رایحه ظهور

پاسخ به چند اشکال وارده پیرامون روایت عبدالله و مصداق آن ، تبریک علامه کورانی بمناسبت مرگ عبدالله + فیلم

همچنانکه انتظار می رفت پس از چندسال کش و قوس و اعلام و انکار ، بالاخره خبر مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان که بحثها بر سر مصداق "عبدالله روایات" بودنش از سالها قبل مطرح بود ، بطور رسمی اعلام گردید ، با اعلام این خبر دو موج موافق و مخالف با این بحث که بطور ملایمی تا کنون وجود داشت ، بالا گرفت.

» ابتدای نظرات (905)

 

 یکی از مهمترین نقدها و مخالفتها پیرامون عبدالله روایات بودن عبدالله عربستان را حجت الاسلام کلباسی و آیت الله طبسی بعد از مرگ وی در شبکه ولایت مطرح کردند که در این مقاله همراه با انتشار فیلم این بیانات ، بطور اختصار به نقدهای مطرح شده پاسخ داده خواهد شد.

در ابتدا روایتی از امام صادق(ع) در الغیبه شیخ طوسی (که از منابع معتبر شیعه محسوب می گردد) را مرور می کنیم :

 عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ: مَنْ یَضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِ اللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ. ثُمَّ قَالَ: إِذَا مَاتَ عَبْدُ اللَّهِ لَمْ یَجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ یَتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِکُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ یَذْهَبُ مُلْکُ سِنِینَ وَ یَصِیرُ مُلْکَ الشُّهُورِ وَ الْأَیَّامِ.

فَقُلْتُ: یَطُولُ ذَلِکَ؟

قَالَ: کَلَّا.

ابی‌بصیر می‌گوید از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود: هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند(خبر قطعی دهد)، قیام قائم را تضمین می‌کنم، سپس فرمود: هنگامی‌که عبدالله بمیرد، مردم بعد از او بر احدی جمع نمی‌شوند و این امر (حکومت) ختم نمی‌شود مگر به صاحبتان إن‌شاءالله و فرمانروایی ماه‌ها و ایام جایگزین فرمانروایی سال‌ها می‌شود،

پس گفتم: تحقق این امر طولانی است،

فرمود: هرگز.

منبع

الغیبة(شیخ طوسی)، ص447

بحار الانوار، ج52، ص210

اثبات الهداة (شیخ حر عاملی)، ج5، ص357

بررسی سند روایت

- بنا بر نظر متخصصین حدیث؛ سند روایت صحیح و بدون اشکال است.

- گرچه در منابعی که در اختیار داریم این روایت اولین بار در کتاب غیبت شیخ طوسی آمده و اصطلاحاً از منفردات شیخ است، اما با توجه به آتش سوزی کتابخانه شیخ و کتابخانۀ شاپور و دیگر وقایع عصر شیخ طوسی خیلی جای تعجب نیست که در باقی کتب هم عصر شیخ و قبل از او این روایت نیامده است، علاوه بر اینکه سند شیخ تا امام معصوم متصل است و خود شیخ عالم به رجال و تراجم بوده و این خود سبب قوت روایت است. همچنین این روایت معارض خاصی در میان سایر روایات ندارد و با توجه به متن و محتوای روایت، داعی خاصی نیز برای جعل آن به نظر نمی‌رسد.

 و اما پیرامون بیانات حجت الاسلام کلباسی و آیت الله طبسی و نقدهای مطرح در آن :

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی در ابتدا و میانه های صحبت هنگام قرائت روایت معروف امام صادق(ع) پیرامون عبدالله ، حکومتهای بعد از عبدالله را چندسال ذکر نمودند که همچنانکه از متن روایت برمی آید چنین نیست ، بلکه روایت می فرماید حکومتهای چندساله به حکومتهای چندماهه و چند روزه تبدیل می شود:

وَ یَذْهَبُ مُلْکُ سِنِینَ وَ یَصِیرُ مُلْکَ الشُّهُورِ وَ الْأَیَّامِ.

در اوائل مصاحبه در فراز دیگری حجت الاسلام کلباسی در مورد سند این روایت بطور ضمنی اما و اگر کرد ، که همچنانکه آیت الله طبسی در ادامه بحث بیان نمودند سند روایت هیچ مشکلی نداشته و در منابع معتبر شیعی ذکر گردیده است.

حجت الاسلام کلباسی نقدهای خود بر حدیث و تطبیق احتمالی آن بر شرایط کنونی را اینگونه بیان می دارند :

1- نام " مهدی " و " قائم" را نمی توان دقیقاً گفت که بر امام عصر(عج) دلالت دارد زیرا بنا بر برخی روایات این اسامی بر ائمه دیگر حتی بر قیام کنندگان غیر ائمه(ع) نیز اطلاق می شده است.

پاسخ به این اشکال :

-  همچنانکه در ادامه این حدیث می بینیم نهایت حکومتهای چندماهه و چندروزه به حکومت " صَاحِبِکُمْ " ختم می شود که بنا بر قرائن روائی دیگر مراد حضرت حجت(عج) است و با وجود چنین دلیل آشکاری طرح احتمال انطباق آن بر ائمه دیگر  آن هم با استدلال حجت الاسلام کلباسی کاملا نادرست است و جای تعجب است که چرا حجت الاسلام کلباسی به چنین حقیقت آشکاری توجه نکرده اند.

وَ لَمْ یَتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِکُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ

-  از سوی دیگر وجود این روایت در میان روایات نشانه های ظهور در منابع معتبر شیعی به تنهایی برای رد اشکال حجت الاسلام کلباسی کفایت می کند ، همچنانکه در طول قرنهای گذشته و افرادی که با این حدیث مواجهه شده اند چنین اشکالی مطرح نشده  است که نشان از رد اشکال ایشان و روشن بودن حدیث در اشاره به امام عصر(عج) دارد.

2- اشکال دیگری که حجت الاسلام کلباسی بیان نموده اند این که ممکن است مصداق این روایت عبدالله مستعصم عباسی آخرین خلیفه عباسیان باشد (که نام وی عبدالله بود) که محقق دیگری در 700 سال قبل نیز آن را مطرح کرده است.

چند اشکال واضح به این نظریه وارد است ، اولا قتل مستعصم بطور صریح و واضح بدست مغولان اتفاق افتاد در حالی که روایت برای قتل عبدالله ضمانت می خواهد که نشان از پیچیدگی مرگ عبدالله دارد : مَنْ یَضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِ اللَّهِ

از سوی دیگر پس از کشته شدن مستعصم خاندان عباسیان بکلی منقرض شد و نوبت به حکومتهای چندماهه و چندروزه که در متن روایت پیش بینی شده است نرسید و این با روایت مذکور متعارض است.

(برخی وقوع مصداق شناسی های اشتباه گذشته را دلیلی بر حرمت مصداق شناسی می دانند ، در حالی که فلسفه صدور برخی روایات علائم ظهور ، مصداق شناسی(احتمالی و عالمانه) است وانگهی این سئوال مطرح است که تاکنون صدها مدعی دورغین مهدویت ظهور کرده و برخی نیز دهها و صدها هزار نفر را گمراه کرده اند ، آیا  عقلانی است که به علت ظهور مدعیان دروغین ما از بررسی نشانه ها امام مهدی(عج) و بررسی انطباق آن بر وجود مقدس آن حضرت در هنگام ظهور ناامید شده و آن را نادرست بدانیم؟!)

3-  اشکال دیگری که حجت الاسلام کلباسی مطرح نموده اند این است که مدت حکومت عبدالله روایات طولانی است در حالی که ملک عبدالله چندسال بیشتر حکومت نکرد.

باید گفت اولا از هیچ کجای روایت بدست نمی آید که حکومت عبدالله روایات طولانی می باشد تنها چیزی که می توان از متن حدیث بدست آورد این است که : حکومتهای چندساله (مُلْکُ سِنِینَ ) تبدیل به حکومتهای چندماهه و چند روزه(مُلْکَ الشُّهُورِ وَ الْأَیَّامِ) می گردد.

 با نگاهی به مدت 10 ساله پادشاهی ملک عبدالله و قبل از آن که در زمان بیماری ملک فهد که ولیعهد بود و عملا همه کاره ی حکومت بود نشان می دهد که این مدت طولانی عملا بیشتر از "چندسال" مذکور در روایات است و اشکال وارده از سوی حجت الاسلام کلباسی نادرست است.

4- اشکال دیگر حجت الاسلام کلباسی این است که حکومت عبدالله روایات  بزرگ و مقتدر است همچنانکه روایت از مرگ عبدالله و انقراض حکومتش بعنوان مسئله ای مهم نام برده است در حالی که حکومت ملک عبدالله محدود به بخش کوچکی بنام کشور عربستان است.

در پاسخ به این اشکال باید گفت همه می دانند در عصر کنونی حکومت عربستان علی الظاهر در مرزهای جغرافیایی محدود است در حالی که در ذره ذره سرزمین های اسلامی از پاکستان و افغانستان گرفته تا ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و بحرین و مصر و شمال آفریقا و ... ردپای فتنه گریهای حکومت خبیث وهابیت کاملا آشکار است و دوستان و دشمنان به خوبی می دانند با مرگ ملک عبدالله و اختلاف شاهزادگان عملاً سیستم اختاپوسی وهابیت که بر سراسر جهان اسلام سایه افکنده از هم خواهد پاشید و حتی همین هم نوعی فرج برای امت اسلامی و مقدمه فرج نهایی می باشد.

5- اشکال دیگر حجت الاسلام کلباسی این است که در متن روایت اشاره شده بعد از مرگ عبدالله دیگر مردم بر روی کسی اجتماع و اتفاق نخواهند داشت تا ظهور  ، و ایشان انتخاب سلمان و اینکه پادشاهی ایشان بدون رای و نظر و اتفاق مردم است را دلیلی می دانند بر اینکه انطباق روایت بر اوضاع کنونی عربستان صحیح نیست.

 اشکال ایشان دقیقا ناقض هدف بیان شده ی ایشان است ، روایت بیان می کند که بعد از مرگ عبدالله دیگر مردم بر پادشاهی هیچ کس اجتماع(موافقت) نمی کنند(لَمْ یَجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ )  و هر کسی بیاید مهمان چندماهه و چندروزه است. باید گفت که این اوضاع در حال حاضر دقیقاً بر عربستان حاکم است ، ملک سلمان با قانون آل سعود انتخاب شد در حالی که اگر اکنون از مردم این کشور نظرخواهی کنند ، بطور قطع و یقین نه تنها ملک سلمان که دیگر هیچ فردی از آل سعود نمی تواند نظر مردم را برای پادشاهی جلب کند ، مطمئنا مردم عربستان در حال حاضر از اساس با چنین حکومتی مخالف بوده و با آن موافقت نخواهند کرد ، حقیقتی که به خوبی در متن روایت مذکور از امام صادق(ع) ذکر گردیده است: لَمْ یَجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ ...

اما در ادامه ی این بحث آیت الله طبسی نیز (که بصورت تلفنی مهمان برنامه بودند) در تشریح این روایت و اشکال به آن بیان کردند :

6- ممکن است عبدالله اسم جنس باشد یعنی ممکن است بر هر شخصی منطبق باشد و اگر آن را اسم فرد بگیریم در حال حاضر بر دو نفر یعنی پادشاه اردن و پادشاه عربستان منطبق است.

در پاسخ باید گفت اگر ما فلسفه و حکمتی بر صدور روایت مذکور قائل باشیم که قطعاً اینگونه است در این صورت اسم جنس دانستن نام عبد الله در روایت مذکور که ممکن است بر هریک از انسانها در هر عصری صدق کند ، در تضاد با حکمت صدور بوده و انطباق آن با شخص خاصی قابل تشخیص نیست و صادرکننده روایت که امام معصوم(ع) است به گونه ای آدرس نمی دهد که منطبق بر میلیونها بلکه میلیاردها انسان باشد که این خود نقض غرض است.

7- اما در مورد اینکه نام عبدالله در حال حاضر بر دو حاکم منطبق است باید گفت : اندک تاملی بر نحوه موت و اعلام خبر مرگ عبدالله از یک سو و احتمال ایجاد درگیری و اختلاف بین وارثان از سوی دیگر و میزان نفوذ حکومت در سراسر دنیای اسلام نشان می دهد که احتمال مصداق بودن عبدالله اردن منتفی است. زیرا میزان احتمال اختلاف وارثان و" قدرت و نفوذ " در سراسر کشورهای اسلامی میان عربستان و اردن قابل مقایسه نیست 

آیا صحیح است در حالی که پیش بینی روایت در مورد فردی (ملک عبدالله) با شرایطی که روایت پیش بینی کرده محقق شده است را نادیده گرفته و احتمال وقوع آن را در مورد فرد دیگری که شرایط کمتری داشته و هنوز زنده است ، محتمل بدانیم؟!

 

تبریک علامه کورانی به شیعیان بحرین بابت مرگ عبدالله 

دانلود فیلم

بخشی از بیانات علامه کورانی در این فیلم :

به اعتقاد بنده‌، بعد از مرگ عبدالله،‌ تحولات گسترده اي در منطقه خليج فارس رخ خواهد داد که اين تحولات زمينه آمدن يماني و حوادث آخرالزمان خواهد بود.

به گزارش شيعه آنلاين، حجة الإسلام و المسلمين شيخ «علي کوراني» از روحانيون سرشناس لبناني مقيم شهر مقدس قم که در زمينه انديشه ظهور و مباحث آخرالزمان تخصص و تبحر خاصي دارد، چندي پيش طي اظهاراتي مرگ «ملک عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود» پادشاه عربستان سعودي را آغاز پيروزي انقلاب بحرين دانسته بود.

وي در آن اظهارات گفته بود: ملت مظلوم و انقلابي بحرين بعد از مرگ پادشاه سعودي نبايد ساکت بنشينند. بايد فورا دست به کار شده و نيروهاي اشغالگر سعودي را از خاک کشورشان بيرون کنند و بعد از آن به سمت کاخ ديکتاتور بحرين سرازير شوند و ديکتاتور و نخست وزير و ديگر مقامات درباري را بيرون کرده و يک حکومت آزاد تشکيل دهند.

شيخ «علي کوراني» همچنين گفت: به اعتقاد بنده‌، بعد از مرگ عبدالله،‌ تحولات گسترده اي در منطقه خليج فارس رخ خواهد داد که اين تحولات زمينه آمدن يماني و حوادث آخرالزمان خواهد بود.

لازم به ذکر است، کليپ اظهارات اين روحاني سرشناس لبناني طي سه روز اخير به طور گسترده در فضاي مجازي منتشر شده و با حرف و حديث هاي فراواني همراه بوده است.

ان شاالله متن کامل و دقیق بیانات علامه کورانی فردا منتشر می شود.

.....................

دانلود بیانات حجت الاسلام کلباسی و آیت الله طبسی

   

آخرین ویرایش در

دیدگاه‌ها   

+1 #905 مجتبی 1393-11-22 19:12
باسلام
به نظرم در مورد نشانه های غیر حتمی تعیین مصداق انحراف است
ودر مورد یکی از پاسخ های شما طبق مفهوم روایت مردم بر عبدالله اجتماع کردند
ایا مردم عربستان براین ملعون اجتماع کرده بودند(طبق استدلال شما)؟؟
نقل قول کردن
-1 #903 چت روم مذهبی و مهدوی 1393-11-16 08:51
سلام دوست خوب و مهربونم
محيطی سالم و آرام جهت گفت و گو وچت
پرسش و پاسخ سوالات شرعی
با اساتید مجرب
iranzaminchat.com
منتظرتم....
ثبت نام رایگان است
[گل]
نقل قول کردن
+1 #902 امین 1393-11-16 02:00
به نقل از دکتر هادی:
این عمار؟
کجاست احمدی روشن؟
من دنبال کساییم که برای ظهور صادقانه خدمت کنند نه سیاسی بازی
یه کار مفیدی یه دست آوردی یه مستندی
یه کاری نکنیم بدا شه و هزار سال دیگه دنبال ملک عبدالله و بیداری اسلامی و سید حسینی خراسانی و غیره باشیم

مسئولیت ما طرفداری از یکی که رهبر یه بار تاییدش کرده بار دیگه تکذیبش نیست


احسنت عزیز
برادرا خواهش میکنم این بحث رو تموم کنید که زبان و فکرمون آلوده نشه همیشه یه عده خائن داخلی دلقک آمریکا و مترالیست بودن شما اهمیت به خزئبلاتشون ندید راه ما راه مهدی هستش به راهمون بریم و مطالعه بیشتر داشته باشیم و معرفت بگیریم از این دعواهای سیاسی بشدت بپرهیزید قسمتون میدم
برای ظهور قایم آل محمد و بخشیده شدن بقیه زمان(همونطور که خدا 170 سال بنی اسرائیل رو بخشید) از ته دلتون صلوات محمدی قائم پسند
نقل قول کردن
+1 #901 امین 1393-11-16 01:54
به نقل از mosafer:
واقعا به این همه حماقت خندم میگیره

اونی که میگه مداحی شعور رو تعطیل میکنه آخه شما چی از دین میدونی که تز ارائه میدی آدم مترالیست,یه روز نوبت شما هم میشه دور نیست اون روز
یا قایم آل محمد
نقل قول کردن
0 #900 التماس دعای فرج 1393-11-13 22:06
به نقل از مهدی مبشر گمنام:
سلام و درود

آیا «اسلام» معنی و مفهومی به غیر از این نوشته هاست؟!
.....
.....
....
zz:

علیکم السلام و رحمت الله

به نظر من جمع تمامی اینها هم مساوی با «اسلام» نیست.

من حرفم اینه که کلمه ی اسلام، عامدانه در این متون نیست.

الآن شبکه ی ماهواره ای داریم در خصوص تبلیغ «دین» که همینها را تبلیغ میکند؛ راز و نیاز و نیایش با خدا، مهربانی و دوستی و پاکی و غیره. حتی مجریش حُسن خُلق هم دارد؛ فقط حجاب ندارد.

ایرانیانی که به مسیحی گری و زرتشتی گری روی آوردند هم همه ی اینها را سرلوحه کردن؛ ولی این اسلام نیست.

بر می آید که اگر قرار بود در این متن برای انقلاب و جمهوری اسم تعیین شود؛ «انقلاب انسانی» و «جمهوری انسانی» تعیین میشد، چون به نظر، اسم «اسلام» عامدانه در این متون نمی آید.

به نظرم این عمد، امتداد «پایان اسلامگرایی» است که عده ای تکذیب میکردند و توهم عمارها(!) میدانستند.

اگر امتداد این نیست که هیچ؛ اما اگر است، سوال میشود پس چرا کلام امام خمینی چنین نبود؛ چرا همه جا سخن از «اسلام» بود؟ همچنین در کلام شهید مطهری و سایر بزرگان؟

کاربرد مؤکد واژه ی «اسلام» اشتباه بود یا حذف عامدانه ی این واژه؟! (نمیشه که هر دو حالت درست باشه)


zz:
نقل قول کردن
-1 #899 mosafer 1393-11-13 21:15
به نقل از خراسانی:
از همون اولی که از شما فحاشی و تهمت به این و اون شنیدم، فهمیدم مداح هستی! این کارا فقط از یک مداح بر میاد. این قشر خوب هاش خیلی خوبند و بد هاش خیلی بد.

شما مشغول مدح شورانگیز باشه و شعور و تعطیل کن ... ما هم وظیفه خودمون و انجام میدیم.

واقعا به این همه حماقت خندم میگیره
نقل قول کردن
+2 #898 میهمان 1393-11-13 20:50
به نقل از منتظر:
مقاله بسیار زیبا درباره تطبیق ها تحت عنوان "دیگر تطبیق نمی دهیم، وفای به عهد می کنیم" از آقای دکتر رستمی در وبلاگ عصر ظهور آمده حتما دانلود کنید
asredidar.mihanblog.com

این مقاله پنجره جدیدی به غیر از تطبیق نشانه ها بر روی شما باز می کند حتما بخوانید. پنجره ای که خود امام عصر به آن فرمان داده یعنی وفای به عهد (عهد=ولایت). البته به نظر می رسد نویسنده مقاله مخالف شناسایی نشانه ها نیست بلکه افق جدیدی را برای کسانی که از انطباق ها و درگیری بین طرفداران و مخالفان انطباق ها خسته شده اند گشوده که همان دعوت امام عصر به اتفاق کردن بر عهد (ولایت) است. همان چیزی که الان در منطقه دارد اتفاق می افتد. همان چیزی که سید حسن نصرالله و رهبری عزیز نیز بر روی آن بسیار تاکید می کنند. حتما بخوانید. پنجره جدیدی در ذهن شما باز می شود.
نقل قول کردن
+3 #897 آرش 1393-11-13 20:10
رژیم صهیونیستی نبردهای جنوب سوریه را اداره می‌کند+نقشه
جبهه دوم در درعا قرار داشت. طی هفته گذشته سه گروه تروریستی تکفیری موسوم به «جبهه النصره»، «جنبش المثنى» و «آزادگان شام» در کنار گروه تروریستی دیگری به نام «لشکر اول»، به سرکردگی سرهنگ فراری ارتش سوریه «زیاد الحریری» طی هفته گذشته عناصر خود را از نقاط مختلف جبهه «حوران» به درعا فرا خواندند و یک‌شنبه گذشته مقر «لشکر 82» ارتش سوریه در شرق شهر «الشیخ مسکین»، واقع در ریف شمالی درعا و غرب بزرگراه بین المللی دمشق – درعا را به تصرف خود درآوردند.
گروه تروریستی «لشکر اول» بنابر اظهار پایگاه‌های خبری صهیونیستی رهاورد و حاصل همکاری اطلاعاتی – نظامی رژیم صهیونیستی و اردن جهت تشکیل گروهی متحد و یکپارچه از تروریست‌های مسلح در جنوب سوریه است و بنا بر اذعان منابع ارشد امنیتی در سوریه، اتاق عملیات اردن در «امان» پایتخت این کشور که افسران اطلاعاتی غربی و عرب و همچنین افسران اطلاعاتی دایره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» را در برمی‌گیرد، از حدود 3 ماه پیش فعالیت خود را برای تشکیل گروه تروریستی «لشکر اول» آغاز کردند تا هر 20 روز یک بار از پایگاه‌های نظامی ایجاد شده در مناطق مرزی عربستان سعودی و شهر «الزرقاء» اردن گروهی از این تروریست‌ها با پایان دوره آموزش نظامی‌اشان خارج و به این گروه ملحق شوند.
منابع امنیتی سوریه تاکید می‌کنند که تحرکات اخیر گروه‌های مسلح تروریستی براساس دستورات صادره از اتاق عملیات اردن انجام شده است که فعالیت‌های خود را با دشمن صهیونیستی هماهنگ می‌کند و برای هدایت گروه‌های مسلح تروریستی در جنوب سوریه دایر شده است.
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931111001665

بله قبلا هم به دوستان گفتم جنوب سوریه خیلی مورد توجه صهیونیست ها هست و باید دید این منطقه بالاخره به اشغال کامل تروریست ها میرسه یا خیر ...
u:313
نقل قول کردن
+10 #896 رایحه ظهور 1393-11-13 20:07
با سلام به همه دوستان

مقاله جدید سایت با عنوان :

قول صحیح در ملک بنی فلان و موت خلیفه (عبد الله) در حجاز و عربستان



u313.ir/2014-02-05-14-05-43/item/1247-2015-02-02-16-07-11.html

منتشر شد @};-

نصر من الله و فتح قریب و بشرالمومنین @};-
نقل قول کردن
-4 #895 خراسانی 1393-11-13 19:37
به نقل از آرش:
با سلام
درباره داستان حضرت نوح(ع) بنظرم من اینجور شنیده ام که فقط میگفتن عذابی خواهد آمد ولی زمان اون رو تعیین نمیکردند و دیگه اینکه شنیدم در بازه های زمانی 30 سال به 30 سال این جریان تمدید عذاب از سوی خداوند انجام میشده . در کامنت دیگری شما اشاره کردید به امتحانات زمان حضرت نوح(ع) که بنده پیشنهاد می دهم دوستان سخنرانی استاد رائفی پور در همین زمینه راجب مقایسه مردم زمان نوح(ع) و زمان حال را حتما گوش بدهند.
در جریان حضرت موسی (ع) نیز به طور قطع امتحان الهی موجب 10 روز تاخیر بوده است.
ولی در مورد اخیر که گفته شده حکومت های سالیانه تبدیل به حکومت ماه ها و روزها خواهد شد، چون این مورد به عنوان نشانه های ظهور از قول معصوم بیان شده است بعید می نماید موجب تغییر شود، در این مورد بیان استاد پناهیان بسیار جالب بود که فرمودند نعوذ بالله معصوم (ع) قصد نداشتند که مارو سر کار بگذارند از دادن این نشانه ها !! حتما نشانه ها دقیق هستند و برای یافتن مسیر گفته شده اند ... پس با این حساب نشانه ها در معرض امتحان نیستند ولی امتحانات همچنان به قوت خود باقی می باشند... @};-


سلام

ان شاالله که اینطور نباشه ولی خب سنت خدا به این کارا هست! بنده هم عرض کردم قول معصوم (حضرت موسی) به راحتی توسط خدا رد شد تا امتحانی باشه برای قوم حضرت موسی.

خداست دیگه! حال نمی کنه با بعضی ها، امتحان و سخت تر می گیره! اگر ۳۰ روز حضرت موسی نمی شد ۴۰ روز، چند صد هزار نفر همچنان جز یاران حضرت موسی بودند! خدا کیفیت بیشتر مد نظرش هست تا کمیت.

اگه نشانه ها باعث بشه یه عده ای که خوب نیستند ولی نشانه هارو خوووب بلدند بشند جز یاران! خب نمیشه که! پس مطمین باشید در همین نشانه ها هم کلی حرف و حدیث خوذهد بود.

*** به روز داشتم به این فکر می کردم که حدیث میگه صدای جبرییل در ابتدای روز خواهد آمد و خواهد گفت فلانی حق است و در انتهای روز صدای شیطان میاد و میگه سفیانی حق است، حالا اگه برعکسش شد چی? یعنی صدای اول شیطانی باشه! چون در عمل فرقی نداره دیگه، درسته? اونوقت کسایی که مفهوم سوال و درک نکرده بودند و فقط تست زنی بلد بودند ، نمی تونند جواب بدند

طولانی شد، عذر میخوام

التماس دعا
نقل قول کردن
-16 #894 مهردادیان 1393-11-13 19:33
به نقل از صادق:
دوستان یه سر به سایت عصر ایران بزنید و پست هاش رو مطالعه کنید ببینید گردانندگان این سایت چقدر از حرف آیت الله جنتی درباره تبریک مرگ ملک عبدالله دارند می سوزند....

نمی سوزند آنان عصبانی میشوند که چرا سیاست مداران پیر ما که باید به فکر آینده کشور باشند چرا اینقدر افراطی هستند ...
گفتن تبریک برای مرگ عبدالله چه عوایدی برای کشور دارد ...
آیا دوستی با عربستان که بیشتر از تحریم های به ماضرر می رساند خوب است یا دشمنی و ادامه سیاستهای خصمانه دو طرف ...
مثلا چه عایدی دارد نفی هولوکاست برای کشور ....
این است که عاقلان کشور را عصبانی میکند و انسان در آخر به این نتیجه می رسد که کاش بازنشستگی در عالم سیاست هم قانون شود
نقل قول کردن
+4 #893 آرش 1393-11-13 18:32
به نقل از صادق:
سلام آقا آرش.... این روایت مربوط به پرچم های سفید یمانی در کتاب عصر ظهور کدوم صفحه است؟


با سلام
الان به کتاب دسترسی ندارم مگر مرور کنم بهتون بگم، البته یادم نیست به پرچم سفید آنجا اشاره شده یا نه، ولی روایت اون رو قبلا همینجا گذاشته بودم ...

برخي روايات رنگ پرچم يماني را سفيد مي دانند:
امام صادق(علیه السلام) می فرماید:
... خروج یمانی از یمن با پرچمهای سفید...
مختصر اثبات الرجعة، ح 16، مندرج در مجلّۀ «تراثنا، سال 2، ش 4، ص 5- 454»
امام علی(علیه السلام) فرمود:
[سفیانی] لشکری را به مدینه می فرستد...
در آن هنگام، مهدی و سپیدنشان از مدینه به مکّه می گریزند...(2).
الفتن، ص 223، جزء 5، ح 877.

البته سندیت این روایات باید بررسی شود ... :-B
نقل قول کردن
+7 #892 آرش 1393-11-13 18:08
به نقل از خراسانی:
سلام
از شما بعیده!
حداقل ۲ مورد ز پیامبران و میدونم که خداوند قولشون و رد کرده! فک کنم یکیش حضرت نوح بوده، که چندین و چند بار پیامبر قول عذاب در مثلا ۵ سال دیگه رو میدن و بعد سر موعد که میشده وحی می اومده که عذاب ۵ سال دیگه انجام میشه! و این وعده ها نسل ها طول می کشه! ! !
یک مورد دیگه هم بود که توی همین مایه ها بود.

یا علی


با سلام
درباره داستان حضرت نوح(ع) بنظرم من اینجور شنیده ام که فقط میگفتن عذابی خواهد آمد ولی زمان اون رو تعیین نمیکردند و دیگه اینکه شنیدم در بازه های زمانی 30 سال به 30 سال این جریان تمدید عذاب از سوی خداوند انجام میشده . در کامنت دیگری شما اشاره کردید به امتحانات زمان حضرت نوح(ع) که بنده پیشنهاد می دهم دوستان سخنرانی استاد رائفی پور در همین زمینه راجب مقایسه مردم زمان نوح(ع) و زمان حال را حتما گوش بدهند.
در جریان حضرت موسی (ع) نیز به طور قطع امتحان الهی موجب 10 روز تاخیر بوده است.
ولی در مورد اخیر که گفته شده حکومت های سالیانه تبدیل به حکومت ماه ها و روزها خواهد شد، چون این مورد به عنوان نشانه های ظهور از قول معصوم بیان شده است بعید می نماید موجب تغییر شود، در این مورد بیان استاد پناهیان بسیار جالب بود که فرمودند نعوذ بالله معصوم (ع) قصد نداشتند که مارو سر کار بگذارند از دادن این نشانه ها !! حتما نشانه ها دقیق هستند و برای یافتن مسیر گفته شده اند ... پس با این حساب نشانه ها در معرض امتحان نیستند ولی امتحانات همچنان به قوت خود باقی می باشند... @};-
نقل قول کردن
+25 #891 سیده از فرانسه 1393-11-13 17:34
به نقل از milad:
خیلی نزدیک هست که پرچم انقلاب رو به صاحب اصلیش بدبد آقا جان
ما همیشه نوکرتیم


@};- @};- @};- @};- @};-
نقل قول کردن
+4 #890 صادق 1393-11-13 16:58
به نقل از آرش:
=)) :)) خدایی حرف حق جواب نداره

سلام آقا آرش.... این روایت مربوط به پرچم های سفید یمانی در کتاب عصر ظهور کدوم صفحه است؟
نقل قول کردن
+9 #889 آرش 1393-11-13 16:55
به نقل از یا صاحب الزمان:
بحث آقی شهبازیان رو در مورد عبدالله شنیدید ؟؟
ازشون میپرسند که آیا تطبیق توسط عالم مورد قبول هست میگن به هیچ وجه چون افراد عالم هم مثل علامه کجلسی و غیره دچار اشتباه شدند . خب عزیزم وقتی اونها انجام دادن حتما نفس کار درسته ولی ممکنه در انجامش دچار خطا بشه کسی و این به نفس کار ضرری نمیرسونه
در قسمتی ازش سوال میکنن پس اگه تطبیق ندیم روایات علامتهای ظهور به چه دردی میخوره صراحتا میگه نشانه های ظهور هیییچ کارکردی در فضای روایی ما ندارد حتی آنچه به عنوان محتومات ذکر کرده اند .
یعنی در مورد سفیانی و یمانی هم نباید صحبت کنیم و .... خب عزیزم پس یک دفعه بفرمایید این روایات به دردنخور هست .


=)) :)) خدایی حرف حق جواب نداره
نقل قول کردن
+1 #888 یا صاحب الزمان 1393-11-13 16:53
به نقل از صادق:
شما چرا هر موقع تو این سایت نظر میذاری دیگران رو محکوم میکنی.... کسی هم مونده که محکوم نکرده باشی.....

صادق جان کسی رو محکوم نکردم . فقط عرض کردم توهین نکنید ولو به شیطان ... @};-
نقل قول کردن
+10 #886 یا صاحب الزمان 1393-11-13 16:51
بحث آقی شهبازیان رو در مورد عبدالله شنیدید ؟؟
ازشون میپرسند که آیا تطبیق توسط عالم مورد قبول هست میگن به هیچ وجه چون افراد عالم هم مثل علامه کجلسی و غیره دچار اشتباه شدند . خب عزیزم وقتی اونها انجام دادن حتما نفس کار درسته ولی ممکنه در انجامش دچار خطا بشه کسی و این به نفس کار ضرری نمیرسونه
در قسمتی ازش سوال میکنن پس اگه تطبیق ندیم روایات علامتهای ظهور به چه دردی میخوره صراحتا میگه نشانه های ظهور هیییچ کارکردی در فضای روایی ما ندارد حتی آنچه به عنوان محتومات ذکر کرده اند .
یعنی در مورد سفیانی و یمانی هم نباید صحبت کنیم و .... خب عزیزم پس یک دفعه بفرمایید این روایات به دردنخور هست .
نقل قول کردن
+1 #885 یا صاحب الزمان 1393-11-13 16:42
به نقل از milad:

داداش وجدانا تو بشو قاضی.......
یکی به اسم کاربر خراسانی به رهبر حرف زد.....من تو نقل قول از رهبر دفاع کردم...با آقا صادق.........
نظرات ما پاک شد....
اما نظر توهین به رهبر پاک نشد.....
حالا اینو بگو


برادر عزیز اگه کسی نظر شخصی رو قبول نداشت نباید بهش توهین کنه من با اینکه طرفدار ولی فقیه هستم به اون کامنت شما که خالی از توهین نبود منفی دادم چون توهین کرده بودید و آقا صادق هم توهین شما رو تایید کرده بود . @};-

قبلی کامنت تو کامنت شده بود L-)
نقل قول کردن
+1 #884 یا صاحب الزمان 1393-11-13 16:41
به نقل از خراسانی:
سلام

والا من یادم نیست دقیقا مصداق رو تا براتون بگم. ولی مربوط به دوران معاصر نبود.
ولی در همین شکل میتونید به مطلبی که بنده درنظرقبلی (در مورد وعده عذاب و تغییر زمان عذاب به دفعات) گفتم استناد کنید.
اون مطلب و به صورت گذری بهش برخورده بودم، اگه دوباره دیدم براتون می گذارم اینجا.
التماس دعا

محتاجیم به دعا برادر عزیز
البته همون نظری که درباره حضرت نوح علی نبینا و آلیه و علیه السلام هم فرمودید نشنیده بودم و بعیده درست باشه
فکر نمیکنم امام عزیزم به کسی فرموده باشند ظهور رو میبینی و خلف وعد ه شده باشه @};- به نقل از milad:
داداش وجدانا تو بشو قاضی.......
یکی به اسم کاربر خراسانی به رهبر حرف زد.....من تو نقل قول از رهبر دفاع کردم...با آقا صادق.........
نظرات ما پاک شد....
اما نظر توهین به رهبر پاک نشد.....
حالا اینو بگو

برادر عزیز اگه کسی نظر شخصی رو قبول نداشت نباید بهش توهین کنه من با اینکه طرفدار ولی فقیه هستم به اون کامنت شما که خالی از توهین نبود منفی دادم چون توهین کرده بودید و آقا صادق هم توهین شما رو تایید کرده بود . @};-
نقل قول کردن
0 #883 منتظر 1393-11-13 16:40
از ماههای جمادی حوادث مهمی در ایران و عراق و لیبی و مصر و سوریه آغاز می شود.
تلاشهای بیهوده در انکار نزدیک بودن زمان ظهور

این روزها در فضای مجازی و عرصۀ مهدویّت نظراتی ارائه می شوند که خبر از بی اطّلائی یا کم اطّلاعی صاحبان آنها می دهند. گاهی نیز احساس می کنیم تلاشهای بیهوده ای انجام می گیرد تا نزدیک بودن زمان ظهور امام مهدی(علیه السّلام) را خواسته یا ناخواسته انکار کنند، شبیه همان تلاشی را که در زمان نوح پیامبر(علیه السلام) منکران وقوع طوفان در سرزمین بین النهرین در برابر وی و هوادارانش انجام می دادند. چنین می نماید که گویا برخی می خواهند مردم را در بی خبری نگاه دارند. از دوستان یا ناباورانی که همه اش دم از آن می زنند که ما باید فقط منتظر رویدان نشانه های حتمی ظهور باشیم، می پرسیم: آیا از چند هزار روایت اسلامی که بیانگر نشانه های عمومی و اختصاصی ظهورند، فقط روایات بیانگر نشانه های اختصاصی ظهور مهم اند. اگر چنین باشد، پس، باید بگویید: پیامبر(صلّی الله علیه وآله) و امامان(علیهم السلام) و راویان احادیث، بیهوده وقت خود را صرف بیان و ثبت و نقل چند هزار روایات بیانگر نشانه های عمومی ظهور کرده اند! در حالی که چنین نیست و تا نشانه های عمومی ظهور که شمارشان بسیارند، روی نداده اند، چند نشانۀ حتمی ظهور که شمارشان بیش از پنج تایی است که برخی می گویند، روی نخواهند داد.

نوشته شده با دست سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
نقل قول کردن
+19 #882 milad 1393-11-13 16:39
این عکس هارو واسه این گذاشتم که تو دهنی باشه به مخالفان رهبر........تودهنی...
.
واینکه کسی نظر حمایت از رهبر رو پاک نکنه
نقل قول کردن
+31 #881 milad 1393-11-13 16:37
خیلی نزدیک هست که پرچم انقلاب رو به صاحب اصلیش بدبد آقا جان
ما همیشه نوکرتیم

نقل قول کردن
+19 #880 milad 1393-11-13 16:35
نقل قول کردن
+27 #879 milad 1393-11-13 16:34
............... .........به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجیت......... ..............
.


<
نقل قول کردن
+2 #878 خودم 1393-11-13 16:18
دوستان زود همدیگرو به جرم عدم همخوانی با اعتقادات شخصی و جمعی متهم به انواع افتراها نکنن. خوب نیست. از یه منتظر بعیده.
هر کی حرفش رو روی منطق بزنه حالا ملزم نیستیم طرف مقابل قبول کنه یا رد کنه...
خدا همگی رو خیر بهتون بده....
همه شما رو از ریز و درشت دوست دارم.. @};- @};-
zz:
نقل قول کردن
+2 #877 milad 1393-11-13 16:17
به نقل از صادق:
اگه تونستی لینک فیلمش رو بذار تو سایت @};-

پیدا نکردم.........و لی کامپیوتری یا انیمیشن بود...........
الان فیلمی رو بعضی خبرگزاری ها گذاشتند که از دور نشون میده..........
ولی تو اخبار صد در صد انیمیشن بود.......مطمئن م
نقل قول کردن
+3 #876 این عمار 1393-11-13 16:11
به نقل از دکتر هادی:
این عمار؟

در خدمتم
نقل قول کردن
+2 #875 صادق 1393-11-13 16:11
به نقل از milad:
.
توجه کردین فیلم پرتاب ماهواره کامپیوتری بود............

اگه تونستی لینک فیلمش رو بذار تو سایت @};-
نقل قول کردن
+1 #874 milad 1393-11-13 16:09
به نقل از صادق:
نه ولی خبرش رو از سایتها دیدم.... به امید روزی که موسوی و کروبی و نتانیاهو کودک کش رو با یکی از این ماهواره ها بفرستیم فضا :))

.
توجه کردین فیلم پرتاب ماهواره کامپیوتری بود............
نقل قول کردن
+5 #873 صادق 1393-11-13 16:06
به نقل از milad:
شاید به چند نفر سپرده که مثبت بارونش کنن...........
راستی تو امروز فیلم پرتاب ماهواره رو دیدی؟

نه ولی خبرش رو از سایتها دیدم.... به امید روزی که موسوی و کروبی و نتانیاهو کودک کش رو با یکی از این ماهواره ها بفرستیم فضا :))
نقل قول کردن
+13 #872 این عمار 1393-11-13 16:00
دولت تحقیر و ذلت در راه اصفهان
صدا و سیمای مرکز اصفهان داره خودش را (حذف شد) میده تا مردم را بکشاند به استقبال.
ای کاش قلم پایشان خرد می شد و به اصفهان نمی آمدند
نقل قول کردن
+4 #871 قرانی 1393-11-13 15:17
به نقل از دکتر هادی:
این عمار؟
کجاست احمدی روشن؟
من دنبال کساییم که برای ظهور صادقانه خدمت کنند نه سیاسی بازی
یه کار مفیدی یه دست آوردی یه مستندی
یه کاری نکنیم بدا شه و هزار سال دیگه دنبال ملک عبدالله و بیداری اسلامی و سید حسینی خراسانی و غیره باشیم

مسئولیت ما طرفداری از یکی که رهبر یه بار تاییدش کرده بار دیگه تکذیبش نیست

مگه ولایت غیر از سیاست است!چقدر الکی حرص میخوری!حرف بیربطی می گی!همه این حرفا باید باشه و اصلا سیاسی بازی نیست!تشریف ببرید سایت اطو کش موعود!!!به سلامت...
نقل قول کردن
+7 #870 صادق 1393-11-13 15:16
سفر پادشاه اردن به آمریکا
پادشاه اردن در این سفر با مقامات بلندپایه دولت و کنگره آمریکا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

www.jamnews.ir/detail/News/441859
نقل قول کردن
+5 #869 يا مهدی 1393-11-13 14:30
حسن روحانی با سلام بر امام زمان دستور پرتاب ماهواره را صادر کرد.!
media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/11/13/13931113000437_PhotoL.jpg
ای والله شما هم امام زمانی هستی که ای ول

نقل قول کردن
+4 #868 milad 1393-11-13 14:28
............... ....نکته خیلی خیلی مهم............ ...
.
چه کسی امروز خبر پرتاب ماهواره فجر رو از اخبار شنید و دید؟؟؟
.
اگر گفتید نکته مهم و اساسی و اساسی این خبر و فیلم پرتاب چی بود؟؟؟
:-O
:-O :-O :-O :-O :-O *-:)
نقل قول کردن
+11 #867 صادق 1393-11-13 14:22
امسال در راهپیمایی 22 بهمن ثابت میکنیم که همچنان پشت رهبری هستیم....نه مثل خاندان هاشمی و اصلاح طلبان و برخی اصول گرایان منافق(نه همه) رو در روی رهبری باشیم.
نقل قول کردن
+2 #866 خرم‌دل 1393-11-13 13:49
به نقل از در انتظار فرج:
در روایات اهل بیت شیعیان از قیام و انقلاب و همچنین فعالیت های سیاسی منع شدید شده اند و همچینین اهل بیت حکومت هایی را که قبل از ظهور امام زمان هستند را حکومت شیطان و سردمدار گمراهی معرفی کرده اند. به دلیل کثرت روایات وارده در این زمینه تنها به سه روایت اکتفا می کنیم و مابقی روایات اگر لازم بود در ادامه عرض می کنم...هر پرچمی (حکومتی)که قبل از قیام امام قائم ع باشد.رهبر آن طاغوت است و (آن رهبر) مانند بتی میشود که غیر از خداوند عبادت میشود.(الکافی ج8 ص295 )2- امام صادق فرمود: هیچیک از ما اهل البیت تا روز قیام قائم ما، برای جلوگیری از ستمی یا برای بپاداشتن حقی خروج نمی کند، مگر آنکه بلا و آفتی، او را از بیخ برکند و بر عمق گرفتاری و اندوه ما و شیعیانمان افزود.(مقدمه صحیفه سجادیه)
[ ....... ]
بررسي سندي: سندش معتبر است.باتوجه به اين احاديث بس حظور نظامي ما در عراق و سوريه يعني جي؟

البته اینکه گفتی از نقدهای انجمن حجتیه به انقلاب است (البته احتمالا خود می‌دانستی).
بهتر است در اینترنت جستجو کنی تا پاسخ‌های این شبهه‌ها را دریافت کنی.
امام خمینی این روایت‌ها را ناظر به قیام افراد به عنوان «مهدی» می‌دانست و می‌گفت تازه این روایت‌ها خلاف امر به معروف است که فرمان قرآن است و در تعارض قرآن با روایت قرآن مقدم است
پیوند: www.google.com/.../
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار


کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به گروه فرهنگی مبشران ظهور می باشد