رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

دعا برای فرج از سفارش مهم ائمه اطهار(ع) تا مقدمه ساز ظهور + ثبت نام طرح تلاوت قرآن

روایات متعددی از سفارش و تاکید ائمه اطهار(ع) برای دعا و درخواست فرج در عصر غیبت حکایت دارد ، مطمئناً دعای فعال برای فرج ، دعایی که پشتوانه ی عملی داشته و در جامعه ی مسلمانان اثر خود را نشان دهد ، منظور نظر روایات است ، نه دعایی که لقلقه زبان باشد یا توجیه کننده نشستن و بی عملی شیعیان گردد ، دعایی که از درون آن انقلاب و قیام بجوشد نه دعایی که حربه ی قعود و فرار از انقلاب و تنها راضی کننده وجدان فرد و جامعه گردد ، با این مقدمه نگاهی خواهیم داشت به روایات و سفارشات بزرگان به دعا و درخواست فرج در هنگامه ی سخت غیبت.

» ابتدای نظرات (568)

چه خوشست بوی عشق از نفس نیازمندان

دل از انتظار خونین ، دهن از امید خندان

در فرهنگ اسلامی نیّت و قصد، ارزش و جایگاه خاصی دارد؛ تا آنجا که رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند: « نیت مؤمن از عملش برتر است». نِیة المؤمنِ خیرٌ مِن عَمَلِه.

الکافی، ج2، ص84، ح2.

از این رو کسی که در دلش نیّت انجام عمل خیری را داشته باشد، از ثواب آن عمل بهره مند می شود حتّی اگر توفیق انجام آن عمل خیر را نیابد.

امام علی(ع) می فرماید: «إحسانُ النیةِ یُوجبُ المثَوَبِة؛ نیت نیکو، موجب پاداش است».

غررالحکم، ح1265

بر همین اساس در فرهنگ اسلامی، انتظار فرج و امید تحقّق دولت آل محمّد(ص) چنان قدر و قیمتی دارد که شاید کمتر عملی می تواند به آن برسد. کسی که صادقانه انتظار ظهور آقا و مولایش را می کشد و از ته دل برای فرج آل محمّد دعا می کند؛ ثوابش برابر با کسی است که ظهور را دریابد و با مولایش همراه شود

امام صادق(ع) فرمودند:

هر کس بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «الّلهمّ صلّ علی محمّدٍ و آل محمّدٍ و عجّل فرجهم؛ خداوندا! بر محمّد و خاندان او درود فرست و در فرج ایشان تعجیل فرما» نمیرد تا قائم(ع) را دریابد

طوسی، محمّدبن الحسن، مصباح المتهجّد، ص328.

«دعا» چنانكه بعضي از محققين فرموده ‏اند: بر حسب لغت به معني «ندا» است و بر حسب عرف و اصطلاح، توجه به سوي خدا و طلب رحمت از او به طور فقر و مسكنت و خضوع است؛ و بر سپاس و ستايش و تسبيح و تنزيه باري تعالي نيز اطلاق مي‏شود، زيرا سپاس و ستايش نيز نوعي درخواست و مسئلت عطا و موهبت است

از آیات قرآن استفاده می شود که همه ادیان الهی نقش و جایگاه ویژه ای برای دعا قائل شده اند و پیامبران نیز علاوه بر دعا در حق امت خود آنان را به تضرع در درگاه الهی فرا می خواندند. دعا و نیایش در همه ادیان به خصوص ادیان توحیدی وجود داشته و کسانی که از این عامل معنوی بهره نمی گرفتند دچار خسران و ضررهای قابل توجه می شدند.

دعا محبوب ترين اعمال نزد خداوند، برترين عبادت، علت روشنايي آسمان ها و زمين، كليد تمام رحمت ها و... است

انسانها در دوران غیبت به انواع گرفتاری ها و مشکلات دچار می شوند و شیطان از شیوه و ابزارهای مختلفی جهت آسیب زدن به ایمان و عقاید افراد استفاده می کند . به منظور حفظ آحاد جامعه ی اسلامی در مقابل این خطرات، وظایفی در مجموعه ی تعالیم اسلام و رهنمودهای ائمه اطهار ( علیه السلام) مقرر شده است، تا مردم از طریق عمل به آن ها خود را از هر عاملی که آن ها را در این دوره تهدید می نماید، رهایی بخشند . از جمله ی این تکالیف، دعا برای فرارسیدن زمان ظهور حضرت امام زمان (عج) است . اين دعا زيباترين آرزو و بهترين دعاهاست؛ زيرا خيرو سعادت دنيا و آخرت ما و همه ي انسان ها و نيز گشايش در امور مادي و معنوي جهانيان وابسته به امر ظهور امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.

در توقیعی که از ناحیه ی آن حضرت در زمان نایب دوم ایشان خطاب به اسحاق بن یعقوب صادر شده است، با صراحت آن حضرت به شیعیان سفارش می کنند که جهت هرچه زودتر واقع شدن امر ظهور، زیاد دعا کنید . اگر از این نظر به سیره ی سایر معصومین ( علیهم السلام) مراجعه کنیم، به وضوح می بینیم، همه ی آن ها برای ظهور حضرت دعا می کردند و از پیروان خود هم می خواستند، از این امر غفلت ننمایند . به عنوان مثال، نقل شده است که حضرت امام صادق ( علیه السلام) در روز بیست و یکم رمضان، در حال سجده با این عبارات با خدای خود راز و نیاز می کردند ... ان تصلی علی محمد و اهل بیته و ان تاذن لفرج من بفرجه فرج اولیائک و اصفیائک من خلقک و به تبید الظالمین و تهلکهم عجل ذلک یا رب العالمین ... پروردگارا درود و صلوات بر پیامبراکرم ( صلی الله علیه و آله) و اهل بیتش بفرست و اذن فرج و ظهور آن کسی را عنایت کن که با فرج او، فرج اولیاء و برگزیدگان از خلق تو حاصل می شود . ای پروردگار جهانیان در این کار تعجیل بفرما         افعال الاعما، ج 1، ص 386 .

و حضرت عسکری ( علیه السلام) در ضمن اشاره به مشکلات موجود در دوره ی غیبت در این باره می فرمایند ... لاینجوفیها من الهلاکة الا ... [من] وفقه فیها الدعا تبعجیل الفرج ... کسی در این شرایط از هلاکت و نابودی نجات پیدا نمی کند، مگر این که خداوند او را به دعا برای تعجیل فرج و ظهور موفق بگرداند .         بحار الانوار، ج 102، ص 112

در دوره غیبت دعا برای ظهور امام زمان عج نه تنها یک تکلیف شرعی برای شیعیان است بلکه یک وظیفه انسانی نیز تلقی می شود، امام صادق (ع) می فرماید هر کس برای فرج فرزندم مهدی دعا کنداو هم برای او دعا خواهد کردوخوشا به حال کسی که امام زمانش برایش دعا کند.زیرا طبق روایات، حضرت ولی عصر(عج) در همه حال به یاد شیعیان بوده و برای آنها در مشکلات دعا می کند بنابراین اقتضای انسانیت و عدالت این است که شیعیان نیز به یاد ایشان بوده و دعا برای سلامتی آن حضرت و تعجیل در فرج را فراموش نکنندد. آن حضرت برای فرج خود به درگاه الهی دعا می کند و در برخی روایات آمده است که آن حضرت شب قبل از ظهور را تا سحرگاه در کنار کعبه به دعا مشغول خواهد بود. خداوند در قرآن مي فرمايد: «أمن يجيب المضطر إذا دعاه و يكشف السوء». از شرايط استجابت دعا اضطرار است. رسيدن به اين حالت، حالت استجابت دعا است و براي ظهور چاره اي جز ايجاد اضطرار نيست و آن هم بايد ايجاد شود. معرفي امام زمان عليه السلام - فلسفه غيبت-، آثار وجود نازنين آن حضرت و ضرر هنگفتي كه به مسلمين به خاطر غيبت مي رسد خود ايجاد كننده حالت اضطرار است.

در شرایطی که نوید نزدیکی ظهور وجود دارد یکی از مهم ترین عوامل امید بخش، دعا برای تعجیل در فرج است. همانگونه که در اسلام برخی عبادات به صورت دسته جمعی دارای ثواب بیشتری هستند تعابیری نیز در خصوص دعای دسته جمعی وجود دارد و به این امر توصیه های فراوانی شده است.

دعا از دو جهت در فرج و ظهور نقش ايفا مي نمايد. يكي نقش و تأثيرات دعا و ديگري فضاسازي اجتماعي و فردي و آماده كردن فضا براي ظهور.

دعا اثرات بسيار شگرفي بر زندگي انسان و روح و روان او دارد. دعا انسان را به خدا نزديك مي نمايد. او را بنده خدا مي كند. به او اميد و تحرك مي دهد. از آثار مهم دعا معنوي شدن جامعه اسلامي است. جامعه اي كه راز و نياز و درخواست در آن متبلور است قطعاً جامعه اي است كه معنويت در آن موج خواهد زد و اين براي ساخت فضاي ظهور بسيار مناسب خواهد بود. امید به آمدن موعود، مقدمه درخواست آمدن او و دعای فرج، بیانگر آرزوی قلبی بشر برای دیدن آن منجی است. پس این خواست قلبی مقدمه می‌شود برای زمینه‌سازی فرد در زندگی شخصی و اجتماعی خویش. فردی که آمدن امام را قلبا آرزومند است، برای خودش محدودیت‌هایی قائل می‌شود و دست به هر عملی نخواهد زد

روایاتي در موضوع تعجیل ظهور امام زمان(عج) وارد شده است که نشانگر این است که دعا اثر كاملی در امر فرج دارد. و آن چه از روایات دلالت بر این امر دارد؛ پنج قسم است: در بعضي روایات تصریح شده است كه دعاي مؤمنین و طلب فرج آن حضرت(ع) موجب تعجیل در فرج مي ‌شود، و ترك آن موجب تأخیر در فرج مي ‌شود. از آن جمله روایتي كه در«نجم الثاقب» از شیخ جلیل عیّاشي از فضل بن ابي قره نقل شده، كه گفت: از امام صادق(ع) شنیدم كه مي ‌فرمود: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) وحي فرمود كه بزودي براي تو از ساره پسري متولّد مي ‌شود. ساره گفت: كه من پیره ‌زن و عجوزه‌ام. خداوند فرمود: بزودي فرزندي  به دنیا آورد و فرزندان آن پسر تا چهارصد سال در دست دشمن من معذّب مي ‌گردند، به سبب آن كه كلام مرا ردّ نمود. پس چون بني اسرائیل در دست فرعون مبتلا شدند تا چهل روز در درگاه خداوند ناله و گریه نمودند. خداوند به حضرت موسي و هارون(ع) وحي فرمود كه: ایشان را از دست فرعون خلاص گرداند، و صد و هفتاد سال از آن چهار صد سال باقي مانده بود كه آن را از ایشان برداشت. امام صادق(ع) فرمود: كه اگر شما نیز چنین تضرّع و زاري مي ‌كردید، خداوند فرج ما را مقدّر مي ‌كرد، و چون چنین نكنید پس بدرستی كه این امر به نهایت خود خواهد رسید.اهتمام در طلب فرج را به وجه عموم بیان فرموده، چنان چه مقتضاي اطلاق كلمه«الفرج» همین است، دعا در تعجیل فرج ــ چه فرج كلّي و چه فرج در هر امري از ایشان ــ و طلب كشف حزن و رفع غم از قلب مباركشان ــ در آن چه تعلق به ایشان دارد یا به هر یك از شیعیان ــ لازم است. در كتاب«احتجاج» در توقیع مبارك آن حضرت چنین آمده: «و أكثروا الدّعا بتعجیل الفرج فإنّ ذلك فرجكم »؛ براي تعجیل فرج؛ بسیار دعا كنید، پس بدرستی كه این دعا موجب فرج شما است. این روایت جامع ‌ترین و كامل‌ ترین كلام در امر دعا در فرج ایشان مي ‌باشد

امام عصر روحی فداه  در توقيع شريف خطاب به شيخ مفيد مي فرمايند:

(اگر شيعيان ما با دل هاي متحد و يكپارجه بر وفاي به عهد و پيمان خويش اجتماع مي كردند ملاقات ما با آن ها به تاخير نمي افتاد و سعادت ديدار و مشاهده ي با معرفت براي آن ها به زودي حاصل مي شد و زودتر از اين به ديدار ما نايل مي شدند.)

امام صادق (عليه السلام) درباره نقش دعا در تعجيل فرج فرمودند: (وقتي عذاب و سختي بر بني اسرائيل طولاني شد، چهل روز به درگاه خدا گريه و ناله كردند. خداوند متعال به موسي و هارون وحي فرمود كه آن ها را از دست فرعون نجات دهند و اين در حالي بود كه از چهارصد سال عذاب صدوهفتاد سال باقي مانده بود و خداوند به واسطه ي دعاي بني اسرائيل از آن صدوهفتاد سال صرف نظر نمود.)

مولف كتاب مكيال المكارم با استناد به اين روايت مي گويد:

وقت ظهور امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) از امور بدايه است كه امكان پس و پيش افتادنش هست يعني مي توان با دعا نمودن فرج و ظهور امام عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) را جلو انداخت و تشويق ائمه ي اطهار به دعا نمودن براي تعجيل ظهور بيانگر آن است كه حصول فرج داراي يك زمان صددرصد تعيين شده و غير قابل تغيير نيست و اگر مردم به مسئله غيبت امام زمانشان و طولاني شدن اين امر بي توجهي نكرده و همگي دعا نمايند، اميد است كه خداوند هرچه زودتر طومار غيبت را در هم پيچيده و آن بزرگوار را ظاهر نمايد. همچنان كه در زمان حضرت ادريس(عليه السلام) وقتي آن حضرت مورد حمله ي حكومت طغيانگر زمان خويش قرار گرفت از ميان مردم غايب شد؛ دردوران غيبتش مردم تصميم به توبه در مقابل خداوند را گرفتند و اين بازگشت و پشيماني واقعي باعث شد كه خداوند دوران غيبت او را پايان بخشد. حضرت ادريس (عليه السلام) ظاهر شد و حاكم ستمگر در برابر او به ذلت و خواري افتاد.

از امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف)  نقل شده كه فرمودند: (شيعيان ما به اندازه ي آب خوردني ما را نمي خواهند، اگر بخواهند دعا مي كنند و فرج ما مي رسد.)

امام جواد(عليه السلام) مي فرمايند:

«برترين اعمال شيعيان ما انتظار فرج است.»

دعا در فرارسيدن زمان ظهور، اثر قطعي دارد و ترك آن موجب تاخير در امر فرج خواهد شد و از دقت در حديث بني اسرائيل و ساير روايات استفاده مي شود كه امر ظهور بداپذير است و ممكن است با تضرع و دعاي مومنين و استجابت حق تعالي حتي برخي نشانه هاي حتمي (كه مقدمه يا مقارن ظهور قرار است به وقوع بپيوندند و شديد و سخت بوده و گرفتاري ها و ناگواري هايي در بردارند) بخشيده شده و محقق نشوند.

تنها يكي از آثار دعا براي تعجيل فرج تسريع امر ظهور امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است . اين دعا آثار و بركات فراواني همچون ازدياد نور امام در قلب، آمرزش گناهان، رنجش و وحشت شيطان، نزول نعمت، دفع بلاها، زايل شدن غم ها، طول عمر و بركت در آن، وسعت رزق، ورود به بهشت، ايمني از عذاب جهنم، نايل شدن به شفاعت اهل بيت(عليهم السلام)، محشور شدن در زمره ي امامان، امان از تشنگي روز قيامت، ايمني از سختي حساب، ثواب هزار سال خدمت به پروردگار، ثواب نه هزار سال نماز و روزه و... دارد كه مولف مكيال المكارم به ۱۱۰ فايده از آن اشاره نموده است.

دعا براي تعجيل فرج امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) نه تنها از محبت، عشق و علاقه دعا كننده به حضرت مهدي (عليه السلام) حكايت مي كند كه عملي انساني و كاملا وجداني است. عدالت طلبي، ظلم ستيزي و روحيه ي نوع دوستي ايجاب مي كند كه يك انسان مسلمان براي رهايي همه ي بشريت از عبوديت شيطان ها و ظلم ستمگران لحظه شماري كند و با دعا براي ظهور امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) براي تسريع و جلو افتادن اين امر تلاش كند.

خداوند متعال خود نداي «ادعوني استجب لكم» سر داده و تغيير سرنوشت هر قومي را منوط به تغيير آن قوم دانسته و نيز امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و اجداد طاهرينش خود شيعيان را به دعا براي تعجيل فرج توصيه كرده اند كه نشان مي دهد اگر اشتياق ما به اوج برسد خداوند نيزوعده ي خود را محقق خواهد ساخت. آري اگر تقاضا زياد شود خداوند نيز حجت خود را عرضه خواهد كرد.

دعا براي حضرت مهدي (عليه السلام) به يقين مستجاب است زيرا ايشان به شدت مورد محبت پروردگار مي باشند تا آنجا كه خداوند پيامبرش را نيز به دوستي او سفارش مي كند. نيايش در باره ي چنين عزيزي هرچند از دهان آلوده و زبان گنه كاري درآيد به بركت آن حضرت مستجاب مي شود. از طرف ديگر چون اين دعا خود نوعي عرض ادب و تحيت نسبت به ايشان است پس به مصداق آيه ي شريفه ي قرآن كه فرمود:«چون شما را درودي گفتند پس در پاسخ درودي نيكوتر يا همانند آن گوييد.» وجود مقدس امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) نيز براي دعا كننده دعا خواهند كرد و البته دعاي اين بزرگوار به سبب پاكي ذات و بزرگي مقام حضرتش بي شك اجابت مي شود. بنابراين كسي كه دعا بر ولي عصر(عليه السلام) را بر درخواست حاجات شخصي خويش مقدم مي دارد نه فقط زيان نديده بلكه يك امر احتمالي را با عطاي حتمي مبادله نموده است و تازه پاداش اداي حق و انجام وظيفه نسبت به مولاي غريب و غايب خويش را نيز از خداي بخشنده خواهد گرفت.

به يقين هركس كه امروز براي تعجيل در ظهور حضرت مهدي(عليه السلام) دعا مي كند و در راه تحقق اين هدف گام بر مي دارد؛ در ثواب و فضيلت هر حقي كه پس از ظهور اقامه خواهد شد، هر فسادي كه از روي زمين برچيده مي شود، هر گناه و معصيتي كه ترك مي گردد، هر حكمي از احكام اسلام كه بيان و اجرا  مي گردد، هر حقي كه بر پا مي شود و... سهيم و شريك خواهد بود.گفتيم كه دعا زمان ظهور را نزديك مي كند. تصور كنيد حتي اگر پنج دقيقه ظهور زودتر انجام شود از چه تعداد گناه، معصيت، ظلم، خون ريزي، ستم وجنايت جلوگيري خواهد شد؟ و اگر كسي بتواند با اعمال و دعاي خويش در جلو افتادن زمان ظهور موثر باشد به چه توفيق بزرگي دست يافته است!!

كسي كه براي ظهور دعا مي كند در حقيقت از اوضاع و احوال عالم و غيبت امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) ناراضي است و اين خود نوعي برائت جستن از تمامي كساني است كه با سوء استفاده از نبود قدرت و حكومت ظاهري عالم در دست ولي خدا به ظلم و ستم مشغولند. آري انتظار يعني نفي وضع موجود و به دنبال تحقق وضع مطلوب بودن. اگر به فرض ما براي فرج امام عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) دعا كرديم و توفيق درك ظهور را پيدا نكرديم هرگز چيزي از دست نداده ايم. طبق روايات براي كسي كه جهت تعجيل در امر فرج زياد دعا مي كند فرج حاصل مي شود و او همانند كسي است كه در راه خدا در خون خويش غلتيده است و با ظهور آن حضرت از اهل رجعت خواهد بود.

البته باید توجه داشت که دعا براي امام عصر به معناي احتياج مولایمان به دعاي ما نيست بلكه دعا براي فرج توفيقي است كه امام خود به دعا كننده ميدهد.در آيه 77 سوره مباركه فرقان بيان شده است كه اگر دعاي شما نباشد خداوند هيچ اعتنايي به شما نمي كند

غفلت مردم از امام عصر و جدي نگرفتن دعا براي ظهور را مي توان در فعاليت بي وقفه ابليس و لشگريان او ريشه يابي كرد هم اينك عمده تلاش و برنامه ريزي شيطان براي دور كردن مردم از اهل بيت خاصه وجود مقدس امام عصر است .از سويي مسئله ظهور براي شيطان حكم مرگ وزندگي را دارد زيرا شيطان از خداوند تا روز قيامت وقت خواست، ولي فقط تا وقت معلوم به او وقت داده شد. طبق روايات زمان اين وقت قيام قائم آل محمد است. پس به جهت اينكه وجود مقدس امام عصر ناقوس مرگ ابليس و انهدام سپاه او را به همراه خواهد داشت طبيعي است شيطان و لشگريانش تمام توان وتلاش خويش را براي به تعويق انداختن وقت ظهور و باز داشتن مردم از دعا براي امام عصر به كار گيرند.

حضرت امام محمّدباقر(ع) خطاب به یکی از اصحاب خویش فرمودند:

آیا تو را راهنمایی نکنم به چیزی که رسول خدا(ص) در آن استثنایی نزده؟

عرض کردم: چرا. فرمود:دعا، که قضای پیچیده و سخت را برمی گرداند و انگشتانش را به هم فشرد

و باز آن حضرت تأکید کردند:

به خدا سوگند هیچ بنده ای دعا، پافشاری و اصرار به درگاه خداوند عزّوجلّ نکند مگر اینکه حاجتش را برآورد.

حضرت امام صادق(ع) نیز می فرمایند:

دعا کن و مگو که کار گذشته است و آنچه مقدّر شده همان شود [و دعا اثری ندارد]...

مرحوم علّامة مجلسی در شرح روایت فوق می گوید:

... باید ایمان به بَداء داشت و به اینکه خداوند سبحان هر روز در کاری است و هر چه خواهد محو کند و هر چه بخواهد ثبت کند و قضا و قدر مانع دعا نیستند؛ چون تغییر در لوح محو و اثبات ممکن است. گذشته از اینکه خود دعا نیز از اسباب قضا و قدر، (است) و امر به دعا نیز از همان هاست

دعا برای  فرج امام عصر عج زیباترین آرزو و بهترین دعاهاست؛ زیرا خیر و سعادت دنیا و آخرت ما و همه انسان ها و نیز گشایش در امور مادّی و معنوی جهانیان، وابسته به امر ظهور امام عصر(عج) است. به همین جهت است که ائمة اطهار(ع) ما را به این امر حیاتی و با اهمیّت دعوت نموده اند و حضرت ولیّ عصر(عج) نیز در توقیعی که برای اسحاق بن یعقوب فرستاده اند، تأکید فرموده اند:

برای تعجیل در فرج و ظهور من بسار دعا کنید که همانا فرج من، فرج و گشایش خود شماست.    کمال الدّین، ج 2، ص 485.

همچنین آن حضرت در توقیع شریف خطاب به شیخ مفید(ره) می فرمایند:

اگر شیعیان ما که خداوند متعال ایشان را به اطاعت خویش موفّق بدارد با دل های متّحد و یک پارچه بر وفای به عهد و پیمان خویش اجتماع می کردند، ملاقات ما از آنها به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار و مشاهدة با معرفت برای آنها به زودی حاصل می شد و زودتر از این به دیدار ما نایل می شدند.     بحارالانوار، ج 53، ص 176

در بسیاری از روایات تصریح شده است که دعا از اسباب قضا و قدر است، می تواند تغییر در لوح محو و اثبات به وجود آورد و چه بسا علت محرومیت از بعضی امور در نتیجه ی ترک دعا باشد . بنابراین وقتی دعا را بر طبق جهان بینی اسلامی از جمله ی اسباب دانستیم و این اصل قرآنی را هم که می فرماید: ان الله لایجری الامور الا با سبابها، مد نظر داشتیم، می توانیم بگوییم، دعا برای تعجیل فرج اگر همراه با سایر شرایط خاص خود باشد، چه بسا به مرحله ی اجابت حق برسد و جهان از اسارت در دست ستمگران نجات پیدا کند و اصولا اگر دعا از چنین اثری برخوردار نبود، این همه سفارش و تاکید برآن لغو و بی معنی می شد .

امام صادق(ع) دربارة نقش دعا در تعجیل فرج و برای تشویق شیعیان به این امر حیاتی و مهم فرمودند:

... وقتی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد. چهل روز به درگاه خدا گریه و ناله کردند. خداوند متعال به موسی و هارون(ع) وحی فرمود: که آنها را از دست فرعون نجات دهند و این در حالی بود که از چهارصد سال (عذاب)، صد و هفتاد سال باقی مانده بود و خداوند متعال به واسطة دعای بنی اسرائیل از آن صد و هفتاد سال صرف نظر نمود.

آنگاه امام صادق(ع) فرمودند:

همچنین شما (شیعیان) اگر این عمل (یعنی گریه و دعا کردن برای تعجیل فرج) را انجام دهید، خداوند قطعاً فرج و گشایش ما را می رساند و اگر انجام ندهید (و دست روی دست بگذارید و بی تفاوت بمانید) این امر به نهایت خود می رسد.   تفسیر عیّاشی، ج 2، ص 155

مؤلّف کتاب شریف مکیال المکارم با استناد به این روایت می گوید:

آنچه از روایات به دست می آید ظاهراً این است که وقت ظهور امام عصر(عج) از امور بَدائیّه است که امکان پس و پیش افتادنش هست.    مکیال المکارم، ج 1، ص 347

یعنی می توان با دعا نمودن، فرج و ظهور امام عصر(عج) را جلو انداخت و تشویق ائمّة اطهار(ع) به دعا نمودن برای تعجیل ظهور، بیانگر آن است که حصول فرج و فرارسیدن دوران ظهور، دارای یک زمان صددرصد تعیین شده و تغییر ناپذیر نیست و اگر مردم به مسئلة غیبت امام زمانشان و طولانی شدن این امر بی توجّهی نموده و با دل های متّحد و یک پارچه، فرج آن حضرت را از خداوند متعال نخواهند، خداوند ظهور آن بزرگوار را تا انتهایی که برای دوران غیبت در نظر گرفته است و ما از آن اطّلاعی نداریم به تعویق خواهد انداخت و البتّه این نهایت نیز ممکن است هر لحظه فرا برسد.

مؤلّف مکیال المکارم می نویسد:

در زمان حضرت ادریسِ پیامبر(ع) نیز وقتی آن حضرت مورد حملة حکومت طغیان گر زمان خویش قرار گرفت، از میان مردم غایب گردید. در دوران غیبت او، پیروانش که در نهایت سختی و شدّت قرار داشتند، تصمیم گرفتند در برابر خداوند توبه نمایند. این بازگشت و پشیمانی واقعی باعث شد که خداوند، دوران غیبت او را پایان بخشد. حضرت ادریس(ع) ظاهر شد و حاکم ستمگر در برابر او به ذلّت و خواری افتاد.

همچنین است اگر مردم در زمان غیبت، به صورت دسته جمعی توبه نموده و قصد یاری امام عصر(عج) را نمایند، امید است که خداوند طومار غیبت را در هم پیچیده و آن بزرگوار را ظاهر نماید

مکیال المکارم، باب چهارم، بحث غیبت انبیاء.

مرحوم فقیه ایمانی در کتاب خود می نویسد:

... و نیز از بسیاری از اخبار و فقرات ادعیه و زیارات استفاده می شود که امر ظهور آن حضرت، اصل وقوعش یک وعدة تخلّف ناپذیر الهی است؛ ولی زمان وقوع آن از امور بَدائیّه است که قابل تعجیل و تأخیر است و نیز از بعضی از اخبار به دست می آید که دعای مؤمنان هنگامی که با شرایط و آدابش انجام شود، تأثیر به سزایی در تعجیل فرج خواهد داشت

شیوه های یاری قائم آل محمّد(ص)، ص 57.

به این دو پیام از مولایمان حضرت مهدی(عج) نیز گوش جان می سپاریم:

هر مؤمنی که در مجالس سوگواری پس از ذکر مصایب حضرت سیّدالشّهداء(ع) برای من دعا کند، من برای او دعا می نمایم             مکیال المکارم، ج 1، ص 333.

به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حقّ عمّه ام حضرت زینب(س) قسم دهند که فرج را نزدیک گرداند.

شیفتگان حضرت مهدی(ع)، ج 1، ص 251.

در برخی روایات، دعا برای فرج از حقوق اهل بیت(ع) بر شیعیان شمرده شده است؛ چنان که امام صادق(ع) فرموده اند:

همانا از حقوق ما بر شیعیان این است که بعد از هر نماز واجب، دست هایشان را بر چانه گذاشته و سه مرتبه بگویند:

یا رَبَّ مُحَمَّدٍ عَجِّل فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ.

یا رَبَّ مُحَمَّدٍ إِحفَظ غَیبَةَ مُحَمَّدٍ.

یا رَبَّ مُحَمَّدٍ إِنتَقِم لِابنَةِ مُحَمَّدٍ.

ای پروردگار محمّد(ص)، فرج و گشایش امور آل محمّد را تعجیل فرما.

ای پروردگار محمّد(ص)، محافظت کن (دین را در) غیبت محمّد(ص).

ای پروردگار محمّد(ص)، انتقام دختر محمّد(ص) را بگیر.       . صحیفة مهدیّه، ص 195.

امام حسن عسکری ع در روایتی فرمودند:

... هر گاه صبحگاهان روزی دیدید که امامی از آل محمّد(ص) غایب گشته او را مشاهده نمی کنید، پس به درگاه خداوند عزّوجلّ استغاثه نمایید (و فرج و ظهور او را از پروردگار بخواهید)... پس چه زود باشد که فرج و گشایش بر شما رخ نماید...

. کمال الدّین، باب 32، ح 8.

روایات متعدّدی است که به ما امر می کند هر صبح و شام منتظر فرج باشیم و تأکید می کند که ظهور به طور ناگهانی و زمانی که مردم گمان نمی برند صورت خواهد پذیرفت. محبّت و علاقه به امام نیز اقتضا دارد که ما ظهور را دیر نپنداریم؛ زیرا غیبت، دوران تنهایی، دل شکستگی و غصب حقّ امام است

نباید دعا برای فرج را هم ردیف بقیّة دعاها دانست و این مسئلة مهم نباید به امری کلیشه ای و تشریفاتی تبدیل شود. نباید دعا برای فرج را به انتهای مجلس دعا و ذکر، آن هم پس از دعا برای بانی مجلس، مریض مدّ نظر، ملتمسان دعا و اموات حاضران! موکول نمود. در صدر همه حاجت ها، دعا برای ظهور امام عصر(ع) است. به یک یا دو دعا نیز نباید بسنده کرد. در همین یک دعا، فرج عالَم و آدم نهفته است. ماهیّت این دعا با بقیّه دعاها تفاوت دارد. «همه مشکلات» و «مشکلات همه» را در برمی گیرد. علاوه بر اینکه این دعا، دعا برای امام زمان و حجّت دهر و خلیفه خدا و بهترین انسان روی زمین است همه گرفتاران، بیماران، گرسنگان، بی پناهان، مظلومان و محرومان جهان و حتّی مردگان را نیز شامل می شود. حتّی حیوانات نیز پس از ظهور، از عدالت امام بهره مند خواهند شد. در احوال مرحوم میرزا ابوالفضل قهوه چی گفته اند: وی زمانی در بیابان در یک شب برفی، گروهی گرگ را می بیند که به گرد یکدیگر حلقه زده و زوزه می کشند. با حالت تعجّب به خداوند عرض می کند که خدایا اینها دیگر چه می گویند؟ در این هوا چه می خواهند؟ به او فهمانده بودند که این زبان بسته ها به درگاه خدا شکایت می کنند که خدایا تا کی ما حرام بخوریم؟! پس کِی امام زمان(ع) می آید تا ما هم از این حرام خوری نجات پیدا کنیم؟

با دعا كردن براي تعجيل فرج، خداوند _ انشاء الله _ ظهور را نزديك مي فرمايد ؛ پس بياييد همگي اين عمل بسيار مهم را انجام دهيم  و (همانند قوم بني اسرائيل كه با گريه و زاري و ناله ظهور حضرت موسي را خواستار شدند) ؛ ما هم با ندبه و ناله در صبح آدينه، و گريه و زاري در تمام اوقات از خداوند تعجيل در فرج امام زمانمان را بخواهيم تا خداوند _ ان شاء الله _ ظهورش را نزديك فرمايد.

قطعا خداي مهربان وبزرگ ما هم دعاهاي ما را اجابت خواهند كرد وزمان ظهوررو خيلي نزديك تر مي كنند انشالله ....

ایت الله بهجت : بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان، دعای فرج امام زمان(ع) است؛ البته دعایی که در همة اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند، مبصراتی (= دیدنی هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است.

مخصوصاً دعای شریف «عظم البلا و برح الخفا» را بخوانیم و از خدا بخواهیم که صاحب کار را برساند. با او باشیم. اگر رساند که رساند و اگر نرساند [حداقل] از کنار او دور نشویم. از رضای او دور نرویم. [امام زمان(ع)] حرف هایی [را] که ما با یکدیگر می زنیم، می داند. در هر حال برای تعجیل در امر فرج و رفع نگرانی ها و گرفتاری ها و نجات و اصلاح حال مؤمنین [این دعا] را بخوانیم: «اللّهمّ اکشف هذه الغمّة عن هذه الامّة بظهوره» خداوندا با ظهور حضرت حجّت(ع) این ناراحتی و نگرانی را از این امّت برطرف نما! تنها انتظار فرج کافی نیست «تهیّأ» (= آمادگی)، اطاعت و بندگی نیز لازم است؛ مخصوصاً با توجّه به قضایایی که پیش از ظهور امام زمان(ع) واقع می شود به حدّی که «ملئت ظلماً و جوراً». خدا می داند که به واسطة ضعف ایمان بر سر افراد چه می آید. خدا کند که ظهور آن حضرت با عافیت مطلق برای اهل ایمان باشد و زود تحقّق پیدا کند.

ابتلائات شیعه امروز بسیار زیاد است. از ظلم و ستم و بلا و فشاری که بر سر اسلام و مسلمانان به خصوص اهل ایمان می آید، کارد به استخوان رسیده است. بیماری های مختلف و حوادث زیاد شده است. باید در مشاهد مشرّفه و مواقف مهمّه برای رفع ابتلائات شیعه دعا کرد و تضرّع نمود. ما باید از همه بخواهیم که متوسل شوند و دعا کنند و تضرّع نمایند تا بلکه فرجی حاصل شود. دعای فرج اگر موجب فرج عمومی نشود برای دعا کننده موجب فرج خواهد بود. إن شاءالله چنانچه در بعضی از روایات آمده: «دعا کنید که در آن فرج شماست».

از مهم ترین دعاها، دعای فرج امام زمان(ع) است. همة مشکلات مردم و حکومت ها از غیبت آن حضرت است. برای رفع مشکلات اجتماعی و حوائج مردم باید همان طوری دعا کرد که انسان برای رفع مشکل خودش دعا می کند. دعا اگر دعا باشد تأثیر خواهد کرد».

دعای تعجیل فرج، دوای دردهای ماست. در روایت است که در آخرالزمان همه هلاک می شوند، مگر کسانی که برای فرج دعا کنند. «إلّا من دعا بالفرج». ائمه(ع) ما با این بیان، خیلی به اهل ایمان و شیعیان عنایت کرده اند تا خود را بشناسند. یعنی اگر برای فرج دعا می کنید علامت آن است که هنوز ایمانتان پابرجاست.

اگر بدانیم دعای ما اثر دارد و باز دعا نکنیم، مقصرّیم. حضرت غایب(ع) عجب صبری دارند! با اینکه از تمام آنچه که ما می دانیم یا نمی دانیم اطّلاع دارد و از همة امور و مشکلات و گرفتاری های ما باخبر است. او هزار سال است که زندانی است. لذا هر کسی که برای حاجتی به مکان مقدّسی مانند مسجد جمکران می رود باید که اعظم حاجت (= بزرگ ترین خواسته) نزد آن «واسطة فیض» یعنی فرج خود آن حضرت را از خدا بخواهد

حاج محمّدعلی فشندی(ره) هنگام تشرف به محضر حضرت صاحب(ع) عرض می کند: مردم دعای توسل می خوانند و در انتظار شما هستند و شما را می خواهند و دوستان شما ناراحتند. حضرت می فرماید: دوستان ما ناراحت نیستند! کسانی که منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود

آیت الله سید علی قاضی ره : از آن چیزها که بسیار لازم و با اهمیت است دعا برای فرج حضرت حجت ـ صلوات الله علیه ـ در قنوت نماز وتر است بلکه در هر روز و در همه دعاها.

در پایان باید یاد آوری کنیم که ما در کنار دعا و ندبه برای تعجیل در فرج امام عصر عج وظیفه ی بزرگتری هم داریم که البته بالاتر از دعاست ما باید زمینه سازان ظهور امام باشیم .

 

اثرات خواندن قران در استجابت دعا


یک روایت از پیغمبر اکرم ص است که حضرت فرمودند: «مَنْ خَتَمَ القُرآنَ فَلَهُ دَعْوَۀٌ مُسْتَجَابَۀٌ».(الدر المنثور، 10، 406) هر کسی که قرآن را ختم کند، دعای او پس از تلاوت قرآن مستجاب است.

یک تعبیر دیگر به همین مضمون است که: «إنّ لِصاحِبِ القُرْآنِ عِنْدَ کلِّ خَتمَةٍ دَعْوَةً مُسْتَجابَةً».( جامع الاحادیث، 9، 153) برای هر صاحب قرآنی، در هر بار ختم کردن قرآن، یک دعای مستجاب هست.

روایت از حضرت علی (ع) داریم که حضرت فرمود: «مَنْ قَرَأَ مِائَةَ آیَةٍ مِنَ الْقُرْآنِ مِنْ أَیِّ الْقُرْآنِ شَاءَ ثُمَّ قَالَ یَا اللَّهُ سَبْعَ مَرَّاتٍ»؛ هر کس صد آیه از قرآن را بخواند از هر کجای قرآن، هر سوره‏ای و هر جزئی که باشد و بعد از آن هفت مرتبه بگوید «یا الله»، «فَلَوْ دَعَا عَلَى الصَّخْرَةِ لَقَلَعَهَا إِنْ شَاءَ اللَّهُ».(وسائل الشیعه، 7، 65) اگر دعا کند، در صورتی که خدا بخواهد، کوه را از جا خواهد کَند. یعنی اگر نفرین کند، به خواست خدا کوه را از جا می‏کَند.

فایل صوتی :

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=150314&MusicID=90939

http://tebyan-zn.ir/News-Article/Religion_Thoughts/%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B9%D8%A7_%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2/2010/9/23/3198.html

اصولا خواندن قران ، مقدمه‌اى براى فهم قرآن است و درك آن نيز در جاى خود، مقدمه‌اى براى محقق ساختن دستورهاى آن در زندگى فردى و اجتماعى است. به‌طور قطع، اگر مسلمانان از مفاد سوره‌هاى قرآن در زندگى خود الهام بگيرند، همه پاداش‌ها و خواسته‌هاى مشروع دنيا و آخرت را از آن خود خواهند كرد.

قرآن كريم مى‌فرمايد: (اِنَّ الَّذينَ يَتلونَ كِتـبَ اللّهِ واَقاموا الصَّلوةَ واَنفَقوا مِمّا رَزَقنـهُم سِرًّا وعَلانِيَةً يَرجونَ تِجـرَةً لَن تَبور * لِيُوَفِّيَهُم اُجُورَهُم ويَزيدَهُم مِن فَضلِهِ اِنَّهُ غَفورٌ شَكور        فاطر، آيات 29‌ـ‌30.

كسانى كه كتاب الهى را تلاوت مى‌كنند و نماز را به پاى مى‌دارند و از آن‌چه به آنان روزى داده‌ايم، پنهان و آشكار انفاق مى‌كنند، تجارتى[ پر سود] و بى زيان و خالى از كساد را اميد دارند. [آن‌ها اين اعمال‌صالح را انجام مى‌دهند]تا خداوند اجر و پاداش كامل به آن‌ها دهد و از فضلش بر آن‌ها بيفزايد كه او آمرزنده و شكرگزار است.

یکی از اثرات  تلاوت قران استجابت دعاست . امام حسن مجتبى(ع) فرمود: «هر كس قرآن بخواند ـ بلافاصله يا با كمى تأخير ـ دعايش مستجاب خواهد‌شد» بحارالانوار، ج‌89، ص‌204.

در روایات وارد شده که قسمت اول "سوره حمد" که ارتباط ما با خدا را بیان می‌کند بعد از حمدالهی، ما کار خود را به خدا می‌سپاریم "ایاک نعبد و ایاک النستعین" در روایت وارد شده که وقتی عبد به این قسمت از سوره حمد می‌رسد خداوند خطاب به ملائکه می‌فرماید بنده من هرچه می‌خواهد به او بدهید و ادامه سوره دعا برای خود عبد است که "اهداناالصراط المستقیم" این دعا دعایی است که اجابت می‌شود.

اثرات صلوات در استجابت دعا


در روایات وارد شده است وقتی از خدا دو چیز بخواهید که یکی از آن‌ها حتماً اجابت می‌شود دعای دیگری نیز مستجاب خواهد شد. یکی از دعاهایی که حتماً اجابت می‌شود "صلوات" بر پیامبر و اهل بیت است که خودش دعا است. به همین دلیل تأکید کردند که دعای خود را همراه با صلوات بیان کنید تا خداوند به آن کرم و لطف خودش آن دعای دیگر را نیز بپذیرد.

امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: هر گاه اراده كردید چیزی از حوائج دنیا را از خدای سبحان مسألت نمایید، ابتدا باید خدای عزوجل را ستایش كنید. و سپس صلوات بر محمد و آل محمد بفرستید، پس آنگاه حاجت خود را از خداوند كریم بخواهید.

روزی مردی وارد مسجد شد و پس از بجای آوردن نماز، دست به سوی درگاه خداوند دراز نمود و حاجات خود را طلب كرد. پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) كه در آن مسجد حضور داشتند با مشاهده این وضع فرمودند: این بنده، در خواسته خود از خداوند تعجیل كرد.

پس شخص دیگری آمد و دو ركعت نماز گزارده و ثنای خدا را بجا آورد و سپس بر محمد و آل محمد صلوات فرستاد. آنگاه رسول خدا فرمودند: كه دعایت در آستانه اجابت است.

از جمله ختم هاى مجرب كه براى برآورده شدن حوايج ، تاءثير زياد دارد ختم صلوات است و آن چند نوع مى باشد:
اول آن كه از براى قضاى حاجت و دفع بليات و نجات از نارحتى ها و رسيدن به مقاصد و مطالب ، چهارده هزار صلوات مى فرستد و هر هزار صلوات را كه تمام مى كند به ترتيب به يكى از چهارده معصوم - (عليه السلام ) - هديه مى كند تا حضرت صاحب الامر عجل الله تعالى فرجه الشريف

اللثالى ، فيض كاشانى .

دعا در فرارسيدن زمان ظهور، اثر قطعي دارد و ترك آن موجب تاخير در امر فرج خواهد شد و از دقت در حديث بني اسرائيل و ساير روايات استفاده مي شود كه امر ظهور بداپذير است و ممكن است با تضرع و دعاي مومنين و استجابت حق تعالي حتي برخي نشانه هاي حتمي (كه مقدمه يا مقارن ظهور قرار است به وقوع بپيوندند و شديد و سخت بوده و گرفتاري ها و ناگواري هايي در بردارند) بخشيده شده و محقق نشوند.

 

منابع :

کتاب دعا کلید ظهور نوشته دکتر علی هراتیان

http://www.anhar.ir/Newsview.asp?ID=137

http://www.ghadeer.org/social/salavat/266-0004.htm

http://www.hawzah.net/fa/magart.html?MagazineID=4227&MagazineNumberID=7021&MagazineArticleID=85120

http://www.aviny.com/Bozorgan/ghazi/Tosieha/Tosieha.aspx

http://www.tebyan.net/religion_thoughts/articles/miscellaneous/2011/8/16/176235.html

http://www.tebyan.net/religion_thoughts/articles/miscellaneous/2010/10/4/138782.html

http://www.hawzah.org/FA/MagArt.html?MagazineArticleID=57086&MagazineNumberID=5736

ماهنامه موعود شماره 94

------------

طرح تلاوت قران به نیت تعجیل در فرج امام عصر عج

و تسریع در پیروزی انقلابهای منطقه

با سلام و درود بر منتظران و مبشران ظهور آقا امام زمان عج


دوستان عزیز
گروه مبشران ظهور در نظر دارند علاوه بر طرح قرائت 40 زیارت عاشورا تا اربعین ؛طرح ختم قران کریم را به نیت تعجیل در فرج اقا امام زمان عج و به نتیجه رسیدن انقلابهای منطقه ( مصرو بحرین و یمن ) اجرا نماید.

دوستانی که برای ختم قران به نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان عج و تسریع در پیروزی انقلابهای منطقه+ ختم 14000 صلوات اعلام آمادگی کردند توجه داشته باشند:

این طرح با توجه به استقبال دوستان طی یک هفته از جمعه تا جمعه برگزار خواهد شد.هر یک از دوستان در ابتدای شروع ختم قران با توجه به جدول زیرتلاوت قران را شروع کنند.و ان شاءالله ظرف یک هفته جزئی که برایشان در نظر گرفته شده را کامل تلاوت کنند.

در صورتیکه مایل به ادامه این طرح باشید در هفته های بعد در هر هفته  بعدی را تلاوت می نمایید. یعنی مثلا اگر فردی در اولین هفته جزء 5  را تلاوت کرد هفته بعد جزء 6 را و به همین ترتیب تا یک دوره کامل قران را تلاوت کند.به این ترتیب ضمن اینکه هر هفته یک ختم کامل قران با همکاری دوستان برگزار میشود هر فردی هم 30 هفته یکبار یک ختم کامل قران را خوانده است.

طرح این انعطاف را دارد که اگر فرضا فردی یک روز کمتر توانست وقت بگذارد در طی هفته فرصت جبران را دارد.

نیتمان ابتدا تعجیل در فرج مولایمان امام عصر عج و بعد تسریع در پیروزی انقلابهای منطقه به نفع جبهه حق باشد ان شاءالله.

امید است به برکت قران دعاهایمان به درگاه حق تعالی مستجاب شود و از برکت تلاوت کلام خدا هم فیض ببریم . ان شاءالله

 

(با تشکر از عزیزانی که برای شرکت در طرح تلاوت نور اعلام آمادگی کرده اند ,دوستان دیگری  که مایلند در طرح تلاوت نور شرکت کنند لطفا  اسامی شان را در بخش نظرات این پست اعلام کنند)

التماس دعا

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

ردیف

اسم کاربر

1

جوینده حق

2

سعاح

3

ملا لغتی

4

سید موسی

5

علی جعفری

6

حسن س

7

العجل مولا

8

پارسا

9

علی اصغر

10

آناهید

11

بشیر

12

منتظر ظهور

13

جعفری مذهب

14

هادی

15

منتظر خورشید

16

لیله

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #568 شیعه / منتظر 1391-01-12 14:01
جمهوری اسلامی مقدمه‌ای برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است

امام جمعه مبارکه گفت: در روز 12 فروردین برای همیشه سلطه شیاطین از سر ملت ایران کوتاه شد به گونه‌ای که جمهوری اسلامی مقدمه‌ای برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) به شمار می رود.
حجت‌الاسلام عباس رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روز 12 فروردین بزرگ‌ترین روز تاریخی و جشن ملی و مذهبی ملت ایران است، گفت: ملت ایران سرنوشت خود را رقم زدند و به سلطنت شاهنشاهی در ایران پایان دادند.

وی افزود: آری به کلمه جمهوری اسلامی توسط ملت ایران به معنای قطع کردن دست دشمنان از میهن ایران اسلامی بود که این واقعیت برای آنان بسیار دردناک و غیر قابل تحمل بود.

امام جمعه مبارکه اضافه کرد: اگر بیعت مسلمانان مدینه با حضرت علی (ع) را اولین حکومت اسلامی بدانیم، روز دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی دومین حکومت اسلامی و بیعت مردم است.

وی با اشاره به اینکه حکومت الله در ایران در روز 12 فروردین بر پاشد، گفت: در این روز برای همیشه سلطه شیاطین از سر ملت ایران کوتاه شد به گونه‌ای که جمهوری اسلامی مقدمه‌ای برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

رحیمی یادآور شد: بر این اساس استکبار جهانی از همان سال تاکنون عداوت و دشمنی خود را با ملت ایران اسلامی ادامه داده و برای تأثیرگذاری بر این کشور از هیچ کوششی دریغ نکردند
نقل قول کردن
0 #567 حسام 1390-12-16 00:08
به نام خداي مهدي.سلام عزيزانم.خواهش ميكنم هركي نظرمو خوند اگه خواست جواب بده ايميل كنه واسم.
هممون ميدونيم كه شيعه خانه ائمه(ع) ايرانه و ميدونيم كه تا موقع ظهور وظيفه ي خيلي خيلي مهمي بر عهدمونه.به خداي مهدي قسم اگه به همين منوال پيش بريم امام زمانمونو نديده ميميريم.خوندن دعاي فرج و اينقدر گناه تو شيعه خانه ي امام زمان(ع)؟.ميدوني د يعني چي؟ يعني همون نامه هاي كوفي به امام حسين.دعاي فرج ميخونيم ولي دلمون مشتاق گناهه. به خدا الان كه دارم مينويسم دلم ميخواد بزنم زير گريه. بيايد به خودمون بيايم.بيايد گناه نكردن و پاك بودنو تحجر ندونيم.منم جوونم.به خدا نه بسيجيم نه حزب اللهيم ولي عاشق كشور و دين و مذهب و امام زمان و رهبرم هستم.دستامونو بالا ببريمو از ته دل بگيم اللهم عجل لوليك الفرج.
نقل قول کردن
0 #566 نقش ولایت 1390-10-27 20:20
سلام به شما فعالان فرهنگی محترم
به جهت افزایش بصیرت و بیداری، وبلاگ "نقش ولایت" افتتاح شد.

پنج مجموعه گلچین شده را جهت دانلود تقدیم می کنیم:

«1» مجموعه صوتی 28 قسمتی دوران بیداری
www.4shared.com/file/g39hVJbT/Bidari.html

«2» خبر دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری
www.4shared.com/mp3/mCataToa/29_Entekhabat.html

«3» سخنرانی حجة الاسلام طائب درباره فتنه های پیش رو و فتنه 88
www.4shared.com/mp3/QS5syNoM/Haj_Agha_Taeb_9_Dey_1389.html

«4» سخنان مهم حاج منصور ارضی درباره فتنه 88 و فتنه های آینده در روز نهم دی ماه 1389 در مهدیه تهران
www.4shared.com/mp3/hBO8pH1d/Mahdieh_9_Dey_1389.html

«5» سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین حاج علیرضا پناهیان در اوج فتنه 88 و تشریح نحوه عملکرد جریان تحمیلگری
www.4shared.com/mp3/qzIWBIYw/Fetneh_88.html

امیدواریم این مجموعه را دانلود کرده و بشنوید و به دوستان و همکاران و همرزمان و همسنگران و خانواده تان هم پیشنهاد دهید.
التماس دعا
نقل قول کردن
0 #565 مبشر کوچک 1390-10-25 20:32
سلام به شما فعالان فرهنگي محترم
»» مجموعه 28 قسمتي "بيداري" تلاشي است براي انتشار گزيده بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي از شروع بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه ، شمال آفريقا و گسترش موج بيداري در سرتاسر جهان
از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/file/g39hVJbT/Bidari.html

»» همچنین خبر دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری را که حاوی مطالب مهمی درباره انتخابات است را نیز می توانید از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/mp3/mCataToa/29_Entekhabat.html

»» و در ادامه، سخنرانی مهم حجة الاسلام و المسلمین حاج مهدی طائب درباره فتنه های پیش رو و فتنه 88 را از لینک زیر دانلود نمایید:
www.4shared.com/mp3/QS5syNoM/Haj_Agha_Taeb_9_Dey_1389.html

توجه به گزيده بيانات معظم له در طول اين مدت، مي تواند خط مشي عملکرد ما در اين برهه حساس زماني - هرچند در حد توانمان را - نشان دهد.
اميدواريم اين مجموعه را دانلود کرده و بشنويد و به دوستان و همکاران و همرزمان و همسنگران و خانواده تان هم پيشنهاد دهيد.
التماس دعا
مبشر کوچک
نقل قول کردن
+2 #564 مبشران ظهور 1390-10-17 16:18
نهضت دعای فرج
سلام به شماعزیزانی که دعاگوی فرج مولاییدوبه فرمان حضرت عمل میکنید‎.
وعده دوم دعای همگانی ما برای فرج 22دی ساعت21‎:30
جهت مشارکت و ریزبرنامه عدد1022رابه 30001431بفرستید وبه دیگران اطلاع دهید
نقل قول کردن
0 #563 عمويي 1390-10-17 08:25
سلام عليكم! مايل به شركت در طرح تلاوت هستم.
نقل قول کردن
0 #562 موحدي 1390-10-17 08:23
سلام عليكم! مايل به شركت در طرح تلاوت هستم. يا مهدي!
نقل قول کردن
+2 #561 خادم الرضا 1390-10-07 20:53
به نقل از امین رضا:
سلام علیکم جناب خادم الرضا
همانطور که عرض شد این مطالب در تطابق با روایات است. اگر تاویل مطابق با روایات باشد مجاز است. بنده مدعی نشده ام که از همه کم و کیف این وقایع مطلعم. ولی خدای متعال در قرآن به ما دستور داده که در آیاتش تدبر کنیم.

ساختار عددی قرآن نیز مخلوق خدا و بخشی از وحی است.
.......
اطلاع شما برادر گرامی عرض کنم که اولین باری که مطلب درباره قران و سال 1433 منتشر شد سال 1429 بود! آن زمان که هنوز دشمنان هیاهویی برای سال 2012 آغاز نکرده بودند!
پس اینبار ما از آنها پیشی گرفتیم. ولی اکنون آنها می خواهند با هیاهو و کشیدن عکس مار روی دیوار آب را گل آلود کنند. آیا ما باید از حق خود کوتاه بیاییم؟

برادر گرامی سلام
همانطور که می دانی قرآن کریم طبق روایات ذلول است و مانند یک موجود زنده به لایه های فکری انسان نظر افکنده و آن لایه خود را نشان می دهد و باید دید اهل بیت از ما خواستند چطور به آیات نگاه کنیم و تدبر نماییم ...
معنای تدبر از کلمه دبر به معنای پشت آیه می آید و این یعنی فهم باطن قرآن که در تفاسیر روایی ما جز در حروف مقطعه که امام صادق سال ظهور را بوسیله حروف ابجد آنها بیان نموده اند در مورد آیات دیگر تقریباٌ روایتی ندیده ایم یعنی اهل بیت نمی خواهند شیعیان اینطور نگاه داشته باشند ..
نگاه افراد و شاکله آنها در تدبر در قرآن بسیار اثرگذار است بطوری که تفاسیر ادبی و فلسفی و اخلاقی علمی و... در دربازار عرضه نموده اند ولی تنها صراط مستقیم روش برحق اهل بیت است که در تفاسیرشان مشهود هست و آن نگاه ولایی به قرآن کریم و قطب قرآن دانستن اهل بیت و باطن قرآن را ولایت اهل بیت س دیدن است ...
و در ضمن برای خودت هم تاریخ مصرف نگذار چون خیلی ها آمدند و زمان تعیین کردند ( علی وقات و ....) و جز هدر دادن انرژی و وقت دیگران چیزی عایدشان نشد.
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+2 #560 امین رضا 1390-10-07 18:47
باز برای اینکه ابهامی نباشد

سیر آیات پایانی سوره الجن:

1- نمی دانم وعده خدا کی است آیا طولانی میشود

2- خدا دانای غیب است و کسی بر غیب او غلبه ندارد. مگر رسولی بفرستد و به او وحی کند

3- و خدا همه چیز را به عدد شمارش کرده است



فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن كَذَبَ عَلَى ٱللَّهِ وَكَذَّبَ بِٱلصِّدْقِ إِذْ جَآءَهُۥٓ ۚ أَلَيْسَ فِى جَهَنَّمَ مَثْوًۭى لِّلْكَـٰفِرِين َ
پس كيست ستمگرتر از آن كس كه بر خدا دروغ بست، و [سخن‌] راست را چون به سوى او آمد، دروغ پنداشت؟ آيا جاى كافران در جهنّم نيست؟


تنها تگران دروغگویی بنده نباشید به این فکر کنید که اگر کلام صدق را رد کنیم چه بسا مصداق آیه بالا می شویم خدای نخواسته
نقل قول کردن
+3 #559 امین رضا 1390-10-07 18:38
برای خدا، لطفا در آیات پایان سوره الجن تدبر کنید

سخن از وعده عذاب می کند و اینکه زمانش برای کفار معلوم نیست

سپس سخن از وحی بر پیامبر می کند و اینکه شیاطین نمی توانند در آن خدشه ای وارد کنند

سپس می فرماید تا بداند که رسول پیام را رسانیده و خدا هر چیزی را به عدد شمارش کرده است.


حَتَّىٰٓ إِذَا رَأَوْا۟ مَا يُوعَدُونَ فَسَيَعْلَمُونَ مَنْ أَضْعَفُ نَاصِرًۭا وَأَقَلُّ عَدَدًۭا
[باش‌] تا آنچه را وعده داده مى‌شوند ببينند، آنگاه دريابند كه ياور چه كسى ضعيف‌تر و كدام يك شماره‌اش كمتر است.

قُلْ إِنْ أَدْرِىٓ أَقَرِيبٌۭ مَّا تُوعَدُونَ أَمْ يَجْعَلُ لَهُۥ رَبِّىٓ أَمَدًا
بگو: «نمى‌دانم آنچه را كه وعده داده شده‌ايد نزديك است يا پروردگارم براى آن زمانى نهاده است؟»

عَـٰلِمُ ٱلْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَىٰ غَيْبِهِۦٓ أَحَدًا
داناى نهان است، و كسى را بر غيب خود آگاه نمى‌كند،

إِلَّا مَنِ ٱرْتَضَىٰ مِن رَّسُولٍۢ فَإِنَّهُۥ يَسْلُكُ مِنۢ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِۦ رَصَدًۭا
جز پيامبرى را كه از او خشنود باشد، كه [در اين صورت‌] براى او از پيش رو و از پشت سرش نگاهبانانى بر خواهد گماشت،

لِّيَعْلَمَ أَن قَدْ أَبْلَغُوا۟ رِسَـٰلَـٰتِ رَبِّهِمْ وَأَحَاطَ بِمَا لَدَيْهِمْ وَأَحْصَىٰ كُلَّ شَىْءٍ عَدَدًۢا
تا معلوم بدارد كه پيامهاى پروردگار خود را رسانيده‌اند؛ و [خدا] بدانچه نزد ايشان است احاطه دارد و هر چيزى را به عدد شماره كرده است.


دقت
نقل قول کردن
+2 #558 امین رضا 1390-10-07 18:31
سلام علیکم جناب خادم الرضا
همانطور که عرض شد این مطالب در تطابق با روایات است. اگر تاویل مطابق با روایات باشد مجاز است. بنده مدعی نشده ام که از همه کم و کیف این وقایع مطلعم. ولی خدای متعال در قرآن به ما دستور داده که در آیاتش تدبر کنیم.

ساختار عددی قرآن نیز مخلوق خدا و بخشی از وحی است.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
لِّيَعْلَمَ أَن قَدْ أَبْلَغُوا۟ رِسَـٰلَـٰتِ رَبِّهِمْ وَأَحَاطَ بِمَا لَدَيْهِمْ وَأَحْصَىٰ كُلَّ شَىْءٍ عَدَدًۢا
تا معلوم بدارد كه پيامهاى پروردگار خود را رسانيده‌اند؛ و [خدا] بدانچه نزد ايشان است احاطه دارد و هر چيزى را به عدد شماره كرده است.

آیا شمار کلمات خودش را ندارد؟ العیاذ بالله
از طرف دگیر می فرماید این مخلوقش یعنی قرآن هیچ اعوجاجی و کاستی ندارد.
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ عَلَىٰ عَبْدِهِ ٱلْكِتَـٰبَ وَلَمْ يَجْعَل لَّهُۥ عِوَجَا
ستايش خدايى را كه اين كتاب [آسمانى‌] را بر بنده خود فرو فرستاد و هيچ گونه كژى در آن ننهاد،

كِتَـٰبٌ أَنزَلْنَـٰهُ إِلَيْكَ مُبَـٰرَكٌۭ لِّيَدَّبَّرُوٓ ا۟ ءَايَـٰتِهِۦ وَلِيَتَذَكَّرَ أُو۟لُوا۟ ٱلْأَلْبَـٰبِ
[اين‌] كتابى مبارك است كه آن را به سوى تو نازل كرده‌ايم تا در [باره‌] آيات آن بينديشند، و خردمندان پند گيرند.

وَٱلَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا۟ بِـَٔايَـٰتِ رَبِّهِمْ لَمْ يَخِرُّوا۟ عَلَيْهَا صُمًّۭا وَعُمْيَانًۭا
و كسانى‌اند كه چون به آيات پروردگارشان تذكر داده شوند، كر و كور روى آن نمى‌افتند. (بلکه در آنها تدبر می کنند)


بنده کی مذعی شدم به من الهام شده است؟؟
اپسیولنی از این مطالب مبتنی بر الهام و کشف نیست و هرچند همخوانی داشته باشد.


برای اطلاع شما برادر گرامی عرض کنم که اولین باری که مطلب درباره قران و سال 1433 منتشر شد سال 1429 بود! آن زمان که هنوز دشمنان هیاهویی برای سال 2012 آغاز نکرده بودند!
پس اینبار ما از آنها پیشی گرفتیم. ولی اکنون آنها می خواهند با هیاهو و کشیدن عکس مار روی دیوار آب را گل آلود کنند. آیا ما باید از حق خود کوتاه بیاییم؟
نقل قول کردن
0 #557 خادم الرضا 1390-10-07 17:47
@};- به نقل از امین رضا:


سلام علیکم

از قضا چیزی که شک بنده رو برطرف کرد مطابقت این گفته های قرآن با روایات رسول خدا و اهل بیت صلوات الله علیهم است. که البته هنوز امکان توصیف جزئیات روی این سایت وجود نداره.


اگر کسی مطمئن بشه که تقویم فعلی ما مد نظر قرآن هست، باقی مطلب روشن خواهد بود ان شاء الله. و اشارات قرآنی و وقایع بیرونی ظاهرا این مطلب رو تایید می کنه.


اگر هر انتقاد یا نقطه ابهام یا ضعفی در کار می بینید بفرمایید تا در حد وسعم پاسخگو باشم.

در پناه حق باشید.
@};-


برادر عزیزم دست از این کارها بردار ،کارهایی که تو می کنی در واقع تاویل قرآن کریم است و ما نهی شده ایم از تاویلات و ارجاع آن به راسخون در علم که همان اهل بیت س می باشد...
اگر این مطالب که فرمودی فقط بر شما الهام شده سخت در اشتباهی... بدان شما با یک پیشینه فکری مبنی بر اینکه امسال سال 2012 و سال پیشگویی های کفار و به تصورت سال ظهور است سر قرآن کریم رفتی و آن را دستاویز مقاصدی قرار دادی که دشمنان خدا در پیشگویی این سال بر ما سبقت گرفته اند...
اگر مسیر درست را طی می کردی از قرآن و روایات به معرفت اهل بیت س هدایت می شدی نه به این مطالب ...
ما کجا دیده ایم که اهل بیت س با فرمولهای ریاضی و علم بشری به قر آن نگاه کنند ....
برو خودتو تطهیر کن و متوسل شو تا در قرآن کریم حکمت ببینی و حکمت چیزی جدا از محکمات و محکمات چیزی جز وجود نازنین اهل بیت س نیست ...
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+3 #556 عبدالحسين 1390-10-07 17:38
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: برخی تصور می كنند امریكا در پشت صحنه، در حال مدیریت این تحولات است اما این تحلیل توهم محض است، همچنان‌كه 30 سال پیش نیز بعضی‌ها، با نگاه متوهم فكر می‌كردند انقلاب اسلامی طراحی امریكا بوده است.
نقل قول کردن
-1 #555 سینا 1390-10-07 14:24
شاید منظور از کلمه مشهد در این تفسیر مشهد اردهال باشد
نقل قول کردن
0 #554 maryam 1390-10-07 12:57
به نقل از امین رضا:
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا جاء نصر الله والفتح

سلام به دوستان گرامی رایحه ظهور

لطفا این سابت رو ببینید.
اگر خدا بخواد وقایع بزرگی در شرف وقوع است.

ان شاء الله 306 روز نزول عذاب الهی بر زمین - آغاز از 14 صفر 1433
کمتر از 12 روز تا شروع وقایع باقی ست.

اوج شدت وقایع در ماه رمضان خواهد بود.

آیا قرآن مجید از متقین دعوت کرده است با آغاز این وقایع به مشهد مهاجرت کنند؟
قرآن با صورت رمزی دستور العمل هایی برای نجات یافتن خیر البریة داده است
الله علیم

www.quran-2012.com

قرآن به ما هشدار میدهد تا خودمون رو آماده کنیم

آخرین اخبار روی همین وبسایت در روزهای آینده منتشر خواهد شد ان شاء الله

لطفا با نیت صحیح و برای رضایت خدا هر جا می تونید اطلاع رسانی کنید. وبلاگها، میکروبلاگها و ...

الله المستعان


سایت باز نمیشه اصلاح کنید [-O
نقل قول کردن
0 #553 به دنبال بصيرت 1390-10-07 08:28
بدبخت اين مردم ، همين جوري پيش بريم . اين مردم هستند كه به دولت بايد يارانه بدهند .





دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها خبر داد

۱۰ میلیون نفر از فهرست پرداخت یارانه نقدی حذف می‌شوند
خبرگزاری فارس:دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه هم اکنون ۷۴ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند،خبر داد: ۱۰ میلیون نفر از دهک‌های بالای درآمدی از پرداخت یارانه نقدی حذف می شوند.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901006000161


مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در گفت‌وگو با فارس:

40 درصد مردم مستحق دریافت یارانه‌اند/اعتب ار مالیاتی جایگزین یارانه نقدی شود
خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: فقط 40 درصد جامعه که درآمد آنها به واسطه پایین بودن از پرداخت مالیات معاف است، باید یارانه بگیرند.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901006001312



وزیر راه در گفت‌وگو با فارس خبر داد
احتمال افزایش قیمت گازوئیل در فاز دوم هدفمندی؛ تغییر قیمت‌ها روی میز "فرزین"

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احتمال تغییر قیمت گازوئیل و ثبات قیمت برخی حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: پیشنهادات در این زمینه به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901006001147
نقل قول کردن
+2 #552 امین رضا 1390-10-07 01:34
به نقل از خادم الرضا:

با سلام خدمت دوست عزیز
در ادبیات روایی اهل بیت س کلمات معانی دیگری در خود دارند مثلاٌ حی و زنده به کسی اطلاق می شود که ولایت امیرالمومنین را پذیرفته و آب از آسمان به علم امام تفسیر شده که در جلد اول تفسیر برهان می توانید مطالعه فرمایید و البته با انس با تفاسیر روایی صافی نوالثقلین و برهان اگر خدا بخواهد به این حقایق انسان را هدایت می فرمایند ...
در مورد آیاتی که در مورد قیامت در تفاسیر عامه آمده اما در تفاسیر روایی به زمان ظهور حضرت تفسیر شده است و ظهور و مرگ و رجعت و قیامت در یک راستا دیده شده است ..
امید است با انس با قرآن و روایات اهل بیت س و توسل به آنها ما را به باطن قرآن که حقیقتاٌ و به یقین اهل بیت س می باشد هدایت شده و در معرفت امام به شناخت نورانی و قرآنی نائل شویم ...
امام علی(ع) می‌فرمایند: «پس گروهی در آن فتنه‌ها صیقلی می‌شوند، مانند صیقل دادن آهنگر، شمشیر را. دیده‌های آنان به نور قرآن جلا داده و تفسیر در گوش‌هایشان جا گرفته است. در شب جام حکمت را به آنها می‌نوشانند، بعد از اینکه در بامداد هم نوشیده باشند».
امام صادق(ع) می‌فرماید: «خداوند به وسیلة آنها، امام حق را یاری می‌کند».
از امام صادق(ع) نقل شده است: «گویی دل‌های آنان مشعل نورانی است (کان قلوبهم القنادیل)».



التماس دعا
والعاقبه للمتقین @};-


سلام علیکم

از قضا چیزی که شک بنده رو برطرف کرد مطابقت این گفته های قرآن با روایات رسول خدا و اهل بیت صلوات الله علیهم است. که البته هنوز امکان توصیف جزئیات روی این سایت وجود نداره.


اگر کسی مطمئن بشه که تقویم فعلی ما مد نظر قرآن هست، باقی مطلب روشن خواهد بود ان شاء الله. و اشارات قرآنی و وقایع بیرونی ظاهرا این مطلب رو تایید می کنه.


اگر هر انتقاد یا نقطه ابهام یا ضعفی در کار می بینید بفرمایید تا در حد وسعم پاسخگو باشم.

در پناه حق باشید.
@};-
نقل قول کردن
+3 #551 امین رضا 1390-10-07 01:25
به نقل از اکبر:

راستش این تفسیر شما از اسا اشتباه است با عنیت به اینک از اسم الرحمن و سوره الرحمن در تفسیرتان استفاده کرده اید و رحمانیت خدا شامل تمام مردم بوده و با عذاب او ناسازگار است خط بطلانی بر این دیگاه شماست خواهشا تفسیر به رای ننموده و اتدکی تامل نمایید


اگر حرف شما را بپذیریم آیه 35 به بعد سوره را چطور می فهمید؟!

يُرْسَلُ عَلَيْكُمَا شُوَاظٌۭ مِّن نَّارٍۢ وَنُحَاسٌۭ فَلَا تَنتَصِرَانِ

فَبِأَىِّ ءَالَآءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ

فَإِذَا ٱنشَقَّتِ ٱلسَّمَآءُ فَكَانَتْ وَرْدَةًۭ كَٱلدِّهَانِ

فَبِأَىِّ ءَالَآءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ

این خود الرحمن است که چنین تهدیدهای عذابی می کند. پس حرف شما رد می شود.


در طرف دیگر این رحمت عام الهی ست پیش از نزول عذاب نشانه ای آشکار در قرآن برای مجرمین قرار داده تا شاید متنبه بشوند و بر گردند.

خود سوره الرحمن به روشنی به این سوال پاسخ می دهد. نه یک بار بلکه 31 بار.

فبای ءالاء ربکما تکذبان

این ندای خدای الرحمن است که در گوش مجرمین طنین می اندازند "برگردید، توبه کنید قبل از اینکه دیر شود" اونها رو به رحمانیت خودش یادآوری می کنه و با سرزنش می پرسه کدوم یک از نعمات من (الرحمن) را منکرید؟


از سوی دیگر این وقایع با نخست سوره النصر پیوند دارند که وعده نصرت الهی برای مومنین است.

تامل کنید قبل بی مهابا رد کردن.
که اگر حرف طرف مقابلتان صحیح باشد قرآن را با استدلالتان رد کرده اید. نغوذ بالله.
نقل قول کردن
+2 #550 امین رضا 1390-10-07 01:13
به نقل از حق جو:
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام خدمت برادر امین رضا .با تشکر از مطالب مفید و قابل تاملتون لطفا در مورد حوادثی که می فرمایید بیشتر تو ضیح دهید و بفرمایید مطالبی رو که عرض می کنید تا حالا درست بودنشون برای خودتون مسجل شده یا فقط در حد احتمال بیان می کنید .باز هم از زحمتی که برای اسخراج این مطالب کشیدید تشکر می کنم .
یا علی


سلام علیکم.

اشاره قرآن به سال 1433 تقریبا روشن است.
تنها مسئله که عده ای که پرسش می کنند این است که آیا تقویم فعلی ما درست است یا نه.

به نظر من خدای متعال سالگرد بعضی از وقایع مهم (مثلا انقلاب ایران) را در این تقویم طوری علامت زده که شکی باقی نمونه. مخصوصا با حرکت نسبی تقویم ها شمسی و قمری احتمال خطا خیلی کم هست اگر محال نباشه.

الله علی کل شئ وکیل
نقل قول کردن
-2 #549 اکبر 1390-10-07 00:43
[quote name="امین رضا"]

سلام علیکم

در مورد شمارش کلمات ما از رسم الخط دقیق قرآن عثمان طه استفاده می کنیم. کلمات با یک فاصله هز هم جدا می شوند.

یعنی "و" و "ف" و امثال اینها در عربی کلمه جداگانه محسوب نمی شوند. به عکس فارسی.

در عربی وقتی می گویند: "کتاب والقم" دو کلمه ست. ولی در فارسی می شود سه کلمه "کتاب و القلم".

می توانید همه شمارش ها را با نرم افزار معرفی شده در مقاله که برای همین پروژه طراحی شده است به راحتی بررسی کنید.

[راستش این تفسیر شما از اسا اشتباه است با عنیت به اینک از اسم الرحمن و سوره الرحمن در تفسیرتان استفاده کرده اید و رحمانیت خدا شامل تمام مردم بوده و با عذاب او ناسازگار است خط بطلانی بر این دیگاه شماست خواهشا تفسیر به رای ننموده و اتدکی تامل نمایید
نقل قول کردن
-4 #548 اکبر 1390-10-07 00:13
به نقل از امین رضا:


حق با شماست خدا همه چیز و همه کس را در همه آن کنترل می کند.
همونطور که عرض شد، بنده اینطور فهمیدم که وظیه ام افشای بخشی از این مطالب به صورت عمومی ست. این مطالب حجت را بر بسیاری از مردم تمام خواهد کرد.

و زمینه ذهنی برای پذیرش مطالب بعد از اولین رخداد رو فراهم خواهد کرد اگر خدا بخواهد.

این مطالب را خودت کشفیدی یا کسی هم کمکت کرد؟ ضمنا وقایع روز شمار را هم بگذار تا ببینیم قراره کی چه اتفاقی بیافته تا مطمئن شویم
نقل قول کردن
+1 #547 امین رضا 1390-10-07 00:10
به نقل از حسن.س.:


سلام خدمت امین رضا

برخی از حروف مثل واو قسم ف زمانی و این ها جزوه شمارش نیاوردی!؟!؟!

به هر حال باید خوانده شود........


سلام علیکم

در مورد شمارش کلمات ما از رسم الخط دقیق قرآن عثمان طه استفاده می کنیم. کلمات با یک فاصله هز هم جدا می شوند.

یعنی "و" و "ف" و امثال اینها در عربی کلمه جداگانه محسوب نمی شوند. به عکس فارسی.

در عربی وقتی می گویند: "کتاب والقم" دو کلمه ست. ولی در فارسی می شود سه کلمه "کتاب و القلم".

می توانید همه شمارش ها را با نرم افزار معرفی شده در مقاله که برای همین پروژه طراحی شده است به راحتی بررسی کنید.

نقل قول کردن
+4 #546 امین رضا 1390-10-06 23:54
به نقل از سید موسی:

هرچند افشای این مطالب در جامعه کار درستی نیست و باعث رعب و وحشت می شود


سلام علیکم
نباید باعث رعب و وحشت بشود. چون خدای متعال این وقایع را با آیه نخست سوره النصر پیوند زده است:
بسم الله الرحمن الرحيم اذا جاء نصر الله والفتح
هر چند دشواری هایی برای همه خواهد داشت.

مضاف بر این بخش عمده مطالب هنوز منتشر نشده و فقط در اختیار عده معدودی قرار گرفته. و این مطالب به صورت انتخابی برای اطلاع مردم منتشر شده اشت. بنده اینطور فهمیدم که وظیفه ام انتشار این مطالب است. و توکل به خدا.



به نقل از سید موسی:

در ثانی ممکن است این محاسبات هم با وجود دقت بالا باز محقق نشود که این امر باعث سست شدن اعتقادات مردم نسبت به روایات می شود.

یادمان نرود که وقوع تمام وقایع به اراده و مشیت خداوند متعال است و تمام محاسبات ما بدون خواست خداوند پشیزی ارزش ندارد.


حق با شماست خدا همه چیز و همه کس را در همه آن کنترل می کند.
همونطور که عرض شد، بنده اینطور فهمیدم که وظیه ام افشای بخشی از این مطالب به صورت عمومی ست. این مطالب حجت را بر بسیاری از مردم تمام خواهد کرد.

و زمینه ذهنی برای پذیرش مطالب بعد از اولین رخداد رو فراهم خواهد کرد اگر خدا بخواهد.
نقل قول کردن
+4 #545 بچه مثبت/مهرداد 1390-10-06 23:45
به نام خدای مهدی عج

سلام به عزیزان مهدوی

نمیدونم چرا جدیدا هر وقت تصویر یا فیلمی از تجمع مردم بین شخصی و یا برای شخصی را میبینم ، دلم هوری میریزه ...


مثلا همین سفر های مقام معظم رهبری به کرمانشاه یا قم

این احساس به من دست میده که اگه آقا ظهور کنه این داستان و این حرکت (استقبال) چطوری میشه ...

مردم چطوری آقا و اماممشون رو در برمیگیرند ...

و از خود چه احساستی رو نشون میدهند ...

اون موقع است که مفهوم شوق فعلی مردم در برابر رهبرشون و استقبالی که از ایشان انجام میدهند برای بقیه مردم (اشخاصی که منتقد استقبال هستند)؛ مفهوم پیدا میکنه و تازه میفهمند که چرا مردم این سرزمین ساعت ها برای ایشان منتظر میماندند ؛ و در زمان وصال با اشک شوق از ایشان استقبال میکنند ،

و در نهایت این حرکت نشون دهنده این میشه چطور تمرین استقبال میکردند و آمادگی کسب میکردند در برابر ولی و امامشون و موعود عصر ها عرض ادب کنند....


پس از ظهور ...

و راستی آن موقع چگونه قلب ها تاب دارند باز بتپند ، در مقابل عظمت مهدی عج

پاها چگونه یارای ایستادن دارند ...

چشم ها چگونه میبنند ، وقتی گریه امانشان نمیدهد ...

و ...

خدایا سعادت حظور در آن روز های پر عظمت را به این بنده حقیر و همه عزیزانی که محب ایشان (مهدی عج) هستند عنایت بفرما ...

انشالله

وب نویسنده mehrdadz.blogfa.com/post-47.aspx

نقل قول کردن
+1 #544 به امید ظهور 1390-10-06 23:40
با سلام

لطفا 2جز هم برای حقیر ثبت کنید

الهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
+2 #543 به امید ظهور 1390-10-06 23:38
با سلام

لطفا 2جز هم برای حقیر ثبت کنید 53

الهم عجل لولیک الفرج
نقل قول کردن
+6 #542 خادم الرضا 1390-10-06 23:15
به نقل از امین رضا:
سوره مبارکه الدخان آیات 10 الی 16

فَٱرْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِى ٱلسَّمَآءُ بِدُخَانٍۢ مُّبِينٍۢ

پس در انتظار روزى باش كه آسمان دودى نمايان برمى‌آورد،

....
يَوْمَ نَبْطِشُ ٱلْبَطْشَةَ ٱلْكُبْرَىٰٓ إِنَّا مُنتَقِمُونَ

روزی که خشم آریم خشم بزرگ را همانا مائیم انتقام‌گیرندگان


واضحه که ایها اشاره به قیامت نیست چرا که سخن از استغاثه مردم و کم شدن شدت عذاب در مرحله ای می کند...

پس این وقایع کی رخ می دهد؟

www.Quran-2012.com

با سلام خدمت دوست عزیز
در ادبیات روایی اهل بیت س کلمات معانی دیگری در خود دارند مثلاٌ حی و زنده به کسی اطلاق می شود که ولایت امیرالمومنین را پذیرفته و آب از آسمان به علم امام تفسیر شده که در جلد اول تفسیر برهان می توانید مطالعه فرمایید و البته با انس با تفاسیر روایی صافی نوالثقلین و برهان اگر خدا بخواهد به این حقایق انسان را هدایت می فرمایند ...
در مورد آیاتی که در مورد قیامت در تفاسیر عامه آمده اما در تفاسیر روایی به زمان ظهور حضرت تفسیر شده است و ظهور و مرگ و رجعت و قیامت در یک راستا دیده شده است ..
امید است با انس با قرآن و روایات اهل بیت س و توسل به آنها ما را به باطن قرآن که حقیقتاٌ و به یقین اهل بیت س می باشد هدایت شده و در معرفت امام به شناخت نورانی و قرآنی نائل شویم ...
امام علی(ع) می‌فرمایند: «پس گروهی در آن فتنه‌ها صیقلی می‌شوند، مانند صیقل دادن آهنگر، شمشیر را. دیده‌های آنان به نور قرآن جلا داده و تفسیر در گوش‌هایشان جا گرفته است. در شب جام حکمت را به آنها می‌نوشانند، بعد از اینکه در بامداد هم نوشیده باشند».
امام صادق(ع) می‌فرماید: «خداوند به وسیلة آنها، امام حق را یاری می‌کند».
از امام صادق(ع) نقل شده است: «گویی دل‌های آنان مشعل نورانی است (کان قلوبهم القنادیل)».



التماس دعا
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+3 #541 بشیر 1390-10-06 22:58
سلام به همه ی دوستان عزیز

مقاله جدید منتشر شده یه مقاله عالی!
اسباب کشی کنید مقاله جدید
نگاهی به عمق شعارها و درخواستهای مردمی در حماسه ی جاوید 9 دی (عکس + فیلم)

www.u313.ir/.../
نقل قول کردن
+2 #540 زهره 1390-10-06 22:50
سلام, اینجانب مایلم در طرح ختم قرآن شرکت نمایم, در صورت امکان نحوه و برنامه ختم قرآن در هر روز را به ایمیلم ارسال کنید.
با تشکر
نقل قول کردن
+4 #539 امین رضا 1390-10-06 22:31
به نقل از عارف:

وظيفه ما در قبال قران رمز گشايي نيست


سلام برادر عزیز

آیا ای حرف شما مثل فتوا صادر کردن نیست؟


شما از کجا متوجه شدید که وظیفه قطعی ما در قبال قرآن چه هست و نیست؟ آیا می تونید در قیامت از این حرفتون دفاع کنید؟


قران در باره صالحان می فرماید

وَٱلَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا۟ بِـَٔايَـٰتِ رَبِّهِمْ لَمْ يَخِرُّوا۟ عَلَيْهَا صُمًّۭا وَعُمْيَانًۭا

و كسانى‌اند كه چون به آيات پروردگارشان تذكر داده شوند، كر و كور روى آن نمى‌افتند (بلکه در آنها تدبر می کنند)


در خود مقاله بیشتر توضیح داده شده مطالعه بفرمایید. عجله نکنید.
گاهی باید بعضی تصورات قبلی رو کمی به کنار بگذاریم و با فکر باز به مسائل نگاه کنیم تا قضاوت همه چانبه داشته باشیم
نقل قول کردن
+9 #538 سید موسی 1390-10-06 22:29
به نقل از حسن.س.:


سلام خدمت امین رضا

در آنجایی که بحث بازه ی 306 روزی عذاب را مطرح کردی آغاز دوره 18 دی ماه است که شما نوشته ای آبان!؟!؟!

در مجموع جاب است.چطوری و چرا و با چه پشتوانه ی و پیش زمینه ای وارد این کار شده ای !؟!؟!

برخی از حروف مثل واو قسم ف زمانی و این ها جزوه شمارش نیاوردی!؟!؟!

به هر حال باید خوانده شود........


سلام علیکم
بنظر حقیر هم مطالب جالب و قابل تأملی است.
هرچند افشای این مطالب در جامعه کار درستی نیست و باعث رعب و وحشت می شود و در ثانی ممکن است این محاسبات هم با وجود دقت بالا باز محقق نشود که این امر باعث سست شدن اعتقادات مردم نسبت به روایات می شود.

یادمان نرود که وقوع تمام وقایع به اراده و مشیت خداوند متعال است و تمام محاسبات ما بدون خواست خداوند پشیزی ارزش ندارد.

از خدا بخواهیم ظهور امام زمان را حتی با سخت ترین فتنه ها نزدیک و نزدیکتر فرماید.

بخدا قسم هیچ چیز بدتر از نابودی دین نیست.
دین نباشد جان و مال و ناموس و فرزند سر سوزنی نمی ارزد.
اگر این فتنه ها دین خدا را نجات می دهند با جان و دل و آغوش باز به استقبال آنها می رویم.

ان شاء الله خدای بزرگ همه ما را در این راه خطیر هدایت کمک کند. [-O @};-

آن قدر قوی باشیم که در صورت مادی شدن شیاطین جن هم در پای آنها زانو نزنیم...
نقل قول کردن
+4 #537 حسن.س. 1390-10-06 22:11
به نقل از امین رضا:
سلام علیکم

کسانی که بدون مطالعه و تامل به پست قبلی بنده منفی می دهند احتمال بدهند که شاید دارند العیاذ بالله به قرآن منفی می دهند.

اول مطالعه، و گوش کردن بعد تفکر و مشورت و بعد تصمیم گیری.


فَبَشِّرْ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ ٱلْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُۥٓ ۚ أُو۟لَـٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُ ۖ وَأُو۟لَـٰٓئِكَ هُمْ أُو۟لُوا۟ ٱلْأَلْبَـٰبِ

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرامى‌دهند و بهترين آن را پيروى مى‌كنند؛ اينانند كه خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان.

حاضر به سوال هایی که دارید و شبهات پاسخ بدم.

اگر اولین رخداد متوجه خاک امریکا باشه به احتمال زیاد اینترنت یا با مشکل جدی مواجه میشه یا به کلی از کار میافته.
لذا تا قبل از 14 صفر باید تصمیم بگیرید و اطلاعات لازم رو کسب کنید.


سلام خدمت امین رضا

در آنجایی که بحث بازه ی 306 روزی عذاب را مطرح کردی آغاز دوره 18 دی ماه است که شما نوشته ای آبان!؟!؟!

در مجموع جاب است.چطوری و چرا و با چه پشتوانه ی و پیش زمینه ای وارد این کار شده ای !؟!؟!

برخی از حروف مثل واو قسم ف زمانی و این ها جزوه شمارش نیاوردی!؟!؟!

به هر حال باید خوانده شود........
نقل قول کردن
+4 #536 ... 1390-10-06 22:04
به نقل از منتظر:


یعنی بریم به لیست مشایی جونت رای بدیم!



مشایی با همه ایراداتش شرف داره به اونهایی که به سود هاشمی و به ضرر ولایت تا تونستند دولت احمدی نژاد را تخریب کردند و بعد در مقابل خط و نشون کشیدن های هاشمی تو سایتش سکوت نمودند.
نقل قول کردن
+4 #535 حق جو 1390-10-06 22:01
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام خدمت برادر امین رضا .با تشکر از مطالب مفید و قابل تاملتون لطفا در مورد حوادثی که می فرمایید بیشتر تو ضیح دهید و بفرمایید مطالبی رو که عرض می کنید تا حالا درست بودنشون برای خودتون مسجل شده یا فقط در حد احتمال بیان می کنید .باز هم از زحمتی که برای اسخراج این مطالب کشیدید تشکر می کنم .
یا علی
نقل قول کردن
+4 #534 امین رضا 1390-10-06 21:56
سوره مبارکه الدخان آیات 10 الی 16

فَٱرْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِى ٱلسَّمَآءُ بِدُخَانٍۢ مُّبِينٍۢ

پس در انتظار روزى باش كه آسمان دودى نمايان برمى‌آورد،

يَغْشَى ٱلنَّاسَ ۖ هَـٰذَا عَذَابٌ أَلِيمٌۭ

كه مردم را فرو مى‌گيرد؛ اين است عذاب پر درد.

رَّبَّنَا ٱكْشِفْ عَنَّا ٱلْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ

[مى‌گويند:] «پروردگارا، اين عذاب را از ما دفع كن كه ما ايمان داريم.»

أَنَّىٰ لَهُمُ ٱلذِّكْرَىٰ وَقَدْ جَآءَهُمْ رَسُولٌۭ مُّبِينٌۭ

آنان را كجا [جاى‌] پند[گرفتن‌] باشد، و حال آنكه به يقين براى آنان پيامبرى روشنگر آمده است.

ثُمَّ تَوَلَّوْا۟ عَنْهُ وَقَالُوا۟ مُعَلَّمٌۭ مَّجْنُونٌ

پس، از او روى برتافتند و گفتند: «تعليم‌يافته‌اى ديوانه است.»

إِنَّا كَاشِفُوا۟ ٱلْعَذَابِ قَلِيلًا ۚ إِنَّكُمْ عَآئِدُونَ

ما اين عذاب را اندكى از شما برمى‌داريم [ولى شما] در حقيقت باز از سر مى‌گيريد

يَوْمَ نَبْطِشُ ٱلْبَطْشَةَ ٱلْكُبْرَىٰٓ إِنَّا مُنتَقِمُونَ

روزی که خشم آریم خشم بزرگ را همانا مائیم انتقام‌گیرندگان


واضحه که ایها اشاره به قیامت نیست چرا که سخن از استغاثه مردم و کم شدن شدت عذاب در مرحله ای می کند...

پس این وقایع کی رخ می دهد؟

www.Quran-2012.com
نقل قول کردن
+4 #533 علی جعفری 1390-10-06 21:50
زمین لرزه شدید بخش هایی از منطقه سیبری روسیه را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی 6/6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بخش هایی از منطقه سیبری روسیه را لرزاند.

منابع خبری روسیه از جمله خبرگزاری 'ایتارتاس' اعلام كردند: این زمین لرزه ساعت 23 و 37 دقیقه شامگاه سه شنبه به وقت محلی (19 و 37 دقیقه به وقت مسكو) مناطق 'كراسنایارسك' و 'آباكان' در سیبری را لرزاند.

شدت زمین لرزه به حدی بود كه وسایل منزل در خانه ها تكان خورد و مردم سراسیمه به خیابانها ریختند.

درباره بزرگی زمین لرزه اختلاف نظر وجود دارد و در حالی كه بسیاری از منابع خبری روسیه از بزرگی 6/6 درجه ریشتری زلزله خبر داده اند، برخی نیز به نقل از مركز لرزه نگاری آمریكا، شدت زمین لرزه را 9 درجه اعلام كردند.

در جنوب شرق روسیه نیز در 97 كیلومتری شهر 'قزل' زمین لرزه شدیدی ثبت شده است كه مركز آن در عمق 9/6 كیلومتری زیر زمین قرار داشت.

در همین حال وزارت موقعیت های اضطراری روسیه اعلام كرد كه در حال بررسی اطلاعات در باره تلفات یا خسارات احتمالی این زمین لرزه می باشد.
irna.ir/.../خارجي
نقل قول کردن
+4 #532 امین رضا 1390-10-06 21:49
آیا باور می کنید، قرآن درباره وقایع آخر الزمان به مومنین راهنمایی نکره باشد؟ این در حالی ست که قرآن در جاهای مختلف مجرمین رو به عذاب های دنیوی تهدید کرده...
بنده عرضم این است که قرآن مطلب رو فقط در همان سطح رها نکرده، بلکه زمان آن را بهمراه راهنمایی برای نجات متقین بیان نموده.

به عنوان نمونه این آیات را ببینید:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

آیه 13:31
وَلَوْ أَنَّ قُرْءَانًۭا سُيِّرَتْ بِهِ ٱلْجِبَالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ ٱلْأَرْضُ أَوْ كُلِّمَ بِهِ ٱلْمَوْتَىٰ ۗ بَل لِّلَّهِ ٱلْأَمْرُ جَمِيعًا ۗ أَفَلَمْ يَا۟يْـَٔسِ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ أَن لَّوْ يَشَآءُ ٱللَّهُ لَهَدَى ٱلنَّاسَ جَمِيعًۭا ۗ وَلَا يَزَالُ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ تُصِيبُهُم بِمَا صَنَعُوا۟ قَارِعَةٌ أَوْ تَحُلُّ قَرِيبًۭا مِّن دَارِهِمْ حَتَّىٰ يَأْتِىَ وَعْدُ ٱللَّهِ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُخْلِفُ ٱلْمِيعَادَ

و اگر بوسيله قرآن كوهها حركت داده مى شد، و زمين شكافته مى شد، و يا مردگان بوسيله آن سخن گفته مى شدند، سودشان نمى داد، كه همه كارها به اراده خداست ، آيا مگر كسانى كه ايمان آورده اند، از ايمان اينان ماءيوس نشدند و ندانستند كه اگر خدا مى خواست همه مردم را هدايت مى كرد و پيوسته كافران به سزاى كردارشان به حادثه اى هولناك برمى خورند، و يا به نزديك ديارشان فرود مى آيد؟ تا خدا وعده خويش را بياورد، كه خدا خلاف وعده نمى كند.


آیه 13:13
وَيُسَبِّحُ ٱلرَّعْدُ بِحَمْدِهِۦ وَٱلْمَلَـٰٓئِك َةُ مِنْ خِيفَتِهِۦ وَيُرْسِلُ ٱلصَّوَ‌ٰعِقَ فَيُصِيبُ بِهَا مَن يَشَآءُ وَهُمْ يُجَـٰدِلُونَ فِى ٱللَّهِ وَهُوَ شَدِيدُ ٱلْمِحَالِ
رعد بستايش او، و فرشتگان از بيم او تسبيح گويند! صاعقه ها مى فرستد، و هر كه را خواهد دچار آن كند، مع ذلك آنها درباره خدا مجادله كنند، و او سخت گير است


ان شاء الله ادامه دارد...
نقل قول کردن
+3 #531 علی جعفری 1390-10-06 21:44
به نقل از حمید:

خوب که چی هی همین کامنتو میدی خودتو مسخره کردی

پیشنهاد می کنم رصد کامنت نوجوان ...را حذف کند.
شاید اصلاً خود نویسنده وبلاگ نباشه و کس دیگر هی کامنت می دهد.
بهر حال کامنت با یک محتوی آنهم n بار اسمش اسپم هست و بی معنی است.
نقل قول کردن
+6 #530 حمید 1390-10-06 21:35
به نقل از صالح:
نوجوان 17 ساله ای که از مهدویت مینویسد.

www.entezar313.blogfa.com

خوب که چی هی همین کامنتو میدی خودتو مسخره کردی
نقل قول کردن
-2 #529 عارف 1390-10-06 21:33
به نقل از امین رضا:
سلام علیکم

کسانی که بدون مطالعه و تامل به پست قبلی بنده منفی می دهند احتمال بدهند که شاید دارند العیاذ بالله به قرآن منفی می دهند.

اول مطالعه، و گوش کردن بعد تفکر و مشورت و بعد تصمیم گیری.


فَبَشِّرْ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ ٱلْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُۥٓ ۚ أُو۟لَـٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُ ۖ وَأُو۟لَـٰٓئِكَ هُمْ أُو۟لُوا۟ ٱلْأَلْبَـٰبِ

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرامى‌دهند و بهترين آن را پيروى مى‌كنند؛ اينانند كه خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان.

حاضر به سوال هایی که دارید و شبهات پاسخ بدم.

اگر اولین رخداد متوجه خاک امریکا باشه به احتمال زیاد اینترنت یا با مشکل جدی مواجه میشه یا به کلی از کار میافته.
لذا تا قبل از 14 صفر باید تصمیم بگیرید و اطلاعات لازم رو کسب کنید.

وظيفه ما در قبال قران رمز گشايي نيست خدا قران را با بياني روشن و روان نازل فرموده اينقدر پيچيده و مرموز نيست البته براي ما شايد هم داراي رموزي باشدي ولي همان قران ميفرمايد كه وظيفه راسخون در دانش يا همان امامان و معصومين است.زياد خودت را درگير اعداد نكن از القائات شيطان است تا شما را از هدف اصلي قران كه همان كمال است باز دارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (568)