رایحه ظهور

ظهور در راه است!

 

با  دقت و بررسی در منابع  تفاسیر و احادیث  معتبر ، روشن است که وعده الهی مورد اشاره در پیام مقام معظم رهبری و آیه مورد اشاره ایشان در این پیام مهم ، وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الأَْرْضِ.... کاملاً اشاره به ظهور امام مهدی(عج) دارد و بشارت معظم له مبنی بر در راه بوده تحقق کامل این وعده الهی ، همان نزدیکی ظهور است :... من با اطمينان كامل ميگويم: اين هنوز آغاز كار است، و تحقق كامل وعده‌ الهي يعني پيروزي حق بر باطل و بازسازي امت قرآن و تمدن نوين اسلامي در راه است:...

» ابتدای نظرات (2)

 

 

مقام معظم رهبری(مدظله) - پیام حج ۱۳۸۷

من با اطمینان کامل می گویم :

 تحقق کامل وعده الهی(ظهور) برای

  تمدن نوین اسلامی در راه است

مقام معظم رهبری(مدظله) - پیام حج ۱۳۸۷

با  دقت و بررسی در منابع  تفاسیر و احادیث  معتبر ، روشن است که وعده الهی مورد اشاره در پیام مقام معظم رهبری و آیه مورد اشاره ایشان در این پیام مهم ، وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الأَْرْضِ.... کاملاً اشاره به ظهور امام مهدی(عج) دارد و بشارت معظم له مبنی بر در راه بوده تحقق کامل این وعده الهی ، همان نزدیکی ظهور است :

... من با اطمينان كامل ميگويم: اين هنوز آغاز كار است، و تحقق كامل وعده‌ الهي يعني پيروزي حق بر باطل و بازسازي امت قرآن و تمدن نوين اسلامي در راه است:...

«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الأَْرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه اين وعده تخلف‌ناپذير در اولين و مهمترين مرحله، پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و بناي بلندآوازه نظام اسلامي بود كه ايران را به پايگاه مستحكمي براي انديشه‌ حاكميت و تمدن اسلامي تبديل كرد. سر بر آوردن اين پديده‌ معجز‌آسا، درست در اوج هياهوي ماديگري و اسلام‌ستيزيِ چپ و راست فكري و سياسي، و آنگاه مقاومت و استحكام آن در برابر ضربات سياسي و نظامي و اقتصادي و تبليغاتي كه از همه سو نواخته مي شد، در دنياي اسلام اميدي تازه برانگيخت و شوري در دلها پديد آورد. هر چه زمان گذشته، اين استحكام ، به حول و قوه الهي ، بيشتر و آن اميد ريشه‌دارتر شده است.
در طول سه دهه‌اي كه بر اين ماجرا مي گذرد، خاورميانه و كشورهاي اسلامي آسيا و افريقا، صحنه اين هماوردي پيروزمندانه است. فلسطين و انتفاضه‌ اسلامي و قيام دولت فلسطيني و مسلمان، لبنان و پيروزي تاريخي حزب‌الله و مقاومت اسلامي بر رژيم مستكبر و خونخوار صهيونيست؛ عراق و تشكيل دولت مسلمان و مردمي بر ويرانه‌هاي رژيم ملحد و ديكتاتور صدام؛ افغانستان و هزيمت خفتبار اشغالگران كمونيست و رژيم دست‌نشانده آن؛ شكست و ناكامي همه طرحهاي استكباري امريكا براي سيطره بر خاورميانه؛ گرفتاري و آشفتگي علاج‌ناپذير در درون رژيم غاصب صهيونيست؛ فراگير شدن موج اسلام‌خواهي در بيشتر يا همه كشورهاي منطقه و بويژه در ميان جوانان و روشنفكران؛ پيشرفت شگفت‌آور علمي و فناوري در ايران اسلامي به رغم تحريم و محاصره‌ اقتصادي؛ شكست جنگ‌افروزان در امريكا در عرصه سياسي و اقتصادي؛ احساس هويت و تشخص در اقليتهاي مسلمان در بيشتر كشورهاي غربي؛ همه و همه نشانه‌هاي آشكار پيروزي و پيشروي اسلام در هماوردي با دشمنان در اين قرن يعني قرن پانزدهم هجري است..... 

بااستناد به تفاسير شيعه و اهل سنت :

آیه وعدالله الذین .... اشاره به ظهور امام زمان (عج)دارد

وعد الله الذين امنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم في الارض کما استخلف الذين من قبلهم و ليمكنن لهم دينهم الذي ارتضي لهم و ليبدلنهم من بعد خوفهم امنا، يعبدوننی لا يشرکون بي شيئا و من کفر بعد ذلک فاولئک هم الفاسقون» (نور/55)
خداوند كساني از شما را كه ايمان آورند و اعمال صالح پيش گرفتند، وعده داده است كه آنها را در زمين جانشين سازد، همانگونه كه كساني را قبل از ايشان جانشين ساخته بود.

منابع شيعه:
حضرت سجاد عليه السلام:
"...خداوند اين كار را براي آنها به دست مردي از ما انجام مي دهد، كه مهدي اين امت است، زمين را پر از عدل و داد مي كند، آن گونه كه از ظلم و جور پر شده است و هم اوست كه پيامبر صلي الله عليه و آله در حق او فرمود: اگر از عمر دنيا جز يك روز باقي نماند، خداوند آن يك روز را آن قدر طولاني مي كند تا مردي از دودمان من كه نامش، نام من است، حاكم بر زمين شود و صفحه زمين را پر از عدل و داد كند، آن گونه كه از ظلم و جور پر شده باشد." (تفسير برهان، ج4،ص145)

منابع اهل سنت :
علامه نيشابوري، در تفسير خويش به هنگام تفسير آيه "الذين يومنون بالغيب" در سوره بقره مي گويد:
"مهدي منتظر، كه خداوند در قرآن با گفتار خويش "وعد الله الذين امنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم في الارض ..." به او وعده داده است ..." (تفسير نيشابوري در حاشيه تفسير طبري، ج1، ذيل آيه)

 وعدالله الذين آمنوا منكم وعملوالصالحات ليستخلفنهم في الارض كما استخلف الذين من قبلهم و ليمكن لهم دينهم الذي ارتضي لهم و ليبدلهنم من بعد خوفهم أمناً يعبدونني لا يشركون بي شيئاً و من كفر بعد ذلک فأولئك هم الفاسقون1

 (خداوند متعال آن دسته از شما مردم را كه ايمان آورده وكارهاي شايسته انجام دادند وعده داده كه قطعاً ايشان را حكمران روي زميني خواهد كرد همانگونه كه به پيشنيان آنها خلافت روي زمين را بخشيد و ديني را كبر براي آنان پسنديده پابرجا خواهد ساخت و خوف ايشان را تبديل به ايمني خواهد كرد .....)

 مواردي كه در اين آيه از جانب خدا به انسانهاي صالح كه اعمال شايسته انجام داده شده اين امور سه گانه است:

1- استخلاف في الارض 2- تمكين دين 3- تبديل خوف به امنيت.

 نبي اكرم(صل الله عليه و اله) فرمود: «خواهد آمد روزي كه عهد ذلت و خواري ظالمان و منافقان و ملحدان است و روز عزت و رفعت و عبادت و بندگي مؤمنان و آن روز، روز ظهور مهدي است كه ازتمام مراتب دين چيزي نباشدكه نداند و يا داند ونفرمايد2.» از حضرت امام محمدباقر(عليه السلام) در تفسير اين آيه آمده است كه فرمود: اين آيه اشاره به قيام قائم(عليه السلام) است3.

 2- نجم الثاقب - ميرزا حسين نوري ص 128.

 3- مهدي انقلابي بزرگ - ناصر مكارم شيرازي ص 124.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #2 شیخ الشیوخ 1392-02-17 12:59
اللهم صل علی محمد و ءال محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم من الجن و الانس من الاولین و الاخرین
نقل قول کردن
0 #1 محمّدرضا 1390-01-09 15:04
یا حق

در متن بالا، چرا این قسمت مهم و اصلی حذف شده است؟!: "اين هنوز آغاز كار است"....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد