رایحه ظهور

رابطه شب قدر و امام زمان(عج) / دعای همگانی برای ظهور در شبهای قدر/ شب قدر در بیان امام خامنه ای

علاوه بر این‌که از جمله قرآنی “لیله‌‌القدر خیر من الف شهر” می‌شود فهمید که از نظر ارزشیابی و تقویم الهی، یک شب برابر هزار ماه است، در دعایی که این روزها می‌خوانیم، برای ماه رمضان چهار خصوصیت ذکر می‌کند: یکی تفضیل و تعظیم روزها و شب‌های این ماه است بر روزها و شب‌های ماه‌های دیگر؛ یکی وجوب روزه در این ماه است؛ یکی نزول قرآن در این ماه است و یکی هم وجود لیله القدر در این ماه است. یعنی در این دعای ماثور، لیله‌القدر را عدل نزول قرآن در ارزش‌دادن به ماه رمضان مشاهده می‌کنیم. بنابراین قدر لیله‌القدر را باید دانست؛ ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کاری کرد که ان‌شاءالله قلم تقدیر الهی در شب‌های قدر برای کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیری آن‌چنان که شایسته مردم مومن و عزیز ماست، رقم بزند.

 

» ابتدای نظرات (1278)

آجرک الله یا بقیة الله(ع)

با سلام و درود بر همه عزیزان و عرض تسلیت بمناسبت شهادت جانگذار امام المتقین(ع) ، امیرالمومنین(ع)

روايتي كه ثقه الاسلام محمد بن يعقوب كليني ـ رحمه الله عليه ـ در كتاب الصوم فروع كافي از محمد بن عيسي به سند خود از امامان ـ عليه السلام ـ آورده كه فرمود: اين دعا را شب بيست و سوم ماه رمضان در حال سجده و برخاستن و نشستن و در هر حال تكرار مي‌كني، و نيز هر قدر كه مي‌تواني و هرگاه كه به يادت آمد در دوران زندگيت، پس از حمد خداي تبارك و تعالي و درود بر پيغمبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ بگو: «الهم كن لوليك فلان بن فلان في هذه الساعه و في كل ساعه وليا و حافظا و ناصرا و دليلا و قائدا و عينا حتي تسكنه أرضك طوعا و تمتّعه فيها طويلا.»خداوندا براي ولي خودت فلان فرزند فلان در هر زماني شيعيان نام امام عصر و نام پدرش را مي‌گفتند و در زمان ما بايد گفت: حجت بن الحسن عليه و علي آبائه السلام ـ در اين ساعت و هر ساعت سرپرست و نگهدار و ياور و راهنما و پيشوا و مددكار باش تا اين كه او را در زمين خويش فرمانرواي  مطاع گرداني و در آن دوراني طولاني بهره‌مند سازي.
اين حديث شريف دلالت دارد بر اين كه دعا كردن براي آن امر بزرگ (زودتر شدن ظهور) در شب بيست و سوم ماه رمضان مهمتر و مؤكد تر است از وقتها و زمان‌هاي ديگر، همچنان كه در ماه رمضان از ساير ماهها تأكيد بيشتري دارد،‌به جهت اين كه جهات استجابت و روي آوردن به درگاه خداوند و پاداش در آن شب جمع است، و نيز فرشتگان و روح در آن شب فرود مي‌آيند، و درهاي فتح و رحمت آن قدر گشوده مي‌شود كه در شب‌هاي ديگر گشوده نشوند. و بلكه از صريح بعضي از روايات به دست مي‌آيد كه آن شب همان شب قدر است كه از هزار ماه بهتر مي‌باشد، چنان كه ثقه الاسلام محمد بن يعقوب كليني ـ رحمه الله عليه ـ در كتاب اصول كافي باب النوادر كتاب فضل القرآن به سند خود از حضرت امام صادق ـ عليه السلام ـ از پيغمبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ آورده كه فرمود: قرآن در بيست و سوم ماه رمضان فرود آمد اين حديث به ضميميه‌ي اين كه خداي عز و جل فرمود: «انا انزلناه في ليله القدر» ما (قرآن) را در شب قدر فرو فرستاديم؛ دلالت دارد بر اين كه شب قدر همان شب بيست و سوم ماه رمضان است، و اين براي اهل بينش واضح است.

 

شب قدر از منظر امام خامنه ای(مدظله)

 

ما معتقدیم (و این جزء بدیهیات اسلام، بلکه بدیهیات همه ادیان است) که انسان، فقط در سایه ارتباط و اتصال با حق تعالی است که می‌تواند به تکامل و تعالی دست پیدا کند. البته فرصت ماه رمضان، یک فرصت استثنایی است. این، چیز کمی نیست که خدای متعال در قرآن بفرماید: “لیله‌القدر خیر من الف شهر”. یک شب، از هزار ماه بهتر و با فضیلت‌تر و در پیشرفت انسان موثرتر، در ماه رمضان است. این، چیز کمی نیست که رسول اکرم (صلی‌ا...‌علیه‌وآله) این ماه را ماه ضیافت الهی به حساب بیاورند. مگر ممکن است که انسان وارد سفره کریم بشود و از آنجا، محروم خارج بشود؟ مگر وارد نشوی. آن کسانی که وارد سفره غفران و رضوان و ضیافت الهی در این ماه نشوند، البته بی‌بهره خواهند ماند و واقعا این محرومیت به معنای حقیقی است. “ان الشقی من حرم غفران‌ا... فی هذا الشهر العظیم”. محروم واقعی، آن کسی است که نتواند در ماه رمضان، غفران الهی را به دست بیاورد.(1)

لیله‌القدر شب ولایت است

لیله‌القدر، شب ولایت است. هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان است، هم شب قرآن و شب اهل بیت(علیهم‌السلام) است.
لیله‌القدری که در این ماه رمضان است و قرآن صریحا می‌فرماید: “ لیله‌القدر خیر من الف شهر”؛ یک شب، بهتر است از هزار سی روز (هزار ماه)، بسیار مهم است. چرا این قدر فضیلت را به یک شب دادند؟ زیرا برکات الهی در این شب زیاد است؛ نزول ملائکه در این شب زیاد است؛ این شب، سلام است؛ “سلام هی حتی مطلع‌الفجر”؛ از اول تا آخر این شب، لحظاتش سلام الهی است.” “سلام قولا من رب رحیم.” رحمت و فضل الهی است که بر بندگان خدا نازل ‌می‌شود. هم شب قرآن و هم شب عترت است. لذا سوره مبارکه قدر هم، سوره ولایت است. شب قدر، خیلی ارزش دارد. همه ماه رمضان، شب‌ها و روزهایش ارزش والا دارد؛ البته لیله‌القدر نسبت به روزها و شب‌های ماه رمضان، خیلی فاخرتر است؛ اما شب‌ها و روزهای ماه رمضان، نسبت به روزها و شب‌های بقیه سال، خیلی فاخرتر است. باید قدر بدانید. در این روزها و در این شب‌ها، همه بر سر سفره‌انعام الهی حاضرید. استفاده کنید.(2)


در ماه رمضان... (در همه روزها و شب‌ها) دل‌های‌تان را هرچه می‌توانید با ذکر الهی نورانی‌تر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدس لیله‌القدر آماده شوید؛ که “لیله‌القدر خیر من الف شهر؛ تنزل الملائکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر.”

شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل می‌کنند؛ دل‌ها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منور می‌کنند. شب سلم و سلامت معنوی (سلام هی حتی مطلع الفجر) شب سلامت دل‌ها و جان‌ها، شب شفای بیماری‌های‌ اخلاقی، بیماری‌های معنوی، بیماری‌های مادی و بیماری‌های عمومی و اجتماعی؛ که امروز متاسفانه دامان بسیاری از ملت‌های جهان، از جمله ملت‌های مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه این‌ها، در شب قدر ممکن و میسر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر بشوید.(3)
امروز که خدای متعال اجازه داده است که شما زاری، تضرع و گریه کنید، دست ارادت به سوی او دراز کنید، اظهار محبت کنید، اشک صفا و محبت را از دل گرم خودتان به چشم‌های خودتان جاری کنید. این فرصت را مغتنم بشمارید؛ والا روزی هست که خدای متعال به مجرمین بفرماید: “ لاتجروا الیوم”، بروید، زاری و تضرع نکنید، فایده‌ای ندارد “انکم منا لاتنصرون”. این فرصت، فرصت زندگی و حیات است که برای بازگشت به خدا در اختیار من و شماست؛ و بهترین فرصت‌ها ایامی از سال است که از جمله آن‌ها ماه مبارک رمضان است و در میان ماه مبارک رمضان، شب قدر! شب قدر هم در میان این سه شب است. طبق روایتی که مرحوم محدث قمی نقل می‌کند، سوال کردند که کدام یک از این سه شب (یا آن دو شب ‌بیست‌ویکم و بیست‌وسوم) شب قدر است؛ در جواب فرمودند:
چه‌قدر آسان است که انسان، دو شب (یا سه شب( را ملاحظه شب قدر بکند؛ چه اهمیت ‌دارد بین سه شب مردد باشد، مگر سه شب چه‌قدر است؟ کسانی بوده‌اند که همه ماه رمضان را از اول تا آخر، شب قدر به حساب می‌آوردند و اعمال شب‌قدر را انجام می‌دادند! (4)
یک جمله کوتاه در باب اهمیت لیله‌القدر عرض کنم؛ علاوه بر این‌که از جمله قرآنی “لیله‌‌القدر خیر من الف شهر” می‌شود فهمید که از نظر ارزشیابی و تقویم الهی، یک شب برابر هزار ماه است، در دعایی که این روزها می‌خوانیم، برای ماه رمضان چهار خصوصیت ذکر می‌کند: یکی تفضیل و تعظیم روزها و شب‌های این ماه است بر روزها و شب‌های ماه‌های دیگر؛ یکی وجوب روزه در این ماه است؛ یکی نزول قرآن در این ماه است و یکی هم وجود لیله القدر در این ماه است. یعنی در این دعای ماثور، لیله‌القدر را عدل نزول قرآن در ارزش‌دادن به ماه رمضان مشاهده می‌کنیم. بنابراین قدر لیله‌القدر را باید دانست؛ ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کاری کرد که ان‌شاءالله قلم تقدیر الهی در شب‌های قدر برای کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیری آن‌چنان که شایسته مردم مومن و عزیز ماست، رقم بزند.(5)

دعا برای فرج از نگاه آیت الله بهجت


 

چند نکته در مورد امام زمان عجل الله فرجه از آیت الله بهجت رحمة الله علیه ، برای اینکه شب های قدر در دعاهایمان اولویت بندی کنیم :


1 - دعای تعجیل فَرج، دوای دردهای ما است.

-2  هر کس باید به فکر خود باشد و راهی برای ارتباط با حضرت حجت (عج) و فَرَج شخصی خود پیدا کند، خواه ظهور و فرج آن حضرت دور باشد، یا نزدیک !

3 - آیا نباید در فکر باشیم و با تضرّع و زاری برای ظهور فرج مسلمانها و مصلح حقیقی: حضرت حجت (عج)دعا کنیم؟!

4 - مهمتر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار حضرت تا ظهور او می باشد.

-5  ائمه) علیهم السلام(فرموده اند: شما خود را اصلاح کنید، ما خودمان به سراغ شما می آییم و لازم نیست شما به دنبال ما باشید!

-6 تا رابطۀ ما با ولیّ امر: امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد. و قوّت رابطۀ ما با ولیّ امر (عج) هم در اصلاح نفس است.

-7 با وجود اعتقاد داشتن به رئیسی كه عینُ الله الناظره است، آیا می توانیم از نظر الهی فرار كنیم و یا خود را پنهان كنیم؛ و هر كاری را كه خواستیم، انجام دهیم؟! چه پاسخی خواهیم داد؟!

-8 انتظار ظهور و فرج امام زمان (عج)، با اذیّت دوستان آن حضرت، سازگار نیست!

-9  افسوس كه همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمكران می روند، و نمی دانند كه خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد كه برای تعجیل فَرَج او دعا كنند!

-10  هر كس كه برای حاجتی به مكان مقدّسی مانند مسجد جمكران می رود، باید كه اعظم حاجت نزد آن واسطه فیض، یعنی فرجِ خود آن حضرت را از خدا بخواهد.

11 - راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا كردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛ نه دعای همیشگی و لقلقه زبان... بلكه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه .

12 - چه قدر بگوییم كه حضرت صاحب (عج) در دل هر شیعه ای یك مسجد دارد!

13 - لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولی عصر (عج) تشرّف حاصل کند؛ بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز، سپس توسّل به ائمه (علیهم السلام) بهتر از تشرّف باشد

سخنرانی های آیت الله بهجت رحمة الله علیه :
 

 

وظیفه همه مسلمانان در شب‌های قدر دعا برای فرج امام زمان(عج) است


 

آیت الله صافی گلپایگانی: وظیفه همه مسلمانان در شب‌های قدر دعا برای فرج امام زمان(عج) است قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی به مناسبت شب‌های مبارکه قدر، دعا برای فرج حضرت صاحب الزمان(عج) در این شب‌های مبارک را وظیفه همه مسلمانان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام آیت الله العظمی لطف الله صافی آمده است: با عرض تسلیت شهادت حضرت مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه الصلاة و السلام؛

از تعلیمات و راهنمایی های مهم اولیاء دین علیهم السلام، اغتنام فرصت ها است و در یک معنای عام، زندگی و عمر و همه نعمت های الهی؛ سلامتی، تندرستی، توانایی های جسمی، مالی، مقامات و مناصب و از همه بالاتر عقل و علم، همه فرصت هایی است که باید بشر از آن برای خودسازی، تقرّب به خدا، کسب معرفت، اصلاح حال خود و رسیدگی به پرونده اعمال و محاسبه استفاده کند.

در ادامه پیام تصریح شده است: یکی از این فرصت ها که ارزش بالای معنوی آن در حدّ اعلا است ماه مبارک رمضان و روزه داری و برنامه های ویژه عبادی و اخلاقی آن است که اکنون همه از آن بهره مند می باشیم، و در ایام و لیالی متبرکه و اوقات شریفه آن، شب های قدر فضیلت خاص و فرصتی بزرگ برای کسب فیوضات معنوی و نیل به درجات ملکوتی است که توفیق درک این شب ها و روزهای آن را باید غنیمت شمرد؛ شبی که در قرآن به لیلة مبارکة توصیف شده است؛ شب نزول قرآن و شب تشرف و نزول ملائکه بر حضرت ولی عصر مولانا صاحب الزمان المهدی ارواح العالمین له الفداء است که شرح و بیان اسرار و برکات آن بسیار است.

آیت الله صافی در ادامه پیام خود آورده است: باید همگان این شب را غنیمت بدانیم؛ برای کسب معارف دین، توبه، تجدید عهد، اعاده حیثیت، دعا، خودسازی اخلاقی و نو کردن ایمان به خدا، یقین به حساب و معاد، پاک ساختن نیات از غل و غش و کینه برادران اسلامی و درخواست خیر، سعادت، هدایت و امنیت برای همه بنی نوع بشر و مخصوصاً دعا برای تعجیل در امر فرج صاحب این شب ها حضرت صاحب الزمان (علیه السلام)؛ آقایی که بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء است.


در ادامه پیام آمده است: همه مقامات و مسئولانی که کارشان در ارتباط با خلق است این شب را غنیمت بدانند. امید است جلوه های اسلامی در همه نهادها و برنامه ها از برکت دعاهای خالصانه در این شب ها بیش از پیش شود و نقاط ضعف اقتصادی، اجتماعی و مناهی و ملاهی و معاصی که هویت جامعه را تهدید می کند در این شب برطرف شود بحق محمد و آله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین.
آیت الله صافی در بخش دیگری از پیام خود بیان داشته است: اینجانب از همه شب زنده داران در این شب های مبارک قدر خاضعانه استدعا دارم که همه دل ها را متوجه آن امام عزیز و مهربان، محبوب دل های عارفان و ذخیره بزرگ پیامبران نمایند و شب قدر را با یاد آن حضرت و دعا برای فرج موفور السرورش و اجرای عدالت واقعی در سراسر گیتی تمام کنند. برای فرج آن حضرت دعا کنید تا برای همه گشایش و فرج حاصل شود. وظیفه همه مسلمانان در این شب های مبارک، دعای همگانی برای فرج است.
بیایید پیمانی محکم و استوار با آن حضرت داشته باشیم که همه زندگی خود را در راه رضا و خوشنودی ایشان سپری نموده و غم و غصه هایی که آن بزرگوار برای مشکلات مسلمانان دارند برطرف نماییم؛

اللهم عجّل فی فرجه و اجعلنا من أنصاره و أعوانه.

 

دعای همگانی برای فرج در شبهای قدر در مساجد ، تکایا و حسینیه ها

 

در مساجد و حسینیه ها؛ مراسم دعای همگانی برای فرج امام زمان(عج) در شبهای قدر برگزار می شود بر اساس تأکیدات مراجع عظام؛ مساجد و تکایا و حسینیه ها در شبهای قدر مراسم دعای همگانی برای تعجیل در امر فرج را برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اطاعت از امر مولا صاحب الزمان به شیعیان (عج) که فرمود: " اکثروا الدعا بتعجیل الفرج ..." و فرمایش رئیس مذهب حقه تشیع حضرت امام صادق (ع) نسبت به دعای همگانی شیعیان برای تعجیل در امر فرج، و همچنین پیام های مراجع بزرگوار شیعه به خصوص آیت الله صافی گلپایگانی؛ هیئات ، مساجد و ... در پایان مراسم احیاء، دعای همگانی شب های قدر را به صورت دست جمعی برگزار می کنند.

بخشی از پیام آیت الله صافی گلپایگانی در این رابطه بدین شرح است: "... اینجانب از همه شب زنده داران در این شب های مبارک قدر خاضعانه استدعا دارم که همه دل ها را متوجه آن امام عزیز و مهربان، محبوب دل های عارفان و ذخیره بزرگ پیامبران نمایند و شب قدر را با یاد آن حضرت و دعا برای فرج موفور السرورش و اجرای عدالت واقعی در سراسر گیتی تمام کنند. برای فرج آن حضرت دعا کنید تا برای همه گشایش و فرج حاصل شود. وظیفه همه مسلمانان در این شب های مبارک، دعای همگانی برای فرج است ..."

از آنجا که دعا سلاح مؤمن است و سرنوشت را تغییر می دهد، در این شبهای مبارک، دست به آسمان برده و از خداوند حاجات خود را می طلبیم که رسول اکرم(ص) فرمود: دعا می‏تواند سرنوشت را تغییر دهد و نه تنها جلوی قدر الهی را می‏گیرد، بلکه خود  دعا نیز از قدر الهی است و نیز در شب هایی که به فرموده امام صادق(ع) تقدیرات سال در آن تعیین می شود، از خداوند متعال مقدر شدن ظهور حضرت صاحب الزمان را التجا می کنیم.

در تفسیر عیاشی روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که حضرت با مقایسه شرایط غیبت صاحب الزمان(عج) در آخرالزمان و گرفتاری بنی اسرائیل در زمان حضرت موسی(ع) می فرماید: «فلما طال علی بنی اسرائیل العذاب ضجوا و بکوا الی الله اربعین صباحاً فاوحی الله الی موسی و هارون یخلصهم من فرعون فحطّ عنهم سبعین و مأه سنة، هکذا انتم لو فعلتم لفرج الله عنا، فاما اذ لم تکونو فان الامر ینتهی الی منتهاه» ؛ یعنی: «زمانی که عذاب بنی اسرائیل طول کشید، آنان ضجه زدند و 40 صبح به درگاه خدا گریستند و ضجه کردند. پس خداوند پس از ۱۷۰سال در فرج آنان تعجیل کرد و به موسی و هارون وحی نمود که آنان را از فرعون خلاصی بخشند. هم چنین شما اگر چنین کنید، خداوند فرج ما را می رساند و اگر مانند آنان نباشید، امر ظهور به انتهای زمان معین خود می‏رسد».

در روایتی دیگر از امام صادق (ع) اینچنین آمده که حضرت فرمود: التقدیر فى لیلة تسعة عشر و الابرام فى لیلة احدى و عشرین و الامضاء فى لیلة ثلاث و عشرین. مقدرات در شب نوزدهم ماه رمضان تعیین، در شب بیست و یکم تایید و در شب بیست و سوم امضا می شود.

 

ارتباط شب قدر و امام زمان

 

خداوند متعال در چهارمین آیة سورة مبارکة قدر می فرماید:

تنزّل الملائکة و الرّوح فیها بإذن ربهّم من کلّ أمرٍ.

فرشتگان و روح، در آن شب به دستور پروردگارشان با هر فرمانی (برای تقدیر هرکاری) فرود آیند.

فعل مضارع «تنّزل» دلالت بر تکرار و بقاء «لیلةالقدر» دارد، و در آیات سوم و چهارم سورة دخان نیز:

فیها یفرَق کلّ أمرٍ حکیم.

در آن شب، هر فرمانی، برحسب حکمت صادر می شود.

دلالت بر تجدد و دوام دارد. زیرا هیأت نحوی باب «تفعّل» اگر دلالت بر پذیرش یا تکلف یا هر دو می نماید. ظاهر این فعل ها، خبر از تفریق و تنزل امر در لیلةالقدرهای آینده می دهد.

این امر که در زمان رسول خدا(ص) به آن حضرت نازل می شده است، در هر شب قدر، باید بر کسی نازل و تبیین و تحکیم یا کشف شود که به افق نبوت نزدیک و پیوسته باشد.

قبول اصل وصایت رسول اکرم(ص) و امامت، ناشی از این معنی و مبتنی بر همین اساس است.

هنگامی که کسی قرآن را به عنوان کلام خدا پذیرفت به این معنی که همه سوره ها و آیات آن را پذیرفته است و یک مسلمان واقعی هم کسی است که تسلیم همة آیات قرآن باشد، پس هر مسلمانی الزاماً باید سورة قدر، و از آن سوره شب قدر، و استمرار آن را تا قیامت بپذیرد و لازمة پذیرفتن آن، آیة (تنزّل الملائکة…) که هر فرد با ایمانی ناگزیر از قبول آن است، این است که بپذیرد که در شب قدر فرشته ها و روح از جانب پروردگار با هر امری فرود می آیند و این امر یک متولی و ولی می خواهد که متولی و ولی آن امر باشد. اینکه خداوند در آیات سوم و چهارم سوره دخان می فرماید:

در آن شب هر فرمانی، برحسب حکمت صادر می شود فرمانی از جانب ما، و ما همواره فرستندة آن بوده ایم.

دلالت بر تکرار و تجدید فرق و ارسال در آن شب دارد و به این معنا که آن شب، فرشتگان و روح، در هر سال، دائماً نازل می شوند؛ پس باید به طور مدام شخصی به عنوان «ولی» این امر باشد که به سوی او نازل و ارسال گردند که او همان ولی جهان و جهانیان خواهد بود؛ و هم اوست که اطاعتش بر همگان واجب است.

به همین سبب، هرکس ادعا کرد که من ولی امر هستم، باید ثابت کند که این امر توسط فرشتگان و رو ح بر او نازل شده و می شوند، و چون هیچ کس جز پیامبر و اوصیاء معصومینش(ع) نمی توانند مدعی این امر باشند و اساساً هم نیستند، باید از اوصیاء و پیامبر همواره کسی باشد که در شب قدر توسط روح و فرشتگان از جانب یزدان هر امری بر او نازل شود.

آیة مورد بحث، یکی از مستدل ترین آیات قرآن کریم بر ضرورت وجود همیشگی یک ولی امر از جانب خداست که امین بر حفظ و اجزاء و اداء امرالهی باشد، و آن همان امام معصوم(ع) است.

و هرکس نزول پیوستة فرشتگان و روح را در شب قدر بپذیرد که اگر به قرآن ایمان دارد باید بپذیرد، ناگزیر باید ولی امر را هم بپذیرد وگرنه کافر به بعضی از آیات قرآن خواهد بود، که در آن صورت چنین کسی بنابر بیان خود قرآن کریم کافر واقعی است.

چنان که خداوند در آیات ۱۵۰ و ۱۵۱ سورة نساء می فرماید:

إنّ الّذین یکفرون بالله و رسله و یریدون ان یفرّقوا بین الله و رسله و یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض و یریدون أن یتّخذوا بین ذلک سبیل أولئک هم الکافرون حقّاً و أعتدنا للکافرین عذاباً مهینا.

کسانی که به خدا و پیامبران خدا کافر شده اند و می خواهند بین خدا و رسولانش جدایی اندازند و می گویند به برخی ایمان می آوریم و به بعضی کافر می شویم و می خواهند در این میان (بینابین) اتخاذ کنند، اینان حقا کافرند و ما برای کفرکیشان عذاب خوارکننده ای مهیا کرده ایم.

و می بینید که خداوند، کسانی را که پاره ای از آیات خدا را بپذیرند و برخی را نپذیرند، کافر حقیقی می داند.

بنابراین مؤمن حقیقی کسی است که هم استمرار لیلةالقدر را تا قیامت پذیرا باشد و هم وجود حجت زمان و ولی امر، و امام معصومی که امر الهی را دریافت می کند و امین بر آن در جهت پاسداری، به کار بستن و اداء باشد، قبول کند؛ یعنی همان بزرگواری که در زمان وجود مقدس بقیةالله الاعظم حضرت مهدی(عج) می باشد و به همین سبب پیامبر خاتم(ص) بنابر آنچه شیعه و سنی از آن حضرت نقل کرده اند، فرمودند:

من أنکر المهدی فقد کفر.

کسی که وجود مهدی را انکار کند، رهسپار دیار کفر شده است.

و در کتب شیعه، از این قبیل احادیث فراوان است، و از آن جمله، از امام صادق(ع) و آن حضرت از پدر ارجمندشان و از آن طریق از جد عالیقدرشان و از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که فرموده اند:

القائم من ولدی اسمه إسمی و کنیته کنیتی و شمائله شمائلی و سنّته سنتی یقیم النّاس علی ملتّی و شریعتی و یدعوهم إلی کتاب الله عزّوجلّ، من أطاعه أطاعنی و من عصاه عصانی، و من أنکره فی غیبته فقد أنکرنی، و من کذبه فقد کذّبنی، و من صدّقه فقد صدّقنی، إلی الله اشکو المکذّبین لی فی أمره، و الجاهدین لقولی و المضلّین لأمتّی عن طریقته و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلبٍ ینقلبون.

قائم از فرزندان من است اسم او اسم من «محمد» و کنیة او، کنیه من «ابوالقاسم» و سیمای او سیمای من و سنت او سنت من است، دین و آیین و ملت و شریعت مرا در بین مردم برپا می دارد و آنان را به کتاب خدای عزوجل فرامی خواند. کسی که او را طاعت کند، مرا پیروی کرده و کسی که او را نافرمانی کند، مرا نافرمانی کرده است و کسی که او را در دوران غیبتش انکار کند، تحقیقاً مرا انکار کرده و کسی که او را تکذیب کند هر آینه مرا تکذیب کرده و کسی که او را تصدیق کند، هر آینه مرا تصدیق کرده است. از آنها که مرا دربارة او تکذیب کرده و گفتار مرا در شأن او انکار می کنند و امت مرا از راه او گمراه می سازند، به خدا شکایت می برم. به زودی آنها که ستم کردند و می دانند که بازگشتشان به کجا است و سرنوشتشان چگونه است (و چگونه در دگرگونی ها مجازات ستمگری های خود را در دنیا و آخرت خواهند دید).

در این حدیث شریف انکار و تکذیب امام عصر، اروحنا فداه، انکار و تکذیب پیامبر به حساب آمده است، و در نتیجه همة پیامبران را انکار کرده، که همان رهسپاری به وادی کفر خواهد بود.

علی بن ابراهیم قمی در تفسیری دربارة نزول فرشتگان و روح، در شب قدر می گوید:

فرشتگان و روح القدس، در شب قدر، بر امام زمان(ع) نازل می شوند و آنچه را از مقدرات سالانة بشر، نوشته اند، به او تقدیم می دارند.

و همین محدث مورد وثوق از حضرت امام باقر(ع) نقل کرده، که وقتی از حضرتش پرسیدند: آیا شما می دانید که لیلة القدر کدام شب است؟ حضرت فرمودند:

چگونه ندانیم، و حال آن که در شب قدر فرشتگان برگرد ما طواف می کنند.

حضرت امام سجاد(ع)، در این باره، می فرمایند:

همانا سال به سال در شب قدر تفسیر و بیان کارها، بر ولی امر (امام زمان(ع)) فرود می آید.

و نیز آن حضرت(ع) فرموده اند:

ای گروه شیعه، با سورة « انا انزلناه فی لیلة القدر» با مخالفین امامت ائمه معصومین(ع) مخاصمه و مباحثه (و اتمام حجت) کنید تا کامیاب و پیروز شوید، به خدا که آن سوره، پس از پیغمبر اکرم(ص) حجت خدای تبارک و تعالی است بر مردم، و آن سوره آقای دین شماست و نهایت دانش و آگاهی ماست. ای گروه شیعه، با «حم و الکتاب المبین؛ انا انزلناه فی لیلة مبارکة اناکنا منذرین» مخاصمه و مناظره کنید، زیرا این آیات مخصوص والیان امر امامت بعداز پیامبر اکرم(ص) است.

همچنین از رسول اکرم (ص) نقل شده است، که به اصحابشان فرموده اند:

به شب قدر ایمان بیاورید، زیرا آن شب برای علی بن ابی طالب(ع) و یازده نفر از فرزندان او پس از من خواهد بود.

از آنچه که نگارش یافت، استفاده می شود که شب قدر تا قیامت باقی است و در هر شب قدر هم ولی امر و صاحب امری هست که آن امر را دریافت دارد، که در زمان ما صاحب آن امر صاحب بزرگوار ما حضرت حجة بن الحسن المهدی، ارواحنا فدا، است و برای آن که بهتر بدانیم که لیلةالقدر بیانگر مقام شامخ ولایت اهل بیت(ع) و امامت آنان تا روز رستاخیز می باشد. حدیثی را هم که در بخش فضیلت های حضرت فاطمة زهرا(س) است، ملاحظه می کنیم که در آن به طور کنایه از آن بانوی عظیم القدر تعبیر به لیلةالقدر شده است و آن در تفسیر فرات بن ابراهیم از حضرت صادق(ع) نقل شده که فرموده اند:

«ما قرآن را در شب قدر فرو فرستادیم»، «شب قدر» فاطمه و «قدر» خداست، پس کسی که فاطمه(س) را آنگونه که باید، بشناسد، شب قدر را درک کرده است.

و این اشاره به مقام ولایت آن بانوی معصوم (س) نیز دارد.

و از طرفی، همان گونه که در شب قدر امر حق بر امام به حق فرود می آید، نزول گاه نور پاک امامان معصوم(ع) نیز وجود مقدس فاطمة زهرا(س) است؛ که حقیقتاً هرکس آن بانو را شناخت و به عظمت مقام فرزندان معصومش و همسر مظلوم و معصومش پی برد، شب قدر را درک کرده است.

دعا براى وجود مبارک امام زمان (علیه السلام) و فرج آن حضرت، یکى دیگر از اعمال شبهای قدر است. در روایتى که «سیّد بن طاووس» از حمّاد بن عثمان نقل کرده مى خوانیم:

در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به محضر امام صادق(علیه السلام) شرفیاب شدم، امام(علیه السلام) از من پرسید که آیا غسل کرده اى؟ گفتم: آرى،امام(علیه السلام) حصیرى طلبید و مرا نیز به کنارش فراخواند. آن حضرت(علیه السلام) مشغول نماز شد و من نیز نزدیک آن حضرت (علیه السلام) نماز مى خواندم. وقتى که از نمازها فارغ شدیم، آن حضرت دعا کرد و من آمین گفتم، و این کار ادامه داشت تا صبح طلوع کرد. امام(علیه السلام) اذان و اقامه گفتند و برخى از خدمتکاران را فراخواند و نماز صبح را به امامت آن حضرت(علیه السلام) بجا آوردیم.

امام صادق(علیه السلام) بعد از نماز، به تسبیح و تقدیس پروردگار پرداخت و بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) درود فرستاد و براى مؤمنان دعا کرد؛ آنگاه به سجده رفت و ساعتى در سجده بود، و در آن مدّت جز صداى نَفَس حضرت چیزى را نمى شنیدم، سپس دعایى خواند از جمله در دعایش عرض کرد:

وَ أسْألُکَ بِجَمیعِ ما سَأَلْتُکَ وَ ما لَمْ أَسْأَلْکَ مِنْ عَظیمِ جَلالِکَ، ما لَوْ عَلِمْتُهُ لَسَأَلْتُکَ بِهِ، أَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَ أَهْلِ بَیْتِهِ، وَ أَنْ تَأْذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِهِ فَرَجُ أَوْلِیائِکَ وَ أَصْفِیائِکَ مِنْ خَلْقِکَ، وَ بِهِ تُبیدُ الظّالِمینَ وَتُهْلِکُهُمْ، عَجِّلْ ذلِکَ یا رَبَّ الْعالَمینَ.

از تو تقاضا مى کنم به جمیع آنچه که تو را با آن خواندم و آنچه را نخواندم، از عظیم جلال تو که اگر مى دانستم تو را با آن خواندم. از تو مى خواهم بر محمد و اهل بیتش درود بفرستى و اجازه فرج و ظهور کسى را بدهى که با ظهور او گشایشى در کار اولیاى تو و برگزیدگان از خلقت ظاهر مى شود و به وسیله او ظالمان را نابود و هلاک مى سازى. اى پروردگار عالمیان، در ظهورش تعجیل فرما.

پس از آن که امام(علیه السلام) سر از سجده برداشت، عرض کردم: جانم به فدایت! شما براى فرج کسى دعا کردید که با فرج او گشایشى در کار دوستان و اولیاى الهى حاصل خواهد شد; مگر آن کس شما نیستید؟

امام(علیه السلام) فرمود: نه! او قائم آل محمّد است!

آنگاه امام صادق(علیه السلام) نشانه هاى ظهورش را بیان کرد و در ادامه فرمود:

«شب و روز، منتظر ظهور مولایت باش! زیرا خداوند هر روز در شأن و کارى است، و انجام کارى او را از کار دیگر باز نمى دارد».

(وَ تَوَقَّعْ اَمْرَ صَاحِبِکَ لَیْلَکَ وَ نَهارَکَ، فاِنَّ اللهَ کُلُّ یَوْم هُوَ فی شَأن، لا یَشْغَلُهُ شأنٌ عَنْ شَأن).

 

منابع:
1. مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی، به مناسبت عید سعید فطر سال 1369 هجری شمسی
2. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار علما، طلاب و اقشار مختلف مردم شهر قم به مناسبت سالگرد قیام نوزدهم دی
3. بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان به مناسبت هفته بسیج سال 1376
4. بیانات مقام معظم رهبری در خطبه نمازجمعه تهران 26/10/1376
5. بیانات مقام معظم رهبری در نمازجمعه تهران 28/8/1386

وبلاگ لانه

http://yaabasaleh.blogfa.com/post-23.aspx

http://www.saelin18.com/?p=10106

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1667195

http://www.aviny.com/Voice/Sokhanrani/bahjat/ayatollah-bahjat.aspx

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1278 bidar 1391-09-12 20:05
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼

yaghzan.ir
- سنگ تمام رئیس جمهور برای یک نفر
- مصاحبه اختصاصی «حسین قدیانی» با «دیگو آرماندو مارادونا»
- می گویند کشورهای اسلامی، عقب افتاده و فقیر و دارای بالاترین آمار جرم و جنایت اند!
- پیرو دستور اخیر رهبری به مجلس، برخی شبهه می‌کنند.
- و ...
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼
نقل قول کردن
+1 #1277 مهسا 1391-09-08 01:06
خیلی عالی بود. عجرکم عندالله
www.aksooneh.ir
نقل قول کردن
0 #1276 بچه مثبت/مهرداد 1391-05-26 02:36
به نقل از مخمور جام عشق...:
linke kamelesho dari bezar down load konim dadash


سلام

در کامنت های قبلی سید موسی عزیز قرار داده بودند ...

426 مگابایت

www.domnit.info/domnit-movie/7izb-allah/alsayed-7assan-11-8-2012.avi
نقل قول کردن
0 #1275 مخمور جام عشق... 1391-05-26 02:30
به نقل از بچه مثبت/مهرداد:

بعد گوش دادن فیلم کامل:

خلاصه کلی صحبت های ایشان




در این سخنرانی سید حسن نصرالله اشاراتی هم به بازگشت امام زمان به همراه حضرت مسیح کرده اند که میتواند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
در مورد شرایط ظهور و وظیفه ما برای تعجیل ایشان هم صحبت هایی کردند ...

در مورد انتظار/توقیت/دعا و صدقه درباره بلاهای آخرالزمان/ظهور و حل شدن مشکلات بشریت/جزییات مهمی درمورد زمان ظهور و عدم قرار گرفتن آن با کذب الوقاتون/وجود حدیث های مختلف درباره زمان ظهور در شیعه وسنی/ناگهانی بودن ظهور/بررسی حدیث های کذب الوقاتون/نقل از امام خامنه ای و آیت الله بهجت و ممکن بودن ظهور در شرایط فعلی/نباید فکر کنیم که ده سال دیگر 20 ال دیگر , خیر ممکن است بزودی.../ما از محرومینیم /ما از منتظرینیم/ما مشتاق امامیم/ما عشق امام هستیم/نحوه کار هایی که باعث تسریع ظهور میشوند .../دوری از گناه باعث تسریع در ظهور/وضعیت توسعه فقر و فحشا و منکرات و ارتباط با زمان ظهور/مراقب بودن درباره نوشیدن خوردن و پوشیدن در جهت مسیر ظهور/تاثیر دعا بر زمان ظهور(خواست عمومی)/و...

کاش در شب های قدر همه روحانیون شهر های مختلف در بالای منبرها اینچنین سخنانی را مطرح میکردند تا دلها بیشتر متوجه حضرت میشد ...

الهم عجل لولیک الفرج

linke kamelesho dari bezar down load konim dadash
نقل قول کردن
+1 #1274 بچه مثبت/مهرداد 1391-05-26 02:09

بعد گوش دادن فیلم کامل:

خلاصه کلی صحبت های ایشان




در این سخنرانی سید حسن نصرالله اشاراتی هم به بازگشت امام زمان به همراه حضرت مسیح کرده اند که میتواند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
در مورد شرایط ظهور و وظیفه ما برای تعجیل ایشان هم صحبت هایی کردند ...

در مورد انتظار/توقیت/دع ا و صدقه درباره بلاهای آخرالزمان/ظهور و حل شدن مشکلات بشریت/جزییات مهمی درمورد زمان ظهور و عدم قرار گرفتن آن با کذب الوقاتون/وجود حدیث های مختلف درباره زمان ظهور در شیعه وسنی/ناگهانی بودن ظهور/بررسی حدیث های کذب الوقاتون/نقل از امام خامنه ای و آیت الله بهجت و ممکن بودن ظهور در شرایط فعلی/نباید فکر کنیم که ده سال دیگر 20 ال دیگر , خیر ممکن است بزودی.../ما از محرومینیم /ما از منتظرینیم/ما مشتاق امامیم/ما عشق امام هستیم/نحوه کار هایی که باعث تسریع ظهور میشوند .../دوری از گناه باعث تسریع در ظهور/وضعیت توسعه فقر و فحشا و منکرات و ارتباط با زمان ظهور/مراقب بودن درباره نوشیدن خوردن و پوشیدن در جهت مسیر ظهور/تاثیر دعا بر زمان ظهور(خواست عمومی)/و...

کاش در شب های قدر همه روحانیون شهر های مختلف در بالای منبرها اینچنین سخنانی را مطرح میکردند تا دلها بیشتر متوجه حضرت میشد ...

الهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
0 #1273 بچه مثبت/مهرداد 1391-05-26 02:07


به نام خدای مهدی عج

یک سوال دارم از همه عزیزان ...؟؟؟

الان ما کلی سایت و مراکز تحقیقاتی و ...داریم که تقریبا کلی عزیز روحانی توی اون مشغول فعایت هستند ...

یعنی عزیزانی که زبان عربی رو فول هستند ...

بعد ما کلی مسئول و خبرنگار و مترجم و ... اینا داریم که حقوق میگیریند که برای مملکت و دین فعایت کنند.

و سوال من...

اینه که یعنی با گذشت چند روز از سخنرانی بسیار مهم سید حسن نصرالله هنوز هیچ خبری از متن یا زیر نویس کامل این سخنرانی مهم در دسترس قرار نگرفته ؟؟؟

یعنی هیچ کسی (به جز منی که به علت مشکلات و مشغله زیاد فقط شب ها دیر وقت میتونم از اینترنت استفاده کنم و اون ترجمه کوتاه و تقریبا ناقص رو ارائه دادم) وجود نداره که کار رو کامل تحویل بده ؟؟؟

بابا ایران خیلی بزرگه ...

آدمهاش خیلی زیادند ...

نمیدونم ولله... :-/


بعد گوش دادن فیلم کامل:


خلاصه کلی صحبت های ایشان در کامنت بعدی
نقل قول کردن
+2 #1272 یاسین 1391-05-25 23:34
سلام آقای جعفری.
از زحمات شما برای گذاشتن گزیده خبرها تشکر میکنم. ان شا الله اجرتون را از خود آقا بگیرید.

به نظرم سفر رییس جمهور به عربستان ثمرات بسیاری دارد که به زودی مشخص می شود. در مورد شبهاتی که در این مورد است فقط یک جمله عرض کنم. کسی که اهل بصیرت باشه قطعا متوجه می شود!

مسلمانان سراسر جهان هم قبل از ظهور باید مورد امتحان قرار بگیرند!!
نقل قول کردن
-2 #1271 میلانی 1391-05-25 23:05
به نقل از پارسا:
لحظاتي پيش باز هم زلزله در تبريز

بله، 5 ریشتر. خدا رحم کند...
irsc.ut.ac.ir/currentearthq.php?lang=fa
نقل قول کردن
+3 #1270 علی جعفری 1391-05-25 22:56
احمدی‌نژاد در دیدار با رییس جمهور ترکیه مطرح کرد

انتقاد از مواضع ضد سوری برخی پادشاهان که خود پایگاه مردمی ندارند

رییس جمهور گفت:

در این اجلاس تعجب می کردم که برخی پادشاهان کشورها، علیه سوریه حرف می زدند در حالیکه بیشتر مردم کشورشان آنها را نمی خواهند.

... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001510



با توجه به وضعیت و شرایط بسیار حساس منطقه خاورمیانه ، بهترین موقعیت و فرصت برای طرح دیدگاهها ، در اجلاس مکه برای جمهوری اسلامی فراهم آمد.
نقل قول کردن
+2 #1269 u313.ir 1391-05-25 22:53
بشارت نزديك بودن فتح قدس در بيان بزرگان ، شخصيت ها و رسانه ها

u313.ir/.../
نقل قول کردن
+7 #1268 علی جعفری 1391-05-25 22:46
به نقل از مخمور جام عشق...:
معلومه که ارزشمند بوده علی آقا

سلام
جمله سوالیه ام ، از باب تشکیک نبود ، بلکه با خواندن متن سخنرانی دکتر احمدی نژاد و درج کامنتهای مختلف می خواستم به این موضوع بیشتر تامل کنیم که:

همچون سازمان ملل ، دکتر احمدی نژاد ، این بار در کاخ وهابیون به ساختار شیطانی استکبار حمله ور شد و رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت و کشورهای مسلمان را دعوت به اتحاد و برادری نمود.

چه فرصتی از این بهتر که از دل قصر وهابیون به صهیونیستهای سفاک حمله کردن.این یعنی همان شجاعت و بی باکی احمدی نژاد.

چه فرصتی از این بهتر برای دعوت به بزرگداشت روز قدس و یادآوری مساله فلسطین در جمع سران عرب که خود را به اجانب فروخته اند.

احمدی نژاد از داخل قصر وهابیون جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی را مورد حمله و آتش سنگین خود قرار داد. اینکار از هر کسی بر نمی آید.

*-msz
نقل قول کردن
+5 #1267 پارسا 1391-05-25 22:38
لحظاتي پيش باز هم زلزله در تبريز
نقل قول کردن
+3 #1266 مخمور جام عشق... 1391-05-25 22:26
به نقل از علی جعفری:
منتظر گله صهیونیستها از سخنان دکتر احمدی نژاد در کاخ وهابیون باشید!

آیا این سفر فاقد ارزش بود؟!


معلومه که ارزشمند بوده علی آقا
این مهملات میلانی رو محل نده

آدمی که با اظهارات بی ارزشش در مورد سفر احمدینژاد میزان بصیرتشو نشون داد

جالبه با این دید کوتاه و بینش پایین ادعای روشن بودن داره و برای مناظره تقاضا میکنه از بچه ها

یکی نیست بگه آخه تو اگه با همین بصیرتی که نشون دادی تو این قضیه، به بقیه موضوعات نگاه میکنی یه آدم معلوم الحالی که خوندن نظراتت وقت تلف کردنه و اصلا ارزش مطالعه نداره چه برسه یکی بخواد وقت بداره و باهات مناظره کنه. جای ادعا بیطرفانه تحقیق کن.

خیلی بهشون خوشبین باشیم میتونیم با ارفاق صفت غافل یا کج فهم رو برای امثال آقای خادم الپوچ و میلانی برازنده بدونیم

هرچند که به امثال آقایون زیادم نباید خوشبین بود.کسایی که به تخریبهای ناجوانمردانشون عنوان انتقاد صادقانه و دوستانه میدن جای غافل باید معاند نامید
نقل قول کردن
+3 #1265 علی جعفری 1391-05-25 22:26
سایت بهایی و ملحد بالاترین نوشت:

سپاه پاسداران مانع ارسال کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان است!!!
:-B

اعزام 20 گردان عاشورا و الزهرا به مناطق زلزله زده

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشوراگفت : 20 گردان عاشورا و الزهرا به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

به منظور کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده، 20 گردان عاشورا و الزهرا برای آوار برداری، ارائه کمک های مردمی، پخش دارو و مواد غذایی به مجروحین و تدفین کشته شدگان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

20گردان ، آواربرداری ، ارائه کمکهای مردمی ، پخش دارو و مواد غذایی به مجروحین ، تدفین کشته شدگان

وی همچنین از تشکیل قرارگاه امام علی (ع) به همین منظور خبر داد و گفت:
با هماهنگی های صورت گرفته اکیپ ها و ماشین آلات مهندسی و همچنین تجهیزات زنده یاب با حضور اقشار مختلف بسیج به منطقه اعزام شده است .

تشکیل قرارگاه امام علی (ع) >:D

yjc.ir/.../...
نقل قول کردن
+1 #1264 میلانی 1391-05-25 22:20
کنایه سنگین احمدی‌نژاد به دیکتاتورهای عرب
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۱
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روش های اصلاحات نباید با کشتار و جنگ باشد افزود: در اجلاس مکه تعجب می کردم که برخی پادشاهان کشورها، علیه سوریه حرف می زدند در حالیکه بیشتر مردم کشورشان آنها را نمی خواهند.
www.jahannews.com/vdccioqii2bq1m8.ala2.html
نقل قول کردن
-1 #1263 میلانی 1391-05-25 22:14
استقبال گرم از احمدی نژاد در مکه

امروز در رسانه های عربی استقبال گرم ملک عبدالله از رئیس جمهوری ایران در اجلاس اضطراری مکه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین روزنامه القدس العربی اعلام کرد با توجه به اینکه طرح تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی برای تصویب نهایی به موافقت دو سوم اعضا نیاز دارد و این بدان معناست که ایران نمی تواند به تنهایی مانع از اتخاذ این تصمیم شود.
www.mashreghnews.ir/fa/news/146654/استقبال-گرم-از-احمدی-نژاد-در-مکه
نقل قول کردن
+3 #1262 میلانی 1391-05-25 22:10
گزارش ویژه مشرق/
بر مسلمانان ميانمار چه می گذرد؟ + فيلم و عكس
از كشور ميانمار چه مي‌دانيد؟ چه تعداد مسلمان در ميانمار زندگي مي‌كنند؟ اختلاف اصلي ميان مسلمانان با حكومت و پيروان بودا چيست؟ دعوت بودا به صلح و مهرباني در ميانمار چگونه رقم مي‌خورد؟ مظلوميت مضاعف مسلمين ميانمار چيست؟ براي يافتن پاسخ‌ اين پرسش‌ها با گزارش ويژه مشرق همراه شويد...
www.mashreghnews.ir/.../بر-مسلمانان-ميانمار-چه-می-گذرد-فيلم-و-عكس
نقل قول کردن
+1 #1261 میلانی 1391-05-25 22:00
خشم صهیونیست‌ها از درخشش ورزشکاران ایرانی
تلویزیون رژیم صهیونیستی: دست خالی از لندن برگشتیم اما ایران مدال‌های زیادی گرفت
خبرگزاری فارس: درخشش ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های المپیک لندن و به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران سبب خشم و نارضایتی رژیم صهیونیستی شد.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001471
نقل قول کردن
+3 #1260 علی جعفری 1391-05-25 21:50
امام خامنه ای:

همچنانكه ستاره صبح اميد يك بار در پيروزي انقلاب اسلامي، يكبار در حماسه دفاع مقدس و يك بار در بازگشت آزادگان درخشيد به ياري حق، شفق اميد در مسئله فلسطين نيز خواهد درخشيد و اين سرزمين اسلامي قطعاً به ملت فلسطين باز خواهد گشت و زائده دروغين و جعلي صهيونيستي از صحنه جغرافيا محو خواهد شد. [-O

نقل قول کردن
+4 #1259 علی جعفری 1391-05-25 21:45
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از آزادگان

فایل صوتی سخنان امام خامنه ای

فرمت: MP3

سایز: 6.43 مگابایت

لینک: www.leader.ir/langs/fa/media.php?p=contentAttach&id=9635&aid=8752&download=yes

*-msz

zz:
نقل قول کردن
+6 #1258 علی جعفری 1391-05-25 21:40
رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعی از آزادگان:

زائده جعلی صهيونيستی قطعاً از صحنه جغرافيا محو خواهد شد [-O

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، عصر امروز(چهارشنبه) در ديدار صدها نفر از آزادگان سرافراز، با ابراز همدردي مجدد با آسيب ديدگان زلزله اخير در بخشهايي از آذربايجان شرقي، مسئله قدس را مسئله اساسي دنياي اسلام برشمردند و تأكيد كردند: به فضل الهي، امسال نيز ملت مسلمان ايران، در روز قدس با حركت خود مشتي بر دهان دشمنان اسلام و فلسطين خواهد زد.

... www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=9635


نقل قول کردن
+5 #1257 علی جعفری 1391-05-25 20:53
ریاست جمهور:

امروز مردم آمریکا و اروپا نیز اسیر برخی حاکمان ناکارآمدی هستند که توسط صهیونیست های بی فرهنگ بر آنها تحمیل شده و مجال اعمال اراده را از آنها سلب کرده اند از این روست که همه ملتها به تنگ آمده اند و فریاد می زنند ولی فریادرسی ندارند.

همه ملتها به تنگ آمده اند و فریاد می زنند ولی فریادرسی ندارند.
همه ملتها به تنگ آمده اند و فریاد می زنند ولی فریادرسی ندارند.
همه ملتها به تنگ آمده اند و فریاد می زنند ولی فریادرسی ندارند.


*-msz

zz:
نقل قول کردن
+7 #1256 علی جعفری 1391-05-25 20:49
منتظر گله صهیونیستها از سخنان دکتر احمدی نژاد در کاخ وهابیون باشید!

آیا این سفر فاقد ارزش بود؟!
نقل قول کردن
+9 #1255 علی جعفری 1391-05-25 20:11
در پایان سخنان دکتر احمدی نژاد:

در پایان سخنان دکتر احمدی نژاد چند تن از روسای جمهور حاضر در جلسه نزد ایشان آمده و از سخنان و مواضع رییس جمهور کشورمان تجلیل کرده و با تبریک به وی اظهار داشتند که این سخنان حرف دل و موضع اصلی ما نیز درباره تحولات منطقه است اما اظهار و بیان آن از سوی ما ممکن نیست.

روسای دیگر جمهور گفتند:

این سخنان حرف دل و موضع اصلی ما نیز درباره تحولات منطقه است اما اظهار و بیان آن از سوی ما ممکن نیست!

محور سخنرانی دکتر احمدی نژاد:

- موضوع فلسطین
- اتحاد و همدلی کشور های منطقه (شاید برای دفع فتنه سفیانی)
- روز جهانی قدس
- بشارت ظهور مهدی (عج) فاطمه (عج)
- حمله به رژیم صهیونیستی در کاخ وهابیون:
در این کاخ تا بحال سابقه نداشته است که آل یهود به صهیونیستها حمله کنند!
اما دکتر اینکار را کرد.

نقل قول کردن
+10 #1254 علی جعفری 1391-05-25 20:04
بشارت دکتر احمدی نژاد: @};-

فرزند برومند پیامبر خاتم خواهد آمد و همه غصه ها و غم های تاریخی بشریت را به شادمانی و سعادت پایدار تبدیل می کند ؛ آن روز روشن و زیبا نزدیک است. او خواهد آمد و به همراه حضرت عیسی (ع) و مصلحان همه آرزوهای تاریخی بشریت را محقق خواهد کرد. [-O :) :"> :x

آن روز روشن و زیبا نزدیک است
آن روز روشن و زیبا نزدیک است
آن روز روشن و زیبا نزدیک است


*-msz

zz:
نقل قول کردن
+9 #1253 علی جعفری 1391-05-25 20:00
رییس جمهور:

... در ادامه توجه ویژه به رژیم اشغالگر صهیونیستی و صهیونیستها را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه همه می دانید که رژیم ضد بشری صهیونیستی یک غده سرطانی بدخیم است که با ادامه حضور او در سرزمین فلسطین همه منطقه در خطر خواهد بود ، اظهار داشت :

دشمن با یک طراحی پیچیده و حتی با ژست برخورد با صهیونیستهای تندرو به دنبال تثبیت این رژیم است. مگر نه اینکه دولت امریکا بارها اعلام کرده و می کند که به حفظ رژیم صهیونیستی متعهد می باشد.

احمدی نژاد تاکید کرد :

با توجه به تحولات منطقه امسال باید روز قدس پرشورتر و پرشکوهتر از همیشه در تمام جهان برپا شود .

نقل قول کردن
+7 #1252 علی جعفری 1391-05-25 19:56
دکتر احمدی نژاد:

...در شرایط کنونی دشمن فرصت پیدا کرده است تا بدون هزینه و با ثروت و اسلحه و نیروی انسانی خودمان، ظرفیتهای ملی و بین المللی ما را منکوب و ملتهای ما را از فرصتهای رشد و تعالی محروم سازد و خطر رژیم صهیونیستی و حامیان او تقریباً به فراموشی سپرده شده است.

رییس جمهور افزود :

سئوال من این است که امروز در منطقه ما چه کسانی، چه کسانی را می کشند در افغانستان، عراق، سوریه، سودان، بحرین و یمن و لیبی و سایر کشورها چه کسانی با چه کسانی مقابل هم قرار گرفته اند.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001320

نقل قول کردن
+9 #1251 علی جعفری 1391-05-25 19:53
دکتر احمدی نژاد

... امروز همه ما بدون اینکه متوجه باشیم وارد یک نقشه شده ایم، نقشه ای که توسط دشمن طراحی شده است. بدون دلیلی روشن و چه بسا بر اساس اطلاعات نادرست و به بهانه های گوناگون شخصی، قومی و تاریخی و حتی مذهبی با یکدیگر دشمنی می کنیم و چنانکه پیداست بهترین فرصت را رایگان به دشمن تقدیم می کنیم و امکانات مادی و رسانه ای و بلکه نظامی علیه یکدیگر به کار گرفته شده و جنگ تبلیغاتی به اوج رسیده است...

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001320

نقل قول کردن
+9 #1250 علی جعفری 1391-05-25 19:50
احمدی‌نژاد در نشست سران کشورهای اسلامی:

آزادی و دموکراسی از لوله تفنگ ناتو به دست نمی‌آید


رییس جمهور با بیان اینکه آزادی و دموکراسی از لوله تفنگ ناتو و با دخالت غربی‌ها به دست نخواهد آمد گفت:

با نهایت تاسف مجبوریم این واقعیت را بپذیریم که دشمن فراموش شده است و خودی ها به جان هم افتاده اند.

وی خاطر نشان کرد :

همه به جان هم افتادند ، پول و اسلحه می دهند ، برای کوبیدن یکدیگر اصلاً دشمن فراموش و از دستور کار فعالان سیاسی خارج شده است.

رییس جمهور با طرح این سوال که روند دشمنی ها به سوی کیست ؟ به سوی استکبار و صهیونیست ها و یا برادران مسلمان و هموطنان و دوستان؟ گفت :

آیا غیر از این است که برادرانی که باید در یک صف واحد ضمن احترام به حقوق اساسی یکدیگر یعنی آزادی ، عدالت و کرامت متحداً در مقابل دشمنان بایستند ، در مقابل هم صف آرایی کرده و با نهایت خشونت یکدیگر را می کوبند.

... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001320

نقل قول کردن
+4 #1249 کذب 1391-05-25 19:48
به نقل از پارسا:
جنگ با ایران تنها یک ماه طول می کشد!

وزیر دفاع داخلی رژیم صهیونیستی که به تازگی از مقام خود برکنار شده، طی سخنانی مدعی شده در صورت حمله این رژیم به تأسیسات هسته ای ایران، جنگ درگرفته میان ایران و رژیم صهیونیستی تنها حدود یک ماه طول خواهد کشید و میزان تلفات آن 500 نفر خواهد بود.

«ماتان ویلنای»، وزیر دفاع داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با روزنامه «معاریو» اظهار داشته: «جایی برای هراس وجود ندارد. جبهه داخلی اسرائیل هیچ گاه تا این اندازه آماده نبوده است».

وی همچنین اظهار داشته در صورت وقوع درگیری، صدها موشک از سوی ایران به سوی اسرائیل پرتاب خواهد شد و حدود 500 نفر بر اثر آن کشته می شوند. با این حال، او مدعی شده: «تخمین های ما بر مبنای جنگی کمتر از 30 روزه در جبهه های مختلف است».

این اظهارات در حالی از سوی ویلنای مطرح می شود که طی هفته های اخیر، شمار زیادی از مقامات امنیتی بلندپایه و همچنین بسیاری از مقامات سابق رژیم صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به عواقب بسیار وخیم حمله به تأسیسات هسته ای ایران، نسبت به انجام چنین اقدامی هشدار داده اند.

به نظر می رسد هدف ویلنای بیش از آنکه بیان آمادگی رژیم صهیونیستی برای ورود جنگ به ایران باشد، روشن نشان دادن کارنامه خود در موضوع دفاع داخلی این رژیم بوده است؛ کارنامه ای که اگر تا این حد مثبت بود، برکناری وی و جایگزین شدنش با فردی جدید ضرورت نمی یافت.



اون زمان بدونه هیچ امکاناتی که خیاله سه روزه داشتن برای فتح ایران 8 سال طول انجامید تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران
حالا بر عکسه گفته 30 روز ولی 3 روزه نابود میشن [-O
zz:
نقل قول کردن
+6 #1248 عباس محمدی 1391-05-25 19:48
به نقل از میلانی:
رئیس دستگاه قضا برای حضور در دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد
توصیه آملی لاریجانی به قضات برای مدارا با انتقادات تند دانشجویی

خب
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001098


تناقض اشکار در سخنان ایشون وجود داره که عبارتند از :

1- 8ساله رییس جمهور با رزیلانه ترین تهمتها و ... روبرو بوده و دائما رهبر انقلاب نهی از این رفتار برخی افراد داشته اند .
ایا ان رهنمود ها حکیمانه نبوده ؟؟؟ چرا زبان به کام گرفته بودید ؟؟؟

2- اطرافیان رییس جمهور سالهاست با زشت ترین تهمتها و نسبتهای نا روا روبرو بودند (یهودی زاده - صهیونیست - جاسوس -و...) چرا برای پز دادن هم شده یکبار به تهمت زنندگان هشدار ندادید؟؟؟؟

3- تاکتوت چندین نفر از منتقدین برادرتون را محاکمه و محکوم کردید . البته فرد فحاش به فائزه بابا رو یادم رفت و ...

بفرمایید برای تنویر افکار عمومی چند نفر از حرمت شکنان رییس جمهور و اطرافیان را محاکمه و محکوم کردید ( البته مقایسه این دو عادلانه نیست ولی ...حالا...)

4-بفرمایید خالا که رقتار نا عادلانه شما در فیلتر وبلاگ نویسان حامی دولت و بازداشتهای غیر قانونی انها مورد اعتراض رهبر انقلاب قرار گرفته . چرا دست پیش میگیرید تا ....

قبلا هم گفته بودم شماها و حامیانتون فقط برخی مواقع که به نفعتان باشد به سخنان رهبری انقلاب استناد میکنید . و هر موقع به ضرر قبیله خودتان باشد سکوت و سانسور سخنان رهبری در دستورکار شماست .
نقل قول کردن
+4 #1247 محمد اسماعیل 1391-05-25 19:42
به نقل از پارسا:
جنگ با ایران تنها یک ماه طول می کشد!

وزیر دفاع داخلی رژیم صهیونیستی که به تازگی از مقام خود برکنار شده، طی سخنانی مدعی شده در صورت حمله این رژیم به تأسیسات هسته ای ایران، جنگ درگرفته میان ایران و رژیم صهیونیستی تنها حدود یک ماه طول خواهد کشید و میزان تلفات آن 500 نفر خواهد بود.

«ماتان ویلنای»، وزیر دفاع داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با روزنامه «معاریو» اظهار داشته: «جایی برای هراس وجود ندارد. جبهه داخلی اسرائیل هیچ گاه تا این اندازه آماده نبوده است».

وی همچنین اظهار داشته در صورت وقوع درگیری، صدها موشک از سوی ایران به سوی اسرائیل پرتاب خواهد شد و حدود 500 نفر بر اثر آن کشته می شوند. با این حال، او مدعی شده: «تخمین های ما بر مبنای جنگی کمتر از 30 روزه در جبهه های مختلف است».

این اظهارات در حالی از سوی ویلنای مطرح می شود که طی هفته های اخیر، شمار زیادی از مقامات امنیتی بلندپایه و همچنین بسیاری از مقامات سابق رژیم صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به عواقب بسیار وخیم حمله به تأسیسات هسته ای ایران، نسبت به انجام چنین اقدامی هشدار داده اند.

به نظر می رسد هدف ویلنای بیش از آنکه بیان آمادگی رژیم صهیونیستی برای ورود جنگ به ایران باشد، روشن نشان دادن کارنامه خود در موضوع دفاع داخلی این رژیم بوده است؛ کارنامه ای که اگر تا این حد مثبت بود، برکناری وی و جایگزین شدنش با فردی جدید ضرورت نمی یافت.


باید میگفت یک روز، چون یه روزه شکست میخورن و برای ابد از دنیا محو میشن
نقل قول کردن
-5 #1246 سعدالدین 1391-05-25 19:37
لا يدخل الدجال مكة ولا المدينة ". اين روايت رو در موتورجستجو گر وارد كنيد در حقيقت دجال(موفاز) مكه و مدينه را نديده
نقل قول کردن
-3 #1245 خودم_رمضان سپر اتش 1391-05-25 19:17
نخست وزیر فراری: دولت سوریه تنها کنترل ۳۰ درصد از خاک کشور را در اختيار دارد
www.karmandnews.ir/shownews.aspx?ID_News=9814
نقل قول کردن
+6 #1244 پارسا 1391-05-25 19:08
بدون شرح!!!







نقل قول کردن
-8 #1243 میلانی 1391-05-25 18:56
به نقل از میلانی:
رئیس دستگاه قضا برای حضور در دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد
توصیه آملی لاریجانی به قضات برای مدارا با انتقادات تند دانشجویی

خبرگزاری فارس: رئیس دستگاه قضا به قضات سراسر کشور توصیه کرد در برخورد با انتقادهای تند دانشجویی که در چارچوب قانون و به دور از توهین و افترا و یا سایر عناوین مجرمانه مطرح می‌شود، توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری را رعایت کرده و مدارا کنند.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001098

باشد که مدیران این تارنامه هم به کاربران خود چنین توصیه ای کنند، و سفارش حکیمانه ی مقام معظم رهبری را به آنان یادآوری کنند، تا هر انتقادی را حمل بر نقاق و تخریب نکنند، و با توهین و تهمت منتقدین را مورد هتک حرمت قرار ندهند. ان شآء الله تعالی.
نقل قول کردن
-7 #1242 میلانی 1391-05-25 18:51
رئیس دستگاه قضا برای حضور در دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد
توصیه آملی لاریجانی به قضات برای مدارا با انتقادات تند دانشجویی

خبرگزاری فارس: رئیس دستگاه قضا به قضات سراسر کشور توصیه کرد در برخورد با انتقادهای تند دانشجویی که در چارچوب قانون و به دور از توهین و افترا و یا سایر عناوین مجرمانه مطرح می‌شود، توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری را رعایت کرده و مدارا کنند.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001098
نقل قول کردن
-6 #1241 میلانی 1391-05-25 18:49
سالک و زارعی نواب اول و دوم رئیس
حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شد

خبرگزاری فارس: غلامعلی حدادعادل به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم انتخاب شد.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001117
نقل قول کردن
+3 #1240 عاشق امام 1391-05-25 18:19
توصیه یک سایت اسرائیلی به شهروندان صیهونیست:
برای خدمت به سربازان اسرائیل از این شرکت‌ها خرید کنید!


www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=134949
نقل قول کردن
+5 #1239 پارسا 1391-05-25 18:05
فیلم استقبال پادشاه عربستان از احمدی نژاد در ابتدای اجلاس سران کشورهای اسلامی


یکی از نکات جالب این تصاویر، تعیین جایگاه نشستن احمدی نژاد در سالن استقبال در کنار پادشاه عربستان بود که با توجه به حضور سران کشورهای مهم مسلمان در این اجلاس از نکات جالب این بخش از این اجلاس بود.

ar.jamnews.ir/Images/News/AtachFile/25-5-1391/FILE634806407817760739.flv
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد