رایحه ظهور

ظهور امام زمان(عج) باید اولین مطالبه ما باشد/ مطالبه عدالت زمینه ساز ظهور

عدالت و ظهور را آنچنان در هم تنیده اند که بدون هم مفهومی ندارند، نمی توان از عدالت گفت و انتظار ظهور را نکشید و نمی توان از ظهور گفت و به دنبال عدالت نبود، عدالت سنگراهی بسیار سخت است که برای تحققش بزرگمردان به خاک افتاده اند، در عدالت است که جبهه خودی و غیرخودی به هم می ریزد و مرزبندیها تغییر می کند ، مطالبه عدالت را باید اصلی ترین تحول آستانه ظهور دانست، مطالبه ای که اگر با عقل و ادراک انسانها ایجاد نشود، بر اثر گرفتاریها و جنگها و بحرانها در مفهوم " نجات" و "منجی" بروز خواهد نمود، پس عاقلانه است که راه سریعتر و مطلوب تر مطالبه عدالت با همه سختی هایش دنبال گردد.

» ابتدای نظرات (1163)

 

 

سخنرانی طلبه عدالتخواه سیرجانی در جلسه انصار حزب الله تبریز در تاریخ ۲۲ آذر ۹۲  :

 

ما به دنبال این هستیم که امام زمان را بیاوریم / عدالت بدون ولایت عین بی عدالتی است/ ما می خواهیم یک نهضت عدالتخواهی راه بیندازیم

بسم الله الرحمن الرحیم

قال مولانا امیرالمومنین : “کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا”

دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم

چون موضوع بحث ما عدالتخواهی و مبارزه با ظلم است با این حدیث شریف شروع کردیم تا انشاالله به مدد آقا امیرالمومنین جلسه مبارکی داشته باشیم

قبل از هر چیز باید عرض کنم ما به دنبال این هستیم که امام زمان را بیاوریم. (صلوات حضار)

بنده در همان اثناء زیارت عاشورایی که خوانده شد، به ذهنم آمد این را عرض کنم که ما شیعیان این همه برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنیم و این همه عشق امام حسین را داریم و آرزو می کنیم ای کاش بودیم در کربلا تا امام زمانمان را یاری کنیم و نگذاریم حجت خدا تنها بماند، این را ما باید بکشانیم تا الان و محدود نکنیم در همان کربلای ۶۱ هجری و فقط عزاداری کنیم، البته آن هم خیلی ارزش دارد و باید باشد و مقدمه ساز تمام حماسه آفرینی های بعد از عاشورا بوده  اما وقتی این مسئله تکمیل می شود که بتوانیم امروز وظیفه خودمان را در قبال امام زمانمان درست انجام دهیم همان طور که ما  از مردم کوفه ناراحتیم و آنها را لعن می کنیم که چرا امام زمان خود را  تنها گذاشتند باید امروز به خودمان نهیب بزنیم که آیا  ما امام زمانمان را تنها نگذاشته ایم؟!

و ببینیم ما در قبال ایشان چه وظیفه ای داریم؟

بنده به عنوان یک طلبه کوچک عرض می کنم باید مهم ترین دغدغه زندگی ما هر روز و هر ساعت، از صبح زود که بیدار می شویم تا شب که می خوابیم، امام زمان باشد.

اصلا باید جلساتی داشته باشیم و موضوع بحث این باشد که  چکارکنیم امام زمانمان را بیاوریم؟ به طور جدی و به طور عملیاتی  نه فقط شعاری و نه فقط به عنوان یک آرزو.

واقعا بنشینیم و برنامه ریزی کنیم، ببینیم برای اینکه امام زمان را از پشت پرده غیبت بیرون بیاوریم چه باید کرد؟

همه ما قبول داریم که امام زمانمان در زندان غیبت قرار دارند، اما نشسته ایم و مشغول زندگی معمولی خودمان هستیم.

واقعا احساس بکنیم امام زمان الان در زندان است و منتظر یاری شیعیانش می باشد. منتظر این است که شیعیانی قیام کنند برای آوردن امام زمانشان. البته ما معتقدیم این قیام سالهاست شروع شده است ، از سال  ۴۲ هجری شمسی  شیعیان به رشدی رسیدند که قیام کردند برای یاری امام زمان، برای یاری دین خدا و دور یک نائب امام زمان جمع شدند، مرجع تقلید خودشان را یاری کردند و این انقلاب الهی به پیروزی رسید.

این اولین قدم بود، انقلاب اسلامی ایران اولین پله ای است که باید طی می شد تا ما به ظهور امام زمان برسیم. ولی نباید متوقف در همین جا بمانیم و احساس کنیم که ما کار خودمان را کردیم و برویم مشغول زندگی عادی خودمان بشویم، نه، ما همواره باید احساس کنیم در متن انقلاب قرار داریم و این مسیر را باید طی کنیم تا ظهور امام زمان، ما وقتی خیالمان یک ذره راحت می شود که ببینیم اذن ظهور صادر شده و امام زمان از کعبه ظهور فرموده وتازه اون موقع اول کار است. آن موقع شروع یک حرکت مبارک است به رهبری و مدیریت مستقیم خود امام زمان ارواحنافداه.

ولی قبل از آن تا وقتی که امام زمان تشریف نیاورده اند، خود ما نقش اصلی را داریم البته پشت سر رهبر عزیزمان، پشت سر نائب امام زمان.

خب ما در بحث یاری امام زمان که هدف اصلی  و آرمان نهایی این نهضت است، چه کار باید بکنیم؟

الان در کل دنیا کارهایی که انجام می شود خیلی با ارزش است:

دعاهایی که برگزار می گردد، جلسات سخنرانی ای که انجام می شود، معرفت افزایی ای که می شود، همه این کارها یاد امام زمان را در کل جهان گسترش می دهد، اینها همه مقدمات ظهور و شرائط تحقق امر فرج امام زمان است.

و اما  برای رسیدن به این هدف مقدس، ما چکار می توانیم بکنیم؟ و چه کاری را واجب تر می دانیم؟

چون می دانید ظهور امام زمان همان طور که اهل بیت (علیهم السلام) فرموده اند ؛ تعجیل و تاخیر دارد.

تلاش مومنین، تلاش شیعیان و یاران واقعی امام زمان، ظهور را نزدیک کرده و کم کاری ها و تنبلی ها و غفلت ها ظهور را به تاخیر می اندازد.

اصل ظهور، جزو وعده های حتمی الهی است ؛ اصلا تمام فلسفه آفرینش مبتنی بر ظهور امام زمان است و اگر قرار بود تاریخ بشریت به ظهور ختم نشود، بیهوده بود.

پس اصل ظهور امام زمان حتما اتفاق خواهد افتاد و منوط به هیچ شرطی نیست.

اما نزدیکی و دوریش و تعجیل و تاخیرش منوط به یاری یاوران امام زمان است ، وابسته به همت شیعیان است.

خب ما برای اینکه هرچه زودتر امام زمان را بیاوریم و انسان ها را از تمام این گرفتاری ها نجات دهیم، چه کار باید بکنیم؟

بنده عرض می کنم مهم ترین کاری که ما باید برای یاری امام زمان و نزدیک کردن ظهور انجام دهیم، یاری نائب ایشان است.

این که ما هنوز درگیر این هستیم که این آقا  یا آن آقا چه می گوید؟

اینکه یکی می آید مهم ترین رکن تفکر شیعه را که ولایت است در مهد ولایتمداران و غیرتمندان، زیر سوال می برد.  پس معلومه ما خیلی عقب موندیم، باید خیلی جلو برویم تا  کسی جرئت نکند در این کشور شیعه، اساسی ترین رکن تفکر شیعه را که ولایت است تضعیف کند. اون کسی که گفته خطر امروز، خطر استکبار و استعمار نیست، خطر استبداد است، خیلی حرف بدی زده .

ما نمی خواهیم وارد این بحث ها شویم ما در  “نهضت عدالتخواهان ولایتمدار” اصلا کاری به مسائل سیاسی جناحی نداریم واصلا شأن این کار را بالاتر از این می دانیم که بخواهیم وارد این بازی های سیاسی بشویم ولی واقعا تاسف می خوریم از این که بعد از این همه سال، بعد از این همه مجاهدت، بعد از این همه خون شهید، هنوز بعضی ها درصدد تضعیف ولایتند  نه تقویت ولایت.

خب ما به این نتیجه رسیدیم که برای یاری امام زمان، برای نزدیک کردن ظهور، باید ولی فقیه زمان را یاری کنیم تا انشاالله از این کانال بتوانیم به امام زمان برسیم.

هرکسی هم به اندازه سهم و توان خودش، هیچ کس ادعا نمی کند که من به تنهایی یا ما به تنهایی این کار را می کنیم، نه، همه سهم دارند اما هر کسی به اندازه توان خودش باید تلاش کند ما هم به اندازه توان اندک خودمان از خدا خواسته ایم که ما را در این راستا قرار دهد.

 

خب یاری ولایت ببینیم به چیست؟

اگر ما می خواهیم  نائب امام زمان را یاری کنیم چه کارهایی باید بکنیم؟ ممکن است نظرات و یا تعابیر مختلف باشد، ما این را عرض می کنیم که یکی  از مهم ترین مصادیق یاری ولایت این است که نگذاریم حرف ایشان زمین بماند.

و ما به این نتیجه رسیده ایم که مهم ترین حرف و خواسته ایشان “مطالبه عدالت” است، عدالت خواهی و تحقق عدالت اجتماعی یکی از مهم ترین خواسته های آقا در طول ۲۴ سال گذشته است.

و متاسفانه تا آنجایی که ما تحقیق و بررسی کردیم در میان تمام مطالبات ایشان،  بحث “عدالت” بیشتر از همه زمین مانده است .

شاید آقا در هیچ موضوعی اینقدر گلایه نکرده اند؛

در بحث تولید علم، در بحث جنبش نرم افزاری، در بحث پیشرفت های نظامی و دفاعی و سایر دست آوردهایی که نظام ما در طول سی سال اخیر داشته، مقام معظم رهبری بسیار امیدوارانه و رضایتمندانه صحبت می کنند. و نه فقط ایشان، بلکه مجامع بین المللی نیز این را اعلام کرده اند که ایران در پیشرفتهای علمی، در کل منطقه، رتبه اول را دارد.

در مسائل نظامی و دفاعی پیشرفت هایی کرده ایم که حتی دشمنان ما تعجب می کنند .

حالا بماند که متاسفانه بعضی از آقایان یا مرعوبند، یا خدایی ناکرده خائنند و می آیند یک باره تمام تلاش عزیزانی را که سالها در حوزه دفاعی کار کردند و بازدارندگی ایجاد کردند تا دشمنان ما نتوانند چپ نگاه کنند به این مملکت شیعه، می آیند یک باره این زحمات را بر باد می دهند و  اعلام می کنند ؛ “آمریکا می تواند با یک بمب، سیستم دفاعی ما را نابود کند!!”  این بماند.

این ها یا مرعوبند، تعارف هم نداریم هرکه هست بسیار اشتباه کرده، یا ترسیده یا خائن است یا حداقل اینکه بگوئیم شعورش به اینجاها نمی رسد .

ما در همه زمینه ها به فضل خدا پیشرفت کرده ایم.

اما متاسفانه پاشنه آشیل و نقطه ضعف نظام ما، بحث عدالت اجتماعی است.

در بحث عدالت، ما شرمنده ایم.

ما؛ یعنی کسانی که دلسوز نظامند، کسانی که می خواهند این نظام الگو شود برای کل دنیا، وقتی می رسیم به مقوله عدالت، می بینیم اینجا خیلی ضعف داریم.

درست است که نسبت به جاهای دیگر جلو هستیم، ما مقایسه نمی کنیم با کشورهای دیگر، آنجا عین بی عدالتی است، اصلا اساس نظامشان بی عدالتی است و مقایسه نمی کنیم با قبل از انقلاب، طاغوت اصلا اساس بی عدالتی است، اولین حقی که وجود دارد در کل عالم و اولین عدالتی که برقرار می شود همین است که “ولی خدا” حاکم باشد، این که “ولایت فقیه” حاکم شده در این مملکت این اساس عدالت است.

چون عدالت یعنی “وضع الشی فی موضعه”  قرار دادن هر چیزی در جای خودش، خب مهم ترین چیزی که باید در جای خودش قرارگیرد، همین است که ولی خدا حاکم باشد.

و هرکس دیگری در جایگاه حکومت قرارگیرد، باطل و ظالمانه و طاغوت است. درتمام عالم حکومت بر انسان ها حق خداست که این حق، به ولی خدا یعنی امام معصوم و در عصر غیبت به نائب امام زمان یعنی ولی فقیه تفویض شده است. لذا اولین قدم در راه تحقق عدالت در کل عالم، استقرار نظام ولایت فقیه است.

و انشاالله وقتی به ظهور امام زمان ختم شود به آن نقطه متعالی خودش می رسد.

اما  متاسفانه در مراتب بعدی عدالت، ما عقب هستیم. باید در لایه های مختلف جامعه عدالت حاکم شود، در این مرحله ما ضعف داریم.

علتش هم این است که در یاری ولایت کم گذاشتیم،  ما منویات ولی امرمان را خوب محقق نکردیم. لذا به همان اندازه که ما از تحقق منویات ولایت، عقب ماندیم به همان اندازه از عدالت دور شدیم، هرچه بتوانیم در جامعه و در کل عالم، حرف ولی خدا را حاکم کنیم، به عدالت نزدیکتر شده ایم. اصلا عدالت یکی از شئون ولایت است وهیچ جای دیگری هم عدالت به دست نمی آید.

هرکسی که می خواهد از کانال غیر ولایت عدالت خواهی کند یا نمی فهمد و یا دارد خودش را به نفهمی می زند و جامعه را به انحراف می کشاند والا عدالت غیر از کانال ولایت اصلا معنا ندارد و ممکن نیست و عین بی عدالتی است.

ما ان شاالله می خواهیم در حد توان اندک خودمان برای یاری ولایت که در واقع یاری امام زمان است، عدالتخواهی کنیم، تلاش کنیم هر کجا ظلم هست جلویش گرفته شود و عدالت برقرار شود.

البته بحث عدالت خیلی گسترده است، ابعاد مختلفی دارد و کتاب های زیادی نوشته شده در این موضوع.

عدالت از آن بحث هایی است که آقا امیر المومنین درباره اش فرموده اند:

“الحق اوسع الاشیاء فی التواصف  و اضیقها فی التناصف”

حق و عدل از آن مطالبی است که اگر بخواهی توصیفش کنی، درموردش سخنرانی کنی، کتاب بنویسی، خیلی می شود قلم فرسایی کرد و مدعیان زیادی دارد، حتی آن کسانی که خودشان عین بی عدالتی هستند نیز درباره عدالت، خوب حرف می زنند.

مثلا ببینید آمریکا که عین ظلم و استکبار است، شده سردمدار دفاع از حقوق بشر!

اما “اضیقها فی التناصف” وقتی پای عمل می آید، عدالت سخت می شود.

بنده هم نیامده ام اینجا درباره عدالت سخنرانی کنم.

بنده یک طلبه کوچکی هستم که خدا لطف کرد و ما افتادیم در مسیر عدالتخواهی وامیدواریم به فضل خدا بتوانیم نهضت عدالتخواهی راه بیاندازیم.

ببینید آقا فرموده اند: بنده نهضت عدالتخواهی را مطرح کردم ، فضایی در کشور به وجود آمد و جوان های ما به این مسئله علاقه مند شدند

ما هم می خواهیم انشاالله این حرف آقا را محقق کنیم البته همان طور که خود آقا فرموده اند:

این معنایش این نیست که ما از اول انقلاب نهضت عدالتخواهی نداشته ایم، چرا، انقلاب بر پایه عدالت است اما این تجدید مطلعی شد و روحی تازه در جوانان به وجود آورد و همت آنها را برانگیخت.

ما هم به سهم خودمان می خواهیم یک بعد از عدالت را پیگیری کنیم و یک نهضت عدالتخواهی راه بیندازیم، انشاءالله

بحث عدالت یکی از مهم ترین بحث ها و خواسته های آقاست، ببینید:

امروز مهم ترین حرف نظام اسلامی عدالت است؛ امروز ما می خواهیم عدالت اجرا شود؛ همه تلاش ها و مجاهدت ها برای این است که در جامعه عدالت تامین شود

که اگر عدالت تامین شد حقوق انسان و کرامت بشری هم تامین می شود

و انسانها به حقوق و آزادی خود هم می رسند، بنابراین عدالت محور همه چیز است.

 

 

آنهایی که گفتمان خودشان را در این سال های اخیر بحث آزادی قرار دادند یا بحث های دیگر، این ها باید بدانند که تمام این ارزش ها وقتی محقق می شود، آزادی واقعی، حقوق انسان ها وکرامت انسان وقتی تامین می شود که ما بتوانیم عدالت را برقرارکنیم.

والا اگر بی عدالتی باشد، تبعیض باشد، هیچ کس راضی نیست و به هیچ ارزش دیگری نمی توانیم دست پیدا کنیم.

خب در بحث نهضت عدالتخواهی،

ما می خواهیم ان شاء الله این نهضت، یک حرکت واقعی و عملیاتی باشد نه اینکه صحبت از عدالت بکنیم ولی در عمل هیچ اقدامی انجام ندهیم.

ببینید ما در اطلاعیه “نهضت عدالتخواهان ولایتمدار”  عرض کرده ایم:

ما قصد داریم با توکل برخدای بزرگ و امید به عنایات ائمه اطهارعلیهمالسلام تحت پرچم ولایت مطلقه فقیه و با استفاده از ظرفیتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و در چارچوب شرع و عقل و قانون و مصالح نظام، با ظلم و فساد مبارزه کرده و از مظلومان حمایت کنیم.

«ما می خواهیم ظلم در جامعه نباشد.»

این جمله کوتاه، آرمانی بزرگ است که بارها و با بیانهای مختلف از سوی ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالیمطرح شده و ما باید تمام توان و تلاشمان را برای تحقق و برزمین نماندن آن به کار گیریم.

آری ما برای “یاری ولایت” و “مبارزه با ظلم و فساد” قیام کرده ایم.

ما می خواهیم در حد توان خود از مظلومان عالم دفاع کنیم.

ما آرزو داریم به مدد خدای متعال، تحت پرچم ولایت مطلقه فقیه، امام زمانمان، آن عدالت گستر نهایی وکلید واقعی حل مشکلات عالم را یاری رسانیم.

ان شاء الله

همین جا یک نکته ای را عرض کنم و تاکید می کنم این بحث ، سیاسی و جناحی نیست بلکه یک بحث کاملا اعتقادی است .

این تعبیر “کلید حل مشکلات”، بنده را به یاد مطلبی انداخت:

در روایات آمده هیچ کس قبل از ظهور امام زمان ارواحنا فداه نمی تواند عدالت را به معنای حقیقی و کاملش محقق سازد و نمی تواند مردم را راضی کند.

هر کسی ادعا کند که من می توانم مشکلات و گرفتاری های مردم را برطرف کنم،  خدا زمینه را برایش فراهم می کند تا بیاید و ثابت شود که نمی تواند.

بنده معتقدم در این سال های بعد از انقلاب کسی که بیشتر از همه ادعا کرده و بیش ترین وعده را داده است جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم فعلی مان می باشد،  تا آن جا که کلید از جیب خودش در آورد ، این کار خیلی معنا دارد یعنی خود را به عنوان منجی و مشکل گشای جامعه معرفی کرد. بنده  معتقدم تاکنون هیچ کس چنین ادعایی نداشته است.

و اسم دولت هم که دولت تدبیر و “امید” است.

این مطلب را به عنوان یک بحث اعتقادی مطرح می کنم، چه آقای احمدی نژاد، چه آقای روحانی و چه آقای جلیلی یا هرکس دیگری این کار را می کرد، بنده همین عقیده را داشتم.

وقتی کسی بیاید خودش را به عنوان حلال مشکلات معرفی کند و اسم دولتش را بگذارد “دولت امید”، بنده اعتقادم این است که این ناامیدکننده ترین دولت خواهد بود.

البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و آقای روحانی موفق بشود و با موفقیتش بتواند به ظهور امام زمان کمک کند.

واقعا هم دعا می کنم،  در این مسجد، در این خانه خدا دعا می کنم و خدا شاهد است که حقیقتا دعا میکنم بتوانند موفق شوند در اهداف درستشان، در این که ولایت را یاری کنند.

همین جا خاطره ای عرض کنم؛ در زندان اوین که بودیم یکی از زندانی ها دید که من دارم برای یکی از کسانی که ما را زندان کرده، دعا می کنم، برای او خیر خواهی می کنم، گفت اون آقا تو را زندان کرده برایش دعا می کنی؟ بنده گفتم: من حتی برای رئیس جمهور آمریکا هم دعا می کنم البته دعا می کنم که هدایت شود، گفتم چقدر باارزش است که همین فردا رئیس جمهور آمریکا شیعه بشود، پشیمان شود از راهی که تا بحال رفته و هدایت بشود به راه راست.  هر کسی در هر کجای دنیا هدایت شود و در خط ولایت قرارگیرد چقدر ارزش دارد، آنهم  نه  بخاطر این که کمک می کند به شیعه، نه،  آن انگیزه اصلی که من برایشان دعا می کنم بخاطر نجات خودشان است، باور کنید بنده حقیر در حد کوچکی خودم دلم می سوزد که چرا یک انسان در راه انحراف و باطل قرار دارد و مطیع ولایت نیست.

ما آرزو داریم و دعا میکنیم همه انسان ها، ولایت نائب امام زمان را بپذیرند و هدایت شوند.

و بنده هم همین جا دعا می کنم که همه دولتمردان ما ، همه مسئولین ما در خط ولایت باشند و موفق شوند، اگر دولت آقای روحانی بتواند به امام زمان خدمت کند و بتواند یاریگر ولایت باشد که امروز در نائب امام زمان، مقام معظم رهبری متجلی است، ما دستشان را می بوسیم، ولی خدایی ناکرده اگر بخواهند  به گونه ای حرکت کنند که نتیجه اش تضعیف ولایت باشد، خب ما دیگه چه ارادتی داشته باشیم؟

پس اگر دولتمردان ما موفق شدند که چه بهتر ، اگر موفق نشدند ناراحت نباشید و از یک جهت خوشحال باشید. ظاهرش ناراحت کننده است و ما دوست نداریم این آقایان موفق نشوند امیدواریم در خدمت به نظام و خدمت به ولایت و خدمت به مردم موفق شوند.  اما اگر موفق نشدند و چند سال دیگر مردم را ناامید کردند این می تواند نویدبخش ظهور امام زمان باشد چون ناامیدی و یأس از کسانی که ادعا میکنند، جزو  شرایط ظهور است .

مردم دنیا هر چه زودتر بفهمند کلید حل مشکلات فقط در دست خود آقاست، زودتر امام زمان را طلب می کنند.

 

همین جا نکته دیگری را عرض کنم و آن اینکه فرمول و راه حلی که امام زمان می آید و مشکلات مادی و اقتصادی مردم را حل می کند چیست؟

بنده به این نتیجه رسیده ام که مشکل اقتصاد، یک راه حل ساده دارد ؛ مشکل اقتصاد وقتی حل می شود که هیچکس به اقتصاد فکر نکند، نه مردم ، نه مسئولان و نه کارشناسان.

یعنی این که مسائل اقتصادی و دنیوی و مسائل مربوط به شکم اصلا برای کسی دغدغه نباشد.

الان متاسفانه مهم ترین دغدغه انسان ها در کل دنیا مسئله شکمشان است، یعنی انسان این قدر پست شده؟

این قدر سطح انسان آمده پایین که مهم ترین دغدغه اش شده دنیای او؟

این که تربیت الهی نیست، این که هدف انبیا نیست.

امام زمان ارواحنا فداه که تشریف بیاورند خیلی ساده این مشکل را حل می کنند .

انسان ها را “انسان” می کند، “با تقوا” می کند، “عادل” می کند، وقتی چنین شد مشکلات بشر خود به خود حل خواهد شد، نیازی به فرمول های پیچیده نیست، خودشان حق را رعایت می کنند، هیچ کس حرص نمی ورزد، هیچ کس ظلم نمی کند و…

یک خاطره دیگر بگویم از زندان؛ بنده حدود ۶ سال پیش یعنی سال ۸۶ ، پنجاه روز در زندان شهاب کرمان بودم.

یک روز یک آقایی به من گفت: واقعا برای من معما شده که امام زمان چگونه عدالت را برقرار می کند؟ من گفتم: خیلی ساده است.

گفت چه طور؟ گفتم : امام زمان مردم را “آدم” می کند، از این “گرگ بودن” در می آیند و “باتقوا” می شوند،

وقتی باتقوا شدند، وقتی انسان شدند، دیگر نیازی به اجرای عدالت نیست، عدالت وقتی نیاز به مجری دارد که همه می خواهند برای خودشان یک چیزی را کسب کنند بعد یک  کسی می آید بین همه به عدالت رفتار می کند.

ولی وقتی انسان ها اصلا در فکر خودشان نباشند و بیش از اینکه به فکر خودشان باشند به فکر دیگرانند یعنی ایثارگرند، گذشت دارند، عشق به دیگران دارند، عشق به خدمت دارند، در آن صورت نیازی به اجرای عدالت نیست، به جای عدالت، احسان وجود دارد در آن جامعه ، ایثار وجود دارد.

اوایل انقلاب چرا انقدر فضا نورانی بود؟ در آن دوران جنگ و در آن دوران تحریم ها و … اما مردم راضی تر بودند چون یک فضایی ایجاد شده بود که کسی به خودش فکر نمی کرد. آن شور انقلابی  وشور جنگ به گونه ای بود که هرکسی به فکر دیگری بود.

خب وقتی آدم ها اینگونه باشند خیلی از مشکلات حل می شود.

البته سختی کار در همان بخش اول است یعنی تربیت انسان ها به همین سادگی نیست و فقط امام زمان ارواحنا فداه می تواند همه دنیا را مومن و متقی کند اما وقتی این اتفاق افتاد، یعنی انسان ها تربیت شدند، تحقق عدالت نیاز به فرمولهای پیچیده و سخت ندارد.

آری ما آرزو داریم به مدد خدای متعال، تحت پرچم ولایت مطلقه فقیه، امام زمانمان، آن عدالت گستر نهایی وکلید واقعی حل مشکلات عالم را یاری رسانیم.   ان شاء الله.

به هر تقدیر ما به دنبال این هستیم که اگر خدا بخواهد یک نهضت عدالتخواهی راه بیندازیم تا از این طریق بیشترین خدمت را به امام زمان و نائب امام زمان ارواحنافداه انجام دهیم.

و فکر می کنیم کارهای خوبی میشود انجام داد و یک حرکت عدالتخواهانه مردمی شکل داد.

متاسفانه تصور اکثریت مردم این است که فقط باید مسئولین کاری بکنند  ، اونها باید یک اقدامی بکنند، بالاخره یک رئیس جمهوری بیاید و کاری بکند، یک تحولی ایجاد بکند.

در صورتی که ما معتقدیم در حوزه مسئولان همین که هست تکرار خواهد شد.

هر کسی بیاید همین است چون بیشتر از این ظرفیت ندارند

باید فاز دیگر جامعه که مردم هستند، فعال شوند.

ما معتقدیم ولایت دو  بازو دارد:

یک بازوی ولایت، مسئولین هستند. اما بازوی اصلی ولایت، مردمند که تاکنون متاسفانه فعال نشده اند.

این که آقا فرموده اند:

“بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب حفظ شود.”

خب کو؟

ماها کجا در وسط میدانیم؟ اینهمه ظلم و فساد وجود دارد در بین برخی مسئولین(متاسفانه) ولی ما هیچ نظارتی نداریم، امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم مسئولین را ، ما وسط میدان نیستیم، واقعا دوریم از این صحنه ها، الان هر کسی هر کاری بخواهد بکند می کند و کسی هم اعتراض نمی کند.

همه جا هم هست، ما که طلبه ایم و مثلا روحانی هستیم بعضی از ماها فاسدیم.

بنده معتقدم بهترین انسان ها و بدترین انسان ها عمدتا در دو جا هستند: روحانیون و  نیروهای اطلاعاتی!!

چون ما دو قشر قدرت و توان بالائی داریم، اگر با تقوا باشیم خدمت می کنیم و اگر بی تقوا باشیم خیانت می کنیم.

“اذا صلح العالم صلح العالم و اذا فسد العالم فسد العالم”  اگر یک عالمی صالح باشد کل عالم را صالح می کند و اگر عالمی فاسد باشد کل عالم را فاسد می کند و همین طور سایر نیروهای اثرگذار.

البته باید عرض کنم در بین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و  سایر مسئولین ، انسان های بسیار شریف و فداکاری وجود دارد که ما دست همه آنها را می بوسیم اما افراد خبیثی هم وجود دارد که باید در مقابل آنها ایستاد و آنها را امر به معروف و نهی از منکر کرد.

بعضی از مسئولین به جای خدمت به اسلام، خدمت به ارزشها و خدمت به مردم، متاسفانه خیانت می کنند، ظلم می کنند و بزرگترین خطر برای نظام همینها هستند، خب ما باید جلوی اینها بایستیم. بنده معتقدم می شود جلوی اینها ایستاد، فقط باید با هم باشیم، یک نیروی مردمی، حزب اللهی و ولایی ایجادکنیم، این یعنی همان چیزی که ما دنبالش هستیم یعنی “نهضت عدالتخواهان ولایتمدار”

و از همه عزیزان هم دعوت می کنیم هرکسی می تواند به اندازه توان خود ما را یاری کند.

ما بنا داریم ان شاالله یک ظرفیتی ایجاد کنیم، یک قوتی ایجاد کنیم برای این که هر کسی دارد ظلم میکند در مقابلش بایستیم و هر کسی مظلوم است از او دفاع کنیم که این عین جمله آقا امیر المومنین است:  “کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا” دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم.

خدایا به آبروی اهل بیت، به آبروی آقا امام حسین (علیه السلام) به ما توفیق خدمت در مسیر ولایت را عطا بفرما. خدایا همه ما را عاشورایی بگردان، مقام معظم رهبری فرموده اند: “اگر همه ما عاشورایی باشیم زمینه برای ظهور ولی مطلق حق فراهم خواهد شد.”

عاشورایی بودن یعنی اگر ظلمی دیدی ساکت ننشینی، بی تفاوت نباشی

خدایا همه ما را عاشورایی کن. در ظهور آقا امام زمان تعجیل فرما.  قلب مقدس امام زمان را  از همه ما راضی و خشنود بگردان.  رهبر عزیزما را تا ظهور امام زمان و حتی بعد از ظهور، سالم و قوی و مقتدر حفظ فرما. انشاالله این پرچم هر چه زود تر به دست باکفایت رهبر عزیزمان که در میان این همه گرگ در عالم که همه دندان تیز کرده اند این نظام را نابود کنند ولی ایشان به فضل خدا و با عنایت مستقیم امام زمان دارد این انقلاب را هدایت می کند و روز به روز قوی تر می شود، انشاالله هرچه زودتر این پرچم به دست مبارک ایشان به دست باکفایت امام زمان برسد.   خدایا این اتفاق را در همین نسل و همین عصر، رقم بزن. خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیرگردان. حاجات اهل مجلس ما، حاجات مسلمین، حاجات همه آزادگان و حق طلبان عالم را بر آورده به خیر بگردان. رفتگان ما را غریق رحمتت بگردان  و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین.

 

منبع : سایت یاران خراسانی

................

پ. ن :

ضمن عرض خداقوت به استاد عزیز حجت الاسلام سیرجانی و همه عدالتخواهان در این مسیر نورانی که در پیش گرفته اند ، بنده اعتقاد دارم نهضت بزرگ عدالتخواهی در سال 84 با انتخاب دکتر احمدی نژاد توسط مردم عدالتخواه ایران اسلامی آغاز شد ، تا جایی که امام خامنه ای در همان ایام فرمودند : اگر ایشان (احمدی نژاد) رای هم نمي آورد همين که شعار عدالت را در جامعه زنده کرد خدمت بزرگي به انقلاب بود و پس از آن بود که طرح های عظیم عدالت محور در سراسر کشور اجرا شد اما همانگونه که شاهد بودیم پس از آغاز نهضت عظیم عدالتخواهی بود که مافیا و اژدهای هفت سر زر و زور و تزویر با تمام توان سیاسی- اقتصادی و مذهبی خود وارد میدان شد و با تبلیغات شبانه روزی با کمک دشمن خارجی سعی در نابودی نهضت عدالتخواهی و خدمتگزاری کرد و چندسال درگیری شدید عدالتخواهان و دشمنان عدالت با قدرت ادامه داشت تا ماههای اخیر ، و در این میان بی بصیرتی ، موقعیت نشناسی و سطحی نگری بخشی از جبهه خودی نیز فرصتی شد در دست دشمنان تا با فتنه ها و توطئه های گوناگون نهضت عدالتخواهی را به طور موقت  زمین گیر نمایند.

البته در سالهای اخیر شبهه بی ولایت بودن نهضت عدالتخواهی احمدی نژاد نیز بر پیچیدگیها افزود ، اما کسانی که به عمد یا سهو بر این شبهه دامن زدند فراموش نمودند که تاریخ سیاسی ائمه اطهار(ع) مشحون است از این مواضع سیاسی پیچیده و مبهم که گاه بنا بر مصالحی تا تکفیر خالص ترین یاران توسط اهل بیت(ع) پیش می رفت و بعدها فلسفه ی آن روشن می گردید ، آری این عدم بصیرت و ناپختی ها و شیطنت و توطئه های مکرر موجب شد تا فعلا نهضت عدالتخواهی مدتی در رکورد بماند تا جامعه و دوستان سطحی نگر با قرار گرفتن در اوضاع و شرایط عبرت آموز اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی (که برخی از آنها را این روزها شاهدیم و در آینده آشکارتر و شدیدتر خواهد شد) جامعه آماده خیز نهایی جریان عدالتخواهی گردد.

هرچند حرکتهای عدالتخواهی علی الخصوص در عصر حاضر بسیار ارزشمند است اما باید دانست تا وقتی که دولت در دست عدالتخواهان نباشد و دولت بخواهد نه تنها در برابر عدالتخواهی که در برابر آرمانهای دیگر انقلاب مانع تراشی و سنگ اندازی کند ، جریان عدالتخواه ، تاثیر مطلوب خود را نخواهد داشت.

به نظر می رسد اینک فاصله زمانی میان خرداد 76 و تیر 84 در بازه زمانی بسیار کوتاهتر و با شدت بیشتری در حال تکرار است و جامعه با پشت سر گذاشتن فتنه ها و شدائد گوناگون در نهایت تشنه جریان عدالتخواهی خواهد شد و این تشنگی در میان جوامع اسلامی و با ریزش گروههای ناخالص در جریان بیداری اسلامی امت اسلام پدید خواهد آمد ، خیزشی که امید بسیار است همان مقدمه و طلیعه اصلی ظهورمنجی عالم بشریت باشد.

 

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+3 #1162 محبان حضرت مهدی 1393-02-02 17:36
نقل قول کردن
+1 #1161 حسین12 1393-02-01 22:43
[quote name="هدایت"]اداعای مهدویت و نیابت خاص
ashab313mahdi.blogfa.com
بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و اله طاهرین و عجل فرجهم و لعن و اهلک اعدائهم اجمعین


پاسخ به سایت سید یمانی : www.almahdyeen1.com/?p=248


أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ :
خَمْسُ عَلَامَاتٍ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ
الصَّيْحَةُ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الْخَسْفُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْيَمَانِيُّ
فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنْ خَرَجَ أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ قَبْلَ هَذِهِ الْعَلَامَاتِ أَ نَخْرُجُ مَعَهُ
قَالَ لَا
الكافي ج : 8 ص : 31

وسائل‏ الشيعة ج : 15 ص : 53

بحارالأنوار ج : 52 ص : 3

امام صادق ع : پنج علامت قبل از قیام قائم :
صیحه آسمانی 23 ماه رمضان سال ظهور و خروج سفیانی در ماه رجب سال ظهور و خسف در سال ظهور و کشته شدن نفس زکیه در سال ظهور و قیام سید یمانی در ماه رجب سال ظهور ( همزمان با قیام سید حسنی از ایران و قیام سید خراسانی از چین که قیام هر سه برای جنگ با سفیانی شامی است (شرایط فعلی سوریه آماده قیام سفیانی است) که آمریکا و صهیونیسیم ها و ... از حامیان سفیانی هستند )
روای سوال میکند : فدایت شوم اگر یکی از اهل بیت تو قبل از این علامت ها خروج کرد آیا خروج کنیم با او ( برای حمایت او )



بابا دمتون گرم اصلا قبلا از امام صادق بود خراسانی که سید حسینی یا حسنی قیام میکنه که اصلا ایرانشم نگفته
شما حسنی و خراسانی که جدا کردی از کجات چین در اوردید
پناه بر خدا
و لعنت خدا بر تحریف کنندگان حدیث و روایات
نقل قول کردن
0 #1160 Googoli 1393-01-27 03:16
در این برنامه به چگونگی انصراف کشورهای خریدار این جنگنده از خرید اف ۳۵ پرداخته می شود
اینم برخورد آمریکا با شرکای خودش.
ببینید چه طور سر رفقای خودشم کلاه می ذاره
www.aparat.com/v/a9THR
www.aparat.com/v/EKk89
www.aparat.com/v/gX2zF
www.aparat.com/v/58waM
نقل قول کردن
+3 #1159 علي 1393-01-26 08:08
سلام
از طرف ما به روحاني كليدفروش و رفسنجاني دو دوجزه بگيد در ميان اقشار مردم يه ذره هم شخصيت نداريد بريد براي هميشه گمشيد
بزودي سيلي هميشگي به صورت نحصتان خواهد خورد كه تاابد مردم قيافه نحص شما رو نبيينند
خوب در عرض و آبرو رستم وسهراب و بروايران و خانواده شهدا رو ميبريد واقعا كه
خوب در به شيطان بزرگ پاس ميديد تا ابشاراي جالب بزنه براتون
احسن به خند هاي جانانتون نوش جانتون
نقل قول کردن
+1 #1158 محمدرضا 1393-01-21 10:26
انهایی که از مردم نه شنیده اند و سیلی خورده اند با سبد کالا و ثبت نام پر حاشیه یارانه ها و ... قصد انتقام جویی از مردم شریف ایران دارند متاسفانه روجانی نطام را به دست نااهلان و نا محرمان و ضد انقلابان و... سپرده است
نقل قول کردن
+2 #1157 هدایت 1392-12-28 13:03
ادعای مهدویت و نیابت قبل از سفیانی 3
مولا صاحب الزمان سلام الله عليه :

يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ السَّمُرِيَّ أَعْظَمَ اللَّهُ أَجْرَ إِخْوَانِكَ فِيكَ فَإِنَّكَ مَيِّتٌ مَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ سِتَّةِ أَيَّامٍ فَأَجْمِعْ أَمْرَكَ وَ لَا تُوصِ إِلَى أَحَدٍ فَيَقُومَ مَقَامَكَ بَعْدَ وَفَاتِكَ فَقَدْ وَقَعَتِ الْغَيْبَةُ التَّامَّةُ فَلَا ظُهُورَ إِلَّا بَعْدَ إِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ وَ ذَلِكَ بَعْدَ طُولِ الْأَمَدِ وَ قَسْوَةِ الْقُلُوبِ وَ امْتِلَاءِ الْأَرْضِ جَوْراً وَ سَيَأْتِي شِيعَتِي مَنْ يَدَّعِي الْمُشَاهَدَةَ أَلَا فَمَنِ ادَّعَى الْمُشَاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْيَانِيِّ وَ الصَّيْحَةِ فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَرٍ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم‏
بحارالأنوار ج : 51 ص : 362
حضرت به نائب چهارم خويش فرمودند :

لَا تُوصِ إِلَى أَحَدٍ فَيَقُومَ مَقَامَكَ بَعْدَ وَفَاتِكَ (توصیه مکن به سوی احدی که قیام کند به مقام تو یعنی مقام نیابت خاص (نائب خاص هم از جمله شیعیان می باشد و در مقام رسالت و نبوت و امامت نیست و طبق حدیث فوق از امیرالمومنین حق قیام ندارد جه رسد به دیگران) )

اى على بن محمد سمرى بعد از وفات تو غيبت كبرى شروع ميشود و ديگر نائب خاصى نيست ... به زودى مى‏آيند كسانى از شيعيان كه ادعاى مشاهده ى نيابت خاص ( مثل چهار نائب خاص ) ميكنند آگاه باشيد هر كس قبل از قيام سفيانى و صيحه آسمانى ادعاى مشاهده نيابت خاص كند (يعنی ‏از طرف امام دعوت كند) او كذاب و افترا زننده است .
مى بينيد در روايات همه اين گونه ادعاها و قيام ها قبل از قيام سفيانى در سال ظهور باطل است . يعنی ‏در اين هزار سال از شروع غيبت كبرى تا قبل از سال ظهور دنبال هيچ مدعى اى نبايد رفت .
تازه وقتی سفیانی قیام کند این 3 به جنگ با او میروند و شناخته میشوند شیعیان قبل از قیام سفیانی هیچ خودشان را به کشتن ندهند قبل از قیام سفیانی حضرت فرمودند : قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْيَانِيِّ وَ الصَّيْحَةِ فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَرٍ
نقل قول کردن
+1 #1156 هدایت 1392-12-28 13:01
ادعای مهدویت و نیبت خاص 2
ashab313mahdi.blogfa.com
امیرالمومنین علی سلام الله علیه :

يَا كُمَيْلُ لَا غَزْوَ إِلَّا مَعَ إِمَامٍ عَادِلٍ وَ لَا نَفَلَ إِلَّا مِنْ إِمَامٍ فَاضِلٍ
يَا كُمَيْلُ لَوْ لَمْ يَظْهَرْ نَبِيٌّ وَ كَانَ فِي الْأَرْضِ مُؤْمِنٌ تَقِيٌّ لَكَانَ فِي دُعَائِهِ إِلَى اللَّهِ مُخْطِئاً أَوْ مُصِيباً بَلْ وَ اللَّهِ مُخْطِئاً حَتَّى يَنْصِبَهُ اللَّهُ لِذَلِكَ وَ يُؤَهِّلَهُ لَهُ
يَا كُمَيْلُ الدِّينُ لِلَّهِ فَلَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْ أَحَدٍ الْقِيَامَ بِهِ إِلَّا رَسُولًا أَوْ نَبِيّاً أَوْ وَصِيّاً يَا كُمَيْلُ هِيَ نُبُوَّةٌ وَ رِسَالَةٌ وَ إِمَامَةٌ وَ لَيْسَ بَعْدَ ذَلِكَ إِلَّا مُوَالِينَ مُتَّبِعِينَ أَوْ عَامِهِينَ مُبْتَدِعِينَ
ای کمیل جنگی نیست مگر با امام معصوم
ای کمیل اگر ظاهر نمی شد پیامبری و در زمین مومن متقی بود آیا در دعوتش به سوی خدا خطاکار بود یا درستکار ؟ به خدا سوگند خطاکار بود تا اینکه خدا نصبش کند و برای این امر اهلش سازد
ای کمیل دین از آن خداست و خداوند ار احدی قیام به آنرا قبول نمیکند الا از رسول یا نبی یا وصی ای کمیل این مقام فقط نبوت و رسالت و امامت است و نیست بعد از این هیج مقامی مگر پیروان و شیعیان اینها یا بدعت گزاران (گمراهان و پیروانشان)

بحارالأنوار ج : 74 ص : 41
نقل قول کردن
0 #1155 هدایت 1392-12-28 12:58
اداعای مهدویت و نیابت خاص
ashab313mahdi.blogfa.com
بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و اله طاهرین و عجل فرجهم و لعن و اهلک اعدائهم اجمعین


پاسخ به سایت سید یمانی : www.almahdyeen1.com/?p=248


أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ :
خَمْسُ عَلَامَاتٍ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ
الصَّيْحَةُ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الْخَسْفُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْيَمَانِيُّ
فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنْ خَرَجَ أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ قَبْلَ هَذِهِ الْعَلَامَاتِ أَ نَخْرُجُ مَعَهُ
قَالَ لَا
الكافي ج : 8 ص : 31

وسائل‏ الشيعة ج : 15 ص : 53

بحارالأنوار ج : 52 ص : 3

امام صادق ع : پنج علامت قبل از قیام قائم :
صیحه آسمانی 23 ماه رمضان سال ظهور و خروج سفیانی در ماه رجب سال ظهور و خسف در سال ظهور و کشته شدن نفس زکیه در سال ظهور و قیام سید یمانی در ماه رجب سال ظهور ( همزمان با قیام سید حسنی از ایران و قیام سید خراسانی از چین که قیام هر سه برای جنگ با سفیانی شامی است (شرایط فعلی سوریه آماده قیام سفیانی است) که آمریکا و صهیونیسیم ها و ... از حامیان سفیانی هستند )
روای سوال میکند : فدایت شوم اگر یکی از اهل بیت تو قبل از این علامت ها خروج کرد آیا خروج کنیم با او ( برای حمایت او )
حضرت فرمودند : خیر
بنابر این حدیث و احادیث دیگر از اهل بیت هر قیامی ، هر پرچمی ، هر حکومتی قبل از این علائم حتمی که در سال ظهور است باطل و طاغوت و مشتبه و گمراه است پس شیعیان تا سال ظهور فریب هیچ حرکتی را نخورند و به فرموده اهل البیت گلیم خانه خود باشند و جان خویش را حفظ کنند و برای فرج دعا کنند و خودشان را برای یاری امام عصر عج بسازند و آماده کنند و منتظر قیام های ماه رجب سال ظهور و پس از آن صیحه آسمانی ماه رمضان و سپس قیام حضرت باشند و به فرموده امام باقر سلام الله علیه : جان خویش را برای یاری حضرت مهدی عج حفظ کنند .
نقل قول کردن
+4 #1154 mahdiyar 1392-12-27 22:30
خدایا به گیسوان پریشان حضرت زینب عجل لولیک الفرج در همین نوروز
[b
]خدایا به گیسوان پریشان حضرت زینب عجل لولیک الفرج در همین نوروز

خدایا به گیسوان پریشان حضرت زینب عجل لولیک الفرج در همین نوروز
نقل قول کردن
+4 #1153 هدایت 1392-12-27 21:08
به نام خداوند عزوجل
پاسخ ashab313mahdi.blogfa.com ashab313mahdi.blogfa.com/
به سید یمانی : www.almahdyeen1.com/?p=248 www.almahdyeen1.com/?p=248
نقل قول کردن
+7 #1152 هشدار 1392-12-27 08:31
امشب شب نشان داده شدن فرهنگ ملت بسيار بزرگ ايران است!
نقل قول کردن
+8 #1151 سعاح 1392-12-26 14:38
از همه بیشتر مقصر خود ماییم!/چرا وجود مقدس امام زمان عج رو در زندگی خود یک امر موهوم و تشریفاتی پنداشته بودیم؟
امام زمان عجل الله فرجه الشریف تنها رابطه معنوی ناطق بشریت با خداوند و واسطه فیض الهی اند۔ اگر کسی بخواهد بدون حجت خدا اسلام رو تفسیر کند و شرح دهد یقیناً به بیراه خواهد رفت۔ اسلام منهی خلیفه الهی میتواند اسلام اموی، عباسی، تکفیری، متحجر یا سیکولار باشد اما هیچ وقت نمی تواند اسلام ناب محمدی باشد۔

از لحاظ گرایش مردم به مادیات و قطع شدن از معنویات، اسلام اموی و تکفیری و متحجرانه خیلی شبیه اسلام سیکولار و آمریکائی اند۔ می توان گفت که اسلام مدرن در حقیقت یک بازسازی اسلامی هست که پایه اش در سقیفه بنا نهاده شد۔ وقتی که حبل الله المتین یعنی ولایت از اسلام کنار گزاشته شد و مردم به پوست بدون هسته قناعت نمودند۔ ولایت الان هم بین اکثر مسلمانان و مومنان محجور مانده است۔

خدایا به ما مهلت بده تا از این ظلم عظیم به دین و هادیان برحق تو عذر خواهی کرده از محضر تو مغفرت دریافت کنیم:

يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ
يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ
يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ
نقل قول کردن
+7 #1150 u313.ir 1392-12-26 14:24
سلام به همه ی عزیزان

مقاله ی جدید سایت منتشر شد
سخنرانی استاد پناهیان با موضوع " قیام فاطمی ، قیام حسینی ، قیام مهدوی " + فایل صوتی


u313.ir/index.php/2014-02-05-14-05-43/item/1184-2014-03-17-10-34-58.html
@};-
نقل قول کردن
+15 #1149 پارسا 1392-12-26 10:12
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند



بسم الله الرحمن الرحیم

از کشتی‌گیران، مربیان و سایر دست اندرکاران تیم ملی کشتی آزاد کشور عزیزمان ایران، که با تلاش خود دل ملت را شاد کردند تشکر می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

26/ اسفند ماه/ 1392
نقل قول کردن
+10 #1148 سعاح 1392-12-26 09:48
کسانی که دوران غیبت امام مظلوم، مفسر قرآن شدند اما حرفی از قرآن ناطق نزدند و اگر چیزی گفتند تشریفاتی بود...
کسانی که می گویند بدون اذن آنها گفتن از نزدیکی فرج یک جرم محسوب می شود...
کسانی که مدعی اند هر حرف از امام زمان رو اول باید آنها با قرآن تطبیق داده تصدیق کنند...
کسانی که از رفتار شون معلوم است که اعتقاد دارند امام زمان (عج) حالا حالاها نمی آیند...
۔۔۔

آیا خروار خروار حرف اینها برای اسلام می تواند سند باشد؟
اگر ظهور رخ بدهد و باوجود صدها روایات در باره آمادگی برای ظهور و علایم آن مسلمانان دچار سردرگمی شدند، آیا خواص مقصر نخواهند بود؟
آیا مراکز تخصصی در این مورد مصداق نمک خوردن و نمک دان شکستن نشده اند؟

آقایون خواص کارشناس علوم اسلامی: ما عوام معتقدیم که هر اسلامی که بر محور حجت خدا و امام زمان عجل الله تبیین نشود یک اسلام قلابی بیش نیست۔ لطفاً رفتارخود رو اصلاح فرمایید قبل از آنکه ...

تمام اعتبار و احترام فقها در دوران غیبت بخاطر امین و منتظر واقعی بودن شان هست چون اگر هزاران فقها جمع شوند نمی توانند جایگزین امام زمان عج باشند۔

ما خاک پای علماء ربانی هستیم که تمام عمرشونو بخاطر انتظار ظهور گزرانده باشند و متنفر از کسانی ایم که بوی از انتظار نبرده اند۔
نقل قول کردن
+14 #1147 سعاح 1392-12-26 09:15
صرفاً جهت اطلاع:
مژده پیروزی را از سمت دمشق می شنوید... و شورشیان روم پیش می آیند و در رمله مستقر می شوند، پس اولین جایی که از غرب (غرب بلاد اسلامی) خراب می شود، سرزمین شام است.
غیبت شیخ طوسی 269، غیبت نعمانی 279/67
نقل قول کردن
-4 #1146 مهرداد 1392-12-26 08:40
به نقل از رایحه ظهور:

آقای دانای باسواد!

جنجال گوجه فرنگی برای 2 تا 3 سال قبله نه سال 85 !!

aftabnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+12 #1145 خادمی 1392-12-26 08:17
مقدمات خروج سفیانی فراهم می شود و بر اساس نیاز و ضرورت احتمال خروج وی در یکی دو ماه آینده بسیار محتمل است
www.fardanews.com/fa/news/330693/پیشنهاد-جدید-سرکرده-النصره-به-داعش
نقل قول کردن
+5 #1144 التماس دعای فرج 1392-12-26 08:09
نتایج اولیه همه‌پرسی کریمه +واکنش‌ها

براساس نتایج اولیه ای که از سوی کمیسیون عالی انتخابات شبه جزیره کریمه منتشر شده،95.5 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی به الحاق کریمه به روسیه رای مثبت دادند.....
seratnews.ir/.../...

بعد از الحاق کریمه به روسیه، مردمش به کدام طرف مرز باید عرق ملی نشون بدن؟!


______________________________________________________________________

با ساخت «کوروش کبیر» موافقت شد

پس از دو سال و نیم انتظار، با ساخت پروژه ملی سینمایی کوروش کبیر موافقت شد.
tabnak.ir/.../...

نمیدانم چقدر اطلاعات موثق در اینباره وجود داره که بشه باهاش فیلم ساخت؟! 1 درصد؟، 2 درصد؟ یا 5 درصد؟! ...؟

u:313
نقل قول کردن
+13 #1143 مهرداد / بچه مثبت 1392-12-25 23:38
سربه گریبان و شهیدم تو را ... خسته شدم بس که ندیدم تو را ...چ


دانلود صوت:
media3.afsaran.ir/rdaih54a7.mp3

یا صاحب الزمان

او تو را صدا میزند که تو میتوانی او را صدا بزنی ...

ای دل رنجور مرا مشتعل ... ای دل همه عشاق به تو مشتهر

حجت معبود سلام العلیک ... مهدی موعود را سلام العلیک

دست من خسته و دامان تو ... چشم من و سفره اطعام تو

جمعه دیگر از دست رفت ... طاقت این محتضر از دست رفت

سربه گریبان و شهیدم تو را ... خسته شدم بس که ندیدم تو را

جمعه غروبش چه نفس گیر شد ... یاور مظلوم بیا دیر شد

زخم فراغ تو دهن باز کرد ... شمع شد و سوختن آغاز کرد

آخر این شام سحرگاه نیست ... کار من زار به جز آه نیست

طعنه زدن زخم زبان یک طرف ... شیعه غریب است و جهان یک طرف

من که غلام هستم و خاک تو ام ... گرچه بدم لیک هلاک تو ام ...

امشب اگر جواب دعوت دهی ... شور به بزم این رعیت دهی ...

رنجه کن ای ماه قدم هات را ... جلوه نما کن رخ زیبات را

روضه من سینه سوزان تو ... جان من و عشق عمو جان تو

دیگه باید بیایی ... خودش گفته اسم عمو جانم بیاد من میام ...


باز خانه غم شد بیا روضه عباس علم شد بیا ...

zz:
mehrdadz.blogfa.com/post/463
نقل قول کردن
+20 #1142 سید 1392-12-25 23:33
سلام بر مهدی صاحب الزمان


سلام بر همه عزیزان

داریم به سال 93 نزدیک می شویم و هنوز آقا سرور و سالار ما جان ما بهتر ز جان ما بخاطر بد عهدی و بی وفایی ما تنهای تنهاست



و با چشمانی پر از اشک و زجه های بسیار نمی دانیم این دوران فترت پیش آمده تا ظهور دولت یار را چگونه تحمل کنیم آقا جان جانم بفدایت دلمون برات خیلی خیلی تنگ شده خودت خوب می دونی کارمون شده گریه گریه و گریه

یا منصور امت
نقل قول کردن
+18 #1141 ایرانی 1392-12-25 22:48
به نقل از قصان:
به نام خداوند مولایمان امام خامنه‌ای

به احتمال بسیار زیاد، رباینده هواپیما همان شخص سفیانی می‌باشد. به نظر من تنها کسی‌ که در حال حاضر از محل اختفای هواپیما خبر دارد مولایمان می‌باشد (فراموش نکنیم که آقا با امام زمان دائم در حال ارتباط هستند). دوستان لطفا اطلاع رسانی نمایید، رویارویی نزدیک است.

تو رو خدا هر حرف سخیفی رو نزنید و بیخودی به علایم ظهور ربطش ندید!
چرا بیخودی مسئله را لوث می کنید؟
اونایی که به همچین نظری مثبت دادند میشه فکر کنند چرا مثبت داده اند؟
چنین نظری یا از یه ذهن نادان بر می آد یا از یه دشمن دانا که خواسته منتظران رو مسخره کنه . کمی کیس و زیرک باشیم
نقل قول کردن
-23 #1140 سعدالدین 1392-12-25 22:20
شصت و هشت روز مانده تا صيحه اسماني توسط سنگهاي سياه و اتشين
نقل قول کردن
+4 #1139 مژگان 1392-12-25 22:04
شرط هاشمي براي پذيرش رياست قوه‌قضائيه
هاشمی رفسنجانی گفت: یک بار به من پیشنهاد شد که ریاست قوه قضاییه را بپذیرم که گفتم، اگر بروم اکثر زندانی ها را آزاد می کنم.
www.shahrekhabar.com/political/1394979540668781
نقل قول کردن
+15 #1138 رایحه ظهور 1392-12-25 21:57
به نقل از مهرداد:
یکی نیست بگه ای نادان 2000 تومن سال 85 کجا 4000 تومن الان کجا .....
سال 85 گوجه 2000 تومن معادل امروز 10000تومن هست ..با همر معیاری میخوای حساب کن


آقای دانای باسواد!

جنجال گوجه فرنگی برای 2 تا 3 سال قبله نه سال 85 !!
نقل قول کردن
+10 #1137 مژگان 1392-12-25 21:55
نقل قول کردن
-24 #1136 مهرداد 1392-12-25 21:54
به نقل از رایحه ظهور:
بی اخلاقی منتقدان احمدی نژاد ، اخلاقمداری منتقدان روحانی



www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921225000153

یادتان هست دوسال قبل زمانی که قیمت گوجه 2000 تومان شد مخالفان احمدی نژاد چه جار و جنجالی به پا کردند! و کار را به تریبون مجلس کشاندند! اما مشخص نیست دلسوزان آن روزهای ملت این روزها که قیمت بادمجان 4000 تومان شده کجا هستند!

یکی نیست بگه ای نادان 2000 تومن سال 85 کجا 4000 تومن الان کجا .....
سال 85 گوجه 2000 تومن معادل امروز 10000تومن هست ..با همر معیاری میخوای حساب کن
نقل قول کردن
+11 #1135 مژگان 1392-12-25 21:48
مزد دادن امام زمان (عج) براى خواندن زيارت عاشورا

حاج سيد احمد رشتی (رحمة اللّه عليه) می گوید : روز جمعه در مسجد سهله در حجره نشسته بودم . ناگاه سيد موقّر معمّمى بر من داخل شد كه قباى فاخرى و عباى قرمزى پوشيده بود، نظرى كرد به آنچه در زاويه حجره بود . كمى از كتب و ظروف و فرشى بود ، فرمود: براى حاجت دنيا كفايت مى كند تو را و تو هر روز صبح به نيابت صاحب الزمان عليه السلام زيارت عاشورا بخوان و خرجى هر ماهت را از من بگير كه محتاج احدى نباشى .
سپس قدرى پول به من داد و گفت : اين كفايت يك ماه تو را مى نمايد و رفت رو به در مسجد و من به زمين چسبيده بودم و زبان من بند آمده بود و هر چه خواستم تكلّم بنمايم ، نتوانستم و حتى نتوانستم برخيزم تا سيد خارج شد و همين كه بيرون رفت گويا قيودى از آن بر من بود و باز شد و شرح صدرى پيدا كردم . پس برخاستم و از مسجد خارج شدم آنچه تفحص كردم اثرى از آن آقا نديدم !
نقل قول کردن
-5 #1134 مهرداد 1392-12-25 21:46
به نقل از قصان:
به نام خداوند مولایمان امام خامنه‌ای

به احتمال بسیار زیاد، رباینده هواپیما همان شخص سفیانی می‌باشد. به نظر من تنها کسی‌ که در حال حاضر از محل اختفای هواپیما خبر دارد مولایمان می‌باشد (فراموش نکنیم که آقا با امام زمان دائم در حال ارتباط هستند). دوستان لطفا اطلاع رسانی نمایید، رویارویی نزدیک است.

توهم از نوع هوایی.........
چی میگی ..... آقای قصه گو......
بابا سیستم های جاوسوسی آمریکا ، چین و روسیه از محل هواپیما مطلعند قضیه مثل ریگی می ماند ....
متوهم خان بگرد ببین قصه جالبتری میتونی پیدا کنی؟؟؟
نقل قول کردن
-20 #1133 قصان 1392-12-25 21:35
به نام خداوند مولایمان امام خامنه‌ای

به احتمال بسیار زیاد، رباینده هواپیما همان شخص سفیانی می‌باشد. به نظر من تنها کسی‌ که در حال حاضر از محل اختفای هواپیما خبر دارد مولایمان می‌باشد (فراموش نکنیم که آقا با امام زمان دائم در حال ارتباط هستند). دوستان لطفا اطلاع رسانی نمایید، رویارویی نزدیک است.



به نقل از آرش:

صاحب طرف (غربی ها) وقتی از قبل گفته باشه که فلانی جزایر رو یک ماه اجاره کنه تا رفت آمد و پرواز های توریستی از اون منطقه برچیده بشه و اون مناطق آروم بشه ، اونوقت میتونه بعدا در یک موقعیت خوب یک هواپیما رو در یکی از جزایر خالی از سکنه اطراف هم فرود بیاره! :-B
البته این فقط یک احتمال هست، ولی شما فقط خبرگزاری های ایران رو نبینید ، از وقتی هواپیما گم شده خبرهای این هواپیما در تمام خبرگزاری ها مورد توجه قرار گرفته و حواس مردم رو جلب کرده، جالب هست که در تمام بخش های خبری ایران هم جایی برای خود باز کرده، در همین اوضاع اسرائیل و فلسطین درگیر شدن و کمی موشک بازی کردن و اوضاع بحرانی اوکراین و براندازی نرم هم که فراموش شد و حالا مردم وقتی هواپیما پیدا میشه فقط میبینن که جزیره کریمه به روسیه واگذار شده و اوکراین هم تحت تسلط و رهبری اروپا و آمریکا هست و همه چی آرومه جهان خوشبخته و عدالت برقراره و هواپیما هم که مشکل همه مردم جهان بود پیدا شده!!! :-w
برای مثال مادر بنده که خبر ها را زیاد دنبال نمیکنند، این روزها سخت بدنبال هواپیمای گمشده و خبرهای اون هست =D> @};-
[-O *-msz [-O
نقل قول کردن
+14 #1132 محمد حسین 1392-12-25 21:26


امام زمان(عج):الگوی من حضرت فاطمه است. @};-

عجیب نیست در این شرایط عجیب دنیا ایام فاطمیه در نوروز است؟
نقل قول کردن
+7 #1130 دولت امید! 1392-12-25 20:46
مذاکرات مخفیانه حقوق‌بشری وزارت‌خارجه
به گزارش جهان، منابع غربی می گویند از دید آنها مجوز دولت ایران به کاترین اشتون برای دیدار با ۶ زن نزدیک به جریان فتنه به معنای آغاز بی سر و صدای مذاکرات حقوق بشری با اتحادیه اروپا است.

کاترین اشتون شامگاه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۸ مارس ۲۰۱۴) وارد تهران شد و در اولین برنامه کاری خود با نرگس محمدی، گوهر عشقی (مادر ستار بهشتی) و ۴ زن دیگر که همگی نزدیک به جریان فتنه هستند ملاقات کرد.
این ملاقات انتقادهای زیادی را برانگیخت به گونه ای که محمد جواد ظریف وزیر خارجه اعلام کرد وزارت خارجه از قصد اشتون برای انجام چنین دیداری بی اطلاع بوده است.
این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه روز چهارشنبه ۲۱ اسفند گفت اطلاعاتی در اختیار دارد که وزارت خارجه نه تنها از این دیدار مطلع بوده بلکه مقدمات آن را نیز فراهم کرده است...........
www.jahannews.com/vdcizuap3t1awp2.cbct.html

ه گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای برجسته شورای اسقف‌های کاتولیک آمریکا که در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزارشد با اشاره به نگاه اخلاقی اسلام به فناوری‌های نظامی کشتار جمعی و مناسبات امنیتی بین دولت‌ها و ملت‌ها، آموزه‌های راستین حضرت عیسی علیه‌السلام را یادآور شد و اظهارداشت: پیام مسیح(سلام‌الله علیه) این است که روزی که به دنیا آمد پاک و طیّب و طاهر بود و تمام دوران پرافتخارش را با طهارت و قداست گذراند.....استا د برجسته حوزه با اشاره به بحران «شبه جزیره کریمه» گفت: متأسفانه غرب دم از دموکراسی می‌زند، و دستش روی ماشه بمب اتم است، اگر جنگ جهانی سوم رخ دهد دیگر کسی روی زمین نمی‌ماند.
...
ساختن سلاح‌های کشتار جمعی برای همه ممنوع باشد و هر کشوری که دارای این سلاح است آن را محو کند و یک زندگی عاقلانه داشته باشیم تا ما هم مانند مسیح (سلام‌الله علیه) بگوییم﴿وَ السَّلامُ عَلَیَّ یَوْمَ وُلِدْتُ وَ یَوْمَ أَمُوتُ وَ یَوْمَ أُبْعَثُ حَیًّا﴾........
www.jahannews.com/vdchzvnx623nmxd.tft2.html
نقل قول کردن
+6 #1129 عاشق امام 1392-12-25 20:21
در سالروز شهادت‌ام ابیها (س) آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در رثای بانوی دو عالم، فاطمه زهرا (س) شعری به شرح زیر سروه‌اند:

ای دخت گرامی پـیمبر/‌ای سرّ رسول در تو مضمر
در بـیت شـریف وحی، خاتون/ بر چرخ رفیع مَجد اختر
ای شبه نبی به خلق و اوصاف/‌ای نور مـجسّم مصوّر
ای خادم خانهٔ تو حوّا/ و‌ای حاجب درگه تو هاجر
در طورِ لقا یگانه بانو/ در مُلک وجود زیب و زیور
با شیر خدا علیّ عالی/ هم سنگر و هم پیام و همسر
مانند تـو زن جهان‌ ‌ندیده ‌است/ غمخوار و نگاهبانِ شوهر
ای عین کمال و جان بینش/‌ای ‌شخص ‌شخیص عصمت ‌و فرّ
بر رفعت قدر تو گواه است/ بیت و حجر و مقام و مشعر
ای سیّده زنان عالم/‌ای بضعه حضرت پیمبر
تو اصلی و دیگران همه فرع/‌ تو جانی‌ و دیگران چو پیکر
در مُلک وَلا ولیّة الله‌/ بر نخلِ وجود احمدی بَر
قرآن به فضیلت تو نازل/برهان تو محکم و مقرّر
روی تو جمال کبریایی/ کوی تو رواق قُرب داور
از جوی تو شبنمی است زمـزم/و از بحر تو شعبه‌ای ‌است ‌کوثر
زان خطبه آتشین که پیچید/در ارض و سما بسان‌ تنـدر
محکوم شد آن نظام و گردید/حق روشن و غالب و مظفّر
من عاجزم از بــیان وصفت/تو بحری و من ز قطره کمتر
ای امّ محامد و معالی/ای از تو مشام جان معطّر
با این ‌همه عزّ و رفعت شأن‌/بـا آن همه فخر بی‌حد و مرّ
از ظلم منافـقین امّت/شد قلب منیر تو مکدّر
آن را که نمود حقّ مقدّم/کردند معاندان مؤخّر
بردند فدک‌ به ‌غصب و بستند/بر باب تو گفته ‌ای مـزوّر
افسوس شکست دشمن ‌دین/ پهلوی تو را به ضربت در
بازوی تو را به تازیانه/ زد قنفذ ملحد ستمگر
از سیلی و شرح آن نگویم/کافتد بـه دل از بیانش آذر
در ماتم محسن شهیدت/ماییم به سوگ و ناله اندر
بر لطفی صافی از سر لطف/بنگر که بُوَد پریش و مضطر
بس فخر از آن کند‌ که دارد/بر سر ز ستایش تو افسر
نقل قول کردن
+17 #1128 سعاح 1392-12-25 20:19
ارزونی در راه هست!
قیمت بادمجون دور قاب چین ارزون شده است و ارزون تر هم خواهد شد۔
نقل قول کردن
+24 #1127 رایحه ظهور 1392-12-25 17:46
آقایان آش ژنو را خودتان پخته اید! آن را منتسب به نظام نکنید!

نقل قول کردن
+15 #1126 شاداب 1392-12-25 17:44
فروپاشی تمدّن غرب در آخرالزّمان پس از فروپاشی نظام کمونیستی و جداشدن جمهوریهای متّحد شوروی در شرق، اکنون جهان به سوی در هم ریختن نظام سرمایه داری و فروپاشی تمدّن غرب (اروپا و امریکا) پیش می رود. بنا بر این، همان گونه که در آغازۀ آشکارشدن دین اسلام در شبه جزیرۀ عربی، با ناتوان شدن امپراتوری روم در غرب و امپراتوری ایران در شرق، مسلمانان قدرت یافتند و سلطه و نفوذ خود را در شرق و غرب گسترش دادند، پیش بینی می کنیم، به زودی در آغازۀ هزارۀ سوم میلادی، خورشید تابان اسلام که سالهای دراز در پس ابرهای تاریک ستم و تباهی پنهان شده است، از مشرق زمین بدرخشد و جهان تیره را روشن کند.
نقل قول کردن
+17 #1125 آرش 1392-12-25 16:25
گفتگو با فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص )

اهمیت دستاوردهای پدافند هوایی کشور در سال 92، پروژه‌های جدید قرارگاه پدافند هوایی در سال 93، رزمایش جدید و به‌کارگیری دستاوردهای جدید در این رزمایش، شناسایی پهپادها، هواپیماهای پنهان‌کار و پاسخ به تهدیدات دشمن از جمله محورهای گفتگوی با امیر "اسماعیلی" در ستاد فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی کشور است.

بخشی از پرسش و پاسخ: @};-

اگر خدایی نکرده دشمن جمهوری اسلامی ایران به خودش این جرأت و جسارت را بدهد که به جمهوری اسلامی ایران حمله و به خاک مقدس کشورمان تعدی کند، شما چه می‌کنید؟
امیر اسماعیلی (همراه با نیشخند)- ببینیم حالا!
خوب شما گفتید خدایی نکرده، نه اینکه از باب بیم و ترس برای جمهوری اسلامی ایران باشد، بلکه این بیم و ترس باید برای آن کسی باشد که حتی چنین فکری را به خود راه دهد. اگر چنین کشور یا کشورهایی بخواهند قصد حمله به فضا و خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران که ریشه در خون شهدا دارد را ذره‌ای در مخیله خودشان جا دهند، مطمئن باشند که طوفان سهمگین ملت عزیزمان و سامانه‌های هولناک دفاعی ما انشالله سیلی محکمی به آن‌ها خواهند زد. =D>

برای نبرد بزرگ آماده‌اید؟
امیر اسماعیلی- بله، برای نبرد بزرگ، برای دفاع همه جانبه، برای دفاع از مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و برای اقتدار و دستاوردهای کشورمان آماده‌ایم. [-O

mashreghnews.ir/.../...
نقل قول کردن
+28 #1124 آرش 1392-12-25 16:13
شهید آمریکایی به روایت تصویر
راشل کوری دختر 23 ساله آمریکایی بود که برای حمایت از مردم فلسطین به این کشور سفر کرد و توسط راننده بلدوزر ارتش اسرائیل زیر گرفته و شهید شد.

mashreghnews.ir/.../...

برای شادی روح راشل کوری فاتحه ای قرائت فرمایید *-msz -:as
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد