رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

بررسی روایی توقف خورشید و طلوع از مغرب و طولانی شدن روز و ماه و سال

 شاید برای بسیاری که روزها و سالها را بدون تغییرات محسوسی گذرانده اند باور این حقیقت که حرکت زمین روزی کند شده و یا از حرکت باز ایستد و یا در جهت عکس خود حرکت کند سخت باشد. فراموش نکنیم بسیاری از معجزات انجام شده توسط پیامبران به امر خداوند بوده و برای آگاه ساختن و بیدار کردن دلهای مرده بندگانی است که دچار روزمره گی شده و وجود خالق را  انکار میکنند و خلقت جهان با عظمت و آسمانها را تصادفی خوانده خالق ناظم و مدبر هستی را باور ندارند

 

 

» ابتدای نظرات (141)
                                                                   

شاید برای بسیاری  از ما  که روزها و سالها را پشت سر هم و بدون تغییرات محسوسی گذرانده ایم باور این حقیقت که ممکن است حرکت زمین روزی کند شده و یا از حرکت باز ایستد و یا در جهت عکس خود حرکت کند سخت باشد.

فراموش نکنیم بسیاری از معجزات انجام شده توسط پیامبران الهی به امر خداوند بوده و برای آگاه ساختن و بیدار کردن دلهای مرده بندگانی است که دچار روزمره گی حیات فانی شده و وجود خالق را فراموش و انکار می کنند و خلقت جهان با عظمت و آسمانها را تصادفی خوانده خالق ناظم و مدبر این هستی با عظمت را باور ندارند. بر این اساس بسیاری از معجزات نیاز به تفسیر منطقی ندارند و تلاش ما برای یافتن علل آن بی فایده و نوعی ضعف ایمان است. اگر به خدا و روز رستاخیر و پیامبران الهی و ائمه اطهار اعتقاد داریم باید سخنان آنها را نیز بدون آنکه در آن شک کنیم بپذیریم. در قرآن کریم در باره معجزات پیامبران الهی نمونه های بسیاری ذکر شده است معجزه حضرت ابراهیم در اثبات معاد، و عبور از کوه آتش برای اثبات حقانیت سخنان خود و اینکه پیامبری از سوی خداست. معجزات حضرت موسی ید بیضاء و عصایی که اژدها می شود و شکافته شدن دریا و عبور قوم بنی اسرائیل و جاری شدن 12 چشمه از سنگ با اشاره عصا و نوشیدن از آن و نزول مائده آسمانی و زنده کردن مردگان توسط حضرت عیسی و نفخ روح در مجسمه گلی پرنده و زنده شدن و حرکت او به امر خدا و... همه و همه تنها یک وجه مشترک دارند و آن عدم وجود دلیل منطقی و درک طریق تحقق این معجزات است. این معجزات غیر از عذابهای الهی است که بر اقوام گناهکار پیشین نازل و مجرای طبیعی داشته است و لذا بین این دو تفاوت باید قائل شد. عذابهایی مثل سیل و طوفان نوح و یا زلزله و صیحه آسمانی و آتشفشان و باد صرصر که قوم عاد را نابود کرد اینها شاید دلایل علمی و مجرای طبیعی تحقق داشته باشند ولی معجزات از این امر مستثناء هستند. در حقیقت معجزه از نوع عذاب نیست و برای بشر و نظم آفرینش ضرری ندارد و جدای از عذاب الهی است که بر اساس سنتهای الهی نازل می شود و سبب از بین رفتن اقوام گناهکار می گردد.

در طول تاریخ بسیاری از معجزات و گاه شدیدترین حوادث برای بیداری و تنبیه بشر اتفاق افتاده بدون اینکه حیات بر روی زمین خاتمه یابد. لذا معجزات الهی همواره از مجرای طبیعی و منطقی که عقل ما بتواند آن را درک کند نیست .

هنوز دانشمندان ناسا نتوانسته اند بفهمند چطور ماه شکافته و سپس دوباره جمع شده ولی بر این که در برهه ای از زمان ماه به دو نیم شده و دوباره به هم پیوسته اقرار دارند و تصویرهای گرفته شده از سطح ماه این قول را اثبات می کند. برای اطلاع بیشتر به این لینک مراجه فرمایید: ( معجزه شق القمر و اسلام آوردن یک دانشمند مسیحی)

                                    

چنین معجزاتی که حتی بشر با گذشت این همه سال و پیشرفت در علوم فضا و ... نتوانسته دلیلی برای حدوث آن بیابد تنها یک چیز را ثابت می کند . این عالم و نظام هستی خالقی دارد و خالق آن نظم دهنده در آن است و قدرت و علم و اختیار و اراده تصرف در آن را دارد هر چند بسیاری از این امور  قابل درک و فهم برای بشر نباشد و عجز بشر را در تفسیر و توضیح آن به همراه داشته باشد . از جمله این معجزات که در زمان ظهور آخرین منجی و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف روی می دهد ، ایستادن خورشید در آسمان یا به عبارت دیگر توقف حرکت زمین برای مدتی کوتاه و کند شدن حرکت زمین است که در روایات به آن اشاره شده و دانشمندان غربی نیز سعی دارند آن را توجیه نمایند. هر چند توقف حرکت زمین از دید بسیاری از دانشمندان و کارشناسان می تواند به پایان حیات در روی زمین منجر شود ولی اگر به روایات آخر الزمان دقت کنیم می بینیم که این امر معجزه الهی برای کسانی است که هنوز هم نسبت به خالق خود کافر هستند و به صراحت می فرماید که توبه و بازگشت بندگان پس از این واقعه پذیرفته نمی شود .

 

لذا دلیلی وجود ندارد که بگوییم با توقف حرکت زمین حیات خاتمه می یابد و امکان بازگشت حرکت مجدد آن نیست . اگر توقف زمین را معجزه الهی و برای توجه مردم به ظهور آخرین آیه الهی در روی زمین بدانیم آنگاه می توان گفت خالق آسمانها و زمین قادر است زمین را متوقف کرده و دوباره آن را به حرکت درآورد بدون آنکه حیات نابود گردد و یا اتفاق ناگواری بیفتد و اصولا آیا حرکت و گرداندن میلیارها ستاره و سیاره و کهکشان و نظم کیهان برای خالق سخت تر است یا توقف چند ساعته یک سیاره کوچک و بازگرداندن مجدد حرکت آن؟ لذا در مقابل درک عظمت خالق و نظم کیهان درمی یابیم که توقف چند ساعته حرکت زمین به امر خداوند نباید امری سخت و غیر قابل قبول تلقی گردد.

لذا در بحث حوادث آخر الزمان نمی توان همواره با دلایل علمی همه آنچه را که اتفاق خواهد افتاد اثبات نمود . بلکه بسیاری از این حوادث سریع وناگهانی و خارج از محاسبه و درک انسان است و از این جهت معجزه اطلاق می شود.

رسول خدا (صلی­ الله­ علیه­ وآله) می فرماید:

زمان ظهور فرا نخواهد رسید تا آنکه خورشید از مغرب خود طلوع کند. هر گاه چنین شود و مردم نیز آن را ببینند، همگی ایمان خواهند آورد. امّا این هنگام، زمانی است که ایمان­ آوردن هیچ کس برایش سودمند نخواهد بود. ( الإشاعة لأشراط الساعة، ص ۲۴۹، ب ۳.).

امام باقر (علیه­ السلام) فرمود:

پیش از قیام قائم (علیه­ السلام) مردم به وسیلۀ آتشی که در آسمان آشکارمی شود و سرخی ­ای که آن را فرا می گیرد، از گناهانشان بازداشته می شوند. الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۷

هر گاه عبّاسی به خراسان رسد، گیسوی سختی‏آور در مشرق طلوع می‏کند. نخستین بار که طلوع کرد، برای نابودی قوم نوح بود، هنگامی که خدا غرقشان کرد. در زمان ابراهیم (علیه‏السّلام)، آن گاه که او را در آتش افکندند و زمانی که خداوند فرعون و همراهانش را نابود ساخت و هنگامی که یحیی پسر زکریّا کشته شد، طلوع کرد. پس هر گاه آن را دیدید، از شرّ فتنه‏ها به خدا پناه برید.طلوع این ستاره پس از گرفتن خورشید و ماه خواهد بود. سپس ]بنی‏ عبّاس[درنگ نمی‏کنند(دوام نمی آورند) [جز زمانی کوتاه]، تا آنکه اَبْقَع در مصر آشکار شود الفتن، ص 148، جزء ۳، ح 607

 نکته دیگر اینکه باید قبول کنیم که ما در دوره ظهور و آخر الزمان قرار داریم . یعنی بسیاری از بی نظمی های طبیعت زمینه ای برای پایان حیات در روی زمین نیز می باشد و برپایی قیامت پس از قیام قائم اتفاق خواهد افتاد و چنانچه در آیات قرآن دقت نماییم می بینیم که یک چهارم آیات آن متعلق به معاد و هشدار در باره آن است و از این زاویه همه این وقایع برای آگاهی و بیداری و بازگشت بندگان از گناهان و توبه آنان به در گاه حق بوده تا قبل از دیر شدن و از دست رفتن فرصت به فطرت الهی و پرستش خدای یکتا روی آورند. لذا اصرار و انکار برخی مبنی بر اینکه امکان توقف زمین و یا ظهور ستاره سرخ رنگ وجود ندارد و یا طلوع خورشید از مغرب توجیه پذیر نیست و یا امکان نابود شدن دو سوم جمعیت بشر امکان پذیر یا عادلانه نیست، اینها ناشی از ضعف ایمان و عدم اعتماد و اعتقاد به قدرت خالق است و از سویی دیگر نشانه عدم قبول و ایمان به نزدیکی قیامت است در حالیکه آیات قرآن دلالت اکید بر نزدیکی قیامت دارند. خداوند به صراحت در قرآن در آیات متعددی هشدار داده در صورت عدم رعایت تقوا و پرهیز از گناهان و ایمان به پیامبران الهی سنت از بین رفتن کافران و طغیانگران اجرا خواهد شد و این کار برای خدا سخت نیست و تعارفی هم ندارد. سنتی قطعی است و سنتهای الهی تغییر نمی کند.

إِن يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ أَيُّهَا النَّاسُ وَيَأْتِ بِآخَرِينَ وَكَانَ اللّهُ عَلَى ذَلِكَ قَدِيرًاسوره نساء ایه 132

اى مردم ! اگر خدا بخواهد همه شما را از ميان برمي  دارد ، و گروه ديگرى رابه جاى شما ] مي  آورد ; و خدا همواره بر اين كار تواناست .

أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللّهَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحقِّ إِن يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ * وَمَا ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ بِعَزِيزٍ* سوره ابراهیم آیه 19-20

اى انسان ! ] آيا [ به طور قطع و يقين ] ندانسته اى كه خدا آسمان ها و زمين را بر پايه درستى و راستى و نظم و حساب آفريد ؟ اگر بخواهد شما را از ميان مي  برد ، و خلقى جديد مي  آورد . « 19» و اين [ كار ] بر خدا دشوار و گران نيست .

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ- سوره مائده آیه 54

اى اهل ايمان ! هر كس از شما از دينش برگردد [ زيانى به خدا نمي  رساند ] خدا به زودى گروهى را مي  آورد كه آنان را دوست دارد ، و آنان هم خدا را دوست دارند ; در برابر مؤمنانْ فروتن اند ، و در برابر كافرانْ سرسخت و قدرتمندند ، همواره در راه خدا جهاد مي  كنند ، و از سرزنش هيچ سرزنش كننده اى نمي  ترسند . اين فضل خداست كه به هر كس بخواهد مي  دهد ; و خدا بسيار عطاكننده و داناست .

يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاء إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ * إِن يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ * وَمَا ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ بِعَزِيزٍ * سوره فاطر ایات 15-17

اى مردم ! شماييد نيازمندان به خدا ، و فقط خدا بى نياز و ستوده است . « 15» اگر بخواهيد شما را از بين مي برد و آفريده تازه اى مي آورد . « 16» و اين كار بر خدا دشوار نيست ،

همچنین آیات نزدیکی قیامت و توصیف ان در قرآن بسیار زیاد است که ذکر آن نیازمند نگاشتن کتابی مفصل است و لذا تنهابه ذکر این نکته اکتفا می کنیم که باید قبول کنیم که در دوره ما ظهور و قیامت رخ خواهد داد و ما " نسل آخر الزمان " بوده و پیامبری پس از نبی گرامی اسلام نازل نخواهد شد و حیات قومی جدید تا روز قیامت در زمین وجود نخواهد داشت.  دوره بعد از ظهور را قیامت صغری و حد فاصلی تا قیامت کبری می دانند. مدت زمان قیامت صغری و تاریخ قیامت کبری را تنها خدا می داند و از آیات قرآن چنین استنباط می شود که قیامت با توجه به عمر زمین و سابقه حیات انسان بر روی آن بسیار نزدیک است. از نزول قرآن اندکی بیش از 1400 سال می گذرد و این را با عمر کون که 13 میلیارد سال می باشد و یا با ظهور اولین نسل انسانها در زمین که بین 2 تا 3 میلیون سال است مقایسه کنید.

 

طولانی شدن روز و ماه و سال در هنگام ظهور و بعد از آن

 

اقتربت الساعة و انشق القمر *فتول عنهم یوم یدع الداع الی شئ نکر

(قمر: 1 و6).

«آن ساعت نزدیک آمد و ماه آسمان شکافته شد. پس از آنان روی بگردان تا روزی که ندا کننده ای خلق را به عالمی حیرت آور و هول انگیز دعوت کند».

                                            

در حدیثی آن ساعت را خروج حضرت مهدی(ع) دانسته که مردم را به آئینی فرا می خواند که آن را منکر و ناشناخته می دانند و باور نمی کنند که آئین اسلام باشد.

امام صادق(ع) برخی از ویژگیهای آئین اسلام در آن زمان را این گونه برمی شمارد:

وقتی حضرت قائم قیام کند، به جانب کوفه رهسپار می شود و چهار مسجد را در کوفه ویران می سازد[چرا که با موازین اسلام همخوان نیستند] و در روی کره زمین مسجدی که دارای اشراف و بالکن باشد، باقی نخواهد ماند جز این ویران می سازد و آنها را بدون صاف و مستوی[بدون بالکن و اشراف] می سازد، راههای بزرگ را توسعه می بخشد و همه چیزهایی که از دیوارها به کوچه و خیابان موجود است، از قبیل بالکن، ناودان و... دستور می فرماید برچیده شوند، همه بدعت ها را از بین می برد و همه سنت ها را تجدید می فرماید شهرها و کشورهای قسطنطنیه، چین و کوهستانهای دیلم را می گشاید، و هفت سال این گونه حکم می راند که هر سالی برابر ده سال از سالهای معمولی است. سپس آنچه خدا خواهد انجام می دهد.

راوی خبر می پرسد: فدایت گردم چگونه سالها طولانی می شود[و یک سال به اندازه ده سال خواهد گشت] فرمود: خداوند متعال فرمان می دهد فلک درنگ و حرکت را کند گرداند از این رو روزها و سالها طولانی خواهند گشت.

ابو بصیر که راوی خبر است، باز می پرسد: آنان می گویند فلک اگر تغییر کند[و از حرکت معمولی باز ایستد یا کند شود]، از بین خواهد رفت؟ فرمود: این سخن زندیقان است، اما مسلمانان چنین راهی را نخواهند پیمود و حال آن که خداوند متعال ماه را برای پیامبر(ص) شکافت و قبل از آن خورشید را برای یوشع بن نون برگرداند، از همه بالاتر، خبر داد به طولانی بودن روز قیامت روزی که برابر هزار سال از سالهای معمولی مردمان است. (1)

 

تایید سخن از دیدگاه دانش روز

1 - طولانی شدن روز و سال در زمان ظهور حضرت مهدی(ع) از دیدگاه دانش روز با مشکل روبه رو نخواهد بود، بلکه دانش جدید آن را تایید می کند.

ما در این راستا با توجه به این که نیروی جاذبه(گرانش عام) در همه اجرام آسمانی و اجسام عنصری و زمینی کارگر و مؤثر است، به نیروی جاذبه ماه و تاثیر آن بر آب دریاها، خاک و خشکی ها و ایست دادن به کره زمین اشاره خواهیم داشت.

از دیر باز مردم روزگاران می دانستند میان طلوع و غروب ماه و برآمدن و فرونشینی آب دریاها بایستی رابطه ای وجود داشته باشد، اما چگونگی آن را نمی دانستند تا این که:

نابغه بزرگ جهان دانش «اسحاق نیوتون » برای نخستین بار بر این معما دست یافت و چگونگی پیدایش آن را به درستی بیان داشت.

پدیده کشنده(جزر و مد) اساسا زاییده نیروی جاذبه کره ماه است، بدیهی است دریاها در مقایسه با خشکی های زمین از قابلیت انعطاف و نرمی بیشتری برخوردار بوده و بالطبع در برابر نیروی کشش ماه کمتر ایستادگی می کنند، به همین مناسبت توده های آب در زیر پای ماه انباشته می گردند و پدیده ای را به نام «برکشند» ایجاد می کنند.

همزمان با «برکشند» رو به ماه، «برکشند» دیگری در آن سوی کره زمین ایجاد می گردد بدین سان که آبهای آن سوی کره زمین که از ماه بدورند، کمتر متاثر گردیده و به اصطلاح عقب می مانند و آب توده عظیمی را ایجاد می کنند، لذا روزانه هر نقطه از سطح دریا دوبار دستخوش برکشند و دو بار هم دستخوش «فروکشند» می گردد.

بنابراین، به طور متوسط فاصله(زمان) بین دو جزر و مد متوالی 12 ساعت و 5/25دقیقه است، درست نصف زمانی که طول می کشد، تا ماه ظاهرا یک دور کامل دور زمین بپیماید یعنی 24 ساعت و 51 دقیقه.

جزر و مد همراه با حرکت ظاهری ماه از افق شرقی ناظر، به سمت افق غربی او پیش می روند.

اثر جاذبه خورشید در جزر و مد نسبت به ماه از درجه دوم اهمیت برخوردار است، زیرا فاصله آن بیشتر(فاصله خورشید از زمین یکصد و پنجاه میلیون کیلومتر) است، از این رو نسبت نیروی مولد جزر و مد خورشید تنها حدود7درصد(7%) نیروی ماه است.

وقتی که نیروهای مولد ماه و خورشید هماهنگ عمل می کنند، مثلا هنگام ماه نو که هر دو در یک طرف زمین هستند، جزر و مدها در حداکثر خود هستند و به نام جزر و مد 2بهاری یا «مهکشند» (Sprinq tide) نامیده می شود، حد دیگر وقتی است که خورشید و ماه باهم زاویه 900 درجه (تربیع) می سازند در این هنگام جزر و مد را به حد اقل و به جزر و مدهای خفیف یا «کهشکند» (Iveap tide) مبدل می سازند.

نزدیکی ماه نیز تاثیری در ارتفاع جزر و مد دارد، هنگامی که ماه در حضیض زمینی قرار دارد نیروی مولد جزر و مد آن به اندازه 20% بیش از حد عادی است.

جاذبه ماه سبب می شود علاوه بر آماسیدن آبهای کره زمین خشکی ها نیز دستخوش تورم گردند که در مقایسه با آماس آبها نامحسوس است.

نیروی حاصل از جاذبه ماه و لنگری که از جانب انباشته شدن آبها به وجود می آید، سبب می شوند چرخش محوری زمین به آرامی ایست(ترمز) کند و بدین سان بر طول شبانه روز زمینی می افزایند.

بررسی خطوط رشد و نمو سنگواره های مرجانی بیانگر آن است که در 350 میلیون سال پیش طول شبانه روز حدود سه(3) ساعت کوتاهتر از شبانه روز کنونی بوده و طول سال خورشیدی به چیزی حدود 400 روز بالغ می گردیده است.

بررسی هایی که از روی سوابق بجا مانده از کسوف و خسوف های گذشته به عمل آمده، نشان می دهد که روند افزایش طول روزهای زمینی 0016% ثانیه در هر قرن است. (2)

2 - کسی که این نیروی بنیادین و زیربنایی را به نام جاذبه در سرتاسر این نظام اعم از جسمانی، جرمانی و کیهانی به ودیعه نهاده است و شاید این آیه(چنان که برخی از مفسران برآنند) به آن اشاره داشته باشد:

(الله الذی رفع السموات بغیر عمد ترونها ثم استوی علی العرش و سخر الشمس و القمر کل یجری لاجل مسمی...)(رعد: 2).

«خدا است آن ذات پاکی که آسمانها را بدون ستون برافراشت و شما آن را ملاحظه می کنید آنگاه با کمال قدرت عرش را در خلقت بیاراست و خورشید و ماه را مسخر اراده خود ساخت که هرکدام در وقت خاص و مدار معین به گردش آیند».

چنین خدایی قدرت دارد پریود روزانه و سالیانه(حرکت وضعی و انتقالی) کره زمین را کاهش دهد یک دور گردش وضعی زمین را ده برابر کرده به 240 ساعت برساند و یک دور گردش سالیانه زمین در مدار خود را ده برابر کرده یعنی کره زمین که در هر ثانیه سی(30) کیلومتر حرکت می کند، به 3 کیلومتر کاهش دهد از این رو امام صادق(ع) برای رفع تعجب از ابوبصیر می فرماید:

آنگونه که ماه برای رسول خدا شکافته شد[روایات در این باره از سنی و شیعه به سرحد یقین و تواتر است] و پیش از آن خورشید بر یوشع بن نون باز گشت[به احتمال قوی به مقدار چند ساعت کره زمین در حرکت وضعی خود از راست به چپ (غرب به شرق) برگشته باشد]، چنان که امروزه منجمان ناهید(زهره)شناس معتقدند حرکت وضعی ناهید از شرق به غرب یعنی برخلاف حرکت وضعی زمین است، از این رو در زهره خورشید از مغرب طلوع و به مشرق غروب می کند، پس خداوند قادر است که چنین حرکتی را ظرف چند ساعت برای کره زمین در زمان یوشع بن نون پدید آورد. و از همه مهمتر روز قیامت است که قرآن در باره مقدار آن می فرماید:

(...و ان یوما عند ربک کالف سنة مما تعدون)(حج:47).

«همانا یک روز نزد خدا چون هزار سال به حساب شماست ».

و می فرماید:

(یدبر الامر من السماء الی الارض ثم یعرج الیه فی یوم کان مقداره الف سنة مما تعدون)(سجده: 5).

«او امر عالم را به نظام احسن و اکمل از آسمان تا زمین تدبیر می کند سپس روزی که مقدارش به حساب شما بندگان هزار سال است، باز به سوی خود بالا می برد».

 

3 - ایستادن آفتاب

نوشته سید اسماعیل عقیلی را می توان تایید دیگری دانست بر فرمایش امام صادق(ع) یعنی بربازگشت خورشید، که ما به تعبیر دیگر بازگشت حرکت وضعی زمین دانستیم، وی در باب علائم ظهور نوشته است: از آن علایم ایستادن آفتاب است در وسط آسمان از اول ظهر تا وقت عصر بدون آن که حرکت نماید، و این دلیل است بر تغییر حرکت افلاک (3) مورخان و محدثان این سخن را ذیل آیه نوشته اند:

(ان نشأ ننزل علیهم من السماء آیة فظلت اعناقهم لها خاضعین)(شعراء:4).

«ما اگر بخواهیم از آسمان نشانه و آیت قهری نازل گردانیم تا همه بر آن گردن نهند و خاضع شوند».

ابوبصیر گوید: از امام صادق(ع) درباره این آیه شنیدم فرمود: به زودی خداوند درباره آنان چنین خواهد گرد گفتم: اینان چه کسانی می باشند؟ فرمود: بنی امیه و یارانشان می باشند، گفتم آن نشانه و آیه چیست؟ فرمود: ایستادن خورشید بین اول ظهر تا وقت عصر و خارج شدن و پدیدار گشتن یک صورت تا سینه شخصی -که حسب و نسب او شناخته شده است- در خورشید، این پدیده در زمان سفیانی واقع شود در این هنگام سفیانی و دار و دسته او به هلاکت خواهند رسید.

 

سابقه معجزه "رد الشمس " یا "ایستادن آفتاب "

همانطور که در حدیثی در بالا آمده است ، معجزه "رد الشمس " یا توقف آفتاب که همان توقف حرکت وضعی زمین و چرخش برعکس آن است پیش از این نیز اتفاق افتاده و از آن به عنوان معجزه ای از باب کرامت براي سه وصی الهی ، حضرت سلیمان و حضرت داود و امام علی (علیهم السلام اجمعین) یاد می کنند . در حدیثی معتبر از ابن عباس در شهر آشوب روایت شده است که " رد الشمس" در سه موضع اتفاق افتاده و برای سه نفر نخست سلیمان نبی وصی داود پیامبر و در ذیل آیه شریفه " وَوَهَبْنَا لِدَاوُودَ سُلَيْمَانَ نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ * إِذْ عُرِضَ عَلَيْهِ بِالْعَشِيِّ الصَّافِنَاتُ الْجِيَادُ * فَقَالَ إِنِّي أَحْبَبْتُ حُبَّ الْخَيْرِ عَنْ ذِكْرِ رَبِّي حَتَّى تَوَارَتْ بِالْحِجَاب* رُدُّوهَا عَلَيَّ فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ وَالأَعْنَاقِ " آمده است  که در زمانی که حضرت سلیمان برای آماده سازی اسبهای جهاد ، نماز عصر از او فوت شد و خداوند آفتاب را بازگرداند تا ایشان نمازش را ادا نماید. و دوم بار در زمان حضرت موسی که یوشع ، وصی موسی علیه السلام بود در نبرد با جبارین هنگامی که به وقت غروب جمعه نزدیک می شد از آنجایی که قتل و نبرد در روز شنبه حرام بود معجزه " رد الشمس " اتفاق افتاد تا یوشع توانست بر جبارین غلبه کند.

در احادیث مکرر و معتبر نیز آمده که رد الشمس در دو موضع برای امام علی علیه السلام رخ داده . یک بار در زمان حیات پیامبر صلی الله علیه وآله و بار دوم در جنگ صفین. برای آگاهی بیشتر به این لینک مراجعه نمایید

 

 نکته قابل ذکر در اینجا این است که معجزه " رد الشمس " یا " حبس الشمس" یا " ایستادن آفتاب " که پیش از این نیز اتفاق افتاده موجب نابودی کره زمین نگردیده و بر هم خوردن نظم طبیعت نگشته است و معجزه ای الهی برای انجام امری الهی و نشانه کرامت سه نفر از اوصیای الهی بوده است و در روایات عصر ظهور ، وقوع مجدد آن قبل از ظهور به عنوان معجزه برای ایمان آوردن مردم تاکید شده است و ظهور معجزه، نزول عذاب الهی نیست بلکه یکی از روشهای هدایت بندگان است و از موضع رحمت الهی است و نه عذاب . عذاب وقتی نازل می شود که رسول یا نبی یا امام مردم را به راه حق دعوت نمایند و معجزه را دیده باشند و باز از ایمان به خدای یکتا و پیروی از دستورات او سرپیچی نمایند.

 

امام صادق(ع) فرمود: پیش از ظهور حضرت مهدی(ع) پنج نشانه واقع می شود:

 

1 - صیحه آسمانی، آن حضرت در مکه داخل می شود و در جانب خانه کعبه ظهور می نماید و چون آفتاب بلند شود، قبل از آن منادی ندا کند که همه اهل زمین و اسمان بشنوند و بگوید: ای گروه خلایق آگاه باشید که این مهدی آل محمد است. او را به نام و کنیه جدش رسول خدا(ص) یاد نماید و در این باره این آیه نازل شد: (ان نشا ننزل علیهم من السماء...).

2 - سفیانی: او از بیابان بی اب و علف واقع میان مکه و شام خروج کند، سفیانی مردی است بد صورت، آبله رو، چهارشانه، ازرق چشم و نام او «عثمان بن عنبسه » و از فرزندان یزید بن معاویه است، او شهرهای دمشق، حمص، فلسطین، اردن و قنسرین را به تصرف خویش آورد....

3 - فرو رفتن لشگر سفیانی، در بیابانی بین مکه و مدینه، نیروهای او در این محور به سیصدر هزار نفر می رسند، و سرانجام خود او به دست لشگریان حضرت مهدی(ع) در بیت المقدس کشته خواهد گشت.

4 - قتل نفس زکیه، و آن پسری است از آل محمد(ص) که بین رکن و مقام شهید می شود.

5- یمانی: خروج یمانی از یمن اتفاق می افتد. در پاره ای اخبار وارد شده که یمانی و خراسانی و سفیانی در زمان واحد خروج خواهند نمود یعنی در یک روز و یک ماه و یک سال و در میان این سه نفر از یمانی هدایت کننده تر نیست وی خلایق را به سوی حق دلالت می کند. (4)

 

پی نوشتها:

1) تفسیر نورالثقلین، ذیل قمر، 1،6 - بحارج 52، ص 333،337و339.

2) پاتریک مور (patrick Moore) گری هانت (Garry unt) اطلس منظومه خورشیدی، برگردان عباس جعفری، ص 94، و بعد، نشر سازمان گیتاشناسی، تابستان 1374ش.

مایردگانی، نجوم به زبان ساده 2/186 وجد ترجمه محمد رضا خواجه پور، نشر گیتاشناسی،1363ش.

مبانی نجوم، تالیف اتواستروو (Otto Struve) بورلی لیند، هلن پیلانس، برگردان حسین زمردیان، بهروز حاجبی، ص 37 و بعد، نشر دانشگاه تهران، 1364ش.

3) کفایة الموحدین، سید اسماعیل نوری عقیلی، مقاله رابعه، در بیان بعضی از علائم ظهور- منتهی الآمال، محدث قمی، فصل 7، در بعضی از علامات ظهور - تفسیر نورالثقلین ذیل سوره شعراء.

4) مدرک قبل. 

 

منابع مقاله:

مجله درسهایی از مکتب اسلام، شماره 9 (78)، زمانی قمشه ای، علی؛

http://www.hawzah.net/Hawzah/Articles/Articles.aspx?LanguageID=1&id=84730

http://www.islamway.com/?iw_s=Fatawa&iw_a=view&fatwa_id=27553

http://www.aqaed.com/ahlulbait/books/kashf-rams/kashf002.htm

http://www.ansarweb.net/artman2/publish/122/article_1753.php

http://www.alvadossadegh.com/fa/article/43-education/304-1388-07-04-13-18-55.html

http://www.shiaweb.org/books/al-nafis/pa47.html

http://www.almuwail.net/vb/showthread.php?t=7727

برگفته از وبلاگ در جست جوی حقیقت :  http://saramomeni.blogfa.com/

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

-1 #141 مرسينا 1393-12-28 13:57
سلام.وب زيبايي داريد.خوشحال ميشوم به وبم سر بزنيد و نظر بدهيد
نقل قول کردن
-1 #140 بی طرف 1389-05-13 14:51
با سلام مجدد خدمت آقا محمد مهدی گل
اولاً خیلی متعجبم که چرا پست قبلی من حذف شد
دوماً بنده در اصل فلسفه انتظار کاملاً با شما موافقم, حس انتظار منجی و امید به کسی که می آید و نیکی و سعادت می آورد علاوه بر اینکه در تمامی ادیان و مذاهب وجود داشته بیشتر یک حس فطری است. انسان همیشه امیدوار به فردای بهتر است و همیشه به درستی یقین دارد که شخصی می آید و دنیا را متعالی می کند.
اما مشکل آنجاست که از این خصیصه غریضی سو, استفاده می شود
وقتی شاخ و برگ به داستان می دهیم و گاه نا خواسته از هیچ , همه چیز می سازیم انحراف پیش می آید , بدون اینکه متوجه باشیم به بیراهه می رویم.
حدیثی خواندم که گفته بود امام زمان می آید بدون آنکه کسی از قبل او را دیده باشد یا او را شناخته باشد
بدون اینکه کسی بداند چه روزی خواهد آمد.
حرف من این بود که دست برداریم از این همه خرافه که به دنبال اسم مبارک اون حضرت ساختیم. یه نگاه صادقانه به دور و برمون بندازین می بینین که امام زمان کجاست و کجاییم

سوماً از شما دوست عزیز کمال تشکر رو دارم کهبا دقت پست ها رو میخونی و جواب میدی
چهارماً درود بر شما
نقل قول کردن
0 #139 محمد مهدی 1389-05-13 12:10
در مورد ارسال ((#142 بی طرف))
اولا" ما منتظر امام زمان نیستیم که دنیای بهشت گونه را تجربه کنیم ما دنیای سرشار از عدالت دنیایی پر از یاد خدا و دنیای معنوی می خواهیم و خودمان با تمام تلاش به این سمت هم حرکت می کنیم سخنان دکتر احمدی نژاد را دقت کنید (ایشان همواره بر دنیای سرشار از دوستی و عدالت تاکید کردند)

دوما" من یکی ترجیح می دم در لشکر امام شهید شوم و دنیای معنوی را نبینم تا مبادا نیت من خالص نباشد

سوما" خدا فکر و اندیشه و نیرو را نداده پیوسته می دهد ذکر بحول الله و قوته اقوم و اقعد و ما پیوسته از او کمک می خواهیم انشا الله امام زمان ظهور کنند تا با قدرت خدا زمین را سرشار از عدل کنند

چهارما" تحولات دنیا بعد از ظهور منجی چنان چشمگیر است و تحولاتی رخ می دهد که خارج از مجال است اما به همین بسنده می کنم که از قدرت بشر خارج است

پنجما" انتظار فرج و خود منجی پشتوانه علم منطق و حدیث خیلی قوی دارد
نقل قول کردن
-1 #138 شروین 1389-04-28 12:15
آیا شما روایتی مبنی بر توقف زمین و گردش در خلاف جهت دیدید. آنچه من در روایات معتبر ظهور دیدم فقط به طلوع خورشید از غرب اشاره داشت
نقل قول کردن
-1 #137 شروین 1389-04-28 12:12
در خصوص طلوع خورشید از مغرب لزومی ندارد که زمین بایستد و بر عکس بچرخد. کافی است که بر اثر یک میدان مغناطیسی قوی(که در ابتدای خلقت باعث تشکیل قطبها شد) دو قطب (مغناطیسی) شمال و جنوب جایشان عوض شود آنوقت با همین گردش عادی زمین به دور خورشید خورشی از غرب طلوع خواهد کرد.
نقل قول کردن
-1 #136 الیاس 1389-02-27 19:59
با سلام به شهاب و حسین مهدیزاده نراقی به قول علی آقا باید یه احتمال باشه قضیه جاسبی -ولی نمی دونم چرا هر احتمالی که تو این چند سال اخیر دادم به واقعیت پیوسته-از جمله خیانت های هاشمی به رهبری که 5 سال پیش گفتم به آشنا هام-
به هر حال نمی شه کسی رو تا جرمی رو مرتکب نشده قصاص کرد-پس ما هم یه به توصیه علی آقا گوش می دیم --یه احتمال
نقل قول کردن
-1 #135 رهگذر 1389-02-27 19:50
سلام به همه دوستان محترم

مقاله جالبی از یکی از نویسندگان عرب در ذیل آمده . دوستانی که مایل به مطالعه و ترجمه هستند بسم الله:

www.assabeel.net/.../

دُوَارٌ وحراك سياسي لا ينتهي!! جناب رهگذر اگر ترجمه هم نمی کنی لااقل یه دو جمله تفسیری و خلاصه ای می زدی
آخه برادر ما که مثل شما عرب نیستیم!!!!!!
نقل قول کردن
-1 #134 منم ... غلام غلام تو یا حیدر 1389-02-27 19:47
سلام و درود .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
حاجی ما برگشتیم البته الان نه همون جمعه برگشتیم
ببخشید از اینکه دیر پیام میدم
اول اینکه از دیدار با شما بسیار خوشحال شدم و اینکه یک نیرو و انگیزه مضاعف به ما دادید ان شا الله باز هم توفق بشه بیایم... .

ان شا الله به لطف خدا و عنایت آقا امام زمان (عج) تصمیم داریم که در زمینه گروه مبشران ظهور در استان خودمون بیشتر کار کنیم و یک حرکت حساب شده در سطح استان انجام بدیم
به دعای خیر شما و دیگر دوستان عزیز هم بسیار بسیار محتاجیم

(اگه دیر به دیر پیام میدم یه بار فکر نکنید ما گذاشتیم و رفتیم ، نه ما هستییییییم )

(راستی قرار بود با حاج آقا بعد مراسم دیدار کنید، ! ان شاالله به نتیجه رسیدید؟ نظر حاج آقا چی بود؟؟!)

یا علی

.blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > سلام و درود بر دوست عزیزم
بنده هم از زیارت شما بسیار خوشحال شدم
انشاالله که بتونید با توسل ، توکل ، همت و کار مضاعف موج قدرتمندی رو در استان خودتون ایجاد کنید.
در تلاش هستیم که محصولاتی فرهنگی برای استفاده عزیزان تهیه کنیم.
انشاالله آماده شد. خبر می کنیم.
در مورد صحبت با حاجی هم انشاالله خبرتون می کنم
فعلا در حد 10 دقیقه صحبتی شده است و قرار شده که یک صحبت مفصل داشته باشیم.
نقل قول کردن
-1 #133 re 1389-02-27 19:46
ترجمه ها را دیدی؟ با سلام ودرود بر دوست عزیز

خود من تسلط زیادی بر عربی ندارم
به یکی از عزیزان محول کردم کار رو

ممنون از زحمات شما

التماس دعا
نقل قول کردن
-1 #132 سید 1389-02-27 19:15
پادشاه اردن با رئيس جمهور آذربايجان ديدار كرد

www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902260517
نقل قول کردن
-1 #131 حسین مهدیزاده نراقی 1389-02-27 18:57
شهاب جون من تو وبلاگ خودم گفتم باشه چون در حد احتماله بی خیالش میشم و اون تیکه مطلب را پاک میکنم
اما این کامنت آخریت (ببخشید که رک میگم ها)اوج بی بصیرتی را نشون میده
جاسبی فکر کردی از بین احمدی نژاد و عبدالله دوم ، دکتر را انتخاب میکنه؟؟؟؟؟؟
زهی خیال باطل
این که عبدالله دومه و خیلی ها از جمله جاسبی نمیدونن که سفیانی هست
ولی اگه جاسبی مخیر باشه از بین احمدی نژاد و یزید یکی را انتخاب کنه مطمئن باش اون یکی احمدی نژاد نیست
تاج و تخت بدچیزیه
عمربن سعد بخاطر همین تاج و تخت با امام حسین علیه السلام جنگید
میدونستی همین عمر سعد بچگی هاش همبازی امام حسین بوده؟؟ .blogfa.com/cmt /images/12.gif" >
نقل قول کردن
-1 #130 شهاب 1389-02-27 18:45
راستی هفته پیش هم وزیر کشور به آذربایجان سفر کرد و با مقامات آنجا دیدار هم داشت!!!
در این برهه زمانی که دولت آذربایجان این همه اقدامات ضد اسلامی و ضدشیعی انجام میدهد تنها توجیه سفر وزیر کشور به آذربایجان کم کردن تبعات سفر سفیانیه.
شاید جاسبی هم ماموریت مشابهی داشته باشد! .blogfa.com/cmt /images/14.gif" >
نقل قول کردن
-1 #129 شهاب 1389-02-27 18:39
سلام علی اصغر عزیز
من هم یقین دارم که بعضی از کارهای رفسنجانی آب در آسیاب دشمن ریختن است مثل نامه به مقام معظم رهبری قبل از انتخابات و نامه به پادشاه عربستان و...
اما همکاری با سفیانی تهمت بسیار بسیار بزرگی است.حالا اگر بر اساس شواهد و قرائن تحلیل دقیق بشود یه چیزی اما اینکه ما بگوییم چون سفر جاسبی و سفیانی به آذربایجان همزمان بوده پس دست رفسنجانی و سفیانی در یک کاسه است .blogfa.com/cmt /images/12.gif" > .blogfa.com/cmt /images/12.gif" > .blogfa.com/cmt /images/12.gif" > به هیچ وجه حجیت ندارد و تنها یک تهمت بزرگ است.
این همه سران فتنه توطئه کردند بعد آقا گفتند من به مسائل خوشبین هستم و اینها را غفلت برخی خواص میدانم و نه خیانت!!!
این کامنت را در وبلاگ حسین آقا هم گذاشته ام
در پناه حق... با سلام و درود بر شهاب عزیز
بنده هم عقیده ندارم که سفر جاسبی برای هماهنگی با پادشاه اردن برای شرارت بوده است ، نهایتا این مسئله را باید در حد یک احتمال در گوشه ذهن داشت.
هرچند برادر عزیز پذیرش این مسئله هم عجیب نیست ، مگر در جریان انتخابات و آشوبها و فتنه اخیر سران فتنه با آمریکا و اسرائیل مستقیم و غیر مستقیم رابطه نداشتند؟! مگر عضویت موسوی در فراماسونری دجال به شکلی جدی مطرح نیست؟ خب این مسائل که عجیب تر است شهاب جان!!

هرچند این سفر همزمان را باید بعنوان موردی مشکوک( و نه قطعی ) در گوشه ذهن داشت و تحرکات و موضع گیریهای بعدی را زیر نظر قرار داد.
نقل قول کردن
-1 #128 رهگذر 1389-02-27 18:39
سلام به همه دوستان محترم

/ الكشف عن سيناريو الرعب الذي تخشاه إسرائيل
www.paltoday.com/arabic/News-80158.html

تداوم طرح‌های ويرانگرانه "اسرائيل" در قدس اشغالی‌
palestine-persian.info/.../...

طرح پادشاه اردن در زمينه پاسداری‌ از مسجد الاقصی
palestine-persian.info/.../...
نقل قول کردن
-1 #127 شهاب 1389-02-27 18:36
ممنون از شمع سوخته
نقل قول کردن
-1 #126 الیاس 1389-02-27 18:29
آره علی جان برای پخش آن لاینه من تو وبلاگ خودم گذاشتم هر دو تا رو کناره هم آخه اون سایتی که شمع سوخته عزیز گذاشته نشون نمی ده
کد html رو می تونی پایین همون بذاری اگه دوست داری
کاملا تست شده و کار می کنه
نقل قول کردن
-1 #125 خانه دار 1389-02-27 18:24
بچه ها کی می دونه امروز سیب زمینی و پیاز کیلویی چنده؟

دیدم سوالهای متفرقه می پرسند گفتم من هم سوال کنم ،می خوام برم خرید پول کافی همراهم داشته باشم .

این سوال آسان تر از تزاحم و تعارض و ظرف و و مظروف هست و امیدوارم جواب بدین

ضمنا اگر نمیدونید مسخره نکنید! مرد و مردانه بگید جواب را نمیدونم !!
نقل قول کردن
-1 #124 الیاس 1389-02-27 18:09
علی جان تحلیل هاش که 2 زار نمی ارزید من لینک رو دادم ببینی روایاتش در مورد حسنی گیلانی درسته؟
به نظر من تحلیلی که تا امروز تو داشتی بهترین تحلیل بوده-دلیلش هم اینکه آقای پناهیان که تو بیت رهبر رفت و آمد داره تاکید رو همین مواضع دارند
خدا قوت علی جان خسته نباشی برادر
نقل قول کردن
-1 #123 الیاس 1389-02-27 17:59
علی جان من فیلم ظهور رو دوباره upload کردم این قبلی که شمع سوخته عزیز upload کرده نشون نمی ده اینم کد html اش --می تونی هر 2 تا رو بذاری این رو با سرعت کم هم می شه دید
<object classid="clsid: d27cdb6e-ae6d-1 1cf-96b8-444553 540000" width="400" height="300"> ;<param name="movie" value="http://p ics.smotri.com/ scrubber_custom 8.swf?file=u160 9753b87f&bu fferTime=3& autoStart=false &str_lang=r us&xmlsourc e=http%3A%2F%2F pics.smotri.com %2Fcskins%2Fblu e%2Fskin_color. xml&xmldata source=http%3A% 2F%2Fpics.smotr i.com%2Fskin_ng .xml" /><param name="allowScri ptAccess" value="always" /><param name="allowFull Screen" value="true" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><embed src="http://pic s.smotri.com/sc rubber_custom8. swf?file=u16097 53b87f&buff erTime=3&au toStart=false&a mp;str_lang=rus &xmlsource= http%3A%2F%2Fpi cs.smotri.com%2 Fcskins%2Fblue% 2Fskin_color.xm l&xmldataso urce=http%3A%2F %2Fpics.smotri. com%2Fskin_ng.x ml" quality="high" allowscriptacce ss="always" allowfullscreen ="true" wmode="opaque" width="400" height="300" type="applicati on/x-shockwave- flash"></ embed></o bject> با سلام و درود بر الیاس عزیز
این برای پخش آنلاینه؟
لینک فیلم رو می ذاشتی
نقل قول کردن
-1 #122 شمع سوخته در جواب شهاب 1389-02-27 17:59
به نام سلام
درود بر شهاب

جان برادر میدونی مشکل ایم طیف (اکثراً نه همگی) چی هست؟ از زبان خودشان بشنو:

در فایل صوتی جلسه جامعه وعاظ و مشائی ، یکی از ناطقین محترم که خود از وعاظ بودند و اکنون اسمشان خاطرم نیست خطاب به ایراد گیرندگان و دیگر روحانیان اینطور میگفتند: "شما چشم ندارید ببینید یک غیر عمامه ای و کت شلواری که از خودتون نیست از حوزه نیست اومده تونسته بیشتر از همه ما قدرت دین را نشان دهد، توجه به اخلاق را در سطح مدیران و جامعه زنده کند و یاد ائمه و حضرت مهدی را اینچنین به دلها وارد کند" !

«ن يَنصُرْكُمُ اللّهُ فَلاَ غَالِبَ لَكُمْ وَإِن يَخْذُلْكُمْ فَمَن ذَا الَّذِي يَنصُرُكُم مِّن بَعْدِهِ»

تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
خداقوت
نقل قول کردن
-1 #121 احمد 1389-02-27 17:50
کی می دونه فرق تعارض و تزاحم چیه؟
نقل قول کردن
-1 #120 شهاب 1389-02-27 17:48
سلام بر علی اصغر عزیز
ممنون از جوابتون درباره بنی تمیم.خودم هم سعی میکنم کمی دربارش تحقیق کنم.
کسی که دارم باهاش بحث میکنم یکی از منبریهای تهران است که درباره مصادیق سیدخراسانی و سفیانی با ما هم عقیده است اما درباره شعیب بن صالح.. .blogfa.com/cmt /images/13.gif" >
نقل قول کردن
-1 #119 ! 1389-02-27 16:47
"هولوكاست " ماده درسي صهيونيست‌ها براي دانش آموزان فلسطيني

خبرگزاري فارس: وزير آموزش رژيم صهيونيستي از تصميم اين رژيم براي تدريس "هولوكاست " براي دانش‌آموزان فلسطيني در دبيرستان‌ها از ابتداي سال آينده تحصيلي خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت "، "جدعون ساعر " گفت كه وزارت آموزش هيئتي از معلمان و مديران عرب را به اردوگاه "آشويتس " لهستان و ديگر اردوگاه‌ها با هدف آماده كردن آنها براي تدريس "هولوكاست " اعزام خواهد كرد.
به نوشته اين روزنامه، گنجانده شدن سوالي درباره "هولوكاست " در امتحانات تاريخ دانش‌آموزان عرب دبيرستاني الزامي خواهد بود.
بر اساس اين گزارش، اين تصميم وزارت آموزش اسرائيل پس از آن اتخاذ شد كه "ناظر دولت " هفته پيش با انتشار گزارشي به تدريس نشدن تاريخ يهوديان در جنگ جهاني دوم در مدارس عربي پرداخته بود.
بر پايه گزارشي كه مركز تحقيقات و اطلاعات كنست (پارلمان) رژيم صهيونيستي تهيه كرده است از هر 16هزار دانش آموزي يهودي كه از اردوگاه‌هاي به اصطلاح كشتار نازي ديدن كرده‌اند، 150 دانش‌آموز عرب بودند.
نقل قول کردن
-1 #118 _-_-_ 1389-02-27 16:37
سلام بعد سه ساعت سه تا فایل رو دانلود کردم و ریختم توی یه فولدر اما روی فایل اول که کلیک راست میکنم گزینه Extract رو نداره !!!باید چیکار کنم؟؟؟؟
نقل قول کردن
-1 #117 ناصر-ق 1389-02-27 16:27
بچه ها من الان میدان اصلی ورامین بودم
نمیدانید چه خبر بود
انگار عاشورا شده
خیابانها مملو از دسته های عزاداری است
خدایا آیا این مردم همانها هستند که از 1400 سال پیش بعنوان یاران خراسانی معرفی شدند؟
یقینا همینطور است
خدا را شکر که مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) هر سال داره با شکوه تر میشه
نقل قول کردن
-1 #116 مرتضی 1389-02-27 15:56
سلام امروز منطقه17تهران که باتقدیم4000هزار شهید به خط ولایت شاهده عزاداری محبان اهل بیت بود میدان ابوذر مملواز جمعیت بود که به عشق خانم فاطمه زهرادر این مکان وزیر گرما عزاداری میکردن اقای پناهیان هم سخنران این عزاداری بود ایشان خطاب به بچه محلهاش فرمودن خط ولایت خط حصرت زهراست وکسی که به خواهد ولای باشدباید هم چون بی بی از همه چی بگزرد و فرمودن مدینه ان زمان کینه علی را در سینه داشتن واین کینه انها را شقی کرده بود و نهیبی هم بخ بعضی سیاستمداران بی بصیرت و بچه هاشون زدن امان از لقمه حرام یا علی
نقل قول کردن
-1 #114 _ 1389-02-27 15:38
در پاسخ و همراهی با حسین :

کسانی که عکسهای هاشمی در فدک را منتشر کردند ایکاش باقی عکسهای او را در ضیافت بخور بخور سعودی های وهابی هم منتشر می کردند !!!

fshosani.blogfa.com/post-40.aspx

ظاهرا هر دو محسن رضایی و رفسنجانی انقدر از این غذاها خورده بودند که نفس از گلوگاهشان در نمی امد و مجبور شده بودند کمی برای فریب خلق الله و و نفس کشیدن پس از انهمه بخور بخور در فدک قدم بزنند !!
نقل قول کردن
-1 #113 سید 1389-02-27 15:35
............... .......<< گسشترش تشیع در آفریقا>>................
............... .......<< گسشترش تشیع در آفریقا>>...................
............... .......<< گسشترش تشیع در آفریقا>>......................
............... .......<< گسشترش تشیع در آفریقا>>...................
............... .......<< گسشترش تشیع در آفریقا>>................
________________________________________
.blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
-1 #112 حسین 1389-02-27 15:29
سایت خبری تابناک وابسته به محسن رضائی با روشی منافقانه هر از گاهی با انتشار اخباری هدفدار از هاشمی رفسنجانی سعی در احیا’ چهره منفور او در جامعه دارد .
با کمی بصیرت میتوان پی برد یا محسن رضائی فردی ساده لوح هست و یا اینکه ......
به مناسبت ایام فاطمیه این سایت عکسهایی درباره حضور هاشمی در ویرانه های باقیمانده فدک رامنتشر کرده.
www.tabnak.ir/fa/pages/index.php
این عکسها در سفر چند سال قبل در پی دعوت ملک عبدالله گرفته شده است .قابل توجه است که اعراب هرکسی رابه این منطقه راه نمیدهند واین اتفاق به واسطه دوستی بین عبدالله و اکبر میسر شده است.
حتما یکی از علل مخفی بودن مزار آن حضرت جلوگیری از فریبکاری امثال اینهاست.
نقل قول کردن
-1 #111 خانه دار 1389-02-27 14:01
بچه ها کی می دونه امروز سیب زمینی و پیاز کیلویی چنده؟

دیدم سوالهای متفرقه می پرسند گفتم من هم سوال کنم ،می خوام برم خرید پول کافی همراهم داشته باشم .

این سوال آسان تر از تزاحم و تعارض و ظرفو و مظروف هست و امیدوارم جواب بدین .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
نقل قول کردن
-1 #110 منتظران صبح ظهور 1389-02-27 13:41
جدیدترین توطئه رژیم اسرائیل برای حمله هوایی و تخریب مسجد الاقصی
mouood.org/content/blogsection/1/2/
نقل قول کردن
-1 #109 ناصر-ق 1389-02-27 11:06
نوسانات هسته زمین طی 6 سال گذشته توانسته است مسیر چرخش سیاره را به اندازه ای تغییر دهد
tishtarstar.persianblog.ir/post/304/
نقل قول کردن
-1 #108 ناصر-ق 1389-02-27 10:47
اخیرا در یکی از مناطق جنوب شرقی عربی ( عربستان ) کاوشگران گاز بقایای اسکلت انسانی را در اندازه خارق العاده ( پیدا کردند).
بیابان مورد نظر را یک چهام خالی یا به عربی ربع الخالی می‌نامند .( به این معنی که اگر شبه جزیره ی عربستان را به چهار بخش قسمت کنیم ، یک چهارم آنرا این بیابان شامل می‌شود .)
ارتش سعودی منطقه را تحت حفاظت دارد و هیچکس بجز کارکنان آرامکو حق ندارد وارد آن شود.
این مکان به شکل مخفی و پنهان حفاظت و نگهداری می‌شود اما یک هلیکوپتر نظامی ارتش سعودی تعدادی عکس هوایی از منطقه گرفته است که یکی از عکس ها از طریق اینترنت به بیرون نشت ( منتشر ) کرده .

نکته:
در قرآن کریم خداوند می فرماید مردم خارق العاده ایی را خلق کرده که تا به حال مانند آن را خلق نکرده است .
این مردم ( قوم ) نام عاد نامیده می‌شدند که برای آنها پیامبر(ی به نام ) هود فرستاده شد .

www.pcparsi.com/news-15674.html
نقل قول کردن
-1 #107 ناصر-ق 1389-02-27 10:43
کشف انسان‌هایی با 11متر قد!!
www.pcparsi.com/news-15674.html
نقل قول کردن
-1 #106 عبدالرحمن 1389-02-27 09:56
سلام به علی اصغر و دوستان
سخنرانی آقای پناهیان که درخواست کرده بودند حجمش کم بشه
farsi.khamenei.ir/ndata/news/9386/890225-panahian.mp3
با فرمت AMR که اکثر گوشی ها پخشش میکنن
این هم لینک
zionpedia.persiangig.com/audio/panahian89.amr
حجم:4467k با سلام و درود بر عبدالرحمن عزیز
ممنون از لطفتون
اجرتون با زهرای مرضیه(س)
نقل قول کردن
-1 #105 عبدالرحمن 1389-02-27 08:46
نشست چهل ودوم

پروژه 2012 و واقعة شریف ظهور

با سخنرانی حمیدصلواتیان

پنجشنبه30 اردیبهشت 1389 ساعت 15:00

نشانی : تهران- بلوار کشاورز- خ حجاب سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان

دبیرخانه سلسله نشستهای ماهانه فرهنگ مهدوی تلفن:66469784
.blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
-1 #104 محمود 1389-02-27 08:43
سلام ايا امكان دارد پرچم هاي زرد رنگ كه از افريقا حركت ميكنند حزب الله لبنان باشد؟
پرچم حزب الله زرد است.ان وقت همه محاسبات به هم ميخورد؟ با سلام و درود بر محمود عزیز
در مقاله مربوطه توضیح کامل در مورد این مطلب اومده
فقط عرض کنم که اگر رنگ زرد پرچم سپاه مغرب همون پرچم حزب الله باشه این مطلب فقط حقه و فریب بودن برافراشتن این پرچم رو می رسونه
نقل قول کردن
-1 #103 الیاس 1389-02-27 07:32
تزاحم - 1 ـ گرد آمدن مردم در يك جا. 2 ـ به يكديگر زحمت دادن .
تعارض -متعرض يكديگر شدن ، ناسازگاري كردن . يکديگر را پيش آمدن . (زوزني ). خلاف يکديگر آمدن خبر و جز آن .
تزاحم مرادف تعارض است و اميتازي با آن ندارد. دوم - آن است که دو حکم در اصل با يکديگر منافات نداشته باشند و هر دو داراي مصلحت و علت تشريع باشند اما انجام دادن آن دو دستور با هم در برخي از موارد غيرممکن يا غيرمشروع گردد. بر طبق اصطلاح خاص اين دو حکم را در مورد مذکور متزاحم و نسبت ميان آن دو راتزاحم گويند. در مقابل تعارض که منافات دو حکم است در اصل ، بدينگونه که تنها يکي از آنها داراي اقسامي جداگانه ، ترجيح يکي از دو حکم متزاحم بوسيله مرجحاتي ويژه است که در باب تعارض بکار نميرود. تزاحم بمعني خاص از مباحث جالب و دقيق اصول فقه است که در قرن اخير ابتکار شده است . رجوع به اجودالتقريرات سيدابوالقاسم خويي (مبحث اجتماع امر و نهي ) و مبحث تعادل و تراجح از کتاب فوائدالاصول شيخ محمدعلي کاظميني شود.
نقل قول کردن
-1 #102 الیاس 1389-02-27 07:16
سلام دوستان حتما بیاین ببینید
شعر زیبا خطاب به رهبری
به صورت آن لاین ببینید یا dl کنید
asheghe-seyed-ali.blogfa.com/post-27.aspx
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (141)