رایحه ظهور

نام شعیب در قرآن کریم / سایت الف

وقتی حقیقت از ورای تخریب ها آشکار می شود
» ابتدای نظرات (20)
این مقاله ، یکی از مطالب مندرج در سایت "الف" می باشد که بدون هیچ کم و کاست و دخل و تصرفی، بعلت جذاب و پرمحتوا بودن در قسمت مباحث روز انتشار یافته است؛


بسم الله الرحمن الرحیم


همونطور که همه اطلاع دارید چند وقت قبل مستندی با نام ظهور نزدیک است در کشور منتشر شد.به شخصه کاری به درست یا غلط بودن مطالب اون ندارم. اما به یک چیز عمیقاً اعتقاد دارم و اون اینکه در پس هر یک از علاماتی که برای هر یک از اشخاص وجود داره معانی و مفاهیم عمیق تری وجود داره که اگر واقعاً هدفمون کشف حقایق باید بیشتر به اونها توجه کنیم.

همون طور که همه اطلاع دارید جنجالی ترین شخصی که براش مصداق مشخص شده بود شخصی بود به نام شعیب بن صالح.من به اینکه چه کسی شعیب بن صالح است اصلاً کاری ندارم اما چیزی که بیش از همه نظرم رو جلب کرد نام های شعیب و صالح در این اسم بودن.نام هایی که در اولین برخورد با این کلمه زهنم رو متوجه نام دو تن از پیامبران به نام های صالح و شعیب کرد.دو پیامبری که بارها نامشون در قران کریم اومده .برای همین با خودم گفتم سری به قران کریم بزنم و ببینم در مورد این دو شخص در اونجا چی گفته شده.البته از اون جایی که صالح نام پدر و شعیب نام اصلی خود فرمانده ی سید خراسانیه پس به نظرم اومد که حتماً صفات ذکر شده برای حضرت شعیب متناسب با صفات و ویژگی هایی که خود فرماندهی سید خراسانی داره و صفات ذکر شده برای حضرت صالح صفاتی که برای بیان ویژگی های پدر فرمانده ی سید خراسانی بیان شدن.دوستان توجه کنن که من قصد هیچ مصداق یابی ندارم و فقط قصدم بیان ویژگی های حضرت شعیب و حضرت صالح به وسیله ی قران کریم و با کمک از تفاسیر نمونه و المیزان هستش


حضرت شعیب علیه السلام و حضرت صالح علیه السلام در قرآن:

1 -حضرت شعیب(ع)،مردی از جنس مردم:

وَ إِلىَ‏ مَدْیَنَ أَخَاهُمْ شُعَیْبًا.....(اعراف85)و به سوی (قوم)مدین برادرشان شعیب را فرستادیم.....

وَ إِلىَ‏ مَدْیَنَ أَخَاهُمْ شُعَیْبًا قَالَ یَاقَوْمِ اعْبُدُواْ اللَّهَ..... (هود84)

و به سوی(قوم)مدین برادرشان شعیب را فرستادیم. گفت ای قوم من خدارا بپرستید......

وَ إِلىَ‏ مَدْیَنَ أَخَاهُمْ شُعَیْبًا فَقَالَ یَاقَوْمِ اعْبُدُواْ الله‏.....(عنکبوت36): و به سوی(قوم)مدین برادرشان شعیب را فرستادیم. گفت ای قوم من خدارا بپرستید......

با رجوعی که من به تفاسیر داشتم دلیل اینکه از حضرت شعیب به عنوان برادر یاد شده این بود که که ایشان پیامبری بوده که از متن مردم برانگیخته شده.بر خلاف برخی از پیامبران مانند حضرت رسول(ص) که از خانواده بزرگان بنی هاشم بودند ویا حضرت ابراهیم(ع)که عموی ایشان از اشراف بود ویا حضرت سلیما ن(ع)و.....

در حقیقت این آیات بیانگر صمیمیت زیاد میان حضرت شعیب(ع) و قوم ایشان است.


2.جلوگیری از توزیع ناعادلانه منابع بین مردم،از رسالتهای اصلی حضرت شعیب(ع):

«وَ إِلىَ‏ مَدْیَنَ أَخَاهُمْ شُعَیْبًا قَالَ یَاقَوْمِ اعْبُدُواْ اللَّهَ مَا لَکُم مِّنْ إِلَاهٍ غَیرُْهُ قَدْ جَاءَتْکُم بَیِّنَةٌ مِّن رَّبِّکُمْ فَأَوْفُواْ الْکَیْلَ وَ الْمِیزَانَ وَ لَا تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَاءَهُمْ وَ لَا تُفْسِدُواْ فىِ الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا ذَالِکُمْ خَیرٌْ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِین»‏

و بر مردم مدین برادرشان شعیب را فرستادیم. گفت: اى قوم من، اللَّه را بپرستید، شما را خدایى جز او نیست، از جانب پروردگارتان نشانه‏اى روشن آمده است. پیمانه و ترازو را تمام ادا کنید و به مردم کم مفروشید و از آن پس که زمین به صلاح آمده است در آن فساد مکنید، که اگر ایمان آورده‏اید، این برایتان بهتر است‏.(اعراف85)

وَ یَاقَوْمِ أَوْفُواْ الْمِکْیَالَ وَ الْمِیزَانَ بِالْقِسْطِ وَ لَا تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَاءَهُمْ وَ لَا تَعْثَوْاْ فىِ الْأَرْضِ مُفْسِدِین‏

اى قوم من، پیمانه و ترازو را از روى عدل، کامل ادا کنید و به مردم چیزهایشان را کم مدهید و چون تبه‏کاران در زمین فساد مکنید(هود85)

أَوْفُواْ الْکَیْلَ وَ لَا تَکُونُواْ مِنَ الْمُخْسِرِینَ-

وَ زِنُواْ بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِیم

وَ لَا تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَاءَهُمْ وَ لَا تَعْثَوْاْ فىِ الْأَرْضِ مُفْسِدِینَ

پیمانه را تمام بپردازید و کم‏فروشى مکنید

و با ترازوى درست وزن کنید

به مردم کم مدهید و بى‏باکانه در زمین فساد مکنید(الشعراء 181-183)

همانطور که مشاهده میکنید حضرت شعیب(ع) بارها نسبت به ناعادلانه بودن وضع اقتصادی جامعه،به مرفهین آن هشدار داده و سعی در اصلاح آن نموده است.


3.تهمت دروغگویی به حضرت شعیب(ع):

الَّذِینَ کَذَّبُواْ شُعَیْبًا کَأَن لَّمْ یَغْنَوْاْ فِیهَا الَّذِینَ کَذَّبُواْ شُعَیْبًا کاَنُواْ هُمُ الْخَاسِرِین‏

آنان که شعیب را به دروغگویى نسبت دادند، گویى که هرگز در آن دیار نبوده‏اند.[طبق تفسیر المیزان این نشانه وطن فروشی مخالفان شعیب(ع)است] آنان که شعیب را به دروغگویى نسبت دادند خود زیان کردند. (اعراف-92)

وَ مَا أَنتَ إِلَّا بَشَرٌ مِّثْلُنَا وَ إِن نَّظُنُّکَ لَمِنَ الْکَاذِبِین‏

تو نیز بشرى همانند ما هستى و مى‏پنداریم که دروغ مى‏گویى(الشعراء-186)


4.مخالفان حضرت شعیب(ع) ادعا میکردند که برنامه ها و سیاست های ایشان بسیار زیانبار است:

وَ قَالَ المَْلَأُ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن قَوْمِهِ لَئنِ‏ِ اتَّبَعْتُمْ شُعَیْبًا إِنَّکمُ‏ْ إِذًا لَّخَاسِرُون‏

مهتران قومش که کافر بودند، گفتند: اگر از شعیب پیروى کنید سخت زیان کرده‏اید(اعراف-90)


5.خرافاتی خواندن حضرت شعیب(ع) توسط مخالفین:

قَالُواْ یَشُعَیْبُ أَ صَلَوتُکَ تَأْمُرُکَ أَن نَّترُْکَ مَا یَعْبُدُ ءَابَاؤُنَا أَوْ أَن نَّفْعَلَ فىِ أَمْوَالِنَا مَا نَشَؤُاْ إِنَّکَ لَأَنتَ الْحَلِیمُ الرَّشِید

گفتند: اى شُعیب، آیا نمازت به تو فرمان مى‏دهد که ما آنچه را پدرانمان مى‏پرستیدند ترک گوییم، یا در اموال خود آن چنان که خود مى‏خواهیم تصرف نکنیم؟ به راستى تو مردى بردبار و خردمند هستى(هود-87)

واضحترین چیزی که در این آیه نمود پیدا کرده،استهزاء اعتقادات حضرت شعیب(ع) توسط مخالفان ایشان است.آنجا که میگویند:« أَ صَلَوتُکَ تَأْمُرُکَ أَن نَّترُْکَ مَا یَعْبُدُ ءَابَاؤُنَا...».

اگر به تفاسیر مراجعه کنید می بینید که قریب به اتفاق آنها دلیل این حرف مخالفان را استهزاء اعتقادات و اعمال حضرت شعیب(ع) میدانند.اصلا حالت کنایی از لحن آیه مشخص است:-آیا نمازت به تو فرمان میدهد!!!؟


6.تحقیر بسیار شدید حضرت شعیب(ع) توسط مخالفان:

قَالُواْ یَاشُعَیْبُ مَا نَفْقَهُ کَثِیرًا مِّمَّا تَقُولُ وَ إِنَّا لَنرََئکَ فِینَا ضَعِیفًا وَ لَوْ لَا رَهْطُکَ لَرَجَمْنَاکَ وَ مَا أَنتَ عَلَیْنَا بِعَزِیز

گفتند: اى شعیب! ما بسیارى از حرفهاى تو را نمى‏فهمیم. ترا در بین خود ناتوان مى‏بینیم. اگر به خاطر بستگانت نبود، سنگسارت مى‏کردیم و تو نزد ما عزیز و محترم نیستى.‏(هود-۹۱)


7. بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیرٌْ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِین‏:

هرگاه این آیه شریفه را میخوانیم ناخودآگاه به یاد مهدی فاطمه(ع) میفتیم.هر سال در نیمه شعبان این آیه شریفه را بر درودیوار محل و مسجد میبینیم.احادیث زیادی هم شنیده ایم که بقیت الله در این آیه تفسیر به وجود مبارک حضرت مهدی(عج) میشود.برای مثال امام باقر(ع) میفرمایند:« نخستین سخنى که قائم علیه السلام پس از قیام خود مى‏گوید این آیه است" بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ" سپس مى‏گوید منم بقیة اللَّه و حجت و خلیفه او در میان شما، سپس هیچکس بر او سلام نمى‏کند مگر اینکه مى‏گوید: السلام علیک یا بقیة اللَّه فى ارضه»این آیه شریفه تنها یک بار در قرآن کریم آمده و آنهم از جانب حضرت شعیب(ع) خطاب به قوم خود.


آیاتی از قرآن درباره ی حضرت صالح(ع) :

وَإِلى‏ ثَمُودَ أَخاهُمْ صالِحاً قالَ یا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ ما لَکُمْ مِنْ إِلهٍ غَیْرُهُ هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الأَرضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیها فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّى قَرِیبٌ مُجِیبٌ؛

و به سوى ثمودیان برادرشان صالح را فرستادیم. او گفت: اى قوم، خدا را بپرستید، معبودى جز او ندارید، وى شما را از زمین آفرید و شما را به آبادانى آن وا داشت، بنابراین از او آمرزش بخواهید و به نزدش توبه کنید. پروردگارم به شما نزدیک بوده و دعایتان را مستجاب خواهدکرد.

قالُوا إِنَّما أَنْتَ مِنَ المُسَحَّرِینَ * ما أَنْتَ إِلّا بَشَرٌ مِثْلُنا فَأْتِ بِآیَةٍ إِنْ کُنْتَ مِنَ الصّادِقِینَ * قالَ هذِهِ ناقَةٌ لَها شِرْبٌ وَلَکُمْ شِرْبُ یَوْمٍ مَعْلُومٍ * وَلاتَمَسُّوها بِسُوءٍ فَیَأْخُذَکُمْ عَذابُ یَوْمٍ عَظِیمٍ؛

بدو گفتند: تو جادوگرى. تو مانند ما بشر هستى و اگر راست مى‏گویى نشانه و معجزه‏اى ارائه بده. صالح گفت: این شترى است که در روز مشخصى آب مى‏آشامد و شما نیز روز معینى براى آشامیدن آب دارید؛ بدان صدمه و آسیبى نرسانید، زیرا به عذاب روز قیامت گرفتار خواهید شد.

قالَ یا قَوْمِ لِمَ تَسْتَعْجِلُونَ بِالسَّیِّئَةِ قَبْلَ الحَسَنَةِ لَوْلا تَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ * قالُوا اطَّیَّرْنا بِکَ وَبِمَنْ مَعَکَ قالَ طائِرُکُمْ عِنْدَ اللَّهِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تُفْتَنُونَ؛(6)

گفت: اى قوم، چرا شما قبل از کار نیک، شتاب به گناه دارید؟ چرا از خدا آمرزش نخواستید تا شاید مورد لطف او قرار گیرید؟ گفتند: ما تو و همراهانت را به فال بد مى‏گیریم. وى گفت: فال بدِ شما نزد خداست، بلکه شما مردمى هستید که مورد آزمایش قرار گرفته‏اید.

اشراف متکبّر، مؤمنان را بر ایمانشان مورد نکوهش قرار مى‏دادند، ولى مطمئن شدند مؤمنانى که از دیدگاه آنان خوار و ناتوان شمرده شدند، کسانى‏اند که به رسالت حضرت صالح ایمان آوردنده‏اند.

قالَ المَلَأُ الَّذِینَ اسْتَکْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لِلَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا لِمَنْ آمَنَ مِنْهُمْ أَتَعْلَمُونَ أَنَّ صالِحاً مُرْسَلٌ مِنْ رَبِّهِ قالُوا إِنّا بِما أُرْسِلَ بِهِ مُؤْمِنُونَ * قالَ الَّذِینَ اسْتَکْبَرُوا إِنّا بِالَّذِى آمَنْتُمْ بِهِ کافِرُونَ؛

سران قومش که تکبر ورزیده بودند، به کسانى که ناتوان شمرده شده بودند و ایمان آورده بودند، گفتند: آیا مى‏دانید که صالح از نزد پروردگارش فرستاده شده؟ گفتند: ما بدانچه او برایش فرستاده شده ایمان داریم. آنان که کبر ورزیده بودند. گفتند: ما به آنچه شما ایمان آورده‏اید کافریم.

وَکانَ فِى المَدِینَةِ تِسْعَةُ رَهْطٍ یُفْسِدُونَ فِى الأَرْضِ وَلا یُصْلِحُونَ * قالُوا تَقاسَمُوا بِاللَّه لَنُبَیِّتَنَّهُ وَأَهْلَهُ ثُمَّ لَنَقُولَنَّ لِوَلِیِّهِ ما شَهِدْنا مَهْلِکَ أَهْلِهِ وَ إِناّ لَصادِقُونَ * وَمَکَرُوا مَکْراً وَمَکَرْنا مَکْراً وَهُمْ لایَشْعُرُونَ * فَانْظُرْ کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ مَکْرِهِمْ أَنّا دَمَّرْناهُمْ وَقَوْمَهُمْ أَجْمَعِینَ * فَتِلْکَ بُیُوتُهُمْ خاوِیَةً بِما ظَلَمُوا إِنَّ فِى ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ؛

در آن شهر نُه تن [از سران قبیله‏] بودند که در زمین تباهى کرده و گامى در راه اصلاح برنمى‏داشتند. آنان گفتند: هم قسم شوید تا بر او و خانواده‏اش شبیخون زنیم و سپس به اولیاى او بگوییم که ما در ماجراى کشتن او حضور نداشته‏ایم و در گفتار خود صادقانه هم هستیم. آنان مکر و حیله‏اى کردند و ما نیز حیله و مکرى انجام دادیم، در حالى که آنها نمى‏دانستند. اکنون ببین سرانجام مکر و حیله آنها چه شد. ما آنان و بستگانشان را نابود کردیم، و اینها خانه‏هاى خالى و بى‏صاحب آنهاست که در اثر ستم آنها ویران گشته است. براى آنان که دانا و آگاهند در این ماجرا درسى از عبرت وجود دارد.

در پایان انشاءالله که ظهور نزدیک باشه و ما هم از یاران حضرت باشیم

محمد امین بوالی

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منبع : سایت الف

دیدگاه‌ها   

0 #20 یاسر زمانی 1395-04-13 16:32
توبه.توبه.الهی العفو.الهی العفو.اینان که تبل خاطمه جنگ میزنند دیگر چرا به خیمه ما سنگ میزنند.قیاس مع الفارق
نقل قول کردن
0 #19 ali 1390-12-16 09:42
سوره اعراف سوره شماره 7 قرآن است كه اشاره به تعداد روساي جمهور دارد. سوره هود سوره شماره 11 قرآن است كه اشاره به تعداد دولتهاي تشكيل شده دارد.
1 بني صدر دولت 1
2 شهيد رجائي دولت 2
3 خامنه اي دولت 3 و 4
4 رفسنجاني دولت 5 و 6
5 خاتمي دولت 7 و 8
6 احمدي نژاد دولت 9 و 10
7 ؟ دولت 11
در تعدادي از آيات سوره هود از برخي پيامبران ياد شده كه اين آيات دقيقا اشاره مستقيم به سالهاي تشكيل دولت برخي از روساي جمهور دارد.
حضرت صالح آيات 61 تا 68 مصادف با سال 60 تا 68 رياست جمهوري خامنه اي
حضرت ابراهيم آيات 69 تا 76 مصادف با سال 68 تا 76 رياست جمهوري رفسنجاني
حضرت لوط آيات 77 تا 83 مصادف با سال 76 تا 84 رياست جمهوري خاتمي
حضرت شعيب آيات 84 تا 95 مصادف با سال 84 تا 92 رياست جمهوري احمدي نژاد
در هر كدام از سوره هاي هود و اعراف 3 نوبت كلمه اخاهم (برادر) بكار رفته است. در اين آيات خداوند به روشني بيان فرموده كه برادرشان را به سوي قوم فرستاديم. اين آيات عبارتند از:
اولين آيه اي كه از حضرت هود صحبت شده
اولين آيه اي كه از حضرت صالح صحبت شده مصادف با دوره رياست جمهوري خامنه اي
اولين آيه اي كه از حضرت شعيب صحبت شده مصادف با دوره رياست جمهوري احمدي نژاد
البته در اين سوره ها اشاره به رويدادهايي نيز كه در اين سالها اتفاق افتاده مي نمايد از جمله:
آيه 88
سوره هود: حضرت شعيب فرمود (اي قوم راي و نظر شما چيست) اشاره به سال انتخابات دارد.
سوره اعراف: (سران قومش كه تكبر مى‏ورزيدند گفتند اى شعيب يا تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‏اند از شهر خودمان بيرون خواهيم كرد يا به كيش ما برگرديد) اشاره به فتنه برخي سران دارد.
البته به دلیل طولانی بودن از باقی مطالب ظرفنظر می شود قضاوت با خودتان
نقل قول کردن
+1 #18 عبدالرحمن 1390-12-14 02:30
نمی دونم مبشران خروج با چه رویی خودشان را به جبهه پایداری میچسبانند؟
سخنرانی زیر رو گوش کنید از جناب آقای نبویان

ایشون بر حسب اتفاق عضو جبهه پایداری هستند و بر حسب اتفاق با مشایی زاویه 180 درجه داره و مخالف مشایی گرایی احمدی نژاده
صفحه ایشون در جبهه پایداری
www.jebhepaydari.ir/main/index.php?Page=definition&UID=250407

دانلود سخنرانی
www.4shared.com/mp3/zrkSxqu2/Nabavian-mashaei.html

سخنرانی دکتر حسن عباسی در نقد دولت کنونی(البته ایشون هم بر حسب اتفاق حامی جبهه پایداری بودند!)
www.mediafire.com/?2bhanqe8asx7rdc
www.fileserve.com/file/ZXqFRW9/fetne_bozorgtar8_day_90_www.drabbasi.ir.mp3


البته بعضیا برای اینکه بیشتر ضایع نشوند سکوت کنند بهتر است.
در آخر باز این نامه را ببینید و ببینید آقا این نامه را در چه زمانی داده اند؟
ببینید انحراف چقدر بود که ایشان حاضر شدند چنین کاری بکنند؟



.... از مشایی اعلام برائت کنید.

نترسید به دکتر کاری نداریم ولی اگر واقعاً اهل اصلاح هستید یا لااقل برای ریا هم که شده این کار رو بکنید


اگر اعلام برائت نکنید بعد یا سال 88 میفتم که هی به فتنه گران میگفتیم از آمریکا و اسرائیل اعلام برائت کنید و آنها سکوت میکردند و این نتیجه را گرفتیم که سرشون با آمریکا و اسرائیل در یک آخور است
نقل قول کردن
0 #17 فاطمی 1390-12-10 23:42
اسم من شعيب و نام پدرم صالح است.

صفات ظاهری و باطنيم هم دقيقاً منطبق بر روايات است.

دوستان لطفاً به من بگيد که آيا من شعيب بن صالح مذکور در روايات هستم؟!
نقل قول کردن
+1 #16 راد 1390-12-10 23:36
به نقل از 1:
بنام خدا
خیلی وقت است که به این سایت و سایت های دیگر مهدویت سر میزنم خوشحالم که روز به روز بیشتر میشوند ولی چیزی که ازار دهنده است! حاشیه رفتن وکمتر پرداختن به اصل مطلب در تمامی سایتهای ما مشهوده ..
من آدم سیاسی نیستم و کمتر مسائل رو با دید سیاسی نگاه مکنم... ولی برادران مهدوی عزیزم بدستور امامان معصوم (ع) ما این روزها باید بیشتر به کتابهای حدیث و مهدویت رجوع کنیم چون :
امام (ع) میگوید "من عرفنا فقد نجا" (هر کس ما را شناخت نجات یافته است ) وقتی یکی از یاران به او میگوید آقا جان ما که شما را میشناسیم امام در جواب میگوید نه آن چنان که در نظر توست شناخت ما از طریق راویان احادیث ماست به آنها رجوع کنید ما همه موارد و موضوعات را برای شما روشن و بوضوح گفته ایم.
عزیزان نمیخواهم زیادی طولش بدم ولی با کمی تامل در روایات و احادیث خیلی از علائم و شخصیتها و مطالب برای ما روشن میشود بخصوص مورد شعیب ابن صالح التمیمی که واقعاً در میان ما است بدون نیاز به تفسیر و یا تاویل.... با همان نام .و پدری به نام صالح
و همچنین تمام مشخصات دیگر.
اگر اجازه داشتم حتماً دقیق میگفتم ولی برادران ما باید از این شخصیتها بیشتر حفاظت کنیم.حاج آقا شعیب هستش و اصلاً نیاز به تطبیق نداره با همان سمت و علائم دیگر

مورد دیگر:
مورد امام موسی صدر هم در روایات موجود است کمی تامل کنید پیداش میکنید.
اللهم تقبل منا
اللهم عجل لولیک الفرج

شخصیت « شعیب بن صالح » نیز مانند شخصیت هایی است که سیف بن عمر از خود ساخته است. « شعیب بن صالح » شخصیتی افسانه ای است. دلیل ما بر این سخن این است که ما ده ها روایت ضعیف و نقل شده از مردم عامی را می یابیم که از او سخن می گویند و او را در کانون و مرکز صحنه های ظهور امام مهدی (عج) قرار می دهند؛ در حالی که هیچ روایتی را با سند معتبر نمی یابیم که در مورد او سخنی گفته باشد و یا حتی اشاره ای به او داشته باشد. روایت هایی که در این باب از شیعیان نقل نمودم، همه ضعیف اند و راوی های آن ها از واقفی ها هستند یا از راویان ضعیف و مورد اتهام و یا از شیعه های افراطی و غالی. آنان کار و هدفی جز دروغ پردازی و جعل روایت ها نداشته اند.

سند: کتاب سفيانی و نشانه های ظهور نوشته محمد فقيه صفحه 91
نقل قول کردن
+2 #15 حاج مراد 1390-11-26 01:26
اقا محمد ... برادرم احساسم به من میگوید شما متدین و عاشق اقایمان امام زمان (ع) هستید.فقط در بعضی مصادیق با هم اختلاف نظر داریم که انهم ازنشانه های نزدیکی ظهور بوده(انشاالله) و اوضاع فعلی دقیقا همان اوضایی است که در احادیث امده.پس از شما خواهش میکنم دعا کن در این وانفسای مدعیان و بدل فروشان گرفتار نفسانیت نشوم و انگونه که شایسته یک منتظر واقعیست به خدمت حضرتش (ع) برسم.یقینا ارزو دارم از یاران ان حضرت باشی تا انشاالله برایم در وانفسای محشر شفاعت کنی .انشاالله
نقل قول کردن
-2 #14 محمد 1390-11-25 16:38
اقای حاج مراد من از اینکه کلمه حاج را نیاوردم منظور خاصی نداشتم.در مورد محشور شدن من با این اسامی که گفتید من هیچ کس را معصوم نمیدانم(بغیر از معصومین)میزان را حال فعلی افراد میدانم و از حالا نمیتوان در مورد اینده افراد قضاوت کرد.من دکتر احمدی نژاد را برخلاف شما قبول دارم و ان افرادی را که نام بردید که با انها محشور شوید را بغیر از یک نفر اصلا قبول ندارم حالا شما دوست دارید با انها در قیامت محشور شوید ما هم دعا میکنیم ولی یک نکته را فراموش نکنید میزان حال فعلی افراد هست.در مورد شما هم دیگر نظری ندارم شما با قبول داشتن این افراد موضع اعتقادی خود را بیان کردید قضاوت با دیگران. در راه حق موفق باشید
نقل قول کردن
+2 #13 حاج مراد 1390-11-23 19:46
اقا محمد 11 ...دقیقا درست فرمودید منظور بنده هاشمی و اعوان و انصارش میباشد.و از اینکه دعا فرمودید بنده با ایشان و اعوان و انصارش محشور بشم نیز از ارزوهای بنده بوده و از این بابت از حضرت عالی تشکر میکنم.بودن با هاشمی و جوادی عاملی و ریشهری و رضایی و قالیباف و مطهری و ناطق و .... که همگی از یاران واقعی امام و مقام معظم رهبری میباشند نهایت ارزوست .لذا برای شما نیز در مقابل دعای خوب شما بنده هم ارزو میکنم حضرتعالی با احمدی و رسایی و اقاتهرانی و کوچکزاده و مشایی و جوانفکر و .... محشور بشید.ضمنا از اینکه اشتباه نوشتاری بنده اصلاح فرمودید ممنونم .ایکاش سایر اصلاحاتتان هم مانند این مورد با صداقت بود و بدون تعصب.ضمنا یاداوری میکنم در اذربایجان حاج مراد یک اسم است و حاجی ان کرامتی محسوب نمیشود که با بزرگواری انرا از بنده دریغ فرمودید.
نقل قول کردن
0 #12 1 1390-11-23 07:00
بنام خدا
خیلی وقت است که به این سایت و سایت های دیگر مهدویت سر میزنم خوشحالم که روز به روز بیشتر میشوند ولی چیزی که ازار دهنده است! حاشیه رفتن وکمتر پرداختن به اصل مطلب در تمامی سایتهای ما مشهوده ..
من آدم سیاسی نیستم و کمتر مسائل رو با دید سیاسی نگاه مکنم... ولی برادران مهدوی عزیزم بدستور امامان معصوم (ع) ما این روزها باید بیشتر به کتابهای حدیث و مهدویت رجوع کنیم چون :
امام (ع) میگوید "من عرفنا فقد نجا" (هر کس ما را شناخت نجات یافته است ) وقتی یکی از یاران به او میگوید آقا جان ما که شما را میشناسیم امام در جواب میگوید نه آن چنان که در نظر توست شناخت ما از طریق راویان احادیث ماست به آنها رجوع کنید ما همه موارد و موضوعات را برای شما روشن و بوضوح گفته ایم.
عزیزان نمیخواهم زیادی طولش بدم ولی با کمی تامل در روایات و احادیث خیلی از علائم و شخصیتها و مطالب برای ما روشن میشود بخصوص مورد شعیب ابن صالح التمیمی که واقعاً در میان ما است بدون نیاز به تفسیر و یا تاویل.... با همان نام .و پدری به نام صالح
و همچنین تمام مشخصات دیگر.
اگر اجازه داشتم حتماً دقیق میگفتم ولی برادران ما باید از این شخصیتها بیشتر حفاظت کنیم.حاج آقا شعیب هستش و اصلاً نیاز به تطبیق نداره با همان سمت و علائم دیگر

مورد دیگر:
مورد امام موسی صدر هم در روایات موجود است کمی تامل کنید پیداش میکنید.
اللهم تقبل منا
اللهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
-1 #11 محمد 1390-11-23 01:49
منظور از ابرو ریختن مومنین توسط حاج محمود در نظر (مراد) هاشمی و مهدی هاشمی و اعوان و انصارشان و ............... ............ است. اقا مراد ما دعا میکنیم انشالله شما روز قیامت با این مومنین دست در دست هم شادی کنان وارد بهشت برین شوید. در ضمن اقا مراد نفوز نه. نفوذ درست است. ولی در کل خیلی باحالی از اینکه از احمدی نژاد نفرت داری خوشم میاد چون با شناختن ابعاد اعتقادی شما و امثال شما ایمانم به دکتر بیشتر و بیشتر میشود
نقل قول کردن
+5 #10 خادم الرضا 1390-11-20 23:52
بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیرٌْ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِین‏
از گفتن اين آيه از زبان شعيب به نظر مي آيد شعيب زمينه سازي براي بقيه الله خواهد نمود و اين دقيقاٌ با روايات نيز سازگار است ...والعاقبه للمتقين @};-
نقل قول کردن
-2 #9 سید موسی 1390-11-20 20:18
به نقل از سید موسی:


اگه اینطور بود اصلاحش می کردن و همچنین بخاطر این اشتباه عذرخواهی می کردن. L-)


بدتون نیاد ولی حتی تو سایتهای ضد انقلاب هم اگه کسی تیتر لینکی رو که فرستاده با سلیقه شخصیش عوض کنه بعضا دیدم مورد اعتراض دیگران واقع می شه چه برسه به اینکه با یک عکس بخواد منظور شخصیش رو به مطلبی مربوط بکنه. :-w
نقل قول کردن
-1 #8 سید موسی 1390-11-20 20:14
به نقل از ....:

یعنی اینکه بر فرض هم که به نظر ما(که به همه چی گیر می دیم) کاری اشتباه باشه سریعاً طرف مقابل رو به بی اخلاقی متهم نکنیم ، شاید از روی غفلت بوده باشه یا چیزی که ما فکر می کنیم نباشه !
درسته؟


اگه اینطور بود اصلاحش می کردن و همچنین بخاطر این اشتباه عذرخواهی می کردن. L-)
نقل قول کردن
+5 #7 حسین 1390-11-20 15:05
عجب
عجب
و عجب که جوانان ما فقط فقط میگن این احمدی نژاد اقتصاد را به هم ریخت
یه چیزه مهم مگر شما انسانها نبودید که میگفتید ایران کشوره فقیری است
اگر فقیر بودید پس چرا الان دارید مینالید از اقتصاد
ببینین من خودم تو با بابام و مادرم و خواهرم حدودا 15 ساله که در یک خونه ی کوچک زندگی میکنیم که سرو ته خونه میشه 30 متر و با هدفمندی یارانه ها بسیار به نفعه ما شده
اگر درصد زیادی از مردم فقیر بودن حالا دارن مزه زندگی رو میفهمن
به جرئت میگم که 60 در صده جامعه تازه دارن مزه زندگی رو میفهمن
و در ضمن کی گفته حالا احمدی نژاد شعیب بن صالحه شماها گر میگیردید هر چی از دهانتون بیرون میاد میگید
من فقط گفتم که احمدی نژاد بهترین رئیس جمهوری بود که طی این 30 سال ایران به خود دیده
اگرم بده نسبتا از قبلی ها بهتره

و اینکه در روایت آمه کی هرکس گفت شعیب بن صالح و میشناسم کفر میگه
ینی این که اصلا کسی نمیتواند بگوید که من میشناسم تا خودش اعلام کند
نقل قول کردن
+2 #6 .... 1390-11-20 09:47
به نقل از سید موسی:



اول خودمان اخلاق را رعایت کنیم بعد از دیگران توقع رعایت اخلاق داشته باشیم.

یعنی اینکه بر فرض هم که به نظر ما(که به همه چی گیر می دیم) کاری اشتباه باشه سریعاً طرف مقابل رو به بی اخلاقی متهم نکنیم ، شاید از روی غفلت بوده باشه یا چیزی که ما فکر می کنیم نباشه !
درسته؟
نقل قول کردن
-15 #5 حاج مراد 1390-11-20 00:56
از این صندوقچه های دجال در طول تاریخ زیاد باز شده و این کید همیشگی شیطان میباشد که که در کمین مومنین میگستراند.معیار و ملاک در این مقطع حساس و اخرین پیچ تاریخ تنها و تنها ولی امر مسلمین میباشد .1. البته دجال و مکتب ایرانی ممزوجند..2 دجال و بیداری انسانی در مقابل بیداری اسلامی مطرح شده از طرف ولی امر مسلمین در استانه ظهور یک استراتزی کاملا شیطانی است.3. ارتبات مستقیم با ولایت امام زمان(ع) صرفا حربه شیطانی برای مقابله با ولایت فقیه میباشد که عملکرد این شعیب قلابی هم دقیقا بیانگر این واقعیت میباشد.4 . چپاول بیتالمال مسلمین که فقط یک نمونه ان 3000000000000 تومان میباشد که چندین برابر ان در دست اقدام است نیز از پشت پرده های این دجال است.5 .تقسیم پست های حساس دولتی بین فامیل واشنایان و البته هم باندی ها و بله قربان گویان مطلق هم از سجایای این شعیب است.ریختن ابروی مومنین و ترویج اخلاق استالینی و تطمیع و ... تقسیم پول بین نمایندگان و .... هم از مراتب معنوی این شعیب میباشد.و هزاران ایت روشن برای مومنین که البته خیلی نمانده چهره واقعی این شعیب ساختگی بر تمام مومنین روشن گردد.یکی از بزرگان میفرمود اگر سازمان سیا و موساد بعد از سالها تلاش کسی را به این نظام نفوز میدادند هرگز به اندازه احمدی نمیتوانست ارکان نظام و اقتصاد مردم و اعتقادات مردم را به این روز بیندازد.چرا ؟چون فقط دجال میتوانست بزرگانی را بفریبد که در ابتدا او را هدیه الهی و مورد تایید امام زمان معرفی کنند و اکنون بگویند که چنین خطری از صدر اسلام تا کنون متوجه دین نبوده است.اری اینست دجال اخرالزمان در اخرین پیچ تاریخ.
نقل قول کردن
-5 #4 سید موسی 1390-11-19 23:37
به نقل از سید موسی:


این عکس رو هم سایت الف زده بود؟!! L-)




اول خودمان اخلاق را رعایت کنیم بعد از دیگران توقع رعایت اخلاق داشته باشیم.
نقل قول کردن
-8 #3 سید موسی 1390-11-19 21:39
به نقل از سایت رایحه ظهور:
این مقاله ، یکی از مطالب مندرج در سایت "الف" می باشد که بدون هیچ کم و کاست و دخل و تصرفی، بعلت جذاب و پرمحتوا بودن در قسمت مباحث روز انتشار یافته است؛


این عکس رو هم سایت الف زده بود؟!! L-)
نقل قول کردن
+12 #2 ... 1390-11-19 21:08
.
با سلام

برای من سئوال هستش که سایت الف با این سابقه ، نیت خیری از تصب این مقاله نداشته حالا چرا اومده جنین مطلبی را نصب کرده جای تعمق داره
نقل قول کردن
+13 #1 نالايق 1390-11-19 19:27
يه مورد رو درباره شعيب نگفته و اون اينه كه برخلاف بيشتر پيامبران كه به ساحر بودن متهم مي‌شدن ، حضرت شعيب به سحر شدن متهم شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد