رایحه ظهور

بررسی موج بشارت ظهور در سالهای ۷۸ تا ۸۱

  

بررسی موج بشارت ظهور در سالهای ۷۸ تا ۸۱ ؛ موج بشارت ظهور در سال ۷۸ چگونه برخاست؟ علت فروکش کردن این موج یا تاخیر در ظهور در سال ۸۱ چه بود؟ هجوم همه جانبه استکبار به کشورهای اسلامی ؟ مهیا نبودن شیعیان و منتظران امام زمان(عج)؟  آیا فراهم نبودن شرایط و مقدمات ظهور؟ مقایسه موج دوم ظهور  (سال ۸۷) با موج اول ظهور

» افزودن نظر جدید

 

 

بررسی موج بشارت ظهور در سالهای ۷۸ تا ۸۱

موج بشارت ظهور ۸۷ 

 

سه جریان و دو خطر! (آسیب)

 

مقام معظم رهبری(مدظله) و دکتر احمدی نژاد در کدام جریان قرار دارند؟

شک و تردید را کنار بگذاریم!

موج بشارت ۸۷ با قدرت به پیش خواهد رفت!

آیا برخی از فرمایشات و عملکرد  بزرگان و مراجع نوعی تعیین وقت نیست؟!

 عزیزان با سلام و تحیات و تبریک پیشاپیش سال نو و آرزوی سالی پر بار و مبارک با ظهور امام زمان(عج)

این تحلیل صرفاً رهیافتی است برای پیدا کردن بهترین راه برای انتشار و ادامه موج بشارت ظهور 87 و دوری از آسیب ها و خطرات.

رفقا باید به فضای چالشی عادت کنند ، این مقاله کمی صراحت دارد که هدف از آن ایجاد شفافیت است.همه چیز که نباید با تعارف و تمجید پیش برود ، همه چیز در جای خود ، احترام به موقع ، استدلال به موقع و فریاد و ناراحتی به موقع ، عیدی دوستان خاطره ای عرض کنم که به این بحث ما مربوط می شود و البته به درد افراد متاهل و البته مجرد( که انشاالله زودتر متاهل شوند) می خورد.

همسر شهید نواب صفوی تعریف می کند که در برخی جلسات فدائیان اسلام بعضی مواقع آنقدر شور جلسه بالا می رفت که بر سر موضوعی فریاد می کشیدند که من می ترسیدم ، و مثلاً بنده با شهید نواب کار داشتم ، ایشان را صدا می زدم ، می آمدند آن قدر با آرامش و مهربانی با من حرف می زدند که باور نمی کردم ، وقتی می گفتم چرا این همه عوض شدید ، می گفت آنجا تکلیفم آن بود واینجا این.

 خلاصه فکر می کنم برای پیشبرد درست جریان باید اینگونه باشیم و البته کسی هم نباید انتظار داشته باشد که بدون دلیل و برهان سخنش اجرا شود ، ما باید مانند رزمندگان در جبهه ها که برای عملیات طرح می دادند در عین احترام و محبت ، بدون رودربایستی و تعارف بیجا ، سلایق مختلف را ارائه دهیم تا بهترین راه انتخاب شود. رفقا به علت درخواست عزیزان مبنی بر صبر تا صحبتهای آقا در مشهد و همچنین احترام به استاد خادم الامام(عج) انتشار مقاله سفیانی به آن زمان موکول شد.

 

موج بشارت نزدیکی ظهور که از نیمه های سال 87 برخاست ، اینک به مرحله حساسی رسیده است ، به مرحله تعیین مسیر ، آشکار شدن بسیاری از نشانه ها و مصداق شخصیتهای ظهور و سمت و سوی تحولات ، امکان وقوع ظهور در آینده بسیار نزدیک  را جدی و قابل باور کرده است و افراد بسیاری با دیدن فراهم بودن نشانه ها و زمینه ها ، واقعه ظهور را در عصر حاضر امکان پذیر می دانند. و افراد و گروههای مختلفی با یقین به نزدیکی ظهور فعال شده اند.

اگر با دقت بنگریم وجود سه جریان در این موج  بشارت ظهور کاملاً مشهود است. که به تحلیل آنها خواهیم پرداخت.

 

 

هدف ما از ارائه این مقاله به دست آوردن نمایی کلی از مسئله بشارت ظهور در چند دهه گذشته و دریافت جایگاه کنونی و موج ظهور فعلی در این روند است.

در اوائل دهه هفتاد موجی بسیار ضعیف از نزدیک بودن ظهور در قم  برمی خیزد ، انتشار خبر رویت سفیانی در سوریه توسط آیت الله بهلول در میان منتظران امام زمان(عج) برخی را به وجد آورده و عده ای درصدد برمی آیند تا این خبر را به اطلاع عموم برسانند و اطلاعیه هایی با همین مضمون به صورت محدود در اطراف حرم حضرت معصومه(س) بر دیوارها زده می شود ، قضیه به همین جا ختم شده و ادامه نمی یابد.

 

(با انتشار خبر دیدار آیت الله بهول با سفیانی در سوریه ، زمزمه هایی از نزدیک بودن ظهور در میان منتظران ظهور  بر می خیزد ، البته ایشان در برابر سوالات مکرر درباره این موضوع می فرماید ، که بنده نگفتم که سفیانی را دیده ام ، گفتم فردی با این مشخصات دیدم)

آغاز اولین موج جدی بشارت نزدیکی ظهور

سال 78 است ، کشور از فتنه ی بزرگ 18 تیر رهایی یافته است و ایران اسلامی به استقبال میلاد منجی عالم بشریت می رود ، بسیجیان دریادل شهر تهران درهفته بسیج در تجمعی بزرگ بنام


الیس الصبح بقریب

جشن « منتظران ظهور» گرد هم آمده اند و سخنران این جمع نورانی نائب امام زمان(عج) است ، آقا در این جلسه علاوه بر این که یکی از پربارترین سخنرانی های خود در باب مهدویت را  ایراد می فرمایند ، جمله ای طلایی ، کلیدی ، ماندگار و اثرگذار بیان می کنند که سرآغاز موج بشارت ظهور می گردد.

آقا می فرمایند :

ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، اين محبوب حقيقى انسانها نزديك شده‌ايم...

 

 

اولین جرقه موج ظهور در هفته بسیج مصادف با نیمه شعبان ۷۸ در جمع جوانان بسیجی (نام تجمع منتظران ظهور) توسط نائب امام زمان(عج)

بیان این جمله از آن جهت مهم است که در جو آن سالها بشارت ظهور به صورت عمومی وجود ندارد . بیان این موضوع در بین خواص پذیرش نداشته  و با اعتراض همراه است. در حالی که بسیاری از بزرگان و عرفا نزدیک بودن ظهور را قبول دارند ولی بطور رسمی از بیان آن پرهیز می کنند.

نائب امام زمان(عج) این راه نورانی را می گشاید و بعد از بیانات آقا ، این گونه بشارتها در جامعه به تدریج شدت می گیرد  تا جایی که حتی از صدا و سیما نیز سخنرانان مطرح به صراحت این حقیقت را بیان می دارند ، شاید برخی از عزیزان یادشان باشد جمله معروف استاد پناهیان را که از شبکه 1 در مراسم دعای ندبه پخش می شد :

  « رفقا به خدا قسم صدای قدمهای مهدی فاطمه(عج) می آید »

 

  

 

  (استاد پناهیان در تبعیت از نائب امام زمان(عج) در شبکه سراسری(سخنرانی دعای ندبه ، صبح جمعه ها) بی محابا از نزدیک بودن ظهور می گوید!)

مقام معظم رهبری(مدظله) که این موج نورانی را ایجاد کرده است خود نیز قدم به قدم آن را پیش می برد آقا در سال 79 در جمع فرماندهان سپاه در جملاتی از عقب نشینی قدم به قدم جبهه باطل و نزدیک بودن پیروزی خبر می دهد :

جبهه باطل در حال شکست و عقب نشینی است. پیشروی تدریجی جبهه حق نسبت به گذشته بسیار قابل توجه است و سرانجام با ظهور امام زمان(عج) ، غلبه حق به صورت مطلق تحقق خواهد یافت . 5 آذر 1379                              

بشارتهای آقا بیشتر برای خواص است و آنها نیز این بشارت را در جامعه منتشر می کنند ، شهرهای تهران و قم و اصفهان تا اندازه ای از این بشارت متاثرند ، در اصفهان آیت الله ناصری در سخنرانی هایشان گاه و بیگاه بشارت نزدیک بودن ظهور را می دهند و در قم نیز استاد پناهیان و برخی سخنرانان دیگر.

 

 

(آیت الله ناصری در جمع جوانان اصفهان : عزیزان من! خدا می داند که ظهور نزدیک است)

در تهران نیز این موج به نحو دیگری در جریان است ، نشریه ای بنام « رایحه ظهور»  در تیراژ چند هزار نسخه توسط بسیج دانشجویی کوی دانشگاه تهران در نماز جمعه قم و تهران و برخی هیئات مذهبی توزیع می گردد و نزدیک بودن ظهور را بشارت می دهد. 

 

 ( نشریه "رایحه ظهور " با مضمون بشارت نزدیکی ظهوردر تیراژ چند هزار نسخه در نماز جمعه قم و تهران و برخی هیئات مذهبی توزیع می شد)

در همین سالهاست که اسوه اسطوره ای زهد و عرفان آیت الله العظمی بهجت جمله معروف خویش را ، بیان می فرمایند :

 تا حالا به جوانان می گفتید که منتظر باشید که ظهور را خواهید دید ، اینک (ظهور آنقدر نزدیک است که) به پیرمردها هم بشارت دهید که ظهور را خواهید دید.

 

 

 

(مژده صریح آیت الله بهجت و مقام بلند عرفانی او ، قدرت هرگونه انکار را از مخالفین نزدیک بودن ظهور می گیرد بنده اولین بار در سال 80 این نقل قول را از استاد پناهیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران شنیدم ، البته این فرمایش آیت الله بهجت اکثریت افراد مسن را شامل می شود و دلالت بر این ندارد که همه افراد مسن این واقعه مبارک را درک خواهند کرد)

علاوه بر این بیانات ، بسیاری از بزرگان در جمع های خصوصی نیز این بشارت ها را به شاگردان خود می دهند و بنا بر مصالحی آن را عمومی نمی کنند.

ولی امر مسلمین  بار دیگر در پیام حج خود در سال 80 این حقیقت را مورد اشاره قرار می دهد و خواستار آماده شدن جوانان توسط خواص جامعه می گردد :

علماء و روشنفکران و سیاستمدارن دنیای اسلام درس وحدت و استقامت و معرفت را برای ملتهای خود تکرار کنند و جوانان بالنده این نسل را برای رویارویی با حوادث بزرگ و به دوش گرفتن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند.

اما افسوس که این فرمایشات گهربار آقا در کوران بازیهای سیاسی گم می شود و دولت اصلاحات که باید بعنوان موتور محرکه انقلاب باشد ، با شیفتگی تمام به سمت غربی شدن می تازد و تنها مفاهیمی که با آن انس ندارد همین مفاهیم انتظار و ظهور است.

این سالها مصادف است با آغاز به کار رئیس جمهور جنگ طلب آمریکا و حوادث 11 سپتامبر و آغاز لشگرکشی استکبار به جهان اسلام و این بر حساسیت موضوع می افزاید.

 

  

 

(بسیاری از بزرگان بر این باورند که لشگرکشی غرب به خاورمیانه که به تحریک سران صهیونیست و به بهانه سناریوی ۱۱ سپامبر صورت گرفت ، هرچند در ظاهر اهدافی چون مبارزه با تروریسم یا حتی منافع مادی و تسلط بر خاورمیانه را نشان می داد ولی در اصل مهم ترین هدف ، جلوگیری از شکل گیری انقلاب بزرگ شیعیان در خاورمیانه بود.)

آیا استکبار و شیاطین نیز نزدیک بودن ظهور را دریافته بودند؟! آیا لشگرکشی آنها برای جلوگیری از ظهور بود؟ آیا این وقایع و البته انفعال کشورهای اسلامی و حتی بخش مهم از بدنه نظام اسلامی در مقابل استکبار در تاخیر ظهور نقش داشت؟

سال 80 در حالی پایان می پذیرد که بسیاری از منتظران امام زمان(عج) با بهت و حیرت و البته شادی و نشاط سال 81 را آغاز می کنند ، سالی که بفرموده احادیث ، سحر 23 رمضان  در روز جمعه قرار دارد ، و عاشورا نیز در جمعه( همان مشخصاتی که برای ایام ظهور نقل شده است). و همین برای بالاتر رفتن تب انتظار ظهور در جامعه کفایت می کرد اما ....

حوادث دردناکی در منطقه با جنگ افروزی آمریکا و کشورهای غربی یکی پس از دیگری رخ می دهد و البته دولت اصلاحات نیز در مقابل تهاجم استکبار انفعال خود را آشکار می سازد  و این انفعال حتی در صدا وسیما و نمازجمعه پایتخت نیز خود را نشان می دهد.

 و آشکار می گردد که هرچند کثرت ظلم و فسق و فجور در جهان وجود دارد اما یاران حق به آن درجه از استحکام و صلابت و استواری نرسیده اند که در مقابل شیطان و وحشتش استواری نشان دهند.

در حالی که بسیاری از مردم در انتظار ظهور در سال 81 هستند ، مقام معظم رهبری(مدظله) در جمع بزرگان و برجستگان مهدویت از به جود آمدن تاخیر در ظهور خبر می دهند و غیر مستقیم از آنها می خواهد که جامعه و مخصوصا جوانان را از این مسئله مطلع سازند.

 

 

 

 

( قبل از فرارسیدن موعد ظهور در موج اول،مقام معظم رهبری(مدظله) از طریق بزرگان از  وقوع تاخیر در ظهور  خبر می دهند تا از بجود آمدن یاس و سرخوردگی جلوگیری نمایند.)

 آیت الله ناصری در جمع جوانان اصفهان 15/5/81 ( چند ماه قبل از عاشورا) :

این‌ تذكر را هم‌ عرض‌ بكنم‌؛ اوضاع‌ خيلي‌ خوبي‌ نيست‌ برادر من‌. من‌ مي‌دانم‌ مكرر از بعضي‌ از بزرگان‌ نقل‌ شده‌ است‌. خودم‌ چيزي‌ ندارم‌ لكن‌ شنيده‌ام‌ بزرگان‌ فرموده‌اند: «فرج‌ حضرت‌ خيلي‌ نزديك‌ است‌» و همين‌ طور هم‌ هست‌. الان‌ خيلي‌ از اشخاص‌ از غربال‌ در مي‌روند و مي‌افتند پايين‌ و فسادشان‌ ظاهر مي‌شود و از خط‌ ولايتي‌ها خارج‌ مي‌شوند. حواستان‌ جمع‌ باشد كه‌ مبادا از غربال‌ خارج‌ شويد، مقام‌ رهبري‌ هم‌ ـ كه‌ خدا ان‌شاءالله حفظشان‌ كند ـ مدتي‌ قبل‌ داستان‌ مفصلي‌ فرمودند كه‌ ما حصلش‌ را عرض‌ مي‌كنم‌ كه‌: «فرج‌ خيلي‌ نزديك‌ بود لكن‌ بَداء حاصل‌ شد.»

البته در قم موضوع تاخیر به این صراحت گفته نمی شود و شور و شوق ظهور تا شب 23 رمضان ادامه می یابد.

( بنده با رفقای دیگر در شب احیای 23 رمضان سال 81 در جمع جوانان عاشورایی قم توفیق حضور در جمکران همراه با یکی از هیئات مطرح قم را داشتم ، جمعی چند هزار نفره از بهترین جوانان قم ، یاران امام زمان(عج) و یادم می آید که انتظار در آن شب چقدر بالا بود والبته تنها تا صبح ادامه یافت.بعد از بالا آمدن آفتاب ، و عدم وقوع بشارت موعود(صیحه آسمانی) ، منتظران امام زمان(عج) از به وجود آمدن تاخیر در ظهور آگاه شدند.)

انتشار نشریه « رایحه ظهور » متوقف می شود ، موج ظهور در سال 81 فروکش می کند و جامعه می رود تا اساسی ترین نقصی که باعث تاخیر در ظهور شد جبران کند و آن چیزی نبود جز آماده نبوده یاران حق!

نائب امام زمان(عج) که به خوبی از تمام جریانات اطلاع دارد ، پس از این تاخیر در ظهور ، در اولین دیدار مردمی خود با جوانان عاشورایی قم ( که کانون اصلی انتظار ظهور بودند )آنها را دلداری می دهد و از افتادن در دام یاس و ناامیدی برحذر می دارد :

ما دو دشمن داريم: دشمنِ اوّل در درون خود ماست. شايد اين دشمن دروني از دشمن بيروني خطرناکتر هم هست. آلوده شدن به شهوات، حرصِ به دنيا، دلبسته شدن به منافع فردي، مرعوب دشمنان بيروني شدن، مأيوس شدن از وعده الهي و تحقّق آرمانهاي الهي، دشمنان دروني ما هستند.

همه جانبه نگری ، دقت و ریزبینی ، اشراف کامل و هدایت درست موج ظهور توسط نائب امام زمان(عج) براستی که قابل تحسین و اعجاب است

 واقعا ما نباید با داشتن دولتی مانند دولت خاتمی که با حرص و ولع و سرعت جامعه را به سمت تمدن غرب می برد ، انتظار ظهور می داشتیم.

علت فروکش کردن این موج یا تاخیر در ظهور در سال ۸۱ چه بود؟

هجوم همه جانبه استکبار به کشورهای اسلامی ؟!

 مهیا نبودن شیعیان و منتظران امام زمان(عج)؟!

 یا فراهم نبودن شرایط و مقدمات ظهور؟!

و شاید مجموعه ای از هر سه مورد که باعث شد در نهایت این واقعه مبارک چند سالی محدود به تاخیر افتد!

 البته دیری نپائید که آنکه باید می آمد ، آمد ، مردی در قد و قواره یک منجی ، در اسفند 81 اولین پیروزی یاران انقلاب و منتظران امام زمان(عج) بر شیفتگان غرب(در انتخابات دور دوم شوراها) رقم خورد و فصل پیروزیها آغاز گردید.

 دکتر احمدی نژاد که اصلی ترین فرد این جریان بود با وجود مقاومت غیرقانونی مسئولان وقت ، سرانجام مسئولیت خدمت رسانی به پایتخت را بر عهده گرفت تا رایحه خوش خدمت را به مشام توده های مردمی برساند ، بدرخشد و دلربایی کند و زمینه را برای فتوحات بعدی آماده سازد ، و بعد از مدتی زحمات طاقت فرسا ، در مبارزه ای سخت با توکل بر خدا در سال 84 با متحد کردن مستضعفین و متدینین بر اسلام آمریکایی غلبه کرد تا با برداشتن موانع فقر و فساد و تبعیض و دمیدن روح تازه در کالبد انقلاب ، زمینه را برای توجه عموم مردم به مهدویت و ظهور و برداشتن گام آخر فراهم نماید.

 توجه ویژه به مهدویت و ظهور در صحبتها و مواضع احمدی نژاد بسیار قابل توجه بود و این روند ادامه داشت تا موج بشارت ظهور در سال 78 برخواست که انشاالله در مقاله ای اختصاصی به آن خواهیم پرداخت.

 

  

(موج ظهور ۸۱ گرچه فروکش کرد ، اما همزمان موج قدرتمند کنار زدن اسلام آمریکایی از ارکان نظام اسلامی(بعنوان یکی از اصلی ترین موانع تاخیر در ظهور) و جایگزین شدن اسلام انقلابی یا اسلام مهدوی به پرچمداری منادی عدالت و مهدویت ، احمدی قهرمان به پا خواست)

 

مقایسه موج اول بشارت ظهور (سالهای  ۸۱ -۷۸ )

با موج دوم بشارت  ظهور ( سال ۸۷)

  

موج دوم ظهور  به دلایل زیر از موج اول بسیار قدرتمند تر است :

 

۱- حضور پررنگ مراجع و بزرگان در موج دوم ظهور و فرمایشات صریح آنها از تریبونهای رسمی

  در موج دوم بشارت ظهور ، بزرگان با صراحت بیشتری وارد شده اند ، و البته فرمایشات علما برای بسیاری از مردم یقین آور است.

مانند فرمایشات صریح آقا ، آیت الله مکارم ، آیت الله ناصری ، سید حسن نصرالله ، دکتر احمدی نژاد و ... پخش گسترده نقل قول آیت الله ناصری از آیت الله بهجت در اینترنت یا فرمایشات آیت الله امامی کاشانی و حجت الاسلام صدیقی از تریبون نماز جمعه .

البته در این میان صراحت لهجه و اصرار دکتر احمدی نژاد بر نزدیکی ظهور تقریبا در هر سخنرانی رسمی و غیررسمی بسیار قابل توجه است ، چیزی که باعث شد بسیاری از مخالفان با مستمسک قرار دادن این مسائل او را ناجوانمردانه تخریب کنند ولی چیزی که دکتر در نظر داشت اتفاق افتاد و آن انتقال این بشارت ، روحیه و فکر به نسل جوان که فعال و جویای عدالت و نور بود

۲-  آشکار شدن علائم بسیار نزدیک بودن ظهور و انطباق تحولات با روایات

 

در موج دوم نشانه های ظهور بسیار بیشتر از قبل ظاهر شدند و مصادیق شخصیتهای ظهور آشکار گردیدند.

مثلا در موج اول تنها مصداق سید خراسانی آن هم محدود مشخص بود و عبدالله عربستان هم در آن زمان ولیعهد بود ، ولی اینک سالهاست که امیرعبدالله پادشاه عربستان است و موسسات اطلاعاتی غربی و عربستانی از نابودی قریب الوقوع او خبر داده اند علاوه بر آن مصادیق شعیب بن صالح ، سفیانی و یمانی نیز آشکار گردیده است.

هرچه ما جلوتر می رویم تحولات منطقه انطباق بیشتری بر روایات می یابند و قابل درک می گردند ، مثلا هجوم استکبار به یمن (که طبق روایات از محورهای انقلاب جهانی خواهد بود) ، پشتیباتی جبهه باطل از عنصر مزدور خود در اردن و تقویت همه جانبه او  و امیدواری به اجرای طرح خاورمیانه بزرگ توسط او ، که همگی در روایات شریف بیان گردیده است و .... وقوع این حوادث باعث می شود که فعالین این عرصه بر نزدیک بودن ظهور یقین کنند و با نیرویی چند برابر به تبلیغ بپردازند و موج بشارت تقویت گردد.

  (آشکار شدن مصادیق شخصیتهای ظهور برای منتظران امام زمان(عج) و پی گیری روند تحولات که هرلحظه بیشتر از گذشته بر تحولات وارده در روایات منطبق می شود ، یقین به نزدیکی ظهور و شور و شوق حاصله از آن را افزوده و باعث قدرتمند تر شدن موج بشارت ظهور می گردد )

۳- پیشرفت امکانات اطلاع رسانی :

   در حالی که موج اول تنها توسط برخی سخنرانان و نشریات معدود  گسترش می یافت و محدوده کمی را تحت تاثیر قرار می داد ، با پیشرفت امکانات اطلاع رسانی مانند اینترنت و ... عملاً در موج دوم تمام جهان تحت تاثیر این موج است  ( یک سوم کاربران وبلاگهای بشارت ظهور خارج از کشور هستند )

افراد به راحتی در هر ساعت از شبانه روز به آخرین اخبار و اطلاعات و تحلیلها دسترسی دارند و با کمترین هزینه ، اخبار و تحلیل و بشارتها به افراد بیشماری ارسال می گردد.

(پشرفت برق آسای امکانات اطلاع رسانی موجب گردیده است که سرعت تحولات در  در این سالها بسیار بالا رود و موج دوم بشارت ظهور با استفاده از این مزیت ، بتواند فوق العاده سریع گسترش یابد)

۴- ورود نیروهای جوان ، فعال و بانشاط  به عرصه مهدویت:

  علاوه بر محققین و بزرگان اینک با فراگیر شدن موج ظهور ، صدها بلکه هزاران جوان معتقد ، فعال و با نشاط که دلهای آنان لبریز از شور و شوق وصال است ، رسالت بشارت نزدیکی ظهور را بر عهده گرفته اند و با فعالیت شبانه روزی این موج قدرتمند را به پیش می برند ، تشکیل گروه " مبشران ظهور " که اینک صدها نفر عضو دارد و در اکثر شهرهای کشور عزیزمان پراکنده اند ، نمونه کوچکی از ظهور جوانان مبشر در  موج دوم  است ، چیزی که نسبت به موج اول یعنی سال ۸۰ بسیار چشمگیر است.

یقیناً رویکرد انقلابی و مهدوی دولت مکتبی و برجسته شدن بحث مهدویت و ظهور توسط  مبشر بزرگ  آقای احمدی نژاد نقش بسزایی در بالا آمدن نسل جوان عاشق ظهور داشته است پتانسیلی که در دولت آقای خاتمی و در موج اول به سادگی از دست می رفت.

 ۵- فراهم بودن شرایط ظهور در موج دوم نسبت به موج اول :

 در موج اول در سالهای 80 و 81  کفار و منافقین در داخل و خارج کشور در راس قدرت بودند ، در داخل کشور بدنه اصلی نظام در دست اسلام آمریکایی بود و قبله و هدفش آمریکا و تمدن غرب و در خارج از کشور، آمریکا و کشورهای غربی مست از قدرت و غرور با لشگرکشی به خاورمیانه مشغول جولان در منطقه بودند ، در حالی که انقلاب حتی در داخل ضعیف بود ولی دشمن قدرتمند بود.

اما اینک بعد از گذشت 7 سال و با استقامت و پایداری جبهه حق و رهبری الهی نائب امام زمان(عج) ، استکبار در منطقه به ذلت و خواری افتاده است و در عراق و افغانستان در حالی در مرداب فرو می رود که نه راه پس دارد و نه راه پیش ! حزب الله قهرمان قدرتش نسبت به 7 سال قبل دهها برابر شده است و حماس شکست ناپذیر شکل گرفته است ، شیعیان یمن با مقاومت شگفت انگیز خود برگ زرینی بر افتخارات مقاومت اسلامی افزودند و ایران قهرمان با شجاعت ، مقاومت و جسارت خود  در برابر تهدیدها کشوهای بزرگ جهان را مبهوت کرده است ، در حالی که اینک اتحاد کامل میان نظام و دولت وجود دارد و شیعیان ایران با چند بار درخشش در سال 88 آمادگی کامل خود را به اثبات رسانده اند.

پس ملاحظه می فرمائید که چقدر زمینه ها برای ظهور در موج دوم مهیا تر است.

و در واقع موج دوم قابل مقایسه با موج اول نیست ، در حالی که هر روز با تحولات جدید این موج تشدید می شود.

 

آیا موج دوم فروکش خواهد کرد؟!

  آیا تاخیر در ظهور رخ خواهد داد؟!

  

این چیزیست که در آینده مشخص خواهد شد ، به یقین فتنه های بزرگی در پیش است ، تا جایی که نائب امام زمان(عج) با اشارات و علائم ، آن را مستقیم و غیرمستقیم بیان می دارد و از منتظران امام زمان(عج) می خواهد که خود را برای رویارویی با آنها آماده سازند ، آیا این فتنه ها داخلیست یا خارجی؟! آیا ممکن است برای ضربه زدن به نظام ، حوادث تروریستی اوائل انقلاب  تکرار شود؟! و در صورت وقوع، چه اثری خواهد داشت؟ آیا مانند اوائل انقلاب ، حملات کور تروریستی می تواند اثری جز افزایش صلابت و قدرت ملت و نظام را در پی داشته باشد؟!

پس فکر می کنم جنس این فتنه ها و تهدیدات خارجی باشد همانگونه که شواهد نیز این را نشان می دهد ، آماده شدن صهیونیستها برای برافروختن جنگ در اواخر اسفند امسال یا اواسط اردیبهشت سال جدید ، مستاصل بودن دشمن را نشان می دهد که سعی دارد با جنگ افروزی راه نجاتی برای خود بیابد.

و البته به لطف خدا و همت و آمادگی منتظران موعود(عج) این آخرین دست و پا زدنهای شیاطین در این لحظات حساس نیز برایشان سودی نخواهد داشت و جهان بزودی از وجود پلید آنها پاک شده و به عطر دل نگیز گل نرگس معطر خواهد شد.

انشاالله موج دوم ظهور به فضل الهی و با همت عزیزان با قدرت به پیش خواهد رفت و وقوع نشانه های بزرگ مانند کشته شدن عبدالله و زلزله در شام که از نشانه های بسیار نزدیک به ظهور است ، قدرت این موج را صدها برابر خواهد کرد ، یقینا با وقوع این نشانه ها دلهای عاشق و منتظر امام زمان(عج) قرار و تاب از کف داده و برای رساندن بشارت ظهور به آب و آتش خواهند زد.

رایحه ظهور موعود دل شیفتگان حق را بی تاب کرده و آنها را به صحنه حضور کشانده است.                          شهید آوینی

.............................................................................................................

فرمایشات آقا در جمع منتظران ظهور در نیمه شعبان 78

- برادرمون از اصفهان پیام فرستادند  که آیت الله ناصری در بستر بیماری هستند ، برای شفای او دعا کنیم.

- نشریه رایحه ظهور نمونه کوچکی از توجه اهل بیت(ع) :

این نشریه در ابتدا از چند ده تا کپی از کتاب شروع شد و بر سر مداومت و لطف خدا به چندین هزار نسخه رنگی که هر هفته در نماز جمعه قم و تهران و برخی هیئات مذهبی توزیع می شد ، افزایش یافت

 

آخرین ویرایش در

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد