رایحه ظهور

پاسخ به شبهه ای پیرامون سیدخراسانی

سیدخراسانی سیدی حسنی یا حسینی؟

 

» ابتدای نظرات (29)

محمد ۱۳۹۱-۰۸-۱۱ ۱۰:۰۱

 

سلام خدمت همه عزيزان
چندنكته لازم كه بدونيد:
1-سيد خراساني گفته شده در روايات از نوادگان امام حسن مجتبي(ع) مي باشد يعني اينكه سيدحسني مي باشند نه حسيني در اينكه آقاي خامنه اي آدم خوب و محترمي شكي نيست اما ايشون سيدخراساني نيست.جهت اطلاع جالب ترازاينكه به طرز خيلي مشكوكي در كتاب عصرظهور آن قسمت كه علامه كوراني با استناد به روايات متعدد نوشته كه سيدخراساني از نوادگان امام حسن و سيدحسني مي باشد حذف شده ه ه ه ه ه است.

..................


سلام و درود

اولا اصلاح و تصحیح متون کتابها(اگر واقعاً تصحیحی صورت گرفته باشد) امری رایج و معمول است که به نظر نویسنده بستگی دارد ، هرچند در نسخ گذشته نیز علامه کورانی اعتقاد دارد که سیدخراسانی سیدی حسینی یا حسنی است :

«اما روایات مربوط به خراسانی که در منابع اهل سنت و همچنین در منابع متاخر شیعه وارد شده است بروشنی دلالت دارد که آن شخصیت از ذریه امام حسن(ع) یا امام حسین(ع) است »

عصر ظهور / علامه كوراني / جلالي/ چاپ و نشر بين الملل/ص 270


در ثانی ، علاوه بر علامه کورانی ، کامل سلیمان نویسنده کتاب یوم الخلاص (روزگار رهایی) نیز اعتقاد دارد سیدخراسانی سیدحسینی است :



روزگار رهايي(يوم الخلاص)/ كامل سليمان/مهدي پور/ آفاق/ ص 1041

و در روایاتی دیگر در این زمینه :

و خروج رجلٍ من ولد الحسين ابن علي

مردي از اولاد حسين(ع) پيش از ظهور حضرت مهدي قيام و انقلاب خواهد نمود

كمال الدين و اتمام النعمه، شيخ صدوق، با تحقيق علي اكبر غفاري، چ اسلامي، ج 1، ص 283

مردى از فرزندان حسين(ع) از طرف مشرق خروج ميكند كه اگر كوههاى او را استقبال كنند (كه از او جلوگيرى نمايند) آنها را خراب كرده جاده خود قرار می‏دهد.

فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، ص: 70 – باب 195

همچنين ابن حماد 1/372 به نقل از عبدالله بن عمر آورده است كه معصوم(عليه السلام) فرمود :

مردى از فرزندان حسين(ع) از طرف مشرق مى آيد . اگر كوه ها سد راه وى شوند ، آنها را خاك كرده و راهى از ميان آنها مى يابد

الامام المهدي(عج) ، بشاره الاسلام ص 5 و 103 ، الزام الناصب ص 64

خسف بالمشرق و خسف بالمغرب و خسف بجزيرة العرب و خراب بصرة على يد رجل من ذريتك تتبعه الزنوج و خروج رجل من ولد الحسين بن على و ظهور الدجال يخرج من المشرق من سجستان و ظهور السفيانى ، و خروج رجلٍ من ولد الحسين(ع)
اثباة الهداه ، ج 7 / ص 390 و 391.



البته مجموعه روایات نشان می دهد که سیدخراسانی سیدی حسینی و حسنی می باشد


شرح سید حسنی و حسینی بودن امام خامنه اي(مدظله)

از زبان آیت الله صدیقی

دیشب که به مهدیه امام حسن (ع) رفته بودم، حضرت آقای صدیقی، امام جمعه موقت تهران ماجرای جالب و شیرینی را در مورد مقام معظم رهبری روحی فداه نقل کردند که سعی میکنم مختصرا اینجا نقل کنم.

ایشان فرمودند که قبل از انقلاب و قتی حضرت آقا جوان بودند همراه شهید هاشمی نژاد سفری به رشت داشتند، در زمان حضورشان در شهر رشت در مورد این که آیا شخص عالم و عارفی هست که برای کسب فیض به دیدار ایشان بروند از مردم سوال میکنند، نشانی شخصی به نام "آقا سید صفی" را به آقا میدهند که گویا دارای کراماتی بودند، حضرت آقا به همراه شهید هاشمی نژاد قصد دیدار آقا سید صفی را میکنند و به آن نشانی میروند که نشانی منزلی بوده، وقتی وارد منزل میشوند آقا سید صفی را در حالی که عده ای شیخ و مرید دور ایشان حلقه زده بودند میبینند (این نکته را یادآور میشوم که حضرت آقا هیچ آشنایی قبلی با ایشان نداشتند و ایشان هم آقا را نمیشناختند، هنوز انقلاب نشده بوده و کسی هم حضرت آقا را حتی به اسم نمیشناخته) هنگامی که چشمان آقا سید صفی به حضرت آقا می افتد بلند میشوند و با حالت استقبال به طرف آقا می آیند و آقا را اینگونه خطاب میکنند که "مرحبا به سید حسنی"، حضرت آقا میفرمایند که من سید حسینی هستم نه حسنی، آقا سید صفی اشاره میکنند که مادر شما سید حسنی هستند و شما از طرف مادر حسنی هستید. سپس با حضرت آقا مشغول صحبت میشوند و اشاره میکنند که شما در آینده مقامی پیدا میکنید که امور این مملکت تحت امر شماست، حضرت آقا هم میپرسند که شما که از آینده من گفتید آینده خودتان را هم میدانید؟ که آقا سید صفی با تامل و درنگ میگوید من و همسرم یک سال دیگر بیشتر زنده نیستیم...  یکسال دیگر که حضرت آقا در طرقبه مشهد بودند ماجرای تصادف خونینی را در روزنامه میخوانند که نام آقا سید صفی نیز در بین کشته شدگان بوده.

مدتها بعد که شهید رجایی به شهادت میرسد، شهید هاشمی نژاد به دیدار آقا می آیند و به ایشان پیشنهاد میدهند که برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کنند که آقا میفرمایند من نمیتوانم و در ضمن امام هم مخالف حضور روحانیت در عرصه سیاست هستند، که شهید هاشمی نژاد به نبود فرد غیر روحانی وارد و آگاه و مطمئن اشاره میکنند و به حضرت آقا میگویند که شما اعلام آمادگی کنید و من با امام صحبت میکنم، و بعد از اینکه آقا به ریاست جمهوری میرسند شهید هاشمی نژاد به آقا ماجرای آقا سید صفی و آن پیشگویی را یادآور میشوند، البته حاج آقای صدیقی فرمودند که ایشان شهید شدند و نبودند که ببینند منظور آن عارف، به ولایت رسیدن حضرت آقا بوده و نه رئیس جمهور شدن ایشان.

- حضرت آقای صدیقی این ماجرا را با یک واسطه از شهید هاشمی نژاد نقل کردند و فرمودند در جمعی از مقام معظم رهبری صحت این ماجرا را جویا شدند و حضرت آقا نیز تایید کردند.

- قبل از نقل این ماجرا، صحبت حاج آقا در مورد این بود که عده ای معتقدند سید حسنی که در روایات از ایران به یاری امام زمان میرود حضرت آقای خامنه ای هستند.

http://beynolharameyn313.blogfa.com/post/2/

- قابل ذکر است این خاطره گویی مربوط به شهریور ۸۸ می باشد


و البته چه چیز از حقیقت درخشانی که در حال وقوع است می تواند اطمینان آور تر باشد ، بزودی سیدخراسانی پرچم خواهد افراشت و در آن حقیقت بصورت کامل روشن خواهد شد ، برای کسانی که بدنبال حقیقت هستند.

 

نصرمن الله و فتح قریب و بشرالمومنین

دیدگاه‌ها   

+4 #29 خادم اهل بیت 1392-05-28 02:57
آقای آرمان نعمتی در مورد حرفی که میزنی بیشتر فکر کن سعی کن بیشتر در مورد آخرالزمان مطالعه کنی. در این دوره پیدا کردن راه حق خیلی سخته. موفق باشی
نقل قول کردن
-5 #28 آرمان نعمتی 1392-05-21 13:03
سلام این حرف ها رو ولش سید خراسانی چه رهبری باشن چه نباشن یک موی رهبری رو به هزاران سید خراسانی نمیدهیم ما سرباز این آقا هستیم تا دست ما رو به دست مولا صاحاب واقعی ما امام زمان بده پس این بحث ها رو کنار بذارید و زیر پرچم ولایت باشید تا گمراه نشید وسلام
یک جون دارم اونم فدات آقا
نقل قول کردن
-1 #27 امید 1392-04-20 23:56
مطمئنم امام علی واولادش وقتی قدرتی در دست داشته باشن نهانشون از آشکارشون منظورم ادعاهاشون بهتر خواهد بود .شما در نهان برای حفظ قدرت و پایگاهتون چه میکنید...؟این شما نیستیدید که برای حفظ قدرتتون هر کاری میکنید...؟در نزد مسلمان شیعه هدف وسیله رو توجیه نمی کنه...شما حق ندارین این جامعه را با جامعه حضرت علی مقایسه کنیدجامعه ای که در اون فساد اقتصادی بیداد میکنه ...زنان ایرانی برای تن فروشی به کشور های همسایه میرن ... آمار اعتیاد فزاینده است ... رقابت ثروت اندوزی و طمعکاری . تبادل رشوه وخوردن حق ضعیف با پارتی بازی . استثمار کارگران که ماههاست حقوق دریافت نکردن هر روز نمود بیشتری پیدا میکنه و ما در تبادل نظر کاندیداها از ستمی که به مردم شهرستانهای مختلف ایران رفته و کشته هایی که دادن خبر دار میشیم...
نقل قول کردن
+3 #26 علی 1392-03-23 01:35
خداوند رحم کند به رهبری ، اسلام واین سرزمین.
ما باید با اندیشه و عمل منتظر امام باشیم.از خداوند تعجیل در آمدن ایشان را بخواهیم .
فلسطین را نمی بینید؟
کشتار مسلمین میانمار را نمی بینید؟
مسلمان کشی در سوریه را چطور؟
فقر همسایگان تان را چطور؟
بی دین شدن مسلمین را چطور؟
خب آقا سال بعد شاید دوماه دیگر می آید خودش درست می کند.
ما داریم چه میکنیم ؟ در قضیه ای که زمان خودش آشکار میشود کنکاش می کنیم. در آن روز یا می بینی و هستی، با جا می مانی.
یهود بیش از این از پیامبر آخر الزمان می دانستند ولی چه شد؟
نقل قول کردن
+5 #25 مهدی 1392-03-10 02:34
توی تمام روایات آمده که سید حسنی یا به قول شما حسینی یا خراسانی جوانی هستند خوشرو. پس با توجه به سن آقای خامنه ای ایشان سید حسنی نیستند
نقل قول کردن
-1 #24 صبح 1392-03-03 12:04
به نقل از مجید از شرق ایران:
من با اطمینان کامل میگم که اولین بیعت کننده با موعود سید خراسانی(رهبر معظم انقلاب-سید علی خامنه ای)است . من برای کسانی در مورد سید خراسانی بودن آقا شک دارن واقعا متاسفم اگه میخواین شکتون برطرف بشه سخنرانی های استاد علی اکبر رایفی پور رو تهیه کنه تا مطمن بشن آقا کی هستن

البته نباید اینقدر قطعی و مطمئن حرف زد . من خودم جزو کسانی هستم که میگم آقا سید خراسانی ان . اسنادی هم وجود داره که در صورت درخواست نشون میدم . ولی یه گزینه ی " ممکنه یه وقتی نباشه " هم باید این وسط اضافه کرد .
نقل قول کردن
0 #23 صبح 1392-02-23 19:19
سلام.از وبلاگتون بازدیدکردم اما به نظرم یه کمی متن تون به عنوان یه محقق (محققین دیگه نه ؟)دارای اشکال بود.چه سندی مبتنی بر اینکه امام خامنه ای سید خراسانی نیست دارین ؟ سندتون تا چه اندازه معتبره ؟ ادعایی کردین که باید حتما ثابتش کنین
نقل قول کردن
-2 #22 مجید از شرق ایران 1392-02-10 23:09
من با اطمینان کامل میگم که اولین بیعت کننده با موعود سید خراسانی(رهبر معظم انقلاب-سید علی خامنه ای)است . من برای کسانی در مورد سید خراسانی بودن آقا شک دارن واقعا متاسفم اگه میخواین شکتون برطرف بشه سخنرانی های استاد علی اکبر رایفی پور رو تهیه کنه تا مطمن بشن آقا کی هستن
نقل قول کردن
+4 #21 مرضیه 1392-02-03 01:09
گل همیشه بهارم خداکندکه بیایی
نقل قول کردن
-3 #20 مهدی 1392-01-12 20:58
این دلایل نصفه و نیمه فقط دشمن را شاد میکند.
نقل قول کردن
+5 #19 فاطمه 1391-11-06 13:42
آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد
شاید دعای مادرت زهرا بگیرد
انشاءالله ظهور نزدیکه با دعای واقعی شیعیان @};-
نقل قول کردن
+1 #18 خادم الحسین 1391-10-12 01:22
در بحار الانوار جلد 53 ص 15 و 16 و در بشارة الاسلام ص 143 و در الزام الناصب ص 201و ص 218 و الملاحم و الفتن ص 42 و ص 122 و 123 درباره گفتگویی که بعد از ظهور امام مهدی عجل الله فرجه بین ایشان و آقای خراسانی اتفاق میافتد نوشته شده ودر این روایت هویت آقای خراسانی که حسینی است بلا شک تاکید دارد . مصادر از این بالاتر بر حسینی بودن آقای خراسانی
نقل قول کردن
-1 #17 محمود 1391-10-01 15:37
خروج سید اذربایجانی از علامات حتمی ظهور است.
نقل قول کردن
-5 #16 منتظران نور 1391-09-13 14:55
به نقل از ارباب حلقه ها:
بچه ها باید باهم یه عهدی ببندیم

عهد ببندیم که کاری نکنیم که ظهور بیفته عقب

منظورم اینه بهونه ندیم دست اقا

که اونم دیگه نیاد تا 100سال دیگه >:)

بهونه دست آقا دیگه خیلی خنده داره........... ..
نقل قول کردن
-3 #15 منتظران نور 1391-09-13 14:52
به نقل از مهسا:


ببخشید این سید سازی ها را از کجا یاد گرفتی؟؟ سید گیلانی دیگه کیه؟ لابد سید گرگانی و مازنی و همدانی و قزوینی و اردبیلی و ... هم باید قبل از امام زمان ظهور کنند؟؟؟!!!
www.aksooneh.ir

چه حرفای بی حسابی..در روایات فقط دو رهبر نام برده شده حسنی و حسینی.......... سید سومی در کار نیست
نقل قول کردن
+2 #14 مروزی 1391-09-11 23:11
به نظر شما آیا آقای خامنه ای به شخصیت مروزی که در روایات مربوط به قبل از ظهور امام زمان (عج) به آن اشاره شده است بیشترین شباهت را ندار
نقل قول کردن
0 #13 مهسا 1391-09-07 23:39
به نقل از مهدی:
لطفا بدون تحقیق واحساسی فکر نکنید. طبق روایات رهبر انقلاب با سید خراسانی فرق دارند. درایران سه رهبر ظهور میکنند اول امام خمینی بودند. بعد رهبرانقلاب. وسوم رهبری دیگر که درزمان آخرین رهبر امام زمان ظهور میکنند.
درضمن اول سیدگیلانی از ناحیه دیلم گیلان ظهور میکنندکه از نسل امام علی میباشد. وبعد سید خراسانی به ایشان میپیوندند.

به نقل از مهدی:
لطفا بدون تحقیق واحساسی فکر نکنید. طبق روایات رهبر انقلاب با سید خراسانی فرق دارند. درایران سه رهبر ظهور میکنند اول امام خمینی بودند. بعد رهبرانقلاب. وسوم رهبری دیگر که درزمان آخرین رهبر امام زمان ظهور میکنند.
درضمن اول سیدگیلانی از ناحیه دیلم گیلان ظهور میکنندکه از نسل امام علی میباشد. وبعد سید خراسانی به ایشان میپیوندند.


ببخشید این سید سازی ها را از کجا یاد گرفتی؟؟ سید گیلانی دیگه کیه؟ لابد سید گرگانی و مازنی و همدانی و قزوینی و اردبیلی و ... هم باید قبل از امام زمان ظهور کنند؟؟؟!!!
www.aksooneh.ir
نقل قول کردن
0 #12 مهسا 1391-09-07 23:33
ای سید خراسان بر تو سلام یاران
کی میکنی تو عزم یاری جان جانان
www.aksooneh.ir
نقل قول کردن
-1 #11 مهدی 1391-08-30 14:48
لطفا بدون تحقیق واحساسی فکر نکنید. طبق روایات رهبر انقلاب با سید خراسانی فرق دارند. درایران سه رهبر ظهور میکنند اول امام خمینی بودند. بعد رهبرانقلاب. وسوم رهبری دیگر که درزمان آخرین رهبر امام زمان ظهور میکنند.
درضمن اول سیدگیلانی از ناحیه دیلم گیلان ظهور میکنندکه از نسل امام علی میباشد. وبعد سید خراسانی به ایشان میپیوندند.
نقل قول کردن
-1 #10 saeed 1391-08-27 15:12
ظهور بستگی به دعای ماو همه مردم داره
1-توی منابع یک سید خراسانی دیدم و یک سید حسنی گیلانی که هر دو خراسانی هستند
2-سید حسنی گیلانی و سید حسینی متحد میشوند.
3-اکنون درافغانستان طایفه ای زندگی میکنند که از اعقاب سیدزاهد گیلانی و از نوادگان امام مجتبی هستندکه بعضی از انها به پاکستان مهاجرت کرده اند و معروفترینش سید یوسف رضا گیلانی بود نخست وزیر پاکستان که اکنون برکنارشده(شاید وی هم یکی از اون افراد باشه الله اعلم)
بحث اینجاست بیاییم دعا کنیم همه این فرضیات درست دربیاد.بحث روی این چیز هاو تمرکز بدون آمادگی فایده نداره.
آیا الان هممون برای جنگ اماده ایم؟
آیا از خانواده و بچه و...میگذریم؟
میتونیم گرسنگی رو تحمل کنیم
میتونیم توسرما و گرما چندین روز توبیابون باشیم؟
بدون غذا و حمام و رختخواب نرم؟
اگه اماده اید بسم الله؟
من ارادت زیادی به رهبر نداشتم ولی با خودم فکرمیکردم امام علی رو هم یک عده زمان خودش حتی شیعیانش ترک کردند-یک عده سلام نمیکردندومردم ازجنگ با معاویه خسته شده بودندو اورو به جنگ طلبی متهم میکردند-یک عده حتی دشنامش میدادند.نمیگم الان مریدش شدم ولی اگه انتقادی هم به نظام باشه ایشون علم غیب ندارندوحتی امام علی که علم غیب داشتندیکسری کم و کاستی درجامعه وجود داشت.پس اگر نوش نیستیم نیش نباشیم.سکوت کنیم
نقل قول کردن
+3 #9 میثم زارعی از سندرک 1391-08-24 07:18
اللهم صلی علی مولانا صاحب الزمان (عج) وحفظ ونصرقائدنا ومرجعنا الامام خامنه ای
نقل قول کردن
-3 #8 محمد 1391-08-15 12:02
سلام!!!!!پس سید حسنی مورد روایات کیه اینو همه میدونن اگه کسی پدرش سیدحسنی باشه بهش میگن سیدحسنی نه مادرش.بازم تکرار می کنم سدخراسانی سیدی حسنی است که از خراسان با درفش های سیاه خروج میکنه به همین دلیل سیدخراسانی ام نامیده می شه اصل موضوع سیدحسنی بودن اون بزگوار2-تو روایات نوشته که سیدحسنی روی دست راستش یه خال داره نه دارای خلل جسمی
توی نسخه های جدید علامه کورانی نوشتن که خال همون خلله ائمه معصومین هیچ کجا روایتی که دارای فعل مستتر باشه استفاده نکردن اونم در موردن چنین موضوع مهمی
الله اعلم
نقل قول کردن
+6 #7 ابراهيم منتظرالظهور 1391-08-14 09:29
با ارباب حلقه ها موافقم

اگه كسي موافقه التماسا ثبت نام كنه ازش التماس ميكنم چون بخاطر گناهان ماست كه پسر فاطمه قرنهاست در بيابانها آواره است(العبد بهجت)

بچه ها در اين طرح ترك گناه ثبت نام كنيد

313chashm.blogfa.com/
نقل قول کردن
+10 #6 حاج مراد 1391-08-13 12:44
اقای پناهیان جمله جالبی دارند مبنی بر اینکه سید خراسانی بودن اقا انقدر عیان است که باید دید چگونه میشود ثابت کرد که سید خراسانی اقا نیست؟(البته به این مضمون)
نقل قول کردن
+7 #5 قاســــم 1391-08-12 22:08
moujahed.persiangig.com/image/(3)sayyed%20Khorasani%20%D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-small.jpg


قربونت برم امام زمان بیا دیگه کاسه صبرم خیلی وقته لبریز شده [-O
نقل قول کردن
+7 #4 ارباب حلقه ها 1391-08-11 19:47
بچه ها باید باهم یه عهدی ببندیم

عهد ببندیم که کاری نکنیم که ظهور بیفته عقب

منظورم اینه بهونه ندیم دست اقا

که اونم دیگه نیاد تا 100سال دیگه >:)
نقل قول کردن
+1 #3 مهمان 1391-08-11 16:17
کاش آقا زودتر بیاد که دیگه صبر وقرار نداریم.
نقل قول کردن
-6 #2 آرش 1391-08-11 15:16
نمرديمو يبار 1 رو ديديم كه نصيب مابشه اونم چه يكي فداش بشم ( رهبرو ميگم ها)
*-msz @};- [-O :x
نقل قول کردن
+6 #1 آرش 1391-08-11 15:13
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد