رایحه ظهور

نگاهي به حوادث شام پيش از خروج سفياني و تحولات كنوني اين منطقه(قسمت دوم) - ویرایش دوم

همانگونه كه در قسمت اول مقاله ديديم روايات شريف ، حوادث گوناگوني را براي سرزمين شام پيش از خروج  سفياني پيش بيني نموده اند ، انواع فتنه ها و درگيريها ، محاصره اقتصادي ، جنگ ميان دو گروه ، ندايي بشارت بخش و زلزله اي بزرگ كه همانند خسف بيداء ، تلفات زيادي براي كفار در پي خواهد داشت ، حضور نيروهاي ترك ، مغرب ، روم و ايرانيان و درگيري ميان چند شورشي در شام بخشی از این پیش بینی هاست، برخی از اين وقايع را در قسمت اول بررسي كرديم و انطباق عجيب تحولات جاري را بر روايات مشاهده نموديم در اين قسمت ، وقايع باقيمانده را مورد بررسي قرار خواهیم داد.

» ابتدای نظرات (818)

 

بسم الله الرحمن الرحيم

نصرمن الله و فتح قريب و بشر المومنين

 

روايات شريف براي سرزمين شام قبل از خروج سفياني تحولات زيادي را برشمرده اند كه با دسته بندي آنها مي توان به وقايع زير اشاره كرد :

1- فتنه ي عمومي در سرزمين هاي اسلامي كه در شام هم وجود دارد

2- فتنه اي ويژه براي شام ، اختلاف شديد ، خشكسالي و قطحي به علت محاصره اقتصادي روم

3- وجود درگيري ميان دو گروه معارض در شام و ايجاد پراكندگي و ضعف در آنها

4- بلند شدن نداء و صدايي بشارت بخش از جانب شام

5- وقوع زلزله اي مهيب و كشته شدن افراد زياد در شام

6- ورود نيروهاي خارجي به شام كه شامل لشگریان پرچم های سیاه ، اهل روم ، اهل مغرب و تركها مي باشد

7- كشته شدن حاكم یکی از مناطق شام

8- درگيري ابقع ، اصهب و سفياني در شام كه منجر به قدرت يابي سفياني مي گردد

ما در قسمت اول به 5 رويداد قبل از خروج سفياني در سرزمين شام پرداختيم در قسمت دوم به ادامه بررسي اين وقايع  و احتمال انطباق آن با تحولات جاري مي پردازيم :

6- ورود نيروهاي خارجي به شام كه شامل لشگریان پرچم های سیاه ، اهل روم ، اهل مغرب و تركها مي باشد

روايات متعددي وجود دارد كه نشان دهنده ورود نيروهاي خارجي به سرزمين شام در عصر ظهور مي باشد ، اين نيروها شامل نيروهاي پرچم هاي سياه كه همان لشگر اهل مشرق يا ايرانيان و لشگر سيدخراساني هستند ، مي باشد ، نيروهاي غرب يا روم كه همان نيروهاي اروپايي و آمريكايي باشد ، نيروهاي ترك كه مي تواند شامل تركيه و حتي روسيه و كشورهاي همسو باشد و نيروهاي مغرب كه شامل نيروهاي كشورهاي شمال آفريقا كه به مغرب معروفند و شامل ليبي ، تونس ، مراكش و ... هستند ، مي باشد.

درگيريهاي متعددي ميان اين نيروها قبل و هنگام ظهور رخ خواهد داد ، كه در ادامه به آنها مي پردازيم:

نيروهاي پرچم هاي سياه(ايرانيان) :

سپاهيان خراساني كه با پرچم هاي سياه مي آيند ، اسبهاي خود را به زيتونهاي شام مي بندند...

بشارت الاسلام ص 186 ،  ملاحم و الفتن ص 44

وقتی که بیرقهای سیاهی از طرق مشرق بیاید و بیرقهای زردی از طرف مغرب بیاید تا در وسط شهر شام یعنی دمشق با یکدیگر ملاقات نمایند موقع بلا خواهد بود.
باب 48 ملاحم و الفتن ص 19

مردم شام با سفياني بيعت مي کنند و او با اهل مشرق مي جنگد و آنها را از فلسطين منهزم مي کند.

الفتن ابن حماد 201/819

پرچم هاي سياه كه در روايات شريف به نيروهاي ايراني لشگر سيدخراساني اطلاق مي گردد ، بنا بر روايات در آستانه ظهور در شام حضور نظامي خواهند داشت ، و درگيري آنها با پرچم هاي زرد (يا سبز) كه مغربي ها باشند در شهر قنيطره ، يكي از شهرهاي سوريه در بلنديهاي جولان كه اينك در اشغال رژيم صهيونيستي است ، پيش بيني شده است كه اين جنگ با پيروزي پرچم هاي سياه به پايان خواهد رسيد.

 

قنیطره شهری در جنوب سوریه در جوار بلندیهای جولان که اینک در اشغال اسرائیل است

البته روايات شريف ذكري از حضور  سيدخراساني و شعيب بن صالح در اين كارزار به ميان نياورده اند و ظاهراً اين درگيري ، درگيري اصلي نيست و بخشي از نيروهاي سيدخراساني بدون حضور او در اين كارزار شركت دارند. برخي اعتقاد دارند كه ممكن است منظور از حضور پرچم هاي سياه در سرزمين شام ، گروههايي از مومنان باشد كه در روايات شريف وجود آنها در منطقه شام ذكر گرديده و اينك به خوبي وجود آنها بر شيعيان حزب الله لبنان و مبارزان حماس صدق مي كند ، باشد كه بايد گفت احتمال اين مسئله قوي نيست چون صراحتاً از پرچم هاي سياه نام برده مي شود که از شرق می آِیند و نامي از مومنان شام يا متحدين پرچم هاي سياه در ميان نيست هرچند اين امكان وجود دارد و قوي به نظر مي شود كه در اين درگيري ، پرچم هاي سياه به همراه نيروهاي متحد خود در منطقه وارد كارزار با دشمنان خواهند شد ، همچنانكه خروج سيدخراساني و يماني كه متحد و هم هدف هستند، همزمان و در يك روز خواهد بود.

ظاهراً حضور نظامي ايرانيان در ابتدا موفقيت آميز بوده و با شكست نيروهاي مغرب همراه است ولي در ادامه گزارشهايي از درگيري مختصر ميان نيروهاي پرچم هاي سياه و سفياني در شام وجود دارد كه به برتري سفياني منجر مي شود و عقب نشيني نيروهاي ايراني از شام را در پي دارد :

سفياني از اولاد صخر خروج مي كند و پرچم هاي سياه را به پرچم هاي سرخ مبدل مي سازد

روزگار رهايي(يوم الخلاص) 1114

مردم شام با سفياني بيعت مي کنند و او با اهل مشرق مي جنگد و آنها را از فلسطين منهزم مي کند.

الفتن ابن حماد 201/819

البته همچنانكه در طي مقالات پيشين ذكر شد و ظاهر قضايا نيز نشان مي دهد ، حضور نظامي ايرانيان از ابتدا حضوري محكم نبوده و قصدي براي فتح بيت المقدس وجود ندارد ، زيرا اين حضور در منطقه اي نامناسب و به طريقي قابل تامل صورت مي گيرد و از رهبري اصلي ايرانيان سيدخراساني و حتي شعيب بن صالح نيز در اين درگيري خبري نيست كه نشان دهنده اين است كه اين حضور ، حضوري اصلي و تعيين كننده نيست در حالي كه در نبرد عراق سيدخراساني و شعيب بن صالح ، هر دو در سپاه پرچم هاي سياه حضور دارند.

ممكن است حضور نظامي در شام ، ضربه اي به نقشه ها و فريب هاي دشمنان براي قهرمان سازي از سفياني باشد كه ما در طي مقاله هاي قبل به آن پرداخته ايم ، البته این احتمال وجود دارد که عقب نشینی ایرانیان به علت شرایط خاص سیاسی و نظامی منطقه شام و جهان باشد همچنانکه در ادامه درگیری بین سپاه سیدخراسانی و سفیانی در عراق ، سپاه سفیانی با شکست سختی روبرو شده و مجبور به عقب نشینی و فرار می گردد.

ايران متحد قدرتمند سوريه در منطقه

روابط راهبردي ايران و سوريه طي چند دهه گذشته كه از آنها متحداني مورد اعتماد ساخته و جديداً طي چند سال گذشته با سفر دكتر احمدي نژاد منجر به انعقاد پيمان امنيتي مشترك ميان آنها نيز گرديده است ، نشان مي دهد كه توصيفات روايات از حضور نظامي ايرانيان در سوريه در عصر ظهور تا چه اندازه قرين به واقعيت است.

طي ماههاي گذشته و با شروع انقلابهاي مردمي در خاورميانه ، دشمنان در سوريه نيز با تحريك معارضان و گروههاي تروريستي و تحريك همسايگان و رايزني با مخالفان ديرينه اين كشور ، اتحاد قدرتمندي براي سرنگوني رژيم سوريه تشكيل داده اند ، اما در اين ميان ايران اسلامی ضمن محكوميت اغتشاشات سوريه به حمايت از حكومت اين كشور برخواسته و حتي سوريه را خط قرمز خود اعلام كرده است ، انعقاد پيمان امنيتي مشترك بين ايران ، حزب الله و سوريه به خوبي نشان مي دهد كه ايران هنگام اوج گيري تحولات سوريه و وخامت اوضاع ، مي تواند از نيروي نظامي براي كمك به كشور دوست و همسايه ي خود استفاده كند و اين مسئله به خوبي بر پيش بيني هاي ذكر شده در روايات منطبق است و احتمال حضور نظامي ايران در سوريه را قابل درك مي سازد همچنانكه در اوائل دهه 60 اين حضور نظامي بصورتي محدود و با حضور نيروهاي سپاه پاسداران در سوريه شكل گرفت.

اتحاد ايران، سوريه و حزب الله و زنگ خطر تل‌اويو

انتقاد ایران از ارسال پرونده سوریه به شورای امنیت

ترکیه هشدار شدیدی از جانب ایران دریافت کرد

روميان و حضور آنها در تحولات شام قبل از خروج سفیانی :

از امام صادق عليه السلام نقل شده كه فرمودند:
وقتى كه در سرزمين شام بلوايى را مشاهده نمودى ، پس مرگ است و مردن ، تا آنكه غربيان به تحرك آمده و روانه سرزمينهاى عربى گردند. كه حوادثى بين آنان رخ خواهد داد.

الملاحم و الفتن ص 107

به نقل از جابر جعفى ، امام باقر عليه السلام كه فرمودند:
شورشيان روم بزودى روى آورده و در رمله فرود مى آيند، اى جابر ، در آن سال ، در سراسر زمين از ناحيه غرب اختلاف فراوان وجود دارد

بشارة الاسلام ص 102.

....و روميان در فلسطين فرود مي آيند. مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار)ص 984

پس، آن حکومت سفياني است و پيش از آن کسي قيام مي کند که به آل محمد (ص) فرامي خواند... و روم نيز وارد فلسطين مي شود.

بحارالانوار 52/207/45؛ بشارة الاسلام 207 و غيبت طوسي 278

مژده پيروزي را از سمت دمشق مي شنويد... و شورشيان روم پيش مي آيند و در رمله مستقر مي شوند، پس اولين جايي که از غرب (غرب بلاد اسلامي) خراب مي شود، سرزمين شام است.

غيبت شيخ طوسي 269، بحارالانوار 52/212/62؛ غيبت نعماني 279/67

در فلسطين دو واقعه براي روم وجود دارد: يکي را قطاف (چيدن) مي نامند و ديگري را (حصاد (درو کردن)

الفتن ابن حماد  317/1204

(از نشانه ها و تحولات ظهور) پيروزي روميان بر شام ...

بشارت الاسلام ص 42 ،  ملاحم و الفتن ص 164

 

بررسي مجموعه روايات و آيات نشان مي دهد كه منظور از روم در بيان اهل بيت(ع) ملل اروپايي و آمريكايي مي باشد ، كه در روايات متعددي از نقش مهم آنها در وقايع ظهور نام برده مي شود.

نقش روم در فتنه هاي قبل از ظهور در روايات متعددي ذكر گرديده است ، روم و يهود بعنوان دو پشتيبان سفياني محسوب شده و بعنوان متحدان او در منطقه ، حضوري نظامي نيز دارند. حتي برخي از روايات وجود نيروهاي دريايي روم در سواحل كشورهاي عربي را نيز نشان مي دهد. اما عملاً هيچ درگيري مستقيم ميان لشگر روم و سپاه امام زمان(عج) در هنگام ظهور گزارش نشده است ، كه شايد علت آن عدم حضور نيروهاي رومي(حداقل نیروهای زمینی) در هنگام ظهور در خاورميانه باشد زيرا ممكن است در تحولات چندماهه منتهي به ظهور متحمل شكست شده و خاورميانه را ترك كرده باشند.

اما يكي از مهمترين حركتهاي روميان در عصر ظهور ، حضور آنها در درگيريهاي سرزمين شام است كه بصورتهاي مختلف چون ايجاد فتنه ها ، محاصره اقتصادي و درگيري نظامي ذكر گرديده است.

درگيري نظامي  بعد از بي اثر بودن محاصره اقتصادي و  فتنه انگيزي بين مسلمانان ، براي تسلط بر اين منطقه ، بناچار در آخرين مرحله توسط روميان در دستور كار قرار مي گيرد.

بنابر روايات هنگامي كه تمام سرزمينهاي اعراب در فتنه و اختلاف است ، روميان در سرزمين رمله ، عكا و صور و همچنين در نزديكي غار انطاكيه در تركيه فرود مي آيند تا براي درگيري آماده شوند.

شهر رمله ، مكاني در داخل فلسطين كه نيروهاي رومي در آستانه ظهور در آن فرود مي آيند

مجموعه روايات نشان از شكست نهايي نيروهاي رومي در تحولات ظهور دارد ، هرچند ممكن است اين نيروها در آستانه خروج سفياني در سرزمين شام پيروزيهايي كسب كرده و زمينه خروج سفياني را فراهم نموده و او را در جناياتش ياري دهند اما نهايت كار آنها به همراه سفياني شكست خواهد بود كه علاوه بر مجموعه روايات ، روايت زير نشان دهنده اين معنا مي باشد :

در فلسطين دو واقعه براي روم وجود دارد: يکي را قطاف (چيدن) مي نامند و ديگري را حصاد (درو کردن)

الفتن ابن حماد   317/1204

اين روايت نشان دهنده شكست و نابودي روميان در شام و فلسطين است.

زمينه چيني براي حضور نظامي غرب و آمريكا در سوريه

از سالهاي گذشته غرب تلاش زيادي به خرج داده است تا بتواند سوريه را از محور مقاومت و اتحاد با ايران و حزب الله خارج كند كه تا كنون اين تلاشها بي ثمر بوده است ، از آغاز بیداری اسلامی ، اين فشار و تلاش غرب براي تغيير رژيم در سوريه چند برابر شده و عملا بعد از مايوس شدن از فشارهاي ديپلماتيك و سياسي ، و تا حدودي تحريم هاي اقتصادي ، تجهيز گروههاي معارض داخلي و گسيل گروههاي تروريست به داخل سوريه را به دنبال داشته است ، اخيراً و با عدم كارآمد بودن شيوه هاي گذشته ، زمزمه هاي حضور نظامي غرب و ناتو در سوريه و فلسطين شنيده مي شود و البته اين موضوع در كنار درگيري چندساله غرب با حزب الله در لبنان كه اخيراً به نقطه حساسي نيز رسيده است و مي تواند حضوري نظامي را در پي داشته باشد ، قابل بررسي و تامل است.

افشاي طرح آمريكا و تركيه براي حمله به سوريه

ادعای خدام درباره طرح حمله نظامی غرب به سوریه

ناتو برای حمله به سوریه طرح هایی تهیه کرده است

ناتو بدون صدور قطعنامه به سوریه حمله نمی کند

ترکیه دخالت نظامی ناتو در سوریه را منوط به تصمیم شورای امنیت دانست

مسکو نگران طرح ترکیه برای دخالت دادن ناتو در مجادله خود با سوریه است

طرح ناتو برای حمایت از ترکیه در جنگ با سوریه

دستور کار ناتو برای کودتا در سوریه

پشت پرده سناریو سازی پرونده سلاح‌های شیمیایی علیه سوریه

آمریکا با جنجال علیه سلاح شیمیایی سوریه به دنبال چیست؟

بهانه‌جویی رژیم صهیونیستی برای مداخله نظامی در سوریه

حضور نیروهای ویژه انگلیسی در سوریه برای اجرای عملیات سری

حضور شبه نظامیان الجزایری و فرانسوی در سوریه

تحولات و وقايع جاري نشان دهنده اين حقيقت مهم است كه پيش بيني روايات شريف در مورد حضور نظامي نيروهاي غربي در شام تا چه اندازه قرين به واقعيت بوده و در حال تحقق است و به احتمال قوي با شدت گرفتن تحولات ، غربي ها براي تضمين پيروزي مهره اصلي خود يعني سفياني و زمينه سازي و مساعدت براي حركت او حضور نظامي خود  در سرزمين شام را قطعي خواهند كرد.


تركها و حضور آنها در سرزمین شام قبل از خروج سفیانی:

پس از آن تركها وارد دمشق شوند و از آنجا به سوي جزيره بروند ....

غيبت شيخ طوسي 279 ، بشارت الاسلام ص 177 و ...

ارطات گوید: سفیانی با ترک جنگ میکند و بعد از آن بدست مهدی علیه السلام ریشه کن‏ خواهند شد.

ملاحم و الفتن باب 57 - ص 24

یزید بن جابر و غیر او از رسولخدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که فرمود: طایفه ترک را دو خروج خواهد بود اول آنکه (با هر جا مصادف شوند) خراب میکنند دوم‏ آنکه بسوی نهر فرات سرعت مینمایند.

ملاحم و الفتن باب 57 - ص 24

نقش تركها در تحولات عصر ظهور و قبل از آن طي روايات متعددي از طرف اهل بيت(ع) بيان گرديده است ، برخي از محققين مانند علامه كوراني اعتقاد دارند كه تركها معناي گسترده اي دارند و مي توان آنها را از روسها در شمال تا برخي ملل اروپاي شرقي در غرب و همچنين قوم مغول و تاتار و البته تركهاي تركيه و آذربايجان منطبق دانست.

حضور تركها در جزيره(مناطق مرزي در سوريه) و جنگ بزرگ قرقيسيا

برخي از تحولاتي كه براي تحركات تركها پيش بيني شده است به خوبي با هجوم قوم مغول و تاتار بر كشورهاي اسلامي خاورميانه قابل تطبيق است ، اما براي تركها در تحولات شام قبل از خروج سفياني مي توان دو نقش در نظر گرفت ، يكي روايتي كه بيان مي كند تركها در سوريه و اطراف شهر دمشق حضور دارند كه البته چندان قوي نيست و روايات ديگري كه بيان مي دارند تركها در جزيره كه مكاني است در حدفاصل عراق و سوريه و نزديك به قرقسيا حضور خواهند داشت كه علت آن آشكار شدن گنجي از طلا و نقره( و شايد نفت و اورانيم باشد) كه توسط رود فرات آشكار خواهد شد و چون در نزديكي خط مرزي سوريه و تركيه و عراق قرار دارد ، كشمكش شديدي را ميان نيروهاي مختلف از جمله تركها و سفياني موجب مي گردد كه در نهايت به جنگ بزرگ قرقسيا ختم مي شود.

هرچند برخي فتنه هاي قبل از ظهور بيان شده توسط تركان را بتوان بر قوم مغول و تاتار منطبق دانست و يا فتنه هاي عمومي قبل از ظهور را به روسها و شوروي سابق منطبق كرد ، ولي آنچه صحيح بن نظر مي رسد اين است كه حضور تركها در جزيره و جنگ بزرگ قرقيسا مرتبط با تركهاي تركيه باشد زيرا موقعيت مكاني و همچنين انگيزه بيان شده براي اين جنگ در روايات به خوبي با هم مرز بودن تركيه با جزيره و قرقسيا و انگيزه مادي و تملك بر آنها قابل درك است.

قرقيسيا شهرى كوچك نزديك سرچشمه رود خابور در نهر فرات است كه امروز به ويرانه اى نزديك شهر دير الزور ، كنار مرز سوريه تبديل شده و به مرز تركيه هم نسبتاً نزديك است .

قرقيسيا ، در نزديكي شهر ديرالزور ، محل درگيري بزرگ ميان سفياني و تركها

كوهى از طلا و نقره در مسير فرات نمايان مى شود كه از هر نُه نفر كه براى دستيابى بر آن بجنگند ، هفت نفر كشته مى شوند . اگر شاهد چنين وضعى بوديد ، نزديك آن نشويد . .

ابن حماد 1/239

ضمن اينكه روايتي داريم كه در قرقسيا " عبدالله با عبدالله " مي جنگد كه اين مسئله مي تواند به احتمالي بر عبدالله پادشاه اردن و عبدالله گل منطبق باشد ، چون محققين اعتقاد دارند كه يك طرف جنگ قرقيسيا سفياني بوده و طرف ديگر آن تركها مي باشد و يكي از اين دو عبدالله ذكر شده در روايت از سران تركها مي باشند.

پس مي بينيم كه تركها در تحولات سرزمين شام قبل از خروج سفياني و هنگام خروجش نقش مهمي ايفا مي كنند.

آيا چرخش عجيب تركيه بر عليه سوريه ، حركت به سمت نقشي تاريخي نيست؟!

تحولات چندماهه گذشته در روابط تركيه و سوريه موجب تعجب و حيرت بسياري از كارشناسان منطقه ايست ، در حالي كه تركيه داراي روابط حسنه اي با سوريه بود بناگاه با وقوع انقلابهاي منطقه اي به تدريج اين روابط حسنه رو به تيرگي نهاده و به مرور به دشمني كشيده شده است ، پناه دادن تركيه به معارضان سوري تا جايي كه سران معارضان به كرات در تركيه جلسات هماهنگي کرده و گروههای تروریستی در مرز ترکیه نگهداری و تجهیز می شوند ، بحراني نشان دادن اوضاع سوريه ، خط و نشان كشيدن سران تركيه براي سوريه و تلاش براي ايجاد منطقه حائل مرزي و ... همه و همه نشان دهنده اين مطلب مهم است كه دستهاي پيدا و پنهان بسياري در وقوع اين چرخش در جريان هستند.

موافقت اردوغان با دخالت نظامي آمريكا در مرز سوريه

تركيه مجري سياست‌هاي آمريكا براي ايجاد ناامني در سوريه

توطئه عليه سوريه؛ ايجاد منطقه‌حائل در مرز با تركيه

ناآرامي‌هاي سوريه ماهيت آمريكايي دارد و با دخالت تركيه صورت مي‌گيرد

ترکیه در جستجوی راهکاری برای قانونی جلوه دادن مداخله در سوریه است

تلاش آمریکا برای درگیر ساختن ترکیه با سوریه مرز ترکیه و سوریه تحت کنترل سیا و موساد است

نفوذ 2000 تروریست و سلاح‌های پیشرفته از ترکیه به سوریه انتقال 4 هزار فرد مسلح به مرزهای ترکیه و سوریه

حضور نیروهای ارتش ترکیه در سوریه دستگیری افسران ترکیه در حلب سوریه بازداشت ژنرال ارتش ترکیه در حلب سوریه

نشانه های آشکار دخالت نظامی ترکیه در سوریه

استقرار موشکهای ترکیه در مرز سوریه

احتمال عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تا پایان ماه رمضان وجود دارد

اعزام نیروی پیاده، تانک و سامانه موشکی ترکیه به مرز سوریه؛ ادامه اقدامات تحریک‌آمیز اردوغان

بنا بر تحليلي دشمنان در نظر دارند تا با تقويت و تبليغ محور اسلام به اصطلاح معتدل در تركيه و دنباله ي آن در سوريه يعني اخوان المسلمين كه از بزرگترين معارضان دولت سوريه مي باشد( و كنار زدن رژيم حاكم سوريه كه متحد مقاومت مي باشد و به قدرت رساندن اخوان المسلمين در اين كشور) ، اين محور را كه خطر آن براي استكبار از خطر محور مقاومت بسیار كمتر مي باشد ، در خاورميانه تبليغ كرده و به قدرت برسانند.

تحريك برخي بلندپروازيهاي مسئولين تركيه در احياي شكوه و عظمت امپراطوري عثماني بر كشورهاي مسلمان خاورميانه ، در مسير اين هدف ، مي تواند حربه خوبي باشد و از اينجاست كه شايد راز چرخش عجيب تركيه در راستاي براندازي رژيم فعلي سوريه برملا گردد.

در هرحال اينك تحركات غيرقابل انتظار سياسي ، امنيتي و نظامي متعددي در داخل و مرزهاي تركيه در راستاي اين تفكر شكل گرفته است و همكاريهاي نزديك و تنگاتنگي ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي و كشورهاي ضدمحور مقاومت در منطقه با تركيه در جريان است ، البته ايران نيز بعنوان فرماندهي مقاومت در منطقه ، منفعل نبوده و با اخطار چندباره به تركيه ، امنيت و ثبات سوريه را خط قرمز خود اعلام نموده است.

هشدار جدي ايران به تركيه درباره دخالت در سوريه

ترکیه هشدار شدیدی از جانب ایران دریافت کرد

در كل آنچه كه قابل توجه و در خور تامل است ، فعال شدن كشور تركيه در راستاي پيش بيني هاي انجام شده در روايات عصر ظهور مبني بر تقابل با سوريه و حتي حضور نظامي در اين كشور مي باشد كه اين پيش بيني روايات به خوبي در حال حاضر در حال شكل گيري بوده و احتمال تشديد و تحقق آن بسیار محتمل است.

نيروهاي مغرب و حضور آنها در سرزمین شام قبل از خروج سفیانی :

يكي از نيروهايي كه حضور آنها در سرزمين شام قبل از خروج سفياني ذكر گرديده است ، مغربي ها هستند، نيروهاي مغربي با نيروهاي غربي تفاوت دارند ، از دیدگاه روایات و همچنین عرف بین المللی امروز به کشورهای شمال آفریقا "مغرب" گفته می شود.

اهل مغرب ساکنان کشورهای شمال آفریقا شامل تونس ، الجزایر ، لیبی و مراکش می باشند.

 

روايات متعددي وجود دارند كه حضور نظامي نيروهاي مغرب را در سرزمين شام قبل از خروج سفياني را به تصويري مي كشد :

مغرب بر مصر چیره می شود و شامات را تحت سیطره خود درمی آورد

الزام الناصب ص 185 و الامام المهدی ص 233 و...

امیرالمومنان(ع) و امام محمد باقر(ع) :

چون دو لشگر در شام درگیر شوند ، یکی از آیات بزرگ الهی ظاهر می شود و آن زلزله شام است که بیش از صد هزار نفر در شام هلاک می شود ، این حادثه برای مومنان رحمت و برای کافران نقمت است ، چون این حادثه روی دهد منتظر پرچم های زرد و سپاهیان یابوسواری باشید که از سوی مغرب می آیند و وارد شام می شوند

غیبت نعمانی ص 163 ، بحار ج 52 ص 214 و 237 و ...

« هنگامی که پرچم های زرد وارد مصر شوند و بر سرزمین مصر چیره شوند .....  هنگامی که پرچم های سیاه از مشرق و پرچم های زرد از مغرب به راه افتادند و در شام به یکدیگر رسیدند .... »

الملاحم و الفتن ص 70

امیرالمومنان :

« نشانه خروج او درگیر شدن سه لشگر است ، لشگری از عرب ، که بدا به حال مصر از حوادثی که به دست آن لشگر بر مصر روی می دهد ، و لشگری از بحرین از جزیره آرال از سرزمین فارس ، و لشگری از شام ، که یکسال درگیری بین آنها طول می کشد.»

الزام الناصب ص 158

بنابر روايات اين پرچم هاي زرد مغربي ها(كه در حديثي نيز پرچم سبز و رنگي ذكر گرديده است) با صاحبان پرچم هاي سياه كه ايرانيان باشند و ظاهراً قصد پيشروي به سمت بيت المقدس را دارند ، در شهر قنيطره در بلنديهاي جولان درگير مي شوند ، روايات نتيجه اين درگيري را به نفع پرچم هاي سياه ذكر كرده و بيان مي كنند كه مغربي ها بعد از شكست به داخل اردن عقب نشيني مي كنند و بعد از اين تحرك خاصي از مغربي ها ذكر نگرديده است.

حركت لشگري از شمال آفريقا به سمت شام و سوريه چقدر محتمل است؟

استكبار نشان داده است كه در طرح هاي بزرگ و كلي بصورت يكپارچه و هماهنگ عمل مي كند ، حال اين موضوع كه دشمن بخواهد براي تضمين حركت و پيروزي سفياني از تمام توان و قدرت و امكانات خود استفاده نموده و تمام نيروهايش را با وعده و وعيد به ميدان بياورد ، و آنها را با هم هماهنگ كرده و در يك نقشه ي واحد از آنها استفاده نمايد موضوعي قابل قبول است.

تسلط بر شام و خاورميانه و نجات اسرائيل را شايد بتوان راهبردي ترين سياست استكبار در حال حاضر ذكر كرد ، سياستي كه براي پيروزي آن بايد از تمام نيروها در هر نقطه اي بصورت هماهنگ استفاده كرد و اينگونه است كه كشاندن نيروهاي مزدور شمال آفريقا به شام كه روايات عصر ظهور آن را پيش بيني كرده و شرح داده اند ، ممكن مي شود.

حضور دهها هزار نفر از مبارزان لیبی ، تونس و ... در درگیریهای کنونی سوریه که بخش اعظمی از آنها در خاک اردن ، ترکیه و لبنان برای حمله نهایی مهیا شده اند به خوبی می تواند نشان دهنده پیش بینی روایات باشد ، به گزارش زیر در این راستا توجه کنید :

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، روزنامه السفیر لبنان گزارش داد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که گروه های سلفی با هزینه ها و اموال خارجی رزرو هتل ها و واحدهای مسکونی را در شهرک اداری بیروت آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این گروه ها بدون نشان دادن مظاهر دینی و نشانه‌هایی از حضور خود منتظر اوامر خارجی [برای حمله احتمالی به سوریه]هستند.

این در حالی است که سلفی های جنگجو از کشورهای عربی مختلف بویژه لیبی از مدتها پیش در اردن مستقر شده اند و به مسافران دائمی هتل های این کشور تبدیل شده اند. شهروندان خارجی بویژه لیبیایی ها حضوری چشمگیر در اردن دارند و شاید دهها هزار  نفر به بهانه درمان در خیابانهای اردن پرسه می زنند و این باعث شده که تمامی بیمارستانها ، درمانگاهها ، هتلها و حتی هتل آیارتمانها پر از افرادی باشد که به ظاهر مریض هستند و به بهانه معالجه به رزرو اتاق می پردازند. لیبیایی ها اکثرا در 3 منطقه کلیدی اردن  یعنی غرب امان ،منطقه  عبدون و شهر اربد در شمال اردن کشور سکونت داده شده اند.

منابع رسانه ای ترکیه نیز اعلام کردند بیشتر هتل های درجه یک و دو شهرهای جنوبی ترکیه مملوء از سلفی های لیبیایی، مراکشی، الجزایری و عربستانی شده است. سازمان اطلاعات ترکیه در نظر دارد این افراد را از لحاظ نظامی آماده سازد و آنها را برای اقدامات خرابکارانه به سوریه اعزام کند.

این هتل ها به طور کامل برای افراد مسلح رزرو شده است و هزینه اقامت در این هتل ها بسیار بالا بوده و که از حمایت مالی گسترده از افراد مسلح حکایت دارد. منابع مذکور اعلام کردند: کاملا واضح است که این سرمایه گذاری و حمایت مالی از سوی عربستان و قطر صورت گرفته است. افسران سازمان اطلاعات قطر و عربستان نیز با عنوان گردشگر در این هتل ها حضور داشته اند.

حضور دهها هزار لیبیایی در سوریه ، ترکیه و لبنان برای حمله به سوریه

عاملان کشتار "حوله"سوریه مزدوران تونسی، لیبیایی و افغانی بودند

کشته شدن اعضای یک گروه مسلح لیبیایی در غرب سوریه

«عبدالحکیم بلحاج» در مرز سوریه مستقر شد

نیروهای «بلحاج» وارد خاک سوریه شدند

حضور بلحاج در مرز ترکیه و سوریه/ اسم رمز فرمانده حمله علیه دمشق

حضور بلحاج در مرز ترکیه و سوریه

حضور انقلابیون لیبی و برخی فرماندهان برجسته آنها چون عبدالکریم بلحاج در سوریه به خوبی می تواند نشان دهنده تحقق پیش بینی روایات باشد هرچند این احتمال نیز وجود دارد که با نزدیک تر شدن به ظهور علاوه بر این حضور دهها هزار نفری مبارزان لیبیایی و سایر کشورهای شمال آفریقا در اطراف سوریه ، با هماهنگی استکبار لشگری از شمال آفریقا به سمت مصر و شام حرکت کند همچنانکه حضور آنها در مصر و شام و جنایات آنها در روایات عصر ظهور بیان گردیده است.

7-  كشته شدن حاكم یکی از مناطق شام

پيش از ظهور قائم(عج) پادشاه مصر و پادشاه شام كشته مي شوند و قبائلي از مردم مصر اسير گرفته مي شوند.

بشارت الاسلام ص 185 ، ملاحم و الفتن ص 40

 

يكي از وقايع ذكر شده براي سرزمين شام قبل از خروج سفياني ، كشته شدن حاكم شام مي باشد ، هرچند محققين اين روايت را ضعيف مي دانند زيرا با اسارت مردم مصر بدست سفياني و حضور نظاميش در مصر كه برخي آن را غلو مي دانند ، همراه گرديده است ، اما در  صورت صحت حديث ، مشخص نگرديده است كه منظور از حاكم شام ، حاكم كدام بخش از مناطق پنج گانه است ، البته اگر اين مسئله در مورد سوريه نيز باشد ، اين واقعه می تواند بعد از خروج سفياني باشد همچنانكه بخش دوم حديث نيز به بعد از خروج سفياني ارتباط دارد.

مطمئناً سفياني بعد از خروج براي استيلاي كامل بر مناطق پنج گانه شام با حاكمان اين مناطق خواهد جنگيد ، يكي از اين حاكمان ، حاكم سوريه مي باشد كه بناچار رو در روي سفياني خواهد ايستاد ، هرچند وقايع طبيعي مانند زلزله ي بزرگ شام و خسف هايي در اين كشور ،  موقعيت را براي حركت سفياني مهيا خواهد كرد ولي در نهايت  ممکن است اين برخورد به پيروزي سفياني و استيلاي او بر سوريه و مناطق ديگر ختم خواهد شود.

نگاه به واقعيات و تحولات در سرزمين شام و سوريه نشان مي دهد كه تحقق اين مسئله چندان دور از ذهن نيست.

8- درگيري ابقع و اصهب و سفياني در شام كه منجر به قدرت يابي سفياني مي گردد

يكي از اصلي ترين وقايع سرزمين شام قبل از خروج سفياني ، حركت نظامي چند شخصيت نظامي بر عليه هم بنام ابقع و اصهب و سفياني مي باشد ، حركت نظامي اين افراد كه نزديك ترين واقعه به خروج سفياني مي باشد در روايات متعددي ذكر گرديده است ، هرچند روايات زيادي در اين زمينه وجود ندارد و مشخصات زيادي از آنها ذكر نگرديده است ، كلمات ابقع و اصهب بيشتر دلالت بر رنگ سياه و سفيد و قرمز و سفيد(يا زرد) دارد ، برخي اعتقاد دارند كه اين رنگها مرتبط با چهره ابقع و اصهب است ، اما عده اي اعتقاد دارند كه ممكن است منظور از اين رنگها رنگ پرچم آنها باشد.

هنگامی که کافری در شام به هلاکت برسد، اصهب کافر قیام می کند و تسخیر مرکز (شام) بر او سخت می شود و طولی نمی کشد که او نیز کشته می شود و حکومت به اتراک می رسد و در شام گرانی پدید آید و رویدادها پشت سر هم روی می دهد و در هر قدمی جنگ برپا می شود.

الزام الناصب ص 204

در آن هنگام سه پرچم در شام به اهتزار در مي آيند كه پرچم هاي سفياني ، اصهب و ابقع است و مردم شام در زير اين سه پرچم نبرد مي كنند.

ارشاد مفيد ص 338 ، المهدي ص 196

از شر اصهب ابرص پرهيز كن ، پرسيدند اصهب كيست ؟ فرمود : ابقع ، پرسيدند ، ابقع كيست ؟ فرمود ابرص ، سپس فرمود از شر سفياني نيز پرهيز كن و از شر آن عده از آل محمد كه شذوذ دارند برحذر باش.

بشارت الاسلام ص 108 ، المهدي ص 198

از نشانه هاي ظهور آن حضرت ويراني شام به هنگام برخورد سه لشگر در زير پرچم هاي سفياني و اصهب و ابقع است

غيبت نعماني ص 133 ، الزام الناصب ص 184

نخستين سرزميني كه در آن شورش و كشتار مي شود ، سرزمين شام است ،  كه سه لشگر در آن با يكديگر  نبرد مي كنند ، اصهب ، ابقع و سفياني ، اين سه لشگر با يكديگر مي جنگند تا سفياني با ابقع درگير مي شود و او را با همه سپاهيانش مي كشد سپس اصهب را نيز از پاي درمي آورد.

غيبت نعماني ص 149 ، بشارت الاسلام ص 102

هنگامي كه آسياب بني عباس بچرخد و پرچمداران پرچم هاي خود را به زيتونهاي شام بياويزند ، خداوند اصهب را نابود مي كند ، و همه سپاهيانش را به دست آنها هلاك مي كند ، و آنگاه پسر هند جگرخواره بر منبر دمشق مي نشيند.

الحاوي للفتاوي ج 2 ص 141

و سه نفر در شام قد علم ميکنند، و هر سه طالب سلطنت هستند. يکي از آنها سياه و سفيد است، و ديگري سرخ و سفيد است و سومي از خاندان ابوسفيان ميباشد

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 983

سه دسته در آنجا پرچم برافرازند: پرچم مرد سرخ و سفيد، و پرچم مرد سياه و سفيد، پرچم سفياني.

مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار)ص 987

در شام سه پرچم مختلف با هم کشمکش خواهند داشت، يک پرچم رنگش سرخ و سفيد، و پرچم دوم سياه و سفيد است، و سومي پرچم سفياني مي باشد. سفياني به پرچم سياه و سفيد ميرسد و با هم جنگ مي کنند، و او و تمام همراهانش را بقتل ميرساند و بعد از آن پرچم سرخ و سفيد را تار و مار مي کند، آنگاه هدفي ندارد جز اينکه بجلو عراقي برود.

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1025

وقتى ترك و روم گرد هم بيايند ، روستايى در دمشق فرو برود و قسمتى از ديوار غربى مسجد دمشق فرو بريزد، سه پرچم در شام برافراشته مى شود: ابقع ، اصهب و سفيانى . دمشق محاصره مى گردد و مردى و همراهانش كشته مى شوند . دو مرد از آل ابو سفيان خروج مى كنند كه پيروزى از آنِ دومى است . وقتى پيروان «ابقع» از مصر مى آيند، سفيانى با سپاهش بر عليه شان خروج مى كند، سپس آنقدر تركان و روميان را در قرقيسيا مى كشد كه حيوانانت وحشى، از گوشت شان سير مى شوند.

عقد الدرر /86 و 76 از ارطاة

وفي الفتن لنعيم ابن حماد رواية عن ذي قرنات قال : ( تختلف الناس على أربع نفر , رجلان بالشام , رجل من ال الحكم , أزرق أصهب , و رجل من مضر قصير جبار , والسفياني , والعائذ بمكه , فذلك أربع نفر ) ..

ابقع کیست؟

ابقع در لغت به ابلق، يعني هر شيء سياه و سفيد و به خصوص به كلاغ سياهي كه با سفيدي آميخته باشد و به هر شخص پليد و به ابرص و شوره‌زار و كسي كه لباس وصله‌دار و رنگارنگ مي‌پوشد تعبير شده است. و ابقع نام يكي از سه فرمانده‌اي است كه پيش از ظهور، در سرزمين شام، براي كسب زمامداري و قدرت، شورش مي‌كند. سپاه او در برابر اصهب، كه فردي كافر است، مي‌جنگند. به نظر مي‌رسد كه فرماندة ابقع در داخل پايتخت قرار دارد، زيرا آن‌گونه كه از روايات بر مي‌آيد، سپاه اصهب از خارج مركز يا پايتخت قيام مي‌كنند. امّا ظاهراً هيچ يك نمي‌توانند بر ديگري پيروز شوند. در اين ميان، سفياني از خارج پايتخت وارد شده و بر هر دو چيره مي‌شود.

صفات ذكر شده براي ابقع در روايات:

1- از فرماندهان شورشي است كه در آستانه ظهور در كشور سوريه با سپاهيانش خروج مي كند

2- داراي چهره سياه و سفيد يا پرچم سياه و سفيد است

3- ممكن است همان رقطي يعني كسي كه لباسهاي رنگارنگ دارد ، باشد

4- ممكن است از مصر باشد يا با مصر ارتباطي داشته باشد

5- ممكن است ابقع همان قيس باشد كه تيره اي در مصر هستند.

5- ظاهرا ابقع در داخل پايتخت سوريه موضع مي گيرد

6- ممكن است ابقع در حكومت یا مبارزه با حکومت دمشق از اصهب سابقه دار تر باشد

7- خروج ابقع به دنبال ديده شدن ستاره دنباله دار و خسوف و كسوف خواهد بود

8- ابقع تا اندازه اي پيروزي كسب مي كند ولي نه پيروزي قطعي

9- مواضع سياسي ابقع بيشتر متمايل به غربي هاو ضد اسلام است و از طرف آنها حمايت مي شود

10- توسط سفياني شكست خورده و نابود مي شود.

 

از رسول اکرم(ص) و ائمه اهل بیت(ع) روایت شده است که خروج ابقع در مصر و به دنبال دیده شدن ستارة دنباله‌دار و کسوف خورشید و خسوف ماه خواهد بود که همة اینها در نزدیکی ظهور رخ می‌دهند.

اصهب کیست؟

«اصهب» در لغت به معنای شتر سرخ موست و به رومیان نیز از جهت رنگ چهره و دشمنی با اسلام گفته مي‌شود و به معنای خاص، نام یکی از از دو مدّعی قدرت و رقیب سفیانی است. بر اساس روایات «اصهب و ابقع» دو رهبر مخالف سفیانی‌اند که سفیانی در منطقة شام با آنها به نزاع برمی‌خیزد و بر آنان چیره مي‌شود. (ابقع كسي است كه پوست بدنش سياه و سفيد باشد) روایات درباره او و اصهب با اجمال بسیار سخن گفته‌اند.

احتمالاً اصهب غیر مسلمان است؛ زیرا برخی از روایات او را با صفت «علج» معرفی کرده‌اند و این تعبیر معمولاً درباره «سربازان کافر» به کار مي‌رود. امّا از روایاتی که ابقع و اصهب را نکوهش کرده‌اند چنین برمي‌آید که مواضع سیاسی آنان مخالف اسلام و طرفدار دشمنان دین و کافرند.

صفات ذكر شده براي اصهب در روايات: :

1- از فرماندهان شورشي است كه در آستانه ظهور در كشور سوريه با سپاهيانش خروج مي كند.

2- داراي چهره سرخ و سفيد يا پرچم سرخ و سفيد است

3- ممكن است اصهب ازرق يعني چشم آبي و زاغ باشد

4-  ممكن است كافر و غيرمسلمان باشد و يا انساني با جنايات زياد كه صفت كفر بر او منطبق باشد

5-  از خارج از پايتخت حركت خود را شروع مي كند

6- مواضع او بيشتر متمايل به تركها مي باشد

7- قبل از اصهب فرمانرواي كافري در شام به هلاكت مي رسد

8- بعد از اصهب حكومت به تركها مي رسد.

9- توسط سفياني شكست خورده و نابود مي شود

بنظر مى رسد که ابقع فرمانروا، (یعنى کسى که نقطه سیاه و سفید در چهره دارد) در فرمانروائى شام از رقیبش اصهب یعنى (زرد چهره ) سابقه دارتر است

زیرا روایات خاطرنشان مى سازد که قیام اصهب از خارج پایتخت یا مرکز بوجود مى آید و وى بر سر استیلاى بر آن شکست مى خورد در حالیکه ابقع قدرتمند اصلى و یا انقلاب گرى است که تا اندازه اى پیروز مى شود و اصهب به رقابت با او برخاسته و از خارج پایتخت بر او حمله ور مى شود اما هیچکدام نمى توانند بر دیگرى پیروزى قطعى را بدست آورند، از این رو سفیانى از این فرصت استفاده نموده و از خارج پایتخت دست به یورش مى زند و هر دوى آنها را تارومار مى کند احتملا اصهب غیر مسلمان است زیرا برخى از روایات او را با صفت "علج " که معمولا وصف کفار است تعریف نموده است .
چنانکه بنظر مى رسد، مروانى ، که در منابع درجه اول همچون کتاب غیبت نعمانى از او یاد شده است همان ابقع است و زمامدارى بعنوان رقیب سفیانى محسوب نمى گردد.
اما گرایش سیاسى ابقع و اصهب ، از روایاتى که آن دو را نکوهش نموده است بر مى آید که آنها مخالف و دشمن اسلام و طرفدار هواداران دشمنان اسلام و کفار مى باشند و از روایت بعدى استفاده مى شود که اصهب هوادار روس (ترکان ) مى باشد.
(وقتى آن کافر، اصهب قیام کند و اقامت در پایتخت یا مرکز بر او دشوار شود طولى نمى کشد که او کشته مى شود و آنگاه ترکان فرمانرواى آن حکومت مى گردند.) ( برگرفته از کتاب عصر ظهور)

مصداق ابقع و اصهب چه كساني مي توانند باشند؟

با توجه به اينكه روايات لشگركشي از سرزمين ديگري را براي اصهب و ابقع بيان نمي كند فلذا اين احتمال قوي وجود دارد كه اين افراد از خود سرزمين شام يا مناطق اطراف آن حركت خود را شروع كنند ، با اين حساب گروهها و افرادي كه در حال حاضر در اين سرزمين و حوالي آن صاحب قدرت بوده و قابليت ستيزجويي براي كسب قدرت را دارند ، بايد مورد بررسي قرار گيرند.

 

عبدالکریم بلحاج از فرماندهان نظامی لیبی که اینک مشغول ایفای نقش در تحولات سوریه است میتواند یکی از مصادیق ابقع یا اصهب باشد ، هرچند پیروی او از سیاستهای غرب ، چهره متمایل به سیاه و لباسهای رنگی نظامی این احتمال که وی مصداق ابقع باشد را مطرح می نماید.

همچنین عبدالحليم خدام كه از معارضين باسابقه سوريه بوده و حدود 10 سال است كه با خيانت به سوريه به دامن غرب پناهنده شده و بر عليه سوريه فعاليت مي كند مي تواند از مصاديق ابقع باشد.

همچنين ابقع مي تواند از رهبران جمعيت اخوان المسلمين سوريه كه روابط خوبي با غرب داشته و اكنون بر عليه رژيم سوريه فعاليت و تعارض مي كند ، باشد ، همچنانكه مي دانيم پايگاه اخوان المسلمين در مصر قرار دارد و اين مسئله مي تواند همان ارتباط ابقع با مصر باشد.

در مورد اصهب نيز مصاديق مختلفي به نظر مي رسد برخي اعتقاد دارند كه اين فرد با توجه به ارزق بودن و همچنين معناي ديگر كلمه اصهب كه شير باشد ، مي تواند همان بشار اسد باشد كه البته بنده معناي شير را براي اصهب نيافتم از سویی دیگر صفت کافر بودن اصهب بر بشار اسد که اینک از مهره های اصلی مقاومت است به هیچ وجه صادق نیست همچنانکه صفت دیگر اصهب یعنی حضور در بیرون از پایتخت و حمله به پایتخت یعنی دمشق نیز کاملا منتفی و غیرمنطقی می باشد.

از مصاديق ديگر اصهب مي توان به رهبران كردهاي منطقه شامل كردهاي عراق و تركيه و سوريه اشاره كرد كه مدتهاست داعيه تشكيل حكومت واحد دارند و اكنون نيز بعنوان يكي از معارضان اصلي در سوريه به شمار مي روند مطمئنا با تشديد وخامت اوضاع سوريه ، دخالت كردها به شكل شفاف تر و شديدتري صورت خواهد گرفت.

همچنين ابراهيم عزت الدوري كه بعد از اخبار ضد و نقيضي که از مرگ يا زنده بودن و بيماري وی منتشر گردید طی فیلمی ویدئویی اهداف جاه طلبانه خود را بر علیه خط مقاومت و کشورهای منطقه اعلام کرد نيز مي تواند از مصاديق اصهب باشد همچنانکه چهره ی سرخ او می تواند بر صفت سرخ و سفید بودن اصهب منطبق می باشد.

البته مصاديق ابقع و اصهب مي توانند از شخصيتهاي برجسته نظامي و سياسي سوريه نيز باشند.

انطباق تحولات جاري سوريه بر پيش بيني روايات شريف

همانگونه كه در قسمت اول و دوم ديديم با كمي دقت مي توان دريافت كه تحولاتي كه اكنون در كشور سوريه و مناطق اطراف در حال وقوع است تا چه اندازه بر وقايع ذكر شده در روايات عصر ظهور منطبق مي باشد ، وجود فتنه هاي فراگير از مدتها پيش ، هماهنگي عجيب نيروهاي اهريمني اعم از غرب ، آمريكا ، اسرائيل ، سران ترکیه و رهبران مرتجع عرب براي فروپاشي سوريه و تجهيز نيروهاي معارض داخلي و شدت يافتن اوضاع داخلي سوريه و چرخش عجيب تركيه بر عليه سوريه و تحركات نظامي اين كشور در مرزها طي ماههاي اخير و .... همه و همه نشان مي دهد كه مرحله پاياني قبل از خروج سفياني در سوريه آغاز شده است و اين كشورهاي در آينده بسيار نزديك شاهد تحولات بزرگ و گسترده اي خواهد بود ، همچنانكه طليعه آن آغاز شده است.

در اين ميان ايران و حزب الله و محور مقاومت تمام تلاش خود را براي حفظ سوريه انجام مي دهند ، از دست رفتن سوريه ضربه اي سخت بر محور مقاومت خواهد بود و علاوه بر تقويت نيروهاي استكباري ، تضعيف نيروهاي مقاومت را در پي خواهد داشت ، ضمن اينكه اگر دشمنان بتوانند با نيروهاي معارض بر سوريه مسلط شوند شايد ديگر تا مدتي نيازي به حركت و شورش سفياني نباشد ، اما اگر نيروهاي اهريمني نتوانند با نيروهاي دست چندم خود بر اوضاع سوريه و شام مسلط شوند ، در اين لحظات حساس هيچ چاره اي براي آنها باقي نمي ماند جز حركت دادن مهره اصلي خود يعني سفياني.

با اين ديدگاه ، پايداري و حفظ سوريه علاوه بر منافع متعدد براي محور مقاومت ، در راستاي تسریع در فرج مي باشد و اينجاست كه راز حمايت همه جانبه محور مقاومت از سوريه مشخص مي شود ، به احتمال قوي دشمنان با نيروهاي خرد و ضعيف خود نتوانند بر سوريه دست يابند و چاره اي جز حضور نظامي خود و به حركت درآوردن مهره اصلي برایشان باقی نمانده باشد. ان شاالله

آیا تمام پیش بینی های روایات عصر ظهور محقق خواهد شد؟

آیا برای ظهور لزوماً سفیانی باید بر شام مسلط گردد؟

ما در نظر داریم که ان شاالله طی مقاله جداگانه ای به این سئوالات بسیار مهم بپردازیم ، اما چون بحث خروج سفیانی و حوادث پیش از آن در طی دو قسمت مقاله کنونی مطرح شده است به طور گذرا و مختصر به آن می پردازیم ، روایتی قوی السند از امام جواد(ع) در کتاب ارزشمند و معتبر غیبة نعمانی وجود دارد که در طی آن ، آن حضرت ، حتی خروج سفیانی را هم شامل بدا ذکر می فرماید که می تواند تحت شرایطی رخ ندهد :

أبو هاشم داود بن القاسم الجعفري ، قال : كنا عند أبي جعفر محمد بن علي الرضا ( عليه السلام ) فجرى ذكر السفياني ، وما جاء في الرواية من أن أمره من المحتوم ، فقلت لأبي جعفر : هل يبدو لله في المحتوم ؟ قال : نعم . قلنا له : فنخاف أن يبدو لله في القائم . فقال : إن القائم من الميعاد ، والله لا يخلف الميعاد

ابو هاشم گويد : نزد امام جواد (ع) بوديم و جريان سفيانی را ذکر می کرديم و اين که رواياتی هستند که امر او را از محتومات ذکر کرده بودند . پس به امام جواد (ع) گفتم : آيا خداوند در محتوم نيز بدا می کند ؟ فرمود : بلی . گفتيم ترس آن داريم که خداوند در مورد قائم نيز بدا کند . فرمود : همانا قائم از ميعاد (وعده های) خداوند است و خداوند خلف وعده نمی کند الغيبة للنعماني ص 314 – 315

البته شرایطی که در آن ظهور بدون خروج سفیانی مطرح می شود ، شرایطی نادر و ایده آل است و در صورتی است که جبهه حق و ملتهای مسلمان عملکردی عالی داشته و بطور متحد و منسجم و با بصیرت و آگاهی وارد تحولات ظهور شوند ، به بیان دیگر خروج سفیانی و کشتارهای او که برای مسلمانان عصر ظهور عذابی وحشتناک است می تواند با توبه و انابه مسلمانان مرتفع گردد.

اما از سویی دیگری عقیده ای وجود دارد مبنی بر اینکه چون غالب روایات ما بر خروج سفیانی دلالت دارد صرف وجود یک روایت هرچند قوی السند باشد قابل اعتنا نیست و خروج سفیانی حتما رخ خواهد داد اما در کیفیت خروج او بسته به عملکرد مسلمانان عصر ظهور ممکن است تغییراتی رخ دهد بدین صورت که هرچقدر عملکرد مسلمانان عصر ظهور بهتر باشد ، سفیانی در حالتی ضعیف تر و هزینه و کشتاری کمتر خروج خواهد کرد و بالعکس ، همچنانکه بزرگانی چون مقام معظم رهبری(مدظله) ، آیت الله بهجت ، سیدحسن نصرالله و ... اعتقاد دارند که تغییر در زمان وقوع علائم حتیمه در غیر از چیزی که روایات فرموده اند ممکن است و احتمال وقوع علائم حتیمه در یک شب و یک روز دور از انتظار نبوده و ممکن الوقوع است.

امیدواریم که با بصیرت ، اتحاد و فرمانبردای توده های مسلمان از رهبری جبهه حق و مقاومت مسلمانان شجاع سوریه در برابر شکل گیری زمینه های خروج سفیانی که بصورت هجوم نیروهای شر به سرزمین شام بعنوان مقدمه خروج سفیانی در جریان است ، و پراکنده و نابود شدن این نیروهای شیطانی و مقدمه خروج سفیانی ، شاهد درخشان ترین و زیباترین حالت تحقق ظهور ، ظهور با کمترین هزینه باشیم همچنانکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیروزیهای درخشان 33 روزه و 22 روزه جبهه حق و شکستهای پی در پی جبهه باطل و وقوع بیداری اسلامی نویدبخش این حقیقت مبارک است.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+1 #818 قاسم نصراله 1391-10-30 14:15 نقل قول کردن
0 #817 قاسم نصراله 1391-10-30 14:14
sghl
نقل قول کردن
0 #816 قاسم نصراله 1391-10-30 14:13
ran98.com/viewe r.php?file=xw1a 6yoqmzyam8po3k2 8.jpg">
نقل قول کردن
0 #814 قاسم نصراله 1391-10-30 13:59
: upload.tehran98.com/viewer.php?file=xw1a6yoqmzyam8po3k28.jpg

اي آنکه در نگاهت حجمي زنور داري

کي از مسير کوچه قصد عبور داري؟

چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابي

اي آنکه در حجابت درياي نور داري

من غرق در گناهم، کي مي کني نگاهم؟

برعکس چشمهايم چشمي صبور داري

از پرده ها برون شد، سوز نهاني ما

کوک است ساز دلها، کي ميل شور داري؟

در خواب ديده بودم، يک شب فروغ رويت

کي در سراي چشمم، قصد ظهور داري؟
نقل قول کردن
0 #813 bidar 1391-09-12 20:04
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼

yaghzan.ir
- سنگ تمام رئیس جمهور برای یک نفر
- مصاحبه اختصاصی «حسین قدیانی» با «دیگو آرماندو مارادونا»
- می گویند کشورهای اسلامی، عقب افتاده و فقیر و دارای بالاترین آمار جرم و جنایت اند!
- پیرو دستور اخیر رهبری به مجلس، برخی شبهه می‌کنند.
- و ...
☼ پایگاه بیداری (یقظان) ☼
نقل قول کردن
0 #812 مهسا 1391-09-08 01:23
سفیانی و قائم (عج) و سید خراسانی و سید یمانی در یک روز قیام میکنند
www.aksooneh.ir
نقل قول کردن
+1 #811 روز رهایی 1391-06-20 18:43
اذعان يکي از رهبران جريان سلفي اردن به حضورعناصر اين جريان در آشوبهاي سوريه
يکي از رهبران جريان سلفي اردن به حضور عناصر اين جريان در درگيري هاي سوريه اذعان کرد.
به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ محمد الشلبي ملقب به ابوسياف از رهبران جريان سلفي در اردن اعلام کرد شماري از طرفداران وي هم اکنون در سوريه در قالب جبهه نصرت اهل شام در حال جنگيدن هستند.

وي در نشستي در شهر معان در اردن افزود يکصد تن از افراد جريان سلفي اردن براي جنگيدن در سوريه به اين کشور رفته اند که شماري از آنها در درگيري با نيروهاي دولتي سوريه کشته شده اند. www.yjc.ir/files/fa/news/1391/6/4/270696_297.jpg
نقل قول کردن
0 #810 هادی 1391-06-16 12:58
به نقل از ali110:
1- به نظر می رسد جریان انحرافی در حالی که 9 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده در تلاش برای تطهیر چهره خود است اما با اقتدار می گویم امت حزب الله از مروجان مکتب نجس ایرانی حمایت نخواهد کرد .
2- برخلاف نظر عوامل وابسته به دفتر رئیس جمهوری ، این دیدار رهبری با هیئت دولت در 8 سال گذشته بیسابقه بوده و در هیچ کدام از این سالها رهبری این مقدار به دولت تذکر نداده اند.
3- رهبری مدام در این دیدار بر همان گفتمان سال 84 تاکید کردند و من ندیدم که گفتمان های جدید تولید شده در دولت دهم مانند آزادی فرهنگی و مکتب نجس ایرانی و ... را تائید کنند . ایشان دقیقا گفتمانی را تائید کردند که مصداقش در جبهه پایداری می باشد .
4- رهبری باز هم به امت حزب الله کد را داده اند همانطور که در برکناری مشایی کد را دادند . و آنهم در باب فرهنگی بود و هشدار لازم را دادند و جالب آنکه مسئول فرهنگی دولت شخصی جز آقا زلاله نیست و باز هم یاد این جمله رهبری افتادم که فرمودند هر جا انحرافی ببینم مقابلش می ایستم .
5- نکته دیگر اینکه همانطور که قبلا هم گفتم شما حمایت امت حزب الله و علامه مصباح را از جریان انحرافی نخواهی دید .
6- امت حزب الله بنا به مصالحی این 9 ماه باقیمانده را سکوت و تحمل خواهد کرد و با تدبیر ، علمدار خود را انتخاب خواهد کرد .

بی چشم و رویی هم واقعا حد دو اندازه ای داره احمدی نژاد قدیس و معصوم نیست که ازش انتظار داشته باشیم تو این 8 سال همه کارهاش بدون نقص باشه بالاخره اون هم انسانه و جایز الخطا و ما نباید زحماتش رو تو این 8 سال با این لحن وقیحانه نادیده بگیریم . من واقعا از درج این کانتها در این سایت متاسفم چون نتیجه جز از دست دادن مخاطب برای شما نداره .
نقل قول کردن
+1 #809 ایرانی 1391-06-16 00:12
آبقع و اصهب آخرالزمان درراهند... مطلب زیررا از سایت رجانیوز مطالعه کنید
............... .....

رجانیوز:

«القاعده» و «ارتش آزاد» سوریه به جان هم افتادند
15 عضو گروه الفاروق در شمال سوریه یکی از سران القاعده را در پی اختلافات داخلی، با ضربات چاقو ترور کردند.

به گزارش فارس، «یاسر السری» مدیر مرکزی موسوم به دیده‌بان رسانه‌ای اسلامی در لندن (وابسته به مخالفان سوریه) اذعان کرد که گروه مسلح الفاروق وابسته به گروه ارتش آزاد سوریه در شمال این کشور یک سرکرده گروهک القاعده را ترور کرده است.

السری به القدس العربی اعلام کرد: بیش از 15 عضو ارتش آزاد و مشخصا گردان فاروق، ابومحمد الشامی العبسی رئیس [گروه موسوم به] «مجلس شورای دولت اسلامی» وابسته به گروه القاعده را در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه ترور کردند.

منابع مطلع همچنین اعلام کردند که درگیری شدیدی میان دو طرف در پی انتشار خبر این ترور درگرفت و شدیدترین خطر علیه عناصر مسلح سوریه و عناصر جهادی [وابسته به القاعده] شکل گرفت.

السری همچنین به القدس العربی اعلام کرد: ابو محمد الشامی همراه گردان خود بود. او در گذرگاه باب الهوی (در مرز با ترکیه) بود.

گفته می‌شود عشیره محمد الشامی تسلیت را قبول نکرده است و وعده کرده است که انتقام وی را خواهد گرفت.

این اتفاق گزارش‌های پیشین درباره اختلافات داخلی گروه‌های مسلح در سوریه را که هر یک از دولت یا کشوری خاص دستور می‌گیرند و هدایت می‌شوند، تایید می‌کند.

القدس العربی تاکید کرد که پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه عناصری از القاعده به باب الهوی سوریه وارد شده‌اند و تعدادشان 150 نفر است و روابط خوبی با نیروهای امنیتی ترکیه دارند.

السری اعلام کرد که 15 عنصر وابسته به ارتش آزاد محمد الشامی را با چاقو کشتند و او را به شکلی نامناسب در یک حفره دفن کردند.

گفته می‌شود پیش از این نیز درگیری‌هایی میان این گروهک‌های مسلح درگرفته اما با میانجیگری موقتا رفع شده بود.

کد خبر:136858 -
نقل قول کردن
0 #808 مهدی** 1391-06-14 16:06
نقل قول کردن
+1 #807 مهدی 1391-06-14 16:05
گزارش مشرق از جشن کشتار ایرانیان
نقل قول کردن
+8 #806 YaAli 1391-06-08 09:40
به نقل از 128:

جهت سلامتی و مقیت سردار حاج قاسم سلیمانی


و عجل فرجهم یادتون نره

نقل قول کردن
0 #805 فعلا بي نام 1391-06-08 09:33
به نقل از سید موسی:
چرا پشت و روی یک دلاری هر طرف چهار بار عدد 1 درج گردیده است؟

11:11

چرا حرف A زبان انگلیسی که حرف اول آن است شکل چشم جهان بین است؟!!!
نهايت توهم!

چرا حرف S زبان انگلیسی که اول کلمه Snake هم هست بشکل مار طراحی شده؟!

آیا قرار گرفتن این دو حرف در کنار هم در سمت راست کیبورد بی دلیل است؟!!

چرا دلار را با دو خط موازی بر روی حرف S نشان می دهند؟!!

چه رموزی در مابقی حروف و کلمات زبان انگلیسی وجوددارد؟!!

و نهایتا اینکه طراحان زبان انگلیسی چه کسانی بوده اند؟!!

خدا به انسان چيزي به نام عقل و انصاف هم داده است آخر توهم تا كجا؟
نقل قول کردن
+1 #804 مختار 1391-06-08 01:41
به نقل از ali110:

1- به نظر می رسد جریان انحرافی در حالی که 9 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده در تلاش برای تطهیر چهره خود است اما با اقتدار می گویم امت حزب الله از مروجان مکتب نجس ایرانی حمایت نخواهد کرد .
2- برخلاف نظر عوامل وابسته به دفتر رئیس جمهوری ، این دیدار رهبری با هیئت دولت در 8 سال گذشته بیسابقه بوده و در هیچ کدام از این سالها رهبری این مقدار به دولت تذکر نداده اند.
3- رهبری مدام در این دیدار بر همان گفتمان سال 84 تاکید کردند و من ندیدم که گفتمان های جدید تولید شده در دولت دهم مانند آزادی فرهنگی و مکتب نجس ایرانی و ... را تائید کنند . ایشان دقیقا گفتمانی را تائید کردند که مصداقش در جبهه پایداری می باشد .
4- رهبری باز هم به امت حزب الله کد را داده اند همانطور که در برکناری مشایی کد را دادند . و آنهم در باب فرهنگی بود و هشدار لازم را دادند و جالب آنکه مسئول فرهنگی دولت شخصی جز آقا زلاله نیست و باز هم یاد این جمله رهبری افتادم که فرمودند هر جا انحرافی ببینم مقابلش می ایستم .
5- نکته دیگر اینکه همانطور که قبلا هم گفتم شما حمایت امت حزب الله و علامه مصباح را از جریان انحرافی نخواهی دید .
6- امت حزب الله بنا به مصالحی این 9 ماه باقیمانده را سکوت و تحمل خواهد کرد و با تدبیر ، علمدار خود را انتخاب خواهد کرد .

مرگ بر ضد ولایت فقیه

واقعا شماها سفیه سیاسی هستید همان خوراجی که بنابر تشخیص احمقانه خودشان بر ولی زمان شمشیر کشیدند و گفتند با مالک بگو برگرده یا تو را خواهیم کشت
روزی را می بینم که بر علیه امام خامنه ای خواهی شورید
نقل قول کردن
+7 #803 u313.ir 1391-06-07 19:27
مقاله جدید سایت با عنوان :
ایران زمینه ساز ظهور ، پرچمدار بزرگترین تشکل فرامذهبی مستضعفان



منتشر شد :

u313.ir/.../
نقل قول کردن
+5 #802 seyed 1391-06-07 19:18
حسین شریعتمداری حرف خودش را پس گرفت!
basaeer.blogfa.com/post-34.aspx
نقل قول کردن
+9 #801 علی جعفری 1391-06-07 19:12
اخبار لحظه به لحظه از روز سوم اجلاس عدم تعهد و حواشي آن+ گزارش تصويري

احمدي‌نژاد: در اجلاس سران به تمامي سوالات پاسخ خواهم داد


yjc.ir/.../...

ماشاءالله ترافیک خبر اجلاس بشدت افزایش یافته است.
نقل قول کردن
+8 #800 128 1391-06-07 18:44

چه لبخند ها که بر لبلن حتی اطرافیان از اتحاد مینشیند
نقل قول کردن
+10 #799 128 1391-06-07 18:28

جهت سلامتی و مقیت سردار حاج قاسم سلیمانی
نقل قول کردن
+5 #798 عبدالله 1391-06-07 18:27
تصویری جالب از صمیمیت سید خراسانی و سردار دلاور سپاهش

نقل قول کردن
+21 #797 YaAli 1391-06-07 18:22
نقل قول کردن
+15 #796 علی جعفری 1391-06-07 18:20
فیلم / حضور"آرمیتا"و"ع لیرضا"در سالن اجلاس

یکی از حاشیه‌های جالب روز سوم این اجلاس، ورود آرمیتا رضایی نژاد و علیرضا احمدی روشن فرزندان شهدای هسته‌ای به محل برگزاری اجلاس بود.

www.yjc.ir/fa/news/4071889/فیلم-حضورآرمیتاوعلیرضادر-سالن-اجلاس



@};- :) :"> :x

نقل قول کردن
+13 #795 علی جعفری 1391-06-07 18:02
سفارت مصر بزودي در تهران بازگشايي مي‌شود

دکتر "يسري ابوشادي" يکي از ديپلماتهاي مصري در حاشيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد اعلام کرد بزودي سفارت اين کشور در تهران بازگشايي مي‌شود. =D> :)

ابوشادي با اعلام اين خبر افزود سفر رئيس جمهور و وزير امور خارجه مصر به ايران و حضور در نشست غيرمتعهدها به تحکيم روابط دو کشور مي‌انجامد.
وي همچنين افزود بزودي با بازگشايي سفارت مصر در تهران حضور ديپلماتهاي اين کشور در ايران به بالاترين سطح خود مي‌رسد.
ابوشادي با تاکيد بر گسترش مبادلات تجاري بين دو کشور ،فشارهاي کشورهاي غربي مبني بر عدم حضور مرسي در اجلاس تهران را بي اثر خواند.

www.yjc.ir/.../سفارت-مصر-بزودي-در-تهران-بازگشايي-مي‌شود
نقل قول کردن
+9 #794 علی جعفری 1391-06-07 18:00
تحركات مشكوك در ميان خانواده آل ثاني

منابع آگاه از حضور بندر بن سلطان رئيس سرويس اطلاعات سعودي به همراهي برخي مسئولان آمريكايي در قطر خبر دادند.

در پي انتشار خبر وخامت حال امير قطر موجي از تحركات مشكوك در ميان خانواده حكومتي قطر براي به چنگ آوردن قدرت در حال شكل گيري است.

خبرها حاكي از آنست كه به دليل تعدد زوجات امير قطر فعاليت بندر بن سلطان براي اختلاف افكني در ميان فرزندان او و سوء استفاده از ايجاد نا امني است، ‌از سوي ديگر با توجه به تحركات مشكوك حمد بن جاسم نخست وزير دولت قطر و براي جلوگيري از آشوب داخلي، غالب نزديكان وي يا در زندان و يا در بازداشت خانگي به سر مي‌برند.

از طرفي برخي خبرگزاري‌ها نوشتند امير قطر و هيأت همراه او مورد هدف گلوله قرار گرفته‌اند كه در پي آن تقريبا ده تن كشته و زخمي شده و يكي از كشته شدگان مشاور امنيتي و آمريكايي الاصل امير قطر بوده است.
www.yjc.ir/fa/news/4071879/تحركات-مشكوك-در-ميان-خانواده-آل-ثاني
نقل قول کردن
+4 #793 Googooli 1391-06-07 17:57

یک دادگاه اسرائیلی اعلام کرد که دولت این کشور در مرگ راشل کوری، فعال صلح طلب آمریکایی که در برخورد با یک بولدوزر در این کشور کشته شد، مقصر نیست.

راشل کوری ۲۳ ساله، فعال صلح طلب آمریکایی بود که در تظاهراتی علیه شهرک سازی های یهودیان در نوار غزه در سال 2003، در اثر برخورد با یک بولدوزر اسرائیلی کشته شد.

خانواده این دختر با طرح شکایت حقوقی در دادگاه های اسرائیل، وزارت دفاع آن کشور را به سهل انگاری متهم کردند و خواستار پیگیرد قانونی این وزارتخانه شدند.

اودد گرشان، قاضی دادگاهی در شهر حیفا که رسیدگی به این پرونده را برعهده داشت، مرگ راشل کوری را "حادثه‌ای تاسف آور" توصیف کرد اما افزود که دولت اسرائیل مسئول "خسارت‌های وارده" نیست، زیرا این حادثه در جریان یک درگیری روی داد.
قاضی گرشان که ریاست دادگاه شهر حیفا را برعهده داشت هنگام صدور رای گفت که خانم کوری از "فردی تروریست در منطقه درگیری" حمایت کرده بود
نقل قول کردن
+8 #792 Googooli 1391-06-07 17:53
یک دادگاه اسرائیلی اعلام کرد که دولت این کشور در مرگ راشل کوری، فعال صلح طلب آمریکایی که در برخورد با یک بولدوزر در این کشور کشته شد، مقصر نیست.

راشل کوری ۲۳ ساله، فعال صلح طلب آمریکایی بود که در تظاهراتی علیه شهرک سازی های یهودیان در نوار غزه در سال 2003، در اثر برخورد با یک بولدوزر اسرائیلی کشته شد.

خانواده این دختر با طرح شکایت حقوقی در دادگاه های اسرائیل، وزارت دفاع آن کشور را به سهل انگاری متهم کردند و خواستار پیگیرد قانونی این وزارتخانه شدند.

اودد گرشان، قاضی دادگاهی در شهر حیفا که رسیدگی به این پرونده را برعهده داشت، مرگ راشل کوری را "حادثه‌ای تاسف آور" توصیف کرد اما افزود که دولت اسرائیل مسئول "خسارت‌های وارده" نیست، زیرا این حادثه در جریان یک درگیری روی داد.
قاضی گرشان که ریاست دادگاه شهر حیفا را برعهده داشت هنگام صدور رای گفت که خانم کوری از "فردی تروریست در منطقه درگیری" حمایت کرده بود
نقل قول کردن
+18 #791 YaAli 1391-06-07 15:44
نقل قول کردن
+13 #790 !!! 1391-06-07 15:41
به نقل از ا.و.ک.:


دکتر ای سردار ماه ،
بعد تو خورشید شاید سر زند.
والسلام


[-O [-O [-O [-O [-O @};-

zz:
نقل قول کردن
+10 #789 ا.و.ک. 1391-06-07 15:33
به نقل از دلسوخته1:
یا عکس فتوشاپ است یایکی ازاین دو صددرصدبایدتغییرکرده باشدیاهردوتغییرنکرده اندوفقط برای ظاهرسازی است که مانخبگان با هم خیلی خیلی خوبیم.

www.bultannews.com/fa/news/97697


هر کس برای ریاست جمهوری آینده برنامه ریزی کرده از این به بعد باید خودشو به احمدی نژاد نزدیک کنه
تعجب نکن اگه قالیباف با اون همه کینه هم اینطوری بییاد بپره بغل دکتر.
دکتر ای سردار ماه ،
بعد تو خورشید شاید سر زند.
والسلام.
نقل قول کردن
+21 #788 بچه مثبت/مهرداد 1391-06-07 15:25
وزیر خارجه لبنان: امام موسی صدر به زودی آزاد خواهد شد

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه لبنان اظهار کرد: ما مطمئنیم که امام موسی صدر و همراهانش زنده هستند و به زودی آزاد خواهند شد. عدنان منصور در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها ، درباره آخرین اخبار مرتبط با امام موسی صدر و همراهانش گفت: ما این مسئله را پیگیری می کنیم و هر کاری که لازم باشد انجام می دهیم. وی ادامه داد: ما مطمئن هستیم که به زودی به نتایج رضایت بخشی خواهیم رسید. عدنان منصور در پاسخ به این سوال که آیا امام صدر و همرانش زنده هستند گفت: ما مطمئنیم که امام و همراهانش زنده هستند و به زودی آزاد خواهند شد.

khabarfarsi.com/n/3268677

امید است ایشان هرچه زودتر بازگردند, شاید اگر خدا بخواهد ایشان وزنه ای از وزنه های آخرالزمانی باشند ...

تمامی اخبار و نقل ها در باب امام موسی صدر تاکنون

mehrdadz.blogfa.com/post-29.aspx

نقل قول کردن
+7 #787 مهدی 1391-06-07 15:21
وضع آرایش سیاسى دنیا در حال یک تغییر اساسى است/ دیپلماسی عرصه مبارزه است


...وضع آرايش سياسى دنيا در حال يك تغيير اساسى است. يك كار بزرگى دارد در دنيا انجام ميگيرد. يك حادثه‌اى در دنيا دارد اتفاق مى‌افتد. بخشى از اين حادثه مربوط است به همين كشورهاى اسلامى و عمدتاً عربى و اين انقلابهائى كه در اين كشورها اتفاق افتاد...


به گزارش مشرق؛ به‌ مناسبت برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از كشور را منتشر می‌كند.
رهبر انقلاب در بخش مهمی از سخنرانی‌شان كه در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۷ انجام شد، به بررسی تغییر اساسی آرایش سیاسی دنیا می‌پردازند...

mashreghnews.ir/.../...

zz:
نقل قول کردن
-5 #786 دلسوخته1 1391-06-07 15:01
یا عکس فتوشاپ است یایکی ازاین دو صددرصدبایدتغییر کرده باشدیاهردوتغییر نکرده اندوفقط برای ظاهرسازی است که مانخبگان با هم خیلی خیلی خوبیم.

www.bultannews.com/fa/news/97697
نقل قول کردن
+10 #785 دلسوخته1 1391-06-07 14:46
عدنان منصوردرگفتگوبا ایسنا.امام موسی صدر وهمراهانش زنده وبه زودی آزادخواهندشد.
نقل قول کردن
-20 #784 ali 110 1391-06-07 14:22
به نقل از .:

در عجبم که کجای سخنان آقا عملکرد دولت دهم را به دو عملکرد انقلابی و آلوده تقسیم کرده است که شما اینگونه میگویید؟تفسیر به رای سخنان آقا گناه کبیره است.
شما و همفکرانتان میگویید دولت دهم از مسیر انقلابی که دولت نهم داشت منحرف شده است و این چیزی است که آقا با صراحت بر آن خط بطلان کشیدند.

آقا بر مکتب نجس ایرانی و دوستی با مردم اسرائیل خط بطلان کشید . من از کسی حمایت می کنم که انقلابی ساده زیست وفادار به مکتب اسلام و استکبار ستیز باشد مانند آقای جلیلی . قطعا شما نباید ناراحت شوید !!! ضمنا نگفتی آقا مکتب نجس ایرانی و دوستی با مردم اسرائیل را تائید کرد یا نه ؟
نقل قول کردن
+18 #783 رایحه ظهور 1391-06-07 14:17
به نقل از سید موسی:
سلام علیکم @};- @};- @};-

بنده بسیار امیدوارم که ان شاء الله به فضل و رحمت پروردگار متعال این آخرین سفر این ملعون باشه... از همین الان باید بریم شیرینی مجازی آماده کنیم. :D :-



البته این احتمال هم هست که با بدست گرفتن حاکمیت توسط مهره مورد نظر آمریکا سفر خصم الله به آمریکا در واقع امضاء کردن حکم اعدام خودش باشه... اصلا بعید نیست که کلکش رو اونجا بکنن و بعد بگن بخاطر تشدید بیماریش سقط شد.

یک نکته:
خیلی عجیبه که در فاصله ولیعهد شدن سلمان و حکم ریاست بندر بن سلطان بر استخبارات سعودی تا زمان حال دو نفر از سران سعودی بشکل مشکوکی از زمین بازی خارج شدند.
آیا مقرن و سعود الفیصل سر به نیست شدن؟!!!

بنظر میاد آمریکاییها دارن بصورت نامحسوس مهره های فرسوده و بدرد نخور و احتمالا داعیه دار حکومت رو با مهره های مورد نظر خودشون تعویض می کنند.



zz:


[-O [-O [-O [-O [-O [-O [-O

یعنی ممکنه ؟!

یعنی ممکنه این سفر مرگ این ملعون باشه؟!



بخصوص که داریم به ایام حج نزدیک می شیم و دو ساله گذشته در ایام حج خبرهای داغی از این ملعون داشتیم ، آیا ممکنه که این سومین حج ان شاالله خبر مرگ این معلون منتشر بشه؟!


ان شالله خبرهای خوشی در راه است

خدایا کمکمون کن ، توانی بده تا بتونیم تکلیفمون رو به خوبی در این لحظات حساس انجام بدیم
نقل قول کردن
+8 #782 ا.و.ک. 1391-06-07 14:14
آخرین شمشیر حق قبل از ظهور
خارِ چشمِ دشمنانِ قلب کــور
بازگشت از جانب خلد برین
با دعای خیر خیر المرسلین
تا که سکان گیرد از روح خدا
تا نگردیم از مسیر حق جدا
ای تو تنها ملجا و مأوای ما
در دل شب می درخشی همچو ماه
ای خدا این انتظار، آخر نما
تا ببینم روز وصل مهر و ماه
-:as
نقل قول کردن
+5 #781 . 1391-06-07 14:07
به نقل از رصد:
با سلام

عزیزانali110 و " . " لطفاً بحث خودتون رو در مباحث روز ادامه بدهید.

با تشکر @};-

نیازی نیست.فکر کنم این آقا کوتاه اومد.
نقل قول کردن
+7 #780 مباحث روز 1391-06-07 14:03
آيا حوادث امروز لبنان و يمن بر آنچه در روايات آمده، صدق مي‌کند؟

پاسخ علامه کورانی به پرسشی پیرامون مصداق سیدخراسانی+فیلم


در حالی که جهان سالهای بسیار حساسی را می گذراند ، پرسش های بسیاری در اذهان مشتاقان ظهور پیرامون نزدیکی ظهور و این همانی تحولات جاری خاورمیانه وجود دارد که پاسخ بسیاری از این سئوالات را می توان در محضر علماء و متخصصین برجسته یافت.



علامه کورانی شخصیت برجسته و متخصص زبده ست که تحقیقات چند ده ساله اش پیرامون علائم و نشانه های ظهور و کتاب عصر ظهور که می توان آن را شاهکاری در عرصه مهدویت و ظهور دانست او را به عنوان مطرح ترین چهره این عرصه بر سر زبانها انداخته است ، در این مطلب کوتاه چند سئوال و جواب مهم پیرامون نزدیکی ظهور و مصداق شخصتهای ظهور را خواهیم دید :


آيا حوادث امروز لبنان و يمن بر آنچه در روايات آمده صدق مي‌کند؟

در روايات ذيل آية 5 سورة اسراء كه آمده است: «فإذا جاء وعد أولاهما بعثنا عليكم عباداً لنا أولي‏ بأسٍ شديدٍ فجاسوا خلال الدّيار و كان وعداً مفعولاً؛ هنگامي كه نخستين وعده فرا رسد، گروهي از بندگان پيكارجوي خود را بر ضدّ شما مي‌انگيزيم (تا شما را سخت در هم كوبند؛ حتّي براي به دست آوردن مجرمان)، خانه‏ ها را جستجو مي‏كنند؛ و اين وعده‏ اي است قطعي» با شرايط کنوني لبنان قابل تطبيق است.

ادامه در :

u313.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=985:1391-06-06-14-48-42&catid=93:chatrooz
نقل قول کردن
+7 #779 عبد خدا 1391-06-07 14:01
"قیام یاران ولایت در قم"/ پیاده روی عدالتخواهان ولایتمدار امروز در قم برگزار می شود.
به مدد الهی
امروز سه شنبه 7 شهریور سال 91 در ادامه پیاده روی های گذشته در تهران، قم واهواز ، پیاده روی عدالتخواهان ولایتمدار در شهر مقدس قم با حضور جمعی از طلاب،کسبه،دانشج ویان وسایر یاران ولایت برگزار میشود.


این پیاده روی هر هفته سه شنبه ها از حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) آغاز شده و پس از رسیدن به گلزار شهدا و برگزاری یک گفت وگوی عدالتخواهانه در جوار قبور مطهر شهدا، به سمت مسجد مقدس جمکران ادامه می یابد..

هدف از این پیاده روی های عدالتخواهانه، قیام برای یاری ولایت و پیگیری مطالبات امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) در زمینه عدالت می باشد.


زمان شروع این پیاده روی عدالتخواهانه ساعت 17 می باشد.

شما هم می توانید به این حرکت بپیوندید...
----------------------------------------------------------
پی نوشت:

_اگر خواستید سوالات ومطالب خود را به طور مستقیم با طلبه سیرجانی در میان بگذارید،
پل ارتباطی با طلبه سیرجانی این شماره میباشد:

09191489296

ادامه در سایت قیام یاران ولایت:

نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد