رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

یادداشت استاد پناهیان پیرامون وقایع یمن، بازگشتی بسیار خونبار یا رسیدن به دوران درخشان ظهور


 از یاوه‌سرایی‌های وابستگان استکبار در منطقه و تهدیدهای آنان علیه ایران اسلامی بوی خون به مشام می‌رسد. پرده‌های نفاق برافتاده است و کینه‌های دیرین روآمده است و دشمنان به عملیات انتحاری علیه جبهۀ حق رو آورده‌اند. دیگر دوران زندگی روزمره و عادی امت اسلامی به پایان رسیده است. هم اکنون این ما هستیم و تقویت اقتدار امت اسلامی از سویی و اضطرار و استغاثه به محضر پروردگار برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) از سوی دیگر.

» ابتدای نظرات (684)

 یادداشت حجت‌الاسلام پناهیان درباره وقایع یمن

   به گزارش خبرگزاری فارس ، حجت الاسلام پناهیان پس از وقایع اخیر یمن یادداشتی با عنوان «فراخوانی برای فریاد استغاثه» در پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی منتشر کرد. متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

فراخوانی برای فریاد استغاثه

بر اساس آنچه از متون دینی دربارهٔ آخرالزمان برداشت می‌شود، فرج در زمانی رخ خواهد داد که دو ویژگی مهم در میان امت اسلامی ایجاد شده باشد: یکی اوج معرفت و اقتدار مؤمنان که ناشی از آمادگی آنان برای یاری ولی خدا و اقامهٔ حق است، و دیگری اوج مظلومیت و اضطرار آنان به فرج، که ناشی از دشمنی‌های فراوان نسبت به آنهاست که ایشان را به دعا و تضرع بی‌سابقه وامی‌دارد و موجب نهایت استغاثهٔ آنان برای فرج و پیروزی حق علیه باطل می‌شود.

ما از آغاز انقلاب اسلامی بر اساس فرمایشات و پیش‌بینی‌های امام و رهبری انتظار می‌کشیدیم که انقلاب ما سرآغاز بیداری و اقتدار امت اسلامی در جهان گردد، امری که به تدریج تحقق یافته است و فراتر از حد انتظار ناباورانه شاهد آن هستیم. ما هم اکنون بسیار بهتر از اول انقلاب علت دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های استکبار با انقلاب اسلامی ایران را درک می‌کنیم. امروز که امواج بیداری تمام امت اسلامی، به اقتدار مؤمنان منجر شده است، بهتر از هر زمانی می‌شود فهمید چرا هشت سال با ما جنگیدند تا یک ملت را نابود کنند که ریشهٔ این بیداری را بخشکانند. اقتدار امروز مؤمنان امید مستضعفان جهان شده است و به اذعان دوست و دشمن طلیعهٔ نابودی مستکبران گردیده است.

اما من همیشه از خودم می‌پرسیدم، با توجه به اینکه روز به روز شاهد اقتدار بیشتر مؤمنان هستیم آیا شاهد مظلومیت و اضطراری بسیار بیشتر از آنچه تاکنون جاری بوده است نیز خواهیم بود؟ آیا از این حالت دعای عادی برای فرج، به اوج استغاثه، که تصور می‌شود در آستانهٔ ظهور پدید می‌آید، خواهیم رسید؟ چگونه و چه بن‌بست‌هایی ما را به این اوج استغاثه و نهایت مظلومیت خواهد رساند؟ اگرچه طی این سال‌ها، همواره مبارزهٔ مومنان، به‌ویژه در دوران دفاع مقدس و سال‌های اخیر، با مظلومیت‌ها و محرومیت‌های فراوان همراه بوده است، اما بدون آنکه بخواهم فال بد بزنم و منفی‌بافی کنم، می‌گفتم مبادا بناست شرایط بسیار سخت‌تری پیش بیاید که بخواهد ما را در اوج اقتدار، به اوج مظلومیت هم برساند.

تصور می‌کنم امروز آن وضعیت پدید آمده است و ما وارد دوران دشواری‌های تازه‌ای شده‌ایم. اگرچه با آغاز جریان بیداری اسلامی و جنایت‌های فراوان تروریست‌های خون‌آشام در منطقه، به‌ویژه در سوریه و عراق، امت اسلامی وارد دور جدیدی از مظلومیت شده بود، ولی با شروع حرکت یمن در نجات از سلطهٔ ایادی مستکبران و تجلّی بیش از پیش اقتدار مؤمنان، و آغاز پیروزی‌های چشمگیر مقاومت علیه تروریست‌ها، هرگونه مدارای جبههٔ کفر پایان یافت. به گونه‌ای که امروز شاهد دو عملکرد بی‌سابقه در جبههٔ استکبار هستیم: یکی جنایت‌های آشکار و دیگری خیانت‌های پنهان. امروز حداقل مدارای استکبار با حقوق مردم در جبههٔ حق پایان یافته است، و می‌خواهند حتی کمترین فرصتی به قدرت یافتن حق ندهند. به حدی که حتی حاضر نیستند ظاهر را حفظ کنند و از طریق فشارهای سیاسی عمل کنند و یا جنایات خود را طبق الگوهای پیشین به وسیلهٔ جریان‌های تروریستی انجام دهند. می‌بینید که تمامی ایادی استکبار بدون هرگونه توافق ظاهر اصلاح بین‌المللی چگونه بر سر مردم یمن بمب می‌ریزند. گویی یمن را میدان تمرین هجوم همه جانبه علیه جبههٔ حق یافته‌اند.

از سوی دیگر با خیانت‌های پشت پرده و انواع تهدیدها و تطمیع‌ها، جبههٔ مقاومت مردمی مقابل تروریست‌ها را در جبهه‌های عراق و شام به عقب‌نشینی‌های مظلومانه وامی‌دارند، و جام‌های زهر را از هر سو به سوی افراد ذی‌نفوذ در جبههٔ حق روانه ساخته‌اند. به حدی که هرکجا عقب‌نشینی یا توقّفی در جریان نابودی تروریست‌ها شاهد هستیم، باید آن را ناشی از فشارهای پنهان و پیدای جریان استکبار بدانیم.

این دو وضعیت بی‌سابقه، شامل تهدیدهای آشکار و پنهان بی‌نهایت علیه مؤمنان مقتدر، حاکی از غایت مظلومیت امت اسلامی است؛ و اگر ادامه پیدا کند و لطف خدا مدد نکند و دعای حضرت ولی عصر (عج) نباشد، تمام امیدها را به یأس مبدل خواهد کرد و بازگشتی بسیار خون‌بار برای جبههٔ حق به دنبال خواهد داشت. در این میان دائماً ایران اسلامی مظلوم را متهم و محکوم می‌کنند، به گونه‌ای که دیگر حتی به دنبال عوام‌فریبی هم نیستند و از رسوایی خود نمی‌هراسند.

از یاوه‌سرایی‌های وابستگان استکبار در منطقه و تهدیدهای آنان علیه ایران اسلامی بوی خون به مشام می‌رسد. پرده‌های نفاق برافتاده است و کینه‌های دیرین رو آمده است و دشمنان به عملیات انتحاری علیه جبههٔ حق رو آورده‌اند. دیگر دوران زندگی روزمره و عادی امت اسلامی به پایان رسیده است. هم اکنون این ما هستیم و تقویت اقتدار امت اسلامی از سویی و اضطرار و استغاثه به محضر پروردگار برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) از سوی دیگر.

جبههٔ باطل در تمامی جبهه‌های نبرد برای شکستن خطوط مقدم و یورش به مرکز انقلاب جهانی اسلام، یعنی ایران اسلامی لحظه‌شماری می‌کند. ما باید در این لحظه‌های حساس تاریخی با حفظ آمادگی و افزایش روزافزون آن از هر حیث، و کمک به مجاهدان خط مقدم در تمامی جبهه‌ها به هر نحو که می‌توانیم، به استغاثه برای فرج بپردازیم. این استغاثه ما را لایق فتح خواهد کرد و یک ضرورت برای رشد امت اسلامی است. ما می‌توانیم با فریادهای استغاثه تمام اسباب معنوی را برای پیروزی درنهایت غربت و مظلومیت فراهم آوریم. خدا با ماست و اجابت او منتظر به اوج رسیدن دعاهای ماست. اقتدار رزمندگان امت اسلامی نباید ما را مغرور کند، بلکه تنها باید امید و تمنای ما را برای فرج افزایش دهد. مظلومیت‌های فراوان نیز نباید یأس و رعبی در ما ایجاد کند، بلکه باید ایمان و استعانت ما را از درگاه پروردگار عالم روزافزون نماید.

بیایید در محافل مذهبی و مساجدمان، همراه با تبیین آنچه هم‌اکنون بر امت اسلامی مظلوم می‌گذرد، فراتر از آنچه در رسانه‌های رسمی قابل‌بیان است، به برگزاری محافل دعا برای فرج اقدام کنیم و رزمندگان جبههٔ حق را با دعاهایمان یاری کنیم و الا باید شاهد قتل‌عام‌ها و جنایت‌های بیشمار در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهایمان باشیم. همان‌گونه که تحمل و مدارای جبههٔ کفر در برابر کمترین حقوق امت اسلامی مطلقاً به پایان رسیده است و قصد نابودی مطلق امت اسلامی را نموده‌اند، بیایید ما هم تحملمان را برای دوران طولانی غیبت به پایان برسانیم.

علیرضا پناهیان

11 / 1/ 1394

..................

 

یمن و نقش آن در ظهور ، تاثیر اعتقادات آخرالزمانی بر پیروزیهای درخشان شیعیان یمن

 

 تحولات این روزهای یمن نفس را در سینه دوست و دشمن حبس کرده و همه ی نگاهها را به خود معطوف داشته است ، آیا روزهای سرنوشت ساز منطقه و جهان فرارسیده است؟ آیا پیش بینی روایات عصر ظهور در حال تحقق است؟

 

به یقین خاورمیانه جدید در حال تولد است ، خاورمیانه اسلامی نه آنچه دشمنان در نظر داشتند ، بعد از تحولات و فتنه های شام و عراق ، اینک آنچنانکه روایات شریف پیش بینی کرده بودند یمن ، این سرزمین پاک اویس قرن ، سرزمینی که مردمانش از کودکی مشق جهاد کرده ، به جهاد  فی سبیل الله عشق می ورزند و همیشه برای آن آماده اند ، قیام همه جانبه خویش را آغاز نموده است ، هرچند شیاطین وهابی در خواب آشفته خویش در نظر دارند تا با رشوه و تطمیع سران مزدور منطقه و همراهی آنان  شعله های این انقلاب مقدس را خاموش سازند ، اما بشارت روایات و واقعیات میدانی منطقه نشان می دهد که این ، خیال خامی بیش نیست و بزودی امواج این انقلاب مقدس شبه جزیره عربستان و کشورهای پیرامون را در بر خواهد گرفت.

به یقین شیعیان به پا خواسته یمن و سران انقلابی آنها که از یک سو طی ماههای گذشته از مرگ عبدالله ، پادشاه عربستان نیروی مضاعف گرفته و از سوی دیگر به نقش افتخارآمیز و تاریخی خود در نهضت جهانی اسلام به خوبی آگاه هستند ، قدرتمند تر از آن هستند که با تهدید و ارعاب دشمنان ترسو و زبون خود پاپس بکشند و میدان را خالی کنند ، فشار و جنگ افروزی دشمنان ، تنها تحقق وعده های روایات عصر ظهور را تسریع خواهد نمود.

از سوی دیگر پیروزی افتخارآمیز انقلاب یمن ، سرمشق و الگوی مناسبی خواهد بود برای ملتهایی که بعد از بیداری اسلامی ، انقلاب آنها مصادره و منحرف شده است ، می توان انتظار داشت بزودی همچون یمن شاهد آغاز و تداوم این انقلابها برای رسیدن به پیروزی باشیم.

بشارت دیگر انقلاب یمن ، بعد ضد صهیونیستی و ضد استکباری پررنگ آن است و ان شاالله با فراگیر شدن سریع آن ، حلقه محاصره صهیونیستهای غاصب تنگ تر و تنگ تر خواهد شد تا زمانی که ارتش های متحد محور مقاومت اسلامی و توده های مردمی برای نابودی مرکز فتنه و فساد در دنیای اسلام و آزادی قدس شریف راهی آن دیار مقدس شوند.

برای درک بهتر تحولات کنونی یمن ، نگاهی خواهیم داشت به روایات عصر ظهور  و تحلیل وقایع چندسال گذشته یمن :

یمن و نقش آن در دوران ظهور

روایات متعددی از اهل‏بیت علیهم السلام، درباره انقلاب اسلامی و زمینه‏ساز ظهور حضرت مهدی (ع) در یمن وارد شده است که برخی از آنها صحیح السند می‏باشد، که حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح می‏کند و آن را درفش هدایت و زمینه‏ساز قیام حضرت مهدی و یاری کننده آن حضرت توصیف می‏کند.. حتی برخی از روایات انقلاب اسلامی یمن را در زمان ظهور، هدایت بخش‏ترین درفش‏ها بطور مطلق بحساب می‏آورد و در وجوب یاری رساندن به آن، همانگونه تأکید می‏کند که در یاری درفش مشرق ایرانی، بلکه بیش از آن تأکید می‏نماید و وقت آن را همزمان با خروج سفیانی در ماه رجب یعنی چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدی (ع) و پایتخت آن را صنعا معرفی می‏کند.
اما نام رهبر آن، در روایات، معروف به یمنی می‏باشد و روایتی نام وی را حسن و یا حسین و از نسل زیدبن علی علیهما السلام یاد می‏کند ولی این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است.
اینک مهم‏ترین روایات مربوط به انقلاب یمنی:
از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود:
قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان.
و نیز فرمود:
خروج سفیانی و یمنی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز و ترتیب آنها همچون رشته مهره‏ ها پشت سرهم خواهد بود. پریشانی و سختی از هر سو پدید می‏آید و ای بر کسی که با آنها مخالفت و دشمنی کند، در میان درفش‏ها، هدایت کننده‏تر از درفش یمین وجود ندارد، چرا که درفش حق است و شما را بسوی صاحب‏تان دعوت می‏کند. وقتی یمنی قیام کند فروش اسلحه به مردم حرام است. و آنگاه که خروج کند بسوی او بشتاب که درفش او درفش هدایت است. و بر هیچ مسلمانی، سر پیچی از او جایز نیست. و اگر کسی چنین کند از اهل آتش خواهد بود، زیرا که او مردم را به حق و به راه مستقیم دعوت می‏کند.
از امام رضا(ع) روایت شده است که فرمود:
قبل از این أمر، سفیانی و مروانی و شعیب بن صالح است پس چگونه می‏گوید این و آن
مجلسی ره گوید: یعنی چگونه محمد بن ابراهیم یا دیگری که خروج می‏کند می‏گوید قائم من هستم و منظور از مروانی یاد شده در روایت، احتمال دارد که أبقع بوده و یا آنکه اصل او خراسانی باشد که از سوی نسخه برادران اشتباهی رخ داده باشد.
از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود:
خروج این سه تن، خراسانی، سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق می‏افتد. و درفش یمنی از همه هدایت کننده‏تر است زیرا که دعوت به حق می‏کند.
و از هشام بن حکم نقل شده است که گفت: چون طالب حق خروج کرد به ابوعبدالله (امام صادق (ع)) گفته شد: آیا امیدوارید این شخص یمنی باشد؟ حضرت فرمود: خیر، یمنی دوستدار علی است و این شخص از آن حضرت بیزاری می‏جویدو در همین روایت آمده است که یمنی و سفیانی همچون دو اسب مسابقه هستند و هر یک می‏کوشد که از دیگری سبقت جوید.

و در پاره‏ای از روایات درباره حضرت مهدی (ع) وارد شده است:
او از یمن و آبادی‏ ای به نام کرعه خروج می‏کند.
بعید نیست که منظور از این شخص همان یمنی باشد که قیام خود را از این منطقه آغاز می‏کند، زیرا آنچه در روایات ثابت و متواتر است. این است که مهدی (ع) از مکه و مسجدالحرام قیام می‏کند.
در کتاب بشارة الاسلام آمده است:
آنگاه، فرمانروائی از صنعاء بنام حسین یا حسن، قیام می‏کند و با قیام او فتنه‏ ها از میان می‏رود، خجسته و پاک ظاهر می‏شود و در پرتو او ظلمت از بین می‏رود و حق بعد از پنهان شدن، بوسیله او آشکار می‏گردد.
و اینک، بررسی هایی چند درباره انقلاب و قیام یمنی:
اما نقش آن بطور طبیعی، انقلاب زمینه‏ ساز حضرت مهدی (ع) در یمن که سهم و نقش عمده‏ای در مساعدت نهضت آن حضرت و یاری رساندن به انقلاب حجاز دارد.. و یاد نشدن این نقش در روایات، وجود آن را نفی نمی‏کند. بلکه ممکن است به جهت حفظ و زیان نرسیدن به آن باشد و ما بزودی در مبحث نهضت آن حضرت خواهیم گفت که نیروی انسانی‏ای که در مکه و حجاز قیام می‏کند تشکیل دهنده سپاه حضرت مهدی (ع) است، بطور عمده و اساسی از یاوران حجازی و یمنی وی خواهند بود.
اما نقش یمنی‏های زمینه ‏ساز در عراق:
روایات می‏گوید: یمنی در پی نبرد سفیانی با وی وارد عراق می‏شود. نیروهای یمنی و ایرانی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل می‏شوند و از روایات چنین ظاهر می‏شود که نقش نیروهای یمن در نبرد سفیانی نقش پشتیبانی از نیروهای ایرانی است، زیرا از لحن أخبار چنین فهمیده می‏شود که طرف درگیر با سفیانی، مردم مشرق زمین یعنی یاران خراسانی و شعیب هستند. و گویا یمنی‏ها پس از یاری رساندن به آنان به یمن باز می‏گردند.
اما در منطقه خلیج، علاوه بر حجاز، یمنی‏ها نقش اساسی خواهند داشت،گر چه روایات، آنرا خاطرنشان نساخته‏ اند ولی بطور طبیعی با توجه به روند حوادث ظهور و جغرافیای منطقه، بایستی فرمانروائی یمن و حجاز و کشورهای حوزه خلیج در دست نیروهای یمن، پیرو حضرت مهدی (ع) قرار گیرد.
اما بحث پیرامون اینکه چرا درفش یمنی از درفش خراسانی هدایت بخش‏تر است؟ در حالی که درفش خراسانی و درفش‏های اهل مشرق بطور کلی به درفش هدایت، توصیف شده و کشته شدگان آنها شهید محسوب می‏شوند و خداوند دین خود را بوسیله آنان یاری می‏نماید.. با آنکه تعداد نسبتاً زیادی از ایرانیان وزیران و مشاوران حضرت مهدی (ع) و یاران خاص او خواهند بود، که از جمله آنان فرمانده نیروهای ایرانی، شعیب بن صالح است که امام مهدی (ع) وی را بسمت فرماندهی کل ارتش خود بر می‏گزیند و با آنکه نقش ایرانیان، در زمینه‏ سازی قیام حضرت مهدی (ع) در تمام سطح‏ها، نقش وسیع و فعالی است وآنگهی آنان با قیام و فداکاریهای خود، که آغاز نهضت حضرت مهدی (ع)، بوسیله قیام آنان خواهد بود، برتری خاصی دارند و ما آن را در نقش آنان در دوران ظهور بیان خواهیم کرد. بنابراین چرا انقلاب یمنی و درفش وی هدایت بخش‏تر از ایرانیان و درفش آنهاست؟
ممکن است دلیل آن، این باشد که سیستم اداری که یمنی در رهبری سیاسی و اداره یمن بکار می‏برد صحیح‏تر و از لحاظ سادگی و قاطعیت به روش اداری اسلام نزدیک‏تر باشد. در حالیکه دولت ایرانیان از پیچیدگی و دوباره کاری و شائبه‏ هایی بر کنار نیست، بنابراین تفاوت بین این دو تجربه فرمانروائی به طبیعت سادگی و قبیله‏ ای جامعه یمن و طبیعت وراثت تمدن و ترکیب جامعه ایرانی برمی‏گردد.
و ممکن است انقلاب یمنی از این رو هدایت بخش‏تر بشمار آید که سیاست و دستگاه اجرائی آن قاطع باشد. و نیروهای مخلص و مطیع در اختیار داشته باشد و پیوسته رسیدگی شدید نسبت به آنها کند، البته این همان دستورالعملی است که اسلام به اولیاء امور می‏دهد که با کارمندان و کارگزاران خود عمل نمایند چنانکه در منشور امیرمؤمنان (ع) به مالک اشتر استاندار و نماینده امام در مصر می‏بینیم و همانطور که در صفات حضرت مهدی (ع) آمده است که نسبت به کارگزاران و کارمندان خود سختگیر و نسبت به بینوایان مهربان می‏باشد در حالیکه ایرانیان بر اساس چنین سیاستی عمل نمی‏کنند، مسئول مقصر، یا خیانتکار نسبت به مصالح مسلمانان را در ملا عام، جهت عبرت سایرین مجازات نمی‏کنند. زیرا می‏ترسند این عمل باعث تضعیف دولت اسلامی که مظهر موجودیت اسلام است گردد.
و احتمال دارد، درفش یمنی از این جهت هدایت کننده‏ تر باشد که در ارائه طرح جهانی اسلام رعایت عناوین ثانوی فراوان و ارزیابی‏ها و مفاهیم کنونی (و مقررات بین‏ المللی) را نمی‏کند. در حالیکه انقلاب اسلامی ایران معتقد و ملزم به رعایت آنهاست.
اما آنچه بعنوان دلیل اساسی، پسندیده است این است که انقلاب یمنی اگر هدایت گری بیشتری دارد به این دلیل است که مستقیماً از رهنمودهای حضرت مهدی (ع) برخوردار می‏گردد و جز لاینفک قلمرو و طرح نهضت آن حضرت شمرده می‏شود، همچنین یمنی بدیدار حضرتش نائل می‏شود و کسب شناخت و رهنمود می‏کند.

مؤید این امر روایات مربوط به انقلاب یمنی‏هاست که رهبر انقلاب یمن یعنی شخص یمنی را می‏ستاید و با این عبارات توصیف می‏نماید: بسوی حق هدایت می‏کند و شما را بسوی صاحبتان می‏خواند و اینکه برای هیچ مسلمانی سرپیچی از آن جایز نیست و کسی که چنین کند اهل آتش خواهد بود... اما انقلاب زمینه‏ ساز ایرانیان در روایات آن بیش از ستایش رهبران آن، ستایش از عموم گردیده است، مانند یاوران درفش‏های سیاه و اهل مشرق و قومی از مشرق بجز، شعیب بن صالح که با توجه به روایات، نسبت به بقیه فرماندهان درفش‏های سیاه، امتیاز و برتری ویژه ‏ای دارد و پس از آن سید خراسانی و سپس مردی از قم مورد ستایش قرار گرفته است.
أخبار مؤید این معناست که انقلاب یمنی به نهضت ظهور امام (ع) نزدیکتر است تا انقلاب زمینه ساز ایرانیان، حتی اگر فرض کنیم یمنی قبل از سفیانی قیام می‏کند یا آنکه یمنی دیگری زمینه‏ ساز یمنی وعده داده شده می‏باشد. در حالیکه انقلاب ایرانیان بدست مردی از قم که سرآغاز نهضت و قیام حضرت مهدی (ع) می‏باشد که آغار آن از مشرق است و فاصله بین شروع انقلاب آنها و بین خراسانی و شعیب بیست یا پنجاه سال و یا آنچه خدا اراده کند، بطول می‏انجامد... و آغاز چنین انقلابی بر پایه اجتهاد و فقها و نمایندگان سیاسی آنان قرار دارد و از موقعیتی پاک و خالص آنگونه که انقلاب یمنی بطور مستقیم از ناحیه امام مهدی (ع) رهنمود یافته، بهره ‏مند نیست.
نکته دیگر، درباره اینکه ممکن است یمنی متعدد بوده و دومی، یمنی وعده داده شده و مورد نظر باشد. روایات گذشته خروج یمنی موعود را با صراحت همزمان با ظاهر شدن سفیانی، یعنی سال ظهور حضرت مهدی (ع) بیان کرده است. و روایات دیگری با سند صحیح از امام صادق (ع) وجود دارد که می‏گوید:
مصری و یمنی قبل از سفیانی قیام می‏کنند.
بنا به این روایت، بایستی این شخص یمنی اول باشد که زمینه‏ ساز یمنی موعود خواهد بود، همچنانکه مردی از قم و غیر او از اهل مشرق، زمینه ‏ساز خراسانی و شعیب که هر دو وعده داده شده‏ اند، خواهند بود.
اما هنگام خروج یمنی اول را تنها این روایت، پیش از سفیانی تعیین می‏کند. البته ممکن است اندکی قبل از او و یا سالهای طولانی باشد. والله العالم‏
مطلب دیگر، خبر کاسر عینه در صنعاء است که عبیدبن زرارة آنرا از امام صادق (ع) چنین روایت نموده است، که گفت:
نزد ابو عبدالله (امام صادق (ع)) در مورد سفیانی سخن گفته شد. فرمود: او چگونه خروج می‏کند در حالیکه کاسر عینه در صنعاء هنوز خروج نکرده است.
این خبر از روایات قابل توجه است که در منابع درجه اول همچون کتاب غیبت نعمانی آمده و شاید سند آن صحیح باشد و احتمال دارد مردی که قبل از سفیانی ظاهر می‏شود یمنی اول باشد که زمینه ‏ساز یمنی وعده داده شده است چنانکه ذکر کردیم و ممکن است چند احتمال در تفسیر کاسر عینه وجود داشته باشد که بهترین آنها می‏تواند یک بیان رمزی از ناحیه امام صادق (ع) باشد که معنای آن جز در وقت خود آشکار نمی‏گردد.

حسیاسیت شدید دشمنان به تحولات یمن ، جستجوی یمانی در یمن

سازمان اطلاعات وجاسوسی رژیم صهیونیستی مشهور به موساد تحقیقات گسترده ای را در خصوص حکومت امام زمان(عج) و علایم ظهور آخرین منجی به انجام رسانده است.

 بر اساس تحقیقات سازمان جاسوسی اسرائیل فردی که در اعتقادات کلیه ادیان آسمانی و ملل جهان از او بعنوان آخرین منجی یاد میشود قطعا همان امام زمان شیعیان است.

 همین نتیجه منجر میگردد تا این سازمان جاسوسی به تحقیقات خود با موضوع علایم و چگونگی ظهور امام مهدی(عج) گسترش دهد.

 سه نشانه سید خراسانی،سید یمانی و سفیانی از نکات مورد توجه موساد بعنوان علایم مهم  ظهور آخرین منجی در تحقیقات انجام گرفته بشمار میرود.

نتایج این تحقیقات اخیرا در دست مقامات آمریکایی ، یمنی و عربستانی نیز قرار گرفته تا با اقدام به موقع مانع قیام سید یمانی در عربستان یا یمن گردد.

از همین رو عربستان باهدف جلوگیری از ظهور امام زمان و قیام سید یمانی پیش ازاین ظهور دست به عملیات جدیدی در میان شیعیان مناطق مختلف زده تا به شناسایی پیش از موعد این قیام دست یابد.

 از سوی دیگر این سه کشور با گمان اینکه احتمالا سید یمانی در میان شیعیان انقلابی یمن است دست به کشتار های اخیر در این کشور زدند!

در گزارشی دیگر که چند سال پیش منتشر شد نیروهای اطلاعاتی غربی در یمن مشاهده شده اند که در حال کسب اطلاعات از رهبران شیعی یمن می باشند.

نقش اعتقادات آخرالزمانی در مقاومت و پیروزیهای درخشان شیعیان یمن

 همانطوریکه عرض شد شاید بتوان اصلی ترین فاکتور در جنگ فعلی یمن را اعتقادات آخرالزمانی دانست.

   انسانها اساساً در جنبه فردی و اجتماعی و بر اساس فطرت در هنگام شدت و اضطرار ، از اعماق جان ، خواستار نجات و حضور منجی می شوند  و اگر اخبار گذشته و روایات هم وجود چنین چیزی را تایید کرده و از وقوع حتمی و پیروزی آن سخن گفته باشند ، قطعاً این اضطرار و ترس با نوعی  شوق و امید و قدرت و اراده در می آمیزد و قدرتی شگرف ایجاد می کند.

 نگاهی به تحولات چند ساله یمن نشان می دهد که بحث ظهور و نقش مردم یمن در زمان ظهور در چند ساله گذشته در بین عوام و خواص ، دوستان و دشمنان ، و در بین شیعیان  یمن و رهبران آنها  بسیار داغ بوده است ، چند سال پیش دولت یمن سید حسین طباطبایی الحوثی را به اتهام اینکه او ادعا دارد یمانی موعود است و تصمیم به قیام و کودتا دارد ، شهید کرد زیرا ضمن اینکه الحوثی رهبر برجسته و اثر گذاری در بین شیعیان یمن بود نام او هم حسین بود ، همنام یمانی مطرح شده در روایات که حسن یا حسین ذکر شده است.

 همانطوریکه عرض شد بحث ظهور و انتظار منجی یکی از مهمترین اعتقادات شیعیان در هر نقطه جهان است  علی الخصوص که  این اعتقاد در هنگام بروز شدائد و سختیها و گرفتاری همه جانبه انسانها بیشتر بروز می کند ، حال در نظر بگیرید شیعیان یمن در حالی که این خصوصیت عمومی شیعیان را دارند ، اخبار و روایات متعددی درباره نقش برجسته خود در زمان ظهور دریافت می کنند و این اخبار سینه به سینه در بین عوام و خواص منتقل می شود و با شدت گرفتن اوضاع و بروز جنگ به اوج خود می رسد و هرچه اوضاع وخیم تر شود با منطبق دیدن اوضاع با نشانه های ذکر شده امید بیشتری بر نزدیک بودن فرج ذکر شده در روایات ایجاد می گردد و اگر پیروزیهای پی در پی و درخشانی نیز بدست آید که یقین به موعودی بودن شرایط به شدت بالا می رود و بطور مستقیم قدرت و شجاعت و ابتکار عمل در بین رهبران و رزمندگان یمنی را بالا می برد ، بر اینها  بیفزائید سنت عمومی الهی را که سرانجام مقاومت و پایداری در هر ملتی پیروزی است و امدادهای غیبی حق تعالی را که مخصوص مجاهدان در راه خداست.

 از طرف دیگر شیعیان یمن تاثیر پذیری بسیار بالایی از انقلاب اسلامی شیعیان ایران و حزب الله لبنان و ارادت ویژه ای به ولی امرمسلمین امام خامنه ای و سیدحسن نصرالله داشته و طی سالهای اخیر پیروزیهای چشمگیر جبهه حق علی الخصوص پیروزی طلائی و معجزه آسای حزب الله در مقابل دشمن قدرتمند یهودی و تحولات سوریه و عراق تاثیر فوق العاده ای بر تشکل بخشیدن و سازماندهی رزمندگان شیعه در یمن گذاشته است.

 نقش برجسته شیعیان یمن در ظهور

 روایات معتبر متعددی بر نقش درخشان شیعیان یمن در تحولات ظهور اشاره دارد ، برخی مفسرین وجود دو یمانی را در هنگام ظهور صحیح تر می دانند ، یمانی موعود که از ناحیه شامات قیام می کند و یمانی دیگری که از خود یمن بر می خیزد ، بسیاری از مفسرین اعتقاد دارند وجود مقدس امام زمان(عج) را بعد از ظهور بیش از 10000 رزمنده همراهی می کنند که از عربستان و اطراف آن هستند که شاید بتوان گفت بخش عمده ای از آنها را  شیعیان یمن تشکیل می دهند.

قطعاً فرمانده جوان و دلاور شیعی رزمندگان یمن ، « عبدالمالک الحوثی» نقش برجسته ای در کسب  پیروزیهای پی در پی دارد ولی نباید فراموش کرد که مهمترین عامل اثرگذار در این درگیریها اعتقاد راسخی است که در بین عوام و خواص مبنی بر آرمانی بودن شرایط ، منطبق بودن آن بر عصر ظهور و افتخارآمیز بودن نقش بزرگ آنها دارد ، این تفکر مقدس و بزرگ در بین شیعیان لبنان نیز بصورت بسیار قوی و اثرگذار از مردم عادی تا رزمندگان حزب الله  تا خواص و تا رهبری برجسته آن جریان داشته و دارد حتی رسانه های منطقه نیز چندباره به این نکته اشاره کرده اند که نزدیک شدن ظهور بر قدرت شیعیان افزوده است.

 از طرف دیگر اطلاع دشمنان علی الخصوص رهبران آنها از احتمال وقوع پیش بینی های روایات باعث ایجاد نوعی ترس و اضطراب همراه با وحشیگری ، شدت عمل و دستپاچگی در آنها شده است ،اتحاد همراه با برانگیختگی و ترس سران مرتجع کشورهای منطقه برای مقابله با این قیام همه جانبه شیعیان ، همه و همه حاکی از آن است که مسئله یمن فراتر از جغرافیای کوچک این کشور بوده و تحولات عظیم منطقه ای را در برمی گیرد.

 ارتباط قيام شيعيان يمن با قيام يماني در آستانه ظهور

همان طور كه مطلع هستيد روايات بسيار موثقي درباره قيام يك رهبر شيعه يمني در آخر الزمان وجود دارد كه با جنبش ايرانيان نيز هماهنگ خواهد بود. از سوي ديگر مي‌دانيم كه حوثي‌ها تنها گروه شيعه اثناعشري در يمن هستند كه به انقلاب ايران نيز اعتقاد دارند. با توجه به دو موضوع فوق، حال سؤال اين است که آيا اين امكان وجود دارد كه يماني موعود از ميان همين حوثي‌ها باشد؟ يا شيعيان ديگري از درون حوادث جاري سر برخواهند آورد كه يماني موعود، رهبر آنان خواهد بود؟

براي پاسخ به اين سؤال، بايد گفت: در حقيقت مسأله تشخيص مصداق در مورد يماني كه زمينه ساز ظهور حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف است و در روايات به او وعده داده شده و اين كه آيا يماني در ميان حوثيان هست يا نه، جزو امور غيبي است. ما نمي‌توانيم به شكل قطعي اين مسأله را اثبات يا رد كنيم. البته مي‌توانيم به قانون مهمي اشاره نماييم كه بايد هميشه در نظر داشته باشيم. اين كه ما پيرو اهل بيت عليهم السلام هستيم و به همين جهت بايد جنبش‌هاي پديد آمده در ايران، عربستان، عراق و يمن را به شكل ويژه مورد توجه قرار دهيم، چون حركت حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف و ياوران اصلي ايشان در ايران، يمن، عراق و عربستان هستند. همين مسأله باعث مي‌شود تا به جنبش حوثي توجه کنيم.

جنبش حوثي در منطقه‌اي استراتژيك قرار دارد كه در دوران ظهور، محور برخي تحولات عظیم خواهد بود. بنابراين نمي‌توانيم به اين جنبش به چشم حركات ديگر شيعيان مثلاً در ليبي يا فرانسه بنگريم. شكي نيست كه جنبش حوثي، جنبشي پربركت و ياري شده از جانب خداست، ولي اين دليل، كافي نيست كه ادعا كنيم يماني در اين مجموعه قرار دارد.

از گذشته فشارهاي شديدي عليه جمهوري اسلامي ايران در رابطه با شیعیان یمن در سطح بين الملل وجود دارد که در طی ماههای اخیر تشدید شده است البته رسانه‌هاي بين‌المللي ايران به شكل رسمي و علني مظلوميت شيعيان يمن را مطرح مي‌كند. به همين دليل هم عربستان و مصر پخش برنامه‌هاي شبكه العالم را از ماهواره‌هاي عرب ست و نيل‌ ست قطع كرده‌اند، چون شبكه العالم ـ که متعلق به ايران است‌ـ زبان مظلوميت شيعيان يمن است. جالب اين كه اين تصميم تقريباً سه روز قبل از هجوم قبلی عربستان عليه شيعيان يمن اجرايي شد.

آینده تحولات یمن چیست؟

باید منتظر ماند و دید سمت و سوی تحولات یمن چگونه خواهد بود ، اما آنچه روشن است این است که این انقلاب وعده داده شده به لطف حق شکست خوردنی نیست ، یقیناً حتی اگر درگیریهای کنونی با وساطت کشورها بطور موقت نیز خاتمه یابد ، تهاجم حماقت آمیز آل سعود به شیعیان یمن و انصارالله این اختیار را می دهد تا در زمان مناسب که اختلافات شاهزادگان سعودی بر سر قدرت تشدید شده و پایه های حکومتی متزلزل گردیده و حرکت مردمی آغاز شود ، پاسخ متقابل و ضربه نهایی را به پیکره منحوس و فرتوت آل سعود وارد آورد و برای یاری نهضت جهانی اسلام وارد سرزمین وحی شود.

................

منابع : عصر ظهور - علامه کورانی

- http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/6024/7463/92571/

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

-1 #684 مهدی 0000 1394-05-13 00:52
سلام تمامی حرفای استاد پناهیان درسته و ظهور خیلی نزدیکه سلام بر مردمان یمن جانم فدای سیدیمانی
نقل قول کردن
+6 #683 شریف 1394-02-29 19:06
بسیار و میلیاردها درود بد مردم شجاع و مظلوم یمن و مرگ بر ال سعود
نقل قول کردن
+2 #682 سعید 1394-02-19 22:24
بسمه تعالی
ضمن عرض سلام وادب خدمت تمامی مسولین محترم این سایت همچنین استاد پناهیان
اگر امکان دارد این طرح فراخوان را به صورت حضوری در مسجد مقدس جمکران قرار دهید تا همه منتظران گرد هم وبه صورت جماعت جهت تعجیل در ظهور دعا کنند .منتظر جوابتون هستم.
نقل قول کردن
+4 #681 سعید 1394-01-23 08:50
خیلی ممنون از زحماتتون
نقل قول کردن
0 #680 تالار گفتگوی مهدویت 1394-01-22 17:14
سلام
تالار (چت روم) گفتگوی مذهبی و مهدوی را اندازی شد
تالار گفتگوی مذهبی و مهدوی را اندازی شد

تالار گفتگوی مذهبی و مهدوی را اندازی شد
تالار گفتگوی مذهبی و مهدوی را اندازی شد
این هم سایتش: www.2030chat.ir
*-msz
نقل قول کردن
+1 #679 جون داداش 1394-01-19 09:08
IQ!!اونها مشمول بند 42 بودن که منجر به حمله نظامی شد ما مشمول بند 41 هستیم که منجر به تحریم اقتصادی میشه....!!!!جون داداش هر سوتی که بعضی ها میدن شما تکرار نکن "توهم توطئه" جان!!!!تازه با این شاهکار لوزان انشاءالله می خوایم وارد بند 42 بشیم تا انشاءالله با دست خودمان مجوز حمله نظامی رو امضا کنیم =D>
نقل قول کردن
-2 #678 جون داداش 1394-01-19 09:02
جون داداش این که دروغ 13 بود!!گندش هم دراومد...اخبار رو آنلاین پیگیری کن!!!! :))
نقل قول کردن
0 #677 000 1394-01-17 13:38
به نقل از مقداد یاسین:
شما نگران صد سال دیگه نباش! اونها خودشون شعور کافی دارن ان شاء الله، اگه توافق نمی شد قطعا جنگ می شد و بعدش شما پودر می شدی می رفتی هوا، خبری هم از نسل آینده نبود

طرف ظاهرا خیلی از مرگ و پودر شدن میترسی برات متاسفم ریشه همه ظعف ها در حکومتها همین ترس بوده
نقل قول کردن
-10 #676 عالم دین 1394-01-16 21:07
سلام
واقعا که همه ی حرفای شما نابخردانه است. دانشمند در اسلام بیشتر مجتهد قرآن و عالم دین را گویند نه مدرک کم ارزشی مثل دکترای ترافیک شهری !
رهبری و مردم عزیزمان از کارهای غلط و سخنان دروغ و خجالت آور و فساد اقتصادی دولت احمذی نژاد به تنگ آمدند شما با این طرفداری کردنتان از دولت منحوس احمدی نژاد خائن بودنتان را اثبات کردید ...
نقل قول کردن
+4 #675 حمید 1394-01-15 22:56
نقل قول کردن
0 #674 jfsl 1394-01-15 20:45
به نقل از جدىد:
عجب دلى داره به اىن مىگن شىعه على علىه السلام :x آفرىن

حرف زدن که مالیات نداره...باید در عرصه عمل دید چکار می کنن...دولت مبارزه با فساد رو هم دیدیم...همین حرفهای قشنگ و می زد و شعارهای زیبا رو میداد....
ایشون شعارهای اسلامی می دهند....رییس جمهورش کنند مردم ببینن چند مرده حلاجه....
نقل قول کردن
-4 #673 jfsl 1394-01-15 20:30
به نقل از علی جعفری:
بذرپاش:مراسم ختم هسته‌ای راآماده کنید ‎

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه با اجرای بیانیه لوزان باید مقدمات برگزاری مراسم ختم صنعت هسته‌ای را آماده کنیم، گفت: وزارت خارجه موارد مطرح شده در فکت‌شیت آمریکا را رسماً تکذیب کند.



به گزارش فرهنگ نیوز، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه مشترک ایران و 1+5 درباره مذاکرات هسته‌ای که شب گذشته منتشر شد، اظهار داشت: با اجرای توافق اخیر، باید مقدمات برگزاری مراسم ختم صنعت هسته‌ای را آماده کرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه‌ای که توسط ایران و 1+5 منتشر شده، به فارس گفت: اگر موراد مطرح شده در فکت‌شیت آمریکا را قبول ندارید، رسماً تکذیب کنید، رسانه ملی در پرداختن یک طرفه به توافق، تجدیدنظر کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بازرسی‌های فراپادمانی پذیرفته شده، بی‌شک به سایر صنایع هم تعمیم داده خواهد شد.

www.farhangnews.ir/content/118293

ایشان سری بعد تایید صلاحیتشان مورد تشکیک است
نقل قول کردن
-1 #672 بینام 1394-01-15 20:04
دفتر ملکه بریتانیا اعلام کرد:
کوه نور را به ایران بازپس می دهیم
کوه نور یکی از زیباترین الماس های تاریخی که سال ها پیش به انگلستان منتقل و بر تاج ملکه نصب شد، اکنون به نشانه حُسن نیت ملکه انگلستان به ایران بازپس داده می شود تا در کنار زوج خود الماس معروف دریای نور، در خزانه جواهرات ملی بانک مرکزی ایران به نمایش عمومی گذاشته شود.
خبرگزاری میراث فرهنگی - کوه نور را به ایران بازپس می دهیم - www.chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=115501&Serv=3&SGr=22
نقل قول کردن
0 #671 عبدالله 1394-01-15 16:47
خبر مهم و فوری:
نقل قول کردن
-6 #670 سعاح 1394-01-15 12:38
به نقل از لقاءالله:
بله میشد حدس زد که رهبری تحت فشار شدیدی است
...

شما نمی خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرید۔ کشیدن پای آقای احمدی نژاد در هر قضیه نشانی از کینه ورزی شماست و به احتمال قوی از آن حامیان قلابی احمدی نژاد هستید که یا خیلی بد از ایشان دفاع می کنند یا همطراز خاتمی و هاشمی وغیره قرار داده همه رو با یک چوب می رانند۔ هدف یکیست که وجه احمدی نژاد مظلوم رو بیشتر خدشه دار کنند۔

اگر بنده عرض کرده ام دولت فعلی به رهبری [البته به زعم خود] دارد فشار می آورد آن ادامه سیاستی هست که برخی جام زهر بدست اختیارش کرده بودند۔ اگر آقا حفظه الله دستوراتی به احمدی نژاد راجع به عزل و نصب کسی داده اند بخاطر ولایت مطلقه فقیه برایش حجیت شرعی دارند و حمایت ایشان از هر دولتی با شرطها و شروطها هست و هرگز دائمی نیست۔ برای همین دولت روحانی باید خیلی مواظب باشد مبادا همه فرصت ها رو بسوزاند۔
نقل قول کردن
-1 #669 شاداب 1394-01-15 12:32
موافقت شورای امنیت کشور با ورود زنان به ورزشگاه ها/طرح امسال اجرایی می شود
احمدی در باره مهمترین برنامه های این وزاتخانه در سال جاری خاطرنشان کرد: برنامه های متعددی در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد که به ترتیب اولویت در شورای معاونین مطرح و دنبال می شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزیر ورزش و جوانان از تایید طرح پیشنهادی این وزاتخانه برای حضور خانم ها و خانواده ها در سالن های ورزشی از سوی شورای امنیت کشور خبر داد و گفت: این طرح امسال اجرایی می شود.

عبدالحمید احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته وزارت ورزش وجوانان آیین نامه جامع خود را برای حضور خانواده ها و زنان در سالن های ورزشی به شورای امنیت کشور ارائه کرد که خوشبختانه اواخر سال 93مورد تایید این شورا قرار گرفت.

وی یادآور شد که این طرح با در نظر گرفتن تمامی جوانب و با رویکردی ایجابی تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه سالن های ورزشی را باید به سمت حضور خانواده ها برد تا با خروج از حالت تک بعدی فضای سالن های ورزشی تلطیف شود، افزود : این طرح مجموعه ای از ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و شرعی است، البته در برخی رشته های ورزشی نه خانواده ها طالب حضور هستند و نه امکان حضور وجود دارد، زیرا تعدادی از این ورزش ها مردانه است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در باره اینکه آیا این طرح در سراسر کشور اجرایی می شود یا خیر؟ گفت:پیش بینی هایی در این زمینه صورت گرفته است و حضور خانم ها و خانواده ها در سالن های ورزشی به تناسب رشته ها بستگی دارد که ما نیز تصمیم داریم این طرح را در سال جاری اجرا کنیم.

سال گذشته اعلام شد که برخی مجامع بین المللی ورزشی از جمله فدراسیون بین المللی والیبال از ایران خواسته اند تا زمینه حضور بیشتر زنان را در سالن های ورزشی با توجه به آیین نامه ها و مقررات بین المللی ورزشی مهیا کند.
asriran.com/.../...
نقل قول کردن
-1 #668 دولت و ملت 1394-01-15 12:20
راز نامگذاری امسال به همدلی و همزبانی دولت و ملت

dolatvamellat.com/.../...

نقل قول کردن
+2 #667 این عمار 1394-01-15 11:24
بیانیه لوژان چای هم مانند قرارداد ژنو چای می باشد و چیزی جز خسران ندارد
نقل قول کردن
-2 #666 لقاءالله 1394-01-15 10:44
به نقل از سعاح:
چیزی که بنده از سخنان رهبری نصیبم شد اینست که ایشان بر اوضاع اشراف کامل داشته متوجه اند که نارضایتی مردم از مسئولان فعلی روبه افزایش هست که احتمال داره اوضاع کشور رو بحرانی کند۔ برای همین هم از مردم خواسته اند احساسات خود رو کنترل کنند و هم از دولت که پا به پای مردم بصیر و شجاع حرکت کند۔ اگر به انتخاب کلمات دقت کنید این دولت هست که باید با مردم و ملت همزبان و همدل شود که نیست۔ اما اگر دولت نخواهد از این فرصت طلایی استفاده کند و مدام ساز خود رو زده صرفاً لفاظی رو ادامه دهد خودش ضرر خواهد کرد۔

بله میشد حدس زد که رهبری تحت فشار شدیدی است در زمان احمدی نژاد بزرگترین دغدغه ایشان جریان انحرافی بود که آنهم جریانی نبودند که عملا فشاری روی رهبری ایجاد کنند یا بتوانند ایجاد مشکل نمایند بلکه بیشتر ترس از آینده در مورد آنها مطرح بود ولی حالا با آمدن روحانی که مخرج مشترکی از هاشمی و خاتمی است جریان پرقدرتی علیه رهبر انقلاب شکل گرفته که که در بسیاری از امور با رهبری مخالف است از جمله حصر یا رفع حصر از سران فتنه و ... لذا رهبری ناچار است برای به زبان گرفتن آنها هم که شده اقداماتی صورت دهد از جمله انتخاب سال با نام همدلی و همزبانی با آنها یا دانشمند معرفی کردن روحانی با اینکه روحانی تحصیل کرده شاخه ای از علوم انسانی است اما احمدی نژاد دکترای مهندسی دارد و قابل مقایسه نیستند اما به ایشان لقب دانشمند می دهد به احمدی نژادی که چند سروگردن بالاتر از اوست نه ! و موارد بسیار زیاد دیگر که رهبری در آن به تعریف و تمجید این دولت پرداخته است حتی مقام رهبری در پاسخ به سوال بعضی ها که می گویند چرا موضع گیری شفاف علیه دولت نمی کنید عملا پاسخ می دهند که من از همه دولت ها حمایت میکنم این در حالی است که همه ما میدانیم در زمان احمدی نژاد چقدر فشار از طرف رهبری به ایشان آمد تا جایی که احمدی نژاد خانه نشین شد و حتی مقام رهبری در عزل و نصب یک وزیر که اختیار مسلم یک رئیس جمهور است دخالت کرده و آقای مصلحی را حفظ نمودند و موارد بسیار زیاد دیگر . اما حالا چی ؟ آیا الان هم یکی از این کارها را می توانند با دولت روحانی انجام دهند ؟؟؟ مسلما که نمی توانند چرا که روحانی با حمایت رفسنجانی و خاتمی یک قدرت عظیمی را به وجود آوردند که در مقابل رهبری هر وقت اراده کنند می ایستند و می شود حدس زد انتخاب روحانی از طرف مردم و شکل گیری این قدرت مخالف , فقط کار خدا بوده و هست که مظلومیت احمدی نژاد را نشان دهد والله یعلم ...
نقل قول کردن
+3 #665 ***** 1394-01-15 10:37
به نقل از خراسانی:
جیگرتو بخورم با لایه شناسیت ;) پاراگراف اول و دوم و تحلیل کن

اونایی که دیشب خوشحال بودند، مردم عادی بودند ... طبقه متوسط جامعه، اتوبوس سوارا! همونایی که براشون فرق می کنه دولت بودجه داشته باشه یا نه ...همونایی که وقتی دلاز ۳۰۰۰ت شد، دلار نداشتند بفروشند!

والا ما اطلاعات ۲۵۰ مرکز مشاوره مردم در سطح کشور دستمون می رسه و اینقدر با اطمینان نمی تونیم نظر بدیم! شما درصد هم تعیین می کنی !

کاربر محترم، " عوام" رو بشناسید تا اگر ناراحتند یا خوشحالند و به نفع شما نیست مجبور نشید کلا حذفشون کنید. اتفاقا "عوام" ایران تنه به تنه "خواص" می زنند و به وقتش "جان" می دند، "نان نسیه" که چیزی نیست ... ( که البته ما هم جزیی از همین عوام به حساب میایم.)



ما بی سوادها بالاخرع نفهمیدیم رای و نظر عامه مردم مهم هست یا خیر!! رای عوام به اندازه رای خواص ارزش داره یا خیر!! عوام کجا فریب می خوره و کجا فریب نمی خوره!!! اگر این عوام در سال 88 نه رایشان ارزش چندانی داشته و نه آگاهانه به احمدی رای دادند و در واقع فریب خوردند در این چند سال چه اتفاقی افتاده که این قدر پیشرفت داشتند!!! نهضت سوادآموزی به فعالیتهاش سرعت داده یا دانشگاه آزاد ؟!!! یا شاید هم مراکز مشاوره این زحمت را به دوش کشیدند. به هر حال پس می شه امیدوار بود که با سرعت نور داریم پیشرفت می کنیم فقط نمی دونم چرا بی سر و صدا!!!
نقل قول کردن
+1 #664 ***** 1394-01-15 10:27
به نقل از خودم:
نظر رسمی خودم در مورد نتیجه مذاکرات و بیانیه لوزان:
با توجه به در دسترس نبودن متن تفاهنمامه و قرائیت های مفسرانه متعدد از متن بیاینه،هم چنین قول وقرارهای پست پرده طرفین مذاکره که نمیدونم چیه! فعلا نه خوشحالم نه ناراحت. منتظر دیدگاه رهبری تو این مورد می مونم.چون ایشون حتی از مسایل پشت پرده اشراف کامل دارند و حتی شاید خودشون خط دهی کلی مسایل پشت پرده ای رو بیان کردند که به نفع مصالح ملی باشه....


منتظر رهبری نمانید!/ توصیه رهبری در دیدار با دانشجویان آذر 93
clipbaran.ir/.../

سخنرانی نوروز 94
نکته‌ی سوّم؛ اینکه آمریکایی‌ها تکرار میکنند که «ما قرارداد با ایران میبندیم، بعد نگاه میکنیم ببینیم اگر به قرارداد عمل کردند تحریمها را برمیداریم» این حرف حرف غلط و غیر قابل قبولی است؛ این را ما قبول نداریم. رفع تحریمها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه‌ی مذاکرات؛ آن کسانی که دست‌اندرکار هستند، فرق این دو را بخوبی میفهمند. این یک خدعه‌ی آمریکایی است که میگویند قرارداد میبندیم، نگاه میکنیم به رفتارها، بعد تحریمها را برمیداریم! این‌جوری نیست؛ همین‌طور که مسئولین ما صریحاً گفته‌اند و رئیس‌جمهور محترم صریحاً گفت، رفع تحریمها باید بدون هیچ فاصله‌ای در هنگام رسیدن به توافق انجام بگیرد، یعنی رفع تحریم جزء توافق است نه چیزی مترتّب بر توافق.
نقل قول کردن
+4 #663 سعاح 1394-01-15 10:08
خدا رو شکر، دیگر منتظر تضمین نیستیم!

نقل قول کردن
+3 #662 ***** 1394-01-15 09:39
به نقل از ملا لغتی:
از نظر این بنده ی سراپا تقصیر یکی از نقاط اوج سریال مختار نامه اون قسمتی بود که ام وهب سر نورانی فرزند شهیدش رو با اقتدار به سمت دشمن پرتاب میکنه و با صلابت تمام فریاد میزنه:در مرام ما نیست چیزی رو که در راه خدا دادیم باز پس بگیریم...
نا خوداگاه این فریاد انسان رو به تعظیم وا میداره....
مادر عزیز شهید احمدی روشن یقین بدونید نمیذاریم خون فرزندتون پایمال بشه ....


سلام
زیباترین و هشداردهنده ترین قسمت جایی بود که مختار گفت تزویر با لباس دین و با تمام توان به میدان آمده و... و هشدار داد که فردا خیانتکاران به قیام مثل گوسفند گردن زده خواهند شد.
نقل قول کردن
+7 #661 ***** 1394-01-15 09:33
به نقل از مقداد یاسین:
شما نگران صد سال دیگه نباش! اونها خودشون شعور کافی دارن ان شاء الله، اگه توافق نمی شد قطعا جنگ می شد و بعدش شما پودر می شدی می رفتی هوا، خبری هم از نسل آینده نبود


لطفا اگر بین بچه های سپاهی یا ارتشی آشنایی دارید حتما بپرسید که ما در چه دوره ای مرتب بخصوص نزدیک به عید آماده باش دفاع در برابر حمله احتمالی بودیم و از چه زمانی خطر حمله قطع شد و گوزینه های روی میزشون را فقط به رخ افراد ترسو می کشیدند تا مثل امروز ازشون بهره برداری کنند. و مطمئن باشید اگر قدرت نظامی ما در حد عراق و ... بود امروز که انرژی هسته ای ما تا این حد محدود شده و آب خوردنمون هم زیر نظر جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی آزانس انجام می شه حتما حمله نظامی برای تغییر رژیم ایران را برنامه ریزی می کردند. کاری که با عراق و لیبی کردند. اما خدا را شکر که ....
نقل قول کردن
+4 #660 سعاح 1394-01-15 09:15
آیت الله علم الهدی: تیم هسته ای ایران در چارچوب تاکیدات مقام معظم رهبری حرکت کردند



مشهد – ایرنا - امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در چارچوب راهبرد حضرت آیت الله خامنه ای در لوزان عمل کرد، گفت: مقاومت و ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای در برابر زیاده خواهی غربی ها قابل تقدیر و ارزشمند است.

www.irna.ir/fa/News/81558454/

لطفاً نادیده بگیرید:
نقل قول کردن
+4 #659 سعاح 1394-01-15 09:10
کاهش دادن حوثیهای یمن در حد پروکسی ایران یک خطا هست

بنظرم بطور مجموعی این یک تحلیل درست ایست [در زبان انگلیسی]:

m.csmonitor.com/.../...

[خیلی دلم میخواهد عکس قبرستانی رو در صنعا ببینم که اکثر نظامیان مصری در جنگ 1962 میلادی اونجا دفن شده اند۔ در آن جنگ 25000 مصری کشته شدند و بعید نیست اگر عربستان بخواهد تجاوز زمینی انجام دهد با همان نوع صحنه مواجه شود]۔
نقل قول کردن
-3 #658 سعاح 1394-01-15 08:22
نکاتی مغفول مانده از توافق لوزان
انتشار متن غیرواقعی از توافق توسط تیم مذاکره کننده

به نظر می رسد تیم مذاکره کننده در یک سال و نیم گذشته در موارد متعددی پیرامون توافقات صورت گرفته و نحوه اجرای آن، حرف های خلاف واقع بیان کرده بود، و به طور آگاهانه واقعیات توافق ژنو را در داخل کشور جور دیگر جلوه داده بود.

72sq.com/.../...
نقل قول کردن
+2 #657 سعاح 1394-01-15 08:14
به نقل از لقاءالله:
رهبر انقلاب در سال 93 از یک طرف برای مسائل هسته ای خطوط قرمز تعیین می کند از یک طرف در سال 94 نام سال را همدلی و همزبانی با دولت انتخاب می کند ! یعنی دولت هر خط قرمزی هم زیر پا گذاشت باید با او همدلی و همزبانی نمود ! شاید من خوب متوجه فرمایشات رهبری نمی شم اگر اشتباه می کنم دوستان راهنمایی کنند

چیزی که بنده از سخنان رهبری نصیبم شد اینست که ایشان بر اوضاع اشراف کامل داشته متوجه اند که نارضایتی مردم از مسئولان فعلی روبه افزایش هست که احتمال داره اوضاع کشور رو بحرانی کند۔ برای همین هم از مردم خواسته اند احساسات خود رو کنترل کنند و هم از دولت که پا به پای مردم بصیر و شجاع حرکت کند۔ اگر به انتخاب کلمات دقت کنید این دولت هست که باید با مردم و ملت همزبان و همدل شود که نیست۔ اما اگر دولت نخواهد از این فرصت طلایی استفاده کند و مدام ساز خود رو زده صرفاً لفاظی رو ادامه دهد خودش ضرر خواهد کرد۔

همچنین تیم آقای روحانی در مسئله هسته ای عملاً رهنمودهای رهبری رو زیرپا میگذارد اما ادعا می کند که همه چیز بر وفق مراد رهبریست۔ شاید برای اںها اشتباه رخ داده است که میتوانند اینگونه و برای طولانی مدت رهبری رو با شیب ملایم تحت فشار قرار بدهند در حالیکه این رفتار شون باعث میشود که مردم از بنفش که ادامه همان سبز برانداز نظام می باشد شناخت بیشتری پیدا کنند۔

در ضمن خیلی روی بیانه های رسمی و دیپلماتیک حزب الله در باره مذاکرات هسته ای حساب نکنید چون عرض کردم که دیپلماتیک و بیشتر برای اغیار هست۔
نقل قول کردن
-1 #656 سعاح 1394-01-15 07:29
ہا
یا
اگر امکانش هست لطفاً اصلاحش فرمایید۔ ممنون
نقل قول کردن
-1 #655 سعاح 1394-01-15 07:17
اجبار طاقت فرسا ہا فوران محبت؟!

برخی "صاحبان ایمان" هم گمان می کنند که خداوند از ما اطاعت و عبادت خواسته است تا العیاذ بالله قدرت خود را برُخ ما بکشد۔ مثلاً اگر زبان داری برای خدا بریز، اگر چشم داری برای خدا ببین، اگر گوش دارید برای خدا بشنو، اگر پا داری برای خدا بردار، اگر دست داری برای خدا بکار بگیر، اگر ... این یعنی چون خداوند به ما این نعمتها رو داده است پس فقط برای او از آنها استفاده بشه وگرنه به خدا برمی خوره و در دنیا زندگی رو برای ما تنگ و آخرت مان رو نابود خواهد کرد [العیاذ بالله]۔

اول اینکه ما چی باشیم که خداوند ذوالجلال و الاکرام برای ما خط و نشان بکشد؟ کسی که با لطف و محبت خویش ما رو بعنوان تجلی و مَثَل خود [نه مِثْلِ] خلق فرمود و فطرت مان رو در راه سعادت و کمال بنا نهاد و بعد برای محکم کاری انبیاء و رسل و آئمه صلوات الله علیه و کتب و صحف آسمانی رو فرستاد و در انفس و آفاق آیات بی شمار الهی قرار داد و ...

خود او جامع کمالات بلکه کمال مطلق [سُبّوح] و عاری از هرگونه عیب و نقص [قُدّوس] هست، عبودیت خویش رو برای قرب خود قرار داده از ما خواسته است که بسوی کمال مطلق بشتابیم و با اراده و اختیار خود از نعمات و الطاف عظیم الهی بهره برده صاحب کمال و سعادت شویم۔ و در این راه اجباری رو قرار نداده است مگر از نوع جبر مادری که هرگز اجازه نمی دهد بچه اش نزدیک پنجره ای شود که در طبقه بالای قرار دارد یا دست توی آتش بکند چون ازش خوشش آمده است۔

راست فرموده اند اولیاء خدا صلوات الله علیه: مگر دین چیزی جز محبت هست؟!

با @};- خدا @};- آشتی باید کرد
نقل قول کردن
+1 #654 ملا لغتی 1394-01-15 01:12
به نقل از علی جعفری:
پیامک مادرشهید احمدی روشن درمورد توافق

مادر شهید مصطفی احمدی روشن به اعلام توافق هسته ای واکنش نشان داد. تصویر پیامک ایشان را در زیر مشاهده می نمایید.




www.farhangnews.ir/content/118244

از نظر این بنده ی سراپا تقصیر یکی از نقاط اوج سریال مختار نامه اون قسمتی بود که ام وهب سر نورانی فرزند شهیدش رو با اقتدار به سمت دشمن پرتاب میکنه و با صلابت تمام فریاد میزنه:در مرام ما نیست چیزی رو که در راه خدا دادیم باز پس بگیریم...
نا خوداگاه این فریاد انسان رو به تعظیم وا میداره....
مادر عزیز شهید احمدی روشن یقین بدونید نمیذاریم خون فرزندتون پایمال بشه ....
نقل قول کردن
+15 #653 جدىد 1394-01-15 00:18
به نقل از ارباب حلقه ها:
کلیپ /انتقاد شدید ازغدی از هاشمی در حضورش


silentnight20.mihanblog.com/

عجب دلى داره به اىن مىگن شىعه على علىه السلام :x آفرىن
نقل قول کردن
+11 #652 مهرداد/بچه مثبت 1394-01-15 00:07
به نقل از مقداد یاسین:
شما نگران صد سال دیگه نباش! اونها خودشون شعور کافی دارن ان شاء الله، اگه توافق نمی شد قطعا جنگ می شد و بعدش شما پودر می شدی می رفتی هوا، خبری هم از نسل آینده نبود


دوست عزیز

یقیقا هیچ اطلاعی از حوادث جنگ تحمیلی ایران با 36 کشور دنیا در طول 8 سال نداری که همچین چیزی میگی...

و احتمالا خدا رو تو معادلات زندگیت هیچگاه وارد نمیکنی که ...

اینقدر نسبت به کشور و اقتدارش نا امیدی ...
نقل قول کردن
+5 #651 بهار خزان 1394-01-15 00:06
به نقل از مقداد یاسین:
خب البته نظر شما محترمه بهار خزان شده =))


این نظر من فقط نیست بلکه نظر همه دینداران و آزادی خواهان جهان هست که دوستی با استکبار دوستی خاله خرسه هست و بیشتر می خواهند از تو نفع ببرند تا تو از آن ها
مثلا خود بنده بارها از سوی مسئولان این سایت تعلیق و از تعلیق خارج شده ام :))
نقل قول کردن
-5 #650 مقداد یاسین 1394-01-14 23:47
به نقل از بهار خزان:


توافق نکردن بهتر از توافق بد هست و اینکه فرموده ای که من به مذاکرات خوش بین نیستم.

این قصه سر دراز دارد مگر قرآن نمی گوید یهود و نصاری از شما دست بر نمی دارند مگر آنکه شما از دینتان دست بر دارید.

این گیر تموم بشه می روند سراغ بعدی و یک چیز دیگه ای رو بهانه قرار می دهند و طرق پولش رو گرفته و حالا منافع مادیش چی برای جامعه هست خدا می داند ؟

مگر ما قبل از انرژی هسته ای آیا این همه منافع نفت و گاز نداشه ایم و آیا چیز خاصی از آن ها به مردم رسیده هست که از انرژی هسته ای بخواهد عایدمان شود.

و اینکه توافقات آن منوط به تعهد به این هست که همچنان ما به سمت بمب هسته ای نرویم و مگر در گذشته چنین ادعاهایی را بارها تکرار نکرده اند.

خلاصه بحث سر توافقی 15 تا 20 ساله هست البته بگذریم از مردی که این شروط و توافقات را به رسمیت نمی شناخت و می گفت آنقدر قطعنماه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود و زمان او بود که انرژی هسته ای مان ملی شد و زمان این دولت به راحتی داریم عقب گرد می کنیم انگار که همه دنیا آمریکا هست.

واقعا متاسفم به خاطر کلاه گشادی که سر ملت رفت.
آن هم رفع تحریم های بانکی و بیمه ای فقط و نه همه تحریم ها ر زمینه های حقوق بشر و تروریسم البته اگر آن ها هم به تعهدات خود پایبد بمانند.

اینکه وابستگی ما و نوع نگاه ما به استکبار و آمریکا چنین باشد که اگر سمت کدخدا نباشیم چقدر فقیر و بدبختیم و ممکن هست در صورت عدم توافق هر لحظه به ما حمله کنند و ال و بل کنند به نظرم فقط عقب گرد از آرمان ها و امتیاز دادن به رقیب هست آن هم برای کشوری که ادعای اسلام و دین راستن و برتر را دارد.

همه این ها وقت کشی و اتلاف وقت از سوی غرب بود که وادارتان کردند به جای دخالت در اوضاع منطقه و کاستن از فجایع علیه ملت های مظلوم به یک توافق دراز مدت و بی محتوا دست یابید .

خب البته نظر شما محترمه بهار خزان شده =))
نقل قول کردن
-12 #649 مقداد یاسین 1394-01-14 23:42
به نقل از علی جعفری:

شما نگران صد سال دیگه نباش! اونها خودشون شعور کافی دارن ان شاء الله، اگه توافق نمی شد قطعا جنگ می شد و بعدش شما پودر می شدی می رفتی هوا، خبری هم از نسل آینده نبود
نقل قول کردن
+3 #648 بهار خزان 1394-01-14 23:41


توافق نکردن بهتر از توافق بد هست و اینکه فرموده ای که من به مذاکرات خوش بین نیستم.

این قصه سر دراز دارد مگر قرآن نمی گوید یهود و نصاری از شما دست بر نمی دارند مگر آنکه شما از دینتان دست بر دارید.

این گیر تموم بشه می روند سراغ بعدی و یک چیز دیگه ای رو بهانه قرار می دهند و طرق پولش رو گرفته و حالا منافع مادیش چی برای جامعه هست خدا می داند ؟

مگر ما قبل از انرژی هسته ای آیا این همه منافع نفت و گاز نداشه ایم و آیا چیز خاصی از آن ها به مردم رسیده هست که از انرژی هسته ای بخواهد عایدمان شود.

و اینکه توافقات آن منوط به تعهد به این هست که همچنان ما به سمت بمب هسته ای نرویم و مگر در گذشته چنین ادعاهایی را بارها تکرار نکرده اند.

خلاصه بحث سر توافقی 15 تا 20 ساله هست البته بگذریم از مردی که این شروط و توافقات را به رسمیت نمی شناخت و می گفت آنقدر قطعنماه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود و زمان او بود که انرژی هسته ای مان ملی شد و زمان این دولت به راحتی داریم عقب گرد می کنیم انگار که همه دنیا آمریکا هست.

واقعا متاسفم به خاطر کلاه گشادی که سر ملت رفت.
آن هم رفع تحریم های بانکی و بیمه ای فقط و نه همه تحریم ها ر زمینه های حقوق بشر و تروریسم البته اگر آن ها هم به تعهدات خود پایبد بمانند.

اینکه وابستگی ما و نوع نگاه ما به استکبار و آمریکا چنین باشد که اگر سمت کدخدا نباشیم چقدر فقیر و بدبختیم و ممکن هست در صورت عدم توافق هر لحظه به ما حمله کنند و ال و بل کنند به نظرم فقط عقب گرد از آرمان ها و امتیاز دادن به رقیب هست آن هم برای کشوری که ادعای اسلام و دین راستن و برتر را دارد.

همه این ها وقت کشی و اتلاف وقت از سوی غرب بود که وادارتان کردند به جای دخالت در اوضاع منطقه و کاستن از فجایع علیه ملت های مظلوم به یک توافق دراز مدت و بی محتوا دست یابید .
نقل قول کردن
+12 #647 رایحه ظهور 1394-01-14 23:38
با سلام به دوستان عزیز

مقاله جدید سایت با عنوان :

قرارداد صلح بين امام زمان (عج) و غربي ها / عهدشکنی و آغاز جنگ توسط غربیها





/>منتشر شد

u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1264-2015-04-03-18-12-39.html
نقل قول کردن
+11 #646 علی جعفری 1394-01-14 23:15
نظر شاعر ضدانقلاب درباره توافق هسته‌ای



یغماگلرویی با انتشار تصویری در صفحه شخصی خود نوشت:

تحریم بد است، اَختگیِ اجتماعی و سیاسی و حتا فرهنگی با خود میاورد. به قول لورکای بزرگ "جهانِ گرسنه قادر به اندیشیدن نخواهد بود". در این حرفی نیست که اتمام - یا کم شدن- تحریم ها به خودی خود اتفاق مبارکی ست اما نه تا وقتی نمی دانیم به چه قیمتی طرف دیگر را راضی به برداشتنشان کرده ایم اما کاری به کارِ این حرف ها نداریم.

یکی از توانایی های عجیبِ ما ایرانی جماعت همانا هوا کردنِ یک شبه ی فیل آن هم از نوع اسطوره نشانش است. نمونه اش همین هوراکشیِ چشم بسته برای آقای ظریف و توافقی که نه از متنش باخبریم نه اصلن می دانیم به چه چیزی متعهدمان می کند. پس علی الحساب سوت بلبلی و کفِ مرتب می زنیم برای وزیری که نمی دانیم شاخ دیو را شکسته یا از او شاخ خورده است.

همین که بنا به وظیفه و پست وزارتی که حقوقش را می گیرد چند، یا گیرم چندین جلسه با وزرای فرنگی همسنگِ خود گذاشته برای رسیدم به این توافق باعث می شود "اسطوره" صدایش بزنیم و برایمان هم اهمیتی ندارد که تضمین های پانزده و بیست و پنج ساله ای که داده چیست. پس لایک می کنیم این عکس هنوز آپلود نشده را با شعارِ زنده باد بادی که بوی نان با خود بیاورد. عده ای هم عکس جناب ظریف را در دو لته کنار دکتر مصدق گذاشته اند بدون توجه به این که هیچ ربطی بین این دو نفر نیست.

مصدق حق ملی شدن صنعت نفت ما را از دهان گرگِ پیرِ امپراتوری انگلیس بیرون کشید و این فرق دارد با توافق سر چیزی که از نوع صلح آمیزش به کسی مربوط نیست آن هم در سمتی از زمین که از هند و پاکستان گرفته تا اسراییلش به نوع مخرب آن مسلحند و باید به طور کلی از جهان برچیده شود... ولی گرسنگی این حرف ها سرش نمی شود. پس به رسم شب های پیروزیِ تیم ملی فوتبالمان بر تیمِ بورکینافاسو، جشن می گیریم توافقی را که ممکن است باختِ شش هیچ بوده و ترکمانچای دیگری در بین برگ هایش خفته باشد. اول بخوانیم بعد امضا کنیم. اول ببینیم بعد لایک کنیم.

rajanews.com/news/206827
نقل قول کردن
+16 #645 کربلایی علی 1394-01-14 23:11
سلام بر منتظرین...
واقعاً آدم نمیدونه به بعضی نظرات مثبت بده یا منفی...
دیگه واقعاً حق و باطل باهم قاطی شدن...
خدایا...
یا الله، یا رحمن، یا رحیم، یا مقلّب القلوب، ثبّت قلبی علی دینک...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (684)