رایحه ظهور

بررسی روایات مربوط به مرگ عبدالله آخرین پادشاه «بنی‌فلان» در حجاز و ارتباط آن با ظهور امام عصر (عج)

از مجموع روایات و قرینه های متعدد، ثابت می شود که عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر بنی فلان، در کشور حجاز (عربستان)، می باشد که با مرگ او، دیگر خاندان خانوادگی آل فلان، بر سر جانشین او، به اجماع نخواهند رسید و هر چند که جانشین و یا جانشینانی هم داشته باشند.
» ابتدای نظرات (1055)
به گزارش مشرق، باور به ظهور شخصي كه جهان را پر از عدل و داد كرده و ريشه هاي ظلم و ستم را مي چيند اختصاص به اسلام نداشته بلكه، شامل اديان مختلف الهي و آسماني مي شود و در اسلام، مسيحيت، يهوديت، زرتشت و... به ظهور اين شخص نويد داده شده است. خلاصه و حقيقت مهدويت، منتهي شدن سير جوامع جهان به سوي جامعه واحد و سعادت عمومي، امنيت و رفاه، تعاون و همكاري، همبستگي همگاني حكومت حق و عدل جهاني، غلبه حق بر باطل، غلبة جنودالله بر جنود شيطان، نجات مستضعفان و نابودي مستكبران، و خلافت مؤمنان و شايستگان به رهبري يك رجل و ابرمرد الهي است كه موعود انبياء و اديان و دوازدهمين اوصياء و خلفاي پيغمبر آخرالزمان است.
 
روایات تصریح دارند که حکومت منطقه حجاز، کشور عربستان و حاکمان مکه و مدینه، قبل از ظهور امام مهدی علیه السلام، حکومتی مخالف اهل بیت و دشمن شیعه، می باشد. حاکمان، از نسل بنی فلان می باشند که حکومت را به صورت خانوادگی، اداره می کنند. اما بعد از مرگ عبد الله، اقتدار حکومت بنی فلان، به سستی می گراید و بین این خاندان، اختلاف ایجاد شده تا اینکه در آخرین جنایت از سلسله جنایات خویش، نفس زکیه از نشانه های حتمی ظهور را در کنار خانه خدا، و در ماه حرام، به شهادت می رسانند.
 
اما با ظهور و قیام علنی امام مهدی، حکومت بنی فلان، برای همیشه نابود خواهد شد. البته در روایات اسلامی، از ورود لشکر سفیانی، به حجاز برای دسترسی به شیعیان و محل حضور امام مهدی، سخن به میان آمده است. و اما از مقاومت حاکمیت حجاز در برابر سپاه سفیانی سخنی به میان نیامده است. این مطلب می تواند به جهت موت عبدالله، آخرین خلیفه مقتدر حجاز و کشمکش و درگیری خاندان بنی فلان بر سر قدرت و جانشینی باشد، همچنان که می تواند معلول توافق خاندان بنی فلان و سفیانی برای کشتار شیعیان و دستگیری امام مهدی علیه ‌السلام باشد.  اما اینکه بنی فلان در کدام کشور، حکومت خواهند کرد، به دلیل وجود شواهد و قرائن متعدد از جمله: اختلاف بنی فلان در بین الحرمین (مکه و مدینه)، و تصریح روایات به قتل جوانی از اهل بیت در مدینه (غلام بمدینه) و نیز شهادت نفس زکیه (آخرین نشانه حتمی ظهور)، تنها 15 روز قبل از ظهور امام، توسط نظامیان حکومت بنی فلان در مکه، نشان میدهد که بنی فلان در کشور عربستان و منطقه حجاز، حکومت دارند.
 
سؤالات
 
- قبل از ظهور امام مهدی، حکومت در حجاز (کشور عربستان) در اختیار چه کسانی است؟
- آیا حکومت قبل از ظهور در کشور عربستان، به صورت خانوادگی اداره میشود؟
- آیا عبد الله، از خاندان بنی فلان است که قبل از ظهور امام مهدی، در کشور عربستان، حکومت می کند؟
- آیا عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر حکومت بنی فلان خواهد بود که بعد از مرگ او، بنی فلان، به ثبات و اقتدار سابق برنخواهد گشت؟
- فاصله بین موت عبد الله و ظهور امام مهدی، چه مدت می باشد؟
- حکومت بنی فلان، در عربستان تا چه موقع بر سر کار خواهد بود؟
 
موت عبد الله در حجاز
 
در روایتی موثق، از امام صادق علیه السلام نقل شده است که حاکم حجاز، قبل از ظهور امام مهدی علیه السلام، به هلاکت می رسد و بعد از او، حکومت حجاز که به صورت خانوادگی اداره میشود، دچار اختلاف بر سر قدرت و ملک دنیوی، می شوند.
 
ابو بصیر از امام صادق علیه السلام، چنین نقل می کند:
 
مَنْ یضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِ اللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ ثُمَّ قَالَ إِذَا مَاتَ عَبْدُ اللَّهِ لَمْ یجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ یتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِكُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ یذْهَبُ مُلْكُ سِنِینَ وَ یصِیرُ مُلْكَ الشُّهُورِ وَ الْأَیامِ فَقُلْتُ یطُولُ ذَلِكَ قَالَ كَلا. 
 
هر كس مرگ عبد اللَّه را براى من ضمانت كند من هم آمدن قائم را براى او ضمانت می‌کنم. بعد از آنكه عبد اللَّه مرد دیگر مردم بر سر كسى اجتماع نمی‌كنند و این امر (ظهور دولت حق) بخواست خدا به صاحب شما (حضرت قائم مهدی موعود علیه السلام) منتهى می‌گردد و بعد از آن (مرگ عبد الله) سلطنت سالها از بین می‌رود و به سلطنت ماه‏ها و روزها تبدیل مى‏شود عرض كردم: آیا این دوران طول میكشد؟ فرمود: نه‏.
 
شرح اجمالی روایت
 
حدیث صراحتا قید می کند که عبدالله، آخرین پادشاه مقتدر خواهد بود و بعد از وی، حکومت متزلزل و سست خواهد شد و بر سر جانشین عبد الله، مثل قبل، اجماعی نخواهد شد و بین بنی فلان، اختلاف رخ خواهد داد.  این امر، زیاد طول نخواهد کشید و سلطنت های چند ماه و چند روزه (کنایه از تزلزل قدرت) تشکیل خواهد شد و البته این تزلزل قدرت هم طولانی نخواهد شد، تا امر به حضرت صاحب و قائم، امام مهدی علیه السلام می رسد. 
 
حکومت به صورت سلطنتی و پادشاهی است. زیرا در روایت تعبیر به "ملک" شده است. حتی در روایات دیگر که (در ادامه ذکر خواهد شد)، از موت خلیفه و اختلاف بنی فلان بعد از موت عبد الله، خبر می دهند که نشان دهنده این است که سلطنت و ملک به صورت خانوادگی در خاندان آل فلان، اداره می شود.
 
با دقت در روایت، و به کار بردن کلمه "یضمن" توسط امام صادق علیه السلام، در متن حدیث، متوجه می شویم که شایعات در موت عبد الله، آنچنان در بین مردم، شایع می شود که امام معصوم، ضمانت قطعی موت عبد الله را طلب می کند، تا در مقابل ضمانت و بشارت ظهور قائم و امام مهدی علیه السلام، را بدهند.
 
بعد از مرگ عبد الله، نه اینکه سلطنت از بین می رود. خیر، اینگونه نیست؛ بلکه، حکومت رو به زوال و سستی می گراید و حکومت های چند ماه و چند روزه تشکیل خواهد شد که کنایه از عدم اقتدار و تزلزل قدرت می باشد. و این امر یعنی زوال قدرت و آشکار شدن اختلافات، تدریجی است و نه ناگهانی. دقت کنید.
 
و همان اجماعی که بر سر آخرین پادشاه مقتدر یعنی عبد الله بوده و سالها حکومت کرده بود، بر سر جانشین و یا جانشینان عبد الله نخواهد بود و اختلاف آشکار خواهد شد.
 
سؤال و اشکال
 
سوال: آیا این روایت مربوط به گذشته، نیست؟ شاید این روایت در گذشته و در تاریخ اسلام رخ داده است و مربوط به آینده نیست؟
 
جواب:
 
اولا، این روایات، جزو روایت موثق است. 
 
ثانیا، همچنان که برخی پنداشته اند مربوط به گذشته و دوران حکومت بنی عباس نمی باشد و قابل تطبیق بر خلیفه عباسی نیست، بلکه مربوط به آینده و زمان ظهور می باشد. زیرا در متن روایت، ضمانت ظهور قائم  ذکر شده است و طبق روایت، امر به "صاحبکم" یعنی امام مهدی علیه السلام می رسد. و پایان حدیث به مکانی که امام در پایان غیبت از آنجا (کشور حجاز) قیام می فرمایند، اشاره می کند. زیرا عبارت "لم یتناه هذ الامر دون صاحبکم"، یعنی امر جانشینی عبدالله بین مردم آن منطقه، به ظهور امام مهدی علیه السلام، ختم می شود و همانطور که می دانیم، حضرت از مکه مکرمه و کشور حجاز (عربستان)، قیام خواهند فرمود.
 
شواهد و قراین برای اثبات موت عبد الله در کشور حجاز (عربستان)
 
بنی فلان، در کدام کشور حکومت می کنند؟ هر چند به این مساله، به صراحت اشاره نمی شود که موت خلیفه از خاندان بین فلان، در کدام منطقه اتفاق می افتد و آل بنی فلان، در کجا و در کدام سرزمین حکومت می کنند اما از مجموع روایات بنی فلان، چنین استفاده می شود که بنی فلان، در حجاز به قدرت می رسند و در کشور عربستان، به صورت خانوادگی، حکومت می کنند.
 
شواهد و قرائن برای اثبات این مدعا، از این قرار است:
 
1. روایات از اختلاف هنگام موت خلیفه ایی در سرزمینی گزارش می دهند که بعد از آن، حضرت مهدی علیه السلام از مدینه به مکه پناه می برد تا منتظر خسف بیداء لشکر اعزامی سفیانی به مدینه شود. بنابراین با این قرینه، مشخص می شود، موت خلیفه (عبد الله) در حجاز رخ می دهد و خاندان بنی فلان بر کشور عربستان، حکومت می کنند.
 
از ام سلمه از قول رسول الله ص نقل می کند:
 
یكُونُ اخْتِلَافٌ‏ عِنْدَ مَوْتِ‏ خَلِیفَةٍ فَیخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْمَدِینَةِ هَارِباً إِلَى مَكَّةَ فَیأْتِیهِ نَاسٌ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ فَیخْرِجُونَهُ وَ هُوَ كَارِهٌ فَیبَایعُونَهُ بَینَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ یبْعَثُ إِلَیهِ بَعْثُ الشَّامِ فَتُخْسَفُ بِهِمُ الْبَیدَاءُ بَینَ مَكَّةَ وَ الْمَدِینَة ... . 
 
بعد از مرگ خلیفه، اختلاف پیش می آید، آنگاه مردی از مدینه (حضرت مهدی علیه السلام) از مدینه به سمت مکه حرکت می کند، مردم برای بیعت به حضرت مراجعه می کنند، پس با حضرت در بین رکن و مقام، بیعت می کنند. در این حین سفیانی لشکری را از شام، به سمت حجاز، می فرستد. اما در منطقه بیداء، بین مکه و مدینه در زمین فرو می روند و خسف می شوند ... .
 
2. قرینه دیگر، روایاتی است به اختلاف صاحبان حکومت در بین الحرمین (مکه و مدینه) و بین المسجدین (مسجد النبی و مسجد الحرام)، اشاره می کنند و منجر به قتل تعدادی از خاندان بنی فلان می شود. 
 
در کتاب الغیبه شیخ طوسی از امام رضا علیه السلام نقل شده است:
 
إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ الْفَرَجِ حَدَثاً یكُونُ‏ بَینَ‏ الْحَرَمَینِ‏ قُلْتُ وَ أَی شَی‏ءٍ الْحَدَثُ فَقَالَ عَصَبِیةٌ تَكُونُ بَینَ الْحَرَمَینِ وَ یقْتُلُ فُلَانٌ مِنْ وُلْدِ فُلَانٍ خَمْسَةَ عَشَرَ كَبْشاً. 
 
از نشانه فرج و ظهور امام مهدی، حادثه ایی است که در بیت الحرمین، رخ خواهد داد. پرسیدم، و کدام حادثه؟ امام فرمودند: کشمکش و خشمی در بین الحرمین که منجر به قتل 15 نفر از خاندان بنی فلان خواهد شد.
 
3. و قرینه دیگر، قتل "غلام در شهر مدینه" توسط عوامل حکومت آل بنی فلان، می باشد که در روایت، صراحتا، اشاره شده است که این غلام، توسط عوامل نیروهای نظامی بنی فلان در کشور حجاز (عربستان) و در مدینه، به شهادت میرسد. بنابراین نشان میدهد که بنی فلان، در حجاز (عربستان) حکومت می کنند. 
 
از امام جعفر صادق علیه السلام، نقل شده است:
 
... یا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِینَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَیسَ یقْتُلُهُ جَیشُ السُّفْیانِی قَالَ لَا وَ لَكِنْ یقْتُلُهُ جَیشُ آلِ بَنِی فُلَانٍ یجِی‏ءُ حَتَّى یدْخُلَ الْمَدِینَةَ فَیأْخُذُ الْغُلَامَ فَیقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْیاً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا یمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ. 
 
... ای زراره، گریزی نیست از اینکه غلام و جوان ایی در مدینه، به شهادت برسد. عرض کردم، فدایتان شوم، آیا لشکر سفیانی اعزامی به حجاز او را خواهد کشت؟ فرمودند: خیر. بلکه نظامیان خاندان بنی فلان، اور ابه قتل خواهند رساند. انان، وارد مدینه خواهند شد و او را بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشد، به شهادت میرسانند. در این موقع، منتظر فرج و ظهور امام مهدی باشید.
 
و این عبارت "یقتله جیش السفیانی” در متن روایت، قرینه بر این است، این روایات از روایات عصر ظهور، می باشد. زیرا در روایات معتبر و متعدد، در منابع شیعه و اهل سنت، به خروج قائم آل محمد و سفیانی در سال واحد، اشاره شده است. از جمله در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است:
 
السُّفْیَانِیُّ وَ الْقَائِمُ فِی سَنَهٍ وَاحِدَه. 
 
سفیانی و قائم هر دو در یک سال، نمایان می‌شوند.
 
4. قرینه مهم دیگر، که نشان می دهد موت عبد الله در خاندان بنی فلان در کشور حجاز، رخ می دهد و حکومت آل فلان بعد از موت عبد الله دیگر، قدرت و دوام سابق را نخواهد داشت، روایتی از امام علی علیه السلام، می باشد که در این روایت، به قتل نفس زکیه از نشانه های حتمی ظهور، توسط بنی فلان، در بلد حرام (مکه)، در 25 ذی الحجه، 15 روز قبل از قیام علنی امام (در عاشورا ماه محرم) اشاره شده است و در این روایت، امام علی علیه السلام، صراحتا به پایان ملک بنی فلان و نابودی سلطنت خانوادگی بعد از به شهادت رساندن نفس زکیه در مکه، اشاره دارد.
 
الا اخبركم بآخر ملك بنی فلان؟ قلنا: بلی یا امیرالمؤمنین، قال قتل نفس حرام، فی یوم حرام، فی بلد حرام عن قوم من قریش و الذی حلق الحبة، و برأ النسمة ما لهم ملك بعده غیر خمس عشرة لیلة ... . 
 
آیا شما را از زمان به پایان رسیدن سلطنت خاندان فلان خبر ندهم؟ گفتیم آری ای امیر مؤمنان؛ حضرت فرمودند: هنگام كشته شدن شخصی بی‌گناه در روز حرام در ماه حرام از خاندان قریش. قسم به آن‌كه دانه را شكافت و آدمی را آفرید، پس از آن، بیش از پانزده شب حکومتشان طول نخواهد کشید ... .
 
در این روایت نیز، به پایان سلطنت و حکومت بنی فلان بعد از قتل نفس زکیه، اشاره شده است. از طرفی، در روایت "موت عبد الله"، صراحتا به تبدیل شدن حکومت های سالیانه (ملک السنین) به حکومت های ماهیانه (ملک الشهور) اشاره شده است که این امر به حضرت مهدی علیه السلام (لم یتناه هذا الامر دون صاحبکم) ختم می شود. وجه مشترک این دو روایت این است که هر دو روایت به نابودی حکومت بنی فلان و رسیدن امر به حضرت صاحب الامر علیه السلام اشاره دارند. و چون نفس زکیه در مکه به قتل می رسد، نشان می دهد که حکومت بنی فلان نیز در حجاز مستقر است که می توانند نفس زکیه را به قتل برسانند و همچنین این روایت نشان می دهد که حکومت بنی فلان، تا زمان ظهور و قیام علنی امام مهدی علیه السلام، هر چند به صورت متزلزل و سست، باقی است تا اینکه نفس زکیه را در 25 ذی الحجه به طرز فجیعی به قتل می رسانند و 15 روز بعد، با قیام علنی امام در 10 محرم به حکومت بنی فلان که با موت عبد الله، رو به سستی و زوال گرویده، پایان داده می شود.
 
اختلاف بنی فلان
 
و اما بعد از مرگ عبد الله، بین خاندان بنی فلان، بر سر قدرت و جانشینی، اختلاف رخ  می دهد. این مساله (اختلاف بین فلان) در روایات متعدد، تصریح شده است.
 
از امام باقر علیه السلام، نقل شده است:
 
... وَ لَیسَ فَرَجُكُمْ إِلَّا فِی اخْتِلَافِ بَنِی فُلَانٍ ... وَ لَنْ یخْرُجَ الْقَائِمُ وَ لَا تَرَوْنَ مَا تُحِبُّونَ حَتَّى یخْتَلِفَ بَنُو فُلَانٍ فِیمَا بَینَهُمْ فَإِذَا كَانَ كَذَلِكَ طَمَعَ النَّاسُ فِیهِمْ وَ اخْتَلَفَتِ الْكَلِمَةُ وَ خَرَجَ السُّفْیانِی ‏... . 
 
... فرج شما جز با اختلاف بنی‌فلان محقق نمی‌شود ... و قائم قیام نمی‌کند و شما هم آنچه را عاشقش هستید نخواهید دید تا وقتی بنی فلان بر سر آنچه در بینشان است مبتلا به اختلاف و درگیری شوند مردم به (حکومت) آنها طمع کنند و وحدت از بین برود و سفیانی خروج کند ... .
 
حتی در روایتی، درباره اختلاف بنی فلان، تعبیر "محتوم" و حتمی به کار رفته است، که نشان از وقوع آن دارد.
 
از امام صادق علیه السلام نقل شده است:
 
... خُرُوجُ السُّفْیانِی مِنَ الْمَحْتُومِ وَ النِّدَاءُ مِنَ الْمَحْتُومِ ... و اخْتِلَافُ بَنِی فُلَانٍ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِیةِ مِنَ الْمَحْتُوم‏ ... .  
 
... و خروج سفیانی، حتمی است، ندای آسمانی، حتمی است ... و اختلاف بنی فلان، حتمی است و قتل نفس زکیه، حتمی است ... .
 
البته در برخی روایات، از اختلاف بنی فلان، به اختلاف بنی عباس ، تعبیر شده است که به علت اختلاف نسخ، اقوال مختلفی در این زمینه مطرح گردیده است. برخی از محققین، معتقد به تشکیل حکومت بنی عباس، در آخرالزمان و قبل از ظهور هستند  و برخی نیز، معتقدند، که روایات تصحیف شده اند و یا اینکه تعبیر بنی عباس، حاکی و کنایه از این است که بنی فلان، کسانی هستند که در خط و مشی، شبیه به بنی عباس، عمل می کنند.  و الله العالم.
 
زمان اختلاف بنی فلان
 
و اما اینکه موت عبد الله با ظهور امام مهدی علیه السلام، چقدر فاصله زمانی دارد، روایات ساکت هستند. تنها در روایتی در کتاب کافی مرحوم کلینی، به اختلاف بنی فلان قبل از خروج سفیانی، اشاره شده است.
 
لَا تَرَوْنَ مَا تُحِبُّونَ حَتَّى یخْتَلِفَ بَنُو فُلَانٍ فِیمَا بَینَهُمْ فَإِذَا اخْتَلَفُوا طَمِعَ النَّاسُ وَ تَفَرَّقَتِ الْكَلِمَةُ وَ خَرَجَ السُّفْیانِی. 
 
به آنچه که دوست دارید، نخواهید رسید مگر اینکه بین بین فلان اختلاف شود، پس هر گاه اختلاف شد و مردم در امر حکومت طمع کردند، و تشتت و اختلاف فراگیر شد، بعد از این امر خروج سفیانی رخ می دهد.
 
و طبیعی است که اختلاف بنی فلان، بعد از موت عبد الله و بر سر جانشینی او اتفاق می افتد که در روایتی دیگر، از "موت عبدالله"، به "هلاک الفلانی"، تعبیر شده است. از امام صادق علیه السلام، نقل شده است:
 
.... امْسِكْ بِیدِكَ هَلَاكَ الْفُلَانِی وَ خُرُوجَ السُّفْیانِی وَ قَتْلَ النَّفْسِ وَ خَسْفَ الْجَیشِ وَ الصَّوْت ... .‏ 
 
... با دست بشمار، هلاک فلانی، خروج سفیانی، شهادت نفس زکیه، خسف و فرورفتن لشکر سفیانی و ندای آسمانی ... .
 
جانشین یا جانشینان عبد الله
 
طبق روایت موت عبدالله، بعد از مرگ وی، جانشین و یا جانشینانی بر مسند حکومت، قرار می گیرند که البته دیگر، حکومت و پادشاهی به قدرت سابق و در زمان عبدالله، نخواهد بود و به تدریج، متزلزل خواهند شد. تعبیر ملک الشهور و الایام، نیز اشاره به همین موضوع، دارد. 
 
اما نکته مهم اینکه، تعبیر ملک الشهور و الایام، در مقابل ملک السنین، ممکن است به دو گونه تفسیر، میشود:
 
1. تعبیر حکومت های چند ماه و جند روزه، تعبیر کنایه ای باشد. یعنی کنایه از عدم ثبات سابق و تزلزل حکومت بنی فلان بعد از مرگ عبدالله. طبق این فرض، ممکن است جانشین اول عبدالله، حتی بیشتر از یک سال حکومت کند.
 
2. و یا نیز احتمال دارد، روایت اشاره دارد به اینکه، جانشین عبدالله، به یک سال نرسیده، باید یا بمیرد، یا برکنارشود و یا خود کناره گیری کند.
 
زمان پایان حکومت بنی فلان
 
و اما اینکه حکومت بنی فلان، در عربستان تا چه موقع بر سر کار خواهد بود؟، از روایت قتل نفس زکیه، فهمیده می شود، که بنی فلان تا قبل از ظهور و قیام علنی امام، خواهند بود هر چند که بعد از موت عبدالله، آخرین پادشاه مقتدر بنی فلان، حکومت شان رو به زوال و سستی گرویده است. تا اینکه نفس زکیه را در 25 ذی الحجه به طرز فجیعی به قتل می رسانند و 15 روز بعد، با قیام علنی امام در 10 محرم به حکومت بنی فلان که با موت عبدالله، رو به سستی و زوال گرویده، پایان داده می شود.
 
الا اخبركم بآخر ملك بنی فلان؟ قلنا: بلی یا امیرالمؤمنین، قال قتل نفس حرام، فی یوم حرام، فی بلد حرام عن قوم من قریش و الذی حلق الحبة، و برأ النسمة ما لهم ملك بعده غیر خمس عشرة لیلة ... . 
 
آیا شما را از زمان به پایان رسیدن سلطنت خاندان فلان خبر ندهم؟ گفتیم آری ای امیر مؤمنان؛ حضرت فرمودند: هنگام كشته شدن شخصی بی‌گناه در روز حرام در ماه حرام از خاندان قریش. قسم به آن‌كه دانه را شكافت و آدمی را آفرید، پس از آن، بیش از پانزده شب حکومتشان طول نخواهد کشید ... .
 
جمع بندی
 
بنابراین از مجموع روایات و قرینه های متعدد، ثابت می شود که عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر بنی فلان، در کشور حجاز (عربستان)، می باشد که با مرگ او، دیگر خاندان خانوادگی آل فلان، بر سر جانشین او، به اجماع نخواهند رسید و هر چند که جانشین و یا جانشینانی هم داشته باشند، کما اینکه روایت هم با تعبیر "ملک الشهور و ملک الایام"، به این مطلب اشاره می کند که عبد الله جانشینانی هم خواهد داشت، اما مثل عبد الله، پادشاهی مقتدر نخواهند بود و قدرت دست به دست خواهد شد و در اثر این اختلاف درونی بر سر قدرت، حاکمیت حجاز، متزلزل و سست می شود و این اتفاقات (موت عبدالله و اختلاف بنی فلان) قبل از خروج سفیانی و ظهور امام مهدی علیه السلام، رخ می دهد. اما فاصله بین مرگ عبد الله و خروج سفیانی در روایات مشخص نشده است و مبهم است. به هر حال نزاع بر سر قدرت و جانشینی ادامه دارد و قدرت دست به دست میشود تا اینکه این خاندان، مرتکب جنایتی دیگر شده و نفس زکیه را، در کنار کعبه و در شهر مکه، به قتل می رسانند. و این نشان می دهد ملک و فرمانروایی این خاندان بنی فلان، تا نزدیکی های ظهور و قیام علنی امام مهدی علیه السلام، ادامه دارد البته نه به قدرت و اقتدار گذشته در زمان عبد الله و بعد از قتل نفس زکیه، امر به حضرت صاحب، امام مهدی علیه السلام ختم خواهد شد. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.
 
مصطفی امیری - دانش‌آموخته حوزه علمیه قم
آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1055 بصیرت. 1396-08-09 22:38
به نقل از Megan:
My brother recommended I might like this website.
He was entirely right. This post truly made my day.
You cann't imagine simply how much time I had spent for this
info! Thanks!


We are glad you are on this site
Please open the link below to see the new comments

u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1364-2017-10-17-05-51-32.html#comments
نقل قول کردن
0 #1054 ptiturl.com 1396-08-09 22:08
Keep on working, great job!
نقل قول کردن
0 #1053 Megan 1396-08-09 18:54
My brother recommended I might like this website.
He was entirely right. This post truly made my day.
You cann't imagine simply how much time I had spent for this
info! Thanks!
نقل قول کردن
+2 #1052 امير 1395-06-15 14:27
خيلي خيلي قانع كننده بود!!!!!
به نقل از التماس دعای فرج:
سلام

حقیقت همان چیزی است که بدون تفسیر و تحلیل با چشم می بینیم.

تفسیرها و تحلیل ها را بگذارید کنار، هرچه با چشم دیدید همان حقیقت است.

نظر آقا همان است که صریح بیان می کنند. همان است که هم در گفتار معظم له می بینیم و هم در فعل ایشان؛ اعم از انتصابات و احکام.


zz:
نقل قول کردن
-1 #1051 عارف قزوینی 1395-06-15 13:29
شعار مردم ولایتمدار قزوین در استقبال از دکتر احمدی نژاد

شعار هرچی مرده احمدی بر میگرده
دلاور هسته ای
نقل قول کردن
+4 #1050 رایحه ظهور 1395-06-15 10:34
با سلام به دوستان عزیز

مطلب جدید سایت منتشر شد :

ادعاهای آخرالزمانی داعش ، پیش دستی برای مقابله با ظهور



u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1342-2016-09-05-05-26-49.html
نقل قول کردن
+8 #1049 یاور احمدی نژاد 1395-06-15 10:18
شادی روح شهیدان دیالمه وآیت صلوات
نقل قول کردن
0 #1048 هادی72 1395-06-15 10:15
به نقل از سیدعطاءالله فیروزی:
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته وقت بخیر
100% بیان شما صحیح هست و رهبر معظم انقلاب نائب بر حق حضرت ولی عصر (عج) در این دنیای مادی هست که ما میشناسیم و بر منکر این حرف شما لعنت ...
اما با توجه به اینکه این نظر را در پاسخ به اون نظر مبنی بر جایگاه ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان نموده اید این " مصلحت سنجی " دال بر تباه بودن شیخ کبیر انقلاب حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نـــیــــســــت ... !!!
حقیر در جایگاهی قرار ندارم که بخوام مَن مَن کنم و موضع گیری کنم که مثلا من سینه چاک یا طرفدار فلان رجال سیاسی هستم و این موضع را فقط در حق رهبرم دارم و در مورد شیخ اکبر بارها عرض کردم آنچه که مطرح میکنم صرفاََ جنبه دفاعی در برابر هجمه ها داره که وظیفه خود میدونم در حد توان خودم دفاع کنم و در مورد " شیخ اکبر " بارها هرآنچه باید گفته میشده عرض کردم
اما نکته جالبی هم دیروز و امروز به ذهنم رسید و یک نتیجه گیری کردم که گفتنش خالی از لطف نیست :
در این فضای مجازی و تلگرام و کانالها و گروه ها و اینستاگرامها و هرآنچه که در قالب رسانه وجود داره هرجا که محفل سیاسی باشه قطعا و صددرصد حملات و توهین و تخریبهایی بر علیه آیت الله اکبر صورت میگیره و در این موضوع همه باهم "هم عقیده" و هماهنگ هستن و این حقیر تاکنون در صدها گروه تلگرام و واتساپ بخاطر دفاع از جایگاه شامخ آیت الله اکبر اخراج یا بلاک شدم و همه کانالها و گروه ها و روزنه های مجازی بر ضد جایگاه رفیع آیت الله اکبر هست و جالبتر اینجاست که محفل یا گروهی برای دفاع از ایشون وجود نداره یا اگر هست انگشت شمار هست و هر آنچه که هست فقط سایت شخصی ایشون و مجمع مصلحت نظام هست و پایگاه مجازی برای دفاع از ایشون وجود نداره و حتی من در کانال تلگرام رسمی سایت ایشون که عضو هستم کمتر از 250 نفر عضو داره !!!!! و خدا پدر شما را بیامرزه جناب سیجانی که تاکنون در سایت شما بلاک یا مسدود نشدم و حضرتعالی الحق و النصاف در ایجاد فضایی امن و آزاد برای تبادل اندیشه کمترین دریغ را نکرده اید و در این راه کاملا به خوبی و پاکی عمل کرده اید !!!
اما نکته مهم و قابل تامل در اینجاست که جایگاه عزت و سرافرازی اکبر در عمل و در واقعیت خودش را نمایان میکنه و ایشان همیشه مورد عنایت رهبری قرار دارن و در هر انتخاباتی سربلند بیرون میاد و بدون هیاهوی مجازی به بالاترین نقطه سربلندی و عزت میرسه در حدی که رییس دولت یازدهم با نظر ایشون تعیین میشه و مردم و ملت انقلابی در عمل به ایشون لبیک میگن و در هیاهوها و جنجال ها و حواشی دنیای مجازی خبری از دفاع برای اکبر وجود نداره و آنچه که هست لطف خدا و اهل بیت و رهبری و مردم در واقعیت و در حقیقت و در عمل برای ایشون وجود داره وگرنه فضای مجازی فاقد ارزش هست و همانطور که از اسمش مشخص هست مجازی است


روزنامه ها چی که اکبریون اشغالش کردند؟
رهبر مصلحت اندیشی نمی کنه میگه یا خائن هست یا احمق و کلی نقدهای دگر
اما جرمی صورت نداده و در حال زیر آبی رفتنه و از آزادی بیان استفاده می کنه
طرف چند صد ملیون چک می کشه امضاش رو یه مختصر متفاوت میزنه متهم نمیشه
اکبر که استاد زیر آبیه
حالا اگه رهبر می. گفت به فلانی رای بدید ده برابر فتنه 88 رو ایجاد می کردند، از بس آلت دست استعمارن
حق رهبر اینه که شما بهش اشاره کردید حق دیگر رهبر شناخت جبهه فکری مخالف ایشونه

عمر و ابوبکر هم به نظر خیلیا خوب بودن و ظاهر سازی و داشتن اما پیامبر کدهای لازم را میداد
وظیفه ما اینجا مشخص میشه،ببینید چه وظیفه خطیریه؟!
نقل قول کردن
0 #1047 moslem 1395-06-15 09:53
پیام مهم رهبر معظم انقلاب به مسلمانان سراسر جهان تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد

yjc.ir/.../...
نقل قول کردن
-15 #1046 سیدعطاءالله فیروزی 1395-06-15 07:42
به نقل از رایحه ظهور:

سلام دوست عزیز
در حال حاضر در سراسر کره زمین
انقلابی ترین فرد امام خامنه ایست و در عین حال مصلحت سنج ترین فرد
انقلابی بودن بدون مصلحت سنجی درست محکوم به شکست است

مراقب باشیم که با عجله و اطلاعات ناقصمان قدم در وادی هلاکت نگذاریم

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته وقت بخیر
100% بیان شما صحیح هست و رهبر معظم انقلاب نائب بر حق حضرت ولی عصر (عج) در این دنیای مادی هست که ما میشناسیم و بر منکر این حرف شما لعنت ...
اما با توجه به اینکه این نظر را در پاسخ به اون نظر مبنی بر جایگاه ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان نموده اید این " مصلحت سنجی " دال بر تباه بودن شیخ کبیر انقلاب حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نـــیــــســــت ... !!!
حقیر در جایگاهی قرار ندارم که بخوام مَن مَن کنم و موضع گیری کنم که مثلا من سینه چاک یا طرفدار فلان رجال سیاسی هستم و این موضع را فقط در حق رهبرم دارم و در مورد شیخ اکبر بارها عرض کردم آنچه که مطرح میکنم صرفاََ جنبه دفاعی در برابر هجمه ها داره که وظیفه خود میدونم در حد توان خودم دفاع کنم و در مورد " شیخ اکبر " بارها هرآنچه باید گفته میشده عرض کردم
اما نکته جالبی هم دیروز و امروز به ذهنم رسید و یک نتیجه گیری کردم که گفتنش خالی از لطف نیست :
در این فضای مجازی و تلگرام و کانالها و گروه ها و اینستاگرامها و هرآنچه که در قالب رسانه وجود داره هرجا که محفل سیاسی باشه قطعا و صددرصد حملات و توهین و تخریبهایی بر علیه آیت الله اکبر صورت میگیره و در این موضوع همه باهم "هم عقیده" و هماهنگ هستن و این حقیر تاکنون در صدها گروه تلگرام و واتساپ بخاطر دفاع از جایگاه شامخ آیت الله اکبر اخراج یا بلاک شدم و همه کانالها و گروه ها و روزنه های مجازی بر ضد جایگاه رفیع آیت الله اکبر هست و جالبتر اینجاست که محفل یا گروهی برای دفاع از ایشون وجود نداره یا اگر هست انگشت شمار هست و هر آنچه که هست فقط سایت شخصی ایشون و مجمع مصلحت نظام هست و پایگاه مجازی برای دفاع از ایشون وجود نداره و حتی من در کانال تلگرام رسمی سایت ایشون که عضو هستم کمتر از 250 نفر عضو داره !!!!! و خدا پدر شما را بیامرزه جناب سیجانی که تاکنون در سایت شما بلاک یا مسدود نشدم و حضرتعالی الحق و النصاف در ایجاد فضایی امن و آزاد برای تبادل اندیشه کمترین دریغ را نکرده اید و در این راه کاملا به خوبی و پاکی عمل کرده اید !!!
اما نکته مهم و قابل تامل در اینجاست که جایگاه عزت و سرافرازی اکبر در عمل و در واقعیت خودش را نمایان میکنه و ایشان همیشه مورد عنایت رهبری قرار دارن و در هر انتخاباتی سربلند بیرون میاد و بدون هیاهوی مجازی به بالاترین نقطه سربلندی و عزت میرسه در حدی که رییس دولت یازدهم با نظر ایشون تعیین میشه و مردم و ملت انقلابی در عمل به ایشون لبیک میگن و در هیاهوها و جنجال ها و حواشی دنیای مجازی خبری از دفاع برای اکبر وجود نداره و آنچه که هست لطف خدا و اهل بیت و رهبری و مردم در واقعیت و در حقیقت و در عمل برای ایشون وجود داره وگرنه فضای مجازی فاقد ارزش هست و همانطور که از اسمش مشخص هست مجازی است
نقل قول کردن
-9 #1045 سیدعطاءالله فیروزی 1395-06-15 07:18
به نقل از سعاح:
سلام و صبح بخیر @};-

اما در حیطه اجراء و عمل عموماً وارد جزئیات نمی شوند۔

بحق پنج تن آل عباء آل کساء صلوات الله علیه۔

سلام بر استاد گرامی صبح شماهم بخیر
در حکومت اسلامی کلیات و جزییات معنا و مفهومی نداره و بر اساس شریعت آنچه که حکم شده باید عمل کنیم و مثل قانون نماز میماند که همانطور که حمد و سوره واجب هست سجده و رکوع هم واجب هست عین همون و فرقی بین اون نیست و نمیشه به یکی از آنها پرداخت و حاکمِ حکومت اسلامی باید بر همه امور تسلط داشته باشه ...
این را صرفا جهت اطلاع به عنوان شاگرد شما بیان کردم وگرنه حقیر "جان نثار" مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هستم
صلوات برای سلامتی رهبر و جنابعالی و دیگر اعضای این سایت و مدیر محترم سایت و این حقیر به همون نیتی که شما فرمودید
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
-:as
نقل قول کردن
+2 #1044 سعاح 1395-06-15 06:53
برخی کلید واژه های عرشی [جهت تذکر]

@};- حضرات خمس @};- اعيان ثابته @};- سرِّ قدر @};- قوس عروجی @};- عنقاء مغرب @};- مجهول مطلق @};- کنز مخفی @};- احدیت @};- سبحات جلال @};- کمال استجلاء @};- حقيقت محمديه @};-
...

@};- رَّبِّ زِدْنِي عِلْمًا @};- وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ @};- اللّٰهُمَّ اَرِنِی الاشیاءَ کَما هِی @};-
نقل قول کردن
+2 #1043 سعاح 1395-06-15 06:04
سلام و صبح بخیر @};-

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که آقا حفظه الله در راستای روشنگری در مورد مسایل اهم و مهم جامعه فروگذاشتی کرده باشند یا به مسئولین زیربط و مردم تذکر لازم رو نداده باشند۔ اما در حیطه اجراء و عمل عموماً وارد جزئیات نمی شوند۔

بنظرم علت اصلی برای این رفتار این است که نظام می خواهد مردم رو مسئولیت پذیر و قانون مدار ببار بیاورد۔ دولت رو اکثریت خودشان منتخب کرده است و باید طوعاً او کرهاً اجازه دهد تا کارهایش رو تا فرصت قانونی اش ادامه بدهد۔ قضیه انتخابات شوخی نیست که جوگیر شده یا بر اثر غفلت یکی رو برگذینند و اندک بعد بخواهند عزلش نمایند۔بنده مخالف نقد و اعتراض برای اصلاح امور نیستم اما مردم خودشون رئیس جمهور رو منتخب کرده اند و خودشون تا فرصت قانونی اش باید جورشو بکشند۔ رهبری فقط در موارد خیلی خاص در قضایا طوری ورود پیدا خواهند کرد که خدایی نکرده بن و اساس نظام در خطر باشد و مصلحت سنجی در این باره کار هرکسی نیست۔

علت دوم این است که در راستای آزمون و خطا بصیرت مردم افزایش پیدا می کند و برای آینده تصمیمات بهتری رو اتخاذ می کنند۔ این شعور و بصیرت روزافزون نسبت به هر سرمایه دیگر یک ملت با ارزش تر هست که اگر رهبری جزئیات رو در اختیار خود گرفته بودند از آن خبری نبود۔

اما یک گلایه از مردم و جناح و گروه های مردمی نیز دارم و آن اینست که چرا اصرار دارند که همیشه سبک اغیار رو پالایش و تزئین کرده اختیار نمایند؟ مگر نحو مدیریت سیاسی امروزی وحی منزل هست که باید پیرو آن باشیم؟ چرا در انقلاب اسلامی شعور مردم علی الخصوص خواص هنوز تا اینجا رشد نکرده است که بگویند آقا ما میخواهیم افسار امور مستقیماً در دست ولی فقیه باشد و ایشون هر کسی رو رئیس و وزیر و سفیر انتخاب یا عزل فرمودند ما قبولش داریم؟!

معلوم است که بخاطر افکار رایج سیکولار صرفاً تصور این احتمال خیلی ها رو برآشفته خواهد کرد پس آنها نباید از رهبری بیش از آن انتظار داشته باشند که بخیال خویش به رهبری قدرت و اختیار داده اند۔

بنده معتقدم که آقا حفظه الله نه فقط بهترین ممکن گزینه برای رهبری جامعه و نیابت امام زمان روحی و ارواحنا له الفداه می باشند بلکه ایشون یک نعمت عظیم الهی نیز هستند و وجود پربرکت شان همه جا به وضوح دیده می شود اگر چشم الهی داشته باشیم۔ خداوند حفظ شان فرمایند بحق پنج تن آل عباء آل کساء صلوات الله علیه۔
نقل قول کردن
+7 #1042 مهرداد/بچه مثبت 1395-06-15 05:06
نقش بهزاد نبوی و ... در ترور شهیدان رجایی و باهنر



مستند مردان خاکستری (اسرار شهادت رجایی ، با هنر ، لاجوردی)
yon.ir/m3kh
roshangari.ir/video/36296

آخرین تصویری که از مسعود کشمیری در آلمان منتشرشد
www.598.ir/fa/news/376276/

برادر شهید رجایی:
بهزاد نبوی کشمیری را به برادرم معرفی کرد
www.mashreghnews.ir/fa/news/623224/
yon.ir/0665

zz:
نقل قول کردن
-1 #1041 التماس دعای فرج 1395-06-15 00:44
به نقل از امير:
اگر قصد شما تعريف از خودتان و سركوفت زدن به ديگران نيست ، لطف حقايق روشن مثل روز را براى ما هم بيان بفرماييد كه بقيه هم از هلاكت نجات پيدا كنند.

سلام

حقیقت همان چیزی است که بدون تفسیر و تحلیل با چشم می بینیم.

تفسیرها و تحلیل ها را بگذارید کنار، هرچه با چشم دیدید همان حقیقت است.

نظر آقا همان است که صریح بیان می کنند. همان است که هم در گفتار معظم له می بینیم و هم در فعل ایشان؛ اعم از انتصابات و احکام.


zz:
نقل قول کردن
+9 #1040 کریم 1395-06-15 00:21
در زمان علی علیه السلام گروهی اصرار بر حکمیت کردن و علی ببه خاطر جلووگیری از فتنه مجبور به پذذیرش شد. همون آدما بعدش علی رو بازخواست میکردن که چرا حککمیت رو پذیرفتی و باید توبه کنی!
این ماجرا امروز داره با برجام تکرار میشه. اندکی دیگه همین طرفداران برجام رو خواهید دید که تقصیر رو گردن رهبر بندازن! البته به لطف رسانه ها روشنگری های امام خامنه ای رو همه شنیدند. امام علی مظلوم بود که حرفش بین هیاهوها گم میشد.
در ضمن دشمن دیده دولت روحانی احتمال قوی 4 ساله است داره کمال سوء استفاده رو میکنه. کاش عدم کفایت رییس جمهور بررسی میشد.
نقل قول کردن
-1 #1039 صادق 1395-06-15 00:01
بنده خودم آدم گناهکاری هستم و نمیگم خیلی درست هستم ولی خواستم یه تشکر از جناب التماس دعای فرج بکنم
بنده با ۹۹ درصد کامنت های جناب التماس دعای فرج مخالف هستم ولی ایشون یه صفت خوبی که برعکس برخی کاربران دیگه که داره اینکه هیچ وقت از قائده ادب خارج نمیشه و آدم منافقی نیست.....آدم منافق اونیه که حرف و عملش یکی نباشه.....از این بابت از ایشون تشکر میکنم چون ایشون اگه بگه من ولایی هستم آدم باورش میشه تا برخی کاربران دیگه
نقل قول کردن
-3 #1038 بصیرت 1395-06-14 23:55
به نقل از صادق:
تو همونی نیستی که صبح بنده رو مسخره کردی و بچه خطاب کردی و گناه کبیره ای به نام مسخره کردن دیگران مرتکب شدی؟!!!!!
امثال شما که اسم خودتون رو میزارید بصیرت و آبروی هر چی مومن رو بردید و خودتون رو ولایی معرفی میکنید و بویی از ایمان نبردید بهتره خودتون رو اصلاح کنید
بنده از حضرت آقا انتقاد دارم ولی ایشون شخصیت خیلی بزرگواری دارند و وقتی طرفدارایی مثل شما رو میبینم که عملشون با حرفشون یکی نیست آدم حالش به هم میخوره از همچین آدم های در حقیقت بی بصیرتی..... بازم میگم برو خودتو اصلاح کن!

*-:)
خب قبول کن سوالت بچه گانه بود اصرار هم داری.باید متوجه اشتباهت بشی

اخه هر گردی که گردو نیست تا جایی یه چشم دیدیم بگیم علامت شیطان پرستیه.
نقل قول کردن
-1 #1037 صادق 1395-06-14 23:51
به نقل از بصیرت:

امثال شما سوال دارند میان بی غرض می پرسند اما همیشه و همه بی غرض فقط سوال نمی کنن سیاه نمایی میکنن ،تخریب می کنن، هدفمند و با برنامه ،برنامه ای که نهایتا میخواد به تضعیف ولایت فقیه در کشور برسه و اینجا باید تجربه شو داشته باشی تا بین سوال و سیاه نمایی بتونی تفاوت قایل بشی.

تو همونی نیستی که صبح بنده رو مسخره کردی و بچه خطاب کردی و گناه کبیره ای به نام مسخره کردن دیگران مرتکب شدی؟!!!!!
امثال شما که اسم خودتون رو میزارید بصیرت و آبروی هر چی مومن رو بردید و خودتون رو ولایی معرفی میکنید و بویی از ایمان نبردید بهتره خودتون رو اصلاح کنید
بنده از حضرت آقا انتقاد دارم ولی ایشون شخصیت خیلی بزرگواری دارند و وقتی طرفدارایی مثل شما رو میبینم که عملشون با حرفشون یکی نیست آدم حالش به هم میخوره از همچین آدم های در حقیقت بی بصیرتی..... بازم میگم برو خودتو اصلاح کن!
نقل قول کردن
-7 #1036 بصیرت 1395-06-14 23:43
به نقل از صادق:
بنده طرفدار حضرت آقا هستم ولی این دلیل نمیشه به ایشون انتقاد نداشته باشن
مصلحت اندیشی به چه قیمتی جناب علی اصغر به قیمت اینکه الان چند میلیون جوان بدبخت بیکار و ازدواج نکرده اند....به قیمتی که مسعولان مملکت انقدر خوردند و اختلاس و حقوق نجومی گرفتند دارند پاره میشند!
مگه امام خمینی با امثال منتظری تعارف داشتند.....امام خمینی هیچ گونه مصلحت اندیشی نمیکرد......تو این سایت طوری شده که تا میای انتقاد کنی میگن سیاه نمایی میکنی!!!!!! از قدیم گفتن حقیقت تلخه


امثال شما سوال دارند میان بی غرض می پرسند اما همیشه و همه بی غرض فقط سوال نمی کنن سیاه نمایی میکنن ،تخریب می کنن، هدفمند و با برنامه ،برنامه ای که نهایتا میخواد به تضعیف ولایت فقیه در کشور برسه و اینجا باید تجربه شو داشته باشی تا بین سوال و سیاه نمایی بتونی تفاوت قایل بشی.
نقل قول کردن
+3 #1035 صادق 1395-06-14 23:28
الان داشتم برنامه خندوانه رو نگاه میکردم جناب رامبد جوان داشت تاکید میکرد که کالای داخلی بخرید و بعد از این حرف زدم شبکه دیگه داشت یخچال LG ساخت کره جنوبی رو تبلیغ میکرد!!!!!!!!!
واقعا از این خر تو خری و دو گانگی در صدا و سیما بز خندش میگیره!!!!!
حالا جالب اینجاست چه در قضییه حجاب و چه در قضییه اقتصاد مقاومتی و قضایای دیگه بیشتر توصیشون به مردمه ولی به خودشون که میرسه مصلحت اندیش میشند!!!!!!
نقل قول کردن
+1 #1034 امير 1395-06-14 23:13
اگر قصد شما تعريف از خودتان و سركوفت زدن به ديگران نيست ، لطف حقايق روشن مثل روز را براى ما هم بيان بفرماييد كه بقيه هم از هلاكت نجات پيدا كنند.
به نقل از التماس دعای فرج:
سلام

پاییز 90 آرمانشهر تیتر زد «دیگر من نیستم»، که بعد از 3 روز حذفش کرد. آنقدر غرق در جوّ احمدینژادی ها بودم که تا چند ماه بعد اصلاً برایم قابل هضم نبود.

هنوز که هنوز است از خودم متعجب و ناراحتم که چرا من از او دیرتر فهمیدم؛ حداقل یکسال دیرتر!

ولی شما برادر عزیز، 5 سال عقب تر از او هستید!

--------------------------
برای اینکه قضاوتمان «سو» نداشته باشد، حین قضاوت باید بی طرف باشیم؛ نه اینکه خودمان را جای یکی از طرفین دعوا بگذاریم! اینطور دیگر نیاز نیست برای دفاع از مطلوب خود، با توسل به استدلالهای سست، وجهه ی خودمان را خراب کنیم.

واقعیت مثل روز روشن است...

zz:
نقل قول کردن
+11 #1033 صادق 1395-06-14 23:04
به نقل از جواد:
در قضیه عربستان این آقایان اصولگرا با شعار و حرفهای تکرارای و دولت و اصلاح طلب ها با تیپ سیاسی و حرفهای دو پهلو ، نتوانستند به خواست مردم انقلابی جواب بدهند تا آخرش :

سفارت عربستان به آتش کشیده شد تا کشور با هزینه ی غیر ضروری نخواسته در مسیر خواست مردم قرار گرفت.

در قضیه توافق FATF نیز همین است.
آنقدر لفتش می دهند تا کشور با هزینه ی زیاد از این مهلکه جان سالم بدر ببرد.
از این مجلس هیچ کاری برنمیاد. الکی دلتونو خوش نکنید.

یک راهپیمایی اعتراضی مثل 9 دی لازم هست.

این چیزهایی که گفتی کاملا درسته
به نظر من مردم باید یه راهپیمایی مثل ۹ دی برای فساد و دزدی از بیت المال و حقوق های نجومی بزارند چون متاسفانه از قوه قضاییه هیچ بخاری بلند نمیشه مگه مردم یه کاری بکنند
نقل قول کردن
+14 #1032 جواد 1395-06-14 22:56
در قضیه عربستان این آقایان اصولگرا با شعار و حرفهای تکرارای و دولت و اصلاح طلب ها با تیپ سیاسی و حرفهای دو پهلو ، نتوانستند به خواست مردم انقلابی جواب بدهند تا آخرش :

سفارت عربستان به آتش کشیده شد تا کشور با هزینه ی غیر ضروری نخواسته در مسیر خواست مردم قرار گرفت.

در قضیه توافق FATF نیز همین است.
آنقدر لفتش می دهند تا کشور با هزینه ی زیاد از این مهلکه جان سالم بدر ببرد.
از این مجلس هیچ کاری برنمیاد. الکی دلتونو خوش نکنید.

یک راهپیمایی اعتراضی مثل 9 دی لازم هست.
نقل قول کردن
-4 #1031 التماس دعای فرج 1395-06-14 22:45
به نقل از امیر:
سلام بر شما
اینها سوالاتی است که در ذهن من و بسیاری از جوانان مومن این مرز و بوم شکل گرفته است و پرسیدن آنه به هیچ وجه به وادی هلاکت افتادن نیست، بلکه اگر جواب منطقی به اونها داده بشه باعث اطمینان قلب و تقویت ایمان میشه.....
مشکل اینه که خیلی کسی به این حرفها نمی پردازه ... عده ای دنبال دنباله روی ظاهری ( و نه لزوما تبعیت آگاهانه) هستند و سایرین را به انحراف و غیره متهم می کنند و عده ای هم به دنبال ایراد گرفتن و فحش دادن و زیر سوال بردن همه چیز.... کمتر دیده شده کسی به دنبال رفع شبهات و سوالات باشد... امیدوارم این به این معنی نباشد که پاسخی وجود نداشته باشد ....!!!!

سلام

پاییز 90 آرمانشهر تیتر زد «دیگر من نیستم»، که بعد از 3 روز حذفش کرد. آنقدر غرق در جوّ احمدینژادی ها بودم که تا چند ماه بعد اصلاً برایم قابل هضم نبود.

هنوز که هنوز است از خودم متعجب و ناراحتم که چرا من از او دیرتر فهمیدم؛ حداقل یکسال دیرتر!

ولی شما برادر عزیز، 5 سال عقب تر از او هستید!

--------------------------
برای اینکه قضاوتمان «سو» نداشته باشد، حین قضاوت باید بی طرف باشیم؛ نه اینکه خودمان را جای یکی از طرفین دعوا بگذاریم! اینطور دیگر نیاز نیست برای دفاع از مطلوب خود، با توسل به استدلالهای سست، وجهه ی خودمان را خراب کنیم.

واقعیت مثل روز روشن است...

zz:
نقل قول کردن
+4 #1030 صادق 1395-06-14 22:30
به نقل از رایحه ظهور:

سلام دوست عزیز

در حال حاضر در سراسر کره زمین

انقلابی ترین فرد امام خامنه ایست و در عین حال مصلحت سنج ترین فرد

انقلابی بودن بدون مصلحت سنجی درست محکوم به شکست است


مراقب باشیم که با عجله و اطلاعات ناقصمان قدم در وادی هلاکت نگذاریم

بنده طرفدار حضرت آقا هستم ولی این دلیل نمیشه به ایشون انتقاد نداشته باشن
مصلحت اندیشی به چه قیمتی جناب علی اصغر به قیمت اینکه الان چند میلیون جوان بدبخت بیکار و ازدواج نکرده اند....به قیمتی که مسعولان مملکت انقدر خوردند و اختلاس و حقوق نجومی گرفتند دارند پاره میشند!
مگه امام خمینی با امثال منتظری تعارف داشتند.....امام خمینی هیچ گونه مصلحت اندیشی نمیکرد......تو این سایت طوری شده که تا میای انتقاد کنی میگن سیاه نمایی میکنی!!!!!! از قدیم گفتن حقیقت تلخه
نقل قول کردن
+16 #1029 رایحه ظهور 1395-06-14 22:28
جام/ العرب لندن: ارتش آزادی‌بخش شیعی نقش مهمی در آینده کشورهای یمن، سوریه و عراق ایفا خواهد کرد.
این ارتش که با فرماندهی سردار سلیمانی تحت اشراف آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل‌شده، بمب مذهبی ایران است که به‌اندازه بمب اتمی برای این کشور مؤثر خواهد بود.

.............................
هرچند این شیاطین ممکن است به قصد اختلاف شیعه - سنی این را گفته باشند اما بزودی خواهند دانست که رهبر اصلی شیعیان کیست !
نقل قول کردن
-1 #1028 امیر 1395-06-14 22:16
سلام بر شما
اینها سوالاتی است که در ذهن من و بسیاری از جوانان مومن این مرز و بوم شکل گرفته است و پرسیدن آنه به هیچ وجه به وادی هلاکت افتادن نیست، بلکه اگر جواب منطقی به اونها داده بشه باعث اطمینان قلب و تقویت ایمان میشه.....
مشکل اینه که خیلی کسی به این حرفها نمی پردازه ... عده ای دنبال دنباله روی ظاهری ( و نه لزوما تبعیت آگاهانه) هستند و سایرین را به انحراف و غیره متهم می کنند و عده ای هم به دنبال ایراد گرفتن و فحش دادن و زیر سوال بردن همه چیز.... کمتر دیده شده کسی به دنبال رفع شبهات و سوالات باشد... امیدوارم این به این معنی نباشد که پاسخی وجود نداشته باشد ....!!!!
به نقل از رایحه ظهور:

سلام دوست عزیز

در حال حاضر در سراسر کره زمین

انقلابی ترین فرد امام خامنه ایست و در عین حال مصلحت سنج ترین فرد

انقلابی بودن بدون مصلحت سنجی درست محکوم به شکست است


مراقب باشیم که با عجله و اطلاعات ناقصمان قدم در وادی هلاکت نگذاریم
نقل قول کردن
+1 #1027 رایحه ظهور 1395-06-14 21:37
به نقل از امیر:


منتظر موضع رهبری می مانیم...... آیا ریییس اعظم تشخیص مصلحت نظام !!!!! منصوب کسی غیر از ایشان است؟؟؟؟ مصلحت است؟؟؟ این مصلحت اندیشی های تا کی قرار است ادامه پیدا کتد؟ آیا با این مصلحت اندیشی ها قرار است زمینه ساز ظهور شویم؟


سلام دوست عزیز

در حال حاضر در سراسر کره زمین

انقلابی ترین فرد امام خامنه ایست و در عین حال مصلحت سنج ترین فرد

انقلابی بودن بدون مصلحت سنجی درست محکوم به شکست است


مراقب باشیم که با عجله و اطلاعات ناقصمان قدم در وادی هلاکت نگذاریم
نقل قول کردن
-5 #1026 ..... 1395-06-14 21:07
بنده تشرفی راازطرف سه تن ازیاران حضرت ولیعصر(عج)درحدو دسه سال پیش ودرمسجدمقدس جمکران مختصراً عرض مینمایم: ........ حضرت صاحب الامروصاحب الزمان (س) پس ازنمازودعایی چندازجمله به شیعیانشان ومخصوصاً به اسم به آقای خامنه ای (رهبرگرامیمان) دعا فرمودندودرحین فرمایشاتشان ایشان رانائب خودمعرفی فرموده وامر به دعابه ایشان پس ازنمازهایمان نمودند ، وتأ کیدبه دعای فرج وحفظ وحدت کردند. @};- *-msz -:as خدایارهبرمخلصما ن سیدعلی خامنه ای رابرای آقاومولایمان حفظ ویاری بفرما @};-
نقل قول کردن
-2 #1025 ... 1395-06-14 19:55
به نقل از سیمرغ:
رئیس کمیته هسته‌ای اصلاح‌طلبان: «FATF» خیانت به کشور است

هرگونه تلاش برای اجرای تعهدات ناشی از FATF توسط عناصری در داخل ایران علیه جمهوری اسلامی ایران نوعی خیانت ملی آشکار است.

کدام کشور نهادهای متعهد به خود همچون سپاه، وزارت اطلاعات، ارتش، جهاد دانشگاهی و حوزه‌های مربوط به مالک اشتر را توسط خود خفه می‌کند اگر چنین کاری بخواهد صورت بگیرد این اقدام بدتر از کاپیتولاسیون محسوب می‌شود.

سعید یاری رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان، در مورد اقدامات دولت در تعهد خود مقابل FATF اظهار داشت: مقوله FATF به دولت فعلی آمریکا بر نمی‌گردد و نهادهای حاکمیتی ایالات متحده آمریکا و شورای سیاستگذاری آنان براساس نظریه برخی تندروها صورت گرفته است.

وی افزود: FATF نوعی دخالت در امور داخلی کشورهای مورد هدف تلقی می‌شود و در مورد این موضوع برای ایران باید گفت چون هنوز حلقه تحریم‌ها در مرحله پوسته بیرونی قرار دارد در دستور کار قرار گرفتن این مقوله تندروی است.

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح طلبان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات FATF همچون جرم‌های سازمان یافته مافیای مواد مخدر و قاچاق سلاح، جلوگیری از اشاعه سلاح هسته ای و تکثیر آن و حتی پروتکل‌های فعالیت شیمیایی نیز متعهد است اما تشدید کردن تعهدات مترتب بر این پیمان در تکمیل تحریم‌های تحمیلی از سوی آمریکا نوعی همسوی و خودزنی است و به هیچ وجه در دکترینال امنیت ملی ج.ا.ا جایگاهی ندارد و هرگونه دامن زدن به آن نوعی شایعه پراکنی و تشدید شایعات است.

یاری خاطرنشان کرد: کدام کشور نهادهای متعهد به خود همچون سپاه، وزارت اطلاعات، ارتش، جهاد دانشگاهی و حوزه‌های مربوط به مالک اشتر را توسط خود خفه می‌کند اگر چنین کاری بخواهد صورت بگیرد این اقدام بدتر از کاپیتولاسیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هرگونه تلاش برای اجرای تعهدات ناشی از FATF توسط عناصری در داخل ایران علیه جمهوری اسلامی ایران نوعی خیانت ملی آشکار است و به طور کامل از سویی هر شخصیت و جایگاهی محکوم است.



میلیاردها دلار پول کثیفی که سالانه داره وارد مملکت میشه چی؟ این خیانت نیست؟ درسته که زمانی که هنوز تحریمی برداشته نشده، رژیمهای گرازی مثل عربستان وجود دارند این قرارداد احمقانه هستش اما همین قدر که بتونه جلوی پولشویی رو بگیره کافیه
نقل قول کردن
-9 #1024 خادم الرضاع 1395-06-14 19:48
به نقل از امیر:
بگذارید ببینیم بازهم از دولت دفاع انجام می شود و مخالفان به عدم خیانت کار خواندن بعضی در دولت نهی می شوند یا خیر!!!! بالاخره این معادله باید حل بشود یکروزی ....
جناب رصد inbox ما ترکید از این همه ایمیل، لطفا یک فکری بکنید...

منتظر موضع رهبری می مانیم...... آیا ریییس اعظم تشخیص مصلحت نظام !!!!! منصوب کسی غیر از ایشان است؟؟؟؟ مصلحت است؟؟؟ این مصلحت اندیشی های تا کی قرار است ادامه پیدا کتد؟ آیا با این مصلحت اندیشی ها قرار است زمینه ساز ظهور شویم؟
اگر ایشان امروز از عدالت خارج شده اند، شما چند سالی هست که از عدالت خارج شده اید با این تفاوت که ایشون ادعای موعظه و نصیحت و و العاقبة للمتقین گفتن به دیگران را ندارد و شما چند کیلو از آن را دارید، آقای مخالف فلسفه و عرفان! آقای تفکیکی!!!

اطاعت منو و تو را دارند محرک میزنند
در ضمن شما برو با سید حسن تو یک بشقاب غذا بخور :D من که راضی نمیشم تو کوزه ای که نوه کسی که فلسفه میگه آب بخورم =))
والعاقبه للمتقین

به نقل از حسین:
خبر فوری
رهبر معظم انقلاب که بدون هر گونه هماهنگی قبلی در حرم مطهر امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد علیهما السلام حضور یافته بودند بعد از زیارت امامزادگان، از شهرستان نطنز خارج شدند. با توجه به عدم هماهنگی این سفر هیچ یک از مسئولین در محل آستان حضور نداشتند. @};-

حکمتش چی ???
چی آقا میخواد بگیره که حوالش کردند پیش آقا علی عباس [-O
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+7 #1023 حمید 1395-06-14 19:39
نقل قول کردن
+8 #1022 امیر 1395-06-14 19:33
بگذارید ببینیم بازهم از دولت دفاع انجام می شود و مخالفان به عدم خیانت کار خواندن بعضی در دولت نهی می شوند یا خیر!!!! بالاخره این معادله باید حل بشود یکروزی ....
به نقل از سیمرغ:
خیانتی بی سابقه علیه ملت ایران
آغاز جنگ ارزی جدید علیه ایران




جناب رصد inbox ما ترکید از این همه ایمیل، لطفا یک فکری بکنید...

منتظر موضع رهبری می مانیم...... آیا ریییس اعظم تشخیص مصلحت نظام !!!!! منصوب کسی غیر از ایشان است؟؟؟؟ مصلحت است؟؟؟ این مصلحت اندیشی های تا کی قرار است ادامه پیدا کتد؟ آیا با این مصلحت اندیشی ها قرار است زمینه ساز ظهور شویم؟
به نقل از رایحه ظهور:
ورود رسمی رفسنجانی به جرگه خیانتکاران



اگر ایشان امروز از عدالت خارج شده اند، شما چند سالی هست که از عدالت خارج شده اید با این تفاوت که ایشون ادعای موعظه و نصیحت و و العاقبة للمتقین گفتن به دیگران را ندارد و شما چند کیلو از آن را دارید، آقای مخالف فلسفه و عرفان! آقای تفکیکی!!!
به نقل از خادم الرضاع:
شما از عدالت خارج شدید دولت خائن و تزویر و دروغ :-O
این تذهبون ۰۰۰۰
فعلا کثافت داره از سر و رو کشور میریزه و اختلاس میلیاردی و املاک رانتی و حقوق نجومی
قاچاق ها و۰۰۰۰
یقینا اگر رهبری این قانون مغایر منافع ملی بدانند نظرشان را خواهند گفت و ایشان تو فضای سیاسی کاری و انتخاباتی که زدو خوردنش شروع شده قرار نمی گیرند فقط کافی منو شما منتظر نظر ایشان باشیم۰
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
-4 #1021 خادم الرضاع 1395-06-14 19:21
به نقل از رایحه ظهور:
نامه عبدالملکی و جبرائیلی به علوی،جنتی و دهقان درباره FATF
چرا مقابل خودتحریمی وزارتخانه‌های اطلاعات، ارشاد اسلامی و دفاع سکوت کرده‌اید؟
خبرگزاری فارس: چرا مقابل خودتحریمی وزارتخانه‌های اطلاعات، ارشاد اسلامی و دفاع سکوت کرده‌اید؟
اگر کسانی به شما گفته‌اند خواهید توانست وانت‌های حمل اسکناس را جایگزین بانک کرده و به سادگی این مسئله را حل کنید باور نفرمائید. ساز و کار FATF، تمامی راه‌ها برای تزریق پول به وزارتخانه شما را خواهد بست. لذا نه تنها قادر به انجام ماموریت‌ها نخواهید بود، بلکه امکان پرداخت حقوق کارکنانتان را نیز نخواهید داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الله عبدالملکی و سید یاسر جبرائیلی طی نامه‌ای خطاب به وزیران اطلاعات، ارشاد اسلامی و دفاع، از آنان خواستند در برابر پروژه تحریم داخلی این وزارتخانه ها توسط دولت سکوت نکنند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950614001160

.......................
زیرا چاقو هیچ وقت دسته خودش را نمی بره ، این آقایان به جای تعهد به انقلاب و اسلام و ایران به دولت تزویر و خیانت و دروغ متعهدند ...

شما از عدالت خارج شدید دولت خائن و تزویر و دروغ :-O
این تذهبون ۰۰۰۰
فعلا کثافت داره از سر و رو کشور میریزه و اختلاس میلیاردی و املاک رانتی و حقوق نجومی
قاچاق ها و۰۰۰۰
یقینا اگر رهبری این قانون مغایر منافع ملی بدانند نظرشان را خواهند گفت و ایشان تو فضای سیاسی کاری و انتخاباتی که زدو خوردنش شروع شده قرار نمی گیرند فقط کافی منو شما منتظر نظر ایشان باشیم۰
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+4 #1020 رایحه ظهور 1395-06-14 18:51


ماجرای پر پیچ و خم مذاکرات از پریروز تا امروز!!!
از برداشتن تحریمهای ظالمانه تا #خودتحریمی
#FATF
#سیدمحمدجواد_طاهری
نقل قول کردن
+8 #1019 رایحه ظهور 1395-06-14 18:45
نامه عبدالملکی و جبرائیلی به علوی،جنتی و دهقان درباره FATF
چرا مقابل خودتحریمی وزارتخانه‌های اطلاعات، ارشاد اسلامی و دفاع سکوت کرده‌اید؟
خبرگزاری فارس: چرا مقابل خودتحریمی وزارتخانه‌های اطلاعات، ارشاد اسلامی و دفاع سکوت کرده‌اید؟
اگر کسانی به شما گفته‌اند خواهید توانست وانت‌های حمل اسکناس را جایگزین بانک کرده و به سادگی این مسئله را حل کنید باور نفرمائید. ساز و کار FATF، تمامی راه‌ها برای تزریق پول به وزارتخانه شما را خواهد بست. لذا نه تنها قادر به انجام ماموریت‌ها نخواهید بود، بلکه امکان پرداخت حقوق کارکنانتان را نیز نخواهید داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الله عبدالملکی و سید یاسر جبرائیلی طی نامه‌ای خطاب به وزیران اطلاعات، ارشاد اسلامی و دفاع، از آنان خواستند در برابر پروژه تحریم داخلی این وزارتخانه ها توسط دولت سکوت نکنند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950614001160

.......................
زیرا چاقو هیچ وقت دسته خودش را نمی بره ، این آقایان به جای تعهد به انقلاب و اسلام و ایران به دولت تزویر و خیانت و دروغ متعهدند ...
نقل قول کردن
+11 #1018 حمید 1395-06-14 18:18
نقل قول کردن
+4 #1017 رایحه ظهور 1395-06-14 18:04
گزارش مشرق از ابعاد برجام بانکی در قالب FATF؛
واکنش بانک‌های ملت و سپه به خودتحریمی نهادهای انقلابی- سازندگی: «دستور بانک مرکزی است»
انتشار نامه‌های دو بانک به قرارگاه خاتم الانبیاء مبنی بر پیروی از تحریم‌های بین‌المللی و عدم امکان ادامه همکاری مالی با این مجموعه خبرساز شده است. اما بانک‌ها می‌گویند این دستورالعمل بانک مرکزی است.

mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+2 #1016 حمید 1395-06-14 17:36
به نقل از سها:
با سلام ،با عرض معذرت جهت اطلاع twelfth به معنی دوازدهم یا دوازدهمین

و twelve میشه دوازده ،خیلی هم تفاوت نداره که مفهوم را تغییر بده

ممنون @};-
ولی برای جناب محسن خیلی اهمیت داره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد