رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

با پیروزی انقلاب اسلامی ، حکومت امام عصر(عج) آغاز شده است/مصاحبه ای ارزشمند با آیت الله قائم مقامی

جهان لحظات حساسی را سپری می کند ، بشر در آستانه تحولی عظیم و سرنوشت ساز است ، تحولی بزرگ و تاریخی که ارزشهای حاکم بر جهان را بطور بی نظیری عوض کرده و نظامی جدید را پایه گزاری خواهد نمود ، حقیقتی مبارک که توسط اهل بیت(ع) از چهارده قرن قبل پیش بینی شده است ، این اوضاع بی نظیر که ولی امرمسلمین(مدظله) از آن بعنوان پیچ تاریخی حرکت بشریت نام می برد بسیاری از آگاهان و اندیشمندان را به تفکر و اظهار نظر واداشته است ، برای بررسی بیشتر و بهتر این واقعه مبارک ، مصاحبه اندیشمند فرزانه آیت الله قائم مقامی به حضور عزیزان ارائه می گردد.

 

» ابتدای نظرات (1117)

 

السلام علیک یا بقیة الله(عج)

 

موعود  و آخرالزمان جزو موضوعاتی است که همواره در اذهان بسیاری از مردم دنیا به عنوان سوال و ابهام مطرح بوده و هر مکتب و دین ، اعتقادی خاص به این موضوع دارد

اسلام علوی اعتقاد به مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت عج الله تعالی را دارد و در مقابل نظام کفر و صهیونیستی به دنبال جنگ آرماگدون هستند به همین دلیل و با توجه به میلاد امام زمان (عج) به سراغ آیت الله قائم مقامی رفتیم و در گفتگویی نظرات این استاد را در زمینه مهدویت انجمن حجتیه , سال 2012 و ... جویا شدیم. وی معتقد است ظهور در مراحل مقدماتی آغاز شده و هرکس میخواهد در دوران غیبت به وظیفه خود عمل کند تنها راهش از مسیر ولایت فقیه می گذرد

در باره مهدویت به خصوص در سالهای اخیر مسائل مختلفی را مطرح می کنند که انحراف از مهدویت است

بعد از انقلاب و جا افتادن تفکر حضرت امام (ره) و جواب گرفتن تفکری که به ویژه در موضوع انتظار و موضوع فرج با انقلاب اسلامی امد دیگر جایی برای تفکر دیگری] انجمن حجتیه[ نیست. حالا این که گفته می شود ممکن است دیدگاه های منحرف در باره فرج به شکلی برگردند بحث دیگری است که البته این یک ادعاست .مبنای دیدگاه آقایان این بود که قبل از ظهور حضرت (ع) نمیتوان حکومت تشکیل داد. این دیدگاه اولیه آنها بود که الان دیگر وجود ندارد

بعضاً دیدگاهی را مطرح می کننند که این تفکر منحرف معتقد است به ولایت فقیه نیازی نیست

الحمدلله تعالی انقلاب اسلامی ما به خصوص بعد از سه دهه ثابت کرد که تفکر امام درست بوده است و مبنای تفکر امام هم این است که در واقع کسی می تواند منتظر ظهور قائم (ع) باشد که خود قیام کند. این اصل تفکر امام است و دولت اسلامی بر این مبنا شکل می گیرد. کسی می تواند منتظر دولت آل حقه باشه که خودش اهل تشکیل دولت باشد و نگوید وقتی خود ایشان ظهور فرمود دولت تشکیل بدهد. این تفکر غلط بود که میگفت من دولت تشکیل نمی دهم تا خود ایشان دولت تشکیل بدهد ، ولی این تفکر که تا قبل از دولت حقه جهانی مهدوی هرگاه که فرصت می شود و امکان پدید می آید باید دولت آل محمد (ع) تشکیل شود که این دولت ها تمهیدی هستند که بحمدالله در ایران تشکیل شد و بعد از ایران هم گسترش پیدا کرد و جلو رفت و جواب گرفت.

از همه مهم تر این مسله باید درک شود که هرگونه تعامل با امام زمان (عج الله تعالی شریف) چه تعامل معرفتی چه تعامل محبتی چه تعامل اعتقادی و سیاسی خارج از تعامل با ولایت فقیه امکان پذیر نیست ، توهم است و هر کسی که بخواهد این توهم را بکند- البته بدون این که متهم کنیم- به بیراهه رفته است. هرکسی که بگوید من میخواهم خارج از چهارچوب ولایت فقیه با امام زمان (عج) تعامل کنم خیال کرده و دچار نوعی عامی گری شده است

واقعیت این که وجود مبارک امام زمان (عج) از طریق نواب خود ظهور و تجلی دارد و با جامعه جهان و انسان تعامل میکند. در زمان ما بزرگترین تعاملی که امام زمان (عج) با جهان و نه فقط با کشور ایران و نه فقط با شیعیان داشتند از طریق امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه) بود . امام به عنوان نماینده و سفیر حضرت و به عنوان جلوه ای از حضرت در عصری که خود حضرت ظهور نکرده اند دارد کار ایشان را می کند به صحنه می آید و آن وقت جهان و انسان ها از هر مذهبی آزمایش می شوند که آیا این سفیر و نماینده را می پذیرند یا نمی پذیرند؟ و پذیرش فرد هم بدین معنا نیست که شخص الزاماً عین مذهب او را قبول کند. این از مراتب بالای پذیرش است که کسی دین و مذهبش هم عین دین و مذهب سفیر حضرت باشد. اما در مرحله اول که موضوع بسیار مهم هم هست پذیرش خط در بسط سیاسی آن سفیر است که الان آن شخص در مورد سیاست کلی چه می گوید و به چه سمت و سویی نگاه و چگونه آن را هدایت میکند. وقتی ملاحظه می کنیم هدایت امام (رضوان الله تعالی علیه) فقط برای شیعیان نبود که سهل است برای سنی ها هم نبود بلکه برای همه بود. مسیحیان جهان اگر می خواستند هدایت کلی بگیرند که چه خط و ربطی داشته باشند هدایت از امام می آمد و الان از مقام معظم رهبری می آید که به عنوان جانشین امام (ره) خط و ربط کی را می دهد و به شیعه و سنی و یهودی و مسیحی و زرتشتی خط می دهد که خط درست این است و این یعنی تجلی نسبت حضرت در عالم که ما میگوییم ظهور درجاتی از فرج ، چون ما معتقدیم فرج حضرت ذی درجات است.

بزرگ ترین اشتباه قدیم انجمن حجتیه این بود که میخواستند تعاملشان با امام زمان (عج) بدون این مقام و جایگاه باشد که اشتباه بزرگی بود.

بنابراین به اعتقاد شما حرکت در مسیر مهدویت حتما باید از راه ولایت فقیه باشد و هرجریانی که بخواهد این موضوع را دور بزند ، خطا میکند

همین طور است ، این مسئله در حدوث انقلاب جریان داشته و هم در تداوم آن.چون برخی تصور می کنند در حدوث انقلاب به ولایت فقیه نیاز داشتیم ولی در تداوم آن نداریم. این اشتباه است . حدوثاً و بقائاً به ولایت فقیه نیاز داریم تا زمانی که تکلیف توسط خود حضرت روشن شود.

**موضوع دیگری که میخواستیم به آن بپردازیم موضعی است که غربیها و به خصوص صهیونیستها خیلی دارند روی آن کار میکنند و حتی فیلمی هم ساختند و روی آن مانور دادند و می گویند امسال سال پایان جهان است ، هدف آنها از طرح این موضوع چیست و با چه پشتوانه ای این حرف را می زنند؟

 

در اینجا در واقع دو خطا وجود دارد.یک خطا در مورد تصویر و تصوری است که اینها درمورد پایان جهان دارند که تصویر غلطی است و ریشه در منابع شبه مقدس خودشان دارد یعنی تورات و انجیل که متاسفانه شباهتی هم به منابع عامه ما دارد و یا عامه ما به آنها شباهت دارند و آن این است که اینها به دنبال تصویر ناصحیحی از توحید معاد و انسان اند چون انسان وقتی ایمان نداشته باشد نمی تواند تصویر درستی از انسان داشته باشد. در عین حال به یک چیزهایی هم اعتقاد دارد و لذا می بینید که منکر خدا نیستند خدا را قبول دارند ولی با یک تفسیر و تصویر غلط. همین طور در باره معاد و پایان جهان و موعود و منجی تصویر ناصواب دارند. تصویر اینها تصویر غلطی است و تصور می کنند با آمدن منجی جهان و تاریخ جهان تمام میشود و اصل خود قیامت شروع می شود. ما معمولا در منابع انحرافی با این تصویر روبرو هستیم در حالی که این طور نیست و ما معتقدیم با آمدن منجی در واقع دور حقیقی تاریخ بشر شروع می شود. مقام معظم رهبری هم به این نکته اشاره فرمودند که با آمدن امام زمان(عج) تاریخ حقیقی بشر شروع می شود. با تشریف فرمایی ایشان یک دور از تاریخ تمام می شود تاریخ سلطه فاسقان و کافران و ظالمان تمام می شود و دوران حقیقی بشریت شروع می شود. ما معتقدیم با ظهور حضرت ، جهان حاکمیت الله را تا قبل از قیامت تجربه می کند آن هم به طور کامل و تام و تمام و مستوقی. در این دوران انسان این حاکمیت را که تمثّلی  از قیامت است تجربه می کند. از دیدگاه شیعه مسئله فقط به حاکمیت شخص حضرت ولی عصر (عج) هم تمام نمی شود . می دانید که ما به رجعت اعتقاد داریم یعنی حاکمیت امام زمان (عج) مدت ها – که ما مدتش را نمیدانیم چقدر است-ادامه پیدا می کند و پس از آن اعتقاد به رجعت داریم. مبنای رجعت هم این است که بین این جهان و جهان آخرت نزدیکی و سنخیتی پدید می آید ، ماده این جهان لطیف می شود ، عالم مثال تجلی پیدا می کند و بین این جهان و جهان آخرت ارتباط برقرار می شود و رجعت امکان پذیر است. ابتدا حضرت ابا عبدالله (ع) رجعت می کنند و سپس امیرالمومنین (ع) و حصرت رسول (ص) و دوران طولانی رجعت داریم و در انتهای دوران رجعت است که شخص شیطان به دست مبارک پیام اکرم (ص) و امیر المومنین (ع) کشته می شود و این پایان جهان است. اینها چون تصویرشان از منابع دین درست نیست و معاد و توحید را درست نمی شناسند و ولایت ندارند این طور تصور می کنند که با آمدن منجی جهان تمام است.

به همین دلیل و همه برگرفته از منابع تحریف شده و همه هم مبتنی بر این است که جهان تمام می شود و پایان جهان است. پس این اولین خطای آنهاست که اساسا تصویر و تفسیرشان از صحنه غلط است و خطای دیگر اینها مسئله توقیت و زمان تعیین کردن برای ظهور حضرت است که همیشه این انحراف در تاریخ بشر وجود داشته است که حوادث را توقیت می کردند و وقت می دادند. آن هم وقت های دقیق که مثلا در فلان سال این اتفاق می افتد که قطعا این هم خطا و توهم است.

اما نکته مهم این است که این دوتا خطا یعنی تفسیر و تصویر غلط و توقیت و وقت تعیین کردن –که حالا 2012 را تعیین کرده اند هرچند قبلا سالهای دیگر را هم تعیین کرده بودند- نشان دهنده واقعیاتی است. واقعیت هایی وجود دارند که انسانی که در خط صحیح توحید و ولایت نیست واقعیت را محرف  می بیند . قطعاً و یقیناً جهان در آستانه یک واقعیت بزرگ قرار دارد.

از این واقعیت بفرمایید.

جهان در آستانه تحول عظیمی قرار گرفته است. شکی در این نیست که جهان در آستانه تغییر نظام عمومی واقع شده است. جهان باید عوض شود و الان علائم بسیار نیرومندی در این جهت وجود دارد. منهای علائمی که در روایات آمده از افراد و اشخاص و علائم دیگر، الان نشانه های بسیار قوی و قدرتمندی را در جهت ضرورت تغییر نظم داریم می بینیم. ما معتقدیم که دو نشانه بزرگ عصر ما همین جریانی است که الان در جهان وجود دارد. یکی جریان اسرائیل است و یکی جریان انقلاب اسلامی در ایران. یکی دولت صهیونیستی در منطقه که خودش از نشانه های بزرگ است این که یهود بیاید و در فلسطین تشکیل حکومت بدهد و بعد هم ادعای حکومت جهانی بکند. این خودش یک علامت بزرگ است و در برابر او یک جریان اسلامی ولایی و شیعی بیاید و دولت  تشکیل بدهد و آن هم دولت صریح ولایت یا حاکمیت علما و فقها. این از بزرگ ترین نشانه ها برای تغییر وضعیت موجود جهان است که الان ما با آن درگیر هستیم. یعنی واقعیت اسرائیل و حکومت جمهوری اسلامی از سوی دیگر و کاملا هم مشخص است که این دو به هیچ وجه با هم قابل جمع نیستند. یعنی پدیده دولت صهیونیستی و پدیده حکومت اسلامی در دراز مدت با هم قابل جمع نیستند و یکی باید کنار برود و بدیهی است که جریان جعلی و عارضی دولت صهیونیستی به عنوان نماد ظالمین کل تاریخ باید حذف شود . ما اسرائیل را اخرین نماد حاکمیت جور و جهل و ظلم می دانیم.

صهیونیسم مسیحی چند مرحله را تا رسیدن به آرماگدون مطرح می کند که مرحله دوم یا سوم آن تشکیل دولت اسرائیل و سپس خراب کردن مسجد الاقصی است. ما داریم می بینیم که آنها بر اساس عقیده شان این مراحل را طی میکنند و این کار را انجام می دهند و از آن طرف نشانه های آخرالزمان را بر اساس روایات خودمان می بینیم. آیا اینها با هم تطبیق پیدا می کنند؟ آیا ظهور بر اساس این نشانه ها نزدیک است؟

قطعاً و یقیناً عصر ظهور نزدیک است سخن درست تر و صحیح تر این است که ظهور واقع شده است. به خصوص با تشکیل حکومت اسلامی تحت ولایت فقیه در واقع ظهور واقع شده است، منتهی در درجه ای از آن ، زیرا ما معتقدیم که ظهور و فرج امری است ذو درجات ، ذومراتب و مرحله بندی. این درجه ای از درجات ظهور و فرج است که واقع شده است که پس از آن این فرج بیشتر یا کمتر می شود و ما پس از انقلاب اسلامی در جهان شاهد افزایش فرج بودیم.

انقلابهای منطقه چه تاثیری در این مسیر دارند.

فرج قدم به قدم تداوم پیدا کرد و در همان مرحله اول نماند. حتی قبل از انقلاب های منطقه در سقوط شوروی ماجرای عراق ، لبنان، سوریه و فلسطین ، قیام فلسطینیها و جنگ هایی که اتفاق افتادند همه درجاتی از ظهور و فرج بودند تا رسیدیم به انقلاب های منطقه که جریان بیداری و ظهور و فرج وارد فاز قوی تری شده است.

این که گفتید آن مراحل را پیش می برند ، نشانه ها هم مثبت است هم منفی. نشانه مثبت آن است که شما در عصر ظهور باید علامتی در تاریکی داشته باشید که قبلاً به این شدت نداشتید و یک علامتی هم باید در نور داشته باشید که قبلا نداشتید و ما معتقدیم این دو بر حکومت های اسرائیل و حکومت اسلامی ایران منطبق است.

و اما در مورد ادامه ماجرا و این که بالاخره چه می شود؟ پشت سر صهیونیسم کفر جهانی و استکبار و تمام ظالمان جهان ایستاده اند و این طرف که حکومت اسلامی و ولایت فقیه است، پشت آن همه عدالت خواهان و آزادی خواهان جهان هستند ، سرانجام این کشاکش به کجا می رسد؟ در اینجاست که دو تفسیر یا دو تصویر پدید می آید . یک تفسیر مبتنی بر اسلام و تشیع و مبتنی بر این واقعیت است که الان ولی فقیه نماینده این تفکر در ایران و در بین شیعیان است. ما اصلاً به 2012 اینها اعتنا نداریم و اصلاً این سخن را باطل و بی ربط می دانیم.

این یک دیدگاه تفسیری است که مبنای آن این است که این فرج آناً و آناً دارد بیشتر می شود و این ظهور دارد شدت پیدا می کند و تغییر نظم جهانی عن قریب است بی آن که زمان معین شود. البته تعیین زمان کلی و تقریبی چیزی است که امام خمینی رضوان الله تعالی علیه هم انجام دادند. مثل این که فرمودند این قرن ، قرن پیروزی مستضعفین بر مستکبرین است. این را در اول قرن 15 هجری فرمودند ، چون انقلاب اسلامی در اول قرن 15 هجری یعنی سال 1400 واقع شد. امام ظاهرا در سال 58 فرمودند:«این قرن به لطف خدا قرن پیروزی مستضعفین بر مستکبرین است»که این سخن عبارت دیگری از ماجرای ظهور است .یعنی عبارت عالمانه از ظهور است. یک نگاه عالمانه و درست است که در قرن حاضر مستضعفین عالم بر مستکبرین غلبه می کنند و این یعنی حاکمیت اسلام و به تعبیر دیگر یعنی ظهور حضرت (ع).

امام در جای دیگری می فرمایند: « انقلاب اسلامی ایران نقطه شروع انقلاب جهانی به پرچمداری امام زمان(عج) است» این یک توقیت عالمانه است و آن توقیت ممنوع نیست. توقیتی که یک عامی بلند شود و بیاید و سال و ماه بدهدنیست. لکن غربی ها چون عامی هستند و تصویر و تفسیر غلط دارند چیزی را حس می کنند همان طور که ما حس می کنیم ، غرب هم حس می کند که اتفاقاتی در شرف وقوع است غرب هم می فهمد که چیزی دارد واقع می شود که غیر عادی و آسمانی و غیبی است ولی از آنجایی که رابطه درستی با غیب و آسمان و توحید ندارد باز هم نفس و رای خود را دخالت می دهد و به تعبیر دیگر از ماجرای آخرالزمان و پایان جهان و درگیری نهایی بین حق و باطل تفسیر به رای می کنند و آنها هیچ ابایی ندارند از این که وقت های خیلی صریحی را اعلام کنند که تما آنها را هم خداوند باطل می کند. آنها بر مبنای تصویر غلطی که دارند و مبتنی بر توهم است تفسیر به رای می کنند آن هم چیزی را که وجود دارد و نه چیزی را که وجود ندارد. این نکته بسیار مهمی است که چیزی وجود دارد و کافر و مومن دارند آن را می بینند ، ولی مومن دارد صحنه را درست می بیند ، اما کافر باز میخواهد خودش صحنه را شکل بدهد، چرا؟ چون در نفس خود درگیر است و می خواهد صحنه را مدیریت کند و حاضر نیست به واقعیت موجود تن بدهد.    بحث عجیبی است و خدا می داند که چه مبنای عجیبی دارد.

اگر بخواهیم مصداقی تر صحبت کنیم و به تحولات منطقه هم اشاره ای داشته باشیم در علائم ظهور هست که سپاه سفیانی از شام حرکت می کند درحال حاضر صوریه اوضاع شلوغی دارد. آیا این هم از نشانه های ظهور است؟

به نظر بنده حداقل از مصادیق عام این نشانه هاست اگر نگوییم مصداق خاص که لازمه اش تعیین وقت باشد ولی از مصادیق عام است یعنی همان طور که در روایات آمده که سوریه محل خیزش سفیانی است و سفیانی میخواهد آنجا را بگیرید ما الان داریم دقیقاً می بینیم. سفیانی یعنی جریان ناصبی. جریان ناصبی دنیای اسلام ، سفیانی جریان اموی مسلک و سفیانی مسلک است ، یعنی اسلام اموی و اسلام ناصبی. اسلامی که در مقابل اسلام مهدوی سر بلند می کند . وقتی می بیند اسلام علوی دارد ، منطقه را می گیرد در برابرش قد بر می افرازد  چون ما اسلام اموی و منافق هم داریم. جریانی را که الان به صورت حرکت های تروریستی می بینیم جریان ناصبی و سفیانی است و البته انتظارش هم می رود که این حرکت ها شدت بیشتری پیدا کنند. به ویژه این امکان وجود دارد که کفر جهانی که جریان دجالی عالم است بعد از این که احساس کند که اسرائیل قابل تداوم و بقا نیست با توطئه ای کاری کند که فلسطین به جریان سفیانی داده شود که اتفاقات عجیبی را پیش خواهد آورد.

در باره دجال جهانی توضیح بیشتری بدهید

این احتمال وجود دارد – احتمالی که مومنین و نظام اسلامی باید در باره آن بیدار و هوشیار باشند-که کفر جهانی که جریان دجالی است بعد از این که احساس کند اسرائیل دیگر قابل تداوم نیست و نمیشود آن را حفظ کرد برای ین که مانع از این شود که بیت المقدس و فلسطین توسط اسلام ناب و مهدوی فتح شود در توطئه ای کاری بکند که اسلام سفیانی و منافق فلسطین را فتح کند که اگر چنین اتفاقی بیفتد که بعید هم نیست و حداقل ما باید انتظار ش را داشته باشیم در آن صورت جریان منافق و ناصبی حداقل به طور برهه ای  مرحله  ای قدرتی پیدا می کند و قطعا کل شام و حداقل سوریه را میخواهد که به عنوان پایگاه خود قرار بدهد. بعد هم می خواهد به مناطق دیگر است اندازی کند و عراق و مکه را بگیرد و این البته همانی می شود که در روایات آمده است که سفیانی یک دولت موقتی پیدا می کند ولی بعد جریان مهدویت او را شکست می دهد و حذف می کند.

در مورد روایات شش ماهه منتهی به ظهور برای ما توضیح بدهید. بحث دوم هم روز نهم محرم هست که مقدمات ظهور از این روز تکمیل می شود.  به سال 2012 اشاره کردم .ظاهرا تاریخی هم که معین کرده اند دقیقا به 9 محرم امسال می خورد نظر شما چیست؟

آن روایات را نمی توان به ضرس قاطع تفسیر کرد و فقط می شود احتمال داد. ولی قطعاً و یقیناً در این مورد نمی توانیم صحبت کنیم و نباید هم صحبت کنیم چون منجر به توقیت می شود و توقیت ممنوع است. در عین حال معتقدم نباید نگاه ما به هیچ وجه من الوجوه طوری باشد که بخواهد بای نحو کان نگاه غربیها را تایید کند چون خداوند تبارک و تعالی به عهده گرفته است که همواره این وقت معین کردن را تکذیب کند و نشان بدهد که شما نمیتوانید متوجه بشوید آن حادثه دقیقا چه زمانی واقع می شود. حدیث داریم:«ابی الله الا ان یخلف وقت الموقنین» خدا ابا دارد مگر این که خلاف کند وقت  وقت گذاران را. هرکس وقت معین کند سنت خدا این است که او را تکذیب می کند یعنی کاری می کند که آن نشود ، بنابر این غرب نمی تواند بگوید 2012 چنین چیزی می شود یا ما از آن طرف بیاییم ، بگوییم الان شش ماهه ظهوری که گفته اند همین است که از رجب شروع می شود و مثلاً تا محرم اتفاق می افتد ولی به هر حال ما باید آماده باشیم و صحنه را باید صحنه مهدویتی ببینیم.

وظیفه ما چیست؟

وظیفه ما آمادگی است . مهیا بودن و بیدار بودن است

چگونه می شود مهیا شد؟


شما باید صحنه را مدیریتی ببینید یعنی صحنه موجود جهان را منقطع از صحنه مهدویتی نبینید. نباید بگویید که مهدویت جریانی است که مثلا دارد در خیال سپری می شود و جریانات کشور و منطقه و جهان هم چیز دیگری است . این دیدگاه کسانی است که از حادثه ظهور وحشت دارند. از سوی دیگر هم نباید در تعیین وقت تعجیل کرد. هردو نگاه موجب اشتباه می شود . نه باید حوادث موجود جهان را از روایات مهدویت منتقطع ببینیم و نه باید دچار ذوق زدگی و عجله بیهوده شویم و به نوعی بخواهیم وقت گذاری کنیم. درست مثل این که خسته شده باشیم و بخواهیم وقت تعیین کنیم. این کار را هم نمیتوانیم بکنیم . یک چیز بینابیناست یعنی حوادث را نباید بی ارتباط با مهدویت دید و در عین حال به اعتقاد من باید به تقریب های عام معتقد باشیم. ما معتقدیم مسئله مهدویت هم مصادیق عام دارد و هم مصادیق خاص. شخصیت هایی که در روایات آمده اند هم مصداق خاص دارند و هم مصداق عام. هم شخص هستند و هم جریان که این هم نکته مهمی است. برخی می گویند سفیانی جریان است. بله جریان هست ولی شخص هم هست. برخی برعکس می گویند شخص هست و جریان نیست. به اعتقاد من هم شخص است و هم جریان ، مثل مهدویت که ما هم شخص امام زمان (عج) را داریم و هم جریان مهدویت را، یعنی کسانی که در خط و راه حضرت مهدی (عج) قرار دارند که ما معتقدیم تمام موحدان و حق پرستان عالم آزادی خواهان و روشنفکران عالم و کسانی که میخواهند وضع موجود را به نفع عدالت آزادی خواهی حقیقتی و توحید تغییر بدهند اعم از هر دین و مذهبی که داشته باشند در جریان مهدویت هستند که قله آن هم البته می شود مسلمانان شیعی ولایی اهل بیتی حزب اللهی متصل به امام خمینی و مقام معظم رهبری.

در مستندهایی مثل ظهور نزدیک است شخصیت ها را تطبیق می دهند . نظر ما در باره این مدل کارها چیست؟

به نظر من اگر تطبیق ها یا مصداق عام باشد مشکل زیادی ایجاد نمی کند. در روایات شخصیت های قطعی و احتمالی زیادی امده است. البته به نظر من غیر از شخصیت امام زمان (عج) و غیر از سفیانی و دجال بقیه شخصیت ها از جمله سید خراسانی و شعیب و یمانی و... احتمالی هستند و رکن و مبنا نیستند که موضوعیت خیلی مهمی داشته باشند. آن چیزی که مهم است در واقع سه رکن مهدویت و سفیانی و دجال است که ما الان داریم دقیقاً مصادیق آنها را می بینیم که بالفعل در صحنه جهان در حال نبرد هستند. در قضیه تطبیق به نظر من تطبیق عام بلااشکال است ولی تطبیق خاص نباید داد. الان شما می توانید انقلاب اسلامی را با تطبیق عام از مصادیق قیام مردم مشرق زمین قبل از دولت حضرت مهدی (عج) بدانید و باید هم بدانید ولی اگر بخواهیم بر مبنای این تطبیق زمان معین کنیم می شود تطبیق خاص و این کارممنوع است. ما میتوانیم بگوییم انقلاب مردم ایران از مصادیق انقلاب مردم مشرق زمین است که دولت حضرت مهدی (عج) را تمهید می کنند ، ممهدون هستند و دولت تمهیدی تشکیل می دهند که قطعاً و یقیناً با مصادیق عام حکومت اسلامی قابل تطبیق است . شخصیت ها هم همین طور.

به هر حال امیدواریم از این به بعد محققین عرصه مهدویت بتوانند به ویژه در رسانه ها و در عرصه هنر و مستند سازی وارد شوند و نترسند و کار کنند و به خصوص در برابر غربی ها که الی ماشاءالله آثاری در این زمینه  می سازند چرا ما وارد این عرصه نشویم؟ دیگران هم باید این کارها را بکنند و باید مستندهایی از دیدگاه اسلام و تشیع و دیدگاه ولایت و اهل بیت و منظر جمهوری اسلامی ساخته شوند و نباید بنشینیم که آنها مستند 2012 بسازند و نگاه کنیم و جواب بدهیم.

بر مبنای مصادیق عام

بله ما باید با مبانی مهدویتی خودمان که حق است ، مستندهایی در باره قضیه پایان جهان بسازیم نه پایان جهان در واقع پایان تاریخ ظلم و کفر و پایان دوران تاریک بشر و آغاز دوران نور زیبایی و عدالت باید کار کرد. شخصا معتقدم که از این که کسی اشتباه کند ، نباید ترسید. کسی که دیکته می نویسد، اشتباه هم می کند . اگر در تطبیق اشتباه شود ، کفرنمی شود. این با انگیزه های مجرمانه در موضوع مهدویت فرق دارد. متاسفانه در این باره خلطی پیش آمده وقاتی کرده اند. انگیزه مجرمانه این است که عامی و جاهلی با انگیزه های نفسانی و شهوانی ادعای ارتباط با امام زمان (عج) می کند و سوء استفاده های مالی و اخلاقی میکند ، این فرد با انسان متفکر اندیشمند و اهل معرفت که درباره موضوع مهدویت حرفی برای گفتن دارد فرق دارد. ولو آن اندیشمند اشتبا ه کند مثل اشتباه علمی می ماند باید با احترام و ادب نقادی شود نه با اهانت و توهین و برخورد قضایی و امثالهم که متاسفانه یک مورد شد.

در صحبت هایتان مراحل ظهور را هم فرمودید که ظهور آغاز شده است .در باره این مراحل کمی بیشتر توضیح بدهید. مراحل بعدی چیست؟

به یک تعبیر معتقدیم جریان ظهور و در واقع جریان عام ظهور حضرت که همان اسلام ناب اسلام خالص توحیدی و الهی است از فردای شهادت اما حسین (ع) شروع شده است،یعنی چه؟یعنی قبل از ولادت با سعادت امام زمان (عج) در مباحث مهدویت این بحث بحث عجیبی است که ما اعتقاد داریم ماجرای غیبت و ظهور قبل از تولد امام زمان (عج) شروع می شود . هم غیبت و هم ظهور، یعنی فرآیند غیبت امام زمان (عج) قبل از حضرت (ع) است ، ظهور امام زمان عج به معنای عام کلمه که همان ظهور اسلام است قبل از ولادت با سعادت و قبل از غیبتشان است. یعنی قبل از این که غیبت بفرمایند ، فرآیند ظهور با درجاتش شروع می شود که معتقدیم از فردای شهادت امام حسین (ع) آغاز شده است.

در واقع غیبت با شهادت امام حسین (ع) به اوج می رسد. یعنی نور اسلام آفتاب اسلام که با بعثت پیام اکرم(ص) شروع شده است با شهادت اباعبدالله الحسین (ع) به اوج خود می رسد و نقطه قله غیبت شهادت امام حسین (ع) است و همین نقطه شهادت امام حسین (ع) از فردای شهادت ، نقطه شروع ظهور است یعنی بیداری و ظلمت شکنی؛که ظلمتی فرا گرفت و مطلق شد و با شهادت امام حسین (ع) ظلمت شکسته شد. ظلمت که شکسته شد نور شروع به تجلی کرد و البته درجات دارد. فرآیند بیداری انسان فرآیند درک مجدد نور اسلام و نور توحید و شهادت امام حسین (ع) لازمه اش بوده است و این هزینه ای بود که پرداخت شد برای این که انسان مجدداً بتواند بفهمد نور پیغمبر (ص) چه بود ، بعثت چه بود ، چون نور اسلام آمد  و چون انسان ها نتوانستند حفظش کنند ، این نور غایب شد که اوج قله غیبت شهادت اباعبدالله الحسین (ع) است و همین شهادت امام حسین (ع) آغازگر فرآیند ظهور بود. از شهادت امام حسین (ع) با فرآیند ظهور البته با درجات روبرو هستیم.

غیبت که با شهادت  امام حسین (ع) به قله می رسد بعد فروکش می کند و منجر به حاکمیت کفر جهانی حاکمیت صهیونستی و حاکمیت یهود می شود که این ادامه فرآیند غیبت و ادامه فرآیند شهادت امام حسین (ع) است که قله اش حاکمیت یهود در دنیا می شود از آن طرف جریان ظهور با شهادت امام حسین (ع) پدید می آید و متکفل بیدار ساختن انسان و افزودن عقلانیت انسان است قدم به قدم ادامه پیدا می کند که در حدود 400 سال پیش در بین شیعیان قدم بلندی به اسم نهضت صفویه برداشته می شود، این فرآیند ظاهر شدن تشیع است ، شیعه به صحنه می آید ، دست شیعه باز می شود ، دست علما باز می شود ، حوزه ها دستشان باز می شود و حاکم رسما اعلام تشیع می کند. اینها درجات ظهور است . درجات ادامه می یابد تا به جایی می رسد که ظهور و غیبت با هم برخورد می کنند. حدود 100 سال پیش در جریان مشروطیت جریان غیبت با حاکمیت کفر جهانی جریان ظهور را کنار می زند علما و روحانیت را از کشور شیعه امام زمان (عج) دفع می کند و بعد مجدداً فرآیند ظهور که ریشه و سابقه و بستر داشته است و چیزی نیست که امام خمینی (ره) یک مرتبه توانسته باشد این کار را بکند در این بستر ظهور قرار می گیرد و پس از غلبه مدرنیته تجدد و فرهنگ اومانیستی مجددا فرآیند ظهور غلبه می کند و تشکیل دولت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را می دهد.

این دو جریان ظهور و غیبت ادامه پیدا می کند و ما معتقدیم به خصوص بعد از انقلاب اسلامی جریان ظهور شدت و رسمیت پیدا کرده چون کار به جایی رسیده که عالم نائب اما زمان (عج) است اعلام دولت کرده است. این یعنی اعلام رسمی ظهور همان طور که امام فرمودند:«نقطه شروع انقلاب جهانی مهدی است» ما معتقدیم این جریان برگشت ناپذیر و بی تردید رو به گستشر و توسعه است و در مرحله اول معتقدیم که منطقه را می گیرد و سه کانون مقدس را فتح می کند ، کربلا که الان مفتوح شده بعد مکه توسط اسلام مهدوی فتح می شود و بعد از این مرحله نبرد ، بیت المقدس از دست ناصبی ها گرفته و فتح می شود و فتح این سه مرکز مقدس مقدمه فتح کل جهان است زمانش را نمی توانیم تعیین کنیم. نگاه عالمانه این است که هیچ کس نمیتواند زمانش را بگوید ولی مسلم این است که  جهان به سرعت دارد در این راه می رود.

امیدواریم ان شاءالله خدای تبارک و تعالی بر بشریت منت بگذارد و ظهور حضرت امام زمان (عج) را تعجیل بفرماید.

منبع:

نشریه شما ، شنبه 10 تیر 1391-10 شعبان 1433 ، شماره 762 ، صفحه 8 و 9

.............

پ . ن : دیروز توفیق داشتیم که با جمعی از دوستان سایت و گروه مبشران ظهور به محضر آیت الله قائم مقامی برسیم و در چند ساعتی که توفیق بود ، مباحث مختلف داخل و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، ان شاالله شرح این جلسه به طور مختصر به حضور عزیزان ارائه خواهد شد.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1117 bidar 1391-09-12 20:03
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼



yaghzan.ir

- سنگ تمام رئیس جمهور برای یک نفر
- مصاحبه اختصاصی «حسین قدیانی» با «دیگو آرماندو مارادونا»
- می گویند کشورهای اسلامی، عقب افتاده و فقیر و دارای بالاترین آمار جرم و جنایت اند!
- پیرو دستور اخیر رهبری به مجلس، برخی شبهه می‌کنند.
- و ...

☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼
نقل قول کردن
0 #1116 مهسا 1391-09-08 00:26
اللهم الرزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه
www.aksooneh.ir
نقل قول کردن
-1 #1115 حسین 1391-06-27 12:36
مطلب جدید سایت منتشر شد !!!!


u313.ir/.../






می بینم که احمدی نژااد با موضع گیری های عجیبش بخصوص در زمان حساس بیداری اسلامی از دور تحولات و بودن دربین افراد تاثیر گذار خارج شده




اللبته من خیلی متاسفم بابت این اتفاق

واقعا کجاست آن احمدی نژادی که با مواضع منطقی و روشن و بدور از افکار مشایی در صدر وقایع جهان اسلام بود و بسیار تاثیر گذار بود

این موضوع تا حدی است که حتی شما هم در ابتدای این مطلب فقط تصویر رهبر انقلاب وسید حسن نصرالله را گذاشتید و تصویر حمدی نژاد وجود ندارد

بازهم می گویم متاسفم

کسی که از ولایت فاصله بگیرد ...
نقل قول کردن
+2 #1114 hossein 1391-06-25 09:23

"عقل اگر نباشد جان و تن در عذاب افتند"

دشمنان اسلام ناب محمدي(ص) از گسترش روز افزون مفاهيم ارزشمند و معاني بلند مرتبه اسلام هراس دارند. سعی در هراساندن دیگران نیز دارند...
چرا هراس دارند؟يكي از دلایل اسلام ستيزان پرستش هوي نفس است.در حالی که اسلام بر زيبا بودن انسان در ابعاد مختلف(اعمال و گفتار و افكار)تاكيد دارد.و مخالف هوي پرستي است.
به غیر از سران غرب بالاخص آمریکا و انگلیس؛هواي نفس برخي پادشاهان عرب،خشم مردم مناطق مختلف در خاورميانه را بر انگيخته.سراني كه پيرو هواي نفس هستند و چشم بر حقايق و دقايق تاريخ بسته اند.و در جهت نيل به اميال خود از بروز فتنه در گروه مسلمين ابا نمي كنند.و منافقانه سعي دارند بر پيكر اسلام ضرباتي وارد كنند.اگر كمي عقل داشتند صفحات تاريخ را ورق ميزدند و عبرت ميگرفتند.
صفحاتي كه پر است از مصاديق ظلم و جور سرنگون شده. اينجاست كه بايد گفت عقل اگر نباشد جان و تن در عذاب افتند
نقل قول کردن
+1 #1113 hossein 1391-06-25 09:12
نقل قول کردن
+3 #1112 حمید 1391-06-24 06:23 نقل قول کردن
+3 #1111 مهدی 1391-06-24 01:22
به نقل از صلوات:
درود خدا بر حضرت محمد (ص)
لعنت خدا بر دشمنان رسول خدا
و اما تنها سوال مهم
هدف اصلی امریکا از این اقدام مهم اون هم در این شرایط حساس دنیا که اصلا به نفعشون نیست که مسلمونارو تحریک کنن چی میتونه باشه؟
من از کارشناس های سایت جواب میخوام!!!


سلام و درود
تنها نکته مهم در سوال جنابعالی این است که از کجا می دانید به نفعشان نیست؟ و البته جواب در این باره بسیار گسترده است و فارغ از نکات عادی، به مسائلی مفهومی مثل جواب "سعاح" می رسد... جواب "عاشق امام" را باز بخوانید که جامع است...
zz:
نقل قول کردن
+9 #1110 u313.ir 1391-06-24 01:08
سلام

مقاله جدید سایت با عنوان :

نگاهی به پرچم های سیاه پنج گانه در روایات ، رمزگشایی از پرچم اسرار آمیز اهل مشرق



منتشر شد

التماس دعا @};-

-:as *-msz zz:
نقل قول کردن
+3 #1109 فردا - ساعت30/13 1391-06-24 01:08
.
تظاهرات - فردا (جمعه) ساعت 30/13- میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر(عج)

تظاهرات - فردا (جمعه) ساعت 30/13- میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر(عج)
__________________________________________________
__________________________________________________

پیام مهم ولی امر مسلمین در پی اهانت به ساحت نورانی رسول الله(ص)
rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=137562

__________________________________________________
__________________________________________________
به نقل از علی جعفری:
هر کجا این مرد را دیدید ، بدرک واصلش کنید.

توجه داشته باشید که کشتن این فرد مستحب نیست؛ واجب است.


امام خمینی: «كسى كه به پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله (العياذ بالله) ناسزا بگويد بر شنونده كشتن او واجب است ، ... و كشتن او موقوف بر اذن امام عليه السلام و يا نائب او نيست... .»


__________________________________________________
__________________________________________________

نقل قول کردن
+7 #1108 حمزه 1391-06-24 00:53
به نقل از صلوات:
درود خدا بر حضرت محمد (ص)
لعنت خدا بر دشمنان رسول خدا
و اما تنها سوال مهم
هدف اصلی امریکا از این اقدام مهم اون هم در این شرایط حساس دنیا که اصلا به نفعشون نیست که مسلمونارو تحریک کنن چی میتونه باشه؟
من از کارشناس های سایت جواب میخوام!!!

به نقل از صلوات:
درود خدا بر حضرت محمد (ص)
لعنت خدا بر دشمنان رسول خدا
و اما تنها سوال مهم
هدف اصلی امریکا از این اقدام مهم اون هم در این شرایط حساس دنیا که اصلا به نفعشون نیست که مسلمونارو تحریک کنن چی میتونه باشه؟
من از کارشناس های سایت جواب میخوام!!!


میخوان ببینن که مسلمانان توی این زمونه چقدر نسبت با پایه های اعتقادی و دینی شون تعصب دارن و اهمیت میدن که این غلط زیادی که کردن داره براشون بد جوری گرون تموم میشه
نقل قول کردن
-5 #1107 خادم الرضا 1391-06-24 00:53
به نقل از محمد اسماعیل:
شکاف بین مرسی و آمریکا داره شروع میشه:

Obama: Egypt's Islamist regime is neither enemy nor ally

زیاد دل به اینها نبندید ..
در کسی که ولایت مولا امیرالمومنین ع را نپذیرفته خیری نیست ...
محک خوبی موضع حضرت آقا را با موضع مرسی در این جریانات مقایسه کنید و به خباثت این آدم پی ببرید ...
قابل توجه دوستانی که هنوز تو توهمات مرسی بسر می برند !!!!!
اللهم عجل لولیک الفرج @};-
نقل قول کردن
+2 #1106 محمد اسماعیل 1391-06-24 00:38
شکاف بین مرسی و آمریکا داره شروع میشه:

Obama: Egypt's Islamist regime is neither enemy nor ally
نقل قول کردن
+6 #1105 یاسین 1391-06-24 00:19
به نقل از عباس محمدی:
با سلام خدمت مبشرین عزیز

به نظرم موضوع اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام اینبار علاوه بر اهداف گذشته یک هدف راهبردی دیگری را دنبال میکند .

واین هدف اعطا نقش پر رنگ سلفیها و ..... را با توهین کنندگان به اسلام به نمایش گذاشته .

احتمال دارد اتفاقی که پس از حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتیهای آزادی رخ داد و ترکیه با فریب افکار عمومی خود را سر دمدار مبارزه با اسرائیل معرفی کرد و پس از مدتی مشخص شد قرار بوده با ایفای نقش موثر بر ضد سوریه فکار عمومی را در جهت خواست سهیونیستها فریب دهد ....

اینبار هم شدید ترین واکنش از طرف لیبی صورت میگیرد و مصر نقش موثری را در مخالفت با این اهانت ایفا میکند .

البته هنوز اخبار و اطلاعات در واکنشهای صورت گرفته به طور کامل به دست ما نرسیده . اما حرکتها و واکنشها قدری مشکوک به نظر میرسد .
این موضوع کاملا روشن است که صهیونیستها و امریکایی ها هیچگاه نمیخواستند ایران سر دمدار مبارزه با اونها باشه و روی افکار عمومی مسلمانان تاثیر گذار باشه .لذا به نظر میرسه تغیر این موضوع در دراز مدت به نفع امریکا و اسرائیل باشه .


سلام برادر عزیز.
تحلیل هوشمندانه ای بود.
نقل قول کردن
+6 #1104 رصد 1391-06-24 00:01
به نقل از گوگولی:


با تشکر
من قصد توهین نداشتم، اگر هم کسی ناراحت شده من قصدی نداشتم. یک نفر از بچه ها خواست من هم گفتم ولی اگر دیگه حال نمی کنید باشه کامنت نمی گذارم. فقط احترام هم رو حفظ کنیم ، الکی تهمت نزنیم.

دوست گرامی

نگفتیم شما قصد خاصی داشتید اما به لحاظ عدم اشاعه محتوای فیلم بهتر است محتوای این فیلم موهن را نشر ندهیم.
با تشکر-رصد @};-
zz:
نقل قول کردن
+7 #1103 سعاح 1391-06-24 00:00
به نقل از علی جعفری:
هر کجا این مرد را دیدید ، بدرک واصلش کنید.

تصویر سام باسیل مردی که فیلم اهانت به پیامبر اسلام را ساخت
...

اسم اصلی این Sam Bacile نیست، Nakoula Basseley Nakoula هست۔
نقل قول کردن
+18 #1102 علی جعفری 1391-06-23 23:26
هر کجا این مرد را دیدید ، بدرک واصلش کنید.

تصویر سام باسیل مردی که فیلم اهانت به پیامبر اسلام را ساخت

نقل قول کردن
0 #1101 گوگولی 1391-06-23 23:22
[quote name="رصد"]سلام به همه ی عزیزان

دوستان عزیز محمدی و کاربر گوگولی

لطفا بحث دوطرفه رو در چت روز ادامه بدهید.
نظر ی که درمورد فیلم موهن توضیح داده بود حذف شد.

با تشکر
من قصد توهین نداشتم، اگر هم کسی ناراحت شده من قصدی نداشتم. یک نفر از بچه ها خواست من هم گفتم ولی اگر دیگه حال نمی کنید باشه کامنت نمی گذارم. فقط احترام هم رو حفظ کنیم ، الکی تهمت نزنیم.
نقل قول کردن
+4 #1100 رصد 1391-06-23 23:18
سلام به همه ی عزیزان

دوستان عزیز محمدی و کاربر گوگولی

لطفا بحث دوطرفه رو در چت روز ادامه بدهید.
نظر ی که درمورد فیلم موهن توضیح داده بود حذف شد.

با تشکر
رصد @};-
نقل قول کردن
+6 #1099 مخمور جام عشق... 1391-06-23 22:57
به نقل از صلوات:
درود خدا بر حضرت محمد (ص)
لعنت خدا بر دشمنان رسول خدا
و اما تنها سوال مهم
هدف اصلی امریکا از این اقدام مهم اون هم در این شرایط حساس دنیا که اصلا به نفعشون نیست که مسلمونارو تحریک کنن چی میتونه باشه؟
من از کارشناس های سایت جواب میخوام!!!


سلام
البته حقیر کارشناس نیستم
اما به ذهنم میاد اینا هرچنوقت یه بار با این اقدامات شدت واکنش مسلمونارو میسنجن
از کاریکاتورهای دانمارک به قرآن سوزی کشیش ملعون و این اقدام اخیر
بحمدالله هر بار واکنش صریحتر و جدیتر بوده
انشالله باظهور حضرت حجت این افراد هم کاسه کوزشونو جمع میکنن و میبرن جهنم پهن میکنن
zz:
نقل قول کردن
+7 #1098 علی جعفری 1391-06-23 22:54
دکتر حداد عادل هم اکنون از شبکه 3:

گویا جرقه اعنراضات از مصر زده شده است.

*-msz
نقل قول کردن
+10 #1097 علی جعفری 1391-06-23 22:49
ضمن محکوم کردن توهین به تمام ادیان و مقدسات

عربستان سعودی با آمریکا ابراز همدردی کرد


یک مقام مسئول سعودی با محکوم کردن واکنش‌های مردم مصر و لیبی علیه منافع آمریکا با دولتمردان واشنگتن به دلیل حمله به کنسولگری آمریکا دربنغازی ابراز همدردی کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی طی خبری به نقل از یک مقام مسئول واکنش‌های خشونت‌آمیز که در تعدادی از کشورها علیه منافع آمریکا روی داد را محکوم کرد.

این مقام مسئول عربستان سعودی با آمریکا به دلیل حوادثی که در جریان حمله به کنسولگری آمریکا دربنغازی روی داد، ابراز همدردی کرد.

از سوی دیگر، عربستان سعودی تولید فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام در آمریکا را محکوم کرده و تمامی اقدامات اهانت آمیز به ادیان و مقدسات را رد کرد.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910623000731
نقل قول کردن
-4 #1096 کدخدایی 1391-06-23 22:49
النبی الاعظم (ص): حب الوطن من الایمان.

درنظر سنجی خلیج فارس شرکت کنیم.

www.persianorarabiangulf.com/
نقل قول کردن
-5 #1095 کدخدایی 1391-06-23 22:46
www.abumusavote.com

نظر سنجی : جزیره ابوموسی متعلق به ایران است یا امارات؟!!!!
نقل قول کردن
-3 #1094 کدخدایی 1391-06-23 22:42
www.persianorarabiangulf.com/index.php

شرکت در رای گیری در مورد خلیج فارس
نقل قول کردن
+5 #1093 بنده حقیر 1391-06-23 22:40
به نقل از بنده حقیر:
سلام امشب برنامه پابوس از شبکه 2 سیما با حضور استاد پناهیان حدودا ساعت 23:30 به بعد

ببینید
نقل قول کردن
-9 #1092 سعدالدین 1391-06-23 22:30
روايتي نداريم كه بگه سفياني دقيقا ده رجب خروج ميكنه (اما 25 رجب تقويم زمان پيامبريعني زمان وحي حوادث اخرالزمان امسال برابر 25 ذيقعده تقويم فعلي و دحوالارض است راستي امروز پيشگوييهاي شاهين (عرب) رو ميخوندم خيلي حوادث پيشگويي شده امسال او شبيه سال ظهوره
نقل قول کردن
+1 #1091 سید موسی 1391-06-23 22:21
سلام علیکم @};- @};- @};-

برادر میلانی اگه ممکنه ایمیلتون را برای بنده ارسال کنید.


نقل قول کردن
-3 #1090 محسن 91 1391-06-23 21:55
به نقل از سعدالدین:
13

سعدالدین عزیز !
روز دهم رجب سفیانی ملعون قیام میکند که قبل از آن :
1) تجمع نیروهای غربی در رمله و طرفداران ترک در انطاکیه 2) وقوع کودتا در شام 3) زلزله شام 4) ورود نیروهای غربی وطرفداران ترک به شام 5) استفاده بشار از سلاحهای شیمیایی علیه اسراییل 6) نابودی دمشق با بمب اتم اسراییل 6) خسف در اطراف حرستا.باید روی دهند .........حال 5 یا 6 مهر قرار است چه اتفاقی بیفتد؟
نقل قول کردن
+5 #1089 جانباز از اصفهان 1391-06-23 21:54
به نقل از صلوات:
درود خدا بر حضرت محمد (ص)
لعنت خدا بر دشمنان رسول خدا
و اما تنها سوال مهم
هدف اصلی امریکا از این اقدام مهم اون هم در این شرایط حساس دنیا که اصلا به نفعشون نیست که مسلمونارو تحریک کنن چی میتونه باشه؟
من از کارشناس های سایت جواب میخوام!!!

.
با سلام بر شما

آمریکا به هر دلیلی که این کار را کرده است ولی الان قصد دارد با محکوم کردن توهین به سازندگان چنین فیلمی که زیر نظر و با اطلاع خودشان ساخته شده است و نیز با زیر سئوال بردن مسلمانان از این ورود به سفارت خانه هایش و فعلا" هم که تلفاتی متوجه سفارتش شده است ، آن اسلام هراسی که مدت ها دنبال آن بوده اند را در اذهان ملت ها تقویت نمایند تا هم توانسته باشد ملت های مسلمان را از چشم دیگر ملت ها بیندازد (حتی از دید ملت خودش) و هم محور و تکیه گاه همه مسلمانان که حضرت محمد می باشد را در اذهان دیگر ملت ها تخریب نماید تا اینگونه برا ی تسری این موج عدالت خواهی و آزادی خواهی به دیگر ملت ها کندی بوجود بیاورد.

پیام ولایت نیز در راستای خنثی نمودن شیطنت آنها صورت گرفت که این امر (ساخت فیلم ) را به صورت شفاف متوجه سران آمریکا و اسرائیل و کشور ها ی مستکبر معرفی نمودند و هم راه فرار و نیرنگ بازی آنها را با در خواست در راستای بر خورد سنگین با سازندگان فیلم موهن بستند. و هم بزرگی حضرت محمد روحی له الفدا را با روش و بیانی مؤثر در سطح جهان فریاد زدند و هم بزرگ بودن و عظمت خیزشی که رو به رشد و فزونی می باشد را به مسلمانان برای تداوم قیام و نیز توسعه آن به دیگر کشور های مسلمان به صورت غیر مستقیم متذکر شدند.
نقل قول کردن
+13 #1088 بچه هیاتی 1391-06-23 21:51


پيام در پی اهانت نفرت انگيز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پيامبر اعظم(ص)
sedayemellat.net/.../...
نقل قول کردن
+11 #1087 سعاح 1391-06-23 21:51
برادر رصد
چرا کامنتهای که توش توضیحات در باره متن فیلم موهن داده میشود رو پاک نمی کنید؟ خود این جور تکرار اهانت هم توهین تلقی میشود۔
نقل قول کردن
+9 #1086 سعاح 1391-06-23 21:47
به نقل از گوگولی:

فیلم رو تو یوتیوب دیدم.یه زبان اصلی بود.

کاش نمی دیدید۔ آیا این کافی نبود که فیلم موهنی هست؟
نقل قول کردن
+8 #1085 آرش 1391-06-23 21:47
به نقل از سعدالدین:
بهانه براي پياده كردن نيرو ناتو در اسكندريه براي دفاع از قبطي ها انفجار و اين اتفاق نزديك خروج سفياني است و احتمالا روز دحوالارض مي خروجد و زلزله شام به احتمالا در 5 يا 6 مهر نشانه ديگر


توجه كرديد ادبيات سعدالدين كمي تغيير كرده :-?
احتمالا كسي ديگه نشسته پاي سيستم داره وقاتي ميكنه :-h
به هر حال خسته نباشن موجب شادي خاطر دوستان ميشن =))
نقل قول کردن
-11 #1084 خادم الرضا 1391-06-23 21:45
به نقل از صلوات:
درود خدا بر حضرت محمد (ص)
لعنت خدا بر دشمنان رسول خدا
و اما تنها سوال مهم
هدف اصلی امریکا از این اقدام مهم اون هم در این شرایط حساس دنیا که اصلا به نفعشون نیست که مسلمونارو تحریک کنن چی میتونه باشه؟
من از کارشناس های سایت جواب میخوام!!!

قابل توجه طرفداران بیداری انسانی !!!!این تصدیقی بر بیداری اسلامی بودن این جریانهای منطقه و خط بطلانی بر کسانی که این حوادث را با مدیرین آمریکایی می دانستند ...
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+5 #1083 عاشق امام 1391-06-23 21:44
به نقل از حبیبی:
اللهم عجل لولیک الفرج
دوستان سلام
با عرض تسلیت اهانت به ساحت پیامبر (ص) میخواستم بدانم موضوع اهانت به پیامبر (ص) در این فیلم دقیقا" چه بوده ؟

سلام

پشت پرده فیلم موهن آمریکا و صهیونیست‏ها علیه اسلام و پیامبراعظم (ص)+محتوای فیلم
www.mashreghnews.ir/fa/news/154003

zz:
نقل قول کردن
+10 #1082 عاشق امام 1391-06-23 21:42
به نقل از صلوات:
درود خدا بر حضرت محمد (ص)
لعنت خدا بر دشمنان رسول خدا
و اما تنها سوال مهم
هدف اصلی امریکا از این اقدام مهم اون هم در این شرایط حساس دنیا که اصلا به نفعشون نیست که مسلمونارو تحریک کنن چی میتونه باشه؟
من از کارشناس های سایت جواب میخوام!!!

سلام
البته بنده کارشناس نیستم اما نظرم رو عرض میکنم
یکی از دلایلش میتونه انحراف افکار مردم جهان از سمت سوریه به یک موضوع دیگه باشه و معلوم نیست چه نقشه ای برا سوریه میخوان اجرا کنن
دلیل دیگه ش میتونه فتنه انگیزی در مصر باشه و ایجاد اختلاف بین قبطیها و مسلمانان مصر که نفعش رو قطعا اسرائیل خواهد برد
این فیلم محصول سال 2011 است چرا حالا اینطور علنی شده؟!
نتیجه جلسات شورای حکام و حمایت کشورها از هسته ای شدن کشور ایران روهم مد نظر داشته باشید!
مسلمان هراسی مجدد که بر اثر این فیلم در بین مردم کشورهای غربی به وجود میاد با پیش زمینه ای که از حادثه یازده سپتامبر دارن مجددا ایجاد حس تنفر رو از مسلمانان زنده خواهد کرد و مسلما حملات به مسلمانان تشدید خواهد شد!
و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
نقل قول کردن
+11 #1081 خادم الرضا 1391-06-23 21:42
يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ


سلام ما به بهانه خلقت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله
وقتی به دقت به حوادث نگاه می کنیم مدیریت حضرت رسول اکرم ص برای جریان سازی ظهور را می بینیم ... درست است جریان ظلمت سعی می نماید نور حضرت رسول اعظم ص را خاموش نماید ولی علاقه و ارادت به حضرت است که خونی تازه به رگهای مسلمانان دمید تا با سرنگونی استکبار و نوک پیکان بیداری اسلامی به سمت آمریکا و اسرائیل می رود تا جریان نور را در عالم برپا نماید .. وانگار باید برپایی جریان نور دوباره به دست نازنین حضرت در عالم دوباره احیاء گردد.
واشرقت الارض به نور ربها ...
امید به فضل خدا در لحظات پایانی اتصال قرار داریم و می رود که با یک حرکت ناشیانه اسرائیل در منطقه یک حرکت عمومی به سمت بیت المقدس شکل بگیرد ...
الللهم عجل لولیک الفرج @};-
نقل قول کردن
+4 #1080 سعاح 1391-06-23 21:40
به نقل از صلوات:
درود خدا بر حضرت محمد (ص)
لعنت خدا بر دشمنان رسول خدا
و اما تنها سوال مهم
هدف اصلی امریکا از این اقدام مهم اون هم در این شرایط حساس دنیا که اصلا به نفعشون نیست که مسلمونارو تحریک کنن چی میتونه باشه؟
من از کارشناس های سایت جواب میخوام!!!

با اینکه من کارشناس نیستم: کنترل حوادث از دست آنها خارج شده است۔
نقل قول کردن
+3 #1079 بنده پیر خرابات 1391-06-23 21:35
برنامه راز در حال پخش
نقل قول کردن
+3 #1078 گوگولی 1391-06-23 21:34
به نقل از حمید:

فیلم رو کجا دیدید

فیلم رو تو یوتیوب دیدم.یه زبان اصلی بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (1117)