رایحه ظهور

سلسله سخنراني هاي استاد پناهيان پيرامون نزديكي ظهور در مهديه تهران

سلسله سخراني هاي استاد پناهيان پيرامون " نزديكي ظهور " طي هفته هاي گذشته در مهديه تهران برگزار شد ، در شرايطي كه برخي به بهانه هاي واهي اساس نزديكي ظهور را زير سئوال برده و نادرست نشان مي دادند و حتي در مورد نشانه بودن انقلاب اسلامي ايران ، انقلاب هاي منطقه اي و حركت بيداري اسلامي - كه به اذعان بسياري از نشانه هاي ظهور است - ترديد ايجاد مي كردند ، برگزاري اين سلسله مباحث ، ضمن اينكه قابل تحسين است،روشنگر بسياري از مباحث جاري پيرامون نزديكي ظهور ميباشد.نشانه بودن انقلاب مقدس مردم ايران و بيداري اسلامي كنوني و تاكيد فراوان بر فرمايشات امام راحل و ولي امرمسلمين از نقاط درخشان بيانات استاد پناهيان است.

 

» ابتدای نظرات (143)

  

(جلسه اول و دوم)

فايل صوتي جلسه اول :

http://www.mttv.ir/Audio_Files/900306-sn-panahian.wma

بخش دوم گفتار حجت‌الاسلام پناهيان در مورد " آيا ظهور نزديك است؟ "

هم انکار نزدیک بودن ظهور غلط است و هم سوءاستفاده از آن 

انتظار فرج، صرف اعتقاد به رخداد فرج نیست 

------------------------------------------------- 
" منتظر یعنی کسی که یک احساس امیدی درباره فرج در دلش وجود داشته باشد. معنای انتظار، صرفا احتمال دادنِ ظهور نیست که انسان بگوید: "روزی ظهور محقق خواهد شد. هیچ احتمال هم نمی‌دهیم و هیچ امید جدی نداریم این نزدیکی‌ها باشد. " این انتظار نیست. بلکه انتظار، یک احساس روحی بسیار عمیق و یک کشش روحی است نسبت به امری که انسان منتظر آن است. امید به فرج باید واقعا در دل انسان موجود باشد. 
" منتظر بودن فراتر از داشتن یک دیدگاه است. لذا اینکه ما بدانیم روزی ظهور رخ خواهد داد کافی نیست. انتظار حتی از اعتقاد هم فراتر است. یعنی ممکن است کسی معتقد به ظهور هم باشد، و اعتقاد داشته باشد که بالاخره روزی فرج رخ خواهد داد، اما انتظار در روح او جاری نباشد. اعتقادی که هیچ احساسی در انسان ایجاد نکند، نامش انتظار نیست. 
" انسانِ منتظر همیشه چشم به راه است. مانند مادری که فرزندش به جبهه رفته و از او بی‌خبر است، همیشه چشم به راه است و هر لحظه نگاهش به درِ خانه است که چه کسی دق الباب می‌کند. کسی که چنین احساسی ندارد و آن التهاب و نگرانی خاص فرد منتظر را ندارد، منتظر واقعی نیست. هرچند "احساس انتظار "، دردمندی، التهاب، سوز و گداز، و شور و حال خاص خودش را به همراه دارد، اما به هرحال این احساس یک احساس بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است و رنجِ انتظار هم رنجی شیرین و گواراست. 
 
انتظار فرج، نوعی ارتباط با آینده است که انسان را به لحاظ روحی ارتقاء می‌دهد 
 
" انتظار فرج، احساس بسیار ارزشمندی است به حدی که در برخی روایات افضل عبادات محسوب شده است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ انْتِظَارُ الْفَرَجِ؛ بافضیلت‌ترین عبادت انتظار فرج است "(کمال‌الدین شیخ صدوق/1/287) امام جواد(ع) نیز به جناب عبدالعظیم حسنی فرمودند: "برترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است؛ أَفْضَلُ أَعْمَالِ شِیعَتِنَا انْتِظَارُ الْفَرَج‏ "(همان/2/377) 
 
" شاید یکی از دلایلی که انتظار فرج افضل عبادات شمرده شده است اینست که ما در جریان انتظار فرج، تعلق خاطر به آینده پیدا می‌کنیم و محدود به زمان حال نمی‌شویم. کسی که خودش را فقط محدود به زمان حال کند، درواقع خودش را بیچاره کرده است. انتظار فرج، از لحاظ روحی بسیار تأثیرگذار و سازنده است. اگر کسی به آینده تعلق خاطر داشته باشد، نشان دهنده رشد انسانیت و همچنین سعه روحی اوست. انتظار فرج هم نشان‌دهنده این سعه روحی است و هم تقویت‌کننده آن. لذا خیلی مهم است که اهل معنویت و ایمان بتوانند این احساس انتظار را در خود تقویت کنند. همواره باید بهترین عوامل و راه‌های تقویت این احساس انتظار در خود و جامعه خود را بیابیم، تا هم رشد معنوی خود را شتاب دهیم و هم با رشد خود و جامعه، فرج را نزدیک‌تر کنیم. 
 
* عواملی که می‌توانند انتظار فرج را در انسان تقویت کنند 
---------------------------------------------------------------- 
" 1. عامل گرفتاری: 
یکی از عواملی که این احساس انتظار و کشش روحی را در انسان تشدید می‌کند، درد و رنج و قرار گرفتن انسان در تنگنا و سختی و گرفتاری است. انسان‌هایی که تحت ظلم و ستم قرار می‌گیرند و در فشار سختی‌ها و مصائب گرفتار می‌شوند، طبیعتاً آمادگی روحی پیدا می‌کنند برای اینکه منتظر یک فرجی باشند. چنین افرادی عمیقاً منتظر هستند و واقعاً چشم به راه فرج هستند. 
" این عامل، یعنی گرفتاری و قرار گرفتن در تنگنا، خیلی مدّ نظر مانیست چون برخی افراد وقتی در تنگنا قرار می‌گیرند و بلایی به سرشان می‌آید، کاملاً مأیوس شده و به‌جای اینکه به آینده تعلق خاطر پیدا کنند، دائماً درگیر با گذشته‌ها شده و دچار حسرت و ناامیدی می‌شوند. 
" البته بلا و رنج و گرفتاری، قبل از ظهور برای انسان‌ها از جمله مؤمنین رخ خواهد داد ولی ما نباید به عنوان یک راه‌حل برای منتظر شدن و تقویت احساس انتظار بر روی این عامل حساب کنیم و آن را به عنوان یک روشِ مقبول، برای عمیق شدن انتظار ارائه دهیم. 
 
" 2. عامل تفکر: 
راه دیگری که برای تقویت احساس انتظار وجود دارد، تفکر است. یعنی اینکه در مورد زیبایی‌ها و آن وضع مطلوبی که پیش‌ خواهد آمد فکر کنیم. اگر تفکر کردیم و شدت زیبایی آن صحنه‌های قشنگ را دیدیم، احساس انتظار در وجودمان شدت پیدا می‌کند. مانند اینکه انسان در مورد بهشت رضوان الهی تفکر کند و به قدری عمیق درباره بهشت بیندیشد که عاشق بهشت و مشتاق ملاقات پروردگار شود. این روش (تفکر عمیق درباره لحظات زیبای بعد از ظهور) یکی از روش‌های خوب و مؤثر جهت عمیق‌تر شدن احساس انتظار در انسان است اما عموم انسان‌ها به سختی می‌توانند به این روش توفیق یابند. 
 
3. عامل توجه به زمان فرج: 
در میان تمام روش‌هایی که می‌توانند احساس انتظار را در انسان تشدید نمایند، یک راه عمومی‌تر نیز وجود دارد که می‌تواند حس انتظار را عمیقاً در انسان ایجاد کند و احساس انتظار را در انسان به سرعت بالا ‌برد. این راه، توجه به زمان فرج است. اگر ما زمان فرج را نزدیک بدانیم، احساس انتظار در ما تقویت خواهد شد. اگر بدانیم که این ظهور نزدیک است، احساس انتظار در وجودمان شدید خواهد شد.
" وقتی قرار است مهمان بسیار عزیز و بزرگی برایمان بیاید، هرچه زمانِ آمدن او نزدیک‌تر می‌شود طبیعتاً التهاب و هیجان انتظار در قلب ما افزایش پیدا می‌کند. هرچه فاصله خودمان را با آن‌چه منتظرش هستیم، کمتر ببینیم، احساس انتظار در ما عمیق‌تر خواهد شد و برای آن بیشتر لحظه شماری می‌کنیم. 
" اگر به ما بگویند ظهور خیلی نزدیک است، روحیه ما متحول می‌شود و ارتباط عمیق‌تری با امام زمان(ع) ایجاد خواهیم کرد. اگر احساس کنیم: "ما واقعاً حضرت را خواهیم دید "، اگر احتمال قوی بدهیم که ما واقعاً در زمان ظهور حضرت خواهیم بود و در باقیمانده عمرمان ظهور ایشان را درک خواهیم کرد، زندگی ما کاملاً متحول و دگرگون خواهد شد. 
" اگر ما زمان ظهور را نزدیک ببینیم، طبیعتاً این انتظار عمیقاً بر روح ما تأثیر خواهد گذاشت و نحوه زندگی ما و شیوه بندگی ما را کاملاً متحول خواهد کرد. ظهور مانند محشر کبری و قیامت است و از آن به قیامت صغری تعبیر شده است. توجه به زمان آن و نزدیک بودن آن تأثیر سازنده‌ای بر روح انسان خواهد داشت و بسیار اصلاح‌کننده است. 
 
* انسان منتظِر، منتظَر خود را فراموش نمی کند 
------------------------------------------------------ 
" خیلی‌ها از اینکه ظهور را نزدیک ببینند، می‌ترسند. شاید به این دلیل که در آستانه ظهور امتحاناتی رخ می‌دهد که خیلی‌ها طاقتش را ندارند. بسیاری نیز در صورت رخ دادن امر فرج، نقشه‌هایشان نقش بر آب می‌شود. بعضی‌ها تمام زندگی خود را صرف جنایت‌کاری و انواع مختلف زشتی‌ها و خباثت‌ها کرده‌اند. 
" بعضی‌ها به دلایل مختلف، از نزدیک بودن ظهور در هراسند و ترجیح می‌دهند ظهور تأخیر داشته باشد و یا اصلاً به آن فکر نکنند. اینها می‌گویند اصلاً معلوم نیست، شاید ظهور دویست هزار سال دیگر رخ دهد! خوبست که آدم لااقل ذره‌ای ادب در گفتار داشته باشد و از این ادبیات در مورد ظهور استفاده نکند. چرا بدون حساب، اینقدر ظهور را عقب می‌اندازند؟ 
" آخر چطور ممکن است که منتظر باشیم و اصلاً در مورد زمانش حرف نزنیم. این چه انتظاری است که هیچ وقت در مورد احتمال نزدیک بودن آن صحبت نمی‌کنیم؟ گویا می‌خواهیم آن را فراموش کنیم. مگر ممکن است که انسان منتظِر، منتظَر خود را فراموش کند یا از او چیزی نگوید؟ 
" آیت الله بهجت(ره) فرموده‌اند: "ای کاش می نشستیم و درباره این که حضرت غائب(علیه‌السلام) چه وقت ظهور می کند، با هم گفتگو می کردیم، تا لااقلّ از منتظرین فرج باشیم! (درمحضربهجت:ج2/ص188؛ همچنین پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آیت‌الله بهجت(ره): http://bahjat.org/fa/content/view/1305/51/) 
" انسان منتظر دوست دارد هر لحظه از منتظَر خود گفتگو کند، در مورد او تفکر کند و بگوید و بشنود. البته معلوم است که ما به طور قطعی متوجه نمی‌شویم که ظهور کِی رخ می‌دهد ولی زیبایی انتظار به احساس نزدیک بودن فرج است نه به دانستن اینکه بالاخره او یک روزی خواهد آمد. احساس انتظار، انسان را نسبت به زمان ظهور حساس می‌کند. 
" البته واضح است که نباید در مورد زمان ظهور، بی‌ربط و غیر منطقی سخن گفت بلکه باید کاملاً منطقی، عالمانه و با رعایت قواعد در این رابطه صحبت کرد، ولی انسان مؤمن نمی‌تواند نسبت به زمان ظهور بی‌تفاوت باشد و حساسیت خود را در این زمینه کنار بگذارد. 
آیا از نظر روحی باید ظهور را نزدیک بدانیم؟ 
" در اواخر دعای عهد می‌خوانیم: "اللَّهُمَّ اکْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِظُهُورِهِ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً؛ خداوندا! این غم را از دل این امت با ظهور مولایمان برطرف کن، آنها این ظهور را دور می‌دانند درحالی‌که ما این ظهور را نزدیک می‌بینیم "(مصباح کفعمی/550) 
" اهل بیت عصمت(ع) به ما این‌گونه آموزش داده‌اند که بگوییم ظهور نزدیک است و ما ظهور را نزدیک می‌بینیم. بعضی‌ها روحیات خشنی دارند و اسم آن را عقل و منطق می‌گذارند. هیچ وقت عقلانیت اقتضا نمی‌کند انسان بی‌روح و بی‌احساس باشد. عقلانیت با احساسات نورانی و قشنگ، منافاتی ندارد. بلکه لازم و ملزوم یکدیگرند. 
" آدم بدها ظهور را دور می‌دانند ولی ما نزدیک می‌دانیم. اصلاً اقتضای انتظار همین است. باید این احساس را به خودمان تلقین کنیم. باید موانعش را از بین ببریم و این احتمال را در وجودمان تقویت نماییم که انشاءالله به دیدار مولایمان نائل خواهیم شد. اصلاً انتظار یعنی همین. 
" منتظر یعنی کسی که احساس می‌کند به همین زودی‌ مولایش خواهد آمد. اگر این احساس را نداشته باشیم دیگر اسمش انتظار نخواهد بود، بلکه صرفاً اطلاع خواهد بود. بعضی‌ها فقط اطلاع دارند از اینکه آقا روزی خواهد آمد و این به‌تنهایی هیچ فضیلتی محسوب نمی‌شود. 
روایاتِ به گونه‌ای هستند که موجب می‌شوند امر فرج را بعید ندانیم/داستان علی‌بن‌یقطین 
" علی‌بن‌یقطین از اصحاب خاص امام کاظم(ع) بود و مقامش به‌جایی رسید که امامش او را از اولیاء الهی دانست(إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى أَوْلِیَاءَ...وَ أَنْتَ مِنْهُمْ یَا عَلِیُّ)، از اصحاب رسول خدا برشمرد و به عنوان الگو او را معرفی کرد(من سَرَّهُ أن یرى رجلا من أصحاب رسول الله (ص) فلینظر إلى هذا المقبل)، بهشت را برایش ضمانت کرد(أما أنا فأشهد أنه من أهل الجنة) و از همه زیباتر اینکه چنین امام معصومی در روز عید قربان فرمود: در عرفات هیچ کس جز على‌بن‌یقطین به دل من نگذشت و همه جا با من بود. (ما عرض فی قلبی أحد و أنا على الموقف إلا علی بن یقطین، فإنه ما زال معی و ما فارقنی حتى أفضت.)(رجال کشی/432-433)(رجال ابن داوود/254) چه مقام والایی. 
" در کتاب کافی به نقل از علی‌بن‌یقطین آمده است که: امام موسی بن جعفر(ع) به من فرمودند: "شیعه دویست سال است که با آرزوها تربیت می‌شود؛ إِنَّ الشِّیعَةَ تُرَبَّى بِالْأَمَانِیِّ مُنْذُ مِائَتَیْ سَنَةٍ " یعنی شیعه هر لحظه آرزومند است که آقای خودش را ببیند و عمرش با آرزو سپری می‌شود. در ادامه روایت آمده است که علی‌بن‌یقطین در گفتگویی که با پدرش داشته، پدر می‌پرسد: "چطور وعده رسول خدا(س) در مورد به حکومت رسیدن فرزندان عباس محقق شد، اما وعده حضرت در مورد فرج آل محمد محقق نشد؟ " ـ ببینید چقدر شیعیان سخن رسول خدا(ص) را جدی گرفته بودند، به‌طوری‌که لحظه شماری می‌کردند... و مدام پیگیر ظهور و فرج بودند ـ علی‌بن‌یقطین در پاسخ می‌گوید: "اگر به ما گفته بودند که امر فرج تا دویست سال یا سی‌صد سال دیگر اتفاق نمی‌افتد، در آن صورت مردم قسی القلب می‌شدند. " یعنی اگر مؤمنین ظهور را نزدیک نبینند و بگویند تا ظهور خیلی مانده است، قساوت قلب پیدا خواهند کرد.(کافی/1/369)(غیبت نعمانی/295) 
" سپس می‌فرماید: "بلکه بگویید چقدر ظهور سریع و نزدیک است. " (قَالَ یَقْطِینٌ لِابْنِهِ عَلِیٍّ: مَا بَالُنَا .... فَقَالَ لَهُ عَلِیٌّ: ... و إِنَّ أَمْرَنَا لَمْ یَحْضُرْ فَعُلِّلْنَا بِالْأَمَانِیِّ وَ لَوْ قِیلَ لَنَا إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَا یَکُونُ إِلَى مِائَتَیْ سَنَةٍ أَوْ ثَلَاثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ الْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَتْ عَامَّةُ النَّاسِ عَنِ الْإِسْلَامِ وَ لَکِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ النَّاسِ وَ تَقْرِیباً لِلْفَرَجِ "(همان [سید احمد فهرى در شرح این روایت می‌گوید: "پاسخى که علىّ بپدرش داده است پاسخ متینى است و آن را از امام موسى بن جعفر گرفته است. " و سپس به روایتی از صدوق اشاره می‌کند که یقطین همین سؤال را از امام کاظم(ع) پرسیده و حضرت پاسخ مشابهی داده‌اند(علل الشرائع صدوق/2/581: قُلْتُ لِأَبِی الْحَسَنِ مُوسَى ع: مَا بَالُ مَا رُوِیَ فِیکُمْ...] 
" امام صادق(ع) می‌فرمایند: "فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً "(کافی/12/333) یعنی صبح و شب باید منتظر فرج مولایمان باشیم. حتی نه اینکه فقط روزهای جمعه توقع فرج را داشته باشیم، بلکه هر صبح و شام مانند کسانی که عزیزشان را گم کرده‌اند، باید در پی آقایمان باشیم و لحظه‌شماری کنیم. 
" پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: "إِنَّمَا مَثَلُهُ کَمَثَلِ السَّاعَةِ لا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً "(عیون اخبارالرضا/2/266) امر فرج مانند روز قیامت است که ناگهانی رخ می‌دهد. پس تصور نکنیم که مقدمات طولانی و بسیار پیچیده‌ای خواهد داشت. بنابراین هر لحظه ممکن است این امر عظیم رخ دهد. 
" امام حسین(ع) می‌فرمایند: "یُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَةٍ "(کمال الدین شیخ صدوق/1/316) خداوند امر فرج را در یک شب اصلاح خواهد کرد. یعنی خداوند مقدمات و امور مربوط به فرج را در یک شب فراهم خواهد کرد. پس نباید تصور کرد که یک‌سلسله مقدمات بسیار پیچیده و طولانی باید اتفاق بیفتد تا حضرت ظهور کنند. و پیش خود بگوییم از ظاهر اوضاع عالم معلوم است که ظهور به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد. 
 
* نزدیک بودن ظهور در کلام امام خمینی(ره) 
------------------------------------------------ 
" حضرت امام خمینی در دوم فروردین ماه سال 1368 در یکی از آخرین بیانیه‌هایشان می‌فرمایند: "مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد "(صحیفه امام/21/327) در واقع امام قاطعانه می‌فرمایند، انقلاب ما نقطه شروع فرج است و این موضوع را امام با احتمال و اما و اگر بیان نمی‌کنند. 
" حضرت امام(ره) در جای دیگری می‌فرمایند: "ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهاى اسلامى مى‏شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدى- صلى اللَّه علیه و آله- است، به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه مى‏دهیم و به یارى خدا راه را براى ظهور منجى مصلح و کل و امامت مطلق حق امام زمان- ارواحنا فداه- هموار مى‏کنیم " (صحیفه امام/20/345) این کلام امام نیز بسیار امیدبخش و بشارت دهنده است. 
" امام(ره) در پیامی به مناسبت سالگرد قیام پانزدهم خردادماه، در سال 1362 می‌فرمایند؛ "ما امروز دورنماى صدور انقلاب اسلامى را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش مى‏بینیم و جنبشى که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است، امیدبخش آتیه روشن است و وعده خداوند تعالى را نزدیک و نزدیکتر مى‏نماید گویى جهان مهیا مى‏شود براى طلوع‏آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان " (صحیفه امام/17/480) در ادامه می‌فرمایند: "و چه بسا که این تحول و دگرگونى، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد. "وَ لَیْسَ مِنَ اللَّه بِمُسْتنکرٍ " که دهر را در ساعتى بگنجاند و جهان را به مستضعفان، این وارثان ارض بسپارد، و آفاق را به جلوه الهى ولى اللَّه الاعظم صاحب العصر- ارْواحُنا لَهُ الْفِداء- روشن فرماید "(همان منبع) با توجه به این عبارات زیبا و پرمغز، امام خمینی(ره) انقلاب ما را طلیعه انقلاب مستضعفان عالم، و انقلاب سایر مستضعفان را طلیعه ظهور حضرت ولی عصر(ع) می‌دانند. 
" شبیه این کلام امام(ره) را در بیانات اخیر مقام معظم رهبری که چند هفته قبل بیان فرموده‌اند، می‌بینیم که فرمودند: این جنبش‌ها در اروپا نیز رخ خواهد داد، و دیدیم که این‌ اتفاق رخ داد. (من به شما عرض بکنم؛ فقط این نیست که در کشورهاى شمال آفریقا و منطقه‌ى غرب آسیا که امروز ما در آنجا قرار داریم، حرکات بیدارى‌اى به وجود آمده باشد؛ این حرکت بیدارى تا قلب اروپا خواهد رفت. آن روزى پیش خواهد آمد که همین ملتهاى اروپائى علیه سیاستمداران و زمامداران و قدرتمندانى که آنها را یکسره تسلیم سیاستهاى فرهنگى و اقتصادى آمریکا و صهیونیسم کردند، قیام خواهند کرد. این بیدارى، حتمى است. حرکت ملت ایران، امتداد و عمقش اینهاست؛ حرکت عظیمى است. ( 10 اردیبهشت 90) 
 
* هم انکار نزدیک بودن ظهور غلط است و هم سوءاستفاده از آن 
------------------------------------------------------------------------ 
" اخیراً برخی افراد، مقاله می‌نویسند و می‌گویند مسائل اخیر منطقه چه ارتباطی با ظهور دارد! اصلاً برای انکار نزدیک بودن ظهور بابی باز شده است! بعضی‌ها، هم نزدیک بودن ظهور را انکار می‌کنند و هم انکار می‌کنند که انقلاب ما ربطی به ظهور داشته باشد. 
" البته طبیعی است که باب سوءاستفاده از موضوع نزدیک بودن ظهور نیز باز است و برخی افراد از این احساسات زیبا، سوءاستفاده می‌کنند. معلوم است که برخی افراد هم از نزدیک بودن ظهور و هم از نام حضرت و هم از خود ظهور ممکن است سوءاستفاده کنند. اصلاً خود سفیانی که قبل از ظهور قیام می‌کند یکی از سوءاستفاده کنندگان از موضوع ظهور حضرت است. 
" طبیعی است وقتی موضوع مهدویت در جامعه مورد توجه و استقبال قرار بگیرد مورد سوءاستفاده بعضی‌ جریان‌ها قرار خواهد گرفت. باید جلوی سوءاستفاده‌ها را گرفت ولی این به آن معنا نیست که اساساً نزدیک بودن ظهور انکار شود. تازه هرچه به ظهور نزدیک‌تر شویم این سوءاستفاده‌ها بیشتر هم خواهد شد که در جلسات بعد انشاءالله در این باره باهم سخن خواهیم گفت. 
 
خاطرنشان می‌شود براساس اطلاعیه مهدیه تهران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به مدت یک ماه جمعه‌ها ساعت 6:30 صبح قبل از قرائت دعای ندبه، در مهدیه تهران با موضوع "آیا ظهور نزدیک است؟ " سخنرانی می‌کند.

................................................................ 

بخش دوم گفتار حجت‌الاسلام پناهيان در مورد " آيا ظهور نزديك است؟ "

فايل صوتي جلسه دوم :

http://www.mttv.ir/Audio_Files/9003013-panahian.wma

قواعد ظهور براي ما تكليف‌ساز هستند نه حوادث ظهور

 «بعضی‌ها در طولانی شدن غیبت مشارکت می‌کنند ولی بعضی‌ها در نزدیک شدن ظهور، مشارکت می‌کنند. بعضی‌ها مقدمه‌ساز ظهور هستند ولی بعضی‌ها تقویت‌کننده‌ي همین وضع موجود و تداوم بخش دوران غیبت هستند. هر یک از ما باید این سؤال را از خودمان بپرسیم: آیا ما تاکنون کاری کرده‌ایم که موجب تأخیر در امر فرج شده باشد؟ آیا به سهم خودمان در طولانی شدن غیبت مشارکت کرده‌ایم؟»

 حجت الاسلام و المسلمین در دومین جلسه از سلسله سخنرانی‌های خود در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران با موضوع "آیا ظهور نزدیک است؟"، طی سخنانی پیرامون لزوم توجه به قواعد ظهور، با بیان اینکه حوادث ظهور تکلیف‌ساز نیستند اما قواعد ظهور برای ما تکلیف معین می‌کنند، گفت: «بهترین دلایلی که می‌توانند مژده‌ي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، "قواعد ظهور" و به تعبیر دیگر "علائم عمومی ظهور" هستند. این علائم اشاره به حادثه‌ي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان می‌کنند.»

 

انواع دلائل نزدیک بودن ظهور

 

  • ·جدای از ضرورت امیدواریِ ما به نزدیک بودن ظهور که هم منشأ عقلانی دارد و هم دلیل روایی، و هفته‌ي قبل در این باره سخن گفته شد، آیا واقعاً دلایلی برای نزدیک بودن ظهور می‌توان تصور کرد؟ برای نزدیک بودن ظهور سه نوع دلیل می‌تواند وجود داشته باشد:

 

1. دسته‌ي اول، دلایل شهودی هستند.

 

  • ·«دسته‌ي اول، دلایل شهودی هستند.» مانند اینکه برخی از عرفای بزرگوار و جلیل القدر مانند حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) و یا حضرت امام(ره) از راه شهودی، مطلبی را در باره‌ي نزدیک بودن ظهور درک کرده باشند و ممکن است آن را برای برخی از نزدیکان خود بیان کرده باشند. این‌گونه اخبار برای نزدیک بودن ظهور هست، ولی ما به این دسته از دلایل برای نزدیک بودن ظهور نمی‌پردازیم و مبنای تفکر و تبلیغ خودمان قرار نمی‌دهیم. چون ممکن است برخی افراد از این موضوع سوءِ برداشت و یا سوءِ استفاده کنند و بعد باب بشود اخبار ناقص یا غلطی از این جنس را از قول برخی افراد دیگر نقل کنند، و فضا را خراب کنند.

 

2. دسته‌ي دوم تحقق حوادثِ در آستانه‌ي ظهور هستند

 

  • ·«دسته‌ي دوم از دلایل نزدیک بودن ظهور، تحقق حوادثِ در آستانه‌ي ظهور هستند» که بسیار مشهور بوده و خیلی هم به آنها پرداخته می‌شود. مانند اینکه فلان شخص در آستانه‌ي ظهور در فلان مکان از دنیا می‌رود یا فلان حادثه‌ي خاص از قبیل سیل و زلزله و جنگ و غیره، در آستانه‌ي ظهور رخ می‌دهد همه اشاره به حوادثی دارند که در آستانه‌ي ظهور رخ خواهد داد، و یا اشخاصی که در آستانه‌ي فرج نقش‌آفرینی می‌کنند. به دلایلی که خواهیم گفت، به این دسته از دلایل هم زیاد نمی‌پردازیم. البته این اخبار را انکار هم نباید کرد. علائمی هستند که مصرف خاص خودشان را دارند.

 

3. دسته‌ي سوم قواعد و شرایط ظهور هستند

 

  • ·«دسته‌ي سوم از دلایل نزدیک بودن ظهور، قواعد و شرایط ظهور هستند» که این قواعد جزء قوانین و سنن الهی به‌حساب می‌آیند و سنت‌های الهی هم قابل تبدیل و تغییر نیستند. ما بر اساس این قواعد، گفتگو خواهیم کرد، نه بر اساس حوادث ظهور.

 

  • ·اینکه در روایات، حوادث و اتفاقاتِ در آستانه‌ي ظهور بیان شده است، برای اینست که ما در ذهنمان باشد اگر مصادیق آنچه در روایات آمده است، رخ داد حواسمان باشد. اگر پس از بررسی دقیق و کامل متوجه شدیم که این حادثه دقیقاً همان واقعه‌ای است که در روایات اشاره شده است، طبیعتاً امیدمان افزایش پیدا می‌کند و برای کسب آمادگیِ بیشتر، تلاش خواهیم کرد. اما فعلاً به چهار علت، به حوادث ظهور نمی‌پردازیم:

 

1. از اعتبار کافی برخوردار نبودن «سند» برخی اخبار

 

  • ·اول اینکه همه‌ي اخباری که به حوادث ظهور مربوط می شوند از نظر سندی، اخبار دقیقی نبوده و برخی از این اخبار از اعتبار کافی برخوردار نیستند. اگرچه برخی از این روایات که سند مشخصی هم ندارند ممکن است در عمل صحیح از آب در بیایند و به وقوع بپیوندند. و اسناد آن به دست ما نرسیده باشد.

 

2. مبهم بودن «دلالت» برخی از اخبار معتبر

 

  • ·دوم اینکه برخی از اخبار حوادث ظهور هرچند به لحاظ سند، مشکلی ندارند اما از نظر دلالت به اینکه دقیقاً معنایشان چیست، مشخص نیستند. مثلاً مفهوم «دجّال» دقیقاً مشخص نشده است که آیا یک شخص است یا یک پدیده‌ای مانند رسانه‌ها یا ماهواره‌ها و امثال آن است. البته ممکن است با تفکر و بررسی به نتایجی برسیم، اما این نتایج اغلب در حد گمان بوده و قطعی نیستند.

 

  • ·این پیچیدگی‌ها در دلالت، گاهی اوقات موجب می‌شود که تطبیق آنها دشوار شود. محققین باید اهتمام داشته باشند به اینکه اخبار مربوط به حوادث ظهور را تا حد امکان به لحاظ "سند" و "دلالت" روشن کنند. این هم بحثی نیست که یک‌بار برای همیشه انجام گیرد و کنار گذاشته شود. بلکه هر سال حوادث جدیدی پیش می‌آید که باید بر روی آنها تحقیق و بررسی صورت گیرد که آیا اینها می‌توانند مصداق حوادث ظهور باشند یا خیر.

 

3. این اخبار، تکلیف معین نمی‌کنند

 

  • ·سومین دلیلِ ما برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که این حوادث برای ما «تکلیف معین نمی‌کنند» و به اصطلاح تکلیف‌ساز نیستند. لذا برای ما در اولویت قرار ندارند. مثلاً اینکه شخصِ خاصی به‌نام «عبدالله» در فلان نقطه اگر بمیرد، یکی از نشانه‌های نزدیک بودن ظهور است، این خبر برای ما تکلیف خاصی ایجاب نمی‌کند. این قبیل حوادث و یا حوادثی مانند سیل و زلزله و آتش‌فشان و جنگ، برای ما تکلیف‌ساز نیستند و با دانستن آن تکلیفی به عهده‌ي ما نمی‌آید. مهمترین امر برای ما باید «تکلیف» باشد.

 

4. امکان حصول «بداء» در مورد این اخبار

 

  • ·چهارمین دلیل برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که ممکن است در مورد حوادث آستانه‌ي ظهور «بداء» حاصل شود. یعنی ممکن است خداوند تصمیم اعلامی خود به ما را در مورد برخی از حوادث تغییر دهد. مثلاً اینکه بر اساس قضا و قدر اعلان شده‌ي الهی، قرار بر این بوده که قبل از ظهور، فلان حادثه‌ي خاص رخ دهد ولی این تصمیم ابلاغ شده‌ي پروردگار تغییر کند و بدون رخ دادن آن حادثه، امر فرج محقق شود. بنابراین ممکن است برخی از حوادثی که جزء نشانه‌های ظهور بیان شده‌اند، اصلاً رخ ندهند و ظهور اتفاق بیفتد، و یا ممکن است برخی از این حوادث رخ بدهد ولی ظهور اتفاق نیفتد.

 

  • ·توضیح: معنى بداء اين است كه در برنامه‌ي قضا و قدر الهى تجديد نظر رخ بدهد. (مرتضی مطهری، مجموعه‏آثار، ج‏25، ص514) بداء، به معناى ظهور امرى است از ناحيه خداى تعالى بعد از آنكه ظاهر مخالف آن بود. پس بداء عبارت است از محو اول و اثبات ثانى و خداى سبحان عالم به هر دو است. (علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج11،ص522)

 

قواعدِی که نزدیک بودن ظهور را مژده می‌دهند

  • ·بنابراین بهترین دلایلی که می‌توانند مژده‌ي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، «قواعد ظهور» و به تعبیر دیگر «علائم عمومی ظهور» هستند. این علائم اشاره به حادثه‌ي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان می‌کنند. این قواعد، در واقع شرایط و زمینه‌های لازم برای محقق شدن ظهور را روشن می‌کنند. به چند دلیل، پرداختن به قواعد ظهور بسیار مهم‌تر از حوادث ظهور است:

 

1. اتقان «سند» و وضوح "دلالت"

 

  • ·اولاً قواعد ظهور در قرآن و متون روایی دارای معانیِ کاملاً مشخص و شفافی هستند و هم از لحاظ سند و هم از لحاظ دلالت، از اتقان و وضوح کافی برخوردار هستند.

 

2. "بداءناپذیر" بودن قواعد و سنت‌های الهی

 

  • ·ثانیا قواعد ظهور، قطعی و اطمینان‌بخش بوده و تغییر ناپذیرند و به اصطلاح «بداء پذیر» نیستند. یعنی این‌طور نیست که تصمیم خداوند در مورد آنها تغییر کند چرا که این قواعد در واقع قوانین دین و جزء سنت‌های الهی می‌باشند و در سنن الهی نیز تغییری حاصل نخواهد شد: «وَ لَن تجَِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً» (احزاب/62) مثلاً وقتی خداوند می‌فرماید: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ» (محمد(ص)/7) یا « إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ» (آل‌عمران/160) یا «مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُه‏»، یا «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم‏» (رعد/11) اینها جزء سنت‌های تخلف‌ناپذیر الهی هستند و بداء در مورد آنها امکان ندارد.

 

3. قواعد ظهور، برای ما تکلیف معین می‌کنند

 

  • ·ثالثاً قواعد ظهور، برای ما تکلیف معین می‌کنند. یعنی به ما می‌گویند که باید چه فعالیتی انجام دهیم و در ارتباط با ظهور چه نقشی باید داشته باشیم و چه وظایفی بر عهده‌ي ما خواهد آمد. و این خیلی برای ما اهمیت دارد. حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص زمینه‌سازی برای ظهور کلمات بسیار روشنی دارند[1]

 

«مقدمه سازی برای ظهور» شاخصی بسیار کلیدی برای رشد جامعه‌ي ماست

 

  • ·بعضی‌ها گویا از اینکه به مسأله‌ي ظهور و فرج امام زمان(ع) پرداخته شود، احساس ناراحتی می‌کنند و می‌گویند: «چرا اینقدر از مقدمه‌سازی برای ظهور حرف می‌زنید و چرا همه چیز را به امام زمان(ع) ربط می‌دهید؟ مگر ما در اسلام مسأله‌ي دیگری غیر از ظهور نداریم؟! به هر حال ما باید به تکالیف شرعیِ خودمان عمل کنیم، چه حضرت تشریف بیاورند و چه تشریف نیاورند!»

 

  • ·در پاسخ چنین افرادی باید گفت: ظهور و فرج و موضوعات مهدوی، تنها یکی از مسائل دینیِ ما نیست، بلکه تمام دین ما در مهدویت نهفته است؛ از مسائل فردی و عبادات فردی گرفته تا مسائل اجتماعی، تماماً معنای مهدوی دارند. همه‌ي شئونات دین را در غالب معارف مهدوی باید ببینیم. مثلاً اگر معضل و مشکلی در جامعه‌ي ما وجود دارد باید بگوییم: جامعه‌ي منتظر نباید چنین اشکالاتی داشته باشد.

 

  • ·به میان کشیدن شاخصی برای رشد به نام «مقدمه سازی برای ظهور»، هم انگیزه‌ي انسان را تقویت می‌کند و هم اقتضای ادب بندگی است و هم برای یک جامعه‌ي ولایی و یک انسان ولایی، مسیر را روشن‌تر می‌کند.

 

  • ·ما با زیارت جامعه‌ي کبیره و با دعای ندبه ادب شده‌ایم. ببینید در دعای ندبه، چقدر زیبا ادب بندگی را به ما می‌آموزد: «وَ اجْعَلْ صَلَاتَنَا بِهِ مَقْبُولَةً وَ ذُنُوبَنَا بِهِ مَغْفُورَةً وَ دُعَاءَنَا بِهِ مُسْتَجَاباً وَ اجْعَلْ أَرْزَاقَنَا بِهِ مَبْسُوطَةً وَ هُمُومَنَا بِهِ مَكْفِيَّةً وَ حَوَائِجَنَا بِهِ مَقْضِيَّة» (بحارالانوار/99/108) یعنی پروردگارا! نماز ما را به واسطه‌ي امام زمان(ع) قبول کن، گناهان ما را به واسطه‌ي او بیامرز... ببینید چطور همه‌چیز را به حضرت مهدی(عج) مربوط می‌کند.

 

امام خمینی(ره) مکرراً در مناسبت‌های مختلف به شاخص مقدمه‌سازی برای ظهور اشاره داشتند/ ادبیات مهدویِ ما را حضرت امام بنا نهاده‌اند

 

  • ·حضرت امام(ره) در مناسبت‌های مختلف و به عناوین مختلف، مسائل را به نوعی به ظهور و مقدمه‌سازی امر فرج، مرتبط می‌کردند و در میان سخنانشان برخی از علائم و شرایط ظهور مانند «تقویت ایمان و تحول قلوب مؤمنین و شوق به لقاءالله» را بیان می‌فرمودند.

 

  • ·امام در پیام نوروزی سال 61 می‌فرمایند: «اين تقليب قلوب كه قلبها از آمال دنيوى و از چيزهايى كه در طبيعت است بريده بشود و به حق تعالى پيوسته بشود، و بصيرتها روشن بشود و صلاح و فساد خودشان را به وسيله بصيرت بفهمند، در ملت ما بحمد اللَّه تا حدود چشمگيرى حاصل شده است. و من اميدوارم كه در اين سال جديد به اعلا مرتبه خودش برسد. اين قلبهايى كه قبل از انقلاب توجه به دنيا داشت، توجه به آمال دنيوى داشت و ازغيب كمتر توجه داشت به غيب، و از غيب كمتر جلوه‏اى در او حاصل مى‏شد، ما امروز مى‏بينيم كه اين جلوه‏ها حاصل شده است، و اين شوق و شعفها به لقاء اللَّه براى آنها حاصل شده است، و دست عنايت خداى تبارك و تعالى به سر اين ملت كشيده شده است، و ايمان آنها را تقويت فرموده است كه يكى از علائم ظهور بقية اللَّه- ارواحنا فداه- است»(صحیفه‌ي نور/16/129)

 

  • ·حضرت امام(ره) در پیامی به انجمن اسلامی دانشجویان خارج از کشور(سال1360) می‌فرمایند: «انقلاب اسلامى ايران با تأييد خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است، و ان شاء اللَّه با گسترش آن، قدرتهاى شيطانى به انزوا كشيده خواهند شد و حكومت‏ مستضعفان برپا و زمينه براى حكومت جهانى مهدى آخر الزمان(ع) مهيا خواهد شد. هان اى مستضعفان جهان، بر مستكبران آدمخوار بشوريد و حق خود را از آنان بگيريد كه خداوند با شماست و وعده او تخلف ناپذير است. از خداوند قادر متعال پيروزى اسلام را خواهانم.»(صحیفه‌ي امام/15/349)

 

اجتماع و هم‌دلیِ شیعیان در «وفای به عهدِ ولایت»، از قواعد و علائم ظهور است

 

  • ·حضرت صاحب الزمان(ع) در نامه‌ای به شیخ مفید(ره) یکی از مهم‌ترین علائم ظهور را بیان می‌فرمایند: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا؛ شیعیان ما ـ که خداوند توفیق در اطاعت به آنها بدهد ـ اگر با هم‌دلی در وفای به عهد ما اجتماع کنند، دیگر مژده‌ي ملاقات ما به تأخیر نخواهد افتاد و با شتاب، سعادتِ زیارت ما نصیبشان خواهد شد.»(الاحتجاج/2/498)

 

  • ·حضرت در اینجا، جمع شدن و هم‌دلیِ شیعیان را به عنوان شرطِ ظهور مطرح می‌فرمایند. آن هم نه برای منافع فردی یا جمعی، بلکه اجتماع شیعیان برای اینکه به عهدی که ما به گردنشان داریم، وفا کنند. طبق فرمایش حضرت، اینکه جمعیتی، قلباً متحد شوند تا به عهد مولای خود وفا کنند، این موجب نزدیک شدن ظهور می‌شود و از قواعد مهم ظهور است.

 

  • ·آیا هدف از تشکیل جمهوری اسلامی، غیر از وفای به این عهد بوده ‌است؟ ما جمهوری اسلامی تشکیل نداده‌ایم تا فقط به منافع فردی و جمعیِ خودمان برسیم و فقط مملکت آبادی داشته باشیم. البته آبادانیِ مملکتی مانند مملکت نورانیِ ما هدف کمی نیست ولی ما همین را هم برای مقدمه‌سازیِ ظهور می‌خواهیم.[1] ما جمع شده‌ایم که ولایت مستقر شود و با اتحاد و هم‌دلی خود جمع شده‌ایم تا مولایمان از پشت پرده‌ي غیبت بیرون بیاید.

 

  • ·حضرت در ادامه می‌فرمایند: «فَمَا يَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا يَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَكْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ وَ هُوَ حَسْبُنَا وَ نِعْمَ الْوَكِيل‏؛ چیزی ما را از شیعیان خود محبوس نمی‌کند مگر آن‌ چیزهایی که از شیعیان ما به ما می‌رسد و ما دوست نداریم و کراهت داریم و آن را نمی‌پسندیم(معصیت شیعیان) و خداوند یاری‌کننده‌ي ماست و او برای ما کافی است»(همان منبع)

 

  • ·طبق کلام نورانیِ حضرت، هیچ چیزی مانند گناه کردنِ ما شیعیان، امر فرج را به تأخیر نمی‌اندازد. گناهِ ما ظهور را به تأخیر می‌اندازد، بدحجابی، بی‌بندوباری، بی‌نمازی، فسق و فجور و مال حرام‌خواری، همه‌ي این معاصی، ظهور را به تأخیر می‌اندازد.

 

هر یک از ما باید این سؤال را از خودمان بپرسیم: آیا ما تاکنون کاری کرده‌ایم که موجب تأخیر در امر فرج شده باشد؟

 

  • ·آیا ما در طول عمرمان کاری کرده‌ایم که موجب شویم ظهور به تأخیر بیفتد؟ آیا به سهم خودمان در طولانی شدن غیبت مشارکت کرده‌ایم؟ بعضی‌ها در طولانی شدن غیبت مشارکت می‌کنند ولی بعضی‌ها در نزدیک شدن ظهور، مشارکت می‌کنند. بعضی‌ها مقدمه‌ساز ظهور هستند ولی بعضی‌ها تقویت‌کننده‌ي همین وضع موجود و تداوم بخش دوران غیبت هستند.

 

  • ·یک مسئول مملکتی، یک فرد سیاسی، یک فرد رسانه‌ای و هر کسی در هر مسئولیتی که قرار دارد، اگر مرتکب خطا یا خیانتی بشود، در واقع ظهور را به تأخیر انداخته است. چرا که اساساً، یکی از قواعد ظهور اینست که گناه نکنیم تا ظهور حضرت نزدیک‌تر شود.

 

  • ·درپایان این روایت، حضرت می‌فرماید: اگر مردم این کارها را بکنند و باعث شوند حبس ما طولانی‌تر بشود و امر فرج به تأخیر بیفتد، خداوند برای ما کافی است«وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ وَ هُوَ حَسْبُنَا وَ نِعْمَ الْوَكِيل». و این همان کلامی است که امیرالمؤمنین علی(ع) پس از اینکه خلافت ایشان را غصب کردند و مردم از ایشان روی برگرداندند، وقتی حضرت صدیقه‌ي طاهره(ع) بعد از قرائت خطبه‌ي معروفشان از مسجد به خانه بازگشتند، به ایشان فرمودند: بگو خدا برای ما کافی است. و این بر اساس آن آیه‌ي قرآن است که در آیه‌ي آخر سوره‌ي توبه خداوند متعال به پیامبرش می‌فرماید: «فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ؛ اگر مردم به تو پشت کردند بگو خدا برای من کافی است.»(توبه/129)

 

  • ·امیدواریم که عملکرد ما به گونه‌ای نباشد که حضرت بقیه الله الاعظم(عج) از ما ناامید شوند و به درگاه خداوند شکوه کنند و بفرمایند«حسبی الله» بلکه امیدواریم طوری رفتار کنیم و طوری وفای به عهد خود را نشان دهیم، که حضرت از خداوند متعال درخواست کنند که فرج ایشان را نزدیک و نزدیک‌تر نماید.

 

-----------------

[1] سخنان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای پیرامون وظیفه‌ي منتظرین در فراهم کردن مقدمات ظهور و چگونگی آن:

سخنان امام خمینی(ره)

 

انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است، و ما بايد كوشش كنيم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پيدا بكند، و مقدمات ظهور ان شاء اللَّه تهيه بشود(صحیفه نور/8/375)

 

و آخرين سخنم در اينجا با شما[فرزندان شهدا]، اينكه به جمهورى اسلامى، كه ثمره خون پدرانتان است، تا پاى جان وفادار بمانيد؛ و با آمادگى خود و صدور انقلاب و ابلاغ پيام خون شهيدان، زمينه را براى قيام منجى عالم و خاتم الاوصيا و الاوليا، حضرت بقية اللَّه- روحى فداه- فراهم سازيد.(صحیفه نور/20/38)

 با كار شما بايد تعجيل بشود، شما بايد زمينه را فراهم كنيد براى آمدن او. و فراهم كردن اينكه مسلمين را با هم مجتمع كنيد. همه با هم بشويد. ان شاء اللَّه ظهور مى‏كند ايشان.(صحیفه نور/18/269)

 و با صدور انقلابمان كه در حقيقت صدور اسلام راستين و بيان احكام محمدى- صلى اللَّه عليه و آله- است، به سيطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه مى‏دهيم وبه يارى خدا راه را براى ظهور منجى مصلح و كل و امامت مطلق حق امام زمان- ارواحنا فداه- هموار مى‏كنيم (صحیفه نور/20/354)

 ما بايد فراهم كنيم كار را. فراهم كردن اسباب اين است كه كار را نزديك بكنيم، كار را همچو بكنيم كه مهيا بشود عالم براى آمدن حضرت- سلام اللَّه عليه-(صحیفه نور/21/17)

 

سخنان امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)

 

اگر همه‏ى ما عاشورايى باشيم، حركت دنيا به سمت صلاح، سريع، و زمينه‏ى ظهور ولى مطلقِ حق، فراهم خواهد شد.(03/ 03/ 1374)

 پس مى‏شود زمينه‏ها را فراهم كرد. وقتى چنين زمينه‏هايى إن شاء اللّه گسترش پيدا كند، زمينه‏ى ظهور حضرت بقية اللّه أرواحنا فداه نيز پديد مى‏آيد و مسأله‏ى مهدويت اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين تحقّق مى‏يابد.(25/ 09/ 1376)

 اين زمينه‏ها وقتى آماده شد؛ آن وقت كه معلوم شد در مقابل قدرت مادّى مستكبران عالم، زمينه‏ى اين وجود دارد كه آحاد بشر بتوانند بر روى حرف حق خود بايستند، آن روز، روز ظهور امام زمان است... اگر ما خودمان را به صلاح نزديك كنيم، آن روز نزديك خواهد شد؛ همچنان كه شهداى ما با فدا كردن جانِ خودشان آن روز را نزديك كردند. نسلى كه براى انقلاب آن فداكاريها را كردند، با فداكاريهاى خودشان آن آينده را نزديك‏تر كردند.(22/ 08/ 1379)

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=92275

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+1 #143 کرمی 1390-06-08 11:19
آدرس سایت مجموعه فرهنگی مذهبی الرحمن
alrahman313.ir را ببینید و نظرات ارزشمند خود را برای ما بنویسید
با تشکر
نقل قول کردن
-4 #142 مرگ بر مشایی 1390-05-10 22:01
هم انکار نزدیک بودن ظهور غلط است و هم سوءاستفاده از آن.
قابل توجه خود شما جیره خوارای مشایی که برا رسیدن به اهداف کثیف سیاسیتون با احساسات مذهبی مردم بازی میکنید!
نقل قول کردن
+3 #141 زر ینا 1390-04-01 13:58
با سلام و سپاس
سایت شما بی نقاب ترین رویکرد را به ظهور و منجی دارد. رویکردی حقیقی و خالص. ممنونم
از بس در سایتهای مختلف و دینی دنبال یک مطلب جدید و به روز در مورد ظهور آقا گشتم خسته شدم یا روایات قدیمی که همه را می دانیم و یا هشدار و زنهار, اما شما تبی جهانی ظهور را نشان داده اید و حقیقت را به پرده آورده اید.
لطفا لطفا فیلم ظهور نزدیک است را به ایمیلم بفرستید. چرا که سایت شما فیلتر شده و به هیچ وجه نمی توانم این فیلم را دانلود کنم. با گرفتاری و به واسطه فیلتر شکن سایت شما را باز کردم. بسیار ممنونم
نقل قول کردن
+1 #140 به ما سيلي زدند ..... 1390-03-29 01:48
همراه جهانشاهي (طلبه سیرجانی) تصريح كرد: متاسفانه بايد بگويم كه ماموران از بنده و دو تن از دوستانم سؤالاتي كردند و ما نيز به آنها پاسخ داديم وليكن بر خلاف انتظار آنها به ما سيلي زدند در حالي كه ما چند طلبه روزه‌دار بوديم. بهتر بود دوستان جوانان روزه‌دار را نمي‌زدند.

www.fardanews.com/fa/news/151767/نحوه-بازداشت-طلبه-سيرجانی

-----------------------------------------------------------

تحلیل :

دوستان! فضای رسانه به حدی مسموم است که هیچ خبری را نمیتوان به راحتی باور کرد .
مثلا همین خبر سیلی خوردن که خبر بسیار دلخراشی است.
نقل قول کردن
+4 #139 باریکلا به غیرتمان. احسنت! 1390-03-29 00:47
خبر این است : حجت‌الاسلام علیرضا جهانشاهی، یا همان طلبه‌ی سیرجانی خودمان دوباره دستگیر شد. توسط چه کسی؟ معلوم نیست. به چه جرمی؟ باز هم مشخص نیست. تا کی و در چه مکانی؟ مشخص نیست. چه ارگانی او را دستگیر کرده ؟ باز هم لامعلوم. زمان برگزاری دادگاهش چه زمانی است؟ اصلاً به‌توچه. فضولی؟

مشکل اینجاست که برخی اشباه‌الرجال‌ها می‌خواهند خوب بودن در ایران پرهزینه باشد و در مقابل همرنگ جماعت بودن عادی و ساده. و درست آن زمان که سر ما گرم توهمی به نام جریان انحرافی بود، حمایت از بحرین موجب کتک خوردن و بازداشت شد، نهی از منکر به قیمت یک چشم تمام شد، ساختن “پایان‌نامه” موجب بی‌آبرویی و متهم شدن به بی‌سوادی در تلوزیون رسمی ایران گردید، “نه‌ دی” نیامده توقیف شد، و … و … و …. اکنون هم خبر آمده که طلبه‌ی سیرجانی بازداشت شد و البته دخترکی از رفسنجان همچنان مشغول ابتیاع ساندویچ است.



باریکلا به غیرتمان. احسنت! خوب چشم جریان انحرافی را کور کردیم! غافل از آنکه انحراف اصلی در ترویج بی‌غیرتی و هزینه دار شدن غیرت است. هم اکنون بالاترین نرخ رشد قیمت در ایران، مربوط به قیمت غیرت است و بیایید قبول کنیم “حسین” ها وظیفه‌شان را انجام دادند،‌ این ما بودیم که “زینب” نشدیم و “نه دی” را در “نه دی” باقی گذاشتیم و همه‌ی این مشکلات از عدم پیگیری برای اجرایی شدن شعار‌ها و درخواست‌های امت نه‌دی است.


24tir.ir/
نقل قول کردن
+5 #138 بیانیه امت حزب الله 1390-03-29 00:22
بیانیه امت حزب الله :

در ایام اخیر جسارت های نیروهای خودسر زیاده از حد شد است و هر روز ما شاهد اقدام خفت بار و ننگین وشرماوری از جانب انها هستیم

یکروز اقدام به ضرب وشتم حامیان بحرین در ورزشگاه ازادی و .. میکنند ، روز دیگر تحصن کنندگان جلوی سفارت عربستان را میبرند وامروز کلبه عدالت خواهی در حرم شهر ری را ویران کردند و طلبه سیرجانی را با چشم بند و ضرب وشتم به مکان نا معلوم انتقال دادند.


دادگاه ویژه ای که جرات خلع لباس ابطحی ، عبدالله نوری، موسوی لاری ، کروبی ، خاتمی ... ندارد اقدام به خلع لباس طلبه سیرجانی مینماید.

امروز چشمان جوانان مومن پیرو ولایت اشکبار است از این همه نامردی ها که امامشان میشود . افرادی که خود را منتسب به ایشان میدانند از پشت خنجر به نظام میزنند ودستانشان به فتنه گران در یک کاسه است

باند زر زور و اقتدار گرا باید این را بداند که در محاسبا خود اشتباه کرده است . اگر گمان میکند با برچیدن خیمه عدالت خواهی عدالت را هم میتواند جمع کند، به قول احمدی نژاد عزیز عدالت صاحب دارد وصاحب آن هم امام عصر ارواحنا فداه است . هرکسی که بخواهد با ان در بیفتد با امام زمان طرف است .اگر خیمه عدالت خواهی را جمع میکنید بدانید که آن روز نزدیک است که تمامی کاخهای شما را به اتش بکشیم

برادر عزیر اقای جهانشاهی:

اعتکاف 400 روزه شما که برای اعتراض به زمین خواری های گسترده ویژه خواران استان کرمان صورت گرفته بود با دستگری وانتقال شما به زندان اوین پایان نیافته است ، امروز دعای ام داوود معتکفین برای ازادی شما و خنثی سازی نقشه ها شوم انان است. اعتکاف شما پایان نیافته است ، بلکه اغاز راه است ، اعتکاف با روزه عجین شده و معنای روزه هم صبر است ، صبور باشید که صبح نزدیک است

بیانیه جمعیت بنیان,انصارحزب الله ,جمعی از اساتید , دانشجویان ,طلاب بسیجی , هیئات مذهبی,جمعیت وبلاگ نویسان مذهبی,,جمعیت دانشجویان عدالت خواه,ایثارگران, جانبازان وآزادگان استان شهید پرور مازندران

 www.olennoha.blogfa.com/
نقل قول کردن
+6 #137 یک ماجرا ....یک درس...! 1390-03-29 00:16
ببخشید آقا! من می تونم یه کم به خانوم شما نگاه کنم و لذت ببرم؟

جوان خیلی آرام و متین به مرد نزدیک شد و با لحنی موأدبانه گفت :

ببخشید آقا! من می تونم یه کم به خانوم شما نگاه کنم و لذت ببرم؟

مرد که اصلا توقع چنین حرفی را نداشت و حسابی جا خورده بود، مثل آتشفشان از جا در رفت و میان بازار و جمعیت، یقه جوان را گرفت و عصبانی، طوری که رگ گردنش بیرون زده بود، او را به دیوار کوفت و فریاد زد

مردیکه عوضی، مگه خودت ناموس نداری ... گه می خوری تو و هفت جد آبادت ... خجالت نمی کشی؟ ...

جوان امّا، خیلی آرام، بدون اینکه از رفتار و فحش های مرد عصبی شود و عکس العملی نشان دهد، همانطور موأدبانه و متین ادامه داد

خیلی عذر می خوام فکر نمی کردم این همه عصبی و غیرتی شین، دیدم همه بازار دارن بدون اجازه نگاه میکنن و لذت می برن، من گفتم حداقل از شما اجازه بگیرم که نامردی نکرده باشم ... حالا هم یقمو ول کنین، از خیرش گذشتم

مرد خشکش زد ... همانطور که یقه جوان را گرفته بود، آب دهانش را قورت داد و زیر چشمی زنش را برانداز کرد ...
نقل قول کردن
+1 #136 hec 1390-03-28 22:34

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، همزمان با ميلاد مبارك حضرت اميرالمؤمنين علي(ع) جديدترين ماهواره ساخت جمهوري اسلامي ايران با نام «رصد» با حضور سردار وحيدي وزير دفاع پرتاب و با موفقيت در مدار زمين قرار گرفت.

«رصد» نخستين ماهواره تصويربرداري ايران است كه تمامي مراحل طراحي، ساخت، تجميع، تست و آماده‌سازي آن در داخل كشور و توسط متخصصان داخلي صورت گرفته است.

برقراري ارتباط با ايستگاههاي زميني، تصويربرداري از زمين و ارسال تصاوير به همراه اطلاعات تله‌متري به ايستگاههاي زميني از مهم‌ترين مأموريت‌هاي اين ماهواره است.

توپولوژي و ساخت ايستگاههاي زميني ماهواره «رصد» به گونه‌اي طراحي شده كه بيشترين دسترسي به ماهواره را جهت دريافت اطلاعات و ارسال فرامين كنترل فراهم كرده باشد.

بنابراين گزارش، اغلب زيرسيستم‌هاي اصلي يك ماهواره بزرگ در «رصد»‌ وجود دارد كه از جمله مي‌توان به سيستم‌هاي مديريت توان، پانل‌هاي خورشيدي، كنترل وضعيت، محموله اكتيكي، GPS، مديريت داده و فرامين روي بورد، گيرنده و فرستنده روي بورد، فرستنده رنجينگ و كنترل دما اشاره كرد.

«رصد» 15.3 كيلوگرم وزن داشته كه براي تزريق در مداري با ارتفاع 260 كيلومتر طراحي شده است و مي‌تواند در هر شبانه روز 15 بار به دور زمين بچرخد.

اين دومين ماهواره‌بر ساخت جمهوري اسلامي ايران است كه مي‌تواند ميكروماهواره 16 كيلوگرمي را تا ارتفاع 260 كيلومتر از سطح زمين قرار دهد. طول اين ماهواره‌بر 22 متر، قطر آن 1.25 و وزن آن 26 تن است.

عمليات موتور اول و جدايش آن، عمليات موتور دوم، خارج شدن ماهواره‌بر از جو غليظ، رسيدن به سرعت مورد نظر و جدايش ماهواره از ماهواره‌بر مراحلي بودند كه در اين پرتاب با موفقيت انجام شد.

چهار ايستگاه رهگيري، ايستگاه تله‌متري و فرمان، ايستگاه مركزي و ايستگاه متحرك، عمليات رهگيري، هدايت و كنترل و دريافت اطلاعات از ماهواره‌بر سفير «رصد» را برعهده دارند كه آنها نيز با موفقيت عمليات خود را انجام داده و به كار خود ادامه مي‌دهند.

hec-malayer.blogfa.com
نقل قول کردن
+5 #135 رايحه ظهور 1390-03-28 21:58
با سلام بر همه مبشران

خبري عجيب و قابل تامل!

وقتي نفس ها در سينه حبس مي شود !

وقتي قطعات پازل ظهور ، يك به يك جمع مي شوند!

آيا خبر زير مي تواند همان نشانه ي حتيمه ي ظهور يعني خسف بيداء باشد؟!



..........

احتمال وقوع آتش فشان بین مکه مکرمه و مدینه منوره




نقطه دقیق وقوع این حادثه در شمال شهر "العیص" و "خیبر" که حد فاصل بین مکه مکرمه و مدینه منوره هستند، خواهد بود. پیش بینی می شود این زلزله به قدری مهیب باشد که تعداد زیادی از روستاهای اطراف این منطقه را با خاک یکسان کند.
به گزارش بی باک به نقل از شیعه آنلاین، "علی عدنان عشقی" استاد رشته زیست و طبیعت در دانشکده علوم دریایی دانشگاه ملک عبدالعزیز در عربستان سعودی طی اظهاراتی نسبت به احتمال وقوع آتش فشان بین شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره به شدت هشدار داد.

این استاد دانشگاه عربستانی احتمال وقوع این آتش فشان را در آینده ای نزدیک دانست و گفت: بررسی هایی که بنده انجام داده ام نشان می دهد که آتش فشانی که قرار است در حد فاصل بین مکه و مدینه رخ دهد موجب وقوع زلزله ای مهیب در آن منطقه خواهد شد.



"علی عدنان عشقی" در ادامه افزود: نقطه دقیق وقوع این حادثه در شمال شهر "العیص" و "خیبر" که حد فاصل بین مکه مکرمه و مدینه منوره هستند، خواهد بود. پیش بینی می شود این زلزله به قدری مهیب باشد که تعداد زیادی از روستاهای اطراف این منطقه را با خاک یکسان کند.

این استاد رشته زیست و طبیعت همچنین گفت: گزارشی که اخیرا سازمان ژئولوژیک آمریکا در مورد زلزله های آینده جهان صادر کرده، اثبات کننده ادعای بنده است و همین مسأله نیز در آنجا بیان شده است. این زلزله حدودا طی دو سال آینده رخ خواهد داد و تا آثار آن تا نزدیکی شهر بندری جده نیز پیش خواهد رفت.

...............
قابل توجه هست كه مكان اين واقعه همان مكان وقوع خسف بيداء مي باشد!

به شكافته شدن زمين در عكس فوق دقت كنيد ، در مورد خسف بيداء هم داريم كه ناگهان زمين شكافته مي شود و لشگر سفياني در درون زمين فرو مي روند!

به اميد ظهور هرچه سريعتر منجي عالم بشريت
نقل قول کردن
+5 #134 میدانم که می آیی 1390-03-28 21:58
تدابير امنيتي رژيم صهيونيستي درآستانه تمرين جديد نظامي در مناطق نزديک به مرز لبنان افزايش يافت
www.u313a.com/index.php?option=com_weblinks&view=weblink&catid=62&id=6462

افراد مسلح با هدف ادعاي نافرماني در ارتش، يک نظامي سوري را ربودند و شکنجه کردند
www.u313a.com/index.php?option=com_weblinks&view=weblink&catid=62&id=6461

احتمال وقوع آتش فشان بین مکه مکرمه و مدینه منوره
www.u313a.com/index.php?option=com_weblinks&view=weblink&catid=62&id=6460
نقل قول کردن
+5 #133 محسن دامادی 1390-03-28 18:15
سلام بر منتظران موعود و مبشران ظهور

وفات جانسوز ام المصائب بانوی صبر و بصیرت حضرت رینب کبری بر عاشقان و دالدادگان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت باد


با بیانات امام خامنه ای در باره ارزش و عظمت حضرت زینب کبری به روز هستیم.

حتما فرمایشات رهبری عزیز را درباره این بانوی عظیم الشان را مطالعه بفرمایید.

www.h-talabe.blogfa.com
نقل قول کردن
+6 #132 amin 1390-03-28 18:14
سخنراني دعاي ندبه27/3/90
حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ عليرضا پناهيان
mahdiehtehran.ir/player.asp?id=1782
نقل قول کردن
+5 #131 amin 1390-03-28 18:10
احتمال وقوع آتش فشان بین مکه مکرمه و مدینه منوره

به گزارش بی باک به نقل از شیعه آنلاین، "علی عدنان عشقی" استاد رشته زیست و طبیعت در دانشکده علوم دریایی دانشگاه ملک عبدالعزیز در عربستان سعودی طی اظهاراتی نسبت به احتمال وقوع آتش فشان بین شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره به شدت هشدار داد.

این استاد دانشگاه عربستانی احتمال وقوع این آتش فشان را در آینده ای نزدیک دانست و گفت: بررسی هایی که بنده انجام داده ام نشان می دهد که آتش فشانی که قرار است در حد فاصل بین مکه و مدینه رخ دهد موجب وقوع زلزله ای مهیب در آن منطقه خواهد شد.

"علی عدنان عشقی" در ادامه افزود: نقطه دقیق وقوع این حادثه در شمال شهر "العیص" و "خیبر" که حد فاصل بین مکه مکرمه و مدینه منوره هستند، خواهد بود. پیش بینی می شود این زلزله به قدری مهیب باشد که تعداد زیادی از روستاهای اطراف این منطقه را با خاک یکسان کند.

این استاد رشته زیست و طبیعت همچنین گفت: گزارشی که اخیرا سازمان ژئولوژیک آمریکا در مورد زلزله های آینده جهان صادر کرده، اثبات کننده ادعای بنده است و همین مسأله نیز در آنجا بیان شده است. این زلزله حدودا طی دو سال آینده رخ خواهد داد و تا آثار آن تا نزدیکی شهر بندری جده نیز پیش خواهد رفت.
www.bibaknews.com/fa/pages/?cid=20897
نقل قول کردن
+1 #130 ه 1390-03-28 17:54
گفت‌وگوی جالب شیطان و فرشته
فرشته از شیطان پرسید: قوی‌ترین ‌سلاح تو برای فریفتن انسان‌ها چیست؟
شیطان گفت: به آنها می‌گویم «هنوز فرصت هست».
شیطان پرسید: قدرتمندترین سلاح تو برای امید بخشیدن به انسان‌ها چیست؟
فرشته گفت: به آن‌ها می‌گویم «هنوز فرصت هست».
www.alvadossadegh.com/fa/new-news/10175.html?task=view
این شیطان است که القای دور بودن ظهور در انسان می کند...
نقل قول کردن
+6 #129 علي اصغر 1390-03-28 17:06
با سلام و درود بر همه عزيزان ، مبشران و منتظران ظهور يار

چشمم به جمال و زندگينامه درخشان شهيد عزيز " كمال كورسل" افتاد ، حيفم اومد كه ديگران هم بهره اي نبرند :



يك نفر بود مثل آدم‌هاي ديگر، موهايي داشت بور با ريشي نرم و كم‎پشت و سني حدود هفده سال. پدرش مسلمان بود و از تاجرهاي مراكش و مادرش، فرانسوي و اهل دين مسيح. "ژوان " دنبال هدايت بود. در سفري با پدرش به مراكش رفت و مسلمان شد.
محال بود زير بار حرفي برود كه براي خودش،‌ مستدل نباشد و محال بود حقي را بيابد و بااخلاص از آن دفاع نكند. در نماز جمعه اهل سنت پاريس، سخنراني‌هاي حضرت امام را كه به فرانسه ترجمه شده بود، پخش مي‌كردند. يكي از آنها را گرفت و گوشه خلوتي پيدا كرد براي خواندن، خيلي خوشش آمد و خواست كه بازهم براي او از اين سخنراني‌ها بياورند.
بعد از مدتي، رفت و‌آمد "ژوان كورسل " با دانشجوهاي ايراني كانون پاريس، بيشتر شد. غروب شب جمعه‌اي، يكي ازدوستانش "مسعود " لباس پوشيد برود كانون براي مراسم، "ژوان " پرسيد: "كجا مي‌ري؟ " گفت: "دعاي كميل " ژوان گفت: "دعاي كميل چيه؟! ما رو هم اجازه مي‌دي بياييم! " گفت: "بفرماييد " .
چون پدرش مراكشي بود، عربي را خوب مي‌دانست. با "مسعود " رفت و آخر مجلس نشست. آن شب "ژوان " توسل خوبي پيدا كرد. اين را همه بچه‌ها مي‌گفتند.
هفته آينده از ظهر آمد با لباس مرتب و عطرزده گفت: "بريم دعاي كميل ".
گفتند: "حالا كه دعاي كميل نمي‌روند "؛ تا شب خيلي بي‌تاب بود.
يك روز بچه‌هاي كانون، ديدند "ژوان " نماز مي‌خواند، اما دست‌هايش را روي هم نگذاشته و هفته بعد ديدند كه بر مُهر سجده مي‌كند. "مسعود " شيعه شدن او را جشن گرفت.
وقتي از "ژوان " پرسيد: "كي تو رو شيعه كرد؟ " او جواب داد: "دعاي كميل علي(ع) ".
گفت: "مي‌خواهم اسمم رو بذارم علي ".
"مسعود " گفت: "نه، بذار شيعه بودنت يه راز باشه بين خودت و خدا با اميرالمؤمنين(ع) . "
گفت: "پس چي؟ "
ـ "هرچي دوست داري "
گفت: "كمال "
چه اسم زيبايي، براي خودش انتخاب كرد. مسيحي بود. شد مسلمان اهل سنت و بعد هم شيعه، در حالي كه هنوز هفده بهار از عمرش نگذشته بود.
مادرش، خيلي ناراحت بود. مي‌گفت: "شما بچه منو منحرف مي‌كنيد ".
بچه‌ها گفتند: "چند وقتي مادرت را بيار كانون " بالاخره هم مادرش را آورد. وقتي ديد بچه‌ها، اهل انحراف و فساد نيستند، خيالش راحت شد.
كتابخانه كانون، بسيار غني بود. "كمال " هم معمولاً كتاب مي‌خواند. به خصوص كتاب‌هاي شهيد مطهري.
خيلي سؤال مي‌كرد. بسيار تيزهوش بود و زود جواب را مي‌گرفت، وقتي هم مي‌گرفت ضايع نمي‌كرد و به خوبي برايش مي‌ماند.
يك روز گفت: "مسعود! مي‌خوام برم ايران طلبه بشم ".....
ادامه در لينك : chaei.blogfa.com/post-445.aspx



براي شادي روح شهداي اسلام ، صلوات @};-
نقل قول کردن
+2 #127 ناشناس 1390-03-28 15:50
فایل صوتی سخنرانی این هفته استاد پناهیان را اگه کسی داره لطف کنه لینک دانلودش رو بزاره
نقل قول کردن
+4 #126 احمد سبحان 1390-03-28 15:02
گرچه ما از کاروان جا مانده ایم ... شعله حسرت سراپا مانده ایم

ماهم از این آب و خاک و ریشه ایم ... ای شهادت ما ولایت پیشه ایم

عشق بر پیشانی ما منجلی است ... این ولایت را ولی سید علی است

اللهم احفظ نائب المهدی (عج) امامنا خامنه ای
نقل قول کردن
+4 #125 من :D 1390-03-28 14:56
عکس جناب پناهیان در حال نشان دادن درجه 33 فراماسونری

:D =)) =))



حالا خداوکیلی درنظر بگیر مشایی این کارو کرده باشه....اونوقت دکتر رو کچل میکردن....
نقل قول کردن
+1 #124 حبیب 1390-03-28 13:01
جنگ‌‌افروزي در خاورميانه اولويت برنامه‌هاي امسال بيلدربرگ



ASHK4ZOHOOR.IR
نقل قول کردن
+4 #123 رايحه ظهور 1390-03-28 09:05
استمرار توطئه هاي رنگارنگ براي به زانو درآوردن سوريه

اعزام آنجلینا جولی برای ملتهب نشان دادن سوریه

کشورهای غربی برای فضاسازی علیه سوریه و جلب توجه افکار عمومی به این کشور، بازیگر مشهور هالیوود را به خدمت گرفتند و او را برای بازدید از منطقه‌ای که آن را اردوگاه آوارگان سوری می‌خوانند، اعزام کردند.


به گزارش فارس مقامات امنیتی ترکیه امروز جمعه تدابیر امنیتی شدیدی در استان هتای در جنوب ترکیه اتخاذ کردند تا مقدمات ورود بازیگر مشهور هالیوود به این منطقه را فراهم کنند.

روز گذشته، روزنامه واکیت ترکیه اعلام کرد که سازمان ملل در راستای ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه، آنجلینا جولی هنرپیشه معروف هالیوود را برای بازدید از اردوگاه پناهندگان سوری به ترکیه اعزام می‌کند.

برخی کارشناسان پس از اعلام خبر اعزام جولی به این منطقه، اعلام کردند که این اقدام از طرف کشورهای غربی و همچنین سازمان ملل برای برجسته سازی حضور آوارگان سوری و ملتهب و ناامن نشان دادن وضعیت امنی سوریه است.

به گزارش روزنامه الوفد مصر، آنجلینا جولی خواستار عدم ورود دوربین‌های فیلم‌برداری و عکاسی به محل ورود و بازدید خود شده است.

در همین راستا، منابع غربی نزدیک به سفارت آمریکا در دمشق، اعلام کردند که بشار اسد به دلیل ناخرسندی از رفتار آمریکا علیه سوریه، به تماس تلفنی مقامات آمریکایی چه از کاخ سفید باشد چه از کنگره، پاسخ نمی‌دهد.
نقل قول کردن
+7 #122 مهدی 1390-03-28 01:38
"ام سعید ! وقتی ماه در شب بدر ماه رجب گرفته شود و خسوف رخ دهد ،مردی پس از آن خروج کند و به دنبال آن حضرت مهدی (عج) قیام خواهد کرد"(امام صادق علیه السلام -دلائل الائمه ص259) ای کاش این خسوف همان ماه گرفتگی رجب آنهم در شب بدر (به افق عربستان) باشد. ای کاش ..........
برای سلامتی امام زمان (عج) صلوات.
نقل قول کردن
+6 #121 نمره ولایتمداری دکتر چنده ؟ 1390-03-28 00:28
- امروز ما احمدی نژادی ها در یک بازی باخت ، باخت وارد شده ایم. داشتیم کیف می کردیم با احمدی نژاد و او داشت از عوض ما نیز شبانه روز کار می کرد و مبارزه می کرد با انواع دسیسه ها. و ما غافل بودیم . و دشمن داشت توطئه میکرد.

الان احمدی نژاد در سخت بحبوحه ای گیر کرده است. کاری ندارم اشتباهش چه بوده. ولی می خواهم بگویم حتی فرصت تطهیر هم ندارد.
دشمن بسیار قوی و همه جانبه تمام راه های فرار را بسته. جو بسیار سنگین است برای دکتر و حامیانش. بازی ما الان بازی دو سر باخت است. توپ در زمین ماست. ولی زورمان به شوت کردن این توپ نمی رسد. باید جو را برگرداند. متاسفم برای دوستانی که دارند در زمین دشمن بازی می کنند. مگر ما چند سیاستمدار انقلابی و متعهد و ولایی در حد دکتر داشته و داریم که به این زودی پروژه عبور از احمدی نژاد را کلید زده ایم؟

دوستی در وبلاگش نوشته: فردی به دکتر نمره 16 می دهد.

من هم قبول دارم ولی به دیگران حتی ده قبولی هم نمی دهم.


www.khatshekan.org/index.php?option=com_content&task=view&id=210&Itemid=46
نقل قول کردن
+1 #120 زنگ تفریح 1390-03-27 23:58
روایت نویسنده ضد انقلاب از سبزهای ترسو و سوسول و کمی هم احمق : :))


===============================

من به دعوت جنبش سبز میخوام به نشانه اعتراض به تقلب در انتخابات دوسال گذشته از میدون تقی اباد تا میدون ملک اباد مشهد توی پیاده رو راه برم…اونم ساکت…!! اوه خدای من…!! چه هیجانی داره…! حلالم کنید اگه کشته شدم…!! خداحافظ …به امید ازادی…!

8888888888888888888888888888888

وصیت نامه ام رو نوشتم و کتونی هام رو پام کردم…! سعی کردم قیافه ام تابلو نباشه …حتی پیرهَنم رو انداختم روی شلوارم…! ( اوه خدای من چقده زشت شدم…! ) میدون تقی اباد که رسیدم گلوم خشک شده بود…! یه نگاهی کردم دیدم مامور بازاره…!! پاهام شل شد…نبضم تند زد…!!

از کنار پیاده رو یواش یواش راه افتادم طرف مَلِک اباد…! هر لحظه فکر میکردم الان میگیرنم…!! گاهی پشت ویترین مغازه ها طبیعی میکردم و به اجناس پشت شیشه زل میزدم…!

نزدیک میدون احمد اباد که رسیدم کمی از اضطرابم کم شده بود که یهو نگام به نگاه یه ماموره گره خورد…جُفت کردم…!! انگار فهمیده بود که من یه مبارزم…! خدایا چیکارکنم…!؟ رفتم جلو گفتم: سلام جناب سردار…!! وقتی جواب داد یه ادرس الکی پرسیدم که گفت بلد نیست و منم صدبار تشکر کردم راهم رو کشیدم رفتم … بخیر گذشت…! وای که من چقده زرنگم….اُسکُلِش کردم…!!

سه راه راهنمایی شلوغ تر بود و مامورهای سیاهپوش هم بودن…!مشت هام رو گره کردم و از بینشون رد شدم…!! خدای من…حتی شونه ام خورد به بدن یکیشون…اوه…..او ه خدای من…!! فشارم افتاده بود…! عرق کرده بودم…! نشستم کنار خیابون برای تجدید قوا…! توی دلم چند تا فحش زشت دادم بهشون ته دلم خنک شد…!

خستگی که گرفتم بلند شدم و ادامه دادم به رفتن…کمی که رفتم دیدم دوتا پسر و يه دختر عین من مشت هاشون رو گره کرده بودن…اونها هم جزو معترضين بودن…! به پسرا لبخند زدم و زیر لب گفتم: ما هستيم …! پسره گفت: دمت گرم …خونه خالي داري..؟ مخش رو زديم ولي لامصب مكان نداريم….! پسر بغل دستش گفت لامصب عين هلو ميمونه…اوف جوووون…!! عذر خواهي كردم و تند رد شدم…!

کمی جلوتر دیدم شلوغه…آره….آره ما بیشمار بودیم…! قلبم گروپ گروپ میزد…نزدیک که شدم دیدم ای بابا … اینجا كه ایستگاه اُتوبوسه…!! نزدیک ملک اباد که رسیدم دیدم چند تا جوون موبایل به دست وایستادن…حتما اونا هم مبارز بودن…شک ندارم…! رفتم نزدیکشون و به هوای بستن بند کفش گوش دادم به حرفاشون دیدم دارن راجع به اینکه کیوان ابروهاشو لنگه به لنگه برداشته حرف میزنن …!!

به ملک اباد که رسیدم نشستم روی یه سکو…! خسته شده بودم از اینهمه مبارزه…!! ولي نه ….من خسته نیستم … من براي رسيدن به ازادي باز هم پیاده راه خواهم رفت…! باز هم سکوت خواهم کرد…! باز هم خواهم ترسید…! من يك مبارزم…!
====================================
نقل قول کردن
+8 #119 بشیر 1390-03-27 21:37
گل گلخانه ی طاهاست زینب /چراغ خانه ی زهراست زینب
علی خود زینت عرش برین است/ ولی ، زینت ده مولاست زینب

وفات بزرگ بانوی دشت کربلا و ام المصائب زینب کبری بر عموم شیعیان تسلیت عرض می نمایم .



مرحوم آيت الله سيد نورالدين جزايرى (متوفى 1348 ه‍ ق ) در كتاب ((الخصائص الزينبيه )) آورده است كه عالم دانشمند و محدث خبير شيخ محمد باقر قاينى ، صاحب كتاب كبريت الاحمر در كتاب كشكول خود به نام ((سفينه القماش )) مى نويسد:
در عصرى كه در نجف اشرف به تحصيل علوم حوزوى اشتغال داشتم در آنجا سيدى زاهد و پرهيز كار بود كه سواد نداشت ، روزى در حرم حضرت على (ع ) به زيارت مرقد حضرت مشغول بود، ديد يكى از زايران ترك زبان ، گوشه اى از حرم نشست و مشغول تلاوت قران شد، اين سيد جليل احساساتى شد و به خود گفت : ((آيا سزاوار است كه ترك و ديلم قران ، كتاب جدت را بخوانند و تو بى سواد باشى و از خواند آيات قرآن محروم بمانى ؟!)) او از روى غيرت و همت قسمتى زا اوقاتش را در سقايى (آبرسانى ) صرف كرد تا مخارج زندگى اش را تاءمين كند، و قسمت ديگر را به تحصيل علوم پرداخت و كم كم ترقى كرد تا به حدى كه در درس ‍ خارج آيت الله العظمى ميرزا محمد حسن شيرازى (ميرزاى بزرگ ، متوفى 1312 ه‍ ق ) شركت مى كرد و به درجه اى رسيد كه احتمال مى دادند به حد اجتهاد رسيده است . اين سيد جليل و پارسا براى من چنين نقل كرد:
در عالم خواب امام زمان حضرت ولى عصر (عج ) را ديدم ، بسيار غمگين و آشفته حال بود، به محضرش رفتم و سلام كردم ، سپس ‍ عرض كردم : ((چرا اين گونه ناراحت و گريان هستى ؟)) فرمود: ((امروز روز وفات عمه ام حضرت زينب (س ) است . از آن روزى كه عمه ام زينب (س ) وفات كرده ، تاكنون ، هر سال در روز وفات او، فرشتگان در آسمانها مجلس عزا به پا مى كنند، آن چنان مى گريند كه من بايد بروم و آنها را ساكت كنم ، آنها خطبه حضرت زينب (س ) را كه در بازار كوفه خواند، مى خوانند و مى گريند، من هم اكنون از آن مجلس فرشتگان مراجعت نموده ام .))
نقل قول کردن
+8 #118 سید مهدی فاطمی 1390-03-27 20:56
کام خود شیرین کنید:

ای شاه شاهان جهان الله، مولانا علی
ای نور چشم عاشقان الله، مولانا علی

حمد است گفتن نام تو ای نور فرخ نام تو
خورشید و مه هندوی تو الله، مولانا علی

خورشید مشرق خاوری در بندگی بسته کمر
ماهت غلام نیک پی الله، مولانا علی

خورشید باشد ذره‌ای از خاکدان کوی تو
دریای عمان شبنمی الله، مولانا علی

موسی عمران در غمت بنشسته بد در کوه طور
داود می‌خواندت زبور الله، مولانا علی

آدم که نور عالم است عیسی که پور مریم است
در کوی عشقت در هم است الله، مولانا علی

داود را آهن چو موم قدرست نموده کردگار
زیرا به دل اقرار کرد الله، مولانا علی

آن نور چشم انبیا احمد که بد بدر دجا
می‌گفت در قرب دنا الله، مولانا علی

قاضی و شیخ و محتسب دارد به دل بغض علی
هر سه شدند از دین بری الله، مولانا علی

گر مقتدای جاهلی کردست در دین جاهلی
تو مقتدای کاملی الله، مولانا علی

شاهم علی مرتضی بعدش حسن نجم سما
خوانم حسین کربلا الله، مولانا علی

آن آدم آل عبا دانم علی زین العباد
هم باقر و صادق گوا الله، مولانا علی

موسی کاظم هفتمین باشد امام و رهنما
گوید علی موسی الرضا الله، مولانا علی

سوی تقی آی و نقی در مهر او عهدی بخوان
با عسکری رازی بگو الله، مولانا علی

مهدی سوار آخرین بر خصم بگشاید کمین
خارج رود زیر زمین الله، مولانا علی

تخم خوارج در جهان ناچیز و ناپیدا شود
آن شاه چون بیدار شود الله، مولانا علی

دیو و پری و اهرمن، اولاد آدم مرد و زن
دارند این سر در دهن الله، مولانا علی

اقرار کن اظهار کن مولای رومی این سخن
هر لحظه سر من لدن الله، مولانا علی

ای شمس تبریزی بیا بر ما مکن جور و جفا
رخ را به مولانا نما الله، مولانا علی
نقل قول کردن
+15 #117 علي اصغر 1390-03-27 20:29
به نقل از ناشناس اصلی:
جمعش کن بابا، خجالت بکش علی اصغر چاخان انقد دروغ نگو مگه مجبوری، مطمئن باش تو اون دهنتو ببندی هیچی نمیشه و آب از آب تکون نمیخوره

1- بدل عبدالله کذایی که داره زندگیشو میکنه
2- 6 سال احمدی هم داره نفسای آخرشو میکشه،
3- واضع نظریه باران های جمادی هم متواری شده
4- رجب هم داره تموم میشه، هیچی نشده ،سفیانی هم که خروج نکرد الحمدلله

بنابراین روسیاهی موند به کسایی که خودشونو واسه ترویج سی دی کذایی در آخر سال پیش .....

نمیخواند انقد سنگ این ...... بی وجود رو به سینه بزنی مردك

با سلام و درود

ممنون از حسن خلق و لطف شما !

اميدوارم كه اعتماد ما به عملكرد وهابيون بيشتر از اعتماد ما به خودي ها نباشه ، مي بنييد كه علاوه بر معماي ملك عبدالله ، معماي عبدالله صالح هم به كارنامه اين وهابيون خبيث داره اضافه ميشه

در مورد حركت شعيب ، نمي توان ابتداي مشخصي براي آن در نظر گرفت تا انتها و پايان 72 ماه نيز مشخص گردد ، ضمن اينكه ممكن است مدت 72 ماه نيز به اراده الهي تغيير كند.

مگر بنده در مورد رجب امسال و خروج سفياني چيزي عرض كرده بودم كه چنان مي فرماييد ؟

ضمن اينكه عدم خروج سفياني هم براي منتظران امام زمان(عج) ، ذكر الحمدلله ندارد ، بايد آرزو كنيم كه نشانه هاي ظهور هرچه زودتر محقق شوند.

يا علي
نقل قول کردن
+5 #116 بشیر 1390-03-27 19:37
توطئه در واشنگتن: روسیه محاصره نظامی شود و چین و هند درگیر جنگ

موضع نومحافظه‌کاران آمریکایی و همچنین موضع ارتش آمریکا این است که نیروهای طالبان را تنها در صورتی می‌توان نابود کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صحنه عملیاتی نظامی خود را به پاکستان تعمیم دهد، یعنی جایی که همین نیروهای طالبان احتمالاً تحت حمایت دولت پاکستان در آنجا پناه گرفته‌اند. این در حالی است که چنین محافلی در آمریکا عقیده دارند که پاکستان پول آمریکا را می‌گیرد اما آنچه را که آمریکایی‌ها می‌خواهند انجام نمی‌دهد.

پاکستان با درک چنین تهدیدی،‌ به سرعت به چین رو آورد. روز هفدهم ماه مه گذشته، یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان، در حین عزیمت به چین گفت: چین بهترین دوست پاکستان بوده است و ما بیشترین اعتماد را به این کشور داریم. چین بندری را در پاکستان و نزدیک دریای عرب احداث کرده که ممکن است در آینده به عنوان پایگاهی برای نیروی دریایی چین مورد استفاده قرار گیرد.

کامل در لینک زیر
www.rajanews.com/detail.asp?id=92910
نقل قول کردن
+6 #115 رايحه ظهور 1390-03-27 18:50
تشديد توطئه عليه سوريه ؛ ايجاد منطقه‌حائل در مرز با تركيه



سازمان ملل در تلاش است تا نظير آنچه در شمال عراق قبل از اشغال اين كشور به دست آمريكا و متحدانش ايجاد كرد، در شمال سوريه و منطقه مرزي اين كشور با تركيه منطقه حائل ايجاد كند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه واكيت تركيه، سازمان ملل در نظر دارد منطقه‌اي حائل نظير آنچه در شمال عراق و بعد از جنگ خليج فارس ايجاد شد در مناطق شمالي سوريه كه هم مرز با تركيه است، ايجاد كند.

پيش از اين برخي منابع اعلام كرده بودند كه آمريكا به همراهي رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي غربي و همچنين تركيه قصد دارد تا به بهانه حضور برخي مردم سوريه در نزديكي مرز كشور خود با تركيه، منطقه‌اي در سوريه در نزديكي مرز تركيه به وجود بياورد و آن را در اختيار مخالفان نظام سوريه قرار بدهد.

«مارتين نصيركي» سخنگوي سازمان ملل در همين راستا از دولت تركيه خواست تا اجازه دهد سازمان ملل به پناهجويان سوري در خاك تركيه كمك كند.

از سوي ديگر سازمان ملل در دومين اقدام خود در راستاي ايجاد منطقه حائل در شمال سوريه، آنجلينا جولي هنرپيشه معروف هاليوود را براي بازديد از اردوگاه پناهندگان سوري به تركيه مي‌فرستد.

از سوي ديگر تعداد پناهندگان سوري به خاك تركيه بيش از هشت هزار نفر اعلام شده است.
نقل قول کردن
-24 #114 ناشناس اصلی 1390-03-27 18:49
جمعش کن بابا، خجالت بکش علی اصغر چاخان انقد دروغ نگو مگه مجبوری، مطمئن باش تو اون دهنتو ببندی هیچی نمیشه و آب از آب تکون نمیخوره

1- بدل عبدالله کذایی که داره زندگیشو میکنه
2- 6 سال احمدی هم داره نفسای آخرشو میکشه،
3- واضع نظریه باران های جمادی هم متواری شده
4- رجب هم داره تموم میشه، هیچی نشده ،سفیانی هم که خروج نکرد الحمدلله

بنابراین روسیاهی موند به کسایی که خودشونو واسه ترویج سی دی کذایی در آخر سال پیش .....

نمیخواند انقد سنگ این آخوندک بی وجود رو به سینه بزنی مردك
نقل قول کردن
+11 #113 . 1390-03-27 17:50
حرکت آنلاین ماهواره "رصد" ایران را ببینید:


www.n2yo.com/?s=37675



فکر کنم تا دقایقی دیگر هم به فضای آمریکا می رسد...ماهواره عکسبرداری با تفکیک 100 متر بر فراز آمریکا... ماهواره ایرانی...

زنده باد انقلاب اسلامی
زنده باد یاد امام خمینی(ره)
زنده باد امام خامنه ای، سید خراسانی
زنده باد احمدی نژاد، شعیب قهرمان

راستی از "رصد" عزیز سایت هم خبری نیست... شاید با همین ماهواره رصد فرار کرده رفته فضا، از دست بعضی ها... شایدم ...
نقل قول کردن
+7 #112 کباب شدیم 1390-03-27 17:01
به نقل از علائم ظهور:
اوه اوه!! چه بگیر بگیری بوده ما خبر نداشتیم!!
حاج آقا لاریجانی ظاهرا دارن همه مفسدین فی الارض رو جمع میکنن؟؟؟

اینطوری پیش بره ....

فعلا که مفسدین فی الارض آزادند و دارن به ریش ما میخندن .
موسوی و کروبی هم در خانه های آنچنانی خود .........

=====================

خواستیم ثواب کنیم کباب شدیم . ولی هیهات که بچه بسیجی میدان را خالی کند .
نقل قول کردن
+9 #111 فتنه ها سخت شده 1390-03-27 16:22
وي به مستند "ظهور بسيار نزديك است " اشاره كرد و برخورد با آن را مصداقي از برخوردهاي نادرست دانست و گفت: اين مستند بعضاً حاوي حرف‌هاي صحيح و در واقع حرف‏هاي بسياري از بزرگان و علما بود. درحاليكه ما در برخورد صحيح با اين مستند مي‏توانستيم بگوييم برخي روايات و عناوين آن صحيح است اما سوء استفاده سياسي از آن به اشتباه صورت گرفته است.

"وقتي ما سياه و سفيد نگاه مي‏كنيم و مستند را از اساس تكذيب مي‏كنيم، خواه نا خواه علماي خود را تكذيب كرده‏ايم. اين نوع مواجهه اشتباه است و آسيب‏هاي جدي دارد. اين گونه برخوردها در جامعه و خصوصا فضاي نخبگاني ايجاد بي‏اعتمادي مي‏كند. هم نسبت به اعتقادات و هم نسبت به خود ما. "


آيت‌الله آملي لاريجاني مي‌فرمايند "جريان انحرافي در فساد اقتصادي غوطه‌ور است. " آيت‌الله آملي لاريجاني مسئول دستگاه قضايي كشور هستند نه يك چهره سياسي. اين جريان كه يك روزه به وجود نيامده. اگر اين گونه است كه ايشان مي‏گويد اين سوال به وجود مي‏آيد كه ايشان و دستگاه قضايي در اين چند سال در كشور چه مي‏كردند؟!

rajanews.com/detail.asp?id=92887
نقل قول کردن
+8 #110 ناشناس 1390-03-27 16:10
طلبه معترض به زمين‌خواري دستگير شد
طلبه سیرجانی دستگیر شد ...
www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003275177
نقل قول کردن
+12 #109 کاووس را دریابید 1390-03-27 13:58
لطفا یک پست هم درباره کاووس رکوفیان بنویسید .

او خیلی مظلوم است ...

----------------------------------------------------------------------

کاووس رکوفیان یک وبلاگ نویس روستایی و حزب اللهی است که گفته میشود بیش از یکماه است در بازداشت به سر میبرد .

==============================

(بسیجی واقعی آنهایی هستند که از گوشه روستایی دور افتاده به فرمان جهاد نرم رهبر خود لبیک گفته ، لیکن هیچکس آنها را نمیشناسد و هیچکس پیگیر کارشان نیست .
نقل قول کردن
0 #108 امید 1390-03-27 12:47
www.islamtimes.org/vdcjv8ea.uqehvz
sffu.html
عکس جسد عبدالله
توی گوگل با یه عکس نیمرخ مقایسه کنید بنظر واقعی میاد
نقل قول کردن
-1 #107 امید 1390-03-27 12:35
www.islamtimes.org/vdcjv8ea.uqehvzsffu.html

عکس جسد عبدالله لابد تا 40 روز سعودی ها منکرش میشن
نقل قول کردن
+4 #106 امید 1390-03-27 12:33
www.islamtimes.org/vdcjv8ea.uqehvzsffu.html



اینم عکس جسد عبدالله
نقل قول کردن
+14 #105 علائم ظهور 1390-03-27 03:47
اوه اوه!! چه بگیر بگیری بوده ما خبر نداشتیم!!
حاج آقا لاریجانی ظاهرا دارن همه مفسدین فی الارض رو جمع میکنن؟؟؟

اینطوری پیش بره ....
نقل قول کردن
+10 #104 میدانم که می آیی 1390-03-27 02:29
سلام @};-
افواج فرشتگان که دلباخته اند / محراب علی را به سما ساخته اند
آنانکه ز منکران مولا هستند / خود را به ته جهنم انداخته اند...
میلاد مولا و همچنین سال روز تأسیس وبسایت در این روز فرخنده رو به همه عزیزان تبریک میگم... @};-

گل لبخندتون شکوفا، و عیدتون مبارک... :x
به امید ظهور آقا امام زمان (عج)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد