رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 2262

۲۱جمله طلایی امام خامنه اي(مدظله) به مناسبت ۱۳آبان / محرم و عاشورا در کلام امام خميني(ره)



امسال همزماني 13 آبان با آغاز ماه محرم از يك سو و در جريان بودن مذاكرات مبهم با مستكبران عالم كه اخبار ناخوشايندي از آن در رسانه ها منتشر مي شود ، از سوي ديگر ، رنگ و بوي ديگري به اين مناسبت مقدس مي دهد ، به خوبي مي توان درس جاويد محرم در  فرياد و قيام بر عليه ظالمان را در مناسبت 13 آبان ديد و اينك تاثير تاريخي اين مناسبت مبارك را در روند كنوني با نظام سلطه به نظاره نشست ، به يقين كدخداي دنيا مي داند ملتي كه دلداده حسين(ع) است و روزي در اسارت و ضعف با خون جوانان خود بر عليه ظلم قيام كرد ، اينك و در اوج اقتدار و توانايي هرگز ننگ بيعت و امان نامه يزيديان زمان را نخواهد پذيرفت.

» ابتدای نظرات (945)

 

۱۳ آبان، نماد مقاومت، پایداری و ایستادگی امت انقلابی ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه ای است و پاسداشت این روز تاریخی، یکی از وظایف نسل جوان انقلابی امروز و آینده است.

اگرچه در برهه های مختلف، برخی افراد بریده از انقلاب و خسته از ادامه ی راه تلاش کرده اند تا با ترفندهای مختلف، از درجه مقاومت امت بکاهند اما چراغ راه و مصباح هدایت انقلاب اسلامی، ولی امر مسلمین است و رهنمودهای ایشان به عنوان نصب العین رفتار جوانان انقلابی و امت همیشه در صحنه مورد تاکید بوده است.

براساس این گزارش، با توجه به نزدیک بودن یوم الله ۱۳ آبان تلاش شد تا گلچینی از بیانات حضرت امام خامنه ای طی سال های زعامتشان بر امت اسلامی به مناسبت این ایام گردآوری شده و منتشر شود.



گفتنی است باتوجه به اینکه بیانات معظم له در سال های مختلف و در برهه های زمانی متفاوتی ایراد شده اند و در برخی موارد، موضوع خاص همان تاریخ بیشتر از سایر وجوه مورد تاکید قرار گرفته اند اما یک اصل اساسی در نگاه ایشان ثابت مانده است و آن، مقاومت در برابر استکبار به رهبری آمریکای جنایتکار و امید به جوانان و امت جهت پیروزی هاست.

امید است با مطالعه ی این بیانات، جوانان انقلابی در ادامه ی مسیر خود استوارتر و ثابت قدم تر قدم بردارند و آنانی که دچار خواب آلودگی عقب نشینی در برابر ظلم مستکبرین شده اند، از خواب غفلت بیدار شوند.

۱- سال ۶۸؛ عدم آرامش آمریکا در برابر انقلاب

انقلابی با جوهر فکری اسلامی ممکن نیست از تعرض آمریکا و امثال آن خود را برکنار بداند. اگر انقلاب اسلامی متعرض آمریکا هم نمی شد آنقدر فشار، حیله و خدعه علیه این نظام و انقلاب صورت می گرفت تا آنرا منحرف کنند. آمریکا که بر تخت امپراطوری زر و زور تکیه زده است نمی تواند در برابر رشد فکرها و اندیشه هائی که پایه آن واژگون کردن تخت استکبار است آرام بنشیند(۶۸/۸/۱۰)

۲- سال ۶۹؛ دادن امتیاز به آمریکا اشتباه است

ملت‌ ایران‌ باید بداند ـ و می‌داند ـ که‌ حل‌ همه‌ی‌مشکلات‌ بزرگ‌ و کوچکش‌ که‌ غالباً معلول‌ دوران‌ طاغوتی‌ سلطه‌ی‌ بیگانگان‌ برکشور یا محصول‌ جنگی‌ است‌ که‌ همان‌ بیگانگان کینه‌ورز و استیلا طلب‌ بر ماتحمیل‌ کردند، تنها و تنها از همین‌ راه‌ میسر خواهد بود. یعنی‌ از راه‌ تمسک‌به‌ اسلام‌، تلاش‌ و مجاهدت‌ یکپارچه‌ و متحد، استغنا از بیگانگان‌ و دشمنان‌، دفاع‌ از مظلومین‌ و مبارزه‌ با سلطه‌جویی‌ و سلطه‌جویان‌ و تسلیم‌ نشدن‌ دربرابر ترفندها و توقعات‌ و تحمیلهای‌ استکبار و در رأس‌ آن‌ آمریکا. در جمهوری‌اسلامی‌ اگر کسانی‌ تصور کنند که‌ با امتیاز دادن‌ به‌ آمریکا و دیگران‌ خواهند توانست‌ به‌ مقاصد و اهداف‌ نظام‌ اسلامی‌ برسند، سخت‌ در اشتباهند. این‌ تصورباطل‌، ناسپاسی‌ نسبت‌ به‌ پیروزیهای‌ بزرگی‌ است‌ که‌ ملت‌ مسلمان‌ ما درسایه‌ی‌ توکل‌ و استقامت‌ و مجاهدت‌ به‌ دست‌ آورده‌ است، و ناسپاسی‌ و کفران‌ نعمت‌، بلیه‌یی‌ است‌ که‌ از آن‌ باید ترسید و به‌ خدا پناه‌ برد. اردوگاه‌ استکبار سرمایه‌داری‌، از سر برآوردن‌ نیروی‌ اسلامی‌ متوحش‌ و بشدت‌ نگران‌است‌ و آن‌ را زنگ‌ خطری‌ برای‌ بهره‌برداری‌ نامشروع‌ خود از مظاهر حیاتی ‌همه‌ی‌ عالم‌ بلکه‌ برای‌ ادامه‌ی‌ حیات‌ خود می‌داند اگر کسانی‌ تصور کنند که‌امریکا که‌ خود مرکز اصلی‌ این‌ اردوگاه‌ پرفتنه‌ و فساد است‌ ممکن‌ است‌ بانظام‌ اسلامی‌ که‌ مظهر حیات‌ مقتدرانه‌ی‌ اسلام‌ است‌، سر آشتی‌ و مساعدت ‌داشته‌ باشد، بسی‌ ساده‌لوحانه‌ اندیشیده‌اند(۶۹/۸/۱۳)

۳- سال ۷۰؛ نقشه آمریکا: سرگرم کردن جوانان به مسایل متفرقه

هر حرکتى که منجر به این بشود که نسل جوان احساس کند باید از صحنه‌ى مقاومت کناره بگیرد، این حرکت، باواسطه یا بى‌واسطه، مربوط به امریکا و نظام استکبارى است؛ این یک معیار کلى است. هر کارى که در کشورهاى دیگر کردند، این‌جا هم مى‌خواهند بکنند: سرگرم کردن جوانان به مسائل جنسى، سرگرم کردن جوانان به مسائل شخصى، آلوده کردن جوانان به مواد مخدر و مسکر، منحرف کردن ذهن جوانان از آرمانهاى انقلابى و اهداف اصلى، متوجه کردن آنها به اهداف کوچک و جزیى و صنفى و امثال اینها، متزلزل کردن ایمان نسل جوان به اسلام، متزلزل کردن ایمان نسل جوان به اصول انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى و حتّى به امام، و نیز هر چیزى که در راه این مبارزه‌ى عظیم به‌کار گرفته مى‌شود و وجودش لازم است، آن را در چشم نسل جوان، بى‌رنگ و بى‌اثر و بى‌فایده و مهمل جلوه دادن. اگر شما جایى چیزى در این مضمونها دیدید، در کتابى خواندید، در رمان ترجمه‌شده یا نوشته‌شده‌یى مطالعه کردید، در مقاله‌ى ترجمه‌شده‌یى یا در شعر و یا در فلسفه‌بافى‌یى مشاهده کردید، حتّى در تظاهرات به اصطلاح جسورانه و پُرخشمى چیزى از این قبیل دیدید، آن را متهم کنید؛ بدانید که تصادفى نیست؛ بدانید که امریکا از شما مى‌ترسد؛ بدانید که بزرگترین پستهاى استکبار عالمى، از حضور شما در صحنه، احساس ناامنى مى‌کند(۷۰/۸/۱۵)

4- سال ۷۱؛ زندگی ملت با تسلیم آمریکاشدن خوب نمی‌شود

ملت ما بحمداللَّه در صحنه است. ملت ما، امروز نقطه امید یگانه‌اى است که در میان ملتهاى زیر ستم، مثل ستاره‌اى مى‌درخشد. مواظب باشید این نقطه امید براى ملتها کور نشود و این ستاره درخشان، روزبه‌روز نور امید را به دل ملتها بیشتر بتاباند. این، وظیفه تاریخىِ ملت ماست. گمان نکنید اگر مبارزه ملت ایران سر نمى‌گرفت و نمى‌ایستاد، براى او در محیط زندگى مشکلاتى وجود نمى‌داشت. این، تبلیغ آنهاست. مبادا چنین تصوّر شود که اگر ملت ایران تسلیم زور، تسلیم امریکا و تسلیم استبداد جهانى گردد، حال و زندگى خوبى خواهد داشت. این اشتباه است. نگاه کنید به کشورهایى که تسلیم شدند؛ ببینید چه روزگارى دارند. نمى‌خواهم از این کشورها اسم بیاورم. ببینید چه وضع فاجعه‌بارى در این کشورها حاکم است. اگر عزّتى هست، اگر رفاهى هست، اگر آزادى و استقلالى هست، در سایه ایستادگى مقابل استکبار جهانى است. بیشترین امید من در این مورد، به شما جوانان است. حرف درباره شما جوانان بسیار است؛ ولى امروز، مجال نیست. شما هم مى‌خواهید بروید و ان‌شاءاللَّه به تظاهرات امروز ملحق شوید. نمى‌خواهم وقت را بگیرم. اجمالاً عرض مى‌کنم: شما دانشجویان و دانش‌آموزان - چه پسران و چه دختران - وظایف سنگینى بر دوش دارید. غیر از وظیفه درس خواندن، که وظیفه دانشجویى و دانش آموزى است؛ وظیفه انقلابى بر دوش دارید، وظیفه اسلامى و دینى هم بر دوش دارید. چه در محیط دانشگاهها و چه در محیط مدارس. این مبارزه، مبارزه امروز و یک روز و دوروز و یک سال و دوسال نیست؛ مبارزه نسلهاست. آن نسلى که از مبدأ و آغاز انقلاب فاصله گرفته است، اگر بخواهد ایران را به عزّت برساند و بسازد و عظمت ببخشد و الگوى زنده‌اى در مقابل ملتهاى دیگر قرار دهد و بینى استکبار را به خاک بمالد، باید یک نسل انقلابى و اسلامى و متدیّن باشد و آن، شما هستید(۷۱/۸/۱۳)

۵- سال ۷۲؛ خطرات مذاکره با آمریکا برای جمهوری اسلامی

شما وقتى با کسى قهرید، وقتى با کسى حرف نمى‌زنید، رودربایستى با هم ندارید. در مقابلِ هم، هیچ حالت توقّعى وجود ندارد. اما وقتى با کسى مذاکره شروع شد؛ پشت میز نشستید؛ یک قهوه با هم خوردید؛ یک گپ دوستانه هم در کنارش با هم زدید؛ در فلان محفل بین‌المللى نشستید و با همدیگر یک خرده درددل کردید؛ بعد رودربایستى به‌وجود مى‌آید. آن‌وقت، اوّلِ شروعِ تحمیلات است. بدبختیهاى انقلابهاى دنیا و تسلّط و نفوذ آمریکا - همان‌طور که عرض کردم - از همین جا شروع شد. مثل کشورهایى که بنده نمى‌خواهم اسم آنها را بیاورم. امروز هم آن کشورهاى بیچاره، غالباً چهره‌هاى بسیار بدى دارند. این است که روى مذاکره فشار مى‌آورند. اصرار مى‌کنند که «ایران چرا نمى‌آید با ما مذاکره کند؟» عدّه‌اى هم که آدمهایى ساده‌لوحند، یا نمى‌دانم، مرعوبند، یا بى‌اطّلاعند، یا غیر سیاسى‌اند، در داخل خودمان این حرفها را تکرار مى‌کنند. من نمى‌دانم مى‌فهمند چه دارند مى‌گویند؟! بنده البته معتقدم: این حرفهایى که گاهى زده مى‌شود، از طرف بعضى مسؤولین درجه دو و سه نظام جمهورى اسلامى است. بحمداللَّه، دولت و رئیس جمهور و وزرا، به فضل پروردگار، در آن قدرتِ روحى و معنوى واقعى و صحیح قرار دارند و براى خدا ایستاده‌اند. اما بعضى از این درجه دومیها و سومیها، که غالباً آدمهاى غیرمسؤولند، گاهى زمزمه مى‌کنند: «چرا اینها با آمریکا مذاکره نمى‌کنند؟ چرا نمى‌گویند؟ چرا نمى‌روند حرف بزنند؟ حرف زدن چه ضررى دارد؟!» خیال مى‌کنند حرف زدن دو نفر آدمِ معمولى است که گوشه‌اى بنشینند و صحبت کنند. نمى‌فهمند این مذاکره‌اى که دشمن این قدر روى آن اصرار مى‌کند، چه خطرات بزرگى براى جمهورى اسلامى دارد؛ که من شمّه‌اى از آنها را عرض کردم. بنده معتقدم که تکرار این حرفها از طرف آنها هم، کار بدى است. من این را عرض مى‌کنم. این نظر بنده است. بنده معتقدم: براى رایج کردن یک گناه در عمل، یکى از راههایش این است که آن گناه را در زبانها رایج کنند. آن قدر بگویند که قبحش از بین برود(۷۲/۸/۱۲)

۶- سال ۷۳؛ رابطه با آمریکا مردود است

مذاکره‌ و رابطه‌ با امریکا به‌ عنوان‌ دشمنی‌ مغرور و افزون‌خواه‌ مردود است؛ هدف‌ امریکائی‌ها از انجام‌ مذاکره‌ با ایران‌ یافتن‌ راهی‌ برای‌ وارد آوردن‌ فشار بر دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است‌. ما با آنها هیچ‌ مذاکره‌ای‌ نداریم‌ زیرا از آنها نمی‌ترسیم‌ و به‌ آنها نیز هیچ‌ احتیاجی‌ نداریم‌. میان‌ ما و رژیمی‌ که‌ به‌ بهانه‌ واهی‌ و دروغین‌ هواپیمای‌ مسافربری‌ ایران‌ را سرنگون‌ کرد و دهها نفر را به‌ شهادت‌ رساند و حتی‌ عذرخواهی‌ هم‌ نکرد، هیچ‌ رابطه‌ محبت‌آمیز و عطوفت‌ و دوستی‌ وجود ندارد. شعار «مرگ‌ بر آمریکا» برخاسته‌ از اعماق‌ جان‌ مردم‌ ایران‌ است؛ رابطه‌ ما و رژیم‌ امریکا به‌ مفهوم‌ نفرت‌ از طرف‌ ملت‌ ایران‌ و خصومت‌ خباثت‌آمیز از طرف‌ رژیم‌ آمریکاست‌ و تا هنگامی‌ که‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در خط صحیح‌ حرکت‌ می‌کند و آرمانها و اهداف‌ او الهی‌، اسلامی‌ و قرآنی‌ است‌ این‌ نفرت‌ و نیز مقابله‌ با سردمداران‌ استکبار جهانی‌ و در رأس‌ همه‌ آنها آمریکا به‌ قوت‌ خود باقی‌ خواهد ماند مگر آنکه‌ آنها رفتار خود را تغییر دهند که‌ بعید به‌ نظر می‌رسد(۷۳/۸/۱۱)

۷- سال ۷۴؛ دشمن غفلت نمی‌کند

بنده یک وقت عرض کردم دانشگاهها باید سیاسى باشند و دانشجو باید سیاسى باشد. معناى این حرف آن است که دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسى داشته باشد تا جبهه‌بندیهاى دنیا را بشناسد؛ تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزارى حمله مى‌کند. این، براى شما لازم است. اگر شما تلاش سیاسى، کار سیاسى، مطالعه و مباحثه سیاسى نداشته باشید، این توانایى را پیدا نمى‌کنید. البته توجّه داشته باشید که دشمن از همین امر استفاده نکند. دشمن با کمال هوشیارى ایستاده است. امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرمود: «و من نام لم ینم عنه(۴)»؛ مراقب باشید که اگر شما غفلت مى‌کنید، دشمن از شما غفلت نمى‌کند. دشمن با کمال هوشیارى مراقب است(۷۴/۸/۱۰)



۸- سال ۷۵؛ فواید شعار مرگ بر آمریکا

ملت ایران، شعار مبارزه با استکبار را باید به عنوان پرچم و مشعلى حفظ کند. چرا؟ چون اگر این عَلمِ برافراشته حفظ نشود و این شعار، افسرده و گم شود، راه ملت گم خواهد شد. استدلال واضحى هم دارد. چون دشمنىِ آن دشمن، آشکار است و براى اهل بصیرت، مخفى نیست و دشمنِ آشکار هم، با وجود این که دشمنیش آشکار است، شیوه‌هایى براى فریب دارد. غالب ملتهایى که فریب خوردند و دولتهایى که اشتباه کردند، از این جا اشتباه کردند که روشهاى دشمن را درست نشناختند. اگر ما روشهاى دشمن را نشناختیم و مبارزه با دشمنى که مى‌خواهد ما را نابود کند، به فراموشى سپردیم، بدیهى است که راهى را خواهیم رفت که دشمن مى‌پسندد؛ یعنى راه نابودى، راه ویرانى، راه فساد. پس، مبارزه با استکبار، یک شعار همیشگى است. منتها مطلب اساسى این است که یک ملت هوشمند، همیشه برخورد با شعارها را درست انتخاب مى‌کند. یک وقت، انسان فقط شعارى را دائماً بر زبان جارى و تکرار مى‌کند؛ این کارِ زیادى نیست. یک وقت، شعار را مى‌شکافد، در آن تعمّق مى‌کند و بر اساس آن، کار انجام مى‌دهد؛ این درست است. در شعار مبارزه با استکبار - که امروز گفتم تجسّم استکبار، دولتِ متجاوز امریکاست - خود امریکاییها و دولتمردان امریکایى، از اوّل انقلاب تا به حال، راههایى را طى کردند، براى این که این شعار را از فضاى کشور ایران بزدایند. چرا؟ چون تا این شعار وجود دارد، تا ذهن مردم از «مرگ بر امریکا» پُر است، تسلّط دوباره امریکا بر این کشور و منابع آن، ممکن نیست. پس، تا وقتى که فضاى کشور، از ضدّیت با دولت متجاوز امریکا - به صورت تبیین شده - پُر باشد، امریکا قاعدتاً دیگر راهى به این کشور ندارد. نه مى‌توانند در سیاست این کشور دخالت کنند، نه به منابع اقتصادى این کشور تسلّط یابند و نه حضور فرهنگى در این جا داشته باشند. اگر بخواهند به این کشور برگردند، راهش این است که اوّل، این شعار را حذف کنند؛ اوّل دشمنىِ ملت ایران با نظام سلطه و با سلطه‌گر و به طور مشخّص با امریکاى مستکبر را از بین ببرند(۷۵/۸/۹)

۹- سال ۷۶؛ ماندگاری ۱۳ آبان متکی به جوانان است

سیزدهم آبان، مسأله اى است که به صورت تاریخى به جوانان مربوط مى شود زیرا از ابتدا این موضوع با حضور جوانان شکل گرفت و با حضور آنان تداوم پیدا کرد و امروز هم مسأله مبارزه با استکبار جهانى وابسته به جوانان است. جوانان از منظر دینى یک نقطه امید و شکوفایى هستند، هر آنچه که در جامعه به جوانان متکى باشد، به صورتى ماندگار، باطراوت و تازه باقى خواهد ماند و طراوت و تازگى مسأله مبارزه با استکبار نیز به خاطر اتکا آن به جوانان است. جوان گوهر شور و عشق و صفا و معنویت فروزان است و اولین استفاده از این شور و صفا و معنویت این است که جوانان نفس خویش را معنا و تعالى بخشند و خود را به ذات مقدس باریتعالى یعنى زیبایى و حقیقت مطلق متصل کنند(۷۶/۸/۱۴)

۱۰- سال ۷۷؛ ملت ایران وضع اقتصادی خود را اصلاح خواهد کرد

ملت ایران بدون تردید وضع مادى و اقتصادى خود را اصلاح خواهد کرد و این مهم به عزم و تصمیم به کار در همه طبقات جامعه، همکارى با دولت و حمایت از مسئولین کشور، شجاعت در اقدام و تأثیر نپذیرفتن از سیاستهاى خارجى و تبلیغات بیگانه نیازمند است و نه ارتباط با آمریکا و رفتن زیر بار زورگویانى که سالها تجربه ارتباط با آنها را داریم. ایران اسلامى امروز در دنیا عزیز است و این عزت به برکت ایستادگى و نه گفتن به استکبار به دست آمده است و بدون تردید عوامل تحریک شده دشمن نخواهند توانست «نه گفتن» به استکبار را از ملت ایران بگیرند(۷۷/۸/۱۲)

 


۱۱- سال ۷۸؛ برخی تلاش می‌کنند ۱۳ آبان روز نرمش با آمریکا شود

کسانى که دلشان آن طرف است، الان هم هستند. اینها به چیزى به نام استقلال ملى، هویت ملى، شخصیت و عزّت ملى باور ندارند. تربیتهایشان طورى است که به آنها اجازه نمى‌دهد درست بفهمند که حضور یک قدرت استکبارى در یک کشور، چقدر براى یک ملت، زیانبار و سنگین است. دستورات اسلام هم براى بعضى از آنها چندان اهمیت و ارزشى ندارد. اینها همیشه یک اقلیت کوچک بودند؛ امروز هم هستند. البته فعّالیت مى‌کنند، تبلیغات مى‌کنند، تبلیغات دشمنان اسلام را ادامه مى‌دهند؛ اما دلِ متن مردم، بخصوص جوانان - دانشجویان، دانش آموزان و سایر قشرهاى مختلف جوان - هر جا هستند، درک مى‌کنند که براى یک ملت، بزرگترین اهانت این است که تسلیم قدرت استکبارى بیگانه باشد. هرکس که اهل تحلیل باشد، این معنا برایش روشن است که امروز امریکا براى ایران هیچ نقشه‌اى جز نقشه استکبارى ندارد؛ یعنى بازگشت به وضعیت قبل از انقلاب! معلوم است که ملت ایران در مقابل این نقشه مى‌ایستد. این، آن جهتگیرىِ ضدّاستبدادى ملت ایران است. البته تلاشهایى از طرف دشمنان هست: تبلیغات مى‌کنند، حرف مى‌زنند، سفسطه مى‌کنند؛ بعضى حتّى سعى مى‌کنند روز سیزده آبان را - که روز مقاومت در مقابل استکبار است - به روز نرمش در مقابل امریکا تبدیل کنند! اگر نگوییم ساده لوحى است، ناچاریم بگوییم خیانت است؛ منتها چون انسان نمى‌خواهد بگوید خیانت، لابد این کارها از روى ساده‌لوحى و غفلت است. شما جوانان باید خیلى هوشیار و بیدار باشید؛ باید اهداف دشمن را بشناسید. امروز قدرت استکبارى امریکا هدفش تسلط بر دنیاست و این چیزى نیست که پنهان و پوشیده باشد. حتى دولتهاى اروپایى از تهاجم فرهنگى و از دخالت و از نفوذ مداخله جویانه پول امریکا گله دارند. مسأله، مسأله تصرّف و دست‌اندازى است. البته کشورهایى هستند که نمى‌توانند مقاومت کنند و بایستند؛ اما ملت ایران ایستاده است. آن طرفِ مقابل هم تهدید مى‌کند، تطمیع مى‌کند، چرب‌زبانى مى‌کند، تبلیغات مى‌کند؛ از همه اینها هم یک هدف را دنبال مى‌کند، تا این‌که راهى بگشاید و مجدّداً وارد کشور ایران شود و دوباره بساطش را پهن کند و بتواند آن وضع شرم‌آور قبل از انقلاب را براى ملت ایران تکرار نماید؛ اما بدون تردید ملت ایران در مقابل این طمعهاى استکبارى، با قدرت تمام خواهد ایستاد(۷۸/۱۲/۸)

۱۲- سال ۷۹؛ فضادهنده به دشمن جهت مانور، طرف منافع ملی نیست

اگر کسی‌ با عمل‌ و گفتار خود به‌ دشمن‌ میدان‌ مانور می‌دهد، روز ۱۳ آبان‌ یعنی‌ روز اعلام‌ پایداری‌ ملت‌ در برابر آمریکا را به‌ روز ذلت‌ تبدیل‌ می‌کند، و مدام‌ در حال‌ ایجاد تفرقه‌ و اختلافات‌ است‌ نمی‌تواند خود را طرفدار عزت‌ کشور و منافع‌ ملی‌ قلمداد کند. (۷۹/۸/۱۱)

۱۳- سال ۸۰؛ افراطی‌ها می خواهند برای صهیونیست‌ها فرش قرمز پهن کنند

چرا باید برخی‌ مسؤولان‌ که‌ به واسطه‌ اظهار طرفداری‌ از اسلام‌، انقلاب‌ و آرمانهای‌ امام‌ دارای‌ شأنی‌ شده‌اند، ناگهان‌ طرفدار لیبرال‌ دموکراسی‌ غرب‌ با چنین‌ ماهیتی‌ شوند و در نقطه‌ مقابل‌ مردم‌ سالاری‌ دینی‌ قرار گیرند؟ یکی‌ دیگر از نقاط ضعف‌ این‌ اندک‌ مسؤولان‌، قانون‌شکنی‌ در حوزه‌ اندیشه‌ است؛ این‌ افراد برخی‌ شبهاتی‌ را که‌ به‌ سبب‌ سستی‌ ایمانشان‌ در ذهن‌ آنان‌ بوجود آمده‌، بجای‌ آنکه‌ در مجامع‌ علمی‌ و تخصصی‌ طرح‌ و بررسی‌ کنند در افکار عمومی‌ مطرح‌ می‌نمایند و نام‌ آنرا هم‌ تجدید نظر می‌گذارند در حالیکه‌ این‌، خیانت‌ به‌ افکار عمومی‌ و هرهری‌ مسلکی‌ است‌. این‌ افراد افراطی‌ که‌ در آنزمان‌ ما را سازشکار می‌نامیدند، اکنون‌ در نقطه‌ مقابل‌، حاضرند رسما در مقابل‌ آمریکا و انگلیس‌ عذرخواهی‌ نمایند و برای‌ سرمایه‌داران‌ صهیونیستی‌ فرش‌ قرمز پهن‌ نمایند. دنیازدگی‌، ضعف‌ مدیریت‌ و سرگرم‌ شدن‌ به‌ فعالیتهای‌ جزئی‌ و حزبی‌ و عدم‌ اتحاد کلمه‌ از دیگر آفات‌ و عیوب‌ برخی‌ مسؤولان‌ است؛ جمع‌ شدن‌ برخی‌ از مدعیان‌ سیاسی‌ تحت‌ عنوان‌ حزب‌، برای‌ کسب‌ قدرت‌ و ایجاد هیجانهای‌ کاذب‌ و غوغاسالاری‌ در مورد مسائل‌ کوچک‌ و جزئی‌، به‌ معنای‌ تحزب‌ نیست‌ بلکه‌ روشهای‌ غلط سیاسی‌ رایج‌ دنیا است‌(۸۰/۸/۱۲)

۱۴- سال ۸۱؛ آمریکا آدم‌ها را با نرخ‌های متفاوت می‌خرد

سیزده آبان سال پنجاه‌وهشت آن روى سکّه بود و ورق برگشته بود؛ یعنى این نهضت با پایدارى ملت مسلمان و رهبرى امام بزرگوار به پیروزى رسیده بود. بنابراین موذیگرى و دسیسه امریکایى علیه کشور به شکل دیگرى صورت مى‌گرفت. در این‌جا سفارتخانه خودشان را به مرکزى براى خرابکارى تبدیل کرده بودند؛ چه خرابکارى سیاسى، چه جاسوسى، چه خریدن اشخاص و شخصیّتهایى که در انقلاب وارد بودند. یکى از ابزارها همین است که شخصیّتها و افراد مؤثّر و بانفوذ را بخرند. همه‌جا و همیشه هم آدمهاى بى‌ایمان و بى‌وجدان یا سست‌بنیاد پیدا مى‌شوند که یک دستِ ثروتمند و قدرتمند بتواند آنها را خریدارى کند. قیمت آدمها هم متفاوت است؛ بعضیها را ارزان مى‌خرند، بعضیها را یک‌خرده گرانتر مى‌خرند! اگر شما به اسناد لانه جاسوسى - که ظاهراً شصت، هفتاد جلد کتاب یا بیشتر منتشر شده است - مراجعه کنید، جاى پاى این خیانتها را مى‌بینید. اینها عکس‌العمل ملت ایران را به همراه داشت. مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ایران هم دانشجویان بودند؛ آن هم دانشجویانى که پیرو خطّ امام بودند، نه دانشجوى وابسته به فلان حزب سیاسى یا فلان تشکیلات گوناگون و بى‌ایمان؛ نه، دانشجویى که خطِّ امام را قبول داشت و به آن مؤمن بود. آنها شهامت لازم را یافتند و رفتند سفارتخانه را تصرّف کردند و این اسناد را بیرون کشیدند. مضمون سیزدهِ آبان، اینهاست؛ یعنى مقابله با زورگویى، دسیسه و استکبار(۸۱/۸/۱۳)

۱۵- سال ۸۴؛ ملت ایران مظلومی نیست که تن به ظلم دهد

سیزدهم آبان، روز نماد مظلومیت ملت ایران است. ملت ایران در سیزدهم آبان مظلومیت خود را فریاد کرد. اسنادى که از لانه‌ى جاسوسى بیرون آمد و در حدود صد جلد حقایقى آشکار شد - که موجود است و چاپ شده و در دسترس همه است - نشان مى‌داد که دولت امریکا علیه ملت ایران و منافع ملت ایران - بخصوص بعد از پیروزى انقلاب اسلامى - لحظه‌یى را فروگذار نکرده است. منتها این ملت بزرگ از آن مظلوم‌هایى نیست که تن به ظلم بدهد؛ مظلوم است، اما در مقابل ظلم مى‌ایستد و آن را تحمل نمى‌کند(۸۴/۸/۱۳)

۱۶- سال ۸۶؛ خوف و حزن نداشته باشید

امروز امریکا قدرتش، هیمنه‌اش، ابهت ابرقدرتى‌اش در چشم ملتها ریخته و ملتها بیدار شده‌اند؛ جرئت و جسارت پیدا کرده‌اند. و عامل اصلى شما هستید؛ شما ملت ایران، شما جوانها، که قیام کردید، ایستادید، انقلاب کردید، حرف حقى را زدید، پاى آن حرف ایستادید. «انّ الّذین قالوا ربّنا اللَّه ثمّ استقاموا»؛ استقامت کردید. نتیجه این است که خداى متعال رحمت و برکتش را بر شما نازل میکند؛ «تتنزّل علیهم الملائکة الّا تخافوا و لاتحزنوا». خوف از دشمن در دل جوانان ایرانى نیست. جوانان ما از دشمن نمیترسند. حزن و اندوه بر اینکه زیر سلطه‌ى دشمنند، در دل آنها نیست. «الّا تخافوا و لاتحزنوا»؛ خوف نداشته باشید، حزن و اندوه نداشته باشید. این پیام ملائکه‌ى الهى و فرشتگان الهى به شماست(۸۶/۸/۹)

۱۷- سال ۸۷؛ آدم‌های خسته، تسخیر لانه جاسوسی را تخطئه می‌کنند

دانشجویان ما این حرکت بزرگ را انجام دادند. آمریکائى‌ها هنوز دل‌پرىِ خودشان را نسبت به این حرکت پنهان نمیکنند. متأسفانه در داخل کشور هم یک عده آدمهاى پشیمان، آدمهاى خسته، آدمهاى هوسى - که با هوس، حرکتى را انجام میدهند، بعد دنبال زندگى راحت خودشان که میگردند، هوسهایشان عوض میشود - از بین همان جوان‌هاى آن روز، آن کار را تخطئه کردند و تخطئه میکنند! اما بدانید، کارِ بسیار بزرگى بود. همان طور که امام فرمودند، از انقلاب اول بزرگتر بود؛ چون فرو ریختن هیمنه‌ى سلطه‌ى آمریکائى و استکبار آمریکائى در ایران و در جهان بود. (۸۷/۸/۸)

۱۸- سال ۸۸؛ ملت ایران فریب ظاهر آشتی‎جویانه آمریکا را نمی‌خورد

تا زمانی که دولت امریکا از روحیه استکباری خود و تهدید، دست بر ندارد، ملت ایران، فریب سخنان به ظاهر آشتی جویانه دولت امریکا را نخواهد خورد و به هیچ وجه نیز از استقلال، آزادی، منافع ملی و حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد(۸۸/۸/۱۲)

۱۹- سال ۸۹؛ نمونه‌از تحقیر ملت ایران توسط آمریکا

سیزده آبان، اینجا شد نماد دو حقیقت بزرگ، دو حقیقت بسیار حساس و خطیر: یکى طمع‌ورزى آمریکائى‌ها؛ که اگر یک ملت از حق خود، از شرف خود دفاع نکند، استبداد و استکبار تا اینجا پیش مى‌آیند که یک قانون ظالمانه‌اى مثل کاپیتولاسیون را بر این ملت تحمیل میکنند. هدف سلطه‌هاى استکبارى این است. اینجور نیست که روابط دولتى مثل دولت آمریکا با یک کشورى که به قدر او زور و قدرت ندارد، مثل دو تا کشور عادى باشد؛ نه، از نظر خود آمریکائى‌ها، رابطه‌ى بین آمریکا و کشورهاى به قول خوشان جهان سوم، رابطه‌ى ارباب و رعیت است؛ آنها اربابند، اینها رعیتند. آنها هر اختیارى در این کشور دارند؛ نفتش را ببرند، گازش را ببرند، منافعش را ببرند، پولش را بگیرند، منافع آمریکا را در اینجا تأمین کنند، ملت را هم اینجور تحقیر کنند. یک استوار آمریکائى توى گوش یک امیر ارشد ارتش ایران میزد، کسى هم جوابگویش نبود! توى همین پادگانهاى گوناگون کشور، وقتى یک نظامى دون‌پایه‌ى آمریکائى با یک افسر ارشد ایرانى روبه‌رو میشد، مثل یک ارباب حرف میزد! ارتشى‌ها ناراحت بودند، جرأت نمیکردند؛ اما کارى نمیتوانستند بکنند(۸۹/۸/۱۲)

۲۰- سال ۹۰؛ پرچم آمریکا زیرپای جوانان ایرانی لگدمال شد

امام خمینی(ره) به پشتوانه اراده اسلامی و ایمانی ملت ایران که ناشی از اتکا به خداوند و ایستادگی در مسیر بود، پرچم تسلط ظالمانه و متکبرانه امریکا را از بام ایران به پایین انداختند و این پرچم زیر پای جوانان مؤمن کشور، لگدمال شد(۹۰/۸/۱۱)

۲۱- سال ۹۱؛ با روش‌های موذیانه می‌خواهند اختلاف‌افکنی کنند

آنها هى دنبال اینند که یک کارى پیدا کنند. یکى از کارهاى مهم آنها این است که با روشهاى موذیانه و موریانه‌وار، بین ما اختلاف بیندازند؛ این جزو کارهاى رائج اینهاست، این کار را از قدیم انجام میدادند. البته متبحر و کارشناس کامل این کار، انگلیسى‌هاى خبیثند؛ آنها در زمینه‌ى ایجاد اختلاف، از همه کارشناس‌ترند؛ آمریکائى‌ها پیش آنها شاگردى میکنند، از آنها یاد میگیرند! ایجاد اختلاف از راه‌هاى نفوذ، مثل موشهاى دزد، مثل موریانه، وارد شدن و نفوذ کردن؛ اینها جزو کارهاى متعارف آنهاست. ما باید حواسمان جمع باشد. باید اختلافات به حداقل برسد(۹۱/۸/۱۰)

منبع:

نکات پرس

 

محرم و عاشورا در کلام امام خميني(ره)

 

 

 

با حلول ماه محرّم، ماه حماسه و شجاعت و فداکارى آغاز شد؛ ماهى که خون بر شمشیر پیروز شد، ماهى که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومتهاى شیطانى زد، ماهى که به نسلها در طول تاریخ، راه پیروزى بر سر نیزه را آموخت، ماهى که شکست ابرقدرتها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند، ماهى که امام مسلمین، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت، راهى که باید مشت گره کرده آزادیخواهان و استقلال طلبان و حق گویان بر تانکها و مسلسلها و جنود ابلیس غلبه کند و کلمه حق، باطل را محو نماید. امام مسلمین به ما آموخت که در حالى که ستمگر زمان بر مسلمین حکومت جائرانه مى‏کند، در مقابل او اگر چه قواى شما ناهماهنگ باشد بپاخیزید و استنکار کنید و اگر کیان اسلام را در خطر دیدید، فداکارى کنید و خون نثار نمایید...

اکنون که ماه محرّم چون شمشیر الهى در دست سربازان اسلام و روحانیون معظم و خطباى محترم و شیعیان عالیمقام سید الشهداء- علیه الصلاة و السلام- است، باید حد اعلاى استفاده از آن را بنمایند، و با اتکا به قدرت الهى، ریشه‏هاى باقیمانده این درخت ستمکارى و خیانت را قطع نمایند؛ که ماه محرّم، ماه شکست قدرتهاى یزیدى و حیله‏هاى شیطانى است. مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان که مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل و عدل بر ظلم و امانت بر خیانت و حکومت اسلامى بر حکومت طاغوت است، هر چه باشکوهتر و فشرده تر بر پا شود، و بیرقهاى خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هر چه بیشتر افراشته شود.

(صحیفه امام، ج‏5، ص 75)

معناى جمله کلُّ یومٍ عاشورا و کلُّ ارضٍ کربلاء

این کلمه «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء» یک کلمه بزرگى است که اشتباهى مى‏فهمند. آنها خیال مى‏کنند که یعنى هر روز باید گریه کرد! لکن این محتوایش غیر از این است. کربلا چه کرد، ارض کربلا در روز عاشورا چه نقشى را بازى کرد، همه زمینها باید آن طور باشند. نقش کربلا این بود که سید الشهداء- سلام اللَّه علیه- با چند نفر جمعیت و عدد معدود، آمدند کربلا و ایستادند در مقابل ظلم یزید و در مقابل دولت جبار. در مقابل امپراتور زمان ایستادند و فداکارى کردند و کشته شدند، لکن ظلم را قبول نکردند، و شکست دادند یزید را. همه جا باید این طور باشد. همه روز هم باید این طور باشد. همه‏ روز باید ملت ما این معنا را داشته باشد که امروز روز عاشوراست و ما باید مقابل ظلم بایستیم؛ و همین جا هم کربلاست و باید نقش کربلا را ما پیاده کنیم، انحصار به یک زمین نداشته؛ انحصار به یک افراد نداشته. قضیه کربلا منحصر به یک جمعیت هفتاد و چند نفرى و یک زمین کربلا نبوده. همه زمینها باید این نقشه را اجرا کنند، و همه روزها غفلت نکنند.

تکلیف همگانى، مقابله با ستم‏

ملتها باید غفلت نکنند از اینکه همیشه باید مقابل ظلم باشند. در بعض روایات، که من حالا نمى‏دانم صحت و سُقْمَش را، هست که یکى از چیزهاى مستحب این است که مؤمنین در حال انتظار، اسلحه هم داشته باشند؛ اسلحه مهیا . نه اینکه اسلحه را بگذارند کنار، و بنشینند منتظر. اسلحه داشته باشند براى اینکه با ظلم مقابله کنند، با جور مقابله کنند. تکلیف است، از شُعَب نهى از منکر است، به همه ما تکلیف است، که باید مقابله کنیم با این دستگاههاى ظالم، خصوصاً دستگاههایى که با اساس مخالفند. آن وقت دستگاهى بود مثل سلاطین سابق که مى‏خواستند براى خودشان یک چیز درست کنند؛ با اساسش معلوم نبود مخالف باشند. اما یک دستگاهى که با اساس مخالف است، نمى‏خواهد اسلام باشد؛ نمى‏خواهد مجالس اسلامى باشد، مى‏خواهد همیشه چیزهایى باشد که مربوط به غیر اسلام باشد، ولو ملت باشد، ملیت باشد.

ما «ملیت» را در سایه تعالیم اسلام قبول داریم ... ملت، ملت ایران است، براى ملت ایران هم، همه جور فداکارى مى‏کنیم، اما در سایه اسلام است؛ نه اینکه همه‏اش ملیت و همه‏اش گَبْریَّت ! ملیت، حدودش حدود اسلام است، و اسلام هم تأیید مى‏کند او را،ممالک اسلامى را باید حفظ کرد، دفاع از ممالک اسلامى جزء واجبات است؛ لکن نه اینکه ما اسلامش را کنار بگذاریم، و بنشینیم فریاد ملیت بزنیم و «پان‏ایرانیسم»!»

(منبع: صحیفه امام، ج‏10، ص: 120-122)

فلسفه عزادارى براى سید الشهدا (ع)

در آن وقت، یکى از حرفها که هى رایج بود، مى‏گفتند: «ملتِ گریه»؛ براى اینکه مجالس روضه را از دستشان بگیرند. اینکه همه مجالس روضه را آن وقت تعطیل کردند، آن هم به دست کسى که خودش در مجالس روضه مى‏رفت و آن بازیها را در مى‏آورد، قضیه مجلس روضه بود یا از مجلس روضه آنها یک چیز دیگر مى‏فهمیدند و آن را مى‏خواستند از بین ببرند؟ قضیه عمامه و کلاه بود یا از عمامه یک چیز دیگرى آنها مى‏فهمیدند و روى آن میزان عمامه را با آن مخالفت مى‏کردند؟ آنها فهمیده بودند که از این عمامه یک کارى مى‏آید که نمى‏گذارد اینها این را که مى‏خواهند، عمل کنند و از این مجالس عزادارى یک کارى مى‏آید که نمى‏گذارد اینها کارشان را انجام بدهند.

وقتى یک ملت در ماه محرم، سرتاسر یک مملکت، یک مطلب را مى‏گویند، شما انگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما گریه کنیم براى سید الشهدا. نه سید الشهدا احتیاج به این گریه‏ها دارد و نه این گریه‏ها خودش- فى نفسه- کارى از آن مى‏آید، لکن این مجلسها مردم را همچو مجتمع مى‏کنند و یک وجهه مى‏دهند، سى میلیون، سى و پنج میلیون جمعیت در دو ماه محرّم و خصوصاً دهه عاشورا، یک وجهه، طرف یک راه مى‏روند. اینها را در این ماه محرّم، خطبا و علما در سرتاسر کشور مى‏توانند بسیج کنند براى یک مسأله. این جنبه سیاسى این مجالس بالاتر از همه جنبه‏هاى دیگرى که هست. بیخود بعضى از ائمه ما نمى‏فرمایند که براى من در منابر روضه بخوانند. بیخود نمى‏گویند ائمه ما به اینکه هر کس که بگرید، بگریاند یا صورت گریه، گریه کردن به خودش [بگیرد] اجرش فلان فلان است. مسأله، مسئله گریه نیست. مسأله، مسئله تباکى نیست. مسأله، مسئله سیاسى است که ائمه ما با همان دید الهى که داشتند، مى‏خواستند که این ملتها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند از راههاى مختلف. اینها را یکپارچه کنند تا آسیب‏پذیر نباشند.

(صحیفه امام، ج‏13، ص: 323)

زنده نگهداشتن محرّم و ذکر مصائب اهل بیت (ع)

باید ماها و شماها در گفتارى که داریم و خصوصاً در این ماه محرّم و صفر، که ماه برکات اسلامى است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه داریم به ذکر مصائب اهل بیت- علیهم السلام- که با ذکر مصائب اهل بیت- علیهم السلام- زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتى، با همان وضع مرثیه سرایى و روضه‏خوانى. شیاطین به گوش شما نگویند که ما انقلاب کردیم، حالا باید همان مسائل انقلاب را بگوییم و مسائلى که در سابق بود حالا دیگر منسى باید بشود؛ خیر.

ما باید حافظ این سنتهاى اسلامى، حافظ این دستجات مبارک اسلامى که در عاشورا، در محرّم و صفر، در مواقع مقتضى به راه مى‏افتند، [باشیم؛] تأکید کنیم که بیشتر دنبالش باشند. محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است. فداکارى سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- است که اسلام را براى ما زنده نگه داشته است؛ زنده نگه داشتن عاشورا با همان وضع سنتى خودش از طرف روحانیون، از طرف خطبا، با همان وضع سابق و از طرف توده‏هاى مردم با همان ترتیب سابق که دستجات معظم و منظم، دستجات‏ عزادارى به عنوان عزادارى راه مى‏افتاد. باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند، باید این سنتها را حفظ کنید. البته اگر یک چیزهاى ناروایى بوده است سابق و دست اشخاص بى‏اطلاع از مسائل اسلام بوده، آنها باید یک قدرى تصفیه بشود، لکن عزادارى به همان قوّت خودش باید باقى بماند و گویندگان پس از اینکه مسائل روز را گفتند، روضه را همان طور که سابق مى‏خواندند و مرثیه را همان طور که سابق مى‏خواندند، بخوانند و مردم را مهیا کنند براى فداکارى.

این خون سید الشهداست که خونهاى همه ملتهاى اسلامى را به جوش مى‏آورد و این دسته‏جات عزیز عاشوراست که مردم را به هیجان مى‏آورد و براى اسلام و براى حفظ مقاصد اسلامى مهیا مى‏کند. در این امر، سستى نباید کرد. البته باید مسائل روز گفته بشود.

باید در همه منابر به این جوانهایى که گول خورده‏اند- از این منافقین و امثال آنها- نصیحت بشود، دعوت به حق بشود. باید آنها را فهماند که اینهایى که شما را دعوت مى‏کنند که به ضد جمهورى اسلامى قیام کنید، اینها با اسلام بَدند؛ با اسم اسلام، مى‏خواهند اسلام را از بین ببرند. اینها یک روز با مقاصد اسلامى همراه نبوده‏اند. اینها نهج البلاغه و قرآن را اسباب دست قرار دادند؛ براى اینکه نهج البلاغه و قرآن را از بین ببرند. و این جوانهاى بى‏اطلاع، این دخترهاى بى‏اطلاع، این پسرهاى بى‏اطلاع [که‏] دستخوش این تبلیغات سوء اینها شده‏اند و در مقابل ملت ایستاده‏اند و در مقابل ملت مى‏خواهند کارى انجام بدهند، حالا باید بفهمند اینها که نمى‏توانند کارى انجام بدهند.

اگر بیایند در خیابانها و بخواهند شلوغ بکنند، همان خود مردم آنها را تربیت مى‏کنند.

قواى نظامى و انتظامى قدرتمندند و جلوى اینها را مى‏گیرند. شما بچه‏ها و جوانها، چرا خون خودتان را به هدر مى‏دهید؟ شما برگردید به اسلام، رها کنید این اشخاصى که شما را اغوا مى‏کنند و بیایید توبه کنید، قبل از اینکه در صحنه گرفتار بشوید که آن وقت مشکل است.

آقایان در مجالس اینها را دعوت کنند. ما میل نداریم که جوانهایى که باید براى کشور خودشان خدمت کنند، در خدمت امریکا باشند، به وسیله این اشخاصى که به اسم اسلام مى‏خواهند اسلام را از بین ببرند. بالاخره، باید شماها که دعوت کردید تا کنون مردم را به اسلام و اسلامیت و به فضایل اخلاقى، امروز هم همت بگمارید که بیشتر دعوت کنید؛ هم مسائل روز را براى مردم بگویید و هم مفاسدى که مترتب بر فعل این گروهکها هست که مى‏خواهند این جمهورى را به هم بزنند به نفع امریکا یا به نفع شوروى- اینها را تنبه بدهید به مردم- و هم جنبه‏هاى اخلاقى را. و من این جهت را باید عرض کنم که کسانى که به این پُست بسیار مهم گماشته شده‏اند و خودشان داوطلب آمده‏اند و وارد در سنخ روحانیون و خطبا شده‏اند، باید خودشان را تهذیب کنند و خودشان را با اخلاق اسلامى تطبیق بدهند؛ عامل به احکام اسلام باشند.

فساد اخلاقى- خداى نخواسته- مبادا در بین آنها [باشد؛] یکى- دوتایى [اگر] پیدا بشود که فساد اخلاق دارند، باید اخلاق خودشان را، اعمال خودشان را، کردار خودشان را، رفتار خودشان را تعدیل کنند و موافق اسلام تطبیق بدهند تا حرفهایشان در مردم تأثیر کند. اگر- خداى نخواسته- یک گوینده‏اى خودش آلوده باشد، نمى‏تواند با گفتار خودش، دیگران را از آلودگى جلوگیرى کند. اول باید خودمان را اصلاح کنیم و کوشش کنیم که ان شاء اللَّه، خودمان اصلاح بشویم و مردم را اصلاح کنیم. این طایفه باید در منابر، در مساجد و هر جایى که مقتضى است، با مردم صحبت کنند و علاوه بر اینکه مسائل روز را مى‏گویند، مسائل اخلاقى و مسائل اعتقادى و این مسائل تهذیب نفس را به مردم بگویند و مردم را هدایت کنند و مردم را به این مسائل اسلامى آشنا کنند و در آخر منبر روضه را بخوانند و زیاد بخوانند؛ دو کلمه نباشد. همان طورى که در سابق عمل مى‏شد، روضه‏خوانى بشود، مرثیه گفته بشود، شعر و نثر در فضایل اهل بیت و در مصائب آنها گفته بشود تا این مردم مهیا باشند؛ در صحنه باشند، بدانند که ائمه ما تمام عمرشان را صرف براى ترویج اسلام کردند، اگر آنها یک سازش مى‏خواستند بکنند، همه جهات مادى برایشان مهیا بود، لکن خودشان را فداى اسلام کردند و با ستمکاران سازش‏ نکردند.

باید مردم را آشنا کنید به وظایف خودشان. و از مردم هم تقاضا مى‏شود که راهپیماییها به عنوان راهپیمایى نباشد، به عنوان دستجات باشد. همان دستجات سنتى با حفظ جهات شرعى اسلامى. و عاشورا را زنده نگه دارید که با نگه داشتن عاشورا کشور شما آسیب نخواهد دید. شما گویندگان نقش مهمى در این باب دارید و مسئولیت بزرگى هم دارید؛ چنانچه تمام علما، هم نقش بزرگ دارند، هم مسئولیت بزرگ. هر کس به اندازه خودش مسئولیت دارد.

(صحیفه امام، ج‏15، ص: 330-333)

برکات و درسهاى نهضت امام حسین (ع)

من از علماى محترم آذربایجان و اهل علم آنجا و علماى تهران و برادران علماى اهل سنت تشکر مى‏کنم و سلامت و سعادت همه را از خداوند تعالى مسألت مى‏کنم. در آستانه شهر محرم، مصیبتى بر همه ما وارد شد و آن شهادت این پیر هشتاد ساله [است‏] که عمر شریف خودش را در راه اسلام و در راه خدمت به مردم و راه تهذیب جامعه صرف فرمود. ملت ما از طفل شش ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله را در راه خدا فدا کرد و این اقتدا به بزرگمرد تاریخ، حضرت سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- است.

حضرت سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- به همه آموخت که در مقابل ظلم، در مقابل ستم، در مقابل حکومت جائر چه باید کرد. با اینکه از اول مى‏دانست که در این راه که مى‏رود، راهى است که باید همه اصحاب خودش و خانواده خودش را فدا کند و این عزیزان اسلام را براى اسلام قربانى کند، لکن عاقبتش را هم مى‏دانست. اگر نبود این نهضت؛ نهضت حسین- علیه السلام- یزید و اتباع یزید اسلام را وارونه به مردم نشان مى‏دادند. و از اول، اینها اعتقاد به اسلام نداشتند و نسبت به اولیاى اسلام حقد و حسد داشتند.

سید الشهدا با این فداکارى که کرد، علاوه بر اینکه آنها را به شکست رساند و اندکى که گذشت، مردم متوجه شدند که چه غائله‏اى و چه مصیبتى وارد شد. و همین مصیبت موجب به هم خوردن اوضاع بنى امیه شد، علاوه بر این، در طول تاریخ آموخت به همه که راه همین است. از قلّت عدد نترسید، عدد، کار پیش نمى‏برد، کیفیت اعداد، کیفیت جهاد، اعداى مقابل اعدا، آن است که کار را پیش مى‏برد. افراد ممکن است خیلى زیاد باشند، لکن در کیفیت ناقص باشند یا پوچ. و افراد ممکن است کم باشند، لکن در کیفیت توانا باشند و سرافراز.

شکست ناپذیرى انقلاب در پرتو عنایات الهى

تاریخ، این نهضت ایران را و این انقلاب را فراموش نخواهد کرد، و این فداکارى‏اى که در همه قشرهاى ملت اسلامى است در ایران، فراموش نخواهد کرد. و این وحدتى که بین اقشار ملت از هر طبقه هستند، بین برادران اهل سنت و برادران شیعى مذهب، تحقق پیدا کرده است و این اخوت اسلامى فراموش نخواهد شد و این انقلاب به خواست خداى تبارک و تعالى شکست نخواهد خورد. گو اینکه همه قدرتهاى بزرگ دنیا و آنهایى که در بلوک شرق و غرب هستند، با انقلاب ما دشمن باشند، گو اینکه همه رسانه‏هاى گروهى دنیا بر ضد این نهضت قلمفرسایى کنند و دروغپردازى؛ آنچه حقیقت است، روشن خواهد بود و روشن خواهد شد. آن روزى هم که حضرت سید الشهدا را مظلوم شهید کردند، بعضى از اشخاصى که بودند، او را به اسم خارجى و اینکه در حکومت حق وقت، قیام کرده است، این طور معرفى کردند. لکن نور خدا مى‏درخشد و خواهد درخشید و عالم را خواهد از نور پر کرد.

درس‏ آموزى از مکتب عاشورا

تکلیف ما در آستانه شهر محرم الحرام چیست؟ تکلیف علماى اعلام و خطباى معظّم در این شهر چیست؟ در این شهر محرم، تکلیف سایر قشرهاى ملت چى هست؟

سید الشهدا و اصحاب او و اهل بیت او آموختند تکلیف را: فداکارى در میدان، تبلیغ در خارج میدان. همان مقدارى که فداکارى حضرت ارزش پیش خداى تبارک و تعالى دارد و در پیشبرد نهضت حسین- سلام اللَّه علیه- کمک کرده است، خطبه‏هاى حضرت سجاد و حضرت زینب هم به همان مقدار یا قریب آن مقدار تأثیر داشته است.

آنها به ما فهماندند که در مقابل جائر، در مقابل حکومت جور، نباید زنها بترسند و نباید مردها بترسند. در مقابل یزید، حضرت زینب- سلام اللَّه علیها- ایستاد و آن را همچو تحقیر کرد که بنى امیه در عمرشان همچو تحقیرى نشنیده بودند، و صحبتهایى که در بین راه و در کوفه و در شام و اینها کردند و منبرى که حضرت سجاد- سلام اللَّه علیه- رفت و واضح کرد به اینکه قضیه، قضیه مقابله غیر حق با حق نیست؛ یعنى، ما را بد معرفى کرده‏اند؛ سید الشهدا را مى‏خواستند معرفى کنند که یک آدمى است که در مقابل حکومت وقت، خلیفه رسول اللَّه ایستاده است. حضرت سجاد این مطلب را در حضور جمع فاش کرد و حضرت زینب هم.

امروز کشور ما هم به همین نحو است. سازمان عفو بین المللى، که من باید بگویم «سازمان جعل بین المللى»، «سازمان کذب بین المللى»، در یک بیانیه‏اى که صادر کرده است، همان تهمت‏هایى که در صدر اسلام به اسلام، به رسول خدا و به اولاد و اتباع او مى‏زدند، زاید بر او را بر کشور ما زده‏اند. همان دروغهایى که اتباع یزید منتشر مى‏کردند، امروز همین سازمان عفو بین المللى- به اصطلاح- منتشر مى‏کند یک همچو دروغهایى را. انسان خجالت مى‏کشد که بگوید ما در یک کشورهایى و در یک زمینى زندگى مى‏کنیم که اینها رسانه‏هاى گروهى‏اش است و اینها هم سازمانهاى عفو بین المللى و سازمانهاى دیگرش است. انسان عار دارد که بگوید ما در عصرى زندگى مى‏کنیم که تمام ارزشها، تمام ارزشها فداى قدرتهاست، فداى منافع مادى است و براى خود جز منافع مادى چیزى را ارزش نمى‏دانند. و ما امروز این طور مبتلا هستیم.

آن پیرمرد سالخورده زاهد عابد متعهد را مى‏کشند و آن فُسّاق و آن منافقین مى‏گویند که این را ما کشتیم؛ براى اینکه مستقیماً در شکنجه‏ها و در قتلها، مستقیماً دخالت داشته است! این چه بى‏آبرویى است که اینها دارند؟! چه سنخ تربیتى است که اینها شده‏اند؟! از آن طرف، آن همه تهمت به جمهورى اسلامى و از آن طرف، این طور جنایات به اشخاصى که شبها در خلوت با خدا هستند و روزها در جهاد. تکلیف ماها را حضرت سید الشهدا معلوم کرده است: در میدان جنگ از قلّت عدد نترسید، از شهادت نترسید.

هر مقدار که عظمت داشته باشد مقصود و ایده انسان، به همان مقدار باید تحمل زحمت بکند. ما باز درست نمى‏توانیم ادراک کنیم که حجم این پیروزى چقدر است. دنیا بعد ادراک خواهد کرد که این پیروزى ملت ایران چه حجمى دارد. به همان حجمى که این پیروزى دارد و این مجاهدت، همان حجمى را که دارد، در ازایش مصیبتها هم باید حجمشان زیاد باشد. ما نباید متوقع باشیم که همه قدرتها را [که‏] دستشان را از منافعشان در اینجا و ان شاء اللَّه، در منطقه کوتاه کردیم و متوقع این باشیم که که هیچ صدمه‏اى به ما وارد نمى‏شود. ما نباید متوقع باشیم که با این همه پیروزى، ما همین طور سالم خواهیم ماند.

ما همین طور روزمره، همان طورى که سابق بوده، حالا هم باید باشیم. تکلیف همه روحانیون، چه خطبایى که منبر تشریف مى‏برند، یا ائمه جمعه و جماعت و هر کس که با مردم سر و کار دارد و با آنها صحبت مى‏کند، این است که وضعیت قیام حضرت سید الشهدا را به مردم درست بفهمانند که قیام براى چى بود، چه بود و با چه عده‏اى قیام شد و با تحمل چه مصایبى آن قیام به آخر رسید- که به آخر نخواهد رسید.

نقش عظیم مجالس عزا و سوگوارى در ایجاد وحدت کلمه

این را باید همه گویندگان توجه بکنند، و ما باید همه متوجه این معنا باشیم که اگر قیام حضرت سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- نبود، امروز هم ما نمى‏توانستیم پیروز بشویم. تمام این وحدت کلمه‏اى که مبدأ پیروزى ما شد، براى خاطر این مجالس عزا و این مجالس سوگوارى و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد. سید مظلومان یک وسیله‏اى فراهم کرد براى ملت که بدون اینکه زحمت باشد براى ملت، مردم مجتمعند. اسلام مساجد را سنگر قرار داد و وسیله شد از باب اینکه از همین مساجد، از همین جمعیتها، از همین جمعات، از همین جمعه‏ها و جماعات، همه امورى که اسلام را به پیش مى‏برد و قیام را به پیش‏ مى‏برد، مهیا باشد و بالخصوص حضرت سید الشهدا از کار خودش به ما تعلیم کرد که در میدان وضع باید چه جور باشد و در خارج میدان وضع چه جور باشد و باید آنهایى که اهل مبارزه مسلحانه هستند چه جور مبارزه بکنند، و باید آنهایى که در پشت جبهه هستند چطور تبلیغ بکنند. کیفیت مبارزه را، کیفیت اینکه مبارزه بین یک جمعیت کم با جمعیت زیاد باید چطور باشد، کیفیت اینکه قیام در مقابل یک حکومت قلدرى که همه جا را در دست دارد، با یک عده معدود باید چطور باشد، اینها چیزهایى است که حضرت سید الشهدا به ملت آموخته است و اهل بیت بزرگوار او و فرزند عالى مقدار او هم فهماند که بعد از اینکه آن مصیبت واقع شد، باید چه کرد. باید تسلیم شد؟ باید تخفیف در مجاهده قائل شد؟ یا باید همان طورى که زینب- سلام اللَّه علیها- در دنباله آن مصیبت بزرگى که تُصَغَّرُ عِنْدَهُ الْمَصائِبُ، ایستاد و در مقابل کفر و در مقابل زندقه صحبت کرد و هر جا موقع شد، مطلب را بیان کرد و حضرت على بن الحسین- سلام اللَّه علیه- با آن حال نقاهت، آن طورى که شایسته است تبلیغ کرد. <br>

(صحیفه امام، ج‏17، ص: 52-56)

«قیام للَّه» شکست ندارد

امیدوارم که ما همه جزء هیأت قائمیه باشیم و همه با آن وظایفى که اسلام، قرآن، تحت لواى حضرت صاحب- سلام اللَّه علیه- براى ما تعیین فرموده‏اند عمل کنیم و صورتها را محتواى واقعى به آن بدهیم، و الفاظ را معانى حقیقى. شاید این وصفى که براى حضرت صاحب- سلام اللَّه علیه- ذکر شده است دنبال همین آیه شریفه که مى‏فرماید: قُل إنَّمَا أعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ ان تَقُومُوا للَّهِ مَثنَى و فُرَادَى دنبال همین معنا باشد که همه باید قیام بکنیم، قیام واحد؛ که بالاترین قیام همان قیام آن شخص واحد است و همه قیامها باید دنبال آن قیام باشد؛ و قیامْ «للَّه» باشد. خداى تبارک و تعالى مى‏فرماید که من فقط یک موعظه دارم به شما: قل إنمَا أعِظُکُمْ بِواحِدَة. به امت بگو که فقط من یک موعظه دارم به شما، و آن موعظه این است که قیام کنید، و قیامْ «للَّه» باشد؛ «قیام للَّه» کنید. البته آن حضرتْ قیامِ للَّه مى‏فرمایند؛ و آن لِلّهى که و آن خلوصى که براى ایشان هست، براى دیگران نیست لکن شیعه‏هاى بزرگوار آن حضرت هم باید پیروى از او بکنند در اینکه قیام کنند «للَّه،» براى خدا؛ که اگر قیام براى خدا باشد، اگر عمل براى خدا باشد اگر نهضت براى خدا باشد، شکست ندارد. براى اینکه آن چیزى که براى خدا هست اگر در صورت هم خیال بشود که شکست خورد، به حَسَب واقع شکست نخورده است. حضرت امیر- سلام اللَّه‏ علیه- با معاویه جنگ کردند و شکست خوردند لکن شکست نبود. این شکستِ صورى، شکست حقیقى نبود؛ چون قیامْ للَّه بود، قیامِ للَّه، این شکست ندارد. تا امروز هم او غالب است، تا ابد هم او غالب است.

فلسفه قیام عاشورا

سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- با چند نفر از اصحاب، چند نفر از ارحامشان، از مخدَّراتشان قیام کردند. چون قیام للَّه بود، اساس سلطنت آن خبیث را به هم شکستند. در صورتْ ایشان کشته شدند لکن اساس سلطنت را، اساس سلطنتى که مى‏خواست اسلام را به صورت سلطنت طاغوتى درآورد. خطرى که معاویه و یزید براى اسلام داشتند این نبود که غصب خلافت کردند؛ این یک خطر، کمتر از آن بود؛ خطرى که اینها داشتند این بود که اسلام را به صورت سلطنت در مى‏خواستند بیاورند، مى‏خواستند معنویت را به صورت طاغوت درآورند، به اسم اینکه «ما خلیفه رسول اللَّه هستیم» اسلام را منقلب کنند به یک رژیم طاغوتى. این مهم بود. آن قدرى که این دو نفر ضرر به اسلام مى‏خواستند بزنند یا زدند جلوترى‏ها آن طور نزدند. اینها اصل اساس اسلام را وارونه مى‏خواستند بکنند. سلطنت بود، شرب خمر بود، قمار بود در مجالسشان. «خلیفه رسول اللَّه» و در مجلسِ شرب خمر؟! و در مجلس قمار؟! و باز «خلیفه رسول اللَّه» نماز هم مى‏رود در جماعت مى‏خواند! این خطر از براى اسلام خطر بزرگ بود. این خطر را سید الشهدا رفع کرد. قضیه قضیه غصب خلافت فقط نبود. قیام سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- قیام بر ضد سلطنت طاغوتى بود. آن سلطنت طاغوتى که اسلام را مى‏خواست به آن رنگ درآورد که اگر توفیق پیدا مى‏کردند، اسلام یک چیز دیگرى مى‏شد. اسلام مى‏شد مثل رژیم 2500 ساله سلطنت. اسلامى که آمده بود و مى‏خواست رژیم سلطنتى را و امثال این رژیمها را به هم بزند و یک سلطنت الهى در دنیا ایجاد کند، مى‏خواست «طاغوت» را بشکند و «اللَّه» را جاى او بنشاند، اینها مى‏خواستند که «اللَّه» را بردارند، «طاغوت» را جایش بنشانند. همان مسائل جاهلیت و همان مسائل سابق. کشته شدن سید الشهدا سلام اللَّه علیه- شکست نبود چون قیامْ للَّه بود، قیامِ للَّه شکست ندارد.

خداى تبارک و تعالى مى‏فرماید: فقط یک موعظه- همه موعظه‏ها را حالا. یک موعظه- من دارم. پیغمبر اکرمْ واسطه، خدا واعظ، ملت مُتَّعِظ. من فقط یک موعظه- بیشتر از یک موعظه ندارم. إنّما أعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا للَّه اینکه براى خدا قیام کنید؛ وقتى که دیدید که دین خدا در معرض خطر است، براى خدا قیام کنید. امیر المؤمنین مى‏دید که دین خدا در خطر است، معاویه دارد وارونه مى‏کند دین خدا را، براى خدا قیام کرد. سید الشهدا هم همین طور براى خدا قیام کرد. هر وقت دیدید- این یک مطلبى است که براى یک وقت نیست؛ موعظه خدا همیشگى است- هر وقت دیدید که بر ضد اسلام، بر ضد رژیم انسانى- اسلامى- الهى خواستند که قیام کنند، خواستند وارونه کنند مسائل اسلام را، به اسم اسلام اسلام را بکوبند، اینجا للَّه باید قیام کرد. و نترسید از اینکه شاید نتوانیم، شاید شکست بخوریم؛ شکست تویش نیست.

من در پاریس که بودم بعضى خیراندیش‏ها مى‏گفتند که نمى‏شود دیگر! وقتى که نمى‏شود باید چه کرد؟ باید یک قدرى‏{ ...} گفتم ما تکلیف شرعى داریم عمل مى‏کنیم و مقید به این نیستیم که پیش ببریم. براى اینکه آن را ما نمى‏دانیم، قدرتش را هم الآن نداریم اما تکلیف داریم. ما تکلیف شرعى خودمان را عمل مى‏کنیم. من این طور تشخیص دادم که باید این کار را بکنیم. اگر پیش بردیم، هم به تکلیف شرعى عمل کرده‏ایم هم رسیده‏ایم به مقصد. اگر پیش نبردیم، به تکلیف شرعى‏مان عمل کرده‏ایم. نتوانستیم، حضرت امیر هم نتوانست؛ تکلیف را عمل کرد ولى در مقابلش ایستادند؛ اصحاب خودش ایستادند در مقابلش، نتوانست. این چیزى نیست. خوب، ما به اندازه قدرتمان مى‏توانیم کار بکنیم. وقتى که ما دیدیم که- یا شما دیدید که- یک رژیمى اسلام را دارد وارونه مى‏کند، به اسم عدالت اسلامى دارد ظلم را ترویج مى‏کند، مى‏خواهد اسلام را این جورى معرفى کند؛ یکوقت مى‏ایستد مى‏گوید من کارى به اسلام ندارم، این سبکتر است تکلیف براى انسان. یکوقت یک کسى قرآن طبع مى‏کند و زیارت سید الشهدا، حضرت رضا- سلام اللَّه علیه- مى‏رود و در ملأ عام نماز مى‏خواند و حرفهایش هم این‏ است که «عدالت اسلامى را ما مى‏خواهیم جارى کنیم، ما مى‏خواهیم اسلام را» و آن وقت اسلام را که فریاد مى‏زند «ما اسلام را مى‏خواهیم درست کنیم»، وارونه درست مى‏کنند؛ اینجاست که تکلیف مشکل است. اینجاست که اسلام در خطر است؛ که انعکاسش در خارج و گاهى هم در داخل، اگر اینها موفق مى‏شدند در داخل هم گاهى انعکاس این بود که «خوب، همین است دیگر، رژیم اسلامى همین است»! ما قیاممان، شما قیامتان براى خدا باید باشد. وقتى دین خدا را انسان در خطر دید براى خدا باید قیام کند. وقتى احکام اسلام را در خطر دید براى خدا باید قیام کند. توانست، عمل کرده به وظیفه و پیش هم برده؛ نتوانست، عمل به وظیفه کرده. گاهى وقتها تقیّه حرام است. آن وقتى که انسان دید که دین خدا در خطر است نمى‏تواند تقیّه بکند. آن وقت باید هر چه بشود برود. تقیّه در فروع است، در اصول نیست. تقیّه براى حفظ دین است. جایى که دین در خطر بود جاى تقیّه نیست، جاى سکوت نیست.

(صحیفه امام، ج‏8، ص: 8-11)

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+4 #945 مهرداد/بچه مثبت 1392-08-23 18:19
محبان امام زمان (عج) منتشر کنید ...



علامه امینی شب عاشورا برای امام زمان (عج)صدقه کنار
می‌گذاشتند و می گفتند: امشب قلب آن حضرت در فشار است.

rajanews.com/Detail.asp?id=143662
mehrdadz.blogfa.com/post/372
نقل قول کردن
0 #944 سىد 1392-08-23 06:26
به نقل از سید:
الله اکبر
پیشروی سپاهیان سید خراسانی و یمانی در مناطق اطراف زینبیه . دعا کنید رفقا . این مناطق آزاد بشه ، دیگه خطر از حرم حضرت زینب دفع میشه انشالله .

سلام کامنت فوق از حقىر سىد مىرافضلى نىست
هنوز معلوم نىست خراسانى کىست و ىمانى کدام است حدس هاىى زده مى شود که حجت نىست کرچه بعضى شباهت ها عجىب است ولى شباهت حجت نىست
از طرفى در رواىات سىد ىمانى را که هر که هست جانم فداىش را از ىمن و صنعا دانسته اند و خروجش از ىمن است نه لبنان و اگر صحت انتساب نقلى که در ان سىد جلىل القدر سىد حسن نصرالله ىمانى بودن خود را تکذىب کردند قبول کنىم که به راستى به حقىقت نزدىکتر است باىد با دقت بىشترى حوادث اىن روزها و سالهاى پىش روى ىمن را مورد رصد قرار داد تا ببىنىم مشىت الهى بر چه امرى جارى مىگردد درباره سىد عظىم الشان سىد خراسانى خدا بهتر مىداند و علم ما بسىار ناچىز است خدا را به سىد شهدا و خواهرش زىنب قسم مىدهىم قلوب ما را به حق متماىل و ما را از ىاران اهل حق در هرکجاى زمىن هستند قرار دهد امىن
نقل قول کردن
+2 #943 u313.ir 1392-08-23 04:55
سلام
مطلب جدید منتشر شده است:

کاروان حسین در بزنگاه تاریخی وارد می شود / گذر قوم مشرق زمین از پرتگاه سازش با محرم حسینی
www.u313.ir/.../
نقل قول کردن
+3 #942 ... 1392-08-23 01:25
www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=ce41650ff4fa47d99692868a86635b22

آخرالزمان ، ظهور باطنی ترین بعد هستنی ...
استاد طاهر زاده
فایل pdf
دانلود کنید
نقل قول کردن
+3 #941 بهین 1392-08-23 00:45
به نقل از خسته از بیعدالتی:

اولا برادر عزیز توجیح نیست و توجیه است یعنی موجه جلوه دادن . یادش بخیر زمانی این سایت یک ملا لغتی داشت که چوبی بدست داشت و از این خطاها گذشت نمیکرد

حالا که اصرار دارید و حرف مرا قبول ندارید بسیار خوب میشود یک اعتراض دسته جمعی مقابل سفارت ترکیه برگزار کرد با شعار های
داود اوغلو حیا کن کربلا را رو رها کن
اردوغان حیا کن اهلبیتو رها کن
اردوغان تزویری تو همکار یزیدی
اهلبیت مال ما ، شمر و یزید با شما
ای سنی وهابی تو دشمن امامی
اسد اسد شعار ماست سفیانی هم مال شماست

و از برادران غیور متعصب شیعه دعوت میشود بدون هیچ تفکر و تامل و با هیجانی انقلابی و طراحی شعارهای کوبنده تر باعث شوند این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود ! و بنزینی بر اتش تفرقه مذهبی در منطقه ریخته شود تا نقشه های ماسونها و صهیونیستها هر چه سریعتر عملی شود

عزیز من کی به سنی ها توهین کردم؟
اینجا بحث سنی و شیعه نیست
من میگم گناه کسائی که همکاری داشتن در قتل نفس های بی گناه با یه زیارت و حسین گفتن پاک نمیشه.
افسران ترکی رو بین تروریست ها دستگیر کردن تو سوریه حالا شما میگی این حسین گفتن اینها حقیقیه !!
اون موشک های پاترویت هم که تو ترکیه نصب هستن اونا هم حتما واسه موشک های ایران نیست !!
پایگاه نظامی آمریکا تو ترکیه چی؟
آیا اگه جنگی رخ بدهد اردوغان چون ایران فرهنگش حسینیه میاد کمکون یعنی؟؟
عجب...............
نقل قول کردن
+1 #940 فراهانی 1392-08-23 00:31
به نقل از میرمیران:
جالا توجه اتون رو جلب می کنم به خانه علی دایی و کریم باقری که حتما مافیایی و صهیونیست اند که این چنین خانه هایی دارند توجه کنید
kamooneh.com/.../



لابد اینها هم مافیایی هستند دیگه ...عقده ای ها به صف...
بابا به تو چه ....تو نداری چرا غصه میخوری ....


سعی کنید همیشه با تحقیق کامل و مطمئن شدن از یک موضوع اون رو نشر بدید.. این عکسای برج روما رزیدنس در تهران هست که بسیار معروف است نوع معماریش ...
اگر یه سرچی تو گوگل کنید متوجه میشید....
groups.google.com/forum/#!topic/Phd-sm-atu89/oQckgLuuNE0
نقل قول کردن
-11 #939 خسته از بیعدالتی 1392-08-22 20:01
به نقل از بهین:

توجیح نکن برادر همین اوغلو و اردوغان اگه ایران قدرتمند نبود تیشه به ریشه ایران میزدن.
نمیشه هم گفت حسین هم گفت اسرائیل هم به کمک کرد و هم به نوامیس یک مسلمان تجاوز کرد.
جبهه حق نیازی به این دلسوزی های ریا کارانه نداره.
یادت باشه ما انقلابی هستیم نه سیاست باز
این توجه به اهل بیت توسط این عناصر به خاطر فشار درونی مردم ترکیه و قدرت جبهه حق میباشد.

اولا برادر عزیز توجیح نیست و توجیه است یعنی موجه جلوه دادن . یادش بخیر زمانی این سایت یک ملا لغتی داشت که چوبی بدست داشت و از این خطاها گذشت نمیکرد

حالا که اصرار دارید و حرف مرا قبول ندارید بسیار خوب میشود یک اعتراض دسته جمعی مقابل سفارت ترکیه برگزار کرد با شعار های
داود اوغلو حیا کن کربلا را رو رها کن
اردوغان حیا کن اهلبیتو رها کن
اردوغان تزویری تو همکار یزیدی
اهلبیت مال ما ، شمر و یزید با شما
ای سنی وهابی تو دشمن امامی
اسد اسد شعار ماست سفیانی هم مال شماست

و از برادران غیور متعصب شیعه دعوت میشود بدون هیچ تفکر و تامل و با هیجانی انقلابی و طراحی شعارهای کوبنده تر باعث شوند این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود ! و بنزینی بر اتش تفرقه مذهبی در منطقه ریخته شود تا نقشه های ماسونها و صهیونیستها هر چه سریعتر عملی شود
نقل قول کردن
+10 #938 entezar59 1392-08-22 19:45
به نقل از علی:

عجب ادمای دودوزه بازی هستین .کسی که مدافع رهبری است توی شبکه جاسوس خانه یهودی فیس بوک چه میکنه؟فاصله زیادی میان حرف وعمله وای به حال شما خناسان


با سلام
انصافا کمی اشتباه می کنید
مهرداد بچه مثبت در سایت افسران فعالیت می کند نه فیس بوک.
نقل قول کردن
+10 #937 شفق 1392-08-22 19:39
به نقل از علی:

عجب ادمای دودوزه بازی هستین .کسی که مدافع رهبری است توی شبکه جاسوس خانه یهودی فیس بوک چه میکنه؟فاصله زیادی میان حرف وعمله وای به حال شما خناسان


عموجان فیس بوک نیست. افسرانه

www.afsaran.ir/

تنها شبکه اجتماعی نسبتا کارامد بچه حزب اللهی ها
نقل قول کردن
+5 #936 خرم‌دل 1392-08-22 19:39
به نقل از خسته از بیعدالتی:

الحمدلله وکیل و سخنگوی خدا و معصوم هم هستید و بی هیچ شک و شبهه ای و با اطمینان و یقین برای ایات الهی مصداق تعیین میکنید!
و انشاالله که شما مصداق آیات فوق نباشید!

منظورم تو نبودی، داوود اوغلو بود.
کسی که با جان و دل از دشمنان امام حسین حمایت می‌کند و بعد دست از پا درازتر به حرم آن حضرت می‌آید و گنده‌گویی می‌کند. کسی که با اسرائیل همکاری می‌کند (به حدی که پس از چند سال نتانیاهوی تندرو و افراطی را به تماس و معذرت‌خواهی از ترکیه وامی‌دارد!) و بعد خود را پیرو راه حضرت عباس می‌داند.
نقل قول کردن
-1 #935 حسنی 1392-08-22 19:09
به نقل از علی:

فرقش را بگو ماهم متوجه بشویم بچه مثبت ... توی فیس بوک ...
...


فتواي رهبر انقلاب درباره"فیس‌ بوک"
بسم‌الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله خامنه‌ای

با سلام و احترام

با توجه به اینکه وب‌سایت فیس بوک در ایران فیلتر شده است، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟با تشکر
باسمه تعالی

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد.

موفق و مؤید باشید.
نقل قول کردن
+8 #934 نسیم انتظار 1392-08-22 18:43
دعا برای فرج منتقم خون اقا ابا عبدالله در این شب ها فراموش نشود.



سایز اصلی:
nasimeentezar.ir/index.php/fanavari/geraphic/24-ya-hoseyn
نقل قول کردن
+3 #933 محمد حسین 1392-08-22 18:32
چند آسمان ورای تمنای ابرها

فریاد میزنند که مولای ابرها

بی تو قرار نیست ببارند غیر خون
این سرنوشت حتمی فردای ابرها

باران ! که چون نرفتن تو غیر ممکن است
لختی بمان به روی حرم جای ابرها

اطفال صف کشیده که بر شانه ات روند
چون دیدنیست دشت زبالای ابرها

از شرم آب شد بدنت تا بخار شد
از جسم توست تک تک اجزای ابرها

اینگونه شد که راز فراوانی غمت
پیوند میخورد به معمای ابرها

یک ماه گمشده ! به تمنای آب نیست
منظور خواهرت ز تماشای ابرها

در امتداد آبی سیر نگاه تو
پا میگذاشت قافله جا پای ابرها

برخیز چون به علقمه مه گرفته ات
خیره شده خدای تو از لای ابرها

نقل قول کردن
+3 #932 محمد حسین 1392-08-22 18:29
هنوز گریه بر این جویبار کافی نیست
ببار ابر بهاری، ببار... کافی نیست

چنان به داغ تو یخ بسته باغ جان که اگر
هزار بار بیاید بهار، کافی نیست

به جرم عشق تو باشد که آتشم بزنند
برای کشتن حلاج، دار کافی نیست

گل سپیده به دشت سپید می روید
سپیدبختی این روزگار کافی نیست

خودت بخواه که این انتظار سر برسد
دعای این همه چشم انتظار کافی نیست
نقل قول کردن
+13 #931 سائل عطش 1392-08-22 18:23
**** آجرک الله یا صاحب الزمان
***عجل الله تعالی فرجک الشریف


علامه امینی (ره) شب تاسوعا و عاشورا برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صدقه کنار می گذاشتند و می گفتند: امشب قلب حضرت در فشار است...
:(( :((

دوستان در کنار دعا برای تعجیل فرج آقا، صدقه برای ایشان رو فراموش نفرمایید
:(( :((

التماس دعا
یا زهرا

zz:
نقل قول کردن
+10 #930 علی جعفری 1392-08-22 17:41
رهبر تروریست های لواء الاسلام:
ما برای اقامه دوباره دولت بنی امیه و بازگرداندن مجد و بزرگی اش خروج نموده ایم
X(

(شما خیلی خیلی غلط کردید نوادگان شمر حرام زاده)

شکی نیست که جماعات وهابی مورد پشتیبان سعودی از روز اول سعی نمودند بر آشوب نظامی و سیاسی این کشور بیفزایند و به نبش قبر اختلافات میان شیعه و سنی بپردازند و اصطلاحا از این آب گل آلود ماهی بگیرند و به اهداف پست خود برسند.



... www.shia-news.com/fa/news/63695
نقل قول کردن
-7 #929 سعدالدین 1392-08-22 17:36
neo.jpl.nasa.gov/orbits/epoxi1.html

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-O
نقل قول کردن
+4 #928 بهین 1392-08-22 17:34
به نقل از خسته از بیعدالتی:

دوست عزیز مگر جنگ را در سوریه ترکیه اغاز کرد؟!
سیاست ترکیه از اول ترغیب بشار اسد به برگزاری انتخاباتی ازاد بود
چرا روسیه پشت سوریه را خالی کرد؟ اول گاز دادن به بشار که نترس ما پشتت هستیم و سپس توافق با امریکا برای خلع سلاحهای شیمیایی سوریه! و این یعنی تضمین هر چه بیشتر امنیت اسرائیل!
در مورد تجاوز هم بنده اطلاعی ندارم و اگر ادعایی هست بصورت مستند ارائه شود یعنی شایعه یا خبر خالی نباشد اگر چنین حادثه ای رخ داده طرف قربانی حتما باید شکایت و پیگیری کند و درضمن برادر عزیز اردوگاههای اوارگان در هر جایی پر از مسائل حاشیه ای اینچنینی است و هزاران بیگناه داخل سوریه از طرفی قربانی خشونت و جنایات گروههای سلفی-وهابی هستند و از سوی دیگر میان بمب و موشک و گلوله و توپخانه هر دو طرف درگیر مانده اند و از طرفی با نبود غذا و اب و بهداشت و دارو مواجهند و حداقل پناهندگان در ترکیه و اردن شرایط بهتری دارند اما اردوگاه پناهندگی هتل چند ستاره نیست و مسائل و مشکلات امنیتی و اخلاقی خاص خودش را دارد
و در هر صورت ترکیه بیشتر از 900 کیلومتر مرز خاکی با سوریه دارد و به هر حال مجبور هست که برای حفظ امنیت و منافع ملی خودش اقداماتی انجام دهد

اما حداقل سخنان اردوغان در مدح اهلبیت و این اقدام داود اوغلو ، صرف نظر از نیت درونی که الله اعلم ، یک دهن کجی اشکار به ایدئولوژی سلفی/ وهابی درگیر در سوریه است و اگر ترکیه از سلفی ها حمایت میکند پس چگونه است با تکریم اهلبیت موضع و ایدئولوژی سلفی ها را تضعیف و به ان دهن کجی میکند؟!

و حساب گروههای سلفی/وهابی را باید از سایر برادران اهلسنت که به اهلبیت احترام ویژه ای قائل هستند جدا شود و بخصوص فرهنگ و مصایب عاشورا جایگاه ویژه ای در فولکور و ادبیات مردم ترکیه دارد
و اگر خاطرتان باشد اردوغان هم قبلا در سفر به مشهد به زیارت امام رضا ع رفت
یعنی احترام و محبت به اهلبیت از سوی مردم و مقامات ترکیه ، الزاما از مسیر و منش سیاسی که ماتعیین میکنیم و بنظرمان درست است، نخواهد گذشت!
پس باید بجای نصیحت و تعیین باید و نباید برای انها از این محبت و احترام انها به اهلبیت استقبال کرده و از آن حداکثر استفاده را علیه ایدئولوزی سلفی ها و وهابی ها داشت نه اینکه با تندی و ایجاد دافعه انها را بسمت سنیهای سلفی سوق داد!

و در مورد ماسون بودن هم یا باید سند غیر قابل انکار ارائه شود که عضو کدام لژ ماسونی هست و یا در حد شعار و شایعه های بی اساس باقی میماند

توجیح نکن برادر همین اوغلو و اردوغان اگه ایران قدرتمند نبود تیشه به ریشه ایران میزدن.
نمیشه هم گفت حسین هم گفت اسرائیل هم به کمک کرد و هم به نوامیس یک مسلمان تجاوز کرد.
جبهه حق نیازی به این دلسوزی های ریا کارانه نداره.
یادت باشه ما انقلابی هستیم نه سیاست باز
این توجه به اهل بیت توسط این عناصر به خاطر فشار درونی مردم ترکیه و قدرت جبهه حق میباشد.
نقل قول کردن
+19 #927 ali 1392-08-22 16:38
آن مرد آمد...

آن مرد با داس آمد....

آن مرد اختیار تام دارد....

آن مرد با استرا آمد....

آن مرد کیک زرد دوست ندارد....

آن مرد کیک یزدی و شیرینی دانمارکی دوست دارد.....

انرژی هسته ای بد است.......

آبنبات و شوکولات خوب است....

برادر اوباما، مرد نازنینی است....

آمریکا مهربان است....

انرژی هسته ای حق مسلم آمریکا است......

آن مرد که انرژی هسته ای را گرفت، رفته است....

آن مرد که کشور را فضایی کرد، رفته است....

آن مرد که مسکن مهر را آورد، رفته است....

آن مرد که طرح هدفمندی را اجرا کرد، رفته است....

آن مرد که در مقابل سلطه گری آمریکا می ایستاد رفته است....

آن مرد ۹۰ درصد سحر شده است....

آن مرد متخلف است.....

آن مرد وحدت را بهم زد...

آن مرد منحرف است.......
نقل قول کردن
-8 #926 خسته از بیعدالتی 1392-08-22 16:18
به نقل از خرم‌دل:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِذا جاءَكَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَ اللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقينَ لَكاذِبُونَ (1)
چون منافقان نزد تو آمدند و گفتند: «گواهی می‌دهیم که تو پیغمبر خدایی» و خدا می‌داند که تو پیغمبر اویی ولی خدا شاهد است که منافقون حتما دروغ می‌گویند!
اتَّخَذُوا أَيْمانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَنْ سَبيلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ ساءَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ (2)
ایمانشان را سپری کرده‌اند پس از راه خدا جلوگیری کردند، چه بد می‌کنند!
ذلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا يَفْقَهُونَ (3)
زیرا ایشان ایمان آورده سپس کافر شدند، پس بر دل‌هایشان مهر خورد برای همین نمی‌فهمند
وَ إِذا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسامُهُمْ وَ إِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ (4)
وقتی ایشان را می‌بینی پیکرهایشان تو را شگفت‌زده می‌کند، اگر چیزی بگویند به سخنشان گوش فرامی‌دهی! انگار چوب‌هایی پوک اند که به دیوار تکیه کرده‌اند [و بر آنان اعتمادی نیست که بدیشان تکیه داد] و هر فریادی را به زیان خویش می‌پندارند. ایشان دشمن خدایند پس ازشان بر حذر باش! خدا بکشادشان! تا کجا انحراف یافته‌اند؟!
...

الحمدلله وکیل و سخنگوی خدا و معصوم هم هستید و بی هیچ شک و شبهه ای و با اطمینان و یقین برای ایات الهی مصداق تعیین میکنید!
و انشاالله که شما مصداق آیات فوق نباشید!
نقل قول کردن
+10 #925 علی جعفری 1392-08-22 15:01
-:as

*-msz

ماجرای شیعه شدن یک خانواده مسیحی با توسل به حضرت عباس(ع)

خانواده‌ای مسیحی که با توسل به حضرت عباس(ع) از مرگ حتمی نجات پیدا کردند، مسلمان شده و مذهب شیعه را برای خود برگزیدند.



ادامه:

www.yjc.ir/fa/news/4630382
نقل قول کردن
+31 #924 مهرداد/بچه مثبت 1392-08-22 14:23
دوستان عزیز بفرمایید شام دیشب بیت رهبری ...



سلام/جاتون خالی ؛ دیشب خدا قسمت کرد ، رفتیم زیارت حضرت ماه ؛ برای عرض تسلیت و عزاداری
خیلی محیط دلنشینی هست ؛ اون همه عزیز که اومدند برا بیت با همه مشکلات و صرف وقت ؛ خیلی مودب و با اخلاق بودند ؛ خیلی نورانی و خوش سیما بودند ؛ آدم یاد دوران جبهه و جنگ و انقلاب میافتاد ...
همچنین ادم تعجب میکرد که اون همه صفوف را تشکیل میدادند بروند داخل ...
که چی میدهند ؛ وام ؛ پول و ؟؟؟
خیر هیچ کدام ...
مگر میشود آن همه راه را کوبید برای هیچ
همه از نقاط مختلف آمده بودند برای زیارت حضرت ماه...

دیدن حضرت آقا یک طرف ، دیدن کلی بچه مذهبی و ولایی هم یک طرف ...

با چند تاشان که صحبت کردم متوجه شدم اهل گرگان هستند ، دیگرانی هم از یزد امده بود ؛ ما خودمان هم از قزوین رفته بودیم ...
همه آمده بودند ؛ تمرین زیارت حضرت صاحب کنند که ان شالله روزی هم قسمت همه مان شود برویم زیارت حضرت صاحب الزمان ...

غذا هم خیلی ساده ، یک قورمه سبزی بود داخل یک بسته بندی ...

آدم یاد برخی مهمانی ها مسئولین میافتد و بعد مهمانی رهبر معظم واقعی دچار شگفتی میشود ...
آخر چقدر ساده ...

ولی انصافا بابرکت و خوشمزه است ...

راستی ، آقاجان امام خامنه ای چه جلوه زیبایی دارند ؛ با جلال نورانیت ...
ادم هر چقدر نگاه میکند سیر نمیشود ...از نزدیک دیدن لذت دیگری دارد که در تلوزیون و غیره هیچ گاه ان انرژی را لمس نخواهید کرد ؛ اهل تهرانی ها ازدست ندهند وجود با برکت مقام معظم رهبری را که به قول یکی از مراجع عالی قدر که تمام قد برای ایشان ایستاده بودند و با لقب ذخیره الله به ایشان خوش آمد گفته بودند ...

راستی میدانید چرا ایشان ذخیره الله هستند ...؟؟؟ ...


اللهم عجل لولیک الفرج

www.afsaran.ir/link/419848
نقل قول کردن
+6 #923 خرم‌دل 1392-08-22 14:17
به نقل از خسته از بیعدالتی:


حالا کسی حق ندارد به اهلبیت هم اظهار احترتم و علاقه کند و اجازه ان را هم شما باید صادر کنید؟!
مگر معیار تشخیص حق از باطل تو هستی؟
مگر بشار با ان حزب بعث و حکومت سکولار و ان وضع پوشش و حجاب زنش معیار حق و اسلام است؟
هر کشوری در سوریه دنبال منافع ملی خودش هست روسیه ایران سوریه عربستان امریکا انگلیس و......هر کس دنبال نان و نوایی هست ترکیه هم یکی از انها یا انتظار داری بیاید از جنابعالی اجازه بگیرد که قربان چه کنیم و چه بگوییم بهتر است؟!
مگر بشار اسد و پدرش حافظ اسد در 35 سال گذشته گلوله ای بسمت اسرائیل شلیک کردند که ترکیه دومی اش باشد؟!
مگر ترکیه الان به بیش از دویست هزار سوری پناهندگی نداده است؟
مگر در بین انها علوی ها هم نیستند؟

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏
إِذا جاءَكَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَ اللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقينَ لَكاذِبُونَ (1)
چون منافقان نزد تو آمدند و گفتند: «گواهی می‌دهیم که تو پیغمبر خدایی» و خدا می‌داند که تو پیغمبر اویی ولی خدا شاهد است که منافقون حتما دروغ می‌گویند!
اتَّخَذُوا أَيْمانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَنْ سَبيلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ ساءَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ (2)
ایمانشان را سپری کرده‌اند پس از راه خدا جلوگیری کردند، چه بد می‌کنند!
ذلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا يَفْقَهُونَ (3)
زیرا ایشان ایمان آورده سپس کافر شدند، پس بر دل‌هایشان مهر خورد برای همین نمی‌فهمند
وَ إِذا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسامُهُمْ وَ إِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ (4)
وقتی ایشان را می‌بینی پیکرهایشان تو را شگفت‌زده می‌کند، اگر چیزی بگویند به سخنشان گوش فرامی‌دهی! انگار چوب‌هایی پوک اند که به دیوار تکیه کرده‌اند [و بر آنان اعتمادی نیست که بدیشان تکیه داد] و هر فریادی را به زیان خویش می‌پندارند. ایشان دشمن خدایند پس ازشان بر حذر باش! خدا بکشادشان! تا کجا انحراف یافته‌اند؟!
...
نقل قول کردن
+15 #922 عاشق امام 1392-08-22 14:13
حضور دکتر احمدی نژآد در هیئت فاطمیون شرق تهران- شب تاسوعا



dolatebahar.com/.../...
نقل قول کردن
+4 #921 خودم-هیچکس 1392-08-22 14:12
عزاداری همه دوستان و محبان ولایت حسینی قبول در گاه کبریایی حضرت قدس اله.
ما و دیگران ر از دعای خیر خود بی نصیب نکنین.
در مورد پرونده هسته ای هم نگران نباشین امروز در دسته های مختلف عزادارای که حرف می زدم میگفتن از بابت اینکه سید علی فرد هوشیاری هستش خیالشون از همه چی حمه.
یا حق
نقل قول کردن
+12 #920 عاشق امام 1392-08-22 14:11
آجرک الله یا مولای یا صاحب الزمان(عج) در غم جانسوز شهادت جدّ بزرگوارتان

عرض تسلیت خدمت رهبر عزیز و فرزانه در این ایام
نقل قول کردن
+1 #919 خیبر110 1392-08-22 13:52
به نقل از مهرداد/بچه مثبت:

روضه جانسوز با صدای گریه کودک چند ماهه ... (بسیار جانسوز)




بسیار زیبا و جانسوزه

اشکی اگر جاری شد التماس دعا ...

zz:

دانلود
media2.afsaran.ir/rdaLYEAd.mp3

پخش آنلاین
www.afsaran.ir/link/420048



اشک بچه رو چرا در آوردن :|
نقل قول کردن
-9 #918 .... 1392-08-22 13:38
به نقل از سعدالدین:
20 روز مانده به شروع رمضان بزرگ ;)



ای الزوغ ;)
نقل قول کردن
+4 #917 گابریل 2013 1392-08-22 13:37
این چی بود رفیق گذاشتی .... قلبم از جا کنده شد خدا لعنت کنه تمام اونهایی که در قتل اهل بیت و الادشون بهر طریقی شریک بودن امیدوارم خدا هنگام ظهور مولا تک تکشون رو دوباره زنده کنه تا بمجازاتشون بدست قائم حسینی برسن ---- یا قائم یا منتقم کجایی ---- کجایی


روضه جانسوز با صدای گریه کودک چند ماهه ... (بسیار جانسوز)



بسیار زیبا و جانسوزه

اشکی اگر جاری شد التماس دعا ...

zz:

دانلود
media2.afsaran.ir/rdaLYEAd.mp3

پخش آنلاین
www.afsaran.ir/link/420048
نقل قول کردن
-2 #916 .... 1392-08-22 13:36
به نقل از سعدالدین:
و شاید 47 روز دیگه روز و شب قدر اخرین زمین و روز عروج ارواح

;)
نقل قول کردن
+16 #915 سید 1392-08-22 13:20
الله اکبر
پیشروی سپاهیان سید خراسانی و یمانی در مناطق اطراف زینبیه . دعا کنید رفقا . این مناطق آزاد بشه ، دیگه خطر از حرم حضرت زینب دفع میشه انشالله .
نقل قول کردن
+8 #914 مهرداد/بچه مثبت 1392-08-22 13:17

روضه جانسوز با صدای گریه کودک چند ماهه ... (بسیار جانسوز)




بسیار زیبا و جانسوزه

اشکی اگر جاری شد التماس دعا ...

zz:

دانلود
media2.afsaran.ir/rdaLYEAd.mp3

پخش آنلاین
www.afsaran.ir/link/420048
نقل قول کردن
+3 #913 ج 1392-08-22 12:04
به نقل از علی جعفری:
وزیر امور خارجه ترکیه حرم امام حسین(ع) را زیارت کرد + تصاویر

اوغلو: خدا گام برداشتن در راه امام حسين(ع) را قسمت ما كند !

وزیر امور خارجه ترکیه سپس با هیاتی همراه به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) مشرف شد و در این مکان مقدس اظهار داشت: اميدواريم خدا گام برداشتن در راه امام حسين(ع) را قسمت ما نيز كند.

وی در ادامه تاکید کرد: تركيه از هيچ خدمتي به كربلا فروگذار نخواهد كرد.



وزير امور خارجه تركيه همچنین به حرم حضرت اباالفضل مشرف شد و پس از زیارت با «سید احمد صافی» تولیت حرم حضرت عباس(ع)٬ دیدار و گفتگو کرد.

... abna.ir/data.asp?lang=1&id=480470

آقای اوغلو !

از زمان شروع فتنه در سوریه دولت ترکیه از هیچ تلاشی برای سقوط نظام حاکم بر آن کشور دست بر نداشته و در جهت اهداف دشمنان بشریت گام بر می دارد.

راه سیدالشهداء (ع) راه مبارزه با ظلم و فساد یزید بوده و با دستگاه فاسد اموی بیعت نکرد و با تمام توان و امکانات موجود به مصاف آنان رفت و جنگی نابرابر در مقابل خود داشت.

آقای اوغلو !

راه امام حسین (ع) مصاف با یزید ، شمر ، عمربن سعد ، ابن زیاد ، آل مروان و ابی سفیان ، لعن الله علیهم ، بود.

آقای اوغلو !

یزید و شمر زمانه چه کسانی اند؟

چرا به اسرائیل یک گلوله هم شلیک نکرده اید؟

چرا مرزهای کشور شما معبری برای عبور وهابی های خون آشام و ارسال سلاح شده است؟

چرا سرویسهای امنیتی و جاسوسی کشورتان در خدمت اجانب ، بندر بن سلطان و موساد و سیا می باشد؟

آقای اوغلو !

راه امام حسین (ع) راه مبارزه با ظلم ، ذلت و وابستگی به شیاطین و شهادت در راه خداست.

إن كان دين محمد لم يستقم الّا بقتلي فيا سيوف خذيني
اگر دين محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) جز به قتل من پايدار نمى ماند، پس اى شمشيرها مرا فرا گيريد.

ای ننگت باد داود اشک اغلو داود اشک وداود .... شیعه کش
نقل قول کردن
-13 #912 علی 1392-08-22 10:05
به نقل از ...:
عکس/لباس مجری BBC در شب تاسوعا



ای ناکس ماهواره دارین؟ خونتون کجاست بیام ماهوارتونو جمع کنیم
نقل قول کردن
-23 #911 سعدالدین 1392-08-22 08:58
20 روز مانده به شروع رمضان بزرگ ;)
نقل قول کردن
-5 #910 خسته از بیعدالتی 1392-08-22 07:32
و ظاهرا شما الفبای فراماسونری را نیز نمیدانی! کدام صلح کل؟ کدام خیر خواهی؟ کدام برادری؟
و این جریان کثیف شیطانپرستی ریشه تمام جنگها و مصیبتها و بدبختیهای قرون اخیر بوده است ! کجای کاری برادر من؟
و مگر یک احمق فریب شعارهای ظاهری ماسونها را بخورد.
انحراف امثال ادنان اکتار (هارون یحیی) از سالها پیش اشکار بود همان سرچشمه ای که امثال سروش هم از ان تغذیه فکری میشود یعنی بخش کنترل و انحراف مذاهب صهیونیستها- ماسونها !
در این که داود اوغلو آدم هفت خطی هست و این رفتار او اهداف و گرایشات سیاسی بخصوص برای جلب رای علویان در انتخابات سال اینده هست شکی نیست ! اما فعلا که این حرکت اردوغان و داود اوغلو میتواند برگ برنده ای تبلیغاتی برای شیعیان درمقابل جانوران وهابی/سلفی باشد ، چرا نباید از ان استفاده نکرد و چرا باید به ان حمله کرد؟!
عربستان سعودی وهابی سالانه میلیاردها دلار صرف تبلیغات میکند که نام مبارک اهلبیت را پاک کند و بفراموشی بسپارد و بخصوص سنیهای معتدل را تبدیل به هیولاهای سلفی/ وهابی بکند
و اگر کسی نمیداند که وزنه و محبوبیت ترکیه در جهان اسلام سنی و بخصوص اعراب سنی منطقه چیست، و این سخنان و حرکت نمادین نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه چه معنای مثبتی بنفع شیعیان و بضرر جریان سلفی-وهابی دارد، پس چنین شخصی ، بی هیچ تعارفی ، یا واقعا نادان است و یا در اثر حسادت و تعصب کور خود را بنفهمی زده است!
نقل قول کردن
-6 #909 خسته از بیعدالتی 1392-08-22 07:31
به نقل از سعاح:

بنظرم شما یک بحث لاحاصل رو اینجا راه انداخته اید زیرا راجع به استکبار جهانی مواضع سوریه با ترکیه از زمین تا آسمان فاصله دارد۔ این کجا و آن کجا۔

در ضمن شاید داوود اوغلو مثل هارون یحیی این جراءت رو نداشته باشد که به فراموسونر بودن خود اعتراف بکند اما در این شکی نیست که او یک پلورالیست مذهبی هست و برای او فرقی نمی کند که شما مسلمان هستید، یهودی یا مسیحی، یک شیعه هستید یا دشمن او۔ او میخواهد صلح کل بماند مثل سایر فراماسونرها۔ مصداق بارز مشرکان در دوران تجدد!


یا شما واقعا حقایق رو نمی دانید یا میخواهی ...

جناب سعاح از فروپاشی عثمانی سالهای سال دستهایی در داخل و خارج ترکیه خواستند این ملت را حتی از الفبای اسلام دور نگه دارند و سالهای سال اراده ملی مردم ترکیه برای حاکمیت یک دولت اسلامی را به انواع مختلف کودتاهای اشکار و مخفی و چرندیاتی چون خطر ارتجاع و....سرکوب کردند ولی نتوانستند و نخواهند توانست و سیاست دولت اردوغان با توجه به تجربیات قبلی ، ملایم و حساب شده و مرحله ای بوده است وگرنه مدتها قبل این نهال نوپای اسلامگرایی و حتی نام و تجلی ظاهری ان در ارکان دولت را نیز ریشه کن کرده بودند و حداقل در سالهای اخیر گرایش زیادی به معرفی بیشتر خصوصیات و محاسن اهلبیت در برنامه ها و بحثهای مذهبی و توسط کارشناسان رسمی سنی مذهب و علی رغم نفوذ و هیاهوی سنیهای متعصب و متمایل به سلفی ها و استقبال مردم از این فرایند و گسترش روز افزون و شدید علاقه به اهلبیت دیده میشود
و این فرایندی مبارک در میان مدت و دراز مدت هست
وقتی کارشناسی صاحبنام که حافظ و مفسر قران کریم است در برنامه تلوزیونی اعتراف میکند که موسس مذهب حنفی شاگرد امام جعفر صادق(ع) بوده
و یا امامی سنی مذهب چنان با بغض و اشک در وصف اهلبیت و حادثه کربلا و مظلومیت و مقام و درجه امام حسین(ع) سخنرانی میکند که اشک بر چشمان پیر و جوان و زن و مرد و در منطقه ای سنی نشین جاری میشود
و من شیعه چنان گریه ای میکنم که نوحه دهها مداح چنین تاثیری ندارد پس حسابت را بکن!
ادامه دارد ........
نقل قول کردن
+11 #908 سعاح 1392-08-22 05:50
مذاکرات هسته ای رو نگزاریم یک حجاب برای تحولات منطقه ای بشه

روسیه مصر رو سامانه پدافند هوایی و موشک زمینی میدهد۔

شاید این زمینه شود برای ورود نیروهای غربی در منطقه۔
نقل قول کردن
+8 #907 سعاح 1392-08-22 04:48
به نقل از خسته از بیعدالتی:

دوست عزیز مگر جنگ را در سوریه ترکیه اغاز کرد؟!
...
و در مورد ماسون بودن هم یا باید سند غیر قابل انکار ارائه شود که عضو کدام لژ ماسونی هست و یا در حد شعار و شایعه های بی اساس باقی میماند

بنظرم شما یک بحث لاحاصل رو اینجا راه انداخته اید زیرا راجع به استکبار جهانی مواضع سوریه با ترکیه از زمین تا آسمان فاصله دارد۔ این کجا و آن کجا۔

در ضمن شاید داوود اوغلو مثل هارون یحیی این جراءت رو نداشته باشد که به فراموسونر بودن خود اعتراف بکند اما در این شکی نیست که او یک پلورالیست مذهبی هست و برای او فرقی نمی کند که شما مسلمان هستید، یهودی یا مسیحی، یک شیعه هستید یا دشمن او۔ او میخواهد صلح کل بماند مثل سایر فراماسونرها۔ مصداق بارز مشرکان در دوران تجدد!


یا شما واقعا حقایق رو نمی دانید یا میخواهی ...
نقل قول کردن
-8 #906 anahita 1392-08-22 04:11
دکتر رضا حیدرپور پزشک بهداری زندان اوین در روز انتقال ستار بهشتی به عنوان پزشک کشیک در بهداری زندان اوین حضور داشت. طبق مقررات هر زندانی جدید که وارد بندهای عمومی زندان اوین می‌شود در ابتدای ورود به بهداری زندان اعزام و پس از معاینه برای وی پرونده پزشکی تشکیل می‌شود.
ستار بهشتی به هنگام ورود به زندان اوین طبق معمول به بهداری اعزام و به وسیله دکتر حیدرپور مورد معاینه قرار می‌گیرد و گزارش آثار ضرب و شتم و شکنجه هائی که روی بدن وی بوده به وسیله این پزشک در پرونده وی درج می‌گردد.
پس از تهیه این گزارش دیگر به دکتر حیدرپور اجازه داده نشد بیماران بند ۳۵۰ را ویزیت کند و وی را به بند زندانیان مالی منتقل کردند و هفته گذشته نیز به وسیله ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده است. وی اکنون به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (945)