رایحه ظهور

چرا "یمن" برای شیعیان اهمیت دارد؟ راز وحشت دشمنان از تحولات یمن

یمن در روایات مختلف از ظهور حضرت ولی عصر نیز جایگاه ویژه ای دارد. احادیث و روایات بیانگر آن است که ظهور حضرت مهدى(علیه السلام) پس از یک رشته حوادث مقدماتى به وقوع می پیوندد و در این میان یمن یکی از این بسترهای اصلی  معرفی شده است.

» ابتدای نظرات (251)

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/7/5/738501_670.jpg

روی‌ آوردن یک‌ میلیون یمنی به تشیع پس از انقلاب ایران/ از عنایت امیرالمومنین(ع) به یمنی‌ها تا وفاداری در روز عاشورا

شمار قابل ملاحظه ای از یمنی ها در شمار طرفداران و یاران امام حسن(ع) و امام حسین (ع)، بودند به گونه ای که 34 تن از شیعیان اهل یمن در زمره شهدای حماسه عاشورا بودند.

کشور یمن 968/528 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن در حال حاضر حدود 25 میلیون نفر است. یمن از شمال با عربستان سعودی و از شرق با عمان هم مرز است. در جنوب بر دریای عرب و از غرب بر دریای سرخ مشرف است. نزدیک به 55 درصد جامعه یمن اهل سنت اما عمدتا شافعی هستند در مقابل بیش از 35 درصد شیعه زیدی، 5 درصد شیعه امامی اثنی عشری و 5 درصد شیعه اسماعیلی هستند. اما روی هم رفته تمام مردم یمن از علاقمندان به اهل بیت پیامبر (ص) به شمار می آیند.

شیعیان زیدی در یمن

۴۲درصد جمعیت 25 میلیون نفری یمن را شیعیان تشکیل می‌دهند. تشیع در یمن با تشیع زیدی شناخته می شود و مذاهب «زیدیه»، «امامیه» و «اسماعیلیه» مهمترین شاخه های مذهب تشیع به شمار می آیند. بعد از فاجعه عاشورا که زید بن علی بن حسین در صدد قیام بر می آید، هیچ جایی را مناسب تر از یمن پیدا نمی کند.

شیعیان زیدی در یمن در «صنعا» و استان های شمال آن متمرکزند. اسماعیلی ها در کوههای غرب مشرف به دریای سرخ، شیعیان اثنی عشری در کنار زیدی ها و اسماعیلی ها و نیز در عدن استقرار دارند. مذهب زیدی چند شاخه دارد:

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

1) فرقه زیدی «جاروی» که با شیعه امامی اثنی عشری تفاوت چندانی ندارد و درباره اولویت ائمه معصوم به خلافت، همانند شیعه 12 امامی نظر قطعی دارند. اکثر زیدی ها تابع این مذهب هستند. پیروان این فرقه امروز با تلاش های «سید بدرالدین حوثی» و فرزند شهیدش «سید حسین» بیش از هر زمان دیگر به تشیع نزدیک هستند.

2) فرقه های زیدی «هادوی»، «سلیمانی» و «صالحی» همگی معتقدند که حضرت علی (ع) از دیگر خلفا برتر است اما تقدم مفضول بر فاضل را قبول دارند و به خلفا احترام می گذارند.

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

زیدی ها پس از پیامبر اکرم (ص)، پنج امام را معصوم می دانند که عبارتند از: امام علی (ع)، امام حسن(ع)، امام حسین (ع)، امام زین العابدین(ع)، امام زید(ع). بقیه کسانی که از نظر زیدی ها «امام قائم به سیف» هستند، غیر معصوم هستند. درواقع تفاوت شعه زیدیه با شیعه اثنی عشری در آن است که زیدی ها به تسلسل امامت اعتقاد ندارند و معتقدند که اگر فرزندی از فرزندان پیغمبر (ص) قیام به سیف کرد و عده قابل توجهی از او پیروی کردند، باید به او پیوست. در هر حال یمن با عنصر عشق به اهل بیت گره خورده است.

 جایگاه شیعیان یمن در رسالت پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع)

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/7/5/738537_522.jpg

ورود تشیع به یمن به سفر امیر المومنان علی بن ابی طالب به این سرزمین بازمی گردد. پیامبر پس از فتح مکه، خالد بن ولی را به یمن فرستاد تا مردم این سرزمین را به اسلام دعوت کند. او شش ماه در یمن ماند اما کسی ایمان نیاورد و وی مجبور شد به مدینه بازگردد. پیامبر (ص)، حضرت علی را مأمور کرد تا به یمن برود و به وی فرمود: «یا علی لَو هَدااللهُ بِکَ رجلاً خیرٌ لَکَ مِما طَلَعَت علیه الشمسُ» (اگر خداوند کسی را به واسطه تو هدایت کند، برای تو از آنچه خورشید بر آن می تابد، بهتر است.) حضرت علی علیه السلام از این مژده خرسند شد و به سمت یمن حرکت کرد.

پیامبر (ص) در آستانه حرکت امیر المومنان به وی موکدا توصیه نمود تا با مردم این سرزمین مهربان باشد. حضرت علی (ع)، به محض رسیدن به سرزمین یمن، مردم را جمع کرد و نامه رسول خدا را برای آنان خواند. امام علی با عمل و گفتار خود، مبلغ دین اسلام شد و سرانجام قبیله حمدان یا همدان، همگی به اسلام گرویدند. تأثیر رفتار امیر المومنان در قضاوت میان مردم و حکومت داری چنان بود که از آن زمان، همدانی ها از وی جدا نشده و و در هنگام خلافت ایشان در کوفه، به آنجا مهاجرت کردند و در رکاب امام در جنگ های مختلف جان فشانی کردند.

دلیل اهمیت مردم یمن برای پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) آن است که رسول خداصلی الله علیه وآله حدود 5 ماه بعد از سفر حضرت علی علیه سلام، رحلت کردند و مسلمانان مکه و مدینه مهم ترین رکن اسلام (ولایت علوی) را کنار نهادند و برخی قبایل دور دست مجددا به کفر و شرک بازگشتند. اما مسلمانان یمن اگرچه از حوادث اسفبار بعد از رحلت پیامبرصلی الله علیه وآله خبر نداشتند، ولی برای همیشه محبت و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را شعار و نشانه خود قراردادند و دو سه سال بعد، به عشق دیدارحضرت علی علیه السلام راه مدینه را در پیش گرفتند و به دیدار مولای خانه نشین رفتند.

 امیر المومنین (ع) به دلیل ایثار بسیار زیاد همدانی ها در جنگ صفین، شعری سرودند که جایگاه آنها را نزد ایشان روشن می سازد: « فلو كنت بوابا على باب جنة، لقلت لهمدان ادخلوا بسلام (اگر من دربان بهشت باشم قبيله همدان را گويم كه به سلامت داخل شويد). اردوگاه حضرت علی علیه السلام در حدود 25 هزار کشته می دهد که بخش قابل توجهی از آنها را همدانی ها تشکیل می دهند. در جریان جنگ جمل و نبرد صفین چهره های سیاسی یمنی تلاش بسزا از خود نشان دادند که مالک اشتر نخعی، عدی بن حاتم الطایی، زهیر بن قیس، و هانی بن عروه از این افراد بودند. به جز مالک اشتر و سایرین شخصیت های محبوبی چون «عمار یاسر» و «اویس قرنی»  که از یاران وفادار پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) بودند نیز یمنی تبارند.

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

در حال حاضر مسجدی به نام «جامع امیر المومنین عل بن ابی طالب(ع)» در شهر صنعا وجود دارد که از سوی زنی به نام فاطمه از قبیله همدان ساخته شده است. بر اساس روایات فاطمه اولین زن یمنی از قبیله همدان بوده است که ندای امام را لبیک گفت و مسلمان شد.

قبیله مذحج که «هانی بن عروه» شیخ آن بود و نیز قبیله «بنی نخع» که مالک اشتر از آن قبیله بود پس از همدان مسلمان شده و جزو وفادارترین یاران امام (ع) باقی ماندند. آنها به حدی عاشق امام و خاندان عصمت بودند که به همراه آن ها به کوفه و عراق مهاجرت کردند و اکثر عشایر کنونی شیعه عراق به این قبایل یمنی برمی گردند. شیعیان «جبل عامل» لبنان نیز از قبایل «عامله» اند که در دوره امام علی (ع) در یمن شیعه شده بودند.

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

نقش یمنی ها در عاشورای حسینی

شمار قابل ملاحظه ای از یمنی ها در شمار طرفداران و یاران امام حسن(ع) و امام حسین (ع)، بودند به گونه ای که 34 تن از شیعیان اهل یمن در زمره شهدای حماسه عاشورا بودند. عناصر اصلی نهضت توابین بعد از حادثه عاشورا را نیز یمنی ها تشکیل می دادند که بعدها جان خود را بر سر عقیده شان در دفاع از اهل بیت (ع)، فدا نمودند. بعد از قیام زید بن علی در واکنش به فاجعه عاشورا یمن یکی از بسترهای استقبال از این قیام می شود و فرزندان وی پایه گذار برخی حکومتهای زیدیه در یمن و طبرستان ایران می شوند. گرچه زید خود را امام نمی دانست اما قیام برای خونخواهی مظلومان واقعه عاشورا موجب شد تا پیروانش وی را به عنوان امام پنجم بشناسند.

زید مردم را به رضای آل محمّد دعوت می‌نمود و خواستار اصلاح امر امت اسلام بوده‌است و می‌خواست در صورت پیروزی، حکومت و خلافت را به صاحب اصلی و واقعی آن یعنی امام جعفر صادق(ع) برگرداند. قیام زید هم از سوی امام سجاد و سایر ائمه مذمت نشد و خود زید مورد تأیید و عنایت پدرش امام سجاد و برادرش حضرت محمد بن علی الباقر (ع) بود.

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

عبدالملک الحوثی

روابط دینی و فرهنگی یمن  با ایران

ایرانی ها در اسلام آوردن مردم یمن و گرایش ایشان به مذهب تشیع، نقش موثر و بسزایی داشته اند. یحیی بن حسین پس از ناکامی در قیام خود ضد دولت عباسی در طبرستان ایران، به یمن گریخت و نخستین دولت زیدی در صعده را تشکیل داد.

اگرچه آغاز ظهور مذهب زیدی به سال 299 قمری برمی گردد که «ابن طباطبا» در کوفه قیام کرد. وی یکی از علویان به نام «ابراهیم بن موس» را به یمن فرستاد. این حرکت شکست خورد اما مذهب زیدی در یمن باقی ماند و طرفداران او به این مکتب پایبند ماندند. بنابراین در گام بعدی بود که حرکت شیعیان زیدی توانست به تشکیل دولت زیدی منجر شود. این رویداد مربوط به سال 380 قمری است زمانی که «یحیی بن حسین» معروف به «الهادی الی الحق»، به یمن مهاجرت کرد.

وی به همراه حدود ۸۰۰ تن از یاران ایرانی اش از دیلم و طبرستان، بسوی صعده رهسپار شد. قبایل همدان، خولان و بکیل با او بیعت کردند و اولین حکومت شیعی در یمن پایه گذاری شد. الهاد اکنون امام زیدی، یحیی بن الحسین در جامع الهادی صعده مدفون است و بارگاهش زیارتگاه شیعیان است. یاران ایرانی او نیز در قطعه زمینی به نام مقبره طبریون در کنار حرم او آرمیده اند.

پس از یحیی بن الحسین، امامان زیدی ۱۱ قرن در سرزمین یمن حکومت کردند. مذهب زیدی هادوی منتسب به الهادی به مذهب امامیه اثنی عشری بسیار نزدیک است. زیدی ها امام زاده اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه در گیلان و امام زاده هاشم در مازندران را از امامان «قائم به سیف» می دانند و از ائمه خود می شمارند. همچنین تربت ناصر اطروش و ناصر کبیر در شمال ایران برای زیدی های یمن دارای اهمیت بسیار است.

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش
امام زاده اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه در گیلان

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش
امام زاده هاشم در مازندران

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مهندسان (۱۳۸۳/۱۲/۰۵): از همین مازندران ما و گیلان ما - منطقه ی شمال رشته کوه البرز - یک عده یی از ایرانی های ما بلند شدند و به یمن رفتند و حکومت شیعه ی زیدی را در آن جا برپا کردند. یمنی ها شیعه ی زیدی هستند و حکومت زیدی داشتند؛ این به وسیله ی سربازان ایرانی و مجاهدان و مدافعان اسلام و تشیع صورت گرفت.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری بزرگداشت سرداران و ده هزار شهید استان مازندران (۱۳۹۲/۰۹/۲۵): در دیدار مردم مازندران از وقتی که مسلمان شدند، پیرو اهل‌بیت بودند؛ یعنی از همان اول، اسلام اینها همراه بود با پیروی از اهل‌بیت (علیهم‌السلام). یک چنین کار بزرگی [کردند]. حتی بعدها که عده‌ای از سادات زیدی و رزمندگان پیرو مکتب زید میخواستند در یمن کارهایی را انجام بدهند، از مازندران کسانی رفتند به آنها کمک کردند و توانستند حکومت علوی و حکومت زیدی را در آن قرون اولیه در یمن به‌وجود بیاورند.

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

رهبر انقلاب بیانات در دیدار جمعی از مردم گیلان (۱۳۸۰/۰۲/۱۱): از همین منطقه چند هزار مرد شجاع و دلاور، برای یاری فرزندان زیدبن‌علی به یمن رفتند. حکومت علوی یمن، با بازوی دلاورمردان این خطّه بر سر کار آمد. زیدیها در یمن هیچ نیرویی نداشتند؛ گیلانیها به آن‌جا رفتند و حکومت فرزندان زیدبن‌علىِ شهید را سرِ پا کردند. این آغاز تاریخ اسلامی این منطقه است

یمنی ها همواره در سفر به ایران این اماکن را زیارت می کنند.  در مورد سایر بستگی های یمن به ایرانیان باید از فرقه جیلانی یاد کرد. فرقه جیلانی یا گیلانی در یمن منسوب به عبدالقادر گیلانی است. عبدالقادر گیلانی (جیلانی) (۱۰۷۷ - ۱۱۶۶ م) با نام کامل عبدالقادر بن صالح جنگی دوست گیلانی عارف، صوفی، محدث، و شاعر ایرانی قرن پنجم و ششم قمری بود. به نظر میرسد که در زمان حیات عبدالقادر عده ای که  برای طریقت وی تبلیغ می کردند  در یمن گروهی را بدین مسلک در آورد. در واقع مردم یمن علاقه وافری به فرهنگ و مردم ایران دارند. ابنا الفارس یکی از روستاهای یمن است که ساکنان آن را ایرانیان تشکیل می دهند.

همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یمنی ها بیش از پیش به ایران نزدیک شدند. پس از قیام امام خمینی(ره) بیش از یک میلیون نفر در یمن شیعه شدند که این امر نشان دهنده تأثیر انقلاب اسلامی در منطقه است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بسیاری از شیعیان یمن پیروان حضرت ایت آلله خامنه ای شده و شیعیان دوازده امامی یمن که قبل از آن بسیار کمیاب بودند، جهش جمعیتی داشتند. چنین پس از پیروزی‌های حزب‌الله لبنان به عنوان مقاومت شیعی در برابر اسرائیل، تشیع و به‌ویژه شیعه دوازده‌امامی، رشد زیادی در یمن داشته‌است. پس از جنگ ۳۳ روزه روحیه بالایی در شیعیان یمن ایجاد شد، تا جایی که برخی از فرزندان علمای شاخص وهابی در شرق یمن به مذهب دوازده‌ امامی گرویدند.

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

جایگاه یمن در کلام اهل بیت(ع)

یمن جایگاه ویژه ای در احادیث و روایات ائمه اطهار داشته است. على بن أبی طالب از رسول خدا صلى الله علیه وآله نقل مى کند که آن حضرت فرمود : «کسى که اهل یمن را دوست بدارد مرا دوست داشته است وکسى که با اهل یمن دشمنى کند مرا دشمن داشته است.»

یمن در روایات مختلف از ظهور حضرت ولی عصر نیز جایگاه ویژه ای دارد. احادیث و روایات بیانگر آن است که ظهور حضرت مهدى(علیه السلام) پس از یک رشته حوادث مقدماتى به وقوع می پیوندد و در این میان یمن یکی از این بسترهای اصلی  معرفی شده است.

یمن؛ سرزمین افسانه ای شیعیان/ در حال ویرایش

وهیب بن حفص از ابوبصیر ، از امام باقر علیه السلام نقل کرده که فرمود : «زمانى که ببینید آتشى از سمت مشرق مانند ستون بلندى سه یا هفت روز پدیدار شده است آمادهء فرج آل محمد علیهم السلام ( قیام حضرت مهدى علیه السلام ) باشید اگر خداوند متعال بخواهد ، که خداوند عزیز و حکیم می باشد . . . سپس حضرت فرمود : خروج سفیانى و یمانى و خراسانى در یک سال ودر یک ماه ودر یک روز پشت سر هم ( مثل دانه هاى تسبیح ) واقع شده وگرفتارى و بلا وناراحتى از هر سو روى می آورد ، واى بر کسیکه با آنها مخالفت نماید.

در میان آنها پرچمى هدایت کننده تر از پرچم یمانى یافت نمى شود زیرا آن پرچم هدایت استکه بسوى حضرت صاحب الزمان ( علیه السلام ) دعوت مى نماید. زمانى که یمانى خروج کند، فروش اسلحه به مردم و به مسلمانان حرام مى گردد . وزمانیکه یمانى خروج کند همراه او قیام کن که پرچم او پرچم هدایت مى باشد . وهیچ مسلمانى حق ندارد با او مخالفت کرده وسر پیچى نماید هر که چنین کارى کند از اهل آتش خواهد بود . زیرا او به حق و به راه مستقیم دعوت می نماید.»

محمد بن سنان، از عبید بن زراره، روایت کرده و می گوید نزد امام صادق علیه السلام سخن از سفیانى به میان آمد ، حضرت فرمود : «او چگونه خروج خواهد کرد در حالیکه هنوز شخصى که شکننده چشمهاى اوست از صنعا ( یمن ) خروج نکرده است »

آیت الله صدیقی به نقل از ایت الله بهجت می گوید: «مراقب اوضاع یمن باشید و جرقه ای که در یمن می خورد با ظهور در ارتباط است و ما باید خودمان را برای ظهور آماده کنیم.»

 

منبع: مشرق نیوز

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #251 طریق القدس 1393-08-11 00:06
پیاده روی در مشهد مقدس از میدان بیت المقدس تا میدان بسیج / از طوس به قدس کاروان می رانیم…
گزارش تصویری از ادامه پیاده روی در مشهد مقدس در ماه محرم الحرام از میدان بیت المقدس (فلکه آب) تا میدان بسیج (فلکه برق) و بازگشت به حرم امام رضا (علیه السلام)

یادآوری : علاقه مندان به حضور در کاروان "الی بیت المقدس" می توانند با ارسال عبارت "القدس لنا" همراه با نام و نام خانوادگی خود به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۴۱۸ و یا از طریق پست الکترونیکی (ایمیل) و یا به وسیله تماس با شماره های ۰۹۱۹۱۴۸۹۲۹۶ و ۰۹۱۹۱۵۸۸۷۴۴ و ۰۹۱۲۷۴۶۸۳۳۰ اعلام حضور و کسب اطلاع کنند.


دوستانی که در شبکه های اجتماعی موبایلی همچون واتس اپ حضور دارند با ارسال نام و نام خانوادگی خود به واتس اپ شماره ۰۹۱۲۷۴۶۸۳۳۰ در شبکه خبری واتس اپ این سایت عضو شوند ، ضمنا صفحه ما در شبکه اجتماعی اینستاگرام yazahra1418 می باشد.


ادامه اخبار در سایت یاران خراسانی:
yaran57.com








نقل قول کردن
0 #250 سایت تبلیغات 1393-07-24 09:44
روایتی از پیامبر :

مرگ او توسط حکومت عربستان 40 روز مخفی می شود

امام محمد باقر(ع):
علت مرگ او (عبدالله) این است که با یکی از خواجگان (غلامان) خود ازدواج می کند و بعد غلام دست به قتل او می زند و مرگ او را چهل روز مخفی می کند ... و بدینوسیله فرمانروایی آن ها منقرض می گردد.

امام صادق(ع):
موقعی که مردم در سرزمین عرفات در حال وقوف می باشند سواری برشتری سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد و با مرگ او فرج آل محمد(ص) و گشایش کار تمام مردم فرا می رسد

یکی دیگر از پیش بینی های قابل توجه روایات در مورد عبدالله حاکم عربستان این است که پس از مرگ وی بنا به دلایل مختلف خبر مرگ وی 40 روز مخفی مانده و بعد از آن منتشر می شود
اخبار ضد و نقیضی که از وضعیت ملک عبدالله منتشر می شود نشان می دهد که حکومت عربستان در حال پنهان کردن مسئله ای بسیار مهم از افکار عمومی خود و جهان است ، قابل توجه است که این مسئله دقیقا در مسئله مرگ پادشاه قبلی یعنی ملک فهد نیز رخ داد و تا لحظات آخر مرگ وی حکومت عربستان حال عمومی وی را رضایت بخش اعلام می کرد تا اینکه مجبور به اعلام واقعیت شد.

اختفای وخیم بودن حال و مرگ سران عربستان مسبوق به سابقه است!

اخبار مشکوک ، قابل تامل و گاه ضد و نقیض در مورد وضعیت پادشاه عربستان و تحرکات مشکوکی که در منطقه آغاز شده است نشان می دهد که به احتمال قریب به یقین حکومت عربستان در حال حاضر در حال مخفی کردن خبر مرگ ملک عبدالله است.

امام صادق(ع) به من فرمود:
با انگشت دستت بشمار: هلاک شدنی فلانی، خروج سفیانی، قتل نفس زکیه و ... تا آنکه فرمود تمامی فرج و گشایش هنگام به هلاکت رسیدن فلانی است
نقل قول کردن
0 #249 نام شما 1393-07-22 19:41
پاسخ روشن اصولگرایان به هاشمی با حضور در همایش وحدت/ وقتی اصولگرایان نشان دادند از مزیت نسبی خود در مواجهه با رقیب آگاه اند

rajanews.com/detail.asp?id=207542
نقل قول کردن
+14 #248 حسین3 1393-07-13 22:17
بعد از سالها اومدم تو این سایت
به خدا آخرشم امام ظهور میکنه شماها تو بحثه سیاسی گیر کردید :))
امیدوارم سره عقل بیاید
یا حق
نقل قول کردن
+1 #247 بنیادگرا 1393-07-13 22:17
به نقل از میهمان قمی:
تحلیلی میخوام انجام بدم که شاید درست باشه شایدم نه :
قبلا گفته بودم که هیچ سند معتبری وجود ندارد که داعش توسط آمریکا کنترل میشود اما اینکه داعش در شرایط حال بهترین گزینه برای طرح خاورمیانه جدید آمریکا هست انکار ناپذیر است یعنی داعش سگ هاری است که بطور غیرمستقیم کنترل میشود. پس چرا آمریکا به داعش که بنفع آمریکا حرکت میکند حمله میکند؟!
هممون تصور میکردیم که این حمله فرمالیتست و در اصل آمریکا قصد دارد نظام سوریه را ساقط کند که تا الان اینگونه نبوده چون هیچ تجاوزی به ارتش سوریه صورت نگرفته، البته هنوز این احتمال وجود دارد و رد نمیشود.
خوب تا حالا که تجاوزی به نظام سوریه در این حمله صورت نگرفته پس هدف از این حمله به داعش چه بوده؟!
میدانیم که گروه کثیری از خارجی های داعش رو عربستانی ها تشکیل داده اند و این گروه در عربستان مورد قبول عام مردم است (اگر اشتباه نکنم در نظرسنجی که در عربستان در مورد داعش انجام شد بالای 90 درصد این گروه را مشروع میدانستند) یعنی اینکه عربستان هدفی بالقوه برای داعش است (این امر برای اردن هم صادق است). اما مانعی بر سر داعش هست و آن نظام تقریبا یکپارچه عربستان تحت لوای پادشاهش یعنی عبدالله است.
همه میدانند که بعد از عبدالله با توجه به اینکه پادشاهی به نوادگان عبدالعزیز میرسد (البته ولیعدش بردادرشه اما مشاعرشو از دست داده و پادشاه نخواهد شد) در این نظام تزلزل بوجود خواهد آمد و دیگر داعش هیچ مانعی برای ورود به عربستان نخواهد داشت.
خوب حالا پازلها رو کنار هم بچینید تا علت حمله عجولانه آمریکا به داعش را متوجه شوید، تصور میکنم پادشاه عربستان مرده است و آمریکا از ترس حمله داعش به عربستان قبل از متوجه شدن همگان، در یک اقدامی پیش دستانه به داعش حمله کرده تا از ورود احتمالی آنها به عربستان جلوگیری کند.
در آخر باید بگم همه اینها احتمال است و قطعیت ندارد.

حالا جلوگیری از حمله یا ورود داعش به عربستان چه دستاوردی برای آمریکا داره؟!! داعش حاکم عربستان هم بشه با آمریکا مشکلی نداره که! بازم نفت عربستان را بهشون میفروشه! فقط راه حج را برای عده ای از مسلمانان میبنده و باعث اعتراض یا شاید جنگ بر سر این مسأله در دنیای اسلام میشه. بازم برای آمریکا بد نیست. مردمشم که میگی با داعش مشکلی ندارن! خب پس نفع آمریکا از برخورد با داعش برای جلوگیری از ورود به عربستان چی میشه بالاخره؟
نقل قول کردن
-3 #246 هشدار 1393-07-13 21:29
به نقل از خادم الرضا:
با سلام عرض تبریک عید سعید قربان به منتظران حقیقی حضرت حجت عج
نتونستم جواب تو را ندهم و با دیدن گذرا از سایت بگذرم ...
برادر عزیز تهمت تو به قوه قضائیه یک نظام اسلامی که ولایت فقیه بر آن حاکم است کمتر از این حرفها نیست مگر قوه قضائیه به حرفهای درگوشی و سرکوچه حکم به فساد اقتصادی می دهد .... این آقایان نفوذی و چاپلوس با مستندات تو دادگاه محکوم شده اند ... تو رو خدا کمی عاقلانه فکر کردن خوب !!!
احمدی نژاد قدر ولایت مداریشو ندانست ازش گرفتند ... وقتی آقا اجازه نمی دهد کسی تو معاون اولی قرار بگیره و چه بشود که ورود پیدا می کند و این آدم تو دهنش میزنه بعد دکتر شما چنان شیفتش میشه که بلند میشه میره تو وزارت کشور عید غدیر راه میندازه و اسمش میذاره مرخصی ساعتی !!!! البته کلیپ دیدید که قبل مصاحبه باهم پچ پچ می کنند و هماهنگ میشوند تا لو نرند ...
احمدی نژاد چوب دفاع از یک فاسدالعقیدهرا می خوره و بس و الا کارهای کمی نکرد و خوب داشت قدم بر می داشت ولی تو امتحان دوستیابی مردود شد ...
والعاقبه للمتقین @};-

یک سوال تو ذهن من داره رژه میره. چرا وقتی این شخص فاسدالعقیده لب به سخن باز میکرد تمام اشخاص حتی کهکشانیها هیچگاه جرات مقابله منطقی،اصولی و با استدلال رو با این ادم نداشتند؟ چرا کسانی که یک عمر لفاظان منبری،زاهدین دین مدار استاد بکل الشرع و المقدسات!! بودند یعنی همان کسانی که از شدت خودبرتربینی خودشون رو حتی خدای بشریت میپنداشتند حتی یک بار هم قدرت استدلال متین رو نداشتند وبه جای ان چهار سال دروغ،حاشیه سازی،تروریزم شخصیت،حاشیه سازی،بی ابرو کردن،حسادت ،تهمت زنی،منافق سازی و... به کار بردند؟ چرا شخصی همچون علامه در چهار سال اول برای او خواب امام زمان(عج) میبینه و چهار سال دوم اونو بزرگترین خطر این عین نون به نرخ روز خوری نیست؟! چرا در سه سال اخر وقتی سیستم احساس خطر میکنه با الیگارشیها متحد میشه مگه اینها رو نمیگفتن فتنه گر؟!!
بنابراین مسایل باید گفت دوره اسلام گرایی به پایان رسیده دقت کن اسلام گرایی!!
نقل قول کردن
+5 #245 رایحه ظهور 1393-07-13 19:42
مقاله جدید سایت با عنوان :
اسلام آمریکایی ، مانع بزرگ ظهور ، ویژگیها و راههای شناخت

منتشر شد :
u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1215-2014-10-05-15-41-13.html
نقل قول کردن
+4 #244 علی جعفری 1393-07-13 19:41
به نقل از منذر:
ای کاش آقای روحانی خوشحال دیپلوماسی خود را کنار می گذاشت، و مانند این زن نامسلمان سخن میگفت...

از یک خوشبین به طرف مقابل چه انتظاری دارید؟!
پاسخ رفتار و سخنان دیوید کامرون هم نداد و فقط در فرودگاه گفت که حرفهای وی نادرست بود!
نقل قول کردن
+3 #243 حسنی 1393-07-13 19:24
به نقل از رایحه ظهور:
انتشار شایعات مختلف درباره شاه سعودی

اخیرا شبکه های اجتماعی در اینترنت، اخبار ضد و نقیضی را درباره وخیم شدن وضعیت سلامتی شاه عربستان منتشر کرده اند و حتی برخی از مرگ وی خبر داده اند.
به گزارش مشرق، یک فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه اجتماعی توییتر با نام مستعار مجتهد شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، از پنهانکاری درباره وضع جسمانی شاه سعودی خبر داد.

شبکه های اجتماعی در اینترنت اخباری را درباره وخامت وضعیت سلامتی پادشاه عربستان منتشر کرده اند و برخی پایگاه های خبری نیز از مرگ وی سخن گفته اند.در همین رابطه، فعال معروف عربستانی با نام "مجتهد" که ظاهرا از نزدیکان آل سعود است و درباره این خاندان در پایگاه اجتماعی توییتر افشاگری می کند، با اشاره به پنهان کاری درباره وضع جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان تاکید کرد که وی بیش از یک ماه از دید رسانه ها مخفی مانده و هیچ کس به جز فرزندش متعب حق دیدار با وی را نداشته است.

بر اساس گزارش العالم، متعب بن عبدالعزیز این روزها تحت فشار افکار عمومی برای نشان دادن چهره پادشاه در رسانه ها و از بین بردن شایعات است.

برخی رسانه های عربی و غربی چند روز قبل اعلام کردند که ملک عبدالله از یک هفته قبل فقط با کمک دستگاه های پزشکی ادامه حیات می دهد و اندام های حیاتی وی مرده اند.

دیوان پادشاهی عربستان کلیه دیدارهای رسمی ملک عبدالله را که برخی از آنها با مقامات بلندپایه بود، لغو کرده است که این خود نشانه ثبات نداشتن وضعیت جسمانی اوست.

پادشاه عربستان ماه مارس گذشته هنگام دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، در حالی مقابل رسانه ها حاضر شد که یک دستگاه تنفسی به وی متصل بود.

سال گذشته چندین بار خبر مرگ شاه عربستان منتشر شد. ناظران معتقدند که مرگ وی به بروز اختلاف در داخل آل سعود منجر خواهد شد و در حال حاضر نیز میان امرای شاخه های مختلف درگیری هایی وجود دارد.

معمولا هرسال درعیدقربان ملاقات داشت وتلویزیون هم نشان می داد اماامسال ازش خبری نبوده :-w
نقل قول کردن
0 #242 حسن 1393-07-13 17:52
به نقل از خادم الرضا:
با سلام عرض تبریک عید سعید قربان به منتظران حقیقی حضرت حجت عج
نتونستم جواب تو را ندهم و با دیدن گذرا از سایت بگذرم ...
برادر عزیز تهمت تو به قوه قضائیه یک نظام اسلامی که ولایت فقیه بر آن حاکم است کمتر از این حرفها نیست مگر قوه قضائیه به حرفهای درگوشی و سرکوچه حکم به فساد اقتصادی می دهد .... این آقایان نفوذی و چاپلوس با مستندات تو دادگاه محکوم شده اند ... تو رو خدا کمی عاقلانه فکر کردن خوب !!!
احمدی نژاد قدر ولایت مداریشو ندانست ازش گرفتند ... وقتی آقا اجازه نمی دهد کسی تو معاون اولی قرار بگیره و چه بشود که ورود پیدا می کند و این آدم تو دهنش میزنه بعد دکتر شما چنان شیفتش میشه که بلند میشه میره تو وزارت کشور عید غدیر راه میندازه و اسمش میذاره مرخصی ساعتی !!!! البته کلیپ دیدید که قبل مصاحبه باهم پچ پچ می کنند و هماهنگ میشوند تا لو نرند ...
احمدی نژاد چوب دفاع از یک فاسدالعقیدهرا می خوره و بس و الا کارهای کمی نکرد و خوب داشت قدم بر می داشت ولی تو امتحان دوستیابی مردود شد ...
والعاقبه للمتقین @};-

جناب خادم ارضا
این چه تحلیل سبکی است که همه اقدامات قوه قضائیه را به حضرت آقا منتسب مینمائید.
مگر خود رئیس قوه نفرمودند معاون ایشان و رئیس حفاظت واطلاعات قوه قضائیه در فساد 3 هزار میلیاردی دخیل بودند؟
مگر معاون بانک مرکزی تبرئه نگردید . بقیه اطرافیان احمدی نژاد که حتی بعنوان مطلع نیز احضار نگردیدند. پس چگونه شما فساد را به دولت منتسب میکنید؟ کجای احکام صادره قوه قضائیه دولت را متهم فساد دانستند که شما مدعی ان هستید. نکه اخبار رسانه ها سند شما است.
دیگر هم از این به بعد از خضرت آقا برای منویات خود خرج بی مورد نفرمائید
یعنی آقا نمیدانست این دولت فساد 3 هزار ملیاردی داشته و چنان تعریف های بی نظیر را در آخرین جلسه از دولت داشت؟ قوه قضائیه که فقط رئیسش را آقا تعیین مینماید مقدس است ولی حرف های صریح ایشان مقدس نیست.؟ میخواهی به احمدی نژاد هر نسبتی بدهی بده ما عادت کردهایم به تهمت های شما ولی خواهشا پای رهبری را میان نکش
نقل قول کردن
+6 #241 یا لثارات الحسین ع 1393-07-13 16:07
به نقل از سعاح:
ریشه یابی مخالفت و دشمنی با احمدی نژاد و هم فکران شان

وقتی آقا فرمودند که نظر آقای احمدی نژاد نسبت به فلانی از نظر من نزدیک تره منظور آقا فقط مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نبودند بلکه اعتقادی هم بودند

۔

:-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O
نقل قول کردن
+1 #240 محمدرضا 1393-07-13 15:55
آقای سایت رایحه ظهور شما حتی طاقت کوچکترین انتقاد و مخالفت را ندارید آن وقت از دیگران انتقاد می کنید شما هم که سانسورچی و صدای مخالف را خفه می کنید
این مطلب را هم در سایت میدان 72 درج خواهم کرد
آقای میدان 72 سایت به اصلاح رایحه ظهور حز سانسور و خفه کردن صدای انتقاد و مخالف کار دیگری انجام نمی دهد اگر علیه ولایت فقیه مطلب باشد آن را منعکس می کند اگر علیه مهدویت و امامن معصوم علیه السلاممطلب نوشته شود منعکس می کند اگر کسی از این سایت تعریف کند ان را منعکس می کند پس انشاالله دیگر این جریان به میدان باز نخواهد کشت
نقل قول کردن
+4 #239 در همین راستا 1393-07-13 15:11
[quote name="رایحه ظهور"]انتشار شایعات مختلف درباره شاه سعودی

اخیرا شبکه های اجتماعی در اینترنت، اخبار ضد و نقیضی را درباره وخیم شدن وضعیت سلامتی شاه عربستان منتشر کرده اند و حتی برخی از مرگ وی خبر داده اند.
\درباره این خاندان در پایگاه اجتماعی توییتر افشاگری می کند، با اشاره به پنهان کاری درباره وضع جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان تاکید کرد که وی بیش از یک ماه از دید رسانه ها مخفی مانده و هیچ کس به جز فرزندش متعب حق دیدار با وی را نداشته است.
\=========
جزئیات ملاقات ترکی ‌الفیصل با مقامات اسرائیلی
......در همین راستا ترکی الفیصل ملاقاتی را با وزیر خارجه ایران (آقای محمد جواد ظریف) ترتیب داد و در پی آن با اشاره به نفوذ ایران و عربستان در منطقه گفت..........

...... و همچنین یکی از اهداف ملاقات «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و مواضعی که آقای کامرون پس از این ملاقات اتخاذ کرد نیز در همین راستا صورت پذیرفته است.
www.rajanews.com/detail.asp?id=206458

zz:
نقل قول کردن
-4 #238 سعاح 1393-07-13 14:24
به نقل از میلادخاتونی:
اقای سعاح گذاشتم ادرس رو......مثل این نظر قبلی شد

عکس باید در یکی از سرورها محفوظ شده باشد و کامپیوتر شما سرور نیست بلکه یک کلاینت هست۔ سرور خدمت رسانی میکند و کلاینت خدمت میگیرد۔

آدرس فایلها در کامپیوتر شما با اسم هارد تون شروع میشود مثل \:C بطور مثال:

D:\my images\entezar\ rehbar_qom1.jpg

آدرس فایل در سرور با http یا www یا اسم وبسایت مثلاً
cache.pakistantoday.com.pk/2012/11/ahmadinejad-ap-03329632.jpg
نقل قول کردن
+29 #237 میلادخاتونی 1393-07-13 14:20


خدا دشمن های این مرد الهی را رسوا کند
نقل قول کردن
-4 #236 سعاح 1393-07-13 14:10
به نقل از میلادخاتونی:
E:\تصاویر\تصاویر مذهبی\رهبری 2

ببخشید، از این کامنت تون متوجه شدم که عکس مورد نظر در یکی از هارد تون هست۔ اول باید عکس رو به یکی از سرور ها [مثل uplod.ir] آپلود کنید و بعدش آدرسش را با کمک دکمه پنجم برای نمایش در سایت بگذارید۔
نقل قول کردن
+5 #235 میلادخاتونی 1393-07-13 14:04
آه ای خیمه نشین عرفات
وارث خون قتیل العبرات
در کجایی که دلم بی تاب است
تشنه ام وصل تو جانم ناب است
بی جمال توسیه خورشید است
آرزویت سحر امید است
آه ای خیمه نشین ماه علی
دیدن روی تو فیض ازلی
من به مهر تو گرفتار شدم
بین که از هجر تو بیمار شدم
تا که از ماه رخت دور شدم
شب ظلمانی و بی نور شدم
کن دعا جانب تو گردم
تا که دلداده ی دلبر گردم
آه ای خیمه نشین در صحرا
یوسف گم شده ای از زهرا
همچو یعقوب اسیر آهم
بوی پیراهن یوسف خواهم
در کجا خیمه زدی دلبره من
تا شوی قبله ی چشم تر من
آه ای خیمه نشین فاطمه
وارث خون گل یاس تویی
گریه کن بر غم عباس تویی
خیمه ای که روضه اش خواند کسی
تو سراسیمه به خیمه برسی
حال در مجلس ما هم تو بیا
که شده روضه سقا بر پا
نقل قول کردن
0 #234 خادم الرضا 1393-07-13 13:23
به نقل از سعاح:
روزی برملا شد که صاحبان زر و زور و تزویر برای حفظ وجه و منافع ناحق شون به پاک ترین دولت تهمتهای ناروا زده بودند شرمنده خواهی شد مثل کسانی که بعد از شهادت بهشتی پشیمان شدند۔ خدا کند فرصت توبه رو تا آن زمان داشته باشید۔

دزدها به دیگران تهمت دزدی میزنند و ابلهان باور میکنند، تا بوده همین بوده۔

با سلام عرض تبریک عید سعید قربان به منتظران حقیقی حضرت حجت عج
نتونستم جواب تو را ندهم و با دیدن گذرا از سایت بگذرم ...
برادر عزیز تهمت تو به قوه قضائیه یک نظام اسلامی که ولایت فقیه بر آن حاکم است کمتر از این حرفها نیست مگر قوه قضائیه به حرفهای درگوشی و سرکوچه حکم به فساد اقتصادی می دهد .... این آقایان نفوذی و چاپلوس با مستندات تو دادگاه محکوم شده اند ... تو رو خدا کمی عاقلانه فکر کردن خوب !!!
احمدی نژاد قدر ولایت مداریشو ندانست ازش گرفتند ... وقتی آقا اجازه نمی دهد کسی تو معاون اولی قرار بگیره و چه بشود که ورود پیدا می کند و این آدم تو دهنش میزنه بعد دکتر شما چنان شیفتش میشه که بلند میشه میره تو وزارت کشور عید غدیر راه میندازه و اسمش میذاره مرخصی ساعتی !!!! البته کلیپ دیدید که قبل مصاحبه باهم پچ پچ می کنند و هماهنگ میشوند تا لو نرند ...
احمدی نژاد چوب دفاع از یک فاسدالعقیدهرا می خوره و بس و الا کارهای کمی نکرد و خوب داشت قدم بر می داشت ولی تو امتحان دوستیابی مردود شد ...
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
-8 #233 سعاح 1393-07-13 12:58
ریشه یابی مخالفت و دشمنی با احمدی نژاد و هم فکران شان

وقتی آقا فرمودند که نظر آقای احمدی نژاد نسبت به فلانی از نظر من نزدیک تره منظور آقا فقط مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نبودند بلکه اعتقادی هم بودند۔ بنده هرچی می گردم میان مخالفان و دشمنان آقای احمدی نژاد یک قدر مشترک می یابم که از لحاظ عقیدتی آنها رو در یک صف قرار میدهد ولو از لحاظ سیاسی دشمن هم تلقی بشوند۔ اگر دوستان انقلابی و حزب اللهی متوجه این مسئله میشدند به این راحتی گول نمی خوردند و با کسانی هم نوا نمی شدند که نه آقا رو قبول دارند و نه حضرت امام رو۔

شاید تقریباً همه جناح و گروه ها از کسی یا کسانی دارند تغذیه میشوند که آن بالا بالاها نشسته اند و نظر فلانی باهاشون نزدیک تر است۔

مطلب رو با زبان اشاره بیان کرده ام و بیشتر از شرح آن معذورم۔ امیدوارم کسانی که باید بگریند مطلب رو گرفته باشند۔
نقل قول کردن
+4 #232 رایحه ظهور 1393-07-13 12:56
انتشار شایعات مختلف درباره شاه سعودی

اخیرا شبکه های اجتماعی در اینترنت، اخبار ضد و نقیضی را درباره وخیم شدن وضعیت سلامتی شاه عربستان منتشر کرده اند و حتی برخی از مرگ وی خبر داده اند.
به گزارش مشرق، یک فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه اجتماعی توییتر با نام مستعار مجتهد شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، از پنهانکاری درباره وضع جسمانی شاه سعودی خبر داد.

شبکه های اجتماعی در اینترنت اخباری را درباره وخامت وضعیت سلامتی پادشاه عربستان منتشر کرده اند و برخی پایگاه های خبری نیز از مرگ وی سخن گفته اند.در همین رابطه، فعال معروف عربستانی با نام "مجتهد" که ظاهرا از نزدیکان آل سعود است و درباره این خاندان در پایگاه اجتماعی توییتر افشاگری می کند، با اشاره به پنهان کاری درباره وضع جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان تاکید کرد که وی بیش از یک ماه از دید رسانه ها مخفی مانده و هیچ کس به جز فرزندش متعب حق دیدار با وی را نداشته است.

بر اساس گزارش العالم، متعب بن عبدالعزیز این روزها تحت فشار افکار عمومی برای نشان دادن چهره پادشاه در رسانه ها و از بین بردن شایعات است.

برخی رسانه های عربی و غربی چند روز قبل اعلام کردند که ملک عبدالله از یک هفته قبل فقط با کمک دستگاه های پزشکی ادامه حیات می دهد و اندام های حیاتی وی مرده اند.

دیوان پادشاهی عربستان کلیه دیدارهای رسمی ملک عبدالله را که برخی از آنها با مقامات بلندپایه بود، لغو کرده است که این خود نشانه ثبات نداشتن وضعیت جسمانی اوست.

پادشاه عربستان ماه مارس گذشته هنگام دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، در حالی مقابل رسانه ها حاضر شد که یک دستگاه تنفسی به وی متصل بود.

سال گذشته چندین بار خبر مرگ شاه عربستان منتشر شد. ناظران معتقدند که مرگ وی به بروز اختلاف در داخل آل سعود منجر خواهد شد و در حال حاضر نیز میان امرای شاخه های مختلف درگیری هایی وجود دارد.
نقل قول کردن
-8 #231 سعاح 1393-07-13 12:10
به نقل از منذر:
ای کاش آقای احمدی نژاد کمی دور و بر خودش را جمع و جور میکرد، تا بی سابقه ترین مفاسد اقتصادی به نام دولت ایشان (رحیمی، خاوری....) ثبت نشود... تمام کنید این مداحی ها و تملق گویی ها را، عادل و مؤمن باشد، خدا پرست باشید، نه فرد و جناح پرست!

روزی برملا شد که صاحبان زر و زور و تزویر برای حفظ وجه و منافع ناحق شون به پاک ترین دولت تهمتهای ناروا زده بودند شرمنده خواهی شد مثل کسانی که بعد از شهادت بهشتی پشیمان شدند۔ خدا کند فرصت توبه رو تا آن زمان داشته باشید۔

دزدها به دیگران تهمت دزدی میزنند و ابلهان باور میکنند، تا بوده همین بوده۔
نقل قول کردن
0 #230 کوکب دری 1393-07-13 11:38
زمانی که حجاج در منا هستن خبر مرگ عبدالله اعلام میشه و شاید وقوف در عرفات اشتباها وارد روایات شده و فردا یوم القر است و فردا بعد الظهر شاید
يوم القر : هو يوم الاستقرار في منى ، وهو اليوم الحادي عشر
رمی جمرات در منا از مهم ترین ارکان اعمال ایام تشریق است و در روایات آمده است که ابلیس برای بار اول در جمره عقبه خود را بر حضرت ابراهیم نمایاند و آن حضرت با سنگریزه هایی او را از خود دور ساخت و ابلیس دیگر بار در جمره وسطی و اولی راه را بر او بست و ابراهیم بار دیگر او را با پرتاب سنگ گریزان کرد. و ابلیس به هنگام فرار به سرعت گریخت. و جمره و اجمار به معنای شتاب کردن و گریختن است; زیرا که شیطان در این مکان از برابر ابراهیم گریخت و لذا افراد باید در این محل با رمی جمره و انداختن سنگ بر شیطان ظاهر، شیطان درون را نیز سرکوب کنند تا از شیطان پیروی نکند. از دیگر وظایف حاجی در منا ذبح قربانی است، در همان مکانی که ابراهیم اسماعیل خویش را به قربانگاه برد تا به فرمان ایزدی امتحان سختی را پس دهد.
نقل قول کردن
+2 #229 منذر 1393-07-13 10:45
خدایا یک سید حسن نصر الله هم در ایران پدید آور، تا در این سرزمین به یاری نایب ولیت بشتابد، که دیگر فرصتی برای ما نمانده است، و سستی و بزدلی " اهل 598" اصل انقلاب را تهدید می کند... به حق ذبح عظیمت!
نقل قول کردن
+3 #228 شاداب 1393-07-13 10:44
به نقل از حسنی:
ازکجامیدانی حوثی هانصیحت های جمهوری اسلامی راقبول میکنددرموردمصرهم همین رامیگفتید.ازکجامطمئنیدکه ورودبی دردسرحوثی هابه صنعاتله ای ازسوی عربستان وآمریکانیست ؟باچه اطمینانی اینهارایمانی می نامید؟
اینهم مقاله ای درهمین سایت باتیتر
استقبال از منتخب انقلاب مصر ، آزمون بصیرت و ولایتمداری
u313.ir/.../...

بنده به شخصه فکر میکنم حوثی ها در تله افتاده اند و ضربه خواهند خورد بعد از ضربه خوردن حوثی ها جریان اصلی وارد کارزار خواهد شد.
نقل قول کردن
+4 #227 حسنی 1393-07-13 10:41
به نقل از حسنی:
ازکجامیدانی حوثی هانصیحت های جمهوری اسلامی راقبول میکنددرموردمصرهم همین رامیگفتید.ازکجامطمئنیدکه ورودبی دردسرحوثی هابه صنعاتله ای ازسوی عربستان وآمریکانیست ؟باچه اطمینانی اینهارایمانی می نامید؟
اینهم مقاله ای درهمین سایت باتیتر
استقبال از منتخب انقلاب مصر ، آزمون بصیرت و ولایتمداری
u313.ir/.../...

یعنی این کلمه بصیرت کشته مارو
حالا هرکی ازمرسی استقبال نکرده بودبی بصیرت بودطبق گفته همین سایت رایحه ظهوردرتاریخ شهریور1391
نقل قول کردن
-1 #226 حسنی 1393-07-13 10:39
به نقل از ارماگدون:
اخوان المسلمین مصر نصیحت های جمهوری اسلامی رو رد میکرد و حتی محمد مرسی وقتی به ایران اومد موضع تهاجمی داشت و با مقامات ایران دیدار نکرد و سریع با هواپیما رفت عربستان و با عبدالله بیعت کرد ولی حوثی ها از نصایح و تجربیات انقلاب اسلامی درس گرفته اند و بلایی که بر سر مصر امد بر سر اینها انشا الله نمیاد

ازکجامیدانی حوثی هانصیحت های جمهوری اسلامی راقبول میکنددرموردمصره م همین رامیگفتید.ازکجا مطمئنیدکه ورودبی دردسرحوثی هابه صنعاتله ای ازسوی عربستان وآمریکانیست ؟باچه اطمینانی اینهارایمانی می نامید؟
اینهم مقاله ای درهمین سایت باتیتر
استقبال از منتخب انقلاب مصر ، آزمون بصیرت و ولایتمداری
u313.ir/.../...
نقل قول کردن
+20 #225 مهرداد / بچه مثبت 1393-07-13 10:15
عید قربان ...

و فدیناه به ذبح العظیم یعنی امام حسین (ع) :x عظیم ترین قربانی عالم :(( است ...

سوره صافات آیه 107
و" فدیناه بذبح عظیم."
«و ما قربانی بزرگی را فدای او ساختیم.»
**امام رضا علیه‌السلام فرمود:**
چون خدای عزیز و شکوهمند ابراهیم علیه‌السلام را امر نمود که جای فرزندش اسماعیل گوسفندی را که خدا برایش فرو فرستاده بود قربانی نماید، ابراهیم درخواست نمود که فرزندش اسماعیل را با دستش ذبح نماید و اگر او به کشتن گوسفند امر نمی‌شد همین کار را می‌کرد تا آن داغی را که به قلب پدری که عزیزترین فرزندانش را با دست خود قربانی نموده وارد شده به دل او هم وارد شود، و به این ترتیب سزاوار بلندترین درجات اهل ثواب بر بلاها گردد.
پس خدای بزرگ و بلندمرتبه به او وحی نمود:
ای ابراهیم چه کسی از آفریدگانم را بیشتر دوست داری؟ گفت: پروردگارا تو کسی را نیافریدی که از دوستت محمد صلی‌الله‌علیه‌و ‌آله محبوبتر باشد. خدا بدو وحی نمود: آیا او را بیشتر دوست داری یا نفس خود را؟ گفت: بلکه من او را بیشتر از خود دوست دارم. فرمود: فرزندش نزد تو محبوبتر است یا فرزند خودت؟ گفت:
بلکه فرزند او. فرمود: کشته شدن فرزند او به ستم و ظلم به دست دشمنانش دل تو را بیشتر به درد می‌آورد یا کشته شدن فرزندت به دست خودت در راه اطاعت از من؟
پروردگارا بلکه کشته شدن او به دست دشمنانش قلب مرا بیشتر به درد می‌آورد. فرمود:
ای ابراهیم، پس همانا گروهی که گمان می‌کنند که از امت محمد صلی‌الله‌علیه‌و ‌آله هستند بزودی بعد از او دست به خون فرزندش آغشته می‌سازند و او را به ظلم و ستم همچون گوسفندی می‌کشند، و بدین واسطه مستوجب خشم من خواهند شد.

پس ابراهیم بخاطر آن بی‌تاب شد و دلش به درد آمد و به گریستن پرداخت. خدای بزرگ و بلند مرتبه بدو وحی فرمود:
ای ابراهیم به تحقیق فدیة بی‌تابی بر فرزندت اسماعیل یعنی اگر او را ذبح می‌کردیبه اندوهگینی‌ات بر حسین علیه‌السلام و کشته شدنش برابر گشت، و برای تو بلندترین درجات اهل ثواب بر مصیبتها خواهد بود، و آن سخن خدای عزوجل است .
که فرمود:** «ما قربانی بزرگی را فدای او ساختیم.» **
www.afsaran.ir/link/715823
صوت عبدالباسط:
bachemosbatm.persiangig.com/Fadaynaho_be_zebhe_azim.mp3
zz:
نقل قول کردن
+17 #224 نکته سنج 1393-07-13 08:16
پیامدهای شوم نگاه به نامحرم :

می بینی، می خواهی، به وصالش نمی رسی، دچار افسردگی میشوی…



می بینی، شیفته می شوی، عیب ها را نمی بینی، ازدواج میکنی، طلاق می دهی.

می بینی ، دلباخته می شوی، به وصالش نمی رسی، خودکشی میکنی.

می بینی ، با همسرت مقایسه می کنی، ناراحت می شوی، بداخلاقی می کنی.

می بینی ، لذت می بری، به این لذت عادت می کنی، چشم چران می شوی،

در نظر دیگران خوار می گردی.

می بینی ، لذت می بری، حب خدا در دلت کم می شود، ایمانت ضعیف می شود.

می بینی ، عاشق می شوی، از راه حلال نمی رسی، دچار گناه میشوی.
می بینی ، دائم به او فکر می کنی، از یاد خدا غافل می شوی، از عبادت لذت نمی بری.
نقل قول کردن
+6 #223 منذر 1393-07-13 06:52
به نقل از سعاح:
سخنرانی منتشر نشده دکتر احمدی نژاد در جمع اهالی رسانه؛
قرار بود انقلاب شود تا معرفتمان بیشتر شود نه اینکه به نام جمهوری اسلامی بیشتر بخوریم

این را یادمان باشد که قرار بود انقلاب بشود که این حرفها نسبت به قبل بیشتر بشود! این معرفتها بیشتر بشود! ولی حالا در اثر کار شیطان حرف اصلی شده به قدرت رسیدن خودمان یا دیگری! مگر انقلاب شد که حاکمیت بیفتد دست ما به نام جمهوری اسلامی بعد ما بیشتر بخوریم؟! یا انقلاب اسلامی شد برای رهایی همه انسانها، رفع ظلم و تبعیض از همه انسانها؟! تا همه وارد وادی معرفت خدا و معرفت انسان کامل و معرفت خود شوند، همه کامل شوند!

72sq.com/.../...

ای کاش آقای احمدی نژاد کمی دور و بر خودش را جمع و جور میکرد، تا بی سابقه ترین مفاسد اقتصادی به نام دولت ایشان (رحیمی، خاوری....) ثبت نشود... تمام کنید این مداحی ها و تملق گویی ها را، عادل و مؤمن باشد، خدا پرست باشید، نه فرد و جناح پرست!
نقل قول کردن
+13 #222 منذر 1393-07-13 06:42
به نقل از سعاح:
چهره اوباما هنگام سخنرانی رییس‌جمهور آرژانتین:


ای کاش آقای روحانی خوشحال دیپلوماسی خود را کنار می گذاشت، و مانند این زن نامسلمان سخن میگفت...
نقل قول کردن
-1 #221 سعاح 1393-07-13 06:00
چهره اوباما هنگام سخنرانی رییس‌جمهور آرژانتین:

نقل قول کردن
-7 #220 سعاح 1393-07-13 05:51
سخنرانی منتشر نشده دکتر احمدی نژاد در جمع اهالی رسانه؛
قرار بود انقلاب شود تا معرفتمان بیشتر شود نه اینکه به نام جمهوری اسلامی بیشتر بخوریم

این را یادمان باشد که قرار بود انقلاب بشود که این حرفها نسبت به قبل بیشتر بشود! این معرفتها بیشتر بشود! ولی حالا در اثر کار شیطان حرف اصلی شده به قدرت رسیدن خودمان یا دیگری! مگر انقلاب شد که حاکمیت بیفتد دست ما به نام جمهوری اسلامی بعد ما بیشتر بخوریم؟! یا انقلاب اسلامی شد برای رهایی همه انسانها، رفع ظلم و تبعیض از همه انسانها؟! تا همه وارد وادی معرفت خدا و معرفت انسان کامل و معرفت خود شوند، همه کامل شوند!

72sq.com/.../...
نقل قول کردن
0 #219 سعاح 1393-07-13 05:45


@};- عید سعید قربان به همه منتظران و مبشران بهاری مبارک باد! @};-
نقل قول کردن
+1 #218 سعاح 1393-07-13 05:22
به نقل از روح ملک عبدالله:
ای بابا هر سال ای یارو رو میکشن تو اینترنت اما دوباره زنده میشه بس کنید دیگه بابا =))

اینقدر شک و تردید و در هاله ابهام ماندن مرگ این پادشاه اعجاب آور بودن سخن نورانی اهلبیت صلوات الله علیه مبنی بر تقاضای تضمین از مرگش و بستگی آن با تحولات عظیم رو میرساند که منجر به ظهور خواهند شد۔ تامل فرمایید ای "مومنان" و "محبان اهلبیت" [صلوات الله علیه]۔

اگر کسی به حرف امام معصوم صلوات الله علیه ایمان داشته باشد، بیانات نورانی شان رو به سخره نمی گیرد و یقین به آن را منحصر به آزمون و خطا نمی کند۔
نقل قول کردن
-6 #217 سعاح 1393-07-13 05:08
به نقل از نعیم:
برادر من چرا روایت رو تحریف میکنی اکثرا گفتند آخرین پادشاه حجاز

لطفاً شما متن روایتی رو بیان کنید که همزمان ذکر از پادشاه حجاز و میدان عرفات کرده باشد نه اینکه مرگ یک خلیفه و اعلام مرگش در عرفات۔ ممنون
نقل قول کردن
+6 #216 علی جعفری 1393-07-13 00:29
درخواست رأفت از داعش!
درخواست عجیب والدین گروگان امریکایی از داعش


والدین "پیتر کاسیگ" گروگانی که گروه داعش گفته است در نوبت اعدام است، در پیامی ویدئویی، از گروگانگیرها خواسته‌اند تا "رأفت نشان دهند" و پسرشان را آزاد کنند.



شبکه خاندان سلطنتی انگلیس "بی بی سی" (BBC) با انتشار ویدیویی از والدین یک گروگان امریکایی در دست داعش، گفت: «والدین "پیتر کاسیگ" گروگانی که گروه داعش گفته است در نوبت اعدام است، در پیامی ویدئویی، از گروگانگیرها خواسته‌اند تا "رأفت نشان دهند" و پسرشان را آزاد کنند.»

بر پایه این گزارش، "اد" و "پائولا کاسیگ" گفته‌اند که به پسرشان و فعالیت‌های خیریه او افتخار می‌کنند.

آنها برای اشاره به فرزند خود، نام کنونی او، یعنی "عبدالرحمن" را به کار برده‌اند.





... jamnews.ir/detail/News/399968
نقل قول کردن
+4 #215 علی جعفری 1393-07-13 00:08
داعش، سد الخالص را باز کرد/ در استان دیاله سیل جاری شد

... khabaronline.ir/detail/378987/World/middle-east
نقل قول کردن
+9 #214 میهمان قمی 1393-07-12 22:44
تحلیلی میخوام انجام بدم که شاید درست باشه شایدم نه :
قبلا گفته بودم که هیچ سند معتبری وجود ندارد که داعش توسط آمریکا کنترل میشود اما اینکه داعش در شرایط حال بهترین گزینه برای طرح خاورمیانه جدید آمریکا هست انکار ناپذیر است یعنی داعش سگ هاری است که بطور غیرمستقیم کنترل میشود. پس چرا آمریکا به داعش که بنفع آمریکا حرکت میکند حمله میکند؟!
هممون تصور میکردیم که این حمله فرمالیتست و در اصل آمریکا قصد دارد نظام سوریه را ساقط کند که تا الان اینگونه نبوده چون هیچ تجاوزی به ارتش سوریه صورت نگرفته، البته هنوز این احتمال وجود دارد و رد نمیشود.
خوب تا حالا که تجاوزی به نظام سوریه در این حمله صورت نگرفته پس هدف از این حمله به داعش چه بوده؟!
میدانیم که گروه کثیری از خارجی های داعش رو عربستانی ها تشکیل داده اند و این گروه در عربستان مورد قبول عام مردم است (اگر اشتباه نکنم در نظرسنجی که در عربستان در مورد داعش انجام شد بالای 90 درصد این گروه را مشروع میدانستند) یعنی اینکه عربستان هدفی بالقوه برای داعش است (این امر برای اردن هم صادق است). اما مانعی بر سر داعش هست و آن نظام تقریبا یکپارچه عربستان تحت لوای پادشاهش یعنی عبدالله است.
همه میدانند که بعد از عبدالله با توجه به اینکه پادشاهی به نوادگان عبدالعزیز میرسد (البته ولیعدش بردادرشه اما مشاعرشو از دست داده و پادشاه نخواهد شد) در این نظام تزلزل بوجود خواهد آمد و دیگر داعش هیچ مانعی برای ورود به عربستان نخواهد داشت.
خوب حالا پازلها رو کنار هم بچینید تا علت حمله عجولانه آمریکا به داعش را متوجه شوید، تصور میکنم پادشاه عربستان مرده است و آمریکا از ترس حمله داعش به عربستان قبل از متوجه شدن همگان، در یک اقدامی پیش دستانه به داعش حمله کرده تا از ورود احتمالی آنها به عربستان جلوگیری کند.
در آخر باید بگم همه اینها احتمال است و قطعیت ندارد.
نقل قول کردن
+11 #213 ارماگدون 1393-07-12 22:06
به نقل از حسنی:
سلام
من فکرمیکنم حوثی های یمن مانندمصریهافریب خوردندوبعدازمدتی که ظاهراقدرت به آنهاخواهدرسیدباکودتابرکنارخواهندشد.

اخوان المسلمین مصر نصیحت های جمهوری اسلامی رو رد میکرد و حتی محمد مرسی وقتی به ایران اومد موضع تهاجمی داشت و با مقامات ایران دیدار نکرد و سریع با هواپیما رفت عربستان و با عبدالله بیعت کرد ولی حوثی ها از نصایح و تجربیات انقلاب اسلامی درس گرفته اند و بلایی که بر سر مصر امد بر سر اینها انشا الله نمیاد
نقل قول کردن
-13 #212 جانباز از اصفهان 1393-07-12 21:50
.
قابل توجه افرادی عین آقا مهدی که در دایره تحلیل های ضعیف خود گیر کرده اند


دکتر داوری در مصاحبه با پیام نو :

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقدان چهره اصولگرایان با احمدی نژاد پر خواهد شد، می گوید: «اصولگرایان قبل از اینکه چهره را انتخاب کنند، باید بحران درونی شان را حل کنند.اصولگرایان گروهی چندپاره هستند که بعد از انتخابات ۹۲ دچار بحران درونی و چندپارگی شده اند که حتی باعث می شود چیزی به عنوان جبهه اصولگرایی نداشته باشیم. بحران اصولگرایان از مرزبندی آنها با احمدی نژاد شروع شد. بخشی از آنها به عنوان اصولگرایان میانه رو به دولت آقای روحانی و هاشمی متمایل شدند. بخشی دیگر همچنان علاقمند به آقای احمدی نژاد هستند و بخش دیگر سردرگم هستند و تحلیل دقیقی از شرایط ندارند. اصولگرایان خیلی روشن بین دو قطب هاشمی و احمدی نژاد سردرگم هستند. هویت اصولگرایی در سال ۸۰ بر اصل تقابل با اصلاح طلبان شکل گرفت. این هویت در حال حاضر به علت نوع دو قطبی هاشمی – احمدی نژاد به چالش کشیده شده است.»

dolatebahar.com/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد