رایحه ظهور

گوشه ای از جلوه های مهدوی در پیاده روی اربعین ، انقلاب اربعین طلیعه ظهور

جمعیت دهها میلیونی اربعین با فرصت چندهفته ای بهترین زمان برای تبلیغ و توجه دادن قلوب به موضوع مهدویت و ظهور است...

» ابتدای نظرات (956)

 

 جمعیت دهها میلیونی اربعین با فرصت دو هفته ای بهترین زمان برای تبلیغ و توجه دادن قلوب به موضوع مهدویت و ظهور است و برخی از جوانان منتظر و عاشق از این فرصت به بهترین نحو استفاده می کنند تا تنها راه نجات بشریت را به جامعه شیعی و بشری متذکر سازند.

تبلیغات متنوع مهدوی که بصورت انفرادی یا گروهی و سازماندهی شده توسط هیئات مذهبی و تشکل های دینی در سراسر پیاده روی اربعین چشم نوازی می کند ، با توجه به دلایل متعدد روز بروز پر رونق تر می شود و جمعیت مشتاق و عاشق را به دعا برای ظهور منجی عالم بشریت در مکانی که بنابر روایات دعا مستجاب است فرا می خواند.

بیایید رسانه باشیم و با گسترش تبلیغات مهدوی در تجمع عظیم اربعین ، در حد خودمان گامی برای تعجیل در فرج مهدی فاطمه(عج) برداریم.

انقلاب اربعین طلیعه و زمینه ساز انقلاب ظهور

حماسه اربعین ، انقلابی در حال تکامل است ، انقلابی مقدمه انقلابی عظیم تر ، عشق حسینی مقدمه انقلاب مهدوی و اگر امروز عشق حسین(ع) همه را از ترک و فارس و عرب و افغان و لر و بلوچ و ... متحد می سازد و در صفی واحد قرار می دهد ، یقیناً این اتحاد لازمه اصلی ظهور است ، همچنانکه امام عصر(عج) در توقیعی می فرماید :

اگر شیعیان ما ـ که خداوند توفیق طاعتشان دهد ـ در راه ایفاى پیمانى که بر دوش دارند، همدل مى شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمى افتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان مى گشت، دیدارى بر مبناى شناختى راستین و صداقتى از آنان نسبت به ما؛ علّت مخفى شدن ما از آنان چیزى نیست جز آن چه از کردار آنان به ما مى رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم.

احتجاج، ج2، ص315 ؛ بحارالأنوار، ج53، ص177، ح8 .

 و اگر جمعیتی 20 الی 30 میلیونی ، 40 روز پس از ظهور(در روز عاشورا) در اربعین حسینی یکدل و متحد گرد هم می آیند ، کیست که نداند وارث خون حسین(ع) هدایت این لشگر حسینی را به دست خواهد گرفت و برای انتقام خون جدش و ریشه کن کردن بنای کفر و الحاد ، عازم فتح قلعه خیبر صهیون خواهد شد!

پس معجزه ی اربعین در انقلاب دلها را باید طلیعه ظهور دانست که بزودی به هدف نهایی خویش خواهد رسید. ان شاالله

جلوه های مهدوی در پیاده روی اربعین :

در سراسر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا و مخصوصا در کربلا ، می شد جلوه های زیبایی از توجه به امام عصر(عج) و ظهور را به تماشا نشست ، دو بنر بودند که به همت جوانان عاشق ظهور در حد بسیار زیاد و تقریبا در تمام موکب ها و خیابانها نصب شده بودند و مردم را برای دعا برای ظهور در حرم امام حسین(ع) ترغیب می کردند ، جا دارد که به عشق و همت این جوانان آفرین گفت :

اسامی برخی موکب ها هم از اسامی و القاب امام عصر(عج) می باشد که نشان از توجه مردم عراق به موضوع ظهور دارد :

 

و بنرهایی که بیان می دارد عزای ما تا قیام قائم(عج) دائم و مستدام است :

بنرهایی که مردم را برای دعا برای فرج فرا می خواندند :

و بنرهای دیگری در موضوع مهدویت و ظهور :

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #956 رایحه ظهور 1397-08-29 18:50
سلام به دوستان عزیز

مطلب جدید سایت منتشر شد :

u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1376-2018-11-20-14-40-51.html
نقل قول کردن
-1 #955 منتظران موعود 1397-08-29 18:47
به نقل از سعاح:

سلام جناب سعاح طاعاتتون قبول
لطفا ادامه میدین @};-
نقل قول کردن
+4 #954 منتظران موعود 1397-08-29 18:46
به نقل از یاور احمدی نژاد:
احمدی نژادحامی مردم مستضعف زیاد به روستا ها میروم در رابطه با کارم پیرمردها دعا گویش هستند حالا شما به دنبال عرفانش می گردی؟

سلام دوست عزیز
فرمایش شما متین
ولی بنظرم تا ریشه یابی نشه مسایل برامون لقلقه زبانه و هر لحظه ممکنه با هر بادی ب طرفی پرت بشیم
نقل قول کردن
+3 #953 رهگذر 1397-08-29 18:33
به نقل از سعاح:

میگند کسایی که برای بیعت با امام علی احتیاط میکردند کارشان به جایی رسید که با پای حجاج بیعت کردند ....

mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
-7 #952 سعاح 1397-08-29 17:24
نقل قول کردن
-5 #951 سعاح 1397-08-29 17:22
نقل قول کردن
+3 #950 مهران 1397-08-29 17:18
خبرگزاری فارس:

بخشی از نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به دستگاه قضا:

دادستان کشور به موضوع ادعای ظریف ورود کند

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در واکنش به ادعای اخیر وزیر خارجه طی نامه‌ای از دادستان کشور خواست تا براساس مواد ۵٠٠ و ۶۹۸ قانون تعزیرات به این موضوع ورود کند.

مجدانه با ورود قانونی به عنوان مدعی العموم و به جریان انداختن مراحل دادرسی این جرم و عدم تساهل با نامبرده و اقدام انقلابی و بدون تاثیرپذیری از فشارها، زمینه اینگونه اقدامات دشمن‌پسندانه را از بین ببرید.

هم‌چنین معلوم شود آیا برای این ادعای مطروحه که متعلق آن آبروی نظام است، ادله‌ای وجود دارد یا خیر تا مشخص شود دامن نظام از این اتهامات پاک بوده و اتهام‌زنندگان نیز در برابر انظار عمومی رسوا شوند.»
نقل قول کردن
-5 #949 سعاح 1397-08-29 17:16
نقل قول کردن
-2 #948 رایحه ظهور 1397-08-29 16:41

مهلت 10 روزه قوه قضاییه به ظریف برای ارائه مستندات مربوط به پولشویی

شنیده شده قوه قضاییه نامه‌ای به محمد جواد ظریف نوشته و از وی خواسته است در مهلتی 10 روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند.

به گزارش مشرق، بیش از هفت روز قبل بود که یک اظهار نظر جنجالی از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص وقوع پولشویی عظیم در کشور مطرح شد.

این اظهار نظر واکنش بسیاری از مسئولان را در بر داشت و عده کثیری از کارشناسان و نمایندگان مجلس از ظریف خواستند تا درخصوص این ادعا مدارک و مستندات خود را به قوه قضاییه ارائه کند تا با متخلفان برخورد شود.

خبرنگار فارس مطلع شد بر اساس رویه جدید قوه قضاییه چنانچه کسی ادعایی در خصوص وقوع جرم در کشور داشت مثل ادعاهای آقای ظریف، قوه قضاییه رسما نامه‌ای را از سوی دادستانی برای فرد ارسال کرده و از وی می‌خواهد ظرف ده روز تا دو هفته مستندات را برای پیگیری، ارائه کند.

درخصوص وزیر امور خارجه هم به لحاظ اهمیت موضوعی که وی عنوان کرده است همین اقدام صورت گرفته و از وی خواسته شده تا مستندات خود را ارائه کند.
نقل قول کردن
-2 #947 رایحه ظهور 1397-08-29 16:37
به نقل از مهدی:
دوچیز در حاکمیت ایران نقطه قرمزه و هیچ کسی با هر مقامی حق ورود به این منطقه ممنوعه رو نداره: اول قاچاق و پولشویی 20 میلیارد دلاری سازمان یافته رهبران حاکمیت و دوم حفظ منافع رانتی های اتاق بازرگانی( که دولت اقا حسن وابسته این گروهه)
الانم جناب ظریف وارد خط قرمز گروه اول شده به خاطر همین دو راه بیشتر نداره یا باید جلوی تربیون بیاد بگه من غلط کردم یا استیضاح و خداحافظی
ایران خواران با هیچ کسی تعارف ندارند احمدی نژاد باشی یا ظریف باید حد و حدود خودتو بدونی


مشکلی نداره ، اگه راست میگه مرد باشه و مستندات خودشو ارائه کنه تا معلوم بشه راست میگه یا نه مزدور استکباره و مامور شده انقلاب و نظام رو بدنام کنه
نقل قول کردن
+14 #946 اتاق عملیات ظهور 1397-08-29 15:27
بــــــشــــــا رت ‌

متن سخنان مهدوی و بسیار مهم دبیرکل انصار حجه یمن

سيد حسن العماد دبيرکل انصار حجه يمن:

آنهایی که از روایات ظهور و برنامه امام زمان اطلاع ندارند نمیفهمند عربستان و اسراییل و انگلیس و امریکا دارند حمله میکنند به یمن.
باید برگردیم به کتاب های دینیمان
متاسفانه و متاسفانه ، دشمن بیشتر از ما کتاب های دینی ، روایی و مهدوی و علائم و مقدمات ظهور را میخواند.
دشمن کتابهای ما را بررسی کرده و فهمید این امام زمان ظهور نمیکند جز اینکه مقدماتش اماده شود!
مقدمه اش چیست؟ پرچم خراسانی ، پرچم یمانی...

شما ایرانیان ، اگر دقت کنید همینهایی که عامل حمله به یمن هستند ، حامی هشت سال جنگ علیه شما بودند ، با همین پول ها و موشک ها و سلاح ها که به ما حمله میکنند به شما حمله کردند ، چرا؟
چون اون روز نمیخواستند ، ایران آزاد بشود ، مستقل بشود ، و پرچم خراسانی ، بایستد.
ولی شکست خوردند ، ایران مستقل شد. و امروز نگران استقلال یمن هستند که حلقه یمنی ظهور را تکمیل نکند!
اینها یمن را نابود میکنند ، چون دشمنی دارند با خود امام زمان عج!
با خود ظهور ، با خود دولت عدالت امام زمان دشمنی دارند!
امروز ما یمنی ها چشممان باز شده و بیدار شده ایم ، به برکت جمهوری اسلامی ، به برکت امام خمینی ، به برکت سیدعلی خامنه ای ، و به برکت شهدای قبل و بعد انقلاب شما
آن انفجار نور ، رسید به یمن ،امریکا و عربستان کور خوانده اند یمن برگردد به سابق


اینها امروز علیه یمن در جنگ هستند ، چون اگر یمن مستقل بشود ، دو بال ظهور تکمیل شده ، ظهور امام زمان محقق میشود.

اینها میدانند و دارند روی این نقشه کار میکنند.
حالا شما برگردید به صحبتهای محمد بن سلمان که مدتی پیش در مصاحبه ای گفت ما نمیگذاریم ایران در منطقه گسترش یابد چون ایران به دنبال زمینه سازی ظهور امام زمان است ،دقت کنید علنا دارد میگویند مشکلشان ظهور است، که بعد از آن بود ، که سید حسن نصر الله در سخنرانی پاسخش را اینطور داد که چه تو ، چه بزرگتر از تو ، چه اربابان تو ، نمیتوانند و نخواهند توانست ، جلو ظهور امام زمان را بگیرند.

امروز جنگ با یمن ، جنگ با امام زمان و برنامه امام زمان و زمینه سازان ظهور امام زمان است.
اینها میدانند ظهور امام زمان مقدمات دارد و با جلو گیری از مقدمات ظهور ، جلو ظهور را میگیرند.
فدای امام زمان بشوم که هنوز ظهور نکرده اینطور از او میترسند ، اگر خود حضرت بیاید چه کار میکنند.

امروز یمن یک امتحان بزرگ است برای منتظرین امام زمان ، چون فقط آنها هستند که از مسئولیت مهم خود اطلاع دارند.
چون میداند ، یمن مقدمه ظهور است ، لذا دفاع و کمک به یمن ، یعنی کمک به ظهور امام زمان ،
دشمن دارد کار میکند ، برادران و خواهران عزیز

اگر ما بخوابیم دشمن، خواب نیست ، ۲۴ ساعته دارد کار میکند.
ما چه کار کرده ایم؟ ، مسئله یمن را فقط بحث عاطفی آنرا نگیرید ، مسئله یمن ، تکلیف هر منتظر امام زمان است.
امام خامنه ای فرمود ، همانا باطل رفتنی است ، نابودی آل سعود قطعی است ، اما شرط دارد، اگر مومنین خوب کار کنند ، اگر ما فقط نگاه کنیم و دست روی دست بگزاریم ، اتفاقی نمی افتد و دشمن همچنان ادامه میدهد.
روایت داریم ، ظهور با دستان ما محقق میشود ، پس باید تلاش کنیم ، در هر عرصه که ممکن است.
حتی همین جوانها سعی کنند در فضای مجازی مظلومیت یمن را به گوش جهانیان برسانند ،بدون شک به ظهور کمک کرده اند ، و اگر از این امتحان موفق بیرون بیاییم ،ظهور زودتر محقق میشود.
برادران و خواهران ایرانی ، خوشا به حال شما که صاحب آماده کردن مقدمه اول ظهور یعنی خراسانی هستید ، و همچنین خوشا به حال شما که کمک کننده به مقدمه دوم یعنی یمانی هستید ، خوشا به حالتون
به خدا قسم اگر همین شیعیان در منطقه ،ایران و عراق و ... امام خمینی را خوب یاری میکردند ، امام زمان تاکنون ظهور کرده بود ، ولی متاسفانه در مقدمه اول خوب یاری نکردیم ، خوب پشتیبانی نکردیم

امروز در یمن با افکار امام خمینی چه معجزاتی انجام میدهند ، با چه؟ با بعضی از کتاب های امام خمینی ،با بعضی کتابهای سیدعلی خامنه ای
ولی اینجا ایران ، خود شخص امام خمینی بود ، خود شخص امام خامنه ای هست ، چه کار کردیم ؟ خدا فردا از شماها میپرسد ، شما ها که میدانستید ، چکار کردید؟

یمن_کربلای_امروز_است

یمن_مقبره_آل_سعود
نقل قول کردن
-2 #945 یاور احمدی نژاد 1397-08-29 15:25
به نقل از منتظران موعود:
با سلام جناب سعاح
میخام بحثی را پیش بکشم ک شاید کمکی در فهم موضوع مهدویت عرفان انقلاب فلسفه احمدی نژاد مشایی و تنی چند از علما همچون علامه حسن زاده و جوادی آملی و امام و آقا حداقل ب خودم بشه...
از سایر دوستان هم میخام ک با هر گرایش سیاسی ک حضور دارند برای رسیدن ب نتیجه کمک کنید.

اول اینکه نوع عرفان احمدی نژاد و مشایی چیست و آیا میشه اون را در قالب عرفان اسلامی مطرح کرد؟
دوم اینکه علمایی همچون علامه حسن زاده و جوادی آملی و بعضا شاگردانی همچون صمدی مباحثی را طرح فرمودند که گاها می بینیم برخلاف شریعت هستند و از آن بعنوان اسرار عرفانی یاد می شود مانند بهشتی خواندن شمر و یزید یا اوج شهود خداوند هنگام مجامعت و ... آیا این مباحث قابل طرح و استفاده است؟
سوم اینکه فلاسفه و عارفان بزرگی چون ابن عربی و ابن سینا و ملاصدرا و مولانا و حافظ و سعدی و ... نیز اندیشه هایی را بر زبان جاری کردند ک می توان رای ب انحراف آنها داد آیا تمام این بزرگان راه را کج رفته اند؟
و چهارم و آخر اینکه امام خمینی ره و آقا حفظه الله بعنوان سکانداران کشتی نجات انقلاب تا رسیدن ب مقصود هم بارها سخنان این بزرگان را تایید و حتی امام ره در نامه ب گورباچف برای شناخت اسلام توصیه ب مطالعه آثار این بزرگان نمودند...
با این اوصاف اینکه امثال بنده گیج و گمراه شده و سر از زندگانی خودم درنمیارم باید چیکار کنم؟
ممنون میشم دوستان بدون توهین جواب بدن @};- @};- @};-

احمدی نژادحامی مردم مستضعف زیاد به روستا ها میروم در رابطه با کارم پیرمردها دعا گویش هستند حالا شما به دنبال عرفانش می گردی؟
نقل قول کردن
-9 #944 سعاح 1397-08-29 15:03
s.mm.sadrossada ti:

"در حرم امامین عسکریین ، کنار ضریح آقای حداد با هفت هشت محافظ ایستاده بودند .
یکی از دوستان جلو رفت و من را معرفی کرد بلکه بتوانم چند کلمه با ایشان حرف بزنم ... ایشان بدون اینکه به من نگاه کند گفت: این آقای صدرالساداتی آبروی من را برده و من هیچ حرفی با ایشان ندارم و همینجا به این دو امام از ایشان شکایت میکنم ، خدانگهدار! .

جناب حداد عادل ، رییس محترم فرهنگستان هنر و ادب فارسی ، به من که نگاه هم نکردید اما میدانم این پست را برایتان میخوانند! .

بنده 17 دقیقه با پسرتان درمورد مدرسه فرهنگ صحبت کردم و خود ایشان شهریه 26 میلیونی برای پیش دانشگاهی را تایید کرد و گفت: ببین! تو نمیتونی ما رو مجبور به شفاف سازی کنی! ما شکایت تو رو به حضرت معصومه ، امام حسین ، (چند تا امام دیگه) و خدا میکنیم ... ما از تو نمیگذریم! .

الحمدلله که شما رییس جمهور نشدید، چون ائمه را سپر بلای جهالت خود میکنید!

پ.ن: نوه ایشان به دوست ما گفته بود ، آقای صدر خیلی پدربزرگ ما را اذیت کرد ، حالا باز به ایشان بگویید عکس محافظ ها را سوژه نکند ، امثال آقای حداد از شخصیتهای نظام هستند ... ."

نقل قول کردن
+9 #942 مرصاد 1397-08-29 13:45
به نقل از خادم الرضا:
ته فلسفه پشمکی کفریات است وبس ...
آقا ثقلین که منبع نور هست ول کردند رفتند چسبیدند به علوم غریبه و علومی که برای به کنار زدن علم اهل بیت س بنا شده است ...
این آیه باطنش به انسان نشون بدند راه برامون آشکار میشه ...
فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ
آقا از این مشرب نخورید ... 313 قطره ای از این مشرب ننوشیده اند
والعاقبه للمتقین @};-

با سلام

ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ ﻓﻠﺴﻔﻪ (ﺣﮑﻤﺖ) ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻮﻡ ﺑﺮﻫﺎﻧﯽ ﻭ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ، ﻭ ﻋﻘﻞ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺳﯿﺮﺍﺏ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

ﺩﺭ ﺩﺭﺳﻬﺎﯼ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺳﻮﺭﻩ ﻣﺒﺎﺭﮐﻪ ﺣﻤﺪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: فﻠﺴﻔﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺍﺳﺖ، ﺧﻮﺩﺵ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ. ﻭﺳﯿﻠﻪﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺭﺍ، ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻘﻠﺘﺎﻥ ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﺪ، ﻫﻨﺮﺵ ﻫﻤﯿﻦ ﻗﺪﺭ ﺍﺳﺖ.» (ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺳﻮﺭﻩ ﺣﻤﺪ، ﺹ109 ﻭ 110)

ﻭ ﺩﺭ ﻧﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺷﺎﻥ ﺿﻤﻦ ﺑﺮﺗﺮﯼ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﺎﯼ ﺧﻠﺺ ﻭ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺩﻝ ﺑﻪ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺑﺮﺍﻫﯿﻦ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ: «ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﮔﻔﺘﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻭ ﻋﻠﻮﻡ ﺑﺮﻫﺎﻧﯽ ﻭ ﻋﻘﻠﯽ ﻧﭙﺮﺩﺍﺯ ﻭ ﺍﺯ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺳﺘﺪﻻ‌ﻟﯽ ﺭﻭﯼ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﯿﺎﻧﺖ ﺑﻪ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺍﺳﺘﺪﻻ‌ﻝ ﻭﻓﻠﺴﻔﻪ ﺍﺳﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻌﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﻠﺴ ﻔﻪ ﻭ ﺍﺳﺘﺪﻻ‌ﻝ ﺭﺍﻫﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺻﻮﻝ ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﺍﺻﻠﯽ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻘﺼﺪ ﻭ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻭ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻣﺤﺠﻮﺏ ﮐﻨﺪ.» (ﺻﺤﯿﻔﻪ ﺍﻣﺎﻡ، ﺝ16، ﺹ220)

امام ره انتقاد مخالفین فلسفه ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻢ ﺍﻃﻼ‌ﻋﯽ ﻭ ﺑﯽ ﺍﻃﻼ‌ﻋﯽ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺣﮑﻤﺖ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺑﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺣﮑﻤﺖ ﺻﺪﺭﺍﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﯿﻦ ﺣﮑﻤﺖ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﻭ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻗﺎﺋﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺣﮑﻤﺖ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺩﺭ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ(ﺱ) ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻗﺮﺁﻥ (ﯾﻌﻨﯽ ﻭﺣﯽ) ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﻣﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺍﺳﺖ. (ﺁﺩﺍﺏ ﺍﻟﺼﻼ‌ﻩ، ﺹ304؛ ﺗﻘﺮﯾﺮﺍﺕ ﻓﻠﺴﻔﻪ، ﺝ1،

www.imam-khomeini.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=2696
----------------------------

ابزار فلسفه عقل و برهان هست و عقل یکی از راههای کشف حقیقت و فهم دین است...فلسفه اسلامی مقابل دین و ثقلین نیست....دین مقابل عقل نیست.....دین،هد فش هدایت و معرفت و تزکیه نفس و رفع جهل و ضلالت بشر هست و هدف فلسفه اقناع بعد عقلی انسان است.

بخش مهم حکمت و معارف و علوم دینی به زبان عقل هست....مولای متقیان میفرماید پیامبران برای شکوفا کردن گنجینه های عقل آمدند....مخالفی ن فلسفه جواب درستی ندارن که چرا عقلانیت را تعطیل کنیم....در صورتی که فهم درست زبان فلسفی منجر به کشفیات از حقیقت دین میشه


دین با مفاهیم ساده و با زبان همگانی،عمیقترین معارف را از بطنِ تعابیر ساده بیرون میکشد و نشان میده....اما زبان فلسفه به آسانی برای همگان قابل فهم نیست مخاطبان خاص را جذب میکند....فلسفه صدرایی و ابن عربی برای خیلیها ثقیله....سر درنمیارن تکفیر می کنند بدون داشتن استدلال محکم و فقط با شعار و تهمت کنار گذاشتن ثقلین توسط معتقدین به فلسفه اسلامی

قطعا اولویت اول با دین و ثقلین هست.دلیل نزول دین به این علت بوده که عقل بشر از فهم همه براهین و منافع و مصالح عاجزه برای همین ثقلین را به کمک فرستادند....ولی این جواز تعطیلی برهان و عقل و کنار زدن مطلق فلسفه نیست.
نقل قول کردن
-1 #941 MeghanJuicy 1397-08-29 13:40
Hi. I see that you don't update your site too often. I know that writing
articles is boring and time consuming. But did you know that there is
a tool that allows you to create new articles using existing content (from article directories or other blogs from your niche)?

And it does it very well. The new posts are unique and pass the copyscape test.
Search in google and try: miftolo's tools
نقل قول کردن
-5 #940 سعاح 1397-08-29 13:32


#سلطان_شکر؟!
نقل قول کردن
-2 #939 سعاح 1397-08-29 13:21
"... حدیثی هست که چند روز است در میان ما می گردد۔ در گذشته هم بارها آن را خوانده ایم۔ دوباره دور زده است و در این محرم آمده است و در این محرم آمده است۔ لقمه های روحانی مثل غذاهای جسمانی هستند که یک لقمه ی چربی پیدا می شود و تا چند وقت آن را می خوریم تا اینکه پس از مدتی عوض می شود۔ بلکه روح انسان این خاصیت را بیشتر دارد۔ غذاهای جسمانی با اینکه چند قلم شناخته شده بیشتر نیستند از اول عمر جایشان را عوض می کنند۔ امشب می دهند، فردا می دهند، سپس یک سال، دو سال نمی دهند۔ دوباره درست می کنند۔ غذاهای ایمانی عوض شدنشان خیلی بیشتر است۔

همان غذاهای طبیعی هم شب به شب عوض می شود و ما دو شب غذای واحد نخورده ایم۔ حتی اگر دو وعده را از یک غذا بخوری باز آن دو غذا یکی نیست۔ نه ساعتش آن ساعت است نه غذایش۔ آن گوشت قبلی را خوردی، این یک گوشت دیگر است۔ خودت هم از آن غذا تا این غذا عوض شده ای۔ در دنیا هیچ چیزی تکراری نداریم۔ غذاهای ایمانی هم این طور است و الا نمازهایی که ما هر روز می خوانیم تکراری بود۔ در حالی که ما تکراری نداریم۔ همه اش تازه است۔ حواست را جمع کن هر بسم الله که می گویی تازه است۔"

[مرحوم استاد اسماعیل دولابی - طوبای محبت جلد 3]
نقل قول کردن
-3 #938 ............... 1397-08-29 12:34
[quote name="رایحه ظهور"]چرا چنین نسخه می‌پیچند؟


می‌گویند، مجرم‌های دانه‌درشت اقتصادی را که خون مردم را در شیشه می‌کنند، اعدام نکنید. مشروبات الکلی را آزاد کنید. به زنان بد کاره خیابانی کاری نداشته باشید و به شغلشان رسمیت ببخشید! حجاب را اختیاری و درِ ورزشگاه‌ها را به روی دختران نبندید. کنسرت‌ها را رونق داده و آن را به کف خیابان‌ها و پارک‌ها و... ببرید. مسکن مهر و غیر مهر نسازید، به سمت هیچ کشوری جز آمریکا و آن سه کشور بدعهد اروپایی نچرخید و...
استدلال می‌کنند، اگر برخوردهای قهری می‌توانست این معضلات را حل کند، چنین معضلاتی نداشتیم. تولید مشروبات ال
اقای سیجانی یه موقع به طرف کشورای دیگم رفتیم سودان سرمایه گذاری عظیم کردیم برا جیبوتی حتی مجلس مجانی ساختیم وکره شمالی بوسنی را ما ازاد کردیم اما همه فروختنمون کار به جایی رسیده ولایتی خودشو با افیون به ارامش می رسونه بالاخره این کشورهمه مونه باس نجاتش بدیم غرق شه همه با هم غرق می شیم با بگیرو ببندش امانش مده درست نمی شه دینم اجباری نیست که با چماق همه رو بفرستیم به بهشت
خودمون؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
به جا تکفیر هم می تونیم کاری کنیم که متاسفانه همدلی زمان جنگ نیست وهمه دنبال منافع خودند خدا بخیربگذرونه// این چین و روسیه از غرب بدترند اب گیرشون بیاد بدتراز غربیا می تازند اونم چه تاختنی!!!!!!!!!!!!!
من فقط یه تحلیل گر دهاتیم نه کاره ای ونه عددی تو زندگیم ماندم 40سال حتی به یه زندگی انسانی دست نیافتم فقط اینقد اخبار دروغ وبی محتوا گوش کردم خودم شدم بی بیسی
نقل قول کردن
-7 #937 مهدی 1397-08-29 12:19
دوچیز در حاکمیت ایران نقطه قرمزه و هیچ کسی با هر مقامی حق ورود به این منطقه ممنوعه رو نداره: اول قاچاق و پولشویی 20 میلیارد دلاری سازمان یافته رهبران حاکمیت و دوم حفظ منافع رانتی های اتاق بازرگانی( که دولت اقا حسن وابسته این گروهه)
الانم جناب ظریف وارد خط قرمز گروه اول شده به خاطر همین دو راه بیشتر نداره یا باید جلوی تربیون بیاد بگه من غلط کردم یا استیضاح و خداحافظی
ایران خواران با هیچ کسی تعارف ندارند احمدی نژاد باشی یا ظریف باید حد و حدود خودتو بدونی
نقل قول کردن
+6 #936 بصیرت انقلابی 1397-08-29 12:08
به نقل از ..........:
مشرق نیوز: قوّت گرفتن «احضار ظریف» با یک پرونده ضد امنیتی

رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند میثم نصیری احمدآبادی که از سال ۸۹ به ریاست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد رسیده است به تازگی به دلیل فعالیت‌های مشکوک و درخواست سرّی پناهندگی از آمریکا تحت نظر قرار گرفته و از کشور ممنوع‌الخروج شده است.[10]

با این وصف مشخص شده است که اظهارات ظریف درباره پولشویی و موارد و اطلاعاتی که او در اشاره به برخی نهادهای کشور اشاره کرده است توسط همین فرد مشکوک در اختیار وزیر خارجه قرار می‌گرفته و شخص وزیر هم عینا آنها را تکرار کرده است.

اطلاعاتی که درست و غلط آنها و انگیزه تأکید بر آنها در فضای افکار عمومی آنهم توسط محمدجواد ظریف مشخص نیست.

این پرونده تازه مفتوح ابعاد دیگری هم دارد از جمله اینکه گفته می‌شود فرد مذکور وظیفه مشاورت ظریف را نیز بر عهده داشته و یا اینکه واحد اطلاعات مالی وزارت اقتصاد که نصیری احمدآبادی مسئول آن بوده است، فهرست ۴۰۰ صرافی که به نوعی تحریم‌ها را دور می‌زدند را به واحد اطلاعات مالی طرف‌های خارجی ارائه کرده که این امر منجر به شناسایی این صرافی‌ها شده و بحران ارزی اخیر را تقویت کرده است.

با این اوصاف تنها یک راه در پیش پای وزیر خارجه می‌ماند و آن عذرخواهی رسمی و "اعلام آمادگی بابت پیگیری قضایی اظهاراتش" از بابت القای پولشویی توسط یک یا چند نهاد کلان در کشور است.

چه اینکه اظهارات ظریف درباره پولشویی، نهادهای کلان را نیز مورد اشاره قرار می‌داد، خاصّه جایی که می‌گفت: «آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند»[11]

لازم به توضیح است که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه محمدجواد ظریف، با جیسیون رضائیان، جاسوس ایرانی_آمریکایی نیز پیش از دستگیری رضائیان روابط بسیار نزدیکی داشته است...




میثم نصیری احمدآبادی و همدستان باید دستگیر، محاکمه و در صورت اثبات خیانت بزرگ و نابخشودنی اش آنها، به اشد مجازات محکوم شوند...ممنوع الخروجی به هیچ عنوان کافی نیست.

باید مشخص شود این خائن را چه مسئول یا مسئولین به کار گرفته اند؟

بالا رفتن نرخ ارز و افزایش سرسام آور قیمت کالاها و خدمات چه بر سر اقشار متوسط و ضعیف و روستائیان مظلوم کشور آورده است؟؟؟ یعنی کار این خائن غربزده و همدستانش بوده است؟؟

لعنت پروردگار بر خائنان به اسلام و انقلاب و جیره خواران کثیف استکبار جهانی

d:w:us
d:w:us
d:w:us
نقل قول کردن
+2 #935 حاجی ! . . . . . 1397-08-29 11:30
یک فرمانده نیروهای کُرد سوریه در واکنش به اعلام چندین باره ترکیه مبنی بر آغاز عملیات در شرق فرات گفت در صورت ورود ارتش ترکیه به این منطقه جنگ وسیعی درخواهد گرفت.

احتمالا شاهد درگیری ترکیه و کردها ی سوری خواهیم بود در شرق فرات

بوی قرقیسیا هر روز بیشتر شنیده می شود
نقل قول کردن
+5 #934 مسعود 1397-08-29 11:21
به نقل از رایحه ظهور:
رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد :

زلزله در راه ریاض؛ اعضای خاندان سعودی در تکاپوی تغییر جانشینی ملک سلمان

...................
سلمان ملعون اگر به درک واصل شده باشه که فبه المراد ، اگر زنده باشه که باید منتظر وحشی گری ها و خونریزی هایش برای ماندن در راس قدرت باشیم ، در هر حال نسل کفتارهای انسان نمای سعودی در حال انقراض است ان شااله

.................................................................................

خیلی سخت است باور کنیم این بن سلمان فعلی بدل مرده احتمالی قبلی باشد هر چند این احتمال بعید و غیرممکن هم نیست...

پس نتیجتاً احتمال زیاد خودشه و باید منتظر وحشگری بن سلمان و کشتار شاهزاده های مفت خوار و دشمنان داخلی و حتی تروز دشمنان خارجی او با دست مزدورانش مثل ماجرای خاشقچی باشیم.

بن سلمان یک قدم عقب نشینی کنه مساوی مرگشه...

حالا یک سوال مهم این است، بدون اطلاع بن سلمان، آِیا آمریکا موفق به ترور و حذف او خواهد شد؟

:sa
:sa
:sa
نقل قول کردن
+13 #933 رایحه ظهور 1397-08-29 11:08
رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد :

زلزله در راه ریاض؛ اعضای خاندان سعودی در تکاپوی تغییر جانشینی ملک سلمان

منابع نزدیک به دربار سعودی می‌گویند که بسیاری از شاهزاده‌ها و اعضای خاندان پادشاهی سعودی در تکاپوی این هستند که از شاه شدن محمد بن سلمان بعد از مرگ ملک سلمان جلوگیری کنند.
زلزله در راه ریاض؛ اعضای خاندان سعودی در تکاپوی تغییر جانشینی ملک سلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه منبع آگاه در داخل خاندان سلطنتی عربستان سعودی خبر داده‌اند که به دنبال تحولات مربوط به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول، بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی در تکاپوی ممانعت از شاه شدن محمد بن سلمان هستند.

این منابع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ده‌ها شاهزاده و پسرعمو از خاندان آل سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود هستند اما تا زمانی که وی زنده است اقدام خاصی صورت نمی‌دهند.

این گزارش میگوید؛ آنها (اعضای خاندان پادشاهی) به این نتیجه رسیده‌اند که ملک سلمان هیچ‌وقت از تصمیم خود در زمینه ولی‌عهدی بن سلمان تخطی نخواهد کرد.

به نوشته رویترز به نقل از همین منابع نزدیک به دربار سعودی، شاهزاده‌ها و پسرعموها در حال بحث در زمینه امکان جانشینی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، 76 ساله، برادر کوچک‌تر ملک سلمان و عموی محمد بن سلمان بعد از مرگ پادشاه کنونی هستند و معتقدند وی میتواند تاج و تخت را در اختیار بگیرد.

این منابع می‌گویند که احمد بن عبدالعزیز که برادر تنی ملک سلمان است مورد حمایت کامل اعضای خاندان پادشاهی، مقامات اطلاعاتی و برخی قدرت‌های غربی قرار دارد.

براساس گزارش رسانه‌ها، احمد بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی اکتبر گذشته پس از دریافت تضمین‌های امنیتی از سوی آمریکا و بریتانیا در خصوص آسیب ندیدن از سوی محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به عربستان بازگشته است.

به دنبال قتل جمال خاشقچی که مقامات اطلاعاتی ترکیه می‌گویند به دستور محمد بن سلمان انجام شده است مشروعیت وی در عرصه داخلی و بین المللی دچار خدشه‌ای عمیق و جایگاه وی بسیار لرزان شده است.

روزنامه ینی شفق ترکیه که نزدیک به مواضع اردوغان است روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به اینکه فایل‌های صوتی مربوط به قتل خاشقچی بزودی به صورت عمومی منتشر می‌شود، نوشت که این فایل‌ها نشان می‌دهد که بن سلمان آمر قتل او بوده است.

ینی شفق می‌گوید که این فایل‌های صوتی باعث زلزله در حکومت عربستان سعودی خواهد شد و کار بن سلمان تمام است.

...................
سلمان ملعون اگر به درک واصل شده باشه که فبه المراد ، اگر زنده باشه که باید منتظر وحشی گری ها و خونریزی هایش برای ماندن در راس قدرت باشیم ، در هر حال نسل کفتارهای انسان نمای سعودی در حال انقراض است ان شااله
نقل قول کردن
+2 #932 سعدالدین 1397-08-29 10:38
به نقل از بیقرار:
آتش سوزی ها غیر عادی هست با توجه به اینکه نیمکره جنوبی الان بهاره و خیلی هم هوای گرمی ندارند
احتمالا طارق نزدبکشون شده

مگه کالیفرنیا تو نیمکره جنوبیه ؟
نقل قول کردن
+1 #931 منتظران موعود 1397-08-29 10:30
به نقل از خادم الرضا:
ته فلسفه پشمکی کفریات است وبس ...
آقا ثقلین که منبع نور هست ول کردند رفتند چسبیدند به علوم غریبه و علومی که برای به کنار زدن علم اهل بیت س بنا شده است ...
این آیه باطنش به انسان نشون بدند راه برامون آشکار میشه ...
فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ
آقا از این مشرب نخورید ... 313 قطره ای از این مشرب ننوشیده اند
والعاقبه للمتقین @};-

سلام دوست عزیز ی سوال از شما دارم
میشه بفرمایید تو این دوره و زمونه چطوری میشه مابین این همه شبهه ب علومی دست یافت ک مد نظر اهل بیت س است؟
من نوعی زمانی ک اومدم شروع کردم و چند صباحی طبق سیره اهل بیت س عمل کردم و ب لطف خدا چیزهای غریبی برام حاصل شد و ترسیدم و با امام جمعه شهر در موردش صحبت کردم جوابی جز توهم حاصل از شب زنده داری نصیبم نشد برای همین گفتم خودم باید برم حوزه درس بخونم تا تهشو دربیارم ولی وقتی رفتم دیدم همه چیز هست الا چیزی ک من دنبالش می گشتم و حتی اگه نماز شب هم می خوندی میومدن می گفتن نکنه زن میخای ک سحر بیدار میشی و مناجات می کنی!؟
حالا شما بفرمایید وقتی تا جایی پیش میری و نمی دونی در مواجهه با حوادث چ کنی تکلیف چیه؟
نقل قول کردن
+5 #930 رایحه ظهور 1397-08-29 10:01
چرا چنین نسخه می‌پیچند؟


می‌گویند، مجرم‌های دانه‌درشت اقتصادی را که خون مردم را در شیشه می‌کنند، اعدام نکنید. مشروبات الکلی را آزاد کنید. به زنان بد کاره خیابانی کاری نداشته باشید و به شغلشان رسمیت ببخشید! حجاب را اختیاری و درِ ورزشگاه‌ها را به روی دختران نبندید. کنسرت‌ها را رونق داده و آن را به کف خیابان‌ها و پارک‌ها و... ببرید. مسکن مهر و غیر مهر نسازید، به سمت هیچ کشوری جز آمریکا و آن سه کشور بدعهد اروپایی نچرخید و...
استدلال می‌کنند، اگر برخوردهای قهری می‌توانست این معضلات را حل کند، چنین معضلاتی نداشتیم. تولید مشروبات الکلی سالم راه‌حلشان برای جلوگیری از، نه شرابخواری که، مرگِ شرابخواری است که برای ارتکاب این گناه، محرم و صفر هم نمی‌شناسد.
از مشکلات اقتصادی که می‌پرسیم، می‌شنویم، کمی برای مردم آهنگ پخش کنید و کنسرت‌ها را به کوچه‌ها و خیابان‌ها ببرید تا مردمی که با مشکلات اقتصادی و مسکن و ازدواج دست به‌گریبانند، شاد شوند! معتقدند برجام هم، تنها راه بهبود شرایط اقتصادی است ولو آمریکا از آن خارج شده، و اروپا نیز روح و جسم آن را توأمان نقض کرده باشد و هر روز به شکلی به ریشمان بخندد. این خلاصه تمام استدلال و راه‌حلشان است. حتی این اواخر به این نتیجه رسیده‌اند که، اصلا، پیشرفت کار ایرانی جماعت نیست. باید مدیر را هم مثل مربی فوتبال از خارج (اشاره به غرب) وارد کنیم.
برای معضل‌های اجتماعی و اقتصادی مثل فقر و فساد، نسخه «انحرافی» می‌پیچند؛ نوعی تلاش برای مسخ افکار و پرت کردن حواس. مثل بیماری که به شدت درد می‌کشد و به جای درمان، به او مُسَکن می‌زنند تا درد فراموش شود. درد هست فقط حس درد نیست! پس از مدتی که اثر مسکن رفت، دوباره درد، دوباره مسکن و دوباره روز از نو و روزی از نو!

kayhan.ir/.../...

..................
لیبرالهای وطن فروش ، شیاطینی در لباس انسان و گرگانی در لباس میش که حاضرند برای چند روز لذت دنیا همه هستی ملتی را به آتش بکشند و بیچاره ملتی که دوست و دشمن خود را نشاسد و اسیر این حیوانات درنده شود!
نقل قول کردن
+6 #929 نکته سنج 1397-08-29 10:01
به نقل از ..........:
مشرق نیوز: قوّت گرفتن «احضار ظریف» با یک پرونده ضد امنیتی

رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند میثم نصیری احمدآبادی که از سال ۸۹ به ریاست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد رسیده است به تازگی به دلیل فعالیت‌های مشکوک و درخواست سرّی پناهندگی از آمریکا تحت نظر قرار گرفته و از کشور ممنوع‌الخروج شده است.[10]

با این وصف مشخص شده است که اظهارات ظریف درباره پولشویی و موارد و اطلاعاتی که او در اشاره به برخی نهادهای کشور اشاره کرده است توسط همین فرد مشکوک در اختیار وزیر خارجه قرار می‌گرفته و شخص وزیر هم عینا آنها را تکرار کرده است.

اطلاعاتی که درست و غلط آنها و انگیزه تأکید بر آنها در فضای افکار عمومی آنهم توسط محمدجواد ظریف مشخص نیست.

این پرونده تازه مفتوح ابعاد دیگری هم دارد از جمله اینکه گفته می‌شود فرد مذکور وظیفه مشاورت ظریف را نیز بر عهده داشته و یا اینکه واحد اطلاعات مالی وزارت اقتصاد که نصیری احمدآبادی مسئول آن بوده است، فهرست ۴۰۰ صرافی که به نوعی تحریم‌ها را دور می‌زدند را به واحد اطلاعات مالی طرف‌های خارجی ارائه کرده که این امر منجر به شناسایی این صرافی‌ها شده و بحران ارزی اخیر را تقویت کرده است.

با این اوصاف تنها یک راه در پیش پای وزیر خارجه می‌ماند و آن عذرخواهی رسمی و "اعلام آمادگی بابت پیگیری قضایی اظهاراتش" از بابت القای پولشویی توسط یک یا چند نهاد کلان در کشور است.

چه اینکه اظهارات ظریف درباره پولشویی، نهادهای کلان را نیز مورد اشاره قرار می‌داد، خاصّه جایی که می‌گفت: «آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند»[11]

لازم به توضیح است که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه محمدجواد ظریف، با جیسیون رضائیان، جاسوس ایرانی_آمریکایی نیز پیش از دستگیری رضائیان روابط بسیار نزدیکی داشته است...



ظریف و همکارانش در وزارت خارجه عرضه دفاع از منافع ملی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های استکبار را ندارند. دیگه با چه زبانی باید این موضوع بیان کنند!!!
نقل قول کردن
+9 #928 رایحه ظهور 1397-08-29 09:55
تکراری!


گفت: مرکز مطالعات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که اسرائیل برای نجات خود، به راه‌اندازی یک جنگ بزرگ منطقه‌ای نیاز دارد!
گفتم: اتفاقا جبهه مقاومت هم برای نابودی اسرائیل به همین جنگ بزرگ نیاز دارد!
گفت: باید به این حیوونکی‌ها گفت؛ مگر از جنگ‌های قبلی غیر از شکست و تحقیر نتیجه‌ای گرفته‌اید که به فکر جنگ بزرگ منطقه‌ای افتاده‌اید؟!
گفتم: یارو خواب دید که داره بزرگترین ماکارونی دنیا رو می‌خوره، از خواب پرید، دید نصف کش شلوارشو خورده!
گفت: این جوک که تکراریه!
گفتم: مرد حسابی! از صبح کله سحر تا حالا که ساعت یازده شبه دنبال دادگاه و بعدش جلسات و بعدش کارهای روزنامه و... بودم! اونوقت انتظار داری بشینم برات جوک جدید بسازم؟! باشه برای بعد!

.....................
جنگ بزرگ منطقه ای به میدان داری سفیانی! و حمایت آمریکا و اسرائیل!

خود نکبت شون هم به این نتیجه رسیدن که دیگه آخرین تیر ترکش شون سفیانیه!
نقل قول کردن
+7 #927 .......... 1397-08-29 09:33
مشرق نیوز: قوّت گرفتن «احضار ظریف» با یک پرونده ضد امنیتی

رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند میثم نصیری احمدآبادی که از سال ۸۹ به ریاست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد رسیده است به تازگی به دلیل فعالیت‌های مشکوک و درخواست سرّی پناهندگی از آمریکا تحت نظر قرار گرفته و از کشور ممنوع‌الخروج شده است.[10]

با این وصف مشخص شده است که اظهارات ظریف درباره پولشویی و موارد و اطلاعاتی که او در اشاره به برخی نهادهای کشور اشاره کرده است توسط همین فرد مشکوک در اختیار وزیر خارجه قرار می‌گرفته و شخص وزیر هم عینا آنها را تکرار کرده است.

اطلاعاتی که درست و غلط آنها و انگیزه تأکید بر آنها در فضای افکار عمومی آنهم توسط محمدجواد ظریف مشخص نیست.

این پرونده تازه مفتوح ابعاد دیگری هم دارد از جمله اینکه گفته می‌شود فرد مذکور وظیفه مشاورت ظریف را نیز بر عهده داشته و یا اینکه واحد اطلاعات مالی وزارت اقتصاد که نصیری احمدآبادی مسئول آن بوده است، فهرست ۴۰۰ صرافی که به نوعی تحریم‌ها را دور می‌زدند را به واحد اطلاعات مالی طرف‌های خارجی ارائه کرده که این امر منجر به شناسایی این صرافی‌ها شده و بحران ارزی اخیر را تقویت کرده است.

با این اوصاف تنها یک راه در پیش پای وزیر خارجه می‌ماند و آن عذرخواهی رسمی و "اعلام آمادگی بابت پیگیری قضایی اظهاراتش" از بابت القای پولشویی توسط یک یا چند نهاد کلان در کشور است.

چه اینکه اظهارات ظریف درباره پولشویی، نهادهای کلان را نیز مورد اشاره قرار می‌داد، خاصّه جایی که می‌گفت: «آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند»[11]

لازم به توضیح است که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه محمدجواد ظریف، با جیسیون رضائیان، جاسوس ایرانی_آمریکایی نیز پیش از دستگیری رضائیان روابط بسیار نزدیکی داشته است...
نقل قول کردن
-2 #926 سعدالدین 1397-08-29 06:05
به نقل از بیقرار:
آتش سوزی ها غیر عادی هست با توجه به اینکه نیمکره جنوبی الان بهاره و خیلی هم هوای گرمی ندارند
احتمالا طارق نزدبکشون شده

کاملا غیر علمیه
هیچ ستاره ای به ما نزدیک نمیشه اگر هم خیال کنی طارق سیاه چالس
این هم اشتباهه چون اونها ستاره نیستن
به نظر من از اونجا که در قدیم به دنباله دارها هم ستاره میگفتن شاید طارق یک
یه دنباله داره که نمیتونه سر زده بیاد چون رصد میشه
و البته هیچ دنباله داری نمیتونه اب و هوا رو تغیر بده
کلا طارق رو بیخیال شید
نقل قول کردن
-1 #925 هخخه 1397-08-29 05:33
بسمه تعالی محمد سلمان با ان کله خریش وپشتبانه ترامپ ش مگر بی غیرت سیب زمینی است که به ای تحولات از فروردین تا کنون واکنش نشان ندهد -- محمدسلمان مرده است
نقل قول کردن
+11 #924 علی جعفری 1397-08-29 03:00
رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد
زلزله در راه ریاض؛ اعضای خاندان سعودی در تکاپوی تغییر جانشینی ملک سلمان


منابع نزدیک به دربار سعودی می‌گویند که بسیاری از شاهزاده‌ها و اعضای خاندان پادشاهی سعودی در تکاپوی این هستند که از پادشاه شدن محمد بن سلمان بعد از مرگ ملک سلمان جلوگیری کنند.



خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه در داخل خاندان سلطنتی عربستان سعودی گزارش داد که به دنبال وقایع و تحولات مربوط به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول، بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی در تکاپوی این موضوع هستند که از پادشاه شدن محمد بن سلمان جلوگیری کنند.

این منابع گفته‌اند که دهها شاهزاده و پسرعمو از خاندان آل سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی ملک سلمان هستند اما تا زمانی که وی زنده است اقدام خاصی صورت نمی‌دهند.

این گزارش میگوید؛ آنها(اعضای خاندان پادشاهی) به این نتیجه رسیده‌اند که ملک سلمان هیچوقت از تصمیم خود در زمینه ولیعهدی بن سلمان تخطی نخواهد کرد.

به نوشته رویترز به نقل از همین منابع نزدیک به دربار سعودی، شاهزاده‌ها و پسرعموها در حال بحث در زمینه امکان جانشینی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، 76 ساله، برادر کوچکتر ملک سلمان و عموی محمد بن سلمان بعد از مرگ پادشاه کنونی هستند و معتقدند وی میتواند تاج و تخت را در اختیار بگیرد.

این منابع می‌گویند که احمد بن عبدالعزیز که برادر تنی ملک سلمان است مورد حمایت کامل اعضای خاندان پادشاهی، مقامات اطلاعاتی و برخی قدرتهای غربی قرار دارد.

براساس گزارش رسانه‌ها، احمد بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی اکتبر گذشته پس از دریافت تضمینهای امنیتی از سوی آمریکا و بریتانیا در خصوص آسیب ندیدن از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به عربستان بازگشته است.

به دنبال قتل جمال خاشقچی که مقامات اطلاعاتی ترکیه می‌گویند به دستور محمد بن سلمان انجام شده است مشروعیت وی در عرصه داخلی و بین المللی دچار خدشه‌ای عمیق و جایگاه وی بسیار لرزان شده است.

روزنامه ینی شفق ترکیه که نزدیک به مواضع اردوغان است روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به اینکه فایلهای صوتی مربوط به قتل خاشقچی به زودی به صورت عمومی منتشر می‌شود نوشت که این فایلها نشان میدهد که بن سلمان آمر قتل او بوده است.

ینی شفق میگوید که این فایلهای صوتی باعث زلزله در حکومت عربستان سعودی خواهد شد؛ کار بن سلمان تمام است.

www.farsnews.com/news/13970829000027
نقل قول کردن
-6 #923 خادم الرضا 1397-08-29 00:34
به نقل از منتظران موعود:
شاید نوشته های ملاصدرا را دوستانی مطالعه فرموده باشند و چون بنده از آوردن آنها در اینجا شرم دارم فقط آدرس می دهم ...
nooralsadegh.ir/.../... حسن زاده آملی می گوید:

آنچه آخوند ملاصدرا گفته است حق است ولی بهتر بود آشکار نمی گفت!! (53) و آقای جوادی آملی [بدون هیچ مدرکی] می گوید افلاطون و ارسطو شاگردان حضرت ابراهیم و موحد بودند!!! و مردم می رفتند سر قبر آنها حاجت می گرفتند!!!!!! (30)
و ملاصدرا ارسطو و افلاطون را معصوم می داند و می گوید:
بیشتر سخنان این فیلسوف اعظم (ارسطو) دلالت دارد بر قوت کشف او و نور باطن او و قرب و منزلت او نزد خداوند. و شاید اشتغال او به امور دنیا در خدمت اسکندر مقدونی و تدبیر خلق بعد از آن بود که نفس او کامل و ذات او به مرتبه تمام و کمال رسیده است و به مقامی که «لم یشغله شأن عن شأن» او را از هیچ کار دیگر باز نمی داشته است!!!!!! (31)
ملاصدرا در اظهار ارادت به فلاسفه یونان کار را به جایی می رساند که فلاسفه یونان را که شرابخوار، همجنس باز و بت پرست بودند معصوم از هرگونه اشتباه و خطا می داند!!! و آنها را دارای علوم الهامی، ساکن در قصرهای بهشتی، بلکه وجودشان را مایه آبادی بهشت می داند!!!!!! (32)

و آقای جوادی آملی ملاصدرا را در مقابل خاتم الانبیاء که عقل کل است قرار می دهد و می ا:

جا دارد که ملاصدرا با آوردن حکمت متعالیه بگوید الیوم أکملت لکم عقلکم و اتممت علیکم نعمتی !!!! (33)

ته فلسفه پشمکی کفریات است وبس ...
آقا ثقلین که منبع نور هست ول کردند رفتند چسبیدند به علوم غریبه و علومی که برای به کنار زدن علم اهل بیت س بنا شده است ...
این آیه باطنش به انسان نشون بدند راه برامون آشکار میشه ...
فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ
آقا از این مشرب نخورید ... 313 قطره ای از این مشرب ننوشیده اند
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
-2 #922 مهدی 1397-08-29 00:22
صادرات پسته به طور متوسط دریکسال یک میلیارد و دویست میلیون دلاره که اگر با ارز 15000 هزار محاسبه کنیم میشه رقمی قریب به بیست هزار میلیارد تومان. این فقط یک قلم از رانت وحشتناک حاصل از گرونی دلاره!!
خیلی وسوسه انگیزه نه؟
نقل قول کردن
+2 #921 در هوایت 1397-08-29 00:00
به نقل از بیقرار:
آتش سوزی ها غیر عادی هست با توجه به اینکه نیمکره جنوبی الان بهاره و خیلی هم هوای گرمی ندارند
احتمالا طارق نزدبکشون شده

جیوگرافی بیست بی2 بت میدم برو شطرنج بازی کن تابوکرت خوب شه
نقل قول کردن
+1 #920 منتظران موعود 1397-08-28 23:48
به نقل از سعاح:
چشم۔

از نظر عرفاء اصل وجود یکیست ولاغیر۔ اما وقتی حرف از حق و خلق بمیان میاید یکی اصل است و دیگری نمای او، یکی واجب است و دیگری ممکن یا یکی حقیقت است و بقیه عکوس یا مظاهر یا تجلّیات وی۔

قبلاً عرض کرده ام ک فرض بفرمایید شما در یک اتاق موجود هستید که در آن مثلاً چهار تا آئینه نیز وجود دارد و در آنها عکوس شما دیده میشود۔ بظاهر در آن اتاق پنج تا وجود هست اما در حقیقت وجود یکی است و آن شمایید بقیه مظاهر خود شما هست۔ از این لحاظ میتوانیم بگوییم که اصل وجود و واجب الوجود [مثال ناقص هست اما برای تقریب ذهن کفایت می کند] شمایید و چهار تا عکس مظاهر شما یا ممکن الوجود اند ۔ فرق بین واجب و ممکن این است که هر عکس شما برای وجود و بقای خود تمام و کمال محتاج شما هست و هر وقت شما اراده کنید [مثلاً با خارج شدن از آن اتاق] آنها محو خواهند شد۔ اما بالعکس هرگز درست نیست و شما برای وجود یا بقای خود به آنها هیچ نیازی ندارید۔ ربط حق با خلق چنین هست۔ خلق صد در صد محتاج حق هست اما بالعکس هرگز۔

حالا مثال قبلی رو مرور کنیم آیا میتوان گفت که اینجا شما مثل خورشید و عکوس شما که بخاطر شما بوجود آمده است مثل شمع ها می باشند؟ نخیر، بلکه اینجا مثال خورشید و شعاع از عقل نزدیک تر است۔ چون اوّل شعاع ماحصل خورشید است، نماد و مظهر و تجلی خورشید هست و صد در صد محتاج خورشید هست۔ هیچ امکان ندارد که شعاعی بدون خورشید وجود یا بقا داشته باشد۔

بگذارید این مثال رو به کمک تجدد امثال پیش ببرم۔ فرض کنید شما کنار یک دریای پرشور و پر تلاطم قرار دارید۔ بظاهر عکس شما بطور ثابت در آب دیده می شود۔ اما شما میدانید که آب دریا هر آن دارد عوض می شود و هر لحظه یک عکس جدید در آن پدیدار میشود۔ پس این ناپدید شدن و از نو ایجاد شدن عکس شما این توهم رو بوجود میاورد که عکس ثابت است۔ اما چیزی که دارد پیش می آید تجدد امثال است۔

ما هم به فیض الهی مثل آن عکس هر آن می میریم و دوباره زنده میشویم۔ اما چون اراده خداوند اینست که مظاهر او [یعنی من و شما و ...] باقی بمانند ما هستیم و باقی می مانیم۔

از این لحاظ شرکی پیش نمی آید چون با اینکه ما موجود هستیم وجود ما در طول حق قرار دارد و نه در عرض آن۔ ما هر چقدر اختیار داشته باشیم عطای اوست و از اختیارش خارج نیست۔

وحدت شخصی وجود می گوید که در کل خلقت؛ انسان و درخت و خورشید و ... چیزی که مشترک است وجود است۔ بلکه وجود واجب باشد یا ممکن، حق باشد یا خلق، خوب باشد یا بد از خود وجود هست۔ اما چیزی که موجودات رو از هم متفاوت می کند نزدیکی یا دوری از منبع و سرچشمه خود می باشد۔ هر آئینه بر طبق اوصاف خود عکس رو نمایان میکند و اگر کج و کوله بوده باشد مقصر آئینه هست نه صاحب عکس۔ از حق نزدیک ترین آئینه ها اهلبیت علیهم السلام هستند که عرفاء معمولاً آنها رو بنام انسان کامل یاد می کنند۔ چون آنها آئینه های بی عیب و نقص و نزدیک ترین به حق می باشند برای همین القابی چون وجه الله، عین الله، ید الله و اذن الله وغیره رو دارا هستند۔ ما هم آئینه های حق هستیم اما چه نسبت خاک را با عالم پاک۔ اما خداوند ما رو برای نزدیک شدن و پاک شدن دعوت نموده است و مسافر قرار داده است۔ باشد که در راه کمال و سعادت پیروی راستین هادی ومهدی روحی و ارواحنا له الفداه باشیم۔

تفاوت در وجود نیست بلکه در مراحل و مراتب مظاهر هست۔ مثل شعاع خورشید که شفافیت و ضلالش نزد خورشید در حد اعلیٰ هست اما با دور شدن از خورشید از شفافیت آن می کاهد۔ ولی اگر دور باشد یا نزدیک باز نماد و مظهر و تجلّی خورشید است۔

اگر تا اینجا مشکلی نیست عرض خواهم کرد که چگونه در این پاراداییم اتحاد و حلول موجودات امر محال هست همچنین تناسخ اینجا جایی ندارد۔ ان شاء الله

سلام و تشکر بنده مغازه اینترنتی کار می کنم و اوقات آزادم زیاده برای بحث و چون الان دیروقته مزاحمتون نمیشم ب استراحتتون برسید ان شاءالله فردا صبح از مطالب ارزشمندتون استفاده می کنم.باز هم تشکر اجرتون با امام زمان عج
نقل قول کردن
+5 #919 سعاح 1397-08-28 23:16
نقل قول کردن
+1 #918 سعاح 1397-08-28 23:07
به نقل از منتظران موعود:
ممنون عرضی نیست لطفا ادامه بدید...

چشم۔

از نظر عرفاء اصل وجود یکیست ولاغیر۔ اما وقتی حرف از حق و خلق بمیان میاید یکی اصل است و دیگری نمای او، یکی واجب است و دیگری ممکن یا یکی حقیقت است و بقیه عکوس یا مظاهر یا تجلّیات وی۔

قبلاً عرض کرده ام ک فرض بفرمایید شما در یک اتاق موجود هستید که در آن مثلاً چهار تا آئینه نیز وجود دارد و در آنها عکوس شما دیده میشود۔ بظاهر در آن اتاق پنج تا وجود هست اما در حقیقت وجود یکی است و آن شمایید بقیه مظاهر خود شما هست۔ از این لحاظ میتوانیم بگوییم که اصل وجود و واجب الوجود [مثال ناقص هست اما برای تقریب ذهن کفایت می کند] شمایید و چهار تا عکس مظاهر شما یا ممکن الوجود اند ۔ فرق بین واجب و ممکن این است که هر عکس شما برای وجود و بقای خود تمام و کمال محتاج شما هست و هر وقت شما اراده کنید [مثلاً با خارج شدن از آن اتاق] آنها محو خواهند شد۔ اما بالعکس هرگز درست نیست و شما برای وجود یا بقای خود به آنها هیچ نیازی ندارید۔ ربط حق با خلق چنین هست۔ خلق صد در صد محتاج حق هست اما بالعکس هرگز۔

حالا مثال قبلی رو مرور کنیم آیا میتوان گفت که اینجا شما مثل خورشید و عکوس شما که بخاطر شما بوجود آمده است مثل شمع ها می باشند؟ نخیر، بلکه اینجا مثال خورشید و شعاع از عقل نزدیک تر است۔ چون اوّل شعاع ماحصل خورشید است، نماد و مظهر و تجلی خورشید هست و صد در صد محتاج خورشید هست۔ هیچ امکان ندارد که شعاعی بدون خورشید وجود یا بقا داشته باشد۔

بگذارید این مثال رو به کمک تجدد امثال پیش ببرم۔ فرض کنید شما کنار یک دریای پرشور و پر تلاطم قرار دارید۔ بظاهر عکس شما بطور ثابت در آب دیده می شود۔ اما شما میدانید که آب دریا هر آن دارد عوض می شود و هر لحظه یک عکس جدید در آن پدیدار میشود۔ پس این ناپدید شدن و از نو ایجاد شدن عکس شما این توهم رو بوجود میاورد که عکس ثابت است۔ اما چیزی که دارد پیش می آید تجدد امثال است۔

ما هم به فیض الهی مثل آن عکس هر آن می میریم و دوباره زنده میشویم۔ اما چون اراده خداوند اینست که مظاهر او [یعنی من و شما و ...] باقی بمانند ما هستیم و باقی می مانیم۔

از این لحاظ شرکی پیش نمی آید چون با اینکه ما موجود هستیم وجود ما در طول حق قرار دارد و نه در عرض آن۔ ما هر چقدر اختیار داشته باشیم عطای اوست و از اختیارش خارج نیست۔

وحدت شخصی وجود می گوید که در کل خلقت؛ انسان و درخت و خورشید و ... چیزی که مشترک است وجود است۔ بلکه وجود واجب باشد یا ممکن، حق باشد یا خلق، خوب باشد یا بد از خود وجود هست۔ اما چیزی که موجودات رو از هم متفاوت می کند نزدیکی یا دوری از منبع و سرچشمه خود می باشد۔ هر آئینه بر طبق اوصاف خود عکس رو نمایان میکند و اگر کج و کوله بوده باشد مقصر آئینه هست نه صاحب عکس۔ از حق نزدیک ترین آئینه ها اهلبیت علیهم السلام هستند که عرفاء معمولاً آنها رو بنام انسان کامل یاد می کنند۔ چون آنها آئینه های بی عیب و نقص و نزدیک ترین به حق می باشند برای همین القابی چون وجه الله، عین الله، ید الله و اذن الله وغیره رو دارا هستند۔ ما هم آئینه های حق هستیم اما چه نسبت خاک را با عالم پاک۔ اما خداوند ما رو برای نزدیک شدن و پاک شدن دعوت نموده است و مسافر قرار داده است۔ باشد که در راه کمال و سعادت پیروی راستین هادی ومهدی روحی و ارواحنا له الفداه باشیم۔

تفاوت در وجود نیست بلکه در مراحل و مراتب مظاهر هست۔ مثل شعاع خورشید که شفافیت و ضلالش نزد خورشید در حد اعلیٰ هست اما با دور شدن از خورشید از شفافیت آن می کاهد۔ ولی اگر دور باشد یا نزدیک باز نماد و مظهر و تجلّی خورشید است۔

اگر تا اینجا مشکلی نیست عرض خواهم کرد که چگونه در این پاراداییم اتحاد و حلول موجودات امر محال هست همچنین تناسخ اینجا جایی ندارد۔ ان شاء الله
نقل قول کردن
+1 #917 منتظران موعود 1397-08-28 22:23
به نقل از سعاح:
خیلی خوب۔ اول از همه خودم و شما رو به تقویٰ و حوصله دعوت می نمایم۔

بنظرم بهترین راه فهمیدن وحدت شخصی وجود فهم تفکر مقابلش هست۔ شاید بهتر است هر دو تفکر رو بالترتیب بعنوان وحدت احدی و وحدت عددی بشناسیم۔

دومی [و متاسفانه رائج درمیان اکثر عامه مردم] میگوید که ما فقط یک خدا داریم و بقیه همش مخلوق اوست۔ بین مخلوق و خالق هیچ مقایسه و تناسبی نیست و ...

اگرچه چنین تفکر سر سطح توحیدی بنظر میرسد اما خیلی راحت راه شرک رو باز می نماید۔ چون اولین هدف چنین تفکر [من و خدا] دو موجودات جداگانه [ولو یکی خیلی خیلی بزرگ تر از دیگری باشد] هست۔ کسانی که این تفکر رو دارند خودشون حق و خلق رو با مثال خورشید و شمع بیان میکنند۔ شمع هم نور دارد اما آن کجا و نور خورشید کجا۔

ولی مسئله اینجا پیش می آید که خورشید و شمع هر دو میتوانند هم باهم وجود داشته باشند و هم بدون دیگری۔ یعنی شمع برای بقای خود نیازی به خورشید ندارد۔ از همینجا همزمان بخاطر بودن یک خدای بزرگ و میلیاردها مخلوق کوچک مشارکت یا شرک بوجود می آید۔ برای همین چنین تفکر رو وحدت/توحید عددی می نامند که عرفاء قبولش ندارند۔

بنظر عرفاء توحید یا وحدت احدی مطرح هست۔ اگر تا اینجا سوالی، نقدی پیرامون مطلب قبلی نداشته باشید عرض خواهم کرد، ان شاء الله۔

ممنون عرضی نیست لطفا ادامه بدید...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد