رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

فتنه شام/ نگاهي به حوادث شام پيش از خروج سفياني و تحولات كنوني اين منطقه(قسمت اول)

همزمان با آغاز تحولات بزرگ و غافلگيركننده در منطقه خاورميانه و آغاز موج بيداري اسلامي و انقلابهاي مردمي در اين برهه حساس تاريخي ، شاهد همدستي عجيب نيروهاي اهريمني براي تسلط بر نقطه اي حساس و اثرگذار در منطقه خاورميانه هستيم ، براه انداختن جنگ رسانه اي تمام عيار  ، تجهيز نيروهاي معارض داخلي و گسيل خيل مزدوران مسلح به كشور سوريه ، اعمال تحريم هاي همه جانبه و فراگير و برانگيختن آتش اختلاف در ميان همسايگان سوريه و كشاندن پاي آنها به اين درگيري همه و همه نشان از آغاز مرحله اي حساس از تحولات بزرگ در اين سرزمين دارد ، تحولاتي كه در روايات بسياري بعنوان تحولات قبل از خروج سفياني در شام مورد اشاره قرار گرفته و تاثيري عظيم بر روند كلي تحولات منطقه و جهان خواهد داشت، آيا براستي سرزمين شام در چنين برهه حساس تاريخي قرار دارد؟ آيا اين هجوم عجیب همه جانبه نيروهاي شيطاني به سوريه قابل تامل نيست؟آيا سوريه خواهد توانست در برابر اين فشار سنگين مقاومت كند؟

 

» ابتدای نظرات (2378)

بسم الله الرحمن الرحيم

 

این مقاله در تیرماه سال گذشته و در ماههای آغازین درگیریهای سوریه تالیف گردید و اینک با اوج گیری این درگیریها و آشکار شدن بیشتر پیش بینی روایات شریف ، با اندکی ویرایش بازنشر می شود.

 

انطباق عجيب تحولات و رخدادهاي كنوني خاورميانه و جهان ،  با نشانه ها و وقايع آستانه ظهور ، مخصوصا در طي دهه گذشته ، هر شيعه منتظري را ناخواسته  بر آن مي دارد كه به كنكاش و جستجوي بيشتر در اين زمينه بپردازد تا به ميزان صحت اين انطباق ها پي ببرد.

همزمان ، بشارتهاي بزرگان و علماء نيز بر آتش اين اشتياق مي افزايد و موجب مي گردد  تا فرد منتظر با دقت و اشتياق بیشتری به دنبال جستجوی نشانه هاي ظهور برآيد ، حتی صحت احتمالی این حقایق می تواند انگیزه ی قدرتمندی برای حرکت فرد و جامعه به سمت  اصلاح و مبارزه با پلشتی ها و ناهنجاریها و فراهم کردن مقدمات امر مبارک ظهور ایجاد کند ، حقیقت مبارکی که یکی از دلایل اصلی صدور روایات شریف عصر ظهور است.

بدون اصلاحگري و خودسازي و تلاش براي ساختن جامعه ، پيگيري وقايع ظهور نوعي تفنن و سرگرمي محسوب مي گردد كه نه تنها فايده چنداني براي فرد و جامعه ندارد كه مي تواند آثار  سوئي نيز در پي داشته باشد.

البته گاه اين اصلاح و خودسازي در يك فرد ، به صورت فرو نرفتن بيشتر در منجلاب گناه و فساد و تباهي كه از خصوصيات برجسته و مهم آخرالزمان و عصر ظهور است ، ظاهر مي شود كه اين اثر مثبت نيز در جاي خود ، مسئله مهمي محسوب مي گردد.

به بيان ديگر بررسي حوادث و نشانه هاي ظهور در صورتي به حال فرد و جامعه اثرگذار و مفيد است كه منجر به حركت به سوي قواعد ظهور گردد ، يعني فرد پس از اطلاع از  اين هماني تحولات جاري ، به سمت اصلاح خود و جامعه و تقويت ايمان و باورهاي ديني و مبارزه ي صحيح با مظاهر بي ديني در جامعه و تلاش براي تحقق اهداف و آرمانهاي انقلاب و اسلام بپردازد كه به جرات مي توان گفت افرادي كه با صداقت به بررسي تحولات و حوادث ظهور مي پردازند ، اهداف فوق را در درجات مختلف درك كرده و به سمت قواعد ظهور پيش خواهند رفت.

بعد از گذر از اين مقدمه مهم كه توجه به آن بسيار ضروريست ، به موضوع اصلي مقاله برمي گرديم ، تحولات چندماهه كشورهاي خاورميانه و من جمله كشور سوريه ، همه نگاهها را به خود جلب كرده است ، تجمع تمام نيروهاي اهريمني بر روي سوريه و به ميدان آوردن تمام نيروها و امكانات سياسي ، فكري ، بين المللي و ايجاد جنگ رواني عظيم و زمينه سازي براي مداخله نظامي ، تحريك همسايگان سوريه ، تجهيز گروههاي مسلح  و حمايت همه جانبه  از آنها و براه انداختن جنگ رسانه اي با انواع دروغ و فريب و ... بر عليه سوريه نشان از آغاز مرحله اي جديد در تحولات شام و سوريه دارد  كه با توجه با تحقق بسياري از نشانه هاي ظهور ، مي توان گفت مرحله جديد مي تواند  آخرين مرحله قبل از خروج سفياني يا مرحله زمينه سازي براي خروج اين عنصر مزدور در منطقه باشد ، كه در تحولات عصر ظهور طي روايات بسياري مورد اشاره قرار گرفته است.

چرخش عجيب تركيه بر ضد سوريه ، افزايش مداخلات عربستان و قطر و ديگر كشورهاي عربي در اوضاع سوريه و لبنان ، مواضع و تحركات قابل تامل اردن در قبال سوريه ، هماهنگي كامل اروپا و آمريكا براي ايجاد ناامني و به سقوط كشاندن حكومت سوريه و بالاگرفتن توطئه های داخلي در اين كشور نشان مي دهد كه احتمالاً تحولات بزرگ و غيرمنتظره اي در اين منطقه حساس رخ خواهد داد كه تاثيرات عميقي بر وقايع پيش روي خاورميانه دارد.

هر يك از جبهه حق و باطل در تلاش است تا با تسلط بر اين منطقه حساس دست بالا را در وقايع تاريخ ساز آتي داشته باشد ، آيا تحولات جاري مي تواند همان تحولات مورد اشاره روايات در آستانه خروج سفياني باشد؟

ما در اين مقاله تلاش داريم تا حد ممكن تصويري روشن از تحولات شام قبل از خروج سفياني و انطباق آن با تحولات جاري را بدست آوريم :

سرزمين شام از ديرباز نقش مهمي در تحولات جامعه اسلامي بازي كرده است ، حضور معاويه و يزيد و ديگر حكام مكار و خونريز اموي در اين منطقه و نقش عميق آنها در تحولات زمان خود كه عمدتاً نقشي منفي بوده است ، از صدر اسلام كفه اين سرزمين را در تحولات منطقه سنگين كرده است. در طول تاريخ اين منطقه تاثير مهمي بر ساير بلاد اسلامي داشته است.

در روايات عصر ظهور نيز يكي از مهمترين نقاط اثرگذار بر واقعه شريف ظهور ، شام مي باشد ، شام در لسان روايات شامل سوريه ، اردن ، لبنان و قسمتهايي از فلسطين و حتي به نقلي برخي از نقاط شمال غربي عراق مي باشد ،  اصلي ترين شورش مقابله كننده با ظهور از اين مناطق برمي خيزد كه در نظر دارد ضمن مبارزه با موج بيداري و انقلاب اسلامي منطقه اي ، جوامع اسلامي را تحت سلطه خود درآورد.

اين سرزمين مبدا ، معبر و محل تلاقي قيام هاي بسياري در عصر ظهور است ، جنگهاي بزرگي در اين سرزمين در عصر ظهور واقع مي گردد كه نشان از اهميت آن براي طرف هاي درگير دارد.

تحولات شام بعد از خروج سفياني داراي شفافيت خوبيست و مي توان توالي و ترتيب آن را تا حدودي مشخص كرد ، اما اين سرزمين قبل از خروج سفياني و در فاصله زماني متصل به خروج وي نيز شاهد تحولات مهمي خواهد بود كه به صورت نامنظم و كمي مبهم در روايات ذكر گرديده است ، با توجه به اهميت تحولات اين مقطع زماني ، يعني تحولات قبل از خروج سفياني و احتمال انطباق آن بر تحولات جاري منطقه ، اين مقاله در تلاش است تا با نگاهي تحليلي و دقيق تر به اين تحولات مهم  پرداخته و انطباق  وقايع جاري اين سرزمين با روايات عصر ظهور را بررسي نمايد :

روايات شريف  براي سرزمين شام قبل از خروج سفياني تحولات زيادي را برشمرده اند كه با دسته بندي آنها مي توان به وقايع زير اشاره كرد :

1- فتنه ي عمومي در سرزمين هاي اسلامي كه در شام هم وجود دارد

2- فتنه ي ويژه براي شام ، اختلاف شديد ، خشكسالي و قطحي به علت محاصره اقتصادي غرب

3- وجود درگيري ميان دو گروه معارض در شام و ايجاد پراكندگي و ضعف در آنها

4- بلند شدن نداء و صدايي بشارت بخش از جانب شام

5- وقوع زلزله اي مهيب و كشته شدن افراد زياد در شام

6- ورود نيروهاي خارجي به شام كه شامل نيروهاي ايراني ، غربي ، مغربي و ترك مي باشد

7- كشته شدن حاكم (یکی از مناطق) شام

8- درگيري ابقع ، اصهب و سفياني در شام كه منجر به قدرت يابي سفياني مي گردد

 

1-فتنه ي عمومي در سرزمين هاي اسلامي كه در شام هم وجود دارد

روايات عصر ظهور ، جوي متلاطم و متشنج را در اكثر كشورهاي اسلامي در آستانه ظهور به تصوير مي كشند كه البته اين تلاطم  و اختلافات ، جزء لاينفك هر تغيير و انقلابي مي باشد ، چون عده اي كه مخالف تغيير و انقلاب هستند و منافع و موجوديت خود را در خطر مي بينند ، تلاش مي كنند تا به هر وسيله ممكن ، حتي با جنايات هولناك جلوي انقلاب و تغییر را بگيرند.

هرچند مبداء زماني و فاصله مشخصي براي اين فتنه ها و اختلافات تا ظهور ذكر نگرديده است اما آنچه مسلم است اين فتنه ها و اختلافات كه مدتي قبل از ظهور در جوامع انساني و مخصوصا در خاورميانه بعنوان مكان جغرافيايي ظهور وجود دارد ، در سالهاي منتهي به ظهور تشديد مي گردد و در سال ظهور به اوج خود مي رسد:

فتنه تير و تاري پديد آيد و آنگاه فتنه به دنبال فتنه برپا شود تا مردي از اهل بيت من به نام مهدي خارج شود ، اگر او را درك كردي با او باش تا از هدايت يافتگان باشي.

الحاوي للفتاوي ج 2 ص 138

مردم شرق و غرب به اختلاف مي گرايند ، اهل قبله(مسلمانان) نيز دچار اختلاف مي شوند ، مردم از ناامني به شدت رنج مي برند و اين چنين روزگار سپري مي شود تا منادي آسماني ندا دهد ....

غيبت نعماني ص 132 – ملاحم و الفتن ص 114

...و آن سالي است که در تمام سرزمين عرب اختلافات روي ميدهد

بحار الانوار ج‏52 ص 222

آنگاه كه در عراق اضطرابهاي شديد سلب آرامش نمود و اختلافات شام را فراگرفت و اهل يمن بر سر حكومت درگير شدند... الزام الناصب ص 204

شما را به مهدي(عج) بشارت مي دهم ، هنگامي كه اختلاف شديد در ميان مردم پديد آيد و زلزله هاي سختي واقع شود ، او قيام مي كند.

غيبت شيخ طوسي ص 111 ، ملاحم و الفتن ص 134

قائم قيام نمي كند مگر پس از وحشت شديد ، زلزله ها و فتنه هاي فراگيري كه بر مردم چيره شود و طاعوني پيش از آن شايع شود و شمشير برنده اي در ميان عرب پديد آيد و اختلاف در ميان مردم افتد....

غيبت نعماني ص 123 ، بشارت الاسلام ص 92

اي جابر قائم ظهور نميکند مگر هنگاميکه شهرها را فتنه و آشوب فرا گرفته باشد، و مردم راه فرار بجويند ولي راهي پيدا نکنند

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1055

 

حركت عمومي مردمي بر ضد حاكمان مستبد و طاغوتي نيز كه مي توان از آن به يك بيداري اسلامي و انقلاب مقدس نام برد ، در روايات متعددي مورد اشاره قرار گرفته است كه در آستانه ظهور رخ خواهد داد ، مانند روايتي كه مي فرمايد ، ظهور در هنگام انقلابها  و قيام هاي مردمي خواهد بود :

ابو سعید خدری از رسول معظم روایت کرده که فرمود: شما را بشارت میدهم که مهدی علیه السلام در موقع اختلاف و انقلاب امت من ظهور خواهد کرد.

فتنه ها و آشوبهاي آخرالزمان (ملاحم و الفتن) - باب 18 – ص 155

آن (ظهور) هنگاميست كه زمامامداران ستمگر شما كه سياست مسلمانان را بلد نبودند ، از بين بروند.

الزام الناصب ص 213

 

به طور مسلم ، اين اختلاف و درگيري كه مي توان از آن به فتنه هاي آستانه ظهور نام برد ، در سرزمين شام كه از مهمترين بلاد مسلمين است نيز روي خواهد داد ، همچنانكه برخي از روايات صراحتاً به اين موضوع اشاره كرده اند :

مژده پيروزي را از سمت دمشق مي شنويد... و شورشيان روم پيش مي آيند و در رمله مستقر مي شوند، پس اولين جايي که از غرب (غرب بلاد اسلامي) خراب مي شود، سرزمين شام است.

غيبت شيخ طوسي 269، غيبت نعماني 279/67

وقتي که از کشمکش و اختلافات داخلي شام اطلاع يافتيد بايد از شام گريخت، زيرا آشوب و جنگ در آنجاست.

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار ) ص 1055

در آن سال اختلاقات بسياري در هر زمين از ناحيه غرب روي ميدهد نخستين جائي که خراب ميشود شام است...

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987

با ديدن سه علامت منتظر آمدن مهدي باشيد. را وي عرضکرد: يا اميرالمومنين آنها چيستند؟ فرمود: اول اختلافي که در بين اهل شام پديد مي آيد، و آمدن پرچمهاي سياه از خراسان و وحشتي در ماه رمضان

غیبه نعمانی، ص 133؛ بحارالانوار، ج 52، ص 229؛ منتخب الاثر، ص 220

سعید بن مسیب میگوید: در شام فتنه ای خواهد بود که از هر ناحیه ای آنرا برطرف میکنند از ناحیه دیگری سربلند میکند و آن فتنه انتها ندارد تا اینکه منادی از آسمان ندا میکند که امیر شما فلان خواهد بود.

فتنه ها و آشوبهاي آخرالزمان (ملاحم و الفتن)باب 76 -  ص 29

وقتي که در سرزمين شام بلوايي را مشاهده نمودي، پس مرگ است و مردن، تا آنکه غربيان به تحرک آمده و روانه سرزمينهاي عربي گردند. که حوادثي بين آنان رخ خواهد داد.

الملاحم و الفتن ص 107.

 

اختلافات و درگيريها در مناطق مختلف شام از لبنان و فلسطين گرفته تا سوريه و اردن كه از دهها سال پيش آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد و طي ماههاي گذشته مخصوصا در سوريه تشديد گرديده است ، به خوبي نشان از تحقق روايات فوق دارد. هرچند روايات شريف فاصله زماني مشخصي را مابين اين فتنه ها و انقلابها تا ظهور تعيين نكرده اند ، اما نمي توان فاصله زماني زيادي را مابين آنها متصور بود مانند روايتي از رسول اكرم(ص) كه گذشت و نشان مي دهد كه ظهور در هنگام اختلاف و انقلاب جوامع اسلامي بر ضد حاكمان ستمگر رخ خواهد داد كه مي بينيم اينك تا چه اندازه محقق شده است.

البته محققيني مانند علامه كوراني اعتقاد دارند كه از متن روايات برمي آيد  فتنه ها و اختلافات شام بيشتر منشاء خارجي دارد تا جايي كه حتي نيروهاي خارجي متعددي در آستانه ظهور در اين سرزمين حضور نظامي مي يابند. ، لذا مي توان از اين مسئله چنين برداشت كرد كه فتنه ها و اختلافات شام از اول منشاء خارجي داشته و طرفهاي درگير از حمايتهاي خارجي برخوردار هستند ، حضور نيروهاي ، ترك ، مغرب ، ايران و روم(غرب) (كه نيروهاي مخالف هم هستند) در سرزمين شام بخوبي منشاء خارجي اختلافات اين سرزمين را قبل از حضور نظامي طرفهاي درگير قابل درك مي كند. يعني وقتي حمايتها و اختلافات غيرنظامي بالا مي گيرد و به نتيجه اي مشخص نمي رسد ، طرفهاي درگير در اين سرزمين مجبور به حضور نظامي آشکار مي شوند.

 

2- فتنه ي ويژه براي شام و خشكسالي و قطحي به علت محاصره اقتصادي غرب

ظاهراً نيروهاي روم(غربي) بعد از فتنه انگيزي و اختلاف افكني و قبل از حضور نظامي در اين سرزمين مرحله ديگري را نيز اعمال مي كنند كه البته ممكن است همزمان با مرحله فتنه انگيزي يا در اواخر آن باشد و آن محاصره اقتصادي و جلوگيري از رسيدن غذا و آذوقه به اين سرزمين است كه ظاهراً در مرحله اي از آن بسيار سخت و شديد مي گردد به نوعي كه روايت شريف آن را بي نظير ذكر مي كند:

گرسنگي دو نوع است ، گرسنگي ويژه و گرسنگي عمومي ، گرسنگي ويژه در كوفه واقع مي شود و منحصراً به دشمنان آل محمد(ص) پيش مي آيد و آنها را هلاك مي نمايد ، اما گرسنگي عمومي در  شامات پديد آيد و آنها را آنچنان دچار وحشت و گرسنگي مي كند كه هرگز نظيرش را نديده باشند ، گرسنگي قبل از قيام قائم(ع) است ولي وحشت و اضطراب بعد از قيام آن حضرت است.

غيب نعماني ص 133 ، الزام الناصب ص 18

نزدیک است که عجم جلوگیری نماید و برای اهل عراق درهم و قفیزی نیایدو نزدیک شده که روم جلوگیری کند و برای اهل شام دینار و طعامی نرسد.

ملاحم و الفتن - ص 81

گمان مي رود كه به اهل شام ديناري و طعامي نرسد ، پرسيده شد از كجا؟ فرمود از جانب روم.

بحارالانوار- ج 51ص92

 

از روايات فوق(كه نشان دهنده محاصره اقتصادي شام توسط روم است) مي توان به دشمني روم و بالتبع آن يهود و سفياني كه هم پيمان روم هستند با اهل شام پي برد و صاحبان پرچم هاي سياه (ايرانيان) كه روايات آنها را دشمن سفياني و روم و يهود ذكر مي كنند با توجه به روايات فوق از حاميان و همپيمانان سرزمين شام به حساب آمده و با اين حساب حضور نظامي پرچم هاي سياه در شام به نوعي حمايت از حكومت و مردم اين سرزمين مي باشد.

ظاهراً اين محاصره اقتصادي در كنار فتنه هاي ديگر پيش مقدمه حضور نظامي رومي ها در شام به حساب مي آيد و شايد به علت اينكه مراحل قبلي جواب نداده و رومي ها به اهداف خود نمي رسند ، مجبور به مداخله نظامي در شام مي گردند.

هرچند مدتهاست كه مقامات غربي به صراحت از لزوم محاصره اقتصادي سياسي  سوريه سخن مي گويند و تا حدودي نيز آن را اجرايي كرده اند ، اما اينك آن شرايط بحراني كه روايات شريف آن را بي نظير معرفي مي نمايد وجود ندارد ، هرچند ممكن است در كوتاه مدت تحريم هاي شديدتري بر عليه سوريه اعمال شده و به واسطه دشمني هاي همه جانبه اي كه از سوي قدرتهاي استكباري و همچنين برخي همسايه ها صورت مي گيرد و همچنين اقدامات مسلحانه كم سابقه اي كه توسط گروههاي معارض انجام مي شود ، بزودي در سوريه شاهد كمبود ارزاق و نوعي سختي و تنگنا و فشار اقتصادي باشيم.

همچنانكه مي بينيم در روايت شريف فوق ، محاصره روم را پولي و غذايي ذكر گرديده است :

گمان مي رود كه به اهل شام ديناري و طعامي نرسد...

قابل توجه است كه بلوكه كردن اموال و دارائي هاي افراد برجسته سوريه توسط دولتهاي غربي آغاز شده و ممكن است بزودي تشديد شده و به محاصره غذايي نيز بيانجامد.

البته این احتمال وجود دارد كه اين كمبود ارزاق بعد از آغاز شديد جنگهاي شام شروع شود كه در آن صورت ، قحطي كه يكي از عوارض هر جنكي مي باشد ، به خوبي قابل درك است.

با نگاهي اجمالي به تيتر اخبار و روزنامه هاي و مطالب رسانه ها در اين زمينه درمي يابيم كه تا بحث تحريم همه جانبه سوريه از چند سال پيش آغاز شده و در طي چند ماه گذشته تقويت و اجرائي شده است و ممكن است در طي ماههاي آتي شديدتر هم گرد :

تقليد اروپا از آمريكا در تحريم سوريه

http://jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=4185

واكنش سوريه به تحريم هاي اتحاديه اروپا

http://www.econews.ir/fa/NewsContent.aspx?action=print&id=137820

"تيري ميسان ": ناآرامي‌هاي سوريه برنامه‌ تعيين شده غرب است كه در سه محور عمليات نظامي، اقتصادي و رسانه‌اي دنبال مي‌شود،

http://www.farsnews.net/printable.php?nn=9003310891

تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه

http://www.fararu.com/vdcbawbw.rhb88piuur.html

سلمان رشدي، خواستار تحريم سوريه شد!

http://www.farsnews.net/printable.php?nn=8907220930

انگلیس بدنبال اعمال تحریم های جدید علیه ایران و سوریه است

http://www.mehrnews.com/fa/NewsPrint.aspx?NewsID=1342214

اتحاديه اروپا ارتش سوريه را در ليست تحريم قرار داد

http://www.farsnews.net/printable.php?nn=9004020014

افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه

http://www.iranbalkan.net/print-6084.html

سایه سنگین بحران اقتصادی در سوریه

http://www.econews.ir/fa/NewsContent.aspx?action=print&id=137048

دستور اوباما براي تحريم سوريه

http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100843931156

تصميم اتحاديه اروپا به تحريم سوريه

http://www.siasatrooz.ir/CNewsRDetailOnline.aspx?QSCNDId=62442

ديده‌بان حقوق بشر تحريم سوريه را هموار كرد

http://www.jahannews.com/vdcezv8zzjh8p7i.b9bj.html

فرانسه برای تحریم سوریه تلاش خواهد کرد

http://www.atynews.com/fa/news/44955/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

 

البته عده اي اعتقاد دارند كه شايد بتوان از محاصره شديد اقتصادي غزه كه جزئي از فلسطين بوده و بالتبع شايد بتوان آن را جزو سرزمين شامات دانست و 5 سال طول كشيد ، بعنوان همان تنگنا و محاصره اقتصادي شديد مذكور در روايات نام برد ، همچنانكه مي دانيم اين محاصره اقتصادي و به نوعي قطحي آنچنان شديد بود كه برخي مواقع خبر هجوم مردم براي ارتزاق از گياهان دشت و صحرا به كرات در خبرگزاريها منتشر شد.

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003240856

http://www.islamtimes.org/vdcae0ne.49nwa15kk4.html

http://www.hamshahrionline.ir/print-71343.aspx

 

3-وجود درگيري ميان دو گروه معارض در شام و ايجاد پراكندگي و ضعف در آنها

وقتي دو نيزه دو سر کرده لشکر با هم کشمکش نمودند، علامتي از علامات الهي ظاهر ميگردد عرض شد يا اميرالمومنين آنعلامت چيست؟ فرمود: زلزله اي است که در شام پديد ميايد و بيش از صد هزار نفر در آن سانحه جان ميدهند....

غیبت نعمانی صفحه 163، غیبت شیخ طوسی صفحه 277

هنگاميکه دو نفر مدعي حکومت در شام بجان هم افتادند علامتي از علائم الهي است. سپس مردم را امر بسکوت و آرامش ميکنند. آنگاه شام چنان دچار اضطراب و ناامني ميگردد...

مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار) ص 989

آنچه از روايات بدست مي آيد اين است كه قبل از خروج سفياني در چند مرحله درگيريهايي ميان  دو گروه رخ مي دهد ، يكي از اين درگيريها ميان اصهب و ابقع است كه در مورد آن صحبت خواهيم كرد ، هرچند اين درگيري معمولاً ميان سه نفر يعني اصهب و ابقع و سفياني ذكر گرديده و كمتر مي تواند مصداق روايات فوق كه نشان دهنده درگيري ميان دو گروه است ، باشد.

علامه كوراني در كتاب عصر ظهور نيز قائل به درگيري دو گروه قبل از درگيري مابين اصهب و ابقع و سفياني مي باشد و اين درگيري را جداي از درگيري مذكور مي داند.

درگيري ديگري كه به نظر مي آيد مصداق درگيري روايات فوق باشد ، درگيري ما بين پرچم هاي سياه (ايراني ها) و پرچم هاي زرد يا سبز(مغربي ها) مي باشد كه به دو دليل اين درگيري نيز نمي تواند درگيري مذكور باشد ، زيرا هدف درگيري مذكور تصاحب حكومت بوده و هيچ كدام از طرفين پيروز نمي شوند در حالي كه در درگيري پرچم هاي سياه و زرد ، هدف حكومت شام نبوده و ظاهراً بقول علامه كوراني حركت به سمت بيت المقدس است ضمن اينكه درگيري با پيروزي پرچم هاي سياه خاتمه مي يابد.

شايد بتوان گفت در مورد مصداق اين درگيري دوجانبه ، تنها گزينه اي كه باقي مي ماند ، درگيري مابين حكومت شام و گروههاي معارض داخلي مي باشد كه به خوبي هدف تصاحب حكومت و عدم غلبه يكي بر ديگري مي تواند در اين مورد مصداق پيدا كند.

درگيريهاي شديدي كه اينك ميان گروههاي مسلح معارض كه به خوبي توسط كشورهاي غربي و آمريكا و عربستان و اردن و .... حمايت شده و با سلاح هاي نيمه سنگين و پيشرفته ، گاه ضربات سنگيني بر ارتش سوريه وارد مي كنند ، را شايد بتوان مصداق درگيري فوق ذكر كرد ، اين احتمال وجود دارد كه با دلارهاي سعودي و فريب هاي غربي ، فرماندهان ارتش سوريه ، جذب دشمن شده و به تدريج كفه درگيريها به نفع نيروهاي معارض سنگين شود ، آمار بالاي كشته ها و زخمي ها كه تا كنون به بيش از 10 هزار نفر مي رسد ، نشان دهنده عمق و شدت درگيريهاي دو طرف است. تدارك وسيع نيروهاي استكباري و مزدوران خاورميانه اش (كه توانسته اند حتي تركيه را نيز با خود همراه كنند  )براي مهار سوريه نشان مي دهد كه آنها به راحتي دست بردار نبوده و بايد منتظر روزهاي سختي براي سوريه بود.

شايد از عبارت " نيزه دو سر کرده لشکر " بتوان نتيجه گرفت كه يكي از فرماندهان بزرگ سوريه با پيوستن به معارضين ، مدعي حكومت خواهد شد ، كه برادران سوري بايد مراقب اين موضوع باشند.

اين درگيري كه پيش از زلزله بزرگ شام رخ خواهد داد ، بعنوان يكي از علائم ظهور ذكر گرديده است.

درگيريهاي شديد در سوريه ميان حكومت و معارضان تلفات بالايي برجاي گذاشته است

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8910090822

http://www.bidarynews.com/data.aspx?lang=1&id=2330

 

اگر حكومت سوريه و معارضان مصداق دو مدعي حكومت درگير قبل از خروج سفياني باشند ، مي توان پيش بيني كرد كه هيچ كدام نمي توانند به طور مطلق قدرت را در دست داشته باشند و اين تلاطم و درگيري تا وقوع تحولات بعدي ادامه خواهد يافت.

4- بلند شدن نداء و صدايي از جانب شام

روايات متعددي بيان مي دارند كه در آستانه ظهور فرياد و صدايي از جانب سرزمين شام برخواهد خواست ، برخي روايات منتظران ظهور را به انتظار اين نداء فرا مي خواند و برخواستن اين نداء را بعنوان واقعه اي بشارت آميز و شادي بخش كه خبر فتح و پيروزي دارد ذكر مي كند :

علاء بن محمد از امام محمد باقر عليه السلام روايت ميکند که فرمود: توقعوا الصوت ياتيکم بغته من قبل دمشق، فيه لکم فرج عظيم يعني: منتظر صدائي باشيد که ناگهان از جانب دمشق ميرسد و در آن صدا براي شما گشايش بزرگي است.

غيبت نعماني، ص 279 ، مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1089

صدائي از جانب دمشق ميرسد که آنجا را فتح کرده اند ...

مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار) ص 987

رومیان و اتراک اختلاف می کنند و جنگ های فراوانی روی می دهد و منادی در دمشق بانگ بر می آورد: وای بر ساکنان زمین از شری که نزدیک است

غیبت شیخ طوسی صفحه 168 و 278 منتخب الاثر صفحه 452

کسي از دمشق صدائي ميزند... و آن سالي است که در تمام سرزمين عرب اختلافات روي ميدهد

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 10005

بانگي از ناحيه دمشق به شما مي رسد و خبر يك پيروزي را به همراه مي آورد ...

غيبت شيخ طوسي ص 269 ، ارشاد مفيد ص 338

 

در اين كه اين فتح و پيروزي و خبر خوش چه چيزي مي تواند باشد ، نمي توان دقيقاً اظهار نظر كرد ، هرچند روايتي بيان مي دارد كه خبر خوش فتح شام است ولي اين مسئله با روايات ديگر همخواني ندارد  چون روايتي نداريم كه نشان دهد سرزمين شام و سوريه قبل از خروج سفياني تحت سيطره اهل حق قرار گرفته باشد ، مگر اينكه خبر وقوع زلزله اي كه به بيان روايات براي مومنين رحمت و براي كفار عذاب است و به آنها ضربه اي جدي خواهد زد را بعنوان همان خبر خوش و فتح در نظر بگيريم.

از سويي ديگر مي توان وقوع تحولات بزرگ شام كه خروج سفياني را در پي داشته و به نوعي وقوع اولين علامت حتيمه ظهور را اعلام مي دارد و ظهور منجي عالم بشريت در عاشواري بعدي را نويد مي دهد ، را نيز مي توان بعنوان همان خبر خوش و بشارت آميز در نظر گرفت كه البته اين برداشت با همان روايتي كه مي فرمايد در آخرالزمان از فتنه ها نهراسيد كه فتنه هاي عصر ظهور به نفع جريان حق مي باشد ، همخواني دارد.

 

5- وقوع زلزله اي مهيب و كشته شدن افراد بسيار در شام

زلزله اي است که در شام پديد ميايد و بيش از صد هزار نفر در آن سانحه جان ميدهند. خداوند آن زلزله را براي مومنين رحمت و براي کفار عذابي قرار مي دهد، هنگامي که اين زلزله واقع شد... در آنموقع يکي از دهات دمشق بنام حرشا را بنگريد که چگونه در زمين فرو ميبرد .

غيبت شيخ طوسي ص 277 ، ملاحم و الفتن ص 53

و قريه اي از شام بنام جابيه بزمين فرو ميرود

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987 و 1018

...، دهکده ای از دهکده های شام به نام «جابیه» خسف می شود، قسمتی از دیوار دست راست مسجد جامع دمشق فرو می ریزد، آشوبگری از میان رومیان خروج می کند که کشتار فراوانی را به دنبال دارد

غیبت شیخ طوسی صفحه 269، ارشاد مفید صفحه 338

...و سمت غربي مسجد دمشق بزمين فرو ميرود. حتي ديوارش نيز در هم فرو ميريزد....

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 983

در اين موقع منتظر باشيد که در يکي از دهات شام بنام خرسنا زمين فرو رود، و چون اين نيز عملي شد منتظر آمدن فرزند هند جگر خوار سفياني باشيد که از يابس بيرون ميايد. مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 989

نشانه خروج سفياني اين است كه خسفي در سمت غربي مسجد دمشق به وجود مي آيد و ديوار مسجد فرو مي ريزد و زلزله اي مي شود و قريه اي بنام جابيه در جنوب دمشق خسف مي شود و اين پس از خارج شدن مغربي و سپاهيانش از شام اتفاق مي افتد

غيبت نعماني ص 149 ، غيبت شيخ طوسي ص 278 و ...

 

روايات متعددي وقوع زمين لرزه اي مهيب را در شام گزارش مي دهد ، در روايات عبارتهاي الرجفه ، والخسف ، و الزلزله  براي اين واقعه مهم ذكر گرديده  است ، البته ممكن است كه همزمان يا با فاصله اندك آن سرزمين شاهد زلزله و خسف(فرورفتن) باشد.

در اين مسئله كه اين واقعه مسئله اي طبيعي بوده يا از جنايات دشمنان است ، اتفاق نظر وجود ندارد ، در حالي كه برخي آن را واقعه اي طبيعي مي دانند برخي قائل به توطئه دشمنان مي باشند و ممكن است منظور از خسف بمباران هوايي و برخورد موشكها باشد كه در هنگام درگيري نظامي به صورت گسترده واقع مي شود.

روايات نتيجه اين وقايع را هرچه كه باشد به نفع جبهه حق و موجب رحمت براي مومنان مي داند كه ممكن است مانند " خسف بيداء" زلزله در محل تجمع كافران باشد يا زلزله به مناطق و منازل آنها آسيب بزند يا تحولاتي پس از زلزله در سرزمين شام به وجود آيد كه برآيند آنها به نفع مومنين و جبهه حق است.

همچنين برخي از روايات بيان مي كنند كه در هنگام وقوع زلزله برخي از نيروهاي خارجي در اين سرزمين حضور دارند (كه به طور مثال حضور نيروهاي مغربي را شهر دمشق مي توان ذكر كرد) هرچند برخي روايات زلزله را قبل از حضور نيروهاي خارجي مي دانند.

وقوع چنين زمين لرزه ي مهيبي مي تواند چند اثر در سرزمين شام داشته باشد ، اول اينكه باعث تضعيف نظام و پريشاني امور آن سرزمين گردد و هيچ بعيد نيست كه با مرگ برخي از مسئولين اين سرزمين در اين زمين لزره بر وخامت اوضاع افزوده شود ، مسئله دوم اين است كه برخي از نيروهاي خارجي ممكن است در طرحي منطقه اي يا بين المللي براي كمك رساني به مردم شام وارد اين سرزمين شوند ، همان چيزي كه در اشغال هائيتي اتفاق افتاد و بعد از زلزله اي مهيب نيروهاي آمريكايي به بهانه كمك رساني وارد اين كشور فقير شدند.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1021331

زمین لرزه هائیتی دسیسه آمریکا بمنظوراشغالگری بود

http://www.yadgarafghan.com/da/1388/11/01/%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%B1%D8%B2%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%88%D8%B1%D8%A7.html

برخي اعتقاد دارند كه زلزله هائيتي توسط آمريكا و با سلاح مخوف و ناشناخته هارپ انجام شد كه البته ميزان صحت اين ادعاها مشخص نيست.

نكته سومي كه مي توان در نظر گرفت اين است كه وقوع اين زمين لرزه شديد و پريشاني اوضاع مي تواند زمينه مساعدي را براي آغاز حركت سفياني ايجاد كند ، به عبارت ديگر سفياني با استفاده از اين اوضاع پريشان و نابسامان امور و ضعف حكومت ، حركت خود را آغاز و شام را تحت سيطره خود درآورد.

مسئله ديگر اين است كه اين زمين لرزه مهيب مي تواند با جابجايي زمين ، نقشي در آشكار شدن گنجي كه موجب جنگ بزرگ قرقيسيا مي باشد ، داشته باشد هرچند علت آن را طغيان نهر فرات نيز ذكر مي كنند كه مي تواند تلفيقي از هر دو عامل باشد

 

با نگاهي به اخبار و مباحث زمين شناسي مي بينيم كه گزارشها از احتمال وقوع زلزله اي قدرتمند در منطقه شام خبر مي دهد :

http://www.awsatnews.net/?p=23185

http://aljazeera.net/NR/exeres/E68E1F82-390C-4626-B99B-A9971DE96D8C.htm

از سال 2007 تعداد زیادی از کارشناسان زلزله شناسی در منطقه عربی ، پیش بینی نموده اند که زلزله شدیدی در این منطقه به زودی اتفاق خواهد افتاد. آخرین اخباری که در این رابطه منتشر شده مربوط به کارشناس سوری ، دکتر "محمد ابراهیم" است که مدیر مرکز تحقیقاتی تحلیل معلومات حاصل از لرزشهای زمین در سوریه است. وی معتقد است بر اساس لرزشهای ثبت شده در ماههای اخیر پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک زلزله ای با قدرت 7.3 درجه در سوریه اتفاق بیفتد.

رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود در اواخر سال گذشته پیش بینی نموده بود که زلزله ای شدید شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان را خواهد لرزاند ، منشاء این زلزله هر چه باشد خواه طبیعی و خواه مصنوعی و در اثر انفجار مواد منفجره  در لایه های زیرین زمین و یا آزمایشهای هسته ای در زیر آب ، می تواند نتایج وخیمی را برای منطقه داشته باشد. رژیم صهیونیستی برای این موضوع مانورهای شهری متعددی را برگزار نموده و قبرهای بزرگی را برای دفن دسته جمعی آماده نموده است و همچنین مجوز دفن جمعی را از خاخامها اخذ نموده است.

از سویی دیگر جلال الدبیک ، کارشناس زلزله شناسی فلسطینی هم در مصاحبه ای با شبکه الجزیره ضمن بررسی صفحات تکتونیکی عربی و آفریقایی و ایران به نتایج مشابهی رسیده است.

وی معتقد است بر اساس وضعیت صفحات تکتونیکی مناطق مجاور "حفرهانهدام" که شامل فلسطین ، اردن، سوریه و لبنان می شود نشان می دهد که اگرمرکز زلزله های رخ داده در وسط و جنوب بحر المیت باشد شدت آنها بین 6 و 6.5 درجهبوده که در رده بندی معتدل و نسبتا قوی قرار می گیرند و این زلزله ها بطور متوسطهر 80 تا 90 سال یکبار اتفاق می افتد و اخرین زلزله از این نوع در سال 1927 بودهکه احتمال وقوع مجدد آن می رود . و اگر مرکز زلزله در شمال دریاچه طبریه یعنی منطقهواقع در سوریه و جنوب لبنان و شمال فلسطین باشد دارای قدرت بالای 7 ریشتر بوده واین نوع زلزله ها بطور متوسط هر 250 سال یکبار اتفاق می افتد و آخرین زلزلهویرانگر از این نوع در سال 1759 بوده است. یعنی در هر صورت ما با زلزله ای شدید یانسبتا شدید در این منطقه مواجه هستیم که هر لحظه احتمال وقوع آن می رود و حداکثرظرف یکی دو سال آینده اتفاق خواهد افتاد (و الله اعلم)

 

در بررسی صفحات  تکتونیک صفحه ای ، مشاهده موقعیت صفحه عربی و تماس آن با صفحه آفریقا و ترکیه و ایران و جهت حرکت آن این موضوع را بیشتر روشن می کند.

 

 

این نقشه موقعیت صفحه عربی را با صفحه افریقا و ایران و هند نشان می دهد .

 

 

این نقشه نحوه و جهت حرکت صفحه عربی را که رو به شمال است  مشخص می نماید.

 

 

این نقشه حدود صفحه عربی و انطباق آن با نقشه جغرافیایی کشورهای منطقه را نشان می دهد. از جنوب به شمال : بیداء ، خرشنا یا جابیه ، بغداد، بصره و نیز ری ( تهران) که خراب شدن آن بر اثر زلزله آن پیش بینی شده است. اگر دقت کنید در روایات به خراب ری و نه خسف آن اشاره شده  که با توجه به نقشه می بینیم منطقی و توجیه پذیر است. با تطبیق این نقشه و نقشه حرکت صفحه عربی می توان مکانهایی را که وقوع زلزله در آنها در روایات پیش بینی شده تشخیص داد.

 

خط گسل صفحه عربی که از جنوب به شمال 6500 کیلومتر امتداد دارد از سمت چپ از خلیج عدن شروع شده و به سمت شمال تا خلیج عقبه و سپس با عبور از بحر المیت و مرز اردن و فلسطین اشغالی به طرف شمال به سمت لبنان و سوریه و سپس به ترکیه می رسد و در این خط که محل تلاقی با صفحه آفریقا و ترکیه می باشد زلزله های شدیدی رخ داده است . امتداد صفحه عربی  باعبور از دریاچه ویکتوریا با یک منحنی به سمت شمال عراق به سپس به سمت جنوب از کردستان و نزدیکی بغداد عبور و با گذر از نزدیکی بصره و شهرهای حاشیه غرب و جنوب غربی ایران  در حاشیه جنوبی خلیج فارس کلیه شهرهای جنوب را در بر گرفته است. حرکت این صفحه در سال حدود 4.6 سانتی متر به طرف شمال است که بطور متوسط هر هشتاد سال یکبار زلزله ای با درجه متوسط و قوی و هر 250 سال زلزله ای شدید را در محل تقاطع این خط با صفحه افریقا در سمت چپ صفحه ایجاد می نماید.

تحليل داده های زمین شناسی ثابت می کند که خط گسل بحر المیت که از اردن ، فلسطین ،سوریه و لبنان عبور می کند در دوره های زمانی معینی فعال شده و زلزله های با قدرت بالای 7 درجه در  آن اتفاق افتاده است این فعالیتها در سالهای ( 1157-1202) و ( 1404-1407) و ( 1759-1976) میلادی بوده است و به عبارت دیگر زلزله های شدید در این منطقه بشکل دوره ای و در دوره های زمانی بین 200 تا 350 سال رخ داده است. همچنین در سوریه در طی 25 سال یعنی از سال 1975 تا سال 2000 میلادی 20 زلزله با درجه بین 5 و 6.6 رخ داده است.

طبق روایات متعدد مربوط به عصر ظهور ، زلزله های شدیدی در محل تلاقی این صفحه با صفحه آفریقا در غرب و صفحه ترکیه در شمال و ایران در شرق به وجود می آید که موجب خرابی برخی نقاط و فرو رفتن یا خسف نقاطی دیگر می گردد که با توجه به موقعیت منطقه  بیداء در سعودی و  خرشنا یا جابیه در شام و نزدیکی دمشق و نیز موقعیت بغداد و بصره که در نزدیکی لبه های صفحه تکتونیک عربی قرار گرفته اند می توان گفت که پیش بینی زلزله و خسف در این نقاط هم به لحاظ علمی و زمین شناسی و زلزله شناسی و هم به لحاظ تاریخی قابل توجیه است و دور از ذهن نیست اما زمان وقوع آن را جز خدا کسی نمی داند.

(مطلب فوق برگرفته از : http://313khorshid.mihanblog.com/post/80 )

 

البته بايد در نظر گرفت كه زلزله مذكور در روايات ممكن است صرفاً يك واقعه طبيعي باشد يا در كنار آن حملات موشكي يا بمبارانهايي كه باعث خرابي گسترده مي شود را نيز بتوان مصداق خسف مذكور در روايات فوق دانست همچنانكه نام مكانهايي خاص در روايات برده شده است.

 

البته مطلب مهم اين است كه سران جبهه حق و برادران ما در سوريه  و محور مقاومت قطعاً با اطلاع از اين مباحث و احتمال بروز اين زلزله بزرگ كه روايات شريف نيز آن را پيش بيني نموده اند ، خود را براي تلفات و آسيب هاي احتمالي آماده خواهند كرد تا در صورت وقوع اين واقعه طبيعي ضمن برطرف كردن سريع تلفات و آسيب ها ، از پريشاني اوضاع بكاهند تا دشمنان فرصت نكنند تا از اين اوضاع به هم ريخته براي پيشبرد مطامع و اهداف خود استفاده نمايند ، تا ان شاالله همانگونه كه روايات شريف پيش بيني نمو ده اند اين واقعه طبيعي بعنوان فتح و رحمت براي مومنين و عذاب براي كفار و منافقين باشد.

 

در قسمت دوم مقاله به بررسي نقش تركها و روميان در فتنه شام و دخالت نظامي آنها در اين منطقه بر طبق روايات موجود و نشانه هاي تحقق آن و همچنين ساير تحولات شام قبل از خروج سفياني مي پردازيم

التماس دعا

 

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+2 #2378 یاران 57 1392-06-14 12:59
سلام دوستان عزیز

پایگاه اطلاع رسانی نهضت عدالتخواهان ولایتمدار با مطالبی بسیار مهم بروز است.
نقل قول:
نقل قول:


_بازخوانی یک مقاله/ طلبه سیرجانی بر لبه تیغ تیز.../ این حرکت محکوم به پیروزی! است.

به نظر حقیر حرکت این طلبه یکی از موفق ترین حرکت های عدالتخواهانه در چند سال اخیر بوده و هست. این مدل تا همین الان هم به پیروزی های بزرگی دست یافته و اصلاً محکوم به پیروزی! است. به انگیزه پاسخ به یک سؤال مهم، تحلیلی از حرکت این طلبه غیور سیر از جان به دست خواهم داد.

_دانلود سخنرانی حاج علیرضا پناهیان/ پاسخ به یک سوال مهم که خیلی اوقات از مردم کوچه وبازار می شنویم:اگر آقا می دانند مشکلات را چرا حل نمی کن؟! - برخورد امام خامنه ای با مفاسد چگونه است ؟ - وظیفه ما چیست؟

یکی از سوالاتی که در ذهن بعضی از افراد وجود دارد، این است که با وجود حاکمیت ولی فقیه و نائب امام زمان(ارواحنا فداه) چرا همچنان باید شاهد برخی از مصادیق ظلم و فساد در جامعه باشیم؟

_مجموعه فیلم، کلیپ و مستند از نهضت عدالتخواهان ولایتمدار و طلاب عدالتخواه:بخش اول بخش دوم بخش سوم(جدید) بخش چهارم(جدید)

بسیاری از دوستان دغدغه این را داشتند که از این جریان عدالت طلبی ، فیلم و یا کلیپ زیادی در فضای رسانه ای کار نشده و کم تر مستند سازی به هر دلیل روی آن تمرکز کرده ، حال آنکه ظرفیت این حرکت عدالتخواهانه برای کارهایی همچون مستند سازی بسیار زیاد است ، به همین دلیل ما قصد داریم در حد توان خودمان فیلمها و کلیپ های مختلف درباره نهضت عدالتخواهان ولایتمدار در طول 7 سال اخیر را به مرور در این سایت قرار دهیم. سعی ما بر این بوده است که در این چهار مجموعه فیلم؛ تاریخچه این حرکت، هدف و مبانی کار و سوالاتی که بعضا وجود دارد را تبیین نمائیم. انشاالله که مورد استفاده قرار گیرد.

_«یاوران نهضت عدالتخوان ولایتمدار در شبکه های اجتماعی»

از رسانه های مهم و بسیار موثر در تحولات و برنامه ریزی ها شبکه های مختلف اجتماعی است که استفاده از آن ها چه در ایران و چه سایر نقاط جهان در چند سال اخیر به طور قابل توجهی افزایش داشته است.
بدین جهت ما و سایر دوستانمان نیز سعی کردیم در برخی از این شبکه های اجتماعی حضور داشته باشیم.


و دست آخر هم کلیپی بسیار زیبا از حاج علیرضا پناهیان_جانا سخن از زبان ما می گویی! _ انقلابی متفاوت از بقیه...

همه این مطالب در:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول کردن
+3 #2377 رحیم 1392-05-18 00:35
به نقل از حسین:
اگر لطف بفرمایید آقای پوتین رو از سمت راست عکسی که برای تیتر استفاده می کنید، حذف کنید.
اشتباه ظریفی هست که انشاالله اشتباهی هست.

اگه دقت کنی میبینی که همه افراد سمت راست به جز پوتین به هم چسبیدن و پوتین رو با کمی فاصله از اونها قرار داده. از طرفی، آدمهای سمت راست و چپ تصویر رو، نه بر اساس اصول اعتقادی بکه بر اساس اصول سیاسی از هم جدا کردن (خیلی گیر نده :) )
نقل قول کردن
+7 #2376 محمد 1392-05-09 15:46
البته این رو هم بگم که بعید هستش نیرد قرقیسیا یا آرماگدون هسته ای باشه چون روایات و حتی خود انجیل از کشته های آرماگدون به عنوان خوراک پرندگان و درندگان یاد شده و اگر هسته ای باشه که هیچ پرنده و جانداری زنده نمی مونه تا بخواد از خوراک کشته شدگان تغذیه کنه مگر اینکه در جاهای دیگه ای از دنیا مثلا بین خود کفار و مشرکان نبرد هسته ای در بگیره
نقل قول کردن
+8 #2375 محمد 1392-04-27 23:17
که البته اشاره ای به حضور شیعیان در بین کشته های قرقیسیا نشده و به آن ها هم توصیه شده به مدت 2 الی 3 ماهی که این نبرد درحال وقوع می باشد نشسته و هیچ تحرکی نداشته باشند که خداوند سفیانی را عذابی برای اهل باطل قرار داده مگر اینکه فرض را بر وقوع جنگ هایی دیگر در سایر نقاط جهان قبل از ظهور بدانیم و یا در ادامه و در خصوص جنگ های بعد از فتنه شام در عراق و ایران بیشتر اشاره شده که خود سپاهیان سفیانی حضور دارند و آیا اینکه کشورهای غیر عربی به خصوص غرب و متحدانش در این نیردها هم شرکت مستقیم داشته چیزی مشخص نمی باشد و خلاصه سایر بلایا همچون بیماری ها و مواردی که اشاره شد هم می تواند باعث کشتار نسل بشر گردد و در خصوص انطباق عبدالله دوم بر ملک عبدالله و اینکه بعد از فهد به نام یوز پلنگ هستش و یا شخصیت های دیگری همچون سید خراسانی و شعیب ابن صالح و یمانی و یا قیام های مردمی علیه ظلم و بی عدالتی و استبداد و استکبار در سطح جهان با شرایط امروز جهان که جور در می آید و باید در آینده ای نزدیک و شاید بین 5 تا 10 سال آینده شاید هم زودتر شاهد وقایع بیشتری در سطح جهان و بالاخص منطقه شام باشیم جایی که محل خروج سفیانی به عنوان علایم حتمی و مهم ظهور می باشد و خروج او از آنجا بالاخص سوریه بتواند سایر وقایع مورد اشاره روایات را رقم برند آنگونه که از خروج او تا ظهور حضرت قائم(عج) در حدود 9 ماه ذکر گردیده است.
نقل قول کردن
+5 #2374 محمد 1392-04-27 23:12
همچنین در نبرد قرقیسییا به عبارتی آرماگدون در حدود 100000نفر کشته می شوند که با توجه به اینکه روایات ذکر کرده اسامی کشورها و افراد حاضر در نبرد رو مثل ترک ها(ترکیه یا روسیه یا احتمال هر دو) و رومیان(غرب =آمریکا و اسرائیل و اروپا) و نیز خود سفیانی و قبیله بنی کلب و اهل مغرب که از وقایع مصر به او پیوسته اند و همچنین اشاره دارد به دو نام عبدالله و اگه قرار باشد شرایط را بر وقایع امروز جهان و اوضاع شام وفق بدیم میشه از عبدالله دوم پادشاه اردن و یا علی عبدالله صالح پادشاه یمن و نیروهای نظامی تحت حمایتشان نام برد و البته حضور نیروهایی از سایر کشورها همچون لیبی و تونس و چین و سایر کشورهای همجوار که برخی روایات طرفداران سفیانی رو از شورشیان و زندانیان و حرامی های این قبیل کشورها می دانند و با توجه به گرایش ها و اهداف متفاوت کشورهای درگیر در نبرد و پیدا شدن گنجینه در شام پس از وقوع زلزله و از جانب فرات و بعد از خووج سفیانی پس نتیجتا هم باید با حضور این همه کشور و با توجه به سایر روایات در خصوص کشته شدن یک سوم جمعیت جهان در جنگ در وقایع آخرالزمانی نتیجه تلفات بسیار بسیار بیشتر از این ارقام باشد آن گونه که در طی جنگ جهانی دوم قریب به 50 میلیون کشته شدن چون نام بردن از این همه کشور در یک منطقه جغرافیایی مشخص باید چیزی شبیه به وقوع جنگ جهانی باشد به خصوص اگر از سلاح های کشتار جمعی همچون سلاح های هسته ای هم استفاده شود و یک طرف سفیانی و کشورهای نظامی اطراف به همراه رومیان باشند و طرف دیگر ترک ها و احتمالا سایر متحدانش
نقل قول کردن
+5 #2373 محمد 1392-04-24 01:48
آن گاه است که شعیب از قزوین خروج کرده و رو به سید خراسانی کرده و عازم بغداد به جهت حمایت از مردم بغداد و حضرت که ظهور فرموده اند شده که در منطقه اصطخر شیراز با سپاه سفیانی که از کوفه عازم ایران شده اند رو برو می شوند و جنگ سختی در می گیرد و در نهایت سپاه سفیانی در این جنگ ضربه مهلکی خورده و تا حدود زیادی متلاشی می شوند و از طرفی گروهی دیگر ازسپاهیان سفیانی در مدینه فساد کرده و اقدام به قتل و غارت و تجاوز میکنند و آن گاه به قصد تخریب مکه عازم حجاز شده که در ان جا دچار غذاب الهی شده و به زمین فرو می روند جز 2 نفر همگی کشته شده و آن 2 هم ازجانب فرشته ای یکی به نام بشیر به طرف حضرت مهدی(عج) رفته و ماجرا را بارگو می کند و مورد بخشش قرار گرفته و دیگری به نام نذیر به طرف سفیانی رفته و شرح میدهد که کشته می شود یا می میرد و بعد سپاهیان سید خراسانی و یمانی به سمت حضرت و 313 نفر از یارانش که قبلا در مکه با حضرت بیعت کرده رفته و بعد از پاکسازی بقایای سفیانی در مسیر با ایشان بیعت کرده و سپس عازم شام و بیت المقدس شده و این بار احتمالا جنگی بین سپاهیان حضرت(عج) و باقیمانده ارتش سفیانی و بالاخص اسرائیلی ها در گرفته هر چند در زمان حضرت سلاح های کشتار جمعی از کار می افتد و اینکه فتوحات ایشان به واسطه اعجاز و امدادهای غیبی و خوف در دل دشمان آسان تر از قبل بوده و بعد ماجرای بازگشت حضرت مسیح به زمین و اقامه نماز در بیت المقدس و اتنخاب کوفه به عنوان مرکزحکومت و سایر فتوحاتی که احتمالا تا قلب اروپا و آمریکا با توجه به نقشه جنگ های حضرت ادامه داشته باشد هر چند تمام این نابسامانی ها فقط مریوط به خاورمیانه نمی باشد آن گونه که روایت ذکر کرده یک سوم جمعیت جهان در اثر جنگ و یک سوم قحطی و طاعون و بیماری و سایر بلاهای ارضی و سماوی ازجمله برخورد شهاب سنگ ها و زلزله ها و فعالیت های آتشفشانی و غیره کشته شده که اغلب دامان کشورهای کفر رو میگیره و فقط شیعیان و مسلمانان راستین مصون می مانند
نقل قول کردن
+4 #2372 محمد 1392-04-24 01:47
در خصوص حضور نظامی ایران در شام هم که اشاره کردید در هیچ روایتی صریح ذکر نشده پس خواهشا از تحلیل بی مورد در این زمینه پرهیز کنید چرا که روایات بیشتر تاکید بر جنگ ترکها و رومیان در این زمینه دارد و بیشترین تلفات را هم مربوط به همین 2 گزوه می داند از جمله کتاب عصر ظهور علامه کورانی (حفظه الله)
و تاکید شده که در آن زمان در شام حضور نداشته باشید و به شیعیان ساکن هم توصیه شده به مکه پناه ببرند تا در امان بمانند هر چند الان بعضا ممکن است ایران کمکهای نظامی و مالی به حکومت سوریه بکند و یا افرادی به طور شخصی یا از ارگان های دیگر نظامی بخواهند برای دفاع از حرمین شریفه بی بی زینب و رقیه وارد سوریه بشن کما لینکه چند وقت پیش پک فوق لیسانس سازمان معدن وتجارت احتمالا وابسته به سپاه قدس از اهواز دراین ماجرا و دفاع ازحرم حضرت زینبب (س) به شهادت رسید اما به نظر و با تسلط اهل باطل بر شام امیدواریم به نحوی این حرمین شریفه ازشر دشمنان اهل بیت مخصوصا سلفی های حرامی آن گونه که تا کنون حفظ شده همچنان درامان بماند یا اینکه برخی تروریست ها خمپاره هایی به حرم زینب(س) پرتاب کرده اند که عمل نکرده اند اما در روایت هم من ندیدم اشاره ای به تخریب آن بشود هر چند مقام ابراهیم یا باگاه حضزت سکینه(س) را تا کنون تخریب کرده اند اما در روایت به تخریب بارگاه حضرت علی(ع) یا بارگاه پیامبر و بی احترامی به آن توسط سپاه سفیانی اشاره شده است و جنگ سفیانی با اصهب و ابقع هم جنگی بین سپاه باطل میباشد و با خروج سفیانی 100000 نفر در شام غیر از این تعدادی که گفته در اثر زلزله و قبل ازخروج او کشته میشوند و تا الان در طی این 3 سال فتنه هم تا کنون 70000 نفر در سوریه کشته شده اند و سپس سفیانی عازمعراق شده و در آنجا فتوحات یمانی از بین می رود و ابتدا وارد بغداد شده و حدود 70000 نفر را توسط 5000 جلاد در بالای پل مشرف به دجله سر می برند طوری که آب دجله قرمز رنگ می شود و به 12000 دختر تجاوز میشود که روایت این را عذابی علیه مردم بغداد به واسطه شرارتشان می داند و سپس عازم کوفه شده و به عبارتی100000 یا احتمال بیشتر 400000 را می کشد و می گوید هر همسایه ای شیعه ای را سر ببرد 1000 درهم می گیرد که به واسطه فقر حاکم همسایه سر همسایه اش رو ولو شیعه هم نباشد و با ظن به شیعه بودن می برد و در نجف هم فساد می کنند من جمله تخریب حرم حضرت علی(ع)
نقل قول کردن
+4 #2371 محمد 1392-04-24 00:40
در زمینه اختلاف 2 فرقه قبل از خروج سفیانی هم که احتمال زیاد بین ارتش سوریه (بشار اسد) و تروریست ها می باشد باید این را هم اضافه کنم که در جریان جنگ داخلی سوریه چند وقت پیش القاعده که خودیکی از بازیگران فتنه داخلی سوریه می باشد یکی از فرماندهان ارتش آزاد وابسته به ترورریست ها را در طی نشستی که داشته بودن کشت و در مقابل اعضای ارتش آزاد هم تهدید کردن که القاعده را محو خواهند کرد و کلا خود شما هم شاهد درگیری های داخلی بعضا بین کسانی که به اصطلاح متحدن و علیه اسد می جنگند هستید و برای بی دین ها این درگیری ها کلا عادی میتونه باشه یا بعضا اگه توی آپارات دیده باشین تروریست ها بعضا که انگار عامدانه هم باشد آتش روی هم می کشند یا خودشان رو به جهاتی می کشند
در روایت همچنین ازکشته شدن حاکم شام و خانواده اش گفته شده که اگر شرایط فعلی را با شرایط خروج سفیانی در آینده تطبیق دهیم و با توجه به تسلط اهل باطل بر شام گزینه احتمالی بشار اسد می باشد و یا درخصوص کشته شدن حاکم مصر هم حسنی مبارک و یا به احتمال بیشنر مرسی میتواند گزینه باشند
هر چند در سال های قبل انور سادات ترور شد اما چون قبل از قیام مردم مصر بوده نمی تونه گزینه مورد اشاره روایات باشه
نقل قول کردن
+3 #2370 محمد 1392-04-23 23:59
شما گفتید احتمال اینکه زلزله فتنه دشمنان باشد بعید نیست مانند زلزله 8.9 مهیب شیلی که تا کنون در جهان سابقه نداشته و عده ای اون رو حاصل به کارگیری بمب های قوی از سوی آمریکا که می تونه منجر به واقعه ای مانند زمین لرزه بشه نسبت دادند
نقل قول کردن
+8 #2369 امیر علی 1392-04-23 00:28
شمارو به هرکی یا هرچی که میپرستید قسمتون میدم دعا کنید آقا بیان تا مارو از این زندگی بی کفایت و بی هویت و پوچ نجاتمون بدند. به پیر به پیغمبر من که دیگه خسته شدم بریدم نمیدونم باید چکار کنم دیگه دارم از همه چیز نا امید میشم به خدا .
نقل قول کردن
+4 #2368 خودم-ابدارچی سایت 1392-04-13 01:05
زالوهای اقتصادی از زبان رائفی پور سازش با آمریکا مردم کوفه در بازار
حتمن نگاه کنید کوتاهه
www.aparat.com/v/936rI
نقل قول کردن
0 #2367 خودم-ابدارچی سایت 1392-04-13 00:43
به نقل از خودم-ابدارچی سایت:
ینم لینک یه مقاله خوب و جالب در مورد مسلمانان احمقی که اب به اسیاب اسراییل می ریزن =((

www.alvadossadegh.com/fa/new-news/54-1388-05-21-17-58-34/35191-1392-04-12-19-51-07.html
نقل قول کردن
0 #2366 خودم-ابدارچی سایت 1392-04-13 00:34
اینم لینک یه مقاله جالب از سارا مومنی در مورد مانور شیر در کمین1و2 و بهانه حمله به سوریه
saramomeni.blogfa.com/post-625.aspx
نقل قول کردن
+1 #2365 التماس دعای فرج 1392-04-13 00:24
به نقل از امیر ناصری:

ساعت مشخصی را جناب خادم الرضا اعلام بکنند تا بنده در ان ساعت خدمت برسم اگر این موضوع اطلاع رسانی هم بشود تا مخاطبین هم از این مناظره انلاین استفاده بکنند متشکر می شوم بنده فردا را فرصت خوبی میدانم[

فعلا من سوالم رو در آدرسی که رصد اعلام کرد درج میکنم تا مناظره گرم بشه و خادم الرضا برسه ...


اینجا :

u313.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1117:1392-04-02-07-02-29&catid=93:chatrooz
نقل قول کردن
0 #2364 امیر ناصری 1392-04-13 00:06
به نقل از رصد:

ابزار خاصی نیست
همین بخش نظرات هست که بصورت آنلاین و بدون کنید و جناب خادم هم همچنین
u313.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1117:1392-04-02-07-02-29&catid=93:chatrooz

@};-

ساعت مشخصی را جناب خادم الرضا اعلام بکنند تا بنده در ان ساعت خدمت برسم اگر این موضوع اطلاع رسانی هم بشود تا مخاطبین هم از این مناظره انلاین استفاده بکنند متشکر می شوم بنده فردا را فرصت خوبی میدانم[
نقل قول کردن
+1 #2363 خودم-ابدارچی سایت 1392-04-12 23:57
به نقل از پارسا:
سخنگوي رئيس جمهور: مرسي ترجيح مي دهد در دفاع از دموکراسي بميرد

مدت شش ماه را داد.

اخ جوون :D
نقل قول کردن
+1 #2362 رصد 1392-04-12 21:46
به نقل از امیر ناصری:

راستش را بخواهید بنده اشنایی با این ابزار ندارم اگر مدیریت سایت راهنمایی بکنند بنده حاضرم بصورت انلاین و با اطلاع قبلی به مخاطبین محترم با برادر عزیز مناظره بکنم
موفق باشید

ابزار خاصی نیست
همین بخش نظرات هست که بصورت آنلاین و بدون تایید می باشد.
منتهی معمولا بحثهای دوجانبه بین دوستان رو به لینک فرعی مقالات چت روز هدایت می کنیم
از لینک زیر برای گذاشتن نظر میتونید استفاده کنید و جناب خادم هم همچنین
u313.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1117:1392-04-02-07-02-29&catid=93:chatrooz

@};-
نقل قول کردن
0 #2361 امیر ناصری 1392-04-12 21:35
به نقل از التماس دعای فرج:

سلام آقای ناصری

کامنتهایی با نام شما در وبلاگ گیگاانحرافی و آرمانشهر منتشر شده بود که به شدت ولایت پذیری شما را زیر سوال می برد.

توضیح دهید.

احتمالا اشتباهی خوانده اید بنده در اطاعت پذیری از رهبری عزیز اگر بیشتر از شما نباشم کمتر نیستم
دعا کنید که همواره با عمل ولایت مداری مان را ثابت کنیم نه با حرف و زبان
نقل قول کردن
+2 #2360 امیر ناصری 1392-04-12 21:33
به نقل از رصد:

جناب امیر ناصری
جناب خادم الرضا
سلام بر شما

اگر میخواهید کاربران این سایت از مناظره بین شما بهره ببرند میتوانید در یکی از لینکهای فرعی سایت ( اخرین پست چت روز) برای درج نظراتتان استفاده کنید.در ضمن در صورت توافق میتونید در پست اصلی سایت به دیگر کاربران اطلاع رسانی کنید.

رصد

راستش را بخواهید بنده اشنایی با این ابزار ندارم اگر مدیریت سایت راهنمایی بکنند بنده حاضرم بصورت انلاین و با اطلاع قبلی به مخاطبین محترم با برادر عزیز مناظره بکنم
موفق باشید
نقل قول کردن
+3 #2359 رصد 1392-04-12 21:13
به نقل از امیر ناصری:

من اشنایی با لفوز ندارم در مسنجریاهو با ای دی amirenherafi در خدمتتان هستم

جناب امیر ناصری
جناب خادم الرضا
سلام بر شما

اگر میخواهید کاربران این سایت از مناظره بین شما بهره ببرند میتوانید در یکی از لینکهای فرعی سایت ( اخرین پست چت روز) برای درج نظراتتان استفاده کنید.در ضمن در صورت توافق میتونید در پست اصلی سایت به دیگر کاربران اطلاع رسانی کنید.

رصد
نقل قول کردن
+3 #2358 التماس دعای فرج 1392-04-12 21:09
به نقل از امیر ناصری:

من اشنایی با لفوز ندارم در مسنجریاهو با ای دی amirenherafi در خدمتتان هستم

سلام آقای ناصری

کامنتهایی با نام شما در وبلاگ گیگاانحرافی و آرمانشهر منتشر شده بود که به شدت ولایت پذیری شما را زیر سوال می برد.

توضیح دهید.
نقل قول کردن
0 #2357 امیر ناصری 1392-04-12 20:58
به نقل از خادم الرضا:

بنده در الفور l4i با آی دی khademolreza منتظرتان هستم ..
والعاقبه للمتقین @};-

من اشنایی با لفوز ندارم در مسنجریاهو با ای دی amirenherafi در خدمتتان هستم
نقل قول کردن
+3 #2356 مدافع کوچک ولایت 1392-04-12 20:44
بخشهایی از سخنان منتشر نشده دکتر احمدی نژاد در همایش سوم تیر مصادف با نیمه شعبان :
سال 89 یک سفری کردیم به لبنان ؛یک ماه قبل رئیس رژیم صهیونیستی یک صخبتی کرد که ما باید کاری کنیم که اسم احمدی نژاد به ننگ تبدیل شود ؛آقای معاون رئیس جمهور (آمریکا )صحبت میکند با رئیس رژیم صهیونیستی که داشتیم اوضاع رو خوب می بردیم جلو ایران رو به حاشیه برده بودیم ،یکدفعه یک شوکی اومد تو دنیا حقانیت هسته ای ایران رو ثابت کرد آمریکا رو به حاشیه برد هرکاری کردیم نتونستیم جلو شو بگیریم ،تصمیم گرفتیم از داخل بزنیم ؛شهریور 91 میگه یک ونیم سال جلوی دولت رو گرفتیم

جای دیگری در کاخ سفید حرف میزدند که من به شما اطمینان میدهم که احمدی نژاد نابود خواهد شد

حالا جواب احمدی نژاد: من به اونا میگم که احمدی نژاد کسی نیست ، احمدی نژآد یک قطره ای از اقیانوس بی کران ملت است.

جواب خود مونی باید بگم بابا کور خوندی ما یه اربابی داریم مه می آید به اتفاق اون ارباب چنان حالتون رو میگیریم که در تاریخ ثبت بشود.

عده ای اظهار نگرانی می کنند از مسائل پیش آمده ؛خب عدهای از خادمان و پاکان را خانه نشین کردند ...

هر موقع خواستید غصه بخورید برای یک حقیقت دیگری غصه بخورید؛بابا ۱۱۷۰ سال است که امام (زمان)رو خونه نشین کردهاند حق امام رو گرفتند امام رو حذف کردند چند سال است میگوییم عاشق امامیم پیرو امامیم ؛عاشق ماموریتش جز برگرداندن امام به راس قدرت ندارد ؛مظلوم ترین مظلومان امام است انقلاب اسلامی تلاشی برای بازگرداند امام به راس قدرت است

بالاترین قصد این است که امام برسد به راس قرت.

به فضل الهی خیلی زود خواهد بود که کاخ های سرخ و سفید بر سر اربابانشان فرو می ریزد و پرچم توحید و عدالت در سراسر دنیا بر افراشته میگردد.
sedaye-yar.blogsky.com/ @};-

@};-
نقل قول کردن
+4 #2355 مدافع کوچک ولایت 1392-04-12 20:38
به نقل از جوینده حق:
رییس جمهور عزیز ایران زمین و خادم ملت امروز با ملت گفتگو می کند:

رییس‌جمهور بعد از اخبار سراسری 21 شبکه اول سیما به طور زنده با مردم به گفت‌وگو خواهد پرداخت.
به گزارش ایسنا، در این گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی دکتر محمود احمدی‌نژاد قرار است پیرامون عملکرد دولت طی 8 سال اخیر و نیز گزارشی از خدمات صورت گرفته به مردم ایران ارایه ‌کند.


www.inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=157761&Rate=0

فقط خدا کنه ضرغامی ایندفعه مثل اوندفعه پاش به سیم نخوره!



دوستان عزیز از دست ندهید "این آخرین باری است (البته شاید) که دعای اللهم عجل لولیک الفرج را از زبان مردی به صورت مستقیم و زنده میشنویم که تمام وجودش را در راه تعجیل در ظهور حضرت حجت فدا نمود کسی که نور امید به آمدن مهدی فاطمه این امام مظلوم و خانه نشین را در چشمانش دیدم!
یادش بخیر...
میبینمت که مهدی دست نوازش بر سرت میکشد پس بخواب آرام بخواب...
نقل قول کردن
+5 #2354 مدافع کوچک ولایت 1392-04-12 20:32
با سلام خدمت دوستان عزیز وگرامی
اولا خدمت دوستانی که اظهار نکرانی میکنند از رفتن جریان عدالت بعد از احمدی نژاد باید بگویم خداوند بهترین صحنه را برای ما و دنیا با توجه به شرایط اهالی زمین و اهالی ایران و با توجه به شیطنتهای شیاطین رقم زده است این طور باید گفت اصلا خود شیطان هم در دام امتحان خدا گرفتار شد و رانده شد یعنی خدا هدفش از خلقت انسان و دستور سجده به آن برملا ساختن ذات شیطان بود که تا آن زمان خود را مطیع امر خدا میدانست اما در مورد ایران نیز باید بگوییم خیلی ها خود را رو کرده اند و در روزهای آتی نیز خیلی ها بیشتر دستشان رو میشود و در این غربال آخری مردم باید حقیقت ذات خیلی ها را بشناسند و عده ای علی الخصوص جوانانی که از احساسات پاک انها سوء استفاده شد باید حقیقت رادرک کنند که خیرخواه واقعی آنها کیست /اما تکلیف مغرضان و سیه دلان مشخص است که اگر به خاطر هدایت عدهای که فریب ظاهر را نخورده اند نبود خداوند عذاب را نازل میفرمود ببینید امام مجتبی صلح نمود تا حق از باطل متمایز گردد و امویانی که با شعار آسایش و رفاه برای مسلمین و وانمود کردن به دینداری خود را خیرخواه معرفی کرده و روبروی امام حق ایستاده بودند دستشان رو شود و هرکسی با اراده و تصمیم پشت سر امام خود قرار گیرد یا امام حسین یا یزید اکنون نیز شرایط حاکی از پیچیدگی اوضاع دارد که تنها با عنایت اما عصر ختم به خیر میگردد ان شاء الله
نقل قول کردن
+1 #2353 خادم الرضا 1392-04-12 20:24
به نقل از امیر ناصری:

دلم براتون میسوزه هم ادعای دینداری می کنید و هم اینکه نهایت بی تقوایی را به اوج می رسانید و صرفا بر اساس شنیده هاتون قضاوت می کنید شنیده هایی که واقعا کذب است. جناب برادر عزیز انحراف یاب شما اگر تقوا داشتید توضیحی که دکتر احمدی نژاد در باب عزل جناب متکی مطرح کرده است را یکبار می خواندید و دیگر حرف های بی اساس را تکرار نمی کردید. یا نخواندید و دوباره بر ادعای تان پافشاری می کنید و یا اینکه نخواندید در هر دو حالت شما بی تقوایی می کنید. من حاضرم به عنوان یکی از حامیان سرسخت جناب مهندس مشایی در هر مکانی که می فرمایید با شما مناظره کنم و متن مناظره را در سایت برای قضاوت خوانندگان منتظر کنیم. مگر شما ادعای ولایتمداری نمی کنید؟ حضرت اقا فرمودند کرسی های ازاداندیشی بهترین راه برای مباحثه است. نترسید من سحرتان نمی کنم نامرد هست کسی که از مناظره طفره برود

بنده در الفور l4i با آی دی khademolreza منتظرتان هستم ..
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
-3 #2352 عباس محمدی 1392-04-12 20:09
به نقل از جوینده حق:


بحث کردن بی فایده است برادر بزرگوار! فقط من یک چیز رو به شما بگویم و آن اینست که شما

با نفی ولایتمداری دیگران هرگز نمی تونید ولایتمداری خود را ثابت کنید.

و سلام!


مثل شما تحلی ابکی نکردم عزیزم

به استناد عمل کسانی که به دلیل رد صلاحیت مشایی در برابر ولایت ایستادگی کردند و هنوز هم میکنند . راه خودم رو از شما عوض کردم .

شما اگر میخواهید بگویید که ولایت مدار هستید . با حرف که نمیشود . باید با عمل خودتون اثبات کنید . وعمل شما و نوشته های موجود شما کاملا نظر بنده رو تایید میکنه .
والسلام :D
نقل قول کردن
+3 #2351 امیر ناصری 1392-04-12 19:22
به نقل از خادم الرضا:
خدمت دوستان باصفا و بصیرت اندیش و ولایت مدار برادر دلسوخته گرام و $$$ و عباس محمدی و عزیزان دیگر سلام علیکم
بنده با اعتقاد راسخ و حجت شرعی نسبت به انحراف جریانی در دولت وارد مبارزه کلامی با کسانی شدم که سعی می کنند بع موازات جریان فقاهت شیعه جریان و باب دیگری را برای مهدویت امت رقم بزنند و در نهایت با قطع این بال به مقصد و هدفهایی که تئورسینهایی همچون فوکویاما نائل گردند ...
والله در اینکه لحظه ای مشایی دارای فساد اعتقادی است شک و تردید نداشته و ندارم ...
این جریان یکی از مرموزترین جریانهای تاریخ تشیع هست که انحرافات آشکار و غیر قابل دفاع که نه اولین بار بلکه در سیر تاریخ عصر غیبت از این نمونه ها فراوان بوده و وظیفه ما نیز چیزی جز اتمام حجت خود و دیگران نیست ...
بنده هیچ ادعایی برای مبارزه نداشته ولی در رکاب علما مجاهدی همچون علامه مصباح که چشم با بصیرت رهبری هستند و جریانات را رصد می کنند چون موری کوچک قدم در این راه نهاده ام و یقیناٌ این احساس تکلیف تا والعاقبه للمتقین @};-

دلم براتون میسوزه هم ادعای دینداری می کنید و هم اینکه نهایت بی تقوایی را به اوج می رسانید و صرفا بر اساس شنیده هاتون قضاوت می کنید شنیده هایی که واقعا کذب است. جناب برادر عزیز انحراف یاب شما اگر تقوا داشتید توضیحی که دکتر احمدی نژاد در باب عزل جناب متکی مطرح کرده است را یکبار می خواندید و دیگر حرف های بی اساس را تکرار نمی کردید. یا نخواندید و دوباره بر ادعای تان پافشاری می کنید و یا اینکه نخواندید در هر دو حالت شما بی تقوایی می کنید. من حاضرم به عنوان یکی از حامیان سرسخت جناب مهندس مشایی در هر مکانی که می فرمایید با شما مناظره کنم و متن مناظره را در سایت برای قضاوت خوانندگان منتظر کنیم. مگر شما ادعای ولایتمداری نمی کنید؟ حضرت اقا فرمودند کرسی های ازاداندیشی بهترین راه برای مباحثه است. نترسید من سحرتان نمی کنم نامرد هست کسی که از مناظره طفره برود
نقل قول کردن
-13 #2350 خادم الرضا 1392-04-12 18:57
خدمت دوستان باصفا و بصیرت اندیش و ولایت مدار برادر دلسوخته گرام و $$$ و عباس محمدی و عزیزان دیگر سلام علیکم
بنده با اعتقاد راسخ و حجت شرعی نسبت به انحراف جریانی در دولت وارد مبارزه کلامی با کسانی شدم که سعی می کنند بع موازات جریان فقاهت شیعه جریان و باب دیگری را برای مهدویت امت رقم بزنند و در نهایت با قطع این بال به مقصد و هدفهایی که تئورسینهایی همچون فوکویاما نائل گردند ...
والله در اینکه لحظه ای مشایی دارای فساد اعتقادی است شک و تردید نداشته و ندارم ...
این جریان یکی از مرموزترین جریانهای تاریخ تشیع هست که انحرافات آشکار و غیر قابل دفاع که نه اولین بار بلکه در سیر تاریخ عصر غیبت از این نمونه ها فراوان بوده و وظیفه ما نیز چیزی جز اتمام حجت خود و دیگران نیست ...
بنده هیچ ادعایی برای مبارزه نداشته ولی در رکاب علما مجاهدی همچون علامه مصباح که چشم با بصیرت رهبری هستند و جریانات را رصد می کنند چون موری کوچک قدم در این راه نهاده ام و یقیناٌ این احساس تکلیف تا آخرین روز این دولت ادامه خواهد داشت و از آنجا به بعد بر دستگاههای قضایی کشور فرض است با انبوهی از مدارک فساد اقتصادی و اعتقادی این جریان چنان درسی دهد تا کسی دیگر جرات بهره برداری از اعتقادات شیعه و عرض اندام در مقابل ولایت را نداشته باشد ...
جریانی که حاضر است برای ضایع کردن یک وزیر کشور در بلاد کفر حکم او را باطل کنند فقط به بهانه های عرفانهای شیطانی همچون فلان لیدر جریان انحراف ندایی را از آسمان شنیده (وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَى أَوْلِيَآئِهِمْ ) که فلانی از نوادگان قاتلین کربلا ست و...
اینها تنها کوشه های کوچکی از این جریان فاسد است و پرونده فساد اقتصادی بیمه ای که با اعلام فوت هزاران نفر مجازی و دریافت حق بیمه انها توانسته اند مال اندوزی کنند و بازار ارز و سکه را به نفع خود مصاده نمایند...
البته بنده همچنان دعا می کنم با خدمات شایانی که رئیس جمهور برای این ملت نهاده به دامان ولایت و ملت باز گردد و خود را از جریان منحوس انجمنی که در بدنه دولت نفوذ کرد تبری جوید ...
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+6 #2349 پارسا 1392-04-12 18:25
سخنگوي رئيس جمهور: مرسي ترجيح مي دهد در دفاع از دموکراسي بميرد

سخنگوی محمد مرسی رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه گفت مرسی ترجیح می دهد در دفاع از دموکراسی بمیرد تا اینکه در تاریخ سرزنش شود .

وزير دفاع مصر با البرادعي، شيخ الازهر، رهبر قبطي ها ، نمايندگان حزب آزادي و عدالت،‌ النور و جنبش تمرد در حال گفتگوست

شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در ساختمان این وزارتخانه با محمد البرادعی ، شیخ الازهر ، رهبر قبطی های مصر ، نمایندگان حزب آزادی و عدالت ،‌ حزب النور و جنبش تمرد در حال گفتگو است.

ارتش مصر به محمد البرادعي پيشنهاد تشکيل دولت انتقالي داد

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: ارتش مصر به محمد البرادعی پیشنهاد تشکیل دولت انتقالی و برگزاری همه پرسی درباره ادامه حضور محمد مرسی در قدرت در مدت شش ماه را داد.
نقل قول کردن
+9 #2348 محمد حسین 1392-04-12 18:22


دوستان عزیز حماسه سیاسی رقم خورد و دیگر افتخار کردن به این موضوع کافیست.از دولت جدید باید انتظار تحقق حماسه ی اقتصادی داشت.
بحث های بی فایده در مورد سیاست داخل هم ظاهرا باید کافی بوده باشد.

الان از نظر حقیر باید روی حوادث منطقه تمرکز کرده و اخبار منطقه رو بررسی دقیق کنیم.

حوادث فعلی سوریه و مصر و ترکیه و عراق و یمن و بحرین خیلی خیلی مهم هستند و انشالله زیمنه ساز ظهورند.


کاش تنهایش نگذاریم @};-
zz:
نقل قول کردن
+13 #2347 پارسا 1392-04-12 18:15
5 ساعت با هواداران احمدی‌نژاد در مهرآباد

« اینا جزو آن 72 نفری هستند که مثل عاشورا تا آخر با امام حسین ماندند.»





72 نفری که ماندند!

زن میانسالی در حال قرائت قرآن است و دست راستش هم موبایلش است. دو دختر رفته اند. زن چادری می گوید آنها گفته اند رفته اند ولی بر می گردند.

وقتی به مردانی اشاره می کنم که آنها هم برای استقبال از رئیس جمهور دهم ایران آمدند، بلند می شود و آن سو را نگاه می کند. عینکش را جابجا می کند و می گوید:« اینا جزو آن 72 نفری هستند که مثل عاشورا تا آخر با امام حسین ماندند.»

پایان نامه ای برای احمدی نژاد

می آید کنارم می نشیند و یک پایان نامه انگلیسی را که جلد فیروزه ای دارد، دستم می دهد؛ بعد توضیح می دهد که این پایان نامه یک دانشجوی ایرانی در دانشگاه امپریال لندن است که به احمدی نژاد تقدیم کرده است. صفحه ای را باز می کند که با توضیحات او مشخص می شود که جوان ایرانی در لندن خوانده و مادرش برای او به فارسی در صفحه قبل از آغاز پایان نامه نوشته است.

آقا تنها میشه


هوا خنک است و نور بلوار منتهی به vip فضا را در برخی از نقطه ها روشن کرده است. کناره دیواره پیرمرد که از شهر ری با دخترش برای دیدن احمدی نژاد آمده، در حال صحبت با مرد کنار دستی اش است.60 سالی سن دارد وریشش کاملا سفید است. از نتیجه انتخابات ناراضی است واز بازگشت کشور به 18 سال قبل حرف می زند.

خبرآنلاین
نقل قول کردن
+2 #2346 محمد شمس 1392-04-12 18:14
مقاله جديد سايت منتشر شد
بريد به مقاله پريشان تا ظهور
مشايي و احمدي نژاد و روحاني رو اونجا ادامه بديد
نقل قول کردن
+15 #2345 رايحه ظهور 1392-04-12 18:13
مطلب جديد سايت با عنوان :

نگاهي به تحولات مصر از ديدگاه روايات عصر ظهور/طوفان در كنار برج شيطان



u313.ir/.../

منتشر شد @};-
نقل قول کردن
+10 #2344 دلسوخته1 1392-04-12 18:08
میان محمد مرسی در سخنانی تاکید کرد که هیچ کوتای نظامی در کشور به موفقیت نخواهد رسید، مگر آنکه از روی پیکر وی رد شود و «محمد البلتاجی»، از عقاب‌های جماعت اخوان المسلمین یاران و هواداران این جماعت را به مبارزه تا شهادت برای مقابله با هر گونه انقلاب یا کودتا علیه محمد مرسی فراخواند. الله اکبر پس رئیس مقتول مصر به احتمال زیاداین مرسی سلفی است.ایشون خود را برای مرگ به دست مردم خشمگین آماده کرده وبه نظر کوتاه هم نخواهدآمد مردم هم کوتاه نخواهندآمد پس حتما از روی پیکرنحسش رد خواهند شدوبعدازکشتن وی نیز این جماعت وهابی اخوان به جان مردم با بمب خواهند افتاد و مصر پاشیده خواهد شد یا شهید شحاته
نقل قول کردن
+4 #2343 $$$ 1392-04-12 17:58
به نقل از دلسوخته1:
مصردرآستانه سقوط قرارگرفته ورادیوتلفزیون مصر به دست ارتش است حتی گزارش هایی درمورد فرارمرسی به سودان منتشر شده .اگراخوان الشیاطین سقوط کند ممکن است این جریان که هم اکنون درشامات مشغول بمب گذاری وکشتارمسلمانان هستند وارد مصر هم بشوند ومردم مصر را به خاطر قیام برعلیه این جماعت کثیف قصابی کنند القاعده وارد مصرخواهد شد وآنگاه مصر می فهمد عراق وسوریه چه می کشند اخوان الشیاطین مصر را چون سوریه می کنند انسان های بی رحمی که با چماق آدم می کشند. ورودالقاعده به خاطر حمایت ازپیشوایان خود درمصراجتناب ناپذیراست وبه خاطرهمین موضوع غرب برای حفظ منافع خود وصهیونیست وارد مصرخواهد شد واونوقت است که مصر چون سرگین شترازهم پاشیده خواهدشد.علائم چه زیبا خود را نشان می دهد..نمی دانم ولی خیلی داره نزدیک می شه


البته ملت مصر بعد از انتخاب مرسی حدود یکسال سکوت کردند امیدوارم این دفعه به خواب زمستانی نروند . اما از همه این قضایا بگذریم آرامش حاکم بر عربستان جای تعجب بسیار دارد آرامشی دارد که انگار اصلا خبری نیست واقعا مردم عجیبی داره . توی دوره ای که کشورهای گرسنه آفریقایی هم دارن جمهوری می شن مردم عربستان اصلا آب در دلشان تکان نمی خورد .
نقل قول کردن
+9 #2342 مهرداد 1392-04-12 17:57
سفير قلابی امام زمان دستگير شد
entekhab.ir/.../...
سرهنگ پاسدار غلامرضا كاظم زاده در گفتگو با مهر، اظهار داشت: مأموران كلانتري 11 آزادي دامغان در ساعت 2:30 بامداد و حين گشت در سطح شهر به فردي برخوردند كه سر و صورت خود را با پارچه اي سبز رنگ پوشانده بود و پرچمي نيز به دوشش داشت، مظنون شدند و موضوع را دريافتند كه وي در مواجهه با مردم خود را سفير امام زمان معرفي مي كند.

وي اضافه كرد: داشتن رابطه با امام زمان(عج) ادعاي ديگر اين مرد بود كه مأموران براي انجام تحقيقات تكميلي وي را بازداشت و به كلانتري منتقل كردند.
نقل قول کردن
+10 #2341 sani 1392-04-12 17:53
به نقل از محمد حسین:
قابل توجه دوستان عزیز

چرا تحمل همدیگر برایمان سخت شده؟
چرا نظرات دیگران را حتما باید با تندی جواب بدهیم؟
چرا مهربانانه و با جدال احسن با هم برخورد نمیکنیم؟

زمانی که مدعیان انتظار ظهور اینچنین اند.پس چه انتظاری از دیگران داریم؟

باید با این دعواها و بدرقتاریهایمان با همدیگر فهمیده باشیم دلیل نیامدن حضرت چیست.



+++++++++++++++ +++++++++++++++ +++++++++++++++ +++++++++++++++ +++++++++++++++ +++++++++++++++ +++++++++++++++ +++++++++++++++ +++++++++++++++ +++++++++++++++ ++++++++++++++
نقل قول کردن
+8 #2340 دلسوخته1 1392-04-12 17:52
مصردرآستانه سقوط قرارگرفته ورادیوتلفزیون مصر به دست ارتش است حتی گزارش هایی درمورد فرارمرسی به سودان منتشر شده .اگراخوان الشیاطین سقوط کند ممکن است این جریان که هم اکنون درشامات مشغول بمب گذاری وکشتارمسلمانان هستند وارد مصر هم بشوند ومردم مصر را به خاطر قیام برعلیه این جماعت کثیف قصابی کنند القاعده وارد مصرخواهد شد وآنگاه مصر می فهمد عراق وسوریه چه می کشند اخوان الشیاطین مصر را چون سوریه می کنند انسان های بی رحمی که با چماق آدم می کشند. ورودالقاعده به خاطر حمایت ازپیشوایان خود درمصراجتناب ناپذیراست وبه خاطرهمین موضوع غرب برای حفظ منافع خود وصهیونیست وارد مصرخواهد شد واونوقت است که مصر چون سرگین شترازهم پاشیده خواهدشد.علائم چه زیبا خود را نشان می دهد..نمی دانم ولی خیلی داره نزدیک می شه
نقل قول کردن
+14 #2339 محمد حسین 1392-04-12 17:44
قابل توجه دوستان عزیز

چرا تحمل همدیگر برایمان سخت شده؟
چرا نظرات دیگران را حتما باید با تندی جواب بدهیم؟
چرا مهربانانه و با جدال احسن با هم برخورد نمیکنیم؟

زمانی که مدعیان انتظار ظهور اینچنین اند.پس چه انتظاری از دیگران داریم؟

باید با این دعواها و بدرقتاریهایمان با همدیگر فهمیده باشیم دلیل نیامدن حضرت چیست.


نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (2378)