رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

آیا شورش داعش در روایات عصر ظهور پیش بینی شده است؟!

زمانی که پرچم‌های سیاه را دیدید، به زمین بچسبید و حرکتی نکنید. سپس قومی ضعیف ظاهر می‌شوند که مورد اعتناء نیستند. دل‌هایشان مانند آهن است. آنها اصحاب دولت هستند. به عهد و میثاق پایبند نیستند. به حق دعوت می‌کنند اما اهلش نیستند. اسامی آنها کنیه است. نسبت آنها شهرهاست. موهایشان مانند زنان است...

 

» ابتدای نظرات (1547)

 

 

یکی از مقدمات و نشانه های ظهور، پرچم‌ها و قیام‌های قبل از ظهور حضرت است خصوصا پرچم سیاه (رایات سود) که البته با توجه به احادیث مشخص می‌شود که چندین دعوت و قیام با پرچم سیاه داریم که برخی ناحق هستند. برخی از پرچم ها که عمدتا معرفی شده از مشرق قیام میکنند در روایات شیعه به اهل حق تطبیق شده است. اما یک پرچم سیاهی است با ویژگی های ذیل که ناحق و باطل است.

روایت از امام علی علیه السلام:

در کتاب احقاق الحق ج 29 ص 410. (مولف کتاب بیش از 400 سال قبل، این کتاب را تالیف کرده است و در سال 1019 قمری از دنیا رفته است و کتاب را آیه الله مرعشی احیا کردند.) إذا رأيتم الرايات السود فالزموا الأرض، فلا تحركوا أيديكم و لا أرجلكم، ثم يظهر قوم ضعفاء لا يؤبه لهم، قلوبهم كزبر الحديد، هم أصحاب الدولة، لا يفون بعهد و لا ميثاق، يدعون إلى الحق، و ليسوا من أهله، أسماؤهم الكنى، و نسبتهم القرى، و شعورهم مرخاة كشعور النساء حتى يختلفوا فيما بينهم، ثم يؤتي اللّه الحق من يشاء.

زمانی که پرچم‌های سیاه را دیدید، به زمین بچسبید و حرکتی نکنید. سپس قومی ضعیف ظاهر می‌شوند که مورد اعتناء نیستند. دل‌هایشان مانند آهن است. آنها اصحاب دولت هستند. به عهد و میثاق پایبند نیستند. به حق دعوت می‌کنند اما اهلش نیستند. اسامی آنها کنیه است. نسبت آنها شهرهاست. موهایشان مانند زنان است. [به غلط‌هایشان ادامه می‌دهند] تا اینکه بین آنها اختلاف پیش می‌آید سپس خدا حق را به هر کس بخواهد می‌دهد.

إذا رأيتم الرايات السود: یعنی پرچم های سیاه فالزموا الأرض، فلا تحركوا أيديكم ولا أرجلكم: منظور این است که به این جماعت نپیوندید. و با آنها همراه نشوید. (این هم یکی از فواید دانستن نشانه های ظهور.) ثم يظهر قوم ضعفاء، لا يؤبه لهم، قلوبهم كزبر الحديد: شاید کنایه از خشونت و سنگدلی آنان باشد که داعشی ها در این زمینه شانه به شانه چنگیزخان مغول می‌زنند.

هم أصحاب الدولة: می بینید که میگویند که به خودشان لقب داده اند: دولت اسلامی عراق و شام. لا يفون بعهد ولا ميثاق: به هیچ عهد و میثاقی پایبند نیستند. می بینید که حقوق اسرای جنگی را. به راحتی هرچه تمام تر می کشند. يدعون إلى الحق: عبارت روی پرچم سیاه را ببینید، نوشته است: لا اله الا الله محمد رسول الله. و ليسوا من أهله: اما اهل حق نیستند.

این هم یکی از فوائد دانستن علائم ظهور. که مبادا جذب آنها شوید. أسماؤهم الكنى و نسبتهم القرى: (اگر دقت کنید تصاویری که از صحنه جنگ داعش منتشر میشود دقت کنید. غالبا مینویسند ابو عمر، ابو دجاله، ابو فلان و ....)، اسم هایشان، به صورت کنیه هست. نسب و فامیلی آنها هم اسامی شهرها و کشورهاست... الشیشانی(چچنی)، الجولانی، البغدادی، الحرانی و ... و شعورهم مرخاة كشعور النساء:  یعنی موهایشان همچون زنان است.

حتى يختلفوا فيما بينهم: بین شان اختلاف می افتد. ثم يؤتي الله الحق من يشاء: سپس حق به حق دار می رسد ان شاء الله. دقت بفرمائید رایات السود، چند پرچم هستند. رایات السود باطل را در بالا ذکر کردیم اما رایات السود که طرفدار حق هستند از خراسان به سمت کوفه، برای خارج کردن پیروان بنی امیه و سفیانی، حرکت می کنند.: تنزل الرّايات السّود الّتي تخرج من خراسان الكوفة، فإذا ظهر المهديّ بمكّة بعث إليه بالبيعة. پس رایات السودی که از خراسان قیام می کنند، در روایات، بسیار ستایش شده اند . اما این رایات السودی که در ابتدای متن ذکر کردیم، طبق صریح روایت، باطل هستند.

توضیحات بیشتر: برخی از ماها، کشش نداریم و روایات به این واضحی را شاید به آینده موکول کنیم، را نباید به حساب، امامان گذاشت. معلوم است مطالعه مهدوی تان را باید تقویت کنید. چرا؟ به خاطر این جمله تان: علائم ظهور قطعیت ندارند. علائم ظهور به دو دسته حتمی و غیر حتمی تقسیم میشوند. و علائم حتمی از ضروریات مهدویت است. و در روایات" من المحتوم" ذکر شده است ما در اسلام از توقیت و تعیین وقت ظهور نهی شده ایم: مثلا بگوئیم فلان روز حضرت ظهور میکنند. این حرام است و مبانی علمی ندارد. اگر قرار بود، روایات مهدویت به ارزش دشمنان شیعه بیان شود، پس چرا اهل بیت این هم درباره علائم حتمی ظهور مثلا سفیانی، روایات بیان کرده اند. پس بحث بر سر ارزش یا بی ارزش بودن دشمنان امام نیست. بلکه اهل بیت(ع) روایات را بیان کردند تا ما در گروه دشمنان امام قرا نگیریم.

هیچ وقت در طول تاریخ، علائم اینگونه در کنار هم اجتماع نکرده بود. انقلاب ایران و مردی از قم. ورود قوات غرب و روم به عراق جمع شدن یهودیان در فلسطین نقش نظامیان در مصر اختلاف پرچم ها در شام تازه هنوز طوفان اصلی در عراق و شام و حجاز مانده است. اتفاقا اگر داعش میخواهد خودشان را با علائم ظهور ما تطبیق دهند، چه بهتر. چرا؟ زیرا طبق روایت که ما ذکر کردیم، ما میدانیم که این گروه، اهل باطل هستند.

قول بدهید به این کتب مهدویت مراجعه فرمائید و مطالعه کنید بعد با هم مباحثه خواهیم داشت. 1. کتب المعجم الموضوعی لاحادیث الامام المهدی نوشته دانشمند محترم علامه کورانی. البته کتاب عربی است. به اتوماسیون 14878 در مرکز موجود است و در نرم افزار مهدویت هم موجود است. 2. و برای فارسی زبان ها، کتاب تاملی در نشانه های حتمی ظهور به قلم آقای آیتی و به اتوماسیون 26146 در مرکز موجود است. این کتاب در هفتمین همایش کنگره مهدویت رونمایی شد. موفق باشید. قاعده عمومی و همیشگی تطبیق در خود نشانه های ظهور، حرام است. الف. اگر تطبیق به تعیین وقت در زمان ظهور بیانجامد، این میشود توقیت و وقت تعیین کردن. و در اسلام حرام است.

مثال 1: مثلا شخصی بگوید، حضرت در فلان روز، ظهور خواهند کرد. این دروغ است. مثال 2: یا گفته شود، فلان شخصیت معروف، همان سفیانی است. این هم حرام است، زیرا بین خروج سفیانی و ظهور حضرت، 6 ماه فاصله است و چون مدت معین است، این هم منجر به توقیت و تعیین وقت است. تطبیق در مقدمات نشانه های ظهور، اگر منجر به تعیین وقت نشود، اشکالی ندارد.

ب. اگر تطبیق، منجر به تعیین وقت نشود، منجر به تعیین زمان ظهور نشود، این اشکالی ندارد. مثال: این جمله امام خمینی: این انقلاب، مقدمه حکومت جهانی حضرت حجت است. زیرا فاصله بین مقدمه و حکومت حضرت، معلوم نیست چقدر باشد. پس منجر به تعیین زمان مشخص برای ظهور نمیشود. پس اشکالی ندارد.

مثال 2: پرچم های سیاه داعش، ممکن است بر رایات السود باطل، تطبیق داده شود، این اشکالی ندارد. زیرا معلوم نیست، چقدر بعد از پرچم های سیاه، سفیانی خروج کند. و زمان مشخصی تعیین نمیشود. پس به عبارت دیگر: مقدمات نشانه های ظهور را میشود تطبیق داد، مثل اتقلاب امام خمینی و یا پرچم های سیاه داعش بر رایات السود باطل. اما نشانه های ظهور را نمیشود بصورت قطع و یقین بر کسی تطبیق داد. مثلا بگوییم فلانی قطعاً سفیانی است. یا فلانی قطعاً یمانی است و ... 

دقت بفرمائید بحث ما در رایات السود و پرچم های سیاه است نه در سپاه سفیانی. بحث ما در مقدمات نشانه های ظهور است نه در خود نشانه های ظهور. شاید بخوانید و بشنوید که داعش در صدد بدل سازی و تشبیه خود به سپاه سفیانی است. که مثلا میخواهیم نفس زکیه عراق زا بکشیم و از این حرف ها. این اشتباه است. این هم یکی از فواید دانستن احادیث و شناخت علائم ظهور. اگر کسی احادیث مهدویت را مطالعه کرده باشد، فورا میگوید داعش دروغ می گوید که سپاه سفیانی است، زیرا، هنوز مقدمات نشانه حتمی ظهور (سفیانی) کامل نشده است تا چه رسد به خود نشانه حتمی ظهور (سفیانی). تازه وقتی سفیانی خروج کرد، باید تمام شام (سوریه، اردن و ...) را تصرف کند بعد دو لشکر به سمت مدینه و عراق بفرست. کجاست پس لشکر به سمت مدینه ؟ پس با اندک مطالعه مباحث مهدویت، فریب داعش را نخواهیم خورد بحث بر سر پرچم سیاه است که شاید این ها در حدیث امام علی(ع) اشاره شده است. شاید داعش از مقدمات نشانه ظهور (سفیانی) باشد. خوب شاید بپرسید، این نشانه حتمی ظهور (سفیانی)، چه مقدماتی در روایات اسلامی برای آن شاره شده است؟ مقدمات برای سفیانی، فراوان است، اما مهمترین آنها:

موت خلیفه و اختلاف بنی فلان در ملک و فرمانروایی روایت: ... و لا ترون ما تحبون حتى يختلف بنو فلان فيما بينهم ... و خرج السفياني و قال لا بد لبني فلان، من أن يملكوا فإذا ملكوا ثم اختلفوا تفرق ملكهم و تشتت أمرهم ... الغیبه نعمانی.

به دلخواه حود نمی رسید مگر اینکه بنی فلان در امر ملک و فرمانروایی، اختلاف کنند ... و بعد سفیانی خروج می کند و ... خسف و زلزله شدید در منطقه حرستا در سوریه روایت: ... كان خسف قرية بارم يقال لها: حرستا ... آشکار شدن سه پرچم در شام روایت ... و خروج الرايات الثلاث بالشام عندها. تازه بعد از اینها، سفیانی ببعد از ماه ها، بر کل منطقه شام، مسلط میشود، انگاه لشکر کشی به سمت عراق و مدینه را قصد میکند...

......

پ . ن :

- زحمت تهیه این مقاله را یکی از کاربران قدیمی سایت کشیده اند که از تلاش ایشان قدردانی می کنیم.

- به امید خروج هرچه سریعتر پرچم های سیاه سیدخراسانی با پرچمداری شعیب بن صالح که بشارت بخش ظهور منجی عالم بشریت است.

 

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1547 دانشجوی ارشد 1395-07-17 00:25
با سلام
در پاسخ به بزرگواری که ازشون پرسیده شده بود چرا پیامبر(ص) در عربستان ظهور کرد؟

در ابتدا باید گفت اگر پیامبر(ص) در هر جای دیگری از جهان خاکی نیز ظهور می‌کرد، همین پرسش مطرح بود! اما شاید بتوان دلایلی را برای این امر محتمل دانست.
1.از آنجا که هدف اصلی پیامبر اسلام تثبیت و گسترش دین اسلام و در نهایت تشکیل یک حکومت اسلامی بود، چنین به نظر می‌رسید که این امر در منطقه‌ای که دور از سیطره قدرت‌های مطرح جهان آن روز باشد، امری میسرتر است.
ضرورت تشکیل یک حکومت اسلامی به مانند آن نمونه کوچکی که در شهر مدینه توسط خود پیامبر اکرم(ص) به وجود آمد[1] و همچنین برقراری عدالت اجتماعی و اجرای دستوارت الهی در سطح اجتماعی، در درون امپراتوری‌های بزرگی چون پارس، روم و چین، امری مشکل و پر هزینه بود.
چنانچه بتوان گفت که سرزمین حجاز یک موقعیت تمدنی منحصر به فرد داشت، چون که در مرکز دایره‌ای قرار داشت که از هر سو تمدن‌های گذشته‌ی بشری آن را احاطه کرده بودند. در جنوب آن تمدن یمن، در شمال تمدن روم و فنیقیه، در شرق و شمال شرقی تمدن ایران و آشور و در غرب تمدن مصر باستان وجود داشتند. طبیعی است که چنین موقعیتی بستر خوبی برای رشد و گسترش اسلام گردد و خداوند حکیم پیامبر اسلام را در مرکز این دایره مبعوث کند، تا راه هدایت بشری سهل گردد.
و از طرفی حمایت‌های قبیله‌ای و بحث شرافت انساب در بین مردمان آنجا، راه را برای پیامبر اکرم باز می‌نمود و در برخی برهه‌ها نیز راه گشا بود.
2.از سوی دیگر عمق شرک، بت پرستی و روحیه لجاجت در مردمان آن سرزمین به قدری بود که اگر دین به زبان دیگر فرود می‌آمد، پذیرا نمی‌شدند. زیرا از سنت‌های الهی چنین است که خداوند می‌فرماید: «ما هیچ پیامبری را، جز به زبان قومش، نفرستادیم تا [حقایق را] برای آنها آشکار سازد»[2]. از این رو اگر دین در سرزمینی دیگر فرود می‌آمد، و به زبانی غیر از عربی بر آنها نازل می‌شد، باز هم اشکال می‌کردند که چرا عربی نیست: «و اگر [این کتاب را] قرآنی غیر عربی گردانیده بودیم، قطعاً می‌گفتند: «چرا آیه‌های آن روشن بیان نشده؟ کتابی غیر عربی و [مخاطبِ آن] عرب زبان؟»[3]. و از پذیرش ایمان سر باز می‌زدند: «و اگر آن را بر برخی از غیر عرب‌زبانان نازل می‌کردیم، و [پیامبر] آن را بر ایشان می‌خواند به آن ایمان نمی‌آوردند»[4].
البته نبود چنین روحیه‌ای در بین دیگر اقوام به شکل فضیلت شمرده شده است؛ امام صادق(ع) فرموده‌اند: «اگر این قرآن را بر عجم نازل می‌گشت، عرب بدان ایمان نمی‌آورد و حال آنکه آن را بر عرب نازل شد و عجم بدان ایمان آورد و این فضیلت عجم است»[5].

[1]. در مورد ضرورت تشکیل حکومت دینی ر.ک به سوالات 8030 و 27012.
[2]. ابراهیم، 4.
[3]. فصلت، 44.
[4]. شعرا، 198و 199.
[5]. قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر القمی، تصحیح موسوی جزائری، ج2، ص124، دار الکتاب، قم، 1404ق.
نقل قول کردن
+3 #1546 خدا همیشه با منه 1395-04-20 21:40
به نقل از علی:
سلام برادرا. من خودم شیعه ام و با سنی های زیادی،خوب و بد تا حالا تو دانشگاه هم خوابگاهی بودم. درباره چیزهای زیادی بحث کردیم و همدیگه رو شناختیم. خوشبختانه چون درحوزه دانشگاهیان هم درس میخونم اطلاعات مختصری درباره دین دارم.
برادر عزیز، روایت داریم یکی از اصحاب پیامبر فوت میکنند. خود پیامبر بر ایشان نماز میخوانند و خود ایشان مرده را در قبر گذاشته و سنگ لحد را میچینند سپس برایش استغفار و دعا میکنند. در این هنگام، مادر این صحابی خطاب به پسر مرده اش گفت: بهشت گوارای وجودت باد. اما پیامبر اخم‌کردند و فرمودند: از کجا چنین مطمئنی؟ این فرد چون با خانواده اش بدزبان بوده الان در عذاب است.
سبحان الله... وقتی کسی با این مشخصات که خود پیامبر این کارها را برایش میکند معلوم نیس به بهشت یا جهنم برود شما چطور تعیین می کنی چه کسی به بهشت و جهنم میرود آن هم برای بیش از یک میلیارد مسلمان‌سنی در حال حاضربا درجات‌ایمان متفاوت؟!؟
خود خداوند در قرآن فرموده بهشت در انحصار هیچ مذهب‌و گروهی نیست (آنجا که بنی اسرائیل را به خاطر اینکه بهشت را انحصار خود میدانستند توبیخ میکند) و هرکس واقعا به دنبال حق و حقیقت باشه‌و به آنچه‌ حق میدونه عمل کنه و حق پذیر باشه میتونه بهشتی باشه
دوستان عزیز، علمای دو طرف و مهمتر از همه، خود خدا در قرآن توصیه به وحدت کرده اند و شما با این اختلاف افکنی و بدبین کردن افراد به یکدیگر دارید فرمان خدا و پیامبر و پیشوایان خودتون رو پایمال میکنید
حتی وقتی امام زمان هم ظهور کنند از مذاهب مختلف به خصوص شیعه و سنی، به ایشان میپیوندند و عده ای هم در مقابل اایشان می ایستند. فقط باید دید کی اون زمان به دنبال حق میره؟
فعلا تکلیف ما طبق فرمایش امامان، اطاعت از مراجع معظم تقلیده که اونها هم به وحدت امر کردند
به امید روزی که برادران شیعه و سنی امروز، در کنار امام مهدی بر علیه باطل بجنگند. آمین

من وقتی به خانوادم و دوستانم گفتم قصد محجبه شدن و ترک نکردن نماز رو دارم شروع میکردن ازم سوال تا نظرمو عوض کنن سوالای عجییییییب و عجییب تر که برای منی که تازه دلم رو داده بودم به خدا سخت بود جواب دادنش مثل این سوال که چرا پیامبر تو عربستان و حجاز مبعوث شد مگه خدا برای هدایت بنده هاش پیامبرارو نفرستاده پس چرا تو اون زمان پیامبر رو در افریقا و برای اونا نذاشت اونا دراون زمان ادم خواری میکردند و همو میخوردند ؟هان ؟ منم فقط اینو تونستم بگم که اولا در شبه جزیره عربی به خصوص سرزمین حجاز حکومت مقتدر مرکزی وجود نداشت.دوما وجود قانون ماه‌های حرام؛ در محیط عربستان و سرزمین حجاز در چهار ماه از سال، یعنی ماه‌های حرام (ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب) جنگ و خون ریزی ممنوع بود. جنگ در ماه‌های حرام را گناهی بزرگ و نابخشودنی (فجار) می‌دانستند. سوما وجود کعبه و سنت حج و زیارت خانه خدا که از زمان حضرت ابراهیم خلیل به یادگار مانده بود. این امر موجب شد که مکه مرکز رفت و آمدها و تبادلات امور تجارتی و فرهنگی گردد و پیامبر از این فرصت استفاده کند تا پیامش را به گوش اقوام و ملل جهان برساند.
شماها دلیل بهتری میدونید لطفا بگید خیلییییییییی ممنونم
نقل قول کردن
+3 #1545 خدا همیشه با منه 1395-04-20 21:31
به نقل از یه ادم ب دور از تعصب:
خیلی خوبه اگه شما روبروی هم بودید همو میکشتید دشمن اسلام هم همینو میخاد میگن ما چرا زحمت بکشیم خودشون همو میکشن بیخیال این بحثا اگه مسلمونی واقعا مسلمونی کن

دقیقااااااااااا ااا خداکنه دل منم صاااف صاف شه و لب ریز از عشق به اهل بیت ص
نقل قول کردن
+5 #1544 خدا همیشه با منه 1395-04-20 21:21
[quote name="پری"]انشا ءالله آقامون هرچه زودتر ظهور کنند ما هم جزء منتظرین و یاران واقعی حضرت باشیم . بی صبرانه منتظر اون روز هستیم .
من خیلی دوست دارم بدونم اون 313 نفر کیان خوشا به سعادتشون *-msz
نقل قول کردن
+3 #1543 خدا همیشه با منه 1395-04-20 21:18
به نقل از حسین:
در جواب کسی که میگه یا علی گفتن شرک است (من کنت مولا فهذا علی مولا) در ضمن این جمله در کتاب اهل سنت بیشتر از اهل تشیع
آمده حالا برو کوزت و فوت کن ای متعصب بی مغز
دقیقا احسنت
نقل قول کردن
0 #1542 حمید 1395-03-06 14:08
این روایت رو یه مفتی سنی تو دانشگاه الازهر مصر نقل کرد یعنی اینکه اهل سنت هم مثل ما به درستی این روایت اتفاق نظر دارن.اسراییل کاره خودشو کرد و بین اهل سنت و شیعه اختلاف انداخت .این جنگها برنده ای نداره چون برنده ای هم باشه دسته اخر خوراکه شغاله که همون صهیونیسم باشه .اهل سنت مردمانه بدبختی هستن که دولتهاشون تحت تاثیره صهیونیستها هستن.از نظر یهود شیعه و سنی دشمن هستن چه بهتر که دشمن دشمن رو بکشه .کله اختلافی که با ادیان دیگه داریم مسئله ای نیست مثلا تو تلمود میگه غیر یهود از سگ کمتره چه مسلمان چه مسیحی و چه... ولی گیر دادن و زوم کردن رو امام علی (ع) هزار تا مشترکات رو همه از یاد بردن.دو تاش اینکه همه الله و پیامبر مشترک دارن دودش اخرش تو چشمه خودمون میره(مسلمانان) خاک تو سره عربستان کنن هنوز نفهمیده دوستو دشمنش کیان .ولی اندکی صبر سحر نزدیک است
نقل قول کردن
+7 #1541 بهمن 1395-03-04 12:25
یا مهدی صاحب زمان
نقل قول کردن
0 #1540 احمد 1395-02-29 02:45
امام زمان (عجلا ) ظهور میکند ولی حتی خودش نمیداند کی ظهور میکند ظهور اقا امام زمان فقط خدا میداند که کی ظهور میکند فقط برای ظهور اقا امام زمان دعا کنید و انشالله خدا تمام ظالمین را نابود کند ، و دشمنان اسلام را خدا به راه راست هدایت کند ...... ..کسانی که هم درباره اسلام یا هر دینی توهین با فهش میدند خدا به راه راست هدابتشان کند و در زندگیشون مشکلاتشونو خدا حل کند ظمنا تمام مشکلات سختی انسانها را پای دین نگذارید امامان پیامبران مال هزار سال پیش بودند التماس دعا خدانگهدار همگی
نقل قول کردن
0 #1539 مهدی 1395-01-17 16:40
به نقل از مرجان:
خانم زهرا خانم قربونت شم....اینجوری قضاوت نکن، هر کس باید مواظب اعمال خودش باشه...متاسفانه مشکل ما آدما اینه تا یه ذره لجمون می گیره میگیم بابا اونا از ما بهترن یا بدترن..اینجوری نی فدات تو هر دین و آیین بد و خوب وجود داره
بحث نکنید انشاالله خودش میاد اقامون خودش میاد شما بحث می کنید منت سرتون نمیزاره که zz:
نقل قول کردن
+2 #1538 علی 1394-12-07 01:20
به نقل از امین:
تنها را مبارزه با تفرقه. دین داری با تکیه بر ملی گرایی است

برادر، حرف شما رو تا حدی قبول دارم اما تنها راه نیست. دین، ملی گرایی رو مقداری تایید کرده و اصلا فلسفه وجود ملت ها و اقوام مختلف، ایجاد عاملی برای همکاری و پیشرفت انسان ها بوده. اما نباید صرفا به خاطر ملیت، بین برادران مسلمان در نقاط مختلف جهان تفاوتی قائل شد.
بله میتوان از عنصر ملی گرایی برای ایجاد وحدت بین مذاهب مختلف در یک کشور استفاده کرد اما عامل های مهمتری مثل رشد تفکر منطقی و عدم تعصبات بیجا، گفتگو های گسترده و آشنایی دوطرف از اعتقادات همدیگر (برای اینکه ناخواسته به اعتقادات همدیگر توهین نکنند)، و غیره وجود دارند
نقل قول کردن
-3 #1537 علی 1394-12-07 01:11
به نقل از احمد:
من اعتقاد دارم تمام برادران اهل تسنن در جهنم هستند چون با فرمان خدا و رسول خدا در تعیین جانشین حضرت محمد مخالفت کردند با اهل بیت دشمنی کردند باعث فساد و تباهی در دین شدند عواقب دنیا پرستی و دوستی انان چهار نفر اسلام را تا یوم قیامت منفعل و دچار تفرقه کرد. و مسلمانان در این رابطه کشته شدند اعم از شیعه و سنی و زن و بچه.

سلام برادرا. من خودم شیعه ام و با سنی های زیادی،خوب و بد تا حالا تو دانشگاه هم خوابگاهی بودم. درباره چیزهای زیادی بحث کردیم و همدیگه رو شناختیم. خوشبختانه چون درحوزه دانشگاهیان هم درس میخونم اطلاعات مختصری درباره دین دارم.
برادر عزیز، روایت داریم یکی از اصحاب پیامبر فوت میکنند. خود پیامبر بر ایشان نماز میخوانند و خود ایشان مرده را در قبر گذاشته و سنگ لحد را میچینند سپس برایش استغفار و دعا میکنند. در این هنگام، مادر این صحابی خطاب به پسر مرده اش گفت: بهشت گوارای وجودت باد. اما پیامبر اخم‌کردند و فرمودند: از کجا چنین مطمئنی؟ این فرد چون با خانواده اش بدزبان بوده الان در عذاب است.
سبحان الله... وقتی کسی با این مشخصات که خود پیامبر این کارها را برایش میکند معلوم نیس به بهشت یا جهنم برود شما چطور تعیین می کنی چه کسی به بهشت و جهنم میرود آن هم برای بیش از یک میلیارد مسلمان‌سنی در حال حاضربا درجات‌ایمان متفاوت؟!؟
خود خداوند در قرآن فرموده بهشت در انحصار هیچ مذهب‌و گروهی نیست (آنجا که بنی اسرائیل را به خاطر اینکه بهشت را انحصار خود میدانستند توبیخ میکند) و هرکس واقعا به دنبال حق و حقیقت باشه‌و به آنچه‌ حق میدونه عمل کنه و حق پذیر باشه میتونه بهشتی باشه
دوستان عزیز، علمای دو طرف و مهمتر از همه، خود خدا در قرآن توصیه به وحدت کرده اند و شما با این اختلاف افکنی و بدبین کردن افراد به یکدیگر دارید فرمان خدا و پیامبر و پیشوایان خودتون رو پایمال میکنید
حتی وقتی امام زمان هم ظهور کنند از مذاهب مختلف به خصوص شیعه و سنی، به ایشان میپیوندند و عده ای هم در مقابل اایشان می ایستند. فقط باید دید کی اون زمان به دنبال حق میره؟
فعلا تکلیف ما طبق فرمایش امامان، اطاعت از مراجع معظم تقلیده که اونها هم به وحدت امر کردند
به امید روزی که برادران شیعه و سنی امروز، در کنار امام مهدی بر علیه باطل بجنگند. آمین
نقل قول کردن
0 #1536 امین 1394-11-21 16:51
تنها را مبارزه با تفرقه. دین داری با تکیه بر ملی گرایی است
نقل قول کردن
0 #1535 دل خونبار 1394-11-14 22:14
به نقل از مهران:
وایسا برادر یکم یواش کدام اهل سنت گفته شیعه کشتن مارو بهشت میبره ؟ اصلا کدام مسلمونی این حرفو میزنه مگه کسی که ادم بکشه و بره بهشت اصلا مسلمونه بخدا اینا همش یه سری جاهلیت که گروه هایی مت*ل داعش رایجش دادن ما همه مسلمانیم همه نماز میخوانیم و قرآن و پیامبر و خدا رو قبول داریم بقیه اش دیگه خیلی مهم نیست اصل اعتقاد انسان به خدای خودشهخیلی از مسیحی ها و دینهای دیگههستن که بخاطر ایمان به پاکی از خیلی مسلمانا بهرن


بلی شیعه و سنی برادرند این اراجیف رو دشمنان برای تفرقه می اندازند.یه دسته ازنواصب و و هابیون هستندکه این تفکر جنایتکارانه رو رواج دادند و جایگاه اونها به نص صریح قرآن درآتش است چون خدا ظلم به حیوان را هم روا نمی دارد چه برسه به انسان مظلوم وبیگناه . و کسانی که آیاتی راازخود درآوردند وآنرا به خدا نسبت دادند وای برآنها ازعذاب دردناک خداوند و حتی در مورد دانشمندان احبار ونصرانی و یهود هم آمده که جلوی تندروی های افراطی رو می گیره . لطفا از کلام خدا پیشی نگیرید
.و سلام بر کسی که پیروی از حق کند
نقل قول کردن
0 #1534 دل خونبار 1394-11-14 21:56
همه هست آرزویم که ببینم ازتو رویی /چه تو رارسد که من هم برسم به آرزویی ای بقیه الله ای آقاجان
:((
*-msz
نقل قول کردن
-4 #1533 احمد 1394-10-25 23:45
من اعتقاد دارم تمام برادران اهل تسنن در جهنم هستند چون با فرمان خدا و رسول خدا در تعیین جانشین حضرت محمد مخالفت کردند با اهل بیت دشمنی کردند باعث فساد و تباهی در دین شدند عواقب دنیا پرستی و دوستی انان چهار نفر اسلام را تا یوم قیامت منفعل و دچار تفرقه کرد. و مسلمانان در این رابطه کشته شدند اعم از شیعه و سنی و زن و بچه.
نقل قول کردن
+2 #1532 یه ادم ب دور از تعصب 1394-10-20 00:02
خیلی خوبه اگه شما روبروی هم بودید همو میکشتید دشمن اسلام هم همینو میخاد میگن ما چرا زحمت بکشیم خودشون همو میکشن بیخیال این بحثا اگه مسلمونی واقعا مسلمونی کن
نقل قول کردن
+1 #1531 مرجان 1394-10-14 11:14
به نقل از زهرا:
اگه واقعا باور نداریدبرید با عمام نقی هر گوهی دوست دارید بخورید
اینقدم نیاین تو این سایت



ببین، رفتاراتون رو ببینید اصلا تحمل ندارید که راجع به موضوعی نظر بدین..خواهشا یه ذره آروم باشین قبل از حرف زدن فکر کنید...اینقد خودتون و باور و ارزشهاتون روبا این حرفهای اشتباه داغون نکنید...
نقل قول کردن
0 #1530 مرجان 1394-10-14 11:08
به نقل از زهرا:
مطمین باش از خیلیا دین دار ترن
من خودم شیعه ام ولی ...
ادمایی مثل شما بین شیعه و سنی به بهونه دین داری اختلاف میندازن
اینقدر هم مردمو تحریک نکن



خانم زهرا خانم قربونت شم....اینجوری قضاوت نکن، هر کس باید مواظب اعمال خودش باشه...متاسفانه مشکل ما آدما اینه تا یه ذره لجمون می گیره میگیم بابا اونا از ما بهترن یا بدترن..اینجوری نی فدات تو هر دین و آیین بد و خوب وجود داره
نقل قول کردن
-1 #1529 حسيي 1394-10-13 12:35
قيام امام حسين ع قيام ازاديخواهي و ازاد مردي شيعيان و بلكه همه انسانهاي ازاده دنياست و ومهدي عج وقتي كه بيايد خودش را با او (امام حسين ع) معرفي مي كند كه من فرزند حسينم و نمي گويد پسر امام حسن يا حضرت فاطمه يا پيغمبر ص يا امام علي و اين خود نشانه تداوم راه حسن است راهش پر رهرو به اميد ظهور مهدي موعود براي همه مردم جهان نه فقط شيعيان و نه مسلمانان كه انسانهاي ازاده دنيا ..ياعلي...
نقل قول کردن
-2 #1528 زهرا 1394-10-12 06:17
به نقل از محمد علی:
در پاسخ به بنده خدا (شما بخوانید کسی که مادرش خیلی مهمون نوازه و کسی از مردها رو ناامید نمیکنه ) ای کاش که جنگی بین ما و امثال تو هزار پدر اتفاق بیفته تا ببینیم اون موقع حاضری برای نجات جون خودت هم کون خودت و هم مادر جنده تو و هم ناموس فاحشه تو دو دستی تقدیم کنی . کسکش ....

خواهشا فش ندید
میدونستید که هیچ وقت کسی که به دیگری توهین میکنه به بهشت نمیره
نقل قول کردن
+2 #1527 زهرا 1394-10-12 06:12
به نقل از میلاد:
آیا در هنگام ظهور امام زمان همه میمیرند و ب دنیای آخرت میروند

نخیر اقامیلاد
در روایات گوناگونی اومده که پس از ایشان صالحان دیگری هم حکو مت میکنند
نقل قول کردن
0 #1526 زهرا 1394-10-12 06:08
به نقل از reza:
به نظر من هرکی بااسم اهل تسنن بیاد وبه شیعیان توحین کنه فقط به مغز مایوب خودش مسخره کرده وبه ریشه خودش خندیده

اهل سنت هم شاید همین حرف در باره ما بزنن
در ضمن فک نکن Rezaاز رضا با کلاس تره
نقل قول کردن
-2 #1525 زهرا 1394-10-12 06:02
به نقل از یکی که تو رو خوب میش:
باور نکنین حرف های اینا رو اینا از رو عمد خودشون داعش رو راه انداختن تا با پست کردن اونا خودشون رو عزیز کنن....... گول حرف های قشنگ و نیت پلیدشون رو نخورین.......

اگه واقعا باور نداریدبرید با عمام نقی هر گوهی دوست دارید بخورید
اینقدم نیاین تو این سایت
نقل قول کردن
-2 #1524 زهرا 1394-10-12 05:58
به نقل از مهدی:
برادران سنی که ادعاهای زیادی دارن برنامه کتاب های خودشون که بزرگان سنی در باره امام علی نوشتن بخونن از جمله دورل الکلم

مطمین باش از خیلیا دین دار ترن
من خودم شیعه ام ولی ...
ادمایی مثل شما بین شیعه و سنی به بهونه دین داری اختلاف میندازن
اینقدر هم مردمو تحریک نکن
نقل قول کردن
0 #1523 زهرا 1394-10-12 05:52
به نقل از عمام نقی:
با عرض معذرت کس ننه همتون.متوهم های لاشی.مردم تو فقر و لجن دستو پا میزنن شما کسکشا چی میگین.کس ننتون من میخوام برم کلیمو بفروشم کیر تو اسلامتون زنا زاده های ارب پرست.مادر هرچی اربه سگ بگاد از اول تا اخرشونو.تف

اگه تو میخوای کلیهتو بفروشی چطوری اینترنت شارژ میکنی
در ضمن وقتی اعتقاد نداری به امامت چرا میای تو این سایت
جواب ابلهان خاموشیست
جواب خران فراموشیست
اللهم عجل ولیک الفرج
نقل قول کردن
+1 #1522 نشر معارف 1394-09-17 19:15
[quote name="نشر معارف"]@};- فرا گیر شدن اسلام ناب در جهان

همان طور که سالها قبل گفته شد،به زودی مردم جهان خصوصاً انسانهای پاک طینت و آزادی خواهان موحد در سراسر عالم،طعم رهبری جهانی امام مهدی سلام الله علیه را از رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری حفظ الله خواهند چشید و ایران اسلامی به برکت وجود ولی فقیه فرزانه کانون توجه جهانیان خواهد شد. (س.م.ر)

کانال تلگرامی باز نشر مطالب پایگاه نشر معارف قرآن و عترت
-------------------------

آدرس اصلی پایگاه نشر معارف قرآن و عترت :
islamicworld.ir
لینک جهت پیوستن شما به کانال در برنامه تلگرام موبایل و ویندوز:
islamicworld1111@
www.telegram.me/islamicworld1111
zz:
نقل قول کردن
+7 #1521 امیرحسین گلچین 1394-09-14 09:25
انشاالله که همه ی بچه هایی که به امام زمان اعتقاد دارند همگی روزی جزو سربازاش بشیم
نقل قول کردن
-3 #1520 سیدرضا 1394-09-13 19:44
عمام نقی مراقب حرف زدنت باش وگرنه مجبورم اون روی دیگمونشون بدم
نقل قول کردن
+4 #1519 سینا 1394-09-13 12:23
,واقعا متاسفم بچه شیعه باشی این حرفارو بزنی
نقل قول کردن
+2 #1518 سینا 1394-09-13 12:20
اصلا گروهایی مثل داعش همین تفرقه رو میخوان که متاسفانه بعضی از ما
نقل قول کردن
-4 #1517 هادی 1394-09-10 09:58
به نقل از عمام نقی:
با عرض معذرت کس ننه همتون.متوهم های لاشی.مردم تو فقر و لجن دستو پا میزنن شما کسکشا چی میگین.کس ننتون من میخوام برم کلیمو بفروشم کیر تو اسلامتون زنا زاده های ارب پرست.مادر هرچی اربه سگ بگاد از اول تا اخرشونو.تف

لطفاً قبل از نشر پیامها اونها رو بررسی کنید و هر پیامی رو چاپ نکنید این اراجیف رو برای چه منتشر کردید؟
نقل قول کردن
-17 #1516 عمام نقی 1394-09-02 06:28
با عرض معذرت کس ننه همتون.متوهم های لاشی.مردم تو فقر و لجن دستو پا میزنن شما کسکشا چی میگین.کس ننتون من میخوام برم کلیمو بفروشم کیر تو اسلامتون زنا زاده های ارب پرست.مادر هرچی اربه سگ بگاد از اول تا اخرشونو.تف
نقل قول کردن
+8 #1515 پری 1394-08-27 12:50
انشاءالله آقامون هرچه زودتر ظهور کنند ما هم جزء منتظرین و یاران واقعی حضرت باشیم . بی صبرانه منتظر اون روز هستیم .
نقل قول کردن
+2 #1514 مهران 1394-08-26 23:19
به نقل از اسي:
شركي كه شما ازش صحبت ميكني اينه كه ميگيد اگه شيعه بكشيد ميريد بهشت ولي ديني كه امامان معصوم ما به ما منتقل كردن آزار دادن مورچه هم توش مشكل داره چه برسه به مسلمون كشي.

وایسا برادر یکم یواش کدام اهل سنت گفته شیعه کشتن مارو بهشت میبره ؟ اصلا کدام مسلمونی این حرفو میزنه مگه کسی که ادم بکشه و بره بهشت اصلا مسلمونه بخدا اینا همش یه سری جاهلیت که گروه هایی مت*ل داعش رایجش دادن ما همه مسلمانیم همه نماز میخوانیم و قرآن و پیامبر و خدا رو قبول داریم بقیه اش دیگه خیلی مهم نیست اصل اعتقاد انسان به خدای خودشهخیلی از مسیحی ها و دینهای دیگههستن که بخاطر ایمان به پاکی از خیلی مسلمانا بهرن
نقل قول کردن
+2 #1513 کوروش خیراندیش 1394-08-24 21:50
درود
نقل قول کردن
+1 #1512 fate 1394-08-21 22:13
یامهدی
نقل قول کردن
+2 #1511 مهدی 1394-08-19 02:25
برادران سنی که ادعاهای زیادی دارن برنامه کتاب های خودشون که بزرگان سنی در باره امام علی نوشتن بخونن از جمله دورل الکلم
نقل قول کردن
+2 #1510 علی 1394-08-11 10:44
شرک عملی و واقعی یعنی وضو گرفتن به طریقی که مخالف آیات قران باشد و دست گذاشتن روی شکم هنگام نماز به فرمان یکی از خلفا که مخالف سنت نبوی سات پس مشرکان شیعیان نیستند دیگران هستند.
نقل قول کردن
+3 #1509 حسین 1394-08-04 11:44
در جواب کسی که میگه یا علی گفتن شرک است (من کنت مولا فهذا علی مولا) در ضمن این جمله در کتاب اهل سنت بیشتر از اهل تشیع
آمده حالا برو کوزت و فوت کن ای متعصب بی مغز
نقل قول کردن
-2 #1508 یکی 1394-07-29 15:06
به نقل از فريد:
من به تمام شما شيعيان پيشنهاد مي كنم كه دست از شرك برداريد. باور كنيد كه يا علي مدد گفتن شرك است. پيامبر ص هيچگاه كارهاي خرافاتي و شركي كه شما انجام مي دهيد را انجام نمي دادند بلكه براي محو اينگونه افعال مبارزه مي كردند. از الله بترسيد و توبه كنيد. از الله و رسول او پيروي كنيد و از اولي الامر ماداميكه فرمان او مطابق با فرمان رسول الله ص باشد.

ببخشید یه سوال شرک از نظر شما چیه؟
ما سید و اولاد پیغمبرو قبول داریم و قصد ازار کسی رو ه نداریم جناب عالی هم اول تحیقیق کن ببین حضرت محمد ص مگه میشه جانشینی نداشته باشند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (1547)