رایحه ظهور

همه در انتظار

خدایا آن لحظات زیبا کی فرا خواهد رسید؟

» ابتدای نظرات (3)

 

مطمئناً فرا رسیدن واقعه مبارک ظهور آروزی هر انسان پاک نهاد و صالحی می باشد و در این میان هرچه انسان صالح تر و والامقام تر باشد ،  آرزوی نزدیکی ظهور و نجات بشریت در او شعله ور تر می گردد و با این قاعده باید امام عصر(عج) و نائب برحقش را منتظرترین افراد عالم به شمار آورد ، بزرگوارنی که به یقین لحظه به لحظه عمر خود را در انتظار آن وعده الهی سپری می کنند و با چشمهایی منتظر و نگران تحولات کنونی منطقه و جهان را پیگیری می نمایند.

اما به جرات می توان گفت ، مهمترین چیزی که در عالم ظاهر و باطن مورد توجه و انتظار این بزرگواران است تحولات درونی انسانهاست که سرمنشاء تحولات بیرونی می باشد و باز به یقین می توان دریافت که در این میان بیداری و حرکت درونی و فکری شیعیان خصوصا جوانان و خواص در مرکز توجه منتظرترین قلوب عالم می باشد.

از خداوند مهربان می خواهیم تا به لطف و کرم و عنایت بی کرانش به ما و تمام جوانان مسلمان نیرویی عطا فرماید تا بتوانیم با آغاز و تداوم تحول درونی خویش ، به سوی " آنچه امام مان می خواهد " به سرعت رهسپار شده و زمینه های فرج را فراهم آوریم.

دیدگاه‌ها   

+7 #3 یا بن زهرا العجل 1392-10-04 22:25
امام عصر ارواحنا فداه و تكامل عقل‏ ها
آيا چه كسى مى‏تواند در ساختار وجود انسان‏ها تحوّل ايجاد كند ؟ آيا چه قدرتى توانايى دارد كه نيروهاى عظيم نهفته در مغز انسان‏ها را بكار انداخته و به حركت درآورد تا همه به راحتى بتوانند داراى فضيلت‏هاى اخلاقى و عامل به دستورات الهى گردند ؟آيا كسى جز يگانه مصلح جهان مى‏تواند در وجود همه انسان‏ها قدرت و انرژى بدمد و با يك جهش اجتماعى ، همگان را با افكار و انديشه ‏هاى بزرگ و قدرتهاى عظيمِ ناشناخته و نهفته در وجود انسان‏ها آشنا سازد؟!در روايتى در اين باره ، شكافنده همه علوم و دانشها حضرت باقرالعلوم عليه السلام از راز تكامل جهان پرده برداشته و آن را بر اثر دستان پرتوان حضرت بقيّة اللَّه الأعظم ارواحنا فداه مى ‏دانند . آن حضرت مى ‏فرمايند :هر گاه قائم ما قيام نمايد ، دست خود را بر سر بندگان خدا مى‏گذارد و به اين وسيله خردهاى آنان را جمع و متمركز مى‏سازد و اخلاق آنان را تكميل مى ‏نمايد .در اين روايت نكته‏ هاى ناب، مهمّ و سربسته ‏اى وجود دارد كه بديهى است با بطون هفتادگانه‏ اى كه هر يك از كلمات خاندان وحى عليهم السلام دارند ، كسى نمى‏تواند به بيان همه رمزهاى گفتار آن بزرگواران بپردازد .
زيد زرّاد گفتارى را از امام صادق عليه السلام روايت نموده است كه در آن نيز به نكته ‏هاى مهمّى از معارف خاندان وحى عليهم السلام اشاره شده است :به امام صادق عليه السلام گفتم : مى‏ترسيم كه ما مؤمن نباشيم .فرمودند : براى چه ؟گفتم : براى اين كه ما در ميان خود كسى را نمى‏يابيم كه برادرش نزد او برگزيده ‏تر از درهم و دينارش باشد و درهم و دينار (پول) را نزدمان برگزيده‏تر مى‏يابيم از برادرى كه دوستى اميرالمؤمنين عليه السلام بين ما و او را جمع كرده است .حضرت فرمودند : هرگز ! شماها حتماً مؤمن هستيد ولى شما ايمانتان را كامل نمى ‏كنيد تا قائم ما خروج نمايد ، پس در آن هنگام خداوند عقل‏ هاى شما را جمع مى‏كند ، پس مؤمنين كامل مى ‏شويد و اگر در زمين افراد مؤمنِ كامل نبودند ، خداوند ما را از ميان شما مى‏برد و شما زمين و آسمان را منكر مى ‏شديد ...
از اين روايت نكته‏ هاى زيادى استفاده مى‏شود كه برخى از آن‏ها را بيان مى‏ كنيم :1 - تا حضرت بقيّة اللَّه الأعظم ارواحنا فداه قيام نفرمايند ، مردم نوعاً داراى ايمانِ كامل نيستند . 2 - براى پول و ثروت ، بيشتر از برادران دينى خود ارزش قائل مى‏ باشند . 3 - در زمان حكومت امام عصر ارواحنا فداه عقلها متمركز و كامل مى‏ شود . 4 - در نيتجه كامل شدن عقلِ مردم ، ايمان آن‏ها نيز كامل مى ‏شود . 5 - قبل از ظهور افرادى هر چند بسيار اندك وجود دارند كه داراى ايمان كامل مى ‏باشند . 6 - وجود آنان در زمين باعث بودن اهل بيت عليهم السلام در زمين مى ‏باشد . 7 - اگر اهل بيت عليهم السلام در زمين نباشند ، مردم داراى همين مقدار از ايمان نيز نخواهند بود . 8 - نكته ديگرى نيز از روايت استفاده مى ‏شود كه در عصر درخشان ظهور بر اثر تكامل يافتن عقل‏ها ، آن چنان صفا و صميميّت و يكرنگى در ميان مردمان ايجاد مى‏شود كه ايمان را بر مال و ثروت مقدّم مى‏دارند و آن گونه باهم رفتار مى ‏كنند كه گويا در مال و ثروت با يكديگر شريك هستند .
نقل قول کردن
+7 #2 مژگان 1392-10-04 18:59
-:as
*-msz
zz:
u:313
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد