رایحه ظهور

نقش بانوان در ظهور

 

در دين اسلام ميان زن و مرد  برای پيمـودن مسـير کمال و سـعادت تـفاوتی وجود ندارد و بانوان به اندازه مردان ميتوانند  از نـظر معنـوی و اخلاقـی رشد کنند و به خداوند نزديک شوند. شخصيت بی نظير حضرت زهرا(س) بهترين  دليل  بر اين مطلب است. چرا که  ايشان از نظر معنوی آن قدر  رشد کرد  که مادر يازده امام معصوم (ع)  شد و تمام اين يازده  امام معصوم به داشتن چنين مادری افتخار و  مباهات  می کردند .

 

 

» افزودن نظر جدید

 

 

به راستی برای تمام  بانوان عالم همين يک افتخار بس است که در  ميان آنان شخصيتی چون حضرت زهرا(س) وجود داشته است. امام مـــهدی(عج)  نيز  به عنوان  مجری اسلام واقعی نه تنها در مسير رشد و کمال بانوان مانعی ايجاد نخواهد کرد بلـکه تـمام  زمـينه هـا را برای رسيدن زنان به جايگاه واقعی شان فراهم خواهد نمود يکی از عرصه هايی که بانوان صـالح برای  ايفای نقش در آن علاقه فراوانی دارند نهضت جهانی امام مهدی(عج) است  و بدون ترديد بانوان به عنوان نيمی از جمعيت کره زمين نقش مهمی  در  اين  حرکت  بی نظير  خواهند  داشت.  امام باقر(ع)   در  اين باره   فرموده اند «به خدا  سوگند  سيصد  و  چند  نفر که پنجاه  نفرشان  زن هستند  بدون  قرار قبلی مانند  ابرهای پاييزی در مکه کنار يکديگر جمع می شوند.»

اين روايات علاوه بر اينکه نشان دهنده حضور بانوان در نهضت جهانی امام مهــدی(عج) است جايگاه مهم آنها  در  نهضت آن حضرت را هم نشان می دهد چرا که همانطور که گذشت امام مهدی(عج) 313 يــاور  مــخصوص  و  ويـــژه  دارد و بـراساس اين روايات بخش قابل توجهی از اين تعداد را بانوان تشکيل می دهند.

جالب است اين را هم بدانيم که توفيق مشارکت در انقلاب امام مــهدی(عج) و ياوری کردن آن حضرت  حتی به تعدادی از بانوانی که صدها سال پيش از دنيا رفته اند نيز داده می شود اين بانوان  با ايمان و صالح که زندگی سرشار از معنويت داشته اند لياقت حضور در دولت کريمه امام مهدی(عج) را پيدا می کنند و خداوند با اراده خود آنها را پس از ظهور امــــام مهدی(عج) زنده می کند تا به دنيا برگردند و از حضور در کنار امـــام خوبـی ها لذت ببرند مفضل بن عمر می گويد: امام صادق(عج) فرمودند:

همراه قائم سيزده زن خواهند  بود كه به مداوای مجروحان پرداخته، سرپرستی بيماران را  به عهده خواهد. گرفت. عرض کردم : نام آنها را  بفرماييد. امام فرمودند: قنواء دختر رشيد هجری، ام ايمن، حبابه والبيه، سميه مادر عمـــار يـــاسر، زبــيده ، ام خالد  احمسيه، ام سعيد حنفيه، صيانه ماشطه و ام خالد جهينه.

مسلم است که بازگشت به دنيا  و  بهره مندی از فضای عطر آگين دولت امــام مـــهدی(عج) مخصوص اين سيزده  بانو نيست  و تمام بـانوان  می توانند  با الگو قرار دادن اين سيزده نفر مانند آنها اين توفيق را پيدا کنند که اگر پيش از ظهور امام مهدی(عج)  از دنيا رفتند هنگام ظهور به دنيا بازگردند و  از نعمت های حکومت امــام مهدی(عج) استفاده نمايند . بنابراين چه خوب است که درباره زندگی  اين بـــانوان بيشتر تحقيق و مطالعه کنيم و با خصوصيات آنها بيشتر آشنا شويم.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد