رایحه ظهور

قول صحیح در ملک بنی فلان و موت خلیفه (عبد الله) در حجاز و عربستان

 

 از مجموع روایات و قرینه های متعدد، ثابت می شود که عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر بنی فلان، در کشور حجاز می باشد که با مرگ او، دیگر خاندان خانوادگی آل فلان، بر سر جانشین او، به اجماع نخواهند رسید...

 

» ابتدای نظرات (1168)

 

موت عبد الله در حجاز

در روایتی از امام صادق عليه السلام نقل شده است که حاکم حجاز قبل از خروج سفیانی، به هلاکت می رسد و بعد از او، حکومت حجاز دچار اختلاف بر سر قدرت و ملک دنیوی می باشد.

ابو بصیر از امام صادق علیه السلام، چنین نقل می کند:

مَنْ يَضْمَنْ لِي مَوْتَ عَبْدِ اللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ ثُمَّ قَالَ إِذَا مَاتَ عَبْدُ اللَّهِ لَمْ يَجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ يَتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِكُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ يَذْهَبُ مُلْكُ سِنِينَ وَ يَصِيرُ مُلْكَ الشُّهُورِ وَ الْأَيَّامِ فَقُلْتُ يَطُولُ ذَلِكَ قَالَ كَلا.[1]

هر كس مرگ عبد اللَّه را براى من ضمانت كند من هم آمدن قائم را براى او ضمانت مي‌کنم. بعد از آنكه عبد اللَّه مرد ديگر مردمبر سر كسى اجتماع نمي‌كنند و اين امر (ظهور دولت حق) بخواست خدا به صاحب شما (حضرت قائم مهدی موعود علیه السلام) منتهى مي‌گردد و بعد از آن (مرگ عبد الله) سلطنت سالها از بين مي‌رود و به سلطنت ماه‏ها و روزها تبديل مى‏شود عرض كردم: آيا این دوران طول ميكشد؟ فرمود: نه‏.

شرح اجمالي روايت:

حدیث صراحتا قید می کند که عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر خواهد بود و بعد از وی، حکومت متزلزل و سست خواهد شد و بر سر جانشین عبد الله، مثل قبل، اجماعی نخواهد شد و بین بنی فلان، اختلاف رخ خواهد داد. و این امر، زیاد طول نخواهد کشید و سلطنت های چند ماه و چند روزه (کنایه از تزلزل قدرت) تشکیل خواهد شد و البته این تزلزل قدرت هم طولانی نخواهد شد، تا امر به حضرت صاحب، امام مهدی علیه السلام می رسد.

حکومت به صورت سلطنتی و پادشاه ایی است. زیرا در روایت تعبیر به "ملک" شده است. حتی در روایات دیگر که (در ادامه ذکر خواهد شد)، از موت خلیفه و اختلاف بنی فلان بعد از او، خبر می دهند که نشان دهنده این است که سلطنت و ملک به صورت خانوادگی در خاندان آل فلان اداره می شود.

با دقت در روایت، و به کار بردن کلمه "یضمن" توسط امام معصوم در متن حدیث، متوجه می شویم که شایعات در موت عبد الله، آنچنان در بین مردم، شایع می شود که امام معصوم، ضمانت قطعی موت عبد الله را طلب می کند، تا در مقابل ضمانت و بشارت ظهور قائم را بدهند.

بعد از مرگ عبد الله، نه اینکه سلطنت از بین می رود. خیر، اینگونه نیست؛ بلکه حکومت رو به زوال و سستی می گراید و حکومت های چند ماه و چند روزه تشکیل خواهد شد که کنایه از عدم اقتدار و تزلزل قدرت می باشد. و این امر یعنی زوال قدرت و آشکار شدن اختلافات، تدریجی است و نه ناگهانی. دقت کنید.

و همان اجماع ایی که بر سر آخرین پادشاه مقتدر یعنی عبد الله بوده و سالها حکومت کرده بود، بر سر جانشین و یا جانشینان عبد الله نخواهد بود و اختلاف آشکار خواهد شد.

سوال: آیا این روایت مروبط به گذشته نیست؟ شاید این روایت در گذشته و در تاریخ اسلام رخ داده است؟

جواب:

اولا، این روایات، جزو روایت موثق است.

ثانيا، همچنان که برخی پنداشته اند مربوط به گذشته و دوران حکومت بنی عباس نمی باشد و قابل تطبیق بر خلیفه عباسی نیست، بلکه مربوط به آینده و زمان ظهور می باشد. زیرا در متن روایت، ضمانت ظهور قائم[2] ذکر شده است و طبق روایت، امر به "صاحبکم" یعنی امام مهدی علیه السلام می رسد. و پایان حدیث به مکان ایی که امام در پایان غیبت از آنجا (کشور حجاز) قیام می فرمایند، اشاره می کند. زیرا عبارت "لم یتناه هذ الامر دون صاحبکم"، یعنی امر جانشینی عبد الله بین مردم آن منطقه به ظهور امام ختم می شود. و همانطور که می دانیم، حضرت از مکه مکرمه و کشور حجاز، قیام خواهند فرمود.

شواهد و قراین برای اثبات موت عبد الله در کشور حجاز

هر چند به این مساله به صراحت اشاره نمی شود که موت خلیفه در کدام منطقه اتفاق می افتد و آل بنی فلان، در کجا و در کدام سرزمین حکومت می کنند، اما از مجموع روایات بنی فلان چنین استفاده می شود که بنی فلان، در حجاز به قدرت می رسند. چرا که روایات از اختلاف هنگام موت خلیفه ایی در سرزمینی گزارش می دهند که بعد از آن، حضرت مهدی علیه السلام از مدینه به مکه پناه می برد تا منتظر خسف بیداء لشکر اعزامی سفیانی به مدینه شود. بنابراین با این قرینه، مشخص می شود موت عبد الله در حجاز رخ می دهد و خاندان بنی فلان بر کشور حجاز، حکومت می کنند.

از ام سلمه از قول رسول الله ص نقل می کند:

يَكُونُ اخْتِلَافٌ‏ عِنْدَ مَوْتِ‏ خَلِيفَةٍ فَيَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ هَارِباً إِلَى مَكَّةَ فَيَأْتِيهِ نَاسٌ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ فَيُخْرِجُونَهُ وَ هُوَ كَارِهٌ فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ يُبْعَثُ إِلَيْهِ بَعْثُ الشَّامِ فَتُخْسَفُ بِهِمُ الْبَيْدَاءُ بَيْنَ مَكَّةَ وَ الْمَدِينَة ... .[3]

بعد از مرگ خلیفه، اختلاف پیش می آید، آنگاه مردی از مدینه (حضرت مهدی علیه السلام) از مدینه به سمت مکه حرکت می کند، مردم برای بیعت به حضرت مراجعه می کنند، پس با حضرت در بین رکن و مقام، بیعت می کنند. در این حین سفیانی لشکری را از شام، به سمت حجاز، می فرستد. اما در منطقه بیداء، بین مکه و مدینه در زمین فرو می روند و خسف می شوند ... .

قرینه دیگر، اختلاف صاحبان حکومت در بین الحرمین (مکه و مدینه) و بین المسجدین (مسجد النبی و مسجد الحرام)، منجر به قتل تعدادی از خاندان بنی فلان می شود.

در کتاب الغیبه شیخ طوسی از امام رضا علیه السلام نقل شده است:

إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ الْفَرَجِ حَدَثاً يَكُونُ‏ بَيْنَ‏ الْحَرَمَيْنِ‏ قُلْتُ وَ أَيُّ شَيْ‏ءٍ الْحَدَثُ فَقَالَ عَصَبِيَّةٌ تَكُونُ بَيْنَ الْحَرَمَيْنِ وَ يَقْتُلُ فُلَانٌ مِنْ وُلْدِ فُلَانٍ خَمْسَةَ عَشَرَ كَبْشاً.[4]

قرینه مهم دیگر، که نشان می دهد موت عبد الله در خاندان بنی فلان در کشور حجاز، رخ می دهد و حکومت آل فلان بعد از موت عبد الله دیگر، قدرت و دوام سابق را نخواهد داشت، روایتی منقول از امام علی علیه السلام، که در این روایت، به قتل نفس زکیه توسط بنی فلان، در بلد حرام (مکه)، در 25 ذی الحجه، 15 روز قبل از قیام علنی امام (در عاشورا ماه محرم) اشاره شده است و در این روایت، امام علی علیه السلام، صراحتا به پایان ملک بنی فلان و نابودی سلطنت خانوادگی بعد از به قتل رساندن نفس زکیه در مکه اشاره دارد.

الا اخبركم بآخر ملك بني فلان؟ قلنا: بلي يا اميرالمؤمنين، قال قتل نفس حرام، في يوم حرام، في بلد حرام عن قوم من قريش و الذي حلق الحبة، و برأ النسمة ما لهم ملك بعده غير خمس عشرة ليلة ... .[5]

آيا شما را از زمان به پايان رسیدن سلطنت خاندان فلان خبر ندهم؟ گفتيم آری اي امير مؤمنان؛ حضرت فرمودند: هنگام كشته شدن شخصی بی‌گناه در روز حرام در ماه حرام از خاندان قریش. قسم به آن‌كه دانه را شكافت و آدمي را آفريد، پس از آن، بيش از پانزده شب حکومتشان طول نخواهد کشید ... .

در روایت موت عبد الله، صراحتا به تبدیل شدن حکومت های سالیانه (ملک السنین) به حکومت های ماهیانه (ملک الشهور) اشاره شده است که این امر به حضرت مهدی علیه السلام (لم یتناه هذا الامر دون صاحبکم) ختم می شود. و از طرفی در روایت آخر ملک بنی فلان، هم به پایان حکومت بنی فلان بعد از قتل نفس زکیه اشاره شده است. وجه مشترک این دو روایت این است که هر دو روایت به نابودی حکومت بنی فلان و رسیدن امر به حضرت صاحب الامر علیه السلام اشاره دارند. و چون نفس زکیه در مکه به قتل می رسد، نشان می دهد که حکومت بنی فلان نیز در حجاز مستقر است که می توانند نفس زکیه را به قتل برسانند و همچنین این روایت نشان می دهد که حکومت بنی فلان، تا زمان ظهور و قیام علنی امام مهدی علیه السلام، هر چند به صورت متزلزل و سست، باقی است تا اینکه نفس زکیه را در 25 ذی الحجه به طرز فجیعی به قتل می رسانند و 15 روز بعد، با قیام علنی امام در 10 محرم به حکومت بنی فلان که با موت عبد الله، رو به سستی و زوال گرویده، پایان داده می شود.

اختلاف بنی فلان

و اما بعد از مرگ عبد الله، بین خاندان بنی فلان، بر سر قدرت و جانشینی، اختلاف رخ می دهد. این مساله (اختلاف بین فلان) در روایت دیگر هم تصریح شده است.

از امام باقر علیه السلام، نقل شده است:

... وَ لَيْسَ فَرَجُكُمْ إِلَّا فِي اخْتِلَافِ بَنِي فُلَانٍ... وَ لَنْ يَخْرُجَ الْقَائِمُ وَ لَا تَرَوْنَ مَا تُحِبُّونَ حَتَّى يَخْتَلِفَ بَنُو فُلَانٍ فِيمَا بَيْنَهُمْ فَإِذَا كَانَ كَذَلِكَ طَمَعَ النَّاسُ فِيهِمْ وَ اخْتَلَفَتِ الْكَلِمَةُ وَ خَرَجَ السُّفْيَانِي‏... .[6]

... فرج شما جز با اختلاف بنی‌فلان محقق نمی‌شود... و قائم قیام نمی‌کند و شما هم آنچه را عاشقش هستید نخواهید دید تا وقتی بنی فلان بر سر آنچه در بینشان است مبتلا به اختلاف و درگیری شوند مردم به (حکومت) آنها طمع کنند و وحدت از بین برود و سفیانی خروج کند... .

زمان اختلاف بنی فلان

و اما اینکه موت عبد الله با ظهور امام چقدر فاصله زمانی دارد، روایات ساکت هستند. تنها در روایتی در کتاب کافی مرحوم کلینی، به اختلاف بنی فلان قبل از خروج سفیانی، اشاره شده است.

لَا تَرَوْنَ مَا تُحِبُّونَ حَتَّى يَخْتَلِفَ بَنُو فُلَانٍ فِيمَا بَيْنَهُمْ فَإِذَا اخْتَلَفُوا طَمِعَ النَّاسُ وَ تَفَرَّقَتِ الْكَلِمَةُ وَ خَرَجَ السُّفْيَانِيُّ.[7]

به آنچه که دوست دارید، نخواهید رسید مگر اینکه بین بین فلان اختلاف شود، پس هر گاه اختلاف شد و مردم در امر حکومت طمع کردند، و تشتت و اختلاف فراگیر شد، بعد از این امر خروج سفیانی رخ می دهد.

و طبیعی است که اختلاف بنی فلان، بعد از موت عبد الله و بر سر جانشینی او اتفاق می افتد

زمان پایان حکومت بنی فلان

و اما اینکه حکومت بنی فلان، تا چه موقع بر سر کار خواهد بود؟، از روایت قتل نفس زکیه، فهمیده می شود، که بنی فلان تا قبل از ظهور امام، خواهند بود هر چند که بعد از موت عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر بنی فلان، حکومت شان رو به زوال و سستی گرویده است. تا اینکه نفس زکیه را در 25 ذی الحجه به طرز فجیعی به قتل می رسانند و 15 روز بعد، با قیام علنی امام در 10 محرم به حکومت بنی فلان که با موت عبد الله، رو به سستی و زوال گرویده، پایان داده می شود.

الا اخبركم بآخر ملك بني فلان؟ قلنا: بلي يا اميرالمؤمنين، قال قتل نفس حرام، في يوم حرام، في بلد حرام عن قوم من قريش و الذي حلق الحبة، و برأ النسمة ما لهم ملك بعده غير خمس عشرة ليلة ... .[8]

آيا شما را از زمان به پايان رسیدن سلطنت خاندان فلان خبر ندهم؟ گفتيم آری اي امير مؤمنان؛ حضرت فرمودند: هنگام كشته شدن شخصی بی‌گناه در روز حرام در ماه حرام از خاندان قریش. قسم به آن‌كه دانه را شكافت و آدمي را آفريد، پس از آن، بيش از پانزده شب حکومتشان طول نخواهد کشید ... .

جمع بندی

بنابراین از مجموع روایات و قرینه های متعدد، ثابت می شود که عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر بنی فلان، در کشور حجاز می باشد که با مرگ او، دیگر خاندان خانوادگی آل فلان، بر سر جانشین او، به اجماع نخواهند رسید و هر چند که جانشین و یا جانشینانی هم داشته باشند، کما اینکه روایت هم با تعبیر "ملک الشهور و ملک الایام"، به این مطلب اشاره می کند که عبد الله جانشینانی هم خواهد داشت، اما مثل عبد الله، پادشاهی مقتدر نخواهند بود و قدرت دست به دست خواهد شد و در اثر این اختلاف درونی بر سر قدرت، حاکمیت حجاز، متزلزل و سست می شود و این اتفاقات (موت عبد الله و اختلاف بنی فلان) قبل از خروج سفیانی، رخ می دهد. اما فاصله بین مرگ عبد الله و خروج سفیانی در روایات مشخص نشده است و مبهم است. به هر حال نزاع بر سر قدرت و جانشینی ادامه دارد و قدرت دست به دست میشود تا اینکه این خاندان، مرتکب جنایتی دیگر شده و نفس زکیه را، در کنار کعبه و در شهر مکه، به قتل می رسانند. و این نشان می دهد ملک و فرمانروایی این خاندان بنی فلان، تا نزدیکی های ظهور و قیام علنی امام مهدی علیه السلام، ادامه دارد البته نه به قدرت و اقتدار گذشته در زمان عبد الله. و بعد از قتل نفس زکیه، امر به حضرت صاحب، امام مهدی علیه السلام ختم خواهد شد.

 

[1]. شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 447.

[2]. قائم، صفت مخصوص حضرت مهدی علیه السلام می باشد. و بیشتر برای امام مهدی علیه السلام تاکید شده است و اگر با سیاق روایات مهدویت آشنایی داشته باشید، ائمه معصومین گاهی برای توصیف حضرت بیشتر واژه قائم را به کار برده اند. و حتی برخی از امامان به راویان و اصحاب، اجازه ندادند که که ایشان را به قائم توصیف کنند.

[3]. اربلی، كشف الغمة في معرفة الأئمة، ج 2، ص 479.

[4].

[5]. نعمانی، الغیبۀ، ص 258.

[6]. کلینی، الکافی، ج 8، ص 209. نعمانی، الغیبه، ص255. مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص231.

[7]. کلینی، الکافی، ج 8، ص 209.

[8]. نعمانی، الغیبۀ، ص 258.

................

پ .ن : این مقاله توسط یکی از طلاب فاضل از شهر مقدس قم تهیه و ارسال شده بود که با یک هفته تاخیر منتشر گردید. با تشکر از زحمات ایشان و آرزوی سلامتی برای تمام منتظران و شیفتگان رویت جمال ملکوتی مهدی فاطمه(عج)

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

0 #1168 تالار گفتگوی مهدویت 1394-01-22 17:42
سلام
تالار (چت روم) گفتگوی مذهبی و مهدوی را اندازی شد
تالار گفتگوی مذهبی و مهدوی را اندازی شد

تالار گفتگوی مذهبی و مهدوی را اندازی شد
تالار گفتگوی مذهبی و مهدوی را اندازی شد
این هم سایتش: www.2030chat.ir
*-msz
*-msz
نقل قول کردن
0 #1167 مهدویت چت 1393-12-06 21:41
سلام بزرگواران و عزیزان

مهدویت چت | چت روم امام زمان ارواحنافداه راه اندازی شد

www.2030chat.ir

@};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
نقل قول کردن
+6 #1166 محمد313 1393-11-23 17:17
خلاصه اینکه مسئولان اجرایی کشور و به ویژه وزرای خارجه و ارتباطات در مقطع کنونی باید نیم نکاه جدی به این مقوله و نقش آفرینی در این زمینه مهم را داشته باشند و بدانند که در مقطع فعلی در لب پرتگاه قرار گرقته اند و به جای قدم زدن با سران کفر در عصر فعلی و یا همانند نقش گل و بلبلی انها در زمان جنگ با صدام و همانگونه که دشمن اوضاع منطقه را نابسامان کرده آنها هم باید به جای فرصت سوزی به دنبال فرصت سازی دراین مقطع حساس فعلی باشند که متاسفانه دیدیم عده ای از همان خواص بی بصیرت به جای شادی از مرگ عبدالله حجاز پیام های تسلیت و حزن خود را نثار او کردند و حتی وقتی شخص بصیری همانند ایت االله جنتی مرگ او را به همه مسلمین تبریک و شادباش گفت و برای او علو درجات را در جهنم خواستار شد عده ای دیگر از همان مراجع بی بصیرت آمدند و از این مسئله که مزگ یک انسان و عقوبت او به خدا مربوط می شود به این مسئله اعتراض نمودند و شعار جدایی دین از سیاست را عملا سر دادند و باید بدانند که از سویی چشانیدن حام زهر به امام راحل و در حال حاضر به نایب او و نقش آفرینی ضعیف آن ها در در عصر ظهور منجی دل ها بی پاسخ نخواهد ماند و باید متظر باشند تا خود منجی بشریت آنگونه که باید مجازاتشان کند
نقل قول کردن
+8 #1165 محمد313 1393-11-23 17:16
نکته مهمی که الان به ذهنم رسید این بود که مفهوم انتظار تنها یک انتظار ایستا نیست بلکه انتظار یک مفهوم کاملا پویا و سازنده و همراه با حرکت رو به جلو هست و اینکه فکر کنیم این نشانه ها خودش به خودی خود قابل تحقق یوده همانند آن جاده ای که باید در آن به حرکت افتاد تا نشانه ها یکی پس از دیگری محقق شود و ما به مقصود و هدف نهایی خود که همان ظهور منجی بشریت می باشد برسیم و این جاده همان جاده انتظار هست و چنین ااتظار ساکنی سازنده که تیست بلکه مخرب هم هست و می شود همانند آن تفکرات انجمن حختیه ای ها که اعتقاد دارند باید ایستاد و گذاشت شرایط طبیعی به خودی خود پیش برود و حامان ظلم وجور فساد را و در واقع نابودیبشر راهمجنان رواج دهند که این تفکر همان تفکر دیکتاتور مآبانه و سرکوب گرانه خواهد بود که جوامع بشری را رو به اضمحلال و نابودی خواهد کشاند علت بیان این مقدمه هم دقیقا ارتباط دارد با تحقق مجوعه از نشانه های ظهور در عصر فعلی که همانند یک پازل باید محقق شود تا به اصل ظهور برسیم و مقصود بنده هم از این حرکت به وِیژه در مقطع فعلی و با وجود تحقق شدن نشانه آشکار و مهم مرگ عبدالله حجاز می باشد که بدانیم درمرحله بعدی باید به دنبال نابسامانی های داخلی در اوضاع عربستنا و سپس خروچ سفیانی باشیم و اگر چه در حال حاضر دشمن مقدمات خروج سفیانی را در نقشه خاورمیانه بزرگ و مقابله با هلال شیعی مطرح نموده اند و در آن مسیر گام بر می دارد و ازطرفی با وقوع انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی مقدمات ظهور اما زمان فراهم گردیده و همینک هم با مرگ عبدالله حجاز و سپس انقلاب مردمی یمن تا مرز تحقق نشانه های اصلی در حال پیشروی است اما تنها همان مسئله نابسمانی اوضاع داخلی عربستان می باشد و اینکه اینجا همان مفهوم انتظار پویا و محرک جلب توجه می کند و نه اینکه نقشمان در وقایع منطقه و ظهور صرفا نظامی خواهد بود و حداقل درمورد این یک نشانه مهم که باید در این پازل از نقشه ظهور جای بگیرد بسیار صدق می کند یعنی همان نقش سیاسی و روانی ما
نقل قول کردن
+8 #1164 محمد313 1393-11-23 15:06
حکایت این روزهای ما با امام زمان از یک طرف نبود او و کلی بدبختی و ازطرفی هم اگر بیاید آیا در رکابش خواهیم بود و تا آخر خواهیم ماند و به نظرم عده ای که بدجوری خو گرفتن به دنیا و دنیا رو به گند کشیدن و امیدی واسه بازگشت برای خودشون باقی نذاشتن حالا جای دوری نرویم همین داخل کشور خودمون اگه اما زمام بیاید عده ای دین فروش و مقدس مآب جانماز کش بازارشون کساد میشه واقعا و بگذریم که عده ای حتی مکنه سر این قضایا گردنشون رو هم از دست بدن حالا یه بار فکر نکنین منظورم هم آدم های خاصی بودن توی برخی مسئولان دینی و سیاسی کشورمون
مدیونی اگه اینجوری فکر کنی :))



صبرم از کاسه دگر لبریز است
اگر این جمعه نیاید چه کنم ؟!
آنقدر من خجل از کار خودم
اگر این جمعه بیاید چه کنم ؟!
نقل قول کردن
+7 #1163 محمد313 1393-11-23 03:53
قابل توجه مسئولان نظام آموزشی و عالی :

چیزی که همواره برای بنده جای سوال بوده این است که از آنجایی که آگاهی نسبت به نشانه ها آن گونه که در روایات هم به آن اشاره شده نقش مهمی در تشخیص جریان های حق از باطل داشته بنابراین علت اینکه پرداختن به این مطالب مهم در عصری که انتظار می رود عصر ظهور باشد از سوی مسئولان یک حکومت اسلامی که به نظر می رسد زمینه ساز ظهور باشند چیست ؟

زرارة بن اعين از امام صادق(ع) روايت كرده كه فرمودند:

«منادى از آسمان ندا مى‏دهد كه: «فلانى فرمانرواست» و منادى (ديگرى) هم ندا مى‏دهد كه: «همانا على و شيعيان او رستگارند«.»

پرسيدم: چه كسى پس از اين با مهدى(ع) مى‏جنگد؟ فرمودند:
«مردى از بنى‏اميه كه شيطان ندا مى‏دهد همانا فلانى و پيروان او رستگار مى‏شوند.»

گفتم: پس چه كسانى راستگو را از دروغگو تشخيص مى‏دهد؟ فرمودند:
«آنها كه احاديث ما را روايت مى‏كنند و پيش از وقوع اين اتفاقات مى‏گويند چنين مى‏شود و مى‏دانند كه آنها راستگويند و حق دارند.

که در قسمت آخر لازمه این تشخیص صحیح را همان آگاهی و باور به نشانه ها دانسته و همان حدیث پیامبر که در آخرالزمان فتنه ها در می گیرد آگاهی کسب کنید آیا این آگاهی چیزی غیر از این نشانه های مهم و شناسایی جریانات سیاسی منطقه ای می باشد و نه در حال حاضر علوم مزخرفی که توی مدارس و دانشگاه ها به اسم جامعه دینی آموزش داده می شود ؟
نقل قول کردن
+6 #1162 محمد313 1393-11-23 03:35
در روایت زیر هم به نقش یک فرد به نام عبدالله اشاره شده :

در روايتى، عمار ياسر اين‏گونه نقل مى‏كند:

« غربيان به سوى مصر حركت مى‏كنند و ورود ايشان بدانجا نشانه (آمدن) سفيانى است. پيش از آن شخصى كه دعوت مى‏كند، قيام كرده و تركها وارد حيره و روميان وارد فلسطين مى‏شوند. عبداللَّه هم بر آنها سبقت مى‏گيرد تا اين كه دو لشكر در سر نهر در مقابل هم مى‏ايستند جنگ بزرگى درمى‏گيرد و صاحب‏المغرب (هم پيمان غربيان) هم حركت مى‏كند. مردان را كشته و زنان را اسير مى‏كند، سپس به سوى قيس برمى‏گردد تا اينكه سفيانى وارد حيره مى‏شود. يمانى هم شتافته و سفيانى هر چه را جمع كرده بودند درهم مى‏شكند و به سوى كوفه حركت مى‏كند.»
نقل قول کردن
+5 #1161 محمد313 1393-11-23 03:25
همچنین از آنجایی که روایات نبرد قرقیسا را در ماه شوال دانسته و گفته تا قبل از آن زمان سفیانی بر شام حاکم شده و به قصد حمله به عراق آنگونه که بیان شد این نبرد شکل می گیرد باز نشان می دهد که 6 ماه اول که مربوط به درگیری جریان سفیانی جهت تسلط بر شام هست با توجه به فاصله 3 ماهه رجب تا شوال پس نتیجه می توان گرفت که این 6 ماه مربوط به قبل از ماه رجب بوده وسفیانی بعد از غلبه بر شام توسط سپاهش بر منبر دمشق رفته و از آنجا به بعد خروج و حکومت می کند
نقل قول کردن
+5 #1160 محمد313 1393-11-23 03:09
دوستان در روایات مربوط به معرکه قرقیسیا هم از سفیانی نام بره و هم فردی به نام عبدالله که نشان می دهد از هم جدا هستند آیا به نظرتان این عبئالله همان پادشاه اردن نیست البته باید دید تحولات ترکیه در ان زمان چیست و آیا عبدالله گل ریس جمهور خواهد شد و از طرفی چون ترکان و رومیان هم در این نبرد شرکت کرده و سفیانی پیروز میدان خواهد بود و اینکه او همراه رومیان علیه ترکان و ارتش عراق جنگیده و به نظرتان با تحولات الان آیا ترکیه منظور است یا حتی روسیه که سفیانی بر آن ها غلبه پیدا کرده ؟

معركه قرقيسيا
قرقيسيا شهرى در منطقه شمالى سوريه است كه در ميان فرات و سرچشمه نهرى كه خابور در آن است قرار دارد. اين شهر حدود 100 كيلومتر با مرزهاى عراق و 200 كيلومتر با مرزهاى تركيه فاصله دارد و در نزديكيهاى شهر «ديرالزور» است. در آينده نزديك در آن گنجى از طلا، نقره يا مانند آنها (مثلاً نفت) كشف مى‏شود آن‏گونه كه روايات بيان نموده‏اند:« آب فرات كوهى از طلا و نقره را نمايان مى‏كند كه بر سر آن از هر نه نفر، هفت كشته مى‏شوند.» در اين جنگ اقوام مختلفى شركت دارند:

1- تركها: آنها كه به جزيره نيرو پياده كرده‏اند؛
2- روميان: يهوديان و دولتهاى غربى كه وارد فلسطين شده‏اند؛
3-سفيانى: كه در اين هنگام بر ديار شام مسلط شده است؛
4- عبداللَّه: روايات به مطلب خاصى درباره او اشاره نمى‏كنند ظاهراً هم پيمان مغرب زمين است؛
5- قيس: مركز فرماندهى‏اش مصر است؛
6- فرزند و نواده عباس: كه از عراق مى‏آيد.

به دنبال اين جنگ، خونريزى و كشتار شديدى پيش مى‏آيد كه تا قبل از به پايان رسيدن آن در مدت كوتاهى 100000 نفر (و بنا بر روايتى 400000 نفر) كشته مى‏شوند.
نقل قول کردن
+6 #1159 محمد313 1393-11-23 01:04
یکی دیگر از ابعاد شخصیت سفیانی کشف شد و آیا باز نظرتان همان پادشاه اردن هست ؟:

امام‌ صادق‌(ع‌) فرمودند:
«گويي‌ سفياني‌ و ياران‌ او را مي‌بينم‌ كه‌ بساطش‌ را در محله‌هاي‌ شما در كوفه‌ پهن‌ كرده‌ و منادي‌ او ندا مي‌دهد كه‌ هر كس‌ سر شيعه‌ علي‌ را بياورد هزار درهم‌ مي‌گيرد. (به‌ دنبال‌ اين‌ حرف‌) همسايه‌ به‌ همسايه‌اش‌ حمله‌ مي‌كند و مي‌گويد اين‌ از آنهاست‌ و گردنش‌ را مي‌زند و هزار درهم‌ مي‌گيرد. و فرمانروايي‌ بر شما در آن‌ روز تنها از آن‌ زنازادگان‌ است‌. گويي‌ من‌ به‌ صاحب‌ برقع‌ (روبند) مي‌نگرم‌. »

-راوي‌ پرسيد: صاحب‌ برقع‌ كيست‌؟ فرمودند:
«مردي‌ كه‌ خودتان‌ خواهيد گفت‌ او روبند زده‌ است‌ به‌ سمت‌ شما مي‌آيد، شما را مي‌شناسد و شما او را نخواهيد شناخت‌ از تك‌تك‌ شما عيب‌جويي‌ خواهد كرد؛ چرا كه‌ او زنازاده‌اي‌ بيش‌ نيست‌. »
نقل قول کردن
+8 #1158 محمد313 1393-11-23 00:20
پس دقیقا مشخص می شود که علت هم زمانی خروج یمانی و سفیانی و خراسانی چیزی جز قصد لشکرکشی او به عراق نخواهد بود یعنی بعد از 6 ماه تسلط شام قبل از ماه رجب او چون در ماه رجب تشکیل حکومت و بلافاصله آهنگ عراق می کند یمانی و خراسانی هم مطلع شده و خروج کرده تا با او مقابله کنند و علت خروجشان هم همین قضیه هست پس خروج او در ماه رجب به معنی عزیمت به سمت عراق است و این به مفهوم آن است که او قبل از ماه رجب بر شام حاکم شده است و اگر هم چنین باشد اکنون ما در همان ماه های تسلط جریان سفیانی بر مناطق پنج گانه هستیم اما معمای بزرگ ما این هست که این جریان چه کسی است و آیا داعش همان جریان است ؟

چون اگر نتوانیم اکنون پاسخی برای این سوال پبدا کنیم یعنی ماه رجب امسال ماه خروج سفیانی نخواهد بود اما ما که بعد از مرگ عبدالله پاشاه عربستان داریم تمام تحلیل ها را انجام می دهیم طبق روایات و ماه های پیش روی باز معمای بعدی همان جکومت های چند ماهه و چند روزه در عربستان از زمان مرگ عبدالله در اربعین یعنی 20 صفر امسال (40 روز بعد از محرم ) با فرض 40 روز مخفی بودن (این دو تا عدد 40 هم جای شگفتی دارد ) خبر مرگش و رسانه ای شدن آن در اویل ربیع الثانی می باشد که چون کمی زمان بر هست و به سال هم نمی کشد حداکثر تا اربعین سال بعد آن باید طول بکشد که آن هم باز 40 روز بعد از محرم سال بعد خواهد شد زیرا روایات این فاصله را ختم به ظهور در ماه محرم دانسته
بنابراین اکنون باید اولا به دنبال جریان سفیانی در منطقه شام باشیم و ثانیا آیا امکان دارد تا با توحه به شرایط کنونی تارجب امسال بر مناطق 5 گانه حاکم شود و در غیر این صورت تمام معادلات بر هم خواهد خورد هر چند تحلیل بنده این هست که داعش همان جریان سفیانی است و تا رجب امسال بر مناطق 5 گانه حاکم خواهد شد
و الله اعلم

بازهم دوستان نظری داردن بدهند
نقل قول کردن
+6 #1157 محمد313 1393-11-23 00:17
به نقل از خودم:
درسته بدون اجازه از طرف خودم حرف زدی و نظر دادی ولی یه جورایی با عقیده خودت موافقم...ای کاش حاجیان شیعه ایرانی که بحج میرفتند یه جور جهاد نرم علیه ال سعد راه می انداختند و دنیا رو از خبائث این سلسله منحوس اشنا میکردند. وای بر حاجیان به حج رفته ما که چنین کاری رو نکردند و جواب مهدی عج رو هم باید بدن..



ببخشید شما =))
البته توی نشانه ها اشاره شده به بسته شدن راه حج

ولی الان که داشتم حدیثی رو می خوندم که گفته بود سفیانی بعد از خروج 9 ماه حکومت می کند( قبلا از ماه رجب 15 ماه حساب کردیم و پایانش شده بود آخر ماه شوال سال بعدی ) به این نکته پی پردم که حکومت او از همان زمان خروج یعنی در ماه رجب شروع می شود و احتمال زیاد 6 ماه مربوط به تسلط او بر مناطق 5 گانه قبل از 10رجب و مربوط به جریان او می باشد و چه بسا همینک در همان مرحله 6 ماهه تسط او بر شام باشیم اما با بررسی گرو های حاکم بر شام این سوال پیش می آید که واقعا کدام یک الان می توانند نماینده جریان سفیانی باشند ؟
سوالی که پاسخ به آن می تواند زمز گشایی بزرگی باشد بر اینکه آیا الان در همان آخرین سال ظهور قرار داریم یا خیر ؟

معمای بزرگ اول ما مربوط به شعیب ابن صالح بود و جریان خروج 72 ماهه او قبل از ظهور که اگر الان در ماه های منتهی به ظهور هستیم پس او چه کسی است که از 4 تا 5 سال گذشته تا الان ناشناخته هست و نمی توان مصداق مشخص و مهمی برای او همینک یافت اما با توجه به احادیثی که اشاره به گمنام بودن او شده تا حدودی این مسئله قابل قبول و قابل درک باشد

اما معمای بعدی ما اکنون مربوط به یافتن جریان سفیانی در منطقه می باشد و با این حساب باید مقدمات خروجش از 10 محرم امسال آغاز و پی ریزی شده باشد و طی مدت 6 ماه در 10 رجب سال 1436 او خروج و طی مدت 9 ماه یعنی 10 ربیع الثانی حکومتش پایان یابد که قبلا فرض را بر 10 رجب به مدت 15 ماه و تا پایان 10 شوال سال بعدی گذاشته بودیم که با توجه اینکه گفته همزمان با خروج سفیانی در ماه رجب یمانی و خراسانی هم خروج می کنند بناتبراین خروج یمانی و خراسانی طی 6 ماه آغازین تسلط سفیانی بر شام هیچ مفهمونی ندارد چون آن ها در این وقایع دخالت نداشته و فقط هنگام عزیمت سفیانی به عراق و به قصد کمک به آن ها خروج خواهند کرد و دقیقا هم روایت گفته وقتی سفیانی که از همان آغاز هدفش عریمت به عراق است وقتی طی 6 ماه بر مناطق 5 گانه شام حاکم شد به سمت عراق لشگرکشی خوهاد کرد سپس ارتش عراق هم به قصد مقابله لشگرکشی کرده و درمنطقه قرقیسا مواجه شده و سپس رومیان و ترکان هم مداخله و آنجا نبرد قرقیسا شکل گرفته و لشگرسفیانی پیروز و عازم بغداد و کوفه خواهد شد و حتی بر یمانی در عراق چیره خواهد شد و فتوحات او آنجا ازبین خواهد رفت
نقل قول کردن
+4 #1156 احمد پسندیده 1393-11-22 23:41
به نقل از سعاح:
نکته اول:
طبق گزارش مبنی بر ذکر شامات، فلسطین و لبنان [Levant] بعنوان یمان از زبان سید مقاومت سید حسن نصر الله و شواهد تاریخی که نشان میدهد مناطق یادشده بخاطر اسم قبیله یمان که بعد از مهاجرت از یمن سالها همراه با قبیله قیس آنجا ساکن بودند آن مناطق یمان نامیده میشدند احتمال یمانی بودن سید حسن نصر الله بیش از پیش شده است.

en.wikipedia.org/wiki/Qays_and_Yaman_tribes

نکته دوم:
در این شکی نیست که حوثیون یمن تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار گرفته اند اما هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها اکثراً دست از عقاید انحرافی خود برداشته باشند، مبنی بر اینکه بعد از زید شهید آئمه صلوات الله علیه استعداد امام بودن رو نداشته اند و برای همین حدودا1 1200 ساله امامت زیدیها در یمن برقرار بوده که سعودیها آن رو با نشاندن علی عبدالله صالح منقطع کرده بودند۔ بظاهر حوثیها بدنبال بازسازی همان امامت خود هستند و اگر اینطور باشد پرچم آنها نمی تواند از هدایت نزدیک تر باشد۔

نکته سوم:
اگر سید یمانی بودن سید مقاومت برای ما محرز شد بخاطر دو تا نهضت [یمنی و یمانی] شبه پیش خواهد آمد و آنجا این روایت میتواند بداد مون برسد که فرمودند پرچما یمانی از هدایت نزدیک تر است [نه پرچم یمنی]۔ این به معنای سرکوب کردن جنبش آزادیخواهانه حوثیها نیست بلکه ترسیم واقعیات هست مبادا برخی مومنان سردرگم شوند۔

الله اعلم۔ الله اعلم۔ الله اعلم

هر دو تا برای ما عزیز و محترم هستند ...
راه قدس از کربلا می گذرد ...
بعد از صدام نوبت سعودی هاست ...

الله اعلم
نقل قول کردن
+8 #1155 رایحه ظهور 1393-11-22 21:20
مقاله جدید سایت با عنوان :

دشمنان در دو راهی تردید و وحشت! تحقق نشانه های بزرگ و شور و اشتیاق در جبهه حق



منتشر شد @};-

u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1252-2015-02-10-16-53-39.html
نقل قول کردن
+3 #1154 عبدالله 1393-11-22 21:12





نقل قول کردن
-2 #1153 خودم 1393-11-22 21:09
به نقل از محمد313:
من خودم کلا مخالف رفتن به حج هستم چون اگر چه جج یک قرار می گیرندو آشوب های احتمالی و داخلی عربسنان هم جای خود

درسته بدون اجازه از طرف خودم حرف زدی و نظر دادی ولی یه جورایی با عقیده خودت موافقم...ای کاش حاجیان شیعه ایرانی که بحج میرفتند یه جور جهاد نرم علیه ال سعد راه می انداختند و دنیا رو از خبائث این سلسله منحوس اشنا میکردند. وای بر حاجیان به حج رفته ما که چنین کاری رو نکردند و جواب مهدی عج رو هم باید بدن..
نقل قول کردن
+12 #1152 گل نرگس 1393-11-22 20:40
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931122000271
بازتاب فوری بنرهایی با تصویر عبدالملک الحوثی در رسانه های یمنی
نقل قول کردن
+12 #1151 حمید 1393-11-22 20:33
میثم خان اگر تو به نمایندگی اهل سنت به این سایت امده ای خوب نماینده ای نیستی چون ما اهل سنت را انسانهایی مودب میدانیم ثانیا نباید رفتار یکنفر شیعه را به کل اون مذهب تعمیم داد خوبه رفتار وگفتارزشت شمارو به کل اهل سنت نسبت بدهیم u:313
نقل قول کردن
+6 #1150 سعاح 1393-11-22 20:31
حاشیه نگاری محمد جوادی از سخنرانی احمدی نژاد در شهرری
کاش دیشب بودید!

دولت بهار: ای کاش دیشب بودید و سیل جمعیت را می‌دیدید! دیشب فهمیدم احمدی‌نژاد خودش یک رسانه است. خودش حزب است خودش ملت است. نه نیازی به رسانه دارد، نه نیازی به حزب و گروه و دسته‌جات سیاسی. او یک تنه یک ملت است. چون مردی است از جنس ملت. مردم او را چون آینه‌ای پاک دریافته‌اند که وقتی در چهره‌ی او می‌نگرند، گویا خودشان را می‌بینند!

www.dolatebahar.com/.../%DA%A9%D8%A7%D8%B4-%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D8%A8-%D8%A8%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AF!
نقل قول کردن
+12 #1149 saeed 1393-11-22 20:26
امروز
بروید کنار تا مردها بیایند!
نقل قول کردن
+14 #1148 رصد 1393-11-22 20:23
به نقل از ه:
بسم الله الرحمن الرحیم
دعای عظیم صَنَمَی قریش دعایی است که در آن بطور خلاصه ظلمهایی که بر حضرت رسول اکرم  و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) انجام شده و نافرمانیهایی که از اوامر الهی شده است بیان میشود.


سلام بر شما

کاربر گرامی
لطفا از درج نظراتی که باعث ایجاد تفرقه بین تشیع و تسنن می شود خودداری کنید.

رصد
نقل قول کردن
+12 #1147 سعاح 1393-11-22 19:59
فیلم حضور دکتر احمدی نژاد در راهپیمایی ۲۲ بهمن و گریه یک جانباز

دکتر احمدی نژاد پس از وداع با مادر بزرگوار خویش ، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کرد و با وجود حال نامساعد خود به ابراز احساسات مردم ، پاسخ صمیمانه ای داد .

72sq.com/.../...
نقل قول کردن
+14 #1146 سعاح 1393-11-22 19:56
خداوند والده مرحومه آقای احمدی نژاد رو در جوار حضرت زهرا و زینب کبری سلام الله علیهما محشور فرمایند و خانواده محترم شان رو صبر جمیل عطا فرمایند بحق پنج تن آل عبا صلوات الله علیه۔

فردا صورت خواهد گرفت:
برگزاری مراسم تشییع والده دکتر احمدی نژاد + اعلامیه

والده دکتر محمود احمدی نژاد دار فانی را وداع گفت.

به گزارش میدان ۷۲، ساعتی پیش بانو سیده فاطمه قادری، والده دکتر محمود احمدی نژاد دار فانی را وداع گفت.

بامداد چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ بانو سیده فاطمه قادری، والده دکتر محمود احمدی نژاد بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

دکتر محمود احمدی نژاد پس از وداع با مادر در یکی از بیمارستانهای تهران برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عازم خیابان آزادی شد.

مراسم تشییع خانم سیده فاطمه قادری فردا پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه ساعت ۹ صبح از مقابل منزل آن مرحوم واقع در بزرگراه ارتش، شهرک شهید محلاتی، خیابان آزادگان برگزار می شود.

همچنین به همین مناسبت مراسم ختمی نیز روز جمعه ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد حضرت ولی عصر(عج) شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم یادبودی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ در مسجد نارمک واقع در نارمک، خیابان سمنگان برگزار می گردد.

نقل قول کردن
+5 #1145 آرماگدون 1393-11-22 19:55
اختلاف بین آل فلان نقطه ی اوجش در جائی میان بین الحرمین روی میدهد که 15 شخص مهم بر اثر اختلاف کشته میشوند اگر بین الحرمین رو مکه و مدینه در نظر بگیریم در بین شهر های بین مکه و مدینه مهم ترین جائی که اونقدر ادم مهم میتواند وجود داشته باشه که 15 تاشون یک جا کشته بشوند میتواند شهر جده باشه
نقل قول کردن
+7 #1144 سعاح 1393-11-22 19:33
باید یادآور شوم که قبلاً عرض کرده ام که وقتی مرحوم آیت الله بهجت فرمودند که مراقب اوضاع یمن باشید بنظر این حقیر منظور ایشان آغاز سقوط حکومت سعودیها بوده که باعث خواهد شد جنبش حوثی ها جان تازه ای بگیرد۔ رسانه غرب هم بعد از اعلام مرگ پادشاه حجاز گفته بود که اولین امتحان پادشاه جدید اوضاع یمن خواهد بود۔

فکر می کنم اهلبیت صلوات الله علیه بیان علایم رو طوری طراحی فرموده اند که هر یکی از آنها به وقتش از هاله ابهام بیرون بیاید وقتی که در موردش کاری از دست دشمن برنمی آید۔
نقل قول کردن
-1 #1143 سعاح 1393-11-22 19:25
نکته اول:
طبق گزارش مبنی بر ذکر شامات، فلسطین و لبنان [Levant] بعنوان یمان از زبان سید مقاومت سید حسن نصر الله و شواهد تاریخی که نشان میدهد مناطق یادشده بخاطر اسم قبیله یمان که بعد از مهاجرت از یمن سالها همراه با قبیله قیس آنجا ساکن بودند آن مناطق یمان نامیده میشدند احتمال یمانی بودن سید حسن نصر الله بیش از پیش شده است.

en.wikipedia.org/wiki/Qays_and_Yaman_tribes

نکته دوم:
در این شکی نیست که حوثیون یمن تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار گرفته اند اما هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها اکثراً دست از عقاید انحرافی خود برداشته باشند، مبنی بر اینکه بعد از زید شهید آئمه صلوات الله علیه استعداد امام بودن رو نداشته اند و برای همین حدودا1 1200 ساله امامت زیدیها در یمن برقرار بوده که سعودیها آن رو با نشاندن علی عبدالله صالح منقطع کرده بودند۔ بظاهر حوثیها بدنبال بازسازی همان امامت خود هستند و اگر اینطور باشد پرچم آنها نمی تواند از هدایت نزدیک تر باشد۔

نکته سوم:
اگر سید یمانی بودن سید مقاومت برای ما محرز شد بخاطر دو تا نهضت [یمنی و یمانی] شبه پیش خواهد آمد و آنجا این روایت میتواند بداد مون برسد که فرمودند پرچما یمانی از هدایت نزدیک تر است [نه پرچم یمنی]۔ این به معنای سرکوب کردن جنبش آزادیخواهانه حوثیها نیست بلکه ترسیم واقعیات هست مبادا برخی مومنان سردرگم شوند۔

الله اعلم۔ الله اعلم۔ الله اعلم
نقل قول کردن
+3 #1142 سعاح 1393-11-22 19:09
به نقل از احمد پسندیده:
در این مورد اظهار نظر نکنید ...
سکوت ... فقط سکوت ...

سلام برادر عزیز

اگر مطمئن نبودم که بیان این نکات به نفع جبهه حق تمام میشه و امیدوار نبودم که خیلی ها به وقتش در این مورد از سردرگمی نجات می یابند هرگز بیان نمی کردم۔ هدف ما باید روشنگری برای مومنان باشد نه پنهان کاری از ترس دشمن و خداوند علیم و حفیظ هست۔

موفق باشید۔
نقل قول کردن
-6 #1141 مهردادیان 1393-11-22 19:03
نقل قول کردن
-8 #1140 میثم 1393-11-22 19:01
به نقل از ه:
بسم الله الرحمن الرحیم



دعای عظیم صَنَمَی قریش دعایی است که در آن بطور خلاصه ظلمهایی که بر حضرت رسول اکرم  و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) انجام شده و نافرمانیهایی که از اوامر الهی شده است بیان میشود.


دعای صنمی قریش جوابی است برای آنهایی که میخواهند بدانند چرا عمر و ابوبکر مغضوب خدا و رسولش هستند و علاقمندند که حقایق را بدانند و فقط رضای خداوند متعال را مدنظر داشتند .

در کتاب بحارالأنوار جلد ۸۵، صفحه ۲۴۰ از مصباح کفعمی نقل شده است که: دعای صنمی قریش دعائی عظیم الشأن و بلند منزلت است و از اسرار مشلکه و بهترین اذکار است.شیخ بزرگوار تقیّ الدین ابراهیم عامِلی کفعمی در حاشیه کتاب شریف «المصباح» می فرماید:این دعائی است عظیم الشّأن و رفیع المنزلة که ابن عبّاس آن را از مولای ما امیرالمؤمنین(علیه السلام) روایت نموده است، و این دعاء از غوامض اسرار و کرائم اوراد امیرالمؤمنین(علیه السلام) است که آن حضرت در روز و شب و وقت سحر بدان مواظبت می فرمودند، و آن را در قنوت نماز می خواندند و می فرمودند: کسی که این دعا را بخواند همانند کسی است که در خدمت رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) در جنگ بدر، اُحد، و حُنَین یک میلیون تیر به سوی دشمن افکنده باشد.

إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا ۖ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلَىٰ ۗ وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيَا ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ﴿40﴾

اگر شما مومنین پیامبر اسلام را یاری ندهید و همراهی نکنید خداوند او را نصرت خواهد داد و کمک خواهد کرد مانند زمانی که مشرکان از مکه او را اخراج کردند و تنها یک نفر ( حضرت ابوبکر صدیق )
همراه داشت و در غار ثور بودند و کافران آنان را محاصره کردند و رفیقش محزون و دچار دلهره شده بود و پیامبر اسلام به وی گفت : محزون نباش خداوند با ماست و خداوند برای آنان نیروی کمکی غیر مرئی و آرامش لازم و سکینه فرستاد و او را نصرت داد و اهداف کفار را خنثی و بی نتیجه کرد و مقصد خداوند و رسولش تحقق یافت و خداوند در هر حال عزیز ، غالب و حکیم است .
نقل قول کردن
+10 #1139 مهردادیان 1393-11-22 18:59
شایعه مرگ سعود الفیصل
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه‌های اجتماعی امروز از مرگ سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی خبر دادند، خبری که سخنگوی وزارت خارجه این کشور را به واکنش واداشت.

خبرهایی مبنی بر مرگ شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی امروز در پایگاه‌های شبکه های اجتماعی منتشر شد.

در پی گسترش این خبرها در پایگاه‌های اجتماعی، سخنگوی وزارت امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به این خبرها آن را شایعه دانست.
نقل قول کردن
-26 #1138 مهردادیان 1393-11-22 18:57
نقل قول کردن
+3 #1137 ه 1393-11-22 18:49
بسم الله الرحمن الرحیم



دعای عظیم صَنَمَی قریش دعایی است که در آن بطور خلاصه ظلمهایی که بر حضرت رسول اکرم  و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) انجام شده و نافرمانیهایی که از اوامر الهی شده است بیان میشود.


دعای صنمی قریش جوابی است برای آنهایی که میخواهند بدانند چرا عمر و ابوبکر مغضوب خدا و رسولش هستند و علاقمندند که حقایق را بدانند و فقط رضای خداوند متعال را مدنظر داشتند .

در کتاب بحارالأنوار جلد ۸۵، صفحه ۲۴۰ از مصباح کفعمی نقل شده است که: دعای صنمی قریش دعائی عظیم الشأن و بلند منزلت است و از اسرار مشلکه و بهترین اذکار است.شیخ بزرگوار تقیّ الدین ابراهیم عامِلی کفعمی در حاشیه کتاب شریف «المصباح» می فرماید:این دعائی است عظیم الشّأن و رفیع المنزلة که ابن عبّاس آن را از مولای ما امیرالمؤمنین(عل یه السلام) روایت نموده است، و این دعاء از غوامض اسرار و کرائم اوراد امیرالمؤمنین(عل یه السلام) است که آن حضرت در روز و شب و وقت سحر بدان مواظبت می فرمودند، و آن را در قنوت نماز می خواندند و می فرمودند: کسی که این دعا را بخواند همانند کسی است که در خدمت رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) در جنگ بدر، اُحد، و حُنَین یک میلیون تیر به سوی دشمن افکنده باشد.
نقل قول کردن
+32 #1136 صادق 1393-11-22 18:44
نوه های رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی امروز....

asriran.com/.../...
نقل قول کردن
+7 #1135 عهد ٣١٣ 1393-11-22 18:33
دولت بهار: شبکه‌ها و پایگاههای اجتماعی امروز از مرگ سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی خبر دادند، خبری که سخنگوی وزارت خارجه این کشور را به واکنش واداشت.
نقل قول کردن
+11 #1134 دولت امید! 1393-11-22 18:00
نقل قول کردن
+16 #1133 مهرداد/بچه مثبت 1393-11-22 17:45
با ولایت :x تا محو غده سرطانی اسرائیل :-& خواهیم ایستاد L-) (تصویر امروز راهپیمایی عبادی سیاسی 22 بهمن 1393)




امام خامنه ای: فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است.
mehrdadz.blogfa.com/post/453

چه توافق هسته‌ای بشود، چه نشود؛ این را بدانید امنیّت اسرائیل تأمین نخواهد شد
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=28344

www.afsaran.ir/link/838150
zz:
نقل قول کردن
+11 #1132 صادق 1393-11-22 17:39
فوری:اوباما صدور مجوز جنگ با داعش از سوی کنگره را خواستار شد.....
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931122001115
نقل قول کردن
+14 #1131 احمد پسندیده 1393-11-22 17:23
به نقل از مهرداد/بچه مثبت:
انقلاب اسلامی :x ادامه دارد (تصویر امروز راهپیمایی عبادی سیاسی 22 بهمن 1393)



این مهمترین *-:) تصویر من بود ...
در حال تکمیل ...
mehrdadz.blogfa.com/post/736
zz:

این یکی از زیبا ترین پوستر های راهپیمایی امروز بود ...
نقل قول کردن
+14 #1130 احمد پسندیده 1393-11-22 17:18
به نقل از سعاح:
یک احتمال که باید بررسی بشود:

پرچم سید یمانی از هدایت نزدیک تر است۔ بیایید این احتمال رو بررسی کنیم که این مقایسه با پرچم سید خراسانی نیست بلکه با یک نهضت دیگریست که بخاطر همزمان بودنش شبه ای رو ایجاد میکند۔ منظورم حوثی ها هستند و آنها نسبت به سید یمانی [از یمان، نه یمن] از هدایت نزدیک تر نیستند چون اغلب مساعی شان برای بازسازی امامت از دست رفته زیدیهای خود هست که بخاطر سعودیها و آله دست شان یعنی علی عبدالله صالح از دست داده اند۔

چگونه ممکن هست زیدیها آشکارا بدنبال ظهور حضرت روحی و ارواحنا له الفداه نباشند و باز پرچم رهبرشون از هدایت نزدیک تر باشد؟

[یمان یعنی شامات، فلسطین و لبنان۔]

در این مورد اظهار نظر نکنید ...
سکوت ... فقط سکوت ...
نقل قول کردن
+2 #1129 مژگان 1393-11-22 17:13
چهره یک شیطان پرست در راهپیمایی امروز!
www.shahrekhabar.com/picnews/142366110069975
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد