رایحه ظهور

تاثیر قیام عاشورا ی امام حسین ع بر انقلاب های مردمی و بیداری اسلامی

قیام عاشورا، مهم ترین رویداد تاریخی پس از ظهور اسلام بود. این قیام، پیامدهای مهمی در برداشت که نتایج ثمربخش آن تا قیامت، به عنوان حماسه ای بزرگ و جاوید، باقی خواهد ماند. قیام عاشورا، در حقیقت، مشعل فروزانی برای شیعیان و مسلمانان بلکه همه ی آزادگان دنیاست . امام حسین ع در روز عاشورا خطاب به سپاهیان عمر سعد فرمودند : اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید . هر کسي داراي فطرت انساني باشد به مساله عاشورا و حماسه حسيني اعتقاد کامل دارد. مساله عاشورا و حماسه حسيني ريشه در فطرت انسانها دارد .ازادگی و زیر بار سلطه و زور نرفتن هم در فطرت انسانها جای دارد و به همین دلیل است که هر کسي داراي فطرت انساني باشد به مساله عاشورا و حماسه حسيني اعتقاد کامل داشته و متاثر از ان است.

 

» ابتدای نظرات (667)

ان الحسین مصباج الهدی و سفینةالنجاة

 

 

 

بطور کلی تصویری که شیعیان از دوران اولیه اسلام و حکومت حضرت علی (ع) دارند، همواره به صورت آرمانی برای آنان باقی بوده و برای تحقق این آرمان، تلاش و مجاهده می کرده اند . همین آرمان به صورت آرزوی حکومت عدل مبتنی بر قوانین اصیل اسلامی و مبتنی بر روش حکومتی امام علی (ع) در دل و ذهن مردم جاری بوده است . همچنین در برداشت مردم از قیام عاشورا، این حرکت نیز مجاهده ای برای تحقق همان آرمان و آرزو به شمار می آید.

قیام عاشورا، مهم ترین رویداد تاریخی پس از ظهور اسلام بود. این قیام، پیامدهای مهمی در برداشت که نتایج ثمربخش آن تا قیامت، به عنوان حماسه ای بزرگ و جاوید، باقی خواهد ماند. قیام عاشورا، در حقیقت، مشعل فروزانی برای شیعیان و مسلمانان بلکه همه ی آزادگان دنیاست . امام حسین ع در روز عاشورا خطاب به سپاهیان عمر سعد فرمودند : اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید . هر کسي داراي فطرت انساني باشد به مساله عاشورا و حماسه حسيني اعتقاد کامل دارد. مساله عاشورا و حماسه حسيني ريشه در فطرت انسانها دارد .ازادگی و زیر بار سلطه و زور نرفتن هم در فطرت انسانها جای دارد و به همین دلیل است که هر کسي داراي فطرت انساني باشد به مساله عاشورا و حماسه حسيني اعتقاد کامل داشته و متاثر از ان است.

مهاتما گاندی میگوید:من زندگی امام حسین، آن شهید بزرگ اسلام را به دقّت خوانده‌ام و توجّه کافی به صفحات کربلا کرده‌ام بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، باید از امام حسین پیروی کند

برشطی از حماسه و حضور، ص 283، به نقل از مجله بصائر، ش 7 و 8، ویژه‌نامه محرّم، ص 25،


 

قیام عاشورا، درس دین باوری، ایثار، شجاعت، شهامت، جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و روحیه ستیزه جویی و جسارت در مقابل حکام جور را در مسلمانان ایجاد کرده و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام را به عنوان سرسخت ترین حامیان دین پیامبر صلی الله علیه وآله، معرفی نمود. مبارزان و رهبران شیعه، در تاریخ جنبش های حرکت آفرین خود، صحنه های اعجاب انگیزی از رشادت، شجاعت، فداکاری و ایثار خلق کردند و هرگز بیم وترسی از قدرت حاکم به دل راه ندادند و در برابر هیچ حکومت ظالم و سخت گیری، تسلیم نشدند و در مقابل موج های سهمگین و طوفان های بنیان کن، با گذشتن از گذرگاه شهادت، همواره قد برافراشته بودند

امام حسين (ع) بيداري را دربين مسلمانان رواج داد . امام حسين (ع) در حقيقت اولين بيدارگر جهان اسلام است.

و این چنین است که مكتب عاشورا و محرم یك اندیشه زنده و تاثیر گذار و الهام بخش در انقلاب اسلامی و دیگر جنبش های جهان از جمله در جریان بیداری اسلامی است

با تامل در جریان قیام امام حسین ع در می یابیم که نهضت امام حسين عليه السلام داراي 3 ركن مبارزه با ظالمان حاكم، بازگشت به هويت اسلامي و آزادي و آزادگي است و ملتها با الگو گرفتن از قیام عاشورای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین ع مبارزه با ظالمان حاکم را برای بازگشت به هویت اسلامی و آزادی و آزادگی اغاز کردند. ملتهای منطقه با مشاهده قیام مردم ایران و به بار نشستن ان که با الگوگیری از قیام عاشورا شکل گرفته بود و مشاهده عزت و اقتدار این کشور و همچنین ستیزه با استکبار جهانی و سرخم نکردن درمقابل زورگویان عالم به این حقیقت پی بردند که تاسی به قیام عاشورا میتواند آنها را از چنگال حاکمان مستبد و یوغ بندگی مستکبران عالم نجات داده و به سوی هویت اسلامی انسانی همراه با کرامت نفس و عزت مندی سوق دهد

موج جدیدی از بیداری اسلامی که در کشورهای عربی به وجود آمده است و بنیان­ حکومت­های خودکامه مستبد و سر سپرده به غرب را متزلزل نموده و آنها را یکی پس از دیگری ساقط می­کند، هر چند در شرایط حاضر از تونس شروع شد و کشورهای چون: مصر، لیبی، یمن،‌ بحرین و ... را در نوردید و در کشورهای چون: عربستان، اردن، امارات، کویت و ... در حال شکل­ گیری است، ولی واقعیت امر این است که نهضت بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران سرمشق گرفته که در اصل الگوگرفته از قیام امام حسین ع و یارانش می باشد

تظاهرات عاشورای سال ۵۷ بر روی پل چهار راه کالج

انقلاب و مدل حکومت اسلامی که امام خمینی(ره) بنیان­گذاری نمود، در فرهنگ و آموزه­های اصیل اسلامی از جمله قرآن کریم که آئین­نامه زندگی مسلمانان بلکه بشریت است،احادیث نبوی(ص) و سیره پیامبرگرامی اسلام و ائمه اطهار(علیهم الصلاه و السلام) مخصوصاً در نهضت عاشورا ریشه دارد. بسیاری از انقلاب­ها و قیام­های آزادی خواه و رهایی بخش که بعد از سال 60(ه­ ق) به وجود آمده به نحوی از انقلاب کربلا تأثیر پذیرفته است، حتی جنبش­های آزادی بخش که رهبران آن مسلمان نبودند، ماند انقلاب ضد استعماری هند که گاندی رهبری آن را برعهده داشت، گاندی به این واقعیت اعتراف داشت که او درس مبارزه و راه آزادی را از امام حسین (ع) و نهضت او آموخته است بنا بر این نهضت بیداری اسلامی که سه دهه قبل در ایران شکل گرفت و منجر به تشکیل حکومت­ اسلامی شد و امروزه سراسر کشورهای عربی اسلامی را فراگرفته است، ریشه در فرهنگ اسلام به خصوص نهضت عاشورا دارد و رهبران نهضت­های بیداری به امام حسین(ع) اقتدا نموده و مبارزه علیه ظلم و ستم را از انقلاب عاشورا و رهبر آزادگان جهان امام حسین(ع) آموخته اند.

امام حسین(ع) در مقطعی از زمان قرار گرفته بود که فردی ستمگر و ظالم سرنوشت و تقدیرات جامعه اسلامی را در سلطه و اختیار خود گرفته، خویش را حاکم و خلیفه مسلمین می­خواند و بر اساس خواسته­های نفسانی و شهوانی خود، بدون توجه به اصول و قوانین شرعی و سیره نبوی فرمانروای می­کرد و بدعت­های زیادی را بوجود آورده بود.او در صدد بود با بیعت گرفتن ار امام حسین(ع) به رفتارهای غیر اسلامی و انسانی خویش مشروعیت بخشیده وخود را قانونی جلوه دهد و پایه­های حکومت ستم و بیداد خود را مستحکم کند، ولی فرزند زهرا(س) وقتی­که دید دین خدا و شریعت اسلام تحریف می­شود و حقوق مردم تضیع می­گردد احساس مسؤولیت نمود و بر خویشتن لازم دید که در برابر چنین فردی به پا خیزد، از دین و حقوق مردم دفاع کند ولو خود و یارانش به شهادت رسیده و خاندانش اسیر شوند،

یزید همان چیزی را از امام(ع) خواسته بود که امروز حاکمان ستمگر از مردمشان می­خواهند؛ یعنی تسلیم در برابر خواسته ­های نا مشروع و غیرقانونی آنان. امام حسین(ع) در برابر بدعت­ها و سایرخواسته­ های نامشروع یزید به پاخواست و با قیام خود به همه انسانهای مسؤولیت شناس و آزادی­خواه، درس آزادی و بیداری آموخت و راه رهایی از استبداد و استکبار را به بشریت نشان داد.

امام حسین(ع) در نامه که به برادرش محمد حنفیه سپرد اهداف قیام و انقلاب خویش را به روشنی تمام بیان فرمودند تا در تاریخ ثبت گردد، آزادمردان در آینده از این اهداف اطلاع یافته و در پی تحقق آن باشند، و در مبارزه با بی­عدالتی و ستم، انقلاب کربلا را الگو قرار داده و از حضرت  ایشان پیروی نمایند.

در این زمان اکثراً حاکمان بی­کفایت، وابسته به بیگانگان، فاسد و ظالم بر سرنوشت ملتها، بیت المال و سرمایه­های ملی مسلمانان تسلط یافته و حکومت می­کنند. زین العابدین بن علی، حسنی مبارک، معمرقذافی از نظر اخلاقی و رفتارهای فردی و روش حکومتی در بسیاری از موارد همانند یزید بودند و بسیاری از حاکمان دیگر همانند آل خلیفه،‌ آل سعود، آل صالح و ... شباهت­های زیادی با یزید دارند؛ عدم پایبندی به شعائر اسلامی ، همکاری با رژیم صهیونستی و آمریکا ، به خاک و خون مردم کشورشان،حیف و میل اموال و دارای­های ملی و بیت المال مسلمین و صدها از این قبیل رفتارهای خلاف دستورات اسلام و اخلاق انسانی را مرتکب می­شوند. بن علی در تونس نماز جمعه، حجاب در ادارات و دانشگاه­ها و... را ممنوع و جرم اعلام کرده بود،‌ بقیه نیز رفتارهای همانند او داشته و دارند.

نزدیک به یک­سال است که ملت­های عرب مسلمان با الهام از قیام عاشورا بیدار شده اند و با جسارت تمام در برابر خواسته­های نا مشروع و حکومت­های غیرقانونی حاکمان فاسد به پاخواسته و مقاومت می­کنند. مردم مسلمان و انقلابی تونس، مصر و لیبی در برابر حکومت­های غیر مردمی و ضددینی شان پیروز شده اند و حکومت­های جدید خود را مبتنی بر دستوارت اسلام و مراجعه به رأی عمومی، تشکیل می­دهند که این دست آورد بسیار بزرگ و هدیه الهی است

مسلمانان جهان مخصوصاً ملل عرب که امروز به پا خواسته و در برابر ستمگری­های حکومت­های سرسپرده به غرب مبارزه و مقاومت می­کنند، در حقیقت به امام حسین(ع) اقتدا نموده و درس انقلاب و مقاومت را از نهضت عاشورا آموخته اند.امروزه پذیرش هیچ الگوی دیگری غیر از عاشواری حسینی(ع) وضعیت ذلت بار مسلمانان را نمی­تواند تغییر بدهد و آنان را به صلاح و هدایت برساند.

اما م حسین ع با نهضت عاشورا، الگویی از انقلاب و راهکار مؤثر و کار آمد برای مبارزه علیه حاکمان ستمگر و خودکامه به جهانیان ارایه داد. هرزمان مسلمانان گرفتار حاکمان ستمگر شدند در مبارزه با آنان قیام و انقلاب امام حسین(ع) را الگو قرار داده و با الهام از عاشورای حسینی به پاخواسته و مقاومت نموده اند، بر حاکمان ستم پیروز گشته و سرنوشت شان را تغییر داده اند. ولی اگر از مبارزه و مرگ ترسیدند و یا راه سازش و تسلیم با ستمگران را اختیار کردند گرفتار ذلت و خواری شدند.

مسلمانان کشورهای عربی سالیان متمادی بود که حاکمان ستمگر، وابسته و بی­کفایت بر سرنوشت شان سیطره داشتند، مخصوصاً در سده اخیر که ستمگری، وابستگی و بیکفایتی آنان به اوج رسیده بود و در حقیقت حکومت­های شان تبدیل به نمایندگی­های کشورهای غربی و اروپایی شده بود و در اداره اکثر امور کشورهایشان از بیگانگان دستور می­گرفتند و بر اساس فرمایشات آنان امورات کشور را تنظیم و اداره می­کردند و عملاً تبدیل شده بودند به تأمین کنندگان انرژی و مواد خام مورد نیاز کارخانه جات و مصرف کنندگان تولیدات کشورهای آنان! که تعیین قیمت مواد خام و تولیدات فقط در اختیار و صلاح دید اربابان خارجی بود. وضعی بدتر از این برای کشورهای اسلامی و عربی قابل تصور وتحمل نبود و نیست.

به فضل و مرحمت الهی مسلمان به مرحله از رشد و آگاهی رسیده اند، از نقشه­ها و توافقات سری حاکمان سرسپرده مطلع شده و خیانت­های حکومت های شان را دیدند و با الهام از عاشورا و پیروی از امام حسین(ع) برای رهای از این وضعیت خفت بار و تغییر سرنوشت شان، نهضت بیداری اسلامی را به وجود آورده اند که به نتایج بسیار خوب و امیدوار کننده ­رسیده اند. مسلمانان در کشورهای چون: تونس،‌ مصر، لیبی و... به پیروزی رسیده اند و در کشورهای چون: یمن، بحرین و ... در مرز پیروزی قرار دارند و در سایر کشورها نیز نهضت بیداری اسلامی در حال شکل گیری است. حتی مردم سایر کشورهای جهان نیز تحت تأثیر نهضت بیداری اسلامی قرار گرفته و علیه حکومت­های حامی سرمایه داری و فاسدشان به پاخواسته و نهضت 99٪ را به راه انداخته اند که بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی را متأثر ساخته و در معرض سقوط قرار داده اند.

ملت هاي مسلمان منطقه ده ها وصدها سال است كه تحت ستم دولتهاي وابسته به غرب و اسرائيل همواره تحت شديدترين اهانت ها و بي حرمتي ها هستند و همواره عزت وكرامت انساني آنها مورد اهانت قرار گرفته است اما با بيداري اسلامي ملتها خواهان كرامت انساني عزت شدند و امام حسين (ع) را به عنوان برجسته ترين نماد عزت و آزادگي و مكارم انساني , الگوي بارز و مصداقي ارزشمند از صلابت و ايثار مي دانند و با تاسي از آموزه هاي نهضت عظيم آن امام همام تحولي شگرف در دنيا پديد مي آورند.


مبارزه با ظلم و ستم حاکمان جاثر حتی با نیروی اندک و امکانات کم اما با ایمانی قوی و اتکال به یاری خداوند و نیروی ایمان و روحیه شهادت طلبی درسی است که از دیر باز مبارزان در راه خدا از قیام عاشورا گرفته اند.همانگونه که در انقلاب اسلامی ایران ملتی که از استبداد و استعمار به تنگ آمده بود با دست خالی اما با سلاح ایمان و اعتماد به یاری خداوند به میدان آمده و در مقابل رژيم وابسته به استكبار كه تا بن دندان به آخرين تجهيزات جنگي و امنيتي مجهز بودند قيام نمودندو با شعار های «اللَّه اکبر» و با روحيه شهادت طلبي به مبارزه با ايادي استكبار شتافتند و از مرگ نهراسيده به مبارزه با ايادي ظلم پرداختندو حاکمان مستبد و غارتگران استعمار گر را از کشور بیرون راندند.و الان میبینیم کشورهای منطقه باتاسی به انقلاب اسلامی ایران همان راه را برای برچیدن حکومتهای ظالم و مستبد در پیش گرفته اند که در اصل متاثر از انفلاب عاشورای امام حسین ع است.


در قيام ملتهاي مسلمان منطقه شاهدیم که وقتي با قيام جوانان و مردم آزاده تونس مصر و لیبی كه از ستم دولت وطاغوت زمانه خود به ستوه آمده بودند ،طاغوت زمانه خود را با دستان خالي اما با روحيه اسلامي و شهادت طلبانه ساقط كردند اين قيام الگويي براي قيام ساير ملتها حتی در اروپا و آمریکا شد به نحوی که معترضان وال استریت قیام خودشان را الهام گرفته از میدان التحریر میدانند و همان شعارها را تکرار میکنند

تاکید مردم معترض در جنبش وال استریت به این نکته که انها از میدان التحریر الگو گرفته اند و ازهمان شعارهایی استفاده میکنند که مردم درمیدان التحریر سر میدادند نشان از تاثیر و الگوسازی نهضت های اسلامی است که منشا ان را باید در قیام عاشورای امام حسین ع جستجو کرد. قیامی که مختص شیعیان و یا مسلمانان نیست بلکه الگویی برای همه ی آزادگان جهان است

به حق میتوان گفت قیام عاشورا، ، مشعل فروزانی برای شیعیان و مسلمانان و سرمشقی برای قیام های آزادیخواهان است


از دیگر اثراتی که قیام عاشورا بر قیامهای ملتهای به پا خواسته دارد میتوان به ارزوی بازگشت به هویت اسلام ناب محمدی اشاره کرد . علامه شهید، سید حسن شیرازی می گوید: «امام حسین علیه السلام با شهادت خود توانست حساب خلافت انحرافی را از اسلام جدا کند و پرده از واقعیت عنصر اموی بردارد تا مردم متوجه شوند خلافت بنی امیه، یک حکومت جاهلی است که لباس اسلام بر تن پوشیده است. بدین ترتیب، مردم دریافتند که حکومت اموی، یک سلطنت ظالمانه است که هیچ ربطی به اسلام ندارد ... بر اثر قیام امام حسین علیه السلام، ماهیت حقیقی تمام خلفای پس از حضرت، بلکه پیش از حضرت هم کشف شد و لذا خلفای دیگر، از امویان، عباسیان و عثمانیان، نتوانستند کارهای نامشروع خود را به نام اسلام، انجام دهند».

درحال حاضر شاهدیم که اکثر کشورهای منطقه با وجود تمام انحرافاتی که در بطن حکومت و حاکمانشان مشاهده می شود مدعی اجرای احکام اسلام هستند اما ایا به واقع چنین است؟ حاکمانی که خود را خادم الحرمین الشریفین لقب داده اند اما چه خیانتها که به اسلام و مسلمانان روا میدارند. حاکمانی که به اسم اسلام هزاران عمل خلاف موازین شرعی انجام میدهند.یزید هم خود را امیر المومنین! خطاب میکرد اما عمل به شعائر اسلامی در دین او جایی نداشت. و حسین غ قیام کرد تا دین جدش محمد مصطفی ص زنده بماند همان اسلام ناب محمدی . همان اسلامی که سرفرود آوردن در مقابل غیر خدا را شرک میداند .همان که حاکمان را از ظلم و تعدی به مردم نهی میکند و حرمت کرامت و شرافت انسان را از هرچیزی بالاتر میداند.

ملتهای منطقه که مشاهده میکنند چگونه حاکمانشان به خواستهای مستکبران عالم و رژیمهای ظالمی همچون رژیم صهیونیستی گردن نهاده اند و چگونه عزت نفس ملتشان را به سلاخ خانه ی این مستکبران سپرده اند با الگوگیری از قیام امام حسین ع و در جهت مخالفت با انحطاط ارزشهای اسلامی و استقرار حکومتی بر پایه اسلام حقیقی برای بازگرداندن هویت دینی و اسلامی خود به پا خواسته و حاکمان وابسته را یکی پس از دیگری به زیر می کشانند.امروز مسلمانان مصر و ... وقتي مي بينند فلسطين در خون است و ديواري بين آنها و فلسطين قرار دارد غرورشان شكسته مي شود. اين وضعيت براي مصر و ساير اعراب يك غرور شكسته شده است و اين نكته خود را در بيداري اسلامي نشان مي دهد.


روحیه عزت طلبی و سازش ناپذیری امام حسین ع با شعار هیهات من الذله نمود پیدا میکند


از طرف دیگر اکنون یکی از شعارهای شیعیان بحرین و عربستان هیهات من الذله است و در عمل نیز شاهدیم با همه ی جنایات و اعمال سرکوبگرانه ای که به انحاء مختلف به خصوص درحق مردم بحرین انجام میشود آنها همچنان دست از خواستهای خود برنداشته و به قیام خود بر علیه ظلم و استبدادی که دامنگیرشان است ادامه میدهند. شهادت طلبی مردم در قیامهای منطقه نیز نمود دیگری از تاثیرات قیام امام حسین ع است ملتهایی که با وجود سرکوب و کشتار و زندان و شکنجه دست از اهداف خود برنداشته اند وهمچنان به مبارزه ادامه میدهند و هدفشان تشکیل حکومت بر پایه موازین و احکام اسلامی است .در طی این مدت اخبار فراوانی از کشتار و ازار و شکنجه و زندانی شدن انقلابیون و حتی خانواده های آنها از کشورهای منطقه به خصوص بحرین منتشر شده و جنایاتی که حاکمان ظالم و مستبد این کشورها بر ملتشان روا داشته اند اما بااین وجود نه تنها اتش انقلاب به سردی نگراییده بلکه همین خون شهدا خود اتش افروز قیام انهاست.امام خمینی دراین زمینه می فرمایند: «مگر خون ما رنگین تر از خون سیدالشهداء است؟ چرا بترسیم از اینکه خون بدهیم .» مکتب حسین ع مکتب شهادت است و مگر خون ما از خون خدا رنگین تر است؟

ضمن اینکه همانگونه که انقلاب اسلامی ایران درماه محرم و در عزاداریها و مساجد اوج گرفت انتظار میرود قیامهای منطقه نیز در ماه محرم اوج بگیرد. در روزهای اخیر شاهد قیام شیعیان عربستان بودیم که منجر به شهادت چندین تن از جوانان شیعه ان کشور شد. نکته قابل تامل این بود که با فرارسیدن ماه محرم و نزدیک شدن به ایام عاشورا نیروهای امنیتی عربستان از این منطقه عقب نشینی کردند و این نیست جز ترسی که از شعله ورتر شدن این قیام در ایام محرم و به خصوص عاشورا دارند.


امام حسين (ع) در حقيقت اولين بيدارگر جهان اسلام محسوب مي شود سید الشهدا (ع) نماد بزرگ انسانی و هدیه ای آسمانی است تا زمین بوسیله آن پاک شود و یاری کردن ایشان پایبندی به حقوق انسان هاست .چراغ هدایت امام حسین (ع) همواره به هدایت بشریت می پردازد و سعی دارد مردم را از غفلتی که به آن دچار شده اند نجات دهد. یاد اباعبدالله (ع) نماد مبارزه با ظلم و ذلت و خواری و پیام عزت، کرامت، دعای خیر و مکارم انسانی و الگویی جهت رهایی از ظلم و استبداد است و پایه های ظلم و طاغوت را به لرزه درمی آورد.نهضت امام حسین یک حرکت بزرگ فرهنگی است که انسان ها را از درون متحول می کند تحولی که لزوماً در مسایل سیاسی، اجتماعی زمان اثر می گذارد بر اساس اندیشه عاشورایی امام حسین (ع) وضعیت موجود جامعه اسلام در آن دوران تنها از طریق یک انقلاب بنیادین که منجر به تغییر حکومت شود، قابل تغییر است ملتی که با قیام و مکتب امام حسین پیوند خورد هرگز طعم مرگ، حقارت و نابودی را نخواهد چشید.

هدف امام حسین(ع) از نهضت عاشورا فقط مبارزه علیه یزید و دستگاه حکومتی او نبود بلکه اصولاً با این نوع حکومت و مدیریت که فردی نالایق و ستمگری همانند یزید، در رأس آن قرار داشته باشد و بر اساس خواسته­ های نفسانی و شهوانی خود بر جامعه اسلامی و مسلمانان حکومت نمایند مخالف بود و در برابر آن قیام و انقلاب نمود

و اکنون مسلمان در کشورهای عربی با تاسی ازانقلاب اسلامی ایران که الهام گرفته از نهضت عاشوراست و با پیروی از امام حسین(ع)، نهضت بیداری اسلامی را به وجود آورده اند و تا کنون به نتایج بسیار چشم گیر و خیره کننده دست یافته، یزیدیان زمان زیادی را رسوا کرده و فرعون­های چندی را ازجایگاه­هایشان به زیر کشیده و نظام­های برده داری آنان را ساقط کرده اند. نتایج بدست آمده در این کشورها، حاکمان مشابه و نظام­های ضد مردمی را در سراسر جهان هراسان ساخته و. تحلیل گران سیاسی و حاکمانی که منافع شان را در خطر می­بینند دچار سرگیجی و حیرت کرده است.

رهبران و مدیران نهضت بیداری اسلامی و مسلمانانی که به قیمت خون آنان و جوانان شان نهضت بیداری در کشورهایشان به ثمر رسیده و نظام­های ضد دینی و ضد مردمی را ساقط کرده اند، باید بیدار و به هوش باشند، وحدت اسلامی و انسجام ملی را حفظ و تقویت نمایند، از هر نوع تفرقه، قدرت طلبی و خودخواهی­ها جداً پرهیز کنند، از نقشه­ها و فتنه­های دشمنان زخم خورده خود غافل نشوند و گرنه ممکن است؛ وارثان بوجهل­ها و بوسفیان­ها با استفاده از نقطه­ ضعف­های آنان، گردنه احد را بار دیگر دور خواهد زد. وخدای نخواسته پیروزی­های به دست آمده را تبدیل به عزا نموده پایان غم انگیز جنگ احد را تکرار کنند.

.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

قیام عاشورا، مهم ترین رویداد تاریخی پس از ظهور اسلام بود. این قیام، پیامدهای مهمی در برداشت که نتایج ثمربخش آن تا قیامت، به عنوان حماسه ای بزرگ و جاوید، باقی خواهد ماند. قیام عاشورا، در حقیقت، مشعل فروزانی برای شیعیان و مسلمانان بلکه همه ی آزادگان دنیاست . امام حسین ع در روز عاشورا خطاب به سپاهیان عمر سعد فرمودند : اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید . هر کسي داراي فطرت انساني باشد به مساله عاشورا و حماسه حسيني اعتقاد کامل دارد. مساله عاشورا و حماسه حسيني ريشه در فطرت انسانها دارد .ازادگی و زیر بار سلطه و زور نرفتن هم در فطرت انسانها جای دارد و به همین دلیل است که هر کسي داراي فطرت انساني باشد به مساله عاشورا و حماسه حسيني اعتقاد کامل داشته و متاثر از ان است.

تاثیر قیام عاشورا ی امام حسین ع بر انقلاب های مردمی و بیداری اسلامی

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #667 حمید 1391-01-31 18:53
به نقل از azita:
پس چرا ایران با چین و روسیه خوب هست؟

تا دشمن مشترک از بین بره بعد با اونام دشمن میشه
نقل قول کردن
0 #666 amir 1390-12-17 14:20
به نقل از azita:
پس چرا ایران با چین و روسیه خوب هست؟

چون چاره اي نداره بجز اينكه تن فروشي بكنه به چين و روسيه
نقل قول کردن
+1 #665 amir 1390-12-17 14:17
به نظر من اختلاس 3000 ميلياردي در كشور اسلامي ك از بالا تا پايين همه آلودش هستند (و قوه قضايه بر و بر فقط نگاه مي كنه)و تورم به اين وحشتناكي نشانه آخر زمانه
نه اين چيزايي كه تو سايتتون مي نويسيد
نقل قول کردن
0 #664 مبشر کوچک 1390-10-25 20:36
سلام به شما فعالان فرهنگي محترم
»» مجموعه 28 قسمتي "بيداري" تلاشي است براي انتشار گزيده بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي از شروع بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه ، شمال آفريقا و گسترش موج بيداري در سرتاسر جهان
از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/file/g39hVJbT/Bidari.html

»» همچنین خبر دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری را که حاوی مطالب مهمی درباره انتخابات است را نیز می توانید از لینک زیر دانلود کنید:
www.4shared.com/mp3/mCataToa/29_Entekhabat.html

»» و در ادامه، سخنرانی مهم حجة الاسلام و المسلمین حاج مهدی طائب درباره فتنه های پیش رو و فتنه 88 را از لینک زیر دانلود نمایید:
www.4shared.com/mp3/QS5syNoM/Haj_Agha_Taeb_9_Dey_1389.html

توجه به گزيده بيانات معظم له در طول اين مدت، مي تواند خط مشي عملکرد ما در اين برهه حساس زماني - هرچند در حد توانمان را - نشان دهد.
اميدواريم اين مجموعه را دانلود کرده و بشنويد و به دوستان و همکاران و همرزمان و همسنگران و خانواده تان هم پيشنهاد دهيد.
التماس دعا
مبشر کوچک
نقل قول کردن
+1 #663 مهدوي 1390-09-30 19:25
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليك يا اباصالح المهدي
با سلام به همه دوستان ، دعا كنيم براي ظهور اقا امام زمان عليه السلام
نقل قول کردن
0 #662 آنتی انحراف 1390-09-29 22:47
سلام

نظر 667 میدهم تا عدد شیطانی نماند روی تایپیک

فقط برای موضوع

جلسه ای با استاد قائم مقامی ، تحولات جاری جهان بسیارمهم و بشارت بخش است + فیلم

ناراحتم که تا مدتی که موضوع تمام شده بود و تعداد نظر روی 313 مانده بود و دوستی آن را به 314 رساند.

mehrdadz.blogfa.com/
نقل قول کردن
+2 #661 منتظران نور 1390-09-29 21:53
@};- سلام بر تمام منتظران نور @};-
@};- بخش بعدی مستند بشارتهای ظهور هم برای دانلود گذاشته شد.
آیا الان ظلم وفساد نزدیک ظهور رخ داده در حالی که ظلم وفساد در هر زمانی بوده.
حتما از وبلاگ دانلود کنید جالبه
@};-
montazeran-noor .mihanblog.com
نقل قول کردن
+1 #660 میلاد 1390-09-29 11:09
وبلاگی متفاوت در زمینه ی مهدویت

www.entezar313.blogfa.com
نقل قول کردن
-2 #659 azita 1390-09-22 01:20
پس چرا ایران با چین و روسیه خوب هست؟
نقل قول کردن
-3 #658 azita 1390-09-22 01:18
آیا مقصود از یاجوج و ماجوج چین روسیه و هند نیست؟
نقل قول کردن
0 #657 مبشر گمنام 1390-09-21 16:25
به نقل از التماس دعای فرج:

واقعا از دیدن کامنت شما خوشحال شدم .

در فضای سایبر و بین افسران جنگ نرم افراد زیادی شما را میشناسند ؛ بدی فضای سایبر اینست که تنها نشانی و آدرسی که دوستان و همسنگران از هم دارند یک "آیدی" یا "شناسه" است که در صورت غیبت آن، دیگر نمیتوان جویای حال هم شد و از سلامتی همدیگر با خبر شد .

لطفا به نحو مقتضی دوستان مجازی را در جریان احوالات خود قرار دهید .


«التماس دعای فرج»


و من هم از دیدن کامنت شما بیشتر خوشحال شدم ... B-) @};-
نقل قول کردن
+3 #656 مجتبی 1390-09-20 23:58
این مطلب حذف شد!
مطلب "آيا چهارمين جاسوس آمريكايي مشمول رافت احمدي نژاد مي شود؟" به دلیل تذکر کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای از خروجی پایگاه خبری تحلیلی صراط حذف گردید.

متن تذکر کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای را در زیر میخوانید:


با سلام

نظر به انتشار مواردي در آن پايگاه که به استناد بند 'د 3' فهرست مصاديق محتواي مجرمانه موضوع ماده 21 ،قانون جرايم رايانه اي انتشار آن جرم محسوب مي گردد، لازم است به قيد فوريت نسبت به رفع اثر محتواي مجرمانه اقدام و مشي مذکور اصلاح گردد.
نمونه اي از موارد محتواي مجرمانه مشاهده شده در آن پايگاه به شرح ذيل است :

seratnews.ir/.../...

ضمناً گزارش اجراي دستور فوق را به همين نشاني ارسال کنيد.

كارگروه تعين مصاديق محتواي مجرمانه قانون جرائم رايانه اي

:))
=D>

-------------
هر جا که دیدین
گزارش بدین
نقل قول کردن
0 #655 مجتبی 1390-09-20 23:57
به نقل از استيضاح:
پس از درخواست ناتو برای باز پس گیری "پهپاد"
آيا چهارمين جاسوس آمريكايي مشمول رافت احمدي نژاد مي شود؟
seratnews.ir/.../...



این مطلب حذف شد!
مطلب "آيا چهارمين جاسوس آمريكايي مشمول رافت احمدي نژاد مي شود؟" به دلیل تذکر کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای از خروجی پایگاه خبری تحلیلی صراط حذف گردید.

متن تذکر کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای را در زیر میخوانید:


با سلام

نظر به انتشار مواردي در آن پايگاه که به استناد بند 'د 3' فهرست مصاديق محتواي مجرمانه موضوع ماده 21 ،قانون جرايم رايانه اي انتشار آن جرم محسوب مي گردد، لازم است به قيد فوريت نسبت به رفع اثر محتواي مجرمانه اقدام و مشي مذکور اصلاح گردد.
نمونه اي از موارد محتواي مجرمانه مشاهده شده در آن پايگاه به شرح ذيل است :

seratnews.ir/.../...

ضمناً گزارش اجراي دستور فوق را به همين نشاني ارسال کنيد.

كارگروه تعين مصاديق محتواي مجرمانه قانون جرائم رايانه اي

:))
=D>
نقل قول کردن
+4 #654 کاووس 1390-09-20 23:19
به نقل از نراقی:

با سلام
در مورد تکفیر نکردن افراد باهاتون موافقم چون همه قابل برگشت هستند
اما این جمله تون :((هاشمی کسی بود که بخاطر انقلاب سخت ترین شکنجه ها رو تحمل کرد...)) به شدت نگران کننده است
بله زبیر هم سیف الاسلام بود و طلحه هم طلحه الخیر بود اما عاقبت چه شد؟؟
و او با سپاهی از شهیدان خواهد آمد @};-

با سلام . تا جایی که من می دونم دستگیری ها و شکنجه هاشمی برای دفاع و نزدیکی با سازمان مجاهدین خلق بوده !! هاشمی یک هزارم عزت شاهی هم شکنجه نشد و سختی ندید . بلکه اگر صد نفر اول و مهم قشر روحانی در پیروزی انقلاب را ردیف کنیم نامی از هاشمی نخواهد بود .
نقل قول کردن
0 #653 نراقی 1390-09-20 23:14
به نقل از سید موسی:


چرا اینجور حرف می زنید، وقتی آقا به شخصی فرصت میدن یعنی اینکه این شخص هنوز فرصت باز گشت داره.
ما هیچوقت نباید خودمون را در حاشیه امنیت ببینیم و کسانی که به هر طریقی دچار لغزش شدن تکفیر کنیم.

چه بسا اونها توبه کردن و عاقبت بخیر شدن و ما نشدیم.
هاشمی کسی بود که بخاطر انقلاب سخت ترین شکنجه ها رو تحمل کرد... هر چند ملاک حال فعلی افراد است، اما حال آینده افراد رو هم باید در نظر بگیریم.

با سلام
در مورد تکفیر نکردن افراد باهاتون موافقم چون همه قابل برگشت هستند
اما این جمله تون :((هاشمی کسی بود که بخاطر انقلاب سخت ترین شکنجه ها رو تحمل کرد...)) به شدت نگران کننده است
بله زبیر هم سیف الاسلام بود و طلحه هم طلحه الخیر بود اما عاقبت چه شد؟؟
و او با سپاهی از شهیدان خواهد آمد @};-
نقل قول کردن
+6 #652 u313.ir 1390-09-20 23:09
با سلام و درود بر دوستان عزیز

پست جدید منتشر شده دوستان بحثها رو در پست جدید ادامه بدید

نگاهی به تحولات سوریه؛رویارویی با قدرتهای شیطانی

u313.ir/.../

اولین نظر دعا برای فرج مولایمان [-O

التماس دعا
نقل قول کردن
+3 #651 علی جعفری 1390-09-20 22:51
یک روزنامه روسی منتشر کرد:

جزئیات دخالت ترکیه در اقدامات خرابکارانه و تروریستی در سوریه

یک روزنامه چاپ روسیه از نقش ترکیه در اقدامات خرابکارانه و تروریستی در سوریه از طریق آموزش مخالفان در خاک خود و همکاری و هماهنگی گسترده با غربی ها در ناآرام کردن اوضاع سوریه خبر داد.

این روزنامه افزود تصمیم رهبران ائتلاف غربی برای هدف قرار دادن سوریه حداقل از سال 2003 گرفته شده است، زمانی که به سوریه پیشنهاد دادند در مقابل خلع سلاح، دوست غربی ها شود که بشار اسد آن را نپذیرفت، در آن هنگام، به طور مشخص، کنگره آمریکا قانون بازخواست سوریه را تصویب کرد که به رئیس جمهوری این کشور اجازه می دهد تحریمهایی را علیه دمشق اعمال کند که بلوکه کردن دارایی های سوریه و تحریم هواپیمایی سوریه از آن جمله است.

این روزنامه روسی نوشت : ترکیه نقش اساسی در آماده کردن طرحهای عملیاتی برای سرنگونی نظام سوریه ایفا کرده است و افراد مسلح را در خاک خود از نظر سازمان دهی و تسلیحاتی آماده می کند.

این روزنامه خاطر نشان کرد : نیروی زمینی ترکیه نیز نقش اساسی در آماده سازی برای عملیات ضد سوری ایفا می کند، به طوری که افسران این نیرو به آموزش گروههای خرابکار مزدور و آماده کردن این گروهها برای دست زدن به عملیات در داخل خاک سوریه می پردازند.
www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1481016
نقل قول کردن
+4 #650 علی جعفری 1390-09-20 22:48
عرصه بر فرقه رجوی تنگ‌تر شد

258 شکایت علیه گروهک منافقین ، اردوگاه اشرف به زودی بسته می‌شود

درخواست یک عضو ائتلاف دولت قانون از قربانیان گروهک تروریستی منافقین برای طرح شکایت تا پایان سال جاری و تاکید بر عزم دولت مالکی برای بستن اردوگاه عراق جدید(اشرف سابق)، از جمله خبرهای مربوط به فرقه رجوی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، "علی العلاق" عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت : کسانی که از گروهک منافقین شکایتی دارند تا پیش از پایان سال جاری ارائه کنند.

گروهک تروریستی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعث سابق و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شد.
www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1480792
نقل قول کردن
+7 #649 رزمنده 1390-09-20 22:46
چرا بشار اسد نمی تواند اصهب باشد:

1. اصهب برای تسلط بر منطقه شام با ابقع درگیر می شود ولی موفق نمی شود در حالی که بشار اسد سالهاست که به عنوان رئیس جمهور سوریه بر این منطقه حکمرانی می کند.
2. در بسیاری از روایات داریم که اصهب «علج» است، که صفتی است که برای کفار به کار می رود در حالی که بشار اسد بی دین نیست بلکه یک علوی است.
3. در روایات شدیدا از حمایت کردن اصهب، ابقع، و سفیانی نهی شده ولی بشار اسد به خاطر مواضع خوبش نسبت به مقاومت و فلسطین سالهاست که از حمایت ایران و حزب الله برخوردار است.

در ضمن، من می بینم که بعضی تحلیل می کنن که اگر بشار اسد بمانه مثلا ظهور بدون سفیانی صورت می گیره. این اشتباه است در روایاتی زیادی که به تواتر می رسند داریم که تا سفیانی خروج نکنه امام زمان (عج) هم ظهور نمی کنن. اشکال این جور افراد اینه که شرایط فعلی رو می خواند هر جور که شده با حوادث یه سال یا دو سال مونده به ظهور تطبیق بدند. ممکنه که این بحران سوریه تموم بشه و چند سال دیگه یه بحران دیگه براش درست کنن که اونوقت سفیانی خروج بکنه.
نقل قول کردن
+6 #648 سید موسی 1390-09-20 22:42
به نقل از amir fadak:

...
خلاصه اي گل نرگس كسي به فكر تو نيست
...


خود این جمله هم دروغ است!
نقل قول کردن
+7 #647 حیدری زنگنه 1390-09-20 22:36
به گزارش شبکه ایران این شبکه خبری METRO TV که یکی از

پربیننده ترین شبکه های تلویزیونی اندونزی است برای نشان

دادن ساده زیستی رییس جمهوری اسلامی ایران ، مراسم بسیار

ساده ازدواج پسر آقای احمدی نژاد با دختر اسفندیار رحیم

مشایی
رییس دفتر رییس جمهور را که در محیطی بی تکلف ،

خالی از تشریفات و تنها با پذیرایی با میوه و شیرینی و بدون شام

برگزار شد، در پربیننده ترین زمان پخش برنامه هایش به نمایش در

آورد.

تلویزیون اندونزی ساده زیستی رییس جمهوری اسلامی ایران را

به عنوان الگویی مناسب برای سایر رهبران کشورها و مقامات

عالی رتبه جهان معرفی کرد.
@};-



تلویزیون اندونزی این گزارش را سه شنبه شب گذشته بعد از

پخش گزارش مراسم ازدواج فرزند ذکور یودیونو رییس جمهور

اندونزی و دختر هاتارادجاساوزیر ارشد امور اقتصادی این کشور و

رییس حزب سیاسی رسالت ملی اندونزی
پخش کرد. :D

هاتارادجاساوزیر ارشد امور اقتصادی این کشور و رییس حزب

سیاسی رسالت ملی اندونزی پخش کرد.
نقل قول کردن
+9 #646 amir fadak 1390-09-20 22:25
می فروشـــــــــــ ـــــــی گفت: کالایم می است

رونق بازار من ســــــــــــــ ـــــــــــــــ از و نی است

من خمینی دوســــــــــــ ـــــت دارم چون که او

هم خم است و هم می است و هم نی است
التماس دعا
نقل قول کردن
+8 #645 amir fadak 1390-09-20 22:18
به نقل از عاشق ظهور:
تو هم با من موافقی؟؟؟

بیا بیاموزیم ....

از محمد بن بشیر خضرمی که وقتی صبح عاشورا به وی خبر دادند پسرت را در فلان نقطه مرزی اسیر گرفته اند و در قبال آزادیش هزار دینار طلب کردند

سیدالشهدا او را صدا زدند، کیسه ای شامل هزار دینار طلا به وی دادند و فرمودند:

(خدا تو را رحمت کند بیعتم را از تو برداشتم برو و پسرت ر آزاد کن)

اما او به پای حضرت افتاد و با گریه و شور وصف ناشدنی عرضه داشت:

((درندگان بیابان زنده زنده مرا بدرند اگر تو را تنها گذاشتم))

شرمنده ایم یا صاحب الزمان(عج) از اینکه عاشورا مکتب انتظار ما نشد و تو را تنها گذاشتیم ما هزاران سکه طلا را به شما ترجیح داده ایم

شرمنده ایم آقا(عج)



شما دوستان عزیز که گل هستید وای بر من
فريب ما نخور آقا، دروغ مي گوييم

به جان حضرت زهرا (س) دروغ مي گوييم

چه ناله اي؟ چه فراقي؟ چه درد هجراني؟

نيا نيا گل طاها دروغ مي گوييم

تمام چشم به راهي و انتظار و فراق

و ندبه­هاي فرج را دروغ مي گوييم

دلي كه مأمن دنياست جاي مولا نيست

اسير شهوت دنيا، دروغ مي گوييم

زبان، سخن ز تو گويد ولي براي مقام

به پيش چشم خدا دروغ مي گوييم

كدام ناله غربت؟كدام درد فراق؟

قسم به ام ابيها (س) دروغ مي گوييم

خلاصه اي گل نرگس كسي به فكر تو نيست

و ما به وسعت دريا دروغ مي گوييم

مرا ببخش عزيزم كه باز مي گويم

نيا نيا گل طاها دروغ مي گوييم
نقل قول کردن
0 #644 نام الزامی 1390-09-20 21:43
شما ظاهرا هاشمی رو با جنتی قاطی کردی!

به نقل از توجه:


هاشمی زنده است تا اسلام زنده است
نقل قول کردن
+6 #643 مهدی 110 1390-09-20 21:21
به نقل از سید موسی:


سلام علی جان @};-
خیلی ناراحت کننده است که بر اساس روایات منتظر باشیم مثلا بشار اسد کشته بشه یا تو سوریه جنگ بشه...
من واقعا ناراحتم از این نوع تفکر... مطمئنم شما هم همینطور هستید. ای کاش خداوند متعال از راهی بدون آسیب دیدن انسانهای بیگناه فرج آقامون رو می رسوند.

اللهم عجل لولیک الفرج @};- [-O


با عرض سلام
ای کاش می شد اما آنچه خداوند مقدر کرده اتفاق خواهد افتاد
نقل قول کردن
+10 #642 علی جعفری 1390-09-20 20:26
به نقل از خادم الرضا:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
الم ﴿۱﴾
غُلِبَتِ الرُّومُ ﴿۲﴾ روميان شكست‏ خوردند

در فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُم مِّن بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ ﴿۳﴾ نزديكترين سرزمين و[لى] بعد از شكستشان در ظرف چند سالى به زودى پيروز خواهند گرديد (۳)
في بِضْعِ سِنِينَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِن قَبْلُ وَمِن بَعْدُ وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۴﴾
در چند سالى و از براى خداست امر (هر چه خواهد) چه قبل (از پيروزى روم) و چه بعد و در آن روز (پيروزى روم) خرسند شوند مؤمنان. (۴)
در روایات آیات بالا در خصوص سال ظهور حضرت می باشد و سالی که مومنین شاد می شوند ...
و در آن سال اتفاقی و برخوردی بین نیروهای روم (شاید آمریکائیها که به رومیها بر می گردند ) و فارس ( که منظور ایرانی ها ) ایجاد خواهد شد ...
دوستان به نظر شما در صورت حمله آمریکا به ایران حضرت آقا فتوا به قیام منطقه بر علیه آمریکائیها خواهد داد ؟ و به طبع آن سید حسن نصر الله در حمایت آقا قیام خواهد نمود ؟؟
و در مقابل نیروهای ساخته شده آمریکایی برای روز مبادا در همان زمان از طرف نیروهای آمریکا حرکت خود را آغاز خواهند نمود ( و آیا او می تواند سفیانی روایات باشد؟؟)...

سید خراسانی ، سید یمانی و سفیانی در یک سال و یک ماه و یک روز ....
والعاقبه للمتقین @};-

اشاره خوبی داشتی و سوالات هم احتمالی مطرح شده است.
آیا ممکن این اتفاق بیفتد،آیا فلان سناریو محتمل است،آیا سید خراسانی...،آیا سید یمانی(نمی دانیم کیست) فلان تاکتیک را بکار می بندد و...
امر ظهور بدون هزینه جانی و مالی نخواهد بود و آمادگی یعنی سر را به خدا سپردن و فدا کردن همه چیز در رکاب حضرت(عج) و خدا کند ما از این امتحان سربند بیرون بیاییم.
نقل قول کردن
+12 #641 خادم الرضا 1390-09-20 20:19
به نقل از سید موسی:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
الم ﴿۱﴾
غُلِبَتِ الرُّومُ ﴿۲﴾ روميان شكست‏ خوردند

در فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُم مِّن بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ ﴿۳﴾ نزديكترين سرزمين و[لى] بعد از شكستشان در ظرف چند سالى به زودى پيروز خواهند گرديد (۳)
في بِضْعِ سِنِينَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِن قَبْلُ وَمِن بَعْدُ وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۴﴾
در چند سالى و از براى خداست امر (هر چه خواهد) چه قبل (از پيروزى روم) و چه بعد و در آن روز (پيروزى روم) خرسند شوند مؤمنان. (۴)
در روایات آیات بالا در خصوص سال ظهور حضرت می باشد و سالی که مومنین شاد می شوند ...
و در آن سال اتفاقی و برخوردی بین نیروهای روم (شاید آمریکائیها که به رومیها بر می گردند ) و فارس ( که منظور ایرانی ها ) ایجاد خواهد شد ...
دوستان به نظر شما در صورت حمله آمریکا به ایران حضرت آقا فتوا به قیام منطقه بر علیه آمریکائیها خواهد داد ؟ و به طبع آن سید حسن نصر الله در حمایت آقا قیام خواهد نمود ؟؟
و در مقابل نیروهای ساخته شده آمریکایی برای روز مبادا در همان زمان از طرف نیروهای آمریکا حرکت خود را آغاز خواهند نمود ( و آیا او می تواند سفیانی روایات باشد؟؟)...

سید خراسانی ، سید یمانی و سفیانی در یک سال و یک ماه و یک روز ....
والعاقبه للمتقین @};-
نقل قول کردن
+8 #640 علی جعفری 1390-09-20 20:18
به نقل از رایحه ظهور:

سلام و درود

با کمال احترامی که برای برادر گرامی ام آقا سید قائلم ، نظر من هم همینه ، فکر می کنم پرداختن به این مسئله چندان درست نباشه

البته من از صبح تا حالا چندین بار مقاله مذکور رو خواستم باز کنم بخونم ، نمی دونم چرا باز نمیشه ، ولی تا اونجایی که من خبر دارم در مورد کشته شدن حاکم شام یه روایت داریم که میگه حاکم شام و حاکم مصر کشته خواهد شد و اصلا معلوم نیست در صورت صحت حدیث که این حاکم شام بشار اسد باشه ، شاید منظور از این حاکم ، رفیق حریری باشه ، که کشته شدنش تحولات بزرگی رو در منطقه موجب شد ، چون بخش هایی از لبنان هم جزو شام قدیم هست

در هر حال فکر می کنم پرداختن به این موضوع چندان ضروری و درست نیست ، چون سوریه جزو محور مقاومت هست و ما تا جایی که ممکنه باید سوریه رو تقویت کنیم و اینگونه اخبار در این راستا نیست ، البته در سطح کلان این حدیث می تونه خوب باشه از این جهت که با هشدار این حدیث ، آگاهان بیشتر در فکر محافظت از جان بشار اسد باشند.

صفحه وب پیج مربوطه بدون مشکل باز می شود.اگر کمکی نیاز هست بگویید ما انجام دهیم.
نقل قول کردن
+5 #639 علی جعفری 1390-09-20 20:06
مقام ارشد روس:

روسیه هرگز اجازه دخالت در سوریه را نمی دهد

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو نمی تواند آنچه از خشونت و اقدامات تروریستی گروهکهای مسلح در سوریه می گذرد را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سرگئی ورشینین" در دیدار با جمعی از اقلیتهای سوری مقیم روسیه اظهار داشت: همان گونه که در گذشته رخ داده، روسیه همچنان به عنوان پشتیبان محکم دمشق باقی خواهد ماند.

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو هرگز اجازه دخالت در امور داخلی سوریه را هر طور که باشد، نمی دهد.

وی تاکید کرد: نمی توانیم آنچه از خشونت و اقدامات تروریستی گروهکهای مسلح در سوریه می گذرد قبول کنیم.

خاطر نشان می شود روسیه در جریان تحولات اخیر سوریه هرگز با فشار غربیها علیه این کشور همراه نشده و اخیرا در بیانیه ای تاکید کرده که مداخله در کشورها با بهانه های حقوق بشری پذیرفتنی نیست.
www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1480547
نقل قول کردن
+6 #638 رایحه ظهور 1390-09-20 20:05
به نقل از سید موسی:


سلام علی جان @};-
خیلی ناراحت کننده است که بر اساس روایات منتظر باشیم مثلا بشار اسد کشته بشه یا تو سوریه جنگ بشه...
من واقعا ناراحتم از این نوع تفکر... مطمئنم شما هم همینطور هستید. ای کاش خداوند متعال از راهی بدون آسیب دیدن انسانهای بیگناه فرج آقامون رو می رسوند.

اللهم عجل لولیک الفرج @};- [-O

سلام و درود

با کمال احترامی که برای برادر گرامی ام آقا سید قائلم ، نظر من هم همینه ، فکر می کنم پرداختن به این مسئله چندان درست نباشه

البته من از صبح تا حالا چندین بار مقاله مذکور رو خواستم باز کنم بخونم ، نمی دونم چرا باز نمیشه ، ولی تا اونجایی که من خبر دارم در مورد کشته شدن حاکم شام یه روایت داریم که میگه حاکم شام و حاکم مصر کشته خواهد شد و اصلا معلوم نیست در صورت صحت حدیث که این حاکم شام بشار اسد باشه ، شاید منظور از این حاکم ، رفیق حریری باشه ، که کشته شدنش تحولات بزرگی رو در منطقه موجب شد ، چون بخش هایی از لبنان هم جزو شام قدیم هست

در هر حال فکر می کنم پرداختن به این موضوع چندان ضروری و درست نیست ، چون سوریه جزو محور مقاومت هست و ما تا جایی که ممکنه باید سوریه رو تقویت کنیم و اینگونه اخبار در این راستا نیست ، البته در سطح کلان این حدیث می تونه خوب باشه از این جهت که با هشدار این حدیث ، آگاهان بیشتر در فکر محافظت از جان بشار اسد باشند.
نقل قول کردن
+6 #637 مصطفی 1390-09-20 20:01
به نقل از hec-malayer:
چرا نام امامان(ع) در قرآن نیامده است؟

پرسشگر تصور می‌کند که اگر نام امام و یا امامان در قرآن می‌آمد، اختلاف از بین می‌رفت، در حالی که این اصل کلیّت ندارد. چه بسا ذکر اسامی پیشوایان دوازده‌گانه، سبب می‌شد که آزمندان حکومت و ریاست به نسل‌کشی بپردازند تا از تولد آن امامان جلوگیری کنند، چنانکه این مسئله درباره حضرت موسی(ع) رخ داد.

ادامه در وبلاگ: hec-malayer.blogfa.com/

با سلام
هرچند این استدلال خوب است ولی علت اصلی این حرف ها نیست
چرا که از زمان ظهور نبی مکرم اسلام بحث اهل بیت کاملا بر مردم روشن بود و مخصوصا منتقم بودن و عدالت گشتر بودن آخرین امام که صدها روایت که روایات ما ثقل اصغر قرآن است، به مردم رسیده بود و همه خلفا می دانستند حق باکیست و امام حقیقی کیست وگرنه چرا امامامنی که هیچ دخالتی در حکومت نداشتند و هیچ کاری هم با حکومت نداشتند دائم تحت نظارت و زندان بودند؟
مخصوصا امام آخر ارواحنا له الفداء و عجل الله ظهوره ره همه خلفا به خوبی می شناختند و می خواستند نور خداوند را با افواه خود خاموش کنند ولی خداوند نور خود را کامل می کند ولو کافران برنتابند
لذا در عین روشن بودن نام و شخصیت اهل بیت آنها در امام و حفظ خداوند بودند
البته این مطالب در مورد علائم ظهور هم خیلی راهشگاست ولی الان از توضیحش معذورم
نقل قول کردن
+9 #636 علی جعفری 1390-09-20 19:57
به نقل از سید موسی:


سلام علی جان @};-
خیلی ناراحت کننده است که بر اساس روایات منتظر باشیم مثلا بشار اسد کشته بشه یا تو سوریه جنگ بشه...
من واقعا ناراحتم از این نوع تفکر... مطمئنم شما هم همینطور هستید. ای کاش خداوند متعال از راهی بدون آسیب دیدن انسانهای بیگناه فرج آقامون رو می رسوند.

اللهم عجل لولیک الفرج @};- [-O

سلام بر سید موسی عزیز
اشتباه نکن !
ما جز آنچه که روایات گفته اند و نقل قول شده است،بیشتر از آن چیزی نمی دانیم.در ضمن با مسائل هم احساسی برخورد نکنیم.یعنی روایات فلان جا گفته اند فلان اتفاق می افتد و جای دیگر اتفاق دیگر.مثل روایاتی که در مورد فتنه هایی که در غرب و شرق و عالم حادث خواهند شد و یا فتنه سفیانی و کشته شدن شمار بیشماری از بیگناهان و شیعیان و همینطور مطالب دیگر.
منظور من تایید و دعا برای کشته شدن خدایی ناکرده بشار اسد نیست بلکه حوادثی است که ممکن است در خطه شام اتفاق بیفتد.بعنوان مثال زلزله ای است که به آن اشاره شده است.
مرگ و زندگی بدست خداست و هیچوقت آرزوی مرگ هیچکس را نباید بکنیم(هر چند در مورد ملک عبدالله حجاز وضع فرق می کند).
آقا سید موسی با اینکه می دانم افق فکری ام با شما نقاط اشتراک زیادی دارد ولی با عرض معذرت در این موردی که گفتی با شما هم عقیده نیستم.
روایات از کشته شدن حاکم مصر و حجاز و جنگ قرقیسا و...گفته اند که خداوند بهتر می داند و ممکن است بداء و یا تغییر تاکتیک الهی در کار باشد اگر این حوادث و یا روایاتی که گفته شده ، ابرام شوند مطمئن باشید اتفاق می افتند و باز معتقدم امر ظهور بدون هزینه مالی و جانی نخواهد بود و یقین دارم حضرت(عج) به یاری خداوند بر تمامی دشمنان پیروز خواهند شد ولی دشمنان به این راحتی کنار نخواهند آمد و تحمیل هزینه هایی که گفتم به این خاطر است.
امیدوارم و دعا می کنم خداوند متعال هر چه سریعتر مقدمات ظهور آقا امام زمان(عج) را فراهم کند.
آمین انشاءالله
نقل قول کردن
-9 #635 منا 1390-09-20 19:47
به نقل از مستضعف:
امام خمینی رحمت الله علیه در زمان حیات خود فرمایشاتی داشته اند که معنای آنها در آینده مشخص خواهد شد.
به طور مثال ایشان فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد.
انشاء الله بزودی این فرمایش امام خمینی محقق خواهد شد.
و یا فرموده اند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.
به نظر می رسد زمان مرگ هاشمی زمانی است که نهضت امام خمینی به اتمام می رسد و آن زمانی است که نهضت جهانی امام عصر شروع می شود و به نظر می رسد که هاشمی بدست امام عصر به درک واصل شود (ان شاءالله).


چقدربد معنا کردی باید میگفتی تازمانی که نهضت زنده است وجمهوری ایران نابود نمی شود که هاشمی زنده باشد ولی که هاشمی بمیرد این نهضت هم نابود می شود وسرنگونی آن کاملا مشخص است با این همه فریب مردم وحیله گری بسیاربنده به شما می گویم آخرت خود رابه دنیا نفروشید
نقل قول کردن
-2 #634 منا 1390-09-20 19:43
واقعا عجیبه شما اینهمه روایات درباره شام وسوریه وافرادی که درسوریه وشام هستند یک روایت بیاورید که یک نفراز قیام کنندگان درشام را تایید کند
نقل قول کردن
+2 #633 http://ashab313mahdi 1390-09-20 19:41
u313.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=864:1390-09-19-17-15-15&catid=93:chatrooz
10 پیام داده شده ان هم از یک نفر !!! غربت مولا صاحب الزمان عج و غربت امر ایشان بر واکثروا دعاء بتعجیل الفرج فان ذالک فرجکم را ببینید !؟ انحراف شیعیان را ببینید !؟ اگر موضوع پوچ و لغو و .. دیگری بود صد ها پیام و نظر و پیشنهاد و ... می شد اما ... ای غریب عالم مهدی ای غریب مادر مهدی ای مظلوم زهرا مهدی خدایا دیگه بیا و خودت دست به کار شو محمد و ال محمدت را از غربت نجات بده از ما بخاری بلند نمی شود از ما ...
نقل قول کردن
+2 #632 سید موسی 1390-09-20 19:36
به نقل از مستضعف:
امام خمینی رحمت الله علیه در زمان حیات خود فرمایشاتی داشته اند که معنای آنها در آینده مشخص خواهد شد.
به طور مثال ایشان فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد.
انشاء الله بزودی این فرمایش امام خمینی محقق خواهد شد.
و یا فرموده اند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.
به نظر می رسد زمان مرگ هاشمی زمانی است که نهضت امام خمینی به اتمام می رسد و آن زمانی است که نهضت جهانی امام عصر شروع می شود و به نظر می رسد که هاشمی بدست امام عصر به درک واصل شود (ان شاءالله).


چرا اینجور حرف می زنید، وقتی آقا به شخصی فرصت میدن یعنی اینکه این شخص هنوز فرصت باز گشت داره.
ما هیچوقت نباید خودمون را در حاشیه امنیت ببینیم و کسانی که به هر طریقی دچار لغزش شدن تکفیر کنیم.

چه بسا اونها توبه کردن و عاقبت بخیر شدن و ما نشدیم.
هاشمی کسی بود که بخاطر انقلاب سخت ترین شکنجه ها رو تحمل کرد... هر چند ملاک حال فعلی افراد است، اما حال آینده افراد رو هم باید در نظر بگیریم.
نقل قول کردن
+2 #631 http://ashab313mahdi 1390-09-20 19:33
با اطلاع رسانی سریع و دقیق همه ی شیعیان را مطلع و متوجه کنید : ashab313mahdi.blogfa.com/
مدیران و دوستان و همکاران عزیز در این سایت لطف میکنید عنوان مقاله را کامل کنید به این :
امام زمان عج برای تحقق امر فرج شیعیان را امر کرده اند به : واکثروا دعاء بتعجیل الفرج فان ذالک فرجکم
و این مقاله را به مقاله ی اصلی سایت در بالای صفحه ی اول تبدیل کنند
ashab313mahdi با تشکر از u313.ir
نقل قول کردن
+1 #630 http://ashab313mahdi 1390-09-20 19:31
با اطلاع رسانی سریع و دقیق همه ی شیعیان را مطلع و متوجه کنید :http://ashab31 3mahdi.blogfa.c om
نقل قول کردن
0 #629 سید موسی 1390-09-20 19:24
به نقل از رزمنده:

نحوه محاسبه ماه های قمری در ایران علمی تره. یعنی با محاسبات نجومی و رویت هلال بدست میاد. برعکس در عربستان کاری به این چیزها خیلی ندارند. لذا به نظر من آنچه در ایران اعلام میشه ارجح است. توجه داشته باشید که روایاتی که میگه مثلا در فلان ماه صیحه آسمانی هست یا فلان روز ماه محرم ظهوره همه از پیامبر و ائمه نقل شدند. بنابرین مخاطبشون شیعیان هستند.


باشه، تو حجاز و یمن و عراق هم شیعه هست. کما اینکه بنظر بنده اونا از ما تو دینشون محکمترن.
روایت خسوف ماه رجب هم بر حجاز منطبق بود و در ایران یه روز ما عقب بودیم. یعنی اینجا شب 13 بود اما در حجاز شب 14.
نقل قول کردن
+10 #628 مستضعف 1390-09-20 19:14
امام خمینی رحمت الله علیه در زمان حیات خود فرمایشاتی داشته اند که معنای آنها در آینده مشخص خواهد شد.
به طور مثال ایشان فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد.
انشاء الله بزودی این فرمایش امام خمینی محقق خواهد شد.
و یا فرموده اند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.
به نظر می رسد زمان مرگ هاشمی زمانی است که نهضت امام خمینی به اتمام می رسد و آن زمانی است که نهضت جهانی امام عصر شروع می شود و به نظر می رسد که هاشمی بدست امام عصر به درک واصل شود (ان شاءالله).
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد