند بیاییم بعد از نمازهای واجب دست به دعا برداریم و فرج مولایمان را از درگاه احدیت بخواهیم و دست از این دنیای فانی برداشته و با صداقت و پاکی زندگی نماییم .باشد خداوند دعایمان را اجابت نماید.
از شما برادر عزیز و نیز کارکنان زحمتکش وزارت ارشاد که با تلاش خود مجددا" این سایت که محل گفتگوی مهدویت شده است مجددا" راه اندازی کردید تشکر و قدردانی می کنم .انشاء ا... در پناه خداوند منان ماجور باشید.
نقل قول کردن
-1 #121 فدایی نایب مهدی 1390-04-05 09:16
به نقل از نراقی:
به بهانه کوبیدن مشایی در پازل هاشمی رفسنجانی بازی نکنیم قسمت سوم و پایانی


امام خامنه ای آبان 89 در دیدار با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
(( همین مساله ی ایرانی گری و اینها که اشاره شد، من واقعا نفهمیدم که اینها حقیقتا دنبال اینند که حالا یک چیزی را در مقابل اسلام علم کنند. البته بدم می آید از این کاری که می کنند... اما اینکه اینها واقعا می خواهند یک مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلام علم کنند، من واقعا این را نمی فهمم. با ملاحظه ی قرائن گوناگون در کارهای اینها ، این به دست نمی آید... آقای احمدی نژاد واقعا نمی خواهد ایران را مقابل اسلام و برتر از آن قرار دهد، چرا که هیچ رییس جمهوری به اندازه ی او از اسلام و آرمانها و ارزش های اسلامی در سازمان ملل سخن نگفته و بنده با آنکه همواره به مسئولان انتقاد کرده ام، اما انصافا او بوده است که نام امام زمان و حضرت زهرا را در محافل بین المللی احیا کرده است...))

این متن کامل جلسه مورد ادعای شماست که اتفاقا شما به صورت کاملا ناخوداگاه بخش بسیار مهمی از آن را برای اهداف خدا پسندانه حذف کرده اید !! @-) خدا قبول کند !!
امام خامنه ای آبان 89 در دیدار با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:"
حالا مثلا فرض كنيد همين مسئله ايراني‌گري و اينها كه آن روز اشاره فرموديد. من واقعا نفهميدم كه اينها حقيقتا دنبال اين‌اند كه حالا يك چيزي را در مقابل اسلام علم كنند. البته بدم مي‌آيد از اين كاري كه مي‌كنند. ديروز هم همين آقايي كه مسئول اين چيزهاست، سر ناهار پيش من آمده بود و يك چيزي مطرح مي‌كرد. گفتم آقا اين‌قدر ايراني‌گري، ايراني‌گري نكنيد. يك تشري هم آنجا به او زدم، از اين كار خوشم نمي‌آيد؛ اما اينكه اينها واقعا مي‌خواهند يك مكتب ايراني در مقابل مكتب اسلام علم كنند، من واقعا اين را نمي‌فهمم. با ملاحظه قرائن گوناگون در كارهاي اين‌ها، اين به‌دست نمي‌آيد. حالا يك جاهايي ممكن است اشتباه كنند، اشتباه هم مي‌كنند؛ اين جوري نيست.
..."
با بی شرمی خودتون میزنید به اون راه که اصلا انگار نه انگار ؟! بیا بگو به چه حقی تو و سایر دوستات همین مطلب رو تو وبلاگشون کار کردن و دقیقا همین بخش از صحبت های امام خامنه ایشون رو حذف کردن ؟!
نقل قول کردن
-7 #120 ali 1390-04-03 02:39
امام فرمود ملاک حال افراد است. آقای مصباح فرمودند: آخر مشائی احمدی نژاد به زمین خواهد زد. ضربه ای که امثال هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد به اسلام زدند آمریکا و اسرائیل نزدند. بصیرت خودتون بالا ببرید
نقل قول کردن
-1 #119 محمد اسماعیل 1390-04-02 02:26
هر کار می کنم نمیتونم نظر بذارم......
نقل قول کردن
+3 #118 علیرضا 1390-04-02 02:11
صحبت های آیت الله حائری در مورد احمدی نژاد و مشایی در حوادث اخیر

www.aparat.com/v/6338b003419816b5997ca4ee479935f811981
نقل قول کردن
+7 #117 نه گفتن به خواستگار! 1390-04-01 22:38
.
نه گفتن به خواستگار، به خاطر نهی از منکر!

برای برادرم رفته بودیم خواستگاری! هم خانواده را پسندیده بودیم هم دختر را. برادرم گفت: کمی با هم بحثمان شد در مورد نهی از منکر! ظاهراً دختر خانم گفته­بود: «به دیگران تذکری نمی­دهم چون دوست ندارم کسی از من دلگیر شود!» و برادرم گفته بود: «من تذکر می­دهم چون نمی­خواهم خدا دلگیر شود!».

سر همین جوابشان منفی بود! گفتند پسرتان تند روست! امر به معروف مراتب و شرایط دارد! اصلاً چرا یک مرد باید آمر به معروف حجاب، برای زن­ها باشد. حفظ چشم مهمتر است!

برادرم خندید و گفت: «چقدر ناخواسته چشمتان به بی حجابی زنان می افتد؟ همان یکبار برای اینکه بفهمید باید به او تذکر دهید، کافی است».

خوشحالم که برادرم رضایت خدا را به رضایت غیر، ترجیح داد.
نقل قول کردن
+12 #116 شیعه / منتظر 1390-04-01 20:38
بيانات رهبر معظم انقلاب آبان 1389/دیدار با اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

هیچ رییس جمهوری به اندازه ی او(آقای احمدی نژاد) از اسلام و آرمانها و ارزش های اسلامی در سازمان ملل سخن نگفته و بنده با آنکه همواره به مسئولان انتقاد کرده ام، اما انصافا او بوده است که نام امام زمان و حضرت زهرا را در محافل بین المللی احیا کرده است

@};- @};- @};-
نقل قول کردن
+8 #115 شیعه / منتظر 1390-04-01 20:25
نماينده كه جاي ديگران راي مي داد امروز راي پاره مي كرد

قاضی پور نماینده ارومیه که چندی پیش به جای نمایندگان در مجلس رای می داد امروز در هنگام رای اعتماد به سجادی برگه رای سفید که نشانه رای موافق به سجادی بود را از نمایندگان می گرفت و پاره و به آنها توصیه می کرد که رای کبود که به معنای مخالفت است به سجادی بدهند.
به گزارش خبرنگار جهان بررسی صلاحیت حمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در دستور کار امروز مجلس قرارداشت. پس از پایان صحبت های نمایندگان موافق و مخالف و توضیحات رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی برای رای گیری در خصوص سجادی سه ورقه کبود به معنای مخالفت، سفید به معنای موافقت و زرد به معنای ممتنع بین نمایندگان توزیع شد.

نمایندگان باید یکی از این ورقه ها را برای رای به سجادی به گلدان ها می انداختند. نادر قاضی پور نماینده ارومیه که در لحظه رای گیری در صحن مجلس فریاد دو-دو به معنای مخالفت سر می داد، از نمایندگان می خواست تا به سجادی رای مخالف بدهند.

وی حتی به تعدادی ار نمایندگان مراجعه می کرد و وورقه سفید انها را می گرفت و پاره می کرد تا آنها به سجادی رای موافق ندهند.
این نماینده در گذشته نیز در هنگام رای گیری در خصوص برخی لوایح و طرح ها به جای چند نماینده رای داد که تصویر در حین رای دادن به جای نمایندگان دیگر در۲۰:۳۰ پخش شد.
نقل قول کردن
+8 #114 علي اصغر 1390-04-01 20:12
با سلام و درود بر همه عزيزان ، مبشران و منتظران ظهور يوسف زهرا(عج)

تجمع بزرگ عدالتخواهان

در حرم شاه عبدالعظيم

mobarez.hamweblogi.com/files/2011/06/Jahan-shahi.gif

فردا ساعت 10 صبح


با حضور چهره هاي حوزوي و دانشگاهي از سراسر كشور

و با حضور بزرگاني چون آيت الله قائم مقامي ، جليلي ، سردار قاسمي و ...

عزيزاني كه مي توانند حتما در اين مراسم انقلابي حضور به هم رسانند.

jamnews.ir/Images/News/Larg_Pic/10-2-1390/IMAGE634398465717500000.jpg

به لطف خدا بنده نيز در اين تجمع حضور خواهم داشت.

در پناه حق - التماس دعا
نقل قول کردن
-7 #113 کرمانی 1390-04-01 19:41
ادامه
سلام مجدد به محمد اسماعیل عزیز
ششما مگر نشانه های جریان انحرافی در دولت را میشود انکار کرد؟ 11 روز غیبت . عزل زشت و بی منطق امثال اژه ای و صفار و اخیرا هم متکی را فراموش نمیکنیم. ارتباط گیری با امثال علی عبدالله صالح و عبدالله اردنی در کارنامه دولت ثبت است البته ذکر این موارد منافاتی با عملکرد های زیبای دیگر دولت ندارد و نیاز به بر شمردن دارد که جایش را به فرصتی دیگر میسپاریم. هفتم مگر یادمان رفته است هر روز احمدی نژاد آتشی در خیمه استکبار و صهیونیسم و آقازاده ای داخلی بپا میکرد. حالا چه شده؟ خبری نیست که نیست! ما دوست داریم از آمریکا و اسراییل فحش بشنویم اصلا عادت کرده بودیم و جالبه که حضرت امام اینها را نشانه های خط انقلاب معرفی کرده بود. حالا چرا صدایشون در نمیاد؟ چرا به احمدی نژاد فحش نمیدن . البته نشانه ها زیادند ....
برادر ! ولی تو را به خدا کاری نکنیم که دوباره با دام یک فتنه ای دیگر بیفتیم . باید حواسمان باشد . همان طور که احمدی نزاد برای انقلاب زحمت کشیده . امثال علامه مصباح 70 سال خون دل خورده و برای اسلام ناب زحمت کشیده . مگر ایشان مورد حمایت رهبر نیستند؟؟ مگر پناهیان مورد حمایت آقا نیستند؟ چرا علمای دلسوز مانند جنتی و صدیقی و علم الهدا و نوری همدانی دیگر آنقدرها از کارکرد دولت حمایت نمیکنند و درباره جریان انحرافی هشدارها که نمیدهند؟ برادر عزیزم همه کسانی که توی همچین سایت هایی دارند انتقاد میکنند درباره یک جریان نفوذی و انحرافی هشدار میدهند که واقعا وجود دارد . دلشان بیشتر از هر کسی دیگر برای آینده احمدی نژاد میسوزد و دعاگوی ایشانند
و نیز ارادتمند شما نیز بخاط احساس تکلیف به ماندن در خط ولایت
نقل قول کردن
-3 #112 کرمانی 1390-04-01 19:40
سلام به محمد اسمعیل عزیز واقعا میخواهم عرض ارادتم رو قبول کنید چون از صحبت های صادقانه امثال شما لذت میبرم . اما از اینکه انتظار داشته باشیم توی این سایت یا هر سایت دیگر اختلاف نظر نداشته باشیم اشتباست. دوما حمایت امام خامنه ای از دولت هم میتونه به جمهوریت برگرده و هم اسلامیت . یعنی هم حمایت از رای مردم و هم کارکرد اسلام مداری شخص رییس جمهور. سوما هنوز برای اکثر ما احمدی نژاد عزیزه و دوست داشتنی و فقط دلمون از احتمال لغزش ایشان میسوزه . همان طور که از لغزش امثال کروبی سوخت. چهارما نباید امثال احمدی نزاد را مبری از خطا دانست پنجما باید خط فکری اصیل و انقلابی حوزه را دنبال کرد و نباید فراموش کرد که همین عزیزان بودند که ما را با فتنه ها و انحرافات در این سی سال آشنا کردند و روشنگری امثال علامه مصباح و پناهیان و شریعتمداری و برخی از مداحان دلسوز برایمان تداعی کننده خط ولایت است. ادامه دارد
نقل قول کردن
+9 #111 مهديه از كويت 1390-04-01 18:03
به نقل از شهید:


خوش آمدید به جمع دوستان
از کویت چه خبر اونجا خبری نیست؟



باسلام و درود فراوان
خبر كه مثل جند ماه قبل مجلس و دولت كويت باهم اختلاف دارندواختلاف نماينده هاي شيعه وسني از اون بدتر ,حتي به كتك كاري تو بارلمان رسيد.
اوايل انقلاب تونس و مصر بود كه امير كويت به هر شهر وند كويتي هزار دينار معادل 3 ميليون تومان و يك سال ونيم خواروبار مجاني اعم از برنج و مرغ و كوشت و شير خشك وروغن و......داد وبا اين كار باج خيلي بر وبيموني به مردم داد تا بتونه از حمايتهاي مردم مرفه اين كشوركوجك ثروتمند و نفت خيز بهره مند بشه كه البته اين بذل و بخشش هاي بي سابقه ادامه داره و قراره بازم از اين به قول خودشون( اكراميه اميري)به عنوان عيدي به مردم كشورش بده خلاصه اين كه قبل از اينكه باي انقلابهاي مردمي به اينجا باز بشه خوب به خودشون جنبيدن و دهن مردمو با بول بستن البته اينم بكم كويتيها با توجه به ميزان رفاه بالا ي زندكيشون و ارزش دينار كويتي كه بالاترين بهاي جهاني رو داره در ناز نعمتند و ترجيح ميدن با (جمعيت 3 ميليوني كل كويت كه يك و نيم ميليون كويتي و بقيه مقيم هستند) از دزديها وبريز وبباشهاي بول نفت توسط شيوخ كه تقريبا 10 درصد ذخيره نفت جهان راداره جشم بوشي كنند و به زندكي بيدرد خودشون ادامه بدن تا اينكه جنك بشه
و انقلاب البته مشكلات اخير اين مردم بولدار بيكاري و نداري نيست مشكلاتشون بيشتر اخلاقيه و اجتماعيه كه بيامدهاي جامعه ي ازاد و مرفه دمكراتيك هست.
البته اينم بكم كه كويت با ثروت فراواني كه تقريبا از تنها صادراتش نفت داره جزليست سياه سازمان ملل در ضمينه ي تجارت انسان قرارداره و اينكه زير بار تعهد نامه هاي سازمانهاي حقوق بشر نميره در حالي كه امور اين كشور كوجك توسط مردم مقيم كه تقريباداراي 150مليت مختلف از سر تا سر دنيا هستندميكذره.

خلاصه اينكه انكار اونقدر بول دارند كه ازش بدزدن و حيف ميل كن وبا يه مقداريش حمايت مردمو بخرن .
نقل قول کردن
+7 #110 منتظر 1390-04-01 17:06
خبر سازی جریان نفاق
متن هبر را با عنوان خبر مقایسه کنید!

وزارت اطلاعات از ملک زاده پرونده دارد؟

1 تير 1390 ساعت 14:02


--------------------------------------------------------------------------------

سایت نسیم آنلاین نوشت: حیدر مصلحی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در خصوص اینکه آیا نامه ای از سوی وزارت اطلاعات به وزات امور خارجه در خصوص عدم صلاحیت محمدشریف ملک‌زاده ارسال شده است یا نه گفت: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم بر اساس استعلاماتی است که انجام می‌شود، البته بنده در این زمینه جایی صحبت نکرده‌ام.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی ، مبنی بر اینکه آیا در وزارت اطلاعات پرونده‌ای در خصوص 'محمد شریف ملک‌زاده' وجود دارد یا خیر، گفت: در این وزارتخانه برای تمامی افراد پرونده موجود است.




--------------------------------------------------------------------------------

کد مطلب: 172594

آدرس مطلب: www.jahannews.com/vdcf10dyjw6deta.igiw.html


جهان نيوز www.jahannews.com
نقل قول کردن
+6 #109 شهید 1390-04-01 17:02
به نقل از مهديه از كويت:
سلام بر منتظران يوسف زهرا
بعد از مدتها بي خبري از جمع نورانيتان مرادر ميان محفل عاشقانه انتظار بذيرا باشيد @};-
اللهم عجل لوليك الفرج


خوش آمدید به جمع دوستان
از کویت چه خبر اونجا خبری نیست؟
نقل قول کردن
+9 #108 کدخدایی 1390-04-01 16:56
shahid-gholampoor.blogfa.com/post-55.aspx

شهیدی که درآمدش چندین برابر درآمد جمهوری اسلامی بود ولی معرفتش میلیونها برابر اکثر مسوولان جمهوری اسلامی
نقل قول کردن
+11 #107 کدخدایی 1390-04-01 16:50
شهید ادواردو آنیلی :
زمانی که ما در آن زندگی می‌کنیم زمان انحطاط ارزشهاست . تنها هدف و اسطوره پول جمع کردن است. پول پرستی بسیار بدتر از مواد مخدر است. ما همه از رواج مواد مخدر درمیان جوانان نگرانیم، اما متوجه نیستیم که به سمت دنیایی می‌رویم که اساس آن بر پایه مقدار حساب بانکی افراد است. اما همه اینها رو به پایان است وبه اعتقاد من در آینده بعد از یک شبه رنسانس وارد عصری می‌شویم که دیگر بر پایه خردگرایی و تجربه گرایی دکارت نیست. مانباید فراموش کنیم که استثمار انسانها از طبیعت مقدمه‌ای برای بهره کشی انسانی از انسان دیگر است.
نقل قول کردن
+12 #106 مهديه از كويت 1390-04-01 16:44
سلام بر منتظران يوسف زهرا
بعد از مدتها بي خبري از جمع نورانيتان مرادر ميان محفل عاشقانه انتظار بذيرا باشيد @};-
اللهم عجل لوليك الفرج
نقل قول کردن
+8 #105 مبشر 1390-04-01 15:48
عاشقان فصل خوش دیدن ما نزدیک است
از رخ او دم گل چیدن ما نزدیک است
میرسد موسم شیرین ظهور رخ دوست
بر قدومش دم بوسیدن ما نزدیک است
تا که بر ما برسد وقت وصال خوش او
گریه دشمن و خندیدن ما نزدیک است
میرسد لحظه دیدار و خود آماده کنید
رخ بر آن مرحله ساییدن ما نزدیک است
همچو باران برسد روی کویر دل ما
وقت آن رستن و روییدن ما نزدیک است
چون نسیمی بوزد بر همگان جان بخشد
مهلت رویش و بالیدن ما نزدیک است
نقل قول کردن
+9 #104 مبشر 1390-04-01 15:45
کاش میشد نفست کار مسیحا میکرد
گره از کار فرو بسته ما وا میکرد
کاش میشد که گشایش برسانی به جهان
فرجت چاره کار دل دنیا میکرد
کاش میشد تن بیمار زمان را ز کَرَم
نفس و عطر خوشت زنده و احیا میکرد
کاش میشد نفس ناب و مسیحایی تو
درد و رنج همه را جمله مداوا میکرد
کاش میشد که شوی ای گل نرگس تو عیان
و ظهورت همه را واله و شیدا میکرد
کاش میشد بنمایی رخ زیبا به جهان
روی خوبت همه را غرق تمنّا میکرد
کاش میشد که شوی طالع هر کوی و مکان
و حضورت همه جا ولوله برپا میکرد
پرتو نور تو میشد چو نماینده صبح
معجز ناب وجود تو چه غوغا میکرد
کاش میشد که به لطف قدم و برکت تو
خانه را فیض خدا خوب و مصفا میکرد
کاش میشد که رسد از تو نشانی به دلم
عاشق خسته ره کوی تو پیدا میکرد
نقل قول کردن
+9 #103 قاسم نصراله 1390-04-01 15:10
يارب الحسين بحق الحسين اشف صدر الحسين بظهور الحجه @};-

انگشت نماي سر هر كوي شدم *** تا كه مست از گل خوش بوي شدم
پا برهنه،موپريشان همه جا سر بردم *** از پي نام و نشان تو به هر سوي شدم
سرو از قامتت افتاد چو بيد مجنون *** خرم از ناز سر زلف سيه موي شدم
در ميان همه ي معركه ها ضد ظهور *** بي هراس از اثر هاي و ، وهر هوي شدم
خط و خال همه دنيا به برم هيچ شدند *** عاشق ديدن خال و خم ابروي شدم
از ميان همه ي خواسته هايم يارب *** آرزومند ظهور رخ مه روي شدم

الهم عجل لوليك الفرج @};-
نقل قول کردن
+13 #102 محمد اسماعیل 1390-04-01 14:24
سلام
یکی دو تا سئوال.
کسایی که میان اینجا و به جریان به اصطلاح انحرافی و حمایت سایت از اون اعتراض می کنن، فکر میکنن از رهبر بیشتر میفهمن؟
خدایی قضیه چیه؟ برای من سئواله...
یا رومی رومی یا زنگی زنگی. اینجوری که نمیشه. یا رهبر رو قبول دارید یا نه. اگه دارید که باید به این حرف ها دامن نزنید تا جایی که خود رهبر فرمان بدن.
سئوال دیگه در مورد کسایی هست که میگن 72 ماه شعیب ابن صالح تموم شد. این که نشد که شما میاید یه تیکه از حرف مبشران رو گوش میدید و ده تیکه دیگش رو گوش نمیدید بعد هم به قول خودتون میاید و اونا رو به چالش میکشید. تا حالا هزار بار جوابتون رو دادن...
برای من هم بعضی از اعمال رئیس جمهور خارج از حیطه فهممه ولی نمیام بگم رئیس جمهور اشتباه می کنن. میگم من نمیفهمم...گیریم که رئیس جمهور باید بی خیال مشایی بشه و نشده. خوب در بدترین حالت فقط میشه گفت که اشتباه کرده.
من تا حالا به دکتر احمدی نژاد رای ندادم. تو هیچ کدوم از سه مرحله. دو مرحله 84 به هاشمی رای دادم و شدیدا مخالف جناب رئیس جمهور بودم. 88 هم به موسوی رای دادم. وقتی فهمیدم اشتباه کردم خیلی داغون شدم. اون قسمتی از فیلم مستند رو که میدیدم که میگفت یاران دجال و شال سبز، میزدم تو سر خودم و گریه می کردم... عذاب وجدان شدیدی داشتم، اما راستش الان یه کم وجدانم راحت شد.
الان که عالم و آدم یه جورایی داره حرف از تقلب تو انتخاب بعدی میزنه. اصول گرا و غیر اصول گرا. این نشون میده که خیلی از کسایی 88 حرف از عدم وجود تقلب میزدن فقط به خاطر این بوده که با نیومدن سران فتنه و محسن رضایی، منافع اونا حفظ شده و الان با رفتن جبهه احمدی نژادی ها منافع اونا حفظ میشه... وقتی اونا زمین خوردن، از من که توقعی نیست... ولی من این وسط به لطف خدا یاد گرفتم که نباید از کلام رهبری حتی یک قدم عقب تر یا جلوتر بود... خدایی به این جمله فکر کنید بعد بیاید راجع به دولت صحبت کنید...
یه چیز دییگه، آدرس جدید ندارید؟ اینا فلترن همگی...
نقل قول کردن
+1 #101 حبیب 1390-04-01 13:56
اعلام موضع حوثی ها درباره انقلاب یمن

شكل‌گيري جنبش شيعيان عربستان و مهم‌ترين جريان وابسته به آن

همكاري تركيه با آمريكا، عربستان و رژيم صهيونيستي براي ايجاد ناامني در سوريه


آخرین اخبار و مسائل روز در ashk4zohoor.ir
نقل قول کردن
+4 #100 نماز 1390-04-01 13:10

دست‌هاي شعبان كه نمازش را نشكست، شكستند

خبرگزاري فارس: شعبان ناهيجي، از بچه‌هاي گردان "يارسول(ص) "، اهل شهر هزارسنگر آمل، رفيق شهيد نبي‌پور، داشت نماز مي‌خواند. نماز شعبان يك جورهايي خيلي خاص بود، هول‌هولكي نبود. از ترس سربازان عراقي هيچ‌وقت خدا مخفي نماز نمي‌خواند، شده بود دائم‌التذكر.

به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاري فارس، هر هفته عراقي‌ها يك جورهايي جشن بزرگي راه مي‌انداختند و به بهانه‌هاي واهي، كتك‌كاري مي‌كردند. نماز خواندن در آسايشگاه، مقابل چشم عراقي‌ها جرم داشت؛ بايد كنج خلوت پنجره‌ها نماز مي‌خوانديم كه عراقي‌ها نبينند. سجود، ركوع و نيايش ممنوع بود. كسي حق نداشت دست‌هايش را به نشانه تسليم در برابر خداوند بالا ببرد. انسان بودن را از ما گرفته بودند. اصلاً همه چي ممنوع بود.

شب بود. شعبان ناهيجي، از بچه‌هاي گردان "يارسول(ص) "، اهل شهر هزارسنگر آمل، رفيق سامبكس شهيد نبي‌پور داشت نماز مي‌خواند. نماز شعبان يك جورهايي خيلي خاص بود، هول‌هولكي نبود. از ترس سربازان عراقي هيچ‌وقت خدا مخفي نماز نمي‌خواند، شده بود دائم‌التذكر. چپ و راست، عراقي‌ها مي‌كوبيدند تو كله‌اش و تهديد مي‌كردند: مي‌كشيمت آخر. اگر ما اين دست‌هاي تو را نشكستيم...

وقتي كه مي‌ايستاد در مقابل خدا، حضور جسماني‌اش را از دست مي‌داد، جسميت نداشت. لج‌بازي‌اش با عراقي‌ها به‌خاطر نمازش زبان ‌زد عام و خاص بود. نماز عشاء بود. وسط‌ هاي نماز، يك‌مرتبه يك سرباز پشت پنجره پيدايش شد، از آن سرباز‌هاي بي‌پدر‌ومادر. مي‌گفتند، كارش تير خلاص بوده، بي‌رحم و قسي‌القلب. انگار بچه هند جگرخوار، معشوقه قطامه خون‌خوار بوده. قيافه‌اش عجق‌وجق بود. چشم‌هايش يكي بالا مي‌زد و يكي پايين. بگويي نگويي شكل گرازها بود؛ كله‌اش، قد بلندش. هيكلش عين گاوميش بود. نگاهش كه مي‌كردي، همه وجودت از نفرت پر مي‌شد، نامش فرهان بود.

فرهان وحشي از پشت پنجره فولادي، از پشت نرده‌ها داد كشيد: مهلا! كسر شعبان! ايراني نمازت را بشكن!

با عربي و فارسي دست ‌و ‌پا شكسته بهمان فهماند. شعبان هيچ توجهي به فرهان نكرد. فرهان هميشه خدا يك نبشي نيم‌ متري آهني توي دستانش بود. وقتي با آن روي شانه بچه‌ها مي‌زد، تا مدتي ردش مي‌ماند. نبشي را تندتند كوبيد به نرده و نعره كشيد: نمازت را بشكن، انه ايراني.
صداي برخورد نبشي با نرده و پنجره تا هفت آسايشگاه پيچيده بود. دو تا از بچه‌ها رفتند نزديك شعبان و گفتند: تو رو خدا يك كاري كن شعبان. الآن وحشي‌ها را مي‌ريزد اين‌جا.
شعبان توجهي نكرد. اصلاً شعبان وجود نداشت، حضور نداشت كه بفهمد. با آن اطمينان قلبي و آن آرامشي كه در حقيقت از درونش بود، فرهان گنده بعثي را اصلاً نمي‌ديد. من نزديكش نشسته و نظاره‌گر اين صلابت و ايمان بودم. هرچه فرهان فرمان داد نمازت را بشكن، داد زد، به نرده‌ها كوبيد، تهديد كرد و فحاشي كرد، شعبان با همان ارادت قلبي‌اش، با اقتدار و آرامش نمازش را خواند. دعا و ذكر و نيايش كه تمام شد، نگاهي كرد. فرهان را ديد. فرهان فرياد كه كشيد تعال، شعبان انگشت روي سينه‌اش گذاشت و گفت:با من بودي؟

فرهان داد كشيد: تعال! تعال لنا شعبان.

شعبان بلند شد، آرام و با اطمينان رفت و گفت: چي مي‌گويي فرهان؟

فرهان اشاره كرد به دست‌هاي شعبان. هر دو دستش را چسبيد و كشيد. از آن‌ سوي پنجره، مچ دست‌ها را گرفت. آن‌قدر دست‌هاي شعبان را به نرده‌هاي فلزي فشار داد كه هر دو دست شعبان شكست. هيچ‌كس حق اعتراض نداشت. حرف مي‌زدي، همه را مي‌كشيدند و مي‌بردند كتك‌خوري. بعد يك تكه طناب از جيبش درآورد. دست‌هاي شعبان را كه از مچ ترك برداشته و شكسته بود، پشت نرده‌ها بست و رفت. فرهان، دست‌هاي شعبان ناهيجي را به‌خاطر اين‌كه نمازش را نشكست، شكست.

دوباره برگشتند. با چند سرباز ديگر.

بعد دست‌هاي شكسته را پشت پنجره آهني محكم با سيم به نرده‌ها بستند. شعبان تا صبح با دست‌هاي شكسته، سر پا پشت نرده‌ها، رنجور و دردمند، مقاومت كرد؛ اما فرمان شيطان را اطاعت نكرد. آن شب خواب به چشممان نرفت. شعبان همان‌طور با دست شكسته تا صبح ايستاد و يك كلمه هم آخ نگفت. ناله نكرد، زاري نكرد، اشك نريخت. آن‌قدر ساكت و آرام بود كه شك مي‌انداخت توي دل بچه‌ها، كه مگر مي‌شود دست آدم را بشكنند، به نرده‌ها ببندند، سر پا تا صبح بايستد و يك ذره ناله و زاري نكند؟

فردا صبح، فرهان و چند سرباز برگشتند. دست‌هاي شعبان را باز كردند و رفتند. بچه‌ها دست‌هاي شكسته شعبان را بستند. نيم ساعت بعد، شعبان ايستاد به نماز. داشت نماز مي‌خواند كه فرهان برگشت. لج كرده بود. وقتي اين صحنه را ديد، صلابت شعبان را ديد، تند راهش را كشيد و رفت.
فرهان چند دقيقه بعد با هفت سرباز برگشت. دستور داد كه با همان وضع، دست‌هايش را ببندند. يك‌بار ديگر شعبان ناهيجي را بردند پشت پنجره و دست‌هاي شكسته‌اش را بستند. با دست بسته و شكسته حسابي كتكش زدند. با كابل، باتوم و پوتين به پهلوهايش كوبيدند. وقتي از فرط مشت و لگد زدن به بدن او خسته شدند، دست‌هايش را باز كردند. او را روي زمين كشيدند و با مشت، لگد، و پوتين به سرش كوبيدند. او را به سمت استخر فاضلاب، همان استخر گنداب توالت بردند و با همان حال، با دست شكسته و بسته پرتش كردند توي فاضلاب.
آن تازيانه‌ها، تازيانه‌هاي سلوك بود و شعبان را از هر مرحله به مرحله ديگري رهنمون مي‌ساخت. هر مرحله‌اش سخت‌تر و طاقت‌فرساتر از قبل بود. هميشه و براي همه بچه‌هاي آرماني، بسيجي و ارزشي اين‌گونه است. هربار كه از يك آزمون سخت مي‌گذرند، باز فردايي ديگر و آزموني سخت‌تر وجود دارد. ما با اين آزمون‌ها استوارتر و آرماني‌تر مي‌شديم، خدايي‌تر مي‌شديم و هرچه بيش‌تر رنج مي‌كشيديم، عاشق‌تر مي‌شديم.

* نويسنده: غلامعلي نسائي
www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003311143
نقل قول کردن
+9 #99 علي اصغر 1390-04-01 12:57
به نقل از برادر:
بنده از خوانندگان قدیمی این سایت هستم. مدتی‌ بود که سر نزده بودم، و الان که اومدم، برام چند سوال مطرح هست از بحث‌های قدیم که الان دیگه نمی‌بینم

۱) قضیه تخریب مسجد اقصی به کجا رسید؟

۲) مرگ حاکم مصر و تونس چه شد؟

۳) آیا قضیه مرگ عبدالله هنوز هم طبق حدیث پنهان مانده است یا آشکار شده؟

۴)آیا تفسیر‌ها و پیشبینیهایی این سایت غلط بود اند یا بدا حاصل شده؟

با آرزوی سلامتی‌ برای همهٔ مباشرین عزیز

با سلام ودرود بر برادر عزيز

1- در اواخر سال 88 و اوائل 89 صهيونيستهاي افراطي بلواي زيادي براي تخريب مسجدالاقصي داشتند كه به دلايل مختلف نتوانستند اجرا كنند ، هرچند اكنون و با اوج گيري انقلابهاي منطقه اي ، دشمنان احتمالاً با اجراي يك فريب بزرگ با محوريت تخريب بيت المقدس و قهرمان سازي از عبدالله دوم به نوعي بخواهند با انحراف قيام هاي منطقه آن را به سمت اهداف بزرگ خود هدايت كنند.

2- ما در مورد مرگ حاكم تونس چيزي نگفتيم ، اما در مورد مرگ حاكم مصر كه در چند روايت آمده و به احتمال قوي مي تواند حسني مبارك باشد ، هنوز امكان تحقق دارد ، چون مبارك و اطرافيانش هنوز بعنوان پشت پرده مصر هستند و بعيد نيست كه وقتي انقلابيون دخالتهاي متعدد مبارك و اطرافيانش را ببينند بخواهند با برخوردي خشن و محكم شرش را براي هميشه از سر ملت مصر كم كنند!

3- در مورد عبدالله عربستان به صورت قطعي نمي توان اظهار نظر كرد ، از حوادث عجيب و مبهمي كه در ذي الحجه ي گذشته آغاز شد و تا بدانجا پيش رفت كه حتي برخي از مراكز معتبر هم خبر مرگ عبدالله را منتشر كردند ، نمي توان بسادگي گذشت ، با درنظر گرفتن اين مسائل و همچنين روايات ، بيان اين مسئله كه احتمالا عبدالله مرده است و فرد حاضر بدل وي مي باشد ، دور از واقعيت نيست ، هرچند اگر عبدالله زنده هم باشد ، يقيناً تا نابوديش چيزي نمانده است.

4- انقلابهاي عظيم منطقه خاورميانه كه امواج آن حتي به اروپا و آمريكا هم رسيده است ، طلايه وقوع تحولاتي بزرگ است كه آغاز شده و به سرعت به پيش مي رود و اكثر آن به خوبي در نشانه هاي آستانه ظهور بيان گرديده است ، مجموعه اين شرايط و تحولات بشارت بخش بسيار نزديك بودن ظهور است.

در پناه حق - التماس دعا
نقل قول کردن
+12 #98 علیرضا 1390-04-01 10:51
مشرق: امیری فرامروز پس از ۵۰ روز بازداشت، از زندان اوین آزاد گردید.

حجت الاسلام امیری فر دبیرجامعه وعاظ ولایی كه علاوه بر عهده‌داری دبیر كمیسیون فرهنگی دولت امام جماعت نهاد ریاست جمهوری بود به اتهام همكاری در تهیه سی دی ظهور بسیار نزدیك است بازداشت شده بود.
نقل قول کردن
+10 #97 عاشقش شديم چه كنيم 1390-04-01 10:16
سلام

ادامه كامنت95و96

بنابراين مخالفت شديد با سيد خراساني دانستن امام خامنه اي جفاي بزرگي به جامعه شيعي بود كه هزينه ان را بايد شيعيان بحرين يمن عراق و... مخصوصا بعد از فتنه سفياني بپردازند
چرا كه با اين مخالفت هاي گسترده برنامه ريزي شده در داخل و خارج اكثريت مردم در نزديك بودن ظهور دچار ترديد شده و شخصيت هاي مستند را كاذب مي دانند و همين جو سنگين شايد باعث تاخير ورورد سيد خراساني براي هزيمت لشكر سفياني خواهد شد
موفق و مويد باشيد
نقل قول کردن
+13 #96 عاشقش شديم چه كنيم 1390-04-01 10:09
يالثارات الحسين

ادامه كامنت 95

ظلم عظيمي كه از سوي سيستم دجال(صهيونيستها ،وهابيون،منافقي ن داخلي و....)بر مردم سراسر جهان مي شود چون افتاب عيان است
در اين بين، مصيبت هاي وارده بر مردم مظلوم بحرين دل ما را خون كرده و اشكمان را جاري نموده است در روايت مذكور در كامنت 95 اميرالمومنين از هفت حادثه ناگوار بر مردم بحرين در خطبه البيانشان سخن به ميان اورده است به راستي ايا محقق شدن اين روايت در روزگار خونين بحرين را نمي بينيم چه شخصيت اسماني شجاعت قدرت و ياراني دارد تا بتواند زمينه نجات را فراهم كند ؟
روايت به ما مي گويند سيد خراساني و سيد يماني

مطلب دوم :مفهوم سيد خراساني يك مفهوم راهبردي است يك مفهوم فوق استراتژيك در حوادث اخرالزماني منتهي به ظهور كبري است

همان كساني كه گفتند ما امام خامنه اي را از سيد خراساني بالاتر مي دانيم ناخاسته دچار مغالطه اي اشكار شدند
ما از انها يك سوال فقهي داريم ؟
ايا اكثر فقهاي عصر معاصر جهاد ابتدايي را در زمان غيبت حرام نمي دانند؟؟؟

در حالي كه با توجه به روايات عصر ظهور و خروج سيد خراساني و سيد يماني كه مورد تاييد اهل البيت هستند تا حدي كه مخالفت با اين دو شخصيت اسماني را نهي فرموده اند مي تواند دليل اجتهادي بر حليت خروج سيد خراساني و يماني به صورت جهاد ابتدايي اقامه نمود

خيلي واضح است نحوه ورودي كه توسط روايات شريف براي خروج سيد خراساني و سيد يماني توصيف شده است فقط بر جهاد ابتدايي قابل حمل است و فقط مفهوم راهبردي سيد خراساني مي تواند فقهاي شيعه را از خروج سيد خراساني به حمايت وادارد و الا با مقاومت شديد انها مواجه خواهد شد

همانطوري كه علامه كوراني فرموده اند تاخير ورود سيد خراساني به قضاياي خاورميانه به صورت نظامي به دليل مشغول بودن به مخالفت هاي داخلي با خروج ايشان و مفهوم فوق استراتژيك سيد خراساني است

لذا مشفقانه از عزيزان حوزوي و دانشگاهي تمنا داريم بدون تخصص در مفاهيم مهدويت و جنگ هاي اخرالزماني از هر اظهار نظر رسمي بپرهيزند

حتي مركز تخصصي مهدويت به دليل ضعف حوزه هاي علميه در مباحث مهدويت به دليل پرداختن بيش از حد به سيوطي مغني و رسائل مكاسب و كفايه(فقه اصغر) و باز ماندن از مباحث كلامي(فقه اكبر) موضع گيري غير تخصصي داشت

يا منصور امت
نقل قول کردن
+12 #95 عاشقش شديم چه كنيم 1390-04-01 09:41
يالثارات الحسين
واي بر اهل بحرين
ألا يا ويل لأهل البحرين من وقعات تترادف عليها من كل ناحية
ومكان، فتؤخذ كبارها وتسبى صغارها و أني لأعرف بها سبعة
وقعات عظام فأول وقعة فيها في الجزيرة المنفردة عنها من قربها
الشمالي تسمى سماهيج،

والثانية تكون في القاطع و بين النهرين عن يمين البلد وقربها الشمالي الغربي وبين الايلة والمسجد وبين
الجبل العالي وبين التلتين المعروفة بجبل ( حبوة )

ثم مقتل الكرخ بين والجادة و بين شجرات النبق المعروفة بالسديرات بجانب شطر الماجي،

ثم الخورتين وهي شايعة الطامة الكبرى وعلامة ذلك يقتل
فيها رجل من أكابر العرب في بيته وهو قريب من ساحل البحر فيقطع
رأسه بأمر حاكمها فتغير العرب عليه، فتقتل الرجال و تنهب الأموال

فتخرج بعد ذلك العجم على العرب....(الزام الناصب ج2 ص190)

واي بر اهل بحرين از رخدادهايي که از هر سو و هر مکاني يکي پس از ديگري در آن پديد مي‏آيد و در نتيجه، بزرگان و مردان آن کشته مي‏شوند و کودکانش اسير مي‏گردند.

حادثه‏اي در جزيره‏اي از آن که در شاخ شمالي آن قرار دارد و «سماهيچ» نام دارد.

حادثه‏ي دوم در «دبيره» ......


لعنت خدا بر گروه ستم كاران لعنت خدا بر ال سعود، ال خليفه و ال فلاني
يامنصور امت
نقل قول کردن
-6 #94 u313 1390-04-01 09:00
با سلام
....
شما یک احتمال بدهید که مشایی مهره خاموش و زیرین نفوذی از طرف هاشمی رفسنجانی باشد.
....... چرا در سی دی 90 سیاسی که توسط باند مهدی هاشمی جهت تخریب دکتر تهیه شد هیچ اشاره ای به پاشنه آشیل دولت یعنی مشایی نشد!!!؟؟؟

..... چرا آقای هاشمی به حجت الاسلام خاتمی(امام جمعه موقت تهران)توصیه میکند اینقدر علیه مشایی مواضع تند و صریح اتخاذ نکند.
..... چرا در نامه معروف و بی ادبانه هاشمی به حضرت آقا، وقایع و اتفاقاتی توسط هاشمی پیش گویی میشود و میگوید که احمدی نژآد به دنبال اینهاست.و جالب این که همه این موارد یک به یک دارد اتفاق می افتد.از جمله:(اینکه احمدی نژآد کارش به جایی میرسد که عاقبتی شبیه بنی صدر پیدا کند.... اینکه فتنه مهدویت توسط ایشان اجرا شود.... اینکه احمدی نژآد برای خود شما(یعنی رهبری) هم نقشه دارد و دنبال این است که شما را هم دور بزند و نفوذ و قدرت جایگاه رهبری را تحت الشعاع قرار دهد.... اینکه این تند رویها عاقبتی ندارد.... اینکه شما(یعنی رهبری) در حمایت از احمدی نژآد دچار اشتباه شده اید....اینکه احمدی نژاد کشور را به لبه سقوط خواهند کشاند..... اینکه اینها با ادعاهای انحرافی در رابطه با امام زمان به دنبال حذف ولایت فقیه هستند و ....... قصه غصه دار ادامه دارد..... ng>
نقل قول کردن
-1 #93 u313 1390-04-01 08:35
با سلام
.......
ریشه همه این اختلافات و چند دستگیها در میان جبهه ولایی و مکتب امام به همان نامه اول حضرت آقا بر می گردد که فرمودند: انتخاب ایشان باعث سرخوردگی و اختلاف میشود.حضرت آقا دو سال پیش این روزها را مشاهده میکردند که این چنین صریح فرمودند.اصلا شما فرض بفرمایید این فرد خاص واقعا متدین،ولایی،با تقوا که همه اینها جای بحث دارد وقتی حضرت آقا به عنوان ولی امر، تشخیصشان این است که فرد مذکور باعث اختلافات خواهد شد یعنی که نص کلام و اجتهاد در مقابل آن باطل است.و بر همگان روشن شد که حضرت آقا از بالا و با بینش عمیق به افقها می نگرندو مسائل را به نوعی پیش بینی میکنند.
چرا باید عاقبت کار به اینجا ختم شود که دکتر احمدی نژآد برای رای آوردن یک مهره از نمایندگان بعضا معلوم الحال مجلس خواهش و تمنا کنند و نمایندگان دکتر را هو هو هو کنند. چرا دکتر از سخص خودش و جایگاه نظام برای این عده خاص دارد هزینه میکند. چرا دکتر سفرهای استانی خود را تعطیل کرده است. چه کسانی باعث این امر شده اند.ریشه این مسائل کجاست؟از دوستان انتظار میرود واقعیات و نصها را ببینند.و با نقدها به شیوه جاهلیت و وهابیت(تعصب،تحج ر،قشری نگری،جمود فکری) برخورد نکنند.بنده از حامیان دکتر بوده و هستم و بر اساس تکلیف به ایشان رای داده ایم . ولی به نوع برخورد ایشان با توصیه های آقا را جای نقد جدی می دانیم
.
نقل قول کردن
+5 #92 خدایا شکرت 1390-04-01 08:21
به نقل از یه بار برای خدا کتک بخورید ... مزه میده !:
.
بچه ها امر به معروف واجبه و می ارزه بابتش کتک بخورید

ظهر جمعه بود.متاسفانه كمي دير براي شركت در نمازجمعه حركت كردم.مي خواستم با اتوبوس به انقلاب بروم كه به خودم گفتم چطور وفتي كلاست دير مي شود با تاكسي مي روي اما براي نماز خسّت به خرج مي دهي؟

سوار تاكسي كه شدم ديدم خانمي كه جلو نشسته وضعيت پوشش نامناسبي دارد؛ يك شال سرش بود كه نيمي از آن توري و نيمه ديگر پارچه اي بود كه البته همان تور هم تمام گردنش را نپوشانده بود.

گفتم:"سلام خانوم عزيز شالي كه پوشيدين اصلا مناسب نيست و گردن و موهاتون كاملا پيداست!!"

نگاهي به من كرد و تاي قسمت پارچه اي شالش را باز كرد.حالا پهناي شالش كمي بيشتر شد. حداقل پارچه بيشتري روي موهايش بود و تور روي گردنش را نيز مي پوشاند.

خودم هم فكر نمي كردم خانمي كه اينگونه پوششي دارد اينقدر سريع و آسان ترتيب اثر بدهد.

البته من معتقدم حداقل اثر امر به معروف و نهي از منكر اين است كه افراد خاطي مي فهمند هنوز هم انسان هايي وجود دارند كه فعل آن ها را منكر مي دانند و قبح حرام نريخته است.



سلام.متن جالب و تصویر پرمعنایی بود.مرسی
من خودم همیشه سعی می کنم حجابمو رعایت کنم چون می دونم اول از همه به نفع خودم هستش.ولی متاسفانه دل مرد وقتی خراب باشه دیگه به حجاب ربطی نداره.گاهی اوقات دلم می خواد فرهنگ کشورهای اروپایی تو ایران هم می بود که مردها به زن ها نگاه نمی کردن و به فکر کار و زندگی خودشون بودن.
نقل قول کردن
0 #91 احسان 1390-04-01 06:56
به نقل از منتظز:
ماجرای "میکروفونی که تو دفتر ریس جمهور توسط وزارت اطلاعات کار گذاشته شده بود" چیه. جدید بود جایی نشنیده بودم؟

وزارت اطلاعات تمام روابط تمام مسئولین رو کنترل میکنه. این مربوط به احمدی نژاد و غیر احمدی نژاد نیست. تمام فرماندهان عالی کنترل میشن.
نقل قول کردن
+6 #90 نا شناس 1390-04-01 03:16
به نقل از mahboob:
اینجا بجای صحبت از محبوب دلها و یوسف غریب زهرا تبدیل شده به محل دفاع از احمدی و خامنه ای و مشایی و امثال اینها و حال اینکه ما للتراب و رب الارباب

جایی که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد
یکم فکر کنید
جوون هستید ولی نه دیگه اینقدر خام و نپخته
چونکه صد آمد نود هم پیش ماست
صد رو ول کردید چسبیدید به 10 و زیر 10 ها
عجله کنید که ظهور خیلی نزدیکه و شما دارید سنگ عمرو و زید رو به سینه میزنید
وقت وضو نیست تیمم باید کرد...

بحمدالله ما دائم الوضو هستیم

شما با این حرفاتون احتیاج به وضو پیدا کردین ...
نقل قول کردن
+2 #89 rot3r 1390-04-01 01:28
به نقل از منتظز:
ماجرای "میکروفونی که تو دفتر ریس جمهور توسط وزارت اطلاعات کار گذاشته شده بود" چیه. جدید بود جایی نشنیده بودم؟

همینطور که واضخ این چند وقته به هیچ خبری 100 درصد نمیشه اطمینان کرد اما از افرادی س از کلی تحقیق این قضیه رو در اوردم!
از اونجایی که وزیر اطلاعات وابسته گی هایی با تکنو کرات ها(قبلا در حراست سپاه بوده) (برادر قالیباف از اون تکنوکرات های تیره) دارد و اصولا در جریان احمدی نژاد نیست به خیال خودشون برای زیر نظر گرفتن فعالیت های جریان انحرافی در دفتر ریس دفتر ریس جمهور شنود کار میزارن که پس از لو رفتن ب خاطر گند کاری که شده بود خود وزیر اطلاعات استفا میده ...
دکتر هم به خاطر اش شور که این اقایون درست کرده میره شکایت پیش رهبری و پس از اون به خاطر معذورات رهبر برای برخورد با این اقایون ریس جمهور به خانه نشینی رفته و معلوم نیست چه طوری ساعت 12:10 نیمه شب سایت های خبری(فارس، جهان و ...) خبر از ابقای وزیر اطلاعات میدهند ... اخباری هست که می گویند با این کار خواستند رهبر رو در مقام کار انجام شد قرار دهند ......
اما همینطور گفتم نمیشه سندیت داد این حرف ها رو و فضا غبار الوده هست و متاسفانه یک طرف دائما در حال کوبیدن و تحلیل و در طرف دیگر سکوت است و همچنان سکوت و شاید همه و شاید هیچ کدوم از اینها صحیح نباشه!
نقل قول کردن
-15 #88 mahboob 1390-04-01 01:22
اینجا بجای صحبت از محبوب دلها و یوسف غریب زهرا تبدیل شده به محل دفاع از احمدی و خامنه ای و مشایی و امثال اینها و حال اینکه ما للتراب و رب الارباب

جایی که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد
یکم فکر کنید
جوون هستید ولی نه دیگه اینقدر خام و نپخته
چونکه صد آمد نود هم پیش ماست
صد رو ول کردید چسبیدید به 10 و زیر 10 ها
عجله کنید که ظهور خیلی نزدیکه و شما دارید سنگ عمرو و زید رو به سینه میزنید
وقت وضو نیست تیمم باید کرد...
نقل قول کردن
+5 #87 مبشر 1390-04-01 01:16
اینایی که گفتی همش درست بود درد رو فهمیدی ولی علت درد رو نفهمیدی
دنبال علت درد باش اخوی
همین کنار گوشته
دقت کنی میبینیش
تفاوت مسجد ضرار و مسجد تقوی رو میدونی یا بگم برات؟
به نقل از علیرضا:
سی سال است که حکومت اسلامی داریم.
بعد از شهادت بهترین جوانان برای حفظ آن ، مدعیان ولایت مداری با این انقلاب چه کرده اند؟

1-بیشتر مردم نماز نمی خوانند و روزه نمیگیرند.
2- ایرانیان مقام اول جستجوی porn را دارا میباشند.
3- وضع حجاب رو که دیگه خودتون بهتر میدونید چه جوریه
4- تازه معلوم شده که ای آقا چه نشسته ای که هزاران ملیارد پول بیزبون رو گرفته اند و یکآب هم روش
در کشوری که به یک جوان یه وام کوچیک هم نمیدهند.
و .........

آیا اینها انحراف است یا دکتر زحمت کش.

مدعیان ولایتمداری چه کرده اند برای حل این انحرافات بزرگ.

اگر این مدعیان در باره این سوالات سکوت کنند روزی یوسف فاطمه از آنها خواهد پرسید.آن روز چه خواهند گفت .؟؟
نقل قول کردن
+9 #86 یک ریزه کاری کوچک 1390-04-01 00:57
یک ریزه کاری کوچک


برخی جاها لازم نیست بگویی : "به نامحرم نگاه نکن"


باید بگویی : "چشمت دنبال ناموس مردم نباشد"

و

برخی جاها هم


نباید بگویی : "چشمت دنبال ناموس مردم نباشد"


باید بگویی : "حیف این چشمان زیبای توست که آلوده شود" ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد