رایحه ظهور

رایحه ظهور ، بی تابی شیفتگان ، حماسه حضور

 
  
 
 
عامل اصلی قدرت معجزه آسای رزمندگان حزب الله لبنان در چیست؟ حزب الله با وجود نابرابری فاحش در امکانات و تسلیحات و نفرات با چه نیرویی توانست چهارمین ارتش قدرتمند جهان را به زانو درآورد؟ حساسیت جامعه شیعیان لبنان نسبت به ظهور چه اندازه است؟ پیروزیهای شگفت انگیز حزب الله تا چه اندازه به خبر نزدیک بودن ظهور ارتباط دارد؟ چه تفکری و روحیه ای رزمندگان حزب الله را تا این حد شجاع ، نترس و مبتکر کرده است؟ آیا تفکر حزب الله لبنان و عامل قدرت و مقامت قابل تعمیم و گسترش است؟ راز محبوبیت این گروه شیعی نه تنها در میان طوایف لبنانی بلکه در جهان اسلام در چیست؟ آیا محبوبیت روز افزون حزب الله و رهبر مقتدر آن سید حسن نصرالله در جهان اسلام ، زمینه ای برای قیام همه جانبه در آینده نزدیک است؟
 
 
» افزودن نظر جدید

 
یقین به نزدیکی ظهور،قویترین انگیزه برای برداشتن گام آخر!
 رایحه ظهور ، بی تابی شیفتگان ، حماسه حضور

  
 
 
قطعاً یکی از اهداف بیان نشانه های ظهور توسط ائمه اطهار(ع) از قرنها پیش ، ایجاد آمادگی در میان منتظران و شیعیان بوده است ، که با آشکار شدن تدریجی نشانه ها به تدریج ایجاد می شود.
در واقع آشکار شدن نشانه ها به شیعیان(که سالهای سال با مظلومیت تحت ظلم و ستم بوده اند) این نوید را می دهد که دوران شکست و غم و اندوه  به اتمام رسیده است و پیروزی بزرگ و آزادی نزدیک است.
اصولاً انسانها چه در جنبه فردی و چه در جنبه اجتماعی از بعد روانی به گونه ای هستند که با روشن دیدن افق آینده و نزدیک دیدن موفقیت و نجات و پیروزی ، به صورت خودالقایی یا حدیث نفس و با بشارت این آینده به خود ، با تمام نیرو و توان به مقابله با مشکلات می پردازند و با قدرت مضاعف فاصله باقی مانده تا هدف را طی می کنند ، در بحث ظهور ، چون مسئله بسیار بزرگ است و از سویی با مقدسات گره خورده است ، یقین به نزدیکی ظهور در شیعیان و در گروههای مختلف اجتماعی  نیرویی بسیار قوی تولید خواهد کرد که زمینه فداکاریها و از خودگذشتگی های شگفت را پدید می آورد ، دقیقاً همان چیزی که اکنون در جامعه برانگیخته لبنان و در میان رزمندگان سلحشور آن رخ داده و در حال تکمیل است.
 در این نوشته برآنیم تا بصورت اجمال این مطلب را مورد بررسی قرار دهیم.
 
سال ۷۷ یا ۷۸ بود که هنوز با نام سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان آشنایی نداشتم مصاحبه ای از سید حسن نصرالله به دستم رسید که یک فراز آن هنوز که هنوز است به روشنی در ذهنم باقی مانده است ، ایشان در آن مصاحبه می فرمایند:
تمام تلاش ما در حزب الله و لبنان این است که زمینه ظهور امام مهدی(عج) را فراهم کنیم .
و البته دلیرمردان حزب الله چه زیبا این کار را به انجام رسانده اند ، در واقع فکر می کنم اصلی ترین دلیل پیشرف شگفت انگیز و پیروزیهای بزرگ حزب الله لبنان در دو نکته نهفته است ، اول ، تعیین عالی ترین هدف برای فعالیت و آن زمینه سازی برای ظهور و حضور انسان کامل و ولی مطلق حق  و دوم ، اطاعت کامل از نائب المهدی(عج) ، ولایت فقیه! و برای همین است که برکات و امدادهای غیبی یکی پس از دیگری بر این گروه خدایی نازل می شود و چشم و چراغ امت اسلامی گردیده اند.
و اینک مژده های مکرر سید حسن نصرالله  ، رهبر افسانه ای حزب الله لبنان ، به نزدیکی ظهور ، آتش شوقی که سالهاست در دل شیعیان لبنان شعله می کشد را شعله ور تر می سازد:
 
نسل ما شاهد بازگشت امت مسلمان به قدس شریف خواهد بود.  روز قدس ۸۷ 
  
ای برادران و خواهران، همانا مهدی (عج) و مسیح (ع) هر دو قطعاً در آینده ایی که در حال طلوع است خواهند آمد.   
  
 ما به زمان (وعده داده شده ، ظهور) نزدیک می شویم. به این زمان که فرصتی الهی در تاریخ است      سخنرانی در قبل از ۲۰۰۷
 
سالهای سال است رزمندگان حزب الله با این مژده و بشارت مجاهدت جانانه خود را آغاز کرده و با تمام توان آن را  ادامه می دهند ، شهید علی منیف اشمر را همه می شناسند ، آری قمرالستشهاادیون !

او که با شجاعتی بی نظیر یکی از بزرگترین فرماندهان اسرائیلی در جنوب لبنان را طی یک عملیات استشهادی به هلاکت رساند و زلزله ای شدید در پیکره نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان ایجاد کرد ، و خود نیز با بدنی سوخته و پاره پاره به دیدار مولایش شتافت!
برای آشنایی بیشتر درباره نقش مهدویت و نزدیک دیدن ظهور در شکل دهی روحیه شهادت طلبی و ایثار شگفت انگیز رزمندگان حزب الله ، شما را به خواندن بخشی از وصیت نامه این شهید بزرگ فرا می خوانم :
 
..... مولاي‌ من‌، يا صاحب‌ الزمان‌(عج‌)!
چقدر آروز داشتم‌ که‌ شهادتم‌ در مقابل‌ ديدگان‌ و وجود مبارک‌ شما باشد؛ ولي‌ طولاني‌ بودن‌ غيبت‌ شما و اشتياق‌ من‌ به‌ مولا و سرورانم‌ و اجداد پاکت‌، موجب‌ شد که‌ نتوانم‌ بيش‌ از اين‌ در انتظار بمانم ‌از خداوند مي‌خواهم‌ که‌ با اين‌ شهادت‌، اجر شهادت‌ در رکاب‌ شريف‌ شما را به‌ من‌ عطا فرمايد.
سلام‌ بر اراضي‌ مقدس‌.
سلام‌ بر قدس‌ شريف‌.
همانا گروه‌ گروه‌ مسلمانان‌ را مي‌بينم‌ که‌ در مسجدالاقصي‌ به‌
امامت‌ حضرت‌ حجت‌ منتظر(عج‌) نماز بپا داشته‌اند.

برادرانم‌ در انتفاضه‌ اسلامي‌!
بايد اين‌ عمل‌ (عمليات‌ شهادت‌ طلبانه‌ خويش‌) را به‌ شما هم‌ هديه‌
کنم‌ و ان‌‌شاءالله‌ پيروزي‌ نزديک‌ است‌ و اين‌ وعده‌اي‌ است‌ که‌ خداوند به‌ ما
داده ‌است‌. بر شماست‌ که‌ بدانيد دشمن‌ صهيونيستي‌ رو به‌ زوال‌ است‌ و زمين ‌مقدس‌
به‌ شما باز خواهد گشت‌ و اين‌ وعده‌ الهي‌ است‌.
"و ما بعد از تورات‌ در زبور داود نوشتيم‌ که‌ البته‌ بندگان‌ نيکوکار من‌ ملک ‌زمين‌ را وارث‌ و متصرف‌ خواهند
شد."سوره‌ انبياء ـ ۱۰۵.....
 
آری شهید منیف علی اشمر نمونه کوچکی از مکتب و تفکر بسیار قدرتمند و اثرگذار مهدویت در میان رزمندگان حزب الله و شیعیان لبنان است و در نظر بگیرید که این نزدیک دیدن ظهور  و این تفکر امید بخش در سال ۱۳۷۵ میباشد و اینک بعد از ۵/۱ دهه که ما به زمان ظهور نزدیک تر شده ایم و مخصوصا بعد از پیروزیهای معجزه آسا و نزول پیاپی امدادهای غیبی و رحمت الهی در تابستان ۸۶ و شکست دشمن تا به دندان مسلح صهیونیستی ،  تا چه اندازه قدرتمندتر و اثرگذارتر شده است. و این تفکر غالب در میان رده های مختلف حزب الله است از رزمندگان ساده تا کادرهای بالاتر و تا رهبری مومن و عربی و شجاع آن! 
لازم به ذکر است اینک در حزب الله لبنان گروهی تشکیل شده اند بنام پیشاهنگان حضرت مهدی(عج) که شامل ۶۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردمی می باشد و البته صبغه نظامی آن بسیار پر رنگ تر است.

و همه اینها نشان می دهد که جامعه شیعیان لبنان چگونه بی صبرانه در انتظار واقعه مبارک ظهور است ، و قطعاً این رمز صبر و  اتحاد و قدرت بی پایان این مبارزان نستوه  در رویارویی با دژخیمان اسرائیلی است.
از طرف دیگر ولایت و محبت بزرگ رهبر دلیر لبنان سید حسن نصرالله نیز همه طوایف و  پیروان ادیان علی الخصوص شیعیان را حول محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی گرد آورده و از آنها یدی واحد و مشتی محکم برای ریشه کنی اسرائیل ساخته است. محبت و اطاعتی که در روز ظهور نیز برای مقابله با دشمنان قطعاْ بسیار کارساز و اثرگذار خواهد بود. محبت و اطاعتی که هم اینک نیز ابراز آنها جامعه بشریت را هر لحظه به زمان آن لحظه بزرگ نزدیک تر می کند.
  
محققین و نویسندگان برجسته ای نیز در زمینه مهدویت و بررسی نشانه های ظهور در جامعه لبنان ظهور کرده اند که کتابهای آنها سالهای سال  منبع رجوع بسیاری از منتظران ظهور در تمام کشورهای اسلامی بوده است ، محققینی که نم نم باران نوشته های آنها ، گلستان قلب و روح منتظران و شیفتگان قدوم یار را سیراب کرده و نهالهای وجودشان را به بار نشانده است. نویسندگانی مانند علامه کورانی و کامل سلیمان و کتابهایی چون عصر ظهور و روزگار رهایی و جدیداً نیز کتاب پرفروش احمدی نژاد و انقلاب جهانی پیش رو  تالیف شادی فقیه که صدها هزار نسخه از آن به سرعت در میان شیعیان لبنان نایاب شد و در آن نویسنده به بررسی نشانه های بسیار نزدیک بودن ظهور در عصر حاضر می پردازد و ضمن آنکه احمدی نژاد را مصداق شعیب بن صالح فرمانده لشگریان امام زمان(عج) می داند ، مسئله هسته ای ایران را بعنوان عامل مقاومت و ایستادگی مستضعفان در مقابل زورمداران جهان ، دارای نقش ویژه ای در نزدیک شدن ظهور بر می شمرد.

                                 

                                       

 

 و اینها همه نشان می دهد تفکر مهدویت در میان شیعیان لبنان تا چه اندازه قدرتمند بوده و ذوق و شوق ظهور چقدر بالاست . استاد پناهیان در سخنرانی مورخ ۸/۸/۸۸ در هیئت محبین نقل می کرد که جدیدا که در لبنان و در جمع رزمندگان حزب الله بودیم ، این عزیزان با چه اطمینانی می گفتند که دیگر کار تمام است ( یعنی ظهور بسیار نزدیک است و دشمن صهیونیستی در حال نابودیست) ( البته ایشان تعبیر خیلی دلنشین و بانمکی داشتند که رزمندگان حزب الله با لبخند ملیح و اشاره چشم و ابرو و سر همه چیز را تمام شده می دانستند!)
و اینک منطقه در شرایطی بسیار حساس به سر می برد ، دشمن صهیونیستی با یقین به نزدیک بودن نابودی خویش ، در نظر دارد آخرین شانس خود برای نجات را نیز بیازماید و آن آغاز نبردی خونین و همه جانبه است البته با کمک مزدورانی که در جهان اسلام در طی سالیان گذشته پرورش داده است ، تهدیدات هر روزه بر علیه حماس ، حزب الله و ایران ، برگزاری مانورهای مشترک در سطوح مختلف ، مهیا کردن تمهیدات لازم در  هنگام  جنگ  مانند  پخش ۵/۴ میلیون ماسک در بین شهروندان و ساختن پناهگاههای مختلف و آموزش  مردم ، تهدید جدی بیت المقدس به نابودی از سوی افراطیون یهودی  که در صورت وقوع قیامی مردمی را در جهان اسلام در پی خواهد داشت و   ... همه و همه نشان می دهد که خاورمیانه در آینده نزدیک شاهد درگیریهای خونینی خواهد بود که شاید متفاوت از درگیریهای قبلی باشد ، چون همه می آیند برای ضربه آخر و نابودی کامل طرف مقابل و بسیاری از کارشناسان زمان آغاز این درگیریها را در بهار سال جدید می دانند و البته حزب الله قهرمان و رزمندگان بی باک آن از سالها پیش خود را برای چنین نبردی آماده کرده اند و یقین دارند که پیروزی نهایی از آن آنان است و همین یقین و اطمینان و شور و شوق قدرت آنها را چند برابر نموده در حالی که در جبهه مقابل جز ضعف و ترس و زبونی و اضطراب چیزی مشاهده نمی شود و از هم اکنون نتیجه این رویارویی کاملا آشکار است. 
 
  

    
(روحیه بسیار پایین سربازان اسرائیلی که در طی دو شکست گذشته ضعیف تر نیز شده است سران وحشت زده اسرائیل را برای آغازی نبردی دیگر در ترس و اضطراب فرو برده است البته چون در پرتگاه نابودی قرار دارندبه طور یقین جنگ بعدی رادر آینده نزدیک آغازخواهندکرد )
 
آری راز اصلی قدرت شگفت انگیز شیعیان لبنان و حزب الله قهرمان نیز در این نهفته است ، اطلاع از نزدیک بودن ظهور و یقین به در پیش بودن پیروزی بزرگ و این چیزی است که ما نیز باید با تمام توان تلاش کنیم در جامعه خودمان محقق کنیم ، یقین به نزدیکی ظهور و با نیروی حاصل از این یقین به راحتی می توان بسیاری از کمی ها و کاستی ها را جبران کرده و گام آخر را تا ظهور برداشت.
همانگونه که عرض شد یقین به نزدیکی ظهور دارای اثرات شگرفی در تمام طبقات اجتماعی و در هر انسانی با هر نوع گرایش و سلیقه ای می باشد. مثلا در نظر بگیرید جوان گنه کاری که توان یا حال و انگیزه توبه و انابه ندارد با یقین به نزدیکی ظهور و داشتن معرفت درست ، با دیدن فرشته نجات قطعاً با تمام انگیزه و توان و به نیت توفیق یافتن برای یاری فرزند زهرا(عج) تلاش می کند و چنین است حال دیگر افراد از فقرا و مستضعفین و ....
بهترین نمونه برای بحث ما انتشار خبر تشریف فرمایی حضرت امام(ره) در سال ۵۶ و ۵۷ است که اثر مهم آن این بود که مردمی که اکثراً از حوادث انقلاب به دور بودند به یقین با بازگشت رهبر خود ، مشتاقانه وارد صحنه شدند و همین حضور آنها ، چقدر روند اتفاقات انقلاب را به جلو انداخت.
در این برهه حساس ما نیز باید تلاش کنیم تا با ایجاد چنان فضایی از یقین و اعتماد به نزدیکی ظهور در میان توده های مردمی ، از اثرات شگفت حضور و شور و اشتیاق مردمی برای برداشتن گام آخر استفاده نماییم.
 
ظهور بسیار نزدیک است ، یاران بشتابید ، بیایید در این لحظات آخر با تلاش و مجاهدتی شبانه روز و مخلصانه این خبر بسیار بزرگ و مهم را در میان جامعه شیعی خودمان طنین افکن کنیم که:
ای شیعیان بشارت باد بر شما! ظهور یوسف زهرا(عج) بسیار نزدیک است ، مردانه بپاخیزیم ، خانه دل و روح و کوچه خیابان شهرمان را آب رو جارو کنیم ، میهمان بسیار عزیزی در حال آمدن است ، میهمانی که جهان بشریت قرنهاست در انتظار قدوم مبارک اوست.
 
مستضعفان بشارت! طی شد زمان حرمان          دستان  او  پر  از  گل  با  صلح  جاودانه
 
علی اصغر ۱۶/۹/۸۸

 

آخرین ویرایش در

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد