رایحه ظهور

پشت پرده قطعنامه 1929 و واکنشهای احتمالی ایران

قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل در زمانی صادر شد که ایران و ترکیه و برزیل در بیانیه تهران در باره موضوع ارسال اورانیوم ایران به خارج از کشور و تحویل سوخت لازم برای تاسیسات هسته ای به توافق رسیده بودند . زمان تصویب این قطعنامه سوالات زیادی را به ذهن متبادر می سازد و امور متعددی را آشکار می سازد و به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران سیاسی بیش از آنکه اثر اقتصادی و ماهیت مجازات اقتصادی برای ایران داشته باشد ، دارای پیامهای سیاسی متعدد بوده است که ذیلا به آنها اشاره می گردد.  

 

» ابتدای نظرات (403)

 

 

 

قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل در زمانی صادر شد که ایران و ترکیه و برزیل در بیانیه تهران در باره موضوع ارسال اورانیوم ایران به خارج از کشور و تحویل سوخت لازم برای تاسیسات هسته ای به توافق رسیده بودند .

 

 زمان تصویب این قطعنامه سوالات زیادی را به ذهن متبادر می سازد و امور متعددی را آشکار می سازد و به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران سیاسی بیش از آنکه اثر اقتصادی و ماهیت مجازات اقتصادی برای ایران داشته باشد ، دارای پیامهای سیاسی متعدد بوده است که ذیلا به آنها اشاره می گردد.

 

* تصویب قطعنامه همزمان با سالگرد انتخاب دکتر احمدی نژاد به ریاست جمهوری ایران بوده و به این ترتیب غرب می خواهد عملکرد دولت دکتر احمدی نژاد را در نظر مردم زیر سوال برده و به نوعی از فتنه گران و منافقین حمایت نماید و به آنها روحیه و سوژه ای جدید برای تخریب دولت بدهد. کما اینکه می بینیم اولین کسانی که از تصویب این قطعنامه شادی و خوشحالی خود را اعلام کردند ، گروهک منحوس منافقین خلق است .

 

* یکی دیگر از اهداف سیاسی این قطعنامه ، انحراف افکار عمومی از برنامه هسته ای اسرائیل و جنایات اسرائیل در هجوم به کاروان آزادی کمک رسانی به غزه و قتل عام و زخمی کردن بیش از 80 نفر از اعضای این کاروان بوده است.

 

* هدف دیگر تصویب این قطعنامه دادن پیامی روشن و واضح به ترکیه و برزیل بود که در بیانیه تهران نقش مثبت ایفا کرده و جامعه جهانی را به تحسین و تعجب واداشتند . به خاطر بیاوریم زمانی که بیانیه تهران تصویب و اعلام شد ، تا یک روز بعد کاخ سفید و رژیم صهیونیستی در بهت و سکوت خبری فرو رفته و نتوانستند هچ واکنشی به این بیانیه نشان بدهند . در حالیکه ترکیه و برزیل موافقت و رضایت غرب و کشورهای 5+1 را برای مذاکره با تهران و تبادل سوخت اورانیوم و خارج کردن اورانیوم ایران در مقابل تحویل سوخت با درصد بالا داشتند.

 

تصویب قطعنامه درست پس از بیانیه تهران نشانه نارضایتی و ناخشنودی غرب و آمریکا از نقش مثبت و

 

ترکیه و برزیل در سطح بین المللی و منطقه ای است . آمریکا و غرب و حتی روسیه و چین نمی خواهند نقش تاریخی خود را در تصمیم گیریهای بین المللی از دست داده و لذا با صدور این قطعنامه می خواهند تهران را وادار به لغو بیانیه کرده و تلاشهای موفقیت آمیز دو کشور ترکیه و برزیل را در معادلات منطقه ای و نقش این دو را حذف نمایند.

 

ترکیه در سالهای اخیر با صفر کردن اختلافات خود با کشورهای منطقه و ارمنستان و رویکرد مثبت به کشورهای عربی و مسلمان و دفاع از غزه و فلسطین وجهه خوبی در بین کشورهای عربی کسب کرده و نقش مهمی را در معادلات منطقه ای ایفاء نموده است حتی در سطح منطقه ای روسیه نمی تواند رقیبی مثل ترکیه را در کنار خود ببیند و لذا از این زاویه، این قطعنامه پیام سیاسی برای برزیل و ترکیه داشت. حتی ظاهرا چین هم از اینکه با بیانیه تهران ، وزنه خود را در شورای امنیت و تصمیم گیریهای جهانی از دست بدهد ناخشنود بوده و لذا رای مثبت چین و روسیه را می توان به نوعی اعتراض به بیانیه تهران و اعلام موجودت و قدرت این دو کشور در عرصه بین المللی ذکر نمود .

 

لازم به ذکر است پس از بیانیه تهران مردم کشورهای عربی و روزنامه های عربی به با ستایش تلاشهای اردوغان و ترکیه در حل منازعات منطقه ای و حمایت از نقش ترکیه به عنوان یک کشور مهم در جلوگیری از افروخته شدن آتش جنگ در منطقه مقالات متعددی نوشته و رویکرد خوبی نسبت به این تلاشها نشان دادند و بطور ضمنی خواستار ایفای نقشهای بیشتر و فعالتر و مثبت ترکیه در سایر موضوعات منطقه ای نظیر درگیری اعراب و اسرائیل و صلح بین سوریه و اسرائیل شدند .

 

اما سوال اینجاست آیا ترکیه پس از گرفتن این پیام حاضر به عقب نشینی از نقش خود می باشد؟

 

روز گذشته در اخبار آمده بود ترکیه درکنفرانس استانبول که با مشارکت کشورهای عربی برگزار شد تصمیم به ایجاد منطقه آزاد تجاری با کشورهای سوریه و اردن و لبنان شده و حاضر است دایره این کشورها را نیز گسترش بدهد. در حقیقت ترکیه به هر واکنش منفی غرب نسبت به ایفای نقش در منطقه با سلاحهای دیپلماتیک دیگری مبنی بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی و تجاری بیشتر با کشورهای منطقه ، پاسخ محکمی به غرب می دهد و گام به گام از امریکا و اروپا و اسرائیل و سیاستهای استکباری آنها بیشتر فاصله می گیرد .

 

 

 

 

 

 *علت دیگر تصويب اين قطعنامه می تواند نقشه های از پیش طرح شده آمریکا برای منطقه باشد .

نظریه ای از زمان بوش در مراکز سیاست گذاری آمریکا باقی است وطراح آن هم لابی صهیونیستی است . این نظریه معتقد است هیچ کشوری نباید در منطقه بیش از اسرائیل قدرت داشته باشد.

تا کنون تاسیسات هسته ای دو کشور در منطقه توسط اسرائیل نابود شده . آزیراک عراق و دیر زور سوریه.  اگر هر کشور دیگری بخواهد تاسیسات هسته ای داشته باشد یا باید این را از امریکا و غرب گدایی کند و هیچ اختیاری در اداره تاسیسات خود نداشته باشد و یا اینکه به راحتی توسط غرب و اسرائیل نابود می شود .

طی سی سال گذشته ، ایران این معادله را بر هم زد و نشان داد برای داشتن تکنولوژی می توان روی پای خود ایستاد و مثل نوکر و برده جلوی اربابان امریکایی و غربی تعظیم نکرد و لذا غرب هم سعی دارد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را به هر قیمتی که شده متوقف سازد و در مقابل آن بایستد تا به دیگر کشورها ثابت کند که هنوز قدرت در دست غرب است و هنوز هیچ کشوری بدون تایید غرب ، حق داشتن تکنولوژی را ندارد و تا حد امکان می خواهند داشتن تاسیسات هسته ای و خودکفایی ایران برای او پر هزینه باشد تا دیگر کسی هوس نکند به سوی ایران و سیاستهای ایران رفته و راه ایران را دنبال کند.

 

* اما در نهایت ، هدف آمریکا و اسرائیل در منطقه تجزیه کشورهای پاکستان و افغانستان و عراق و سوریه و ترکیه و سعودی و یمن و ایران است . سیاستی که برای این کار در نظر گرفته اند در عربی می گویند " فوضی خلاقه" یعنی هرج و مرج و آشوبهای هدفدار و هوشمند. از این دیدگاه جنگ و راه انداختن جنگ در منطقه نیاز به منطق ندارد و برخی ممکن است بگویند امریکا در افغانستان و عراق درگیر است و اسرائیل جنگ 2006 و2008 و 2000 را تجربه کرده و نیازی ندارد دوباره شکست را تجربه کند . از زاویه نظامی دیدگاه بالا درست است و نباید جنگی در منطقه اتفاق بیفتد اما همیشه جنگهای منطقه بر اساس محاسبات و منطق سلیم نبوده .

آمریکا و اسرائیل و یا به عبارت بهتر لابی صهیونیستی زمانی که حس کنند از سوی یک کشور در حال تهدید هستند بدون اینکه به نتیجه آن فکر کنند هجوم را آغاز میکنند . همانطور که در عراق اتفاق افتاد و دروغ سلاحهای کشتار جمعی را به خورد جهانیان دادند و همانطور که 11 سپتامبر و بن لادن را طراحی کردند تا طرح خاورمیانه بزرگ را از دو نقطه راست و چپ هدف اصلی، یعنی ایران کلید بزنند و آغاز کنند . الان هم مهم نیست جنگ در عراق و افغانستان نیمه تمام باشد . بر اساس طرحهای صهیونیستی پاکستان و ایران و عراق و ترکیه و سوریه باید در این مرحله و تا سال 2015 تجزیه شود . عربستان و یمن و ... نیز در مرحله بعد قرار دارد که با مرگ ملک عبدالله این نظریه آشوبها و هرج و مرج هوشمندانه در عربستان هم آغاز خواهد شد . لذا الان وقت آن رسیده تا تجزیه عراق و تشکیل کشور کردستان و جدا شدن کردها از ترکیه و سوریه و ایران آغاز شود و به پایگاهی برای اهداف آمریکا و اسرائیل تبدیل گردد. ایران باید درگیر جنگ داخلی و ضربه خارجی شود و شاید چون در جنگ نرم و انقلاب و کودتا از داخل موفق نشدند ، ممکن است جنگ واقعی را در دستور کار قرار داده باشند . رویارویی ایران و امریکا و اسرائیل در این مرحله پس از گذشت یک سال از ناکامی فتنه گران احتمال بیشتری یافته. در حقیقت آمریکا و اسرائیل به منافقان و اصلاح طلبان در ایران یک سال فرصت داده بودند تا با استفاده از  حمایتهای غرب و بهانه تقلب در انتخابات ، دست به تظاهرات و تغییر حکومت بزنند و چون در این مسیر شکست خورده و نتوانستند به اهداف خود دست یابند، لذا صبر آمریکا و غرب لبریز شده و یکی از اهداف تصویب قطعنامه تضعیف بیشتر ایران و ایجاد شکاف بین مردم و دولت و و ایجاد زمینه لازم برای ضربه زدن از داخل از خارج می باشد.

 

اما اینکه آمریکا و غرب با تصویب این قطعنامه تاچه حد به اهداف خود نزدیک شده اند باید نکات زیر را یادآور شویم :

 

در حقیقت این قطعنامه همانند قطعنامه های دیگر نشانه شکست فضیحت بار  آمریکا و اروپا در سطح بین المللی است

 

1- آمریکا و کشورهای مجموعه 5+1 پس از هشت سال مذاکره و یک سال تلاش به این نقطه رسیدند  تا 1200 کیلو اورانیوم ضعیف ایران را از ایران خارج کنند و آن را یک گام بزرگ دیپلماتیک برای جلوگیری از انحراف برنامه هسته ای ایران و نشانه حسن نیت ایران می دانستند . ایران سر انجام این پیشنهاد را با وساطت ترکیه و برزیل قبول کرد. و بیانیه تهران را به امضا رساند. این بیانیه تبعات زیادی برای امریکا و اسرائیل و کشورهار اروپایی و طرف مذاکره کننده ایران داشت و نشانه عجز و دورویی و عدم صلاحیت آنها برای اعتماد سازی و ادامه مذاکرات بود و نشانه حسن نیت ایران و نفوذ و تاثیر گذاری ترکیه و برزیل به عنوا ن کشورهای مطرح در زمینه سیاسی در سطح بین المللی بود.

 

ظاهرا غرب این را نتوانست تحمل کند زیرا هدف غرب خارج کردن اورانیوم ایران و معدوم کردن آن بود نه دادن میله های سوخت برای راه اندازی تاسیاست صلح آمیز ایران و از سویی غرب نمی توانست بپذیرد که کاری که 6 کشور به زعم خود ابرقدرت و مهم نتوانستند انجام بدهند دو کشور ترکیه و برزیل با خوبی از عهده آن بربیایند و با اطمینان از تحویل سوخت به ایران، اورانیوم را از ایران خارج سازند.

 

لذا واکنش غرب به بیانیه تهران ، قطعنامه بی منطق شورای امنیت بود . زیرا در اصل هم قرار نبود در مقابل خارج کردن اورانیوم از ایران ، به این کشور سوخت هسته ای 20 درصد داده شود .

 

2- اگر کشورهای 5+1  یک سال تمام تلاش خود را گذاشتند تا ایران با خروج اورانیوم موافقت کند ، با صدور این قطعنامه ای که همه به بی اثر بودن آن اعتراف دارند ، باعث شدند تا ایران بهانه خوبی برای نگه داشتن 1200 کیلوگرم اورانیوم در خاک خود و بی توجهی به همه خواسته های غرب داشته باشد و این در سطح دیپلماتیک یک افتضاح است! یعنی رفتن به مربع اول ! در حقیقت قطعنامه صادر شده هیچ نفعی برای غرب و آمریکا نداشته بلکه نشانه شکست دیپلماسی کشورهای غربی در برابر ایران است.

 

لازم به ذکر است درهمین زمان تحریمها و صدور سه قطعنامه از 4 سال قبل تا کنون کشورهای آمریکایی بالاترین حجم تبادل اقتصادی را با ایران نسبت به گذشته داشته اند! خود امریکا می داند که این موضوع حتی قابل تطبیق در امریکا نیست چه رسد به سایر کشورها ! حتی ما علیرغم تحریمها  از خود  اروپا هواپیما خریداری کردیم .

 

3- امریکا و کشورهای 5+1 تلاش زیادی کردند تا بازرسیهای متعددی را از تاسیسات ما انجام بدهند و وقت و بی وقت به بهانه اعتماد سازی وارد کشور شدند و بازدید کردند . حال با این قطعنامه همه این همکاریها قطع خواهد شد و این به لحاظ دیپلماسی گامی به عقب برای آمریکا و غرب است. چندین سال مذاکره برای رسیدن به این نقطه و یکباره همه چیز را بر هم زدن و رفتن سر مربع اول! باز هم افتضاح سیاسی است.

 

4- ایران پس از این اجازه بازدید از تاسیسات جدید را به آژانس نمی دهد . دوربینهای مراقبت را هم برمی دارد. غنی سازی را هم تا حد دلخواه خود انجام می دهد و سوخت و میله سوخت را هم ان شاء الله تامین خواهد کرد. به لحاظ دفاعی موشکهای اس 300 هم به ایران وارد خواهد شد و جای نگرانی نیست و تاسیسات بوشهر هم شامل قطعنامه نمی شود . لذا ایران ضرر نکرده بلکه این غرب است که همه درهای گفتگو و تفتیش تاسیسات و توافقهای قبلی را با یک قطعنامه بر خود بسته است و این یک افتضاح برای غرب است نه پیروزی .

 

5- در صورت هر گونه تعرض به ایران از سوی امریکا و اسرائیل ایران پاسخ کوبنده ای را با تکه تکه کردن 200 هزار سرباز آمریکا یی در افغانستان و عراق خواهد داد . ضمنا از اسرائیل یک قوطی خاکستر به آمریکا تحویل خواهد داد و به عبارت دیگر اسرائیل بعد از هجوم احمقانه ولو با یک بمب و یا موشک به ایران باید تا آخر عمرش روی صندلی چرخدار بنشیند .این نتیجه قطعنامه شورای امنیت و هجوم علیه ایران. آیا امریکا تحمل همه عواقب قطعنامه را خواهد داشت؟ مسلما خیر.

 

6- این قطعنامه شامل بخش نفتی نشده و نشان می دهد نقطه ضعف غرب در تصویب هر قطعنامه ای صدمه ندیدن بخش صادرات نفت ایران است و لذا مقابله به مثل ایران در تنگه هرمز برای صدور نفت به ضرر همه جهان خواهد بود و لذا حتی تفتیش کشتیها نمی تواند عملی شود. و در نهایت هیچ کشوری حاضر نمی شود خود را بخاطر منافع امریکا با ایران عملا درگیر کند لذا نتیجه می گیریم این قطعنامه کاغذ توالت است و عملا قابل اجرا نیست.

 

آیا قابل تصور است چین و روسیه و سایر کشورهایی که با ایران روابط تجاری قوی و سرمایه گذاری در بخش نفت دارند مثل ژاپن و سایر کشورها حاضر باشند در آبهای آزاد با ایران درگیر شده و خطرات آن را بپذیرند؟ وقتی ایران با این کشورها رابطه اقتصادی و سیاسی دارد معقول نیست برای یک تکه کاغذ پاره بی دلیل کشور خود را بی اعتبار کنند. کشورهایی مثل ژاپن و کره و چین و روسیه از داشتن روابط خوب با ایران بیشتر سود و منافع می برند تا ز قطع رابطه با ایران و دشمنی با آن.

 

7- بدون شک اگر آمریکا جرات کند یک گلوله در خلیج فارس شلیک کند ، اولین واکنش ایران هجوم به همه ناوهای آمریکایی و غربی در تنگه هرمز و خلیج فارس و  بستن تنگه هرمز است و این کمترین کاری است که ظرف یک ساعت اول انجام خواهد شد . حتی یک ناوچه ایرانی که در تنگه هرمز به دست خودمان غرق شود راه را برای ورود و خروج هر نوع شناور در خلیج فارس خواهد بست و شاهراه اقتصادی غرب و کشورهای عربی را قطع خواهد کرد آیا اروپا با این اقتصاد بیمار رو به متلاشی و آمریکا با 13 تریلیون دلار بدهی و بحران نفتی خلیج مکزیک قادر به پذیرفتن پی آمد های این امر خواهد بود؟ اگر کشورهای آمریکای لاتین نظیر ونزوئلا نیز نفت خود را بر روی آمریکا ببندند آنگاه اوضاع دهها بار وخیم تر خواهد شد.

 

8- در نهایت اگر ایران از ان پی تی خارج شود ، همه تلاشهای آمریکا و غرب برای مجازات ایران به هدر خواهد رفت زیرا کشوری که تابع ان پی تی نباشد نمی توانند با آن بر اساس قوانین شورای امنیت و ان پی تی برخورد نمایند . همانند پاکستان و هند و اسرائیل که دارای موشکهای دوربرد و سلاحهای هسته ای بوده و هیچ مرجع بین المللی نیز به آنها تسلط ندارد. و لذا اگر ایران از ان پی تی خارج شود، شکست بزرگ دیگری برای دستگاه دیپلماسی جهانی ، شورای امنیت و آژانس بین المللی اتمی و کشورهای غربی و آمریکا خواهد بود و نشان می دهد که سایر کشورهایی که به ان پی تی نپیوسته اند بدون پیوستن به ان پی تی راحت تر می توانند به فعالیتهای خود ادامه بدهند و این باعث خارج شدن کنترل اوضاع جهانی و فعالیتهای هسته ای از نظارت سازمانهای بین المللی و کشورهای غربی خواهد شد و یقینا این چیزی نیست که آمریکا و غرب خواهان آن باشد.

 

به هر حال آینده ثابت خواهد کرد منطق زور و تهدید در مقابل منطق دیپلماسی و مذاکره شکست خورده و همانطور که آمریکا و غرب در طی این سی سال تحریم به هیچ یک از اهداف خود مبنی بر منع ایران از دستیابی به تکنولوژی های روز دست نیافت ، بلکه ایران روز به روز قوی تر شده و با اعتماد به نفس و اتکای به خود پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد ، به همین ترتیب تحریمها و مجازاتهای جدید موجب شکست و مفتضح شدن بیشتر آمریکا و غرب در عرصه بین المللی و پیروزی ها و موفقیتهای چشمگیر و روز افزون برای ایران خواهد شد. 

 

در خاتمه گزیده خبری از خبرگزاریها در باره دلیل صدور قطعنامه از زبان روزنامه ها و وسایل اعلام غربی را مرور می کنیم :

 

تحريم با هدف حمايت از فتنه گران

اظهارنظر مقامات غربي طي ماههاي گذشته نشان مي دهد كه هدف اصلي واشنگتن از پيش قدم شدن در اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران حمايت از جريان فتنه بوده است.

در همين رابطه، پايگاه اينترنتي شوراي روابط خارجي آمريكا با ارائه تحليلي درباره روند اعمال تحريم ها عليه ايران نوشته است: «گرچه جنبش اپوزيسيون در چند ماه گذشته تا حدودي خاموش شده است، اين مسئله هنوز يك عامل تعيين كننده است و شما در لايحه كنگره عليه ايران قطعا شاهد آن هستيد.» بيان مطالبي همچون «بايد با تحريم ها به اپوزيسيون در ايران كمك كرد»، «آمريكا بايد با افزايش تحريم ها به اپوزيسيون كمك كند»، «هدف تحريم ها اين است كه مردم از دولت رويگردان شوند» و «بيشترين اميد به مهار ايران از داخل است» كه بارها از سوي مقامات اروپايي و آمريكايي بيان شده، بيانگر حساب ويژه اي است كه اين كشورها بر روي جريان ضدانقلاب در داخل كشور باز كرده اند. در همين راستا، كيم آر هولمز، تحليلگر ارشد نشريه واشنگتن تايمز حدود دو ماه پيش در سرمقاله اين نشريه نوشت: «تحريم به تنهايي كافي نيست. ما بايد ديپلماسي عمومي را به نقض حقوق بشر در ايران متمركز كنيم. جمهوري اسلامي به دليل وجود اپوزيسيون داخلي دچار نقاط ضعف شده و بايد بر اين نقطه فشار وارد كرد.»

همچنين ريچارد هرتسينگر، چند هفته پيش در روزنامه آلماني «ولت» نوشت: «توان گروههاي اپوزيسيون ايران براي تغيير رفتار مقامات اين كشور كافي نيست. به همين علت است كه غرب بايد همزمان تهديدهاي چندباره خود در اعمال تحريم هاي سخت عليه ايران را در پيش بگيرد.»

در طرف مقابل، استقبال گسترده و عريان جريان اپوزيسيون داخلي از تحريم ها عليه ايران و انتقال اين پيام از طريق اپوزيسيون خارجي- با واسطه هاي نظير محسن سازگارا، عطاءالله مهاجراني، عليرضا نوري زاده و... -به سران كاخ سفيد، نشان مي دهد كه اين جريان رسما پذيرفته است كه به عنوان پياده نظام اهداف غرب عليه حاكميت ايران انجام وظيفه كند و در واقع، حيات خود را كه در ماههاي اخير بشدت به مخاطره افتاده، مديون حمايت خارجي مي داند. در واقع تصويب قطعنامه جديد تحريم عليه ايران را مي توان يك بازي دوسويه ارزيابي كرد كه يك وجه آن را دشمنان خارجي جمهوري اسلامي ايران تشكيل مي دهند و وجه ديگر آن را اپوزيسيون داخلي مي سازند.

مجله تايم هم چندي پيش در اين باره مي نويسد:

اگر چه تحريم ها چندان موثر نبوده اند، اما دولت اوباما اميدوار است اقدامات جديدي كه منافع طبقه حاكم ايران را هدف قرار داده، منجر به بروز شكاف عميقي ميان مردم و حاكميت شود، به خصوص اين كه جنبش مخالفان- كه اعترضات خياباني آنها با سركوب گسترده نيروهاي نظامي وابسته به دولت مواجه شد- درصدد است تا از معضلات رو به افزايش اقتصادي، براي فربه تر كردن و منسجم تر ساختن بدنه مخالفان رژيم بهره بگيرد و اين چالش را تبديل به فرصت كند.

اظهارات سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا در حمايت از جريان فتنه و تحريم ايران نشان مي دهد كه هدف اصلي از قطعنامه 1929حمايت آشكار از اين جريان بوده است.

مايكل اورن در اين باره مي گويد: ملت ايران در پي انتخابات رياست جمهوري با برقرار شدن تحريم هاي جدي نيز، رهبران رژيم را مسئول وضعيت تلقي خواهد كرد نه آمريكا يا اسرائيل را، و تحريم ها شكاف ميان حكومت با ملت ايران را بيشتر مي كند و رژيم را ضعيف تر خواهد كرد.

در همين رابطه، «آدام ارلي» سفير آمريكا در بحرين سال گذشته همزمان با مذاكرات ژنو كه ميان ايران و 1+5 برگزار شد. در جلسه اي با برخي از مسئولان كشورهاي عربي در منامه تاكيد كرده كه آمريكا قصد دارد در ماه هاي آينده حمايت خود از اصلاح طلبان در ايران را «رسمي و علني» كند. ارلي در اين جلسه كه به تشريح راهبرد تدوين شده دولت اوباما درباره ايران اختصاص داشته، گفته است: «كاخ سفيد همزمان با انجام مذاكرات ايران و 1+5 نحوه حمايت از «رهبران معارض جديد» در ايران را پيگيري مي كند.» ارلي در اين سخنان كه پيش از اول اكتبر 2009 و برگزاري مذاكرات ژنو بيان شده تصريح كرده است: «تحت هر شرايطي حمايت از اصلاح طلبان در ايران جزو گزينه هاي اصلي سياست اوباما باقي خواهد ماند و ما روز به روز آن را پرقدرت تر خواهيم كرد.» ارلي سپس به توصيف دقيق «گام بعدي» آمريكا پرداخته وگفته است: «اگر مذاكرات ژنو موفقيت آميز نباشد و در آن پيشرفتي حاصل نشود، آمريكا قصد دارد همزمان با تشديد تحريم ها، اعمال فشار سياسي عليه تهران را با حمايت «رسمي»، «علني» و «گسترده» از موسوي و خاتمي وسعت بخشد چرا كه هيچ فشاري به دولت ايران بدون تقويت جريان هاي طرفدار غرب در ايران كارساز نيست.» وي در بخش پاياني سخنانش مي گويد: «همين حالا هم اين موضوع پنهاني نيست كه ما از موسوي و خاتمي حمايت مي كنيم اما علني شدن اين حمايت همزمان با اعمال تحريم ها مي تواند اين فايده را داشته باشد كه مردم ايران به اين نتيجه برسند كه تنها راه رهايي از تحريم ها گرايش به اين افراد است.»

 

برگرفته از وبلاگ

 

 

 http://saramomeni.blogfa.com/post-271.aspx 

 

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #403 نام آشنا 1389-05-02 19:35
با سلام خدمت همگی:
از جناب خادم الامام و نراقی و رهگذر و علی اصغر خواهشمندم به این شماره زنگ بزنند که یه کار مهمشان دارم
09158141066 ارادتمند نام آشنا :)
نقل قول کردن
0 #402 fdg 1389-04-08 10:42
آم& #1575;ر
نقل قول کردن
0 #401 jk 1389-04-08 10:41


استقبال دبير کل سازمان ملل از اظهارات رييس جمهوري ايران



سازمان ملل - "بان کي مون "دبير کل سازمان ملل با استقبال از اظهارات رييس جمهوري اسلامي ايران در خصوص آغاز مذاکرات هسته اي پس از مردادماه ،تصريح کرد که او به تلاشهايش براي تقويت مذاکرات ادامه مي دهد.



دبيرکل سازمان ملل در خصوص از سرگيري مذاکرات اتمي در ماه اوت به خبرنگاران گفت : درهاي مذاکرات باوجود قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران همچنان باز است.
وي افزود: من بارها در مورد اين مطلب با رييس اتحاديه و شوراي اروپا گفت و گو کرده و آنان را در ادامه
نقل قول کردن
0 #400 Z 1389-04-04 23:21
طرفدار محیط زیست سفیانی ؟؟؟؟؟ .blogfa.com/cmt /images/12.gif" >
نقل قول کردن
0 #399 متولد نیمه خرداد 1389-04-04 23:12
با سلام خدمت همه دوستان حاضر .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
دردیدار اسد وعبدالله دوم صورت گرفت:
www.presstv.ir/detail.fa.aspx?id=131954&sectionid=351021504

سوريه و اردن و محکوميت شهرک‎سازي اسرائيل
--------------------------------------------------------------------------------------------------
www.presstv.ir/detail.fa.aspx?id=131949&sectionid=351021508
کشته شدن دو سرباز ترک در حمله پ.ک.ک
نقل قول کردن
0 #398 امیری 1389-04-04 23:01
سلام بر مرشد عزیز جوانمرد .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >بردر خوب وگرامیم بنده وبلاگ از خودم ندارم ایمیلم را برات تو نظرات خصوصی وبلاگت میزارم.
بازهم ممنونم .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
0 #397 مرشد 1389-04-04 22:56
بسم الله الرحمن الرحیم
«اللّهم عجّل لولیک الفرج»
سلام به آقای امیری و بقیه ی برادرای منتظر
شرمنده ام از رویتان
هنوز که اسکن نکردم ولی با موبایل چند تا عکس ضعیف تونستم بگیرم
همچنین قرارشده این موضوع با بعضی بزرگان مطرح شود و إن شاء الله بعد از صلاح دید بزرگان منتشر خواهد شد.
البته شما آدرس وبلاگتو بده عکسی که با موبایل گرفتم در نظر خصوصی برات لینکشو می فرستم! به شرطی که منتشرش نکنی! .blogfa.com/cmt /images/4.gif"> به موقع منتشر می شود!
یاعلی
نقل قول کردن
0 #396 امیری 1389-04-04 22:42
سلام
نراقی جان پشیمون شدم بعداز یدن کامنت اخری طرفدار محیط زیست نظرم عوض شد بیا دونفری بگیریمش و بندازیمش در درب جهنم .blogfa.com/cmt /images/4.gif"> .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
اقا مجیدشیرازی سید، رهگذر موافقید؟ .blogfa.com/cmt /images/4.gif">

بله اقای امیری سید رهگذر هم موافقه ...این بابا مثل اینکه حالش خوب نیست .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
نقل قول کردن
0 #395 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 22:31
آخرين اراجيف خودفروختگان سبز در باب مهدویت در سایت های منافقين:
"از امتیازهای علم الهدا اینست که سید است و هم اهل خراسان.
این بحث خیلی مهم است، زیرا یکی از اعتقاداتی
که دارند بشدت ترویج می کنند اینست که ظهور امام
زمان نزدیک است و آیت الله خامنه ای همان سید خراسانی
و از نشانه های ظهور قریب الوقوع امام زمان است.
با این حربه خیلی از کارها را توجیه می کنند و عنان اختیار
فکری خیلی از مردم عامه را هم که به امام زمان ارادت دارند
بدست گرفته اند.برای سخنرانی تظاهرات حکومتی میدان انقلاب در روز 9 دیماه
نیز علم الهدا به توصیه مصباح یزدی از مشهد به تهران آمده و سخنرانی آن تظاهرات شد و طرفداران جنبش سبز را به گاو و گوسفند تشبیه کرد."

خب دیگهههههههههه؟؟ ؟؟؟
نقل قول کردن
0 #394 امیری 1389-04-04 22:24
سلام ودرود بر سید رهگذر وجناب مجید شیرازی عزیز .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
جناب مجید شیرازی طبق اوصافی ه دادید رفتم در جهنم را پیدا کردم.از این به بعد هر منافقی رو دیدیم اونجا بندازیمش .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
اینهم عکسهای درب جهنم
www.persianv.com/view/045959.php
نقل قول کردن
0 #393 مجید شیرازی 1389-04-04 21:59
جنجال دوباره نام "خلیج فارس" در پارلمان کویت
www.asriran.com/.../جنجال-دوباره-نام-خلیج-فارس-در-پارلمان-کویت

سعودي ها دخالت انگليس را نپذيرفتند
تنش در روابط عربستان - امارات بالا گرفت
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040045

القدس العربي گزارش داد:
اختلافات عربستان و امارات سرآغازي بر فروپاشي شوراي همكاري
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040273

خسارت ميلياردی بازارهاي مالي امارات
www.fardanews.com/fa/pages/?cid=114059

در اعتراض به سياست‌هاي ساركوزي؛
موج جديد اعتصاب عمومي فرانسه را فراگرفت
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040215

کنایه شفیعیان به تحولات پی‌درپی کروبی:
تغییر جالب توجه دفتر کار مهدی کروبی
دبیر سابق سرویس سیاسی ایسنا در ادامه می‌افزاید: من اتفاقی تفاوت عكسي که بالاي سر آقاي كروبي در دفترش را در سال 84 متوجه شدم. تغییرات را ببینید، جالب است. اولی فقط عکس امام است، بعد امام و آقای خامنه ای و دست آخر هیچ کدام نیستند.
شفیعیان در انتهای این نوشتار می‌نویسد: امروز البته در دفتر جدید ایشان نمی دانم عکس چه کسی نصب است؟ هر کسی درست حدس بزند یک بلیط فینال جام جهانی جایزه می گیرد! .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
www.fardanews.com/fa/pages/?cid=113834

خدایا به حق سوز دل حضرت زینب کبری(س) در فرج آقامون صاحب الزمان(عج) تعجیل بفرما! .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
0 #392 مجید شیرازی 1389-04-04 21:58
با سلام مجدد

درود بر آقای امیری با اخلاق
درود بر نراقی عزیز مدافع ولایت

جناب امیری اون مطلب درباره جهنم زمینی رو پیدا کردم:

"به گزارش سرویس بین الملل پارسینه به نقل از انگلیش راشا، این محل که در نزدیکی شهر کوچک درواز در ازبکستان قرار دارد، توسط افراد محلی "در جهنم" خوانده می شود.
داستان در جهنم به ۳۵ سال قبل برمی گردد: هنگامیکه زمین شناسان در جستجوی گاز حفاری می کردند، به حفره ای زیر زمینی رسیدند که بسیار بزرگ بود و همه تجهیزیت حفاری و چادرهای کاوشگران را در خود فرو برد. از آنجایی که حفره را گاز پر کرده بود، کسی جرات رفتن به عمق غار را پیدا نکرد و آنان حفره را آتش زدند تا از انتشار گازهای سمی جلوگیری کنند. از آن زمان، این حفره برای ۳۵ سال است که بدون وقفه می سوزد."

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبري:
خداوند آيت‌الله خامنه‌اي را براي انقلاب حفظ كرده است
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040320

طلسم 38 ساله می شکند
اقدام ملی دولت احمدی نژاد: ساخت پل استراتژیک خلیج فارس به زودی آغاز می شود
asriran.com/.../...

در نشست اخير كميته روابط خارجي سنا مطرح شد؛
اعتراف معاون كلينتون به تلاش‌هاي واشنگتن براي مداخله در امور ايران
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040337

فرمانده ناجا: احتمال فعالیت سرویس‌های خرابکار در روزهای آتی
www.fardanews.com/fa/pages/?cid=114030

تقاضای فرانسه از مرجعیت نجف برای وساطت در پرونده هسته ای ایران / مراجع: مداخله نمی کنیم
asriran.com/.../...

نخست وزیر پاکستان اظهارات منتسب به خود را اصلاح کرد
مجبور به اطاعت از تحریم های آمریکا نیستیم
www.fardanews.com/fa/pages/?cid=113920

مشاور نخست وزیر اسراییل: باید به ایران حمله پیشدستانه کرد/ کارشناسان: حمله "خطرناک" است
asriran.com/.../...
نقل قول کردن
0 #391 اندیشه روشن 1389-04-04 21:55
سلام

خداقوت

ولادت مولي الموحدين اميرالمومنين يگانه مولاي عالم و آدم، بر زهراي مرضيه و آخرين گل گلستان طاها حضرت حجت عجل الله تعالي فرجه الشريف و نائب خراساني اش حضرت ماه و شما عمارهاي آخرالزماني علي عليه السلام مبارك.

اميدوارم عيدي تان زيارت بامعرفت نجف اشرف باشد.
يا مولا علي
التماس دعا
نقل قول کردن
0 #390 س ا 1389-04-04 21:48
امروز در نماز جمعه تهران سی دی بسیار شنیدنی از مشایی در دیدار با روحانیون توزیع شد
نقل قول کردن
0 #389 امیری 1389-04-04 21:38
نراقی عزیز :
ادعو الی سبیل ربک بالحکمته و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن.( دعوت کن ‏مردم را به دین خدا با حکمت و موعظۀ نیک و مجادله و گفتمان را بر سر این دعوت با بهترین ‏شیوۀ که احسن است انجام ده)‏
هیچ موقع در رفتار وگفتار خودت بدون مقدمه نهی از منکر نکن همانطور که میدانی امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است واز کلمات نامناسب استفاده نکن
نقل قول کردن
0 #388 امیری 1389-04-04 21:26
سلام
عکس: کجایند مردان بی‌ادعا...
www.faranews.ir/post-2524.aspx
نقل قول کردن
0 #387 امیری 1389-04-04 21:20
سلام نراقی این هم خبر مورد علاقه شما
سفر بي سر صداي خاتمي به خارج از كشور
ه گزارش گروه سياسي «شبكه خبر دانشجو»، بنا بر اخبار دريافتي از برخي منابع خبري، سيد محمد خاتمي در سكوت خبري به خارج از كشور سفر كرده است؛ اما هنوز از كشور مقصد و برنامه سفر و زمان بازگشت وي خبري در دست نيست. .blogfa.com/cmt /images/12.gif" > .blogfa.com/cmt /images/16.gif" >
www.faranews.ir/post-2516.aspx

ایا فتنه ای در راه است.
نقل قول کردن
0 #386 امیری 1389-04-04 21:00
جناب طرفدار محیط زیست عزیز که معلوم نیست طرفدار چه هستی .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
این مطلب را هم در کنار مطالبت اضافه مینمودی که هم اکنون بیش از 250 دانشگاه ومرکز اموزشی در امریکا مشغول تدریس اخرالزمان شناسی در حال فعالیتند
نقل قول کردن
0 #385 نراقی 1389-04-04 20:56
بابا نظرات این طرفدار محیط زیست را حذف کن تا قاطی نکردم
اومده نوشته وبلاگها از سپاه پاسداران تغذیه میشن
آخه احمق، مگه همه مادی فکر میکنن که این چرت و پرت ها را میای مینوسی؟
رهگذر نظرشو حذف کن
داداش مجید شیرازی چاکرتم
مخلصیم عزیز
نقل قول کردن
0 #384 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 20:48
این چند جمله تاریخی به ملت ایران و کارگزاران نظام و جهان، این پیغام روشن را داد که سیاست کلی نظام رسماً در جهت فراهم کردن مقدمات ظهور قرارگرفته است و این قطار بی‌ترمز و دنده را سر ایستادن نیست. حتی اگر از جهت اجرای آن، ایران و کل منطقه در آتش خون فرو رود. این سخنان در کمال تأسف به صراحت خواب شومی را که دیکتاتور و حلقه فداییانش برای آینده ایران دیده‌اند، عریان می‌سازد. خواب منحوسی که گویی قرار است بنا به مشاهدات عریان ملت در این مدت روزها و هفته‌ها در جهت تغییرش، هیچ مقدار خون‌ریزی جنایت و ویران‌گری کافی نباشد. مگر این‌که...
توضیح: در یک جست‌وجوی اینترنتی به روایتی از مهدوی از امام باقر (ع) برخوردم که به طرز عجیبی در فضای مجازی و میان وب‌سایت‌های موعودگرا منتشر شده بود. بر اساس این روایت‌، کمی پیش از ظهور قائم، سیدی از دیار خراسان به‌پا می‌خیزد تا زمینه‌های ظهور را فراهم نماید و در این راه، سیدی یمانی (یمنی) از منطقه شامات به او می‌پیوندد و با هم به جنگ سفیانی که مهم‌ترین دشمن امام زمان است، می‌روند.
محل این جنگ عراق امروزی است! مسلماً اگر به توضیحات این سایت‌ها در مورد پیشینه خانوادگی حسن نصرالله که به گفته آن‌ها یمنی است و مشخصات ظاهری سفیانی که پوستی تیره دارد توجه شود تکمیل پازل آسان است، باور کنید این طرح فیلمنامه طالع نحس یا جن‌گیر نیست. در نظر آنان از سفید بودن ماست یا روشنی روز هم بدیهی‌تر است.
نقل قول کردن
0 #383 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 20:47
۱۰. شخص احمدی‌نژاد که به عنوان پرچم‌دار این جریان حالا دیگر در عرصه عمومی کاملاً شناخته شده است. ذکر سخنان و تفکر او در باب اتصال به امام زمان، مدیریت جهانی، دولت مهدوی، هاله نور و...که نقل محافل داخلی و خارجی است. مضاف بر این‌که شایعات تکذیب نشده‌ای چون اقتدا به سجاده خالی، بودن یک صندلی خالی در هیأت دولت برای امام غایب و... بر این مفهوم صحه می‌گذارد.
۱۱. مسلماً نشانه‌های شروع عصر جدید ایدئولوژی در جمهوری اسلامی بسی فراتر از این‌هاست ولی به عنوان آخرین نشانه باید به رویدادی پرداخت که هنوز روزهای زیادی از آن نمی‌گذرد. در سخنان نماز جمعه مورخه بیست و نهم خرداد ۸۸، یعنی نماز جمعه پیش از شنبه سیاه‌؛ آیت‌الله خامنه‌ای در انتهای خطبه دوم اظهاراتی کرد که بسیارانی را در شوک فرو برد. گرچه در تحلیل‌ها به این بخش قضیه چندان پرداخته نشد.
او در سخنانی بدیع از جانب رهبر مملکت، باصدایی بغض‌آلود و چشمی اشک‌آلود‌، امام زمان را مخاطب قرار داد و غیر مستقیم و شاید حتی مستقیم‌، همه رویدادهای مربو‌ط به انتخابات و پس از آن‌، از قبیل کودتای انتخاباتی، بگیر و ببند و سرکوب و خون‌ریزی محتوم روز بعد را به خاطر او (امام زمان ) دانست. به زعم نگارنده با چنین جملاتی رهبر مملکت، آشکارا به صف مقدم موعودگرایی گام گذاشت و پرچم آن را که تاکنون در دستان احمدی‌نژاد بود، خود به دست گرفت.
نقل قول کردن
0 #382 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 20:46
۵. محوریت یافتن جمکران به عنوان مقدس‌ترین پایگاه مذهبی که در تبلیغات‌، ثواب زیارت آن با حج برابری می‌کند. صرف میلیاردها ریال بودجه برای خود مسجد و شبکه‌های اقماری آن. به واقع یک نوع فرهنگ جمکرانیسم به شدت از سوی رسانه‌های حکومتی تبلیغ می‌شود و در سال گذشته شاهد کشف یک جمکران دیگر در بابل بودیم.
۶. به حاشیه رفتن کامل روحانیت سنتی در قم از طرف حاکمیت و میدان‌داری روحانیون جوان تربیت شده در مکتب موعود‌گرایان.
۷. سرمایه‌گذاری مادی و معنوی شدید و متمرکز سپاه پاسداران از طریق نهادهایی چون عقیدتی سیاسی، اداره سیاسی، نمایندگی ولی فقیه، هادیان نور و... در جهت القا تفکر بستر‌سازی برای ظهور و استراتژی‌های سیاسی ـ نظامی منبعث از آن در بدنه نیروهای مسلح و به ویژه خود سپاه و بسیج.
۸. تشکیل یک میلیشیا از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله تحت عنوان بسیج دانش‌آموزی که مهمترین آموزه عقیدتی به آنان را پرسش رهبر به عنوان نایب آقا اما زمان و یاری رساندن به او در جهت فراهم آوردن زمینه‌های ظهور تشکیل می‌دهند. در نظر آنان رهبر به عنوان جانشین امام زمان و اتصال مستقیم به او حق مطلق است و اوامرش اوامر خداوند و جای چون و چرا ندارد.
این نوجوانان که دوره‌های متعدد آموزش نظامی و عقیدتی را تحت عنوان اردوهای سراسری بسیج از سر می‌گذرانند کاملاً مغز‌شویی شده و آماده نقش‌آفرینی به عنوان لباس شخصی می‌شوند. هر گروه دگر‌اندیش (و بهتر هر کسی که رهبر به او نظر خوشی ندارد) در نظر آن‌ها به عنوان دشمن اما زمان شایسته عقوبت است.
۹. سوابق و اظهارات تیم احمدی‌نژاد که عموماً با واسطه یا بی‌واسطه از شاگردان و مریدان مصباح و واضعان و مجریان تئوری مدیریت امام زمانی ایران و دنیا هستند. شاخص‌ترین چهره این حلقه اسفندیار رحیم مشایی است که بنا به شنیده‌ها معلم فکری احمدی‌نژاد در زمینه اظهاراتی چون هاله نور، نفی هالوکاست، نزدیک بودن آخر الزمان و... است.
نقل قول کردن
0 #381 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 20:45
رادیو زمانه
موعود‌گرایی، آخرین فاز ایدئولوژی حکومت ایران
مزدا اقبال
۲۰ مرداد ۱۳۸۸
------------------------------------------------------------
...با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، فضا به سمت آشکار شدن نفوذ تفکر موعودگرایی و آغاز علنی فاز موعودگرایی در جمهوری اسلامی رفت. شاید اولین بار که در ساحت عمومی به مسلط شدن این تفکر در ساختار قدرت اشاره شد‌. مناظره انتخاباتی باقر نوبخت از نزدیکان هاشمی رفسنجانی با محمد خوش‌چهره از حامیان آن موقع احمدی‌نژاد در سیمای ایران بود که نوبخت خطاب به طرف مقابل گفت (نقل به مضمون) کاندیدای مورد نظر شما پول بیت‌المال را در شهرداری، صرف تهیه نفشه ورود امام زمان کرده است، آخر خرافه‌گرایی تا کجا.
و اندکی بعد با پیروزی حساب شده و سیستماتیک احمدی‌نژاد، جمهوری اسلامی رسماً وارد فاز جدید شد‌. برای پیش‌گیری از اطناب کلام به صورت تیتر‌وار به نشانه‌های خرد و کلان این فاز جدید اشاره می‌شود:
۱.تشکیل شبکه‌ای سراسری از مداحان عمدتاً جوان سال که اختصاصاً حول محور امام زمان، نائب بر حقش، علایم ظهور و انتظار فرج و... مداحی می‌کنند و ایفاگر نقش مهمی در مغز‌شویی بدنه نیروهای سرکوب هستند. در این طیف جدید حتی جایی برای نوحه خوانان و مداحان معروف و نوستالژیک انقلاب اسلامی چون کویتی‌پور، فخری، آهنگران و...هم نیست.
۲. تشکیل شبکه سراسری از روحانیون جوان سال، عمدتاً از شاگردان موسسه پژوهشی امام خمینی تحت نظر مصباح یزدی و موسساتی از این دست که وظیفه شرح و بسط ظهور، انتظار ظهور و وظیفه منتظران و از این قبیل در سرتا سر کشور‌، رسانه‌های عمومی و حتی خارج از کشور را بر عهده دارند (پناهیان، نقوی، روانبخش، غروی، هادوی تهرانی‌، آقا تهرانی و...)
۳. تأسیس ده‌ها پایگاه اینترنتی با موضوع مهدویت (مانند شبکه قائم، پایگاه اطلاع‌رسانی مهدویت، امام مهدی‌، تنها پناه، منجی‌، موعود و....) و صدها وبلاگ با این موضوع که عمدتاً با بودجه و تحت نظر سازمان عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.
۴. برگزاری ده‌ها جشنواره‌، اجلاس، گردهمایی و همایش با موضوع مهدویت: جشنواره به سوی ظهور، اجلاس جهانی دکترین مهدویت، آینده روشن ،میر مهر و...
نقل قول کردن
0 #380 مجید شیرازی 1389-04-04 20:41
با سلام مجدد خدمت همه دوستان

من هم پیشاپش فرا رسیدن سالروز میلاد زاده کعبه خیر الاوصیا امیر المومنین حضرت علی(ع) رو به همه دوستداران و پیروان آن حضرت تبریک عرض میکنم .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >

درود بر جناب رهگذر با این خبرای داغش .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/7.gif">
یه نکته جالب تو خبرا بود:
"اسرائيل آماده استفاده از زور براي دفاع از ذخاير گاز طبيعي در درياي مديترانه است"
حالا متوجه میشم چرا درباره جنگ قرقیسیا گفتند برای بدست آوردن گنجی مردم به جان هم میفتند طوری که جوان در آن پیر میشود. براستی اگر منابعی مثل نفت در مرز ترکیه و عراق و سوریه بصورت مشترک باشد خیلی ها ادعای مالکیت دارند و حتی ممکن هست راضی به تقسیم آن شوند ولی در نحوه تقسیم و بهره برداری از آن حتما اختلاف در میگیرد که موجب چنین جنگی میشود. والله اعلم.

درود برجناب امیری عزیز .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
براستی طمع انسان را به چه روزی که نمیندازد این غربیها برای بدست آوردن منابع زیر زمینی چه کارهایی که نمیکنند! من قبلا یک مطلبی خواندم درباره منطقه ای در یکی از کشورهای آسیای میانه که به جهنم زمینی معروف است یک شرکت غربی در صحرایی در این منطقه جاه هایی برای کشف گاز حفر میکرده که یک روز زمین در آنجا ریزش میکند و تمام افراد و وسایل آنجا را فرو میبرد وسعت حفره به حدی زیاد بود که کاری از کسی ساخته نبود و دانشمندان برای جلوگیری از ورود گاز متان به جو ناچار شدند آنجا را آتش بزنند که تا امروز که فکر میکن حدود 34 سال گذشته همچنان در حال سوختن هست و تا چند کیلومتری آنجا کسی نمیتواند از شدت گرما نزدیک شود.

درودی هم بر آسید ایمان عزیز .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > کی برگشتی برادر؟ این داداشت سید نیام کجاست؟ چرا نمیزاری بیاد اینجا نظر بده؟ راستی نبودی این داداشت پاک ما رو گیج کرد! .blogfa.com/cmt /images/12.gif" > آخه میومد نظر میداد مینوشت سید ایمان بعد میومد میگفت اشتباه شده من داداشش هستم! راستی حالا خودتی یا داداشش؟ .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >

درود بر ابو امیر حسین .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/7.gif"> آقا روز پدر هم بر شما و همه پدرهای مهربان مبارک از طرف ما امیر جون رو ببوس .blogfa.com/cmt /images/10.gif" > راستی چند سالشه؟ .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >

بقیه دوستان هم .blogfa.com/cmt /images/10.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/7.gif"> .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >

خدایا به حق سوز دل حضرت زینب کبری(س) در فرج آقامون صاحب الزمان(عج) تعجیل بفرما! .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
0 #379 امیری 1389-04-04 20:41
سلام
رسول اکرم (ص)فرمودند: سپاهیان خراسان به حرکت در می‌آیند شعیب‌بن صالح تمیمی در طالقان به آنان می‌پیوند و در خوزستان با یک سید موسوی بیعت می‌کند، پرچمی برای چماقداران کرد فراهم می‌گردد، عرب‌های سرزمین ارمنی‌ها و سیکلوبها غلبه می‌کند و هِرقَل (آسیای صغیر شهری در اسرائیل) در برابر فرماندهان سفیانی تسلیم می‌شود
عقد الدرر باب الخامس، المملاحم و الفتن.
دوستان عزیز اعتبار حیث فوق چگونه است.ایا چماقداران کرد دراین حدیث اشاره به تشکیل حکومتی برای کردها دارد
{امام جمعه شهر اهواز هم اکنون اقای حجه الاسلام موسوی جزایری است}
نقل قول کردن
0 #378 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 20:31
<<موعودگر ایی و ولایت‌مداری در جمهوری اسلامی>>‌
گفت‌وگوی دویچه وله با حسن یوسفی اشکوری سفری پژوهشگر مسائل تاریخی و مذهبی ایران و اسلام در جريان سفر به شهر بن در آلمان ،

20.09.2009

www.dw-world.de/dw/article/0,,4709040,00.html
www.dw-world.de/dw/article/0,,4709084,00.html
نقل قول کردن
0 #377 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 20:13
معاون نظارتي مجلس هشتم در همايش شوراهاي استاني و شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي با انتقاد تلويحي از روند واگذاري‌ بنگاه‌هاي اقتصادي براساس اصل ۴۴ قانون اساسي خواستار بازنگري در اين اصل و اجراي كامل آن شد و از رشد اقتصادي ۱.۵درصدي در سال ۸۸ برخلاف برنامه چهارم توسعه خبر داد. نمي‌خواهم وارد بحث‌هاي حاشيه‌اي شوم اما هنگامي كه واگذاري بانك صادرات، مخابرات، ‌بانك تجارت يا در حوزه خودرو و فولاد واگذاري‌ها را مشاهده مي‌كنيم چه كسي باور مي‌كند كه اين واگذاري‌ها به بخش خصوصي صورت گرفته است. اصل ۴۴ قانون اساسي محل مناقشه بين گروه‌هاي چپ و راست درون نظام سياسي كشور بود. تقسيم بندي‌هاي سياسي چپ و راست گفته مي‌شود از درون اين مناقشه به وجود آمد گروه‌هاي چپ و راستي كه بعدها نه چپ شان مشخص بود نه راست شان. وي ادامه داد: البته من يك راست‌گرا هستم.
باهنر گفت: نبايد بهانه‌گيري و رشد اقتصادي را همواره با حوادث و مولفه‌هاي ديگر سنجيد بلكه بايد راهكار ارايه داد و اگر شرايط به همين طريق ادامه پيدا كند ما شاهد سير نزولي رشد اقتصادي خواهيم بود.
نقل قول کردن
0 #376 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 20:02
مرتضی نبوی عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به اين سوال كه پس به نظر شما رييس جمهور بعد از خاتمه رياست جمهوري‌شان دست به تشكيل حزب خواهند زد یا خیر؟ گفت: من اين مساله را نمي‌دانم، ولي فكر مي‌كنم كه وی هم اكنون كار تشكيلاتي انجام مي‌دهد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود جريان‌هاي افراطي در جريان اصول‌گرا گفت: اين موضوع هيچ وقت فقط اختصاص به جريان اصول‌گرا نداشته است. در كشور ما يك عده معتدل و يك عده افراطي هستند و به نوعي مي‌شود گفت كه تماميت‌خواه هستند و در واقع هر گروه و جريان افراطي حق حيات سياسي را بر ديگران قائل نيستند و فكر مي‌كنند كه حق مطلقند و هرچه مي‌گويند درست است و همه بايد تبعيت كنند. ما در طول اين سه دهه پيروزي انقلاب اسلامي گرفتار جريان افراط و تفريط به اين معنا بوده‌ايم. تطبيق اين بحث‌هاي افراطي براي برخي از اشخاص و شخصيت‌ها نياز به كار تفصيلي دارد و من در مقام قضاوت نيستم كه بخواهم بگويم چه كسي و چه گروهي افراطي و يا تفريطي است
نبوی در پاسخ به سوالي در مورد تجمع دانشجويان در برابر مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر تجمعي هم مجوز داشته باشد، ولي نظر من خيرخواهانه اين است كه در اين تجمعات از افراط و تفريط خودداري شود و توصيه مقام معظم رهبري نيز در اين راستا بود كه ما حق نداريم كه به عنوان يك فردي كه انقلابي هستيم، شعار و نسبتي دهيم كه قابل اثبات در محاكم صالحه نباشد و اين يك نوع خروج از عقلانيت و اعتدال است كه فرضا من براي خودم حق ويژه‌اي قائل باشم كه به راحتي در شعارها و نسبت‌ها از الفاظ و نسبت‌هايي استفاده كنم كه همان طور كه مقام معظم رهبري اشاره كردند،‌ عندالله آدم برايش قابل دفاع و قابل اثبات نباشد.
نقل قول کردن
0 #375 سید رهگذر 1389-04-04 20:02
بچه ها اوضاع یمن دوباره بهم ریخته .
هراس دولت يمن از گسترش دامنه درگيري‌ها در جنوب اين كشور
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040033

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

.blogfa.com/cmt /images/4.gif"> .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
یک خبر جالب از رژیم صهیونیستی:

نماينده اسرائيل در پارلمان اروپا مدعي شد:
تركيه عليه كردها قتل عام نژادي اعمال مي‌كند

خبرگزاري فارس: يك نماينده پارلماني اسرائيل در مجلس نمايندگان شوراي اروپا مدعي شد كه دولت تركيه عليه كردهاي اين كشور قتل عام نژادي اعمال مي‌كند.

دیگ به دیگ میگه روت سیاه .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040138
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خبر مرتبط دیگر:
ظاهرا اسرائیل دست بردار نیست ....
قدامات تحريك آميز در تظاهرات ضد تركيه‌اي در سرزمين اشغالي

در تظاهرات گسترده‌اي كه عليه تركيه در تل‌آويو برگزار شد، حمل پرچم‌هايي به نشانه پرچم كردستان .blogfa.com/cmt /images/12.gif" > و سردادن شعارهاي جانبدارانه از ارمنستان اقداماتي تحريك آميز ارزيابي شد. .blogfa.com/cmt /images/12.gif" >
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسرائیل در شمال عراق با ترکیه درگیر خواهد شد و ترکیه شمال عراق ( جزیره) را اشغال خواهد کرد. این یکی از علائم آخر الزمان است...
نقل قول کردن
0 #374 امیری 1389-04-04 20:01
سلام
بااین تفسیر جناب رهگذر ومجید شیرازی درباره رخدادهای ناشی از تخلیه سریع نفت وگاز و خبر مربوط به کشف منابع گازی در ابهای لبنان ورقابت برسر استفاده ازاین منابع با اسراییل ،تفسیر زلزله شام را تا حدی اسانتر خواهد کرد واحتمالا وقوع چنین اتفاقی را تسریع خواهد کرد .blogfa.com/cmt /images/12.gif" > .blogfa.com/cmt /images/12.gif" >
نقل قول کردن
0 #373 مرگ بر منافق 1389-04-04 20:00
بسمه تعالي
باسلام
قابل توجه علي فريماني ((( مطهري سابق )))

حكايت از گلستان سعدي :

اعرابي را ديدم كه پسر را همي گفت : همواره ترا خواهند پرسيد كه عملت چيست نگويند پدرت كيست !!
جا مه كعبه را كه مي بوسند او نه از كرم پيله نامي!! شد

باعزيزي نشست روزي چند لاجرم همچنو گرامي شد .
نقل قول کردن
0 #372 طرفدار محیط زیست 1389-04-04 19:57
محمدرضا باهنر دبیر جامعه اسلامی مهندسین در جریان نهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین گفت: متاسفانه امروز در راستاي جنگ نرم،‌ بعضا هنجارشكني‌هاي فرهنگي با نيت دهن‌كجي‌هاي سياسي در حال شكل‌گيري است و ضرورت دارد در كنار كار گسترده فرهنگي و تعيين سياست‌هاي راهبردي در بخش فرهنگ‌، با مظاهر جنگ نرم فرهنگي در جامعه برخورد قاطعانه صورت گيرد و مسئوليت اجرايي در اين زمينه پيشتاز حركت شده و قانون معطل مانده مصوب شورايعالي انقلاب فرهنگي را اجرا كنند.
باهنر تاکید کرد : مساله مهم ديگر رشد قارچ گونه جريان‌هاي منحرف مدعي موعودگرايي است كه فعاليت‌هاي مشهودي را به انجام مي‌رسانند و گاه ادعاي حمايت برخي متوليان و مسئولان حكومتي از ايشان نيز به گوش مي‌رسد. توقع به حق جريان اصولگرا اين است كه يكبار براي هميشه اين مساله مورد ارزيابي قرار گرفته و ريشه‌هاي جريان منحرف مورد هجمه قرار گيرند.

با هنر در بخشی ديگر از سخنانش گفت : يكي از تهديدات موجود جبهه اصولگرايي بخش كوچكي از خود جريان اصولگراست كه رفتار خود را براي حذف و بي‌تاثير كردن ديگر بخش‌هاي اصولگرايي هر روز شفاف‌تر و صريح‌تر مي‌كند و براي افزايش سرمايه اجتماعي نه تنها به دنبال جذب هرچه بيشتر نخبگان نيست، بلكه حضور نخبگان درون جريان اصولگرايي را نيز بر نمي‌تابد. تضعيف روحانيت‌، مراجع عظام،‌ توهين به مجلس شوراي اسلامي و يا بخش‌هايي از دولت از آن جمله است. اين گروه‌ اندك هر كس را كه تابع علي الاطلاق آنها نباشد تا حد وابستگي به جريانات مقابل‌، استكبار جهاني و حتي كفر مورد اتهام قرار مي‌دهند.

باهنر گفت: به نظر مي‌رسد با گذشت بيش از 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي روند تحول نسل مديريتي كشور به نسل متعهد و جوان انقلاب با كندي پيش مي‌رود. ما معتقديم جوان امروز با همان قوت جوانان دهه اول انقلاب و حتي قدرتمندتر مي‌توانند آينده كشور را رقم بزنند و اعلام مي‌كنيم كه اين مهم ضرورت بوده و نسل ما بايد بدان توجه كند و با انتقال تجربيات و دانش نسل خود، زمينه را براي جهش در مديريت كشور فراهم آورد.
نقل قول کردن
0 #371 سید رهگذر ابو امیر حسین 1389-04-04 19:56
سلام و درود و ممنون از جناب امیری. .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >

روز پدر بر همه پدران سایت مبارک باد .blogfa.com/cmt /images/7.gif"> .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
بله جمع دوستانه خوبی شده . خدا قوت . بیایید چند تا تحلیل درست حسابی امروز بدیم بیرون به مناسبت میلاد مبارک امام علی علیه السلام .blogfa.com/cmt /images/7.gif"> .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
0 #370 سید رهگذر 1389-04-04 19:54
آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه :
رژيم صهيونيستي در 3 نوبت نوار غزه را بمباران كرد

خبرگزاري فارس: جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در 3 نوبت نوار غزه را هدف حملات هوايي خود قرار دادند.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040044
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يك وزير صهيونيست براي چپاول ذخاير گاز مديترانه به زور متوسل شد

خبرگزاري فارس: وزير امور زيربنايي رژيم صهيونيستي تهديد كرد كه تل‌آويو براي دفاع از ذخاير عظيم گاز طبيعي كشف شده در آب‌هاي بين‌المللي سواحل لبنان به زور متوسل مي‌شود."عوزي لندوا " وزير امور زيربنايي رژيم صهيونيستي در گفت‌‌وگو با خبرگزاري "بلومبرگ " در خصوص هشدار لبنان به اين رژيم براي چپاول چاه‌‌هاي گاز آب‌هاي مديترانه گفت: لبنان در چاه هاي گازي كه اخيرا كشف شده و ارزش آن بالغ بر 40 ميليارد دلار است، هيچ سهمي ندارد. اسرائيل آماده استفاده از زور براي دفاع از ذخاير گاز طبيعي در درياي مديترانه است و ما در اين زمينه هيچ ترديدي نداريم اين امر نه تنها براي رعايت قوانين خودمان است بلكه براي رعايت قانون دريايي بين‌المللي است.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040131
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسرائیل در حال داغ کردن اوضاع منطقه برای راه انداختن جنگی جدید است تا با مخلوط کردن اوراق و به دست آوردن بهانه بتواند حمله مستقیم به لبنان و غزه و سوریه را همزمان اغاز و امریکا را نیز درگیر این جنگ نماید.
سفرها و پیامهای مشکوک اطراف اردنی به سوریه و تقاضای هم پیمانی اردن و سوریه نیز در همین راستا است. درگیر کردن سوریه در این جنگ تا یکباره محور مقاومت را در یک نقطه مورد هدف قرار بدهند.
اللهم کن لیولیک الفرج .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/7.gif"> .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
0 #369 امیری 1389-04-04 19:50
سلام
دوستان همه جمع شدن یکجا :سیدرهگذر و مجید شیرازی وسید ایمان ومتولد نیمه خرداد(جان خودت یک اسم کوتاهتر بزار .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >)وعلی اقاو دوستان موجود در سایه .blogfa.com/cmt /images/4.gif"> .
دوستان عزیز فردا روز ولادت شیر خدا خیرالبشر بعد از رسول اکرم(ص)،ابولائم ه علیهم السلام ؛علی ابن ابیطالب علیه الاف السلام والتحیه است روز پدر برهمه مردان وپدران مبارک .blogfa.com/cmt /images/7.gif"> .blogfa.com/cmt /images/7.gif"> .blogfa.com/cmt /images/7.gif"> .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
0 #368 سید ایمان 1389-04-04 19:48
من الان جون ایمان خیلی سرم شلوغه 10-15 روز دیگه میام شبانه روزی میشنم دم در سایت عمرا یه لحظه بیخیال بشم تا نصفه شب که سهله تا صبح براتون مطلب میذارم حال کنید ماورا و........... خیلی چیزای باحالی دارم ببین اوس کریم چی ساخته ما فقط راست دماغمون رو میبینیم
نقل قول کردن
0 #367 سید رهگذر 1389-04-04 19:47
به این دو خبر یه خورده دقت :

تحريم گسترده رژيم صهيونيستي در يونان
يك سازمان يوناني موسوم به "انتفاضة "، اقدام به تحريم تمام كالاها، شركت‌ها و دانشگاه‌هاي صهيونيستي كرد
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904020344
ـــــــــــــــــــــــــــــ
معاون وزير كشور يونان كشته شد

خبرگزاري فارس: شبكه بي‌بي‌سي اعلام كرد كه انفجار يك بمب قوي در ساختمان وزارت كشور يونان منجر به مرگ معاون وزير كشور شد.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904040127
________
شما پیدا کنید بمب گذار را...
نقل قول کردن
0 #366 میلاد 1389-04-04 19:46
سلام
دوستان شروع شده اماده باشین این حمله اسرائیل به غزه تو این شلوغی دنیا که دارن اسرائیل را محکوم می کنند فقط به 2 دلیل امکان دارد
1- که بیشتر به واقعیت نزدیک است شروع فتنه سفیانی می باشد
2- بخوان روی یه چیز دیگه سرپوش بگذارند
بله دوستان ایران کشتی نمی فرسته بوی فتنه همه جا رو گرفته است
انشا الله تا دهه آخر رجب خبر های خوبی در باره ظهور میشنویم
نقل قول کردن
0 #365 سید رهگذر 1389-04-04 19:44
************** یـــــــــه بشـــــــــــــ ــــــــــــارت تــــــــــــــ ــوپ *************

یاسر قشلق خطاب به صهیونیستها:

سرانجام روزی خواهد رسید که کشتی های کاروان آزادی شما را به همان محلی که از آن آمده بودید بفرستند .blogfa.com/cmt /images/4.gif"> .blogfa.com/cmt /images/4.gif">

.blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" > .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >

www.paltoday.ps/arabic/News-84189.html

قشلق للصهاينة: سفن كسر الحصار ستحملکم يوماً إلى حيث أتيتم
نقل قول کردن
0 #364 سید رهگذر 1389-04-04 19:40
سلااااااااااااا ام پسر عمو ایمان خوبی کجایی پسر عمو؟ دیشب جات خالی بود .blogfa.com/cmt /images/4.gif"> .blogfa.com/cmt /images/4.gif"> چت روم داشتیم تا ساعت 3 و نیم .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد