رایحه ظهور

سید مهدی طباطبایی: جواب نقد مستند" ظهور بسیار نزدیک" است

» ابتدای نظرات (31)

سلام بر مبشران ظهور


بنده نیز نقد آقای جعفری را بطور کامل شنیدم و لازم دانستم مواردی را در اینجا ذکر کنم.


1- دیدگاه حاکم بر این نقد کاملا اخباری مسلکی و به دور از عقل گرائی و واقع بینی است.


2- بی احترامی های چند باره ایشان به ولی امر مسلمین، ریاست محترم جمهوری، مرحوم حضرت آیت الله بهجت، حضرت آیت الله ناصری، حجت الاسلام و المسلمین حاجتی و صد البته سازندگان مستند به دور از شأن علوم و عالم اسلامی است.


3-فرازهای مختلف این سخنرانی که پاسخهائی برای بخشهای مختلف "مستند ظهور بسیار نزدیک است" می باشد حاوی تناقضها و مصادره به مطلوبها و مغالطه های فراوان است که بعضاً به جهت فراموشی گوینده در فراز بعدی رد میشود مثلا آقای جعفری ابتداءً مستند را فاقد سند قوی و بلکه بدون سند معرفی میکنند و سازندگان را به استفاده نکردن از کتب مستند شیعی همچون غیبة توسی(طوسی)، غیبة نعمانی و... متهم مینمایند اما در دقایقی بعد با اشاره به موضوع عبدالله 3 روایت مستند از کتب معتبر شیعی را ذکر میکنند که دقیقا مورد استناد فیلم نیز می باشد!


4-بعید به نظر می رسد آقای جعفری تمامی مستندات فیلم که به طور مبسوط در مقالات متعدد سایت ظهور نزدیک است و با همت چندین نفر از محققین بی ادعا و مدیریت جناب آقای سیجانی فراهم آمده است را مطالعه کرده و سپس به نقد و بلکه تخطئه و تخریب گروه معظم مبشران ظهور بپردازند لذا این نقد عجولانه و غیر علمی ممکن است از بی اطلاعی ایشان باشد.


5-متاسفانه سخنان آقای جعفری اگرچه ریشه در اخباری زدگی و دوری از واقع گرائی دارد اما همچون برخی دیگر از محققان عرصه مهدویت در بستر عدم التزام به ولایت فقیه و عدم اعتقاد به زمینه سازی جمهوری اسلامی ایران برای ظهور شریف امام عصر روحی فداه مطرح گردیده و به مخالفت صریح با شیوه متقن، صحیح، آرمانی و ولائی ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر احمدی نزاد در تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت انجامیده است.


6-بنابر وظیفه اسلامی و انقلابی و بنابر آنچه در مقاله طبقات الانصار آمد، ضمن رد و مخالفت با دیدگاه ایشان که خط روشن امام خمینی(ره) و ثمره خون شهیدان مظلوم انقلاب اسلامی و مجاهدتهای امام خامنه ای و سردار رشید انقلاب و اسلام جناب آقای دکتر احمدی نژاد -که درانقلابهای عظیم اسلامی منطقه تبلور یافته-را نادیده و نامربوط با امر شریف ظهور میپندارند، امیدوارم این قبیل موضع گیریها به دور از حب و بغضهای شخصی بوده و موجب خروج از دایره یاوران امام مهدی علیه السلام نگردد.


7-متاسفانه آقای جعفری نیز همچون برخی دیگر از مدعاین تخصص در مهدویت بجای درک مفاهیم عمیق مهدوی که سی و دو سال است در قالب جمهوری مقدس اسلامی عینیت پیدا کرده و اینک داعیه جهانی دارد و دهها کشور اسلامی و غیر اسلامی را با قدرت نرم خویش به تبعیت از اسلام ناب و ولائی رهنمون گشته است، با تکیه بر محفوظات و متون قدیم و جدید، نه تنها خود را از درک حقیقت ظهور محروم نموده اند بلکه مخاطبین خود را نیز به دوگانگی در عقاید و آرمانها سوق میدهند. از سوئی در سایه سار جمهوری اسلامی ردای علم اسلامی بر تن نموده و بر مسندی رسمی پیرامون مهدویت تکیه زده اند و از سوی دیگر همین مسند و بستر اصلی آن یعنی جمهوری اسلامی را بی ارتباط با مهدویت و ظهور قلمداد نموده و نزدیک بودن ظهور را در یک دعای شعاری خلاصه کرده و واقعی و ملموس نمیدانند.


۸-از آنجا که این تفکر اخباری، از واقعیات گریزان است و در پیشینه ذهن و قلب خویش به دوگانگی پرچم جمهوری اسلامی و "سید خراسانی" با حکومت جهانی امام عصر روحی فداه قائل است، پس از به مصاف آوردن برخی روایات در برابر واقعیات درخشان موجود که هیچگاه همراهی عموم مردم را نیز در پی نداشته است، به حربه یی قدیمی و فریبنده "حرمت توقیت" تمسک میکند . آقای جعفری نیز در فرازهای مختلفی از نقد خویش به بحث توقیت اشاره نموده اند در حالیکه آنچه اکنون پیرامون توقیت ذکر میگردد محصول ذهن همین تفکر اخباری مسلک بوده و اساساً ربطی به دیدگاه معصومین علیهم السلام و بزرگان شیعه ندارد لذا با حسن نیت به حق طلبی آقای جعفری، ایشان و همه بازدیدکنندگان گرامی را دعوت میکنم مقاله توقیت چیست را مطالعه نمایند تا تردیدهای احتمالی در نزدکی ظهور فرو ریزد. از برادر بزرگوار جناب آقای سیجانی هم درخواست میکنم انشتار این مقاله در سایت "ظهور بسیار نزدیک است " را در برنامه آتی قرار دهند.


9-به این نکته نیز باید اشاره کنم که همه بزرگان و خواص جامعه اسلامی لازمست به فتنه88 و وقایع پس از آن خصوصا یوم الله 9 دی و همچنین حوادث منطقه که به فرمایش قرآن کریم "عزت ذلیلان و ذلت عزیزان" را در پی دارد، به دیده عبرت بنگرند که عوام خالص و ولایتمدار از خواص بی خاصیت و مدعی پیشی گرفته و به پیشواز امام مهدی علیه السلام بپا خاسته اند.


در پایان ضمن تشکر از زحمات مبشران عزیز امیدوارم با جدیت بیشتر به معرفی امام مهدی علیه السلام و یاران و برگزیدگان ایشان و همچنین قیام قریب الوقوع و مبارک مهدوی همت بگماریم و سنگ اندازیهای اینچنین که ان شا الله از بی اطلاعی و سستی ایمان مخالفان نشأت گرفته و با تلاش و دعای شما رفع خواهد گردید، انجام وظیفه سنگین "بشارت" را با معطلی روبرو نسازد. قطعا بسیاری از معارف و حقایق ناگفته باید از طریق مقالات و تصاویر به گوش جان امت اسلامی برسد که مستند ظهور بسیار نزدیک است شروعی بر این راه مبارک و نورانی است.


اجرکم عندالله تعالی
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة انک انت الوهاب


سید مهدی طباطبائی / تا ظهور

دیدگاه‌ها   

0 #31 محمد حسین 1390-01-10 19:28
آقای سید مهدی طباطبایی
شما به چی فکر کردید که این کار رو انجام دادید؟
آیا شما احساس وظیفه کردید؟؟
چه کسی شما رو به این وظیفه امر کرد؟
شما واقعاً قصد داشتید چه سنگ بزرگی رو از جلوی راه ظهور بردارید؟
شما مقابل چه کسانی ایستادگی می کنید؟ جلوی مرجع تقلید؟!
اگر خود امام زمان هم از این حرکت شما ناراحت بشه جلوی او هم خواهید ایستاد؟
شما باعث تفرقه شده اید باعث این شدید که بسیجی های مخلص تهمت افراطی گری بزنند.
چه کسی باید تاوان این عمل شما را بدهد؟؟!
خواهش میکنم جواب بدید
نقل قول کردن
+1 #30 علی 1390-01-05 17:41
تفرقه !!!
توجه سازندگان این اثر رو جلب میکنم به حاصل کارشان!!!!

خواسته و یا ناخواسته باعث بوجود آمدن تفرقه شده اید میان منتظران و شیعیان!!! حال نمیدانم که لزوم تطبیق دادن و مصداقی کردن علائم و شخصیت های دخیل در دوران ظهور چه بوده و یا سند دار و یا بدون سند بودن آن را، اما آنچه بوجود آمده تفرقه است که ارزوی دشمنان دین است. همگی باید مراقب باشیم که ناخواسته در زمین دشمنان دین بازی نکنیم. سازندگان این اثر قبل از شروع به تبعات و نتایج کارشان توجهی نداشته اند که در حال حاضر حتی برخی بواسطه تایید و یا تکذیب اساتید و فعالان امر مهدویت، به ارزش ها و مقدسات ما نظیر لباس روحانیت هم اهانت میکنند. مسئول این اهانت ها و کج روی ها و تفرقه ها و بدئت ها مطمئنا سازندگان این اثر هستند که با بی بصیرتی خویش هیزم در تنور دشمنان دین و امام زمان (عج) ریخته اند .
والسلام 
نقل قول کردن
0 #29 علی 1390-01-05 17:29
با سلام به همگی
مطالعه این صفحه ضروری به نظر میرسد ، برای همه!!!!!
www.x-shobhe.com/main.php?sid=902
نقل قول کردن
0 #28 بآران 1390-01-05 12:05
من میگم که این روحانی نماها حتی از شنیدن اسم امام زمان هم وحشت دارن جامعه رو فساد برداشته صداشون در نمیاد ولی تا یکی در مورد ظهور حرف میزنه میگن نگید حتی ظهور نزدیکه!!!!!!! یکی از همین علما!!!!!!!! به احمدی نزاد میگفت اسم امام زمانو نیار!!!!!!!!!!! !!!!!!!
نقل قول کردن
+2 #27 امیر نبوتی 1389-12-28 02:02
به طور کامل تحقیق کنید در روایات در کتب معتبر
و مطمئن شوید که

اولا مستند حاوی اکثریت مطالب ضعیف ، برداشت سلیقه ای و گزینشی در تکه روایات معتبر و غیر معتبر است
مثلا همین خطبة البیان ده ها نشانه را ذکر می کند که در مستند 5 یا بیشتر از نشانه ها را انتخاب میکند که خود خطبه در سند ضعیف است

ثانیا تطبیق شخصیتی غیر محتمل
مثلا جناب ریاست جمهوری با فردی که روایات اندکی در مورد اوست و غیر محتمل چگونه به امری با احتمال زیاد صورت میگیرد و

شما درنظر بگیرید که این افراد خود مدعی نیستند و بلکه چنین حرف هایی را رد نموده اند


ثالثا نقل نادرست و دامن زدن به آن
به این دو سایت مراجعه و به مطلب تاریخ و نظرات بعد آن دقت نمایید

www.irdc.ir/fa/content/8629/default.aspx


bahjat.org/fa/content/view/1602/65/
نقل قول کردن
0 #26 narges 1389-12-28 01:59
alahoma ajel levaaliekal faraj
man nazare hamaro khondam ham olama ham aghaye mehdie tabatabaei va khode saito didam va yekseri chiza didam ke vagean ghabele tamol bod1)sheri ke dar avale a gofte shod dar avale sait neveshte shode budt
2sokhanani bar aleyhe hashemi rafsanjaare 3hadafmand kardane yaraneha va nesbat dadan be hokomate jahani emam zaman
4khabar fetneye 2vom dar dakhel va rabte un be sofyani yani age ta yek sale dge har ki alayhe dolat eghteshash kard sofyanie va ba tavajoh be moze girihaye olama va maraje taghlid ke in mostanado rad kardan nazare shakhsie man ine ke in edea faghat janbeye siasi dare va hargone sosti ya enheraf dar aghayede mardom be dalile bazi kardan ba eteghadat mardom be ohdeye in saite
r
نقل قول کردن
0 #25 علی 1389-12-27 18:07
سلام . مستند ظهور بسیار نزدیک است مستند خوبی بود ولی بهتر بود بعضی مطالب در ان گفته نمیشد زیرا معلوم نیست که چنین مستند هایی به دست چه کسانی می افتد و ممکن بود بعضی به انحراف کشیده شوند و برعلیه اسلام استفاده کنند . در ضمن یکی از مشکلات این مستند این بود که اگر شخص دارای ایمان سستی ای مستند را میدید فکر میکرد تا دو سال دیگر امام زمان ظهور میکند. و من در ان بی احترامی ندیدم . واین نقل قول ها نه کاملا صحیح است ونه کاملا غلط.
نقل قول کردن
0 #24 agha hadi 1389-12-26 23:55
از اقا سید مهدی طباطبائی به خاطر این مقالشون تشکر می کنم
نقل قول کردن
0 #23 عوام الناس 1389-12-26 17:27
مشكل شما عزيزان اينه كه خيلي مي فهميد ولي عوام الناس نميتونن پا به پاي شما بيان و شما رو درك كنند .
مويد باشيد .
نقل قول کردن
-1 #22 نکته 1389-12-24 08:42
من حرفی می خوام بزنم. البته فکر کنم که شما بگید که من ولایت پدیر نیستم. ولی به هر حال

مدیران مبشران ظهور شما چرا همه را دروغ گو حساب می کنید؟

این راهی که شما می روید تهش ، خوارج هست.

مطمئن باشید با بستن دروغ به دیگران و مصداق سازی ها و تعیین وقت ظهور

امام زمان (عج) خوشحال نخواهد شد. و ظهور هم نزدیک نخواهد شد.

شما چرا به این سخن معصومین عمل نمی کنید؟

تعیین کننده گان وقت دروغ گویانند.

در صورتی که شما به راحتی تعیین وقت می کنید. و مصداق سازی
.....
نقل قول کردن
+5 #21 منتظر 1389-12-23 21:25
سید مهدی طباطبایی: جواب نقد مستند" ظهور بسیار نزدیک" است / کامل در سایت تا ظهور به نام

چه کسی می گوید ظهور بسیار نزدیک نیست؟


www.tazohoor.ir/
نقل قول کردن
+5 #20 ولايتمدار منتظر 1389-12-23 20:47
بسمه تعالي
عزيزان زحمت كش و بصير مبشران ظهور
با نقد آقايان كه من اسمشو نقد نمي گذارم يك چيزي سريعا به ذهن من رسيد كه در جوابيه هاي عزيزان نديدم.
من كتابهاي استناد شده مبشران را مانند عصر ظهور را بالاي بيست سال است كه در منزل دارم، به آقايان بفرماييد اين كتابهاي به قول شما ضعيف السند چرا تا حالا همه چيزش درست در اومده؟؟؟؟؟؟؟؟
خيلي ببخشيد ها ، بعضي ها فكر مي كنند كه خيلي بزرگ هستند و در مورد ظهور فقط آنها بايد صحبت كنند و بس. و اگر آقا هم آمد براي آنها دعوت نامه ويژه خواهد فرستاد، كه اگر اينطور نبود جسارت نمي كردند كه جوانهاي بي تجربه در آنجا نشسته اند و ...
عزيزان مبشر، نگراني من فقط از اينه كه اين عداوت و خود بزرگ بيني ها، سستي و خللي در حركت فوق العاده شما در جهت بيداري ملت ايجاد كنه.
اين وعده خداوند قطعي است و هر كسي سستي كند خود جا مانده (البته سنگ اندازي جاي خود داره)
نقل قول کردن
+6 #19 شبيار 1389-12-23 17:16
منتقدين حرفهاي بي اساس و برخاسته از نفس خود مي زنند
جدي نگيريد
اينها كه توي حوزه علميه هستند كه همه زاهد و عارف و ... نيستند
بين ايشان همه جوره آدمي هست
خوب و بد و ضعيف و قوي و ...
اينها اونهائي هستندكه حرفهايشان از سر سيري است
و از روي ترس از اينكه گردنشان به تيغ مولا زده شود
نقل قول کردن
+2 #18 محسن 1389-12-23 16:13
به نام خدا،

با عرض سلام،
امید داشته باشید و اصلاً به عقب بر نگردید این تازه اول راه است. اگر خدای ناکرده بعضی از مصادیق هم اشتباه باشد (که شواهد نشان می دهد نیست) باز نفس این کار با ارزش است. چرا که این مستند باعث می شود عامه مردم ایران شیعی که بارها ثابت کرده اند در درک صحیح اوضاع کشور جلوتر از خیلی ها هستند، به جریان شریف ظهور و درک حضور امام عزیز و پاکمان بیش از پیش مشتاق شوند. در ضمن فیلتر نشدن سایت خود شاید نشانی دارد؟
نقل قول کردن
+3 #17 مهدیار 1389-12-23 13:32
به نام خدا
آقا ی حیدریان اردکانی
منم حرفای شمارو قبول دارم ولی اونا وقتی یه عده بچه بسیجی عاشق امام زمان(عج) رو صهیونیست یا خط گرفته از صهیونیست می دونن، ونمی گذارن یه بنده خدایی نظرشا بده وقضیه روکاملاً برعکس جلوه میدن چه توقعی داری که بخث تخصصی باشه یا نباشه درضمن جامعه به هم نریخته اونوریا یه کمی بد برداشت کردن واتفاقاً خیلیا که چیزی تو این رابطه نمی دونستن حالا می دونن
جناب علی اصغر جان
ناراحت نباش ، بالاخره منتظر یعنی این دیگه منتظر باید کتک هم بخوره مثل من که ازدوستای این آقایون یه دست کتک نوش جان کردم وقتی آقایون با کمال شجاعت(بخوانید وقاحت) دم از خانواده معظم شهدا میزدند.ومن که خودم از خا(توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل)هستم درپی اعتراض به این سوءاستفاده اونا ،یه دست کتک مفصل از اونا خوردم.
خوب شد مقام معظم رهبری لجنزار رو نشون دادن اگه نه که خیلی از همینها هم بعید نبود غرق بشن ،حالاهم فقط بلدن الکی دعای ظهور وندبه بخونن---عالمای بی عمل----

خداکند که بیایی
اللهم عجل لولیک الفرج
دعای عهد فراموش نشود.
نقل قول کردن
-2 #16 حسین حیدریان اردکانی 1389-12-23 11:38
به نام خدا
ببین برادر چرا سیاسی می کنی داستان رو؟حضرت امام خامنه ای که عشقه.خداشاهده من به دکتر محمود جان هم رای دادم و هنوزم قبولش دارم گرچه مطمئنم شماهم نقدهایی رو به ایشون وارد می دونی. ولی خداوکیلی اگه قبل از ساخت این مستند با متخصصین امر مشورت می کردن اینجوری جامعه بهم نمی ریخت.بابا شما قبول داری که کار تخصصی باید باشه یانه؟
نقل قول کردن
+6 #15 sbcc313 1389-12-23 09:49
من با نظر آقا سيد كاملا موافقم
متأسفانه برخي روحانيون ما اصلا روحيه استدلال و قدرت تحليل ندارند من اين زا به عنوان كسي كه رابطه نزديك با روحانين بزرگوار زيادي دارد مي گويم. خيلي از ايشان بسيار هم متعبّدند و هم نسبت به موضوعاتي نظير ادبيات عرب و فقه و اصول و غيرهم كه مربوط به تدريسشان است بسيار مطالعه و مداقه دارند ولي متأسفانه اين موضوعات مانند پيله اي كه دور خود تنيده اند مجال به روز رساني و تحليل زمان را به ايشان نمي دهد و وقتي ناگهان با چنين شفاف سازي پررنگي در موضوعي مثل ظهور برخورد مي كنند چون اصلا به قول معروف در باغ نبوده اند و انتظارش را نداشته اند يكه مي خورند و البته از باب احساس مسئوليت بي تعارف آلوده به درحاتي از جهل و از بيم آنكه نكند فرصت از دست رود و خلق خدا گمراه شوند با شتابزدگي اعلام موضع مي كنند.
فراموش نكنيم بر اساس روايات گروه زيادي از مخالفان حضرت پس از ظهور علما هستند. امثال ايشون بايد به هوش باشند كه مبادا در زمره اين دسته قرار بگيرند
نقل قول کردن
-3 #14 محمد 1389-12-23 09:23
اگر عبدالله مرد وظهوررخ نداد چه می گویید ایت الله العظمی جوادتبریزی میفرمودند پیرامون ظهور به گونه ای صحبت کنید که اگرحضرت تا پنجاه هزار سال دیگر هم نیامدند مردم امیدوارباشند
نقل قول کردن
+5 #13 مهدیار 1389-12-23 08:59
به نام خدا
من هنگامی که امام خمینی(ره)نامه به آقای گورباچوف نوشتند وفرمودند بعد ازاین کمونیسم را باید در موزه ها جست ،دقیق به یاد دارم علیرغم اینکه سن من خیلی کم بود ولی همان موقع عده ای از نزدیک ترین یاران امام خمینی(ره) این کاررا خطرناک توصیف می نمودند ولی امام خمینی(ره)ثابت کرد که چیزهایی میداند،که از دید بشر عادی دیدنی نیست هیچ ، باور پذیر نیست .واما بعد
اینکه کسی بگوید در فلان سند هست ودر فلان سند نیست خود کافی نیست دلها اگر آماده باشد ظهور نزدیک می گردد ولی اگر نباشد خدا امانتش را نزد خود محفوظ نگاه می دارد ،حالا می توان فهمید که چرامظلوم امام حسین (ع) که با اینکه نوه پیامبر اعظم(ص) وفرزندامام علی (ع) وحضرت علی (ع) بود فقط 72 یار خالص داشت.
متأسفانه بعضی افراد تهمت کپی برداری ازصهیونیسم به دست اندرکاران این مستند میزنند***(((7. به نظر مي‌آيد تطبيق برخي افرادي كه در روايات از آنان ياد شده به برخي شخصيت‌هايي كه در زمان حاضر وجود دارند منشاأ آمريكايي و اسرائيلي دارد و آنان بودن كه اينگونه تطبيق‌ها را ابتدا مطرح كردند. و برخي افراد در جامعه ما نيز از روي بي دقتي به آن دامن زدند. لازم است كمي تأمل شود. آيا اين كار نوعي علامت‌سازي نيست؟
بايد توجه داشت برخي افراطيون مسيحي و يهودي كه از آنان صهيونيسم مسيحي ياد مي‌شود اينگونه تلقين مي‌كنند كه ما بايد زمينه را براي آمدن مسيح موعود فراهم كنيم. ما بايد جنگ آرماگدون را ايجاد كنيم تا او بيايد زيرا آمدن مسيح موعود متوقف بر آمدن اوست. آيا آنچه برخي افراد در كشور ما انجام مي‌دهند به نوعي حركت در مسير خواست دشمنان نيست.
)))*** درحالی که به ظاهر خودشان خیلی میدانند.ولی مطمئنم که اینان نمی دانند که نمی دانند.
برادر اگر این مستند هیچی هم نداشت وهمه اش هم دروغ بود همینکه بسیاری از اقشار جامعه را به تکاپو انداخت و نام ولی عصر(عج) را برسر زبانها انداخت ودوستان (سید خراسانی ،سید یمانی و... )ودشمنان(سفیانی ،دجال و...) امام زمان(عج)را به مردم شناساند کافی است وبهتر از عملکرد برخی از افراد بود که با بودجه هایی که دریافت می کنند نه تنها امام زمان(عج) ویارانش را به مردم درست نمی شناسانند بلکه باعث تردید ویأس درمیان مردم می گردند.

دوستان وعزیزان اکنون جامعه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به عمارها نیاز دارد.
عمارها کجایند ..... آیا تهمت زنندگان عمار هستند ویا بشارت دهندگان------ام یدوارم نادانسته ویا ناخواسته دل مشتاقان ظهور را به درد نیاوریم.
خدا کند که بیایی
اللهم عجل لولیک الفرج
دعای عهد فراموش نشود.
نقل قول کردن
-1 #12 حسين 1389-12-23 08:56
جواب تناقض مطرح شده زير چيست؟" نكته قابل توجه دقت اينكه در روايات (بنا بر پذيرش سند) پرچم يماني داراي بهترين و كامل‌ترين هدايت مطرح شده است و تهيه‌كنندگان اين مستند نيز به آن اشاره دارند. آيا اينان مي‌خواهند فعاليت جناب سيد حسن نصرالله و حركت و حرف‌هاي او را هدايت كننده‌تر از رهبر معظم انقلاب معرفي كنند؟ در حالي كه آقاي سيد حسن نصرالله خود را سرباز اين رهبر مي‌داند و ما به روشني شاهديم كه مقام معظم رهبري بهترين فرد در امر مديريت و هدايت جامعه انساني است. و يا مي‌گويند حسين الحوئي از رهبران جهادي يمن برتر از رهبر است؟ آيا واقعاً تهيه كنندگان اين فيلم به دنبال معرفي شخص خاصي به هر قيمتي نيستند؟"
نقل قول کردن
+1 #11 عبدللهی 1389-12-23 07:59
:| با عرض سلام کاش قبل از اینکه مستند ساخته بشود حداقل محتوای ان بابزرگان این عرصه مشورت می شد تا دریین دوستان حضرت اختلاف نمیشد . ng>
نقل قول کردن
-6 #10 يزدان پرست 1389-12-23 07:58
سلام
اگر ميخواهيد به روايات تمسک کنيد بايد از اهل آن کمک بگيريد و حق نداريد از خودتان ترجمه و تفسير کنيد . ولي اگر ميخواهيد مطالب ذوقي خودتان را بگوييد مختار و آزاديد .
ياعلي مدد
نقل قول کردن
-10 #9 جمشید 1389-12-23 07:58
با سلام
دفتر مرحوم آیت الله بهجت نقل قولی رو که در مستند ظهر نزدیک است از قول ایشون مطرح شده رو تلویحا تکذیب کرده است. به گزارش ايسنا، متن كامل اين پرسش و پاسخ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله العظمي بهجت(ره) به شرح ذيل است.

سؤال: از برخي از بزرگان نقل مي‌شود كه آيت‌الله العظمي بهجت(ره) فرموده‌اند: ما تاكنون به جوان‌ها مژده مي‌داديم كه ظهور امام‌زمان(عج) را درك خواهند كرد، اما اكنون به پيرها هم بشارت مي‌دهيم كه دوران ظهور را خواهند ديد؛ آيا اين مطلب به آيت‌الله العظمي بهجت(ره) قابل استناد است يا خير؟

پاسخ: 1- اتفاقاً در اين باره از آيت‌الله العظمي بهجت(ره) سؤال شد، ايشان فرمودند: آقايي دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت: به خدمت حضرت عليه‌السلام رسيدم و از ظهور پرسيدم كه آيا من ظهور را درك مي‌كنم. آنگاه مطالب ياد شده را آيت‌الله العظمي بهجت از اين شخص نقل كردند. بنابراين خود آيت‌الله العظمي بهجت(ره) مستقيماً مطلب را نفرمودند، بلكه از شخص ديگري نقل كردند.

2- همچنين وي فرمودند:‌ اگر گفتن اين مطالب لازم بود من براي شاگردانم مي‌گفتم.

3- امكان دارد همانگونه كه آقا مكرر بيان مي‌فرمودند، اين مطلب اشاره به ظهور شخصي داشته باشد و نه ظهور عمومي.

4- امكان دارد، اينگونه اظهارات از باب «إنّهم يرونه بعيدا و نراه قريبا» باشد.
نقل قول کردن
+5 #8 یداله 1389-12-23 00:05
بنده با آقای طباطبائی موافق هستم
واین راهم یادآور میشوم که شیطان هیچ گاه ساکت نمی نشیند وشبهات را دربرخی موارد از طریق همین جور افراد القاء میکند.
نقل قول کردن
-6 #7 یک انسان آزاد 1389-12-23 00:01
آقا سید! اسم این دلیل واستدلال نیست استدلال شرایطی دارد که اصلا در سخنان شما و در اکثر مطالب این سایت دیده نیشود و اگر خودتان یک با دیگر مطالب خودتان را از دید یک انسان خالی الذهن بخوانید به مطالب وهم آلود خود پی میبرید
نقل قول کردن
+4 #6 آقا حسن 1389-12-22 23:56
به نقل از طلبه ازقم:
برفرض که روایات شما صددر صد صحیح السند باشد تعیین مصداق برافراد خیلی سخت است وفرض این مصادیق درچند سال اتی منطبق نباشد شمادرواقع مردمی که این فیلم را دیدند ازظهور ناامید کردید درواقع راه امید دادن به ظهور که بر گرفته ازروایات ماست این طریق نیست اللهم عجل لولیک الفرج


منتظر واقعی تا ابد منتظر میماند . حوس بازانند که نا امید میشوند .
نقل قول کردن
+4 #5 آقا حسن 1389-12-22 23:54
به نام او که وعده ظهور داد و وعده اش تخلف ناپذیر است
و اما بعد
ای مرم به راه باشید زیرا منجی خواهد آمد . وای از دست کوته فکران . کسانی که مستندات الهی را نمی بیننده اند و خود را به کوری می زنند. اینانند از خوارج بد تر . به گفته خود مستند دلیل بیارید که این مستند کذب است . وای بر کسانی که بر آیت الله بهجت لغب کذاب نهادند.
وای بر گمراهان
وسلام وعلیکم
نقل قول کردن
-5 #4 طلبه ازقم 1389-12-22 23:53
برفرض که روایات شما صددر صد صحیح السند باشد تعیین مصداق برافراد خیلی سخت است وفرض این مصادیق درچند سال اتی منطبق نباشد شمادرواقع مردمی که این فیلم را دیدند ازظهور ناامید کردید درواقع راه امید دادن به ظهور که بر گرفته ازروایات ماست این طریق نیست اللهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
-10 #3 قطره 1389-12-22 23:14
lمتاسفم برای شما که بجای رجوع به عالمان دینی در عرصه مهدویت با تفسیر به رای این چنین در تخریب مهدویت فعال هستید و اشخاص رو جایگزین میکنید و وعده های دروغگین به مردم میدید
البته تاریخ گواه این مطلب هست که عده برای نان و نام خود از امام زمان عج مایه میزارن که آخرین اونا بهاییت هستند
نقل قول کردن
+5 #2 مهدی 1389-12-22 22:42
به نقل از مهدی:
این اقایان منتقد چی میگن
اول ازهمه دوستان عزیز برای همه روشن کنید که پرچم جمهوری اسلامی پرچمی که سید روح الله الموسوی الخمینی رحمه الله علیه بر پا کرند همان پرچم مهدی صاحب الزمان است اگر کسی معتقد به این مطلب نباشد در این انقلاب در این انفجار نور به انحراف کشیده میشود عزیزان این انقلاب اسلامی ایران چیزی جدایاز انقلاب صاحب الزمان علیه السلام نیست اگر معتقد به این مطلب نباشیم بازدر تحلیل حکومتهای قبل ازظهور دچار انحراف می شویم مگر خود امام راحل نفرمودند این پرچم را به صاحبش می سپاریم مگر امام خامنه ای در نماز جمعه نفرمودند که صاحب این کشور صاحب این انقلاب بقیه الله الاعظم هستند این به چه معناست عزیزان ما باید به حقیقت این انقلاب و ولایت فقیه انگونه که است همانگونه که امام راحل فرمودند پی ببریم اگر کسی به حقیقت انقلاب امام خمینی کسی که مانند او در جامعیت دیده نشد پی ببرد و حقیقت ظهور برایش معلوم شود می فهمد که اینگونه نیست که خورشید یکدفعه وسط اسمان ظاهر شود ابتدا شعایش همه جا را میگیرد بعد خورشید ظاهر میشود با انقلاب اسلامی در ایران شعاع خورشید ظاهر شه اگر عده ای نمی بینند بروند چشمانشان را مدا وا کنند به منتقدینانتان بگوئید که فقط به اطلاع اندک خو تکیه نکنند بروند ر مو حقیقت ولایت فقیه و تحولات ناشی از ان در جهان و اینکه عزیزان ولی فقیه کارش در این زمان زمینه سازی ظهور است با ایجاد فضای اسلام ناب محمدی ایمان را در قلبها تقویت کند که با ایجاد این ایمان حقیقی مدم امادگی ظهور را پیدا می کنند وظیفه ولی فقیه حرکت دادن و همسو کردن کشور و به تبع ان جهان را به سمت ظهور و وظیفه مردم ولایت مداری در این عرصه است
لذا امریکا تنها دشمنش ولایت فقیه است چون میداند که ایشان با زمینه سازی عدالت نیا را برای ظهور مهدی اماده می کند لذا امده در خاورمیانه تا ایران ا تضعیف کند که تا حال خودش شکست خورده
هم اکنون قدرتمند ترین کشور ر خاورمیانه و به تبع ان در کل جهان کشور صاحب الزمان یعنی ایران است و همه اینها به خاطر وجود مبارک ولی فقیه در این کشور است که از این دریچه مهدی علیه السلام دارند زمینه ظهورش را اماده می کنند
موفق باشید.



در ضمن از اقا سید مهدی طباطبائی به خاطر این مقالشون تشکر می کنم ولی عزیزان باید فضای فکری منتقدین تغییر کند اینقدر جامد فکر نکنند اقا این حیث ضعیف است اون حدیث قوی است به چه معناست شعاع خورشید ظاهر شده نزدیک است که خود خودشید در اسمان ظاهر شود باز ما مشغول فلان حدیث ضعیف و فلان حدیث قوی است اینگونه تفکرات است که عدهای از دانشمندان در ظهور مقابل حضرت می ایستند که این مسئله در روایات نبوده است یا......
موفق
نقل قول کردن
+8 #1 مهدی 1389-12-22 22:32
این اقایان منتقد چی میگن
اول ازهمه دوستان عزیز برای همه روشن کنید که پرچم جمهوری اسلامی پرچمی که سید روح الله الموسوی الخمینی رحمه الله علیه بر پا کرند همان پرچم مهدی صاحب الزمان است اگر کسی معتقد به این مطلب نباشد در این انقلاب در این انفجار نور به انحراف کشیده میشود عزیزان این انقلاب اسلامی ایران چیزی جدایاز انقلاب صاحب الزمان علیه السلام نیست اگر معتقد به این مطلب نباشیم بازدر تحلیل حکومتهای قبل ازظهور دچار انحراف می شویم مگر خود امام راحل نفرمودند این پرچم را به صاحبش می سپاریم مگر امام خامنه ای در نماز جمعه نفرمودند که صاحب این کشور صاحب این انقلاب بقیه الله الاعظم هستند این به چه معناست عزیزان ما باید به حقیقت این انقلاب و ولایت فقیه انگونه که است همانگونه که امام راحل فرمودند پی ببریم اگر کسی به حقیقت انقلاب امام خمینی کسی که مانند او در جامعیت دیده نشد پی ببرد و حقیقت ظهور برایش معلوم شود می فهمد که اینگونه نیست که خورشید یکدفعه وسط اسمان ظاهر شود ابتدا شعایش همه جا را میگیرد بعد خورشید ظاهر میشود با انقلاب اسلامی در ایران شعاع خورشید ظاهر شه اگر عده ای نمی بینند بروند چشمانشان را مدا وا کنند به منتقدینانتان بگوئید که فقط به اطلاع اندک خو تکیه نکنند بروند ر مو حقیقت ولایت فقیه و تحولات ناشی از ان در جهان و اینکه عزیزان ولی فقیه کارش در این زمان زمینه سازی ظهور است با ایجاد فضای اسلام ناب محمدی ایمان را در قلبها تقویت کند که با ایجاد این ایمان حقیقی مدم امادگی ظهور را پیدا می کنند وظیفه ولی فقیه حرکت دادن و همسو کردن کشور و به تبع ان جهان را به سمت ظهور و وظیفه مردم ولایت مداری در این عرصه است
لذا امریکا تنها دشمنش ولایت فقیه است چون میداند که ایشان با زمینه سازی عدالت نیا را برای ظهور مهدی اماده می کند لذا امده در خاورمیانه تا ایران ا تضعیف کند که تا حال خودش شکست خورده
هم اکنون قدرتمند ترین کشور ر خاورمیانه و به تبع ان در کل جهان کشور صاحب الزمان یعنی ایران است و همه اینها به خاطر وجود مبارک ولی فقیه در این کشور است که از این دریچه مهدی علیه السلام دارند زمینه ظهورش را اماده می کنند
موفق باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد