رایحه ظهور

تحولات شش ماهی پایانی منتهی به ظهور ، حوادث ماه رجب - بخش 2

هدف‌ قیام‌ ایرانیان‌ آزادی‌ قدس‌ است‌ که‌ پس‌ از عبور از عراق‌ آن‌ را فتح‌ کنند. احادیث‌ از حرکتی‌ دسته‌جمعی‌ و ملّی‌ از منطقه‌ اصطخر خبر می‌دهند که‌ پس‌ از حوادث‌ حجاز و خروج‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) می‌باشد و اهل‌ مشرق‌ برای‌ استقبال‌ از ایشان‌ برای‌ عبور از عراق‌ و رسیدن‌ به‌ مکه‌ راهی‌ می‌شوند...

» ابتدای نظرات (1638)

 3 ـ قیام‌ یمانی‌ (از علایم‌ حتمی‌ ظهور)

احادیث‌ شریف‌ ما جنبش‌ یمانی‌ را به‌ عنوان‌ پرچم‌ هدایت‌ معرفی‌ می‌کنند که‌ همزمان‌ با شورش‌ سفیانی‌ در شام‌، او هم‌ در یمن‌ قیام‌ کرده‌ و مردم‌ را به‌ حق‌ و حقیقت‌ دعوت‌ می‌کند و اجابت‌ دعوتش‌ واجب‌ است‌. پس‌ از حرکت‌ به‌ سمت‌ عراق‌ و شام‌ و ملاقاتش‌ با سیّد خراسانی‌، در جنگ‌ با سفیانی‌ او را یاری‌ می‌رساند. یمانی‌ از فرزندان‌ زیدبن‌ علی‌بن‌الحسین‌(ع‌) است‌.

از امام‌ باقر(ع‌) روایت‌ شده‌ که‌ فرمودند:
«خروج‌ سفیانی‌ و یمانی‌ و سید خراسانی‌ در یک‌ سال‌ و یک‌ ماه‌ و یک‌ روز است‌ که‌ مانند دانه‌های‌ تسبیح‌ به‌ دنبال‌ هم‌ می‌آیند و جنگ‌ همه‌جانبه‌ای‌ رخ‌ می‌دهد. وای‌ بر کسی‌ که‌ در مقابل‌ آنها بایستد! در میان‌ این‌ پرچم‌ها هیچ‌ کدام‌ به‌ اندازه‌ پرچم‌ یمانی‌ بر حق‌ نیست‌؛ چرا که‌ شما را (به‌ تبعیت‌ از) امامتان‌ دعوت‌ می‌کند. پس‌ از قیام‌ یمانی‌ خرید و فروش‌ اسلحه‌ برای‌ مردم‌ و به‌ خصوص‌ مسلمانان‌ ممنوع‌ می‌شود و هرگاه‌ (یمانی‌) قیام‌ کرد به‌ سوی‌ او حرکت‌ کن‌ و بشتاب‌ که‌ آن‌ را پرچم‌ هدایت‌ خواهی‌ یافت‌. احدی‌ از مسلمانان‌ اجازه‌ ندارد با او مقابله‌ کند و هر کس‌ چنین‌ کند، جهنمی‌ است‌؛ چرا که‌ یمانی‌ به‌ حق‌ و صراط‌ مستقیم‌ دعوت‌ می‌کند. 1»

در آن‌ زمان‌ اوضاع‌ کلی‌ جهان‌، در یک‌ جنگ‌ بزرگ‌ فرهنگی‌ تمدن‌ها خلاصه‌ می‌شود که‌ میدان‌ این‌ جنگ‌ شام‌، فلسطین‌، عراق‌، ایران‌ و حجاز است‌. در این‌ معرکه‌ دو دسته‌ و دو سپاه‌ در برابر یکدیگر به‌ مبارزات‌ سیاسی‌ ـ نظامی‌ مشغولند و این‌ دو دسته‌ عبارتند از: یاوران‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) و زمینه‌سازان‌ قیام‌ ایشان‌ در یک‌ سوی‌ میدان‌ و حرکت‌ سفیانی‌ و یاری‌ رسانان‌ غربی‌ او و به‌ تعبیر روایات‌ رومیان‌ و یهودیان‌ در سوی‌ دیگر میدان‌. هدف‌ این‌ جنگ‌ بزرگ‌ تمدن‌ها و کانون‌ بحران‌های‌ سال‌ ظهور حضرت‌ مهدی‌(ع‌) قدس‌ است‌.

با این‌ حساب‌ اینطور نیست‌ که‌ جنبش‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) ـ که‌ از مسجدالحرام‌ و مکه‌ مکرمه‌ شروع‌ می‌شود ـ اولین‌ حرکتی‌ باشد که‌ هدفش رسیدن‌ به‌ مسجدالاقصی‌ در فلسطین‌ است‌، بلکه‌ گل‌ سرسبد و تاج‌ سر تمام‌ حرکت‌های‌ امت‌ اسلامی‌ است‌ که‌ به‌ سوی‌ قدس‌ در شتابند. در واقع‌ باید ابتدای‌ حرکت‌ امت‌ اسلام‌ برای‌ رهایی‌ قدس‌ را از ایران‌ توسط‌ سید خراسانی‌ و از یمن‌ توسط‌ رهبر مسلمانشان‌ یمانی‌ دانست‌ که‌ البته‌ روایات‌ حرکت‌ یمانی‌ را هدایت‌جویانه‌ و نماد هدایت‌ توصیف‌ می‌کنند.

4 ـ قیام‌ سید خراسانی‌ 

 پرچم‌های‌ خراسان‌ یا پرچم‌های‌ سیاه‌ که‌ در این‌ لشکر جمعی‌ از یاران‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) تحت‌ فرماندهی‌ سید خراسانی‌ وجود دارد. امام‌ باقر(ع‌) در حدیثی‌ طولانی‌ می‌فرمایند:

«.... سفیانی‌ لشکری‌ را به‌ سوی‌ کوفه‌ می‌فرستد که‌ هفتاد هزار نفرند آنها در آنجا به‌ قتل‌ و کشتار و اسارت‌ مردم‌ می‌پردازند در چنین‌ شرایطی‌ پرچم‌هایی‌ از سوی‌ خراسان‌ به‌ رهبری‌ سید خراسانی‌ نمایان‌ می‌شوند که‌ منزلگاه‌ها را با سرعت‌ چشمگیری‌ طی‌ کرده‌ و پشت‌ سر می‌گذارند و در میان‌ آنها عده‌ای‌ از اصحاب‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) هستند 2 .»

امیرالمؤمنین‌(ع‌) می‌فرمایند:
« فرج‌ را از سه‌ چیز انتظار داشته‌ باشید: اختلاف‌ اهل‌ شام‌ بر سر آن‌ چیزی‌ که‌ در میان‌ آنهاست‌، پرچم‌های‌ سیاه‌ از خراسان‌ و هراس‌ و سردرگمی‌ مردم‌ در ماه‌ رمضان‌ 3 .»

و آن‌ حضرت‌(ع‌) در حدیث‌ طولانی‌ می‌فرمایند:
«وقتی‌ سپاه‌ سفیانی‌ به‌ سمت‌ کوفه‌ خارج‌ می‌شود آنها را برای‌ (درگیری‌ و پیروزی‌ بر) اهل‌ خراسان‌ می‌فرستد که‌ آنها هم‌ به‌ جهت‌ (یاری‌) حضرت‌ مهدی‌(ع‌) خارج‌ شده‌اند. سفیانی‌ و سید خراسانی حامل‌ پرچم‌های‌ سیاه‌ به‌ هم‌ می‌رسند. در خط‌ مقدم‌ سید خراسانی‌، شعیب‌ بن‌ صالح‌ است‌ که‌ او با سفیانی‌ در باب‌ اصطخر (منطقه‌ شیراز که‌ نقطه‌ مقابل‌ فرو رفتگی‌ خلیج‌ فارس‌ است‌) میان‌ آنها جنگ‌ خانمان‌ برانداز و شدیدی‌ صورت‌ می‌گیرد که‌ پرچم‌های‌ سیاه‌ پیروز شده‌ و لشکر سفیانی‌ متواری‌ و فراری‌ می‌شوند. به‌ دنبال‌ آن‌ مردم‌ آرزوی‌ (آمدن‌) مهدی‌(ع‌) را می‌کنند و او را می‌جویند. او هم‌ در مکه‌ قیام‌ می‌کند در حالی‌ که‌ پرچم‌ رسول‌الله(ص‌) را به‌ همراه‌ دارد و آن‌ هم‌ در زمانی‌ که‌ مردم‌ از قیام‌ او به‌ خاطر شدت‌ و مدّت‌ بلایا و فتنه‌ها مأیوس‌ شده‌اند. 4»

احادیث‌ نام‌ و اوصاف‌ برخی‌ از فرماندهان‌ سپاه‌ خراسان‌ را چنین‌ بیان‌ می‌کند:

سید خراسانی‌، رهبر سیاسی‌ای‌ که‌ در دست‌ راستش‌ خالی‌ دارد، قائد اعظم‌ و سید بزرگواری‌ است‌ که‌ پرچم‌های‌ نهضت‌ به‌ نقش‌ او منقوش‌ گشته‌اند. شعیب‌ بن‌ صالح‌ جوان‌ گندمگون‌ و تیز فهمی‌ از اهالی‌ تهران‌ که‌ سرپرستی‌ نیروها را برعهده‌ دارد. گنج‌های‌ طالقان‌ که‌ همان‌ جوانان‌ منطقه‌ طالقان‌ (شمال‌ استان تهران‌) هستند و اصحاب‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) خواهند شد و احادیث‌ صفت‌ بارز آنها را گنج‌ الهی‌ بودن‌ آنها برشمرده‌اند. 5

روایات‌ به‌ این‌ امر اشاره‌ دارند که‌ ایرانیان‌ پس‌ از طولانی‌ شدن‌ جنگ‌ با دشمنان‌ خود؛ با سیدی‌ هاشمی‌ که‌ شعیب‌ بن‌ صالح‌ را به‌ عنوان‌ فرمانده‌ سپاه‌ خویش‌ برگزیده‌ بیعت‌ می‌کنند. احادیث‌، میدان‌ جنگ‌ ایرانیان‌ با دشمنانشان‌ را در خارج‌ آن‌ سرزمین‌؛ یعنی‌ عراق‌ و شام‌ و فلسطین‌ بیان‌ می‌کند که‌ حاکی‌ از ثبات‌ سیاسی‌ آنها در داخل‌ کشور می‌باشد؛ البته‌ به‌ جز آشفتگی‌ مختصری‌ که‌ به‌ واسطة‌ جریان‌ «قرقیسیا» در وضعیت‌ ایران‌ به‌ وجود می‌آید. از آنجا که‌ این‌ واقعه‌ اساساً جنگ‌ میان‌ سفیانی‌، ترک‌ها، بعضی‌ از غربیان‌ و بخشی‌ از سپاهیان‌ و نیروهای‌ عراقی‌ است‌ و با توجه‌ به‌ اینکه‌ ایرانیان‌ با میدان‌ و معرکة‌ جنگ‌ فاصله‌ چندانی‌ ندارند تصمیم‌ می‌گیرند در آن‌ شرکت‌ کنند ولیکن‌ به‌ جهت‌ بهبود وضعیت‌ داخلی‌ از قرقیسیا صرف‌نظر می‌کنند و به‌ کشور خود بازگشته‌ و برای‌ مقابله‌ با سفیانی‌ که‌ در غایله‌ قرقیسیا پیروز شده‌ مهیا می‌شوند.

هدف‌ قیام‌ ایرانیان‌ آزادی‌ قدس‌ است‌ که‌ پس‌ از عبور از عراق‌ آن‌ را فتح‌ کنند. احادیث‌ از حرکتی‌ دسته‌جمعی‌ و ملّی‌ از منطقه‌ اصطخر خبر می‌دهند که‌ پس‌ از حوادث‌ حجاز و خروج‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) می‌باشد و اهل‌ مشرق‌ برای‌ استقبال‌ از ایشان‌ برای‌ عبور از عراق‌ و رسیدن‌ به‌ مکه‌ راهی‌ می‌شوند که‌ حضرت‌ در اصطخر با آنها ملاقات‌ کرده‌ و آنها هم‌ در همانجا با ایشان‌ بیعت‌ می‌کنند و به‌ همراهی‌ او با سفیانی‌ می‌جنگند 6 .

 5-نمایان‌ شدن‌ بدنی‌ کاملاً واضح‌ در قرص‌ خورشید و دستی‌ که‌ از آسمان‌ اشاره‌ می‌کند.

 الف‌ ـ خارج‌ شدن‌ سر و سینة‌ مردی‌ در قرص‌ خورشید

امام‌ باقر(ع‌) ذیل‌ این‌ آیه‌ که‌:
 
إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِم مِّن السَّمَاء آیَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِینَ 7 
 اگر بخواهیم‌ آیه‌ای‌ را از آسمان‌ بر آنها نازل‌ می‌کنیم‌ که‌ گردن‌های‌ خود را خاضعانه‌ در مقابل‌ آن‌ فرود آورند 8 .

فرمودند:

«خداوند با آنها چنین‌ خواهد کرد.»
- راوی‌ می‌گوید: پرسیدم‌ آنها چه‌ کسانی‌ هستند؟
  فرمودند:
« بنی‌امیه‌ و پیروان‌ آنها منظور سفیانی‌ و یارانش‌ است‌. »
 - راوی‌ می‌گوید باز پرسیدم‌: آن‌ آیه‌ چیست‌؟ حضرت‌ جواب‌ دادند:
« ثابت‌ ماندن‌ خورشید از ظهر تا وقت‌ عصر و خارج‌ شدن‌ سینه‌ و صورت‌ مردی‌ در قرص‌ خورشید که‌ با حسب‌ و نسبش‌ (برای‌ مردم‌) شناخته‌ شده‌ است‌. اینها در زمان‌ سفیانی‌ است‌ و پس‌ از آن‌ او و پیروانش‌ هلاک‌ می‌شوند 9 .»

  این‌ حدیث‌ به‌ خوبی‌ تبیین‌ می‌کند این‌ علامت‌ پس‌ از خروج‌ سفیانی‌ است‌ و سفیانی‌ هم‌ همان‌گونه‌ که‌ بیان‌ شد در ماه‌ رجب‌ خروج‌ می‌کند. علاوه‌ بر این‌ امام‌ صادق‌(ع‌) طی‌ حدیث‌ دیگری‌ تصریح‌ می‌کنند که‌ این‌ نشانه‌ در ماه‌ رجب‌ واقع‌ می‌شود و می‌فرمایند:
« سالی‌ که‌ در آن‌ صیحه‌ و فریاد آسمانی‌ واقع‌ می‌شود، قبل‌ از آن‌ آیه‌ای‌ در ماه‌ رجب‌ نمایان‌ می‌شود.»
 - راوی‌ می‌گوید: پرسیدم‌ آن‌ آیه‌ چیست‌؟ فرمودند:
« چهره‌ای‌ که‌ در ماه‌ (و به‌ قولی‌ خورشید) و دستی‌ نمایان‌ دیده‌ می‌شود 10 .»

  این‌ بدن‌ کامل‌ و نمایان‌ (سینه‌ و صورت‌) همان‌ کسی‌ است‌ که‌ نداهای‌ سه‌گانه‌ ماه‌ رجب‌ ـ همان‌گونه‌ که‌ خواهیم‌ دید ـ را سر خواهد داد.
  از امام‌ رضا(ع‌) نقل‌ کرده‌اند که‌ ضمن‌ حدیثی‌ طولانی‌ می‌فرمایند:
 «.....و صدای‌ سومی‌ که‌ (با آن‌) بدنی‌ واضح‌ و نمایان‌ در قرص‌ شمس‌ دیده‌ می‌شود. 11»

  برخی‌ از علما معتقدند که‌ این‌ پیکر همان‌ بدن‌ مطهر امیرالمؤمنین‌(ع‌) است‌ که‌ مردم‌ ایشان‌ را می‌شناسند.
  شیخ‌ محمد نجفی‌ در کتاب‌ بیان‌الائمه‌  (ج‌ 3، ص‌ 48) چنین‌ نظری‌ را بیان‌ می‌کنند. و بعضی‌ دیگر می‌گویند حضرت‌ مسیح‌ است‌ که‌ این‌ نظر را حجة‌الاسلام‌ علی‌ کورانی‌ در کتاب‌ الممهّدون‌ للمهدی‌  (ص‌ 37) بیان‌ کرده‌اند. که‌ این‌ نظر قابل‌ قبول‌تر به‌ نظر می‌رسد.

  ب‌ ـ دستی‌ که‌ در آسمان‌ ظاهر شود و اشاره‌ می‌کند: هذا... هذا... این‌ ( حق‌ است‌ ) این‌  ( حق‌ است‌ )  ...!
  بعضی‌ از روایات‌ این‌ نشانه‌ را از علایم‌ حتمی‌ شمرده‌اند:
  امام‌ صادق‌(ع‌) در حدیثی‌ بلند و طولانی‌ فرمودند:
 «و دستی‌ که‌ از آسمان‌ طلوع‌ کرده‌ و نمایان‌ می‌شود از علایم‌ حتمی‌ است‌. 12»

  آن‌ حضرت‌ در تییین‌ علامت‌های‌ روز موعود چنین‌ می‌فرمایند:
 «دستی‌ از آسمان‌ بر حکومت‌ و امیر آن‌ زمان‌ دلالت‌ کرده‌ که‌ مردم‌ به‌ آن‌ خواهند نگریست‌. 13»

  چقدر امامان‌ بزرگوار(ع‌) بلند مرتبه‌اند که‌ صدها سال‌ قبل‌ ما را از این‌ جریانات‌ باخبر کردند. بدن‌ و دست‌ معجزه‌ای‌ الهی‌ است‌ و در حالی‌ که‌ انسان‌ در عصر کنونی‌ ثابت‌ کرد می‌تواند صحبت‌هایش‌ را با اختراعات‌ و اکتشافات‌ و علم‌ خویش‌ از سطح‌ ماه‌ به‌ زمین‌ منتقل‌ کند از آنها بیشتر قدرت‌نمایی‌ کند، از خداوندی‌ که‌ از مخلوقاتش‌ مسلماً داناتر و تواناتر است‌، این‌ مطلب‌ خیلی‌ عجیب‌ و غیرقابل‌ تصور نخواهد بود.

 6-نداهای‌ سه‌گانه‌


  سه‌ ندای‌ آسمانی‌ را همه‌ در ماه‌ رجب‌ می‌شنوند:
  ندای‌ اول‌:  «ألا لعنة‌ الله علی‌ القوم‌ الظالمین»‌؛  بدانید لعنت‌ خدا شامل‌ حال‌ جمعیت‌ ظالم‌ و ستمکار می‌شود.
  ندای‌ دوم‌:  «یا معاشرالمؤمنین‌ أزفة‌ الآزفة»‌؛  ای‌ گروه‌ مؤمنان‌! قیامت‌ (ظهور) نزدیک‌ شده‌ است‌.

  ندای‌ سوم‌:  بدن‌ آشکار و نمایانی‌ ندا می‌دهد:
 «ألا إن‌ الله بعث‌ مهدی‌ آل‌ محمد(ص‌) للقضاء علی‌الظالمین»‌ ؛ بدانید که‌ خداوند مهدی‌ آل‌ محمد(ص‌) را برای‌ اجرای‌ قضای‌ خود بر ستمکاران‌ برانگیخت‌ و فرستاد.

  امام‌ رضا(ع‌) طی‌ حدیثی‌ طولانی‌ فرمودند:
« ندایی‌ می‌آید که‌ هر دور و نزدیکی‌ آن‌ را می‌شنود؛ برای‌ مؤمنان‌ رحمت‌ و برای‌ کافران‌ عذاب‌ است‌.»
  حسن‌ بن‌ محبوب‌ که‌ راوی‌ است‌، می‌گوید: «به‌ حضرت‌ عرض‌ کردم‌: پدر و مادرم‌ به‌ فدایتان‌ آن‌ ندا چیست‌؟»
  فرمودند:
« سه‌ ندا در رجب‌ خواهد بود. اولین‌ آنها چنین‌ است‌: بدانید که‌ لعنت‌ خدا شامل‌ ستمکاران‌ است‌ و دومین‌ آنها: ای‌ گروه‌ مؤمنین‌ قیامت‌ (ظهور) نزدیک‌ شده‌ است‌ و سومین‌ بدنی‌ آشکارا در قرص‌ خورشید، مشاهده‌ می‌شود که‌ ندا در می‌دهد که‌ خداوند فلان‌ بن‌ فلان‌ را برای‌ هلاک‌ و نابودی‌ ستمکاران‌ برانگیخته‌ است‌ و در این‌ زمان‌ فرج‌ و گشایش‌ مؤمنین‌ خواهد آمد و خداوند سینه‌هایشان‌ را شفا داده‌ و سختی‌ و غم‌ و غصه‌ را از قلب‌هایشان‌ می‌زداید. 14»

  قریب‌ به‌ این‌ مضمون‌ از امام‌ باقر(ع‌) نقل‌ شده‌ است‌ که‌ فرموده‌اند:
 «خداوند تبارک‌ و تعالی‌ با پدید آوردن‌ این‌ آیات‌، انکارکنندگان‌ را مبهوت‌ و متحیر خواهد کرد.»
  و امام‌ صادق‌(ع‌) چنین‌ می‌فرمایند که‌:
 «سالی‌ که‌ در آن‌ صیحه‌ آسمانی‌ واقع‌ می‌شود پیش‌ از آن‌ آیه‌ای‌ در رجب‌ خواهد بود.»
  -از ایشان‌ پرسیدند: «آن‌ آیه‌ چیست‌؟»
 فرمودند: «چهره‌ای‌ که‌ در ماه‌ نمایان‌ می‌شود و دستی‌ که‌ آشکارا اشاره‌ می‌کند و ندایی‌ که‌ از آسمان‌ هر کس‌ آن‌ را به‌ زبان‌ خویش‌ می‌شنود. 15»

  با توجه‌ به‌ آنچه‌ گفته‌ شد می‌توان‌ میان‌ ندا و صیحه‌ تفاوت‌ قایل‌ شد؛ چرا که‌ صیحه‌ در ماه‌ رمضان‌ واقع‌ می‌شود و به‌ شکل‌ ندای‌ جبرئیل‌(ع‌) است‌ در حالی‌ که‌ نداهای‌ سه‌ گانه‌ در ماه‌ رجب‌ پدید می‌آیند و ندای‌ چهارمی‌ در ماه‌ محرم‌ و روز ظهور حضرت‌ خواهد بود و به‌ خلاف‌ نداهای‌ چهارگانه‌ در ماه‌های‌ رجب‌ و محرم‌ صیحه‌ ماه‌ رمضان‌ در زمرة‌ علایم‌ محتوم‌ به‌ شمار آمده‌ است‌.

7-ثابت‌ ماندن‌ خورشید و خسوف‌ ماه‌ در شب‌ بدر (نیمه‌ ماه‌)


  از علایم‌ غیر حتمی‌ سال‌ ظهور ثابت‌ ماندن‌ خورشید و حرکت‌ نکردن‌ آن‌ از ظهر تا عصر یکی‌ از روزهای‌ ماه‌ رجب‌ است‌. همچنین‌ در شب‌ بدر این‌ ماه‌، خسوف‌ و ماه‌ گرفتگی‌ رخ‌ خواهد داد.

  از امام‌ پنجم‌(ع‌) در مورد این‌ آیه‌ که‌ اگر بخواهیم‌ از آسمان‌ بر آنها آیه‌ای‌ نازل‌ می‌کنیم‌ 16  پرسیدند که‌»آن‌ آیه‌ چیست‌؟» حضرت‌ فرمودند:
 «ثابت‌ ماندن‌ خورشید از ظهر تا هنگام‌ عصر... که‌ اینها در زمان‌ سفیانی‌ است‌ و به‌ دنبال‌ آن‌، او و قوم‌ و پیروانش‌ هلاک‌ خواهند شد 17 .»

  این‌ نشانه‌ به‌ خوبی‌ از خروج‌ و شورش‌ سفیانی‌ در ماه‌ رجب‌ حکایت‌ می‌کند؛ چرا که‌ این‌ علامت‌ در زمان‌ او اتفاق‌ می‌افتد. سکون‌ خورشید در آسمان‌ هر چند برای‌ مدت‌ کمی‌ رخ‌ می‌دهد، ولی‌ معجزه‌ای‌ عجیب‌ از ناحیه‌ خداوند متعال‌ است‌. از طرفی‌ مردم‌ به‌ آن‌ واقعه‌ از طولانی‌ شدن‌ ناگهانی‌ مدت‌ روز پی‌ می‌برند. و از طرف‌ دیگر تابش‌ نامتعارف‌ و بیش‌ از حد گرما و حرارت‌ خورشید به‌ زمین‌ باخبر می‌شوند. پدید آمدن‌ چنین‌ نشانه‌ای‌ آسمانی‌ در ماه‌ رجب‌ خبر از هلاکت‌ و درهم‌ کوبیده‌ شدن‌ سفیانی‌ و سپاهیان‌ و حزب‌ و پیروانش‌ می‌دهد.

  تأکید بر ثابت‌ ماندن‌ خورشید در ماه‌ رجب‌ ناظر به‌ همزمانی‌ این‌ حادثه‌ با خروج‌ سینه‌ و صورت‌ مردی‌ در قرص‌ خورشید است‌ که‌ قبلاً در زمرة‌ حوادث‌ ماه‌ رجب‌ از آن‌ یاد کردیم‌. و همان‌طور که‌ پیش‌ از این‌ گفتیم‌ همه‌ اینها در زمان‌ سفیانی‌ رخ‌ می‌دهد.

  از جمله‌ دیگر حوادثی‌ که‌ در ماه‌ رجب‌ رخ‌ می‌دهد ماه‌ گرفتگی‌ در شب‌ بدر این‌ ماه‌ است‌:
  ام‌ سعید اخمسیه‌ به‌ امام‌ صادق‌(ع‌) عرض‌ می‌کند:« یابن‌ رسول‌الله(ص‌) فدایتان‌ شوم‌! نشانه‌ای‌ از خروج‌ و قیام‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) در اختیارم‌ بگذارید و به‌ من‌ مرحمت‌ کنید. »

حضرت‌ به‌ من‌ فرمودند:
 «ام‌سعید! وقتی‌ ماه‌ در شب‌ بدر ماه‌ رجب‌ گرفته‌ شود و خسوف‌ رخ‌ دهد، مردی‌ پس‌ از آن‌ خروج‌ کند و به‌ دنبال‌ آن‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) قیام‌ خواهند کرد. 18»

  قبلاً گفته‌ شد که‌ علامت‌ و نشانه‌ نمایانی‌ بدن‌ مردی‌ در خورشید هم‌ در ماه‌ رجب‌ واقع‌ می‌شود و پس‌ از آن‌ صیحه‌ آسمانی‌ در ماه‌ رمضان‌ پدید خواهد آمد.

 


 پی‌نوشت‌ها :
 1-  الغیبة‌، نعمانی‌، ص‌171، بحارالانوار، ج‌52، ص‌232.

 2- الغیبة‌، نعمانی‌، ص‌187.
 3-  بحارالانوار، ج‌52، ص‌229، یوم‌الخلاص‌، ص‌645.
 4-  بشارة‌الاسلام‌، ص‌184؛ یوم‌الخلاص‌، ص‌651، السفیانی‌ فقیه‌، ص‌77.
 5-  الممهدون‌ للمهدی‌، ص‌54.
6-  جهت‌ کسب‌ اطلاعات‌ بیشتر راجع‌ به‌ قیام‌ سید خراسانی‌ و احادیث‌ و روایات‌ مربوط‌ می‌توانید به‌ فصل‌ سوم‌ کتاب‌ الممهدون‌ للمهدی‌ ،   حجة‌الاسلام‌ علی‌ کورانی‌ و یا ترجمة‌ کتاب‌  عصر ظهور ایشان‌ مراجعه‌ کنید.
 7-  سوره‌ شعراء(26) آیه‌4.
 8- الارشاد، شیخ‌ مفید، ج‌2، ص‌373؛ اعلام‌ المهدی‌، ص‌428؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌221؛ المهدی‌ الموعود، ص‌53؛ یوم‌ الخلاص‌،ص‌517؛السفیانی‌،فقیه‌، ص‌121.
 9-  الغیبة‌، نعمانی‌ ص‌169؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌233؛ بشارة‌الاسلام‌، ص‌120.
 10-  الغیبة‌، نعمانی‌، ص‌172؛ بشارة‌الاسلام‌، ص‌120.
 11- یوم‌الخلاص‌، ص‌519؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌233 با الفاظی‌ دیگر.
 12- الغیبة‌، نعمانی‌ ص‌120؛ الغیبة‌، شیخ‌ طوسی‌، ص‌2680؛ بحارالانوار، ج‌52، ص‌289؛ بشارة‌الاسلام‌، ص‌16.
 13-  الغیبة‌، نعمانی‌ ص‌169؛ یوم‌الخلاص‌، ص‌541.
 14-  سوره‌ شعراء(26) آیه‌ 4.
 15- بحارالانوار، ج‌52، ص‌221.
 16- بیان‌ الائمه‌(ع‌)، ج‌2، ص‌695.

منبع : کتاب حوادث شش ماه پایانی

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1638 محمد حسین 1395-03-25 05:15
به نقل از نیما:

لینک خرابه!!
نقل قول کردن
0 #1637 نیما 1395-03-12 12:45 نقل قول کردن
0 #1636 یونس 1395-03-09 21:38
به نام خدا
فرآیند نابودی کیهان و چگونگی انهدام کائنات که در متون مذهبی از آن بعنوان "قیامت" یادمی شود، همواره از جمله مسائل مورد علاقه فیزیکدانان،کیها نشناسان و فلاسفه بوده است. اگرچه در سالهای اخیر با کشف حقایق شگفت انگیزی در خصوص سیاهچاله ها، دانشمندان آنها را عوامل احتمالی نابودی کیهان می دانند اما نه در زمانی نزدیک بلکه شاید میلیاردها سال دیگر!
اما درمقابل آیاتی از کتاب قرآن هستند که نزدیکی حادثه قیامت و احتمال قریب الوقوع بودن پایان دنیا و نابودی آنرا به ما هشدار می دهند!
اما در این میان ما همواره از خود می پرسیم که علت این مغایرت زمانی بسیار زیاد _در مورد زمان وقوع قیامت و نابودی کائنات_ فی مابین پیش بینی قرآن و تئوریهای کیهان شناسی، درچیست!؟
کتاب "کد فاینال" تلاش کرده است تا علت این مغایرت زمانی را بررسی نموده و چرائی آنرا به بیانی ساده توضیح بدهد.
لینکهای دانلود کتاب "کد فاینال" :
www.uplooder.net/files/822ec16fe6261734d528f8307f47004d/FC.pdf.html
نقل قول کردن
+4 #1635 مهرداد/بچه مثبت 1395-03-08 02:31
امام خامنه ای: این قرن ؛ قرن اسلام است.



رهبر انقلاب: این قرن، قرن اسلام است. این قرن، قرن معنویت است.
ما در صدق وعده‌ی الهی تردید نمیکنیم. ما به خدای متعال سوءظن نداریم. وعده‌ی خدای متعال، وعده‌ی صادق است. ما چون وارد میدانیم، داخل عرصه‌ی مبارزه هستیم - ملت ایران همه‌ی امکانات خود را وارد عرصه کرده است - بنابراین نصرت الهی قطعی است. در همه‌ی کشورهای دیگر هم همین جور است. منتها باید هوشیار باشیم. همه‌ی ما باید هوشیار باشیم.
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18871

zz:
نقل قول کردن
+1 #1634 شاداب 1395-03-08 00:28
به نقل از ض:
فوری:
وزیر اقتصاد: حقوق نجومی مدیران ما هم تقصیر احمدی نژاد است
~x(
www.google.com/.../

این دیگه خیلی چرند بود حقوق نجومی مدیران شما به احمدی نژاد چه ربطی داره :-O
نقل قول کردن
0 #1633 mahmood 1395-03-07 18:27
به نقل از همین جوری یهویی:

نظر شماره چند تو؟
یعنی از اکتشافات خودت بوده؟
یا قبلا کپی خودت ؟

به نظر شماره ۱۴۱۴ نگاه کنید.
نقل قول کردن
+3 #1632 ت 1395-03-07 15:25
نقل قول کردن
+5 #1631 ت 1395-03-07 15:16
به نقل از ت:
جناب ظریف الان نزدیک 5 ماهه از توافق میگذره آیا اگه آینده رو میدیدی که آمریکا بدعهدی میکنه آیا باز هم انقدر مثل این عکست خوشحالی میکردی..... البته آینده رو و بدعهدی آمریکا رو همون موقع رهبری به شما نشان داد ولی امثال شما و روحانی بی اعتنا بودید u:313


نقل قول کردن
-2 #1630 ت 1395-03-07 15:12
جناب ظریف الان نزدیک 5 ماهه از توافق میگذره آیا اگه آینده رو میدیدی که آمریکا بدعهدی میکنه آیا باز هم انقدر مثل این عکست خوشحالی میکردی..... البته آینده رو و بدعهدی آمریکا رو همون موقع رهبری به شما نشان داد ولی امثال شما و روحانی بی اعتنا بودید u:313
نقل قول کردن
-3 #1629 کیش و مات 1395-03-07 13:47
عصر عصر آگاهی علم و دانشه
کی باورش میشه تو مدرنترین زمان حیات بشر هر چی که میگذره بجای فهم بهتر علوم در لایه های اول داریم دست و پا میزنیم در دورهای گذشته شرایط جوری بود که مردم اون عصر اگر قرار بود واقعیات رو دنبال کنند سریعتر به درک حقایق می رسیدند و برای اینکه عصر اونها عصر ارتباط گیری بر اساس فطرت بشر بود اما مردم دنیا امروز با توجه به کشف علوم جدید و پیشرف دارای جهلی هستند که تنها با فهمیدن حقایق واقعی میتونید جهل و فقرشون رو بهشون نشان بدید خیلی وقته وارد دوره ارتباط با حقایق بر اساس عقل بشر شدیم ولی... امروز روزیه که منتظر ظهور معدن علم واقعی هستیم امروز بصورت ویژه اختصاص به انسان کامل داره روزیه که زمین و زمان به احترامش ایستادند امروز فطرت های بیدار خواب ندارند چشم ها خیره به اوست قلب ها غرق دعاست همه فریاد زدند یوسف زهرا بیا
امروز عصر عصر بیداریه عصر علم و پیشرفت دانش و تکنولوژیه مردم امروز از نادانی و جهل به دور هستند عجب دروغ بزرگی عجب دروغ بزرگی
zz:
نقل قول کردن
-1 #1628 احسان 1395-03-07 11:25
به نقل از سعاح:
چون احمدی نژاد در راستای گسترش حق و عدالت با "خودیها" در افتاد، ور افتاد۔ تاریخ صدر اسلام تکرار شد۔

=D>
نقل قول کردن
+1 #1627 وهب 1395-03-07 10:18
70 گل سرخ، یک گل نصرانی
مارا ز سر بریده می ترسانی
ما گر زسر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی رقصیدیم....
نقل قول کردن
+5 #1626 2 1395-03-07 10:14
به نقل از نعمان:
هرچه به ظهور نزدیک تر شویم ..
مومن شب هایش را بیشتر از روز دوست خواهد داشت ..

احسنت
حال معنوی در شب خیلی بیشتر از روزه و به نظر من بیشتر گناهان در روز اتفاق میفته
نقل قول کردن
-2 #1625 همین جوری یهویی 1395-03-07 06:11
به نقل از mahmood:
سلام
این نظر من است چرا به اسم خودت ثبت کردی؟


هر مطلبی که بر اذهان آدمی خطور کند صرفا نشانه این نیست آن علمی و یا الهامی از ناحیه خداوند و یا ملائکه اش بر قلب ها و عقول آدمی بوده و چه بسا وسوسه و القائاتی منفی ار ناحیه شیاطین جن

بستگی دارد که گیرنده های ما از چه نوعی باشد و چه نوع امواجی را دریافت و منعکس کند

و ابن نوع نگاه شما به مثل آن کاربر علی در رو کردن برخی به قول خودش رموز ابجد تنها از جنبه متعجب کردن خوانندگان و در فکر فرو بردنشان و برگفته از ذهن خلاق و جستجوگر و تیزبین تان صرفا باشد و نه یک کشفی حیرت انگیز و معجزه گونه

اما این خطورات ذهنی جنابعالی هم در خور توجه هست که بتوانید و بخواهید از مشغولیات ذهنی منفی و القائات شیاطین جن و انس به دور بمانید
نقل قول کردن
+6 #1624 mahmood 1395-03-07 05:33
سلام
صبح جمعه شما بخیر ، به امید اینکه هرچه زودتر صبح جمعه زیبای ظهور فرا برسد.

به نقل از ض:
فوری:
وزیر اقتصاد: حقوق نجومی مدیران ما هم تقصیر احمدی نژاد است
~x(
www.google.com/.../


می ترسم در آینده بگویند که تاخیر در ظهور هم کار احمدی نژاد است. =))
نقل قول کردن
+12 #1623 مهرداد/بچه مثبت 1395-03-07 04:50
مادر شهید



رهبر معظم ؛ امام خامنه ای:
مادر، با این هویّت، با این تشخّص، با این احساس غیر قابل توصیف - که واقعاً احساس مادر نسبت به فرزند اصلاً قابل توصیف نیست و ماها که نمیتوانیم مادر باشیم، اصلاً درک نمیکنیم عظمت این احساس را - با یک چنین احساسی این مادر، هم تحمّل میکند هجرت فرزند خودش را به‌سوی جبهه‌های جنگ، هم تحمّل میکند شهادت او را، هم افتخار میکند. ما در طول این هشت سال دفاع مقدّس و بعد از آن، از مادران، گِله نشنفتیم بلکه به‌عکس، مادرها را حماسی‌تر از بسیاری از پدرها یافتیم. من این توفیق را داشته‌ام که با بعضی از خانواده‌های شهدا روی فرششان، زیر سقفشان، بنشینم و صمیمانه با آنهاحرف بزنم؛ تا الان ندیده‌ام - هیچ یادم نمی‌آید، حتّی یک مورد هم در بین شاید هزاران مورد - که مادری از شهادت فرزندش گِله کرده باشد؛ نه، به‌عکس، مادرها افتخار میکنند، اظهار سربلندی میکنند، اظهار سرافرازی میکنند؛ این خیلی مهم است.
آن مادر به این در و آن در میزند برای اینکه یک نشان یا اثری از پسرش پیدا کند؛ این روشن است، این چیز کاملاً طبیعی‌ای است؛ اتفاقاً اهمیت ماجرای دفاع مقدّس در همین است؛
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=29044

zz:
نقل قول کردن
+6 #1622 you 1395-03-07 04:34
برای سقوط عربستان سعودی آماده شوید
fa.alalam.ir/news/1813623

رییس سازمان حج و زیارت خبر داد: موافقت عربستان با صدور روادید در داخل ایران
www.khabaronline.ir/(X(1)S(yplkw4dah1zkojz5fyjb2hto))/detail/540311/society/tourism

اوحدی: بندهای مغایر با عزت حجاج ایرانی در تفاهم نامه با عربستان حذف می‌شود
www.khabaronline.ir/(X(1)S(yplkw4dah1zkojz5fyjb2hto))/detail/540265/society/tourism

عربستان ۶۳ هزار روادید برای حجاج ایرانی در نظر گرفته است
mashreghnews.ir/.../...

سایت دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان هک شد


mashreghnews.ir/.../...

نویسنده مصری در مقاله‌ای تأکید کرد/عشیره آشفته؛ سرنوشت مبهم عربستان بر اثر بحرانهای داخلی و منطقه ای
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950222001576


تحلیل پایگاه آمریکایی؛عواملی که فروپاشی عربستان سعودی را رقم خواهند زد
tabnak.ir/.../...

اردن از احتمال عملیات نظامی در مرز خود با سوریه خبر داد

تهران - ایرنا - «زیاد المجالی» سفیر اردن در روسیه اعلام کرد که کشورش ممکن است عملیات نظامی برای تامین امنیت مرز مشترک خود با سوریه علیه داعش را آغاز کند.
www7.irna.ir/fa/News/82088399/

سازمان ملل تشکیل حکومت فدرالی در سوریه را رد کرد
mashreghnews.ir/.../...

تهديد جنبش انصارالله به تشکيل دولت در يمن
www.mizanonline.ir/.../تهدید-جنبش-انصارالله-به-تشکیل-دولت-در-یمن

روسيه: هدف از اعزام نظاميان آمريكايي به سوريه كنار زدن اسد است
hezbetamaddon.ir/news/view/1395-02-11-0001/

کارشناس نظامی سوریه:داعش به دستور واشنگتن «رقه» را تخلیه می‌کند

کارشناس نظامی سوریه عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی را نمایشی خواند و گفت: داعش به دستور آمریکا در حال تخلیه رقه و انتقال به دیرالزور است.
mashreghnews.ir/.../...

اقدامات مشکوک ترکيه در خاک سوريه
iruni.ir/news/982291

مقصد داعشی ها بعد از عراق و سوریه
fa.alalam.ir/news/1821799

تاکید آمریکا بر حمایت از احرارالشام
mashreghnews.ir/.../...

رهبر جدید طالبان مذاکرات صلح را رد کرد

رهبر جدید طالبان با رد مذاکرات صلح گفت: مسلمان واقعی توسط آمریکا و دولت افغانستان گمراه نمی‌شود و جهاد علیه کفار ادامه خواهد داشت.
mashreghnews.ir/.../...

گنج پنهان قذافی به دست داعش افتاد!
mashreghnews.ir/.../...

طوفان شن در خراسان رضوی/ سرعت ۱۰۰ کیلومتر/ یک نفر کشته شد
www.khabaronline.ir/(X(1)S(b51nhmbzvfsaoujhkqsn0uqf))/detail/540087/society/events

نخستین گزارش از خسارت های زلزله بجنورد/ ۷ پس لرزه داشت
www.khabaronline.ir/detail/539763/society/events

2 زمین لرزه پیاپی استان خوزستان را لرزاند
mashreghnews.ir/.../...

مراقب کلاهبرداران نیجریه‌ای باشید
www.mashreghnews.ir/fa/news/563950/مراقب-کلاهبرداران-نیجریه‌ای-باشید

مهدی دانشمند و بی احترامی به امام خامنه ای | افشاگری در خصوص فعالیت های شبکه امام حسین (ع) و سید صادق شیرازی
labeik.blog.ir/.../...)%20%D9%88%20%D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%20%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20%7C%D8%A8%DB%8C%20%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1

توهین به نظام و رهبری در شبکه امام حسین(ع)
www.mobarezclip.com/?p=2082

تمسخر و توهین عجیب سید محمد خاتمی به حضرت زهرا س
www.afsaran.ir/link/459902

گفت وگوی عصر ایران با عضو هیات رییسه انجمن ارگانیک ایران/چرا محصولات تراریخته برچسب‌گذاری نمی‌شود؟
asriran.com/.../...

تا اطلاع ثانوی واتس آپ را آپدیت نکنید +عکس
mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+14 #1621 نعمان 1395-03-07 03:48
هرچه به ظهور نزدیک تر شویم ..
مومن شب هایش را بیشتر از روز دوست خواهد داشت ..
نقل قول کردن
+16 #1620 g 1395-03-07 00:52
مردی از جنس مردم :x
نقل قول کردن
+10 #1619 سیمرغ 1395-03-07 00:41
اندیشکده «یوراسیا ریویو»:
به‌زودی اتحاد شیعیان به رهبری ایران را شاهد خواهیم بود

اگر ایران موفق به حفظ حکومت اسد شود، اعلام شکل گیری اتحاد شیعه به زودی رخ می‌دهد

آنچه را که به زودی شاهد خواهیم بود اعلام شکل گیری اتحادی مرکب از کشورهای شیعه متشکل از ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان خواهد بود. این تشکل احتمالا سعی می‌نماید جمهوری آذربایجان، دومین کشور پرجمعیت شیعه در جهان و نیز بحرین را به سوی خود آورد.


اندیشکده «یوراسیا ریویو» در تحلیلی پیرامون «تلاش‌های ایران در ایجاد ائتلافی متشکل از شیعیان منطقه» نوشت: تفکر راهبردی و برنامه ریزی می‌تواند مصائب را تبدیل به فرصت نماید و به نظر می‌رسد که ایران چنین عبرتی را از رویدادهای رخ داده در مرزهایش در خاورمیانه گرفته باشد. در این میان آمریکا و متحدانش از هیچ مانعی برای به انزوا کشاندن ایران و تغییر رفتار این کشور بر اساس میل خود فروگذار نکردند اما ایران بعد از پیروزی انقلاب در سال 79 میلادی با موفقیت تمام موقعیت‌های سخت و مصایب را با زیرکی مدیریت کرده است. رشد قدرت نفوذ ایران در غرب آسیا خود گواه این واقعیت است. ایران امروزه حضور قابل قبولی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی دارد.

نویسنده عنوان می‌کند: روشی که ایران موفق شد با روسیه در ستیز کنونی سوریه مشارکت داشته باشد به طور کامل سیاست خاورمیانه را تغییر داد و این امر انعکاس تفکر راهبردی ژرف و برنامه‌ریزی اتاق‌های فکری ایران را نشان می‌دهد.

در ادامه این مطلب با اشاره به ریشه نزاع‌های خاورمیانه و تاریخچه سیاسی این منطقه در قرن بیستم و مبدل شدن نبرد اعراب با اسرائیل به نبردهای قومیتی بین شیعه و سنی، ترک و عرب، کرد و ترک و البته ظهور پدیده‌های خشن در قالب سازمان‌هایی به نام‌های القاعده و داعش آمده است: به نظر می‌رسد ایران ماهیت این مشکلات در منطقه را درک کرده باشد و بنابراین اتاق فکر راهبردی این کشور متوجه شده است که باید بین «اتحاد یا نابودی» یکی را انتخاب نماید.

در این میان از بین رفتن «صدام حسین» رییس حزب بعث عراق و جایگزین شدن آن با حکومتی شیعه در عراق بهترین فرصت برای ایران بود تا برای شکل‌دهی اتحادی مرکب از کشورهای شیعه اقدام نماید. بنابراین با وجود همه اختلاف‌ها، ایران در کشمکش‌های سوریه، یمن، عراق، بحرین و لبنان و دیگر بخش‌های منطقه وارد شد. حمایت ایران از حکومت سوریه، حوثی‌های یمن، ارتباط دیرینه با حزب‌الله لبنان نیات ایران را به خوبی روشن می‌سازد. آنچه را که به زودی شاهد خواهیم بود اعلام شکل گیری اتحادی مرکب از کشورهای شیعه متشکل از ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان خواهد بود. این تشکل احتمالا سعی می‌نماید جمهوری آذربایجان، دومین کشور پرجمعیت شیعه در جهان و نیز بحرین را به سوی خود آورد. در واقع برخی از این کشورها و دیگر موارد ذکر شده اینک در حال تعامل و همکاری کامل چون یک ائتلاف شیعه با رهبری ایران هستند.

در خاتمه این مطلب آمده است: البته شکل گیری چنین ائتلافی با موفقیت یا شکست ایران در حفظ حکومت اسد در سوریه بستگی دارد. اگر ایران موفق به حفظ حکومت اسد شود، اعلام شکل گیری اتحاد شیعه به زودی رخ می‌دهد اما شکست این امر را مبدل به آرزوهای نزدیک ایران خواهد کرد.
نقل قول کردن
-1 #1618 همین جوری یهویی 1395-03-07 00:30
به نقل از mahmood:
سلام
این نظر من است چرا به اسم خودت ثبت کردی؟


نظر شماره چند تو؟
یعنی از اکتشافات خودت بوده؟
یا قبلا کپی خودت ؟
نقل قول کردن
+10 #1617 سیمرغ 1395-03-07 00:22
انتصاب یک بهایی به مشاور اوباما در امور دینی بعد از دیدار فائزه هاشمی با بهاییان در ایران

خبرهای رسیده حاکی از آن است که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، نسیم کوروش، مسئول امور حقوق بشر دفتر روابط عمومی جامعۀ بهائی آمریکا را به عنوان یکی از مشاوران خود در امور دینی منصوب کرد.

این اقدام رئیس جمهور آمریکا در شرایطی انجام شده که مدتی پیش فائزه هاشمی رفسنجانی به دیدار سران فرقه ضاله بهاییت در ایران رفته بود و با انداختن عکس یادگاری و پخش آن در شبکه های اجتماعی، موجب ناراحتی جامعه مسلمانان شده بود.

انتصاب نسیم کوروش مسئول امور حقوق بشر دفتر روابط عمومی جامعۀ بهائی آمریکا به عنوان مشاور رئیس جمهور امریکا در امور دینی درست پس از دیدار فائزه هاشمی با بهاییان، حاکی از آن است که نوعی ارتباط سازمانی و عملیاتی میان جامعه بهاییان در ایران و امریکا وجود داشته و فائزه هاشمی در این زمین، نقش از پیش تعیین شده ای را بازی کرده است.

بر همین اساس این احتمال وجود دارد که اقدام باراک اوباما با هدف حمایت و ایجاد سپر امنیتی بر سر بهاییان باشد. چنانکه بر اساس اخبار رسیده، در اقدامات بعدی قرار است به سرکردگی آمریکا، گزارشات ضدحقوق بشری علیه ایران به خاطر مقابله با فرقه بهاییت تنظیم شود. دیدار فائزه هاشمی نیز برای فضاسازی در این حوزه بوده و به نظر می رسد، نقشی که برای وی تعریف شده، کاملا هماهنگ شده و در راستای «پشتیبانی و پوشش داخلی» برای بهاییان بوده تا همزمان از خارج، حامیان فرقه های ضاله به نفع بهاییت، آتش بریزند و جامعه مسلمانان خصوصا جمهوری اسلامی ایران را با حاشیه و اختلافات مذهبی همراه کنند و با «چالش از بیرون» نوعی «تنش از درون» برای ایران بسازند
نقل قول کردن
+2 #1616 مبشرظهور 1395-03-07 00:13
با سلام ودرود خدا بر علی اضغر عزیز
بله موضوع مشایی فرعی وغیر مهم است ولطفا کاربر سعاح وعمار ولایت دیگر در حمایت و مخالفت مشایی کامنت نذارند چون وقت ما ارزش دارد واز رصد خواهشمندیم در صورت تخلف این دو کاربر به احترام کاربران صد هزار نفری سایت رایحه ای پی این دو نفر را مسدود کند

مساءله اصلی این است که در دوره احمدی نژاد در همه عرصه ها پیشرفت وتحول در جریان بود وهیچ توقفی در کار نبود مثل سانتیفوژها,قدرت علمی کشور,وغیره وغیره ومقام معظم رهبری از این امر رضایت داشتند.
نقل قول کردن
+9 #1615 ض 1395-03-06 23:55
فوری:
وزیر اقتصاد: حقوق نجومی مدیران ما هم تقصیر احمدی نژاد است
~x(
www.google.com/.../
نقل قول کردن
+7 #1614 o 1395-03-06 23:48
امشب پینوکیو در تیتر اخبار شبکه دو گفت که حقوق بالاترین مدیران شش میلیون وسیصد هزار تومان است اما برحسب مدارک بدست امده شصت وهفت میلیون امده بود خوب اینجا ایراد کار فکر میکنید کجاست اره یک صفر است فقط باید رقم را در دو ضرب کنند اینها خطایی نکردند اینها سواد ندارند فرق بین شصت وهفت میلیون وشش میلیون وسصید را نمی دانند یک صفر کوچک که اینهمه هیاهو نداره بیش از اینها خلاف کردند بعد میایید گیر می دهید به این رقم کوچک اینها بیشتر از این هر روز می برند این بنده خدا اقبالش برگشته یهویی فیش اون در رفته یک شیر پاک خورده این را لو داده اگر انهایی را که لو نرفته بیایم ببینیم انوقت هوش از سر می پرد وبی خود به این ننه مرده گیر نمی دین بروید ببینید چه دزدی هایی دارد می شود در دولت حسن شاید دیگر این حرفها را نزنید وپنجاه برابر یک کارمند را از سر بپرانید واقعا که در مورد بیکاری هم یک غلو دیگر شده در صورتی که تعداد بیکاری سر به فلک می کشد واز رقم بیست وپنج میلیون دارد میگذردهمچنان رقم برای دولت همان دو میلیون پانصد هزار نفر است یعنی ناقابل انرا بخش بر ده کرده این هم قابل چشم پوشی است یک قلم انرا بخش بر ده کرده است ادم باید مناعت طبع داشته باشه اینها رگ است ومی گذرد فقط احمدی نژاد است که حق هیچ خلافی ندارد وباید کاملا معصوم باشد والا اینها هر چه بکنند حق دارند وحقشان است وکسی بی خود نباید ابروی انها را ببرد وانها همان م ه بمانند نه چیز دیگر وابروی دیگران رابردن جرم است اینها هر چیز را به نفعشان نباشد بخش بر ده میکنند
نقل قول کردن
+8 #1613 سعاح 1395-03-06 23:45
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به معنای حقیقی پاسدار انقلاب و ولایت و مایه آبروی انقلابیون جهان هست

کسانی که دست دوستی بسوی کد خدا دراز کرده بدنبال تعامل سازنده با نظام سلطه هستند همان کسایی هستند که می گویند [انقلابی گری] کافیه

یکی خط ولایت و دیگری خط ... ::: این کجا و آن کجا!
نقل قول کردن
-7 #1612 عمار ولایت 1395-03-06 23:20
به نقل از سعاح:
یکی از مزایای تعامل سازنده با غرب:





::::::::::::::: :::@@@@@@@@:::: ::::::::::::::: ::::@@@@@@@@@@@ :::::: ::::
به افتخار دلاور مردان قدرتمند جمهوری اسلامی ......

(حذف شد)

اسارت تفنگداران انگیلیسی که عقط 5 سانتیمتر وارد ابهای ایران شده بودند .






اسارت تفنگداران امریکایی که در پناه چند ناو جنگی ابر قدرت نظامی جهان وارد ابهای دورترین جزیره ایران در خلیج فارس شدند .
اما مانند موشی ترسو در برابر دلاوران سپاه زانو زده و از ترس گریه میکردند .



(حذف شد)


ننگ بر خائنین به نظام و ولایت .

ننگ بر منحرفین متحجر منافق .

--------------------

رصد:
تا وقتیکه نظراتتان همراه با توهین وتحقیر دیگران باشد ورای محتوای آن، حذف خواهد شد.
نقل قول کردن
-22 #1611 سیدعطاءالله فیروزی 1395-03-06 22:49
به نقل از سید عطاالله هاشمی:
از عشقت رفسنجانی چه خبر؟

چشمان اکبر ارتش هیتلر بود
و دلم لهستان بی دفاع ....
اکبر ارکان اصلی نظام هست ولی استادسیجانی فرمودند مشایی از فرعیات هست
فرعیات را ول کنیم
بچسبیم به اصلیات
نقل قول کردن
+12 #1610 q 1395-03-06 22:45
فوری:
ترامپ، نامزد نهایی جمهوری‌ خواهان شد


asriran.com/.../...
نقل قول کردن
+5 #1609 سید عطاالله هاشمی 1395-03-06 22:34
به نقل از سیدعطاءالله فیروزی:
يابن الحسن
يابن العلي
يابن النبي
سهم من از تو دوریه
تو جاده های بی کسی
قشنگی عشقه
که ما به هم نمیرسیم ...

از عشقت رفسنجانی چه خبر؟
نقل قول کردن
0 #1608 سیدعطاءالله فیروزی 1395-03-06 22:31
به نقل از سیدعطاءالله فیروزی:
احمدی نژاد فقط داره شور انتخاباتی برای سال آینده درست میکنه
نه خودش گفته کاندید میشم و نه خواهد آمد
شاید برای ادوار بعد از 96 برنامه ای داشته باشه
اون فقط داره سربازی انقلاب را میکنه و شور و شوق برای انتخابات 96 رست میکنه
همه این جنجالها فقط در این حالت ارزش داره که محمود بگه میام و آقای جنتی هم اجازه بده که بیاد بعدش محمود هم وعده بده لغو برجام !!!
که اینها فقط تخیل و رویا هست و چنین رویایی مکن نیست و ظهور امام زمان(عج) احتمالش بیشتر از حضور احمدی نژاد و لغو برجام است....
آقا جان یابن الحسن(عج)
فردا جمعه هست و عطش انتظار ما بیشتر از روزهای دیگه میشه
و امید ما به هر جمعه هم بیشتر میشه برای وصال
آقاجان تو حی و حاضر و حقیقت محضی
اما این اصولگرایان و اصلاح طلبها همشون حقه باز و حیله گر هستن و با استفاده از نام مقدس تو دارن برای خودشون کاسبی و دنیاطلبی میکنن
آقاجان من شکایتی ازشون ندارم چون همه را دوست دارم و اهل انتقام جویی نیستم اما میدونم اگه نفرین کنم این جماعت را دودمانشون به باد میره
پس خودت بیا یه فکری به حالشون کن
هرچند که اینها دم از ظهور میزنن اما در باطن اعتقادی به وجود تو ندارن و خیال میکنن نام تو فقط برای فریب عوام و پیشبرد اهداف خودشونه اما نمیدونن که تو واقعا هستی و به زودی واقعا خواهی آمد ....
یا حجه ابن الحسن عجل علی ظهورا ....

يابن الحسن
يابن العلي
يابن النبي
سهم من از تو دوریه
تو جاده های بی کسی
قشنگی عشقه
که ما به هم نمیرسیم ...
نقل قول کردن
+8 #1607 دوست 1395-03-06 22:12
به نقل از 6:
من اصلا خودم رو منتظر امام زمان نمی دونم چون سر تا پا غرق در گناهم و امیدوارم امام زمان کمکم کنه
فقط این سوال برام مطرحه که روحانی خیلی غلط کرده میگه همه مشکلات تقصیر احمدی نژاده!
روحانی وقتی میدونست این همه مشکلات جلو روشه خیلی غلط کرد اومد کاندیدای ریاست جمهوری شد
روحانی خیلی غلط کرد که گفت 100 روزه مشکلات اقتصادی رو حل میکنم
روحانی خیلی غلط کرد که با وعده دروغ گفت بعد برجام بیشتر مشکلات حل میشه
و خیلی غلط کردن های دیگه که از حوصله خارجه
الان پیش هر کاسب و مغازه دار و بیشتر مردم که صحبت میکنی میگن زمان احمدی نژاد تورم بود ولی وضعیت کار و کاسبی و رونق اقتصادی بسیار خوب بود و مردم پول دستشون بود ولی الان چی!!!!!! X(

حضرت صاحب الزمان (ع) به همه ما عنایت فرماید .
نقل قول کردن
+3 #1606 6 1395-03-06 21:53
به نقل از دوست:
با این ادب و اخلاق منتظر قائم آل محمد (عج) هستی؟ مشخص است شما برادر گرامی از مشکلات گسترده از جمله بیکاری و تورم و ...در قشر مستضعف جامعه کاملا بی خبر هستید.نقد دولت فعلی سر جایش .سقوط ارزش پول ملی در سال های 90 و 91 به نفع چه کسانی ( سرمایه داران)و ضرر کدام قشر( مستضعفین) تمام شد؟چرا ؟ باز عرض می کنم شیعه آل محمد(ص) را از ادب و اخلاقش می شناسند برادر.

به نقل از دوست:
با این ادب و اخلاق منتظر قائم آل محمد (عج) هستی؟ مشخص است شما برادر گرامی از مشکلات گسترده از جمله بیکاری و تورم و ...در قشر مستضعف جامعه کاملا بی خبر هستید.نقد دولت فعلی سر جایش .سقوط ارزش پول ملی در سال های 90 و 91 به نفع چه کسانی ( سرمایه داران)و ضرر کدام قشر( مستضعفین) تمام شد؟چرا ؟ باز عرض می کنم شیعه آل محمد(ص) را از ادب و اخلاقش می شناسند برادر.

من اصلا خودم رو منتظر امام زمان نمی دونم چون سر تا پا غرق در گناهم و امیدوارم امام زمان کمکم کنه
فقط این سوال برام مطرحه که روحانی خیلی غلط کرده میگه همه مشکلات تقصیر احمدی نژاده!
روحانی وقتی میدونست این همه مشکلات جلو روشه خیلی غلط کرد اومد کاندیدای ریاست جمهوری شد
روحانی خیلی غلط کرد که گفت 100 روزه مشکلات اقتصادی رو حل میکنم
روحانی خیلی غلط کرد که با وعده دروغ گفت بعد برجام بیشتر مشکلات حل میشه
و خیلی غلط کردن های دیگه که از حوصله خارجه
الان پیش هر کاسب و مغازه دار و بیشتر مردم که صحبت میکنی میگن زمان احمدی نژاد تورم بود ولی وضعیت کار و کاسبی و رونق اقتصادی بسیار خوب بود و مردم پول دستشون بود ولی الان چی!!!!!! X(
نقل قول کردن
+16 #1605 سعاح 1395-03-06 21:29
یکی از مزایای تعامل سازنده با غرب:

نقل قول کردن
+11 #1604 سعاح 1395-03-06 20:59
تلفات سنگین داعش در فلوجه (تصاویر+12)



fa.alalam.ir/news/1822077
نقل قول کردن
+4 #1603 بیت العباس 1395-03-06 20:58
باور بنده بر اساس اتفاقات در کشور در این سایت بر هیچکس پوشیده نیست،عده ای در بین مسئولین کشور ما نفوذ کرده اند که قدمت این جریانها بالا و پائین دارد ولی وجه اشتراک همه ی آنها تغییر(سرنگونی) نظام و تبدیل کردن آن به نظام ها با دیدگاههای رایج بین المللی است.
در این بین هم هستند افراد کارکشته و باتجربه ای که به دلیل همراستا نبودن تفکراتشان با بیشتر مسئولین دست اندرکار در جمهوری اسلامی کنار گذاشته شده اند.
زعم و باور بنده راجع به جریان فتنه و انحرافی برگرفته از کلام رهبریست که هر روز آنها را بولد و برجسته میکنم در دولت نهم و دهم افرادی روی کار آمدند که دلسوز ملت بودند، تجربه هم داشتند ولی نه به وسعت انجام امور دستگاه های قانون گذار و اجرایی در کشور، احمدی تمام تلاش خودش را کرد تا این خلاء را با به کار گیری افراد دلسوز و متخصص پر کند ولی داستان مبارزه با فقر، بیکاری،فرهنگ،اق تصاد،مسکن،تولید و .... یک شبه و بدون همکاری افراد ذی نفوذ در بدنه و چرخه های صنعتی و تولیدی نظام قابل حل نبود و اصلاً با استناد به اتفاقات اخیر در دولت کنونی مشخص شده که قرار هم نبوده تا حل شود، قرار بر این بود که ملت زیر بار فقر و تنگدستی خرد شوند داستان صادر کردن دختران شیعه به امارات ربطی به دولت احمدی نداشت،داستان متحصنین مجلس و خائنان متواری ربطی به احمدی نداشت داستان کوی دانشگاه..... علاقه ای به بکش بکش و من بگو تو بگو هم ندارم باور و دیدگاههم را عرض می کنم بله قرار بود احمدی از بین این مدل افراد کابینه انتخاب کند و تازه این در صورتی بود که هیچکس درصدد ضربه به دولت در بین باندهای قدرتمند مافیایی مد نظر رهبری نبوده باشد.
در جایی که احمدی با نیت خانه تکانی اساسی قدم بر میداشت ملت آس و پاس ترسی از این خانه تکانی نداشتند و تازه احمدی با ترفند یارانه ها قدری از ضرب و فشار این اتفاق را گرفته بود و دقیقا حرامزادگانی در داخل با توجه به اینکه می دانستند مردم طبقه ی متوسط و رو به پائین غصه ای از این داستان ندارند بر آن شدند تا چاره ای کنند که مبادا ملت قسر بدر روند بهترین کار نفوذ افرادی برای کارشکنی در کابینه احمدی بود ولی احمدی باهوش راهها را بسته بود، هنوز فراموش نمی کنم روزنامه ها و سایت هایی که احمدی را محکوم می کردند که چرا از افراد کارکشته در دولتت استفاده نمی کنی!
القصه برای فشار به مردم در دولت دهم آن ماجرای انتخابات را رقم زدند و نظام را به قول رهبری تا لبه ی پرتگاه پیش بردند و بعد از آن با درخواست هایی و دادن پالسهایی از داخل ایادی کفر و دشمنان انقلاب به کمک جبهه ی مزدور و قدرت طلب داخل آمدند روزنامه ها و سایت ها و مجلات همه و همه در ریزترین عملکرد دولت مطلب می نوشتند طوری شده بود که حضرت آقا در بحث فتنه صریحا برای برداشته شدن فشارهها از روی احمدی و رای قاطعش نظر خود را به ایشان داد، بعد از این اتفاق حالا فشار بر رهبری بیشتر شد ایشان با پدرخوانده مافیایی نظام سر شاخ شده بود و هر روز متن ها و مطالب بر علیه ایشان و موقعیت بیشتر نوشته می شد، فراموش نکنید حالا هم احمدی زیر فشار هست هم رهبری داستان انتقادات به انتساب آقای مشایی و آن سوتی هایش به سمت معاون اولی پیش آمد رهبری ورودکردند...... ............... ............... ............... ............... ............... . و دقیقا این خلاء فکری بنده در رابطه با آن نامه و عکس العمل هاست چطور می توانم از زبان جناب طائب قبول کنم که احمدی را برای کمک به نظام رو کردند ولی نمی توانم آن اتفاق را از احمدی که سرتاپای خودش را ذوب در وجود رهبری کرده بود برنامه ی هماهنگ بدانم... در هر صورت بنده از سکوت چند مدت احمدی و سخنرانی های فرمانده ی سپاه که از داستان ملاقات فائزه و بهائیان با استفاده از جمله ی معروف جریان انحرافی نام برده بود و سخنرانی های امروز و گذشته ی حضرت آقا و شروع زود هنگام ملاقات های مردمی احمدی و حمایت های سپاه از دیدارهای ایشان و خیلی موارد ریز دیگر هنوز دارم پالسهایی قوی را دریافت می کنم وگرنه خیلی راحت آماده ام ایشان را در جرگه ی نامحرمان انقلاب قرار دهم، یکبار به طعنه گفتم به یاد فتنه ی سامری اگر هم چیزی از داستان فتنه ی احمدی از وجود مردم و قشر مذهبی خارج شده باشد آن داستان حب مصر و خدایگان مصریون نبوده( آمریکا دوستان و ذوب شدگان در نظام غرب) عشق لبالب و سرریز شده به حضرت صاحب العصر و الزمان(عج) بوده داستان اسلام ارتجاعی و اسلام التقاطی بیان شده از طرف رهبری کمترین شباهت ها را به دولت نهم و دهم دارد،لیدر جریان سازندگی به انحرافیون و اصلاحات به فتنه گران بیش تر می خورد تا دولت خدمتگزار و اگر کسی دوست دارد طور دیگری فکر کند مختار است این دیدگاه بنده است.
باز هم عذر خواهم که به صورت علمی شکست های دولت احمدی از قبیل اقتصاد صنعت و تولید را اشاره نکردم چون روزی صدمرتبه راجع به آن نقد و دفاعیه صادر می شود و شما از بنده مسلط تر و آگاه ترید ولی برای اینکه به این بنده خدا بفهمانم که دیگر قرار نیست با چماق احمدی نژاد رهبر را کوبید لازم دانستم یک شمائی از افکارم که اصلاً در غالب بحث های علمی و تخصصی نمیگنجد را بیان کنم.
امروز حضرت آقا از اقتدار صحبت کردند بروید ببینید نگاه رهبری در بعد کلان جامعه نسبت به دولت کنونی چطور است ایشان دیگر با چه زبانی حرفش را بزند که ما متوجه شویم!
باز هم اشاره می کنم بنده هیچ حب اضافی و بی خودی به احمدی نژاد ندارم اصلا احمدی را تا الان هم که در ذهن نگاه داشتم به خاطر مواضع انقلابی و مهدی(عج) پسندش هست!و الا اگر مشخص شود که عامل و مزدور کسی بوده لحظه ای درنگ نمی کنم!
نقل قول کردن
+6 #1601 دوست 1395-03-06 20:32
به نقل از 6:
مزخرف نگو
3 سال خورده ای از دولت تزویر گذشته و هیچ غلطی نتونستند بکنند برای مردم و ابلهانی مثل تو هم میندازند جلو که بگند بد ریدنمون هم تقصیر احمدی نژاده!
اگه 100 سال دیگه هم روحانی رئیس جمهور باشه باز سال آخرش میگه همه مشکلات تقصیر احمدی نژاده و احمق هایی مثل تو هم باور میکنند!

با این ادب و اخلاق منتظر قائم آل محمد (عج) هستی؟ مشخص است شما برادر گرامی از مشکلات گسترده از جمله بیکاری و تورم و ...در قشر مستضعف جامعه کاملا بی خبر هستید.نقد دولت فعلی سر جایش .سقوط ارزش پول ملی در سال های 90 و 91 به نفع چه کسانی ( سرمایه داران)و ضرر کدام قشر( مستضعفین) تمام شد؟چرا ؟ باز عرض می کنم شیعه آل محمد(ص) را از ادب و اخلاقش می شناسند برادر.
نقل قول کردن
+8 #1600 6 1395-03-06 19:48
به نقل از دوست:
قابل توجه برخی از دوستان مرفه و بی درد که از قشر کثیر مستضعف جامعه بی خبرند.
احمدی نژاد شاخص بدبختی را 2 برابر کرد www.saat24.com/news/159602

مزخرف نگو
3 سال خورده ای از دولت تزویر گذشته و هیچ غلطی نتونستند بکنند برای مردم و ابلهانی مثل تو هم میندازند جلو که بگند بد ریدنمون هم تقصیر احمدی نژاده!
اگه 100 سال دیگه هم روحانی رئیس جمهور باشه باز سال آخرش میگه همه مشکلات تقصیر احمدی نژاده و احمق هایی مثل تو هم باور میکنند!
نقل قول کردن
+15 #1599 بیت العباس 1395-03-06 19:37

نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد