رایحه ظهور

انقلاب عربستان تا 3 سال دیگر

 

» ابتدای نظرات (2)


واشنگتن تایمز: عربستان از خطر انقلاب وحشت‌زده است

روزنامه واشنگتن تایمز پیش‌بینی کرد عربستان در 3 سال آینده دچار انقلاب شود و همین امر سران آل‌ سعود را به وحشت انداخته است.

این روزنامه در تحلیلی می‌نویسد: ثبات عربستان به اسطوره‌ها پیوست؛ ریاض سخت متوحش از خطر انقلابی است که ایران ظرف سه تا پنج سال آینده به کمک نیروهای نیابتی‌اش در این کشور به راه خواهد انداخت. پادشاهی عربستان پیش از این به ثبات نسبی افتخار می‌کرد اما در تیررس طوفان فراگیر «بهار عرب» که حکام بسیاری را در منطقه سرنگون، اقتصادها را ویران و جنگهایی داخلی به راه انداخت؛ عربستان به طور محسوس نامتزلزل روی پا ایستاده است.
در ادامه این تحلیل آمده است: این پادشاهی، دیگر نه یکپارچه و منسجم است؛ نه با ثبات. فقط سه تا پنج سال دیگر کافی است تا شاهد آن باشیم که ثبات این پادشاهی به طور جدی از سوی نیروهای داخلی و یا خارجی متزلزل خواهد شد.
واشنگتن تایمز تأکید می‌کند: امروز مهم‌ترین خطری که ریاض آن را احساس می‌کند، اهتمام ایران است تا بتواند یک انقلاب را درون خاک عربستان طراحی و هدایت کند. ایران توجیهات کافی برای این طرح خود دارد؛ انتقامجویی از موضع و رویکردهای عربستان در جنگ سوریه. در سال 2011 در جریان اعتراضات شیعیان بحرین علیه رژیم حاکم این کشور، نیروهای سعودی وارد بحرین شدند و رژیم «آل خلیفه» را در کنترل اوضاع یاری رساندند. بحرین در مرزهای شرقی عربستان واقع است. استانهای شرقی عربستان؛ منبع ذخایر سرشار نفت و تأسیسات صادرات این کشور و شیعه‌نشین‌اند. شیعیان به رژیم سعودی وفادار نیستند و قابلیت خلق یک انقلاب علیه حکومت عربستان را دارند.

http://kayhan.ir/fa/news/7573

دیدگاه‌ها   

-4 #2 محمود 1392-12-16 16:14
معایب ومضرات کاج را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:
-سوزنی برگ است فبرگ آن سطح کمتری دارد ودرنتیجه قدرت تصفیه کنندگی هوای آن ازدرختان پهن برگ ضعیف تر است.
-خاک پیرامون خود ودرخت را اسیدی کرده که مانع رشد گونه های دیگر می شودو پس از ده سال ریشه آن آهک تولید می کند.
-دربرابر مواد سمی وباران های اسیدی بسیار آسیب پذیر است.
-نوعی اکسید نیتروژن را وارد هوا می کند که از نظر کمیت و کیفیت با اکسیدهای نیتروژن تولید شده در صنعت و ترافیک برابری می کند.
-با تجزیه اندام های گیاهی مشخص گردیده که مقادیری سرب (درحد سمی)در کاج تهران وجود دارد.
-طی سالیان گذشته آتش سوزی هایی که در پارک های جنگلی اتفاق افتاده است اغلب در قطعات کاج بوده که براثر قابلیت زیاد اشتغال برگ های سوزنی خشکیده (صمغ ورزین)می باشد.
-باعث تجمع آفات بوده وهمواره در معرض آلودگی می باشد.
-کاج سایه انداز مناسبی ندارد.
-از طرفی به علت نا آشنا بودن باغبانان با نحوه رشد کاج(ده سال اول رشد قطری وده سال دوم رشد طولی)در فصل هرس،شاخه های پایین را به اشتباه هرس کرده ودردهه دوم با رشد طولی ،درختی با منظر زشت وشکننده وسایه انداز بسیار کم به وجود می آید.
- برگ های سوزنی در معابر شهری با فرود آمدن برروی خودروها وسنگ فرش ها به علت وجود رزین وصمغ صدمه غیر قابل جبران ایجاد می کنند.
-ریشه کاج به مرور زمان به سنگ فرش ها وبافت معابر آسیب جدی می زند و برای معابر مناسب نمی باشد.
-بسیارکند رشد می کند.
-درزیربارش برف های سنگین سریع می شکند.
-چون رطوبت سطحی زمین را به اعماق هدایت می کند دراطراف آن نمی توان چمن کاری کرد وگیاهی رشد نمی کند.
-پرندگان تمایلی به لانه سازی بر شاخسار این درخت ندارند.
پارک تفریحی چیتگر نمونه مشهود برای معرفی گونه کاج تهران می باشد.تقریبا اکثر شهروندان تهرانی حداقل یک بار به پارک جنگلی چیتگر رفته اند ومتوجه شده اند که قسمت سوزنی برگ ها تبدیل به مکانی بی روح ومرده شده است،چون سطح خاک این مناطق عاری از گیاه بوده و هیچ پرنده ای در میان درختان لانه نکرده وخاک زیر درختان، متراکم وسفت است.
نقل قول کردن
+2 #1 ali 1392-12-16 01:07
امام جمعه رفسنجان گفت: پرستاران لازم است تا در مواقع غیر ضروری بر بالین بیماران نامحرم حاضر نشوند.
وی خدمت‌رسانی زن به مرد و مرد به زن را در مواقع اضطرار وظیفه همه دانست و افزود: همه ما موظف هستیم در مواقعی که جان انسانی در خطر است، فقط به فکر نجات او باشیم، اما زمانی که فوریت ندارد، رعایت واجب است. رمضانی‌پور بیان داشت: اینکه می‌گویند «پزشک محرم است» در هیچ جای اسلام نیامده و باید اینگونه مسائل شرعی را نادیده نگیریم.
مطلب خوبی است لطفا پیگیر باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد