رایحه ظهور

علامه کورانی : روایات پرچم های سیاه متواتر و معتبر است

یکی از نشانه های مهمی که در تحولات و درگیریهای عصر ظهور در منابع متعدد ، معتبر و غیر معتبر شیعه و اهل سنت ذکر شده است ، روایات پرچم ها سیاه است که به شرح و توضیح بخش مهمی از درگیریهای عصر ظهور می پردازد.

 

» ابتدای نظرات (1343)

 

  روایات پرچم های سیاه از دیرباز مورد توجه محققان مباحث ظهور بوده و حتی برخی اعتقاد دارند دشمنان برای نیل به اهداف پلید خود و جذب مسلمانان عصر ظهور اقدام به مصادره این روایات و برافراشتن پرچم های سیاه القاعده و داعش نموده اند. ما در طی مقاله ای در چند سال گذشته به بررسی پرچم های سیاه در روایات عصر ظهور پرداختیم و مشخص شد که 5 نوع پرچم سیاه در روایات وجود دارد که 4 نوع آن مربوط به عصر ظهور و یک پرچم نیز پرچم های سیاه بنی العباس است.

با این اوصاف یکی از اعضای مرکز تخصصی مهدویت در طی مصاحبه ای با خبرگزاری شبستان در اظهاراتی عجیب بیان نمودند که پرچم های سیاه از علائم ظهور نیست ، و روایات پرچم های سیاه جعلیات بنی العباس است ، با توجه به اهمیت مسئله پرچم های سیاه که روایات زیادی در توصیف آنها در عصر ظهور صادر شده است به بررسی صحت و سقم این ادعا می پردازیم:

پس از طرح این ادعا و زیر سئوال بردن اعتبار روایات پرچم های سیاه توسط حجت الاسلام جعفری بنده با علامه کورانی نویسنده کتاب عصر ظهور تماس گرفتم و مسئله را با ایشان مطرح کردم ، ایشان فرمودند : روایات پرچم های سیاه متواتر و معتبر است ، ما این روایات را در روایات سیدخراسانی ، شعیب و رایات سود می بینیم و بخاطر تواتر ، اعتبار آنها غیرقابل خدشه است ، از سوی دیگر بنی العباس این روایات را جعل نکرده اند بلکه آنها روایات مذکور را مصادره به مطلوب کرده اند و بین این دو تفاوت بسیار است.

همانگونه که علامه کورانی نیز فرمودند روایات پرچم های سیاه متواتر و معتبر بوده و همراه با سلسله روایات سیدخراسانی ، شعیب و رایات سود در روایات عصر ظهور دیده می شوند ، در ابتدا به طور مختصر نگاهی به روایت متواتر و اعتبار آنها می اندازیم و در ادامه روایات پرچم های سیاه را در مجموعه روایات سیدخراسانی ، شعیب بن صالح و رایات سود ملاحظه می کنیم :

حدیث متواتر چیست؟

متواتر در لغت به معنای پیاپی و مکرّر است و حدیث متواتر، حدیثی است که شمار راویان آن در هر طبقهٔ زمانی، به حدّی باشد که تبانی آنان بر جعل حدیث، نزدیک به غیرممکن باشد. در مورد احادیث متواتر، احتمال نقل درست مضمون حدیث از معصوم گویندهٔ آن، قطعی است.

اقسام

حدیث متواتر به متواتر لفظی و متواتر معنوی و متواتر اجمالی تقسیم شده‌است.

متواتر لفظی

حدیثی است که همهٔ ناقلان، مضمون آن را دقیقاً به یک صورت نقل کرده‌باشند؛ این‌گونه موارد کم‌تر رخ می‌دهد.

متواتر معنوی

قدر مشترکی از مضمون چند حدیث است و بیشتر برای بیان معنای یک مطلب آورده شده‌اند. احادیث متواتر معنوی، از گونهٔ لفظی بیشتر هستند.

متواتر اجمالی

علم اجمالی به صحت چند حدیث است که در یک موضوع وارد شده است،گر چه در تک تک آنها میتوان خدشه وارد کرد،ولی صدور یکی از آن جمع به تواتر اجمالی ثابت است.می توان گفت که برگشت تواتر اجمالی نیز به همان قدر مشترک مفاد چند خبر است که تواتر معنوی می نامند.

آیا روایات پرچم های سیاه جزو روایات متواتر است؟

با اندک تاملی در روایات پرچم های سیاه در می یابیم همچنانکه علامه کورانی فرمودند این روایات مشمول تواتر بوده و معتبر می باشند :

پرچم های سیاه در روایات " رایات سود " :

وقتى كه ديديد از طرف مشرق بيرقهاى سياهى نمايان شد فارس را اكرام كنيد، زيرا كه دولت ما در ميان آنها است. ملاحم و الفتن ص 16


وقتى كه بيرقهاى سياهى از طرف مشرق بيايد و بيرقهاى زردى از طرف مغرب بيايد تا در وسط شهر شام يعنى دمشق با يكديگر ملاقات نمايند موقع بلاء خواهد بود.

ملاحم و الفتن ص 70


سفيانى داخل كوفه خواهد شد و سه روز اهل كوفه را اسير ميكند و شصت هزار از اهل كوفه را خواهد كشت و (18) شب در كوفه اقامت مينمايد كه اموال آنها را تقسيم كند، تا اينكه بيرقهاى سياهى (براى اخذ بيعت) بسوى مهدى عليه السّلام روانه ميكند فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 91 ص: 34

هنگامي كه پرچم هاي سياه از خراسان به راه افتاد به سويش بشتابيد ، ولو با سينه خيز رفتن بر روي برفها باشد ، كه صاحبان آن پرچم ها طرفداران حق هستند ،آنها حق را مطالبه مي كنند ، به آنها داده نمي شود ، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند ، آنچه مي خواستند به آنها داده نمي شود .....
غيبت شيخ طوسي ص 262 ، الملاحم و الفتن ص 27 ، بشاره الاسلام ص 107

موقعى كه ديديد بيرق‏هاى سياه از طرف خراسان خارج شدند خود را بآنها برسانيد و لو اينكه با دست و سينه از روى برف برويد چون كه مهدى خليفه خدا در ميان آنها است.
ملاحم و الفتنه ص 42 ، كشف الغمه ج 3 ص 262 ، الزام الناصب ص 100

سعيد بن مسيب از رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله روايت كرده است كه فرمود:
بيرقهاى سياهى از طرف مشرق خروج ميكند و تا آن موقعى كه خدا بخواهد خواهند بود بعد از آن بيرقهاى كوچك سياهى از طرف مشرق خروج ميكنند و با مردى از فرزندان أبى سفيان و يارانش جنگ ميكنند و مطيع مهدى عليه السّلام ميشوند.
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 102ص: 38

بيرق‏هاى سياه در كوفه وارد ميشوند و لشكرهائى براى بيعت با مهدى عليه السّلام باطراف عالم ميفرستند، فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، ص: 48 – باب 109

هنگامي كه پرچم هاي سياه به حركت درآمدند ، بر زمين بچسبيد و دست و پاي خود را تكان مدهيد ، تا گروهي خروج كنند كه هيچ مورد اعتنا نيستند.
ملاحم و الفتن ص 28

پرچم هاى سياه از خراسان مى آيد و ياران مهدى به بيت المقدس وارد مى شوند القول المختصر 34

پرچم هاي سياهي از خراسان به اهتزار درمي آيد كه چيزي نمي تواند از پيشروي آنها جلوگيري كند تا اينكه در ايلياء(بيت المقدس) فرود آيد و استقرار يابد.
الحاوي للفتاوي ج 2 ص 127 – الملاحم واللفتن ص 43

 رسول خدا(ص):ما اهل بيتى هستيم كه خدا آخرت را براى ما خواسته است و اين اهل بيت من بعد از من دچار بلاء شده و (از حقوق خود) محروم خواهند شد تا اينكه عده ‏اى كه بيرقهاى سياهى دارند از طرف مشرق می آيند و دو مرتبه يا سه مرتبه حق خود را طلب ميكنند و حق را بآنها نميدهند تا اينكه جنگ كنند و غالب شوند، آنگاه حق آن‏ها را بآنها ميدهند ولى قبول نميكنند و حق را بمردى از اهل بيت من رد ميكنند و او زمين را پر از عدل ميكند بعد از آنكه از ظلم پر شده باشد هر كدام از شما آن را درك كرديد بايد خود را بآن برسانيد و لو اينكه با دست و سينه خود از روى برف برويد زيرا كه او مهدى عليه السّلام است.

غیبت نعمانی ص 145 ، الحاوی للفتاوی ج 2 ص 127 ، الامام المهدی ص 67 و 296 و ...

پرچمهاى سياه از مشرق بطرف حيره می ‏آيند. و شكافى در نهر فرات پديد می ‏آيد و آب آن كوچه‏ هاى كوفه را فرا ميگيرد
مهدى موعود-ترجمه جلد سيزدهم بحار، متن، ص: 991

 

 پرچم های سیاه در روایات سیدخراسانی :

در آن وقت لشكرى با پرچم هدايت بيرون آمده لشكر سفيانى را دنبال ميكنند تا بآنها ميرسند و تمام آنها را بقتل ميرسانند. بطورى كه يك نفر از آنها را باقى نميگذارند كه خبرى از آنها ببرد! و اسيران و آنچه بغارت برده‏ اند، از آنها ميگيرند.
مهدى موعود-ترجمه جلد سيزدهم بحار، متن، ص: 954

  موقعى كه ديديد بيرق‏هاى سياه از طرف خراسان خارج شدند خود را بآنها برسانيد و لو اينكه با دست و سينه از روى برف برويد چون كه مهدى خليفه خدا در ميان آنها است.

بشارة الاسلام ص 290 ، الزام الناصب ص 253 ، منتخب الاثر ص 304 و ...

اميرمؤمنان(ع) مي‌فرمايند: «سفياني و صاحبان پرچم‌هاي سياه با يكديگر روبرو مي‌شوند در حالي كه ميان آنان جواني از بني‌هاشم است كه در كف دست راستش، خال سياهي است و در پيشاپيش لشكريان او، شخصي از قبيلة بني تميم به نام شعيب بن صالح قرار دارد».
ابن حماد، فتن، ص 86.

جابر از امام باقر (ع)روايت مي کند: جواني از بني هاشم از خراسان با پرچم های سياه قيام مي کند که در کف دست راست او خالی(خللی)است و پيشاپيش او مردی بنام شعيب بن صالح است که با لشکريان سفيانی می جنگد و آنها را شکست ميدهد.
الملاحم و الفتن باب97 ص52
ابن حماد/84
به نقل از آن ، عقد الدرر /128 ، الحاوى 2/68 و ملاحم ابن طاووس /53 .
به نقل از ابن حماد ، الحاوى 2/69 وجمع الجوامع 2/103 .
ابن حماد 1/314

هنگامي كه سپاه سفياني به سوي كوفه عزيمت مي كند ، سفياني گروهي را به جستجوي اهل خراسان مي فرستد ، كه براي ياري حضرت مهدي(عج) خروج كرده اند ، سپاه سفياني با سپاه سيد هاشمي(سيدخراساني) كه پرچم هاي سياهي دارند و پرچمدارش شعيب بن صالح است در دروازه اصطخر روبرو مي شود .... ابن حماد ص86، الملاحم و الفتن ص 51 ، بشاره الاسلام ص 184 و ...

سفيانى سپاهى به كوفه گسيل دارد كه هفتاد هزار نفر شمار ايشان باشد پس ايشان مردم كوفه را بكشند و به دار آويزند و اسير كنند، در كشاكشى اين چنين كه بر ايشان واقع شده، ناگاه پرچمهائى از جانب خراسان پديدار شود و پرچمداران منزلها را با سرعت بسيار بپيمايند و با آنان چند تن از اصحاب قائم همراه باشند. غيبت نعمانى-ترجمه غفارى، ص: 392

وقتى كه مردى شهر شام را گرفت و مرد ديگرى مصر را مسخر كرد و با يك ديگر جنگ كردند و اهل شام، اهل مصر را اسير نمودند و مردى از طرف مشرق با بيرق‏هاى سياه كوچكى بسوى صاحب شام آمد آن مرد مطيع مهدى عليه السّلام خواهد شد فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 99 - ص: 36

رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله ياد بلائى كرد كه دچار اهل بيتش می‏شود تا اينكه خدا مردى را با بيرق سياه از طرف مشرق بفرستد كسى كه آن بيرق را يارى كند خدا او را يارى ميكند و كسى كه نصرت آن را ترك كند خدا نصرتش را ترك ميكند، بعدا میآيند نزد مردى كه نامش نام من است و او را سرپرست خود ميكنند و خدا او را يارى و تأييد مينمايد
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 100ص: 38

 پرچم های سیاه در روایات شعیب بن صالح :

بيرق سياهى از بنى عباس خروج ميكند آنگاه از خراسان بيرقهاى سياهى خروج ميكنند كه كلاه آنها سياه و لباسشان سفيد خواهد بود. جلو آنها مردى از (بنى) تميم است كه آن را شعيب بن صالح يا صالح بن شعيب ميگويند، اصحاب سفيانى را شكست ميدهد تا اينكه وارد بيت المقدس شود و سلطنت آن را براى مهدى عليه السّلام مسخر نمايد و سيصد نفر از شام بسوى او حاضر خواهند شد. بين خروج آن و بين اينكه تسليم امر مهدى عليه السّلام شود هفتاد و دو ماه خواهد بود.
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 92 ص: 35

پرچم هاي سياهي براي نبرد با سفياني به حركت درمي آيد كه در ميان آنها جواني از بني هاشم هست كه صورتش چون قرص قمر است و در دست راستش خالي(خللي) هست ، در پيشاپيش اين سپاه شعيب بن صالح تميمي است كه كلاههاي سپاهيانش سياه است و جامه هايشان سفيد. سپاه سفياني را شكست مي دهند و به سوي غرب پيش مي روند و زمينه را براي حضرت مهدي فراهم مي كنند ، فاصله بين خروج او تا تقديم امور به حضرت مهدي(عج) هفتاد و دو ماه مي باشد. الملاحم و الفتن ص 41 ، بشاره الاسلام ص 185

پرچم هاي سياه كوچكي به اهتزار درمي آيند ، كه با مردي از اولاد ابوسفيان نبرد مي كنند و براي اطاعت از مهدي زمينه سازي مي كنند ، در پيشاپيش اين پرچم ها ، مردي بنام " تميم بن صالح " حركت مي كند.بشاره الاسلام ص 212 و 184 ، المهدي ص 190

محمّد بن حنفيه ميگويد: بيرق سياهى از بنى عباس خروج ميكند آنگاه از خراسان بيرقهاى سياهى خروج ميكنند كه كلاه (صاحب) آنها سياه و لباسشان سفيد خواهد بود. جلو آنها مردى از (بنى) تميم است كه آن راشعيب بن صالح يا صالح بن شعيب ميگويند، اصحاب سفيانى را شكست ميدهد تا اينكه وارد بيت المقدس شود و سلطنت آن را براى مهدى عليه السّلام مسخر نمايد و سيصد نفر از شام بسوى او حاضر خواهند شد. بين خروج آن و بين اينكه تسليم امر مهدى عليه السّلام شود هفتاد و دو ماه خواهد بود.  فتنه و آشوبهاى آخر الزمان،باب 92 ص: 35

آنگاه اين مرد تميمي – كه خداوند بر سرزمينش باران رحمت فروريزد – با پرچم سياه مهدوي با نصرت الهي و دعوت حقه پيش مي تازد تا به محضر حضرت مهدي برسد و دست بيعت بدهد.
الملاحم و الفتن ص 112 و 41

جابر از حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام روايت كرده كه فرمود: جوانى از بنى هاشم كه خالى در كف دست راست خود دارد با بيرقهاى سياهى از طرف خراسان خروج ميكند كه شعيب بن صالح در جلو او خواهد بود و با اصحاب سفيانى جنگ كرده آن‏ها را شكست ميدهد

عقدالدرر ص 128 ، الحاوی ج 2 ص 68 ، ملاحم ابن طاووس ص 53
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، ص: 36

مرد كوسه یا کم ریش ، گندم گون و متوسط القامتى كه شعيب بن صالح نام دارد و غلام بنى تميم است با چهار هزار نفر كه لباسشان سفيد، بيرقهاشان سياه است از شهر رى خروج ميكند، او مقدمه (خروج) مهدى عليه السّلام است، با كسى ملاقات نميكند مگر اينكه آن را خواهد كشت.
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 95 - ص: 36

علاوه بر بحث تواتر روایات پرچم های سیاه که به خودی خود اعتبار بخش است ، با اندکی تامل درمی یابیم که منبع برخی از روایات پرچم های سیاه جزو کتب بسیار معتبر و قوی السند از جمله غیبت نعمانی و الغیبه شیخ طوسی می باشند که معتبرترین منابع روایات ظهور می باشند.

روایات پرچم های سیاه در معتبرترین منابع شیعه :

ما اهل بيتى هستيم كه خدا آخرت را براى ما خواسته است و اين اهل بيت من بعد از من دچار بلاء شده و (از حقوق خود) محروم خواهند شد تا اينكه عده ‏اى كه بيرقهاى سياهى دارند از طرف مشرق می آيند و دو مرتبه يا سه مرتبه حق خود را طلب ميكنند و حق را بآنها نميدهند تا اينكه جنگ كنند و غالب شوند، آنگاه حق آن‏ها را بآنها ميدهند ولى قبول نميكنند و حق را بمردى از اهل بيت من رد ميكنند و او زمين را پر از عدل ميكند بعد از آنكه از ظلم پر شده باشد هر كدام از شما آن را درك كرديد بايد خود را بآن برسانيد و لو اينكه با دست و سينه خود از روى برف برويد زيرا كه او مهدى عليه السّلام است.

غیبت نعمانی ص 145 ، الحاوی للفتاوی ج 2 ص 127 ، الامام المهدی ص 67 و 296 و ...

هنگامي كه پرچم هاي سياه از خراسان به راه افتاد به سويش بشتابيد ، ولو با سينه خيز رفتن بر روي برفها باشد ، كه صاحبان آن پرچم ها طرفداران حق هستند ،آنها حق را مطالبه مي كنند ، به آنها داده نمي شود ، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند ، آنچه مي خواستند به آنها داده نمي شود .....
غيبت شيخ طوسي ص 262 ، الملاحم و الفتن ص 27 ، بشاره الاسلام ص 107

سفيانى سپاهى به كوفه گسيل دارد كه هفتاد هزار نفر شمار ايشان باشد پس ايشان مردم كوفه را بكشند و به دار آويزند و اسير كنند، در كشاكشى اين چنين كه بر ايشان واقع شده، ناگاه پرچمهائى از جانب خراسان پديدار شود و پرچمداران منزلها را با سرعت بسيار بپيمايند و با آنان چند تن از اصحاب قائم همراه باشند.غيبت نعمانى-ترجمه غفارى، ص: 392

 پس می بینیم که علاوه بر اعتبار روایات پرچم های سیاه بدلیل تواتر ، حداقل 3 روایت در منابع معتبر در کتب غیب نعمانی و الغیبه شیخ طوسی وجود دارد که به تنهایی برای اعتبار احادیث پرچم های سیاه کفایت می کند ، حال باید از کسانی که ادعا دارند پرچم های سیاه ضعیف السند بوده و نمی توان آنها را از علائم ظهور دانست پرسید که برای این ادعای عجیب خود چه دلیل و سندی دارند؟

بنی العباس و روایات پرچم های سیاه ، جعل یا مصادره به مطلوب؟!

از سوی دیگر حجت الاسلام جعفری در مصاحبه خود ادعا کرده اند که پرچم های سیاه جعلیات بنی العباس است و آنها برای رسیدن به اهداف پلید خود و به دست آوردن اقبال مردمی دست به جعل این احادیث زده اند در حالی که  روایات پرچم های سیاه در منابع روایی شیعه مانند الغیبه شیخ طوسی و غیبت نعمانی خلاف این را ثابت می کند و بفرموده علامه کورانی بنی العباس این روایات را مصادره به مطلوب کرده و سوء استفاده نموده اند و جعل خواندن کار آنها اشتباه است زیرا جعل بیان می دارد که قبل از آنها هیچ روایتی با موضوع پرچم های سیاه در مجموعه روایات وجود نداشته است و حال آنکه روایات منابع معتبر شیعی خلاف این را ثابت می کند از سویی دیگر بحث تواتر پرچم های سیاه به تنهایی به این روایات ، اعتبار لازم را بخشیده است.

جای سئوال است که چرا برخی از دوستان تکلیف و وظیفه ی خود می دانند که به هر نحو ممکن ( ولو با مباحث اشتباه این چنینی) ثابت کنند که عصر حاضر ، عصر ظهور نیست و تحولات کنونی منطقه و جهان ربطی به ظهور ندارد ، اگر تعجیل جاهلانه و تطبیق بی پروا از آفات بحث ظهور است که هست ، چشم بستن بر روایات و نشانه ها و تلاش بر مقابله با بحث نزدیک دیدن ظهور نیز قطعاً اشتباه است ، راه درست ، استفاده از علم متخصصین برجسته ی این عرصه است ، آنهایی که به توفیق الهی بخش عمده عمر خود را در بررسی روایات ظهور گذرانده و اکنون نیز با تواضع و فروتنی بدون هیچ چشم داشتی در گرانبهای پژوهش خود را  در اختیار دیگران قرار داده و می دهند.

 امید است که با نزدیک تر شدن به ظهور و آشکار شدن نشانه های بیشتر و واضح تر ، همه با هم متحد و یک دل در توجه دادن قلوب شیعیان و مسلمانان به افق طلائی پیش رو  و به ثمر نشستن  صدها و هزاران روایت نشانه های ظهور در یاری رساندن به مردم عصر ظهور  بکوشیم تا در روز ظهور در محضر مولای مهربانمان روسفید و سرافراز باشیم.

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1343 محمد إسرا 110 1394-01-14 17:28
مشایی های عوضی نفهم.منظورم راه اندازان این وبسایته........ ........
نقل قول کردن
0 #1342 محمد 313 1393-10-11 22:31
رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله ياد بلائى كرد كه دچار اهل بيتش می‏شود تا اينكه خدا مردى را با بيرق سياه از طرف مشرق بفرستد كسى كه آن بيرق را يارى كند خدا او را يارى ميكند و كسى كه نصرت آن را ترك كند خدا نصرتش را ترك ميكند، بعدا میآيند نزد مردى كه نامش نام من است و او را سرپرست خود ميكنند و خدا او را يارى و تأييد مينمايد
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 100ص: 38

دوستان به نظرتان کسی که نامش محمد است دراین حدیث منظور همان شعیب نیست که مدام به احمدی نژاد نسبت می دهید و گفته نام و نه القاب پیامبر
نقل قول کردن
0 #1341 vccv 1393-08-24 18:36
xlbklbk
نقل قول کردن
0 #1340 هشدار 1393-08-19 13:33
به نقل از پارسا:
دو پیام مهم روز یکشنبه حساب توئیتر منتسب به دفتر رهبر انقلاب

خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای

پیام مهمی که روز یکشنبه در حساب توئیتر دفتر مقام معظم رهبری منتشر شد، ضمن اشاره به حمایت رهبر انقلاب از مذاکرات هسته‌ای در یک سال گذشته، یازده خط قرمز مورد اشاره ایشان برای احقاق حقوق ایران را به شرح زیر بر‌شمرده است؛

۱ـ حرکت علمی هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کند شود.

۲ـ مذاکره کنندگان ایران باید بر ادامه تحقق و توسعه و پیشرفت هسته‌ای پافشاری کنند.
۳ـ کسی حق معامله ‌روی دستاوردهای هسته‌ای را ندارد و کسی هم این کار را انجام نخواهد داد.

۴ـ مذاکره کنندگان کشورمان نباید هیچ حرف زوری را از طرف مقابل قبول کنند.
۵ـ روابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران باید‌ متعارف و غیر فوق‌العاده باشد.

۶ـ مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماس‌ها، نشست‌ها و مذاکراتی داشته باشند.
۷ـ حفظ تشکیلاتی مانند «فردو» که دشمن قادر به تخریب آن نیست و برایش غیرقابل دسترسی است.

۸ـ تأمین نیاز قطعی کشور در زمینه ظرفیت غنی‌سازی به میزان ۱۹۰ هزار سو.
۹ـ نباید نیازمندی‌های کشور و برخی مسائل همچون تحریم‌ها به مذاکره گره زده شود.

۱۰ـ این مذاکرات فقط در مورد مسائل هسته‌ای است و لاغیر.
۱۱ـ تا دشمنی آمریکایی‌ها و اظهارات خصمانه‌شان درباره ایران ادامه دارد، تعامل با آن‌ها نیز هیچ وجهی ندارد.

در پیام بعدی تصویر زیر منتشر شده ‌که در حاشیه آن به زبان انگلیسی و به نقل از رهبر انقلاب نوشته شده است که دیپلماسی موفق به قدرت درونی کشور تکیه دارد.


خیلی جالبه تو این ۱۱ مورد فقط مسایل فنی هسته ای ذکر شده و حتی یک مورد هم نوشته نشده که خب حالا که دارید مذاکره میکنید، امتیاز میدید باید یا با لغو تحریم برگردید یا اصلا برنگردید.
این عین یک جانبه نگری و تک بعدی عمل کردنه
نقل قول کردن
+5 #1339 حقگو 1393-08-17 15:04
بنام الله پاسدار حرمت خون شهيدان

شيخ بهائي عليه الرحمه از طريق علوم جفر به محل اقامت امام عصر در يك مقطع پي برد و بعد باز هم به محاسبات ادامه داد تا به شهر رسيد و همينطور ادامه دادتا به خيايبان و بعد به كوچه اش رسيدند سپس با بيم و اميد به آن محل رفتند كه ايشان را نزد يك كفاش پينه دوز يافتند و بعد از عرض ادب حضرت به ايشان گفتند مانند اين كفاش باش ما خودمان به سراغتان ميائيم و نيازي نيست در جستجوي من به چيزي به علوم عديده متوسل شوي .

يك چيز ديگه هم به همي مومنين بشارت ميدم كه انشاء الله تعالي ظهور منجي عالم بشريت نزديك است ولي آيا ما آماده هستيم ؟
نقل قول کردن
-6 #1338 رایحه ظهور 1393-08-15 21:43
با سلام

مقاله جدید سایت با عنوان :

تاملی در بیانات مهم سید مقاومت پیرامون مباحث ظهور / ما هم امیدواریم آنچه می گویند درست باشد اما ...



منتشر شد

u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1226-2014-11-06-15-46-22.html
نقل قول کردن
+5 #1337 شاداب 1393-08-15 21:35
به نقل از پارسا:

شیعیان کشمیری هنگام عزاداری حسینی با برخورد و دستگیری توسط پلیس هند روبرو شدند.

در گوشی یکی از دوستان کلیپی دیدم که داشت حالم به هم میخورد یک به اصطلاح شیعه هندی شمشیر گرفته بود دستش(البته صد رحمت به شمشیر) در ابتدا یک ضربه زد به کمرش فقط خون راه افتاد ! ضربه دومو زد باور کنید داشت از وسط نصف میشد این از خدا بی خبرها اسم خودشونو گذاشتن مسلمان و داغدار امام حسین(ع) که فقط ضربه به تشیع وارد کنند و بس
نقل قول کردن
+2 #1336 جدید 1393-08-15 20:54
به نقل از جدید:
فردا میبینشون باز؟؟اگر دیدید بپرسید آیا حوادثی که گفته شروع شده یا قراره شروع بشه در مورد یمن و اتفاقاتش هم بپرسید به ما هم خبر بدید.تشکر

شرمنده سلام یادم رفت،سلام
نقل قول کردن
+2 #1335 جدید 1393-08-15 20:51
به نقل از امیر hd:
سلام یه اتفاق تازه تو محرم برام افتاد و اینکه با یه نفر آشنا شدم که فوق العاده در مورد مهدویت اطلاعات داشت و یه جورایی مدعی باخبر بودن از اسراری در این زمینه بود مثلا اینکه تو این محرم سید حسنی میخواسته حرکتی رو شروع کنه اما بنا به دستوری که بهش رسیده فعلا کارشو متوقف کرده و یا اینکه شعیب و حرکتش اونقد شاخدار نیست که همه مردم جریان 72 ماه رو بتونن تشخیص بدن و فقط افراد خاصی به اون پی میبرن که فلانی شعیبه و با یه لشکر و قاطی اتفاقات فعلی حرکتها و پیروزیهاش شروع میشه و ممکنه زمانی از 72 ماه مربوط به زمان ظهور بشه و تک چشم درخشان دجال رو صفحه های تلویزیون و مانیتور میدونست که واسطه شبکه های ماهواره ای و اینترنت هستن و تربیت و اخلاقیات مردم از اون تبعیت میکنه(پیو دجال شدن مردم) اما بدگوییش راجع به احمدی نژاد منو مشگوک کرده بهش میخوام یه جورایی امتحانش کنم کسی میتونه راهی جلوم بزاره

فردا میبینشون باز؟؟اگر دیدید بپرسید آیا حوادثی که گفته شروع شده یا قراره شروع بشه در مورد یمن و اتفاقاتش هم بپرسید به ما هم خبر بدید.تشکر
نقل قول کردن
+2 #1334 مجتبی ص 1393-08-15 20:29
به نقل از امیر hd:
سلام یه اتفاق تازه تو محرم برام افتاد و اینکه با یه نفر آشنا شدم که فوق العاده در مورد مهدویت اطلاعات داشت و یه جورایی مدعی باخبر بودن از اسراری در این زمینه بود مثلا اینکه تو این محرم سید حسنی میخواسته حرکتی رو شروع کنه اما بنا به دستوری که بهش رسیده فعلا کارشو متوقف کرده و یا اینکه شعیب و حرکتش اونقد شاخدار نیست که همه مردم جریان 72 ماه رو بتونن تشخیص بدن و فقط افراد خاصی به اون پی میبرن که فلانی شعیبه و با یه لشکر و قاطی اتفاقات فعلی حرکتها و پیروزیهاش شروع میشه و ممکنه زمانی از 72 ماه مربوط به زمان ظهور بشه و تک چشم درخشان دجال رو صفحه های تلویزیون و مانیتور میدونست که واسطه شبکه های ماهواره ای و اینترنت هستن و تربیت و اخلاقیات مردم از اون تبعیت میکنه(پیو دجال شدن مردم) اما بدگوییش راجع به احمدی نژاد منو مشگوک کرده بهش میخوام یه جورایی امتحانش کنم کسی میتونه راهی جلوم بزاره

چرا بهش شک داری ؟ این همه حرف بهت زده شک نکردی!به احمدی نژاد یه چیز گفته شک کردی؟!!!!!!
حرفات عاقلانه نمیاد که آدم بخواد کمک کنه.
نقل قول کردن
-1 #1333 امیر hd 1393-08-15 20:20
سلام یه اتفاق تازه تو محرم برام افتاد و اینکه با یه نفر آشنا شدم که فوق العاده در مورد مهدویت اطلاعات داشت و یه جورایی مدعی باخبر بودن از اسراری در این زمینه بود مثلا اینکه تو این محرم سید حسنی میخواسته حرکتی رو شروع کنه اما بنا به دستوری که بهش رسیده فعلا کارشو متوقف کرده و یا اینکه شعیب و حرکتش اونقد شاخدار نیست که همه مردم جریان 72 ماه رو بتونن تشخیص بدن و فقط افراد خاصی به اون پی میبرن که فلانی شعیبه و با یه لشکر و قاطی اتفاقات فعلی حرکتها و پیروزیهاش شروع میشه و ممکنه زمانی از 72 ماه مربوط به زمان ظهور بشه و تک چشم درخشان دجال رو صفحه های تلویزیون و مانیتور میدونست که واسطه شبکه های ماهواره ای و اینترنت هستن و تربیت و اخلاقیات مردم از اون تبعیت میکنه(پیو دجال شدن مردم) اما بدگوییش راجع به احمدی نژاد منو مشگوک کرده بهش میخوام یه جورایی امتحانش کنم کسی میتونه راهی جلوم بزاره
نقل قول کردن
-8 #1332 سعاح 1393-08-15 19:31
به نقل از حسنی:
سردارحرف نمی زندعمل می کندببخشیدمعذرت میخواهم کورکه نیستید.

معذرت میخواهم اما نمی دانستم سخنان امیرالمومنین صلوات الله علیه برای ایشان صدق نمی کنند و فرماندهانی که مرموز نیستند فقط مرد قول اند نه عمل۔
نقل قول کردن
-4 #1331 سعاح 1393-08-15 19:24
از دوستانی که مسایل جهانی رو خوب تحلیل می کنند مخصوصاً از آقای علی جعفری عزیز تقاضا دارم که راجع به شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا و اثرات آن بر روند مذاکرات هسته ای شرح دهند۔ الان که دست او باما از کنگره کوتاه شده است آیا میتوان به وعده های او هم اعتماد کرد؟
نقل قول کردن
+4 #1330 حسنی 1393-08-15 19:20
به نقل از سعاح:
بنده خیلی دلم میخواهد با افکار و سخنان این سردار معروف آشنا شوم۔ اگر دوستی سخنرانیهای جدید رو از ایشان سراغ دارند لطفاً لینک رو اینجا بگذارند۔ چون مولا امیرالمومنین صلوات الله علیه فرموده اند [نقل به مضمون]: حرف بزن تا شناخته شوید۔

قدیما وقتی ایشان یک فرمانده مرموزی بودند شاید این تقاضا کار خوبی نبود اما الان که خود دشمنان هم از ایشان سخنان بسیار زده اند و میزنند بهتر است حرف سردار رو با زبان خود ایشان بشنویم۔ عکسهای نشانگر انکساری و تواضع ایشان کفایت نمی کند۔

سردارحرف نمی زندعمل می کندببخشیدمعذرت میخواهم کورکه نیستید.
نقل قول کردن
-4 #1329 سعاح 1393-08-15 19:06
دلیل عجیب سخنگوی دولت برای عدم حضور چهره های دولتی در مراسم ۱۳ آبان

به گزارش میدان ۷۲ به نقل از ایسنا، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد علت عدم حضور چهره‌های دولتی در سالروز ۱۳ آبان توضیح داد.

سخنگوی دولت در جواب سوالی مبنی بر اینکه چرا در سالروز ۱۳ آبان هیچ یک از چهره‌های دولتی در این مراسم حضور نداشتند، گفت: ۱۳ آبان روز دانش‌آموز است و وزیر آموزش و پرورش در این مراسم حضور داشتند.
نقل قول کردن
0 #1328 سعاح 1393-08-15 18:57
فعال حقوق بشر و کشیش آمریکایی در گفتگو با میدان 72؛
اگر رهبرانی مثل احمدی نژاد را نمی خواهید ما حاضریم آن ها را با خود ببریم/باید پرسید مواضع اصولی ایران در دوره احمدی نژاد آیا چیزی جز دفاع از حقوق ملی ایرانیان بود؟

72sq.com/.../...

بنظرم احمدی نژاد ثمر دانشگاه انقلاب اسلامی در مقیاس جهان و تاریخ هست و فقط کودنها از درک این حقیقت عاجزند۔ امکان ندارد انسان نوکر آقا امام زمان روحی و ارواحناله الفداه باشد و خداوند او را در دل مسلمانان و مستضعفان جهان جا ندهد۔ کاش ما هم لیاقت همچین پدیده اسلامی و انقلابی رو داشتیم۔
نقل قول کردن
+11 #1327 پارسا 1393-08-15 18:42
بازداشت عزاداری با سربند"لبیک یا خامنه‌ای"


شیعیان کشمیری هنگام عزاداری حسینی با برخورد و دستگیری توسط پلیس هند روبرو شدند.
نقل قول کردن
-7 #1326 سعاح 1393-08-15 18:38
به نقل از جدید:
کاش عکس سردار سلیمانی هم بالای سایت نصب کنند [-O

بنده خیلی دلم میخواهد با افکار و سخنان این سردار معروف آشنا شوم۔ اگر دوستی سخنرانیهای جدید رو از ایشان سراغ دارند لطفاً لینک رو اینجا بگذارند۔ چون مولا امیرالمومنین صلوات الله علیه فرموده اند [نقل به مضمون]: حرف بزن تا شناخته شوید۔

قدیما وقتی ایشان یک فرمانده مرموزی بودند شاید این تقاضا کار خوبی نبود اما الان که خود دشمنان هم از ایشان سخنان بسیار زده اند و میزنند بهتر است حرف سردار رو با زبان خود ایشان بشنویم۔ عکسهای نشانگر انکساری و تواضع ایشان کفایت نمی کند۔
نقل قول کردن
+11 #1325 ایمان 1393-08-15 18:22
به نقل از محسن صادقپور:
آدمهای هاشمی رفسنجانی دراطراف امام خامنه ای...بروزم
asheghedoctor.blogfa.com/
کسی این کامنت رواینجانقل قول نکنه اگه حرفی داره همونجابزنه

سلام
این روش و منش شما کاملا اشتباه است و باعث پررو شدن طیفی که فتنه 88 و امثالهم را به وجود آوردند و باعث شهادت بهترین نیروهای انقلابی شدند و چه ضربه ها به ایران اسلامی زدند میشه تا امثال سردار سلیمانی که یکی از نیروهای بسیار با ارزش و بسیجی مخلص است را به نام حزب خود مصادره کنند. شما چطور سردار سلیمانی را در کنار بعضی افراد سودجو و در خدمت بعضی دیگر قرار می دهید در حالیکه هیچ سنخیتی بین آنها نیست؟!.
نقل قول کردن
+6 #1324 حسن 1393-08-15 17:27
به نقل از ملازم:
نقل قول کردن
+4 #1323 شاداب 1393-08-15 16:37
به نقل از التماس دعای فرج:


این درسته؟! :-/

-:as

سلام
اقای خراسانی مسدود شدن یا خودشون نمیان؟
نقل قول کردن
+4 #1322 التماس دعای فرج 1393-08-15 16:31
به نقل از مهدی:
سلام و درود
و بشارت...
بله، اساس بر انتظار ولایتمدارانه است ولی بشارت ظهور را یادتان نرود!
اصلا اسم گروه ما چیست؟ مقوله مهمی که شاکله اینجا و تفکرش را در بر می گیرد...
و داستان ما از همینجا شروع می شود...
zz:

علیکم السلام

یادمه بعد از بیانات نیمه شعبان آقا، اولین کاربری که خیلی صریح و رُک نظرش رو نوشت شما بودید؛ تو دلم شجاعتتون رو تحسین کردم. اولین جمله تون یه چیزی تو مایه های «حالمون گرفته شد» بود.

دوست دارم نظرتون رو درباره بیانات اخیر سید حسن بدانم؛ از اینرو که در کامنتهای قبلی شاهد تلاش برای «جعل مفادّی» این بیانات بودیم. و این کج بودن خشت اول دورنمای بدی رو ترسیم میکنه!

حتی جمع امتیازات کامنتی که حاوی بیانات سید حسن بود -0- بود؛ چه بسا اگر سید حسن از کاربران اینجا باشد، صاحب بیشترین مخالتها و منفی ها باشد! :(

این درسته؟! :-/

-:as
نقل قول کردن
-11 #1321 جدید 1393-08-15 13:28
رصد روز به روز ورود به سایت سخت و سخت تر میشه قبلا با تبلت راحت میشد وارد سایت شد اما حالا با فیلتر شکن هم مشکل ایجاد میشه!!!!
نقل قول کردن
+13 #1320 جدید 1393-08-15 13:03
به نقل از یا لثارات الحسین ع:
جناب خادمی این بحث ها به خاطر موضع گیری های غلط خود سایت است اگه این سایت ازآن آقا ولی عصر است جه ربطی به جریان ریاست جمهوری قبلی دارد که عکسش را دراین سایت زده اند این یک جهت گیری غلطی است به فرض که آدم بسیارخوب و ولایی هم باشد مگه ما آدم اینچنینی کم داریم پس باید عکس اونها را هم بزنیم.عکس امام ورهبری و ورهبر حزب الله درست ومنطقی عکس شهدا هم منطبق با عقل حالا طبق چه معیاری عکس احمدی نژاد هم باشد.چه ربطی دارد این ها خودشان آتش بیارمعرکه هستند.این ها خودشان سایت را تبدیل به جناح بندی های غلط سیاسی کرده اند وگرنه باید سیاسی باشد طبق نظرات رهبری نه جریان های غلط حزبی..واقعا آدم می ماند که احمدی نژاد چه ربطی به امام زمان عج دارد.وا مصیبتا از جهل ودیوانگی ولج بازی

کاش عکس سردار سلیمانی هم بالای سایت نصب کنند [-O
نقل قول کردن
+18 #1319 جدىد 1393-08-15 12:49
به نقل از ملازم:

خدا طول عمر و عاقبت بخىرى به اىشون عطا کنه و سردار دولت امام زمان علىه اسلام بشند انشا الله.حىف من اىشون رو دىر شناختم انسان هاى بزرگ اهل خود ستاىى و نشون دادن خود نىستند به اىن دلىل ىا شناخته نمىشن ىا دىر مىشناسىمشون.خدا حىفظشون کنه براى خانوادشون مخصوصا دولت امام زمان ارواحنا فداه. zz:
نقل قول کردن
-7 #1318 سعاح 1393-08-15 12:04
«حماس»: قادرون على تفجير انتفاضة ثالثة!

با هر انتفاضه خانه عنکبوتی رژیم غاصب ضعیف تر از قبل شده است۔ خدا کند این آخرین انتفاضه باشد و نابودی کامل اسرائیل رو رقم بزند۔ اگر این اتفاق رخ داد روسفید خواهند شد کسانی که باوجود تفاوتهای مسلکی و نژادی بخاطر رضایت خدا از مظلومان بی دفاع فلسطین جانانه دفاع کرده اند۔
نقل قول کردن
+3 #1317 خادمی 1393-08-15 11:51
دوستان از درج مسائل غیرمرتبط احیاناسیاسی پرهیزکنید.اسم سایت رایحه ظهور هست از تحلیلها و نظرات مفید مرتبط با ظهور خودتان ما را بی بهره ننمایید
اوضاع فلسطین و سرزمینهای اشغالی متشنج است
نقل قول کردن
+3 #1316 قاسم 1393-08-15 11:51
نظرتون درباره اين تعدي جديد به قدس چيه؟ سياه بازيه؟ خالد مشعل، تر کيه و اردن واکنش دادند؟؟!
نقل قول کردن
-10 #1315 سعاح 1393-08-15 11:35
به نقل از ملازم:
عقل سالم در بدن سالم است ....

آن چیزی که برای سلامتی خود، یک بدن سالم رو لازم دارد ذهن هست نه عقل۔ عقل انسان بعد از پرپر شدن جسم هم صحیح و سالم باقی می ماند چون مجرد هست۔ برای همین سلامتی روح و قلب مون باید خیلی مهم تر از سلامتی بدن مون باشد۔

در عالم تجرد می بینمتون!
نقل قول کردن
-15 #1314 سعاح 1393-08-15 11:29
به نقل از محسن صادقپور:
آدمهای هاشمی رفسنجانی دراطراف امام خامنه ای...بروزم
asheghedoctor.blogfa.com/
کسی این کامنت رواینجانقل قول نکنه اگه حرفی داره همونجابزنه

سلام برادر عزیز
ایمیل خدمت تون ارسال شد۔
نقل قول کردن
+6 #1313 ملازم 1393-08-15 10:25
نقل قول کردن
-12 #1312 ملازم 1393-08-15 10:23
به نقل از محسن صادقپور:
آدمهای هاشمی رفسنجانی دراطراف امام خامنه ای...بروزم
asheghedoctor.blogfa.com/
کسی این کامنت رواینجانقل قول نکنه اگه حرفی داره همونجابزنه

اصل کاری رو یادت رفت ...اگر گفتی ......
نقل قول کردن
-11 #1311 ملازم 1393-08-15 10:21
به نقل از ایمان:
آقای احتمالا مهرداد! درست می فرمایید! همه مردم ایران زنده بودنشان را مدیون ایشان هستند!!! یکی از خود گذشتگی هاشون در کتاب خاطراتشون اومده!
هاشمی در خاطرات روز یکشنبه 30 تیر 1370 مصادف با تاسوعای حسینی می‌نویسد: «یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزله‌ای به قدرت 8/6 ریشتر در تهران روی خواهد داد. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلا قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم. با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم، بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است».

عقل سالم در بدن سالم است ....
مهرداد ؟؟ مهرداد کیه ؟هان
نقل قول کردن
+15 #1310 مهرداد / بچه مثبت 1393-08-15 02:39

نامه هایی که مردم به رزمنده ها :x فرستادند (نورالدین پسر ایران)



به نام خدای مهدی (عج)
در سد دز مشغول آماده کردن نیرو ها برای عملیات بودیم.

برای اولین بار نامه هایی از طرف مردم دریافت کردیم.

این نامه ها خیلی در ما اثر میکرد.

با خواندن بعضی نامه ها اشک بچه ها در می آمد.

دختر بچه ای نوشته بود ؛ پدر من شهید شده ؛ او قول داده بود ؛ مرا به کربلا ببرد اما نتوانست.شما انشالله پیروز میشوید و به جای پدرم مرا به کربلا میبرید. :((

یکی دیگر نوشته بود : من همزمان که درس میخوانم مجبورم قالیبافی کنم.وسایلی که برایتان خریده ام از دسمتزد قالیبافی ام است. :-S

یا از قول پیرزنی نوشته بودند: من با چند روز روزه گرفتن توانسته ام برایتان نان بفرستم. :((

این نامه ها بین بچه ها دست به دست میگشت و هر کس میخواند متاثر میشد.

از این رو احساس مسئولیت بین ما خیلی بیشتر میشد ... :x

بسته های پسته و کشمش هم بین ما پخش شد که بعد ها فهمیدیم از بیت امام خمینی بوده .

همسر امام هم بعدها صحبت کرده بودند که امام :x تا صبح کنار ما کار کرد و اجیل بسته بندی کردیم تا به جبهه بفرستیم.

فهمیدن این موضوع روحیه مضاعفی به ما میداد و تحمل مشکلات را آسانتر میکرد.

کتاب نورالدین پسر ایران صفحه 493
www.afsaran.ir/link/742840
zz:
نقل قول کردن
-2 #1309 مهدی 1393-08-14 22:31
به نقل از التماس دعای فرج:
...
سلام
اساس این سایت انتظار فرج از طریق دفاع از ولایت و پایداری بر ارزشهاست. L-)
zz:


سلام و درود
و بشارت...
بله، اساس بر انتظار ولایتمدارانه است ولی بشارت ظهور را یادتان نرود!
اصلا اسم گروه ما چیست؟ مقوله مهمی که شاکله اینجا و تفکرش را در بر می گیرد...
و داستان ما از همینجا شروع می شود...
zz:
نقل قول کردن
+10 #1308 شاداب 1393-08-14 21:52
پنجمین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، امشب در حسینیه‌ی امام خمینی(ره)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوا، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از سوگواران عاشق حسینی برگزار شد.

mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+9 #1307 شاداب 1393-08-14 21:16
به نقل از محسن صادقپور:
آدمهای هاشمی رفسنجانی دراطراف امام خامنه ای...بروزم
asheghedoctor.blogfa.com/
کسی این کامنت رواینجانقل قول نکنه اگه حرفی داره همونجابزنه

دم هاشمی رفسنجانی گرم چه ادمایی دوروبرش هستن کسی مثله سردار سلیمانی که جهاد را به جا اورده و موجب ازادی بسیاری از شیعیان و انسانها در عراق شده! -:as
نقل قول کردن
-16 #1306 محسن صادقپور 1393-08-14 19:57
آدمهای هاشمی رفسنجانی دراطراف امام خامنه ای...بروزم
asheghedoctor.blogfa.com/
کسی این کامنت رواینجانقل قول نکنه اگه حرفی داره همونجابزنه
نقل قول کردن
-10 #1305 سعاح 1393-08-14 19:47
به نقل از عاشق امام:

...
مطالب جالب و نابی گفته شده. توصیه می کنم حتما کاملِ این مصاحبه رو بخونید.

واقعاً یک آدم بصیر و دلسوز۔ خداوند حفظشون فرمایند۔ نکات مهمی رو شجاعانه بیان کرده اند۔
ممنونم از اطلاع رسانی۔

با این جمله جظ کردم [گرچه حقیقت بیان شده در آن یک هشدار سهمگین هست]:

کلان برنامه انحلال انقلاب اسلامی در نظام استکباری جهانی است

u:313
نقل قول کردن
+1 #1304 محمد اسماعیل 1393-08-14 19:39
به نقل از Saber:
سلام علیکم ورحمه الله
در جواب دوست عزیز باید بگویم٬ رهبر جدید انقلاب یمن در عراق زندگی نمی کند!


سلام جناب. لطف کنید این پاسختون رو به خود گوینده یعنی سید حسن نصرالله بدید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد