رایحه ظهور

Switch to desktop عضویت Login

نگاهي به حوادث شام پيش از خروج سفياني و تحولات كنوني اين منطقه(قسمت دوم) - ویرایش دوم



همانگونه كه در قسمت اول مقاله ديديم روايات شريف ، حوادث گوناگوني را براي سرزمين شام پيش از خروج  سفياني پيش بيني نموده اند ، انواع فتنه ها و درگيريها ، محاصره اقتصادي ، جنگ ميان دو گروه ، ندايي بشارت بخش و زلزله اي بزرگ كه همانند خسف بيداء ، تلفات زيادي براي كفار در پي خواهد داشت ، حضور نيروهاي ترك ، مغرب ، روم و ايرانيان و درگيري ميان چند شورشي در شام بخشی از این پیش بینی هاست، برخی از اين وقايع را در قسمت اول بررسي كرديم و انطباق عجيب تحولات جاري را بر روايات مشاهده نموديم در اين قسمت ، وقايع باقيمانده را مورد بررسي قرار خواهیم داد.

» ابتدای نظرات (1584)

 

بسم الله الرحمن الرحيم

نصرمن الله و فتح قريب و بشر المومنين

 

روايات شريف براي سرزمين شام قبل از خروج سفياني تحولات زيادي را برشمرده اند كه با دسته بندي آنها مي توان به وقايع زير اشاره كرد :

1- فتنه ي عمومي در سرزمين هاي اسلامي كه در شام هم وجود دارد

2- فتنه اي ويژه براي شام ، اختلاف شديد ، خشكسالي و قطحي به علت محاصره اقتصادي روم

3- وجود درگيري ميان دو گروه معارض در شام و ايجاد پراكندگي و ضعف در آنها

4- بلند شدن نداء و صدايي بشارت بخش از جانب شام

5- وقوع زلزله اي مهيب و كشته شدن افراد زياد در شام

6- ورود نيروهاي خارجي به شام كه شامل لشگریان پرچم های سیاه ، اهل روم ، اهل مغرب و تركها مي باشد

7- كشته شدن حاكم یکی از مناطق شام

8- درگيري ابقع ، اصهب و سفياني در شام كه منجر به قدرت يابي سفياني مي گردد

ما در قسمت اول به 5 رويداد قبل از خروج سفياني در سرزمين شام پرداختيم در قسمت دوم به ادامه بررسي اين وقايع  و احتمال انطباق آن با تحولات جاري مي پردازيم :

6- ورود نيروهاي خارجي به شام كه شامل لشگریان پرچم های سیاه ، اهل روم ، اهل مغرب و تركها مي باشد

روايات متعددي وجود دارد كه نشان دهنده ورود نيروهاي خارجي به سرزمين شام در عصر ظهور مي باشد ، اين نيروها شامل نيروهاي پرچم هاي سياه كه همان لشگر اهل مشرق يا ايرانيان و لشگر سيدخراساني هستند ، مي باشد ، نيروهاي غرب يا روم كه همان نيروهاي اروپايي و آمريكايي باشد ، نيروهاي ترك كه مي تواند شامل تركيه و حتي روسيه و كشورهاي همسو باشد و نيروهاي مغرب كه شامل نيروهاي كشورهاي شمال آفريقا كه به مغرب معروفند و شامل ليبي ، تونس ، مراكش و ... هستند ، مي باشد.

درگيريهاي متعددي ميان اين نيروها قبل و هنگام ظهور رخ خواهد داد ، كه در ادامه به آنها مي پردازيم:

نيروهاي پرچم هاي سياه(ايرانيان) :

سپاهيان خراساني كه با پرچم هاي سياه مي آيند ، اسبهاي خود را به زيتونهاي شام مي بندند...

بشارت الاسلام ص 186 ،  ملاحم و الفتن ص 44

وقتی که بیرقهای سیاهی از طرق مشرق بیاید و بیرقهای زردی از طرف مغرب بیاید تا در وسط شهر شام یعنی دمشق با یکدیگر ملاقات نمایند موقع بلا خواهد بود.
باب 48 ملاحم و الفتن ص 19

مردم شام با سفياني بيعت مي کنند و او با اهل مشرق مي جنگد و آنها را از فلسطين منهزم مي کند.

الفتن ابن حماد 201/819

پرچم هاي سياه كه در روايات شريف به نيروهاي ايراني لشگر سيدخراساني اطلاق مي گردد ، بنا بر روايات در آستانه ظهور در شام حضور نظامي خواهند داشت ، و درگيري آنها با پرچم هاي زرد (يا سبز) كه مغربي ها باشند در شهر قنيطره ، يكي از شهرهاي سوريه در بلنديهاي جولان كه اينك در اشغال رژيم صهيونيستي است ، پيش بيني شده است كه اين جنگ با پيروزي پرچم هاي سياه به پايان خواهد رسيد.

 

قنیطره شهری در جنوب سوریه در جوار بلندیهای جولان که اینک در اشغال اسرائیل است

البته روايات شريف ذكري از حضور  سيدخراساني و شعيب بن صالح در اين كارزار به ميان نياورده اند و ظاهراً اين درگيري ، درگيري اصلي نيست و بخشي از نيروهاي سيدخراساني بدون حضور او در اين كارزار شركت دارند. برخي اعتقاد دارند كه ممكن است منظور از حضور پرچم هاي سياه در سرزمين شام ، گروههايي از مومنان باشد كه در روايات شريف وجود آنها در منطقه شام ذكر گرديده و اينك به خوبي وجود آنها بر شيعيان حزب الله لبنان و مبارزان حماس صدق مي كند ، باشد كه بايد گفت احتمال اين مسئله قوي نيست چون صراحتاً از پرچم هاي سياه نام برده مي شود که از شرق می آِیند و نامي از مومنان شام يا متحدين پرچم هاي سياه در ميان نيست هرچند اين امكان وجود دارد و قوي به نظر مي شود كه در اين درگيري ، پرچم هاي سياه به همراه نيروهاي متحد خود در منطقه وارد كارزار با دشمنان خواهند شد ، همچنانكه خروج سيدخراساني و يماني كه متحد و هم هدف هستند، همزمان و در يك روز خواهد بود.

ظاهراً حضور نظامي ايرانيان در ابتدا موفقيت آميز بوده و با شكست نيروهاي مغرب همراه است ولي در ادامه گزارشهايي از درگيري مختصر ميان نيروهاي پرچم هاي سياه و سفياني در شام وجود دارد كه به برتري سفياني منجر مي شود و عقب نشيني موقت نيروهاي ايراني از شام را در پي دارد :

سفياني از اولاد صخر خروج مي كند و پرچم هاي سياه را به پرچم هاي سرخ مبدل مي سازد

روزگار رهايي(يوم الخلاص) 1114

مردم شام با سفياني بيعت مي کنند و او با اهل مشرق مي جنگد و آنها را از فلسطين منهزم مي کند.

الفتن ابن حماد 201/819

البته همچنانكه در طي مقالات پيشين ذكر شد و ظاهر قضايا نيز نشان مي دهد ، حضور نظامي ايرانيان از ابتدا حضوري محكم نبوده و قصدي براي فتح بيت المقدس وجود ندارد ، زيرا اين حضور در منطقه اي نامناسب و به طريقي قابل تامل صورت مي گيرد و از رهبري اصلي ايرانيان سيدخراساني و حتي شعيب بن صالح نيز در اين درگيري خبري نيست كه نشان دهنده اين است كه اين حضور ، حضوري اصلي و تعيين كننده نيست در حالي كه در نبرد عراق سيدخراساني و شعيب بن صالح ، هر دو در سپاه پرچم هاي سياه حضور دارند.

ممكن است حضور نظامي در شام ، ضربه اي به نقشه ها و فريب هاي دشمنان براي قهرمان سازي از سفياني باشد كه ما در طي مقاله هاي قبل به آن پرداخته ايم ، البته این احتمال وجود دارد که عقب نشینی ایرانیان به علت شرایط خاص سیاسی و نظامی منطقه شام و جهان باشد همچنانکه در ادامه درگیری بین سپاه سیدخراسانی و سفیانی در عراق ، سپاه سفیانی با شکست سختی روبرو شده و مجبور به عقب نشینی و فرار می گردد.

ايران متحد قدرتمند سوريه در منطقه

روابط راهبردي ايران و سوريه طي چند دهه گذشته كه از آنها متحداني مورد اعتماد ساخته و جديداً طي چند سال گذشته با سفر دكتر احمدي نژاد منجر به انعقاد پيمان امنيتي مشترك ميان آنها نيز گرديده است ، نشان مي دهد كه توصيفات روايات از حضور نظامي ايرانيان در سوريه در عصر ظهور تا چه اندازه قرين به واقعيت است.

طي ماههاي گذشته و با شروع انقلابهاي مردمي در خاورميانه ، دشمنان در سوريه نيز با تحريك معارضان و گروههاي تروريستي و تحريك همسايگان و رايزني با مخالفان ديرينه اين كشور ، اتحاد قدرتمندي براي سرنگوني رژيم سوريه تشكيل داده اند ، اما در اين ميان ايران اسلامی ضمن محكوميت اغتشاشات سوريه به حمايت از حكومت اين كشور برخواسته و حتي سوريه را خط قرمز خود اعلام كرده است ، انعقاد پيمان امنيتي مشترك بين ايران ، حزب الله و سوريه به خوبي نشان مي دهد كه ايران هنگام اوج گيري تحولات سوريه و وخامت اوضاع ، مي تواند از نيروي نظامي براي كمك به كشور دوست و همسايه ي خود استفاده كند و اين مسئله به خوبي بر پيش بيني هاي ذكر شده در روايات منطبق است و احتمال حضور نظامي ايران در سوريه را قابل درك مي سازد همچنانكه در اوائل دهه 60 اين حضور نظامي بصورتي محدود و با حضور نيروهاي سپاه پاسداران در سوريه شكل گرفت.

اتحاد ايران، سوريه و حزب الله و زنگ خطر تل‌اويو

انتقاد ایران از ارسال پرونده سوریه به شورای امنیت

ترکیه هشدار شدیدی از جانب ایران دریافت کرد

روميان و حضور آنها در تحولات شام قبل از خروج سفیانی :

از امام صادق عليه السلام نقل شده كه فرمودند:
وقتى كه در سرزمين شام بلوايى را مشاهده نمودى ، پس مرگ است و مردن ، تا آنكه غربيان به تحرك آمده و روانه سرزمينهاى عربى گردند. كه حوادثى بين آنان رخ خواهد داد.

الملاحم و الفتن ص 107

به نقل از جابر جعفى ، امام باقر عليه السلام كه فرمودند:
شورشيان روم بزودى روى آورده و در رمله فرود مى آيند، اى جابر ، در آن سال ، در سراسر زمين از ناحيه غرب اختلاف فراوان وجود دارد

بشارة الاسلام ص 102.

....و روميان در فلسطين فرود مي آيند. مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار)ص 984

پس، آن حکومت سفياني است و پيش از آن کسي قيام مي کند که به آل محمد (ص) فرامي خواند... و روم نيز وارد فلسطين مي شود.

بحارالانوار 52/207/45؛ بشارة الاسلام 207 و غيبت طوسي 278

مژده پيروزي را از سمت دمشق مي شنويد... و شورشيان روم پيش مي آيند و در رمله مستقر مي شوند، پس اولين جايي که از غرب (غرب بلاد اسلامي) خراب مي شود، سرزمين شام است.

غيبت شيخ طوسي 269، بحارالانوار 52/212/62؛ غيبت نعماني 279/67

در فلسطين دو واقعه براي روم وجود دارد: يکي را قطاف (چيدن) مي نامند و ديگري را (حصاد (درو کردن)

الفتن ابن حماد  317/1204

(از نشانه ها و تحولات ظهور) پيروزي روميان بر شام ...

بشارت الاسلام ص 42 ،  ملاحم و الفتن ص 164

 

بررسي مجموعه روايات و آيات نشان مي دهد كه منظور از روم در بيان اهل بيت(ع) ملل اروپايي و آمريكايي مي باشد ، كه در روايات متعددي از نقش مهم آنها در وقايع ظهور نام برده مي شود.

نقش روم در فتنه هاي قبل از ظهور در روايات متعددي ذكر گرديده است ، روم و يهود بعنوان دو پشتيبان سفياني محسوب شده و بعنوان متحدان او در منطقه ، حضوري نظامي نيز دارند. حتي برخي از روايات وجود نيروهاي دريايي روم در سواحل كشورهاي عربي را نيز نشان مي دهد. اما عملاً هيچ درگيري مستقيم ميان لشگر روم و سپاه امام زمان(عج) در هنگام ظهور گزارش نشده است ، كه شايد علت آن عدم حضور نيروهاي رومي(حداقل نیروهای زمینی) در هنگام ظهور در خاورميانه باشد زيرا ممكن است در تحولات چندماهه منتهي به ظهور متحمل شكست شده و خاورميانه را ترك كرده باشند.

اما يكي از مهمترين حركتهاي روميان در عصر ظهور ، حضور آنها در درگيريهاي سرزمين شام است كه بصورتهاي مختلف چون ايجاد فتنه ها ، محاصره اقتصادي و درگيري نظامي ذكر گرديده است.

درگيري نظامي  بعد از بي اثر بودن محاصره اقتصادي و  فتنه انگيزي بين مسلمانان ، براي تسلط بر اين منطقه ، بناچار در آخرين مرحله توسط روميان در دستور كار قرار مي گيرد.

بنابر روايات هنگامي كه تمام سرزمينهاي اعراب در فتنه و اختلاف است ، روميان در سرزمين رمله ، عكا و صور و همچنين در نزديكي غار انطاكيه در تركيه فرود مي آيند تا براي درگيري آماده شوند.

شهر رمله ، مكاني در داخل فلسطين كه نيروهاي رومي در آستانه ظهور در آن فرود مي آيند

مجموعه روايات نشان از شكست نهايي نيروهاي رومي در تحولات ظهور دارد ، هرچند ممكن است اين نيروها در آستانه خروج سفياني در سرزمين شام پيروزيهايي كسب كرده و زمينه خروج سفياني را فراهم نموده و او را در جناياتش ياري دهند اما نهايت كار آنها به همراه سفياني شكست خواهد بود كه علاوه بر مجموعه روايات ، روايت زير نشان دهنده اين معنا مي باشد :

در فلسطين دو واقعه براي روم وجود دارد: يکي را قطاف (چيدن) مي نامند و ديگري را حصاد (درو کردن)

الفتن ابن حماد   317/1204

اين روايت نشان دهنده شكست و نابودي روميان در شام و فلسطين است.

زمينه چيني براي حضور نظامي غرب و آمريكا در سوريه

از سالهاي گذشته غرب تلاش زيادي به خرج داده است تا بتواند سوريه را از محور مقاومت و اتحاد با ايران و حزب الله خارج كند كه تا كنون اين تلاشها بي ثمر بوده است ، از آغاز بیداری اسلامی ، اين فشار و تلاش غرب براي تغيير رژيم در سوريه چند برابر شده و عملا بعد از مايوس شدن از فشارهاي ديپلماتيك و سياسي ، و تا حدودي تحريم هاي اقتصادي ، تجهيز گروههاي معارض داخلي و گسيل گروههاي تروريست به داخل سوريه را به دنبال داشته است ، اخيراً و با عدم كارآمد بودن شيوه هاي گذشته ، زمزمه هاي حضور نظامي غرب و ناتو در سوريه و فلسطين شنيده مي شود و البته اين موضوع در كنار درگيري چندساله غرب با حزب الله در لبنان كه اخيراً به نقطه حساسي نيز رسيده است و مي تواند حضوري نظامي را در پي داشته باشد ، قابل بررسي و تامل است.

افشاي طرح آمريكا و تركيه براي حمله به سوريه

ادعای خدام درباره طرح حمله نظامی غرب به سوریه

ناتو برای حمله به سوریه طرح هایی تهیه کرده است

ناتو بدون صدور قطعنامه به سوریه حمله نمی کند

ترکیه دخالت نظامی ناتو در سوریه را منوط به تصمیم شورای امنیت دانست

مسکو نگران طرح ترکیه برای دخالت دادن ناتو در مجادله خود با سوریه است

طرح ناتو برای حمایت از ترکیه در جنگ با سوریه

دستور کار ناتو برای کودتا در سوریه

پشت پرده سناریو سازی پرونده سلاح‌های شیمیایی علیه سوریه

آمریکا با جنجال علیه سلاح شیمیایی سوریه به دنبال چیست؟

بهانه‌جویی رژیم صهیونیستی برای مداخله نظامی در سوریه

حضور نیروهای ویژه انگلیسی در سوریه برای اجرای عملیات سری

حضور شبه نظامیان الجزایری و فرانسوی در سوریه

تحولات و وقايع جاري نشان دهنده اين حقيقت مهم است كه پيش بيني روايات شريف در مورد حضور نظامي نيروهاي غربي در شام تا چه اندازه قرين به واقعيت بوده و در حال تحقق است و به احتمال قوي با شدت گرفتن تحولات ، غربي ها براي تضمين پيروزي مهره اصلي خود يعني سفياني و زمينه سازي و مساعدت براي حركت او حضور نظامي خود  در سرزمين شام را قطعي خواهند كرد.

 

تركها و حضور آنها در سرزمین شام قبل از خروج سفیانی:

پس از آن تركها وارد دمشق شوند و از آنجا به سوي جزيره بروند ....

غيبت شيخ طوسي 279 ، بشارت الاسلام ص 177 و ...

ارطات گوید: سفیانی با ترک جنگ میکند و بعد از آن بدست مهدی علیه السلام ریشه کن‏ خواهند شد.

ملاحم و الفتن باب 57 - ص 24

یزید بن جابر و غیر او از رسولخدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که فرمود: طایفه ترک را دو خروج خواهد بود اول آنکه (با هر جا مصادف شوند) خراب میکنند دوم‏ آنکه بسوی نهر فرات سرعت مینمایند.

ملاحم و الفتن باب 57 - ص 24

نقش تركها در تحولات عصر ظهور و قبل از آن طي روايات متعددي از طرف اهل بيت(ع) بيان گرديده است ، برخي از محققين مانند علامه كوراني اعتقاد دارند كه تركها معناي گسترده اي دارند و مي توان آنها را از روسها در شمال تا برخي ملل اروپاي شرقي در غرب و همچنين قوم مغول و تاتار و البته تركهاي تركيه و آذربايجان منطبق دانست.

حضور تركها در جزيره(مناطق مرزي در سوريه) و جنگ بزرگ قرقيسيا

برخي از تحولاتي كه براي تحركات تركها پيش بيني شده است به خوبي با هجوم قوم مغول و تاتار بر كشورهاي اسلامي خاورميانه قابل تطبيق است ، اما براي تركها در تحولات شام قبل از خروج سفياني مي توان دو نقش در نظر گرفت ، يكي روايتي كه بيان مي كند تركها در سوريه و اطراف شهر دمشق حضور دارند كه البته چندان قوي نيست و روايات ديگري كه بيان مي دارند تركها در جزيره كه مكاني است در حدفاصل عراق و سوريه و نزديك به قرقسيا حضور خواهند داشت كه علت آن آشكار شدن گنجي از طلا و نقره( و شايد نفت و اورانيم باشد) كه توسط رود فرات آشكار خواهد شد و چون در نزديكي خط مرزي سوريه و تركيه و عراق قرار دارد ، كشمكش شديدي را ميان نيروهاي مختلف از جمله تركها و سفياني موجب مي گردد كه در نهايت به جنگ بزرگ قرقسيا ختم مي شود.

هرچند برخي فتنه هاي قبل از ظهور بيان شده توسط تركان را بتوان بر قوم مغول و تاتار منطبق دانست و يا فتنه هاي عمومي قبل از ظهور را به روسها و شوروي سابق منطبق كرد ، ولي آنچه صحيح بن نظر مي رسد اين است كه حضور تركها در جزيره و جنگ بزرگ قرقيسا مرتبط با تركهاي تركيه باشد زيرا موقعيت مكاني و همچنين انگيزه بيان شده براي اين جنگ در روايات به خوبي با هم مرز بودن تركيه با جزيره و قرقسيا و انگيزه مادي و تملك بر آنها قابل درك است.

قرقيسيا شهرى كوچك نزديك سرچشمه رود خابور در نهر فرات است كه امروز به ويرانه اى نزديك شهر دير الزور ، كنار مرز سوريه تبديل شده و به مرز تركيه هم نسبتاً نزديك است .

قرقيسيا ، در نزديكي شهر ديرالزور ، محل درگيري بزرگ ميان سفياني و تركها

كوهى از طلا و نقره در مسير فرات نمايان مى شود كه از هر نُه نفر كه براى دستيابى بر آن بجنگند ، هفت نفر كشته مى شوند . اگر شاهد چنين وضعى بوديد ، نزديك آن نشويد . .

ابن حماد 1/239

ضمن اينكه روايتي داريم كه در قرقسيا " عبدالله با عبدالله " مي جنگد كه اين مسئله مي تواند به احتمالي بر عبدالله پادشاه اردن و عبدالله گل منطبق باشد ، چون محققين اعتقاد دارند كه يك طرف جنگ قرقيسيا سفياني بوده و طرف ديگر آن تركها مي باشد و يكي از اين دو عبدالله ذكر شده در روايت از سران تركها مي باشند.

پس مي بينيم كه تركها در تحولات سرزمين شام قبل از خروج سفياني و هنگام خروجش نقش مهمي ايفا مي كنند.

آيا چرخش عجيب تركيه بر عليه سوريه ، حركت به سمت نقشي تاريخي نيست؟!

تحولات چندماهه گذشته در روابط تركيه و سوريه موجب تعجب و حيرت بسياري از كارشناسان منطقه ايست ، در حالي كه تركيه داراي روابط حسنه اي با سوريه بود بناگاه با وقوع انقلابهاي منطقه اي به تدريج اين روابط حسنه رو به تيرگي نهاده و به مرور به دشمني كشيده شده است ، پناه دادن تركيه به معارضان سوري تا جايي كه سران معارضان به كرات در تركيه جلسات هماهنگي کرده و گروههای تروریستی در مرز ترکیه نگهداری و تجهیز می شوند ، بحراني نشان دادن اوضاع سوريه ، خط و نشان كشيدن سران تركيه براي سوريه و تلاش براي ايجاد منطقه حائل مرزي و ... همه و همه نشان دهنده اين مطلب مهم است كه دستهاي پيدا و پنهان بسياري در وقوع اين چرخش در جريان هستند.

موافقت اردوغان با دخالت نظامي آمريكا در مرز سوريه

تركيه مجري سياست‌هاي آمريكا براي ايجاد ناامني در سوريه

توطئه عليه سوريه؛ ايجاد منطقه‌حائل در مرز با تركيه

ناآرامي‌هاي سوريه ماهيت آمريكايي دارد و با دخالت تركيه صورت مي‌گيرد

ترکیه در جستجوی راهکاری برای قانونی جلوه دادن مداخله در سوریه است

تلاش آمریکا برای درگیر ساختن ترکیه با سوریه مرز ترکیه و سوریه تحت کنترل سیا و موساد است

نفوذ 2000 تروریست و سلاح‌های پیشرفته از ترکیه به سوریه انتقال 4 هزار فرد مسلح به مرزهای ترکیه و سوریه

حضور نیروهای ارتش ترکیه در سوریه دستگیری افسران ترکیه در حلب سوریه بازداشت ژنرال ارتش ترکیه در حلب سوریه

نشانه های آشکار دخالت نظامی ترکیه در سوریه

استقرار موشکهای ترکیه در مرز سوریه

احتمال عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تا پایان ماه رمضان وجود دارد

اعزام نیروی پیاده، تانک و سامانه موشکی ترکیه به مرز سوریه؛ ادامه اقدامات تحریک‌آمیز اردوغان

بنا بر تحليلي دشمنان در نظر دارند تا با تقويت و تبليغ محور اسلام به اصطلاح معتدل در تركيه و دنباله ي آن در سوريه يعني اخوان المسلمين كه از بزرگترين معارضان دولت سوريه مي باشد( و كنار زدن رژيم حاكم سوريه كه متحد مقاومت مي باشد و به قدرت رساندن اخوان المسلمين در اين كشور) ، اين محور را كه خطر آن براي استكبار از خطر محور مقاومت بسیار كمتر مي باشد ، در خاورميانه تبليغ كرده و به قدرت برسانند.

تحريك برخي بلندپروازيهاي مسئولين تركيه در احياي شكوه و عظمت امپراطوري عثماني بر كشورهاي مسلمان خاورميانه ، در مسير اين هدف ، مي تواند حربه خوبي باشد و از اينجاست كه شايد راز چرخش عجيب تركيه در راستاي براندازي رژيم فعلي سوريه برملا گردد.

در هرحال اينك تحركات غيرقابل انتظار سياسي ، امنيتي و نظامي متعددي در داخل و مرزهاي تركيه در راستاي اين تفكر شكل گرفته است و همكاريهاي نزديك و تنگاتنگي ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي و كشورهاي ضدمحور مقاومت در منطقه با تركيه در جريان است ، البته ايران نيز بعنوان فرماندهي مقاومت در منطقه ، منفعل نبوده و با اخطار چندباره به تركيه ، امنيت و ثبات سوريه را خط قرمز خود اعلام نموده است.

هشدار جدي ايران به تركيه درباره دخالت در سوريه

ترکیه هشدار شدیدی از جانب ایران دریافت کرد

در كل آنچه كه قابل توجه و در خور تامل است ، فعال شدن كشور تركيه در راستاي پيش بيني هاي انجام شده در روايات عصر ظهور مبني بر تقابل با سوريه و حتي حضور نظامي در اين كشور مي باشد كه اين پيش بيني روايات به خوبي در حال حاضر در حال شكل گيري بوده و احتمال تشديد و تحقق آن بسیار محتمل است.

نيروهاي مغرب و حضور آنها در سرزمین شام قبل از خروج سفیانی :

يكي از نيروهايي كه حضور آنها در سرزمين شام قبل از خروج سفياني ذكر گرديده است ، مغربي ها هستند، نيروهاي مغربي با نيروهاي غربي تفاوت دارند ، از دیدگاه روایات و همچنین عرف بین المللی امروز به کشورهای شمال آفریقا "مغرب" گفته می شود.

اهل مغرب ساکنان کشورهای شمال آفریقا شامل تونس ، الجزایر ، لیبی و مراکش می باشند.

 

روايات متعددي وجود دارند كه حضور نظامي نيروهاي مغرب را در سرزمين شام قبل از خروج سفياني را به تصويري مي كشد :

مغرب بر مصر چیره می شود و شامات را تحت سیطره خود درمی آورد

الزام الناصب ص 185 و الامام المهدی ص 233 و...

امیرالمومنان(ع) و امام محمد باقر(ع) :

چون دو لشگر در شام درگیر شوند ، یکی از آیات بزرگ الهی ظاهر می شود و آن زلزله شام است که بیش از صد هزار نفر در شام هلاک می شود ، این حادثه برای مومنان رحمت و برای کافران نقمت است ، چون این حادثه روی دهد منتظر پرچم های زرد و سپاهیان یابوسواری باشید که از سوی مغرب می آیند و وارد شام می شوند

غیبت نعمانی ص 163 ، بحار ج 52 ص 214 و 237 و ...

« هنگامی که پرچم های زرد وارد مصر شوند و بر سرزمین مصر چیره شوند .....  هنگامی که پرچم های سیاه از مشرق و پرچم های زرد از مغرب به راه افتادند و در شام به یکدیگر رسیدند .... »

الملاحم و الفتن ص 70

امیرالمومنان :

« نشانه خروج او درگیر شدن سه لشگر است ، لشگری از عرب ، که بدا به حال مصر از حوادثی که به دست آن لشگر بر مصر روی می دهد ، و لشگری از بحرین از جزیره آرال از سرزمین فارس ، و لشگری از شام ، که یکسال درگیری بین آنها طول می کشد.»

الزام الناصب ص 158

بنابر روايات اين پرچم هاي زرد مغربي ها(كه در حديثي نيز پرچم سبز و رنگي ذكر گرديده است) با صاحبان پرچم هاي سياه كه ايرانيان باشند و ظاهراً قصد پيشروي به سمت بيت المقدس را دارند ، در شهر قنيطره در بلنديهاي جولان درگير مي شوند ، روايات نتيجه اين درگيري را به نفع پرچم هاي سياه ذكر كرده و بيان مي كنند كه مغربي ها بعد از شكست به داخل اردن عقب نشيني مي كنند و بعد از اين تحرك خاصي از مغربي ها ذكر نگرديده است.

حركت لشگري از شمال آفريقا به سمت شام و سوريه چقدر محتمل است؟

استكبار نشان داده است كه در طرح هاي بزرگ و كلي بصورت يكپارچه و هماهنگ عمل مي كند ، حال اين موضوع كه دشمن بخواهد براي تضمين حركت و پيروزي سفياني از تمام توان و قدرت و امكانات خود استفاده نموده و تمام نيروهايش را با وعده و وعيد به ميدان بياورد ، و آنها را با هم هماهنگ كرده و در يك نقشه ي واحد از آنها استفاده نمايد موضوعي قابل قبول است.

تسلط بر شام و خاورميانه و نجات اسرائيل را شايد بتوان راهبردي ترين سياست استكبار در حال حاضر ذكر كرد ، سياستي كه براي پيروزي آن بايد از تمام نيروها در هر نقطه اي بصورت هماهنگ استفاده كرد و اينگونه است كه كشاندن نيروهاي مزدور شمال آفريقا به شام كه روايات عصر ظهور آن را پيش بيني كرده و شرح داده اند ، ممكن مي شود.

حضور دهها هزار نفر از مبارزان لیبی ، تونس و ... در درگیریهای کنونی سوریه که بخش اعظمی از آنها در خاک اردن ، ترکیه و لبنان برای حمله نهایی مهیا شده اند به خوبی می تواند نشان دهنده پیش بینی روایات باشد ، به گزارش زیر در این راستا توجه کنید :

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، روزنامه السفیر لبنان گزارش داد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که گروه های سلفی با هزینه ها و اموال خارجی رزرو هتل ها و واحدهای مسکونی را در شهرک اداری بیروت آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این گروه ها بدون نشان دادن مظاهر دینی و نشانه‌هایی از حضور خود منتظر اوامر خارجی [برای حمله احتمالی به سوریه]هستند.

این در حالی است که سلفی های جنگجو از کشورهای عربی مختلف بویژه لیبی از مدتها پیش در اردن مستقر شده اند و به مسافران دائمی هتل های این کشور تبدیل شده اند. شهروندان خارجی بویژه لیبیایی ها حضوری چشمگیر در اردن دارند و شاید دهها هزار  نفر به بهانه درمان در خیابانهای اردن پرسه می زنند و این باعث شده که تمامی بیمارستانها ، درمانگاهها ، هتلها و حتی هتل آیارتمانها پر از افرادی باشد که به ظاهر مریض هستند و به بهانه معالجه به رزرو اتاق می پردازند. لیبیایی ها اکثرا در 3 منطقه کلیدی اردن  یعنی غرب امان ،منطقه  عبدون و شهر اربد در شمال اردن کشور سکونت داده شده اند.

منابع رسانه ای ترکیه نیز اعلام کردند بیشتر هتل های درجه یک و دو شهرهای جنوبی ترکیه مملوء از سلفی های لیبیایی، مراکشی، الجزایری و عربستانی شده است. سازمان اطلاعات ترکیه در نظر دارد این افراد را از لحاظ نظامی آماده سازد و آنها را برای اقدامات خرابکارانه به سوریه اعزام کند.

این هتل ها به طور کامل برای افراد مسلح رزرو شده است و هزینه اقامت در این هتل ها بسیار بالا بوده و که از حمایت مالی گسترده از افراد مسلح حکایت دارد. منابع مذکور اعلام کردند: کاملا واضح است که این سرمایه گذاری و حمایت مالی از سوی عربستان و قطر صورت گرفته است. افسران سازمان اطلاعات قطر و عربستان نیز با عنوان گردشگر در این هتل ها حضور داشته اند.

حضور دهها هزار لیبیایی در سوریه ، ترکیه و لبنان برای حمله به سوریه

عاملان کشتار "حوله"سوریه مزدوران تونسی، لیبیایی و افغانی بودند

کشته شدن اعضای یک گروه مسلح لیبیایی در غرب سوریه

«عبدالحکیم بلحاج» در مرز سوریه مستقر شد

نیروهای «بلحاج» وارد خاک سوریه شدند

حضور بلحاج در مرز ترکیه و سوریه/ اسم رمز فرمانده حمله علیه دمشق

حضور بلحاج در مرز ترکیه و سوریه

حضور انقلابیون لیبی و برخی فرماندهان برجسته آنها چون عبدالکریم بلحاج در سوریه به خوبی می تواند نشان دهنده تحقق پیش بینی روایات باشد هرچند این احتمال نیز وجود دارد که با نزدیک تر شدن به ظهور علاوه بر این حضور دهها هزار نفری مبارزان لیبیایی و سایر کشورهای شمال آفریقا در اطراف سوریه ، با هماهنگی استکبار لشگری از شمال آفریقا به سمت مصر و شام حرکت کند همچنانکه حضور آنها در مصر و شام و جنایات آنها در روایات عصر ظهور بیان گردیده است.

7-  كشته شدن حاكم یکی از مناطق شام

پيش از ظهور قائم(عج) پادشاه مصر و پادشاه شام كشته مي شوند و قبائلي از مردم مصر اسير گرفته مي شوند.

بشارت الاسلام ص 185 ، ملاحم و الفتن ص 40

 

يكي از وقايع ذكر شده براي سرزمين شام قبل از خروج سفياني ، كشته شدن حاكم شام مي باشد ، هرچند محققين اين روايت را ضعيف مي دانند زيرا با اسارت مردم مصر بدست سفياني و حضور نظاميش در مصر كه برخي آن را غلو مي دانند ، همراه گرديده است ، اما در  صورت صحت حديث ، مشخص نگرديده است كه منظور از حاكم شام ، حاكم كدام بخش از مناطق پنج گانه است ، البته اگر اين مسئله در مورد سوريه نيز باشد ، اين واقعه می تواند بعد از خروج سفياني باشد همچنانكه بخش دوم حديث نيز به بعد از خروج سفياني ارتباط دارد.

مطمئناً سفياني بعد از خروج براي استيلاي كامل بر مناطق پنج گانه شام با حاكمان اين مناطق خواهد جنگيد ، يكي از اين حاكمان ، حاكم سوريه مي باشد كه بناچار رو در روي سفياني خواهد ايستاد ، هرچند وقايع طبيعي مانند زلزله ي بزرگ شام و خسف هايي در اين كشور ،  موقعيت را براي حركت سفياني مهيا خواهد كرد ولي در نهايت  ممکن است اين برخورد به پيروزي سفياني و استيلاي او بر سوريه و مناطق ديگر ختم خواهد شود.

نگاه به واقعيات و تحولات در سرزمين شام و سوريه نشان مي دهد كه تحقق اين مسئله چندان دور از ذهن نيست.

8- درگيري ابقع و اصهب و سفياني در شام كه منجر به قدرت يابي سفياني مي گردد

يكي از اصلي ترين وقايع سرزمين شام قبل از خروج سفياني ، حركت نظامي چند شخصيت نظامي بر عليه هم بنام ابقع و اصهب و سفياني مي باشد ، حركت نظامي اين افراد كه نزديك ترين واقعه به خروج سفياني مي باشد در روايات متعددي ذكر گرديده است ، هرچند روايات زيادي در اين زمينه وجود ندارد و مشخصات زيادي از آنها ذكر نگرديده است ، كلمات ابقع و اصهب بيشتر دلالت بر رنگ سياه و سفيد و قرمز و سفيد(يا زرد) دارد ، برخي اعتقاد دارند كه اين رنگها مرتبط با چهره ابقع و اصهب است ، اما عده اي اعتقاد دارند كه ممكن است منظور از اين رنگها رنگ پرچم آنها باشد.

هنگامی که کافری در شام به هلاکت برسد، اصهب کافر قیام می کند و تسخیر مرکز (شام) بر او سخت می شود و طولی نمی کشد که او نیز کشته می شود و حکومت به اتراک می رسد و در شام گرانی پدید آید و رویدادها پشت سر هم روی می دهد و در هر قدمی جنگ برپا می شود.

الزام الناصب ص 204

در آن هنگام سه پرچم در شام به اهتزار در مي آيند كه پرچم هاي سفياني ، اصهب و ابقع است و مردم شام در زير اين سه پرچم نبرد مي كنند.

ارشاد مفيد ص 338 ، المهدي ص 196

از شر اصهب ابرص پرهيز كن ، پرسيدند اصهب كيست ؟ فرمود : ابقع ، پرسيدند ، ابقع كيست ؟ فرمود ابرص ، سپس فرمود از شر سفياني نيز پرهيز كن و از شر آن عده از آل محمد كه شذوذ دارند برحذر باش.

بشارت الاسلام ص 108 ، المهدي ص 198

از نشانه هاي ظهور آن حضرت ويراني شام به هنگام برخورد سه لشگر در زير پرچم هاي سفياني و اصهب و ابقع است

غيبت نعماني ص 133 ، الزام الناصب ص 184

نخستين سرزميني كه در آن شورش و كشتار مي شود ، سرزمين شام است ،  كه سه لشگر در آن با يكديگر  نبرد مي كنند ، اصهب ، ابقع و سفياني ، اين سه لشگر با يكديگر مي جنگند تا سفياني با ابقع درگير مي شود و او را با همه سپاهيانش مي كشد سپس اصهب را نيز از پاي درمي آورد.

غيبت نعماني ص 149 ، بشارت الاسلام ص 102

هنگامي كه آسياب بني عباس بچرخد و پرچمداران پرچم هاي خود را به زيتونهاي شام بياويزند ، خداوند اصهب را نابود مي كند ، و همه سپاهيانش را به دست آنها هلاك مي كند ، و آنگاه پسر هند جگرخواره بر منبر دمشق مي نشيند.

الحاوي للفتاوي ج 2 ص 141

و سه نفر در شام قد علم ميکنند، و هر سه طالب سلطنت هستند. يکي از آنها سياه و سفيد است، و ديگري سرخ و سفيد است و سومي از خاندان ابوسفيان ميباشد

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 983

سه دسته در آنجا پرچم برافرازند: پرچم مرد سرخ و سفيد، و پرچم مرد سياه و سفيد، پرچم سفياني.

مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار)ص 987

در شام سه پرچم مختلف با هم کشمکش خواهند داشت، يک پرچم رنگش سرخ و سفيد، و پرچم دوم سياه و سفيد است، و سومي پرچم سفياني مي باشد. سفياني به پرچم سياه و سفيد ميرسد و با هم جنگ مي کنند، و او و تمام همراهانش را بقتل ميرساند و بعد از آن پرچم سرخ و سفيد را تار و مار مي کند، آنگاه هدفي ندارد جز اينکه بجلو عراقي برود.

مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1025

وقتى ترك و روم گرد هم بيايند ، روستايى در دمشق فرو برود و قسمتى از ديوار غربى مسجد دمشق فرو بريزد، سه پرچم در شام برافراشته مى شود: ابقع ، اصهب و سفيانى . دمشق محاصره مى گردد و مردى و همراهانش كشته مى شوند . دو مرد از آل ابو سفيان خروج مى كنند كه پيروزى از آنِ دومى است . وقتى پيروان «ابقع» از مصر مى آيند، سفيانى با سپاهش بر عليه شان خروج مى كند، سپس آنقدر تركان و روميان را در قرقيسيا مى كشد كه حيوانانت وحشى، از گوشت شان سير مى شوند.

عقد الدرر /86 و 76 از ارطاة

وفي الفتن لنعيم ابن حماد رواية عن ذي قرنات قال : ( تختلف الناس على أربع نفر , رجلان بالشام , رجل من ال الحكم , أزرق أصهب , و رجل من مضر قصير جبار , والسفياني , والعائذ بمكه , فذلك أربع نفر ) ..

ابقع کیست؟

ابقع در لغت به ابلق، يعني هر شيء سياه و سفيد و به خصوص به كلاغ سياهي كه با سفيدي آميخته باشد و به هر شخص پليد و به ابرص و شوره‌زار و كسي كه لباس وصله‌دار و رنگارنگ مي‌پوشد تعبير شده است. و ابقع نام يكي از سه فرمانده‌اي است كه پيش از ظهور، در سرزمين شام، براي كسب زمامداري و قدرت، شورش مي‌كند. سپاه او در برابر اصهب، كه فردي كافر است، مي‌جنگند. به نظر مي‌رسد كه فرماندة ابقع در داخل پايتخت قرار دارد، زيرا آن‌گونه كه از روايات بر مي‌آيد، سپاه اصهب از خارج مركز يا پايتخت قيام مي‌كنند. امّا ظاهراً هيچ يك نمي‌توانند بر ديگري پيروز شوند. در اين ميان، سفياني از خارج پايتخت وارد شده و بر هر دو چيره مي‌شود.

صفات ذكر شده براي ابقع در روايات:

1- از فرماندهان شورشي است كه در آستانه ظهور در كشور سوريه با سپاهيانش خروج مي كند

2- داراي چهره سياه و سفيد يا پرچم سياه و سفيد است

3- ممكن است همان رقطي يعني كسي كه لباسهاي رنگارنگ دارد ، باشد

4- ممكن است از مصر باشد يا با مصر ارتباطي داشته باشد

5- ممكن است ابقع همان قيس باشد كه تيره اي در مصر هستند.

5- ظاهرا ابقع در داخل پايتخت سوريه موضع مي گيرد

6- ممكن است ابقع در حكومت یا مبارزه با حکومت دمشق از اصهب سابقه دار تر باشد

7- خروج ابقع به دنبال ديده شدن ستاره دنباله دار و خسوف و كسوف خواهد بود

8- ابقع تا اندازه اي پيروزي كسب مي كند ولي نه پيروزي قطعي

9- مواضع سياسي ابقع بيشتر متمايل به غربي هاو ضد اسلام است و از طرف آنها حمايت مي شود

10- توسط سفياني شكست خورده و نابود مي شود.

 

از رسول اکرم(ص) و ائمه اهل بیت(ع) روایت شده است که خروج ابقع در مصر و به دنبال دیده شدن ستارة دنباله‌دار و کسوف خورشید و خسوف ماه خواهد بود که همة اینها در نزدیکی ظهور رخ می‌دهند.

اصهب کیست؟

«اصهب» در لغت به معنای شتر سرخ موست و به رومیان نیز از جهت رنگ چهره و دشمنی با اسلام گفته مي‌شود و به معنای خاص، نام یکی از از دو مدّعی قدرت و رقیب سفیانی است. بر اساس روایات «اصهب و ابقع» دو رهبر مخالف سفیانی‌اند که سفیانی در منطقة شام با آنها به نزاع برمی‌خیزد و بر آنان چیره مي‌شود. (ابقع كسي است كه پوست بدنش سياه و سفيد باشد) روایات درباره او و اصهب با اجمال بسیار سخن گفته‌اند.

احتمالاً اصهب غیر مسلمان است؛ زیرا برخی از روایات او را با صفت «علج» معرفی کرده‌اند و این تعبیر معمولاً درباره «سربازان کافر» به کار مي‌رود. امّا از روایاتی که ابقع و اصهب را نکوهش کرده‌اند چنین برمي‌آید که مواضع سیاسی آنان مخالف اسلام و طرفدار دشمنان دین و کافرند.

صفات ذكر شده براي اصهب در روايات: :

1- از فرماندهان شورشي است كه در آستانه ظهور در كشور سوريه با سپاهيانش خروج مي كند.

2- داراي چهره سرخ و سفيد يا پرچم سرخ و سفيد است

3- ممكن است اصهب ازرق يعني چشم آبي و زاغ باشد

4-  ممكن است كافر و غيرمسلمان باشد و يا انساني با جنايات زياد كه صفت كفر بر او منطبق باشد

5-  از خارج از پايتخت حركت خود را شروع مي كند

6- مواضع او بيشتر متمايل به تركها مي باشد

7- قبل از اصهب فرمانرواي كافري در شام به هلاكت مي رسد

8- بعد از اصهب حكومت به تركها مي رسد.

9- توسط سفياني شكست خورده و نابود مي شود

بنظر مى رسد که ابقع فرمانروا، (یعنى کسى که نقطه سیاه و سفید در چهره دارد) در فرمانروائى شام از رقیبش اصهب یعنى (زرد چهره ) سابقه دارتر است

زیرا روایات خاطرنشان مى سازد که قیام اصهب از خارج پایتخت یا مرکز بوجود مى آید و وى بر سر استیلاى بر آن شکست مى خورد در حالیکه ابقع قدرتمند اصلى و یا انقلاب گرى است که تا اندازه اى پیروز مى شود و اصهب به رقابت با او برخاسته و از خارج پایتخت بر او حمله ور مى شود اما هیچکدام نمى توانند بر دیگرى پیروزى قطعى را بدست آورند، از این رو سفیانى از این فرصت استفاده نموده و از خارج پایتخت دست به یورش مى زند و هر دوى آنها را تارومار مى کند احتملا اصهب غیر مسلمان است زیرا برخى از روایات او را با صفت "علج " که معمولا وصف کفار است تعریف نموده است .
چنانکه بنظر مى رسد، مروانى ، که در منابع درجه اول همچون کتاب غیبت نعمانى از او یاد شده است همان ابقع است و زمامدارى بعنوان رقیب سفیانى محسوب نمى گردد.
اما گرایش سیاسى ابقع و اصهب ، از روایاتى که آن دو را نکوهش نموده است بر مى آید که آنها مخالف و دشمن اسلام و طرفدار هواداران دشمنان اسلام و کفار مى باشند و از روایت بعدى استفاده مى شود که اصهب هوادار روس (ترکان ) مى باشد.
(وقتى آن کافر، اصهب قیام کند و اقامت در پایتخت یا مرکز بر او دشوار شود طولى نمى کشد که او کشته مى شود و آنگاه ترکان فرمانرواى آن حکومت مى گردند.) ( برگرفته از کتاب عصر ظهور)

مصداق ابقع و اصهب چه كساني مي توانند باشند؟

 

با توجه به اينكه روايات لشگركشي از سرزمين ديگري را براي اصهب و ابقع بيان نمي كند فلذا اين احتمال قوي وجود دارد كه اين افراد از خود سرزمين شام يا مناطق اطراف آن حركت خود را شروع كنند ، با اين حساب گروهها و افرادي كه در حال حاضر در اين سرزمين و حوالي آن صاحب قدرت بوده و قابليت ستيزجويي براي كسب قدرت را دارند ، بايد مورد بررسي قرار گيرند.

 

عبدالکریم بلحاج از فرماندهان نظامی لیبی که اینک مشغول ایفای نقش در تحولات سوریه است میتواند یکی از مصادیق ابقع یا اصهب باشد ، هرچند پیروی او از سیاستهای غرب ، چهره متمایل به سیاه و لباسهای رنگی نظامی این احتمال که وی مصداق ابقع باشد را مطرح می نماید.

همچنین عبدالحليم خدام كه از معارضين باسابقه سوريه بوده و حدود 10 سال است كه با خيانت به سوريه به دامن غرب پناهنده شده و بر عليه سوريه فعاليت مي كند مي تواند از مصاديق ابقع باشد.

همچنين ابقع مي تواند از رهبران جمعيت اخوان المسلمين سوريه كه روابط خوبي با غرب داشته و اكنون بر عليه رژيم سوريه فعاليت و تعارض مي كند ، باشد ، همچنانكه مي دانيم پايگاه اخوان المسلمين در مصر قرار دارد و اين مسئله مي تواند همان ارتباط ابقع با مصر باشد.

در مورد اصهب نيز مصاديق مختلفي به نظر مي رسد برخي اعتقاد دارند كه اين فرد با توجه به ارزق بودن و همچنين معناي ديگر كلمه اصهب كه شير باشد ، مي تواند همان بشار اسد باشد كه البته بنده معناي شير را براي اصهب نيافتم از سویی دیگر صفت کافر بودن اصهب بر بشار اسد که اینک از مهره های اصلی مقاومت است به هیچ وجه صادق نیست همچنانکه صفت دیگر اصهب یعنی حضور در بیرون از پایتخت و حمله به پایتخت یعنی دمشق نیز کاملا منتفی و غیرمنطقی می باشد.

از مصاديق ديگر اصهب مي توان به رهبران كردهاي منطقه شامل كردهاي عراق و تركيه و سوريه اشاره كرد كه مدتهاست داعيه تشكيل حكومت واحد دارند و اكنون نيز بعنوان يكي از معارضان اصلي در سوريه به شمار مي روند مطمئنا با تشديد وخامت اوضاع سوريه ، دخالت كردها به شكل شفاف تر و شديدتري صورت خواهد گرفت.

همچنين ابراهيم عزت الدوري كه بعد از اخبار ضد و نقيضي که از مرگ يا زنده بودن و بيماري وی منتشر گردید طی فیلمی ویدئویی اهداف جاه طلبانه خود را بر علیه خط مقاومت و کشورهای منطقه اعلام کرد نيز مي تواند از مصاديق اصهب باشد همچنانکه چهره ی سرخ او می تواند بر صفت سرخ و سفید بودن اصهب منطبق می باشد.

البته مصاديق ابقع و اصهب مي توانند از شخصيتهاي برجسته نظامي و سياسي سوريه نيز باشند.

انطباق تحولات جاري سوريه بر پيش بيني روايات شريف

همانگونه كه در قسمت اول و دوم ديديم با كمي دقت مي توان دريافت كه تحولاتي كه اكنون در كشور سوريه و مناطق اطراف در حال وقوع است تا چه اندازه بر وقايع ذكر شده در روايات عصر ظهور منطبق مي باشد ، وجود فتنه هاي فراگير از مدتها پيش ، هماهنگي عجيب نيروهاي اهريمني اعم از غرب ، آمريكا ، اسرائيل ، سران ترکیه و رهبران مرتجع عرب براي فروپاشي سوريه و تجهيز نيروهاي معارض داخلي و شدت يافتن اوضاع داخلي سوريه و چرخش عجيب تركيه بر عليه سوريه و تحركات نظامي اين كشور در مرزها طي ماههاي اخير و .... همه و همه نشان مي دهد كه مرحله پاياني قبل از خروج سفياني در سوريه آغاز شده است و اين كشورهاي در آينده بسيار نزديك شاهد تحولات بزرگ و گسترده اي خواهد بود ، همچنانكه طليعه آن آغاز شده است.

در اين ميان ايران و حزب الله و محور مقاومت تمام تلاش خود را براي حفظ سوريه انجام مي دهند ، از دست رفتن سوريه ضربه اي سخت بر محور مقاومت خواهد بود و علاوه بر تقويت نيروهاي استكباري ، تضعيف نيروهاي مقاومت را در پي خواهد داشت ، ضمن اينكه اگر دشمنان بتوانند با نيروهاي معارض بر سوريه مسلط شوند شايد ديگر تا مدتي نيازي به حركت و شورش سفياني نباشد ، اما اگر نيروهاي اهريمني نتوانند با نيروهاي دست چندم خود بر اوضاع سوريه و شام مسلط شوند ، در اين لحظات حساس هيچ چاره اي براي آنها باقي نمي ماند جز حركت دادن مهره اصلي خود يعني سفياني.

با اين ديدگاه ، پايداري و حفظ سوريه علاوه بر منافع متعدد براي محور مقاومت ، در راستاي تسریع در فرج مي باشد و اينجاست كه راز حمايت همه جانبه محور مقاومت از سوريه مشخص مي شود ، به احتمال قوي دشمنان با نيروهاي خرد و ضعيف خود نتوانند بر سوريه دست يابند و چاره اي جز حضور نظامي خود و به حركت درآوردن مهره اصلي برایشان باقی نمانده باشد. ان شاالله

آیا تمام پیش بینی های روایات عصر ظهور محقق خواهد شد؟

آیا برای ظهور لزوماً سفیانی باید بر شام مسلط گردد؟

ما در نظر داریم که ان شاالله طی مقاله جداگانه ای به این سئوالات بسیار مهم بپردازیم ، اما چون بحث خروج سفیانی و حوادث پیش از آن در طی دو قسمت مقاله کنونی مطرح شده است به طور گذرا و مختصر به آن می پردازیم ، روایتی قوی السند از امام جواد(ع) در کتاب ارزشمند و معتبر غیبة نعمانی وجود دارد که در طی آن ، آن حضرت ، حتی خروج سفیانی را هم شامل بدا ذکر می فرماید که می تواند تحت شرایطی رخ ندهد :

أبو هاشم داود بن القاسم الجعفري ، قال : كنا عند أبي جعفر محمد بن علي الرضا ( عليه السلام ) فجرى ذكر السفياني ، وما جاء في الرواية من أن أمره من المحتوم ، فقلت لأبي جعفر : هل يبدو لله في المحتوم ؟ قال : نعم . قلنا له : فنخاف أن يبدو لله في القائم . فقال : إن القائم من الميعاد ، والله لا يخلف الميعاد

ابو هاشم گويد : نزد امام جواد (ع) بوديم و جريان سفيانی را ذکر می کرديم و اين که رواياتی هستند که امر او را از محتومات ذکر کرده بودند . پس به امام جواد (ع) گفتم : آيا خداوند در محتوم نيز بدا می کند ؟ فرمود : بلی . گفتيم ترس آن داريم که خداوند در مورد قائم نيز بدا کند . فرمود : همانا قائم از ميعاد (وعده های) خداوند است و خداوند خلف وعده نمی کند الغيبة للنعماني ص 314 – 315

البته شرایطی که در آن ظهور بدون خروج سفیانی مطرح می شود ، شرایطی نادر و ایده آل است و در صورتی است که جبهه حق و ملتهای مسلمان عملکردی عالی داشته و بطور متحد و منسجم و با بصیرت و آگاهی وارد تحولات ظهور شوند ، به بیان دیگر خروج سفیانی و کشتارهای او که برای مسلمانان عصر ظهور عذابی وحشتناک است می تواند با توبه و انابه مسلمانان مرتفع گردد.

اما از سویی دیگری عقیده ای وجود دارد مبنی بر اینکه چون غالب روایات ما بر خروج سفیانی دلالت دارد صرف وجود یک روایت هرچند قوی السند باشد قابل اعتنا نیست و خروج سفیانی حتما رخ خواهد داد اما در کیفیت خروج او بسته به عملکرد مسلمانان عصر ظهور ممکن است تغییراتی رخ دهد بدین صورت که هرچقدر عملکرد مسلمانان عصر ظهور بهتر باشد ، سفیانی در حالتی ضعیف تر و هزینه و کشتاری کمتر خروج خواهد کرد و بالعکس ، همچنانکه بزرگانی چون مقام معظم رهبری(مدظله) ، آیت الله بهجت ، سیدحسن نصرالله و ... اعتقاد دارند که تغییر در زمان وقوع علائم حتیمه در غیر از چیزی که روایات فرموده اند ممکن است و احتمال وقوع علائم حتیمه در یک شب و یک روز دور از انتظار نبوده و ممکن الوقوع است.

امیدواریم که با بصیرت ، اتحاد و فرمانبردای توده های مسلمان از رهبری جبهه حق و مقاومت مسلمانان شجاع سوریه در برابر شکل گیری زمینه های خروج سفیانی که بصورت هجوم نیروهای شر به سرزمین شام بعنوان مقدمه خروج سفیانی در جریان است ، و پراکنده و نابود شدن این نیروهای شیطانی و مقدمه خروج سفیانی ، شاهد درخشان ترین و زیباترین حالت تحقق ظهور ، ظهور با کمترین هزینه باشیم همچنانکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیروزیهای درخشان 33 روزه و 22 روزه جبهه حق و شکستهای پی در پی جبهه باطل و وقوع بیداری اسلامی نویدبخش این حقیقت مبارک است.

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+1 #1584 محمد 313 1393-10-13 21:03
امام باقر(ع)نیز نقل است:
سفیانی خروج نمی کند، مگر آن که قبل از او شیصبانی در سرزمین کوفان (همان عراق) خروج کند. او همچون جوشیدن آب از زمین می جوشد و فرستادگان شما را به قتل می رساند. بعد از آن انتظار خروج سفیانی و ظهور قائم باشید...

هنگامی که کافری در شام به هلاکت برسد، اصهب کافر قیام می کند و تسخیر مرکز (شام) بر او سخت می شود و طولی نمی کشد که او نیز کشته می شود و حکومت به اتراک می رسد و در شام گرانی پدید آید و رویدادها پشت سر هم روی می دهد و در هر قدمی جنگ برپا می شود.

اگر پادشاه در عراق کشته شود، کسی که:
میانه اندام، انبوه ریش، مو سیاه(4) و دندانهای پیشین درخشنده می باشد، وای بر
عراقیها از پیروان بیرون رونده از دین وی. سپس مهدی از خاندان ما برمی شورد
که زمین را از دادورزی سرشار خواهد کرد، چنان ‏که از نابرابری لبریز شده بود

شورش شیصبانی در کوفه از شورشهای زمینه ساز قیام سفیانی در دمشق و از نشانه های نزدیک شدن زمان ظهور امام مهدی(علیه السّلام) است. شیصبانی مردی هاشم تبار می باشد که گروه زیادی از مردم کوفه و مناطق اطراف را فریب داده و آنان را بسیج می کند و ضمن مخالفت با زمامداران ایران و شوریدن ضدّ دولت کنونی عراق، در سال ظهور امام مهدی(علیه السّلام)، با همکاری اصهب تکریتی، بر دمشق یورش می برد.

چون ارتباطی بین شیصبانی و اصهب بوده بنابراین آن ها طرفدار ترک ها بوده همانند ماجرای کوبانی و اشغال آن و ازطرفی حمایت ترکیه از داعش و بستن مرزها و ارسال تروریست ها و موی سرخ عزت الدوری که اهل تکریت بوده و همان عوف سلمی یا کندی تکریتی و یا اموی می باشد و کافر و از طرفی شیصبانی همان ابوبکر البغدادی که روایت گفته با ریش های انبوه و قامت متوسط و دندان های سفید و حاکم عراق اگر چه بر صدام هم دلالت داشت اما ریش بلند و قامت متوسط نداشت و ارتباطی هم با اصهب نداشت و یا حداقل در عصر قبل از ظهور زنده نمی باشد و ابقع هم همان ایمن الظواهری بوده که رهبر فعلی القاعده و النصره سوریه به شمار آمده و اهل مصر می باشد و با پرچم های سیاه و سفید و دجال هم همان آمریکا می باشد که روایت گفته وارد بصره میشود و آیت الله نوری همدانی هم ذکر کرده
نقل قول کردن
+3 #1583 مهدی 1392-07-15 15:48
همچنین لازم به ذکر است که بیان کردن فتنه چهارم به 12 سال با زمان 2012 یعنی نظریه پایان جهان از نظر تقویم مایاها هم جور در می آمد و اینکه مصادف با سال 1433 هجری قمری بود که یک سال فرد هم بود چرا که در روایات اشاره کرده امام زمان (عج) در سال های فرد ظهور می کنند و اگر هم به 18 سال استناد کنیم سال 2018 میلادی باز مصادف با 1439 هجری قمری میباشد که باز از سال های فرد می باشد و اینکه در جایی اشاره کرده حضرتش در روز جمعه ظهور کرده و با 313 یار نزدیکش بیعت کرده و در یک روز بعد یعنی روز شنبه که مصادف با عاشورا باشد قیامش علنی خواهد شد که دقیقا در سال 1439 روز عاشورا در روز شنبه خواهد بود و امسال عاشورا در روز پنج شنبه می باشد و هر سال یک روز مناسبت ها در ایام هفته عقب تر می آید و 5 سال بعد عاشورا روز شنبه می باشد که دقیقا مصادف با سال 1439 که هم ازسالهای فرد بوده و هم مصادف با پایان فتنه 18 ساله می باشد که ازسال 2000 در عراق به عنوان بلاد شام به وقوع پیوست یا حتی نزدیک به پیش بینی می باشد که به حروف ابجد محاسبه شده و سال 1437 را سال ظهور عنوان کرده است:
شخصی گفت:خلیفه ثانی را در خواب دیدم و از او پرسیدم:ظهور حضرت مهدی-عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- در چه سالی است؟

چه سوالی و از چه کسی؟!وی در پاسخ گفت: این مطالب در سوره انبیاء-علیهم السّلام-ذکر شده است!
آن آقا می گوید:در آیات مناسب آن جست و جو کردیم که آیا چنین جیزی پیدا می شود،چیزی به دست نیاوردیم مگر از آیه ی (لاَ تَأْتِیكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً)(1)؛(آ ن جز به صورت ناگهانی نخواهد آمد)،کلمه ی (بَغْتَةً) را با حروف ابجد حساب کردیم،چهار صد و هفت(1407) شد که به حساب سال هجری قمری گذشته است، و اگر به صورت ((زُبُر و بَیّنات))حساب شود،به این صورتباء،غین،تاء ،هاء))تقر� �باً عدد چهار صد و شصت و اندی ویا چهارصد و هفتاد می شود که هر چند خیلی تفاوت با اوّلی(1407) ندارد،ولی اگر نوبت به چهارصد و شصت و یا هفتاد برسد دیگر حتّی یاد آن حضرت را هم نمی کنیم!
و یا اینکه امام زمان در سال یس والقرآن الحکیم ظهور می کند که به حروف ابجد سال 1429 قمری می باشد هر چند گذشته و شاید بداء حاصل شده باشد آن گونه که در سال 81 مقام رهبری گفته بودن در مسئله ظهور بداء حاصل شده و یا آیت الله بهجت حروف مقطعه قرآن را به ابجد حساب کرده بودند و سال 1419 به دست آمده بود و یا محاسبه سوره هایی از قرآن به شیوه های ریاضی مانند بنی اسرائیل که به نابودی و اخراج آن ها از قدس اشاره دارد سال 2022 میلادی و یا 1443 قمری اشاره دارد که همه این ها اعداد فردی هستند و مربوط به 4 سال بعد ازسال 143که سال ظهور تعیین شد می باشد و حد فاصل ظهور تا نابودی اسرائیل و طولانی بودن جنگ های پیش رو را نشان می دهد یا اینکه در جایی دیگر که گفته شده ظهور حضرتش در نوروز می باشد و با توجه به اینکه باید مصادف با عاشورا باشد تقریبا 23 سال دیگر این امر اتفاق خواهد افتاد و اینکه اشاره دارد به همان ماجرای برخورد شهاب سنگ به زمین در سال 2032 یعنی حدود 20 سال دیگر .

و در پایان اشاره می کنم که همه این احتمالات یقینی نبوده ولی بر اساس آیات و روایات بیان شده و صرفا می تواند سیمایی کلی از نزدیک بودن ظهور و محدوده زمانی و تاریخی آن را آن هم بر اساس تطبیق آن با حوداث امروز جهان برایمان ترسیم نماید و هر چند آن گونه که بیان شده خداوند تعالی قادر است تا مسئله ظهور را نه بر حسب نشانه ها بلکه بر حسب آمادگی جهانی برای پذیرش منجی در یک شب و روز محقق سازد.

www.cloob.com/profile/memoirs/edit/username/bigbangss/memid/5871008
نقل قول کردن
+5 #1582 مجمد 1392-06-30 00:22
البته در روایتی هم ، زمان فتنه چهارم 12 سال همراه 18 سال ذکرشده اما در روایتی هم فقط به 18 سال اشاره شده که من این مطلب رو توی کتاب عصر ظهور مطالعه کردم .
نقل قول کردن
+5 #1581 مجمد 1392-06-27 14:33
همچنین برخی روایات از وقوع چندین فتنه در سرزمین شام یاد می کنند که فتنه هایی طولانی است به طوری که ازهز جا که آن را اصلاح کنند و فکر کنند تمام شده از جایی دیگر سر بر می آورد و اینکه گروه های درنده خویی ظاهر شده که مردم هر با دیدن آن صبح و شام آرزوی مرگ می کنند از جمله فتنه هایی که در فلسطین و غزه و لبنان از سوی صهیونیست ها یر مردم آن جا طی سالیانی حدود 70 سال و از سال 1943 و بعد از جنگ جهانی دوم به بهانه هولوکاست و حضور در سرمین موعود یهودیان و اخراج و کشتار فلسطینیان ازسرزمینشان پدید آمده به طوری که از آن زمان تا الان در حدود 2000 کشته مربوط به فلسطین و6000 کشته مربوط به لبنان می باشد و شمار زیادی مجروح و آواره بر جای گذاشته اند ازجمله کشتار معروف صبرا و شتیلا در سال 1982 با 3500 کشته در لبنان و مثله کردن بدن کشته ها و یا جنگ 33 روزه با بیش از1100 کشه اما فتنه چهارم که احتمالا فتنه نهایی باشد را حدود 18 سال عنوان کرده که احتمالا مربوط به فتنه هایی است که در عراق و لبنان و سپس سوریه از سال 2000 میلادی به بعد به وجود آمده که اگر 18 سال پایان آن باشد مربوط به سال های 2018 تا 2020 می شود و یا فتنه سوریه که ازسال 2010 آغازگردیده تا الان بیش از 100000 کشته و هزاران مجروح و میلیونها آواره به دنبال داشته و احتمالا طی سال های باقی مانده هم تا خروج سفیانی ادامه داشته باشد و همانطور که قرآن در سوره اسراء وعده داده همانطور که در فتنه اول یهود ازمسجد الاقصی رانده شده و بارها مورد تهاجم ابر قدرت ها بوده و شکست خورده اند در طی فتنه دوم هم بار دیگر و با شدت بیشتری و این بار به دست مبارک امام زمان (عج) و سپاهیانش از مسجد الاقصی با شدت بیشتری رانده شده هر چند که در پی جنگ و نبردی سخت باشد
نقل قول کردن
+7 #1580 مجمد 1392-06-25 21:21
در مورد ابقع و اصهب این نکته را اضافه کنم که ابقع را قیس مصری و اصهب را بعضا کندی تکریتی بیان کرده و اینکه ابقع همان مروانی است و اصهب همان عوف سلمی می باشد که از تکریت خروج کرده و قتلش در مسجد دمشق می باشد و ابقع فردی مسلمان نما و با سابقه تر و اصهب فردی کافر و هوادر ترکان می باشد(ترکیه) که البته هر چند بر مصری بودن جنبش ابقع خیلی نمی توان تاکید کرد اما می تواند از اعضای اخوانی های مصر باشد که تفکراتی همسو با القاعده داشته نظیر محمد مرسی و اینکه جنبش القاعده سابقه بیشتری در منطقه داشته در برابر اصهب که دلالت بیشتری بر ارتش آزاد سوریه که فقط در زمان کودتا علیه نظام بشار اسد به وجود آمد به طوری که روایات خروج اصهب را از خارج از پایتخت یا مرکز بیان می کند و نیز اینکه ابقع قدرتمندتر بوده و تا حدودی بر منطقه شام استیلا و پیروزی یافته اما اصهب با او در گیر شده ولی هیچ یک بر دیگری و نیز بر منطقه شام مسلط و پیروز نمی شوند و در نهایت سفیانی از فرصت به دست آمده استفاده نموده و از خارج از پایتخت و منطقه وادی یابس خروج کرده و بر هر دوی آن ها یورش برده و آن ها را تار و مار کرده و می کشد که احتمالا کشته شدن حاکم شام (احتمالا بشار اسد) هم به دنبال عقب نشینی ایرانی ها از شام بعد از خروج سفیانی باشد و اینکه بعد از شکست و کشته شدن اصهب ترکان که طرفدار او بوده جایش را گرفته و حکومت می کنند و در نهایت وقوع نبرد قرقیسیا بین ترکان و رومیان و سفیانی و بقیه ماجرا که ذکر گردید
البته منظور از ترکان هم ترکیه و هم روسیه می تواند باشد.
نقل قول کردن
+6 #1579 مجمد 1392-06-25 20:36
البته در روایات به حضور ایرانی ها در شامات قبل از خروج سفیانی اشاره گردیده مانند آنچه که الان نیروهایی ازسپاه حضور داشته و هر از چند گاهی خبر شهادت آن ها به گوش می رسد و اینکه با نیروهای مغربی یا بربر(لیبی ، تونس ، الجزایر ، مراکش و ...) درگیر شده و آن ها را شکست داده و بعد از آن زلزله شام رخ داده و گنجی از ناحیه فرات نمایان شده و سفیانی در این حین خروج کرده و نیروهای ایرانی عقب نشینی کرده آن گونه که در نبرد قرقیسیا که در آن سفیانی بر رومیان و ترکان غلبه کرده اشاره شده شیعیان حضور نداشته و سپس سفیانی آهنگ عراق کرده و در آنجا باز نیروهای ایرانی جهت کمک به مردم اعزام شده که آن ها هم مطلع شده و به سمت ایران آمده و در منطقه ای بین اهواز و شیراز به نام اصطخر به شدت درگیر شده و سفیانی و سپاهش شکست سختی می خورند تا بعد که حضرت ظهور کرده و در کوفه با ایرانیان بیعت می نماید و آن جا را مرکز حکومت خویش قرار می دهد.
نقل قول کردن
+1 #1578 یاران 57 1392-06-14 12:54
سلام دوستان عزیز

پایگاه اطلاع رسانی نهضت عدالتخواهان ولایتمدار با مطالبی بسیار مهم بروز است.
نقل قول:
نقل قول:


_بازخوانی یک مقاله/ طلبه سیرجانی بر لبه تیغ تیز.../ این حرکت محکوم به پیروزی! است.

به نظر حقیر حرکت این طلبه یکی از موفق ترین حرکت های عدالتخواهانه در چند سال اخیر بوده و هست. این مدل تا همین الان هم به پیروزی های بزرگی دست یافته و اصلاً محکوم به پیروزی! است. به انگیزه پاسخ به یک سؤال مهم، تحلیلی از حرکت این طلبه غیور سیر از جان به دست خواهم داد.

_دانلود سخنرانی حاج علیرضا پناهیان/ پاسخ به یک سوال مهم که خیلی اوقات از مردم کوچه وبازار می شنویم:اگر آقا می دانند مشکلات را چرا حل نمی کن؟! - برخورد امام خامنه ای با مفاسد چگونه است ؟ - وظیفه ما چیست؟

یکی از سوالاتی که در ذهن بعضی از افراد وجود دارد، این است که با وجود حاکمیت ولی فقیه و نائب امام زمان(ارواحنا فداه) چرا همچنان باید شاهد برخی از مصادیق ظلم و فساد در جامعه باشیم؟

_مجموعه فیلم، کلیپ و مستند از نهضت عدالتخواهان ولایتمدار و طلاب عدالتخواه:بخش اول بخش دوم بخش سوم(جدید) بخش چهارم(جدید)

بسیاری از دوستان دغدغه این را داشتند که از این جریان عدالت طلبی ، فیلم و یا کلیپ زیادی در فضای رسانه ای کار نشده و کم تر مستند سازی به هر دلیل روی آن تمرکز کرده ، حال آنکه ظرفیت این حرکت عدالتخواهانه برای کارهایی همچون مستند سازی بسیار زیاد است ، به همین دلیل ما قصد داریم در حد توان خودمان فیلمها و کلیپ های مختلف درباره نهضت عدالتخواهان ولایتمدار در طول 7 سال اخیر را به مرور در این سایت قرار دهیم. سعی ما بر این بوده است که در این چهار مجموعه فیلم؛ تاریخچه این حرکت، هدف و مبانی کار و سوالاتی که بعضا وجود دارد را تبیین نمائیم. انشاالله که مورد استفاده قرار گیرد.

_«یاوران نهضت عدالتخوان ولایتمدار در شبکه های اجتماعی»

از رسانه های مهم و بسیار موثر در تحولات و برنامه ریزی ها شبکه های مختلف اجتماعی است که استفاده از آن ها چه در ایران و چه سایر نقاط جهان در چند سال اخیر به طور قابل توجهی افزایش داشته است.
بدین جهت ما و سایر دوستانمان نیز سعی کردیم در برخی از این شبکه های اجتماعی حضور داشته باشیم.


و دست آخر هم کلیپی بسیار زیبا از حاج علیرضا پناهیان_جانا سخن از زبان ما می گویی! _ انقلابی متفاوت از بقیه...

همه این مطالب در:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول:
نقل قول کردن
+2 #1577 مجید 1392-06-12 20:58
به نقل از سید:

سلام سعاح عزیز

حقیر حمله موشکی و هوایی رو رد نکردم بلکه محتمل دونستم ولی بر اساس روایات حمله گسترده زمینی که جهت اشغال دمشق و سوریه را رد می کنم این وظیفه به عهده سفیانی گذاشته شده است که بعد از فرسوده شدن اصهب و ابقع خروج خواهد کرد چقدر روایت داریم که شما وارد درگیری شام نشوید چرا که نهایتا به دلایل مختلف سفیانی پیروز فتنه شام خواهد شد ولی وقتی وارد عراق شد با او وارد جنگ شوید چرا که شکست سفیانی از عراق شروع می شود نه از سوریه وظیفه فعلی ما رصد ابزار جنگی نفرات تاکتیک ها و امادگی برای درگیری سهمگین عراق است که منجر به شکست سفیانی و فرار او به سوریه و اسرائیل می شود والله اعلم


یادتون باشه که سفیانی باید ظهور کنه! یعنی حضور نداشته باشه و دفعتا تو تحولات ظاهر بشه. بنابراین سقوط بشار اسد و آماده شدن زمینه برای جنگ قدرت، موقعیت مناسبی برای ظهور یک چهره جدید در میان معارضین خواهد بود که بر نیروهای دیگه غلبه پیدا می کنه.
نقل قول کردن
+2 #1576 مجید 1392-06-12 20:51
مطلب جالبی بود و من ازش استفاده کردم و لازم میدونم برداشت و نظر خودم رو در اینباره ارائه بدم:
به نظر من علی رغم وجود جبهه های مشترک، همه عوامل درگیر در این تحولات، لزوما مقاصد یکسانی از درگیر شدن در این نبردها ندارند و اصولا همین مسئله هست که باعث برخورد بین عواملی مثل سفیانی و ابقع و اصهف میشه. اگر غرب در این تحولات نقش یک عامل تحریک کننده و به نوعی کاتالیزور رو ایفا می کنه لزوما با القاعده با پرچم های سیاه و سفیدشون موافق نیست ولی از اونها استفاده ابزاری میکنه.
به این ترتیب یه بخشی از دعوا در واقع بین طرف های همسو با یکدیگر اتفاق میوفته. مثل درگیری جبهه ارتش آزاد که عموما از خود سوری ها هستند و با ترک هایی که پرچم قرمز و سفید دارن متحدن، با اعضای القاعده که از خارج از سوریه وارد میشن.
حالا سفیانی باید کسی باشه که در زمینه نبرد با محور مقاومت همراه این دو گروه و در زمینه کسب قدرت و حکومت رقیب اونها باشه.
تصور می کنم اگر کشته شدن حاکم شام مربوط به پیش از خروج سفیانی باشه باید منتظر کشته شدن بشار اسد در حمله نظامی غرب باشیم که در این صورت نبرد بین نیروهای معارض برای رسیدن به قدرت بیشتر خواهد شد و این میتونه همون عقب نشینی موقت پرچم های سیاه خراسانی باشه.
به این ترتیب کسی که به شام مسلط میشه به این بسنده نخواهد کرد و با توجه به اینکه عملا در مقابل ایران قرار خواهد گرفت تحرکات نظامیشو تو منطقه افزایش خواهد داد.
نقل قول کردن
+1 #1575 ir 1392-06-12 11:02
آیت الله حق شناس صحبت اعلم وغیراعلم نبایدکردباید دید علم دست کیست+کلیپ

e-heyat.com/.../...
نقل قول کردن
+3 #1574 یا امیرالمومنین 1392-06-10 02:06
به نقل از سید:

سلام سعاح عزیز

حقیر حمله موشکی و هوایی رو رد نکردم بلکه محتمل دونستم ولی بر اساس روایات حمله گسترده زمینی که جهت اشغال دمشق و سوریه را رد می کنم این وظیفه به عهده سفیانی گذاشته شده است که بعد از فرسوده شدن اصهب و ابقع خروج خواهد کرد چقدر روایت داریم که شما وارد درگیری شام نشوید چرا که نهایتا به دلایل مختلف سفیانی پیروز فتنه شام خواهد شد ولی وقتی وارد عراق شد با او وارد جنگ شوید چرا که شکست سفیانی از عراق شروع می شود نه از سوریه وظیفه فعلی ما رصد ابزار جنگی نفرات تاکتیک ها و امادگی برای درگیری سهمگین عراق است که منجر به شکست سفیانی و فرار او به سوریه و اسرائیل می شود والله اعلم

مامنتظر حکم رهبری هستیم اگر چه حکم به جهاد و ورود به این معرکه دهد بر ما حجت است . برادر من کمی نظراتت را ارجاع بده به ولی زمانت و از ذهنیتها خارج شه و حجت واقعی را در یاب وقتی شما را می بینم یاد زم @};- انی می افتم که مولا فریاد می زد و خود را قرآن ناطق معرفی می کرد و می گفت این قرآنها را بزنید و بریزید ،حال این روایات را بذار کنار فقط و فقط منتظر اذن ولیت باش. والسلام u:313
نقل قول کردن
+2 #1573 محمد 1392-06-07 23:09
به نقل از پارسا:
حال ملک‌عبدالله رو به وخامت است

فعال عربستانی که با نام مستعار "مجتهد" به منبع موثقی از اخبار پشت پرده این کشور تبدیل شده، به علت نگرانی درباره سلامتی ملک عبدالله پادشاه عربستان و ابهام در سرنوشت وی، خاندان آل سعود دچار سردرگمی شدیدی شده است.




"مجتهد" امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، به علت وخامت وضعیت سلامتی بازگشت به ریاض را به تعویق انداخته است؛ وی به همین دلیل، در تشییع جنازه برادرش "مساعد بن عبدالعزیز" حضور نداشت. از این رو، پسرش "متعب بن عبدالله" خود را برای وضعیت بدتری نیز آماده کرده است.

وی افزود: به همین دلیل برخی از روزنامه‌ها سخنان بدون مناسبت "محمد بن نایف بن عبدالعزیز" وزیر کشور عربستان مبنی بر تأییدهای پادشاه را منتشر می‌کنند؛ که هدف از آن اثبات وجود و زمینه سازی برای اتفاقاتی است که ممکن است برای ملک عبدالله به وجود بیاید.

مجتهد خاطرنشان کرد: مشاهده می‌شود که اظهارات عجیب محمد بن نایف فقط در روزنامه‌ها و پایگاه‌های مشخصی منتشر شده است و رسانه‌های وابسته به متعب بن عبدالله، (پسر پادشاه) و [خالد] التویجری (رئیس دیوان پادشاهی) را نادیده گرفتند.

مجتهد تأکید کرد: از سوی دیگر گارد ملی عربستان، تحت فرماندهی متعب بن عبدالله سلاح جدیدی را برای جنگ‌های شهری دریافت کرده است، و متعب به همه افسران دستور فوری داده است استفاده از آن را یاد بگیرند. شاید دلیل این امر نیز، نگرانی‌ها درباره سلامتی پادشاه است.

مجتهد در یکی دیگر از پیام‌های امروز خود در توئیتر اظهارات اخیر "خالد بن طلال بن عبدالعزیز" برادرزاده پادشاه عربستان درباره حوادث مصر را سخنان به جایی دانست و گفت: وی سیسی را به کودتا علیه مشروعیت متهم کرده و بر این باور است که کمک به سیسی همزمان با مخالفت با قیام علیه پادشاه عربستان، سیاست یک بام و دو هوا است.

خالد بن طلال در جدیدترین پیام خود در توئیتر هشدار داده است که موافقت با قیام علیه محمد مرسی رئیس جمهور مصر ممکن است مجوز و توجیهی برای کسانی باشد که قیام علیه ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان را در سر می‌پرورانند.




امام صادق(ع) :

هنگامی که مردم در عرفات وقوف کرده اند ، سواری که بر وسیله نقلیه تیزتکی سوار است ، از راه می رسد و مرگ خلیفه ای را خبر می دهد ، فرج آل محمد(ص) و فرج همه مردم در آن هنگام است.(2)


یعنی دقیقا 40 روز قبل اون مرده که دقیقا با روایتی که گفته اوایل ذی القعده هم خوانی دارد چون 40 روز قبل از روز عرفات همون اوایل ذی القعده می باشد

امید است همین ذی القعده امسال سال به درک واصل شود چون روایت مرگ اون رو تحقق نشانه های ظهور و فرج مولایمان یکی پس از دیگری دونسته
نقل قول کردن
0 #1572 محمد 1392-06-07 22:51
به نقل از قاسم نصراله:


اگر انشاءالله خدا بخواهد و امسال بمیره ، بر اساس روایات باید اواخر شوال و اوائل ذالقعده بمیره ، شاید شازده ها فکر میکنن بهتر بمیره مرگش و مخفی میکنیم تا شیعه جون نگیره ، اما خدا کاری میکنه که از بوی تعفنش 40 روز بیشتر نتونند مرگش رو مخفی کنند ، این از صدام هم پست تره پس باید بوی تعفنش هم آزار دهنده تر باشه ،
در ضمن اواخر ماه شوال سالگشت جنگ احزابه جنگی که در آن جنگ آور کفار عمروبن عبدود به دست امیرالمومنین به درک واصل شد . امیدوارم مرگ عبدالشیطان با سالگرد او یکی بشه .



بسیار امیدواریم که مرگ او مصداق حدیثی از امام صادق باشه که گفت سواری در روز حج خبر مرگ پادشاهی را می دهد هر چند برخی اون رو به خبر مرگ صدام نسبت دادند ولی 40 روز قبل از روز حج همون اول ماه ذی القعده دقیقا میشه که همون تاریخیه که توی روایات در مورد مرگ عبدالله حجاز بهش اشاره شده
نقل قول کردن
+1 #1571 سید 1392-06-07 20:43
به نقل از سعاح:


با سلام
شما درست میفرمایید اما به نظر خواهر گرامی مریم هم توجه داشته باشید که بنظر ایشان حمله نظامی غربیها میتواند زمینه ساز برای حمله زمینی اردن به سوریه باشد۔

وجود و حمله غرب از مدیترانه به سوریه شاید یک نوع پوشش برای نیروهای زمینی اردن باشد زیرا خودش نیرو دریایی نداره و با وجود روسیه در منطقه حمله نظامی غربیها قبل از ماجرا جویی اردن الزامیست۔

سلام سعاح عزیز

حقیر حمله موشکی و هوایی رو رد نکردم بلکه محتمل دونستم ولی بر اساس روایات حمله گسترده زمینی که جهت اشغال دمشق و سوریه را رد می کنم این وظیفه به عهده سفیانی گذاشته شده است که بعد از فرسوده شدن اصهب و ابقع خروج خواهد کرد چقدر روایت داریم که شما وارد درگیری شام نشوید چرا که نهایتا به دلایل مختلف سفیانی پیروز فتنه شام خواهد شد ولی وقتی وارد عراق شد با او وارد جنگ شوید چرا که شکست سفیانی از عراق شروع می شود نه از سوریه وظیفه فعلی ما رصد ابزار جنگی نفرات تاکتیک ها و امادگی برای درگیری سهمگین عراق است که منجر به شکست سفیانی و فرار او به سوریه و اسرائیل می شود والله اعلم
نقل قول کردن
+2 #1570 قاسم نصراله 1392-06-04 16:04
به نقل از زلزله:



این تابناک چرا تا حالا فیلتر نشده ؟؟؟؟
این سایت متعلق به کی هستش که تا این حد گستاخ تشریف دارن
خدا لعنتشون کنه
منافق های ایرانی رو میشه تو این سایت دید


اینها علف هرزند ، غصه نخور باغبان در راه است ، بزودی هرسشون میکنه
-:as *-msz zz: u:313
نقل قول کردن
-1 #1569 زلزله 1392-06-04 14:36
به نقل از جماعت هزار رنگ...!:
جماعت هزار رنگ...!

چقدر سخته همرنگ جماعت شدن

وقتی جماعت خودش هزار رنگه...!
saremy.blogfa.com/.../%d8%ac%d9%85%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d9%86%da%af-



_________________________________________________________________



تمسخر نظرات دکتر عباسی توسط کاربران تابناک: X(

وقتی جریانات خاص، شهر موش‌ها را به صهیونیست‌ها مرتبط می‌کنند!
tabnak.ir/.../...

کاری به فیلم مدرسه موشها ندارم، ولی تصور خامی است این که تصور کنیم کارگردانان غربی باورهای خود را در لابلای ساخته های خود نگنجانده اند.

من هم اگر فیلم بسازم باورهای خود را درون آن میگنجانم؛ هر چند بخاطر ناشیگری ام لو برود ...



______________________________________________________________



هجمه به پیشنهاد استاد پناهیان توسط کاربران تابناک: X(

صدا و سیما سرهای بریده را بیشتر نشان دهد!
www.tabnak.ir/.../صدا-و-سیما-سرهای-بریده-را-بیشتر-نشان-دهد



______________________________________________________________




سلام

کسی که در معرض القائات کارشناسی شده ی ماهواره باشد، با خواندن هیچ کتابی بهبود نمی یابد، الّا با القائاتی که در قرآن و ادعیه و نماز و سایر آداب دینی آمده.



این تابناک چرا تا حالا فیلتر نشده ؟؟؟؟
این سایت متعلق به کی هستش که تا این حد گستاخ تشریف دارن
خدا لعنتشون کنه
منافق های ایرانی رو میشه تو این سایت دید
نقل قول کردن
+9 #1568 مرغ حق 1392-06-04 04:59
به نقل از alireza:
3 شهریور 1313
سعدالدین کجایی؟؟!!!
برو ببین تو این روز کی به دنیا اومد و چه رابطه ای با جریان صهونیست و شیطان پرست داره!!!!!


سلام
این روز سال تولد اکبر هاشمی رفسنجانی است

fa.wikipedia.org/.../...

>:) هم تولدش را تبریک می گه!!!
نقل قول کردن
+3 #1567 مرغ حق 1392-06-04 04:56
به نقل از داغون:

=))

سلام
این روز سال تولد اکبر هاشمی رفسنجانی است

fa.wikipedia.org/.../...

>:) هم تولدش را تبریک می گه!!!
نقل قول کردن
0 #1566 عباس محمدی 1392-06-04 00:52
به نقل از خودم- تنها خودم:

سند و مدرکش رو نباید به شما بگم، مراجع قانونی هست و به اونا ارجاع شده، پس از اثبات اتهام به سمع شما هم میرسه


اگر اثبات نشده چطور شما اونو مطرح کردی ؟ مگر منتشر کردن اتهام قبل از اثبات جرم نیست ؟
به استناد ادعایی که هنوز اثبات هم نشده (ادعای خودت ) میای کل سپاه رو زیر سوال میبری و فرماندهان ارشد سپاه رو الوده معرفی میکنی ؟

خیلی خوب شد این گفتگو بین ما پیش اومد تا همه بفهمند تو ابدار خونه سایت هم .... :D
نقل قول کردن
+6 #1565 آرش 1392-06-03 23:36
فرق شیعه و سنی در مساله مهدویت
اهل سنّت با شیعه در بعضی از مسائل مهدویت هیچ اختلافی ندارد: مثل اینکه مهدی موعود ازنسل پیامبر(ص) و از فرزندان زهرای اطهر(س) است و اینکه زمین را پر از عدل و داد می کند، پس از آنکه پر از جور و ستم شده باشد و اینکه عیسی مسیح(ع) از آسمان نازل شده و در پشت سر امام مهدی(عج) نمازمی خواند، و اینکه مهدی حسینی بوده ازنسل امام حسین(ع) است و … .

z313.ir/1392/06/03/post-1295/
نقل قول کردن
-3 #1564 منتظر عدالت 1392-06-03 23:10
به نقل از جماعت هزار رنگ...!:
جماعت هزار رنگ...!

چقدر سخته همرنگ جماعت شدن

وقتی جماعت خودش هزار رنگه...!
saremy.blogfa.com/.../%d8%ac%d9%85%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d9%86%da%af-



_________________________________________________________________



تمسخر نظرات دکتر عباسی توسط کاربران تابناک: X(

وقتی جریانات خاص، شهر موش‌ها را به صهیونیست‌ها مرتبط می‌کنند!
tabnak.ir/.../...

کاری به فیلم مدرسه موشها ندارم، ولی تصور خامی است این که تصور کنیم کارگردانان غربی باورهای خود را در لابلای ساخته های خود نگنجانده اند.

من هم اگر فیلم بسازم باورهای خود را درون آن میگنجانم؛ هر چند بخاطر ناشیگری ام لو برود ...



______________________________________________________________



هجمه به پیشنهاد استاد پناهیان توسط کاربران تابناک: X(

صدا و سیما سرهای بریده را بیشتر نشان دهد!
www.tabnak.ir/.../صدا-و-سیما-سرهای-بریده-را-بیشتر-نشان-دهد



______________________________________________________________




سلام

کسی که در معرض القائات کارشناسی شده ی ماهواره باشد، با خواندن هیچ کتابی بهبود نمی یابد، الّا با القائاتی که در قرآن و ادعیه و نماز و سایر آداب دینی آمده.

طبق معمول التماس دعای فرج اسمون وریسمون بهم بافتن
نقل قول کردن
+5 #1563 entezar59 1392-06-03 22:35
مقاله جدید سایت به نمایش در آمده است

خواهشا از بحثهای جدلی در مقاله جدید بپرهیزید
*-msz
نقل قول کردن
0 #1562 سعدالدین 1392-06-03 22:34
به نقل از خودم- تنها خودم:

لینک این تقویم عبری رو اینجا بزار مطالعه کنم

fa.wikipedia.org/.../...
نقل قول کردن
+11 #1561 رايحه ظهور 1392-06-03 22:33
مقاله جديد سايت با عنوان :

پيش بيني جالب آيت الله قائم مقامي پيرامون دولت يازدهم + بازنشر مصاحبه اي مهم پيرامون تحولات منطقه



منتشر شد :

u313.ir/.../
نقل قول کردن
+4 #1560 جماعت هزار رنگ...! 1392-06-03 22:29
جماعت هزار رنگ...!

چقدر سخته همرنگ جماعت شدن

وقتی جماعت خودش هزار رنگه...!
saremy.blogfa.com/.../%d8%ac%d9%85%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d9%86%da%af-



_________________________________________________________________



تمسخر نظرات دکتر عباسی توسط کاربران تابناک: X(

وقتی جریانات خاص، شهر موش‌ها را به صهیونیست‌ها مرتبط می‌کنند!
tabnak.ir/.../...

کاری به فیلم مدرسه موشها ندارم، ولی تصور خامی است این که تصور کنیم کارگردانان غربی باورهای خود را در لابلای ساخته های خود نگنجانده اند.

من هم اگر فیلم بسازم باورهای خود را درون آن میگنجانم؛ هر چند بخاطر ناشیگری ام لو برود ...



______________________________________________________________



هجمه به پیشنهاد استاد پناهیان توسط کاربران تابناک: X(

صدا و سیما سرهای بریده را بیشتر نشان دهد!
www.tabnak.ir/.../صدا-و-سیما-سرهای-بریده-را-بیشتر-نشان-دهد



______________________________________________________________




به نقل از منتظر عدالت:
.... شما هم مثل بقیه سایت ها مهم برایتان رضایت بعضی هاست نه دفاع از مظلوم و حق

سلام

1- قبل از دفاع، اول باید حق بودن اثبات بشه.

2- اگر به صرف مظلومیت بخوایم از کسی دفاع کنیم، اولویت با دفاع از اون فال فروش 6 - 7 ساله ای است که مامور شهرداری رو دشمن خونی خود و یک هیولا می بینه؛ شب کابوسش رو می بینه. :(



_________________________________________________________________



به نقل از محمد حسین:
سلام دوستان

یکی از بستگان ما خیلی آدم مذهبی بود ولی الان ماهواره خریدن و اعتقاداتش سست شده.اینو هم بگم اهل مطالعه نبود فقط به خاطر اینکه پدر و مادرش مذهبی بودن اونم مذهبی شد.الان تقریبا 18 سالشه.

بهترین کتابی که از لحاظ:
1-اعتقادی
2-واجبات و محرمات و فلسفه ی آنها
3-خطرناک بودن شیطان

سراغ دارین معرفی کنید.خواهشا سعی کنید بهترین ها رو معرفی کنید.ممنون
zz:

سلام

کسی که در معرض القائات کارشناسی شده ی ماهواره باشد، با خواندن هیچ کتابی بهبود نمی یابد، الّا با القائاتی که در قرآن و ادعیه و نماز و سایر آداب دینی آمده.
نقل قول کردن
0 #1559 خودم- تنها خودم 1392-06-03 22:26
به نقل از عباس محمدی:

اگر ایرادی هست با سند و مدرک ایراد رو بگو . چرا کل سپاه و فرماندهان اون رو زیر سوال میبری ؟

سند و مدرکش رو نباید به شما بگم، مراجع قانونی هست و به اونا ارجاع شده، پس از اثبات اتهام به سمع شما هم میرسه
نقل قول کردن
+1 #1558 حامد 1392-06-03 22:23
به نقل از منتظر عدالت:
رصد حالا دیگه خط قرمزت برای حذف مطالب محمدی است مطالب من نه توهین توش بود نه چرا حذف کردی چطور کسانی مثل حامد که مشایی مظلوم را می کوبد مطالبش حذف نمی شه فکر کنم خودت هم ریگی به کفشت هست که مطالب مستدل وبا محتوی را حذف می کنی دیگه دفاع از حق توی این سایت خریدار ندارد شما هم مثل بقیه سایت ها مهم برایتان رضایت بعضی هاست نه دفاع از مظلوم وحق

مشایی مظلوم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کجا کوبیدم؟ مصداق بیاورید!
تمامی مطالب به نقل از خبرگزاری های معتبر داخلی و سایت مقام معظم رهبری ( حفظه الله ) - farsi.khamenei. ir - است و تماما اتفاقاتی که در طول این 8 سال افتاد و همه از آن ها آگاهند.
توهم و خود حق پنداری تمامی وجودتان را فرا گرفته است!
حالا خوبه بیشترین نظری که جناب رصد طی 24 ساعت گذشته حذف کرده اند، نظرات بنده بوده که نه توهینی درون آنها بوده نه توهمی مثل بعضی ها و نه اراجبف اون یکنفر هوادار دولت فعلی!!!!!!!!!
همین نظر قبلی جنابتان، جناب رصد بنده را تهدید به حذف نظرات کرده اند!!!!
حالا جنابعالی اومدید اینجا دارید مظلوم نمایی می کنید؟
هر حرف سخیفی رو که از دهانتان در می آید می زنید و رهبری را مصلحت اندیش و خدای نکرده ترسو و از آن بالاتر نسبت می دهید که در مقابل ظلم تخیلی شما سکوت کرده اند و با ظالمان همراه شده و در ظلم آن ها شریکند و شورای محترم نگهبان را که مورد تائید صریح حضرت آقا هستند اینجا متهم به ظلم می کنید و به تمامی ارکان نظام توهین می کنید و برایتان سپاه و بسیج و امام جمعه و مراجع عظام تقلید و علمای بزرگوار فرقی ندارد و یک آدم مسئله دار رو کردید ملاک قضاوتتون و هر کی علیه اون حرف بزنه رو مخالف امام زمان ( عجل الله ) می دونید.
از توهم بیرون بیائید، هر چند نمی توانید!!!!!!!
نقل قول کردن
+11 #1557 بهرام 1392-06-03 22:08
احمدی‌نژاد: به آقا گفتم انتحاری می‌زنم به خط!

شما مثل پدر هستید ولی من مثل برادر و داداش، مردم با ما رودرواسی ندارند مردم راحت به ما می‌گویند داش محمود! شما ناراحت نباشید تازه مناظره‌ها هم هست انتحاری می‌زنم به خط! آقا فرمودند: بسیار خوب ولی مواظب باشید تند نشوید. گفتم چشم. دیدید که دو سه تا کلمه بیشتر نگفتم این همه سر و صدا شد.
* اینها می‌خواستند به سوریه حمله کنند تا راه را باز کنند برای حمله به ایران. به دبیر کل گفتم برو به همه بگو ناتو پایش را بگذارد به سوریه، منطقه منفجر خواهد شد. ان‌شاء‌الله اگر بتوانیم داخل سوریه و انقلاب‌های منطقه را خوب مدیریت کنیم، بعد از سه تا پنج سال آینده همه چیز به نفع ایران تمام خواهد شد.
* قبل از انتخابات ۸۸ از طریق بچه‌های حزب‌اللهی که در ستادهایشان بودند متوجه شدم که جریانی بسیار پیچیده برای براندازی سازماندهی می‌کنند. آنها خانه‌های تیمی و موتور و حتی اسلحه آماده کرده بودند. ۶ ماه قبل از انتخابات به وزیر اطلاعات هشدار دادم که اینها قصد براندازی دارند؛ گفتند خبری نیست. ۳ ماه بعد گفتم دو نفر از معاونان وزارت اطلاعات با جریان فتنه همراهی می‌کنند. گفتم این دو معاون را بردارید اما گفت "من تکلیف خودم را از جای دیگری می‌گیرم!" گفتم اگر زمان انتخابات رسید و براندازی اتفاق افتاد، جواب خدا و شهدا را چه می‌دهید؟

* چند بار به آقای اژه‌ای گفتم. عوض اینکه تمام انرژی را آن طرف بگذارند، آمدند روی ما کار کردند. بعد هم دیدید که آقای موسوی پنجشنبه قبل از انتخابات در مصاحبه با تایمز گفته بود که انتخابات فقط برای ما یک مرحله است، چه ببریم چه ببازیم در خیابانیم. برنامه بر این بود که جلوی هر وزارت را ۵۰۰ نفر بگیرند و وزارتخانه را اشغال کنند و سپس مجلس را تعطیل کنند و سپس به سمت بیت رهبری بروند

ghanoononline.ir/News/Item/86203/25/86203.html
نقل قول کردن
+2 #1556 عباس محمدی 1392-06-03 22:08
به نقل از خودم- تنها خودم:

نخیر، منظور اینیه که سپاه الان اکثر پروژه های اقتصادی رو در دست دارهف و باعث شده پیمانکارای کشورمون رشد نکنن و بیکار بشن، بهرحال بگذریم از فساد برخی سران سپاه در زمینه اقینتصادی بوجود امده
و گرنه خودم اصل سپاه رو قبول دارم

اینقدر که تو پروژه ها دزدی شد و کار کشور معطل موند و پروژه های کلان بدلیل نبودن پیمانکار دارای شرایط بدست خارجی ها اجرا میشد .

لذا از مقام معظم رهبری استعلام شد که سپاه میتونه با امکاناتی که برای امور استراتژیک کشور (جنگ و دفاع همه جانبه ) در اختیار داره . پروژه های صنعتی و عمرانی را اجرا کند .
که اقا هم مجوز دادند که البته شروطی هم دارد .
لذا سپاه قرارگاه خاتم ... را تاسیس نمود و...

شما که حرفت به کل سپاه بود :
نقل قول:
خودم درسته با سپاه موافق نیستم اما
حالا میگی منظورم امور اقتصادی بود .
یکمی دقت کنی تو حرف زدنت بهتره . تا اینطور مجبور نشی حرفت رو عوض کنی .وباز هم به مسئولین ارشد سپاه اتهام زدی ....

امام خمینی : اگر سپاه نبود کشور نبود .

که امثال شما بیان اینطور بلبل زبونی کنن بر ضد سپاه .

اگر ایرادی هست با سند و مدرک ایراد رو بگو . چرا کل سپاه و فرماندهان اون رو زیر سوال میبری ؟
نقل قول کردن
+7 #1555 حسین امیدی 1392-06-03 22:04
[quote name="محبان حضرت مهدی"] اما کاش در همان سال ها می ماندیم. ای کاش بعد از انتخابات سال 88 تغییر نمی کردی. آن هم چه تغییری. آنقدر مردم دوستت داشتند که دچار احساسات کاذب شدی... یادت که می آید منظورم چیست؟ قهر 11 روزه، جریان انحرفی، خرج های اضافی از بیت المال و دروغ ها و ... . در اصل شباهت تو با مختار همین بود که هر دوی شما از شناخت امام زمانتان غافل شدید.
quote]
الم تر الى الذّين بدّلوا نعمت اللّه كفرا و احلّوا قومهم دار البوار

یه کم که بگذره علت این آیه ای که از زبان حضرت آقا بیان شده رو متوجه میشیم .... کم کم متوجه میشیم وقتی آقا میگن قتنه ولی یه عده ای مدام تکرار میکنن انحراف یعنی چی ؟ .. آروم آروم می فهمیم مسائل فرعی از نظر آقا نمی تونه بزرگترین خطر از صدر اسلام باشه .. متوجه میشیم وقتی حضرت آقا به صورت صریح میگن انحراف معناش چیه توی مرقد امام(ره) ولی همه ازش عبور می کنن و انحراف اونطوری مطرح میکنن که میخوان یعنی چی ... دولتی که زنده کننده شعارهای انقلاب و سردست گرفتن اونها و افتخار کردن به اونها (بدون محدود کردن به بازه زمانی خاص یعنی در طول هشت سال این ویژگی رو داشته ) چطور می تونه در عین حال انحرافی هم باشه ... آروم آروم می فهمیم قدر نعمت ندونستن و بدلوا نعمت الله کفرا معنیش چی بود ...
کاش فرصت بود در مورد ترفندهای رسانه ای در القای مطالب و تحقیق مفصلی که کردم در این مورد می تونستم اینجا بنویسم تا متوجه بشیم چه راحت مورد تدلیس قرار گرفتیم و چه راحت ماها رو دور کردن از واقعیت و تا دل بچه حزب اللهی ها هم نفوذ کردن ...
نقل قول کردن
+4 #1554 ا.و.ک. 1392-06-03 21:41
به نقل از خودم- تنها خودم:

نخیر، منظور اینیه که سپاه الان اکثر پروژه های اقتصادی رو در دست دارهف و باعث شده پیمانکارای کشورمون رشد نکنن و بیکار بشن، بهرحال بگذریم از فساد برخی سران سپاه در زمینه اقتصادی بوجود امده
و گرنه خودم اصل سپاه رو قبول دارم


سر سلسله شیاطین ماسونی در ایران خوب می دونست چیکار کنه که تا جایی که بتونه بهترین و سالم ترین فرزندان این مملکت رو وارد مسائل دنیایی و اقتصادی بکنه و این کار طبق اعترافات خودش بدست ...بهرمانی انجام شده است .

البته بدنه اصلی سپاه و کلیت آن با عنایت امام زمان عج مسیر رهایی قدس را می پیمایند .
اما هستند افراد معدودی که با تکیه به قدرت اقتصادی سپاه به ندرت جرفهایی می زنند که از آن استشمام دنیازدگی می شود .
نقل قول کردن
+10 #1553 م 1392-06-03 21:37
عضو كميسيون امنيت ملي (کریمی قدوسی) تاكيد بر اينكه اين جفاي بزرگ آقاي هاشمي در اين مقطع حساس است، افزود: شبيه اين سخنان را آقاي هاشمي در قبل از ثبت نام براي رياست جمهموري بيان كردند و آنجا هم اشاره كردند كه من دو راهكار براي حل مشكلات كشور دارم، راهكار اول او كه نفي ولايت فقيه بود، آنجا كه گفت حكومت فقط خداوند به 12 معصوم داده است و راهكار دومش اين بود كه ما با اسرائيل سر جنگ نداريم، عرب‌ها اگر خواستند بجنگند شايد ما كمك كنيم.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اينكه مواضع آقاي هاشمي صد در صد عليه امنيت ملي است، گفت: به اين معنا كه بهانه به استكبار مي‌دهد تا با اتكاء به اين مواضع جمهوري اسلامي را تهديد كنند.

وي اظهار داشت: ما قطعا در آينده نزديك در مواضع رييس جمهور آمريكا، نخست وزير رژيم صهيونيستي نخست وزير دولت خبيث انگليس، اتحاديه اروپا و حتي در مذاكرات آينده هسته‌اي قطعا خواهيد شنيد كه اين مواضع آقاي هاشمي مورد بهره برداري آنها قرا مي گيرد و مواضع جمهوري اسلامي را مورد هجمه قرار مي‌دهند و امنيت نظام را به اين وسيله تهديد مي كنند.


اگرجایگاه جناب هاشمی هم در نظر گرفته شود این مواضع واقعا یک فاجعه برای سیاست خارجی ماست.
نقل قول کردن
-1 #1552 سعاح 1392-06-03 21:32
سلام برادر عزیز امید ناصری
ببخشید اما یکوقت سرکار نباشیم؟ انشاء الله خیر است!
نقل قول کردن
+10 #1551 ا.و.ک. 1392-06-03 21:31
به نقل از YaAli:

*شهید آوینی*

....تحولاتی که این روزها در کره زمین روی میدهد؛نوید عصر دیگری

میدهد که در آن ابوالهول از اریکه قدرت به زیرخواهد افتاد و غرب از

هم فروخواهد پاشید و تمدنی دیگر"نه از شرق و نه از غرب"بلکه از

خاورمیانه برخواهد خواست"

*اللهم عجل لولیک الفرج*


به نظر شما چرا کسانی چون شهید آوینی که محور فعالیتشان خالصانه راجع به مهدویت است مورد غضب و آزار و سختی قرار می گیرند .
چرا کسانی که در راه امام زمان عج خالصانه مجاهدت می کنند ، سختیها و گرفتاریها ی زیادی نصیبشان می شود .
؟ :-/
نقل قول کردن
+14 #1550 م 1392-06-03 21:28
قابل توجه کسانی که دو کلمه حرف مشایی را پتک کردند و دائم می کوبند به سر طرفداران دکتر احمدی نژاد:

گروه سياسي:‌ مواضع اخير آقاي هاشمي رفسنجاني درباره مسئله فلسطین، حزب‎الله لبنان و رژيم صهيونيستي كه اظهار نظر چندي پيش وي مبني بر سر جنگ نداشتن ايران با اسرائیل را يادآور شده و حكايت از زنجيره‌اي بودن اين مواضع دارد، واكنش‌هايي را به همراه داشت.

به گزارش رجانيوز، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فصلنامه مطالعات بین‎المللی به تشريح رويكردي در سياست خارجي با عنوان «دیپلماسی اعتدال» مي‌پردازد كه در بخشي از آن از مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين به عنوان ابزار جمهوري اسلامي ايران براي مزاحمت ديگران ياد مي‌كند و مي‌گويد:‌ " در مورد حزب الله که شیعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاریخ همیشه مظلوم بوده هم برای فلسطین و هم برای لبنان. اینها قابل دفاع بوده هست. به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است."

www.rajanews.com/detail.asp?id=165926
نقل قول کردن
+15 #1549 .. 1392-06-03 21:24
600 میلیون از طرف مردم به دانشگاه احمدی نژاد کمک شده است

به گزارش نکات پرس به نقل از 598، وحید شاکری مدیرکل رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم با اشاره به آماده شدن دانشگاه احمدی نژاد گفت: اولین حکم از سوی احمدی نژاد برای مجتمع پزشکی خورده است و به‌نظر می‌رسید اولین جایی که مورد بهره‌برداری صورت بگیرد مجتمع پزشکی است.

شاکری با اشاره به کمک‌های مالی مردم به دانشگاه رئیس جمهور پیشین ایران گفت: بنده دو هفته پیش خبر داشتم که 600‌میلیون از سوی مردم به حساب دانشگاه ریخته شده است. مردم از 100 هزارتومان تا 2 هزارتومان به دانشگاه احمدی نژاد کمک کرده‌اند.
nocutpress.com/.../...
نقل قول کردن
+15 #1548 ا.و.ک. 1392-06-03 21:20
به نقل از alireza:




کاخ سعد آباد رو دوست دارن

کاخ دوست دارن
کاخ براشون خوبه
کاخ نشینی رو دوست دارن
دوست دارن
نقل قول کردن
+8 #1547 دولت امید! 1392-06-03 21:18
اقدام وزارت علوم دولت اعتدال/ قبولی پذیرفته‌شدگان بورس ۹۲ تعلیق شد

سرپرست جدید وزارت علوم دولت اعتدال در اقدامی بی‌سابقه، قبولی پذیرفته‌شدگان بورس ۹۲ را تعلیق کرد.
خبرگزاری فارس: اقدام وزارت علوم دولت اعتدال/ قبولی پذیرفته‌شدگان بورس ۹۲ تعلیق شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در حالی که سالیانه با در نظر گرفتن اعلام نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پس از تامین اعتبارات لازم در وزارت علوم برای ثبت‌نام بورس فراخوان صادر شده و پس از طی مراحل و تشریفات اداری شورای بورس وزارت علوم و کسب امتیازات لازم توسط متقاضیان، اسامی پذیرفته شدگان اعلام می‌شود، سرپرست وزارت علوم دولت اعتدال در اقدامی بی سابقه، دستور تعلیق قبولی پذیرفته شدگان بورس سال 92 و بورسیه‌های سنوات قبل که هنوز حکم بورس تحصیلی آنان صادر نشده است، صادر کرد.

در ابلاغیه مرتبط آمده است که وجود مشکلات اعتباری دلیل این اقدام بوده است
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920603000779

نظراتشم بخونید جالبه!!!
نقل قول کردن
-6 #1546 خودم- تنها خودم 1392-06-03 21:11
به نقل از عباس محمدی:

چرا با سپاه مخالفی ؟

جالبه با کشته شدنشون و حضور در جنگشون موافقی و دستشون رو هم میبوسی ؟
پس با چه چیز سپاه مخالفی ؟
با حضورش در ایران ؟
با قدرتش ؟
با رعبی که در دل دشمنان انداخته ؟
با دفاعش از انقلاب ؟

پس بفرمایید سپاه فقط برای مردن در راه انقلاب و ایجاد امنیت پایدار کشور خوبه و وقتی جنگی نبود بره گم شه که نمیخواهید ریختشم ببینید L-)

نخیر، منظور اینیه که سپاه الان اکثر پروژه های اقتصادی رو در دست دارهف و باعث شده پیمانکارای کشورمون رشد نکنن و بیکار بشن، بهرحال بگذریم از فساد برخی سران سپاه در زمینه اقتصادی بوجود امده
و گرنه خودم اصل سپاه رو قبول دارم
نقل قول کردن
-5 #1545 خودم- تنها خودم 1392-06-03 21:05
به نقل از سعدالدین:

احتمالا شما درست میگین و مرگ عبدالله 40 روز مخفی است یعنی اخر ماه شوال یا اول ذی القعده رخ میدهد یعنی ان شاءالله دو هفته دیگه

و اما خروج سفیانی در 25 ذی القعده است به نظر اردن بعد از مدت کمی که از حملات موشکی امریکا بگذرد از راه زمینی به ان کشور حمله میکند

البته تاریخهای فوق بر اساس تقویم فعلی است و الا 25 ذوالقعده همان 25 رجب است

لینک این تقویم عبری رو اینجا بزار مطالعه کنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

» ابتدای نظرات (1584)