رایحه ظهور

نگاهي دقيق تر به تحولات جاري مصر

آيا مصر بسوي پيش بيني روايات پيش مي رود؟

» ابتدای نظرات (14)
مخالفان مرسي چه مي گويند؟ آمريكا در كدام سوي اين تحولات ايستاده است؟

پس از آنکه هزاران نفر از معترضان مصری اطراف کاخ ریاست جمهوری را محاصره کردند، مرسی از این کاخ خارج شد.

گروه بین‌الملل مشرق-- مصر در طول نزديك دو سال گذشته، شاهد اعتراضات مردمي گوناگوني بوده است، از قيام سراسري عليه ديكتاتور حسني مبارك گرفته تا مخالفت‌ها عليه شوراي نظامي نيروهاي مسلح به رياست طنطاوي و اكنون نيز شورش عليه دولت نوپاي مصر به رهبري اسلام‌گرايان. گويا قرار نيست اين كشور مهم جهان عرب به اين زودي روي آرامش به خود بگيرد و شايد سرزمين نيل تا رسيدن به سرمنزل مقصود كه همان تشكيل دولتي مردم‌سالار و وفادار به شريعت اسلامي، خلاصي از نفوذ بيگانگان و نيل به استقلال كامل و رهايي از توطئه‌هاي عناصر به جامانده از رژيم گذشته است، آبستن چنين كشمكش‌ها و درگيري‌هايي باشد.


بيانيه شش روز پيش دفتر رئيس جمهور مصر كه دربرگيرنده پاره اي از مقررات اجرايي و قضايي- در حد فاصل سقوط رژيم گذشته تا تدوين و تصويب قانون اساسي جديد- بود، به بروز تشنج در فضاي سياسي مصر منجر شد و به طرز عجيبي گروه هاي مختلف مصر را در دو سوي موافقين و مخالفين رئيس جمهور قرار داد.

اسلام گراهاي مصر شامل اخوان المسلمين، حزب النور، حزب الوسط، الازهر و ساير گروه هاي اسلام گرا در كنار رئيس جمهور قرار گرفته و تصميمات اخير او- كه در قالب بيانيه قانون اساسي ارائه شد- را با قاطعيت پشتيباني كردند و از آن طرف گروه هاي ملي و داراي گرايشات غربي و گروه هايي كه بخشي از ساختار سابق مصر را شكل داده بودند در طرف ديگر ماجرا قرار داشته و لغو بيانيه قانون اساسي را دنبال كرده و هواداران خود را در شش روز گذشته به ميادين و خيابان ها آورده اند كه حاصل آن دو كشته و نزديك به 250 زخمي بوده است. اين ها به استدلال هاي رئيس جمهور مبني بر موقتي بودن موارد مطرح شده در بيانيه توجه نكرده و خواستار لغو فوري آن بيانيه شده اند.

همه چیز از یک پیام‌ شروع شد!

2 آذر مرسی هم‌زمان با عزل دادستان کل و نصب دادستان جدید (که در انتخابات ریاست جمهوری 2005 به افشای دست‌کاری مبارک در انتخابات دست زده بود) یک حکم شش ماده‌ای صادر کرد.

مفاد این پیام به شرح ذیل بود:

ماده یک- رئیس جمهور این کشور خواستار اعاده تحقیق و محاکمه «عاملان مرگ و آسیب رساندن به تظاهرکنندگان در زمان انقلاب مصر و تمام جرائم صورت گرفته علیه انقلاب» شده است

ماده دو- قوانین و احکام و تصمیمات صادره از سوی ریاست جمهوری، نهایی و قابل اجراست و اعتراض به تصمیمات رئیس جمهور برای توقف اجرا و یا لغو تصمیمات از سوی هیچ دستگاه قضایی جایز نیست

ماده سه- دادستان هر 4 سال یک بار توسط رئیس جمهور از میان اعضای دستگاه قضایی انتخاب می‌شود. برپایه این ماده داشتن حداقل 40 سال سن شرط کلی برای مقام دادستانی است.

ماده چهار- دو ماه دیگر به مجلس موسسان وقت داده شده است تا قانون اساسی مصر را که برپایه آن باید انتخابات پارلمان کشور برگزار شود آماده کنند.

 

ماده پنج- دستگاه قضایی کشور مجاز به انحلال مجلس موسسان قانون اساسی و مجلس شورا نیست.

ماده شش- رئیس جمهور خودش را مکلف کرده است که برای حمایت از کشور و حفاظت از اهداف انقلاب هر دستور و تصمیم لازمی را صادر و اتخاذ کند.

 

سعدالله زارعی درباره این بیانیه چند نكته كليدي مطرح کرد: عوامل اصلي رژيم گذشته كه به واسطه حاكم بودن دادستان كل منصوب حسني مبارك از گناهكار بودن در به شهادت رساندن دهها مبارز مبرا شناخته شده اند، بار ديگر بايد محاكمه شده و به مجازات عادلانه برسند، عوامل و ساختارهاي رژيم گذشته از اين پس نمي توانند پارلمان و يا مجلس مؤسسان را منحل كرده و مانع شكل گيري نظام جديد شوند، ساختارهاي رژيم گذشته نبايد مانع ايفاي مسئوليت هاي رئيس جمهور شوند و با تمسك به اختيارات اعطا شده به آنان، اداره امور از جمله برگزاري انتخابات مجلس و تصويب قانون اساسي جديد را با تأخير مواجه گردانند.

اين بيانيه دو گروه را كه تا پيش از اين اجزاء هر كدام از آنان از يكديگر جدا بودند، متحد كرد. اسلام گراها كه تا پيش از اين به 4 گروه تقسيم شده بودند؛ اخواني ها، سلفي ها، نو اخواني ها و ملي اسلامي ها در كنار هم قرار گرفتند و حال آنكه در انتخابات اخير رياست جمهوري با 4 كانديدا (مرسي، ابوالفتوح، محمد سليم العوا و عبداله الاشعل) به ميدان آمده بودند در مقابل آنان گروه هاي ملي، غرب گرا، چپ گرا و وابستگان به رژيم گذشته كه در انتخابات اخير رياست جمهوري با 8 كانديدا به ميدان آمده بودند هم در يك طرف ماجرا قرار گرفتند.

اين موضوع از يك طرف هويت اعتراضات و منشأ نگراني اين جريانات را واضح كرد و از سوي ديگر به تقويت دسته بندي اسلامي و غير اسلامي منجر شد و اين مي تواند مبدأ يك تحول مهم در صحنه سياسي مصر باشد.


اسلام گراها در ميان جمعيت هاي مسلمان كه 90 درصد جامعه مصر را شامل مي شوند داراي 90 درصد رأي هستند و به عبارتي اگر جمعيت 10 درصدي قبطي ها را از جمعيت كلي مصر منها كنيم جبهه ملي، سكولار، غرب گرا و وابسته، تنها قادر به كسب رأي 10 درصد از شهروندان مسلمان هستند با اين وصف در اينجا يك تقابل 10 به 90 شكل گرفته است. البته اين 10 درصد به دليل اينكه احزاب و در واقع عناوين فراواني را در اختيار دارند بزرگتر ديده مي شوند و حال آنكه اسلام گراها با همه بزرگي شان در 4 تا 5 حزب و جمعيت محدود مي گردند و كوچك ديده مي شوند.

تشکیل جبهه نجات ملی

در روزهاي گذشته سه شخصيت كه هر كدام نماد يك جريان خاص است با يكديگر ائتلاف كردند و «جبهه نجات ملي» را تشكيل دادند؛ حمدين صباحي ناصريست بعنوان برجسته ترين جريان ملي، محمدالبرادعي بعنوان برجسته ترين نماد وابسته به غرب و عمر موسي بعنوان نماد عوامل رژيم گذشته.

اين گونه رويدادها نشان مي دهد كه به مرور حساسيت اين جريانها و كشورهاي حامي آنان روي تثبيت جريان اسلام گرا در مصر بيشتر مي شود. در روزهاي گذشته روزنامه هاي رژيم صهيونيستي و نيويورك تايمز به همراه چندين روزنامه معتبر اروپايي به خاطر اسلامگرا بودن مرسي از تلاش وي براي «باز توليد ديكتاتوري» سخن گفتند.


واکنش برخی رسانه‌های به درگیری‌های مصر

روزنامه نيويورك تايمز در مقاله اي به قلم «توماس فريدمن» هشدار داد كه آمريكا دموكراسي را در مصر به مرسي فروخته و با آرام كردن مرز غزه و اسرائيل معاوضه كرده است. روزنامه هاآرتص هم ديروز مدعي شد كه آمريكايي ها يك ديكتاتور را به مخالفان سكولار و دموكرات كه منافع آمريكا را به خطر مي اندازند، ترجيح داده است. در اين رويارويي رسانه اي نيويورك تايمز، هاآرتص و شرق الاوسط- وابسته به عربستان- اسلام گراها را ديكتاتور و وابسته به آمريكا و تأمين كننده منافع رژيم صهيونيستي معرفي كرده و غرب گراهاي سكولار را دمكرات و به خطراندازند، منافع آمريكا معرفي شده اند! و جالب اين است كه اين دمكرات ها طي شش روز گذشته دهها دفتر فرهنگي يا سياسي آن ديكتاتورها را به آتش كشيده، دو نفر را در التحرير با سنگ و چوب كشته اند و نزديك به 250 نفر را زخمي كرده اند!

مخالفان چه می گویند

ليبرال‌ها زيرشاخه‌هاي دارند. ذيل اين جريان جنبش جوانان 6 آوريل، حزب وفد، حزب دستور به رياست البرادعي، و شخصيت‌هايي نظير عمرو موسي و بسياري از گروه‌ها و شخصيت‌هايي قرار مي‌گيرند كه سكولار بوده و از دولت مدني و نه ديني حمايت مي‌كنند. اينان از تمامي جوانان انقلابي خواسته‌اند براي محافظت از انقلاب خود بار ديگر به خيابان‌ها آمده و جلوي «حكومت اخوان» كه مي‌خواهد همه چيز را به انحصار خود در آورد، و دولت ديني تشكيل داده و احكام شريعت را پياده كند، بايستند .


چالش اصلي اين جريان با اسلام‌گرايان سنتي در مسأله قانون اساسي آينده مصر نمودار مي‌شود. اين دو گفتمان اسلامي و سكولار از همان ابتداي انقلاب و بويژه در جريان همه پرسي اصلاحات قانون اساسي درباره جايگاه شريعت اسلامي در قانون اساسي كشور در تقابل با يكديگر قرار داشته‌اند. تحولات پس از انقلاب نشان داد كه وزن جريان اسلامي به مراتب بيشتر از سكولارها است به گونه‌اي كه در همه پرسي اصلاحات قانون اساسي 71 درصد از مردم به نفع اين اصلاحات كه مد نظر اسلام‌گرايان بود، رأي دادند. پس از صدور حکم جدید مرسی مبنی بر افزایش اختیارات رئیس‌جمهور، 6 عضو دیگر مجلس موسسان در اعتراض به این حکم استعفا دادند که بدین ترتیب تعداد کل نمایندگان مستعفی به 29 تن از بین 100 عضو این مجلس رسيد که همگی آنها از احزاب سیاسی سکولار یا نمایندگان کلیسای مسیحی هستند. اين نشان مي‌دهد كه جريان سكولار از روند كنوني تدوين قانون اساسي رضايت چنداني ندارند، در نتيجه از فرصت پيش آمده پس از صدور حكم مرسي به منظور اعمال فشار به اسلام‌گرايان جهت تجديدنظر در تركيب اين مجلس و در نتيجه در نظر گرفتن نظرات و خواسته‌هاي سكولارها استفاده كردند .

ناصری ها از زمان جمال عبدالناصر تاكنون اغلب روابط تيره و تاريكي با اسلام‌گرايان داشته‌اند. اينان معتقدند اسلام‌گرايان كه اساسا نقش چنداني در انقلاب نداشتند، انقلاب را به سرقت برده‌اند اما در مقابل اسلام‌گرايان، ناصري‌ها را به بازماندگان رژيم گذشته نزديك مي‌دانند كه در تلاشند تا انقلاب را ناكام بگذارند. برخي‌ از ناصري‌ها نرمش اخوان در مقابل اسرائيل و يا روابط حسنه اين گروه با آمريكا و يا موضع آن در قبال حوادث سوريه را به باد انتقاد مي‌گيرند. «سامح عاشور» رئيس حزب ناصري و رئيس كانون وكلاي مصر در به راه انداختن غائله اخير عليه مرسي نقش زيادي داشت. همچنين حمدين صباحي كانديداي انتخابات رياست جمهوري اخير نيز از مخالفان اسلامي است


چپ‌ها هم مخالف ليبرال‌ها هستند و هم دشمن اسلام‌گرايان و هم مخالف رژيم گذشته. بي‌ترديد انقلاب‌هاي عربي بار ديگر بي‌اعتباري نظريات ماركسيستي درباب انقلاب‌ها را نشان داد، انقلاب‌هايي كه نه صرفا كارگران بلكه همه اقشار و طبقات و گروه‌هاي جامعه در آن عليه قدرت حاكم شوريدند. اين انقلاب‌ها طبعا بازنگريي‌هاي در تفكرات ماركسيت‌هاي عربي برجاي خواهد گذاشت.

آمریکا کدام سوی درگیری‌های قاهره است؟

پيش از اين اخواني ها و سلفي ها متهم بودند كه اگر روي كار بيايند يك نظام طايفه گرايانه و تندرو نظير طالبان روي كار مي آورند و مصر را به خاك سياه مي نشانند، از امروز مي گويند دولت اسلام گراي قاهره متحد آمريكا شده و در حال مديريت اوضاع غزه به نفع صهيونيست هاست، از لابلاي اين تبليغات مي توان حقايق زيادي را كشف كرد. واقعيت اين است كه بيانيه رئيس جمهور برگزيده مصر، نشان داد كه اسلام گراها قصد ساخت و پاخت با ساختارهاي وابسته به رژيم گذشته و به تبع آن ساختارهاي وابسته به غرب را ندارند.

مرسي يك بار (در تاريخ 22 مرداد) با بركناري فرمانده ارشد نظامي- حسين طنطاوي- اراده خود را براي تغيير نشان داد و اينك 4 ماه پس از آن دادستان كل را بركنار كرده است. بسياري از محافل سياسي در داخل ايران در آن زمان بركناري حسين طنطاوي را به سفر وزير خارجه آمريكا به قاهره ربط داده و آن را حاصل توافق مرسي و كلينتون معرفي كردند و باور نداشتند كه اخواني ها دست به تغييراتي در اين سطح بزنند. حالا نمي گويند بيانيه قانون اساسي رئيس جمهور با هماهنگي آمريكايي ها انجام شد بلكه مي گويند با سكوت آمريكا توأم شده و سپس آن را به خدمتي ربط مي دهند كه مرسي در جريان آتش بس جنگ 8 روزه به آمريكا و اسرائيل كرده است.

البته ممكن است آمريكايي ها در مواردي بصورت تاكتيكي اخوان المسلمين مصر را «هم پيمان» بخوانند و رؤساي رژيم صهيونيستي گاه و بيگاه از اعتماد خود به مرسي سخن بگويند و براي سرپوش گذاشتن بر شكست خود مرسي را دوستي صديق خطاب كنند ولي آيا واقعاً آمريكايي ها و صهيونيست ها در استراتژي و راهبرد هم بر اين باور هستند؟ اسرائيلي ها ممكن است در تاكتيك خود را پيروز جنگ 8 روزه معرفي كنند اما آيا نگاه راهبردي شان به اين جنگ هم مبتني بر پيروزي است؟

ترديدي نيست كه آمريكا بدش نمي‌آيد كه اين گروه را به سوي خود جلب نموده و وابسته نمايد و مانند تركيه، الگوي جديدي از اسلام آمريكايي ارائه دهد و در نتيجه مصر را مانند دوران مبارك تابع خود و رژيم صهيونيستي گرداند اما فارغ از تعاملاتي كه اخوان المسلمين با آمريكا و يا حتي رژيم صهيونيستي برقرار كرده و همچنین فارغ از برخي مواضع اخوان المسلمين بويژه در مسائل منطقه‌اي به خصوص موضع آن درباره حوادث سوريه، بايد اعتراف كرد كه اقدام اخير مرسي در راستاي اهداف انقلاب و گامي مؤثر در قطع نفوذ عناصر بازمانده از رژيم سابق بوده است. نيروهاي وابسته به نظام مبارك كه هنوز از نفوذ چشمگيري در اركان دولتی و در ميان نيروهاي امنيتي و رسانه‌ها برخوردار هستند، بغض و كينه‌ي شديدي از اخوان در سينه دارند.

لذا به هيچ وجه مايل نيستند كه موفقيت دشمن و رقيب خود يعني اسلام‌گرايان را در حكومت ببينند، به همين خاطر دست از توطئه‌چيني عليه دولت نوپاي اسلام‌گرايان بر نداشته‌اند به گونه‌اي كه حتي گفته مي‌شود در به آتش كشاندن دفاتر اخوان در برخي استان‌ها، بعضي از عناصر نيروهاي امنيتي وابسته به نظام سابق دخالت داشته‌اند.

از سوي ديگر بعيد به نظر مي‌رسد تصميم اخير مرسي با چراغ سبز آمريكا و رژيم صهيونيستي و به عنوان هديه‌اي از جانب آن‌ها براي مرسي بوده باشد. بايد از قائلان اين نظريه پرسيد، چه سودي از اين كار عايد آمريكا مي‌شود؟ مگر نه آن است كه آمريكا راحت‌تر مي‌تواند با بازماندگان نظام سابق تعامل كند، تا با برخي اسلام‌گراياني كه در منظومه فكري خود هنوز آمريكا را عامل مصيبت مسلمانان مي‌دانند و قائل به مبارزه عليه آن‌ هستند. علاوه بر اين، خود مقامات آمريكايي نيز از اين تصميم مرسي شگفت‌زده شدند و حتي از اينكه اين اعلاميه، اختیارات زیادی به رئیس جمهور این کشور مي‌داد، احساس نگرانی كردند و این نوع افزایش قدرت مرسی را «غیر قابل قبول» دانستند.

تشدید درگیری‌ها بین مخالفان و موافقان

طی دو روز اخیر معترضان مصری کاخ ریاست جمهوری را محاصره کرده و با سنگ مرکز‌های امنیتی را هدف قرار داد و با شعار «ارحل...ارحل» خواستار کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهور شدند.

پس از محاصره کامل ساختمان "الاتحادیه" مرسی از کاخ ریاست جمهوری خارج شد و پس از یک روز در میان تدابیر شدید امنیتی به کاخ بازگشت.

مخالفان محمد مرسی از معترضان خواسته اند که به سوی کاخ ریاست جمهوری حرکت کرده و در نزدیکی این ساختمان تجمع کنند.

این در حالی است که اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای از مردم خواسته که در حمایت مرسی به سوی کاخ ریاست جمهوری حرکت کنند. این مسئله احتمال درگیری موافقان و مخالفان مرسی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری را افزایش داده است.

 




تعدادی از سیاستمدارن مصری ضمن انتقاد از  قانون اساسی که مرسی صادر کرده است لغو همه پرسی در مورد آن را خواستار شده و برای مرسی ضرب الاجل تعیین کردند. این گروه با طرح درخواست های خود از محمد مرسی خواسته اند تا روز جمعه به خواسته های آنان جامه عمل بپوشاند.

حامیان و مخالفان تصمیمات مرسی در مقابل کاخ الاتحادیه تجمع کرده و میان آنها درگیری رخ داده است و دو طرف به سمت یکدیگر سنگ و بطری پرتاب می‌کنند.

جمع کثیری از اعضای جماعت اخوان‌المسلمین مصر نیز که در مقابل کاخ الاتحادیه تجمع کرده بودند، نماز جماعت مغرب را در مقابل دروازه شماره 3 کاخ برگزار کرده و برای خروج از بحران کنونی دعا کردند.

منبع : مشرق

دیدگاه‌ها   

0 #14 حمید 1391-10-15 23:02
به به منتظران ظهور رو ببین که چه طوری به هم میپرن به شماها میگن شیعه؟
نقل قول کردن
+1 #13 جانباز از اصفهان 1391-09-21 01:12
به نقل از مردان بی ادعا:
4- اولا که منو نمیتونی مساوی منافق و فتنه و صهیونیست و .... قرار بدی
من مخالفم بنا بر دلایلی که گفتم و اگر کسی بتونه قانعم کنه با کمال میل میپذیزم ازش

ثانیا مگه شما خدایی که انگ و ننگ و ... رو نعیین میکنی و بقیه رو محاکمه میکنی؟؟؟!!!!

شما یه مسئله خیلی ساده رو نمیفهمی!
آقا جون نه من معصومم نه شما . هم من غلط دارم هم شما
اگر 100 تا حرف من غلطه بپذیر که 2 تا حرف تو هم علطه!
همه مشکل اینجاس که میخوای نظام و ولی فقیه رو صد درصدی ببینی!و بگی همه چیز و کار ما درسته و مو به موی دستور خداست و هرکی هم جلو ما وایسه دشمن خداست

من میگم نه عزیز من اینطوری نیست!
والسلام


.
آقای بی ادعا ، داری می روید تو خط ادعا

اینکه تا حالا توانسته ای کار های تحقیقاتی خوبی انجام بدهی را قدر بدون و مواظب باش ، تأکید می کنم مواظب باش این سایت همچون یک افسون گر زمان و وقتت را هدر ندهد برو و به کار های تحقیقاتی که هر آنچه در میدانش بدوی انگار هیچ ندویده ای برس. تردید نکن اگر مواظب نباشی تو این سایت عین آب خوردن وقتت را هدر می دهی.
نقل قول کردن
0 #12 مردان بی ادعا 1391-09-21 01:06
4- اولا که منو نمیتونی مساوی منافق و فتنه و صهیونیست و .... قرار بدی
من مخالفم بنا بر دلایلی که گفتم و اگر کسی بتونه قانعم کنه با کمال میل میپذیزم ازش

ثانیا مگه شما خدایی که انگ و ننگ و ... رو نعیین میکنی و بقیه رو محاکمه میکنی؟؟؟!!!!

شما یه مسئله خیلی ساده رو نمیفهمی!
آقا جون نه من معصومم نه شما . هم من غلط دارم هم شما
اگر 100 تا حرف من غلطه بپذیر که 2 تا حرف تو هم علطه!
همه مشکل اینجاس که میخوای نظام و ولی فقیه رو صد درصدی ببینی!و بگی همه چیز و کار ما درسته و مو به موی دستور خداست و هرکی هم جلو ما وایسه دشمن خداست

من میگم نه عزیز من اینطوری نیست!
والسلام
نقل قول کردن
0 #11 مردان بی ادعا 1391-09-21 01:06
به نقل از عباس محمدی:



1- همیشه میشد کاری بهتر از اینی که کردی انجام بدی! اینو شما متوجه نمیشی!

2- نمیدونم اینم ترفنده شماس که همش سعی میکنی از من آمار بکشی تا بیای منو بگیری ببری اوبن یا نه!
اما باشه یکمی بهت آمار میدم . من فوق لیسانس مهندسی و عضو بنیاد ملی نخبگانم و چنتا اختراع قبت شده دارم که اتفاقا 2تاش در حوزه نظامی هست . پس میدونم مهندسی معکوس یعنی جی!! اما اتفاقا هیچوقت خودم اینکارو نکردم و همیشه معتقد به ایده های نو و جدید بودم!

3- نه من اینو نادیده نگرفتم و انصافا 2-3 بار خواستم به این مورد هم اشاره کنم اما به خاطر تاکید روی بحث اصلیم و طولانی نشدن موضوع نگفتم.
من که از عدالت طرفداری میکنم و ادعای دین میکنم مطمئن باش سعی میکنم به ناحق حرف نزنم

اما مثل شما هم اجساسی نمیشم و همه رو به پای یک فرد نمینویسم

درسته که یک پدر که همواره بچه اش رو به درس خوندن تشویق میکنه با یک پدری که میگه درس چیه ولش کن ، خیلی فرق میکنه و روی اون بچه تاثیر گذاره اما در نهایت کار اصلی رو اون بچه انجام میده!و در قیامت هم اجر اصلی رو اون میگیره! حالا شما میخوای یکطور دیگه فکر کنی ایرادی نداره!

میخوای از این به بعد من شمارو هر روز به پیشرفت و ترقی و تحصیل و احتراع و سازندگی تشویق کنم و آخرشم شما بری تلاش کنی و به جایی برسی منم بگم همش به خاطر من بود! و اگر من نبودم .......!


شده داستان اون طرف که تبر میزد و یکی دیگه نشسته بود و به جاش هن و هن میکرد. بعد طلبکار شده بود که سهمشو بده قاضی هم سکه هارو ریخت زمین تا صداشو بشنوه!!!
نقل قول کردن
0 #10 عباس محمدی 1391-09-21 00:48
به نقل از مردان بی ادعا:

ربط بی ربطیش این بود که من راجع به حماس یه چیز نوشتم شما اومدی کلی چیز بی ربط نوشتی!!!
، اولا موشک های ساخت همین دانشجوهاست(البته مهندسی معکوس!)

ضمنا خیلی از کارایی که الان به نتیجه میرسه نتیجه سالها تلاشه که مربوط به هیچ دولتی هم نمیشه و امروز داره ثمره میده

موضع من در مورد ولایت فقیه روشن بوده و هست ... حالا شما چشم دیدن نداری تقصیر منه؟

!


1-درمورد حماس همونی رو گفتی که اسرائیلی ها میخواهند و من هم سیاست موثر وکارساز جمهوری اسلامی رو توضیح دادم که چطور اسرائیل رو به خاک سیاه نشونده و در استانه سقوط قرار داده . پس نظر شما هیچ جای طرح نداره چون خواست دشمن است .

2-اصلا میدونی مهندسی معکوس چیه ؟ این حرفت هم ادعای رسانه های بیگانه هست . نمیدونم هرچی اراجف میگی چرا بصورت خودجوش و اتفاقی با حرفهای دشمنان نظام اسلامی تطبیق داره . =))

3- چیزی رو که در پیشرفتهای ایران سعی میکنی نادیده بگیری نقش بی بدیل رهبری و هدایتهای امام خمینی و امام خامنه ای است . که این نظرت هم دقیقا منطبق با نظرات ضد انقلاب و دشمنان اسلام و ولایت فقیه است .

4- این ننگ دشمنی با ولایت فقیه چیز کمی نیست که کسی بتونه اونو نادیده بگیره و در مورد اون اغماض کنه . چون خواست دشمنان نظام اسلامی هم همینه . پس فرق شما با دشمنان صهیونیستی و منافقین روسیاه چیه .
نقل قول کردن
0 #9 مردان بی ادعا 1391-09-21 00:40
حدیث داریم بعد از ظهور سخت ترین دشمنان حضرن یه عده قرآن به دست هستند که ادعای دانشمندی دین دارند و در برابر حضرت آیه قرآن میارند!

حالا یه مدل جدیدی کشف شده آیه قرآنم نمیارن فقط با ادعای قرآن بلد بودن ، انواع اقسام تهمت و توهین به بقیه میکنند و از اونا آیه و حدیث طلب میکنن!

جالبه کوچکترین درکی هم از این موضوع ندارن که متوجه بشند خیلی از حرف های طرف ار زوی حدیثه و حتما نباید قال: اولش بنویسه که

بعد به دیگران میگن از دین چیزی نمیفهمن

الهی ، اهدناالصراط المستقیم
نقل قول کردن
+1 #8 قرآنی 1391-09-20 18:54
بیاییم در مورد اضافه کردن نسل امام زمان وارد مرحله بودن شویم!
نقل قول کردن
-1 #7 bidar 1391-09-20 00:28
◄ پایگاه بیداری ►
yaghzan.ir

- طرح اصلاح قانون انتخابات
- افشای فایل صوتی مکالمه محرمانه مهدی هاشمی با یک ضد انقلاب + صوت
- تصویر رضارحیم مشایی و علیرضا احمدی نژاد
- سه خصلتی که در هرکس باشد هرچه حوری بخواهد در بهشت به او می‌دهند
- پیام شما برای ریاست قوه مجریه چیست ؟
- خاطراتی از جلسات درس خارج حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

yaghzan.ir
◄ پایگاه بیداری ►
نقل قول کردن
-1 #6 خواب حجت نیست 1391-09-19 00:17
به نقل از مهدی:


سلام دوست عزیز

بنده هم عرض کردم "همینجوری" و "جهت اطلاع"، نمی دانم شما چرا شما بحث حجت بودن یا نبودن خواب را پیش کشیده اید؟!!
.....
شماره 4 فرمایش شما را به طور کامل قبول دارم و به راستی که فقط خداوند بلند مرتبه از شهید بودن یا نبودن یک نفر اطلاع دارد... این قضیه را از اعماق قلبم قبول دارم... پیامبر اعظم که سلام و صلوات خدا بر او باد می فرماید: هر کس به طلب مال حلال از خانه خارج شود و بمیرد، شهید محسوب می شود و و و ...

در ضمن صرفا جهت اطلاع جنابعالی عرض کنم که حتی در ارگانی مثل سپاه هم وقتی یک نفر تصادف می کند یا در مانور کشته می شود، عنوان شهید به او اطلاق نمی شود و "فوت قیود خدمتی" محسوب می شود... حتی عزیزانی که در اثر جراحات و مصدومیت های دوران دفاع مقدس از میان ما پر می کشند نیز شهید محسوب نمی شوند... و البته عرض کردم که این از جانب ما بنده های عاصی خداست و بنیاد شهید و سپاه و ... به هیچ وجه در این امر ملاک نیستند و فقط خدا و فقط خدا و فقط خدا...
کاش میشد که نوشت "او" چگونه شهید شده است... کاش...
با مهر و احترام
zz:

سلام
1- پیش کشیدن بحث حجت نبودن خواب به این علت بود که مبادا چنین خوابهایی سبب ایجاد سوءظن نسبت به یک شهید شود. مبادا بخاطر چنین خوابی این فکر به ذهنمان خطور کند که شاید آن شهید مرتکب خطایی شده؛ و بنا را بر این بگذاریم که ایراد از خواب ما بوده!

2- متاسفانه هم اکنون بسیاری از کشته شدگانی که برای آنها از عنوان "شهید" استفاده می شود، کسانی هستند که در اثر سانحه جان باخته اند. مثل خبرنگارانی که چند سال پیش به سبب سقوط هواپیما (تصادف) جان باختند!
بین خبرنگاری در راه بازگشت از ماموریت اداری خود تصادف میکند با جوانی که پس از ادای دیون خود و تهذیب نفس و توبه، با علم به "آسیب دیدن" به دشمن حمله برده و کشته شده، زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد.
3- متاسفانه کار بجایی رسید که ....
نامه حسین قدیانی به رییس بنیاد شهید را بخوانید:
www.ghadiany.ir/?p=1538
البته گویا خبری که باعث نگارش این نامه شده بود، بعدا تکذیب شد
نقل قول کردن
0 #5 bidar 1391-09-18 16:32
◄ پایگاه بیداری ►

yaghzan.ir
- تصویر رضارحیم مشایی و علیرضا احمدی نژاد
- سه خصلتی که در هرکس باشد هرچه حوری بخواهد در بهشت به او می‌دهند
- پیام شما برای ریاست قوه مجریه چیست ؟
- خاطراتی از جلسات درس خارج حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
نقل قول کردن
+6 #4 توکل 1391-09-17 11:18
توکلت علی الله
نقل قول کردن
+5 #3 آرش 1391-09-16 22:11
یکی از حوادثی که پیش از ظهور حضرت برای کشور مصر پیش بینی شده است، هرج و مرج و نابسامانی است.
از ابوذر نقل شده که گفت:
امنیت از مصر رخت بر مى بندد. راوی می گوید به او گفتم: در آن هنگام که امنیت از دست مى رود، پیشوایى نیست که آن را فراهم آورد. گفت: خیر، بلکه نظام آن از هم پاشیده مى شود. (کتاب الفتن، نعیم بن حماد، ص 174)

حوادث مصر در آستانه ظهور
www.z313.ir/1391/09/16/post-823/
نقل قول کردن
+6 #2 آرش 1391-09-16 21:43
نقل قول کردن
+7 #1 آرش 1391-09-16 21:41
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد