رایحه ظهور

خروج سفیانی، خراسانی و یمانی در سال ظهور امام مهدی(عج)/ ماه رجب، آغاز سال سرنوشت‌ساز جهان اسلام

خروج سفیانی از منطقه شام و سوریه به تصریح احادیث، در ماه رجب خواهد بود، لکن خروج همزمان خراسانی از ایران و یمانی با سفیانی، الزاما ماه رجب نیست و تسامحا و در اثر غفلت، از سوی برخی از محققین، به خروج هر سه جریان در ماه رجب، خروج همزمان، اطلاق شده است...
 
» ابتدای نظرات (1222)

نشانه‌های ظهور از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های معارف مهدوی است. اختصاص بخش عمده‌ای از روایات مهدویت به این موضوع، بهترین گواه بر این مسئله است. این جذابیت از سویی باعث افزایش اقبال عمومی به این مسئله و در نتیجه اصل اندیشه مهدویت می‌شود، اما از سوی دیگر، افزون بر ایجاد زمینه مناسب برای ورود خرافات، طمع شیادان را برای جعل و تحریف روایات را، دو چندان می‌کند. از این‌رو، نظر به فقدان پژوهش‌های مستند در این زمینه، شایسته است با انجام تحقیقات مبتنی بر اصول و قواعد فهم حدیث و با جداسازی احادیث صحیح از ضعیف و مطالب مستند از غیرمستند، علاوه بر پالایش معارف مهدویت از خرافات، زمینه‌های سوءاستفاده از این موضوع نیز، از میان برداشته شود.

 

در سلسله مقالات مباحث مهدویت، تلاش خواهد شد كه با اعتماد به روایات و احادیث اسلامی، تصویری کامل، منسجم و معقول از نشانه های حتمی ظهور و رخدادهای مرتبط، ارائه شود. کم‌ترین نتیجه این تلاش، این است که محققان خواهند توانست در خصوص مباحث مهدویت، مطالب مستند را از مطالب غیرمستند تمیز بدهند و در مقام قضاوت و تحلیل، از استناد به مطالب غیرمستند بپرهیزند.

 

در مقاله ششم، به وجوب فقهی شناخت نشانه های حتمی ظهور، اشاره شد. و در مقاله هفتم، به این پرسش، پاسخ داده شد که آیا در نشانه های ظهور و بخصوص در نشانه های حتمی ظهور از جمله یمانی، سفیانی و ...، امکان بداء، تغییر و بلکه عدم وقوع، مطرح است یا نه؟ و در مقاله هشتم، به اهمیت فراوان جایگاه شورش سفیانی به عنوان بزرگترین دشمن امام عصر و اولین نشانه حتمی ظهور، که به نوعی تمام علائم حتمی ظهور با این نشانه در ارتباط هستند، پرداخته شد و به این نکته مهم، اشاره گردید که یکی از اساسی‌ترین اهداف قیام سفیانی، حمله به مناطق شیعه‌ نشین، کشتار شیعیان و حمله به مراکز مقدسه شیعه در کشور عراق، است. 

 

 تأثير این رخداد عظیم در کیان تشیع و تهدیدی که از ناحیه سفیانی متوجه شیعیان جهان می‌شود، بررسی ابعاد این ماجرا و آگاهی از زوایای مختلف آن را ضروری می‌نماید. و در مقاله نهم به معرفی اولین نشانه حتمی ظهور، سفیانی و ابعاد گسترده این رخداد و ارتباط آن با حوادث کشور سوریه در آخرالزمان و منطقه شام، پرداختیم.

 

و در مقاله دهم، به این پرسش، پاسخ داده خواهد شد که آیا سفیانی، نماد است یا حقیقت؟ به عبارت دیگر، می توان به سفیانی به عنوان نماد تفکر حاکم و جریان مخالف شیعه نگریست؟ و یا در عین حال اینکه در گستره جهان اسلام، یه تفکر ضد شیعی قلمداد میشود، هیچ استبعادی ندارد که رهبر این جریان، شخصی واحد و از خاندان ابوسفیان باشد. در مقاله یازدهم، به تبیین ویژگی های شخصی، جسمانی و اوصاف شخصی بزرگترین دشمن امام عصر، خواهیم پرداخت.

 

در مقاله دوازدهم، به دین، مذهب و گرایش سفیانی به دنیای غرب و پیمان مشترک نظامی سفیانی با تمدن غرب اشاره شد. اکنون به زمان خروج سفیانی در سال ظهور امام مهدی، و قیام یمانی و خراسانی نیز خواهیم پرداخت و برای اولین بار به معنای صحیح خروج همزمان این سه جریان (خراسانی از ایران و یمانی از یک سو و سفیانی در سوی دیگر) در گستره جهان اسلام، اشاره خواهیم کرد.

 

زمان خروج سفیانی

سال ظهور امام مهدی(عج)

 

بدون تردید، برای خروج سفیانی از منطقه شام و سوریه، سال دقیق و مشخصی را نمی­توان تعیین کرد؛ چرا که به دلیل پیوستگی این حادثه با ظهور امام مهدی عليه‌ السلام، تعیین زمان برای خروج سفیانی از سوریه، به تعیین وقت برای ظهور امام مهدی عليه ‌السلام خواهد انجامید. اما زمان این رخداد از برخی جهات به صورت مجمل، بیان شده است. از جمله، تصریح شده است که سفیانی در سال ظهور امام عصر، از منطقه شام، خروج خواهد کرد.

 

به عبارت دیگر، خروج سفیانی، از مرز بین کشورهای سوریه- اردن (وادی یابس)، در ماه رجب سالی رخ خواهد داد که بعد از آن، ظهور امام عصر، در سال ظهور، اتفاق خواهد افتاد.

 

در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است:

 

السُّفْيَانِيُّ وَ الْقَائِمُ فِي سَنَةٍ وَاحِدَة.[1]

سفیانی و قائم هر دو در یک سال نمایان می‌شوند.

 

ماه رجب سال ظهور

 

روایات متعددی، ماه رجب سال ظهور را، زمان آغاز حرکت ضدّ ارزشی سفیانی نام برده‌اند. برخی از این روایات متعدد، معتبر سندی نیز می‌باشند، و افزون بر آن، مضموني یکسان دارند كه خلاف آن روایت نشده است.

 

امام صادق عليه‌ السلام در حدیث معتبری فرموده‌­اند:

 

إِنَ‏ أَمْرَ السُّفْيَانِيِ‏ مِنَ‏ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ‏ وَ خُرُوجَهُ‏ فِي‏ رَجَبٍ‏.[2]

خروج سفیانی از نشانه‌­های حتمی و قطعی است و در ماه رجب روی خواهد داد.

 

آن حضرت در روایت دیگری فرموده­‌اند:

 

السُّفْيَانِيُّ لَا بُدَّ مِنْهُ وَ لَا يَخْرُجُ‏ إِلَّا فِي‏ رَجَب‏.[3]

سفیانی به یقین قیام خواهد کرد و قیامش جز در ماه رجب نخواهد بود.

 

همزمان با قیام یمانی و خراسانی

 

زمان خروج سفیانی از جهت دیگری نیز به نوعی، تعیین شده است و آن، هم زمان بودن آن با قیام یمانی و خراسانی است که به عنوان پرچم های هدایت، تمجید فراوان، شده اند.

 

امام باقر عليه‌ السلام در این‌باره فرموده­‌اند:

 

خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْيَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَيْسَ فِيهَا رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَق.‏[4]

قیام سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت می کند.

 

و نیز در روایتی به هم پیوستگی و مسابقه بین یمانی با سفیانی، همچون دو اسب مسابقه که در حال سبقت از یکدیگر هستند، اشاره شده است. (امام معصوم برای تشبیه به اذهان، از این اصلاح استفاده کرده است)

 

و نیز امام صادق عليه‌السلام فرموده‌­اند:

 

الْيَمَانِيُ‏ وَ السُّفْيَانِيُ‏ كَفَرَسَيْ‏ رِهَان‏. [5]

یمانی و سفیانی مانند دو اسب مسابقه‌­اند.

 

آیا خراسانی از ایران و یمانی، نیز همانند سفیانی در ماه رجب، قیام خواهند کرد؟

 

سوالی که مطرح خواهد شد: آیا معنای خروج همزمان، به معنای خروج یمانی و خراسانی در ماه رجب خواهد بود؟ به عبارت دیگر: آیا یمانی و خراسانی، نیز به مانند سفیانی در ماه رجب خروج خواهند کرد و یا همزمانی خروج، معنا و مفهوم دیگری دارد؟

 

به اجمال می توان گفت: خروج سفیانی به تصریح احادیث، در ماه رجب خواهد بود، لکن خروج همزمان یمانی، خراسانی با سفیانی، الزاما ماه رجب نیست و تسامحا و در اثر غفلت، از سوی برخی از محققین، به خروج هر سه جریان در ماه رجب، خروج همزمان، اطلاق شده است. درحالیکه لسان روایات به دو گونه است:

 

الف. در دسته‌ای از احادیث مختص سفیانی، به خروج سفیانی و بدون اشاره به یمانی و خراسانی، اشاره شده است که قطعا در ماه رجب خواهد بود.

 

ب. اما در دسته‌ای دیگر از احادیث به خروج همزمان یمانی و خراسانی با سفیانی ذکر شده است و بدون اشاره به ماه رجب، فقط تصریح شده است، این سه جریان، در یک سال و یک ماه و یک روز، همزمان خروج خواهند کرد و هیچ اشاره ای به ماه رجب، نشده است. به عبارت دیگر، درست است که، سفیانی در ماه رجب سال ظهور، از درعا در مرز بین سوریه- اردن، از وادی یابس، خروج خواهد کرد و بعد از سلسله حوادثی که چند ماه به طول خواهد انجامید، اما تنها هنگام خروج و حمله به عراق از طرف سفیانی، آنگاه یمانی و خراسانی نیز همزمان، بر علیه سفیانی، خروج خواهند کرد. بنابراین، معنای همزمانی خروج بدین سان تفسیر میشود.

 

تفصیل این موضوع، در ادامه و در بخش "معنای همزمانی خروج"، شرح داده خواهد شد.

 

معنای همزمانی خروج خراسانی و یمانی با سفیانی

 

در مجموعه روایاتِ نشانه­‌های ظهور، سه روایت وجود دارد که به خروج همزمان یمانی و خراسانی با سفیانی، در یک سال و یک ماه و یک روز، تصریح شده است.

 

امام باقر در این خصوص فرموده­‌اند:

 

... خروجُ السفیانیِّ و الیمانیِّ والخراسانیِّ فی سَنَةٍ واحدةٍ فی شهرٍ واحدٍ فی یومٍ واحدٍ؛[6]

خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است.

 

و نیز از امام صادق چنین روایت شده است:

 

و قد یکونُ خروجُه و خروجُ الیمانیِّ من الیمنِ مع الرایاتِ البیضِ فی یومٍ واحدٍ و شهرٍ واحدٍ و سنةٍ واحدةٍ؛[7]

خروج (سفیانی) و خروج یمانی با پرچم‌های سفید از یمن در یک روز و یک ماه و یک سال خواهد بود.

 

آن حضرت در روایت دیگری فرموده‌اند:

 

خروجُ الثلاثةِ الخراسانیِّ والسفیانیِّ والیمانیِّ فی سَنَةٍ واحدةٍ فی شهرٍ واحدٍ فی یومٍ واحدٍ؛[8]

خروج سه نفری خراسانی، سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز است.

 

به هر تقدیر، از مجموعه روایات یاد شده هم زمانی خروج یمانی و خراسانی با سفیانی اثبات می‌پذیرد.

 

اکنون، سوالی که مطرح خواهد شد: معنای همزمانی خروج سفیانی، یمانی و خراسانی چیست؟ آیا در یک روز، اعلام خروج خواهند کرد؟ و یا این مطلب کنایه از پیوستگی بین این سه خروج دارد و لو اینکه بین آنها، فاصله ای اندک باشد؟

 

آیا معنای خروج هم‌زمان، به معنای خروج یمانی و خراسانی در ماه رجب خواهد بود؟ به عبارت دیگر: آیا یمانی و خراسانی، نیز به مانند سفیانی در ماه رجب خروج خواهند کرد و یا همزمانی خروج، معنا و مفهوم دیگری دارد؟

 

دیدگاه‌های مختلف در همزمانی خروج خراسانی از ایران و سفیانی از سوریه
 

در این باره، سه دیدگاه، مطرح است:

 

1. دیدگاه اول: ظاهر احادیث، نشان می دهد که سه جریان یمانی و خرسانی و سفیانی، قطعا در یک سال و یک ماه و یک روز، اعلام قیام علنی خواهند کرد و آن در ماه رجب سال ظهور خواهد بود.[9]

 

2. دیدگاه دوم: اینکه، بنظر میرسد که قیام یمانی و سفیانی در یک سال و یک ماه و یک روز، کنایه از شدت پیوستگی این این سه جریان است و این امر منافاتی با وجود فاصله اندک میان آن دو ندارد. قرینه­ای که نکته فوق را تأیید می­کند، جمله­ای است که در ذیل حدیث امام باقر آمده است. آن حضرت پس از بیان این‌که قیام یمانی و سفیانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است، فرموده­اند:

 

... نِظامٌ کنظامِ الخرزِ یتبع بعضُه بعضا[10]

... با نظام و ترتیبی هم‌چون نظام یک رشته که به بند کشیده شده و هر یک از پی دیگری خواهند آمد.

 

تصریح به این مطلب که این حوادث چون رشته‌­ای منظم، پی در پی رخ خواهند داد، نشان از آن دارد که میان این سه حادثه، فاصله‌ای اندکی وجود دارد هرچند که خروج، هر سه جریان در ماه رجب خواهد بود. اما تعبیر روایت نشان از کنایه دارد.

 

2. دیدگاه سوم: برخی از محققین، معنای خروج را خیلی وسیع تر و گسترده تر، معنا کرده اند و چنین می فرمایند:

 

ابتدا باید معنای خروج سفیانی را بدانیم. تا بعد بدانیم همزمانی خروج یمانی و خراسانی از شخصیت های مثبت عصر ظهور با سفیانی ملعون، چیست؟ زیرا سفیانی چندین خروج در زمان های مختلف، دارد:

 

مرحله اول: روز خروج سفیانی از وادی یابس در ماه رجب، مرحله دوم: روز خروج سفیانی برای تسلط بر مناطق پنحگانه شام، مرحله سوم: روز خروج سفیانی برای تسلط و جنگ در منطقه قرقیسیا، مرحله چهارم: روز خروج سفیانی برای حمله به عراق، مرحله پنجم: روز خروج سفیانی برای حمله به بغداد و کوفه، همه اینها، بر مراحل خروج سفیانی صدق می کند.

 

با این توصیف، کدامیک از مراحل خروج سفیانی، با خروج یمانی و خراسانی، همزمان است؟ کدامیک از این خروج های سفیانی، با خروج یمانی و خراسانی، همزمان خواهد شد؟

 

بنظر میرسد، با توجه به سایر روایات، منظور از همزمانی خروج یمانی و خراسانی با خروج سفیانی، یعنی: مرحله چهارم (هنگام حمله به عراق) و پنجم (هنگام حمله به کوفه و نجف و مراکز مقدسه شیعه) از مراحل خروج سفیانی، مراد باشد. زیرا با توجه به شرایط اقلیمی و امنیتی برای کشور عراق و ایران، و طبق روایات دیگر، که به شیعیان توصیه شده است که در جنگ منطقه قرقیسیا (جنگ سفیانی با ترک ها)، حضور پیدا نکنند، بنابراین تا این مرحله، تکلیف عمومی، متوجه شیعه و سپاهیان یمانی و خراسانی نیست و وظیفه شرعی، تنها هنگام حمله لشکر سفیانی به عراق و حمله به بغداد و کوفه و نجف، متوجه شیعه میشود.

 

زیرا در هنگام خروج از وادی یابس به علت دوری از مناطق شیعی، خطری متوجه شیعه نیست. زیرا ابتدا سفیانی با ابقع و اصهب، درگیر جنگ میشود و در مرحله دوم خروج، بر کل منطقه سوریه، مسلط میشود و تنها مناطقی شرقی سوریه که توسط ترک ها، تحت سیطره است، باقی می ماند. سفیانی در مرحله سوم خروج، در جنگ قرقیسیا با ترک ها و بنی قیس و بقیه اطراف درگیر در این جنگ، درگیر نبرد شده و البته سفیانی در جنگ قرقیسیا، علیرغم تلفات فراوان، پیروز میشود. سفیانی بعد از معرکه قرقیسیا، هدفی جز حمله عراق و کشتن شیعیان ندارد. از این به زمان به بعد، می باشد که عراق و ایران و مراکز مقدسه شیعه و شیعیان، در معرض خطر قرار می گیرد. بعد از ورود سفیانی به عراق و رسیدن به بغداد، است که یمانی و خراسانی، با سفیانی درگیر جنگ خواهند شد و البته اولین شکست سفیانی را نیز بر او تحمیل خواهند کرد.

 

بنابراین معنای همزمانی خروج یمانی و خراسانی با سفیانی، به آغاز خروج سفیانی به سمت عراق، بعد از جنگ قرقیسیا و هنگام حمله به عراق، اطلاق میشود. طبق این دیدگاه، ابتدا سفیانی، از منطقه شام خروج می کند (خروج اول) و بر سوریه مسلط شده (خروج دوم) و بعد، در جنگ قرقیسا شرکت کرده (خروج سوم) و سپس هنگام حمله سفیانی به عراق (خروج چهارم)، یمانی و خراسانی، به دلیل توجه لشکر سفیانی به مراکز و مقدسات شیعه در عراق، نیز همزمان خروج خواهند کرد. بنابراین، بین خروج سفیانی از وادی یابس در اولین خروج تا خروج یمانی و خراسانی برای جنگ با سفیانی در عراق، حدود 7 الی 8 ماه، فاصله است. این دیدگاه و احتمال سوم، با توجه به تعبیر "فرسی رهان" (دو اسب مسابقه، که در حال سبقت و پیشی گرفتن از یکدیگر هستند) در احادیث برای یمانی و سفیانی، نیز تقویت میشود.[11]

 

اما برخی از محققین، این احتمال سوم، را قبول نداشته و نمی پذیرند و در پاسخ به دیدگاه سوم، میفرمایند: روایت خروج همزمان، مطلق است و مقید به خروج از مکانی خاصی همچون عراق، نشده است.[12] و الله العالم.

 

قول صحیح در همزمانی خروج

 

لکن بنظر میرسد که هرچند روایت در ابتدا مطلق به نظر میرسد لکن باید این دسته احادیث را با روایات مرتبط دیگر، سنجید و نتیجه گیری کرد. از اینرو، دیدگاه سوم، به واقع نزدیک تر باشد. زیرا، دیدگاه سوم بر این است که هرچند، خروج سفیانی به تصریح احادیث، در ماه رجب خواهد بود، لکن خروج همزمان یمانی، خراسانی با سفیانی، الزاما ماه رجب نیست و تسامحا و در اثر غفلت، از سوی برخی از محققین، به خروج هر سه جریان در ماه رجب، خروج همزمان، اطلاق شده است. درحالیکه لسان روایات به دو گونه است:

 

الف. در دسته ای از احادیث مختص سفیانی، به خروج سفیانی بدون اشاره به یمانی و خراسانی، اشاره شده است که قطعا در ماه رجب خواهد بود.

 

ب. اما در دسته ای دیگر از احادیث به خروج همزمان یمانی و خراسانی با سفیانی اشاره شده است که بدون اشاره به ماه رجب، تنها تصریح شده است این سه جریان، در یک سال و یک ماه و یک روز، همزمان خروج خواهند کرد و هیچ اشاره ای به ماه رجب، نشده است. به عبارت دیگر، درست است که، سفیانی در ماه رجب سال ظهور، از درعا در مرز بین سوریه- اردن، از وادی یابس، خروج خواهد کرد و بعد از سلسله حوادثی که چند ماه به طول خواهد انجامید، اما هنگام خروج و حمله به عراق از طرف سفیانی، آنگاه یمانی و خراسانی نیز همزمان، بر علیه سفیانی، خروج خواهند کرد. خلاصه اینکه: روایت همزمانی خروج، تنها به زمان خروج اشاره کرده است و به نقطه و مکان خروج، اشاره ای نکرده است. آیا منظور خروج سفیانی از وادی یابس است؟ و یا آیا منظور خروج سفیانی هنگام تسلط بر سوریه منطقه شام است؟ و آیا منظور هنگام حضور سفیانی در جنگ قرقیسیا است؟ و آیا منظور هنگام حمله سفیانی، هنگام حمله به عراق و تهدید کیان شیعه است؟ ظاهرا، خروج اخیر (هنگام حمله به عراق) مراد از همزمانی خروج است. بنابراین، از اولین خروج در وادی یابس تا تسلط بر کورالخمس شام، شش ماه طول می کشد، آنگاه سفیانی در جنگ قرقیسیا برای آزاد کردن مناطق شرقی سوریه از دست ترک ها، شرکت می کند که شیعه به هیج عنوان در این جنگ دخالت ندارد. اما همین اینکه به سمت عراق، خروج می کند، یمانی و خراسانی، کیان شیعه را در خطر دیده و همزمان با وی خروج خواهند کرد. بنابران، بعد از 7 الی 8 ماه از خروج سفیانی در رجب، و هنگام خروج سفیانی به سمت عراق، یمانی و خراسانی نیز همزمان خروج خواهند کرد.

 

جمع‌بندی

 

بدون تردید، برای خروج سفیانی از منطقه شام و سوریه، سال دقیق و مشخصی را نمی­توان تعیین کرد؛ چرا که به دلیل پیوستگی این حادثه با ظهور امام مهدی عليه‌ السلام، تعیین زمان برای خروج سفیانی از سوریه، به تعیین وقت برای ظهور امام مهدی عليه ‌السلام خواهد انجامید. اما زمان این رخداد از برخی جهات به صورت مجمل، بیان شده است. از جمله، تصریح شده است که سفیانی در سال ظهور امام عصر، از منطقه شام، خروج خواهد کرد.

 

زمان خروج سفیانی از جهت دیگری نیز به نوعی، تعیین شده است و آن، هم زمان بودن آن با قیام یمانی و خراسانی است که به عنوان پرچم های هدایت، تمجید فراوان، شده اند. سوالی که مطرح خواهد شد: آیا معنای خروج همزمان، به معنای خروج یمانی و خراسانی در ماه رجب خواهد بود؟ به عبارت دیگر: آیا یمانی و خراسانی، نیز به مانند سفیانی در ماه رجب خروج خواهند کرد و یا همزمانی خروج، معنا و مفهوم دیگری دارد؟ به اجمال می توان گفت: خروج سفیانی از منطقه شام و سوریه به تصریح احادیث، در ماه رجب خواهد بود، لکن خروج همزمان خراسانی از ایران و یمانی با سفیانی، الزاما ماه رجب نیست و تسامحا و در اثر غفلت، از سوی برخی از محققین، به خروج هر سه جریان در ماه رجب، خروج همزمان، اطلاق شده است.

 

 زیرا سفیانی چندین خروج در زمان های مختلف، دارد: مرحله اول: روز خروج سفیانی از وادی یابس در ماه رجب، مرحله دوم: روز خروج سفیانی برای تسلط بر مناطق پنحگانه شام، مرحله سوم: روز خروج سفیانی برای تسلط و جنگ در منطقه قرقیسیا، مرحله چهارم: روز خروج سفیانی برای حمله به عراق، مرحله پنجم: روز خروج سفیانی برای حمله به بغداد و کوفه، همه اینها، بر مراحل خروج سفیانی صدق می کند. کدام معنای همزمانی خروج را می رساند؟

 

*دانش آموخته حوزه علمیه قم

--------------------------------------

پی نوشت:

 

[1] . نعمانی، الغیبۀ، ص267.

[2]. شیخ صدوق، کمال ­الدین، ج 2، ص 650.

[3] . نعمانی، الغیبۀ، ص 302.

[4]. شیخ مفید، الارشاد، ج 2، ص 375. شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 446.

[5] . نعمانی، الغیبۀ، ص 305.

[6] . نعمانی، الغیبة، ص 361، باب 14، ح 13.

[7] . فضل بن شاذان، مختصر اثبات الرجعة، (به نقل از مجله تراثنا ، شماره 4)

[8] . شیخ طوسی، الغیبة، ص446.

[9] . آیتی، تاملی در نشانه های حتمی ظهور.

[10] . نعمانی، الغیبة، ص 361، باب 14، ح 13.

[11] . سایت جلال الدین علی الصغیر، سوال 138 و سوال 204.

[12] . آل محسن، أهدى الرايات دراسة في شخصية اليماني.

منبع

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1222 مهرداد/بچه مثبت 1395-05-24 00:24
افشاگری رجانیوز درباره برخی قرارداد های مخفیانه دولت



انتشار بخش هایی از توافق تیم بانکی ایرانی با FATF برای اولین بار/ تعهد به اصلاح قوانین ایران و قرار گرفتن حماس و حزب الله در لیست گروه های تروریستی + سند

توضیحات تکمیلی در رجانیوز
yon.ir/W0zu
zz:
نقل قول کردن
+3 #1221 Ya Ali 1395-05-22 20:46
شهر نجران عربستان بدست انصارالله افتاد

armanpress.ir/.../...
نقل قول کردن
+1 #1220 رایحه ظهور 1395-05-22 18:05
سلام و درود

مطلب جدید سایت منتشر شد

www.u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1340-2016-08-11-18-23-02.html
نقل قول کردن
-1 #1219 رایحه ظهور 1395-05-22 17:26
وحشت و تلاش دولت روحانی برای مقابله با سخنرانی های احمدی نژاد

وزیر کشور:
تجمعات احمدی نژاد باید مجوز قانونی داشته باشد / محتوای سخنرانی‌های او شائبه انتخاباتی دارد / فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی غیرقانونی است

entekhab.ir/.../...
نقل قول کردن
+3 #1218 دلسوخته 1395-05-22 16:57
مسئله سوریه راه حل سیاسی ندارد ونخواهد داشت راه حل سیاسی یعنی پیروزی ریال های سعودی ودلارهای آمریکایی و امپراطوری رسانه ای غرب. راه حل سیاسی که زیر نظرسازمان ملل باشد یعنی پیروزی آل سعود .اگر زیرنظر دولت بشار باشد که اصلا چنین چیزی را قبول ندارند وجنگ هم بر سر این مسئله است که حکومت بشار اصلا قانونی نیست که بخواهد قانون اجرا کند.آنها راه حل سیاسیی را قبول دارند که مجریانش از سازمان ملل باشند.سازمان ملل یعنی اسرائیل . آل سگ وشیطان بزرگ.پس راه حل سیاسی کلا مردود است تنها راه حل مسئله سوریه نابودی تمامی تروریست ها وروی کار بودن دولت بشاراسد است تا زمان ظهور. اگر رای گیری حتی به صورت آزاد باعث رای آوردن گروه های مورد حمایت آل سعود واعراب مرتجع فاسد منطقه شود هرگز این انتخابات نباید صورت بگیرد دولت بشار ومحورمقاومت باید باشند وهرکس بخواهد جلوی این محور بایستد باید ازبین برود.جنگ بین حق وباطل است اگر اهل باطل دراکثریت هم باشند باید با آنها جنگید.دولتی که درسوریه باید باشد باید صهیونیسنت ستیز باشد باید هم پیمان حزب الله باشد اگر با انتخابات محورمقاومت شکست می خورد انتخابات شیطانی است درسوریه هرکس دشمن مقاومت باشد باید کشته شود واگر غیر نظامی باشد باید سکوت کند واگر بخواهد تبلیغ ضدمقاومت داشته باشد باید زندانی شود واگر توبه نکند باید به درک واصل بشود گر چه غیرنظامی باشد مسئله حساس است جان تمامی شیعیان در خطر است سقوط شام به دست مرتجعین عرب ودشمنان اهل بیت یعنی کشتار شیعیان درلبنان وعراق وایران این وحشی ها را باید درشام خفه کرد .یکی از الطاف الهی ورودکمونیست های روسی درجنگ بود که باعث نابودی این حرام زاده ها شد خداوند اینجا امدادکرد محورمقاومت باید بماند گرچه به قیمت کشتارتمامی مردم سوریه اگر به فرض طرفدارتروریست ها باشند تمام شود.راه حل سیاسی درسوریه یعنی پیروزی شیطان اگربه فرض ملت سوریه نخواهند محورمقاومت درکشورشان باشد همه باید قتل وعام شوند این سنت الهی است همانطورکه قوم عاد وثمود ونوح وشعیب به خاطر دشمنی باخدا همه نابودشدند اگرملت سوریه بخواهندشیاطین را در سوریه به قدرت برسانند دشمن خدا می شوند دوستان آل سعود حاجی کش وصهیونیست های انسان کش وشیطان بزرگ دشمن خدا هستند وهرکس بخواهد آنها را یاری کند دشمن خداست وباید از صحنه روزگار محو شوند.سفیانی با کمک همین ملت های فریب خورده شیعیان را سر می برد.اما درمورد دشمنان نظام بر حق جمهوری اسلامی ایران که پیش بینی اهل بیت بوده است وبه ظهور متصل خواهد شد اگربخواهند فعالیتی کنندکه نظام رانابودکنند چه نظامی چه فرهنگی باشند مرتد می شوندباید ازبین بروندتا زمینه ظهورفراهم شودهرکس جزءسازمانی باشد که بر علیه اسلام فعالیت مسلحانه می کند چه اسلحه در دست داشته باشد چه قلم باید کشته شود واین رابدانید قلم به دستانشان از اسلحه به دستانشان خطرناک تر هستند زیرا قلم منحرف این جماعت اسلحه به دست فریب خورده ها می دهد.آری راه توبه بازاست ولی اگر توبه نکنند قلم به دستانشان وطرفداران فکریشان باید معدوم شوند تا قرآن بماند تا اسلام بماندتا زن وبچه ها درخیابان ها با بمب نسوزند اگر طرفداران فکری این سازمان ها اعدام نمی شدند قلم وفکرشان تروریست می پروراند وایران عراق کنونی می شد یعنی تا امروز هم بمب پشت بمب منفجر می شد.اگر در عراق از همان روز اول نابودی صدام بعثی ها وطرفداران فکری اینها را همه دار می زدند امروز شاهد کشتار مردم در کوچه وبازار نبودیم.بعضی ها الاغ تشریف دارند که این مسائل را نمی دانندمشتی رذل پست عقب مانده بی شرف هستند.امنیت امروز ما نتیجه جان فشانی های دادگاه های انقلاب است نتیجه به درک واصل کردن تمامی اون مزدوران وحشی کثیف چه نظامیشان وچه غیرنظامیشان است .مملکت امام زمان جای منافقین اسلحه به دست وقلم به دست نیست ما زمینه را برای ظهور امام زمان عج مهیامی کنیم ودر این راستا منافقین وجلبک های سبز محارب وباغی میر یزیدی واون آشغال کثافت بی شرف دشمن خدا که ولایت را به دوستی تعبیرکرد و منحرفین از اسلام ناب و کدخدا دوستان را زیر پا له خواهیم کردودر این راه قلب هایمان چون پاره های آهن ستبراست واز طوفان های حوادث هرگز نمی لغزیم و از پیکار باشما مفسدین خسته نمی شویم واز احدی نمی ترسیم وبه قول نائب امام زمان عاشورایی دیگر برپا خواهیم کرد با این تفاوت که این بار یزیدیان را به قتلگاه می کشانیم. مرگ بر منافقین وطرفداران این جرثومه های فساد.
نقل قول کردن
0 #1217 التماس دعای فرج 1395-05-22 16:06
به نقل از سعاح:
آیا بهتر نیست بجایی این تفتیش عقاید و حاجی گرینف بازی علیه بقول خودتون بهاریها به کارهای مثبت در مورد ظهور بپردازید؟
.......
.....

با سلام مجدد

کاش به صورت مصداقی می فرمودید منظورتان از «کارهای مثبت در مورد ظهور» چیست؟

وگرنه من تا جاییکه بلدم، زندگی ام را وقف «کارهای مثبت در مورد ظهور» کرده ام....



____________________________________________________________


نظر رئیس دادگاه انقلاب درمورد اعدام قاچاقچیان


مجازات اعدام قاچاقچیان موادمخدر باید تعدیل شود. مثلا مجازات اعدام در حمل مسلحانه یا حمل تشکیلاتی و گسترده باید به جای خود باقی بماند. آنهایی که توزیع می‌کنند و به صورت تشکیلاتی و شبکه‌ای کار می‌کنند باید اعدام شوند. اما آن کس که فریب خورده و حتی 30 گرم هروئین همراه دارد یا جوانی که هنوز به 30 سالگی نرسیده و یک بار مرتکب جرم شده، نباید اعدام شود.
tabnak.ir/.../نظر-رئیس-دادگاه-انقلاب-درمورد-اعدام-قاچاقچیان



چون به عنوان «تعزیر» نمی شود کسی را اعدام کرد به «حدود» مراجعه می کنیم و دم دست ترین «حد» هم افساد فی الارض!

من نمیدانم بر چه مبنایی کسی که 30 گرم هروئین حمل کرده مفسد فی الارض است ولی کسی که 29/99 گرم حمل کرده نیست؟!



zz:
نقل قول کردن
+2 #1216 سعاح 1395-05-22 15:08
ورشکستگی ذوب آهن اصفهان باضرر۱۵۰۰ میلیاردی

دولت بهار: شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان که در ابتدای جاده ورودی آن، نوشته شده “خط مقدم جبهه صنعت” اکنون ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان ضرر می دهد و با زیان انباشته ۱۵۱۳ میلیارد تابلوی مجسم نابودی صنعت فولاد در کشور شده.



به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری موج، غول فولاد کشور به خاک افتاده. ذوب آهن اصفهان که نزدیک به ۶۰ سال است در جنوب اصفهان به ساخت انواع محصولات فولادی مشغول است و شناسنامه فولاد کشور محسوب می شود با مشکلات بسیار عظیم مالی روبروست.

بررسی عملکرد مالی این مجموعه نشان می دهد تنها در سه ماهه ابتدای امسال، نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان ضرر و زیان به این مجموعه وارد شده، به تعبیر دقیقتر ۲۷۶ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سه ماه، ضرر و زیان این مجموعه بوده است.

در این شرایط، منطق اقتصادی حکم می کند کرکره تولید فولاد در این کارخانه را پایین بکشند تا ضرر و زیان کمتری به اقتصاد ملی وارد شود. چون ضرر و زیانی که در ذوب آهن اصفهان به وجود می آید، اثر جزیره ای فقط در این کارخانه ندارد، بلکه صنعت و به تبع آن، اقتصاد کشور را دچار ضعف و زیان می کند.

dolatebahar.com/.../...
نقل قول کردن
+3 #1215 مرصاد 1395-05-22 15:04
به نقل از بصیرت:


سلام
بسبار به جا،نغز و زیبا بود

zz:

@};- سلام مضاعف و سپاس
دلتون پر از زیبایی و نورالهی در پناه لطف خدا
نقل قول کردن
+3 #1214 سعاح 1395-05-22 14:32
به نقل از التماس دعای فرج:
قابل توجه برادر سعاح:جناب سعاح عزیز، اگر یک عالم و فقیه دیگری برای مثال از «هزار سال دیگر» استفاده می کرد شما چه تعبیری در مورد او بکار می بردید؟
zz:

آیا بهتر نیست بجایی این تفتیش عقاید و حاجی گرینف بازی علیه بقول خودتون بهاریها به کارهای مثبت در مورد ظهور بپردازید؟

این از بدیهیات است که زمان وقوع ظهور میتواند از کلمح البصر تا روز قیامت وسعت داشته باشد و اگر کسی بگوید ممکن است ظهور به هزار سال تعویق بیفتد این تهدید جنبه تربیتی دارد برای کسانی که به کلمح البصر بودنش اعتقادی نداشته در حد مرگ غافل شده باشند۔

u:313
-:as
نقل قول کردن
-2 #1213 التماس دعای فرج 1395-05-22 14:23
قابل توجه برادر سعاح:
به نقل از mahmood:

......
«با دعا و با توسل و با اخلاص و با درست کردن جامعه می‌شود تقدیر الهی را عوض کرد. یعنی الان هم ما اگر آدم بشـویم و آدموار عمل بکنیم، اگــر تقدیر الهی بــرای #ظهور حضرت (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، مثلا فرض کنید هزار ســال دیگر باشد ممکن است تبدیل بشود به زمانی بســیار نزدیکتر. ........
........

جناب سعاح عزیز، اگر یک عالم و فقیه دیگری برای مثال از «هزار سال دیگر» استفاده می کرد شما چه تعبیری در مورد او بکار می بردید؟


zz:
نقل قول کردن
+2 #1212 بصیرت 1395-05-22 13:56
به نقل از سها:
روز جمعه است ...«اِذْهَبوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُف» بروید دنبال یوسف بگردید.آيه 87 سوره یوسف

صبح جمعه ناله ام أين معزالاولياست******می زنم تو را صدا،متى ترانا و نراک *-msz



سلام
بسبار به جا،نغز و زیبا بود

zz:
نقل قول کردن
+2 #1211 mahmood 1395-05-22 13:55
بيانات منتشر نشده از رهبرانقلاب:

چرا نگفتی مسجدالاقصی؟

رهبر معظم انقلاب پس از مراسم روضه شهادت امام صادق(عليه‌السلا م) در روز ۹ مرداد امسال در سخنانی فرمودند:

«با دعا و با توسل و با اخلاص و با درست کردن جامعه می‌شود تقدیر الهی را عوض کرد. یعنی الان هم ما اگر آدم بشـویم و آدموار عمل بکنیم، اگــر تقدیر الهی بــرای #ظهور حضرت (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، مثلا فرض کنید هزار ســال دیگر باشد ممکن است تبدیل بشود به زمانی بســیار نزدیکتر. یعنی اگر مــا خوب عمل بکنیم، این، #تقدیرات_الهی را عوض میکند، اگر بد عمل کنیم همان«اشــتّدغضب ا...» میشود، یعنی کار عقب میافتد...»

پس از این بیانات یکی از حضار گفت: "انشاءا...پشت سر حضرت آقا در مسجدالحرام نماز بخوانیم" که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «چرا نگفتی مسجدالاقصی؟»

#مهدويت_رهبري

كانال خط حزب الله
telegram.me/joinchat/BVuw9juqk3SF51ceFaYT3g
نقل قول کردن
+1 #1210 التماس دعای فرج 1395-05-22 13:16
به نقل از بصیرت:

......
....
جناب
مدتیه مواضعتون سینوسی شده. اصلا معلوم نیست با خودتون چند‌چندید.
با مخالف ،موافق حرف میزنید و با موافق، مخالف.
این نوع موضع گیری سینوسی حتی در یک نظر شما که ترکیب پاسخ به دو نفر هست کاملا مشهوده.
بهتره در باره‌ی موضوعات موضع ثابتی داشته باشید نه اینکه در مقابل هر فردی موضعتون متفاوت بشه.

سلام

دقیقا کجا در مورد یک موضوع واحد دو نظر متفاوت داشتم؟! چنین چیزی امکان ندارد.




_________________________________________________

به نقل از سعاح:
بین دولت فعلی و پایداری نکات مشترک کم نیست:

در اولویت بندی ها خطاهای فاحش انجام میدهند
هر دو دشمن قسم خورده احمدی نژاد هستند۔
خودشون رو بالا تر از دیگران می بینند۔
بین نظام و دشمنش بسوی دشمن غش می کنند؛ دولت بسوی کد خدا و پایداری بسوی منافقین و داعش۔
...

آیا میشود گفت: بلا نسبت یایداریهای درجه یک!؟

سلام

بر فرض مورد اول و دوم را در مورد پایداری بپذیریم. مورد سوم را از کجا پیدا کرده اید؟ :-/

نزدیکترین طیف سیاسی به شهدای مدافع حرم، همین جبهه ی پایداری است. بعد شما همینطوری بی حساب و کتاب مدعی می شوید اینها بسوی داعش غش می کنند؟! :-O


zz:
نقل قول کردن
+3 #1209 مرصاد 1395-05-22 13:00
روز جمعه است ...«اِذْهَبوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُف» بروید دنبال یوسف بگردید.آيه 87 سوره یوسف

صبح جمعه ناله ام أين معزالاولياست*** ***می زنم تو را صدا،متى ترانا و نراک *-msz
نقل قول کردن
+2 #1208 میهمان 1395-05-22 11:32
آیت الله قائم مقامی چهره ای آشنا در علم مهدویت برای علاقمندان است. این دانشمند حکیم و فرزانه با سیمایی جذاب و صدایی گیرا و امثال و حکم کم نظیر مفاهیم و اصول مهدویت را تبیین می کنند و از آن سرچشمه های زلال معرفت به شمار می روند. مطلبی به صورت صوت و متن از ایشان تحت عنوان «حقیقت مهدویت» در وبلاگ عصر ظهور آمده که توصیه می کنم حتما مطالعه کنید یا صوت آن را گوش کنید. التماس دعا
asredidar.mihanblog.com
نقل قول کردن
+2 #1207 رصد 1395-05-22 11:30
به نقل از محسن:
سلام
رصد با اون نام کاربری که فرستادی میام سایت ارور میده
کاربری محسن/اینگلیسی محسن رو هم امتحان کردم
رمز..............


سلام بر شما

اسم کاربری محسن به فارسی. هست

رمزتان هم اعداد. به فارسی هست. از اعداد به صورت انگلیسی استفاده نکنید

رصد
نقل قول کردن
+3 #1206 جدىد 1395-05-22 10:00
براى سلامتى و تعجىل در ظهور امام زمان علىه السلا14صلوات -:as
نقل قول کردن
-1 #1205 سعاح 1395-05-22 05:42
بین دولت فعلی و پایداری نکات مشترک کم نیست:

در اولویت بندی ها خطاهای فاحش انجام میدهند
هر دو دشمن قسم خورده احمدی نژاد هستند۔
خودشون رو بالا تر از دیگران می بینند۔
بین نظام و دشمنش بسوی دشمن غش می کنند؛ دولت بسوی کد خدا و پایداری بسوی منافقین و داعش۔
...

آیا میشود گفت: بلا نسبت یایداریهای درجه یک!؟
نقل قول کردن
+1 #1204 سعاح 1395-05-22 05:30
نقل قول کردن
+1 #1203 سعاح 1395-05-22 05:07
رهبر معظم انقلاب اسلامی:

@};- بعد از آن‌كه اسلام، اشرافيت را قلع و قمع كرده بود، يک طبقه‌ى اشراف جديد در دنياى اسلام به وجود آمد. عناصرى با نام اسلام، با سمتها و عناوين اسلامى پسر فلان صحابى، پسر فلان يار پيغمبر، پسر فلان خويشاوند پيغمبر - در كارهاى ناشايست و نامناسب وارد شدند، كه بعضى از اينها، اسمهايشان در تاريخ ثبت است.

@};- پسران صحابی‌هاى بزرگ، مثلا مصعب‌بن‌زبير و از اين قبيل. وقتى مى‌گوييم فاسد شدن دستگاه از درون، يعنى اين. يعنى افرادى در جامعه پيدا شوند كه بتدريج بيمارى اخلاقى مسرى خود - دنيازدگى و شهوت‌زدگى - را كه متأسفانه مهلک هم هست، همين‌طور به جامعه منتقل كنند.
____________________________________________________________________

تذبذب و نفاق‏
[استاد علی صفایی حائری :: مشكلات حكومت دينى، ص 75 - einsad@]

دوازدهمين جمله‏اى كه حضرت به آن اشاره كرده‏اند: «لا أَحْرَارُ صِدْقٍ عِنْدَ اللِّقَاءِ وَ لا إِخْوَانُ ثِقَةٍ عِنْدَ الْبَلاءِ»؛ نه آزادگان راستينى هستيد در روز جنگ و نه برادران مورد اعتمادى در وقت گرفتارى. اين‏ها نه آزادگى دارند و نه برادرى، نه حرّ هستند و نه دوست و همراه.

آزادگى تعبيرى است كه اباعبداللَّه هم بر آن تأكيد دارند: «إِنْ لَمْ‏يَكُنْ لَكُمْ دينٌ وَ كُنْتُمْ لاتَخافُونَ الْمَعادَ فَكُونُوا أَحْراراً فِى دُنياكُمْ»؛ اگر دين نداريد و ادامه خودتان را هم باور نكرده‏ايد و به نتيجه اعمال هم باور نداريد؛ يعنى نه به عمل و بازتاب عمل و نه به دين و ديانتى متدّين و پاى‏بند نيستيد، لااقل آزاده باشيد.

همان مقدارى كه مى‏خواهيد با كسى بمانيد، به او نشان بدهيد. بگذاريد به اندازه‏اى كه مى‏خواهيد به او ببخشيد، بر روى آن امكان سرمايه‏گذارى كند. چرا فريبش مى‏دهيد؟ چرا گولش مى‏زنيد؟ اگر نمى‏خواهيد با او يك گام برويد چرا نشانش مى‏دهيد كه تا سرانجام با او هستيد؟ او وقتى بداند تنهاست، مى‏ماند، گرفتار گرگ‏ها نمى‏شود، گرفتار درگيرى‏هاى پنهان و آشكار نمى‏شود، گرفتار درو كردن‏هاى بى‏وقت و زودرس نمى‏شود. چرا فريب مى‏دهيد؟! «لا أَحْرَارُ صِدْقٍ عِنْدَ اللِّقَاءِ»؛ حرّيّت نداريد، صادق نيستيد. مگر چه مى‏شود كه بگوييد نداريم؟!

شخصى نزد اميرالمؤمنين آمد و گفت: يااميرالمؤمنين، من اگر بيايم، خودم هستم ولى اگر بمانم اين ده هزار تا را از معاويه جدا مى‏كنم. پس تو همانى كه هستى باش، نه اين كه بگويى من ده هزار نفر مى‏آورم اما وقتى حسين آمد تنهايش بگذارى. با هيجده هزار نفر پشت سر مسلم بمانى، بعد رهايش كنى. اين مشكل ماست.

آزاده، همراهش را مُعَلَّق نمى‏گذارد، نصفه كار و نيمه جان رها نمى‏كند، فريب نمى‏دهد، نمى‏گذارد مغرور باشد. اين خصلت [نبود حرّيّت و صدق‏] به خاطر اين است كه تو مى‏خواهى همه چيز را داشته باشى. مى‏خواهى هم حسين را نصفه و نيمه داشته باشى، هم يزيد را تا اگر هر كدام مسلط شدند بگويى ما بوده‏ايم. اين خصلت تذبذب و نفاق است كه آزادگى و حرّيّت تو را از بين مى‏برد. اين منفعت‏طلبى توست كه تو را گرفتار مى‏كند. اگر اين خصوصيات هم آمد «فَمارَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ»؛ پس بهره‏اى نخواهى گرفت.

[با تشکر از برادر بسیار عزیز حسین نراقی]
نقل قول کردن
0 #1202 بصیرت 1395-05-22 01:58
به نقل از التماس دعای فرج:
سلام

جناب سعاح، قبلا به چند مورد از نظرات شما که مغایر با نظرات آقا بود اشاره کرده بودم؛ این هم یک مورد:

«مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: حضرت آقا از ما خواستند در سوریه از هر دو طرف کمتر کشته شود. بعد فرمودند این ها جوانان مسلمان هستند که دشمن فریبشان داده، باید دید کارگردان کیست.»
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940729000585



ttp://armanha.tk/?p=12120#comment-38134


دوسه روز پیش در پاسخ مطلبی در مورد صحبت احمدی نژاد در باره کشتار درسوریه شمارا به همین مصاحبه و مطلب ارجاع دادم.مصاحبه سردار شهید همدانی.

جناب
مدتیه مواضعتون سینوسی شده. اصلا معلوم نیست با خودتون چند‌چندید.
با مخالف ،موافق حرف میزنید و با موافق، مخالف.
این نوع موضع گیری سینوسی حتی در یک نظر شما که ترکیب پاسخ به دو نفر هست کاملا مشهوده.
بهتره در باره‌ی موضوعات موضع ثابتی داشته باشید نه اینکه در مقابل هر فردی موضعتون متفاوت بشه.
نقل قول کردن
+2 #1201 مهرداد/بچه مثبت 1395-05-22 01:24

رهبر انقلاب: یکی از غلط‌ترین کارهایی که در این یکی دو سال اخیر اتّفاق افتاد، این مسئله‌ی بورسیه‌ها بود.




رهبر انقلاب۱۳۹۴/۰۴/۱۳:
یکی از غلط‌ترین کارهایی که در این یکی دو سال اخیر اتّفاق افتاد، این مسئله‌ی بورسیه‌ها بود. اگر راست هم بود این حرف -که البتّه بعد تحقیق کردند، معلوم شد به آن شکل، راست هم نیست؛ آن‌طوری که روزنامه‌ها با آن بازی کردند هم نبود؛ به ما گزارشهای دقیق و بر اساس بررسی‌ها دادند- راهش این نبود که ما مسئله را روزنامه‌ای کنیم. یک تعدادی برخلاف قانون یک امتیازی به‌دست آوردند؛ خیلی خب، راه قانونی وجود دارد: لغو کنند آن امتیاز را؛ سروصدا ندارد. جنجال درست کردن، حاشیه درست کردن است و این سمّ برای محیط علمی است که بایستی با آرامش کار خودش را دنبال بکند. این سم را متأسّفانه افرادی بر اساس همان پایه‌های بینش فکریِ مبنی بر سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی به کام دانشگاه کشور ریختند؛ چرا؟ علاوه بر اینکه ظلم هم شد -به خیلی‌ها ظلم شد- هم خلاف قانون بود این کار، هم خلاف تدبیر بود این کار، هم خلاف اخلاق بود؛ آن‌وقت مدام دم از اخلاق هم میزنند. توبه‌فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند!(۵) این کار اخلاقی بود؟ حاشیه‌سازی نشود. نگذارید محیط آموزش عالی اسیر حواشی بشود.
منبع:
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=30199

zz:
نقل قول کردن
+2 #1200 سیمرغ 1395-05-22 01:20
منبع لبنانی با اشاره به نبرد حلب مطرح کرد
پیام‌اخیر ایران برای مقامات‌سعودی درباره سوریه و حلب

ایران اخیرا به عربستان پیام داده است که اجازه نمی‌دهد اهداف این کشور در سوریه بخصوص در نبرد جنوب حلب محقق شود؛ نبردی که اتاق عملیات آن از ترکیه توسط «سیا» و «میت» اداره می‌شود.

یک دیپلمات در کشور عمان که هویتش فاش نشده، گفته است که اخیرا پیامی از ایران به «افراطیون رژیم سعودی» منتقل شده و محتوایش این است که ایران اجازه نمی‌دهد ریاض اهدافش در سوریه را محقق کند.

وبگاه خبری «الثبات» لبنان در گزارشی به نقل از این دیپلمات که هویتش را فاش نکرد، نوشت که ایران گفته که به هیچ قیمتی اجازه نمیدهد اهداف عربستان در سوریه بخصوص در حلب، محقق شود.

الثبات در این گزارش نوشت: جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اول ماه جاری میلادی به ترکیه رفت تا در جلسه‌ای که مخصوص آغاز عملیات شکستن محاصره مناطق شرقی حلب بود، شرکت کند تا در آن ساعت صفر آغاز عملیات تعیین شود.

طبق این گزارش، اتاق عملیات شکستن محاصره حلب، مشترکا توسط سرویس اطلاعات آمریکا و ترکیه اداره شد اما «ریچارد درلون» رئیس سابق اطلاعات انگلیس (M16) گفته است که نتیجه حملاتی که به جنوب حلب شد، در حد و اندازه میزان آمادگی و پشتیبانی صورت گرفته برای عملیات نبود بخوص اینکه عربستان سعودی ائتلاف جیش الفتح را بشکل قابل‌ملاحظه‌تری تجهیز کرد و سلاح‌های بهتری در اختیار فرماندهان آن گذاشت و این کار توسط دخالت مستقیم «محمد بن سلمان» پسر شاه عربستان (وزیر دفاع این کشور) صورت گرفت.

اخیرا «مجتهد» افشاگر سعودی نیز در صفحه توئیتر خود نوشته بود که جنگ اخیر در حلب را «بن سلمان» از طرف آمریکا پشتیبانی می‌کند.

الثبات افزود: منابع رسانه‌ای در روسیه از جمله سایت «ترود»، از «زلزله‌ای» قریب‌الوقوع [در جنوب حلب] خبر می‌دهند که ارکان ائتلاف «جیش الفتح» و گروه اصلی آن «جبهة النصره» (جبهه فتح الشام) را در ادلب مقر اصلی آن، خواهد لرزاند.

طبق این گزارش، در حالی که همه نگاه‌ها به حلب و جنوب حلب بود، ارتش سوریه ضربه‌ای کاری به جیش الفتح در شمال لاذقیه زد و در حالی که این ائتلاف خیلی از نیروهای و فرماندهانش را به جنوب حلب منتقل کرد، عملیات نظامی ارتش سوریه به بازپسگیری شهرک مهم و راهبردی «کنسبا» منجر شد تا ارتش سوریه به نزدیکی‌های مرز استان ادلب برسد.

این سایت لبنانی ادامه داد که برای عملیات جنوب حلب، ترکیه 250 تانک و موشک‌های حرارتی در اختیار جیش الفتح گذاشت و آمریکا نیز با ماهواره‌های خود مختصات جغرافیایی و اطلاعات هوایی، از آن پشتیبانی کرد و علاوه بر این نیروهای خط شکن «چچنی» و «آیغور»های چینی از طریق گذرگاه «باب السلامه» در مرز سوریه و ترکیه تجهیز و به سوی جبهه حلب اعزام شدند اما درلون می‌گوید همه نتیجه‌ای که از این عملیات [طی یک هفته گذشته] به دست آمده، باز کردن معبر نظامی باریکی به داخل حلب است که کاملا ناامن و باریک و طبیعتا زیر آتش ارتش سوریه است.

این پایگاه لبنانی به اشاره به سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت دهمین سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه سال 2006 (که عصر امروز برگزار می‌شود) تأکید کرد که این سخنرانی در این زمان بسیار مهم است و در آن از تحولات مرتبط با هم در سوریه و لبنان سخن خواهد گفت.
نقل قول کردن
-1 #1199 التماس دعای فرج 1395-05-22 01:16
به نقل از سعاح:
دلمون از دست داعش قدیم (منافقین خلق) و جدید خون است و فقط آرزوی نابودیشان رو در دل داریم و همچنین کسانی که دلشان برای چنین جانیان میسوزد ولو خودشون رو بزک کرده باشند۔

سلام

جناب سعاح، قبلا به چند مورد از نظرات شما که مغایر با نظرات آقا بود اشاره کرده بودم؛ این هم یک مورد:

«مستشار ارشد سپاه در سوریه گفت: حضرت آقا از ما خواستند در سوریه از هر دو طرف کمتر کشته شود. بعد فرمودند این ها جوانان مسلمان هستند که دشمن فریبشان داده، باید دید کارگردان کیست.»
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940729000585



جناب سعاح! بین عدالتخواهی و دلسوزی برای مجرم فرق است. لطفا این را درک کنید.


___________________________________________________________

از کامنتهای وبلاگ آرمانشهر: (جهت ملاحظه ی برادر سعاح)


نه. ابدا عجیب نیست که نامه ای به اوباما نوشته شود. عجیب مفاد و زمان انتشار این نامه است که هیچ شباهتی به نامه های قبلی احمدی نژاد به بوش و اوباما ندارد. متاسفانه به نظر می رسد جدا شدن احمدی نژاد از مشایی بی ارتباط با این همه تغییرات گفتمانی نیست. کامنت زیر را خطااب به احمدی نژاد گذاشتم که البته حاضر به درج آن نشد:


آقای احمدی نژاد اینکه نامه سرگشاده به اوباما می نویسید احتمالا بیش از
مصرف خارجی در داخل مصرف خواهد داشت اما دو نکته :

اولا موارد بسیار مهمتری از دو میلیارد دلار پول سرقت شده وجود داشت که می شد در نامه طرح کرد. مضافا بر اینکه تصمیم دادگاه آمریکا توسط اوباما قابل نقض نیست. به نظر می رسد شما تصور می کنید آمریکاییها برای حمایت از روحانی در ماههای آینده این مبلغ را آزاد خواهند کرد و لهذا شما با این نامه پیش دستی کردید تا درصورت پرداخت شدن این مبلغ بتوانید ادعا کنید که در بازگشت آن سهمی داشته اید.

۲- برخلاف آنچه شما نگاشته اید مشکل بین ایران انقلابی و شیطان بزرگ بی اعتمادی تاریخی نیست. در واقع یک دشمنی مستمر و یکطرفه از روز اول توسط آمریکا در حق مردم ایران اعمال شده است و این در حالی است که مقامات آمریکا و نوکران ایرانیشان حتی حق اعتراض و ابراز خشم علیه آمریکا را هم بر نمی تابند! اما به هر حال خوی استعماری و جهانخواری آمریکا از اساس در تباین با همه ارزشهای الهی و تعالیم انبیا و انقلاب اسلامی است. پس مساله ای به نام بی اعتمادی مطرح نیست. اتفاقا ما به دشمنی عمیق آمریکا اعتماد و اطمینان داریم!

قدر جایگاه خود به عنوان اسطوره عدالتخواهی را بدانید و اینقدر راحت آن را صرف بازیهای سیاسی رایج نکنید و ادبیات خود را به ادبیات فاسد اصلاح طلبان نزدیک نکنید. هر چند اگر شما هم روی برگردانید خدا کس دیگری را برای عدالتخواهی برخواهد انگیخت.”

خواهش می کنم یکبار بدون تعصب به آن نامه نگاه کنید و فرض کنید از احمدی نژاد نیست و مثلا از لاریجانی است. آیا مفاد چنین نامه ای قابل دفاع است؟
چه کسی دارد به احمدی نژاد مشاوره می دهد؟
armanha.tk/?p=12120#comment-38134
نقل قول کردن
+2 #1198 سعاح 1395-05-22 00:36
دلمون از دست داعش قدیم (منافقین خلق) و جدید خون است و فقط آرزوی نابودیشان رو در دل داریم و همچنین کسانی که دلشان برای چنین جانیان میسوزد ولو خودشون رو بزک کرده باشند۔
نقل قول کردن
+2 #1197 جدىد 1395-05-21 23:44
می‌خواهید سرباز امام زمان(عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) باشید، حداقل روزی یک آیه حفظ کنیدߌ߰ߒ༯span>
❗️کسانی که جدّی نمی‌گیرند، می‌بازند و عقب می‌مانند. ❗️

 #آیت_الله_روح_الله_قرهی (دامت برکاته) :

ߒΠخلاصه عزیزان! ظهور نزدیک است، می‌خواهید سرباز امام زمان(عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) باشید، حداقل روزی یک آیه حفظ کنید، این را جدّی بگیرید، برکتش هم داده خواهد شد. کسانی که جدّی نمی‌گیرند، می‌بازند و عقب می‌مانند. 

ߑȠبه وصل بودن زید و عمرو هم نیست، امکان دارد روزی به زید و عمرو وصل باشی، امّا امام زمان بیاید، همان زید و عمرو بگویند: کنار برو و دیگر نیا؛ چون امام زمان دستور می‌دهد. ای داد بیداد من ده سال، بیست سال، با فلانی بودم ...، همه این‌ها را قطع می‌کنند، مراقب باشید.

ߌ꠰ߌߙ دستورالعملی را که اولیاء خدا دادند و بنده که نوار هستم، خدمتتان بیان می‌کنم، جدّی بگیرید. روزی یک آیه قرآن حفظ کنید، چرا این‌قدر عقب می‌نشینید؟! سربازان امام زمان، حافظ کلّ قرآن هستند. 

ߒ࠘䘧ید شما بگویید من که نمی‌رسم حفظ کل انجام دهم، شما شروع کنید، ببینید چه برکتی بعداً می‌آید. پس اگر دلت می‌خواهد سرباز امام زمان شوی، بسم الله، یک آیه در روز حتماً حفظ کن.
ߓڠبرگرفته از #درس_اخلاق  #آیت_الله_قرهی ( دامت برکاته ). جلسه 333 در تاریخ (23/10/94)
www.emammahdy.com/Content/Content.aspx?PageCode=62760
نقل قول کردن
-2 #1196 التماس دعای فرج 1395-05-21 23:38
به نقل از خادم الرضا ع:
نکته مهم
عزیزان نکته مهمی چند وقت ذهنم مشغول کرده۰۰۰
........
............ امروز هم عده ای دارای نفاق داخلی برای نشان دادن سیگنال به منافقان خارج < که آنها نیز با یهودیان اسلام و صهیونیست در حال نشست پشت یک میزند و خطوطشان با یکدیگر یکسان سازی میشود> سعی کردند با شکافتن قبر سال ۶۷ و اعدام های منافقین خطوطشان را یکسان سازی نمایند ۰۰۰۰
.........

سلام

چرا باید بعد از 28 سال همچنان اطلاعات محرمانه بماند، که یک نفر بتواند در موقعیت حساس یا سر بزنگاه با انتشار یک فایل صوتی بمب خبری درست کند و جوانان را به تردید بیاندازد؟ و به خود جذب کند؟

چرا؟

کاربر «؟» چند سوال منطقی پرسید. چرا کسی به این سوالات پاسخ نمیدهد؟ چرا به جای پاسخ به این سوالات دائم بر جنایات منافقین تأکید می شود که هیچکس منکر آن نیست؟

zz:
نقل قول کردن
0 #1195 التماس دعای فرج 1395-05-21 23:29
به نقل از ؟:
اولا این عین ماوقع نیست،صرفا مسئله سوال از اعتقاد به اسلام نبوده است،سوالات دیگر مانند جنگیدن به نفع جمهوری اسلامی در مقابل سازمان نفاق هم بوده است.پاسخ منفی به این سوالات هم مجازات اعدام در پی داشته است......
....

سلام

اتفاقا آنچه از اقوال بازماندگان و شهود بر می آید این است که مهمترین سوال همان سؤال اعتقادی بوده که کفر متهم از آن احراز میشده. حتی در دادگاه نمادین ایران تریبونال یادمه یکی عنوان می کرد در پاسخ به سوال گفته باید آزاد شود و آزادانه راجع به اسلام تحقیق کند و بعد نظرش را در مورد اسلام بگوید و همین باعث شده حکم اعدام برای او صادر نشود.

------------------------
به نقل از ؟:
.....
...... به فرض مجازات اینها به دلیل ارتداد مرگ بوده است،چرا برای این افراد احکامی غیر از مرگ در نظر گرفته شده بود؟چرا هر کدام از افراد سازمان نفاق یا سایر گروهای چپ به محض بازداشت و محاکمه محکوم به مرگ نمیشدند؟مگر ارتداد انها قبل از این محرز نشده بود؟در سال 67 چه اتفاقی افتاد که محکومان به حبس ناگهان مستحق مرگ شدند؟ ......

من از دید احکام شرعی -مشخصا جواهرالکلام و تحریرالوسیله- بحث می کنم. خودتان بهتر از من میدانید کشتن «مرتد» یا حتی غیرمرتدی که «کافر حربی» باشد در نظر مراجعی که ما مقلدینشان هستیم نه قصاص دارد و نه دیه و نه حتی گناه دارد؛ مباحِ مباح است. زمانش هم مهم نیست کی باشد. ربطی هم به جرائم و مجازات قبلی اشان ندارد.



--------------------

به نقل از ؟:
.....

.....حرف زیاد است،اینها واقعیت است،روزگاری من هم مثل شما یا انکار میکردم یا توجیه،اما تا همیشه نمیشود.

من نه انکار می کنم و نه توجیه. اصلا اهل توجیه و این حرفها نیستم. کاری به سایر اعدامها هم ندارم. (همین الآن هم با اعدامهای مواد مخدر شدیدا مخالفم و به هیچ وجه شرعی بودنش با عقلم جور نیست.) ولی در مورد اعدامهای تابستان 67 اگر اشکال و ایرادی می بینید باید یقه ی صاحب جواهر را بگیرید. وگرنه در فرضی که شهود بیان کرده اند هیچ شبهه ی شرعی نمی توان بر آن وارد ساخت.



zz:
نقل قول کردن
+1 #1194 رصد 1395-05-21 22:35
به نقل از امير:
جناب رصد بنده با ايميل خودم سالها پيش ثبت نام كرده بودم، چگونه مي توانم به سايت وارد شوم؟؟


سلام بر شما

کاربری با نام امیر. (تنها). الان ثبت شده نیست. میتوانید مجددا از لینک زیر ثبت نام کنید

u313.ir/register.html

رصد
نقل قول کردن
+1 #1193 حمید 1395-05-21 22:35
به نقل از هه:
حضرت خضر نبی ع قتل نکردن! شما اشتباه برداشت کردید. اصلا اون جوری که شما فک میکنید که مثلا حضرت خضر ع با دست خودش رفته و پسر بچه را کشته نبوده و نیست .شما زیاد دیدید که مثلا یه بچه مثلا در آب غرق شد و جان باخت یا با ماشین تصادف کرد یا از بالای ساختما به پایین سقوط کرد یا بر اثر برق گرفتگی یا خفگی یا.......دلایل مرگ( نحوه ی انجام مرگ ) بینهایت هستش یعنی هر کس میتونه به هر نحوی از دنیا بره و شرایط مهیای مرگ توسط حضرت عزائیل ع مهیا میشه .یعنی زمان مرگ هر کس در تقدیر الهی نوشته شده و عامل مرگ هم حضرت عزرائیل هستند که این کار را انجام میدهند .به نظر میرسه در این یک مورد حضرت خضر ع وظیفه ی حضرت عزرائیل ع را بعهده گرفتن ! الله اعلم. ولی از شرایط و نحوه ی بیان در قرآن برمیاد که بجای حضرت عزرائیل در مرگ آن کودک حضرت خضر نبی ع انجام وظیفه کردند حال دلیل این کار هم زیاد مشخص نیست و حکمتی دارد و حاوی پیامی است از جانب خداوند متعال برای ما انسانها. ( شاید خداوند میخواهد به ما بگوید که اگر انسان به مقام قرب الهی برسد میتواند حتی در مرگ و زنده کردن موجودات دخل و تصرف کند .الله اعلم.


در مسیر کاملا درستی حرکت کردید اگر امکان دارد بار دیگر متن خودتان را دقیق تر بخوانید
هر چند جناب ؟ از جواب سر باز زد ولی کافیست دو نفر دیگر روی نظر شما تحلیل خودشان را بگذارند تا ببینید چقدر زیبا به جواب میرسید.
انسانهای مومن و عاشق در میدان جهاد اکبر دو مدل با معبود عشق بازی می کنند جان می دهند و جان می ستانند . در نبرد جبهه خیر هم از دشمنان میکشند و هم کشته می شوند در دو حالت در پیشگاه خداوند مورد عنایت لطف و جایگاه ویژه هستند این داستان دقیقا در جبهه ی کفر هم صدق می کند ولی آیا برابرند
فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره @ فمن یعمل مثقال ذره شرا یره
کمی به داستان قنبر غلام حضرت علی و تنور ...، مرید امام باقر ع و تنور... فکر کنید
اون روایتی که راجع به مقام ویژه ی علمای عصر ظهور هست را در نظر بگیرید
اون روایتی که پیامبر می فرمایند امت من دقیقا تمام آزمون های بنی اسرائیل را... حتی اگر ماری در زمان بنی اسرائیل به سوراخی...

یا علی
نقل قول کردن
+5 #1192 رایحه ظهور 1395-05-21 22:11
نقل قول کردن
+1 #1191 حمید 1395-05-21 22:07
به نقل از خادم الرضا ع:
نکته مهم
عزیزان نکته مهمی چند وقت ذهنم مشغول کرده۰۰۰
در آیات قرآن کریم طبق روایات یهودیان بنی اسرائیل منظور دشمنان اهل بیت س هستند که هر چقدر به یوم المعلوم نزدیک میشویم این خطوط یهود امت اسلام که امروز وهابیت و سمبلشان که حکومت آل سعود است با یهود صهیونیزم شفاف تر و یکرنگ میشود ۰۰۰ حال دقت کنید امروز هم عده ای دارای نفاق داخلی برای نشان دادن سیگنال به منافقان خارج < که آنها نیز با یهودیان اسلام و صهیونیست در حال نشست پشت یک میزند و خطوطشان با یکدیگر یکسان سازی میشود> سعی کردند با شکافتن قبر سال ۶۷ و اعدام های منافقین خطوطشان را یکسان سازی نمایند ۰۰۰۰ منظورم این است جبهه جنود جهل با نفاق داخلی و خارجی و وهابیت و صهیونیست دارند به سمت یک جبهه منسجم پیش میروند و از طرفی نیز جنود عقل نیز با جبهه نظام اسلامی حزب الله عراق و لبنان و یمن در حال منسجم شدن است و هر چقدر این دو جبهه انسجامشان نزدیک میشود امید فرج بیشتر خواهد بود۰۰۰
حال در این جریان سره از ناسره باید خطوط ها شفاف تر بشه از رده های بالا تا حتی داخل سایت و محور ولایت رهبری که به ولایت خدا متصل و ولایت شیطان که امروز با نظر قاطع حضرت آقا آمریکاست۰۰۰
والعاقبه للمتقین @};-

چرا اینقدر عالی تحلیل میکنید. چرا اینقدر خوب پیام متن را درک می کنید.
آمدم به جناب هه بگویم از شما کمک بگیرد. دیدم قبلش تحلیل خودتان را نوشتید،
این چندمین باری بود که با شما کد بازی کردم و شما دقیقا همان را که باید بگوئید تحلیل کردید.
آفرین
نقل قول کردن
0 #1190 امير 1395-05-21 22:05
جناب رصد بنده با ايميل خودم سالها پيش ثبت نام كرده بودم، چگونه مي توانم به سايت وارد شوم؟؟
نقل قول کردن
+1 #1189 هه 1395-05-21 20:56
به نقل از حمید:
حتی اگر قتل توسط خضر نبی ع اتفاق افتاده باشد؟!

حضرت خضر نبی ع قتل نکردن! شما اشتباه برداشت کردید. اصلا اون جوری که شما فک میکنید که مثلا حضرت خضر ع با دست خودش رفته و پسر بچه را کشته نبوده و نیست .شما زیاد دیدید که مثلا یه بچه مثلا در آب غرق شد و جان باخت یا با ماشین تصادف کرد یا از بالای ساختما به پایین سقوط کرد یا بر اثر برق گرفتگی یا خفگی یا.......دلایل مرگ( نحوه ی انجام مرگ ) بینهایت هستش یعنی هر کس میتونه به هر نحوی از دنیا بره و شرایط مهیای مرگ توسط حضرت عزائیل ع مهیا میشه .یعنی زمان مرگ هر کس در تقدیر الهی نوشته شده و عامل مرگ هم حضرت عزرائیل هستند که این کار را انجام میدهند .به نظر میرسه در این یک مورد حضرت خضر ع وظیفه ی حضرت عزرائیل ع را بعهده گرفتن ! الله اعلم. ولی از شرایط و نحوه ی بیان در قرآن برمیاد که بجای حضرت عزرائیل در مرگ آن کودک حضرت خضر نبی ع انجام وظیفه کردند حال دلیل این کار هم زیاد مشخص نیست و حکمتی دارد و حاوی پیامی است از جانب خداوند متعال برای ما انسانها. ( شاید خداوند میخواهد به ما بگوید که اگر انسان به مقام قرب الهی برسد میتواند حتی در مرگ و زنده کردن موجودات دخل و تصرف کند .الله اعلم.
نقل قول کردن
+1 #1188 سعاح 1395-05-21 20:20
نقل قول کردن
+1 #1187 حمید 1395-05-21 19:49
به نقل از ؟:

معاون اسبق قوه قضاییه به شخص کاملا مورد اطمینانی گفته بود پرونده های زیادی نزد من میاوردند و تقاضای حکم اعدام میکردند وقتی پرونده را مطالعه میکردم میگفتم حکم اعدام درست نیست وقتی اصرار میکردند موضوع را به استفتاء از امام منوط میکردم.رای امام هم مطابق رای من عدم صحت اعدام بود وقتی به انها اطلاع میدادم میگفتند از یکی دیگر از اقایان حکم گرفتیم اعدامش کردیم.حرف زیاد است،اینها واقعیت است،روزگاری من هم مثل شما یا انکار میکردم یا توجیه،اما تا همیشه نمیشود.



امام خمینی ره آنها را «محارب» اعلام می‌کند و چنین حکم می‌دهد:

«از آنجا که منافقین خائن به هیچ وجه به اسلام معتقد نبوده و هر چه می‌گویند از روی حیله و نفاق آنهاست و به اقرار سران آنها از اسلام ارتداد پیدا کرده‌اند، با توجه به محارب بودن آنها و جنگ کلاسیک آنها در شمال و غرب و جنوب کشور با همکاری‌های حزب بعث عراق و نیز جاسوسی آنها برای صدام علیه ملت مسلمان ما و با توجه به ارتباط آنان با استکبار جهانی و ضربات ناجوانمردانهٔ آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تا کنون، کسانی که در زندان‌های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند، محارب و محکوم به اعدام می‌باشند و تشخیص موضوع نیز در تهران با رای اکثریت آقایان حجت‌الاسلام نیری دامت افاضاته (قاضی شرع) و جناب آقای اشراقی (دادستان تهران) و نماینده‌ای از وزارت اطلاعات می‌باشد، اگر چه احتیاط در اجماع است، و همین‌طور در زندانهای مراکز استان کشور رای اکثریت آقایان قاضی شرع، دادستان انقلاب و یا دادیار و نماینده وزارت اطلاعات لازم الاتباع می‌باشد، رحم بر محاربین ساده‌اندیشی است، قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردیدناپذیر نظام‌اسلامی است، امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام رضایت خداوند متعال را جلب نمایید، آقایانی که تشخیص موضوع به عهده آنان است وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند اشداء علی الکفار باشند. تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهدا می‌باشد. والسلام»

سیداحمد خمینی که در آن زمان رئیس وقت دفتر امام(ره) بود در نامه‌ای در مورد جزییات این اعدام‌ها می‌پرسد و تأکید می‌کند آیا این حکم شامل کسانی که محاکمه شده‌اند و دوران زندان‌شان به زودی تمام می‌شود هم هست یا نه؟ و در مورد محکومان از شهرستان‌هایی که استقلال قضایی هم دارند چطور؟ پاسخ امام خمینی بدین‌گونه است:

بسمه تعالی
درتمام موارد فوق هر کس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد حکمش اعدام است. سریعاً دشمنان اسلام را نابود کنید. در صورت رسیدگی به وضع پرونده‌ها در هر صورت که حکم سریعتر اجرا گردد همان مورد نظر است.


توجه شود این حکم در زمانی که امام ره در قید حیات بودند اجرایی شد و جای هیچ شک و شبهه ای نمی گذارد و در دفتر اسناد انقلاب اسلامی ثبت و بایگانی شده.

نمونه هایی از جنایات منافقین:

سازمان تروریستی منافقین گروهی است که از سال ۶۱ تا ۶۷، پانزده هزار بیگناه را در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها ترور می‌کردند. منافقین کسانی بودند که در سال ۵۸ و ۵۹ جنگ‌های تجزیه‌طلبانه‌ای را در کردستان، آذربایجان، ترکمن‌صحرا و دیگر شهرها به راه انداختند و اینها همان کسانی بودند که در ماه رمضان یکی از سال‌های اوایل دهه ۶۰ با حمله به خانه یک فرد بسیجی که تنها جرمش حزب‌اللهی بودن و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود، سر سفره افطار، سر فرزندانش را با تیغ موکت‌بری بریدند. یک بار در عروسی فرزند یکی از فئودال‌های وابسته به منافقین، تعدادی از جهادگران انقلاب که عموما از دانشجویان مسلمان و انقلابی بودند را در مقابل عروس و داماد، به جای گوسفند سر بریدند.

منافقین ضمن جاسوسی برای صدام در جنگ تحمیلی و نیز برخی دیگر از جنایت‌های ددمنشانه آنها از جمله به گلوله بستن مجروحان در بیمارستان‌ها و نیز به شهادت رساندن ۷۲ تن از بهترین نیروهای انقلاب، از سال ۶۰ و ۶۱ تا آخر جنگ در خیابان‌ها می‌گشتند و هر دختر و پسر حزب‌اللهی را بدون اینکه حتی بدانند این شخص کیست به مسلسل می‌بستند و حتی در مغازه‌هایی که عکس امام (ره) بر روی دیوار آن نصب بود، نارنجک می‌انداختند.

شکنجه‌هایی که منافقین روی نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی انجام می‌دادند، روی ساواک را نیز سفید کرد.

بخشی از نامه ی حضرت امام ره به آقای منتظری و حساسیت ایشان در تاکید ایشان
بر سر موضوع منافقین و تفکر لیبرالی که به عینه امروز می بینید چه بر سر مردم آورده:

از آنجا كه روشن شده است كه شما اين كشور و انقلاب اسلامي عزيز مردم مسلمان ايران را پس از من به دست ليبرالها و از كانال آنها به منافقين مي سپاريد، صلاحيت و مشروعيت رهبري آينده نظام رااز دست داده ايد.(اینقدر این موضوع برای امام حساس و مهم بوده که قائم مقام خودش را که بازی خورده ی این جریان بوده اینگونه مجازات می کند) شما در اكثر نامه ها و صحبتها و موضعگيريهايتان نشان داديد كه معتقديد ليبرالها و منافقين بايد بر كشور حكومت كنند. به قدري مطالبي كه مي گفتيد ديكته شده منافقين بود كه من فايده اي براي جواب به آنها نمي ديدم . مثلا در همين دفاعيه شما از منافقين تعداد بسيار معدودي كه در جنگ مسلحانه عليه اسلام و انقلاب محكوم به اعدام شده بودند را منافقين از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و مي بينيد كه چه خدمت ارزنده اي به استكبار كرده ايد. در مسئله مهدي هاشمي قاتل ، شمااو را از همه متدينين متدينتر مي دانستيد و با اينكه برايتان ثابت شده بود كه او قاتل است مرتب پيغام مي داديد كه او را نكشيد. از قضاياي مثل قضيه مهدي هاشمي كه بسيار است و من حال بازگو كردن تمامي آنها را ندارم.
ديگر نه براي من نامه بنويسيد و نه اجازه دهيد منافقين،هر چه اسرار مملكت است را به راديوهاي بيگانه دهند.
سخني از سر درد و رنج و با دلي شكسته و پر از غم و اندوه با مردم عزيزمان دارم : من با خداي خود عهد كردم كه از بدي افرادي كه مكلف به اغماض آن نيستم هرگزچشم پوشي نكنم. من با خداي خود پيمان بسته ام كه رضاي او را بر رضاي مردم ودوستان مقدم دارم ؛ اگر تمام جهان عليه من قيام كنند دست از حق و حقيقت برنمي دارم .

والله قسم ، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم ، ولي در آن وقت شما را ساده لوح مي دانستم كه مدير و مدبر نبوديد ولي شخصي بوديد تحصيلكرده كه مفيد براي حوزه هاي علميه بوديد و اگر اينگونه كارهاتان را ادامه دهيد مسلما تكليف ديگري دارم و مي دانيد كه از تكليف خود سرپيچي نمي كنم.(امام ره نسبت به نزدیکی دیدگاه و دفاع آقای منتظری از منافقین اعلام برائت و انزجار می کنند و عملاً ایشان را بعد از خلع از قائم مقامی خود تهدید می کنند)

وصیت و نصیحتی که بعد از نزدیک به دو دهه برای نسل امروز کاربرد دارد:

من كار به تاريخ و آنچه اتفاق مي افتد ندارم ؛ من تنها بايد به وظيفه شرعي خود عمل كنم .من بعد از خدا با مردم خوب و شريف و نجيب پيمان بسته ام كه واقعيات را در موقع مناسبش با آنها در ميان گذارم . تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام ؛ سعي كنند تحت تاثير دروغهاي ديكته شده كه اين روزها راديوهاي بيگانه آن را با شوق وشور و شعف پخش مي كنند نگردند. از خدا مي خواهم كه به پدر پير مردم عزيز ايران صبر و تحمل عطا فرمايد و او را بخشيده و از اين دنيا ببرد تا طعم تلخ خيانت دوستان رابيش از اين نچشد. ما همه راضي هستيم به رضايت او؛ از خود كه چيزي نداريم ، هر چه هست اوست . والسلام .

فدای مردی که از سالهای سال قبل ریشه ی دواعش را درون نظام و جهان نشانه گرفت و خشکاند، باید به این بزرگ مرد تاریخ انقلاب و جهان اسلام افتخار کرد نه اینکه امروز بنشینیم و از جهل خودمان برای یکدیگر کیسه ای ببافیم فراخ!
نقل قول کردن
+2 #1186 خادم الرضا ع 1395-05-21 18:38
نکته مهم
عزیزان نکته مهمی چند وقت ذهنم مشغول کرده۰۰۰
در آیات قرآن کریم طبق روایات یهودیان بنی اسرائیل منظور دشمنان اهل بیت س هستند که هر چقدر به یوم المعلوم نزدیک میشویم این خطوط یهود امت اسلام که امروز وهابیت و سمبلشان که حکومت آل سعود است با یهود صهیونیزم شفاف تر و یکرنگ میشود ۰۰۰ حال دقت کنید امروز هم عده ای دارای نفاق داخلی برای نشان دادن سیگنال به منافقان خارج < که آنها نیز با یهودیان اسلام و صهیونیست در حال نشست پشت یک میزند و خطوطشان با یکدیگر یکسان سازی میشود> سعی کردند با شکافتن قبر سال ۶۷ و اعدام های منافقین خطوطشان را یکسان سازی نمایند ۰۰۰۰ منظورم این است جبهه جنود جهل با نفاق داخلی و خارجی و وهابیت و صهیونیست دارند به سمت یک جبهه منسجم پیش میروند و از طرفی نیز جنود عقل نیز با جبهه نظام اسلامی حزب الله عراق و لبنان و یمن در حال منسجم شدن است و هر چقدر این دو جبهه انسجامشان نزدیک میشود امید فرج بیشتر خواهد بود۰۰۰
حال در این جریان سره از ناسره باید خطوط ها شفاف تر بشه از رده های بالا تا حتی داخل سایت و محور ولایت رهبری که به ولایت خدا متصل و ولایت شیطان که امروز با نظر قاطع حضرت آقا آمریکاست۰۰۰
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+1 #1185 رصد 1395-05-21 18:16
به نقل از رهرو:
رصد

چرا کامنت منو نشون ندادی
ی کار واجبی با آقای سیجانی دارم



سلام بر شما

کاربر گرامی

ایشون در کامنت شماره ۱۱۶۴. شماره تماسشان را برایتان گذاشته اند.

رصد
نقل قول کردن
-1 #1184 رهرو 1395-05-21 17:55
رصد

چرا کامنت منو نشون ندادی
ی کار واجبی با آقای سیجانی دارم
نقل قول کردن
-1 #1183 ؟ 1395-05-21 17:52
به نقل از حمید:
پس باید از بخشی از احکام اسلامی که اعدام دشمنان دین اسلام یکی از آن موارد تا ظهور انسال کامل(متصل به غیب) دست کشید.

موضوعی که شما مطرح کردید یعنی قتل کودک خردسال به دست خضر(ع)ربطی به موضوع مورد بحث نداشت.این نتیجه گیری اخیرتان هم از پاسخ من بدست نمیاید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد