رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

ارتباط نوروز با ظهور امام زمان(عج)

حضرت مهدی(عج) در مکه به هنگام نماز عشاء ظهور می‌کند، در حالی که پرچم و پیراهن و شمشیر پیامبر(ص) را همراه دارد و چون نماز عشا را خواند، فریاد بر می‌آورد: ای مردم! شما را به یاد خدا و به حضورتان در برابر خدا (در روز قیامت) متذکر می‌شوم...

» ابتدای نظرات (1473)

 

برخی روایات بیان می‌کنند که ظهور آن منجی الهی در شبانگاه روز شنبه یا جمعه خواهد بود که مصادف است با هنگام نماز عشاء نوروز و عاشورا! البته حقیقت امر نزد خداوند متعال است و او بهتر می‌داند.

 به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، مسأله مهدویت و اعتقاد به منجی از موضوعات مطرح در میان همه ملت‌ها و مکتب‌های الهی و مادی است و در اسلام تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در انتظار یک مصلح جهانی از دودمان رسول خدا(ص) به سر می‌‌برند و به عنوان یک اعتقاد عمومی امت اسلامی مورد توجه بوده است، هر چند که اهل سنت آن را به عنوان یک مسأله فرعی مسلم پذیرفتند، اما شیعیان با اتصال به معارف الهی نورانی اهل بیت(ع) و ارائه صفات و ویژگی‌ها و فلسفه و اهداف روشن در اعتقاد به مهدویت، چشمه امید به آینده را در دل ستمدیگان و ملت‌های محروم باز کرده است، یکی از سؤالاتی که در حوزه مهدویت مطرح می‌شود این است که چگونه روز جمعه متعلق به حضرت ولی‌عصر(عج) هست؟ آیا ظهور حضرت در روز جمعه است یا روز نوروز؟ این مطلب با روایات عدم جواز تعیین زمان ظهور منافات ندارد؟ حجت‌الاسلام مبارک ربانی از کارشناسان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم در این رابطه می‌نویسد:

1-در روایت داریم که فرشتگان، هر جمعه در بیت‌المعمور (خانه‌ای در آسمان) جمع مى‌شوند و عهد و ولایت امامان را تجدید مى‌کنند، روز جمعه روزى است که خداوند بر ولایت آنان از جهانیان پیمان گرفته است و نیز در برخی، از نوروز به عنوان روز آغاز قیام یاد شده است(1) و جالب اینکه یکی از القاب زیبا و نورانی امام زمان(عج) بهار و نوروز است. چنانچه در برخی روایات و ادعیه به آن اشاره شده است: «السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّام»(2)؛ یعنی سلام بر بهار انسانیت و سر سبزی روزها.(فصل شکفتن و شکوفه‌ها).

روز جمعه از جهات مختلفى اختصاص به امام زمان(عج) دارد، ولادت با سعادت حضرت، انتقال مقام امامت به او، مختص شدن لقب قائم به وى در روز جمعه بوده و نیز بر اساس برخی روایات ظهور و فرج او و پیروانش در روز نوروز و جمعه خواهد بود.(3)

منظور از تعیین وقت، تعیین دقیق وقت ظهور است و این گونه تعیین وقت را پیشوایان معصوم(ع) به هیچ وجه جایز نشمرده‌اند

2- پس از وفات جناب ابوالحسن علی بن محمد سمری، چهارمین نائب خاص امام زمان(عج) دوره غیبت کبری آغاز شد و تا کنون ادامه دارد، ظهور و قیام امام(عج) در پایان این دوره و به فرمان خدای متعال خواهد بود، پیشوایان معصوم ما در روایات بسیار تصریح فرموده‌اند که نمی‌توان وقت خاصی را برای ظهور تعیین کرد و فقط خدا به آن آگاه است، ناگهان و به فرمان خدا واقع خواهد شد و هر کس تعیین وقت کند دروغگو است.

«فضیل» از امام باقر(ع) پرسید: آیا برای این امر وقتی تعیین می‌شود؟ امام سه بار فرمود: «کذب الوقاتون»؛ تعیین کنندگان وقت دروغگویند.(4)

«اسحاق بن یعقوب» نامه‌ای توسط محمد بن عثمان عمری خدمت امام زمان(عج) فرستاد و سؤالاتی کرد و امام در فرازی از پاسخ، در مورد وقت ظهور فرمود: «و اما ظهور الفرج فانه الی اللَّه تعالی ذکره و کذب الوقاتون»؛ و اما ظهور فرج به فرمان خدای متعال وابسته است و تعیین‌کنندگان وقت دروغگویند.(5)

البته منظور از تعیین وقت، تعیین دقیق وقت ظهور است و این گونه تعیین وقت را پیشوایان معصوم(ع) به هیچ وجه جایز نشمرده‌اند و آن را از اسرار الهی دانسته‌اند، ولی علاماتی را ذکر فرموده‌اند که چون آن‌ها واقع شوند نزدیک بودن ظهور را نوید می‌دهند.(6)

و افزون بر ذکر نشانه‌های حتمی و غیرحتمی برای ظهور، زمان ظهور و وقت آن به شکل کلی و غیرمعین(مانند: روز و سال) نیز در روایات ذکر شده است که هرگز به معنای تعیین دقیق زمان ظهور که در روایات از آن نهی شده نیست.

روایات مختلفی درباره زمان قیام حضرت مهدی(عج) به شکل کلی و غیرمعین وجود دارد، در برخی، از نوروز به عنوان روز آغاز قیام یاد شده است.(7) برخی احادیث دیگری روز عاشورا را و روز شنبه را آغاز قیام آن حضرت ذکر کرده است(8) و در تعداد دیگر روز جمعه، روز ظهور و آغاز قیام آن بزرگوار بیان شده است.(9)

روایات مختلفی درباره زمان قیام حضرت مهدی(عج) به شکل کلی و غیرمعین وجود دارد، در برخی، از نوروز به عنوان روز آغاز قیام یاد شده است

در همزمانی نوروز با عاشورا اشکالی به نظر نمی‌رسد، زیرا نوروز طبق سال شمسی و عاشورا بر اساس سال قمری محاسبه می‌شود و یکی شدن این دو روز امکان پذیر است و نیز همزمانی این دو روز با جمعه یا شنبه نیز ممکن است، چه آنکه ممکن است عاشورا و نوروز هر دو یا روز جمعه و یا شنبه باشد، آنچه مشکل و متنافی به نظر می‌رسد، ذکر دو روز شنبه و جمعه از هفته به عنوان روز قیام است، ولی می‌توان این دسته از روایات را نیز توجیه کرد و به نحوی میان آن جمع کرد، زیرا اگر سند این روایات صحیح باشد، در این صورت احادیثی که جمعه را روز ظهور حضرت، تعیین کرده است بر روز قیام و ظهور حمل می‌شود و روایاتی که شنبه را روز قیام می‌داند، بر روز استقرار و تثبیت نظام الهی مهدوی و نابودی مخالفان تفسیر می‌شود.(10)

به هر حال ظهور امام زمان(عج) ابتدا به وسیله منادی آسمانی اعلام می‌شود، آن حضرت در حالی که پشت به کعبه داده است، با دعوت به حق، ظهور خود را اعلام می‌دارد.

از امام باقر(ع) نقل شده است که فرمود: «حضرت مهدی(عج) در مکه به هنگام نماز عشاء ظهور می‌کند، در حالی که پرچم و پیراهن و شمشیر پیامبر(ص) را همراه دارد و چون نماز عشا را خواند، فریاد بر می‌آورد: ای مردم! شما را به یاد خدا و به حضورتان در برابر خدا (در روز قیامت) متذکر می‌شوم، در حالی که حجتش را (در دنیا) بر شما تمام کرده است و پیامبران را مبعوث کرده و قرآن را فرو فرستاده است. خداوند به شما فرمان می‌دهد که به او شرک نورزید و فرمانبر او و پیامبرانش باشید، آنچه را قرآن امر به احیای آن کرده است، احیاء و زنده کنید و آنچه را که امر به نابودی آن کرده است، نابود سازید و یاوران راه هدایت باشید و بر تقوا و پرهیزکاری همکاری کنید، زیرا دنیا، فنا و زوالش فرا رسیده و نفخه وداع سر داده است، من شما را به سوی خدا و رسولش و عمل به کتاب او و نابودی باطل و احیاء و زنده ساختن سیره پیامبر اعظم(ص) دعوت می‌کنم، آنگاه در میان سیصد و سیزده نفر از یارانش ظهور می‌کند».(11)

بنابراین با توجه به روایات وارده در این باب می‌توان گفت که ظهور آن منجی الهی در شبانگاه روز شنبه و یا جمعه خواهد بود که مصادف است با نوروز و عاشورا، هنگام نماز عشاء. البته حقیقت امر نزد خداوند متعال است و او بهتر می‌داند.

 

*پی‌نوشت‌ها:

1-مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج52، ص208.

2-مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج99، ص101، دار إحیاء التراث العربی‏، بیروت، 1403ه.

3-سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى، مکیال المکارم (انتشارات ایران نگین، چاپ اول، 1381) ترجمه سیدمهدى حائرى قزوینى، ج 2، ص 71 - 72.

4-شیخ طوسی، کتاب غیبت، ص261؛ حسینی، سیدحسین، یاد محبوب، نشر آفاق، ص78.

5-کمال‌الدین، ج2، ص160، ح4. شیخ صدوق (ره).

6-پیشوای دوازدهم حضرت حجة ابن الحسن المهدی، هیأت تحریریه مؤسسه در راه حق.

7-مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج52، ص208.

8-کمال‌الدین، ج2، ص653.

9-مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج52، ص279.

10-طبسی، نجم‌الدین، چشم‌اندازی به حکومت مهدی(عج)، ص63.

11-ابن طاووس، ملاحم، ص64؛ ابن حمّاد، فتن، ص95.

................

منبع : فارس

- سال نو را به همه عزیزان تبریک عرض می کنیم و سالی پر از خیر و برکت برای تمام مسلمانان و شیعیان جهان آرزومندیم ، ان شاالله که سال ظهور منجی عالم بشریت و رهایی انسانها از منجلاب کنونی و آغاز دوران درخشان حیات بشریت باشد ، الهی آمین ...

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1473 سیدتقوی 1395-01-28 11:50
عزیزان من، مغز و روح تبلیغ و روح انسان سازی جز ترویج و معرفی #امام و ارتباط دادن با او نیست. اصلاً از اول تاریخ همه دعوا بر سر این بوده است. دعوای انبیا و اولیا همه اش بر سر این بوده که امام و پیشوا این است. آنها می خواستند کسان دیگری را جایش بگذارند. شیاطین و کفر و نفاق را جای امام بنشانند. همه دعوا بر سر همین است. انبیا و مبلغان اصلاً مأموریتی جز این نداشتند و ما هم مأموریتی جز این نداریم. والله اگر بخواهیم اقتصاد را درست کنیم باید به عشق امام درست کنیم که یک مقدمه اتصال انسانها به امام بشود. عمران و آبادانی می کنیم، باید با این عشق آبادانی کنیم. والا روحی در آن نیست و می شود همین نظامات غربی. ببینید به کجا رسیده اند. به ظاهر همه دنیا را آباد کرده اند، اما به جایی اینکه بالا بروند سرازیری رفته اند. به کف جهنم رسیده اند و به آنجا هم اکتفا نمی کنند، از این کمپرسورها برداشته اند و آن لایه غیر قابل نفوذ جهنم را بردارند سوراخ می کنند که باز هم پایین تر بروند. می بینیم. هر روز ابتکار جدید برای لجن زدن به انسان و اسقاط او به کار می گیرند.
حالا به شما عرض کنم به فضل الهی پر از قرنها و قرنها مهجوریت امروز نام امام در دنیا منتشر و موضوع روز محافل علمی جهان است. متفکران، اندیشمندان و صاحبنظران امروز در هر جایی که می رویم، اگر راجع به ده موضوع صحبت می کنند، حتماً یکی از مهمترین هایش بحث موعود و اصلاح جهان است و این برای شما بشارت و مژده است.
(۹ آبان ۱۳۸۷/ دیدار با علما و روحانیون استان لرستان)
نقل قول کردن
+1 #1472 م.م. 1395-01-19 13:41
به نقل از یا لثارات الحسین ع:
وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟
www.mashreghnews.ir/.../وزیر-بهداشت-چرا-به-عیادت-سلحشور-نرفت

«عیادت وزیر بهداشت از محمدرضا شجریان در سال گذشته»

وزیر بهداشت درمان، پزشک دلسوز و مدیری شایسته است. هر چند عیادت و ویزیت او از سران فتنه و حامیان فتنه نیز به عنوان کاری صددرصد غلط و اشتباه در پرونده او ثبت است و هیچ عذری هم برای این کار از جانب ایشان پذیرفتنی نیست.
نقل قول کردن
0 #1471 ...ali 1395-01-18 13:58
سلام
من یک کامنت نوشتم در مورد خروج سفیانی که 15 ماه هست قبل ظهور یا بعد از ظهور
اشتباه گفتم
درستش همون 6 ماه قبل از ظهور ودر ماه رجب و9 ماه حکومتش هم در زمان حضرت صاحب الزمان اروحنا الفداه میباشد که یکی از کاربرها تصحیح کرده بود درست بود
الاهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
+1 #1470 رایحه ظهور 1395-01-18 10:31
با سلام به دوستان عزیز

مطلب جدید سایت با عنوان :

بررسی چهار نظریه مختلف در باره شورش سفیانی در منطقه شام و کشور سوریه؛ آیا احتمال «بداء» در موضوع سفیانی وجود دارد؟



منتشر شد :
u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1326-2016-04-06-05-25-26.html
نقل قول کردن
-23 #1469 بهنام 1395-01-18 10:31
کاربر 417 انسان از خود متشکر چقدر به چرت وپرت هایت مثبت دادی ترا چه سخن از مردان بهاری و بزرگ گفتن .دنیا هست وامتحان این ساده زیستان و مهمتر حامی مستضعفان نامهایشان در تاریخ خواهد ماند احمدی نژاد ومشایی که باعث بیداری ملتها شدند افتاد ما در سال 96 انشاالله منتظر مردان بهاری هستیم .الهم عجل لولیک الفرج انشاالله.
نقل قول کردن
-16 #1468 . 1395-01-18 10:29
به نقل از ایرانی:
منافق از کافر بدتر است
امام خمینی

من کاری به بحث شما ندارم ولی نکته ای میگم که اگر اندکی دانش فقهی یا حتی منطق و علمی داشتی باید دقیقا به اون اشراف داشته باشی...
بارها دیدم خیلی در مباحثی کلام روح الله خمینی رو عنوان میکنند به عنوان یه سند//اما نکته ای رو عرض کنم

کلام خمینی نه تکلیفی بر شماست نه حجتی ... کلام خمینی بر هیچ کسی حجت نیست چون نه معصوم هستند ونه بری اخطا
حتی شما اگر مرجع تقلیدتون هم شخص ایشون باشه باز هم بر شما حجتی نیست و اگر نباشه که دیگه فبها....
کلام خمینی نه کلام خداست نه ولی خدا وهیچ حجتی بر کسی نیست..
روح الله خمینی هم خیلی قولها داد که عمل نشد و خیلی حرفها زد که بعدا دقیقا بر عکس اتفاق افتاد و خلی نظر داشت که دقیقا اشتباه بود و خیلی افراد رو تصوری ازشون داشتند که اشتباه بود ...که طبیعیست
جز کلام خدا حجتی عقلی هیچ تکلیفی بر شما نیست....
نقل قول کردن
+6 #1467 سعاح 1395-01-18 10:22
@};- دوربین عکاسی را طوری ساخته‌ اند که وقتی دکمه را می‌زنند، هم نور می‌زند و هم عکس می‌اندازد۔ این مربوط به آخرت هم هست۔ یعنی شما اول نور بینداز و بعد عکس بردار۔ اول بر پیغمبر خدا صلوات بفرست، بعد به زندگی خودت نگاه کن و ببین چقدر قشنگ است۔
با نور زیبایی و پاکی، سر نماز دستی به چشمهایتان می‌مالید، صلواتی می‌فرستید، دعایی هم می‌خوانید، آن وقت به زندگی خود نگاه می‌کنید. امیدوارم ببینید که در زندگیتان زیبایی زیاد هست۔

شیعیان امیرالمومنین(ع) زندگی این عالمشان هم خیلی خوب است۔ اگر چه تلخ باشد ولی همه‌اش خوب است۔ خداوند خستگی‌هایمان را به درکند و هیچ گاه خسته نشویم۔ هر وقت هم خسته شدی یک تکان به خودت بده، خدا رفع می کند۔ وقتی سرت را تکان دادی خداوند قادر است به حق ائمه(ع) و خوبانش، تمام خیالاتی را که داشت مغزت را می‌شکافت از بین ببرد۔

خداوند برکت دهد؛ هم قدرتها را زیاد کند و هم زندگی‌ها را سلامت کند تا راحت بنشینید و برسید به جایی که یک ساعتش هفتاد سال عمر باشد۔ یک ساعت که آدم در بهشت بنشیند از هفتاد سال عبادت دنیا بهتر است۔ خداوند، ظالمین دنیا، از اول خلقت تا الان را از سر شما ها رفع کند، تا قلب‌ها زنده، راحت، آرام و قشنگ سرجاهاشان به زندگی برسند۔ گویا ظالمی در روی زمین نیست۔ ظالمین به همدیگر مشغول شوند و شما تکانی نخورید۔

@};- اگر خدای ناکرده در زندگی یک کاسه ترشی باشد عیب ندارد۔ آن را ترشی سفره حساب کن۔ با حسن ظن خود کار کن و بهره ببر۔ حُسن ظن چیز خیلی بزرگی است۔ اصلا خداوند در قرآن سوء ظن را نهی کرده است۔ خال صورت، صورت را زیبا می‌کند۔ اگر در زندگی خال سیاهی دیدی برای نشان دادن آن سفیدیهاست۔

زندگی یکنواخت نظر را کوچک می‌کند۔ همان طور که شیرینی‌های زندگی را می‌خورید ترشی‌های آن را هم بخورید۔ شیرینی با ترشی خیلی خوب می‌شود۔ خدا تربیت می‌کند۔ در زندگی گاهی کم است و گاهی زیاد۔ راه معتدل همیشه بهار است۔ بهار خوب است، خیلی لطیف و قشنگ و آرام است۔ ان شاء الله مزاج‌های ما هم معتدل باشد۔ دمی راحت روی زمین بنشینیم۔

شما با نعمت بزرگ شدید۔ با پدر و مادرهای خوب۔ منتها دلت می‌خواهد بهتر بشود۔ معنایش این نیست که دیروز بد بوده است می‌گوییم خدایا وضع ما را بهتر کن، یعنی تا حال خوب بوده است۔ بهتر کردن شغل خداست۔ فهم و ادراک و عقل و گذشت از دنیا خیلی زیباست۔

می‌گوید: دیشب غذا خوردم کیف کردم، امشب چرت می‌زنم۔ دارم تحلیل می‌برم۔ فردا صبح شکم گرسنه دوباره می‌خورد۔ لذا اگر یک وقت پکر می‌شوید نگویید بدبختم۔ دارید تحلیل می‌ برید۔

[طوبای محبت :: استاد مرحوم اسماعیل دولابی رضوان الله علیه]
نقل قول کردن
+2 #1466 بهنام 1395-01-18 10:20
به نقل از یا لثارات الحسین ع:
وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟
www.mashreghnews.ir/.../وزیر-بهداشت-چرا-به-عیادت-سلحشور-نرفت

«عیادت وزیر بهداشت از محمدرضا شجریان در سال گذشته»

اخه شجریان با گوگوش عکس دارد از اونور آب اومده با دل بی تاب اومده کلاس کار آقای هاشمی.سلحشور را رهبر عزیز احوال پرسش بود کم چیزی نیست.خدا رحمتش کند اثر خوب وتاریخی ازش به جا ماند در تاریخ .
نقل قول کردن
+8 #1465 ایرانی 1395-01-18 09:49
به نقل از ۴۱۷:
خاک بر سر نفهم جبهه پایداریت کنن که شعورت نمی کشه یه روحانی شیعه که بالاترین مقام اجرایی یک کشور شیعه است رو با اون مقایسه نکنی

تو آدمی؟
شیعه ای؟
مسلمانی؟
....

منافق از کافر بدتر است
امام خمینی
نقل قول کردن
-23 #1464 خیبر110 1395-01-18 09:49
417 عقده ی مثبت دادن به خودت رو داری ؟؟؟ ساعت 8 صبح کسی سایت نبودش نظرات بقیه هیچ مثبت و منفی نمیخورد نهایتا 1 مثبت یا 2 مثبت میخورد من توی دو دقیقه صفحه رو رفرش میکردم میدیدم هی نظرت مثبت میخوره :))
داداش این روش خیلی قدیمی شده مدام کانتکت و دیسکانتکت بشی به خودت مثبت بدی کاری به نظراتت ندارم ولی اینکارت از حقارت هستش :-&
کسی توی سایت به اون مثبت منفی ها اهمیت نمیده :D
فکر کنید هی صفحه رو رفرش میکنه به خودش مثبت میده میگه اخ جون چقدر مثبت خوردم =))
نقل قول کردن
+8 #1463 هه 1395-01-18 09:18
سردار جعفری :
برجام هرگز بعنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد.
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آیا برجام می‌تواند الگویی برای حل سایر مشکلات محسوب شود؟ گفت: برجام هسته‌ای اگر به عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ی کوتاهی فکر و نوعی خود تحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر نمایند.
سرلشکر جعفری برجام را نسخه‌ی حداقلی احقاق حق مردم ایران دانست و اظهار کرد: ایران که دشمن را مجبور به تغییر استراتژی ساخت، یک افتخار بود اما این مقاومت با بخشی از نتیجه آن که برجام بود متفاوت است .
برجام هرگز به عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد.
yjc.ir/.../...
نقل قول کردن
-14 #1462 سعدالدین 1395-01-18 09:03


نقاشی سالوادور دالی که اشاره به تولد منجی اخرالزمان در صحنه جهانی است و انگشت زنی اشاره داره به قره باغ
نقل قول کردن
+5 #1461 المنتظر 1395-01-18 08:55
ایا واقعه قره باغ بین ارمنستان و اذربایجان به فتنه اذربایجان که در روایات ذکر شده است ارتباطی دارد؟؟؟؟؟؟
نقش ایران در این منطقه از گذشته تا بحال
rajanews.com/.../...
نقل قول کردن
+16 #1460 ۴۱۷ 1395-01-18 07:57
به نقل از رایحه ظهور:
دوقلوی روحانی ... !



خاک بر سر نفهم جبهه پایداریت کنن که شعورت نمی کشه یه روحانی شیعه که بالاترین مقام اجرایی یک کشور شیعه است رو با اون مقایسه نکنی

تو آدمی؟
شیعه ای؟
مسلمانی؟

به چه قیمتی می خوای از احمدی نژاد و مشایی دفاع کنی؟ خاک عالم بر سر نفهمت کنن ....
نقل قول کردن
+33 #1459 ۴۱۷ 1395-01-18 07:51
به نقل از جدید:
ىکى بهم بگه اىن چى داره مىگه @-)
sas3836741955.blogfa.com/.../...)-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-(%D8%B9)-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF


توهم زده
نقل قول کردن
+4 #1458 نصفه شب گرد 1395-01-18 05:58
کمین حزب الله علیه گشتی القاعده در درعا+عکس
mashreghnews.ir/.../کمین-حزب-الله-علیه-گشتی-القاعده-در-درعاعکس

بازیگر سریال «مختارنامه» درگذشت +عکس
www.mashreghnews.ir/fa/news/553156/بازیگر-سریال-مختارنامه-درگذشت-عکس

نیم‌نگاهی به ابطال آرای نامزد اصفهانی؛
چرا مینو خالقی به شورای نگهبان شکایت نمی‌کند؟
mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+11 #1457 یا لثارات الحسین ع 1395-01-18 05:53
وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟
www.mashreghnews.ir/.../وزیر-بهداشت-چرا-به-عیادت-سلحشور-نرفت

«عیادت وزیر بهداشت از محمدرضا شجریان در سال گذشته»
نقل قول کردن
+11 #1456 هـــــی 1395-01-18 05:46
به نقل از مهرداد/بچه مثبت:
قضاوت با شما: مسکن مهر بهتر است یا یا وام میلیونی مسکن فقط برای قشری خاص



طرح مسکن مهر احمدینژاد: زمین از دولت ؛ ساخت از مردم با وام اقصادی دولتی = خانه دار شدن بسیاری خصوص قشر ضعیف اجتماع
با وجود همه معایب و اشکالات این طرح ؛ اقشار زیادی از ملت ایران صاحب خانه شدند.

طرح مسکن دولت تدبیر: اختصاص وام 80 میلیونی با پرداخت اقساط بالای یک میلیون تومان(قشر ضعیف قادر به پرداخت نیست) و شرایط پیچیده (گفتنی است تنها37 هزار نفر از این طرح استقبال کردند و سوال اصلی اینجاست که با این مبلغ میتوان مسکنی خرید ویا باید همین مقدار به آن افزود تا ...)

با وام 80 میلیون تومانی می‌توان خانه خرید؟
در حالی وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن به تصویب رسیده است که باوجود قیمت بالای آپارتمان در شهر تهران، متقاضیان باید همین مقدار را به وام اضافه کنند تا یک آپارتمان کوچک خریداری کنند.
www.tebyan.net/newmobile.aspx/Comment/newindex.aspx?pid=299694

انتقاد شدید مردم از نحوه ارائه وام مسکن
www.dana.ir/News/679432.html

zz:

انسان منافق زیاد وعده می دهد و عمل نمی کند ولی مومن وعده نمی دهد و عمل می کند
نقل قول کردن
+6 #1455 نصفه شب گرد 1395-01-18 05:41
حمله سفیر سعودی به «السفیر» به‌خاطر بیماری سلمان

به نوشته رای الیوم، روزنامه لبنانی السفیر، روز دوشنبه در گزارشی تاکید کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان "تا چند ماه دیگر قدرت انجام وظایف خود را از دست خواهد داد". این درحالی است که روزنامه الاخبار لبنان نیز در گزارشی به نقد مواضع سران عربستان پرداخت.

السفیر در گزارش خود آورده است که دستیابی به برخی گزارش های پزشکی نشان می دهد که وضعیت سلامتی و ذهنی ملک سلمان برای انجام وظایف خود روز به روز وخیم تر می شود و ملک سلمان از هم اکنون تا یک سال و نیم دیگر به دلیل وخامت وضعیت ذهنی و توانایی فکری، قادر به اتخاذ هیچ تصمیم سیاسی که به وی نسبت داده شود، نخواهد بود.
mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+6 #1454 نصفه شب گرد 1395-01-18 05:34
آغاز بزرگترین رزمایش دریایی جهان در خاورمیانه با هدایت ناوگان آمریکا
mashreghnews.ir/.../...

عکس/ تمرینات کلاه‌سبزهایی که به سوریه رفتند
mashreghnews.ir/.../عکس-تمرینات-کلاه‌سبزهایی-که-به-سوریه-رفتند

کری: ایران و روسیه باید بدانند اگر صلح می‌خواهند اسد باید برود
mashreghnews.ir/.../...

عکس/ ترس گردشگران از سفر به مصر
www.mashreghnews.ir/fa/news/502529/عکس-ترس-گردشگران-از-سفر-به-مصر

ذبح قاضی شرعی القاعده توسط داعش+عکس
www.mashreghnews.ir/fa/news/552884/ذبح-قاضی-شرعی-القاعده-توسط-داعشعکس

صدام و بن لادن در «امارت ادلب القاعده» در سوریه+عکس
mashreghnews.ir/.../...

کشف تسلیحات ترکیه از تروریستها در حماه سوریه+عکس
mashreghnews.ir/.../...

ترور افسر ارشد اطلاعاتی سعودی در ریاض+عکس
www.mashreghnews.ir/.../ترور-افسر-ارشد-اطلاعاتی-سعودی-در-ریاضعکس

فارین پالیسی: غرب فریب خورد، روسیه از سوریه خارج نشده است
mashreghnews.ir/.../...

عکس/ شرم الشیخ، شهر اشباح شد
www.mashreghnews.ir/fa/news/553187/عکس-شرم-الشیخ-شهر-اشباح-شد

آثار باستانی پالمیرا در اسراییل!+عکس
www.mashreghnews.ir/fa/news/553141/آثار-باستانی-پالمیرا-در-اسراییلعکس

مسکو: فروش سوخو-30 و تانک تی-90 به ایران خلاف قطعنامه نیست
mashreghnews.ir/.../...

کشتار کردهای حلب توسط ارتش آزاد+عکس
www.mashreghnews.ir/fa/news/553107/کشتار-کردهای-حلب-توسط-ارتش-آزادعکس
نقل قول کردن
+6 #1453 سیدعطاءالله فیروزی 1395-01-18 05:30
حس انتظار حس قشنگیه
امید به ظهور از انتظار خیلی زیباتر
اما وقتی از دنیا نا امید و دلگیر میشیم حس انتظار و امید به ظهور عطش به پا میکنه چون ظهور و وصال علاج هر دردی از ماست و دل که به سمت ظهور رفت ، امیدواری به ظهور هم بیشتر میشه ...
و یا اینکه تق و توقی در عالم بشه فورا اون را بهانه و نشانه ای برای ظهور میدونیم و باز عطش انتظار و رسیدن به ظهور بیشتر میشه و بسیار امیدوار میشیم ...
اما همینکه دنیایمان آرام شد و خیالمان کمی آسوده و دردها التیام یافت، آن عشق و عطش انتظار و ظهور را فراموش میکنیم و حتی نسبت به ظهور ناامید هم میشیم !!!
در این بامداد و سر این سفره نماز صبح علاوه بر دعا برای تعجیل در ظهور باید این دعا را هم بکنیم که خدایا هیچگاه ما را از ظهور ناامید و بی خیال و یا کم توجه نکن و همواره این عطش و عشق به ظهور و امیدواری به نزدیکی ظهور همیشه در ما زنده باشه .....
آمین یا رب العالمین
نقل قول کردن
+2 #1452 و نراه قریبا 1395-01-18 03:41
راجع به تحولات منطقه و اینکه چقدر مربوط به سفیانی و ابقع و اصهب هست و آیا الان بوده اند یا هنوز نیامده اند مطالبی خدمت دوستان عرض کنم ببینین وقتی داعش ازسال 2003 و حمله امریکا به عراق پایه های اولیه اش شکل گرفت و بعد از وقایع سوریه در این کشور از سال 20011 در رقه مرکز و پایتخت خلافت تشکیل دادن و همزمان دست به بدترین و مخوف ترین جنایت های بشری علیه مخالفانشان زدند به خصوص در بعد مانور تبلیغاتیشان که تا تسلط بر کشور عراق و موصل در سال 2014 و تا امروز همچنان ادامه دارد به طوری که در مورد اینکه همان جریان سفیانی هست بحث های زیادی مطرح شد و یا عده ای میگفتن خود سفیانی نیست و از علائم خروج سفیانی هست و یا سفیانی اول یا دوم و ما قبل سفیانی اصلی هست و یا برخی گفتن یک جریان شبیه ساز برای تداعی سفیانی توسط غرب و اسرائیل ایجاد شده در منطقه و یا اینکه برخی گفتن چون درجزیره ساکن هست اصهب هست و ابقع هم همان النصره هست و اخیرا هم که در حال از دست دادن قلمرو خود درسوریه و عراق و درحال عزیمت به لیبی هستند عده ای می گویند شاید زمینه ساز تشکیل همان نیروهای مغربی در کشورهای شمال افریقا باشند

خلاصه گروهی که نسبت به سایر گروه های دیگر از لحاظ جنایات و حد و مرز قلمروشان به دنبال سهم خواهی و پیشروی بیشتری نه در یک یا دو کشور بلکه در تمام کشورهای منطقه و حتی جهان به عنوان خلافت اسلامی هستند و همه کشورها باید زیر پرچم آنها می رفتند و در صورت مخالفت مستحق قتل و کشتار به بدترین شیوه ها بوده و هستند و این گونه رفتارهای اینها خلاصه ای از ماهیت واقعیشان بود

اما با نگاهی به روایات در مورد سفیانی در می یابیم که بیشتر ویژگی های ظاهری و رفتاری و محل خروج فردی به همین نام ذکر شده تا ویژگی های جریان خاصی گویی اینکه سفیانی خود یک جریان سازی جدیدی به راه می اندازد در منطقه ولی برخی جاها به پراکنده بودن او و سپاهیانش اشاره شده که از این نظر ممکن هست تطابقاتی با داعش داشته باشد و به خصوص روایاتی که می گویند سفیانی قبلی در اثر جراحات کشته شده و امور را به سفیانی آخر واگذار می کند یعنی سفیانی ما قبل آخر هست ولی عده ای هم با استناد به حدیث اما علی ع در مورد افرادی با موهای بلند و پرچم سیاه می گویند یک گروه ضعیفی هست که البته با توجه به نوع جنایاتشان و ماندگاریش تا به حال شاید با عقل جور در نیاید چرا که خود سفیانی هم کلا 15 ماه اول و آخرش طول می کشد و خروجش در ماه رجب سال ظهور هست و حال انکه داعش زمان خروجش و مدت فعالیتش تا به حال متفاوت از این دست روایات هست

یا اینکه با استناد به منابع جعلی صهیونیسم مسیحی در صدد هستند او را همانند فیلم هایشان در بعد جبهه نظامی و میدان عمل واقعی همان مهدی شیعه نشان دهند که اهل خشونت و کشتار هست چرا که در منابعشان به این ها خورانده اند منجی مسلمان ها فردی هست اهل خونریزی و با پپچمه ای سیاه از خراسان خروج می کند و دشمنانش را و به خصو مسیحیان را به صلیب می کشد در واقع همان ضد مسیح و دجال هم هست کاری که الان داعش دارد انجام می دهد

خلاصه اینکه گروهکی تروریستی با اهداف دور و دراز و انسجام نسبتا گسترده هست که بر سر عقیده اش بسیار استوار و متعصب هست و تفسیر کردنش منطبق بر روایات با سختی همراه هست و هر گروهی را می تواند تداعی کند اما مطلبی که هست توسط غرب و اسرائیل و ترکیه ساخته و حمایت می شود و اگر ربطی هم با سفیانی نداشته اشد تنها گروهکی هست که بیشترین دشمنی را با شیعه داشته و از این حیث می تواند متحد خوبی برای سفیانی باشد

اما در مورد اصهب و ابقع هم محل خروجشان به جزیره و یا دور از مرکز و در مرکز شام اشاره شده و ویژگی های فردی برایشان در نظر گرفته شده که به لحاظ فردی می بینیم نه اصهب و نه ابقع و نه سفیانی در تحولات منطقه تا کنون نقشی را حداقل به عنوان فرماندهان ایفا نکرده اند و بیشتر جریان هایی در فعالیت بوده منبطق بر آن ها چه اینکه بعضا خروج افرادی مثل شعیب این صالح را نیز بعد از خروج اصهب دانسته اند
نقل قول کردن
+4 #1451 ++++ 1395-01-18 03:31
این عکس را من چند سال قبل درباره قرقیسیا در همین سایت گذاشته بودم . از سفارشات روایات هست که مسلمانان و شیعیان از شرکت درجنگ قرقیسیا خود داری کنند که هر دو طرف جنگ باطل هستند .
نقل قول کردن
+6 #1450 شب گرد 1395-01-18 03:27
در خصوص انفجارهای تروریستی بروکسل چند نکته حایز اهمیت است

اول اینکه انفجارهای پاریس نیز از همین شهر طراحی وبه اجرا درامد.بروکسل مرکز اتحادیه اروپاست ومعنی این کار پیام، ضربه وحمله به همه اروپا است.

دوم اینکه چند روز پیش وپس از انفجارات انکارا اردوغان خبر از انفجار در اروپا داده بود واسم بروکسل را به صورت خاص به زبان اورده بود.

سوم اینکه انفجارات مذکور دو روز پس از دستگیری سرکرده انفجارات پاریس در همین شهر اتفاق افتاد وپیام ان این است که با دستگیری او مساله خاتمه نیافته است.

چهارم اینکه دستگاهها اطلاعاتی وتکنولوژی پیشرفته غرب از اشراف و کشف این اقدامات عاجز هستند این در حالی است که ایران در چهار سال گذشته حدود پنجاه مورد اقدامات مشابه داعش را شناسایی و منهدم کرده است.

پنجم اینکه غرب در حال چشیدن تعم قتل عام هزاران مسلمان در سوریه و عراق با امکانات غربی وگروهایی است که خود ساخته است.

کشتن انسانهای بی گناه هرجا که باشد زشت ومحکوم است اما چرا فقط مسلمانان تاوان تروریسم را پرداخت کند وغربیها اسوده به لذت گرایی خود ادامه دهند؟ امروز تروریسم به معنی واقعی کلمه جهانی است اروپای ناامن دیگر تفاوتی با دمشق وبغداد ندارد فقط تلاویو است که همچنان از تروریسم در امان است چرا؟
نقل قول کردن
+6 #1449 شب گرد 1395-01-18 03:21
فرمانده كل سپاه: با فرض جنگ گسترده با آمریکا قدرت ساخته‌ایم
astaan.ir/.../...
نقل قول کردن
+3 #1448 .......... 1395-01-18 03:15
پوتین در این چند روز تو بد مخمصه ای گیر افتاده از یک طرف فساد اقتصادی اش در اسناد پاناما و فساد دو بیلیون دلاراش اشکار شده و از طرف دیگر بحران قره باغ و مداخله ترکیه و ایجاد حس وحدت میان ترکها از ترکمنستان تا قزاقستان تا کریمه و جنوب روسیه و حتی شمال غرب ایران ......و الان ترکیه میتوانه به همان بهانه که روسیه به دعوت بشار اسد به سوریه رفته . ترکیه هم با کمک ناتو و امرکا به اذربایجان و قره باغ لشکرکشی بکنه و بحران ..............ی عنی کل دنیا داره فشار میاره تا پوتین پاشو از سوریه بگذاره بیرون ............... ............من این وسط ماندم این احمقهای ارمنستان این وسط بحران حالا چه وقت خمپاره انداختن بود.احتمالا مست بودند و تا خرخره عرق خورده بودند.که دوسه تا هم به خاک ایران انداخته اند.
نقل قول کردن
-1 #1447 افشاگر 1395-01-18 03:10
همانطور که پیش بینی میشد
حضور مهره دیگر استکبار در انتخابات 96

باز می خواهند در برابر احمدی نژاد صف آرایی کنند و جنگ روانی راه بیندازند ما بیشماریم و جوی درست کنند که از قبل ما پیروز انتخابات هستیم و احتمال ایجاد فتنه ای دیگر در صورت رای نیاوردن

شنیده ها حاکی از آنست که عارف در دیدار نوروزی خود اعلام کرده که من حتماً نامزد ریاست مجلس می‌شوم و خود را در معرض رأی قرار می‌دهم/ کسی نمی‌تواند من را نهی کند/ دیگران هم نباید برای ما تصمیم بگیرند
نقل قول کردن
+10 #1446 افشاگر 1395-01-18 03:00
به نقل از رایحه ظهور:
تکرار حماقت ابوموسی اشعری ...



دقیقا مثل ابوموسی اشعری فریب مان دادند ، گفتند شما اول به تعهدتان عمل کنید بعد ما عمل می کنیم و حال دارند به ریشمان می خندند دقیقا مثل خندیدن عمروعاص ....!


فراموش نمی‌کنیم...

یک سال قبل، ۱٣ فروردین ٩۴ ظریف و موگرینی در لوزان مقابل خبرنگاران بیانیه مشترکی را خواندند:

اتحادیه اروپایی اعمال تحریم های اقتصادی و مالی مربوط به هسته ای خود را خاتمه خواهد داد و امریکا نیز اجرای تحریم های مالی و اقتصادی ثانویه مرتبط با هسته ای را همزمان با اجرای تعهدات عمده هسته ای ایران به نحوی که توسط آژانس راستی آزمایی شود متوقف خواهد کرد.

دقیقاً یک سال بعد، ۱٣ فروردین ٩۵ باراک اوباما در نشست امنیتی هسته‌ای در واشنگتن:

به جز استثناهای محدود، تحریم‌های تجاری آمریکا علیه ایران همچنان به قوت خود باقی می‌مانند.

ملتی که حافظه تاریخی ندارد، هیچ ندارد...
نقل قول کردن
+5 #1445 شب گرد 1395-01-18 02:54
به نقل از ..........:
من یادم هست اوایل استقلال جمهوری آذربایجان وقتی ارمنستان به قره باغ حمله کرد نیروهای سپاه ایران به رهبری منصور حقیقت پور نماینده اردبیل جهت مبارزه با روسها و ارمنیها اعزام شدند که فیلمهایش در اینترنت و اپارات موجود هست . اما الان که سیاست جمهوری اسلامی با روسها هست اینبار در مقابل ارمنیها سکوت کرده اند و حتی ارمنیها به شهر های اذری نشین ایرانی خمپاره پرتاب میکنند . اینجا هست که که به قول معروف مشخص میشود که شیعه ای که ما در ایران داریم همان شیه صفوی هست نه شیعه علوی . ما شیعه شدیم چون شاههای صفوی از جانب ترکیه عثمانی اعلام خطر کرد ................که اگر ترکیه شیعه بود لابد ما عثمانی میشدیم . مذهبی که اینطور باشه به درد جرز لای دیوار میخوره .

ابله این خمپار ه ها را خود عوامل آمریکا و صهیونیست به مرزهای ما شلیک می کند حهت ایحاد تفرقه کاری که عوامل خودشان در داخل با سفارت عربستان کردند و بلافاصله در بوق و کرنا کردند
جمهویری آذبایجان هم 85 درصد شیعه و 15 درصد هم سنی دارد و حساب مردمش از دولتی هایش جداست
نقل قول کردن
+8 #1444 همین جوری یهویی 1395-01-18 02:38
به نقل از حسن ج:
اولین جنگ امام زمان با منافقان داخلی خواهد بود
بخشی از ترکان داخلی به لشکر امام ملحق میشن

متاسفانه این پست من منفی میخورد در یک سابت مهدوی و با این حجم مطالب باز اکثرا تتوان درک و تجزیه وتحلیل مسائل را ندارند و قتی حدیث می گوید اولین جنگ ازمان با ترکان هست خب این منفی دادنتان و برخلاف ان نظردان تان برای چیست ؟
نقل قول کردن
+6 #1443 روزگرد 1395-01-18 02:34
به نقل از دانشمند:
این خزعبلات چیه اینجا می نویسید. شما به جای اینکه از سرزمین های شیعه دفاع کنید, دارید اون رو دو دستی به ارمنی ها می بخشید. ای کاش یک درصد از این دست و دلبازی رو هم نسبت به سرزمین عرب های سنی (فلسطین ) داشتید!!!

معیار آزادی اجتماعی هست وقتی خود آنها هم خواهان پیوستن به ارمنستان هستند و در گذشته هم بخشی از خاک این کشو بوده دیگر ظلم و زورگویی دوره اش گذشته
همانگونه که در کریمه هم همه پرسی شد و مردش خواستار ملحق شدن به روسیه بودن اما آمریکا به عنوان فضول و مفتش جهان باز بر نتافت و دخالت کرد و جنگی خونین در گرقت
الان هم در قره باغ دخالت کرده
حتی ما از برگزاری همه پرسی واهمه ای نداریم و خواستار ایرانی واحد یکپارچه و یکدل هستیم
نسل کشی که عثمانی ها علیه ارامنه راه انداختند چه ؟
ما طرفدار ظلم نیستسم و طرفدار حق و حقیقتیم و نمی توان در پوشش اسلام بود و ظلم کرد وحرف زور زد
وقتی خواهان پیوستن به خاک قبلی خود هستند زور و کشتار مفهومی ندارد
الان هم اگر مردم بحرین بار دیگر خواستار پیوستن به ایران باشند این حق طبیعبشان هست هست
نقل قول کردن
+14 #1442 مهرداد/بچه مثبت 1395-01-18 02:25

آهای اونایی که به خون شهدا مدیونید و خیانت میکنید ، بدونید که پل صراطی هم هست ...




zz:
نقل قول کردن
+10 #1441 مهرداد/بچه مثبت 1395-01-18 02:24
قضاوت با شما: مسکن مهر بهتر است یا یا وام میلیونی مسکن فقط برای قشری خاص



طرح مسکن مهر احمدینژاد: زمین از دولت ؛ ساخت از مردم با وام اقصادی دولتی = خانه دار شدن بسیاری خصوص قشر ضعیف اجتماع
با وجود همه معایب و اشکالات این طرح ؛ اقشار زیادی از ملت ایران صاحب خانه شدند.

طرح مسکن دولت تدبیر: اختصاص وام 80 میلیونی با پرداخت اقساط بالای یک میلیون تومان(قشر ضعیف قادر به پرداخت نیست) و شرایط پیچیده (گفتنی است تنها37 هزار نفر از این طرح استقبال کردند و سوال اصلی اینجاست که با این مبلغ میتوان مسکنی خرید ویا باید همین مقدار به آن افزود تا ...)

با وام 80 میلیون تومانی می‌توان خانه خرید؟
در حالی وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن به تصویب رسیده است که باوجود قیمت بالای آپارتمان در شهر تهران، متقاضیان باید همین مقدار را به وام اضافه کنند تا یک آپارتمان کوچک خریداری کنند.
www.tebyan.net/newmobile.aspx/Comment/newindex.aspx?pid=299694

انتقاد شدید مردم از نحوه ارائه وام مسکن
www.dana.ir/News/679432.html

zz:
نقل قول کردن
+17 #1440 مهرداد/بچه مثبت 1395-01-18 02:22
شجریان از اول انقلاب با انقلاب زاویه داشت ...

چوب خدا صدا ندارد: ماجرای تهمت شجریان به مرتضی پاشایی و بیماری سرطان خود شجریان




انتقاد هواداران «مرتضی پاشایی» به تهمت‌های شجریان
www.yjc.ir/fa/news/5044294

حمله شجریان به‌اسلام درمصاحبه با VOA+فیلم
www.mashreghnews.ir/fa/news/75158/

شجریان: برخی (مرتضی پاشایی) خود را به مریضی و تمارض میزنند تا دیده شوند
/https://www.youtube.com/watch?v=tHVuAIRw1n0

شجریان مدتی قبل: برخی (مرتضی پاشایی) خود را به مریضی و تمارض میزنند تا دیده شوند!

و امروز شجریان بر تخت بیمارستان به دنبال معالجه سرطان خودش می باشد!

zz:
نقل قول کردن
+20 #1439 مهرداد/بچه مثبت 1395-01-18 02:20
دشمن بیدار است شما هم باید بیدار باشید ...



zz:
نقل قول کردن
+8 #1438 میثم 1395-01-18 01:49
به نقل از مهدی مبشر گمنام:
منصور نظری، شاعر متعهد کشورمان، قطعه شعر «قصۀِ زینب و علمدارِ عشق» را تقدیم به شهدای سرافراز مدافع حرم جمال رضی و سعید مسافر که در حلب سوریه و در دفاع از حریم ال الله به شهادت رسیدند، نموده که متن آن را می خوانیم...
در سفر کرب و بلایِ دمشق - گشته سعیدِ اِی تو مسافر به عشق
فاطمه را کرده اداء عهد و دین - نوش تو را بادۀِ وصل حسین

16 فروردین 1395 –منصور نظری

d:w:us و zz:


با سلام و تشکر
شهید سعید مسافر میگن موقع روضه هر وقت به روضه حضرت رقیه(س) میرسیدن از ناراحتی زیاد خودشو میزد(منظورم زدن در حد متعارف عزاداری)

هرکسی لیاقت شهادت نداره
zz:
نقل قول کردن
+13 #1437 مهدی مبشر گمنام 1395-01-18 01:28
منصور نظری، شاعر متعهد کشورمان، قطعه شعر «قصۀِ زینب و علمدارِ عشق» را تقدیم به شهدای سرافراز مدافع حرم جمال رضی و سعید مسافر که در حلب سوریه و در دفاع از حریم ال الله به شهادت رسیدند، نموده که متن آن را می خوانیم...



عطر خوش کرب و بلا در بهار - باز خبر می‌دهد از داغ یار
فاطمه را قوم شهادت‌طلب - قاصدک آورده خبر از حلب

قاصدک از دشت شقایق به ناز - عطرِ خوشِ عاشقی آورده باز
قاصدک آورده خبر از دمشق– قصۀِ زینب و علمدارِ عشق

با خودش آورده خبر قاصدک - داغِ دلِ یاسِ کبودِ فدک
از حلب آورده خبر داغ و درد - غصۀِ جانبازیِ مردان مرد

خون به رگ شیعۀِ حیدر به جوش - از سر نِی بانگِ اذانی به گوش
از حلب آری خبری می‌رسد - غرقه‌به‌خون بال و پری می‌رسد

زینبِ غم‌دیده دَوان می‌رسد - فاطمه قد گشته کمان می‌رسد
یاسِ کبودی نگران می‌رسد - خونِ دل از دیده روان می‌رسد

از طرفِ شهرِ شهیدان، دمشق - غافله‌ای می‌رسد از راهِ عشق
بسته به محمل سَحَر اِعجاز را –فاش گرِ کرب و بلا راز را

کُشتۀِ از عشق خدا می‌رسد - عطرِ عزیزِ شهدا می‌رسد
غرقه‌به‌خون لاله تنی می‌رسد - کُشتۀِ دور از وطنی می‌رسد

زیج بلا کرده قمر را رَصَد - عاشق زینب شده‌ای می‌رسد
عاشق جانبازیِ بر فاطمه - داده شهادت به غمش خاتمه

قبلۀِ گم‌گشتۀ او در حجاز - سینۀِ او مجمر سوز و گداز
در پی عباس، جمال و سعید - باز علمدار حرم شد شهید

رخ ز قمر غرقه‌به‌خون آمده - از سر زین ماه نگون آمده
گشته به جانبازی زینب پسند - قوم قمر غرقه‌به‌خون می‌رسند

در گذر کوچۀِ تنگِ هراس - باز بهاری شده چشمانِ یاس
لاله بر او عرض ادب میکند - جان به فدایش به حلب میکند

عاشقی از عشق به زینب هلاک - لاله به خون غرقه در آغوش خاک
دشت حلب بوی بلا می‌دهد - بوی قریب شهدا می‌دهد

ماتم زهرا دل عاشق گرفت - دشت حلب رنگ شقایق گرفت
خون‌جگر فاطمۀِ مصطفی - گَشته مدافع به حرم از وفا

حلقه‌به‌گوشان امیر نجف - گِردِ حرم حلقه‌زده صف به‌صف
قوم قمر، شهره به عباس‌ها - بهر دفاعِ حرمِ یاس‌ها

تیغ دو دم کشته برون از غلاف - بر حرم آل علی در طواف
تا نبرد ره به حرم ناکَسی - تا نکند فاطمه دلواپسی

تا که مگردد دل زینب پریش - قوم قمر راه بلا را به‌پیش
دیدۀ ِناموس علی در دمشق - مانده به ره بهرِ علمدارِ عشق

آه اگر زینبِ زهرا دَمی – خیره بر او دیدۀِ نامحرمی
جان به تن شیعه نباشد مگر – چشم حرامی و حرم را نظر

پای حرامی بنهد در حرم؟! - از کف عباس بیفتد علم؟!
خیمۀ زینب شود آتشکده؟! - شمس وقمر بر سرِ نی سرزده؟!

داعشیان فتح حرم را هوس؟! - زنده نباشد مگر از شیعه کَس
می‌برد این آل سُعود شَرور - آرزویِ فتحِ حرم را به گور

زینب اگر لب ز لبش واکند - شیعه به پا محشرِ کبری کند
لشکرِ عباس، علم‌ها به دوش - عاشق و شوریده و حیدر خروش

آخته تیغ دو دَمِ ذولفقار - یارِ سلیمانیِ حیدر وقار
فاتح بر شام و یمن تا حجاز - در سَحرِ مکه بخواند نماز

پیر خراسانی ما میر عشق - فتح حجاز آورد و هم دمشق
تا که به پایان رسد این راه دور - رهبریِ ما کند او تا ظهور


ای به حرم میر و علمدارها - فاطمه را قوم وفادارها
های شهیدان دیارِ حلب - ای همه عشاق شهادت‌طلب

قوم مدافع به حرم در دمشق - نام شما تا به ابد ثبت عشق
ای شده بر جلوۀِ حق شاهدان - تا به ابد یاد شما جاودان

مستِ میِ عشق، جمالِ رضی - کرده تنِ خونیِ تو مُعجزی
معجزه‌ای تا به ابد مُنجلی - معجزۀِ عشقِ به آلِ علی

در سفر کرب و بلایِ دمشق - گشته سعیدِ اِی تو مسافر به عشق
فاطمه را کرده اداء عهد و دین - نوش تو را بادۀِ وصل حسین

وه چه سعید است و خوش این خاتمه - نوشِ شهادت ز خُمِ فاطمه
غرقه‌به‌خونانِ سپاهِ ظهور - باد مبارک به شما این سُرور


به امید ظهور حضرت یار ...
16 فروردین 1395 –منصور نظری

d:w:us و zz:
نقل قول کردن
-1 #1436 عمار ولایت 1395-01-18 01:02
به نقل از mrl:
انسان هر که را دوست بدارد با آن محشور می شود و چون محبت انسان را سرانجام با محبوب خود همشکل و همرنگ می سازد و همچون دستگاه خودکاری، خود به خود اوصاف محبوب را به محب انتقال می دهد لذا انسان می تواند خصیت خود را با حب و بغضی که به دیگران دارد، بیازماید هرگاه افراد پاک و صالح را دوست بداردخود مرد پاک و شایسته ای است و اگر افراد آلوده و ناپاک رادوست بدارد، پیداست که او نیز از سنخ همان است.
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را !؟؟؟
کثیف ندانم که باشد !؟



---------------------------بدون شرح -----------------------------


به نقل از mrl:
اصن مااین جا جمع شدیم که مشایی پرست باشیم و مشایی بپرستیم ! تو مشکلی داری ؟ ! عمو برو در خونه خودتون بازی کن ! بابا این جا همه مشایی می پرستیم خوبه ؟ تو دیگه نیا اینجا ! برو ....


=))
نقل قول کردن
0 #1435 التماس دعای فرج 1395-01-18 01:00
به نقل از محسن:
اعتراض عده ای از مردم آمل به سفر احمدی‌نژاد
در پی انتشار خبر سفر محمود احمدی نژاد (رییس سابق دولت) به شهرستان آمل،جمعی از مردم مازندران با تشکیل کمپینی به نام سالهای سخت احمدی نژادی را فراموش نمیکنیم و امضای یک بیانیه مراتب اعتراض خود را به مدیریت ۸ساله وی و همکارانش در دستگاه اجرایی اعلام کرده و مراتب نگرانی و هشدار خود را نسبت به خطر بازگشت پوپولیسم ابراز نمودند.
نابر آخرین گزارش ها این بیانیه تا کنون به امضای صدها نفر از شهروندان مازندرانی رسیده است. درحالی که نام بسیاری از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران و اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاهی و اهالی ادب و هنر و فرهنگ مازندران در امضاهای این بیانیه به چشم میخورد؛ سایت دولت بهار(از همفکران جریان خاص دولت سابق) امضا کنندگان را از مفسدین اخلاقی و مسافران "پاتایا" قلمداد نموده است. کانال تلگرامی آمل کلام اسامی امضاء کنندگان این کمپین را منتشر کرده است.
www.entekhab.ir/fa/news/261477

zz:

سلام

اگر همچین کمپینی باشد صد در صد به نفع آقای احمدینژاد است. L-)

تمام شهر را هم در استقبال او با بنر و پوستر کاغذدیواری کنن هم باندازه ی این کمپین بُرد تبلیغاتی ندارد.

zz:
نقل قول کردن
-41 #1434 جدید 1395-01-18 00:47
ىکى بهم بگه اىن چى داره مىگه @-)
sas3836741955.blogfa.com/.../...)-%D9%88-%D8%A7 %D9%85%D8%A7%D9 %85-%D8%B1%D8%B 6%D8%A7-(%D8%B9 )-%DA%A9%D9%87- %D8%AF%D8%B1-%D 8%AD%D8%B1%D9%8 5-%D8%B1%D8%B6% D9%88%DB%8C-%D8 %A7%D8%AA%D9%81 %D8%A7%D9%82-%D 8%A7%D9%81%D8%A A%D8%A7%D8%AF
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (1473)