رایحه ظهور

اسرائیل خواهان وارد شدن نیروهای بین المللی در مراقبت از حصار غزه است

 فتنه جدید در فلسطین در حال شکل گیری است

به گزارش فلسطین الیوم  و به نقل از خبرگزاریها

یکی از منابع سیاسی روز پنج شنبه گفت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در حال بررسی درخواست کمکهای بین المللی برای وضع حصار و منع ورود اسلحه به نوار غزه است و به این ترتیب سعی دارد انتقادات حاصل از حصار کامل غزه توسط این رژیم را تخفیف بدهد و سنگینی حصار را بر عهده سازمانهای بین المللی بیندازد

» افزودن نظر جدید

فتنه جدید در فلسطین در حال شکل گیری است

به گزارش فلسطین الیوم  و به نقل از خبرگزاریها

یکی از منابع سیاسی روز پنج شنبه گفت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در حال بررسی درخواست کمکهای بین المللی برای وضع حصار و منع ورود اسلحه به نوار غزه است و به این ترتیب سعی دارد انتقادات حاصل از حصار کامل غزه توسط این رژیم را تخفیف بدهد و سنگینی حصار را بر عهده سازمانهای بین المللی بیندازد

این منبع سیاسی نزدیک به دفتر نخست وزیر صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو و مجلس وزرای کوچک در حال بررسی طرحی هستند که سازمان ملل را مجبور سازد کشتی هایی را  که به سوی غزه حرکت می کنند در بندر اسدود بطور موقت متوقف سازد و مورد تفتیش و بازرسی قرار دهد تا اطمینان یابد هیچ نوع سلاحی توسط کشتی ها به سوی غزه ارسال نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی اصرار دارد علاوه بر ممنوع بودن ورود اسلحه به نوار غزه، کالاهایی نظیر آهن و سیمان نیز باید ممنوع گردد زیرا معتقد است حماس از این اقلام در اهداف نظامی خود استفاده می کند .

رژیم صهیونیستی در حمله روز دو شنبه خود به کاروان کشتی های آزادی که به سوی غزه در حرکت بودند 8 نفر از شهروندان ترک و یک ترک دارای تابعیت آمریکایی را به قتل رساند و موجب جاری شدن سیل انتقادات بین المللی گشت.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که علیرغم حوادث پیش آمده این رژیم همچنین اصرار دارد تا از رسیدن کشتی های حامل کمکهای انسانی به غزه جلوگیری نماید و مانع رسیدن مواد ساختمانی اصلی مثل آهن و سیمان به غزه گردد.

اتحاديه عرب از آمادگي خود خبر داد

ارسال پرونده منازعه اسرائيل-اعراب به شوراي امنيت

 

دبير كل اتحاديه عرب با بيان اينكه تا يكي‌دو ماه آتي خواهيم ديد كه تلاش آمريكا در خصوصا صلح منطقه هيچ دستاوردي ندارد، تاكيد كرد كه آماده‌ايم پرونده منازعه رژيم صهيونيستي و اعراب را به شوراي امنيت بفرستيم.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري النشره لبنان، "عمرو موسي " در كنفرانسي خبري در ليبي از آمادگي اتحاديه عرب براي انتقال پرونده منازعه رژيم صهيونيستي با فلسطين به شوراي امنيت خبر داد.
اين كنفرانس پس از پايان نشست نخست وزراي كميته پنج‌جانبه‌اي برگزار شد كه در نشست اخير سران عرب در شهر سرت ليبي اين كميته مكلف شد سند گسترش كار مشترك عربي را براي ارائه در نشست فوق‌العاده سران عرب در اكتبر آينده در ليبي تهيه و تنظيم كند.
عمرو موسي در اين كنفرانس با اشاره به راهكار جايگزين اعراب براي مذاكرات غيرمستقيم تشكيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستي تاكيد كرد كه اين مذاكرات با مشكلاتي تكراري روبه‌روست.
وي افزود: مهم اين است كه اعراب چه راه جايگزيني براي اين مذاكرات در نظر گرفته‌اند؛ همان امري كه ما الان در حال تهيه آن هستيم.
دبير كل اتحاديه عرب افزود: ما آماده‌ايم كه پرونده منازعه اسرائيلي‌عربي را كاملا به شوراي امنيت منتقل كنيم.
عمرو موسي گفت: ما اكنون به اين مرحله [انتقال به شوراي امنيت] نزديك مي‌شويم؛ يك تا دو ماه آتي خواهيم ديد كه ميانجيگري آمريكا در مذاكرات غيرمستقيم بدون نتيجه پايان يافته است.

 

تحلیل:

احتمال می رود یکی از دلایل حمله اسرائیل به کاروان غزه خارج کردن فلسطین از موضوع درگیری بین اعراب و اسرائیل و بین المللی کردن پرونده فلسطین با هدف تسلط بیشتر بر شورای امنیت و سازمان ملل از طریق لابی صهیونیستی در امریکا و سایر کشورهای تصمیم گیرنده سازمان ملل باشد. در حقیقت این همان موضوعی است که اسرائیل مدتهاست به دنبال آن است و خواهان آن است که در این قضیه در مقابل اعراب و محور مقاومت قرار نگرفته و با سازمان های بین المللی که تاریخ ثابت نموده است توان ایستادگی و تصیمیم گیری در مقابل اسرائیل را ندارند تعامل کند. این طرح که احتمال زیاد با موافقت کشورهای عربی بی مصرف و خائن هم روبرو خواهد شد، برای همیشه بار سنگینی را از دوش این کشورها برداشته و به این ترتیب اعراب و مسلمانان از یک طرف قضیه خارج خواهند شد و مقاومت برای همیشه در فلسطین از بین خواهد رفت. بهترین تعبیر در این قضیه و توطئه خاموش سپردن گوسفندان به دست گرگ است .

کما اینکه اتحادیه عرب در اقدامی به دور از انتظار بجای تصمیم گیری در باره باز کردن گذرگاه رفح بین دو کشور مسلمان که از شئون مربوط به کشورهای اسلامی است و نیز کنار گذاشتن طرح صلح عربی، شانه خالی کرده و اعلام کرده قضیه را به سازمان ملل و شورای امنیت احاله می کند .

کمترین ضرر این قضیه به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور عضو شورای امنیت و دارای حقوق معمول سایر کشور ها است زیرا در این قضیه شورای امنیت سازمان ملل به اسرائیل به چشم یک کشور غاصب حقوق و اراضی فلسطینی نگاه نخواهد کرد و از سوی دیگر مقاومت در موضوع فلسطین معنایی نخواهد داشت زیرا در این صورت فلسطین و مقاومت باید تابع مقررات بین المللی باشند که اسرائیل از طریق شورای امنیت و حق وتوی امریکایی و تصمیم گیری قدرتهای بزرگ که همواره مدافع اسرائیل بوده اند بر آنان تحمیل می کند و این همان فتنه در حال شکل گیری در سرزمینهای اشغالی فلسطین است.

و من علامات قیام قائم :... ونزول الترك الجزيرة. ونزول الروم الرملة،

 

اخبار مرتبط :

ابو زهری: ارجاع مساله محاصره غزه به شورای امنیت به منزله فرار از زیر بار مسئولیت است

دكتر سامی ابو زهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تصمیم اتحادیه عرب برای ارجاع مساله محاصره غزه به شورای امنیت سازمان ملل متحد را نا امید كننده و نوعی فرار از زیر بار مسئولیت خواند.

ابو زهری طی بیانیه ای مكتوب كه نسخه ای از آن امروز پنجشنبه (3/6/2010) در اختیار مركز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان كرد كه ملت فلسطین خواهان اقدامات عملی و نه فقط اظهارات فارغ از عمل هستند و اقدام اتحادیه عرب در ارجاع مساله محاصره غزه به شورای امنیت و مخالفت با بازگشایی گذرگاه رفح در مرزهای باریكه غزه با كشور مصر را بی معنی و فاقد مفهوم خواند.

وی افزود جنبش حماس از تلاش های طرف های عربی برای ایجاد توازن در موضع جهان عرب تقدیر و تشكر كرده و خواستار تداوم مذاكرات مردمی در جهان و تداوم فشارها علیه تمامی طرف های عامل محاصره غزه به منظور پایان دادن به این جنایت شد.

گفتنی است كه وزرای امور خارجه كشورهای عربی در نشست فوق العاده دیروز چهارشنبه خود در قاهره پایتخت مصر تصمیم به ارجاع مساله محاصره غزه به شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور اتخاذ اقدامات مناسب در زمینه لغو این محاصره گرفتند.

 

 پیش از این نیز در اخبار آمده بود:

 

تماسهای مخفیانه بین اردن و فلسطین و ناتو در خصوص امنیت دولت آینده فلسطین

منابع فلسطینی فاش کردند که تماسها و جلسات مخفیانه بین اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین در عمان پایتخت اردن و نیز در مقر نیروهای پیمان اتلانتیک شمالی ناتو در بروکسل انجام شده و در آن جزئیات ساختار  نیروهای پیمان اتلانتیک شمالی ناتو در حمایت ازامنیت و صلح در سرزمینهای فلسطینی در آینده مشخص و وضع شده است.

این منابع اظهار داشته اند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس بطورمخفیانه هیئتی را به آمریکا اعزام و توافق خود را برای حضور نیروهای ناتو در کرانه غربی اعلام داشته است. همچنین جرج میچل تفاصیل این طرح را در جلسه امروز خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بررسی خواهد کرد.

این منابع همچنین می گویند که اردن موافقت خود را برای مشارکت 60 درصدی در ضمن حضور نیروهای ناتو در سرزمینهای فلسطینی که به زودی انجام خواهد شد اعلام نموده است.

جهات رسمی اردن از  تایید یا نفی این معلومات خودداری کرده اند اما یکی از مسئولان اردنی اشاره نموده است که اردن امکان آن را دارد که در ضمن نیروهای ناتو برای حمایت از امنیت و صلح در منطقه و در کرانه غربی رود اردن و سرزمینهای اشغالی مشارکت نماید.

 میچل روز سه شنبه گذشته ( دو روز قبل) وارد منطقه شد و پس از ورود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ایهود باراک در تل اویو مذاکره و گفتگو کرد و سپس در رام الله با محمود عباس در خصوص موضوع امنیت و مرزها و نیروهای ناتو مذاکره نمود.

پس از اعلام مذاکرات غیر مستقیم بین فلسطین و اسرائیل این اولین حضور میچل در سرزمینهای
اشغالی می باشد .

 

منبع: 

http://www.paltoday.ps/arabic/News-81916.html

 برگرفته از وبلاگ : http://saramomeni.blogfa.com/

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد