رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

مژده صریح آیت الله بهجت ، از بشارتی بزرگ تا اشتباهی آشکار

 

 آیت الله العظمی بهجت ، عارفی بی بدیل با ماموریتی مهم؛ایجاد یقین در جامعه شیعی به نزدیکی ظهور و آماده کردن شیعیان؛آیت الله بهجت : ظهور نزدیک است! به پیرها هم بشارت می دهیم که زمان ظهور را درک خواهند کرد!آیت الله ناصری : در جلسات متعددی مرحوم آیت الله بهجت این مطلب را به بنده فرمودند.تلاش نادرست برخی از دوستان برای خنثی کردن نوید روحبخش آیت الله بهجت با توجیهاتی اشتباه؛آیت الله بهجت عارفی صمدانی مرتبط با غیب یا فقیهی با اشتباهی بزرگ؟! بشارت بزرگ آیت الله بهجت در نزدیکی ظهور ، منطبق بر دلائل و نشانه هایی آشکار؛شاگردان برجسته آیت الله بهجت و عرفای بنام از بشارتهای معظم له در مورد ظهور می گویند 

» ابتدای نظرات (501)

 

با سلام و درود بر همه عزیزان ، گوش فرا دادن دوباره  به مژده  بزرگ مرجعیت شیعی در نزدیک بودن ظهور قبل از آغاز بحث در این زمینه ، خالی از لطف نیست.

بشارت آيت الله العظمي بهجت به نزديكي ظهور 

  نقل قول از ايت الله ناصري(فایل صوتي) 

 

آن زمان که خمینی کبیر ندای "هل من ناصر حسینی" سر داد و  با یکپارچه کردن قلوب مریدان مرجعیت و ولایت شگفتی ساز شد ، شاید سخت ترین کار امام(ره) این بود که به مردم بقبولاند می توان این رژیم را عوض کرد ، می توان حکومت طاغوت را کنار زد و شاهد حاکمیت الله بود و اما مردم به این راحتی این حقیقت را قبول نمی کردند و حق داشتند ، با وجود اینکه حکومتها در هر قرنی ظاهراْ عوض می شدند ، اما با سالها زندگی در زیر سلطه جباران این باور تلخ را که ظلم و جور و حکومت ظالمان و جباران پایدار و غیرقابل تغییر است در آنها به یک اصل ثابت و تغییر ناپذیر تبدیل شده بود.

زمانی که حضرت امام(ره) انقلاب الهی خویش را آغاز کرد ، سخت ترین کار او نه مقابله با رژیم که تغییر این تفکر در مردم بود که رژیم طاغوت "جاودانه" است! و جایگزین کردن این تفکر که با مجاهدت و پایداری می توان شاهد برپایی حکومت اسلامی بود ، اینک نیز یکی از موانع اصلی ظهور ، باور نداشتن به این مسئله می باشد که ظهور واقعاْ نزدیک است و با حضور همه جانبه شیعیان می توان شاهد برپایی حکومت جهانی اسلام بود. آیت الله الظمی بهجت بعنوان عارفی که اقبال و اعتماد عمومی را با خود به همراه داشت با بشارتی صریح ، ماموریت تغییر این فکر اشتباه و ایجاد باور و یقین به نزدیکی ظهور را بر عهده گرفت.

 اما امام و یاران فداکارش از پای ننشستند و با سالها مبارزه و رنج ، بالاخره این طلسم شیطانی را در مردم شکستند و مردم باور کردند که می توان بر حکومت شیاطین غلبه کرد و همین باور بود که حرکت ایجاد کرد و در نهایت شور و اشتیاق آمدن " روح خدا " ، اقیانوس مردمی را آن سان متلاطم کرد که کاخ های ظلم و ستم به طرف العینی فرو ریخت .به جرات می توان گفت که هنر بزرگ امام شکستن طلسم "جاودانه بودن ظلم" در "باور" مردم بود و چون این طلسم شکست ، موج توده های مردمی به حرکت درآمد و حکومت اسلامی در مشرق زمین به وجود آمد.

اما این پایان کار نبود ، این حکومت باید زمینه ساز حکومت جهانی اسلام میشد و  امام "روح الله" نیز  بارها و بارها این حقیقت درخشان را به مردم بیان فرمود ، اما این دیگر قابل باور نبود ، چه کسی باور می کرد ، ظلمتی که هزار و اندی سال است ادامه دارد و برطرف نشده است ، درست در زمانه ما نابود شود و خورشید امامت پس از قرنها خودنمایی کند؟! ، نه قابل باور نیست ، شاید هزاران سال دیگر  ...

و اینگونه بود که این طلسم نشکست و مردم باور نکردند که می توانند ، سعادتمندان دوران ظهور باشند ، هرچند بسیاری از مردم با دیدن اعجاز  نابودی حکومت جباران و تشکیل انقلاب اسلامی تا حدودی باور تغییرات بزرگ جهانی را نیز پیدا کرده بودند ، اما تحقق این امر عظیم در آن زمان ، باور کامل و البته مجاهدتی عظیم را می طلبید که چون در آن حد نبود ، باز هم ظلمت غیبت ادامه یافت.اما با گذشت زمان زمینه ها فراهم تر شد و دشمنان ضعیف تر ، بیداری جهانی بیشتر و زمینه وقوع امر مبارک ظهور آماده تر.اما هنوز طلسم " غیر قابل باور بودن وقوع ظهور در عصر حاضر" هرچند ضعیف شده بود اما وجود داشت ، تا اینکه خدا ذخیره بزرگ خود را به کار گرفت ، کسی را که عامه مردم او را به اعجاب و شگفتی و کرامات می شناختند و نامش حتی برای دشمنان نیز با احترام همراه بود ، آیت الله العظمی بهجت ، آری او تنها یک فقیه و عارف نبود ، او ذخیره ای بود که خدا برای شکستن باقیمانده این طلسم که با غفلت و روزمرگی همراه شده بود ، در نظر گرفته بود و آنچنان محبت و احترام و ارادتش را در قلبها جاری ساخته بود که به میان آمدن نام مبارکش ناخودآگاه دلها را خاضع می کرد.

 

حضور کم نظیر صدها هزار عزادار عاشق از سراسر کشور در تشییع پیکر مطهر آیت الله بهجت نشان دهنده عمق ارادت و محبت توده های مردمی نسبت به این اسطوره عرفان و اخلاق بود

و البته بسیاری از مردم که او را به اعجاب و کرامات می شناختند ، ناخودآگاه در مورد مهمترین ماموریتش در مورد ظهور ، داستانهای درست و نادرست بسیاری منتشر کردند تا جایی که اعتقاد رابطه او با امام عصر(عج) به یک باور عمومی تبدیل شد. و این اسطوره عرفان و تقوی که از سالها پیش مکرراْ خواص و شاگردان خود را به نزدیک بودن فرج مژده می داد ، در آخرین مرحله تصمیم گرفت تا از اعتماد و ارادت شیعیان به خود بهره گیرد و آن طلسم ضعیف شده را در باور عامه بشکند تا شرایط و زمینه های مساعد ظهور با حضور و باور توده های مردمی تکمیل شود و اقیانوس مردمی به حرکت درآید و بار امانت هزار ساله از زمین برداشته شود.

 

ظهور آن قدر نزدیک است که حتی پیرها هم آن را خواهند دید! 

و اینگونه بود که این عارف بی نظیر با بشارتی بزرگ و البته همه فهم ، آخرین رسالت خود را انجام داد و خود با اینکه در آرزوی دیدن لحظات نورانی ظهور  می سوخت در آستانه بازگشت دوباره تاریکی ، ایثار دیگری کرد  و این بار با داغ رفتن و نبودنش  نور معنوی عظیمی ایجاد کرد ، تا شیعیان حکومت زمینه ساز  را در آستانه انتخابی بزرگ  در دو راهی سرنوشت ساز ، یاری کند ، هجوم شیاطین برای در دست گرفتن کانون بیداری جهانی شکست خورد و جهان هرچه بیشتر به آن واقعه مبارک نزدیک شد.

در دید خواص و عوام ، آیت الله بهجت بعنوان عارفی بی نظیر که دارای چشم برزخی بوده و با عالم غیب در ارتباط بود ، جایگاهی بسیار برجسته داشت ، بسیاری او را دارای نفسی قدسی می دانستند و صاحب کرامات بسیار که از دوران نوجوانی ، زندگانی او مملو از کرامات و عجایب است! بدین سبب بشارات او برای عوام یقین آور بوده و هست.

 اکنون سالهاست که از آن بشارت روح افزا می گذرد و کمتر کسی است که آن را بارها نشنیده باشد.اما با کمال تاسف شاهدیم که روحانیون عزیزی که در دفتر معظم له مشغول به خدمت می باشند ، در برابر سئوالی که در این رابطه از دفتر شده است ، پاسخی غیر قابل انتظار داده اند ، در حالی که در این پاسخ اصل صدور این بشارت تکذیب نمی شود و اذعان می گردد که آیت الله بهجت هم این موضوع را با واسطه فرموده اند ، اما تلاش می شود تا با دلایل ابتدایی و اشتباه و البته بیان این مطلب که معظم له نیز این بشارت را از فردی گمنام نقل فرموده اند ، با پندار خیرخواهانه ، این بشارت بزرگ ، بی ارزش و غیر قابل اعتنا گردد در حالی که در این میان ناخواسته چهره نورانی این اسوه تقوی و عرفان با برخی توجیهات ناشیانه مخدوش می گردد.

آیا می توان قبول کرد سالک نامداری که در کوچکترین مسائل زندگی شخصی خویش دقت می کند ، اشتباهی چنین فاحش انجام دهد و موجی عظیم در جامعه ایجاد کند که منبع آن فردی مجهول الهویه می باشد؟

این تصویری است که عزیزان ناخواسته از چهره نورانی و ملکوتی او ارائه می دهند درحالی که عامه مردم به ارتباط با غیب او ایمان دارند ، به ارتباط او با حجت حق(ع) یقین دارند و او را با چشم برزخی می شناسند که کرامات بزرگی از دوران نوجوانی در زندگی پربرکتش آغاز شده است.ما در ادامه به صورت دقیق تر پرسش و پاسخ مطرح شده پیرامون بشارت بزرگ نزدیکی ظهور را مورد بررسی و نقد قرار می دهیم. 

لازم به ذکر است این بشارت در سال 80 برای اولین بار در دانشگاه تهران بصورت " نقل قول از عارف بزرگ مشهور " در یک سخنرانی عمومی از استاد پناهیان مطرح شد و در ادامه در سال 83 فیلم سخنرانی عارف واصل و استاد کامل اخلاق ، آیت الله ناصری در مدینه منوره که این بشارت را به طور صریح و بدون واسطه از آیت الله بهجت نقل می کرد ،  در اینترنت پخش شد.

پس از گذشت چند سال و در سال ۸۷ فایل صوتی این بشارت که نقل قول آیت الله ناصری از آیت الله بهجت می باشد ، بطور گسترده ای در اینترنت پخش شد  و تاثیرات زیادی در جامعه شیعی ما داشت زیرا برای بسیاری از  مردم  این نوید روحبخش از فردی چون آیت الله بهجت ذره ای تردید در نزدیک بودن ظهور باقی نمی گذاشت.

بررسی پرسش و پاسخی از دفتر آیت الله بهجت 

در مورد بشارت ظهور و استخراج اشتباهات بزرگ!

 بسمه تعالی

سؤال : از برخی از بزرگان نقل می شود كه حضرت آیة الله العظمی بهجت - رحمه الله - فرموده اند : ما تاکنون به جوانها مژده می دادیم که ظهور امام زمان علیه السلام را درک خواهند کرد اما اکنون به پیرها هم بشارت می دهیم که دوران ظهور را خواهند دید ؛ آیا این مطلب به آیة الله العظمی بهجت -رحمه الله - قابل استناد است یا خیر ؟

پاسخ :

1. اتفاقا در این باره از حضرت آیة الله العظمی بهجت - رحمه الله - سئوال شد ، ایشان فرمودند : آقایی دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت : به خدمت حضرت علیه السلام رسیدم و از ظهور پرسیدم آیا من ظهور را درك می كنم . آنگاه مطالب یاد شده را آقا از این شخص نقل كردند .

بنابراین خود حضرت آیة الله العظمی بهجت - رحمه الله - مستقیما مطلب را نفرمودند بلكه از شخص دیگری نقل نمودند .

2. همچنین معظم له - رحمه الله - فرمودند :‌ اگر گفتن این مطالب لازم بود من برای شاگردانم می گفتم .

3. امكان دارد همانگونه كه آقا مكرر بیان می فرمودند ، این مطلب اشاره به ظهور شخصی داشته باشد و نه ظهور عمومی .

4. امكان دارد ، اینگونه اظهارات از باب « إنّهم یرونه بعیدا و نراه قریبا » باشد .

والله العالم - دفتر آیة الله العظمی بهجت - رحمه الله قبل از بررسی این موضوع ، توجه عزیزان را به این نکته جالب جلب می کنم ، که اصل صدور این بشارت از معظم له توسط دفتر ایشان رد نمی شود و تایید می گردد که آیت الله بهجت این بشارت را به نقل از فردی بیان کرده اند ، ولی در جوابی چهار مرحله ای تلاش می شود به هر صورتی که باشد این بشارت خنثی شود ، اگر مورد اول نشد ، پس دومی ، اگر دومی نشد ، پس سومی ، اگر ....تا جایی که مورد سوم و چهارم "فرج شخصی" و " انهم یرونه بعیدا و نره قریبا" آشکارا  برداشت شخصی روحانی پاسخگو می باشد که کاملاْ با یک نگاه ، اشتباه بودن آن مشخص می گردد که در ادامه به استحضار خواهد رسید.

 اشتباهات بزرگ در پاسخ روحانیون دفتر آیت الله بهجت 


1- فردی که آیت الله بهجت از او نقل قول می کند ، فردی عادی و گمنام است!

اگر عزیزان فایل صوتی فرمایشات آیت الله ناصری را گوش کرده باشند ، آیت الله ناصری به نقل از آیت الله بهجت بیان می کنند که فردی از " دوستانم " پیش ما آمد که " می دانستم به محضر امام زمان(عج) تشرف دارد " که معلوم می شود که فرد یاد شده اولاً از دوستان آیت الله بهجت بوده و دوما آیت الله بهجت می دانسته که ایشان به خدمت حضرت تشرف دارند.
در حالی که عزیزان دفتر ادعا می کنند که این فرد نه دوست آیت الله بهجت بوده و نه عارف و نه جلسه ای خصوصی ، تنها فردی عادی بوده که مثل هزاران فرد دیگری که مطالبی را به معظم له می گویند ؛ ایشان هم این مطلب را نقل کردند! و نقل قول آیت الله بهجت از یک فرد عادی گمنام است!!آیا عقل این را می پذیرد؟ آیا قابل قبول است که مرجع بزرگ شیعیان که در تمام دنیا مقلدین بسیار دارد بیاید و در مسئله ای به این مهمی که در صورت اشتباه بودن ، انتشار آن در جامعه ضربات جبران ناپذیری دارد ، سهواً با اشتباهی بزرگ  این بشارت صریح را که البته نامطمئن است از منبعی ناموثق بیان کند؟! ایا برداشت شما از این پیر روشن ضمیر که با نگاه الهی خود آینده و گذشته را می بیند ، اینگونه است؟ اشتباهی که حتی از روحانیون خیلی پایین تز از ایشان هم پذیرفتنی نیست ، آیا این اشتباه بزرگ حتی از مراکزی که در زمینه بشارت ظهور فعال هستند چون این وبلاگ ، پذیرفتنی است که فلان فرد عادی را بعنوان منبع خبر بسیار مهم خود معرفی کنیم؟! پس می بینیم طرح این موضوع که معظم له این "حرکت بزرگ خط شکن" ( که بسیاری از عرفا جرات طرح آن را به این صراحت نداشته و ندارند) را فقط بواسطه نقل قول از فردی عادی و گمنام مطرح کرده باشند ، چقدر دور از ذهن و نادرست است.

البته حالت دیگری را نیز می توان در نظر گرفت و آن اینکه منبع خبر هرچند فردی عادی و مجهول الهویه است ، اما آیت الله بهجت با دید الهی خود به صداقت آن فرد و درستی این موضوع یقین داشتند که در این صورت نیز  تغییری در اصل موضوع ایجاد نمی شود امام عزیزان دفتر مسئله را اینگونه بیان نمی کنند ، بلکه گمنام و عادی بودن فرد مراجعه کننده را بدون برجسته کردن بصیرت و دید الهی آیت الله بهجت ،  زمینه کم اهمیت جلوه دادن این مطلب مهم قرار می دهند.

البته ناگفته پیداست که فرمایشات آیت الله ناصری که از بزرگان عرفان و اخلاق و فقاهت و البته برجستگان مهدویت و ظهور است برای عامه مردم بسیار مقبول تر است از برداشت روحانیون گمنامی که هرچند عزیز هستند اما تا چه اندازه صلاحیت ورود به مباحثی که تخصص ویژه نیاز دارد ، را دارا می باشد؟

آیت الله ناصری از برجستگان عرفان و اخلاق و مهدویت می باشد ، معظم له از پیشروان عرصه بشارت ظهور بوده و بعنوان حلقه واسط میان ولی امر مسلمین و عموم منتظران امام زمان(عج) عمل می کند . در جریان افول موج اول ظهور در سال ۸۱ معظم له طی بیاناتی در جمع شیفتگان امام عصر(عج) در اصفهان خبر به وجود آمدن تاخیر را در ظهور را که توسط نائب امام زمان(عج) به ایشان داده شده بود ، نقل فرموده و پیشاپیش با اعلام تاخیر در ظهور ، از سقوط منتظران امام زمان(عج) را در ورطه یاس و ناامیدی جلوگیری کردند.

 پرسشی از آیت الله ناصری در مورد صحت مطلب فوق :

با سلام لطفاْ نظرتان را در خصوص صحت فایل صوتی منتسب به شما در خصوص نقل قول از آیت الله بهجت پیرامون زمان ظهور حضرت مهدی (عج) بیان کنید.

مطلبی که راجع به ظهور حضرت بقیه الله روحی له الفداه در موبایل ها و غیره از بنده نقل شده است مقرون به صحت بلکه در جلسات متعددی مرحوم آیت الله بهجت این مطلب را به بنده فرمودند مضافا به این که در بعضی از کتب ایشان ( جرعه ای از وصال صفحه 25 ) نوشته اند که ما تا کنون به جوانان بشارت می دادیم که ظهور نزدیک است و زمان ظهور را درک خواهند کرد و الآن به پیرها هم بشارت می دهیم که زمان ظهور را درک خواهند دید.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله ناصری 

کتاب جرعه وصال

بشارت ظهور منقول در ص  ۲۵


2- در مورد دوم که ایشان فرموده باشند " این حرف را برای شاگردانم می گفتم "

 ما بنا را بر این می گذاریم که این نقل قول از معظم له دقیقا در این رابطه بیان شده و تغییر هم نکرده باشد ،

این تیزبینی ، فراست و تشخیص به جای معظم له را نشان می دهد!

باید گفت که هرکسی را یارای برداشتن هر بار امانتی نیست. شما فکر کنید که اگر این مطلب توسط شاگردان آیت الله بهجت که بسیاری با وجود شایستگی های فراوان در میان توده های مردمی گمنام هستند ، نقل میشد ، چقدر برای عامه مردم قابل باور بود؟! مردم چقدر اعتماد می کردند؟!بسیاری از مسائل با وجود اینکه به صراحت توسط بزرگان مورد اعتماد نقل می شود باز  شک و شبهه بسیاری در موردش ایجاد می شود.

البته برخی از شاگردان برجسته و ویژه معظم له نیز بشارتهای مهم دیگری مانند زنده و فعال بودن سفیانی و ارتباط آن با حوادث عراق را نقل فرموده اند ، اما این بشارت بزرگ ، عارفی برجسته تر چون آیت الله ناصری را می طلبد.
یقیناً وقتی که این بشارت بزرگ توسط عالمی جلیل القدر مانند آیت الله ناصری که خود دستی در عرفان و اخلاق  دارد و در مسائل مهدویت و ظهور بسیار برجسته است ، با بیانی شیوا و دلنشین نقل شود ، به طور مسلم یقین عامه به صحت مطلب نقل شده بسیار بالا می رود ، با وجود اینکه این نقل قول از آیت الله ناصری است باز هم برخی اما و اگر می آورند ، پس وای به روزی که شاگردان آیت الله بهجت که برای عامه مردم شناخته شده نیستند ، می خواستند این رسالت بزرگ را بر عهده بگیرند ، پس می بینید که آیت الله بهجت با زیرکی تمام بار امانت را بر دوش فرد بزرگواری چون آیت الله ناصری می گذارد تا یقین عامه مردم به صحت مطلب از بین نرود.

آیت الله بهجت با نگاه ژرف خویش می بیند که در زیر رگبار شک و شبهه و تردید که توسط دوستان و دشمنان علیه این موضوع  به راه خواهد افتاد ، جایگاه بلند مرتبه ای نیاز است تا بتواند از این گوهر محافظت کرده و اعتماد عمومی را جلب نماید تا این مطلب اثر خودش را در جامعه بگذارد.  اللّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ

  
3-  شبهه " ظهور شخصی " بودن این بشارت :

البته کاملاً روشن است که برخلاف مورد یک و دو که روحانی پاسخگو ، به حرف آیت الله بهجت استناد می کند ، در موارد سوم و چهارم برداشت شخصی خویش را مطرح می کند که با کمی دقت اشتباه بودن این برداشت های شخصی آشکار می گردد.

 

 

 

اگر در این بشارت دقت کنیم خواهیم دید چه در نقل قول آیت الله ناصری و چه حتی گفته دفتر(که کلیت ماجرا را تایید می کند و فقط آن را منتسب به فردی مجهول الهویه می داند) ، فرد مشرف شده به خدمت آقا می پرسند که : " آقا ظهور شما برای عامه مردم چه وقت خواهد بود؟ " پس صحبتی از " ظهور شخصی " نیست و حرف از ظهور برای " عامه مردم " که همان ظهور اصلی باشد ؛ مراد است.آشکار است که ظهور شخصی برای فردی که به محضر امام زمان(عج) در این نقل قول مشرف شده است ، در همین تشرف رخ داده است که ایشان توانسته اند وجود مبارک ولی عصر(عج) را زیارت بکنند ، اصلاً این فرد در همان حال در حال فرج شخصی می باشد یعنی در محضر امام زمان(عج) ، حالا آیا درست است که ایشان بپرسد که آقا فرج شخصی شما برای من چه زمانی خواهد بود؟؟!!!پس می بینیم که منظور از " ظهور" در این نقل قول و تشرف " ظهور عامه " و ظهور اصلی است و نه " ظهور فردی و شخصی"حال چرا عزیزان دفتر تلاش دارند تا با برداشت خود که اشتباه آن واضح است ، به " ای نحوکان " این بشارت را از توجه بیندازند ، جای سئوال و شگفتی است! 

 

4- امكان دارد ، اینگونه اظهارات از باب « إنّهم یرونه بعیدا و نراه قریبا » باشد!

 می بینیم در ادامه تلاش برای مخدوش کردن این بشارت ، روحانی عزیز پاسخ دهنده چون احتمال می دهد که موارد یک تا سه مورد قبول نباشد ، مورد چهارمی نیز مطرح می کند. عبارت معروف دعای عهد که 1000 سال است خوانده می شود « إنّهم یرونه بعیدا و نراه قریبا » بعنوان دستاویزی برای برای تفسیر به رای این بشارت و بی اثر کردن آن در نظر گرفته می شود ، در جایی که حتی به جزئیات فرد مشرف شده در این نقل قول اشاره می شود و بیان می شود که ایشان 62 سال دارد و ایشان قبل از رحلت شاهد " ظهور عامه " حضرت خواهند بود ، آیا درست است که ما پاسخ مطلب را با جوابی کلی " انهم یرونه بعیدا و نره قریبا " بدهیم ، که 1000 سال است زمزمه می شود و در مورد 1000 سال آینده هم می تواند صادق باشد؟ اکثریت پیرمردهای عصر ما نهایتا چقدر عمر خواهند کرد؟ 20 سال؟ 30 سال ؟ آیا این دو مسئله با هم در تضاد نیست؟! ، و آیا این تضاد از دید شخصیت ژرف اندیشی چون آیت الله بهجت دور مانده است؟! آیا این دلیل تراشی ها توسط دوستان "به پندار خود خیرخواه " با حفظ جایگاه آیت الله بهجت سازگار است؟!
شایسته است انسان در جایی که از مسئله ای اطلاع کافی ندارد ، سکوت کند تا اینکه با پاسخ نادرست به مطلبی که به درستی خبر ندارد ، اولا شخصیت و صداقت فرد بزگواری چون آیت الله ناصری را زیر سئوال ببرد و ثانیا با توجیهاتی نادرست جایگاه والا و الهی آیت الله بهجت را مخدوش نماید.

اگر دقت کنیم می بینیم که با وجود دلائل چهارگانه ، صدور این بشارت از آیت الله بهجت تکذیب نمی شود  و فقط تلاش می شود تا با برداشت و فکر و نظر روحانیون دفتر هماهنگ گردد!! 
در حالی که برداشت ما که همان برداشت عامه مردم از این مژده بزرگ آیت الله بهجت است هم مقام والای عرفانی آیت الله بهجت را می رساند و هم فراست و زیرکی مهظم له را در سپردن این امانت به دست فردی چون آیت الله ناصری!

و البته بیانات سایر بزرگان از مقام معظم رهبری(مدظله) و سایر مراجع مبنی بر نزدیک بودن ظهور و تحولات منطقه ای و جهانی نیز موید درستی پیش بینی الهی آیت الله بهجت در بسیار نزدیک بودن ظهور است ، چیزی که در میان بهت و حیرت جهانیان و مخصوصا ما شیعیان بزودی رخ خواهد داد .
 

نمونه هایی از بشارتهای آیت الله بهجت به نزدیکی ظهور

 ۱- آیت الله بهجت  نوید نزدیکی ظهور می دانند ولی فرمودند طاقت فتنه ها را نداشتم

سخنرانی حجت الاسلام صدیقی در تاریخ 7 اسفند 88 مصلی تهران پیرامون ولایت پذیری

 

گمان ما این بود که آیت الله بهجت با توجه به نوید هایی که از نزدیک بودن ظهور میدادند تا آن زمان کنار ما می ماندند ...
آقای بهجت فرموده بودند: طاقت فتنه ها را نداشتم.

   212 کیلوبایتدانلود کلیپ صوتی

مستقیم یا غیرمستقیم

( کیفیت فایل صوتی پایین می باشد)

http://sarbazane-velayat.mihanblog.com/post/329

 

۲- آیت الله بهجت فرمودند اتفاقات عراق با سفیانی در ارتباط است

استاد پناهیان : از آیت الله بهجت نقل کرده اند به خود بنده دو تا از علمای بزرگوار که هر دو رو میشناسید از قول آقای بهجت اتفاقات عراق رو مرتبط با قصه سفیانی میدونند.

حاج آقا ابوترابی فرمودند ؛ ایشون کسالتی داشتند براشون دکتر بردیم ، نشسته بودیم ...بعد اینکه دکترا رفتند ایشون بی هوا برگشتن رو به من و فرمودند که آدم از طرفی باید دعا کنه برای نزدیک شدن فرج و از طرفی بلاهایی که در راهه، بلاهای سفیانی . این ها رو آدم چه جوری تحمل بکنه ، آدم نمیدونه که از خدا مرگ خودش رو بخواد و یا بخواد زنده بمونه و ظهور آقا رو ببینه!

سخنرانی استاد پناهیان ۲۲ بهمن ۸۸

حجت الاسلام پناهیان به نقل از حجت الاسلام ابوترابی شاگرد برجسته آیت الله بهجت:

آیت الله بهجت حوادث عراق را مرتبط با سفیانی می دانست . این مسئله نشان می دهد که سفیانی زنده و فعال و اثرگذار و آماده خروج می باشد! و در مجموع استفاده می شود که ظهور بسیار نزدیک است.

 

متن سخنرانی :

http://www.u313.blogfa.com/post-181.aspx

فایل صوتی سخنرانی :

http://www.4shared.com/audio/75nAu8Bb/ruhejonunblogfacom_alaemzohur.html

نکته بسیار مهم این است که مرتبط بودن اتفاقات عراق با سفیانی در نگاه آیت الله بهجت ضمن اینکه نشان می دهد مصداق سفیانی زنده و حاضر است او را در اتفاقات خونبار عراق بسیار فعال و اثرگذار نشان می دهد و از قریب الوقوع بودن ظهور خبر می دهد دقیقا همان بشارت بزرگی که آیت الله بهجت فرموده اند : پیرها هم ظهور را خواهند دید.

 

 ۳- آیت الله بهجت فرمودند برای اطلاع از ظهور ، مراقب اوضاع یمن باشید

 

روز دوشنبه ۲۵/۸/۱۳۸۸ حاج آقای صدیقی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه صنعتی شهید شریف واقفی در جلسه ی تفسیر زیارت جامعه با اشاره به حوادث اخیر یمن و کشتار شیعیان آنجا به گفتار بشارت گونه ای درباره ظهور از زبان آیت الله العظمی بهجت (ره) اشاره کردند.

ایشان فرمودند:

یک شخصی در ایوان حرم امام رضا به محضر آیت الله العظمی بهجت (ره) رسید و پرسید: از ظهور چه خبر؟ حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) جواب دادند: مراقب اوضاع یمن باشید.

حاج آقای صدیقی در ادامه فرمودند:

معلوم است که این وقایع یمن درباره ظهور می باشد (نقل به مضمون شده است.)

 ایشان همچنین خطاب به جوانان  فرمودند: ما اگر خودمان را بسازیم آقا ظهور می کنند ...

***

فایل صوتی فرمایشات حاج آقای صدیقی (کیفیت فایل پایین می باشد)

http://www.apocalypse.blogfa.com/post-156.aspx

 

کلام آخر :

به دلائل مختلف از بشارت علماء و بزرگان گرفته تا آشکار شدن نشانه های بیشمار ظهور  و  آمادگی و لحظه شماری جبهه حق و باطل برای آغاز رویارویی نهایی و بزرگ ، جهان در آستانه واقعه مبارک ظهور است ، به یقین در این دوران سرنوشت ساز مهمترین رسالت فعالان دینی ، فرهنگی و سیاسی آماده کردن جامعه و نسل جوان برای رویارویی با جوادث مهم دوران ظهور است چیزی که نائب امام زمان(عج) نیز در سال ۸۱ و در پیام مهمی از خواص جهان اسلام آن را مطالبه فرمودند:

 

 علماء و روشنفکران و سیاستمداران دنیای اسلام ، درس وحدت و یکپارچگی را برای ملتهای خود تکرار کنند و جوانان بالنده این نسل را برای رویارویی با حوادث بزرگ و به دوش کشیدن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند"  پیام حج ۸۱

 

و البته اگر کسی اندک اطلاعی از متون دینی داشته باشد می داند که " شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام" چیست و  " بار امانت سنگین " که هزار سال است بر زمین مانده است کدام است و "حوادث بزرگ" عصر ما کدام خواهد بود.

حال سوال اساسی این است که آیا عاقلانه است که در این شرایط حساس که همگان باید با اتحاد و همدلی برای تحقق فرامین نائب امام زمان(عج) تلاش کنند ، عده ای که ظاهراً شرایط موجود را همیشگی می بینند و در پیش بودن تحولات بزرگ که مورد تاکید ولی امر مسلمین است را نمی بینند ، با انکار بدیهیات و البته زیر سئوال بردن فرمایشات عرفا و بزرگان ، با دلائل و توجیهات نادرست ، ضمن مخدوش کردن بشارات نزدیکی ظهور ، با ایجاد اختلاف و بدبینی ، اعتماد جامعه به نزدیکی ظهور را تضعیف کنند؟!

هرچند مردم ما نشان داده اند آن سان که به عرفا و برجستگان اخلاق و مهدویت اعتقاد دارند به هیچ وجه به برخی از دفاتر که در مواردی مورد اعتراض مراجع معظم نیز هستند ، اعتماد ندارند.

البته عزیزان این دفاتر نیز نباید انتظار داشته باشند که صرف حضور برای پاسخگویی به سئوالات فقهی در این مراکز ، مراجع بزگوار می بایست هر " سر مگوی " خویش را قبل از بیان در حلقه " محرمان خلوت انس " با این افراد هماهنگ کنند و اگر حرف و حدیثی منقول از این مرجع ذکر شد به صرف اینکه به گوش این عزیزان نرسیده است باید قاطعانه رد شود و البته با انواع و اقسام توجیهات درست و نادرست خنثی گردد!

و حرف آخر این عبارت نغز که " تو عزیزی اما در حد خویش " ، عزیزان حاضر و پاسخگوی دفاتر برای همه ما عزیز هستند اما نباید انتظار داشته باشند در حریمی که فقط برجستگان را بدان راه است ، بدون حضور و اطلاع ، اظهار نظر نمایند.

امید است که بتوانیم در سایه اتحاد و همدلی اندک فاصله مانده تا ظهور را نیز به سرعت بپیمائیم و البته در این شرایط سرنوشت ساز ، اتحاد حول محور نورانی ولایت و تلاش برای دریافت اشارت و گراهای معظم له ، اصلی ترین رمز فلاح و پیروزی است.

 

.........................................................................................

انعکاس مژده بزرگ آیت الله بهجت در مراکز معتبر خبری و فرهنگی :

خبرگزاری فارس : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8708180680

سایت تبیان :http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=76777

پایگاه طلاع رسانی آیت الله ناصری

سایت یوتیوب :http://www.youtube.com/watch?v=w2s2WEXQrBk

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #501 رضا 1395-02-01 14:34
با سلام خدمت بزرگواران
یکی از مسایلی که درمورد ظهور اقا بیان می شود انکار خود ایشان است مورد قبول نیست حالا چه رسد به خبر ظهور
نقل قول کردن
-1 #500 علی 1394-10-02 21:09
اين پرسش و پاسخ به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر آيت‌الله العظمی بهجت(ره) است می توانید در سایت ایت الله بهجت (ره) ببینید
نقل قول کردن
-4 #499 علی 1394-10-02 21:06
پاسخ: ۱- اتفاقاً در این باره از آیت‌الله العظمی بهجت(ره) سؤال شد، ایشان فرمودند: آقایی دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت: به خدمت حضرت علیه‌السلام رسیدم و از ظهور پرسیدم كه آیا من ظهور را درك می‌كنم. آنگاه مطالب یاد شده را آیت‌الله العظمی بهجت از این شخص نقل كردند. بنابراین خود آیت‌الله العظمی بهجت(ره) مستقیماً مطلب را نفرمودند، بلكه از شخص دیگری نقل كردند.
۲- همچنین وی فرمودند:‌ اگر گفتن این مطالب لازم بود من برای شاگردانم می‌گفتم.
۳- امكان دارد همانگونه كه آقا مكرر بیان می‌فرمودند، این مطلب اشاره به ظهور شخصی داشته باشد و نه ظهور عمومی.
۴- امكان دارد، اینگونه اظهارات از باب «إنّهم یرونه بعیدا و نراه قریبا» باشد.
نقل قول کردن
-25 #498 علیرضا 1394-08-09 05:35
سلام به همه دوستان باید بگم که روز جمعه با پدر و برادر نشسته بودیم که برادرم گفت شنیدم آیت الله بهجت گفته که پدر بزرگ های این زمان هم شاهد حضور امام زمان ع هستند. من به این حرف شک کردم. چرت کوتاهی زدم به خداوندی خدا سوگند که آیت الله بهجت را در خواب دیدم دست او را گرفتم و از او پرسیدم آیا شما همچنین حرفی را زده آید گفتند نه پسرم کذب است و دروغ من همچنین حرفی را نزدم. بلند شدم و خوابم را تعریف کردم کسی باور نکرد این خواب من در این باره بود نمیدونم خوابم صحت داشته یا نه ولی کلا خواستم بگم که مطمعن شدم که آیت الله بهجت چنین حرفی را نزده
نقل قول کردن
0 #497 امیر نبوتی 1394-04-01 02:25
با سلام دو نکـــــــــــــ ـته خیـــــــــــــ ـــــــلی مهــــــــــــــم
1- درمورد نقل قول آیت الله ناصری از شخص خود آیت الله بهجت رحمت الله علیه سوال شده برداشت با خود شماست
aparat.com/.../...
2- اکثر لینک های قرار داده شده برای مستندات درمطلب فوق پاک شده اند برایاعتبار بخشی بهآن دوباره آپلودکنید
نقل قول کردن
0 #496 ایلیا 1394-01-08 05:05
کدام فایل صوتی ؟! !! بنده با سرچ در گوگل ، سعی کردم فایل مورد اشاره (حوادث یمن) را پیدا کنم تقریبا تمامشان یک لینکی دارند در سایت 4shared که غیر صحیح است در واقع فایلی در آنجا وجود ندارد !! اگر دوستان یافتنند بنده را هم خبر کنند، لاین بنده : iliya11011
نقل قول کردن
+23 #495 هوشنگ ميرجانی 1392-05-29 19:42
باسلام به حضرت بقیته اله
من عددی نیستم که مطلبی بنویسم اما آرزوم دیدن امام زمانه امیدوارم خدا ازگناهانم بگذرد.
نقل قول کردن
+14 #494 مهسا 1392-01-05 13:14
سلام الیکم. خسته نباشید...مطالبت ون خوب بود..من نماز میخونم وخیلی دوس دارم یکی از یاران حضرت ولی عصر (عج) باشم اما همیشه توبه میکنم بعد دوباره گناه میکنم ...احساس میکنم خدا خیلی ازم بدش میاد..برام دعاکنید که اونی که ارزو دارم بشم..
نقل قول کردن
+12 #493 محمد علی 1389-04-28 15:30
@};-
باسلام و عرش خسته نباشید باید هر کس از خودش شروع کند و هرگز گمان مبرید که شما جزو یاران متقرب نمیشوید زیرا همین جوانان روشن دل 313 نفر اصحاب امام غریبمان را تشکیل میدهند
اگر جایی مخصوصا مسجد جمکران دلتان شکست یاد ما هم باشید
بنده رو سیاه
نقل قول کردن
0 #492 حسین مهدیزاده نراقی 1389-02-22 18:06
احمد اقا سلام
بنده شما را شناختم
همونطور که شما آدرس ما رو گرفتید ، من هم با اجازتون ادرس شما را در آوردم
در ضمن اون سوالتون که اگخ یه کامپیوتر با همه امکانات به یه تایپیست خوب بدیم ، میتونه سایت ناسا را هک کنه؟
این سوال منو یاد سوفسطاییان میندازه
احمد اقا اولین کسی که قیاس کرد و گمراه شد شیطان بود:امام صادق علیه السلام
این قیاس شما ظنی است و بدون هیچ تشابهی به بحث
اما برای اینکه دوستان بهتر درک کنن مجبورم منظور شما را که در لفافه گفته بودید بگم
منظور شما اینه که ما به مثابه همون تایپیست حرفه ای هستیم!!!!!!!!!!!!!
باشه شما برو دنبال کسانی که بتونن هک کنن سایت ناسا را!!!!!!!!!!(ام ثال مقتدایی و ...)
این حرفت ، تکرار اون حرف نامحترمانه قبلی ات بود: برید درستون را بخونید
از اون حاج اقای بغلی ات هم زیادی داری کمک میگیری(فکر کنم خودت منظورمو فهمیدی)
یه روز میام حضوری میبینمت
نقل قول کردن
-1 #491 امیری 1389-02-22 17:59
سلام ودرود
رهگذر جان اون لینک کار نمیکنه اما ممنون که مارو قابل دونستی .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
0 #490 احمد 1389-02-22 17:57
آقا صادق عزیز جواب این سوالی رو که مطرح کردم برای استفاده در جواب به سوال اولتون می خوام.
اجمالا عرض کنم که در مثل مناقشه نیست و بحث بنده یک بحث کلیست که از آفت های جامعه ماست.
نقل قول کردن
0 #489 محمد صادق 1389-02-22 17:48
سید احمد جان
منظور جنابعالی از وسائل نا مقدس یعنی چه؟
یعنی ما مصداق نگاران همان جاعلین حدیثیم؟
اگر جواب این سئوال را بدهید تکلیف من در ادامه بحث معلوم میشود.
نقل قول کردن
0 #488 محمد صادق 1389-02-22 17:45
سید احمد عزیز
ابتدا مشخص بفرمائید که برداشت من از پست شما درست است یا خیر؟
نقل قول کردن
0 #487 محمد صادق 1389-02-22 17:43
دوست گرامی سید احمد آقا سلام علیکم
به عقیده بنده پست اخیر جنابعالی فتح باب دیگریست در رد نظریه مصداق شناسی . گر چه بسیار ظریف و با کمترین اشاره ؛ اما به همان موضوع مورد بحث گذشته پرداخته اید. برادر من این نهایت بی انصافی است که تلاش محققین این بحث را از بنیان به چالش بکشید . مگر روایاتی که توسط رفقایمان در سایتهای وعدالصادق ، موعود ، یا وبلاگ ظهور بسیار نزدیک است هــــــــــــــ ــــــــــم برای شما مستند نیستند ؟! و به صحت آنها مشکوکید ؟! آن لیستهای بلند بالائی که در خاتمه مطالب و مقالات به منابع و مآخذ روایات ارجاع میدهند مکفی نیست ؟! یعنی تمامی روایاتی که منجر به شناساندن تحولات عصر ظهور میشوند و بیش از 1200 علامتی که به زعم مولفین کتب احادیث؛ توسط معصومین (ع) ذکر شده اند همگی زائیده ذهن راویان دروغین مذکور پست شماست ؟ کتابهای متقن بحارالانوار ، غیبه نعمانی ،اصول کافی هم جای شک دارند؟! امیدوارم اشتباه از من باشد و این پست در کنایه به روایات مورد استناد ما در مباحث مصادیق ظهور نباشد ! که نهایت بی معرفتیست.ممکن است و فقط ممکن است که برداشت و تحلیلهای محققین مصداق شناسی از روایات به صورت نسبی باشد و عاری از اشتباه نباشد . اما از آنجائیکه افتتاح وبلاگ شما مقارن با جدالهای مربوط به این مطالب شد این شبهه هست که پست اخیر در ادامه همان فرمایشات باشد. اگر برداشت بنده اشتباه است ، تنویر بفرمائید و اگر درست است لطفا به پرسشهایم پاسخ دهید.
نقل قول کردن
+1 #486 علی اصغر در پاسخ به استاد خادم الامام(عج 1389-02-22 17:39
فرمایشات مهم و راهگشای ولی امر مسلمین در این زمینه باید نصب العین ما باشد:
علما و روشنفکران و سیاستمداران جهان اسلام ، جوانان بالنده این نسل را برای رویارویی با حوادث بزرگ و به دوش کشیدن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند. پیام حج 81

معنی این عبارات در یک کلام این می شود : "خواص جهان اسلام ، جوانان این نسل را برای ظهور آماده سازند! "
همه می دانیم که بهترین راه عدم انحراف و نداشتن تندروی یا کندوری توجه دقیق به فرمایشات نائب امام زمان(عج) است ، هرچند بیانات معظم له در اطمینان به نزدیکی ظهور آنچنان از صراحت و استحکام برخوردار است که راه هیچگونه اما و اگر و تفسیری را باقی نمی گذارد.

" من با اطمینان کامل می گویم : تحقق کامل وعده الهی برای تمدن نوین اسلامی در راه است " پیام حج 87

ما هم با شما در بسیاری از زمینه ها هم عقیده ایم ، اختلافات جزئی ما در مقابل اشتراکات بی پایانمان آن قدر ناچیز است که به راحتی بتوان با اتحاد و همدلی در این لحظات سرنوشت ساز با تشکیل جمعی دوستانه و تعریف و اجرای برنامه های بزرگ ، به فرمایشات امام خامنه ای(مدظله) در مهیا کردن جوانان بالنده این نسل برای رویارویی با حوادث بزرگ عصر ظهور، جامه عمل پوشاند.

یقینا تنها در این صورت است که به افتخار عمل به رسالت سنگین و تاریخی خود نائل خواهیم آمد و در غیر این صورت جز حسرت و پشیمانی و ندامت چیزی نخواهد بود.
البته ما یقین داریم در سایه الفت و محبت و اتحاد و اغماض و توجه دقیق به اشارات و بیانات ولی امر مسلمین و به فضل الهی و یاری ائمه هدی(ع) انشاالله این بار امانت را به مقصد خواهیم رساند.

موج نورانی بشارت ظهور با قدرت و صلابت به پیش خواهد رفت و انشاالله بزودی با وقوع نشانه های جدید تمام جامعه را فراخواهد گرفت.

خادم شما و همه منتظران قدوم یار .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
+1 #485 علی اصغر در پاسخ به استاد خادم الامام(عج 1389-02-22 17:38
در این شرایط ما حتی اگر همان فرمایشات شما را هم که ملاک عمل قرار می دادیم ، یعنی تطبیق احتمالی مصادیق ، می بایست در قبال اگاه سازی جامعه بسیار فعال تر از این عمل می کردیم

شما فکر می کنید آماده کردن ذهنیت جامعه برای ظهور آسان است ، زمانی که فلان مقام رسمی می گوید که هرکه بگوید ظهور نزدیک است دروغ است حتی اگر از بزرگان باشد ، وقتی که فلان آیت الله برخلاف آموزه های دینی در نزدیک دیدن ظهور، بیان می کند که ظهور شاید در 1000 سال دیگر باشد یا ...

تغییر دادن ذهنیت جامعه در مورد حتی " احتمال ظهور" در عصر حاضر تا چه اندازه امکان پذیر است چه برسد به یقین به "وقوع ظهور" ، پس می بینیم که مشکل اصلی اینهاست سید عزیز! نه اینکه حالا چند نفر برای مصادیق ظهور قطعیت داشته باشند یا احتمال.

مشکل این است که میلیونها جوان شیعه اصلا و ابدا به این مباحث توجه ندارند ، (در حالی که در این فتنه های آخرالزمان به شدت به آن نیاز دارند)
اگر ظهور واقعاً نزدیک باشد که شواهد و قرائن و دلایل متعدد همه این را می گویند آن وقت می دانید این عدم توجه جامعه و جوانان به ظهور و عدم آمادگی چه آسیب بزرگی را در پی خواهد داشت ؟

آیا برای آگاه کردن میلیونها جوان شیعی که اصلا در این وادی ها نیستند و در این غربالهای شدید عصر ظهور بی پناه و رها هستند هم فکری کرده ایم؟! یا فقط توجه ما معطوف به آن چند صد جوانی است که اگر تاخیری صورت گیرد شاید سرخورده شوند ،( البته در صورتی که تاخیری باشد آن هم درازمدت که شواهد برخلاف این است) هرچند این چند صد جوان هم آن قدر از احتمال تاخیر شنیده اند که خود را برای این حالت نیز آماده کرده اند.

وظیفه اصلی ما در این شرایط حساس چیست؟
قطعا عقل حکم می کند که به هر دو قشر در حد خودشان توجه کنیم ، ضمن اینکه به گروه امیدواران افراطی تذکر می دهیم ، برای ناامیدان و قشر بی توجه به این امر عظیم هم برنامه ای داشته باشیم متناسب با جمعیت عظیم آنها تا برای آنها نیز وقوع ظهور مطرح باشد هرچند در حد احتمال.
نقل قول کردن
-1 #484 علی اصغر در پاسخ به استاد خادم الامام(عج 1389-02-22 17:37
البته بنده مشکل اصلی جامعه را این موضوعات نمی دانم
همانگونه که می دانید دلائل متعدد عقلی و نقلی و روایات ، سیر عجیب تحولات و اوضاع شکننده منطقه ، اشارات و مژده های ولی امر مسلمین ، بشارتهای عرفا و بزرگان ، بشارتهای صریح و مکرر منتخب محبوب ملت در سخنرانی های رسمی و غیر رسمی ، همه و همه به بسیار نزدیک بودن ظهور اشاره دارند

مشکل اصلی این است که بنده و امثال بنده که یقین به نزدیکی ظهور داریم ، بعضاً اعتقادی به ایجاد موج بشارت نداریم یا اگر اعتقاد داریم عملکردمان بسیار ضعیف است گویی حتی احتمال 30 الی 40 درصد هم برای قریب الوقوع بودن ظهور نمی دهیم و فکر می کنیم که مردم اگر نیاز دارند و این موضوع برایشان مهم است باید خودشان پیگیری کنند ، در حالی که حساس بودن در قبال جامعه در مسائل مهم از تکالیف است.

در این شرایط حساس حتی اگر فرمایشات شما را هم ملاک قرار می دادیم می بایست دهها برابر فعال شویم ، زیرا که این واقعه مبارک امر بسیار عظیمی است و آمادگی عمومی را نیاز دارد. مثالی می زنم ، الان نزدیک به 10 سال است که زلزله تهران برای مردم برجسته و حساس شده است و طرح های عظیم و بودجه میلیاردی در این زمینه هزینه می شود در حالی که احتمال زلزله آنچنان هم قطعی نبوده است ، اما چون مسئله بسیار مهم است و در صورت کوتاهی عواقب وخیمی دارد ، حتی احتمالات ضعیف نیز باید جدی گرفته شده و برنامه ریزی شود

خب مسئله وقوع ظهور تا چه اندازه اهمیت دارد مخصوصا در این شرایط حساس که تمام دنیای کفر برای نابودی اسلام و مسلمین به پا خواسته است؟ یقینا بسیار زیاد ، خب بر اساس همان مثال بالا حتی احتمالات ضعیف هم باید جدی گرفته شده و برای رسیدن به هدف برنامه ریزی شود ، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق نشانه ها و ... همه و همه به نزدیکی ظهور دلالت دارد و احتمال قریب الوقوع بودن ظهور بسیار جدی است.
نقل قول کردن
0 #483 علی اصغر در پاسخ به استاد خادم الامام(عج 1389-02-22 17:36
و دلایل متعددی براین امر دارم :
1-) انطباق نشانه های سید خراسانی روایات بر معظم له
2-) توجه به عملکرد تاییدی معظم له در سکوت در برابر اشاعه دهنگان این انطباق در محضر ایشان و در مراسم رسمی و البته اشاره خودشان به حقیقت سید خراسانی بودن خود در قالب شعر : " دلبسته یاران خراسانی خویشم "
3)اشاره صریح برخی از عرفای بنام به سید خراسانی بودن آقا مانند آیت الله بهاالدینی و یا اشاره عرفای دیگری به حقیقت داده شدن پرچم اسلام به دستان مبارک امام زمان(عج) توسط مقام معظم رهبری(مدظله) که همان مفهوم را می دهد

4) بیان صریح و قطعی برخی نمایندگان آقا به سید خراسانی بودن معظم له مانند استاد پناهیان
5) سکوت عجیب و گاها تایید ضمنی دفترآقا به استفتاء مکرر از آن دفتر محترم در این زمینه

ب- احتمال قریب به یقین مصداقها : در این موارد بنده به طور قطع این ادعا را نمی کنم که این افراد قطعاً همان شخصیتهای عصر ظهور هستند هرچند بفرموده شما انطباق اکثریت نشانه ها ، قریب به یقین بودن این تطبیق را می رساند و البته دلائل عقلی متعدد و بیانات بزرگان نیز این مفهوم را تایید می کند

موارد چون سفیانی بودن عبدالله ، شعیب بودن احمدی نژاد و عبدالله عربستان در نظر بنده اینگونه هستند یعنی هرچند قطعی نیستند ولی احتمال قریب به یقین می باشند مثلا 95 درصد . هرچند در برخی موارد ما برای اختصار عبارت " قریب به یقین " را حذف می کنیم ولی اعلام می کنم که منظور همان عدم قطعیت در عین قریب به یقین بودن است.

ج – موارد احتمالی مصادیق که مانند مصادیق " مرد مغربی " و ... که هیچگونه اصراری بر آنها نیست زیرا نشانه روایی زیادی در دست نیست.
نقل قول کردن
0 #482 دانشجوی بیدار 1389-02-22 17:36
عکسی از پرچمهای سرخ ارتش سفیانی
www.armyrecognition.com/.../Military_Parade_SOFEX_2004_Amman_Jordan_01.jpg
نقل قول کردن
0 #481 علی اصغر در پاسخ به استاد خادم الامام(عج 1389-02-22 17:36
با سلام و درود بر استاد خادم الامام(عج) عزیز
حضور پررنگ شما بعد از غیبی طولانی موجب سرور و خرسندی است انشاالله که مستدام باشد ، هرچند انتظار لطف و محبت بیشتری از جناب استاد داشتیم اما یادمان نبود که محبت خوبان نیز لیاقت می خواهد. خلاصه هرچه از دوست رسد نیکوست سید عزیز!
ما به وجود عزیزان خوش فکر و متعهدی چون شما افتخار می کنیم و امیدواریم که هر چه زودتر به لطف الهی جمعی صمیمی و البته با نگاهی بسیار عمیق تشکیل دهیم تا بتوانیم در این لحظات سرنوشت ساز در نوک پیکان جنگ نرم عصر ظهور به بهترین وجهی رسالت بزرگ خویش را به انجام برسانیم.

هرچند تقاوتهایی اندک میان ما وجود دارد اما اشتراکات آنقدر زیاد و عمیق است که بتواند موجب پیوندی ناگسستنی گردد و راه نفوذ خناسان را ببندد.

بنده در 95 درصد مباحث با شما هم عقیده ام و در 5 درصد باقیمانده نیز ممکن است حق با هرکدام از ما باشد که زیاد مهم نیست ، حرف دل ما همان حرف استاد سروستانی است که فرمودند 5 نشانه از 1200 نشانه ظهور باقیمانده است یا فرمایش استاد کورانی که درگیریهای دو جناح سیاسی را در ایران در سال ظهور می دانند که البته این درگیریها به اهداء پرچم سید خراسانی به امام زمان(عج) ختم خواهد شد ما نیز دقیقا اینگونه می اندیشیم.

تنها اختلاف ما در بحث مصداق شناسی و آن هم در در بخشی از آن است ، بنده در مورد قطعیت مصادیق شخصیتهای ظهور قائل به سه موضع هستم: 1- قطعیت
2- احتمال قریب به یقین 3- احتمال صرف و حدودی

الف- قطعیت: در بحث سید خراسانی بودن آقا همانگونه که برخی از بزرگان نیز فرموده اند ، بنده به شخصه بدون داشتن ذره ای تردید اعتقاد دارم که سید خراسانی وجود مبارک ایشان است
نقل قول کردن
+1 #480 یک رهگذر دیگر 1389-02-22 17:26
یکی نیست به این منافقا بگه اگه میخواید نظر بذارید لااقل یه جوری بنویسید که رسوا نشید.
نمونه اش همین "مداحی" است که از نظراتش معلومه که داره بحث رو لوث میکنه
نقل قول کردن
0 #479 احمد 1389-02-22 17:21
جناب محمد صادق عزیز
شما هم لطفا به سوال جواب بدید.
بعد از جواب این سوال خدمتتون هستم.
نقل قول کردن
0 #478 احمد 1389-02-22 17:20
یه سوال از همه رفقا ( بی ربط نیست) :


به نظر شما اگر یک دستگاه رایانه پیشرفته با کلیه امکانات در اختیار یک تایپیست خوب بذاریم می تونه سایت ناسا یا پنتاگون رو هک کنه؟
نقل قول کردن
0 #477 احمد 1389-02-22 17:11
اصغر جان
این نظر از من نیست:

احمدچهارشنبه 22 اردیبهشت1389 ساعت: 12:10
خدايا آرزو كنندگان زلزله را نابودكن !!!

بی زحمت پاکش کن.
نقل قول کردن
0 #476 عبدالاکبر 1389-02-22 17:00
این نظرات که میگن تا چند هفته دیگه آقا میاد کاملا مشکوکه!
یکی از شگردهای ضد انقلاب اینه که بیان و خودشون رو انقلابی تر از بقیه انقلابیها معرفی کنند و بعد مدتی چهره پلیدشون رو نشون بدهند!
جناب رهگذر من یادمه که اسرائیل چند ساله این پروژه رو دنبال میکنه
مصر 95% درصد آب آشامیدنیشو از نیل تأمین میکنه و از دست دادن سهمش از نیل به معنای یک فاجعه واقعی انسانیه
نقل قول کردن
-1 #475 مهدی سامنی 1389-02-22 16:58
سلام

دفاع از حقوق بشر به نيابت از منافقين و سازمان هاي جاسوسي:
gerdab.ir/fa/pages/?cid=650
---------------------
منابع مالي جاعلان اخبار و حاميان جريان فتنه لو رفت:
gerdab.ir/fa/pages/?cid=794
--------------
نفاق موجب شده تا مخالفین هم بگویند ما در خط امامیم:

بازخوانی سخنان آیت الله خامنه ای در ماه های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، نه تنها به خوبی توصیف کننده آن ایام است بلکه هم چنان با گذشت بیش از 3 دهه از آن برهه، تبیین کننده بسیاری از مسایل امروز می باشد.
gerdab.ir/fa/pages/?cid=778

-------------------
حمايت 66 درصدي كاربران عرب از مانور نظامي ايران:

gerdab.ir/fa/pages/?cid=772

موفق باشید.
نقل قول کردن
0 #474 رهگذر 1389-02-22 16:27
لینک مطلب را یادم رفت بدم .blogfa.com/cmt /images/4.gif">
www.al-liwa.com/News.aspx?id=85925&sid=4
نقل قول کردن
0 #473 رهگذر 1389-02-22 16:26
سلام

دوستانی که به موضوع مصر و حوادث اخرالزمان در رابطه با مصر علاقمندند خصوصا جناب امیری و عبدالاکبر و ...

این لینک را مطالعه بفرمایید

"پشت پرده بین المللی کردن تقسیم آب نیل و نقش اسرائیل "

اسرائیل خود را کشور یازدهم دارای حق در رود نیل می داند و تقاضا کرده سالانه 800 میلیون متر مکعب از آب نیل را به دلایل واهی حق تاریخی بنی اسرائیل در مصر و نیل به خود اختصاص دهد .

مدارک و وثائق زیادی موجود است و خصوصا فشار اسرائیل بر دولت سودان و تحریک شورشیان جنوب برای استقلال و جدا کردن جنوب سودان نیز یکی از دلایل طمع اسرائیل در اب نیل است .

وزیر خارجه مصر هم در این خصوص اعلام کرده اجازه نمی دهیم قطره ای از اب نیل به اسرائیل برسد.

اسرائیل هم کشورهای افریقایی حوزه نیل راتحریک نموده که با طرح موضوع نیل در سازمان ملل و به کمک اسرائیل حق خود را از مصر خواهند گرفت. اسرائل نیز به این کشورها وعده داده که با بستن سدهای متعدد بر روی رود نیل منافع سرشاری را نصیب این کشورها نموده و حق انها را از نیل از مصر مطالبه کند .

کارشناسان معتقدند علت نفوذ اسرائیل در افریقا پیمانهای صلح چند کشور عربی با این رژیم جعلی و به رسمین شناختن ان است و لذا مصر را مقصر اصلی در این زمینه می دانند زیرا افریقایی ها تا قبل از این ارتباطی با اسرائیل نداشته حتی جرات ان را هم نداشته اند که بر خلاف خواسته کشورهای عربی بزرگی نظیر مصر و مراکش و سایر کشورهای عربی با اسرائیل رابطه برقرار کنند.

به هر حال مصر و اردن تقاص عهد نامه ها ی صلح را اسرائیل را می دهند . اردن تمامیت اراضی خود را با اخراج 150 هزار نفر فلسطینی کرانه باختری و روانه کردن انها به اردن از دست خواهد داد و مصر نیز چنانچه از اب نیل و سهمیه خود به اسرائیل نبخشد دچار قحطی و خشکسالی خواهد شد .

امید است ملتهای منطقه روزی دریابند که تنها راه نجات و زندگی عزتمند صلح با دشمن غاصب نیست بلکه ریشه کن کردن و محو این غده سرطانی برای همیشه است.
نقل قول کردن
0 #472 علی مبشر ظهور 1389-02-22 16:20
عکس جدید از انگشتر حدید رهبری در دیدار با معلمان 89/2/15
farsi.khamenei.ir/ndata/news/9321/B/13890215_159321.jpg
نقل قول کردن
-1 #471 امین 1389-02-22 16:18
به نظر شما هدف از قیام و ظهور حضرت مهدی چیه ؟


مهمترین کاری که با آمدن حضرت اتفاق میافته چی هست ، حق و باطل رو جدا می کنه و هر کدوم رو در جایگاه خودش قرار میده.

--------------------------------------
ما می تونیم کارهایی رو که انجام می دیم با شناخت هدف نهایی حضرت باشه.

مثلا با بیان معیار ها خوب و بد رو از هم جدا کنیم .حضرت امام خودشون یک الگو و معیار عالی هستند
مگر بجز اینه که کسانی که الان دم از امام می زنند، مستقیما پا بر روی خواسته های ایشون می گذارند.
خود امام گفتند هر وقت دشمن از شما تعریف کرد بدونین خطا رفتین

و خیلی مصداق های دیگه

چرا هنوز خود ما از وضعیت زندگی ساده رهبر درست مطلع نیستیم و خیلی چیزهای دیگه
نقل قول کردن
0 #470 علی مبشر ظهور 1389-02-22 16:11
سلام علی اصغر
این عکس حجت الاسلام حاجتی رو در صفحه اول وبلاگ بالای سخنرانیش بگذاری ممنون میشم
omid20.in/892/6/s2.jpg
نقل قول کردن
0 #469 حامد سبط 1389-02-22 16:01
هوووووووووووووووووورررررررررررررررررررراااااااااااااااااااااااااا
منم با شما هستم .blogfa.com/cmt /images/20.gif" >
نقل قول کردن
0 #468 زهرا 1389-02-22 15:50
سلام
در رابطه با تجربه برای بشارت دادن:
فکر می کنم بهتره از کسایی شروع کرد که یه مقداری زمینه شو داشته باشن
برای مثال :
یکی از دوستان من خانواده ی مومنی(سنتی و موافق نظام) داره ولی خودش
کم وبیش منتقده
/دوران انتخابات سعی کردم توجیهش کنم و رایش از موسوی به دکتر تغییر کرد و
خ ودش یکی از مبلغ های دکتر شد یعنی زمینه برای تغییر داشت و لجاجت می کرد/
سعی کردم براش از نزدیکی ظهور بگم و نشونه هاش /اول وارد بحث مصداق ها نشدم/
وبعد از اینکه دیدم آمادگیشو داره مصداق ها رو سعی کردم بگم/
الان خدا رو شکر با عنایت"آقا"خودش که خیلی خوش حاله از اینکه زود راه رو پیدا کرده و در ظاهرش هم/از نظر حجاب/به طور اساسی موثر بوده و هر لحظه منتظر ظهوره/
عاشق حضرت ماه شده و ...
نقل قول کردن
-1 #467 مبشر 1389-02-22 14:14
شب دوم
شنبه 1 جمادی‌الثانی

حجت‌الاسلام و المسلمین
جناب آقای پناهیان

فاطمیه در کنار با سید خراسانی
نقل قول کردن
-1 #466 سید 1389-02-22 13:55
باسلام خدمت علی اصغر جان

علی جان اگه یادت باشه ازت پرسیدم که برای آمادگی ظهور حضرت باید چی کار کنم شما هم جواب دادید.
تنها کاری که از دستم بر اومد واقعا توبه کردم از همه کارهای ناپسندم. و بعد از توبه هم واقعا به آیت ا... خامنه ای هم احترام میذارم و فکر میکنم به ایشون یکم هم علاقه پیدا کردم (عکسشونو رو دکستاپم گذاشتم) .blogfa.com/cmt /images/8.gif"> و تمام سعی ام اینه که نماز هم بخونم و میخونم این تنها کاریه که از دستم براومده ولی یه سوالیهای هست که خیلی اذیتم میکنه شاید چون براش جواب منطقی ندارم یا شاید برای اینکه از تصور من دوره یا شاید برای اینه که خارج از ظرفیتم هست ولی در هر صورت به همین ترتیب دارم میرم جلو دعا کنید که کم نیارم
یا علی
با تشکر فراوان سید جان با سلام و درود
با فرمایشاتتون خوشحالم کردید
انشاالله روزی برسه که آتش عشق نائب امام زمان(عج) در سینه پاکتون شعله بکشه
اگر امری بود در خدمتم
التماس دعا
نقل قول کردن
0 #465 سحریار 1389-02-22 13:53
سلام به همه عزیزان
این لینک تقدیم به همه عاشقان ماه:

farsi.khamenei.ir/news-content?id=9363
نقل قول کردن
0 #464 پارسا 1389-02-22 13:47
اخبار ويژه روزنامه هاي 22ارديبهشت89

www.basirat.ir/news.aspx?newsid=143139
نقل قول کردن
0 #463 احمد 1389-02-22 13:44
سؤال: هدف مقدس است. ولی کسی می خواهد از راه نا مقدس یا دروغ و جعل این هدف مقدس را تأمین کند. آیا این کار درست است یا خیر؟

اشاره: این کار در تاریخ بسیار سابقه دارد. به عنوان مثال حدیثی که در اغلب کتب تفسیر نیز نوشته شده است و از ابیّ بن کعب نقل می کند که از رسول اکرم روایت می کند در فضیلت بعضی سوره های قرآن، مثلا برای خواندن سوره اعلی فضیلت خاصی نقل می کند، سوره انسان فضیلتی دیگر و هکذا برخی سور دیگر.

شخصی از راوی این حدیث پرسید: چگونه است که فقط تو این حدیث را روایت می کنی و جز تو کسی روایت نکرده است؟

گفت: راستش من...

ادامه مطلب: aghygh.mihanblog.com/
نقل قول کردن
0 #462 پارسا 1389-02-22 13:42
اخبار ويژه روزنامه هاي 21ارديبهشت89

www.basirat.ir/news.aspx?newsid=143031
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (501)